Het blijft gewoon een beetje hit and miss met de Zipabox. De ene dag krijg je iets onmogelijk geinclude, het andere moment zonder problemen. Mogelijk verschilt het dan ook weer van de ene box tot de andere. Ik heb een keer gehad dat hij blijkbaar als secondary controller stond ingesteld (heb ik niet gedaan, denk ik..), moest het hele ding door Zipato gereset worden, kon ik alles er weer handmatig in zetten; modules, regels. Waarschijnlijk heb ik gewoon geluk gehad dat mijn Qees gelijk wilde includen, alleen raar dat ook Zipato zelf het bij jou dan blijkbaar niet voor elkaar krijgt. Zo krijg ik die zwave.me keyfobs onmogelijk geinclude, terwijl die bij de meesten gewoon probleemloos lijken te werken.
2 weken geleden was m'n vriendin doodziek, werkte de verlichting maar half omdat er blijkbaar weer iets mis was met de servers op afstand (alleen de rule creator werkt via de cloud, yeah right

). Bloedirritant als ze er 's nachts 10x uit moest, dus uiteindelijk het licht maar aangelaten. En vanochtend was het weer bal; timers werkten maar half, verlichtingsschakelaars reageerden niet goed. Kortom, ze hebben nog wat werk aan de winkel...
@Druw, sirene zit al een backup accu in, dus dat hoeft niet. Het enige wat ik op dat moment nog wil kunnen is een waarschuwings-sms eruit krijgen, of evt videobeelden voor het geval ze de NAS meenemen. Dat laatste vind ik wel minder spannend.