Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
ruudvee schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:01:
[...]
Die 8q software is waardeloos en de Apple app ook.
Wordt ook toegegeven door Zipato.
Ik ga een andere controller kopen, ik heb geen zin meer in dit gokspelletje.
Wat zegt Zipato precies dan? Heb je daar een bron van? Die 8q firmware staat ook op mijn box namelijk.

En naar wat voor controller ga je nu overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 10:23
Zipato is de Apple app compleet nieuw aan het schrijven maar het is niet bekend wanneer hij uit komt. Stond ergens op hun forum, maar een linkje heb ik er niet van.

Ik ga een HC2 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruudvee schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:53:
Zipato is de Apple app compleet nieuw aan het schrijven maar het is niet bekend wanneer hij uit komt. Stond ergens op hun forum, maar een linkje heb ik er niet van.

Ik ga een HC2 proberen.
Ik vind dat best weer een smak geld, maar ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet op zoek naar een review, maar naar ervaringen van iemand die zowel een Zipabox als een andere controller heeft of heeft gebruikt.

Vooral de ervaringen van Ruudvee, we hebben toch een aantal zelfde soort oplossingen, over wat wel werkt, wat niet werkt en wat anders is in vergelijking met de Zipabox ben ik erg nieuwsgierig,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Ik heb nu ervaring met de KAKU ICS-1000, Homewizard en Zipabox.

Dat de HC2 duur is ben ik met je eens, maar wil het er toch eens op wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ruudvee schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:45:
Ik heb nu ervaring met de KAKU ICS-1000, Homewizard en Zipabox.

Dat de HC2 duur is ben ik met je eens, maar wil het er toch eens op wagen.
Je zou eerst ook eens kunnen kijken naar OpenHAB.. hoor ik de laatste tijd ook wel goede dingen over en is 'redelijk' goedkoop te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 21:24:
Ik ben niet op zoek naar een review, maar naar ervaringen van iemand die zowel een Zipabox als een andere controller heeft of heeft gebruikt.

Vooral de ervaringen van Ruudvee, we hebben toch een aantal zelfde soort oplossingen, over wat wel werkt, wat niet werkt en wat anders is in vergelijking met de Zipabox ben ik erg nieuwsgierig,
Sorry, mijn post was niet naar jouw gericht maar naar Ruudvee.

Ik heb ervaring met zo'n beetje alle controllers op de markt. Actief heb ik de Zipabox, HC2 en Vera Edge gebruikt. Met andere controllers heb ik geen praktijk ervaringen behalve de review welke ik gemaakt heb.

Voor alle controllers geldt >>> ze rammelen en zijn allemaal niet stabiel. Dus switchten klinkt allemaal leuk en aardig maar gaat je denk ik niet heel veel brengen.

Dit is het overzichtje wat ik aan hou:

Zipabox:
+
Ondersteuning verschillende protocollen (433mhz,z-wave,zigbee,etc)
Mooie APP
Rule creator zeer krachtig maar vereist wel enige kennis (dus minder geschikt voor een noob)
Ondersteuning devices de beste op de markt
Modulaire (uit te breiden met backup-, alarm-, etc -modules)
Alarm paneel zit goed in elkaar

-
Cloud omgeving: kan soms weleens haperen
Geen goede ondersteuning voor Nest, Sonos
Geen backup mogelijkheid

HC2:
+
Regels maken in 3 vormen (beginner, expert, goeroe)
Goede ondersteuning voor Nest, Sonos, etc
Uitgebreide logging mogelijkheden
Backup mogelijkheid

-
Alleen z-wave ondersteuning
APP zuigt
Prijs
Nieuwe firmware geeft vaak problemen (waardoor je alles kwijt bent.opnieuw moet beginnen)

Vera Egde
+
Prijs
Ondersteuning devices zeer goed (433mhz,z-wave)
Ondersteuning verschillende protocollen
Zeer uitgebreide logging mogelijkheden
Backup mogelijkheid

-
Niet krachtig genoeg (zeker als je APP's gaat installeren/veel devices)
Regels maken te simpel, dus je moet al gauw gaan programmeren (dit zal niet iedereen kunnen)

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:46

djbarney

XBL: DeejayBarney

HeroS schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:54:
[...]

Sorry, mijn post was niet naar jouw gericht maar naar Ruudvee.

Ik heb ervaring met zo'n beetje alle controllers op de markt. Actief heb ik de Zipabox, HC2 en Vera Edge gebruikt. Met andere controllers heb ik geen praktijk ervaringen behalve de review welke ik gemaakt heb.

Voor alle controllers geldt >>> ze rammelen en zijn allemaal niet stabiel. Dus switchten klinkt allemaal leuk en aardig maar gaat je denk ik niet heel veel brengen.

Dit is het overzichtje wat ik aan hou:

Zipabox:
+
Ondersteuning verschillende protocollen (433mhz,z-wave,zigbee,etc)
Mooie APP
Rule creator zeer krachtig maar vereist wel enige kennis (dus minder geschikt voor een noob)
Ondersteuning devices de beste op de markt
Modulaire (uit te breiden met backup-, alarm-, etc -modules)
Alarm paneel zit goed in elkaar

-
Cloud omgeving: kan soms weleens haperen
Geen goede ondersteuning voor Nest, Sonos
Geen backup mogelijkheid

HC2:
+
Regels maken in 3 vormen (beginner, expert, goeroe)
Uitgebreide logging mogelijkheden
Backup mogelijkheid

-
Alleen z-wave ondersteuning
APP zuigt
Prijs
Nieuwe firmware geeft vaak problemen (waardoor je alles kwijt bent.opnieuw moet beginnen)

Vera Egde
+
Prijs
Ondersteuning devices zeer goed (433mhz,z-wave)
Ondersteuning verschillende protocollen
Zeer uitgebreide logging mogelijkheden
Backup mogelijkheid

-
Niet krachtig genoeg (zeker als je APP's gaat installeren/veel devices)
Regels maken te simpel, dus je moet al gauw gaan programmeren (dit zal niet iedereen kunnen)
Mooi overzicht Hero :) Vraagje: heb jij al met een Homey kunnen testen tot nog toe? ik ben zelf zeer benieuwd hoe die zich verhoudt tot bijvoorbeeld de Zipato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:23:
[...]

Mooi overzicht Hero :) Vraagje: heb jij al met een Homey kunnen testen tot nog toe? ik ben zelf zeer benieuwd hoe die zich verhoudt tot bijvoorbeeld de Zipato.
Nee, want ze stellen er nog geen 1 beschikbaar. Zodra de productie op stoom is krijg ik er 1 (en zal er ook een review volgen).

Maar als ik het topic over de homey lees..dan uuhh, is het maar goed dat ik er niet eentje heb. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
De IOS app van Zipato zuigt ook, ze supporten liever Android heb ik het idee.
Als je een lamp wilt schakelen die uit staat, dan schakelt de app aan/uit/aan/uit voordat je wat kan doen.
Devices staan op type en zijn niet per kamer in te delen of de volgorde te veranderen.
De alarm module verslikt zich regelmatig in de status van de deuren.

Maar nu stop ik want anders verkoop ik dat ### ding nooit meer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mono-
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-09-2023
Hoi iedereen
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op domotica gebied
Nu heb ik al het één en ander gelezen de afgelopen maand
Ik ben bijna zover dat ik een keus heb gemaakt ik was in het begin aan het twijfelen tussen zipabox , Hc2, en homeseer
Ik denk dat ik toch voor homeseer ga maar nu had ik een vraag over de zipato sirene die schijnt 6 tonen te hebben maar de meeste systemen onderssteunen dit nog niet.
Maar kun je een sirene ook zo programmeren tot dat deze wel ondersteund wordt met een gong dat hij bij het openen van een deur een aantal piepen geeft.
Dus dat je de sirene 2 of 3 maal achter elkaar maar 1 seconde aan gaat en daarna 2 seconde uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zo, nog steeds problemen met mijn zipato RGB bulb.
meer mensen hier nog last van?

heb even het support ticket ge copy/paste:

YouTube: Zipato rgb bulb intensity problem gui

when you slide the intensity bar to 0% the light turn off.
but then when you use the color wheel and change color. the light goes on. and intensity is still 0%. you can change colors, change from RGB to white. to turn the light back off. you first have to slide the intensity bar up. and then back to 0%.

Update: blijkbaar heb ik een oude 1.5 firmware. Zipato aangeboden deze om te wisselen voor een nieuwere.

[ Voor 9% gewijzigd door Gratje op 09-04-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
ruudvee schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:24:
[...]

Ik heb nergens een attribute "State", de sensor hangt tegenover de Zipabox, dus lijkt het op een voedingsprobleem.
Helaas zit die in de kruipruimte, dus even tijd voor vrij maken binnenkort.
Voeding vervangen voor een betere, ik denk beter gestabiliseerd, want de voedingsspanning is zelfs lager dan de oude en ze zijn allebei 1A.
Nu heb ik wel attributes en werkt de push naar mijn telefoon.

Het was dus idd zoals hier al werd aangenomen een voedingsprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tdolder schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:04:
@HeroS ben je al bezig met de review van de VeraPlus??
Je hebt hem natuurlijk al maar de review is klaar:
http://domotica-blog.nl/post/review-veraplus

Ben benieuwd of jij de zelfde bevindingen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-10 15:58

Twan V

...en er stralend uitzien

Nette review weer :)

offtopic:
Jammer alleen dat ze aan de onderzijde geen montagegaten gemaakt hebben, zodat hangend monteren in je meterkast nu niet mogelijk is.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks!
Twan V schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 12:38:
offtopic:
Jammer alleen dat ze aan de onderzijde geen montagegaten gemaakt hebben, zodat hangend monteren in je meterkast nu niet mogelijk is.
Had hetzelfde probleem. Ik heb al me controllers (Vera, HC2, Eedomus, BeNext en Zipabox) onder me buro hangen 8)

Heb het opgelost met dubbelzijdig tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 22:47
Mooie review weer HeroS!

Ik heb sinds een jaartje een Zipabox hangen, maar ben er eigenlijk niet tevreden mee. Zo werken de rules voor mij onbetrouwbaar en als er iets niet werkt, dan is het gissen waarom. Een reboot helpt meestal, maar soms moet je gewoon de regel even aanpassen. Erg onhandig en geeft weinig vertrouwen in de werking. Zeker gezien ik straks in ons nieuwe huis tig schakelaars en sensoren wil aansluiten.

Mede daarom ben ik op zoek naar een alternatief. OpenHAB draait nu en lijkt veelbelovend, maar kost heel veel tijd om in te richten. Een systeem met thuis/slapen/uit huis/etc modus en alarm functies moet je helemaal zelf opzetten. De VeraPlus lijkt een mooi alternatief.

Wat ik mis in alle reviews en informatie is de betrouwbaarheid en inzichtelijkheid van controllers. Kan iemand daar iets over zeggen? Hoe betrouwbaar draait de VeraPlus, of bijvoorbeeld de HC2? Is daar ook wekelijks een reboot nodig? En hoe goed is een probleem te analyseren? Ik zie in elk geval dat bij Vera logs te bekijken zijn.

-edit-
Inmiddels heb ik besloten over te stappen op OpenHAB 2. Dit draait nu al eventjes en bevalt erg goed! Ik kan nu in elk geval zien wat er gebeurd en eventuele problemen beter analyseren.
Mocht er iemand mijn Zipabox willen overnemen, zie VA

[ Voor 11% gewijzigd door Norckon op 17-05-2016 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Gisteren is er een update uitgekomen voor de iPhone app van Zipato:

Wat is er nieuw in versie 2.2

• Support for 4.7" and 5.5" iPhones
• Thermostat Fahrenheit support and reliability fixes
• Faster and more reliable value updates
• Tenant user limitations
• Login screen fixes
• Removed local connection UI
• Login data migration in preparation for our new app
• Device sorting always done by name like on web by default
• Lots of other bug fixes and performance improvements

We're working on a brand new Universal iOS app and have released this update to make the wait a little easier. Check out community.zipato.com for updates on new app.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
Bij mij in de ios app zijn alle schakelaars nu rood gekleurd en 2 z-wave tussenstekkers werken niet meer.
Als je ze aan wilt doen dan gaan ze aan en direct weer uit, zowel op timer als handmatig via de app of website.
Reboot van de box lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:17
HeroS schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:19:
[...]

Je hebt hem natuurlijk al maar de review is klaar:
http://domotica-blog.nl/post/review-veraplus

Ben benieuwd of jij de zelfde bevindingen hebt.
Nette review Hero !!

Mijn ervaringen met de VeraPlus zijn zeer positief. Al mijn zwave devices zijn zonder problemen geïnstalleerd o.a fibaro dimmer en switches, danfoss, eurotronic, greenwave powernodes (alleen bij powernode6 kloppen de metingen niet, bekend issue), everspring en qubino.
Plug-in voor Hue, Nest en Logitech harmony doen het prima.
Mijn Hue lampen gingen af en toe offline. Hiervoor ticket aangemaakt. Als work around elke nacht een os reboot regel gemaakt. Hierdoor er geen last meer van.
Controller reageert vlot en nog geen last gehad van niet reageren van regels.
Ook mooi dat je batterij status kunt gebruiken in regels.
Er is nog wel een probleem is met de geofencing optie in de app met meerdere gebruikers. Die werkt niet.
Support van Vera reageert vlot op meldingen.
Helaas nog geen uitgebreide rule creator zoals bij de Zipabox, als alternatief gebruik ik de PLEG plug-in.
Er zijn veel plug-ins beschikbaar.

Het Energy deel via Ergy ben ik niet zo over te spreken. Traag, lelijke iframe website nu zelfs een loginbox...

Gebruik nu de Zipabox alleen nog voor een paar KAKU spulletjes die ik nog moet vervangen. Via luup in een Vera scene en virtuele sensors in de Zipabox aan elkaar gekoppeld.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
ruudvee schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 21:03:
Bij mij in de ios app zijn alle schakelaars nu rood gekleurd
De niet werkende tussenstekkers heb ik zelf op kunnen lossen.
De app is nu van 2.2 naar 2.2.1 gegaan en lijkt weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals waarschijnlijk een aantal al weten ga ik een basis cursus over de Zipabox geven.

Nu ben ik ook aan het nadenken over een geavanceerde cursus. Alleen weet ik zo even 123 niet wat ik dan meer ga vertellen dan in de basis.

Aangezien hier de wat ervaren gebruikers zitten...wat zouden jullie willen zien/behandeld willen hebben?

ps: de ZipaTile is on the way. review volgt asp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
Ik weet niet wat er allemaal in de basis cursus behandeld word.
Maar ik zat te denken aan externe koppelingen zoals IFTTT, data loggen naar externe koppeling, of iets in die richting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

HeroS schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:59:
Aangezien hier de wat ervaren gebruikers zitten...wat zouden jullie willen zien/behandeld willen hebben?
Mijn tips:

Ik zou verschillende meer ingewikkelde use cases uitwerken. Dus niet, ooh iemand komt binnen doe een lampje aan, maar een combinatie van verschillende devices om iets voor elkaar te krijgen.

Als voorbeeld (waar ik nu mee aan het worstelen ben):

Doel: Rolluiken moeten dicht als er te veel zon op schijnt zodat het niet te warm wordt in de slaapkamer.
  • maar als er te weinig zon op schijnt mogen ze weer open of open blijven.
  • vrouwlief wil uiteraard ook handmatig de knoppen kunnen bedienen.
  • mijn kleine man slaapt overdag, dus dan moet het rolluik naar beneden blijven.
  • in geval van een alarm zoals rook, moet het rolluik wel open gaan en blijven.
Uitleg over de join, stop en dat soort puzzels. Is voor velen denk ik nog onduidelijk wat die precies doen en dan uiteraard met echte usecases niet alleen een korte uitleg wat het zou moeten doen die kun je ook wel van internet halen.

Leg de API uit, hoe kun je er mee verbinding maken, wat kun je er mee. Pak een apparaat zonder support van Zipato (zoals een OTGW) en sluit die aan doormiddel van de API. Vooral de API is een belangrijk punt van de Zipabox waardoor je er bijna alles mee kan en iets wat ik in een advanced cursus zou verwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-10 15:04
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:43:
[...]

Doel: Rolluiken moeten dicht als er te veel zon op schijnt zodat het niet te warm wordt in de slaapkamer.
  • maar als er te weinig zon op schijnt mogen ze weer open of open blijven.
  • vrouwlief wil uiteraard ook handmatig de knoppen kunnen bedienen.
  • mijn kleine man slaapt overdag, dus dan moet het rolluik naar beneden blijven.
  • in geval van een alarm zoals rook, moet het rolluik wel open gaan en blijven.
Hier ben ik ook over aan het puzzelen. Echter nog niet de correcte regels gemaakt om het goed te krijgen.
Het zou leuk zijn om dit met z'n allen uit te werken.

Nog iets waar ik aan wil werken:
Soort van kalender systeem. Door onregelmatig werken zou ik graag met 1 klik willen aangeven wat voor soort dag het is zoals: werkdag / zondag / zaterdag / thuiswerkdag etc.
Aan elk type dag hangen dan andere regels voor rolluiken / temperatuur / bewegingsmelders etc.
Het zou leuk zijn als je die dagen in de toekomst kan plannen.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasopurk schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:19:
[...]

Nog iets waar ik aan wil werken:
Soort van kalender systeem. Door onregelmatig werken zou ik graag met 1 klik willen aangeven wat voor soort dag het is zoals: werkdag / zondag / zaterdag / thuiswerkdag etc.
Aan elk type dag hangen dan andere regels voor rolluiken / temperatuur / bewegingsmelders etc.
Het zou leuk zijn als je die dagen in de toekomst kan plannen.
Als je de data weet dan is het niet eens zo heel erg moeilijk. Je zou het misschien zelf uit een google calender kunnen lezen.

Wat je nodig hebt is een input, bijvoorbeeld een file met datum en soort dag. Bijvoorbeeld:
20160101,WERKDAG
20160102,ZONDAG
etc etc..

Je lees dit in laat om middernacht het type dag via de API de zipabox in drukken, bijvoorbeeld door een switch te zetten, maar zou ook een Virtuele Meter of Variabele kunnen zijn.

Vervolgens gebruik je die variabele, meter of switch in je regels en klaar is klaas :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eindelijk wat duidelijkheid over de betaalde diensten:

- Er komt een SMART en PRO licentie.
- Beide worden een eenmalig bedrag.
- De SMART wordt standaard geleverd met de Zipabox en ZipaTile
- De PRO moet je kopen en blijft bij je zolang je de box hebt
- De PRO bevat alle huidige functionaliteiten en welke in 1 jaar tijd ontwikkeld worden. Dus na 1 jaar blijf je deze features houden. Je kunt na 1 jaar natuurlijk weer upgraden
- Een lijst kun je hier vinden: https://www.zipato.com/how-it-works/features

Update en bugfixes zijn natuurlijk gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
HeroS schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:00:
Eindelijk wat duidelijkheid over de betaalde diensten:
[...]
https://www.zipato.com/how-it-works/features
Ze gaan de boel aardig verschralen zeg :/ Vooral het weghalen van de functionaliteit om virtuele devices te kunnen maken gaan ze aardig wat nieuwe klanten mee in de vingers snijden verwacht ik.

Heb de lijst even in Excel gegooid om wat sneller te kunnen vergelijken, dit is wat er gaat verdwijnen in de standaard functionaliteit:
Rule creator:
- repeat
- attach photo
- attach variable
- attach attribute

Operators:
- Addition
- Subtraction
- Multiplication

Variable:
- Date of
- Time of
- Random between
- Part of
- Set variable
- Increment of
- Decrement of

Advanced
- Refresh

Scenes

Virtual devices:
- Switch
- Sensor
- Meter
- Battery alarm
- Thermometer
- Level control
- Presence simulator

User management
Supervisor account
Weet je misschien ook wat het beleid is voor bestaande Zipaboxen? In de lijst hierboven staan best wel wat dingen die ik gebruik, o.a. de virtual devices. Als ik daar voor zou moeten gaan betalen is het voor mij ---> exit Zipabox.

En bij 'protocols' staat een '3' in de tabel, zou dat betekenen dat je met de 'smart' licentievorm nog maar 3 protocollen kunt aansturen? Dan zou je met Z-Wave, een Somfy RTS rolluik en bijv. de Philips Hue al nat gaan als je ook nog KlikAanKlikUit zou willen aansturen. Dat zou immers #4 zijn en dus niet meer mogelijk zijn? :X Voor 433Mhz spul en bijv. de P1 zou dat echt raar zijn als die meetellen in de berekening, je hebt notabene al extra geld uitgegeven voor een 433Mhz-module en/of een P1-module.

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 17-05-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben ooit gezegd dat de functionaliteit die je nu hebt je niet kwijt gaat raken. Alle bestaande gebruikers zitten dus ergens tussen de SMART en PRO in.

Als ik geen virtuele devices meer kan maken zoals ik nu doe, is het voor mij ook exit Zipabox. Ik snap best dat ze een vergoeding willen voor zaken die ik nu nog niet heb, maar ik wil mijn bestaande zaken wel houden.

@HeroS, hoe gaat het met de advanced topic, al duidelijk wat er in gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:50:

@HeroS, hoe gaat het met de advanced topic, al duidelijk wat er in gaat komen?
Ik weet nog niet of er een expert cursus gaat komen. Het probleem is een beetje dat je dan zulke specifieke zaken gaat behandelen dat het dan niet meer algemeen wordt.

Natuurlijk zou je de API kunnen gaan uitleggen maar voor welke programmeertaal/device?

Ik zit meer te denken aan een soort uber basis en dan een basis met wat meer praktijk voorbeelden en wat tips and tricks.

@Rest >> voor huidige gebruikers veranderd er niks. Pas bij v1.0 gaat dit in (welke draait op enkele zipaboxen en op de ZipaTile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeroS schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:32:
[...]

Natuurlijk zou je de API kunnen gaan uitleggen maar voor welke programmeertaal/device?
Een willekeurige. Het gaat er om dat men de mogelijkheden ziet, de programmeertaal is daar minder van belang. De kans dat iedereen die de cursus gaat doen allemaal dezelfde programmeertaal kent is moeilijk voor elkaar te krijgen.
HeroS schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:04:
Kleine fimpje van de APPs van de ZipaTile:

[video]
Ik word er niet warm van. Klik je nu vaak mis of werkt het gewoon nog niet zo best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:00:

[...]

Ik word er niet warm van. Klik je nu vaak mis of werkt het gewoon nog niet zo best?
Dit ligt aan mij...filmen en klikken gaat niet zo goed samen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:43

Stefan©

Toet toet

HeroS schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:01:
[...]

Dit ligt aan mij...filmen en klikken gaat niet zo goed samen >:)
Wat zijn je eerste indrukken van de Zipatile? Is het veilig om er een aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefan© schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:27:
[...]

Wat zijn je eerste indrukken van de Zipatile? Is het veilig om er een aan te schaffen?
Deze week komt er een eerste indruk online. Zal hem ook hier posten.

Maar zit nog wat bugjes in maar ziet er solide en stabiel uit. Er komen ook zo'n beetje elke dag updates binnen. Dus zipato is hard bezig om de laatste zaken eruit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

HeroS schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:32:
[...]

Maar zit nog wat bugjes in maar ziet er solide en stabiel uit. Er komen ook zo'n beetje elke dag updates binnen. Dus zipato is hard bezig om de laatste zaken eruit te krijgen.
Super! Ik ben heel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
HeroS schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:32:
[...]

krijg het gevoel dat alle focus op de zipatile ligt, en dadelijk de zipabox vergeten word............

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

De ZipaTile hangt aan de muur :) Er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in maar niks waar ik niet mee kan leven.

Weten jullie of het mogelijk is om een multi-state virtual switch te maken? Ik zou graag een keuzeschakelaar willen hebben als: min/mid/max/boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefan© schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:38:
De ZipaTile hangt aan de muur :) Er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in maar niks waar ik niet mee kan leven.

Weten jullie of het mogelijk is om een multi-state virtual switch te maken? Ik zou graag een keuzeschakelaar willen hebben als: min/mid/max/boost.
Nice, je kunt een virtual meter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

HeroS schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:35:
[...]

Nice, je kunt een virtual meter maken.
Check, ik ga het morgen even proberen! Het valt me op dat de status van de Hue lampen niet goed worden opgepakt wanneer ze via de Hue app worden ingeschakeld. Kan ik nog iets proberen om dat te fixen.

Het includen van de Qubino zwave plus dimmers steekt erg nauw. Je moet ze echt binnen een meter van de ZipaTile houden en daarvoor goed resetten en power cyclen.

ZipaTile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een half jaartje deze controller en ben er erg blij mee. Stabiel, duidelijk en uitgebreid (en relatief goedkoop). Naast schakelaars/dimmers/energiemeeting/deursensoren/zonnescherm wil ik nu mijn CV op het systeem aansluiten. Ik wil het systeem zo inrichten dat de vloerverwarming (beneden) de radiatoren (boven) apart aangestuurd gaan worden.

Ik loop alleen tegen 1 probleem aan. Volgens mij is er geen opentherm Z-Wave thermostaat beschikbaar die echt goed geïntegreerd kan worden in de Zipabox, en de thermostaat van de Zipatile is ook enkel maar aan/uit.

De enige oplossing die ik voor zover kan zien is het gebruik van de Benext Heating Control. Is mijn redenatie juist en heeft er iemand ervaring met de Heating Control van Benext i.c.m. de Zipabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Zipabox is helaas stuk gegaan. Op het ene moment deed hij het nog, op het andere moment was hij compleet dood. Hij krijgt geen stroom meer helaas, gelukkig zit er nog garantie op dus gaat hij terug.

Nadeel is wel dat de hele automatiek er mee gestopt is. Het mooie is wel dat vrouwlief begint te klagen dat de verlichting niet meer automatisch gaat en ze geen melding meer krijgt dat de wasmachine klaar is. De WAF werkt dus ook andersom :D.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:28:
Ik loop alleen tegen 1 probleem aan. Volgens mij is er geen opentherm Z-Wave thermostaat beschikbaar die echt goed geïntegreerd kan worden in de Zipabox, en de thermostaat van de Zipatile is ook enkel maar aan/uit.

De enige oplossing die ik voor zover kan zien is het gebruik van de Benext Heating Control. Is mijn redenatie juist en heeft er iemand ervaring met de Heating Control van Benext i.c.m. de Zipabox?
Niet echt een antwoord op je vraag maar, dit is hoe ik mijn thermostaat/CV aanstuur en misschien kun je er tips uit halen:

Ik heb een OTGW welke gekoppeld is aan een MQTT bus. De OTGW berichten die binnenkomen op de MQTT bus worden doorgestuurd naar de Zipabox via een Virtuele Meter. Hiermee kan ik dus de actuele waarden zien en deze gebruiken in mijn regels.

Naast de OTGW draai ik het otmonitor programma en daarmee kun je via HTTP je ketel aansturen. Ik gebruik enkel de setpoint instelling en heb daarvoor een Virtuele Switch gemaakt. ON = Klokprogramma, OFF = 10 graden. Via een rule wordt dan de HTTP requests uitegevoerd.

Dit alles in samenwerking met een iSense v28 en werkt al tijden prima.

--

Er zijn volgens mij wel Thermostaat knoppen met Zwave, misschien zijn die eenvoudiger om aan te sturen via de Zipabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik log net toevallig in op My.zipato.com en zie dat ik kan upgraden naar versie 1.0.17 van de software. Iemand de update al geïnstalleerd?

[ Voor 14% gewijzigd door xylonite op 12-07-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Ik heb hem bij mij gisteren geinstalleerd. Ik merk nog weinig verschil.

Wel weer jammer dat er nergens een changelog te vinden is :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Twan V schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:21:
[...]
Wel weer jammer dat er nergens een changelog te vinden is :|
Via het knopje 'Mededelingen' in de linkermenu-balk. Ik wist het ook niet, maar nickyb2 wees mij erop :P

Hieronder de changelog:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VeEOZBEyjGqjV4aUPEe9Ewtx/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ulbz7FBvH843kYyymceYZK28/full.png

Toen ik ging inloggen kreeg ik deze popup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yZW7Lsbd0i3N4un27s76szmR/full.png

Geen hele spannende upgrade, heb hem zojuist ook maar even geïnstalleerd.

[ Voor 97% gewijzigd door ThinkPad op 12-07-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

Na mezelf een hele tijd inlezen en goed voorbereiden ben ik uitgekomen bij de zipabox.
Dit komt ook omdat ik nog eigenlijk best veel kaku schakelaars en dimmers in huis heb.
De homewizard heeft hier altijd goed gewerkt maar ik wou meer.
Ik heb de zipabox besteld en de eerste dagen ging het best goed.
Hij heeft om precies te zijn, 4 dagen goed gewerkt.
Woensdag kom ik beneden en de box staat op offline. met geen mogelijkheid komt de box terug online. Alles al geprobeerd wat je op internet kan vinden hier over.
Is er misschien iemand die hier ook ervaring mee heeft en het heeft opgelost.
support@zipato weet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:54:
hallo allemaal,

Na mezelf een hele tijd inlezen en goed voorbereiden ben ik uitgekomen bij de zipabox.
Dit komt ook omdat ik nog eigenlijk best veel kaku schakelaars en dimmers in huis heb.
De homewizard heeft hier altijd goed gewerkt maar ik wou meer.
Ik heb de zipabox besteld en de eerste dagen ging het best goed.
Hij heeft om precies te zijn, 4 dagen goed gewerkt.
Woensdag kom ik beneden en de box staat op offline. met geen mogelijkheid komt de box terug online. Alles al geprobeerd wat je op internet kan vinden hier over.
Is er misschien iemand die hier ook ervaring mee heeft en het heeft opgelost.
support@zipato weet het ook niet.
Vervelend probleem.

- Heb je al een harde reset gedaan? (ff google naar de procedure)
- Heb je een 433mhz module? >> plug die eens eruit. En start dan eens op.
- Brand het lampje op de utp aansluiting? Kan zijn dat die netwerk aansluiting stuk is.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2016 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
De twee reacties hierboven heb ik even uit Domotica. Ervaringen en vragen. verplaatst naar dit topic :)

Als Zipato support het ook niet weet dan kan het ding ook gewoon kapot zijn. Branden de lampjes nog wel?
Anders maar even contact opnemen met de shop waar je de Zipabox gekocht hebt, misschien kun je hem omruilen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:41:
[mbr]De twee reacties hierboven heb ik even uit Domotica. Ervaringen en vragen. verplaatst naar dit topic :) [/mbr]

Als Zipato support het ook niet weet dan kan het ding ook gewoon kapot zijn. Branden de lampjes nog wel?
Anders maar even contact opnemen met de shop waar je de Zipabox gekocht hebt, misschien kun je hem omruilen onder garantie.
vanmiddag contact gehad. de box wordt geruild

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:41:
[...]

vanmiddag contact gehad. de box wordt geruild
Je zul je nieuwe box dan moeten aanmelden in je account en de oude box verwijderen. Ik meen dat je dat doet door bij de settings (van je oude box) op 'clear owner' te drukken. Dan wordt de boel uit je account gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:03:
[...]

Je zul je nieuwe box dan moeten aanmelden in je account en de oude box verwijderen. Ik meen dat je dat doet door bij de settings (van je oude box) op 'clear owner' te drukken. Dan wordt de boel uit je account gehaald.
Nicky,
dan hebben we daar gelijk een uitdaging. mijn oude box kwam ik niet meer in.
misschien dat het bij mijn account kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:05:
[...]

Nicky,
dan hebben we daar gelijk een uitdaging. mijn oude box kwam ik niet meer in.
misschien dat het bij mijn account kan....
Beide doe je in de web portal. Dus ook zonder fysieke box moet het kunnen.

Ik heb dat vorige week ook gedaan, mijn box was geheel dood. Ik heb nu wel een account, maar geen box meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Zijn er mensen hier met een P1 module die werkt?

Ik heb er vandaag een gehaald en aangesloten, maar als ik bij de configuratie een protocol kies, wordt dat niet opgeslagen. Bij de Generic meters staat hij er wel tussen, maar zonder attributes (meetwaarden).
Edit: gevonden: https://community.zipato....icity-meter-via-p1-module

Schijnbaar wordt de waarde onder water wel opgeslagen en moet je daarna via Add device -> P1 een algemeen Landys&Gyr device toevoegen. Die wordt hernoemd naar je slimme meter.

[ Voor 37% gewijzigd door Twan V op 18-07-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
zijn er ook mensen die nogal wat problemen hebben met de imperihome app?
al mijn bewegingssensoren en schakelaars lijken niet te functioneren.
grafieken lijken weer wel gewoon goed te werken.
op iOS en Android

[ Voor 4% gewijzigd door Gratje op 19-07-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-10 07:25
Ik ben nu eindelijk begonnen met mijn Zipabox die ik een jaar geleden kocht (toen mijn nieuwe woning nog in aanbouw was) te gebruiken.
Ik wil hier vanop vakantie een rule configureren om de ontvochtiger in de kelder aan/uit te zetten op basis van de vochtigheidssensor in de kelder.
De rules lijken echter nooit te draaien (ik krijg geen e-mail en de ontvochtiger gaat niet aan/uit).
Ik zet het nu voorlopig dan maar "handmatig" aan/uit vanuit de app op mijn mobiel.
Rule 1 en 2 zijn om de ontvochtiger aan/uit te zetten.
Rule 3 was gewoon om te testen of ik hem daarmee wel kon aan/uit zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0TwLZ4045UtgLOhRdnZqAxwW/full.png
Is er iets dat ik over het hoofd zie om rules te laten draaien? Hoe kan ik debuggen?
Ik synchroniseer weldegelijk met de zipabox nadat ik de rules aanmaak.
Overigens is de verbinding met mijn domoticamodules blijkbaar niet geweldig en dus vroeg ik me af wat er gebeurd als een rule de ontvochtiger aan probeert te zetten op het moment dat er geen verbinding is?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
esben schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:56:
Ik ben nu eindelijk begonnen met mijn Zipabox die ik een jaar geleden kocht (toen mijn nieuwe woning nog in aanbouw was) te gebruiken.
Ik wil hier vanop vakantie een rule configureren om de ontvochtiger in de kelder aan/uit te zetten op basis van de vochtigheidssensor in de kelder.
[...]
De aan/uit hoef je niet twee aparte regels voor te maken, dat kan in ééntje door een IF ELSE te gebruiken. Op die manier houd je de boel beter geordend, waardoor het weer makkelijker debuggen is als een rule niet naar behoren werkt.

Voorbeeld van eentje die ik in het verleden heb gebruikt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O46ofSmSWH0XlAAv5LqDgrQQ/full.png
Zoals je ziet kijk ik naar 'ELKE' statuswijziging. Ik kijk dan of hij 'AAN' is en voer de bijbehorende actie uit. Ik kijk daarna of hij 'UIT' staan en voer daarna de bijbehorende actie uit. Maar eigenlijk is die tweede IF niet eens nodig volgens mij, want als hij niet aan staat, dan is er maar één andere optie mogelijk: hij staat uit.

De WHEN zou ik niet de voorwaarde (vochtigheid lager dan X of hoger dan Y) voor pakken, maar laten triggeren op de 'ANY' van je smartplug. En ook op de 'ANY' van de Multisensor. Op die manier zal de rule vaak getriggerd worden (omdat de plug ook elke zoveel seconden z'n stroomverbruik e.d. doorstuurt) zodat de regel lekker vlot reageert.

Verder zou ik de onder- en bovengrens verder uit elkaar zetten, je hebt kans dat hij nu aangaat, paar minuten later weer uit omdat de vochtigheid daalt en dan weer aan, etc etc. Lijkt mij niet heel best voor het apparaat.

Uiteindelijk krijg je dan rule zoals:
code:
1
2
3
4
5
6
WHEN smartplug ANY OR multisensor ANY
IF hum >= 70
smartplug action ON
ELSE
IF hum <= 60
smartplug action OFF

En over de verbinding, "je zou eens een network heal uit kunnen laten voeren" wou ik zeggen, maar in de nieuwste firmware is die mogelijkheid eruitgehaald lijkt het :/ Eerder stond dat volgens mij bij de box-instellingen (tandwieltje, linker menubalk). Of ik moet eroverheen kijken. Met een 'network heal' kun je namelijk de Zipabox laten 'aftasten' welke routes hij moet nemen om bij elk van je modules te geraken. Zeker als je modules na het includen naar een andere locatie verplaatst is het verstandig om dat te doen, er kan immers een kortere route/beter signaal zijn inmiddels.

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 21-07-2016 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:28:
[...]
En over de verbinding, "je zou eens een network heal uit kunnen laten voeren" wou ik zeggen, maar in de nieuwste firmware is die mogelijkheid eruitgehaald lijkt het :/ Eerder stond dat volgens mij bij de box-instellingen (tandwieltje, linker menubalk). Of ik moet eroverheen kijken. Met een 'network heal' kun je namelijk de Zipabox laten 'aftasten' welke routes hij moet nemen om bij elk van je modules te geraken. Zeker als je modules na het includen naar een andere locatie verplaatst is het verstandig om dat te doen, er kan immers een kortere route/beter signaal zijn inmiddels.
https://community.zipato.com/topic/where-is-network-heal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
ThinkPadd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:28:
[...]

Uiteindelijk krijg je dan rule zoals:
code:
1
2
3
4
5
6
WHEN smartplug ANY OR multisensor ANY
IF hum >= 70
smartplug action ON
ELSE
IF hum <= 60
smartplug action OFF
Bedankt voor je advies, mijn sensor werkt niet op batterij en rapporteerd dus regelmatig. Ik heb de rule opgebouwd volgens jouw advies:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X3ozjIa4W2mpHnFs4WLEtwij/full.jpg
Helaas krijg ik nog steeds geen e-mail en gaat de ontvochtiger ook niet aan/uit.
Ik snap niet wat ik nog kan proberen om rules werkend te krijgen?

Die marge tussen aan en uit resulteerd in de praktijk toch in aardig wat uurtjes hoor, zo snel stijgt/daalt het niet.
Ivm de heal functionaliteit, daar snap ik eerlijk gezegd niet veel van. Het resultaat is elke keer dat ik het draai anders maar hier is een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F5OwHg7me1PrOedvTf2iDOqp/full.png
Zoals je kan zien is er al erg veel Failed en als ik dan ga kijken bij elk apparaat wat hij meldt als zijn buren komt dat ik niet overeen met bovenstaand plaatje:
Qubino ZMNHND1 Flush 1D relay: Aeon Labs GEN5 Smart Switch 6 + ZIPATO_CONTROLLER_NODE_ID_1. Dit lijkt te kloppen.
Aeon Labs Multi Sensor 6: Aeon Labs GEN5 Smart Switch 6 + Qubino ZMNHND1 Flush 1D relay: Dat is vreemd, hij staat onder direct neighbor maar is niet verbonden met de Zipabox?
Balansventilatie Zomerbypass Qubino ZMNHND1 Flush 1D relay: Geen buren. Kan kloppen (staat nu ook in het rood)
Balansventilatie Snelheid Qubino Switch Multilevel: Geen buren Staat nu ook in het rood, Deze staat uberhaupt niet in de lijstje van de heal functionaliteit?
Aeon Labs GEN5 Smart Switch 6: Aeon Labs Multi Sensor 6 kan kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Je regel zie ik zo 123 niks vreemds aan. Misschien de on/off actie even boven de variabele-actie en send message-actie zetten, kan zijn dat het in één van die twee fout gaat en hij daarin blijft hangen ofzo.
Misschien dat een andere bezoeker van dit topic ziet wat er mis mee is. Werkt de plug wel als je hem gewoon zelf aan/uit bedient vanaf de Zipabox?

Dat het failed is klopt al niet, dat wijst mogelijk op problemen met je bereik. Zo te zien heb je 4 Z-Wave devices? Als je die allemaal in de uiterste hoeken van je woning hebt geplaatst dan kon het qua bereik wel eens lastig worden. Misschien toch nog ergens een wallplug ofzo plaatsen tussen een moeilijke node en de Zipabox in bijv.

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 22-07-2016 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Als ik vanaf de zipabox de plug zelf aan/uit zet werkt dat meestal (niet altijd).
Overigens staat die maar 2 meter verwijdert van de zipabox maar wel met 2 muren waarvan 1 met isolatie ertussen. Vreemd genoeg staat de Zipabox toch niet opgelijst als 1 van de neighbours.

Het is niet zozeer dat deze rule niet werkt, het lijkt erop dat ik geen enkele rule werkend krijg.
Vorig jaar toen ik de zipabox gekocht had (maar mijn woning nog in aanbouw was) heb ik wat testrules gemaakt en die werkten wel.
Nu ik de zipabox wil gebruiken heb ik hem eerst gereset om alle onzin eruit te krijgen maar ik krijg de rules dus niet aan het draaien. Een simpele rule die bvb zegt: "Stuur mij vandaag op dit tijdstip een e-mail" doet het bvb ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt erop dat je sync niet goed gaat.

Probeer eens een nieuwe Rule met een virtuele switch en email.

Doe dan een sync met de API en zet de time out tijd vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het volgende eens:
  • Maak een Virtuele Switch aan
  • Sync je Box (met de sync button aan de linkerkant)
  • Maak een regel, WHEN Switch = ON, Send Message, zo simpel mogelijk
  • Sync je Rules (met de sync button aan de rechterkant
  • Flip de switch van off naar on en wacht op email.
Werkt het niet?
  • Disable al je rules, behalve de test rule
  • Sync je Rules (met de sync button aan de rechterkant
  • Flip de switch van off naar on en wacht op email.
Werkt het niet?
https://support.zipato.com/

Werkt het wel?
Dan zit er ergens een rule tussen die niet werkt, maar helaas is de UI niet slim genoeg om het te tonen. Je zult dat één voor één weer aan moeten zetten om er achter te komen welke rule stuk is.

Dat 'was' de manier hoe ik het altijd deed als het bij mij niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
HeroS schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:38:
Lijkt erop dat je sync niet goed gaat.

Probeer eens een nieuwe Rule met een virtuele switch en email.

Doe dan een sync met de API en zet de time out tijd vrij hoog.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 09:15:
Probeer het volgende eens:

...

Dat 'was' de manier hoe ik het altijd deed als het bij mij niet werkte.
Ik heb alles geprobeerd wat hierboven beschreven is.
Ik weet niet zeker of dit is wat je bedoelde HeroS maar hetgeen dat uiteindelijk werkte is:
Op https://my.zipato.com klikken op API, vervolgens klikken op Rules Creator, dan kom ik ergens terecht dat een beetje lijkt op de oude interface. Als ik daar dan synchronise rules doe dan werkt de eenvoudige rule die een e-mail stuurt op basis van een virtual switch wel!.
Nu even afwachten in hoeverre mijn rules nu wel gewoon werken.
Ik snap ook niet waarom dit heeft gewerkt maar bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Hmmm ik krijg de rule die ik wil laten werken nog steeds niet aan de praat.
Ik heb er zo vee mogelijk triggers in geplaatst en het enige wat dus werkt is dat ik die virtuele switch zelf ga omschakelen. Zowel de aeon multisensor als de smart plug lijken de rule gewoon niet te triggeren. Iemand enig idee waarom of wat ik nog kan proberen behalve hetgeen jullie al vermeld hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I7t4EuXd3t6pesrvcH43lJSe/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Ik heb de indruk dat er meer niet werkt dan wel.
Ik heb 2 rules elk met 2 e-mail acties. Als ik 1 van die 4 e-mail-acties aanpas, worden de andere 3 e-mailacties ook aangepast. Zeer vervelend want ik wil in elke situatie uiteraard een andere e-mail sturen.
Gekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Heb je al eens contact opgenomen met de Zipato support? Meestal krijg je binnen 2 dagen wel een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
Ja dat heb ik nu maar eens gedaan.
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Rara wat klopt hier niet?

Men neme een Aeon multisensor, waarvan ik de 'Luminance' wil uitlezen om extern (buiten Zipabox) te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mgmuK1pME45hGR0IBu5UiNJc/full.jpg

We zoeken hem op in de device tree en klikken op het tandwieltje achter 'Luminance'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QLiMvyAZ6cyObqjku0Lw0jtH/full.jpg

We kijken wat het UUID van de 'luminance' endpoint is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n6URPvd27a72owUhzh4bc6SW/full.jpg

Vervolgens voeren we deze UUID in bij de Zipato API:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cxL3ep3WyQUwoFApnIyisRRA/full.jpg

Wait, whut!? Waarom klopt dit niet? :o Ik krijg een totaal andere waarde terug dan wat de GUI aangeeft 8)7
De "get the value of the attribute"-call werkt dus niet goed :(

Via de "get last value of all attributes"-call zie ik wel dat dit UUID een waarde teruggeeft die klopt.
Maar dit zijn geen grappen, ik heb al een hele tijd een script draaien die via deze call de waarden in een externe database stopt. Nu klopt er dus geen moer van, ik krijg data terug die helemaal niet klopt. Lekker dan als je afhankelijk bent van de gegevens.

Ik was al een tijdje aan het spelen met Home Assistant - Open source Python3 home automation , maar had m'n Z-Wave spul nog via de Zipabox lopen zodat ik nog niks hoefde aan te schaffen. Denk nu dat ik morgen toch maar de pricewatch: Aeon Labs Aeotec Gen 5 Z-Wave USB Interface ga bestellen en de Zipabox uit ga zetten :(

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 26-07-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Advocaat van de duivel:
Is de waarde die je in de API leest daadwerkelijk in lumen? Of in een ander meetgetal (waarbij de gui het omrekent naar lumen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twan V schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:02:
Advocaat van de duivel:
Is de waarde die je in de API leest daadwerkelijk in lumen? Of in een ander meetgetal (waarbij de gui het omrekent naar lumen)?
Stel het zou zo zijn, dan is het toch stuk. De ene API call geeft namelijk een andere waarde terug dan de andere.

Het is mij trouwens nooit opgevallen dat die waardes niet klopten met de UI en ook niet onderling tussen API calls. Nu moet ik wel toegeven dat ik de UI het liefste nooit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, is er ergens een link op tweakers die me inzicht geeft wat de beste parameter instellingen zijn voor de fibaro motion sensor in combinatie met een zipabox?
Aardbeving mag uit (ik woon niet in Groningen), alarm en bewegingsmelder wil ik (nu nog) alleen de lampen aan laten zetten snachts. Temp gebruik ik niet. waar het mij nu om gaat is, dat wanneer het gaat schemeren, de verlichting aangaat en om een bepaalde tijd uit gaat.
Ik heb gister avond een tijdje zitten stoeien er mee maar kom er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Twan V schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 23:02:
Advocaat van de duivel:
Het heeft goed gewerkt, maar er gaat nu dus iets fout. En de ene call (waardes van alle attributen ophalen) geeft wel de juiste waarde, maar een andere call (waarde van dít attribuut ophalen) niet. Het klopt dus sowieso niet, wat nickyb2 ook zegt.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:37:
Heren, is er ergens een link op tweakers die me inzicht geeft wat de beste parameter instellingen zijn voor de fibaro motion sensor in combinatie met een zipabox?
Aardbeving mag uit (ik woon niet in Groningen), alarm en bewegingsmelder wil ik (nu nog) alleen de lampen aan laten zetten snachts. Temp gebruik ik niet. waar het mij nu om gaat is, dat wanneer het gaat schemeren, de verlichting aangaat en om een bepaalde tijd uit gaat.
Ik heb gister avond een tijdje zitten stoeien er mee maar kom er nog niet uit.
Dat zijn geen parameters dan toch, maar regels op de Zipabox? Daarin zeg je beweging + lux < triggerwaarde == licht aan.

Parameters zijn de instellingen van het apparaat, waarmee je bijv. zegt hoe vaak de sensor z'n waarden moet doorgeven aan de Zipabox e.d. Parameters hoef je eigenlijk nooit aan te passen, tenzij je bijv. vaker updates van een sensor wilt binnenkrijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 27-07-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Think!
weer wat slimmer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-05 22:13
esben schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:45:
Ik heb de indruk dat er meer niet werkt dan wel.
Ik heb 2 rules elk met 2 e-mail acties. Als ik 1 van die 4 e-mail-acties aanpas, worden de andere 3 e-mailacties ook aangepast. Zeer vervelend want ik wil in elke situatie uiteraard een andere e-mail sturen.
Gekend probleem?
Het lijkt erop dat je de email puzzle block hebt gecopieerd tussen de rules. Dan hebben ze alle 4 hetzelfde id (onderwater). Let erop dat je altijd bij een nieuwe rule nieuwe puzzle blocks neemt. Misschien is dit ook wel de oorzaak dat je rules niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister de Fibaro motion sensor opnieuw toegevoegd. Mijn vrouw werkt vaak savonds en is dan pas laat thuis. Ik heb een regel aangemaakt die de verlichting aanzet wanneer ze de woonkamer in stapt.
Na 2 minuten gaan ze dan weer uit. De meest simpele regel die ik tegen kwam op internet en 1 op 1 gekopieerd,en niet werken...(nee, niet kopieeren/plakken)

waar gaat dit nou verkeerd? 8)7
Niets aan de sensor veranderd. toegevoegd aan de box, that's it..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2016 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:27:
Gister de Fibaro motion sensor opnieuw toegevoegd. Mijn vrouw werkt vaak savonds en is dan pas laat thuis. Ik heb een regel aangemaakt die de verlichting aanzet wanneer ze de woonkamer in stapt.
Na 2 minuten gaan ze dan weer uit. De meest simpele regel die ik tegen kwam op internet en 1 op 1 gekopieerd,en niet werken...(nee, niet kopieeren/plakken)

waar gaat dit nou verkeerd? 8)7
Niets aan de sensor veranderd. toegevoegd aan de box, that's it..
ik kan in ieder geval vertellen dat er de laatste tijd veel veranderd is voor de motion sensors (fibaro en AEON)
welke rule heb je gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elekit
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-10 21:47
Gratje schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:46:
zijn er ook mensen die nogal wat problemen hebben met de imperihome app?
al mijn bewegingssensoren en schakelaars lijken niet te functioneren.
grafieken lijken weer wel gewoon goed te werken.
op iOS en Android
Niet echt een probleem, maar mijn rolluik geeft in imperihome aan dat hij open is, wanneer het rolluik gesloten is. Aansluiting is correct en de rolluik heb ik door de qubino module automatisch laten Kallibreren. Vermoed dat dit idd in de app zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Elekit op 05-08-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratje schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:02:
[...]

ik kan in ieder geval vertellen dat er de laatste tijd veel veranderd is voor de motion sensors (fibaro en AEON)
welke rule heb je gemaakt?
de totale regel verwijderd.
2 deursensoren van kaku gekocht en nu werkt het wel.
de fibaro sensor hangt nu stof te happen maar dat komt wel..(hoop ik)

zit nog wel met het volgende.
lichten aan bij zonsondergang werkt met virtueel weerstation.
nu wil ik 's avonds de lichten naar een scene laten schakelen om bepaalde tijd.
(23.00 uur/start scene slapen)
alleen dat wil nog niet echt lukken.
iemand een voorbeeld hiervan?

Edit: contact gehad met zipato; lichtjes gaan netjes uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2016 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrik12345678
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:20:
[...]

lichten aan bij zonsondergang werkt met virtueel weerstation.
Zou je deze kunnen posten, hoe je die hebt?
ik probeer dit nl ook, maar snap er geen zak van, en werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

De truc is werken met een Scheduler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WTTqOfh.png

Voeg eerst een weerstation toe als virtual device, maak daarna een regel die je triggert met een scheduler, waarbij je bij Astro je weerstation kiest.
Met astro offset kun je de regel een aantal uur eerder of later laten starten (in dit voorbeeld 2 uur voor zonsondergang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het schrijven van een API koppeling maar ik loop tegen een "probleem" aan.
Graag wil ik een rule schrijven en deze via de api verzenden naar de zipabox maar dit wil nog niet echt lukken.
Heeft iemand hier ervaring me?

Wouter

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2016 11:28 ]

• Twan V

Twan V

Adds the ability to start IP network devices with wake-on-lan.
Nice!

• Carino
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 12:08
Wij gaan begin volgend jaar verhuizen en pakken dat moment gelijk aan om met domotica te gaan beginnen.
Ik neig ernaar om de Zipatile op te hangen en ik lees er eigenlijk ook wel redelijk veel goede berichten over.

Een van de dingen die ik me af vraag is de integratie van de Logitech Harmony Hub... Ik weet dat dit standaard (nog) niet ondersteund is, en dat de lui bij Zipato het overwegen om te integreren maar met een tijd- en/of resourcegebrek kampen. Om hier toch een stap in te kunnen maken heb ik ook zitten kijken naar Domoticz, aangezien de ondersteuning daar standaard ingebouwd is.

Mijn vraag is nu eigenlijk of het mogelijk is om deze twee systemen samen te laten werken, desnoods tijdelijk en alleen voor dit onderwerp. Ik ben niet echt geinteresseerd in het schakelen van de apparatuur vanuit de Zipatile, het gaat me meer om het uitvoeren van acties wanneer de TV aan gaat via de Harmony remote. Uiteraard is het mooi wanneer het ook mogelijk is om de Harmony Hub te besturen vanuit de Zipatile, maar je kan niet alles hebben :-)

• ThinkPad
  • Nu online
Carino schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:58:
[...]
Een van de dingen die ik me af vraag is de integratie van de Logitech Harmony Hub... Ik weet dat dit standaard (nog) niet ondersteund is, en dat de lui bij Zipato het overwegen om te integreren maar met een tijd- en/of resourcegebrek kampen.
[...]
Het gedeelte wat ik dikgedrukt heb gemaakt gaf bij mij al alarmbellen.

Toen ik nog een Zipabox had (nu Home Assistant - Open source Python3 home automation) gebruikte ik de 433Mhz uitbreidingsmodule van Zipato erbij. Ik had toen ook een aantal Cresta TX320 temperatuur/vochtigheidssensoren (433Mhz) in huis.
Ik (en met mij vele anderen) heb Zipato toen gevraagd of ze ondersteuning hiervoor konden toevoegen. Helaas is er vandaag de dag volgens mij nog steeds geen ondersteuning voor deze TX320 sensoren. Dit terwijl het protocol niet eens vreselijk moeilijk is. Andere 433Mhz domotica hardware (RFXCOM, RFLink, pimatic) ondersteunen deze sensoren wel.

M.b.t. de Zipabox heb ik ook het idee dat Zipato zich meer focust op de Zipatile en dat de Zipabox wat minder actief voor ontwikkeld wordt.

Als je dus niet zeker weet of dat wat jij in gedachten hebt gaat werken, zou ik de Zipabox links laten liggen.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 29-09-2016 10:08 ]

• Carino
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 12:08
ThinkPadd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:05:
[...]

M.b.t. de Zipabox heb ik ook het idee dat Zipato zich meer focust op de Zipatile en dat de Zipabox wat minder actief voor ontwikkeld wordt.
Ik begrijp dat je dat idee hebt, het zou niet zo moeten zijn want de Zipabox is nog niet EOL, maar zoals ik in mijn post aan gaf ben ik ook aan het kijken naar de Zipatile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://domotica-blog.nl/image.axd?picture=/2016/Zipato/ZipaTile/zipatile-hd.jpg

Zo weer een review af: de ZipaTile. Was even een klusje >:)

Prima controller. Je ziet dat Zipato meer ervaring krijgt en dat de meeste kinderziektes er wel een beetje uit zijn.

Het nog steeds ontbreken van een backup mogelijkheid vind ik een van de grootste bezwaren. Zipato geeft wel aan hiermee bezig te zijn. De extra sensoren zijn mooi mee genomen en goed te combineren met een alarm systeem.

Bij de Zipabox had je nog wel eens last van dat het systeem traag reageerde. Hier heb je bij de ZipaTile geen last van.

De mogelijkheid om 433Mhz modules aan te sluiten zou je als min punt kunnen opnoemen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat je dit protocol zijlings moet laten liggen als je serieus met domotica aan de slag wilt.

+

Sensoren (6 stuks)
In- en output voor bv het aansluiting verwarming
Systeem werkt snel een vloeiend
Z-Wave Plus ondersteuning

-
Geen mogelijkheid voor echte beginners (stijle leercurve)
Cloud omgeving nodig om regels te maken
Betaalde opties
Geen google play geïnstalleerd

Alles te vinden op:
http://domotica-blog.nl/post/review-zipatile

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-10 15:04
@Hero S: Mooie review van de ZipatoTile. Je stipte het even aan in de review dat je meerdere boxen kan gebruiken in de cloudomgeving. Waar ik benieuwd naar ben is het volgende:

Stel je hebt een gewone ZipatoBox en je koopt de Tile erbij. Kun je in de cloud omgeving een regel maken dat indien er beweging is bij de Tile er een lamp aangaat welke aangesloten is op de ZipatoBox?
Dit ook visa versa: Dus een regel maken van lamp gaat aan (aangesloten op zipatobox) --> check of er geluid/beweging is bij Tile --> zo ja dan ook lamp X aan bijvoorbeeld.

Ik wil graag een leuke integratie van die 2 omdat ik een aantal modules om mijn huidige box heb aangesloten welke niet op de Tile kunnen, zoals P1 poort uitlezen en de Metermodule met ampereclambs. Zo wil ik op de Tile weergeven het stroomverbruik van het huis, welke gemeten wordt door de gewone box.

Klaas

• Twan V

Twan V

Carino schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:12:
[...]

Ik begrijp dat je dat idee hebt, het zou niet zo moeten zijn want de Zipabox is nog niet EOL, maar zoals ik in mijn post aan gaf ben ik ook aan het kijken naar de Zipatile.
Onder de motorkap zit daar het zelfde systeem achter, met dezelfde rule creator.

Ik heb me in het verleden ook wel eens boos gemaakt dat je meer las over nieuwe producten van Zipato, dan van oplossingen van bestaande problemen en wensen, maar ik heb het idee dat de laatste maanden hierin een omslag plaatsvindt.

Ik merk met de laatste twee firmwares dat mijn box stabieler en sneller is. Ook is de lijst met protocollen in het Add Device-dialoogvenster een stuk langer geworden:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/s9b7Lyt.png

Wel nog een dingetje: Mijn interface staat op English

klaasopurk schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:10:
@Hero S: Mooie review van de ZipatoTile. Je stipte het even aan in de review dat je meerdere boxen kan gebruiken in de cloudomgeving. Waar ik benieuwd naar ben is het volgende:

Stel je hebt een gewone ZipatoBox en je koopt de Tile erbij. Kun je in de cloud omgeving een regel maken dat indien er beweging is bij de Tile er een lamp aangaat welke aangesloten is op de ZipatoBox?
Dit ook visa versa: Dus een regel maken van lamp gaat aan (aangesloten op zipatobox) --> check of er geluid/beweging is bij Tile --> zo ja dan ook lamp X aan bijvoorbeeld.

Ik wil graag een leuke integratie van die 2 omdat ik een aantal modules om mijn huidige box heb aangesloten welke niet op de Tile kunnen, zoals P1 poort uitlezen en de Metermodule met ampereclambs. Zo wil ik op de Tile weergeven het stroomverbruik van het huis, welke gemeten wordt door de gewone box.
Thanks!

De cluster optie is officieel nog niet beschikbaar maar zal binnenkort wel gebeuren. Met deze optie maak je van 2 controllers 1 controller. Dus alle devices worden samengevoegd en je hebt dus ook 1 rule creator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We schrijven zaterdag op zondagnacht, om precies te zijn 00.47uur,
een schop in me rug. "hoor je dat beneden?" "ik hoor niets"
"er tikt iets"
Ik naar beneden..staat de zipabox te 'knetteren', bloedheet, maar wel online..
Dat ding van de adapter gehaald, op de aanrecht gezet (daar kan hij geen brand veroorzaken)
en gewacht tot hij is afgekoeld.
Normaal is de tussendeur dicht maar de poes was al binnen dus luikje dicht en kan ze gaan en staan waar ze wil.. Ik moet er niet aan denken dat de box wel brand had veroorzaakt. Met een kleine van 19 maanden in huis. ik ben klaar met Zipato. dit is mijn 2de box in een goede 5 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:46

djbarney

XBL: DeejayBarney

ondertussen al weer ruim 10 uur geen contact vanuit de zipabox richting cloud. bestaande rules doen het nog wel, maar nieuwe rules, rules aanpassen doen het allemaal niet. Kennelijk een bekend issue, maar of/wanneer ze er iets aan gaan doen is nog niet gecommuniceerd. https://community.zipato....onnect-to-zipabox-anymore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Mijn Zipatile lag er ook uit. Wat een gedoe. Ik werk veel met virtual sensors waarvan ik de state via de API zet. Misschien een aantal zaken toch maar heroverwegen. Ik heb veel rules die op de states van die sensors reageren.

Inmiddels is mijn Zipatile overigens weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Ik had er ook last van afgelopen week/weekend.

Ik heb een Qubino-dimmer die niet meer uitgaat met de knop als hij aanstaat en ik wilde kijken of opnieuw koppelen helpt. Halverwege het includen (na hem verwijderd te hebben) ging de box offline.

Koppelen ging niet meer, en de lamp aankrijgen dus ook niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Bij mij werkt het nog steeds niet, my.zipato zegt dat mijn box online is maar de verlichting die al heel de nacht aanstaat kan ik nog steeds niet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xylonite schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:04:
Bij mij werkt het nog steeds niet, my.zipato zegt dat mijn box online is maar de verlichting die al heel de nacht aanstaat kan ik nog steeds niet uitzetten.
Gezeik weer. Ging toch een paar maanden prima. Ik had hier ook een module welke gewoon niet meer wilde werken. Heb hem uit de muur getrokken en een andere erin gezet.

Heb je de zipabox al helemaal uitgedaan? Dus echt de stroom eraf en alle modules ontkoppelen. Dan 5 min. wachten en de boel weer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik heb hem gisteren avond herstart en vanochtend rond 7 nog een keer zonder baat (idd een tijdje uitgelaten).
Hij ziet trouwens wel de status van die lamp want het stroomverbruik veranderd, dus de box is online en hij kan erbij. Alleen schakelen lukt blijkbaar niet. ben nu niet thuis dus kan hem niet herstarten, een sync vanaf de site lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V

Twan V

Lijkt erop dat de z-wave commando's niet aankomen.

Onlangs wat devices weggehaald/uitgezet?

Probeer anders eens een network heal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

het ligt niet aan mij het supportforum staat vol met mensen die hetzelfde hebben sinds gisteren avond.

https://community.zipato....onnect-to-zipabox-anymore

[ Voor 28% gewijzigd door xylonite op 19-10-2016 15:42 ]

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste