Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:44
Twan V schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:21:
[...]
Wel weer jammer dat er nergens een changelog te vinden is :|
Via het knopje 'Mededelingen' in de linkermenu-balk. Ik wist het ook niet, maar nickyb2 wees mij erop :P

Hieronder de changelog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VeEOZBEyjGqjV4aUPEe9Ewtx/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ulbz7FBvH843kYyymceYZK28/full.png

Toen ik ging inloggen kreeg ik deze popup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yZW7Lsbd0i3N4un27s76szmR/full.png

Geen hele spannende upgrade, heb hem zojuist ook maar even geïnstalleerd.

[ Voor 97% gewijzigd door ThinkPad op 12-07-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

Na mezelf een hele tijd inlezen en goed voorbereiden ben ik uitgekomen bij de zipabox.
Dit komt ook omdat ik nog eigenlijk best veel kaku schakelaars en dimmers in huis heb.
De homewizard heeft hier altijd goed gewerkt maar ik wou meer.
Ik heb de zipabox besteld en de eerste dagen ging het best goed.
Hij heeft om precies te zijn, 4 dagen goed gewerkt.
Woensdag kom ik beneden en de box staat op offline. met geen mogelijkheid komt de box terug online. Alles al geprobeerd wat je op internet kan vinden hier over.
Is er misschien iemand die hier ook ervaring mee heeft en het heeft opgelost.
support@zipato weet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:54:
hallo allemaal,

Na mezelf een hele tijd inlezen en goed voorbereiden ben ik uitgekomen bij de zipabox.
Dit komt ook omdat ik nog eigenlijk best veel kaku schakelaars en dimmers in huis heb.
De homewizard heeft hier altijd goed gewerkt maar ik wou meer.
Ik heb de zipabox besteld en de eerste dagen ging het best goed.
Hij heeft om precies te zijn, 4 dagen goed gewerkt.
Woensdag kom ik beneden en de box staat op offline. met geen mogelijkheid komt de box terug online. Alles al geprobeerd wat je op internet kan vinden hier over.
Is er misschien iemand die hier ook ervaring mee heeft en het heeft opgelost.
support@zipato weet het ook niet.
Vervelend probleem.

- Heb je al een harde reset gedaan? (ff google naar de procedure)
- Heb je een 433mhz module? >> plug die eens eruit. En start dan eens op.
- Brand het lampje op de utp aansluiting? Kan zijn dat die netwerk aansluiting stuk is.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2016 14:40 ]

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
De twee reacties hierboven heb ik even uit Domotica. Ervaringen en vragen. verplaatst naar dit topic :)

Als Zipato support het ook niet weet dan kan het ding ook gewoon kapot zijn. Branden de lampjes nog wel?
Anders maar even contact opnemen met de shop waar je de Zipabox gekocht hebt, misschien kun je hem omruilen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:41:
[mbr]De twee reacties hierboven heb ik even uit Domotica. Ervaringen en vragen. verplaatst naar dit topic :) [/mbr]

Als Zipato support het ook niet weet dan kan het ding ook gewoon kapot zijn. Branden de lampjes nog wel?
Anders maar even contact opnemen met de shop waar je de Zipabox gekocht hebt, misschien kun je hem omruilen onder garantie.
vanmiddag contact gehad. de box wordt geruild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:41:
[...]

vanmiddag contact gehad. de box wordt geruild
Je zul je nieuwe box dan moeten aanmelden in je account en de oude box verwijderen. Ik meen dat je dat doet door bij de settings (van je oude box) op 'clear owner' te drukken. Dan wordt de boel uit je account gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:03:
[...]

Je zul je nieuwe box dan moeten aanmelden in je account en de oude box verwijderen. Ik meen dat je dat doet door bij de settings (van je oude box) op 'clear owner' te drukken. Dan wordt de boel uit je account gehaald.
Nicky,
dan hebben we daar gelijk een uitdaging. mijn oude box kwam ik niet meer in.
misschien dat het bij mijn account kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:05:
[...]

Nicky,
dan hebben we daar gelijk een uitdaging. mijn oude box kwam ik niet meer in.
misschien dat het bij mijn account kan....
Beide doe je in de web portal. Dus ook zonder fysieke box moet het kunnen.

Ik heb dat vorige week ook gedaan, mijn box was geheel dood. Ik heb nu wel een account, maar geen box meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Zijn er mensen hier met een P1 module die werkt?

Ik heb er vandaag een gehaald en aangesloten, maar als ik bij de configuratie een protocol kies, wordt dat niet opgeslagen. Bij de Generic meters staat hij er wel tussen, maar zonder attributes (meetwaarden).
Edit: gevonden: https://community.zipato....icity-meter-via-p1-module

Schijnbaar wordt de waarde onder water wel opgeslagen en moet je daarna via Add device -> P1 een algemeen Landys&Gyr device toevoegen. Die wordt hernoemd naar je slimme meter.

[ Voor 37% gewijzigd door Twan V op 18-07-2016 23:01 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zijn er ook mensen die nogal wat problemen hebben met de imperihome app?
al mijn bewegingssensoren en schakelaars lijken niet te functioneren.
grafieken lijken weer wel gewoon goed te werken.
op iOS en Android

[ Voor 4% gewijzigd door Gratje op 19-07-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Ik ben nu eindelijk begonnen met mijn Zipabox die ik een jaar geleden kocht (toen mijn nieuwe woning nog in aanbouw was) te gebruiken.
Ik wil hier vanop vakantie een rule configureren om de ontvochtiger in de kelder aan/uit te zetten op basis van de vochtigheidssensor in de kelder.
De rules lijken echter nooit te draaien (ik krijg geen e-mail en de ontvochtiger gaat niet aan/uit).
Ik zet het nu voorlopig dan maar "handmatig" aan/uit vanuit de app op mijn mobiel.
Rule 1 en 2 zijn om de ontvochtiger aan/uit te zetten.
Rule 3 was gewoon om te testen of ik hem daarmee wel kon aan/uit zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0TwLZ4045UtgLOhRdnZqAxwW/full.png
Is er iets dat ik over het hoofd zie om rules te laten draaien? Hoe kan ik debuggen?
Ik synchroniseer weldegelijk met de zipabox nadat ik de rules aanmaak.
Overigens is de verbinding met mijn domoticamodules blijkbaar niet geweldig en dus vroeg ik me af wat er gebeurd als een rule de ontvochtiger aan probeert te zetten op het moment dat er geen verbinding is?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
esben schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:56:
Ik ben nu eindelijk begonnen met mijn Zipabox die ik een jaar geleden kocht (toen mijn nieuwe woning nog in aanbouw was) te gebruiken.
Ik wil hier vanop vakantie een rule configureren om de ontvochtiger in de kelder aan/uit te zetten op basis van de vochtigheidssensor in de kelder.
[...]
De aan/uit hoef je niet twee aparte regels voor te maken, dat kan in ééntje door een IF ELSE te gebruiken. Op die manier houd je de boel beter geordend, waardoor het weer makkelijker debuggen is als een rule niet naar behoren werkt.

Voorbeeld van eentje die ik in het verleden heb gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O46ofSmSWH0XlAAv5LqDgrQQ/full.png
Zoals je ziet kijk ik naar 'ELKE' statuswijziging. Ik kijk dan of hij 'AAN' is en voer de bijbehorende actie uit. Ik kijk daarna of hij 'UIT' staan en voer daarna de bijbehorende actie uit. Maar eigenlijk is die tweede IF niet eens nodig volgens mij, want als hij niet aan staat, dan is er maar één andere optie mogelijk: hij staat uit.

De WHEN zou ik niet de voorwaarde (vochtigheid lager dan X of hoger dan Y) voor pakken, maar laten triggeren op de 'ANY' van je smartplug. En ook op de 'ANY' van de Multisensor. Op die manier zal de rule vaak getriggerd worden (omdat de plug ook elke zoveel seconden z'n stroomverbruik e.d. doorstuurt) zodat de regel lekker vlot reageert.

Verder zou ik de onder- en bovengrens verder uit elkaar zetten, je hebt kans dat hij nu aangaat, paar minuten later weer uit omdat de vochtigheid daalt en dan weer aan, etc etc. Lijkt mij niet heel best voor het apparaat.

Uiteindelijk krijg je dan rule zoals:
code:
1
2
3
4
5
6
WHEN smartplug ANY OR multisensor ANY
IF hum >= 70
smartplug action ON
ELSE
IF hum <= 60
smartplug action OFF

En over de verbinding, "je zou eens een network heal uit kunnen laten voeren" wou ik zeggen, maar in de nieuwste firmware is die mogelijkheid eruitgehaald lijkt het :/ Eerder stond dat volgens mij bij de box-instellingen (tandwieltje, linker menubalk). Of ik moet eroverheen kijken. Met een 'network heal' kun je namelijk de Zipabox laten 'aftasten' welke routes hij moet nemen om bij elk van je modules te geraken. Zeker als je modules na het includen naar een andere locatie verplaatst is het verstandig om dat te doen, er kan immers een kortere route/beter signaal zijn inmiddels.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 21-07-2016 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:28:
[...]
En over de verbinding, "je zou eens een network heal uit kunnen laten voeren" wou ik zeggen, maar in de nieuwste firmware is die mogelijkheid eruitgehaald lijkt het :/ Eerder stond dat volgens mij bij de box-instellingen (tandwieltje, linker menubalk). Of ik moet eroverheen kijken. Met een 'network heal' kun je namelijk de Zipabox laten 'aftasten' welke routes hij moet nemen om bij elk van je modules te geraken. Zeker als je modules na het includen naar een andere locatie verplaatst is het verstandig om dat te doen, er kan immers een kortere route/beter signaal zijn inmiddels.
https://community.zipato.com/topic/where-is-network-heal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
ThinkPadd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:28:
[...]

Uiteindelijk krijg je dan rule zoals:
code:
1
2
3
4
5
6
WHEN smartplug ANY OR multisensor ANY
IF hum >= 70
smartplug action ON
ELSE
IF hum <= 60
smartplug action OFF
Bedankt voor je advies, mijn sensor werkt niet op batterij en rapporteerd dus regelmatig. Ik heb de rule opgebouwd volgens jouw advies:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X3ozjIa4W2mpHnFs4WLEtwij/full.jpg
Helaas krijg ik nog steeds geen e-mail en gaat de ontvochtiger ook niet aan/uit.
Ik snap niet wat ik nog kan proberen om rules werkend te krijgen?

Die marge tussen aan en uit resulteerd in de praktijk toch in aardig wat uurtjes hoor, zo snel stijgt/daalt het niet.
Ivm de heal functionaliteit, daar snap ik eerlijk gezegd niet veel van. Het resultaat is elke keer dat ik het draai anders maar hier is een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F5OwHg7me1PrOedvTf2iDOqp/full.png
Zoals je kan zien is er al erg veel Failed en als ik dan ga kijken bij elk apparaat wat hij meldt als zijn buren komt dat ik niet overeen met bovenstaand plaatje:
Qubino ZMNHND1 Flush 1D relay: Aeon Labs GEN5 Smart Switch 6 + ZIPATO_CONTROLLER_NODE_ID_1. Dit lijkt te kloppen.
Aeon Labs Multi Sensor 6: Aeon Labs GEN5 Smart Switch 6 + Qubino ZMNHND1 Flush 1D relay: Dat is vreemd, hij staat onder direct neighbor maar is niet verbonden met de Zipabox?
Balansventilatie Zomerbypass Qubino ZMNHND1 Flush 1D relay: Geen buren. Kan kloppen (staat nu ook in het rood)
Balansventilatie Snelheid Qubino Switch Multilevel: Geen buren Staat nu ook in het rood, Deze staat uberhaupt niet in de lijstje van de heal functionaliteit?
Aeon Labs GEN5 Smart Switch 6: Aeon Labs Multi Sensor 6 kan kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je regel zie ik zo 123 niks vreemds aan. Misschien de on/off actie even boven de variabele-actie en send message-actie zetten, kan zijn dat het in één van die twee fout gaat en hij daarin blijft hangen ofzo.
Misschien dat een andere bezoeker van dit topic ziet wat er mis mee is. Werkt de plug wel als je hem gewoon zelf aan/uit bedient vanaf de Zipabox?

Dat het failed is klopt al niet, dat wijst mogelijk op problemen met je bereik. Zo te zien heb je 4 Z-Wave devices? Als je die allemaal in de uiterste hoeken van je woning hebt geplaatst dan kon het qua bereik wel eens lastig worden. Misschien toch nog ergens een wallplug ofzo plaatsen tussen een moeilijke node en de Zipabox in bijv.

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 22-07-2016 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Als ik vanaf de zipabox de plug zelf aan/uit zet werkt dat meestal (niet altijd).
Overigens staat die maar 2 meter verwijdert van de zipabox maar wel met 2 muren waarvan 1 met isolatie ertussen. Vreemd genoeg staat de Zipabox toch niet opgelijst als 1 van de neighbours.

Het is niet zozeer dat deze rule niet werkt, het lijkt erop dat ik geen enkele rule werkend krijg.
Vorig jaar toen ik de zipabox gekocht had (maar mijn woning nog in aanbouw was) heb ik wat testrules gemaakt en die werkten wel.
Nu ik de zipabox wil gebruiken heb ik hem eerst gereset om alle onzin eruit te krijgen maar ik krijg de rules dus niet aan het draaien. Een simpele rule die bvb zegt: "Stuur mij vandaag op dit tijdstip een e-mail" doet het bvb ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt erop dat je sync niet goed gaat.

Probeer eens een nieuwe Rule met een virtuele switch en email.

Doe dan een sync met de API en zet de time out tijd vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het volgende eens:
  • Maak een Virtuele Switch aan
  • Sync je Box (met de sync button aan de linkerkant)
  • Maak een regel, WHEN Switch = ON, Send Message, zo simpel mogelijk
  • Sync je Rules (met de sync button aan de rechterkant
  • Flip de switch van off naar on en wacht op email.
Werkt het niet?
  • Disable al je rules, behalve de test rule
  • Sync je Rules (met de sync button aan de rechterkant
  • Flip de switch van off naar on en wacht op email.
Werkt het niet?
https://support.zipato.com/

Werkt het wel?
Dan zit er ergens een rule tussen die niet werkt, maar helaas is de UI niet slim genoeg om het te tonen. Je zult dat één voor één weer aan moeten zetten om er achter te komen welke rule stuk is.

Dat 'was' de manier hoe ik het altijd deed als het bij mij niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
HeroS schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:38:
Lijkt erop dat je sync niet goed gaat.

Probeer eens een nieuwe Rule met een virtuele switch en email.

Doe dan een sync met de API en zet de time out tijd vrij hoog.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 09:15:
Probeer het volgende eens:

...

Dat 'was' de manier hoe ik het altijd deed als het bij mij niet werkte.
Ik heb alles geprobeerd wat hierboven beschreven is.
Ik weet niet zeker of dit is wat je bedoelde HeroS maar hetgeen dat uiteindelijk werkte is:
Op https://my.zipato.com klikken op API, vervolgens klikken op Rules Creator, dan kom ik ergens terecht dat een beetje lijkt op de oude interface. Als ik daar dan synchronise rules doe dan werkt de eenvoudige rule die een e-mail stuurt op basis van een virtual switch wel!.
Nu even afwachten in hoeverre mijn rules nu wel gewoon werken.
Ik snap ook niet waarom dit heeft gewerkt maar bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Hmmm ik krijg de rule die ik wil laten werken nog steeds niet aan de praat.
Ik heb er zo vee mogelijk triggers in geplaatst en het enige wat dus werkt is dat ik die virtuele switch zelf ga omschakelen. Zowel de aeon multisensor als de smart plug lijken de rule gewoon niet te triggeren. Iemand enig idee waarom of wat ik nog kan proberen behalve hetgeen jullie al vermeld hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I7t4EuXd3t6pesrvcH43lJSe/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Ik heb de indruk dat er meer niet werkt dan wel.
Ik heb 2 rules elk met 2 e-mail acties. Als ik 1 van die 4 e-mail-acties aanpas, worden de andere 3 e-mailacties ook aangepast. Zeer vervelend want ik wil in elke situatie uiteraard een andere e-mail sturen.
Gekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb je al eens contact opgenomen met de Zipato support? Meestal krijg je binnen 2 dagen wel een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Ja dat heb ik nu maar eens gedaan.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Rara wat klopt hier niet?

Men neme een Aeon multisensor, waarvan ik de 'Luminance' wil uitlezen om extern (buiten Zipabox) te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mgmuK1pME45hGR0IBu5UiNJc/full.jpg

We zoeken hem op in de device tree en klikken op het tandwieltje achter 'Luminance'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QLiMvyAZ6cyObqjku0Lw0jtH/full.jpg

We kijken wat het UUID van de 'luminance' endpoint is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n6URPvd27a72owUhzh4bc6SW/full.jpg

Vervolgens voeren we deze UUID in bij de Zipato API:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cxL3ep3WyQUwoFApnIyisRRA/full.jpg

Wait, whut!? Waarom klopt dit niet? :o Ik krijg een totaal andere waarde terug dan wat de GUI aangeeft 8)7
De "get the value of the attribute"-call werkt dus niet goed :(

Via de "get last value of all attributes"-call zie ik wel dat dit UUID een waarde teruggeeft die klopt.
Maar dit zijn geen grappen, ik heb al een hele tijd een script draaien die via deze call de waarden in een externe database stopt. Nu klopt er dus geen moer van, ik krijg data terug die helemaal niet klopt. Lekker dan als je afhankelijk bent van de gegevens.

Ik was al een tijdje aan het spelen met Home Assistant - Open source Python3 home automation , maar had m'n Z-Wave spul nog via de Zipabox lopen zodat ik nog niks hoefde aan te schaffen. Denk nu dat ik morgen toch maar de pricewatch: Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB Interface ga bestellen en de Zipabox uit ga zetten :(

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 26-07-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Advocaat van de duivel:
Is de waarde die je in de API leest daadwerkelijk in lumen? Of in een ander meetgetal (waarbij de gui het omrekent naar lumen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twan V schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:02:
Advocaat van de duivel:
Is de waarde die je in de API leest daadwerkelijk in lumen? Of in een ander meetgetal (waarbij de gui het omrekent naar lumen)?
Stel het zou zo zijn, dan is het toch stuk. De ene API call geeft namelijk een andere waarde terug dan de andere.

Het is mij trouwens nooit opgevallen dat die waardes niet klopten met de UI en ook niet onderling tussen API calls. Nu moet ik wel toegeven dat ik de UI het liefste nooit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, is er ergens een link op tweakers die me inzicht geeft wat de beste parameter instellingen zijn voor de fibaro motion sensor in combinatie met een zipabox?
Aardbeving mag uit (ik woon niet in Groningen), alarm en bewegingsmelder wil ik (nu nog) alleen de lampen aan laten zetten snachts. Temp gebruik ik niet. waar het mij nu om gaat is, dat wanneer het gaat schemeren, de verlichting aangaat en om een bepaalde tijd uit gaat.
Ik heb gister avond een tijdje zitten stoeien er mee maar kom er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Twan V schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:02:
Advocaat van de duivel:
Het heeft goed gewerkt, maar er gaat nu dus iets fout. En de ene call (waardes van alle attributen ophalen) geeft wel de juiste waarde, maar een andere call (waarde van dít attribuut ophalen) niet. Het klopt dus sowieso niet, wat nickyb2 ook zegt.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:37:
Heren, is er ergens een link op tweakers die me inzicht geeft wat de beste parameter instellingen zijn voor de fibaro motion sensor in combinatie met een zipabox?
Aardbeving mag uit (ik woon niet in Groningen), alarm en bewegingsmelder wil ik (nu nog) alleen de lampen aan laten zetten snachts. Temp gebruik ik niet. waar het mij nu om gaat is, dat wanneer het gaat schemeren, de verlichting aangaat en om een bepaalde tijd uit gaat.
Ik heb gister avond een tijdje zitten stoeien er mee maar kom er nog niet uit.
Dat zijn geen parameters dan toch, maar regels op de Zipabox? Daarin zeg je beweging + lux < triggerwaarde == licht aan.

Parameters zijn de instellingen van het apparaat, waarmee je bijv. zegt hoe vaak de sensor z'n waarden moet doorgeven aan de Zipabox e.d. Parameters hoef je eigenlijk nooit aan te passen, tenzij je bijv. vaker updates van een sensor wilt binnenkrijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 27-07-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Think!
weer wat slimmer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-05 22:13
esben schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:45:
Ik heb de indruk dat er meer niet werkt dan wel.
Ik heb 2 rules elk met 2 e-mail acties. Als ik 1 van die 4 e-mail-acties aanpas, worden de andere 3 e-mailacties ook aangepast. Zeer vervelend want ik wil in elke situatie uiteraard een andere e-mail sturen.
Gekend probleem?
Het lijkt erop dat je de email puzzle block hebt gecopieerd tussen de rules. Dan hebben ze alle 4 hetzelfde id (onderwater). Let erop dat je altijd bij een nieuwe rule nieuwe puzzle blocks neemt. Misschien is dit ook wel de oorzaak dat je rules niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister de Fibaro motion sensor opnieuw toegevoegd. Mijn vrouw werkt vaak savonds en is dan pas laat thuis. Ik heb een regel aangemaakt die de verlichting aanzet wanneer ze de woonkamer in stapt.
Na 2 minuten gaan ze dan weer uit. De meest simpele regel die ik tegen kwam op internet en 1 op 1 gekopieerd,en niet werken...(nee, niet kopieeren/plakken)

waar gaat dit nou verkeerd? 8)7
Niets aan de sensor veranderd. toegevoegd aan de box, that's it..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:27:
Gister de Fibaro motion sensor opnieuw toegevoegd. Mijn vrouw werkt vaak savonds en is dan pas laat thuis. Ik heb een regel aangemaakt die de verlichting aanzet wanneer ze de woonkamer in stapt.
Na 2 minuten gaan ze dan weer uit. De meest simpele regel die ik tegen kwam op internet en 1 op 1 gekopieerd,en niet werken...(nee, niet kopieeren/plakken)

waar gaat dit nou verkeerd? 8)7
Niets aan de sensor veranderd. toegevoegd aan de box, that's it..
ik kan in ieder geval vertellen dat er de laatste tijd veel veranderd is voor de motion sensors (fibaro en AEON)
welke rule heb je gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elekit
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 19:05
Gratje schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:46:
zijn er ook mensen die nogal wat problemen hebben met de imperihome app?
al mijn bewegingssensoren en schakelaars lijken niet te functioneren.
grafieken lijken weer wel gewoon goed te werken.
op iOS en Android
Niet echt een probleem, maar mijn rolluik geeft in imperihome aan dat hij open is, wanneer het rolluik gesloten is. Aansluiting is correct en de rolluik heb ik door de qubino module automatisch laten Kallibreren. Vermoed dat dit idd in de app zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Elekit op 05-08-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratje schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:02:
[...]

ik kan in ieder geval vertellen dat er de laatste tijd veel veranderd is voor de motion sensors (fibaro en AEON)
welke rule heb je gemaakt?
de totale regel verwijderd.
2 deursensoren van kaku gekocht en nu werkt het wel.
de fibaro sensor hangt nu stof te happen maar dat komt wel..(hoop ik)

zit nog wel met het volgende.
lichten aan bij zonsondergang werkt met virtueel weerstation.
nu wil ik 's avonds de lichten naar een scene laten schakelen om bepaalde tijd.
(23.00 uur/start scene slapen)
alleen dat wil nog niet echt lukken.
iemand een voorbeeld hiervan?

Edit: contact gehad met zipato; lichtjes gaan netjes uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

lichten aan bij zonsondergang werkt met virtueel weerstation.
Zou je deze kunnen posten, hoe je die hebt?
ik probeer dit nl ook, maar snap er geen zak van, en werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

De truc is werken met een Scheduler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WTTqOfh.png

Voeg eerst een weerstation toe als virtual device, maak daarna een regel die je triggert met een scheduler, waarbij je bij Astro je weerstation kiest.
Met astro offset kun je de regel een aantal uur eerder of later laten starten (in dit voorbeeld 2 uur voor zonsondergang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het schrijven van een API koppeling maar ik loop tegen een "probleem" aan.
Graag wil ik een rule schrijven en deze via de api verzenden naar de zipabox maar dit wil nog niet echt lukken.
Heeft iemand hier ervaring me?

Wouter

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2016 11:28 ]

• Twan V

Twan V

Adds the ability to start IP network devices with wake-on-lan.
Nice!

• Carino
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:17
Wij gaan begin volgend jaar verhuizen en pakken dat moment gelijk aan om met domotica te gaan beginnen.
Ik neig ernaar om de Zipatile op te hangen en ik lees er eigenlijk ook wel redelijk veel goede berichten over.

Een van de dingen die ik me af vraag is de integratie van de Logitech Harmony Hub... Ik weet dat dit standaard (nog) niet ondersteund is, en dat de lui bij Zipato het overwegen om te integreren maar met een tijd- en/of resourcegebrek kampen. Om hier toch een stap in te kunnen maken heb ik ook zitten kijken naar Domoticz, aangezien de ondersteuning daar standaard ingebouwd is.

Mijn vraag is nu eigenlijk of het mogelijk is om deze twee systemen samen te laten werken, desnoods tijdelijk en alleen voor dit onderwerp. Ik ben niet echt geinteresseerd in het schakelen van de apparatuur vanuit de Zipatile, het gaat me meer om het uitvoeren van acties wanneer de TV aan gaat via de Harmony remote. Uiteraard is het mooi wanneer het ook mogelijk is om de Harmony Hub te besturen vanuit de Zipatile, maar je kan niet alles hebben :-)

• ThinkPad
Carino schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:58:
[...]
Een van de dingen die ik me af vraag is de integratie van de Logitech Harmony Hub... Ik weet dat dit standaard (nog) niet ondersteund is, en dat de lui bij Zipato het overwegen om te integreren maar met een tijd- en/of resourcegebrek kampen.
[...]
Het gedeelte wat ik dikgedrukt heb gemaakt gaf bij mij al alarmbellen.

Toen ik nog een Zipabox had (nu Home Assistant - Open source Python3 home automation) gebruikte ik de 433Mhz uitbreidingsmodule van Zipato erbij. Ik had toen ook een aantal Cresta TX320 temperatuur/vochtigheidssensoren (433Mhz) in huis.
Ik (en met mij vele anderen) heb Zipato toen gevraagd of ze ondersteuning hiervoor konden toevoegen. Helaas is er vandaag de dag volgens mij nog steeds geen ondersteuning voor deze TX320 sensoren. Dit terwijl het protocol niet eens vreselijk moeilijk is. Andere 433Mhz domotica hardware (RFXCOM, RFLink, pimatic) ondersteunen deze sensoren wel.

M.b.t. de Zipabox heb ik ook het idee dat Zipato zich meer focust op de Zipatile en dat de Zipabox wat minder actief voor ontwikkeld wordt.

Als je dus niet zeker weet of dat wat jij in gedachten hebt gaat werken, zou ik de Zipabox links laten liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 29-09-2016 10:08 ]

• Carino
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:17
ThinkPadd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:05:
[...]

M.b.t. de Zipabox heb ik ook het idee dat Zipato zich meer focust op de Zipatile en dat de Zipabox wat minder actief voor ontwikkeld wordt.
Ik begrijp dat je dat idee hebt, het zou niet zo moeten zijn want de Zipabox is nog niet EOL, maar zoals ik in mijn post aan gaf ben ik ook aan het kijken naar de Zipatile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://domotica-blog.nl/image.axd?picture=/2016/Zipato/ZipaTile/zipatile-hd.jpg

Zo weer een review af: de ZipaTile. Was even een klusje >:)

Prima controller. Je ziet dat Zipato meer ervaring krijgt en dat de meeste kinderziektes er wel een beetje uit zijn.

Het nog steeds ontbreken van een backup mogelijkheid vind ik een van de grootste bezwaren. Zipato geeft wel aan hiermee bezig te zijn. De extra sensoren zijn mooi mee genomen en goed te combineren met een alarm systeem.

Bij de Zipabox had je nog wel eens last van dat het systeem traag reageerde. Hier heb je bij de ZipaTile geen last van.

De mogelijkheid om 433Mhz modules aan te sluiten zou je als min punt kunnen opnoemen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat je dit protocol zijlings moet laten liggen als je serieus met domotica aan de slag wilt.

+

Sensoren (6 stuks)
In- en output voor bv het aansluiting verwarming
Systeem werkt snel een vloeiend
Z-Wave Plus ondersteuning

-
Geen mogelijkheid voor echte beginners (stijle leercurve)
Cloud omgeving nodig om regels te maken
Betaalde opties
Geen google play geïnstalleerd

Alles te vinden op:
http://domotica-blog.nl/post/review-zipatile

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:31
@Hero S: Mooie review van de ZipatoTile. Je stipte het even aan in de review dat je meerdere boxen kan gebruiken in de cloudomgeving. Waar ik benieuwd naar ben is het volgende:

Stel je hebt een gewone ZipatoBox en je koopt de Tile erbij. Kun je in de cloud omgeving een regel maken dat indien er beweging is bij de Tile er een lamp aangaat welke aangesloten is op de ZipatoBox?
Dit ook visa versa: Dus een regel maken van lamp gaat aan (aangesloten op zipatobox) --> check of er geluid/beweging is bij Tile --> zo ja dan ook lamp X aan bijvoorbeeld.

Ik wil graag een leuke integratie van die 2 omdat ik een aantal modules om mijn huidige box heb aangesloten welke niet op de Tile kunnen, zoals P1 poort uitlezen en de Metermodule met ampereclambs. Zo wil ik op de Tile weergeven het stroomverbruik van het huis, welke gemeten wordt door de gewone box.

Klaas

• Twan V

Twan V

Carino schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:12:
[...]

Ik begrijp dat je dat idee hebt, het zou niet zo moeten zijn want de Zipabox is nog niet EOL, maar zoals ik in mijn post aan gaf ben ik ook aan het kijken naar de Zipatile.
Onder de motorkap zit daar het zelfde systeem achter, met dezelfde rule creator.

Ik heb me in het verleden ook wel eens boos gemaakt dat je meer las over nieuwe producten van Zipato, dan van oplossingen van bestaande problemen en wensen, maar ik heb het idee dat de laatste maanden hierin een omslag plaatsvindt.

Ik merk met de laatste twee firmwares dat mijn box stabieler en sneller is. Ook is de lijst met protocollen in het Add Device-dialoogvenster een stuk langer geworden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s9b7Lyt.png

Wel nog een dingetje: Mijn interface staat op English

klaasopurk schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:10:
@Hero S: Mooie review van de ZipatoTile. Je stipte het even aan in de review dat je meerdere boxen kan gebruiken in de cloudomgeving. Waar ik benieuwd naar ben is het volgende:

Stel je hebt een gewone ZipatoBox en je koopt de Tile erbij. Kun je in de cloud omgeving een regel maken dat indien er beweging is bij de Tile er een lamp aangaat welke aangesloten is op de ZipatoBox?
Dit ook visa versa: Dus een regel maken van lamp gaat aan (aangesloten op zipatobox) --> check of er geluid/beweging is bij Tile --> zo ja dan ook lamp X aan bijvoorbeeld.

Ik wil graag een leuke integratie van die 2 omdat ik een aantal modules om mijn huidige box heb aangesloten welke niet op de Tile kunnen, zoals P1 poort uitlezen en de Metermodule met ampereclambs. Zo wil ik op de Tile weergeven het stroomverbruik van het huis, welke gemeten wordt door de gewone box.
Thanks!

De cluster optie is officieel nog niet beschikbaar maar zal binnenkort wel gebeuren. Met deze optie maak je van 2 controllers 1 controller. Dus alle devices worden samengevoegd en je hebt dus ook 1 rule creator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We schrijven zaterdag op zondagnacht, om precies te zijn 00.47uur,
een schop in me rug. "hoor je dat beneden?" "ik hoor niets"
"er tikt iets"
Ik naar beneden..staat de zipabox te 'knetteren', bloedheet, maar wel online..
Dat ding van de adapter gehaald, op de aanrecht gezet (daar kan hij geen brand veroorzaken)
en gewacht tot hij is afgekoeld.
Normaal is de tussendeur dicht maar de poes was al binnen dus luikje dicht en kan ze gaan en staan waar ze wil.. Ik moet er niet aan denken dat de box wel brand had veroorzaakt. Met een kleine van 19 maanden in huis. ik ben klaar met Zipato. dit is mijn 2de box in een goede 5 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:58

djbarney

XBL: DeejayBarney

ondertussen al weer ruim 10 uur geen contact vanuit de zipabox richting cloud. bestaande rules doen het nog wel, maar nieuwe rules, rules aanpassen doen het allemaal niet. Kennelijk een bekend issue, maar of/wanneer ze er iets aan gaan doen is nog niet gecommuniceerd. https://community.zipato....onnect-to-zipabox-anymore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:51

Stefan©

Toet toet

Mijn Zipatile lag er ook uit. Wat een gedoe. Ik werk veel met virtual sensors waarvan ik de state via de API zet. Misschien een aantal zaken toch maar heroverwegen. Ik heb veel rules die op de states van die sensors reageren.

Inmiddels is mijn Zipatile overigens weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Ik had er ook last van afgelopen week/weekend.

Ik heb een Qubino-dimmer die niet meer uitgaat met de knop als hij aanstaat en ik wilde kijken of opnieuw koppelen helpt. Halverwege het includen (na hem verwijderd te hebben) ging de box offline.

Koppelen ging niet meer, en de lamp aankrijgen dus ook niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Bij mij werkt het nog steeds niet, my.zipato zegt dat mijn box online is maar de verlichting die al heel de nacht aanstaat kan ik nog steeds niet uitzetten.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xylonite schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:04:
Bij mij werkt het nog steeds niet, my.zipato zegt dat mijn box online is maar de verlichting die al heel de nacht aanstaat kan ik nog steeds niet uitzetten.
Gezeik weer. Ging toch een paar maanden prima. Ik had hier ook een module welke gewoon niet meer wilde werken. Heb hem uit de muur getrokken en een andere erin gezet.

Heb je de zipabox al helemaal uitgedaan? Dus echt de stroom eraf en alle modules ontkoppelen. Dan 5 min. wachten en de boel weer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik heb hem gisteren avond herstart en vanochtend rond 7 nog een keer zonder baat (idd een tijdje uitgelaten).
Hij ziet trouwens wel de status van die lamp want het stroomverbruik veranderd, dus de box is online en hij kan erbij. Alleen schakelen lukt blijkbaar niet. ben nu niet thuis dus kan hem niet herstarten, een sync vanaf de site lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Lijkt erop dat de z-wave commando's niet aankomen.

Onlangs wat devices weggehaald/uitgezet?

Probeer anders eens een network heal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

het ligt niet aan mij het supportforum staat vol met mensen die hetzelfde hebben sinds gisteren avond.

https://community.zipato....onnect-to-zipabox-anymore

[ Voor 28% gewijzigd door xylonite op 19-10-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Dat lijkt inderdaad niet meer op toeval.

Ook in het vote-topic waarin in bovenstaande link naar gerefereerd wordt, zijn de kritieken niet van de lucht.

Op zich vind ik het niet eens zo erg dat die server een keer down is, alles wat met techniek te maken heeft kan een keer kapot gaan.

Wel kwalijk vind ik dat ze niet eens de moeite nemen om het even te noemen op bijvoorbeeld Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Dat is inderdaad kwalijk, er staat wel known dus ze weten er van maar reageren doen ze niet. Ik heb dit wel een paar keer per jaar, maar dan herstart ik smorgens die box en werkt alles weer, nu is er iets meer aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
HeroS heb je ook problemen met imperihome? Alle zipabox devices zijn weg sinds gisteren... kan ook geen connectie meer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rednas33 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:55:
HeroS heb je ook problemen met imperihome? Alle zipabox devices zijn weg sinds gisteren... kan ook geen connectie meer maken.
Ik gebruik hem niet meer...dus geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
HeroS schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:59:
[...]

Ik gebruik hem niet meer...dus geen idee.
Jammer, bedankt voor de snelle reactie, ik ga verder zoeken wat er nu aan de hand is....

[ Voor 6% gewijzigd door Rednas33 op 25-10-2016 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Als je naar de webportal gaat en je klikt door naar de api, zie je de devices dan wel? Anders even een ticket inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik sync altijd via de API...

Ik zie vandaag nieuw staan:

alexa Show/Hide List Operations Expand Operations Raw
GET /alexa/discovery
PUT /alexa/{uuid}/endpoints/{endpoint}/values/{attribute} set value
PUT /alexa/{uuid}/value set attribute value with application/json content

Oftewel er is/komt support voor Amazon Echo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
Gisterenavond plotseling opgelost, ineens werkte het weer. moet wel de hele imperihome configuratie opnieuw maken omdat ik de app opnieuw had geïnstalleerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertstoppels
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08-2023
Hier ook onlangs een zipatile met zigbee ondersteuning aangeschaft. Op zich een leuk apparaatje, echter nog een aantal openstaande kwesties. Zijn er ook mensen die me kunnen helpen met:

- Mains fault (deze melding blijft anwezig ondanks aangesloten lader en volle accu)
- Erg trage camera en motion sensor (sensitivity staat al op max, echter detectie duurt zeker 10 seconden)
- Niet de mogelijkheid om Philips Hue Warm White lampen goed aan te sturen (kleur temp wijzigen lukt alleen via http PUT command, niet vanuit de rule creator dropdown menus.)
- Niet de mogelijkheid om Philips Hue Dimmer Switch te gebruiken. Er komt gewoon geen goede connectie tot stand.

Moet verder trouwens zeggen dat de goedkope zigbee relais van AliXP (12euro) wel werkend krijgen te zijn op de zipatile! Is een stuk aantrekkelijker alternatief dan de 30-50 euro pluggen die in NL te koop zijn.....

[ Voor 13% gewijzigd door Robertstoppels op 28-10-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiTjTe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-03 17:59
Voor onze nieuwe woning kijken we momenteel naar domotica(voorbereiding), dit forum helpt daar enorm bij:), toch blijven een aantal vragen onbeantwoord. Zijn er hier mensen die een Zipatile als primaire thermostaat gebruiken? Ben benieuwd of deze dan op de reguliere thermostaataansluiting kan worden geplaatst. Daarnaast kan ik op de website van zipato verdacht weinig over privacy en datasecurity vinden... any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Robertstoppels schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:40:
[...]
Moet verder trouwens zeggen dat de goedkope zigbee relais van AliXP (12euro) wel werkend krijgen te zijn op de zipatile! Is een stuk aantrekkelijker alternatief dan de 30-50 euro pluggen die in NL te koop zijn.....
Heb je een link naar zo'n relais? Ben wel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diminish
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11-2024
volgens mij zijn er behoorlijke problemen bij zipato, de website werkt maar half, community is down etc.
en ik heb al een paar dagen dat ik devices niet lekker kan toevoegen via de box / website.
de website logde me continue uit als ik een apparaat wijzigde of bijvoorbeeld schakelde van aan naar uit etc.

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Ik word er een beetje kriebelig van.
Het heeft allemaal redelijk goed gewerkt in het verleden maar ik krijg het niet meer voor elkaar.
Een secure (horstman) thermostaat en een secure (horstman) boilerschakelaar.
Beide opgenomen in het z-wave netwerk, diverse forums gelezen en diverse handleidingen gevolgd.
Virtuele thermostaat (pro ? maakt het wat uit?) aangemaakt. Volgens een medegebruiker ander forum, heating input en output op de thermostaat en ook de thermometer input op thermostaat ingesteld
De thermostaat geeft drie waardes, setpoint, temperatuur en mode. De laatste twee komen netjes overheen en reageren. De setpoint daarentegen werkt niet.
De boilerschakelaar kan ik aan zetten met de zipato en de ketel reageert. Andersom werkt het niet Als de thermostaat branden aangeeft en de ketel brand geeft de schakelaar geen seintje naar zipato om te zeggen dat ie aan staat. Het heeft met old control center allemaal goed gewerkt.

Wie heeft tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
Niemand die de verwarming aanstuurt met de zipato?

[ Voor 88% gewijzigd door onderduikert op 07-01-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de gene die vertraging hebben op de zipabox/zipatile:

Sebastian Popovic ● 9 hours ago
Dear all,

I am sorry for my late comment on this topic. Unfortunately, it seems it is covering much more than one issue at the moment so it is not even possible to properly comment on it anymore.

Anyway, I am very sorry for all delays which some of you have experienced while using our web application within a last few weeks. Recent system upgrades were including features like System Backup, Cluster, Automatic System Status Alarms (battery, offline, etc...) which were all requiring architectural changes on both servers and controllers. These upgrades have caused some overloading issues which are not occurring all the time and with all users, so it was difficult to find the "root cause" and fix them. However, we have found and fix most of them already, and we are preparing updated for both servers and controllers in order to avoid these issues in the future. But please note that Zipato system is very big, with hundreds of thousands of devices connected to it, and managing billions of transactions, so each update has to be prepared carefully, and we need some time to publish them. Hopefully, this new update will be published by the end of the week, so these issue will be gone.

Again, please take our apology if you were experiencing any "long delay" issues in the recent period. We are doing our best to avoid these issues asap.

Regards,

zie ook: https://community.zipato....-delay-in-update-of-state

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

onderduikert schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:43:
Niemand die de verwarming aanstuurt met de zipato?
Ik heb wel een setje Danfoss radiatorknoppen, maar ik werd ook niet echt gelukkig van het thermostaatprogramma van de zipabox. We hebben (hadden al) een best stevige honeywell modulerende thermostaat en daar zit zoveel ontwikkeling en ervaring van honeywell in dat een domoticabouwer zoals zipato daar moeilijk tegenop kan.

Het enige wat ik doe, is o.b.v. tijd radiators uit (4°) of aanzetten (24°), zodat overdag de slaapkamers en de badkamer niet verwarmd worden en de cv-ketel zich alleen hoeft druk te maken over de benedenverdieping.

In de honeywell zit vervolgens het complete weekprogramma, inclusief openraamdetectie, niet-thuis-programmering en vakantiestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
Ik heb het opgegeven met mijn thermostaat.
Naar een andere energieleverancier gegaan en hopen dat het met de nest beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Nieuwe firmware:
Firmware version 1.2.20
31-03-2017 14:37:20

Fixes:
- General: don't return IPv6 version of localhost
- General: made local V2 API behave more like remote
- General: download attribute values from server on boot
- General: send status immediately on IP address change
- General: do not store attribute value queue in RAM on Zipabox
- General: do not create environment snapshots when executing rules
- General: fixed multiple scene invocation in cluster
- General: added configuration to disable the thermostat scheduler
- General: reload scheduler after cluster sync
- General: fix for Power & Security modules not working until sync
- General: fix removing controllers from cluster
- Local API: fix local PUT /v2/attributes/(uuid}/value
- Local API: fix device statuses in cluster through
- Local API: return status 407 instead of 401 for proxied API calls if remote authentication fails
- Local API: add JSESSIONID cookie to /v2/init
- Z-Wave: increased user code limit to 30
- Z-Wave: identify Zipato runtime via Proprietary CC
- Z-Wave: send security scheme inherit only to controllers
- Z-Wave: skip multichannel frames when checking assocGrpBlacklist
- Z-Wave: Central Scene Command Class, version 3
- Z-Wave: improved support for MULTI_CHANNEL_ASSOCIATION v2 and v3 for Z-Wave Plus devices
- Z-Wave: added GAS_ALARM notification type
- Z-Wave: delete device if device configuration fails after inclusion
- Z-Wave: added implementation of Z-Wave OTW fw upgrade
- Zigbee: Ember (Silabs) Zigbee implementation
- Zigbee: Ubisys Dimmer support
- GenericIP: fixed issue with JSON command instead of cached slot command on iTach
- KNX: fix for KNXIP crash with bad host
- KNX: added KNX thermometers
- Intercom: fixed localhost socket endless reading
- Zigbee: added support for Centralite 3400-G Zigbee Security Panel
- Modbus: added support for BQ150 device
- Modbus: added support for Siemens S7-1200 PLC
- Modbus: added support for SolarLog devices
- Modbus: fixes for X-300 device
- Alarm: RS-232-to-IP (DSC Alarm) implementation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik ook een Zipabox in huis gehaald. Dit met name omdat ik iets zocht wat een iets lager hobby-gehalte had dan Domoticz en een fijne app voor vrouwlief. Ik ben redelijk tevreden met wat ik tot nu toe zie.

Er zijn maar 2 dingen die me niet lukken:
  • Bijwerken naar de laatste versie, ik blijf een fout krijgen. (ticket ingeschoten bij Zipato)
  • Z-wave wall controller toevoegen. Ik krijg hem toegevoegd maar kan er niets mee.
Op de verlanglijst staat een 19 inch din rail zodat ik de huidige Zipabox en eventuele uitbreidingen netjes op kan hangen in de meterkast. Ook ben ik aan het kijken naar de P1 uitbreiding voor het uitlezen van de slimme meter (die ik overigens helaas nog niet heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

eXisTa schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:29:
...

Er zijn maar 2 dingen die me niet lukken:
• Bijwerken naar de laatste versie, ik blijf een fout krijgen. (ticket ingeschoten bij Zipato)
Dat is vaak het beste inderdaad. Zolang je geen kritische vragen stelt, reageren ze meestal redelijk snel en adequaat.
• Z-wave wall controller toevoegen. Ik krijg hem toegevoegd maar kan er niets mee.
Al een keer helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd?
...
Ook ben ik aan het kijken naar de P1 uitbreiding voor het uitlezen van de slimme meter.
Die werkt best aardig :)
De zipabox houdt de gegevens maar een beperkte tijd vast (een maand uit mijn hoofd), dus met een scriptje de api uitlezen en de gegevens elders opslaan is een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Lekker dan, nu doet de box niets meer. In de portal offline en er brand een geel-achtige led.

Net de hard-reset procedure gevolgd maar er gebeurt niet veel. Support-afdeling maar even op de hoogte gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eXisTa schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:45:
Lekker dan, nu doet de box niets meer. In de portal offline en er brand een geel-achtige led.

Net de hard-reset procedure gevolgd maar er gebeurt niet veel. Support-afdeling maar even op de hoogte gebracht.
Heb je hem nou al gesloopt >:)

Krijg je wel een netwerk verbinding?/doet het netwerk het?/Krijg die een ip-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
HeroS schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:07:
[...]

Heb je hem nou al gesloopt >:)

Krijg je wel een netwerk verbinding?/doet het netwerk het?/Krijg die een ip-adres?
Ja, niet echt een fijne start zo.
De lampjes van de poort op mijn switch lichten iedere 3 seconden kort op. Maar dat is het dan ook. Geen netwerkverbinding dus.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eXisTa schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:40:
[...]

Ja, niet echt een fijne start zo.
De lampjes van de poort op mijn switch lichten iedere 3 seconden kort op. Maar dat is het dan ook. Geen netwerkverbinding dus.
:'(
Kijk eens op je router of die wel een IP krijgt.

Anders even een andere UTP kabel proberen. De meegeleverde UTP van Zipato geeft nog weleens problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
HeroS schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:11:
[...]

Kijk eens op je router of die wel een IP krijgt.

Anders even een andere UTP kabel proberen. De meegeleverde UTP van Zipato geeft nog weleens problemen.
Bedankt voor de tip. Echter is de kapotte Zipabox inmiddels geretourneerd en heb ik een vervangende box staan. Deze lijkt een stuk beter te functioneren, behalve dat ook deze niet bij kan werken naar de laatste versie van de firmware.

De Zipato helpdesk geeft aan dat dit aan mijn netwerk zou liggen. Alles hangt bij mij aan een Experiabox v10 van KPN, dus ik betwijfel de claim.

Update: Het is me zojuist gelukt om hem bij te werken. Ik heb hem teruggezet naar "vorige". Vervolgens helemaal uitgezet en opnieuw aangezet. Op wonderbaarlijke wijze zag ik ineens de laatste versie. Nu loopt ie alleen nog vast op synchroniseren.

[ Voor 15% gewijzigd door eXisTa op 11-05-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eXisTa schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Update: Het is me zojuist gelukt om hem bij te werken. Ik heb hem teruggezet naar "vorige". Vervolgens helemaal uitgezet en opnieuw aangezet. Op wonderbaarlijke wijze zag ik ineens de laatste versie. Nu loopt ie alleen nog vast op synchroniseren.
Niet kunnen syncen kan verschillende reden hebben. Zet een al je regels uit en probeer het nog eens.

Overigens kun je beter via de API syncen (zie link bovenin de UI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Het was een behoorlijke bevalling maar bijna alles draait inmiddels naar behoren.

Het kwam er aan het einde op neer dat de Experiabox flink van slag was en een reset nodig had. Direct erna kon ik gewoon synchroniseren en de boel in gaan stellen.

Is er toevallig al iemand een keer bezig geweest met de BeNext heating control? In Zipato ziet ie er prima uit maar mijn ketel gaat maximaal stoken en ik kan er ogenschijnlijk niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Ik heb tot nu toe niet zo een fijne ervaring met mijn Zipabox & z-wave.
Ik heb bvb niet de indruk dat de functionaliteit om een module die buiten range is via een tussenmodule te laten communiceren.
- Ik heb op zolder 2 modules die verbonden zijn met mijn ventilatiesysteem. De ene heeft wel bereik, de andere niet. De Zipabox staat in de kelder dus ik geloof wel dat het bereik lastig is, maar als die ene verbinding heeft (betere antenne veronderstel ik), waarom stuurt die het signaal dan niet door naar de andere die maar 5 cm verder is...
- Ik heb in de kelder een Aeon Smart Switch die op 3m van mijn zipabox staat met 2 muren ertussen. 1 muur is gewoon snelbouwsteen, de andere is zeer dik (gipspleister+snelbouwsteen+PUR isolatie met laagje aluminiumfolie op + OSB plaat). De Smart Switch heeft geen bereik. Ik heb ook een AEON multisensor met diezelfde muren ertussen maar op +-7m en die heeft wel bereik (betere antenne veronderstel ik). Waarom stuurt die het signaal dan niet door naar mijn Smart Switch? Overigens als ik de smart switch met een verlengsnoer voorbij die wat dunnere muur breng, Vlak tegen die zeer dikke muur en op +-0.5m van de zipabox heb ik wel bereik. Maar daar heb ik er niets aan...

@ThinkPad Ik begrijp dat jij zowel met Domoticz als Zipabox als Synology ervaring hebt. Ik heb net een synology gekocht en heb ontdekt dat ik daarop Domoticz kan draaien en dan voor €50 een Aeon Z-wave stick kan kopen. Ik overweeg die optie in de hoop dat ik daarmee meer succes heb om alles werkend te krijgen. Hoe zie jij de voor/nadelen van Domoticz vs. de Zipabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esben schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 21:26:
Ik heb tot nu toe niet zo een fijne ervaring met mijn Zipabox & z-wave.
Ik heb bvb niet de indruk dat de functionaliteit om een module die buiten range is via een tussenmodule te laten communiceren.
- Ik heb op zolder 2 modules die verbonden zijn met mijn ventilatiesysteem. De ene heeft wel bereik, de andere niet. De Zipabox staat in de kelder dus ik geloof wel dat het bereik lastig is, maar als die ene verbinding heeft (betere antenne veronderstel ik), waarom stuurt die het signaal dan niet door naar de andere die maar 5 cm verder is...
- Ik heb in de kelder een Aeon Smart Switch die op 3m van mijn zipabox staat met 2 muren ertussen. 1 muur is gewoon snelbouwsteen, de andere is zeer dik (gipspleister+snelbouwsteen+PUR isolatie met laagje aluminiumfolie op + OSB plaat).
Probeer eens een netwerk heal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Ik heb inderdaad al uitgebreid gespeeld met die netwerk heal en eveneens met ZWNTUT maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Ik heb de laatste tijd een niet zo stabiele internet verbinding (veel werkzaam heden ivm nieuwbouw in de wijk naast ons). Zodra de verbinding weer terugkomt dan werkt wifi, nas, andere aangesloten apparaten ook weer. Echter de zipato blijft offline totdat ik em een reset geef via het knopje bovenop. Nu zit deze box goed opgeborgen dus op dat knopje drukken is niet 1 2 3 te doen.
Nu heb ik ook een 3g stick van zipato erin zitten. Deze pakt soms wel en soms niet de verbinding over. Het lijkt zo als ik echt de netwerkkabel uit zipato haal dat de verbinding via 3g op gezet wordt.
Nu wil ik graag 2 dingen:
- een bericht zodra de verbinding via 3g gaat (zodat dit niet dagen blijft doorgaan ivm kosten)
- de zipatobox zichzelf correct herstelt zodra netwerk verbinding er weer is.

Heeft iemand suggesties?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Ik heb er nog 2 problemen bijgekregen.

Ik heb zo'n greenwave stekkerdoos. Als je de verbruiken ook wilt zien dan dien je polling te activeren in je controller voor dit apparaat. Echter ik kan geen polling vinden om aan te zetten. Op de Zipato forums wordt hier ook om gevraagd, maar er staat niet of dit nu wel of niet bestaat. Weet iemand of dit al bestaat in de Zipato en hoe je dit moet activeren?

Daarbij heb een Aeon keyfob. De acties op de knoppen werken eens per 15 minuten. Als ik dus op een knop druk dan moet ik 15 minuten wachten, en dan doet ie het weer 1 keer. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb op de keyfob een simpele rule waarmee bijv. op key1click scene x afgaat en op key1hold gaat scene y af.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
klaasopurk schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:11:
Ik heb er nog 2 problemen bijgekregen.

Ik heb zo'n greenwave stekkerdoos. Als je de verbruiken ook wilt zien dan dien je polling te activeren in je controller voor dit apparaat. Echter ik kan geen polling vinden om aan te zetten. Op de Zipato forums wordt hier ook om gevraagd, maar er staat niet of dit nu wel of niet bestaat. Weet iemand of dit al bestaat in de Zipato en hoe je dit moet activeren?
Dit heeft nooit goed gewerkt en gaat denk ik ook nooit goed werken aangezien dit probleem al 3 jaar bestaat.
klaasopurk schreef op woensdag 29 november 2017 @ 21:11:

Daarbij heb een Aeon keyfob. De acties op de knoppen werken eens per 15 minuten. Als ik dus op een knop druk dan moet ik 15 minuten wachten, en dan doet ie het weer 1 keer. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb op de keyfob een simpele rule waarmee bijv. op key1click scene x afgaat en op key1hold gaat scene y af.
Die Keyfob heeft nog weleens keuren en dit ligt niet alleen aan de Zipabox. Ik heb hem ingewisseld voor een NODon variant. Deze werkte altijd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
De laatste weken heb ik het gevoel dat Zipatobox niet goed reageert. Bewegingssensoren die geen beweging detecteren. Nodon afstandsbediening waarvan de klik/dubbelklik/hold niet aankomt.
Een dag of uur later dan werkt het ineens weer prima.

Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Ik heb de zipato al opnieuw opgestart.
Een zipatobox met 22 regels zou toch ook niet het probleem moeten zijn?

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Kan zijn dat er een cache partitie is volgelopen (of zoiets). Ik heb dat een hele tijd ook gehad; regels die het soms wel maar vaak niet doen, zonder duidelijke oorzaak.

Ticket inschieten bij zipato, zodat zij je box een keer kunnen cleanen.

Hou er wel rekening mee dat ze sinds het nieuwe ticketsysteem niet meer bijster snel zijn.
Ik heb toevallig vandaag het uiteindelijke antwoord gekregen op een vraag van 4 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
Twan V schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:01:
Kan zijn dat er een cache partitie is volgelopen (of zoiets). Ik heb dat een hele tijd ook gehad; regels die het soms wel maar vaak niet doen, zonder duidelijke oorzaak.

Ticket inschieten bij zipato, zodat zij je box een keer kunnen cleanen.

Hou er wel rekening mee dat ze sinds het nieuwe ticketsysteem niet meer bijster snel zijn.
Ik heb toevallig vandaag het uiteindelijke antwoord gekregen op een vraag van 4 oktober.
Bedankt! ik ga een ticket bij Zipato inschieten. Wel jammer dat het zo lang duurt.
De belofte voor google assistent + app update in december hebben we ook al niet gehaald. 8)7

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Toen Zipabox net uitkwam heb ik een tijdje zo'n apparaat gehad, maar het destijds stond het echt systeem nog in de kinderschoenen en was het niet klaar om in een huis met vrouw te gebruiken. Via wat omzwervingen naar HC2 en Domoticz staat er over een paar weken een verhuizing naar ons nieuwe huis gepland en is het wat mij betreft een mooi moment om ook de domoticacontroller weer eens tegen het licht te houden. Als ik dan toch alles opnieuw moet inleren..

Zipatile 2 lijkt me erg gaaf en als het goed is komt hij eind maart beschikbaar, maar de release meer dan een jaar uitstellen maakt me wat onrustig. Daar komt nog eens bij dat de Zipabox 2 al een paar weken verkrijgbaar is maar ik er ook nergens iets over lees, of mensen enthousiast zijn, dat ze het niks vinden, helemaal niks.

Is Zipato gewoon afgeschreven, of zit ik niet op de goede forums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Ik denk dat het feit dat je ruim een week geen antwoord op je vraag krijgt, an sich al een goede inidcatie is :)

Ik heb de zipabox zoals die in de TS staat, inclusief de alarmmodule, de p1-module en de 433MHz KaKu-module.

De laatste weken (lees: bijna maanden) werken regels gebaseerd op zonsopkomst en -ondergang niet meer. Wat blijkt: Zipato gebruikt hiervoor de data van WeatherUnderground. Daarvan is de api gewijzigd, en nu syncen weerstations niet meer, dus ontvangt de box de zonnetijden ook niet meer.

Zipato is al weken bezig met een fix. Nu komen ze met de oplossing dat de box/tile het zelf gaat uitrekenen o.b.v. dag van het jaar. Echter is die berekening zo zwaar (?) dat de eerste generatie boxen dit niet gaan ondersteunen.
Kort verhaal lang: Na een aantal weken geen regels o.b.v. zonsopkomst en ondergang werkend gehad te hebben, krijg ik nu te horen dat het voor mij nooit meer gaat werken.
Oplossingen die op het forum van Zipato geboden worden zijn
- Koop maar een CoCo lichtsensor (heb ik al 2, werkt ook niet 100% van de tijd)
- Gebruik IFTTT om een http-switch in de zipabox te setten
- Gebruik een webserver met een scriptje of een andere externe bron (zoals domoticz) om een http-switch te setten.

Ander issue (ticket): http-sensors waren een tijd niet van buitenaf te setten. Het heeft zonder te overdrijven 4,5 maanden geduurd voordat dat bij mij gefixt was. (zie mijn vorige reactie) edit Voor een ander endpoint werkt het weer niet, dus het ticket is weer open :(
In de tussentijd wel 2 geautomatiseerde mails gehad wat ik vond van het ticketsysteem en de oplossing.

Feitelijk vat dit mijn ervaring met Zipato prima samen:
Als nieuwe klant ben je van harte welkom, maar als bestaande klant val je buiten het verdienmodel en mag je eigenlijk gewoon kapot vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaasopurk
Twan V schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:25:

Ik heb de zipabox zoals die in de TS staat, inclusief de alarmmodule, de p1-module en de 433MHz KaKu-module.

De laatste weken (lees: bijna maanden) werken regels gebaseerd op zonsopkomst en -ondergang niet meer. Wat blijkt: Zipato gebruikt hiervoor de data van WeatherUnderground. Daarvan is de api gewijzigd, en nu syncen weerstations niet meer, dus ontvangt de box de zonnetijden ook niet meer.

Feitelijk vat dit mijn ervaring met Zipato prima samen:
Als nieuwe klant ben je van harte welkom, maar als bestaande klant val je buiten het verdienmodel en mag je eigenlijk gewoon kapot vallen.
Een dergelijke setup heb ik ook.
Helaas heb ik ook dezelfde ervaring dat zonsondergang en opgang niet meer werken. Jammer om te lezen dat dit ook niet meer op mijn box gaat werken.

Je samenvatting is ook mijn samenvatting. In het begin (enkele jaren terug) was de support nog goed. Ik kreeg binnen een week antwoord. Dit is allang niet meer zo. Het product op zich vind ik best een mooi concept. Helaas lijkt het de af gelopen jaren af te brokkelen.
Ik lees allerlei beloftes (google home compatible, zipatile 2) etc maar nog geen van deze beloftes zijn ze na gekomen.
Ik stap daarom ook van dit platform af als ik ga verhuizen.

Klaas

• einstein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 18:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Belangrijk nieuws IVM Zipato: https://community.zipato....long-awaited-new-features
Er komt dus een V3 van hun software en de Zipabox V1 is niet krachtig genoeg om naar die V3 te migreren. Dus gebruikers zoals ik hebben pech. Zipato kennende zullen er waarschijnlijk geen updates meer komen voor de oude versie en mag ik dus security fixes vergeten, en zeker het ondersteunen van nieuwe Z-wave devices.

Andere huidige klanten (met bvb de Zipabox V2, Zipatile, etc) hebben minder pech maar toch ook pech:
Om naar V3 te migreren moeten ze alles opnieuw beginnen. Alle rules opnieuw maken, alle virtual devices opnieuw creeren etc...

Ik wacht nog even af naarmate er meer nieuws komt, maar ik denk niet bereid te zijn om een nieuwere Zipabox/Zipatile te kopen, want wie weet moet ik over een paar jaar weeral al mijn rules opnieuw maken enz.

Als ik toch alles vanaf 0 moet beginnen, is het het goeie moment om naar een concurrent over te stappen.
Vraag is alleen waar naartoe: Homey, Fibaro, Home Assistant, OpenHAB, Domoticz, Vera,...
Ik vond eerst de Drag and drop rule creator van zipato best fijn. Maar merk toch veel beperkingen qua mogelijkheden. Ik ben echter ook geen IT geek die op een halve dag tijd een nieuw programmeertijd onder de knie heeft en uitgebreid in allerlei configuratiebestanden kan prutsen om nieuwe devices toe te voegen enz.
Grootste probleem is waarschijnlijk nog mijn vrouw overtuigen dat ik tijd (weken??) moet investeren in het migreren naar een nieuw domotica systeem. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 16:04
Ik ben inmiddels overgestapt naar Homey en ik moet zeggen dat het een verademing is t.o.v. de zipabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge2rt
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 17:24

Ge2rt

4.8 kWp - gas/jr: <300 m3 :-)

Ik denk dat we ondertussen wel kunnen concluderen dat Zipato het (voor de Nederlandse markt) verprutst heeft. Onze Zipabox V1 draait nu ruim vijf jaar. Mocht die de geest geven dan wordt het niet opnieuw Zipato, omdat we er dan een Z-wave module bij moeten kopen, en waarschijnlijk ook niet meer gebruik kunnen maken van de gratis licentie-uitbreiding die je bij aankoop van de Zipabox voor fw 1.0 kon krijgen, met variabelen e.d. Dat is voor mij toch wel een heel essentieel onderdeel. Het prijsverschil met andere controllers als de Homey wordt dan wel heel klein, en je wilt toch wel graag een systeem met regelmatige updates.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste