Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:37
Ik werk voorlopig nog wel even door met mijn oude systeem, niet perfect maar op dit moment beter als een zipato.
Hoewel zipato voor mij nu wel de meeste potentie bezit boven een homewizard, vera of hc2.

Een aantal zaken zijn mij veel te onduidelijk
1 regelmatig uitvallen van de cloud , en niets van weer te vinden op support
2 de bug fixing /problemen die vele mensen op diverse fora hebben worden maar erg langzaam opgelost.
3 veel zaken worden allang beloofd

Betaalde nieuwe functies heb ik niet zo'n probleem mee als de verhouding tussen basis/betaald werkbaar blijft. En die cloud blijft mij voorlopig nog wel even dwars zitten.
De homewizard heeft dit niet, maar weer alleen support voor 433 apparaten en dan vooral Kaku en daar wilde ik eigenlijk een beetje af. HC2 vind ik teveel geld voor dit soort zaken. En een vera3 tja de waf factor zit me vooral dwars.

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Hier weer een volledige staking van de Zipabox. Ben er nu echt heeeeeel dicht bij om een HC2 te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Waarom HC2 en niet vera 3?

Bespeur hier op het forum voorzichtig wat onvrede over de Zipabox. Vertrouwen begint een beetje te dalen.
Niet echt een fijne ontwikkeling.

Het lijkt of er te veel hooi op de vork ligt. Het zou prettig zijn als eerst de (stabiliteits)problemen verholpen worden voordat ze weer nieuwe functies gaan lanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
onderduikert schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:52:
Bespeur hier op het forum voorzichtig wat onvrede over de Zipabox. Vertrouwen begint een beetje te dalen.
Niet echt een fijne ontwikkeling.

Het lijkt of er te veel hooi op de vork ligt. Het zou prettig zijn als eerst de (stabiliteits)problemen verholpen worden voordat ze weer nieuwe functies gaan lanceren.
Probleem zit er een beetje in het feit dat dit al maanden zo het geval is.
In plaats dat ze de boel goed oplossen blijft het een beetje heen en weer schuiven van het ene naar het andere probleem...
Aan het begin snap j het nog wel omdat het nog geen 100% uitontwikkeld product is maar na bijna een jaar mag je wel verwachten dat de initiele bugs eruit zijn.. zou je zeggen...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Zoals Druw zegt; we wisten allemaal dat we een systeem kochten dat nog een beetje in de kinderschoenen staat, maar het blijft veel te lang hangen in steeds weer dezelfde problemen. En het zijn ook geen kleine zaken. Stabiliteit van de controller is essentieel. Dat er af en toe een module niet wordt herkend of weet ik veel, daar heb ik het niet over. Ik heb nu al een keer gehad dat hij helemaal opnieuw opgezet moest worden omdat ze de instellingen blijkbaar niet meer goed konden krijgen, incl. het inleren van alle modules en de regels. Nu is hij ook weer helemaal van slag en de helpdesk is te traag en niet doordrongen van enig urgentiebesef. Dat gaat gewoon niet, zeker niet voor een systeem dat pretendeert ook geschikt te zijn om het klimaat te regelen of als inbraakbeveiliging te kunnen dienen.

De kleine is nu bijna 2, maar in het begin moest z'n kamertje netjes op temperatuur zijn; niet te warm, niet te koud. Zo'n onbetrouwbare regeling als de Zipabox kan dan gewoon niet als het buiten onder nul is...

Vooral als je dan hoort dat ze allerlei nieuwe pay-features aan het testen zijn dan irriteert me dat. Ik wil van alles betalen, maar eerst moet de basis goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gelukkig zelf niet zoveel problemen maar heb ook niet mijn verwarmingen er aanhangen. Heb hier ook express meegewacht aangezien er meerdere systemen zijn die hier problemen mee hebben.

Ja, het is zeer irritant als de cloud het weer niet doet maar zodra het offline verhaal eens een keer werkt zal je hier ook minder last van hebben. Daarnaast voeren ze allemaal wijziging door zonder de klant daarover te informeren (zoals het naar https gaan, updaten van devices, wijzigingen in meters, etc). Hierdoor werken bepaalde zaken in eens niet meer. Dat is zeer frusterend.

Ze hebben het inderdaad erg druk, dit is uiteraard niet ons probleem. Het lijkt soms wel of ze hun prio's niet helemaal op orde hebben.

Naar mijn idee zou de volgorde moeten zijn:
- Stabiliteit van de cloud/systeem
- Oplossen bugs van klanten/klant goed helpen
- App
- Klant goed informeren over wijzigingen/beter communiceren
- Nieuwe features
- ...

Ik heb wel zeer goed contact met Zipato en ze werken echt wel hard om de problemen op te lossen. Ik merk alleen dat sommige problemen buiten hun bereik liggen waardoor ze afhankelijk zijn van andere om het op te lossen. Zwave staat wat dat betreft nog in de kinderschoenen.
Daarnaast zijn ze gewoon een startup met zo'n 10 man personeel en moeten nog veel leren (met name de communicatie naar de klant).

Of je moet swichten is lastig te zeggen, andere systemen hebben ook weer problemen. Denk wel dat je met de HC2 momenteel een stabieler systeem in huis haalt maar dat de ondersteuning van niet Fibaro onderdelen weer problemen geeft.

Als ik jouw was zou ik dat hele danfoss verhaal gewoon uit me systeem halen want blijkbaar verneukt dit de rest. Met de tijd zal alles stabieler worden de vraag is alleen of je hier op wilt wachten.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterv999
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 13:12
Hier een link aangaande security, niet voor Zipabox maar mijn sessie om gewoon op mijn 'account' aan te loggen waarbij ik terecht kwam bij iemand anders. Ik kon zijn automation helemaal zelf bedienen dus is deze link misschien interessant:

http://www.techhive.com/a...security-experts-say.html

Ik heb mijn alarm (nog) niet opgenomen in mijn Zipabox, ook geen bericht terug gekregen van mijn melding met screendumps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterv999
In mijn overweging om de screen copy te sturen was meteen de gedachte dat ze daar niks mee zouden doen. Als ze deze informatie officieel als een ticket zouden publiceren zou het een blijk van onvermogen aan een groter publiek (lees commerciële afbreuk) zijn dus hier kunnen verschillende oorzaken zijn van niet publicatie. Het kan ook zijn dat de afstand engineers/management erg groot is geworden vanwege de slechte voortgang van de werkzaamheden waarbij zo'n 'red flag' niet echt welkom is.

Ik heb hier wel eens meer over de methodieken, gebaseerd op mijn werk ervaringen, van project aanpak/management geschreven en laat deze blunder gaan.

Mijn Zipabox is zonder de alarm functie een mooie machine. Een eventuele aanschaf van een Arduino gebaseerde unit is ook nog op tafel aangezien ik uit een van mijn projecten zo'n unit nu over heb.

p.s. Heb geprobeerd om die eigenaar te vinden via google om hem te melden dat ik spontaan in zijn Zipa werkomgeving kwam, helaas niet gelukt.

Update: kontakt met Zipato na 3 rejects, hun eerste terugkoppeling was " dat is onmogelijk" moest er eigenlijk om lachen 8-(

Update: ...After your incident we created a program which was doing just the same but of course constantly, and we saw a same problem after almost 100 000 attempts. .... Lijkt opgelost! (Zonder incident nummer!) >:)

[ Voor 14% gewijzigd door peterv999 op 17-10-2013 16:32 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog eens even nagevraagd over de support voor de powerstrip van Nuon/Greenwave. Antwoord van Zipato:

Greetings,

No Mr. Niels, i still haven't received a response from Greenwave. To make matters worse, we cannot find a shop that sells these powerstrips and ships to Croatia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-10 08:29
Is er niemand die op wintersport die kant uitgaat..........

Ik wil ook mijn bankrekeningnummer geven. Even geld over maken en opsturen dat ding.
Of ruilen voor een fibarodimmer of zo. Dan gaat het met gesloten beurzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het al geregeld :)

Heb er net een besteld zodra ik hem binnen heb gaat die die kant op. Hou jullie uiteraard op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
klasse. Het zou zonde zijn als we hier geen ondersteuning voor kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Och, ik heb afgelopen week een mail gehad van Zipato dat ik zowel met de Qees dimmers als de ZME wall controller min of meer de pot op kan...
Ik ben momenteel echt zeer teleurgesteld in ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Gaat er niet iets verkeerd in de Qees dimmer? Ik heb gisteren (nadat hij op de Zipato heel soepel geinclude werd) geprobeerd om hem op een andere controller te includen, maar dat gaat met geen mogelijkheid. Excluden gaat prima, includen weigert hij in alle toonaarden, ook na een reset van de dimmer. Lijkt dus gewoon een beetje een apparaat met kuren...

[ Voor 24% gewijzigd door HvB83 op 22-10-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Hey DRuw, ik heb hem bij mij nu werkend gekregen met deze uitleg bij het menu:

http://www.qees.eu/compon...%20QEES%20Slaves%20EN.pdf

Bij mij kreeg ik hem namelijk met geen mogelijkheid geinclude op m'n nieuwe controller (eerst succesvol geexclude en daarna zoals laatst conform de handleiding middels 3x drukken includen). Pas nadat ik hem volgens dat stroomdiagram had gereset (blauw en daarna paars) en daarna weer geinclude via blauw/blauw. De reset waarbij je de shell 40sec moest indrukken deed bij mij niks.

Erg gecompliceerd, maar daarna werkte het perfect. Hoop dat het jou helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Toevallig heeft een van de dimmers het eergisteren begeven (stekker erin en een paar korte leds maar doet verder niets).
Deze mag dus helaas terug vrees ik.
Vwb de communicatie met Zipato:
"It is certainly not a critical ticket for us. We don't support neither Duwi with the modified russian firmware neither the Qees devices. Neither for one of them we can get the support as well. "
en
"If there will be any changes regarding this issues and we get a appropriate support from the manufacturer side (whoever is the manufacturer), we will reconsider this decision."
Om maar wat quotes uit de afgelopen mailcorrespondentie te halen...
Ik ben een beetje pissig op ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe Firmware!

Firmware Version 0.9.988Features:

- RF433 - added support for Oregon PCR800, THN132ES, Chacon CAWST-907

- General - added support for backup module temperature, shock, battery level and power mode sensors (backup module v6 and newer)

- General - changed LED indications

Fixes:

- RF433 - improved support for LightWave devices

- RF433 - fixed Chacon MDT-507 & KCT-510 inclusion

- Z-Wave - support for OFF mode for devices using THERMOSTAT_MODE command class

- Z-Wave - added support for COMMAND_CLASS_ALARM_V2

- Alarm - fixed alarm tripped on entry zone if entry countdown

- Thermostat - thermostats were switching to Program mode, Auto on synchronize

- Camera - fixed memory leak on RTSP proxy

Ik zie hem alleen nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net geinstalleerd, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
Juist geinstalleerd, bedankt voor de tip weer.
Eerste wat ik geprobeerd heb is de climate button.
Werkt.......dat is lekker !
De button "Events" geeft bij mij een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Hmm, krijg nu een mail dat ze de Panic-mode op de Danfoss modules onder controle denken te hebben en het aan het testen zijn. Zou wel een mooie ontwikkeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:52
Gisteren mijn zipabox (met kaku/coco module) en Aeonlab 4in1 sensor ontvangen. Vandaag alle bestaande kaku modules (10 stuks) een reset gegeven en toegevoegd aan de zipabox, Deze week komen nog 3 x Z-WAVE Radiator kraan Stella Z binnen voor de woonkamer. Twijfelde nog tussen Danfoss en de Stalla Z. Gekozen voor de Stella Z ivm uitlezing van (omgeving) temperatuur, doet de Danfoss niet.

Eerste indruk: mooi product met potentie, installatie van de unit en modules was een makkie, control center is overzichtelijk, iphone app mag wel redesign krijgen.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Support voor de Logitech smart control HUB zou overigens super zijn, dus stem!!
http://community.zipato.c...ch-harmony-smart-controle

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-10 16:21
Gestemd!
Ik begrijp dat de PIRs het meeste stroom verbruiken door de communicatie met het basisstation (niet het detecteren van beweging). Is het mogelijk om alleen beweging te verzenden als het alarm van de Zipato aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Nuon/Greenwave power stekker ligt bij Zipato. Duurde ff met het versturen. Ze gaan er zsm naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Goed nieuws! En nu duimen dat het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
[b][message=41156365,noline] Deze week komen nog 3 x Z-WAVE Radiator kraan Stella Z binnen voor de woonkamer. Twijfelde nog tussen Danfoss en de Stalla Z. Gekozen voor de Stella Z ivm uitlezing van (omgeving) temperatuur, doet de Danfoss niet.
Volgens mij worden de Stella Z radiatorkranen nog niet volledig ondersteund door Zipato. Ik wacht daar ook nog op voordat ik ze bestel. Enfin inmiddels een berichtje gevonden dat er toch wel degelijk ondersteuning is 8)
Marko Katić Posted 3 weeks ago
Currently, the Stella Z can be used as an input (thermometer) and output device (heating setpoint) in the virtual thermostat. The thermostat modes cannot be set currently, this feature will be available in the next firmware update.

Also please note that thermostat modes on this device are just heating setpoint presets that are mapped as follows:

Frost Protection - setpoint heating set to 6 degrees

Comfort - setpoint heating set to 22 degrees

Energy saving - setpoint heating set to 18 degrees.

Not very useful when used with the Zipabox if you consider the fact that you can manually adjust the heating setpoint using the virtual thermostat device or the rule creator.

The manual control sound great but you have to take into consideration that this device is battery powered. Which means that it spends most of the time in deep sleep. If you try to manually set the valve position, it's position will change only when the device awakens.

In other words, you don't really have realtime control of the thermostat valve position.
@HeroS
We wachten vol spanning af op de verbetering van de support op de Greenwave. Toffe actie van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Waarom zijn ze zo druk bezig met dit soort dingen en niet zich op problemen aan het focussen?
Ik weet niet hoeveel fronten ze tegelijk aan het vechten zijn maar ik snap hier echt helemaal niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterv999
Heb deze melding hier nog niet gezien....Vandaag 100 credits gekocht voor 5€ en nu een jaar mooie grafieken gezien en nog veel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Begrijp e.e.a. niet zo goed. Ik zie ook de portemonnee en de extra diensten. Alleen zie ik nergens staan wat ik koop.

Premium services 99 credits per jaar
Premium package 9,99 euro per maand??
Geen idee wat dit inhoud.
Of staat dit ergens aangegeven?

[ Voor 4% gewijzigd door Anjos op 07-11-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterv999
Anjos schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:41:
Begrijp e.e.a. niet zo goed. Ik zie ook de portemonnee en de extra diensten. Alleen zie ik nergens staan wat ik koop.

Premium services 99 credits per jaar
Premium package 9,99 euro per maand??
Geen idee wat dit inhoud.
Of staat dit ergens aangegeven?
ik kocht gisteren voor 5 Euro een jaar lang alle functies voor 99 credits en 1 ongebruikte credit! Ik gebruik nu alleen (nog) Attribute chards om mijn sensoren te bekijken op trends enz. De andere 'aanbiedingen' hebben voor mij (nog) geen betekenis. Als ik nu voor Sinterklaas eens te weten zou komen hoe ik met een HTML commando via de gepubliseerde API iets aan en uit kan zetten zou ik nu meteen stoppen om nog verder mijn 'zwarte Pieten' naar Zipato te sturen! Wat een avontuur zo'n bedrijf! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@peterv999
Ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen :)

Werkt het nu ook allemaal goed? Vorige week namelijk nog getest en toen zaten er nog allemaal bugs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterv999
HeroS schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:31:
@peterv999
Ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen :)

Werkt het nu ook allemaal goed? Vorige week namelijk nog getest en toen zaten er nog allemaal bugs in.
De grafiekjes werkte goed op mijn MAC. Op de ipad niet dus dat is natuurlijk Java geneuzel. Vorige maand werkte er ook niks bij me ;)

Iemand die me een voorbeeld kan maken hoe ik de API exact invul voor het in en uitschakelen van een switch? Begrijp de UUID alhoewel het root niveau UUID (folder) een andere is dan het device UUID. Voor Attribute gebruikte ik SWITCH and voor p_body ON of OFF. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterv999 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:57:
Vorige maand werkte er ook niks bij me ;)
Ik was tester voor Zipato dus vandaar dat ik er al in kon kijken. Heb nog niet gechecked of ze mijn punten opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Ik heb deze week de Stella-Z radiator kranen ontvangen, echter ze passen niet op de Comap valve...bij Eurotronic in Duitsland adapters besteld. Die zijn nu onderweg.
De 'manual control' is nog wel een puntje, de handleiding:

Wakeup Intervals - how to communicate with the device?
This device is battery operated and turned into deep sleep state most of the time to save battery life time. Communication with the device is limited. In order to communicate with the device, a static controller C is needed in the network. This controller will maintain a mailbox for the battery operated devices and store commands that can not be received during deep sleep state. Without such a controller, communication may become impossible and/or the battery life time is significantly decreased.
This device will wakeup regularly and announce the wakeup state by sending out a so called Wakeup Notification. The controller can then empty the mailbox. Therefore, the device needs to be configured with the desired wakeup interval and the node ID of the controller. If the device was included by a static controller this controller will usually perform all necessary configurations. The wakeup interval is a tradeoff between maximal battery life time and the desired responses of the device.
One Click on the button behind the round hole in the enclosure will wakeup the device and keeps it awake for 5 seconds. The wakeup interval can be defined between 4 minutes and 180 day in steps of 4 minutes. The factory default value is 7 days.
It is possible to set the node ID to 255 to send wakeup notifications as broadcast. In this mode device takes more time to go to sleep and drains battery faster, but can notify all it's direct neighbors about a wakeup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik mis behoorlijk wat icontjes op de dashboard en wil Zipato voorstellen om ze voor hun te gaan maken.

Heb even een lijstje gemaakt:

Light Power:
Mobiel
Tablet
TV
Lamp
Stereo
Keuken
Koelkast
Microwave
Normale Phone
PC
Monitor
Speakers
Remotecontrol
Christmastree
NAS
Multimedia Player
PVR
Switch
Router
Modem
Game console
> WII
> PS2
> xbox
Webcam

Meters:
Location/GEO

Sensor:
Sunset/Sunrise
Watch movie

Gaarne aanvullen dan ga ik me best doen om het erin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
@HvB83: In juni was je met de badkamer ventilator aan het worstelen. Lukte toen niet om deze in één rule aan en uit te zetten.
HvB83 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 08:45:
Heb ze nu omgedraaid, dan werkt de uit-functie wel (nadat ik de fan uiteraard handmatig heb aangezet), maar de aan-functie weer niet.

https://www.dropbox.com/s/hg9e2r8txm8g783/Omgedraaid.png

Hij komt dus wel naar het 2e if-statement, maar de else doorloopt hij hoe dan ook niet. Heb het zowel met badkamer intensity = 0 als met badkamer = off geprobeerd.
Probleem bij jou was dat de else instructie niet werd aangesproken.
Ik heb nu hetzelfde probleem. Vreemd, want bij een bewegingssensor werkt het prima zo.
Is dit uiteindelijk nog gelukt bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Ik moet zeggen dat ik het uiteindelijk heb opgegeven en meerdere regels heb gemaakt voor die functie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qM6dUtnLUZe5zfJ1BRZFUfp2/medium.png

Dit werkte bij mij prima. Zal ongetwijfeld nog net wat intelligenter kunnen, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Deels door gebrek aan programmeerkennis aan mijn kant, het ontbreken van documentatie vanuit Zipato en naar ik vermoed ook op sommige vlakken bugs in de rule creator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij werken de between time niet meer. .. Misschien heeft dat ermee te maken.

Heb dit al gemeld bij Zipato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Zag het ook ja... inmiddels doet hij het weer.
Bleven scenes wel actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Handig die cloud... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
HvB83 schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:00:
Ik moet zeggen dat ik het uiteindelijk heb opgegeven en meerdere regels heb gemaakt voor die functie:

Dit werkte bij mij prima. Zal ongetwijfeld nog net wat intelligenter kunnen, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Deels door gebrek aan programmeerkennis aan mijn kant, het ontbreken van documentatie vanuit Zipato en naar ik vermoed ook op sommige vlakken bugs in de rule creator.
Thnx
Ik zie dat je dezelfde oplossing hebt gekozen als ik uiteindelijk heb gedaan met variabelen.
Ik vond het alleen wat onoverzichtelijker en vroeg me af op ik iets verkeerd deed. Sommige dingen blijven vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
Ligt de server er weer uit vanmorgen, of heb ik hier alleen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Vanochtend lag het er idd weer uit.
Het is grappig, ik heb een notificatie gemaakt als mijn achterdeur open gaat, momenteel ligt die sensor los dus de deur is "altijd" open, nu gaat hij zodra de box weer online komt alle regels langs, en krijg ik dus een notificatie dat de deur open is gegaan :).

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Nieuwe firmware:

12.11.2013 09:34
Firmware Version 0.9.989
Fixes:
- Thermostat - fixed loading of saved state on startup
- Thermostat - fixed random switching to Program Mode from Hold Period
- Z-Wave - sending time to devices supporting COMMAND_CLASS_CLOCK
- Z-Wave - changed handling of battery powered devices
- Alarm - cross zone timeout changed from milliseconds to seconds
- Alarm - enabled exit delay for arm home
- RF433 - fixed adding of Chacon EJLR-1000 devices

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ze hebben niet veer revisies meer over tot fw 1.0….. zou je zeggen

Verwijderd

Zie dat je nu ook via je settings de zipa kan restarten of ik had dat over het hoofd gezien bij vorige firmware :)

• DRuw

DRuw

Topicstarter
en dan nog een heel alfabet aan tussenrevisies ja…. wel op de manier zoals ze nu bezig zijn… *zucht*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-10 23:19
Hoe zit het op dit moment met de 433 mhz ondersteuning?
Ik heb nu een Homewizard en kijk toch stiekem ook naar de zipabox. Kan de zipabox ook al 'luisteren naar 433 mhz' signaal van schakelaars enz. En is er ook al ondersteuning voor energie monitoring op de hoofdmeter. Ik gebruik nu een wattcher en deze wil ik graag behouden maar deze communiceert volgens mij op 866 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
Ik heb heel het topic doorgelezen maar het 433 mhz verhaal eindigt met het feit dat er problemen zijn en niet wat de huidige situatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk hier eens:
Anjos in "Zipato ZipaBox Domotica gateway"

Anjos had/heeft een Homewizard dus hij kan je wel een update geven. Veel zaken zijn inmiddels opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
De adapters voor de Stella-Z van Eurotronic Duitsland binnengekregen. Alles past perfect. De eerste geplaatst in de keuken om te testen. Installatie ging prima. Ik heb de Stella-Z ingesteld bij Climate als Heating Output, de Aeon multisensor doet dienst als thermostaat.

De ingestelde temperatuur in Climate komt netjes in de Stella-Z als SETPOINT_HEATING.
Temperatuur, Valve position en batterij status komen netjes door vanuit de Stella-Z.

Het lijkt goed te gaan, echter de Stella-Z trekt zich aan van de ingestelde temperatuur en lijkt z'n eigen leven te lijden.

Ben er nog niet uit, wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
PDankers schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:39:
Hoe zit het op dit moment met de 433 mhz ondersteuning?
Ik heb nu een Homewizard en kijk toch stiekem ook naar de zipabox. Kan de zipabox ook al 'luisteren naar 433 mhz' signaal van schakelaars enz. En is er ook al ondersteuning voor energie monitoring op de hoofdmeter. Ik gebruik nu een wattcher en deze wil ik graag behouden maar deze communiceert volgens mij op 866 mhz.
Ik heb de 433 module van Zipato en mijn bestaande klikaanklikuit modus 9 tussenstekkers 1 dimmer en 1 afstandsbediening probleemloos toegevoegd. Het toevoegen gaat eenvoudig via de Add new device wizard.
In de lijst staan:
AC-1000 wall socket
ACM-1000 switch module (die heb ik gebruikt voor al mijn tussenstekkers werkt op meerdere modellen)
ACM-300 dimmer
AKCT-510 keychain remote
AMST-606 door./window sensor
ASUN-650 roller shutter module
AWMT-003 with module
AWST-6000 motion sensor
AWST-8800 wall switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Ik heb inderdaad een homewizard en een Zipabox naast elkaar draaien om een geleidelijke overstap te maken. Schakelen van Kaku via de Zipabox gaat probleemloos. Een dimmer moet ik nog uitproberen. Sensoren als deurcontacten, bewegingssensoren doen het goed.

Aandachtspunten:
1. Je kunt de Zipabox geen code leren die hij met het zenden moet gebruiken. Hierdoor moet je al je ontvangers een extra code leren (elektradozen openmaken).
2. Je kunt de zipabox geen extra codes geven zoals de HW waardoor hij 'luistert' of je de schakelaar op de muur omzet. Hierdoor werkt de aan/uit indicator in je app niet goed. Je kunt hem echter altijd aan/uit zetten. Dus hoe erg dit is moet jezelf bepalen. Oplossing zou zijn om de schakelaar als input van de Zipabox te gebruiken en de Zipabox het alleenrecht te geven de ontvanger te schakelen. Gezien de vertraging die dit geeft bij aan en uitzetten en het risico geen apparatuur meer te bedienen als de Zipabox eruit ligt, zou ik dit niet doen (wordt ook niet door mijn vrouw gewaardeerd die een hoog WAF gehalte erg op prijs stelt :) .
3. De HW luistert of de 433 frequentie leeg is. Hierna geeft hij zijn eigen zendsignalen. Ik heb het gevoel dat dit bij de Zipabox niet zo is. Bijvoorbeeld : met een schakelaar stuur je een scene in de Zipabox die een aantal lampen uitzet. Het "aan" signaal van de Zipabox stoort het 'uit' signaal naar de lamp. Is op te lossen met een WAIT statement maar niet echt handig.

Wat kan ik niet/minder handig via Zipabox maar wel via de HW:
- Foto maken als de bel gaat. Is me nog niet gelukt omdat de camera niet ondersteund wordt door Zipabox.Ik heb hier wel een keer met zitten stoeien, maar is veel meer gedoe als bij HW.
- 433 Mhz Weerstation uitlezen (temp, vochtigheid en wind|) Is bij HW ook veel mooier weergegeven met grafieken e.d. Dit schijnt overigens ook te komen.(betaald?) voor Zipabox.

(Edit 1: wat ik ook mis is de sunset/sunrise mogelijkheid van de HW)

De combinatie van Zipabox en HW werkt trouwens ook leuk. Via 433 kaku commando's kunnen ze elkaar bedienen.

Mijn voorlopige conclusie. Handig om, naast de zwave, de oude Kakuspullen te blijven gebruiken bij de Zipabox. Bijvoorbeeld sensoren, extra kaku schakelaar bij de achterdeur, ontvangers voor minder kritische plaatsen zoals de vijververlichting, maar ik wil mijn HW nog niet kwijt.

(ik heb me hier beperkt tot de conclusies t.a.v. 433/kaku. De zipabox heeft namelijk een groot aantal voordelen die maken dat ik deze ook niet meer kwijt wil. Al is het maar de ondersteuning van Zwave en de rulecreator)

[ Voor 8% gewijzigd door Anjos op 17-11-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Hoe lang gaan jullie batterijen in de Danfoss kranen mee?
Ik heb gisteravond nieuwe Duracell M3 batterijen erin gedaan en ze staan nu op 87%.
Uberhaubt heb ik het idee dat de danfoss kranen ongeveer een maandje meegaan op een verse set batterijen…
Hebben jullie dergelijke ervaring?
Ik moet trouwens zeggen dat ik de zwave spullen op batterijen niet zuinig vind over het algemeen… ook de HRT4 doet er niet echt lang over om de batterijen leeg te zuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Met de Zipabox weet ik het niet nu ze de werking met de Danfoss hebben verbeterd, met de HC2 zijn ze nu na een maandje nog niet echt significant gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDankers
Anjos, dank voor je antwoord. Dit beantwoord al mijn vragen. Conclusie; voorlopig nog even op de HW ontwikkeling wachten. Ik kijk naar de zipabox vanwege de rulecreator; een simpele manier om toch alles uit de box te halen wat je wil. Maar ik zie nu nog teveel beperkingen op de 433 mhz; niet luisteren, geen grafieken, het weerstation en de Wattcher energie meter die waarschijnlijk niet werkt omdat deze op 866 mhz communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-10 17:24
@PDankers

Misschien is Domoticz wat je zoekt:
Geen remote server nodig
Event afhandeling met Blockly http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=31
Goed werkende 433.92 ondersteuning met de RFXtrx433
Z-Wave ondersteuning met de razberry http://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=24&t=187

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Beste mede tweakers. Ik ben op zoek naar een Domotica systeem, die ik kan bedienen met mijn smartphone. In eerste instantie wil ik ik deze gebruiken als security systeem, en laten wil ik deze uitbreiden zodat ik ook alle verlichting (o.a. Philips Hue) in het huis kan bedienen.

Om met stap 1 te beginnen, wil ik graag een sirene, met 2 deur sensors installeren. Ik dacht aan deze hardware :
Gateway :http://www.domotica-shop.nl/zipato-zipabox-smart-home-controller-p-16454.html
Sensors : http://www.domotica-shop....deur-contact-p-16401.html
Sirene : http://www.domotica-shop....j-uitvoering-p-16537.html

Nu is mijn vraag, stel ik installeer een sensor bij de voordeur, en een bij de achterdeur, en hang de sirene ergens op in de gang. Is het dan mogelijk om het systeem zo in te stellen, dat indien de voordeur OF achterdeur open gaat, dat de sirene af gaat? En krijg ik dan een bericht op mijn iphone?
Zoja, kan ik het alarm ook makkelijk via mijn iphone aan en/of uit zetten op afstand? En worden dan alle sensors uitgeschakelt, of alleen een gekozen sensor?

En voor de toekomst, kan ik ook instellen dat de sirene afgaat en mijn (philips hue) lampen in de woonkamer aan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dag Bones,

Ja, je kunt met de standaard alarm widget een alarm krijgen als 1 van je deuren open gaat. Een notificatie kan ook via een omweg en ja je kunt hem ook uitzetten via de App van Zipato.

Overigens zou ik de Deursensoren van Fibaro nemen en wil je een goed alarm dat zul je ook nog bewegingsmelders moeten toevoegen. Ik heb namelijk ook een alarm (welke automatisch aan/uit gaat adh van mijn Geo locatie) met aleen deursensoren en soms krijg ik valse meldingen omdat bv de batterij leeg is. Ik ga waarschijnlijk deze kopen als de ondersteuning er is:
http://philio-tech.com/p_sensor.htm (als het goed is binnen 3 weken).

Hue zie ik nog zo 123 niet gebeuren op de Zipabox maar hier zullen vast workarounds voor zijn. Maar dit gaat niet vanzelf werken in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
HeroS schreef op woensdag 20 november 2013 @ 19:34:
Dag Bones,

Ja, je kunt met de standaard alarm widget een alarm krijgen als 1 van je deuren open gaat. Een notificatie kan ook via een omweg en ja je kunt hem ook uitzetten via de App van Zipato.

Overigens zou ik de Deursensoren van Fibaro nemen en wil je een goed alarm dat zul je ook nog bewegingsmelders moeten toevoegen. Ik heb namelijk ook een alarm (welke automatisch aan/uit gaat adh van mijn Geo locatie) met aleen deursensoren en soms krijg ik valse meldingen omdat bv de batterij leeg is. Ik ga waarschijnlijk deze kopen als de ondersteuning er is:
http://philio-tech.com/p_sensor.htm (als het goed is binnen 3 weken).

Hue zie ik nog zo 123 niet gebeuren op de Zipabox maar hier zullen vast workarounds voor zijn. Maar dit gaat niet vanzelf werken in iedergeval.
Hartelijk dank voor je reactie. Ik ga de Zipabox maar bestellen denk ik. De deursensoren van Fibaro zien er wel goed uit (ook in diverse kleuren). Alleen 1 vraagje daarover, deze zijn toch wel geheel draadloos? Dus sensor monteren op het deurkozijn, en magneetje op de deur zelf, en dan draadloos verbinden met de zipabox toch? Want ik ben de handleiding aan het bekijken van de Fibaro sensor, en zie daar allerlei ingangen staan voor bedrading (TP, TD, GND, IN) staan, wat mij helemaal niks zegt verder.

De sensor van Philio-tech ziet er ook wel goed uit moet ik zeggen, zit ook licht/temperatuur sensor in, misschien daar maar even op wachten.

Wat de Philips Hue betreft, ik dacht dat de Zipabox met uitbreiding van de zigbee module wel zou kunnen connecten met de Philips apparatuur aangezien die ook met zigbee werken? Maar dat is dus niet zo? Of is er nog geen software matige ondersteuning voor ? (aanpassen van kleur bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup, alles is draadloos en power gaat via batterij.

Er is inderdaad een Zigbee module maar zover ik weer werkt die niet met Hue.
Zie ook hier:
http://community.zipato.com/responses/philips-hue-supported

Zie Philio sensor moet zich natuurlijk eerst nog bewijzen maar ziet er zo op het eerst gezicht goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
tdolder schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:33:
De adapters voor de Stella-Z van Eurotronic Duitsland binnengekregen. Alles past perfect. De eerste geplaatst in de keuken om te testen. Installatie ging prima. Ik heb de Stella-Z ingesteld bij Climate als Heating Output, de Aeon multisensor doet dienst als thermostaat.

De ingestelde temperatuur in Climate komt netjes in de Stella-Z als SETPOINT_HEATING.
Temperatuur, Valve position en batterij status komen netjes door vanuit de Stella-Z.

Het lijkt goed te gaan, echter de Stella-Z trekt zich aan van de ingestelde temperatuur en lijkt z'n eigen leven te lijden.

Ben er nog niet uit, wordt vervolgd...
.....na lang zoeken en testen en wat hulp van Zipato ben ik eruit. De StellaZ
werkt niet goed als output device in de climate widget. Zipato gaat dit nog verder onderzoeken als ze hun testunits binnenkrijgen.

Als workaround het volgende gedaan:
- Een virtuele schakelaar aangemaakt deze is de output voor de thermostaat regeling
- 2 regels gemaakt heating on en heating off
De virtuele schakelaar is de trigger voor beide regels.

Voor de AAN regel maak ik gebruik van StellaZ optie MANUAL_CONTROL hierbij kun je de valves op percentage openzetten. De ingestelde thermostaat temperatuur zet ik ook in de StellaZ's ze doen hier niets mee, maar staat wel leuk onder de meters Widget.
Voor het uitzetten gebruik ik de standaard thermostaat mode OFF.

Hieronder de regeltjes

https://lh5.googleusercon...013-11-22+om+10.32.48.png

https://lh6.googleusercon...013-11-21+om+17.27.05.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie een LIVE feed knopje bij me events :)

Helemaal geweldig en scheeld weer klikken op de latest knop.

En plop >> Hij is weer weg :(

[ Voor 13% gewijzigd door HeroS op 22-11-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Application is currently down for maintenance
We will be back in a couple of minutes. Thanks for your patience.

Gisterenavond nieuwe firmware nu weer "groot" onderhoud? couple of minutes zijn al paar uur om :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe firmware:

22.11.2013 17:09
Firmware Version 0.9.990
Fixes:
- Thermostat - handling of multiple setpoint inputs
- Thermostat - hysteresis not working in program mode
- 3G backup - DNS resolving without ethernet connection
- IP camera - problems with Basic auth on camera when taking snapshot from rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
HeroS schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:01:
Ik zie een LIVE feed knopje bij me events :)

Helemaal geweldig en scheeld weer klikken op de latest knop.

En plop >> Hij is weer weg :(
Vreemd. Bij is hij nog zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij nu ook weer hoor. Ze waren er net mee bezig toen ik keek maar zat blijkbaar nog bugs in dus haalde ze hem weer offline.
Nu zie ik hem ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Weer geklooi met de Climate widget.
staat vanmorgen weer de verwarming te loeien terwijl dat dus niet moet.
De climate widget heeft geen setpoint en ik kan er ook geen instellen.
kijk ik in de UI:
24.11.2013 16:01
Firmware Version 0.9.991
Fixes:
- Thermostat - not sending Thermostat Mode commands to On/Off endoints
Maar ik kan die nog niet downloaden blijkbaar.
Eigenlijk komt het erop neer dat mijn verwarming nu op hol is geslagen.
Erg leuk weer… hier is domotica niet voor bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn god hoe moeilijk kan het zijn om het geheel werkend te krijgen.....blijkbaar heel moeilijk.

De pile of shit hoopt weer aardig op bij Zipato de afgelopen dagen. De server ligt er weer regelmatig uit en sommige van mijn regels draaien plotseling niet meer (komt door server problemen).

Ik ben echt een aanhanger maar als de problemen en het lokaal verhaal niet binnen 3 maanden opgelost zijn ga ik switchen naar een ander systeem. Ik kan het thuis ook gewoon niet meer verantwoorden waarom bepaalde zaken niet meer werken.

Daarnaast is het systeem ook gewoon frusterend soms. Ik heb regels welke maanden lang goed werken en dan plotseling niet meer. Vervolgens ben je uren bezig om te achterhalen waar het probleem zit en dan blijkbaar is er iets niet goed gegaan met de sync waardoor dingen niet meer werken. Grrrr.

Het is wel zo dat Zipato er alles aan doet om de problemen op te lossen. Ik zie mailtjes s'avonds en s'ochtends vroeg en in het weekend langskomen. Daarnaast gebeuren er ook dingen buiten hun macht om waar ze weinig aan kunnen doen.

Ze hebben nu de helft van mijn vertrouwen, laten we hopen dat de komende periode beter gaat worden want het product en de gedachte erachter is gewoon mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ik stof mijn vera weer even af binnenkort...
Het feit dat die de RFXCOM prima ondersteund en de Zwave.me spullen (zoals de wall controller) was bij mij al een doorn in het oog maar die climate widget waarmee ik vanaf het begin al issues heb is een beetje de druppel.
Ik moet maar even onderzoeken hoe ik een climate programma fatsoenlijk in de vera zet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
jep, hoop gezeur over het ding en sebastien die er niets van lijkt te snappen...
Als er een aantal mensen gaan zeuren wordt er wel wat gedaan maar ik heb issues met de Zwave.me controller en de Qees dimmers en kan de pot op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik bedoelde deze post:

Sebastian Popovic wrote:
There is some issue related to the specific bindings on some boxes, we will update those boxes within an hour. Let's wait and see whether this will solve the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer nieuwe firmware:
26.11.2013 11:01
Firmware Version 0.9.992
Fixes:
- General - fixed initializaton of bindings that caused thermostats malfunctioning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Klopt het dat de hysteresis aanpassing van de climate widget een premium dienst is waar je voor moet betalen?!?!?!?
Wie heeft at in godsnaam verzonnen?
je kunt de temp regelen tussen de 19 en de 21 graden als je hem op 20 graden zet maar wil je hem goed afstellen dan moet je ineens BETALEN???
Weer een druppel in de emmer erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Goh lieverd, is het hier nou warm?
ff in de interface: 22.7 graden en alles aan…
gelijk ff op het forum gekeken:
Please take our apologize. 0.9.992 has the same issue again as the 0.9.990. This is why you can find 0.9.993 now available for upgrade :-(

BTW. Just for the guys which are always complaining for something, this bug belongs to the actuator which you are using, not to the Zipabox (when controller sends mode HEAT to the actuator, it shouldn't start heating anyway, until it gets STATUS change to ON, which is not a case with the particular heating actuator). But I guess it is easier to complain here, than to Secure which is the manufacturer of this actuator.

Kortom: hij geeft Secure/Horstmann de schuld van het feit dat die de commando's van de Zipadoos verkeerd interpreteert… oftewel ze waren wat vergeten in de Zipadoos goed te programmeren…
Zucht.
Ben allang blij dat ik thuis ben!
en met dat laatste statement maakt hij een hoop mensen pissig.
Zelf door een software aanpassing de boel verkoten en vervolgens een andere fabrikant de schuld geven en zeggen dat er mensen zeuren… slimme strategie |:(

[ Voor 10% gewijzigd door DRuw op 26-11-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterv999
Weet iemand exact welke poorten gebruikt worden voor:
- Zipato - Zipabox VV? 46451, 9017 en 8080
- iPad app.

Ik probeer mijn ziggo modem verder, vanwege veiligheid, af te sluiten.

Update van Zipato:

To work appropriate the box needs to send TCP an UDP packages to the cloud:

TCP: 80, 443, 8080
UDP: 9017

Other than that, the box uses NTP and DNS..
If you have support case, the box will use random TCP to connect to my.zipato.com and probably do logging to update.zipato.com:456x

Kind regards
Milan

[ Voor 49% gewijzigd door peterv999 op 28-11-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen last van dat je niet in je alarm widget kan? Ik voor de code in maar niks gebeurd. Zelfs 21321321 geeft niks terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterv999
Hier een uurtje offline! Ik kan wel gewoon een ping doen en het lampje is groen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik heb mijn Fibaro magneet deur sensor verwijderd omdat deze offline bleef, maar ik krijg hem met geen mogelijkheid meer gekoppeld aan mij Zipabox.

iemand tips?

Ik heb wel 2 nieuwe Fibaro schakelaars toegevoegd, dat ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat takke ding doet nooit wat je wilt.

Maar hier wat tips:

- Is die echt helemaal verwijderd? >> kijken even bij total devices >> anders verwijderen (rechte muis knop).
- Weet je zeker dat je batterij vol is?
- Als je een temp. hebt even checken of deze nog goed zit

- Zorg dat bij het toevoegen de achterste TMP knop ingedrukt is en dat de magneet tegen de zijkant zit (op de close positie).
- Liefst toevoegen zodicht mogelijk bij je box
- In de zipato box eerst een reset doen en dan toevoegen
- Dan 3x zeer snel op de middelste TMP knop drukken
- Als die hem niet vind gewoon door blijven drukken
- Als die hem dan niet vind >> Stekker uit de zipabox even 2 min. wachten. Stekker erweer in
- En dan bij devices kijken of die er tussen staat
- Indien niet dan nog een keer proberen

Heb ook weleens gelezen dat je de cover erop moet laten zitten en dan 3x moet drukken op de voorkant.

Maar vooral NIET opgeven en blijven proberen en NOOIT meer verwijderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Beetje late reactie, maar ik zal vanavond even kijken, ik moest hem wel verwijderen want hij stond offline in mijn zipato, ik had de batterij even verwijderd met de Zipabox uit, maar dat vindt hij toch niet leuk blijkbaar.

Heb nog een klein dingetje, heb 2 fibaro schakelaars geplaatst 1 1x3Kw en 1 2x1,5Kw achter fysieke schakelaars, maar ik moet de fysieke schakelaars 2x bedienen voordat de lamp aangaat. Enig idee hoe ik kan zorgen dat ik nog maar 1x hoef te schakelen?

[ Voor 15% gewijzigd door xylonite op 03-12-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Gevonden voor de enkel schakelaar, de dubbele heeft iets andere instellingen maar ga ik wel even mee rommelen. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
De fibaro deursensor is inderdaad een klein drama. Zolang hij zit en de batterij is niet leeg gaat het wel goed, maar als je daarna de batterij wilt wisselen op het moment dat hij leeg is gaat hij met geen mogelijkheid weer online. Ligt niet aan de Zipabox, HC2 heeft er net zo goed last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterv999
HvB83 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:48:
De fibaro deursensor is inderdaad een klein drama. Zolang hij zit en de batterij is niet leeg gaat het wel goed, maar als je daarna de batterij wilt wisselen op het moment dat hij leeg is gaat hij met geen mogelijkheid weer online. Ligt niet aan de Zipabox, HC2 heeft er net zo goed last van.
Ik heb ruimte gelaten op het plakschuim deel ( ter bevestiging van de unit op de deursponning zodat ik de unit met gesloten cover aan de achterzijde nog kan bedienen. Het probleem bij mij was een niet goed sluitende cover. Met de open achterzijde is het gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterv999
Public domain code voor Zipabox

http://buff.ly/192xWle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heeft iedereen er ook last van dat je local mode niet kan selecteren? Lukt op los wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft dit ooit gewerkt dan?

Ik heb de laatste versie van de Android App (ter test/nog geen release) en hier werkt het maar helaas nog niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
Dat was de vraag. Net de box binnen. Vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
Goed om te weten.
beginnend domotica hobbyiest btw.
nog dingen waar je op moet letten als beginneling met een zipabox?
heb:
- zipabox
- 3 philio tech pan 06 2x 1.5 kw schakelaars
- 2 tussenstekkers 1 met energiemeter 1 zonder
- 2 fibaro rolluikbedieningen v2
- 1 Philio tech PSM02 4 in 1 sensor

waar ik mee wil beginnen:
vanuit mijn carport kom ik bij de serredeur.
zodra deze open gaat wil ik dat de verlichting daar aangaat. samen met een binnenverlichting.
hoe dit precies opgesteld is nog niet bekend, maar het is de basis.
met de lichtsensor wil ik mijn tuinverlichting schakelen.
de 2 rolluiken beneden wil ik tijdgebonden openen en sluiten.

voor een beginneling te doen?

ps zijn de links naar de handleidingen in de first post nog ergens anders te vinden? grotendeels is dood.

edit. inmiddels alles aangesloten.
begonnen met 2 tussenstekkers icm de 4in1 sensor.
alleen krijg ik 1 ding al niet voor elkaar.
Ik heb de bewegingssensor in de serre hangen. en de lamp die ik wil schakelen in de huiskamer.
Deze lamp kan ook gewoon aan zijn omdat ik bv zit te lezen.
Ik wil in mijn rules:
dat de lamp aan moet als de bewegingssensor van de serre wordt getriggered. maar alleen als de lamp binnen uit is. Want als die aan zou zijn ben ik aan het 'lezen'.
Op het moment schakelt de lamp altijd uit, nadat de sensor getriggered is. ook al stond deze gewoon aan.
dus hoe bouw ik een controle in of iets wel uit staat, voordat ik iets wil schakelen?
dus staat de lamp aan? doe dan niets. staat de lamp uit. dan doe de rest.

[ Voor 38% gewijzigd door Gratje op 11-12-2013 22:49 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 27 Laatste