Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heb nu 6 mercs, en merk dat je het snelst leveled met explore local area, als ik guards heb ga ik de mappen die ik nu krijg gebruiken voor chart region.
Wat ik veel vreemd vind, is dat ik nu rare gear heb voor lvl 10, en dat is vaak beter dan bijv lvl 26 uncommon gear wat ik af en toe tegenkom in loots.
Verwijderd
Paar keer proberen. Gebeurd soms wanneer veel mensen proberen in te loggengarathane schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:12:
de 'launcher login' van Neverwinter kan niet opstarten,want 'de gevraagde website is niet beschikbaar', Ligt dat aan mijn launcher (zomaar opeens) of hebben er meer last van ?
Guard(s)? Je kan er nu maar eentje trainenMickroz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:46:
Ben inmiddels lvl 27 GF, nog 3 lvls en dan heb ik mn 4e profession slot, dan ga ik guards trainen.
Heb nu 6 mercs, en merk dat je het snelst leveled met explore local area, als ik guards heb ga ik de mappen die ik nu krijg gebruiken voor chart region.
Wat ik veel vreemd vind, is dat ik nu rare gear heb voor lvl 10, en dat is vaak beter dan bijv lvl 26 uncommon gear wat ik af en toe tegenkom in loots.
Verder bevalt het spel tot nog toe erg goed. De single-player quests zijn vrij gevarieerd, de wereld ziet er goed uit en een hoop dingen zijn best goed geregeld (joinen van skirmishes en dungeons). Vraag me nog wel heel erg af hoe irritant ik het ga vinden dat ik overal en nergens tegen kom dat ik Zen moet hebben (bij professions, bij respeccen van skills, bij auction house, bij de mount-dealer etcetc). Het voelt vooralsnog heel erg als "hier is de game maar als je *echt* alles wilt kunnen moet je dokken!".
Heb ook nog even gekeken naar dingen als founder packs maar vindt het maar een hoop geld voor een paar cosmetisch zaken, vindt ook de prijs voor Zen (en hoeveel zen items kosten) vrij hoog waardoor ik niet even snel iets zou kopen.
Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
Overigens: Dara Hawklight hier
If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.
Verwijderd
Hier hebben ze een mooie oplossing voor bedacht imo. Je hebt de currency AD (Astral Diamonds) die gebruikt worden voor de AH (Auction House). Nu kan je deze AD ook inruilen voor Zen. Dit is natuurlijk wel enorm duur, maar theoretisch gezien kan je dus alles, wat je met echt geld zou betalen, kopen met een in-game currencyRyceck schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:26:
Nou sinds gisteren level 11 dan waardoor ik al lekker even heb kunnen stoeien met de professions. Ben wel er blij met de gateway-functionaliteit, remote even je mercenaries op een opdrachtje van 4 uur kunnen sturen is toch wel erg handig.
Verder bevalt het spel tot nog toe erg goed. De single-player quests zijn vrij gevarieerd, de wereld ziet er goed uit en een hoop dingen zijn best goed geregeld (joinen van skirmishes en dungeons). Vraag me nog wel heel erg af hoe irritant ik het ga vinden dat ik overal en nergens tegen kom dat ik Zen moet hebben (bij professions, bij respeccen van skills, bij auction house, bij de mount-dealer etcetc). Het voelt vooralsnog heel erg als "hier is de game maar als je *echt* alles wilt kunnen moet je dokken!".
Heb ook nog even gekeken naar dingen als founder packs maar vindt het maar een hoop geld voor een paar cosmetisch zaken, vindt ook de prijs voor Zen (en hoeveel zen items kosten) vrij hoog waardoor ik niet even snel iets zou kopen.
Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
Overigens: Dara Hawklight hier
Maar we gaan het zien, wellicht krijgen we nog een koerscorrectie over de tijd heen op het gebied van Zen en AD. Who knows
Zolang het niet verplicht is iig op Zen te hebben ("entering this T3 dungeon will cost you 1000 Zen!") zal het ook wel meevallen
Nu maar eens gear bij elkaar sprokkelen en wachten tot ze die companion training erin gooien.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ik hoop het ook, want ik denk dat het momenteel zo'n 300 AD = 1 ZEN.Ryceck schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:49:
Het zijn de woorden "enorm duur" en "theoretisch" die het gevoel er niet beter op maken ;-)
Maar we gaan het zien, wellicht krijgen we nog een koerscorrectie over de tijd heen op het gebied van Zen en AD. Who knows
Zolang het niet verplicht is iig op Zen te hebben ("entering this T3 dungeon will cost you 1000 Zen!") zal het ook wel meevallen
Dat zal ongeveer de koers zijn atm, verschrikkelijk hoog dus
En nee, zo'n scenario zoals jij daar zegt gaan ze er niet insteken, ze willen wel zeker het F2P model behouden heb ik het gevoel (daarom dat je ook ZEN kan kopen met in-game currency)
Verwijderd
Dat gaat er los overSinergyX schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:34:
Het was zelfs 600 = 1 Zen, waren de betere tijden
Ook wel hopeloos dat je die automatisch oppakt... heb er zo'n 20 in me rugzak zitten...
[ Voor 6% gewijzigd door 3xNix op 16-05-2013 10:56 ]
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Volgens mij is nu 500 AD per ZEN het maximum toch?SinergyX schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:34:
Het was zelfs 600 = 1 Zen, waren de betere tijden
Neem als alternatief waar het prettiger werkt League of Legends (ook F2P maar ander genre); je kunt daar ook alles wat je wilt zonder te betalen, je krijgt het alleen sneller als je wel betaald.
Het grote verschil echter waarom ik er bij LoL compleet geen issues mee heb is omdat het bij LoL niet zo in-your-face is. Daar kan ik gerust een avondje spelen zonder iedere keer geconfronteerd te worden met het feit dat ik geen RP heb (Rune Points; de betaalde currency daar).
Dit terwijl ik bij NWN na het eerste uur in-game ik al in google hing hoe ik in vredesnaam aan Zen kwam omdat ik dit overal voor nodig leek te hebben.
- Respeccen van mijn char; 600 zen
- kopen van een mount: paar duizend zen
- zaken doen op AH: kosten in zen (of AD maar dat was zoekopdracht nummer 2)
- kopen van additionele bags (1000 zen)
- kopen van bankslots: zen
- companions: zen
Een hoop zaken welke voor mij vanzelfsprekend lijken als speler lijk ik Zen voor nodig te hebben waardoor ik er constant mee geconfronteerd wordt (overigens slim gedaan van PW overigens maar dat is een tweede).
Hiernaast vindt ik dat de Zen-prijs voor items ook gewoon hoog ligt. Daar waar ik bij LoL voor 20 euro een aankoop of 5-6 kan doen (3600RP == paar heroes en een voorraadje runes) ben ik hier voor 20 euro met 2-3 items al mijn geld al weer kwijt (2000Zen == 1 respec en 2 items). Heb daardoor het gevoel dat ik veel minder waarde voor mijn geld terug krijg.
Nogmaals; ik zal moeten gaan zien hoe irritant ik het vindt en hoe nodig het aankopen van Zen nu echt is
Heb je in principe niet eens nodig, tegen de 60 weet je al van gekheid niet waar je je powerpoints nog in moet stoppen. Enkel voor Feats zou het kunnen.
2gold, zen is enkel voor de snelle variant.
Alles gaat op AH via AD.
Krijg je er gewoon 2 via quests.
Dat is de enige die Zen waard zou zijn.
Rare drop in dungeons plus de rank15 versies.
Zal de komende tijd eens wat nieuwe screenshots plaatsen. In een grid waar je op kan klikken.. (skills, zones, dungeon enz..)
[ Voor 4% gewijzigd door junglebeast op 16-05-2013 14:55 ]
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
klopt, heb er nu ook al 8, en heb mijn 4e slot nog niet, dus tegen die tijd heb ik er wel meer, zodat ik gelijk door kan naar een Footman.DrParanoid schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 07:08:
[...]
Guard(s)? Je kan er nu maar eentje trainenOm een guard te maken heb je 4 mercs nodig.
Mount is toch 5 gold?SinergyX schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:08:
- Respeccen van mijn char; 600 zen
Heb je in principe niet eens nodig, tegen de 60 weet je al van gekheid niet waar je je powerpoints nog in moet stoppen. Enkel voor Feats zou het kunnen.
2gold, zen is enkel voor de snelle variant.
Alles gaat op AH via AD.
Krijg je er gewoon 2 via quests.
Dat is de enige die Zen waard zou zijn.
Rare drop in dungeons plus de rank15 versies.
Welke quest krijg je de 2e bag, weet je dat nog?
Edit gevonden!
Level 6; Blacklake District; Close to the Crown; Zoey Fargo;
Level 30; Neverdeath Graveyard; Clockwork Guild Tomb; Tristopher Chettlebell;
[ Voor 58% gewijzigd door Mickroz op 16-05-2013 20:28 ]
Verwijderd
companions is 2 gold
astral is makkelijk te krijgen.
level je leadership, met de AD gaat het niet snel maar je krijgt wat.
zo gauw als je lvl 60 wordt en je doet mee aan dungeon, en je krijgt paarse items.
ze zijn meestal wel te verkopen voor AD
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 21:55 ]
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Precies, bij eindbossgevecht is de eindschatkist al te looten als je zelf niet meer in gevecht bent. Je ziet mensen daarna direct verdwijnen terwijl anderen even verderop nog wel in gevecht zijn.JohnnyV76 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:39:
Wat wel vervelend is is dat als je een skirmish of dungeon doet er 1 iemand disconnect oid en je nog met 4 bent... dan even later moet iemand anders ook weg en ben je nog met 3. Alles uit de kast als cleric om iedereen, en vooral mijzelf, in leven te houden. Mijn rank 9 tank companion stond de zwaardere mobs te tanken terwijl de pug tank er ook op stond te rammen terwijl alle adds mij kennelijk erg lief vonden en allemaal wilden knuffelen. Toen ook de tank weg moest waren we nog met zn 2en en toen hebben we ook maar opgegeven.... wel zonde van de tijd zo
Kicken uit de party en je krijgt automatisch een nieuw iemand toegewezen. Of werkt dat alleen bij dungeons?Moraxv schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:26:
[...]
Precies, bij eindbossgevecht is de eindschatkist al te looten als je zelf niet meer in gevecht bent. Je ziet mensen daarna direct verdwijnen terwijl anderen even verderop nog wel in gevecht zijn.
Krijg je een beetje gevoel van de abilities.
FUMES et CARNES
Ik heb zelf alleen een guardian fighter op level 60. Max level haal je veel sneller dan in veel andere MMOs. Vergeleken bij Wizards en Tricksters doe je wel heel veel minder damage, zeker als je itemized voor tank. Dus ik denk wel dat het een stuk scheelt in snelheid.
Ik merkte dit met name als je samen met een trickster of wizard aan het questen bent, mobs zijn al dood voordat je goed en wel in de buurt bent.
[ Voor 13% gewijzigd door Ozzy op 17-05-2013 10:23 ]
omnia mutantur, nihil interit
Tja, als jij dat wil geloven, bestOzzy schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:22:
Ik vind juist die uitdaging en variatie ook wel interessant. Het lijkt erop dat SinergyX vooral zijn schildje omhoog wil houden, wachten tot de rest van de groep de vijanden opveegt. Zo werkt het inderdaad niet.
En wat betreft variatie, het gaat toch over NW hier hé? Waar een hele zone slechts een 6-tal unieke mobs heeft en bosses niets meer kunnen dan AoE en adds spawnen.
Neemt niet weg dat ik me nog steeds vermaak, al gaat volgende maand Rift F2P, zien we tegen die tijd wel weer
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 17-05-2013 10:59 ]
Trek met het drievoudige aan damage t.o.v. tank echt geen agro, en concentreer me meer op het "off-tanken" van de adds. (als trickster rogue)
Tanks missen mischien wat AoE agro, en mede door game-mechanics is dit ook niet te doen.
Dat moet opgepakt worden door de rest van het team.
Je prioriteit als DPS class ligt gewoon ergens anders dan domweg de boss dps'n.
Clerics daarentegen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Valt me idd op dat heel veel spelers gewoon lekker op de boss blijven rammen en adds compleet negeren. Als cleric krijg je dan al heel snel aggro omdat niemand iets op de adds doet. Als tank is het denk ik beter om op de boss te blijven maar de rest van de groep zou snel met de adds af moeten rekenen. Als cleric ben je dus veel aan t kiten en vooral jezelf in leven aan t houden. Zo gaat het iig in pugs... we (ik en mijn vrouw) zitten nog niet in een guild maar zodra we in een beetje leuke guild zitten met goede spelers zal dat vast beter gaan... wellicht is het GoT guild wat voor ons.
Aangezien je op youyube hebt gekeken -vast al gevonden- maar kan je echt de filmpjes van unfair aanraden. Leuke commentaren (als je er van houdt) en hij speelt op het moment met zwaard schild karakter en de panter als pet. De reden voor mij om ook maar met geld te gaan smijten. Heb nu een level 14 zwaard schild drow met panter, dolle pret. Grafisch kan beter, maar ik vind het gewoon leuk om te zien de moves die je kan doen. Gebruik je je schild ergens voor dan zie je ook echt de bijpassende move. Een slam is ook echt een slam.Thysiej schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:43:
Ik zit eraan te denken ook Neverwinter te gaan spelen, al weet ik nog niet precies welke class. Ik heb gisteren een paar youtube filmpjes bekeken van de classes en moet zeggen dat ze er allemaal goed uitzien. Meestal speel ik met dit soort games een tanking class, maar dat is alleen als het tanken in dungeons e.d. ook uitdagend is. Kan iemand daar iets over zeggen? Met uitdagend bedoel ik dan dat 'threat/aggro' redelijk moeilijk te behouden is, je als tank speciale tactieken moet doen om het gevecht tot een goed eind te brengen e.d. Als dat namelijk niet zo is zou ik liever een pure dps class gaan spelen...
Nog een vraagje. Heb kroon inmiddels terugveroverd en ingeleverd. Is daarmee de "destiny" quest voorbij? Heb nu geen questen meer openstaan, moet ik dan gewoon aanklikken als ik een ! ergens boven hoofd zie staan?
Vermaak me prima met dat zelfgemaakt spul. Orc slayer op nr 1, old jerry op nr 2 en de blood pit op 3, al zal dat wel verraden wat voor soort speler ik ben
I know. Ik speel Guardian Fighter, men vriendin speelt Cleric. Als ze niet om de 2 minuten "ADS OP MIJ! VEEL ADS!" zou roepen zouden sommige gevechten heel anders aflopen denk ikAls cleric ben je dus veel aan t kiten en vooral jezelf in leven aan t houden. Zo gaat het iig in pugs... we (ik en mijn vrouw) zitten nog niet in een guild maar zodra we in een beetje leuke guild zitten met goede spelers zal dat vast beter gaan... wellicht is het GoT guild wat voor ons.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ja, maar dat ligt dan toch aan de rest van het "team" GWF / TR en CW zouden dit toch moeten kunnen behappen?boe2 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:26:
[...]
I know. Ik speel Guardian Fighter, men vriendin speelt Cleric. Als ze niet om de 2 minuten "ADS OP MIJ! VEEL ADS!" zou roepen zouden sommige gevechten heel anders aflopen denk ik
Daar is chat voor uitgevonden. Sommige lijken het eng te vinden iets daar te typen, maar ideale manier om iedereen even wegwijs te maken. Ik kijk gewoon naar de mobs, sommige mobs lijken simpel maar kunnen ziekelijk hard slaan (zoals die assasins), andere mobs zoals Ogre's zijn zo traag als .. dat iedereen ze simpel kan ontwijken. Maar bij die lava dingen is het 1 grote ramp, zo'n beetje alles mept hard én teleport continue rond, als ik die oppak samen met de boss is het zelfs einde oefening voor mij (door knockdown kan je zelfs geen potjes nemen).3xNix schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:33:
Ja, maar dat ligt dan toch aan de rest van het "team" GWF / TR en CW zouden dit toch moeten kunnen behappen?
Jammer alleen dat we nu al een GF/Cleric setup waren, elke alt-setup die daarna maakt zal problemen gaan geven. Kan je tot 30-40 wel met de man-at-war spelen, maar door maximale rank15 kan die gast geen enkele klap meer vangen op 50+, mischien dan die Zen-guard maar overwegen.
Ja ik vind ook dat het de taak van de niet cleric en GF spelers is om de adds voor hun rekening te nemen. Ik ben tanken gewend in lotro en daar heb je genoeg skills om AoE threat te genereren... weet niet hoe het hier is. Wellicht moet ik maar eens dichter bij de tank gaan staan. Als er iets irritant is als tank dan is het wel de squishies die rond gaan rennen als ze een mob op zich krijgen ipv naar de tank toe lopen zodat hij hem van je af kunt plukken.3xNix schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 12:33:
[...]
Ja, maar dat ligt dan toch aan de rest van het "team" GWF / TR en CW zouden dit toch moeten kunnen behappen?
kan gewoon mijn oude char wel aanklikken en die verschijnt wel gewoon ingame, maar mijn main zit dus schijnbaar vast tussen 2 kaarten, de enclave en cragmire crypt, iemand nog tips?
heb alvast wel een issue aangemaakt, maar het is zaterdag en uiteraard officieel beta dus geen idee wat de responding time is
ok het is dus het geval wat op het neverwinter forum wordt besproken in deze thread zucht:
http://nw-forum.perfectwo...not-Responding-quot/page2
maar de oplossing proberen die daar op de pagina nr 2 wordt besproken open launcher etc etc
[ Voor 15% gewijzigd door fitznl op 18-05-2013 20:26 ]
Dat kan echt eeuwen duren de 1e keer dat je een dungeon oid start.
Oplossing is dan:
Dan gaat ie 1,7 GB aan zooi downloaden, zodat dat niet in het spel zelf hoeft als je een nieuwe area in gaat.Open launcher, click Options, and disable on demand patching.
Download all the things.
No need to patch while loading in game.
[ Voor 44% gewijzigd door StarLite op 18-05-2013 20:36 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
maar dank voor je reactie StarLite
Gaat een lange nacht worden
Hopelijk zetten ze er morgen een bult extra capacitieit bij, want het is wel erg irritant
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
van 1981 tot 1987 mb letterlijk laatste loodjes wegen het zwaarst, je denkt bijna klaar en een minuut wordt 15 minuten en 15 minuten een half uur en nu al aardig onderweg naar een uur.....StarLite schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:49:
Ik ga hem vannacht ook maar een nachtje laten downloaden, tot aan dan alleen maar quests en dungeons doen die ik al een keer heb gespeeld.
Hopelijk zetten ze er morgen een bult extra capacitieit bij, want het is wel erg irritant
Thanks, tis echt irritant op het moment!StarLite schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:31:
Staat er helemaal linksbovenin je beeld toevallig (klein en in het grijs) "patching: 12 files (12 KB/Sec)" oid?
Dat kan echt eeuwen duren de 1e keer dat je een dungeon oid start.
Oplossing is dan:
[...]
Dan gaat ie 1,7 GB aan zooi downloaden, zodat dat niet in het spel zelf hoeft als je een nieuwe area in gaat.
Oh en t lijkt ons ook wel leuk om Solidarity te joinen dus heb de 2 mensen uit de startpost toegevoegd.
[ Voor 29% gewijzigd door JohnnyV76 op 19-05-2013 15:34 ]
En het gevolg is dat de AD > Zen markt nu kapot is.
//edit
Oh ik zie het al.... er is een exploit geweest waardoor men gigantische hoeveelheden AD kon genereren. Hierdoor is er dus een soort van hyperinflatie op AD ontstaan waardoor de complete markt vernaggeld is. Mensen die Zen hebben gekocht voelen zich nu genaaid omdat ze nu AD simpelweg voor Zen om hadden kunnen wisselen en dus geld voor niets hebben uitgegeven.
Iig lijken ze er mee bezig te zijn: AH en Gateway zijn down en ze zijn dik aan het onderzoeken. Kans is groot dat er een rollback komt om de situatie enigszins recht te trekken.
Ben benieuwd ... :x
In de tussentijd maar weer even iets anders doen dus
[ Voor 89% gewijzigd door Ryceck op 19-05-2013 19:29 ]
Dit motiveert niet echt om te gaan spelen. Mijn figuurtje is inmiddels hardwerkend op level 26 aangekomen en met de dreiging van een rollback heb ik niet echt veel zin om te gaan spelen.
Daarnaast ook steeds berichten over spelers die de op deze manier gewonnen ad valute niet direct ingame hebben uitgegeven maar hebben verkocht aan de bekende goldsellers. Gesproken wordt over mensen die duizenden aan dollars hebben ontvangen op deze manier.
Duivelse beslissing voor PW te maken. Gezichtsverlies en geldverlies op korte termijn (want de zens zijn verkocht en geld is verdiend met de packs) want bij totale wipe zal er de eerste tijd niet zoveel meer betaald aan PW, maar op de lange termijn kan een totale wipe beter uitpakken.
Maar ze moeten wel snel zijn, want als de release datum van teso bekend is en dat mocht binnen afzienbare termijn zijn, dan heb ik het gevoel dat veel mensen neverwinter helemaal maar laten liggen en zich op teso te gaan richten. Doelgroep zal bijna hetzelfde zijn.
Allemaal rage over hoe PWE dit oppakt en wat er volgens die en die meot gebeuren. Denk zelf dat het allemaal wel meevalt... Het raakt mensen niet direct individueel as in; eerder aankopen lijken nu wellicht waardeloos doordat de markt ingestort is, maar het is niet zo dat je hele huidige char nutteloos is.
Zoals er eentje al postte:
"But even funnier is that this will not hurt the game the slightest... In a few weeks it will be forgotten and a huge chunk of the people who "quit" will be back spending like it is Christmas."
Ik denk dat dit ook wel zo is maar we gaan het zien.
Neem ik ff pauze.
Op twitter wordt er wel een ander meegedeeld. Maar nog steeds niets drastisch:
https://twitter.com/NeverwinterGame
Rollback zou niet eens zo slecht zijn, gros van de 60s zijn al foundry-boosted mensen.
edit : nog 2 uur extra downtime...
[ Voor 15% gewijzigd door mercapto op 19-05-2013 22:03 ]
Het heet beta maar is het niet.... net Gmail de 10 jaar voordat ze het labeltje er af haalden. Is een juridisch ding, geen echt "status"
Schijnt dat de exploit al op dag 1 van de open beta aanwezig was. Rollback is dus niet echt een optie.
Gaan jullie opnieuw beginnen indien er een wipe komt?
En ff serieus; wat is nu het issue met dit alles? Dit is toch hetzelfde als goldsellers in WoW maar dan op grotere schaal. Door een bug/hack is er een gigantische marktinflatie welke zich vanzelf wel corrigeert.
Lullig voor de mensen die gisteren iets hebben gekocht maar ik verwijs je ff door naar de Grieken "jammer joh"
Zal wel opnieuw beginnen. TESO is toch nog niet uit.janwer schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:09:
Ik zit het forum van NW een beetje door te lezen.
Schijnt dat de exploit al op dag 1 van de open beta aanwezig was. Rollback is dus niet echt een optie.
Gaan jullie opnieuw beginnen indien er een wipe komt?
Ze kunnen wel een AD wipe doen. Maar ik zal al dat ze cats gingen verkopen voor gold. Misschien dat goud de nieuwe currency word.
Nou in WoW is er alleen maar Gold. In NW is er AD waarmee je ook Zen kunt kopen. Diegene die heel veel AD bezit heeft dus de hele Zen markt in handen. Dat is bij de goldsellers in WoW wel anders.Ryceck schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:12:
dr komt geen wipe; dat is zelfmoord. Hoogstens een rollback met een dikke banronde.
En ff serieus; wat is nu het issue met dit alles? Dit is toch hetzelfde als goldsellers in WoW maar dan op grotere schaal. Door een bug/hack is er een gigantische marktinflatie welke zich vanzelf wel corrigeert.
Lullig voor de mensen die gisteren iets hebben gekocht maar ik verwijs je ff door naar de Grieken "jammer joh"
Ze moeten wel iets doen. Hoe langer het duurt hoe slechter het is voor de reputatie..
[ Voor 44% gewijzigd door junglebeast op 19-05-2013 22:20 ]
Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat je maar 1x een epic armor op je karakter nodig hebt, even alts buiten beschouwing latende, dus als ze de prijzen te hoog houden wordt er ook niets verkocht omdat zij die de AD hebben inmiddels alles al hebben dus niets meer kopen en zij die het nodig hebben het niet kopen omdat het niet te betalen is
Ow en inmiddels is de serverdowntime volgens twitter weer met 2 uur verlengd. Ben nieuwsgierig hoe het er straks uitziet. Gelijk in de bank kijken of mijn epics er nog liggen
Wel grappig om te zien vanuit een academisch standpunt wat een dergelijke wijziging doet met de mensen en hun (overmatig) emotionele reacties trouwens. Vrij amusant om dit te zien gebeuren vanuit een hoek waar het me niets kost (behalve tijd maarja... die had ik anders wel weer in een andere game gestoken)
Dat was de exploit...There was an exploit that has been in the game for weeks where you could make a negative auction posting. IF you bis on it you got that much AD. So people did this with -300000000 AD and got literally billions of diamonds in clicks. Well last night someone told the whole community and it exploded. Everyone started exploiting it and the economy went crazy. The Zen market sold out and cats were being sold for billions of diamonds to launder money to cover tracks.
Het is wat het is...
[ Voor 10% gewijzigd door Trixh op 19-05-2013 22:52 ]
En dat is dus de eerste hint voor een mogelijke diepergaande maatregel. Dit engels stukje tekst is letterlijk vanaf de neverwinter twitter. Deze exploit heeft natuurlijk een stevige (genade)klap uitgedeeld op de markt. Want natuurlijk ook voor PW is dit niet leuk. Degene die het truukje hebben toegepast hebben ook gelijk de hele zen voorraad opgekocht en die zen is feitelijk echt geld, te vergelijken met de isk uit eve online. Je koopt of zen ingame voor die AD of je koopt zen voor je euro's of dollars.
Nieuwsgierig of ze deze impact een server wipe waard vinden. Een betere reden zullen ze in ieder geval niet kunnen vinden op korte termijn.
Is dit gewoon broken atm? Of doe ik iets verkeerd?
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
En er is niemand die in de code daar even een (if <0 then x * -1) heeft geplaatst om dit te voorkomen. Hoe kan je in vredesnaam een bidding lager dan 0 plaatsen? Vage programmeurs daar
We gaan het zien. Een wipe zie ik niet gebeuren en een complete rollback ook niet denk ik; tenminste het lost het onderliggende probleem niet op en veroorzaakt alleen een hoop drama en discussie.
Wel mooi dat ze de accounts die ermee gemoeid zijn eruit pikken. Ben benieuwd of ze allemaal een ban krijgen.
Je bent duidelijk geen programmeur?Ryceck schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:11:
Lol... dus door een negatieve bidding te plaatsen gebeurde dit.
En er is niemand die in de code daar even een (if <0 then x * -1) heeft geplaatst om dit te voorkomen. Hoe kan je in vredesnaam een bidding lager dan 0 plaatsen? Vage programmeurs daar
Fouten kunnen gewoon ontstaan, en ja, sommige testcases denk je achteraf echt "goh, dom dat ik er niet aan heb gedacht". Maar je kan NOOIT alles afdekken!
Iets te kort door de bocht. Alle andere checks worden ook omzeild bij negative bidding. Er is dus iets fundamenteels mis met het bid systeem.Lol... dus door een negatieve bidding te plaatsen gebeurde dit.
EDIT: maar ik ben het met je eens dat het vage programmeurs zijn. het verdien model is klaarblijkelijk niet uitgebreid vooraf getest. de AH vormt een belangrijke spil en in een testfase was dit zeker aan het licht gekomen.
[ Voor 21% gewijzigd door drogeworst op 19-05-2013 23:28 ]
Het is wat het is...
Er zal idd meer aan de hand zijn onder water en er zullen wel meerdere gelaagde zaken gebeuren om dit mogelijk te maken, maar dan nog zorg je ervoor dat op het laagste niveau (database) dit niet mogelijk is. (alleen unsigned integers toestaan ipv signed zodat negatief niet eens een optie is).
[ Voor 13% gewijzigd door Ryceck op 19-05-2013 23:43 ]
https://twitter.com/Never...status/336255428541444096
Geen idee hoe ze het item (de cats etc) probleem gaan aanpakken maar dat horen we nog wel.
[ Voor 68% gewijzigd door junglebeast op 20-05-2013 01:49 ]
Update 12PM Pacific: We are still investigating the situation. There is a high likelihood that we will be performing character-specific rollbacks on any accounts that were found to be utilizing the exploit. Additionally, we are investigating the extent of what can additional steps can be taken to remove any illegitimately obtained Astral Diamonds that have entered into the economy. We are also investigating the possibility of a shard-wide rollback.
Update 12:15PM Pacific: We're bringing the shards down temporarily to better investigate the issue. Estimated downtime is 1 hour. Thank you!
Update 12:45PM Pacific: We're still investigating the issue and will have more information for you as soon as possible. Thank you for your patience!
Update 12:55PM Pacific: The shard downtime will be extended for two more hours as we address the AD/AH issue. More details soon - thank you!
Update 1:30PM Pacific: We are identifying the accounts that have utilized the AH exploit and will be taking action against said accounts. We are also still investigating the severity of the issue and its impact on the game, and from this information we will take corrective action. Estimated downtime is at least two more hours.
Update 5:15 PM Pacific: We have most of the information in-hand, but are waiting on a few final details to determine our plan of action. To clarify one thing I've seen around on Twitter, whatever we ultimately decide to do, a full character wipe will not happen. We're doing everything we can to minimize the impact of this fix, so that it changes what must change, but not much else. Thank you all for your patience, we appreciate it and will have you back in-game as soon as possible.
Update 6 PM Pacific: We're still finalizing the plan of action. Once everything is locked in, we'll be posting everything, so keep your eyes on Facebook, on Twitter and on our forums -- we'll make sure it goes everywhere. Thank you all again, we appreciate your support and patience.
Update 6:35 PM Pacific: We have a plan of action. We're verifying the exact timeline with the Neverwinter team, then we'll be triple-checking the planned forum post with all key stakeholders before posting. We're not finished yet, folks, but we're getting closer.
Update 9 PM Pacific: The post about our plan of action is being confirmed -- stay tuned, folks, we're getting closer.
We do what we must because we can.
gênante situatie inmiddels
Het is wat het is...
We do what we must because we can.
Bierbeer@bierbeer84 Trickster Rogue Mindflayer
Q: Will characters created during the rollback window be completely lost?
A: Unfortunately, yes. We understand that this is a very unfortunate circumstance. As stated above, we are working on delivering a thank-you pack as a token of our apology for this.
[ Voor 41% gewijzigd door Falcon Heavy op 20-05-2013 09:22 ]
edit: servers zijn weer online
[ Voor 9% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 20-05-2013 10:37 ]
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Gisteren de hele dag gespeeld en alles weg, van 54 naar 60 geleveled.
Misschien kijk ik wel weer eens als de game uit beta is.
Ben er goed zuur van.

ik ga weer lekker verder
Vind het best een goede actie dat ze de rollback tot een minimum hebben kunnen beperken, het allemaal stuk erger kunnen worden als ze dit tot na het weekend lieten lopen of veel trager (zoals andere games) hadden opgepakt.
Ben nu lvl25 en probeer elke dag dailies te doen maar voor foundry bijvoorbeeld krijg ik een lvl10 foundry daily en krijg voor elke daily maar 1000 AD terwijl mn vrouw 2000 krijgt op haar lvl23 char. Ik dacht dat de lvl10 versie mss niet goed afgerond was en nog verhoogd moest worden oid dus heb net solo een foundry quest afgerond en ook 1000 AD gekregen maar kan nu meteen weer een foundry daily doen maar weer voor lvl10. Voor daily pvp en skirmish krijgt mn vrouw ook 2k AD en ik maar 1k. Iemand een idee?
Ah ja das best zuur. Zag je gisteren al 60 worden. Misschien dat we kunnen kijken naar wat 3 man foundries om zo het lvlen wat te bespoedigen als je blijft spelen.unfor schreef op maandag 20 mei 2013 @ 10:49:
Goed, ik kap er mee.
Gisteren de hele dag gespeeld en alles weg, van 54 naar 60 geleveled.
Misschien kijk ik wel weer eens als de game uit beta is.
Ben er goed zuur van.
Had gisteren niet zoveel gespeeld. Alleen wat lvls kwijt op mijn cleric. Ben wel benieuwd wat ze doen met al die cats in het spel.
[ Voor 12% gewijzigd door junglebeast op 20-05-2013 11:41 ]
Verwijderd
Gister zo beetje de hele dag gespeeld, was eindelijk 60. Nu weer 57.. moet ik weer die *piep* fire zone doen! Doei neverwinter!junglebeast schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:39:
[...]
Ah ja das best zuur. Zag je gisteren al 60 worden. Misschien dat we kunnen kijken naar wat 3 man foundries om zo het lvlen wat te bespoedigen als je blijft spelen.
Had gisteren niet zoveel gespeeld. Alleen wat lvls kwijt op mijn cleric. Ben wel benieuwd wat ze doen met al die cats in het spel.
Dat is zooooooo'n klote zone, was ik blij dat ik daar doorheen was.JerX schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:51:
[...]
Gister zo beetje de hele dag gespeeld, was eindelijk 60. Nu weer 57.. moet ik weer die *piep* fire zone doen! Doei neverwinter!
Er wordt niet geresetVerwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:46:
Korte vraag, ik heb zen gekocht om kistjes open te maken, maar aangezien het nog in de beta is, wordt alles straks gereset, dus ook de spullen die ik uit die chests heb gekregen? Niet handig dus om nu al zen uit te geven?
Verwijderd
Ok, dan ben ik confuus
Worden je chars dan wel gedelete maar je houd wel je inventory? Of is de headstart al begonnen?Will there be a character wipe before Headstart begins?
Yes.
FAQ ging over de Closed Beta.. Geen wipes.Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:18:
[...]
Ok, dan ben ik confuuswant in de FAQ op het neverwinterforum staat namelijk:
[...]
Worden je chars dan wel gedelete maar je houd wel je inventory? Of is de headstart al begonnen?
Verwijderd
Vind het een erg tof spel tot nu toe. Ik merk wel een duidelijk verschil tussen de classes, ik had eerst zo'n great weapon fighter, waarbij ik veel meer moeite had om te levelen dan nu met mijn trickster rogue. Die hakt eigenlijk overal moeiteloos doorheen. Zeker nu met zo'n healing compagnion gaat het als een tierelier. Alleen in die foundry quests ga ik nog wel eens dood, maar verder overal fluitend doorheen.