De laatste firmware die ik gevonden heb is v1.18, maar daar staat specifiek bij dat het niet voor de GEN5 is. Misschien dat jij nog andere ingangen heb. Ik kan zo ook niet vinden welke firmware er bij mij op staat, als jij dat wel weet kunnen we even vergelijking of er verschillen in zitten.HeroS schreef op maandag 06 april 2015 @ 08:29:
[...]
Yup, als die goed werkt. Heb hem al maanden liggen. Zal eens vragen of er een nieuwe firmware is.
HeroS, had jij niet die Aeotec alarm module?
Kan ik die bij een vertraagde alarmering piepjes laten doen op lager aantal dB's (gewoon door aan/uit/aan/uit/enz in een rule), om zo een signaal te geven aan iemand die binnen wandelt dat de timer loopt om het alarm uit te schakelen? Of reageert zwave daar te traag voor en schrik je je kapot en ben je doof dan....
Kan ik die bij een vertraagde alarmering piepjes laten doen op lager aantal dB's (gewoon door aan/uit/aan/uit/enz in een rule), om zo een signaal te geven aan iemand die binnen wandelt dat de timer loopt om het alarm uit te schakelen? Of reageert zwave daar te traag voor en schrik je je kapot en ben je doof dan....
Yup, die heb ik. Zie review mijn website wat jij wilt kan maar het geluidsniveau en soort geluid kun je maar voor 1 ding instellen.
Dus je alarm zal dan ook bv maar 85 db geven. 85 is overigens nogsteeds pittig hard
Dus niet echt een ideale oplossing voor wat jij wilt. Ik gebruik mijn rgbw bulb hiervoor overigens.
Dus je alarm zal dan ook bv maar 85 db geven. 85 is overigens nogsteeds pittig hard
Dus niet echt een ideale oplossing voor wat jij wilt. Ik gebruik mijn rgbw bulb hiervoor overigens.
[ Voor 5% gewijzigd door HeroS op 06-04-2015 17:35 ]
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Verwijderd
Ik ben ook langzamerhand aan het kijken hoe ik het alarm wil gaan gebruiken. Nu heb ik zelf enkel nog de bewegingsensor in mijn woonkamer er als iemand daarmee het alarm triggert dan krijg ik email
, maar goed het werkt.
Nu staan er nog deur/raam sensoren op het verlanglijstje, maar dat zijn triggers. Ik moet uiteraard ook nog iets om herrie te maken. Is zo'n sirene dan de beste oplossing, ik heb namelijk ook wel eens van iemand gelezen die als sirene zijn rookmelders af laat gaan.
Hoe doen jullie dat? Enkel herrie of gaan de lampen ook aan/uit flikkeren?
Ik probeer voor mij zelf een soort verlanglijstje te maken met de essentiële onderdelen om het alarm te laten werken. Hoe zijn jullie begonnen?
Nu staan er nog deur/raam sensoren op het verlanglijstje, maar dat zijn triggers. Ik moet uiteraard ook nog iets om herrie te maken. Is zo'n sirene dan de beste oplossing, ik heb namelijk ook wel eens van iemand gelezen die als sirene zijn rookmelders af laat gaan.
Ik probeer voor mij zelf een soort verlanglijstje te maken met de essentiële onderdelen om het alarm te laten werken. Hoe zijn jullie begonnen?
Ben ook al lang op zoek naar een audio notificatie dat het alarm nog aan staat. De Æon siren heb ik ook, maar je kan inderdaad niets aanpassen in een rule. Al een keer of 4-5 dat we het alarm vergeten waren. Zipato belt, sms, e-mailtjes stromen binnen als het weer eens zo ver is. Ik zit te denken om een raspberypi te kopen voor dit soort zaken en daarop een rest api te schrijven. De outputs zijn misschien nog te gebruiken om meer niet compatible zaken aan te sturen. Een lamp is niet de ideale oplossing. Heb ook al geprobeerd met TTS op de imperihome tablet, maar de speakertjes zijn te slecht voor een goed hoorbaar geluid vanuit de huiskamer. Overigens die pieper in de zipato mini keypad kan je ook wel vergeten. Dat ding staat altijd in de slaapstand. Werkt wel goed in het snel (dis)-armen, ook door bijv opa en omaHeroS schreef op maandag 06 april 2015 @ 17:34:
Yup, die heb ik. Zie review mijn website wat jij wilt kan maar het geluidsniveau en soort geluid kun je maar voor 1 ding instellen.
Ik gebruik de aeontec door sensors. Handig dat ze ingebouwd zijn. Je ziet er niets van. Bij een alarm zet ik de siren aan. Deze heeft een stopcontact aansluiting met een Back-up batterij. Verder gaan alle lampen in het hele huis aan en belt en sms't zipato op mijn mobiel. Als je thuis bent, dan merk je het wel! Al een paar keer per ongelijk af laten gaanVerwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 18:55:
Verwijderd
Je bedoel daarmee toch die recessed door sensoren? Die heb ik gezien, ziet er mooi uit maar heb nog niet gecontroleerd of ik wel 7cm mijn deur in kan boren. Ging dat bij jou een beetje makkelijk? Vind het nog een beetje 'eng' eigenlijk.Rednas33 schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:42:
[...]
Ik gebruik de aeontec door sensors. Handig dat ze ingebouwd zijn. Je ziet er niets van. Bij een alarm zet ik de siren aan. Deze heeft een stopcontact aansluiting met een Back-up batterij. Verder gaan alle lampen in het hele huis aan en belt en sms't zipato op mijn mobiel. Als je thuis bent, dan merk je het wel! Al een paar keer per ongelijk af laten gaan
Bedank voor de info.
Even een balletje opgooien. Waarom laat je je deurbel niet afgaan als de deur opengaat en het alarm staat er nog op? Je kunt vast je huidig deurbel zwaveable maken, of een zwave deurbel halen. DIe klinken veel minder hard.Rednas33 schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:35:
[...]
Ben ook al lang op zoek naar een audio notificatie dat het alarm nog aan staat. De Æon siren heb ik ook, maar je kan inderdaad niets aanpassen in een rule. Al een keer of 4-5 dat we het alarm vergeten waren. Zipato belt, sms, e-mailtjes stromen binnen als het weer eens zo ver is. Ik zit te denken om een raspberypi te kopen voor dit soort zaken en daarop een rest api te schrijven. De outputs zijn misschien nog te gebruiken om meer niet compatible zaken aan te sturen. Een lamp is niet de ideale oplossing. Heb ook al geprobeerd met TTS op de imperihome tablet, maar de speakertjes zijn te slecht voor een goed hoorbaar geluid vanuit de huiskamer. Overigens die pieper in de zipato mini keypad kan je ook wel vergeten. Dat ding staat altijd in de slaapstand. Werkt wel goed in het snel (dis)-armen, ook door bijv opa en oma
Verwijderd
Ik heb ook de Aeon labs sirene besteld. Het zou ideaal zijn als je gedurende een X aantal seconde een serie korte piepjes zou horen zodat je op tijd je alarm kan uitzetten (ik ben van plan om ook nog een rfid keypad op te hangen zodat dit ook echt snel te doen is). Zullen vast wel mogelijkheden zijn om zoiets te maken/scripten/etc.. Ga er aankomende week is mee spelen als het spul binnen is (samen met nog een hele zooi sensoren).
Vandaag ging mijn alarm zomaar af. Getriggerd door de Philio PST02 'deur is open' melding terwijl in de logs de deur toch echt gewoon gesloten was. Geen flauw idee wat dit heeft kunnen veroorzaken.. Ook geen tamper melding volgens mij. Iemand enig idee?
Vandaag ging mijn alarm zomaar af. Getriggerd door de Philio PST02 'deur is open' melding terwijl in de logs de deur toch echt gewoon gesloten was. Geen flauw idee wat dit heeft kunnen veroorzaken.. Ook geen tamper melding volgens mij. Iemand enig idee?
Wat stond er precies in de mail?Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:29:
Dat is niet moeilijk hoor zeker als je het juiste boortje hebt. Bij mij moest alleen de deur eruit omdat ik het gat bovenin gemaakt heb en mijn boor anders niet paste.Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:53:
Je bedoel daarmee toch die recessed door sensoren? Die heb ik gezien, ziet er mooi uit maar heb nog niet gecontroleerd of ik wel 7cm mijn deur in kan boren. Ging dat bij jou een beetje makkelijk? Vind het nog een beetje 'eng' eigenlijk.
Bedank voor de info.
Verwijderd
Ik heb robbshop gemaild dat ik niet tevreden ben met de sensor. Het ding geeft soms een complete offline melding en geeft nu weer een 'trouble' melding. Is kijken wat daar uit komt..
Zet de wake up time eens zeer laag...en doe eens een network heal.
Als dit niet helpt....
Verwijderen hem van je box...en voeg hem dichtbij de box toe. Of juist andersom...op de plek waar die komt te hangen.
Oohja vergeet niet je wake up time terug te zetten.
Bij mij werkt deze sensor zeer goed maar heb ook een uitgebreid netwerk.
Als dit niet helpt....
Verwijderen hem van je box...en voeg hem dichtbij de box toe. Of juist andersom...op de plek waar die komt te hangen.
Denk je eraan dat je hem bij een buitendeur in je kozijn boort? Anders loopt vocht de sensor in en verdrinkt ie..HeroS schreef op maandag 06 april 2015 @ 20:37:
[...]
Dat is niet moeilijk hoor zeker als je het juiste boortje hebt. Bij mij moest alleen de deur eruit omdat ik het gat bovenin gemaakt heb en mijn boor anders niet paste.
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Verwijderd
Ik ga binnenkort eens meten of het bij mij in de kozijnen past. Het is nog allemaal hout, dus in principe is het de boor er op en klaar.
Wat doet zoń wake up tijd nu precies? Is dat de tijd waarom de sensor wakker wordt en dan aan de Zipabox gaat vragen of hij zich zelf anders moet configureren of zoiets?
Wat doet zoń wake up tijd nu precies? Is dat de tijd waarom de sensor wakker wordt en dan aan de Zipabox gaat vragen of hij zich zelf anders moet configureren of zoiets?
Verwijderd
Thanks, ik ga deze stappen zo (na 3 koffie) even doorlopen! Ik laat je weten of het helpt.HeroS schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:10:
Zet de wake up time eens zeer laag...en doe eens een network heal.
Als dit niet helpt....
/edit
Ik krijg de wakeup time niet lager dan 30min en hij geeft een fail op de fibaro motion sensor (oog) maar die werkt prima. Hij is nog bezig dus ik laat hem maar even lopen en ga zo weer kijken.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2015 08:00 ]
YupVerwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 07:43:
Verwijderd
Dank je.. Ik had al een hoop gegoogled, maar dat werkte niet heel best. Ik vond dan enkel dat je hem niet te laag/snel moest zetten want dat kost het je batterij, maar waarvoor het nu was kon ik nergens vinden. Dit leek mij het meest logische.
Heb jij de Zipato P1 module nog voor review liggen? Ik kan daar bar weinig informatie over vinden en zit te dubben of ik die module moet aanschaffen of dat ik het zelf ga uitlezen en via een virtuele meter in de Zipato ga zetten.
Nee, heb ik niet aangezien ik geen slimme meter heb. Ik lees niet heel veel positieve dingen over die P1 meter maar als hij werkt zal die het prima doen.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:20:
[...]
Heb jij de Zipato P1 module nog voor review liggen? Ik kan daar bar weinig informatie over vinden en zit te dubben of ik die module moet aanschaffen of dat ik het zelf ga uitlezen en via een virtuele meter in de Zipato ga zetten.
Heb zelf de Power Module (met clamps) en deze werkt prima.
Verwijderd
Dat is jammer. Dan ga ik het zelf maken denk ik. Ik heb zojuist jou review gelezen over de power module, ik had die overgeslagen omdat ik wel een slimme meter had. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het een 'hele' dure oplossing vindt als je enkel 6 tellers per klem krijgt.HeroS schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:34:
[...]
Nee, heb ik niet aangezien ik geen slimme meter heb. Ik lees niet heel veel positieve dingen over die P1 meter maar als hij werkt zal die het prima doen.
Heb zelf de Power Module (met clamps) en deze werkt prima.
Logisch gezien krijg je met die P1 module dan ongeveer hetzelfde, al zal daar hopelijk dan het gas verbruik nog in zitten.
Ja die bedoel ik, 19mm boortje kan lastig zijn om te vinden. Ik heb hem in ket kozijn. Belangrijk ivm water/condens wat langs je deur kan lopen. Kozijn was net dik genoeg, zat met de boor net in de stenen, 1mm ofzo. De magneet in de deur. Die is niet zo diep. Zit je ook niet op te wachten met een harde hardhouten deurVerwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 19:53:
[...]
Je bedoel daarmee toch die recessed door sensoren? Die heb ik gezien, ziet er mooi uit maar heb nog niet gecontroleerd of ik wel 7cm mijn deur in kan boren. Ging dat bij jou een beetje makkelijk? Vind het nog een beetje 'eng' eigenlijk.
Bedank voor de info.
[...]
Even een balletje opgooien. Waarom laat je je deurbel niet afgaan als de deur opengaat en het alarm staat er nog op? Je kunt vast je huidig deurbel zwaveable maken, of een zwave deurbel halen. DIe klinken veel minder hard.
Deurbel is niet zwave. Wel iets van 433mhz, maar omdat de zipabox nog niet kan inleren heb ik er nog niets aan. zit nu te denken aan een goedkoop speakertje aan de imperihome tablet totdat het raspberypi projectje wat gaat opleveren.
Verwijderd
Ik heb zojuist gelijk even gemeten, mijn kozijnen zijn zoń 5cm diep. Het zou best kunnen dat het toch nog wat doorloopt, maar dat kan ik zo niet zien. Wordt zo wel spannend, misschien dan toch maar de opbouw varianten.Rednas33 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:41:
[...]
Ja die bedoel ik, 19mm boortje kan lastig zijn om te vinden. Ik heb hem in ket kozijn. Belangrijk ivm water/condens wat langs je deur kan lopen. Kozijn was net dik genoeg, zat met de boor net in de stenen, 1mm ofzo. De magneet in de deur. Die is niet zo diep. Zit je ook niet op te wachten met een harde hardhouten deur
Deurbel is niet zwave. Wel iets van 433mhz, maar omdat de zipabox nog niet kan inleren heb ik er nog niets aan. zit nu te denken aan een goedkoop speakertje aan de imperihome tablet totdat het raspberypi projectje wat gaat opleveren.
Is dit niet wat:
http://www.robbshop.nl/ov...-projecten/z-wave-deurbel
Verwijderd
Voor de liefhebber, je P1 Smart Meter in je Zipabox. In mijn geval een Kaifa MA304.

Beetje jammer van de VALUE9 t/m VALUE16, maar ik heb begrepen dat Zipato daar mee bezig is zodat ik die weer kan verwijderen.
Wat heb je nodig:

Beetje jammer van de VALUE9 t/m VALUE16, maar ik heb begrepen dat Zipato daar mee bezig is zodat ik die weer kan verwijderen.
Wat heb je nodig:
- Zipabox
- Iets als een Raspberry of NAS, waar python 2.x kan draaien.
- P1 kabeltje tussen je Raspberry/NAS en je Smart Meter
Verwijderd
Gaaf! Zou je een foto kunnen maken van je slimme meter en de kabel die naar de Zipabox loopt? Ik kan zo 123 niet zien waar de kabel in de meter zou moeten..
Verwijderd
Je hebt iets niet helemaal begrepen, of ik heb het niet goed genoeg uitgelegdVerwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:16:
Gaaf! Zou je een foto kunnen maken van je slimme meter en de kabel die naar de Zipabox loopt? Ik kan zo 123 niet zien waar de kabel in de meter zou moeten..
Ik heb een Kaifa MA304 Slimmemeter, deze heeft een P1 poort. Daarin zit een RJ11 -> USB kabel welke naar mijn NAS loopt. Maar het zou ook een RaspberryPI of iets anders kunnen zijn waar Python opdraait.
Op de NAS draait een stukje software dat elke minuut de waarden uit de Slimmemeter trekt en deze de Zipabox induwt.
[ Voor 2% gewijzigd door ThinkPad op 13-01-2016 15:20 ]
Kun je niet gewoon domoticz draaien op je pi en die uitlezen met de zipabox? Uiteraard wel met die kabel:)
Gewoon een vraag hoor maar voor de mensen die wellicht andere sensoren via een pi willen uitlezen zou bending zijn als dat kan op deze manier!
Gewoon een vraag hoor maar voor de mensen die wellicht andere sensoren via een pi willen uitlezen zou bending zijn als dat kan op deze manier!
Verwijderd
In principe kun je alle sensoren die je wilt uitlezen en richting de Zipabox sturen. Ik hoef niet zo nodig een Domoticz te hebben voor het uitlezen van een P1 meter. Ik heb juist Domoticz vaarwel gezegd voor een Zipabox, ben niet van plan om terug te keren.
Verwijderd
Ah, dit is je Python project. Zat niet op te letten idd
..dacht dat je hem nu juist wel direct had verbonden.
Vooralsnog heb ik na de network healing geen problemen meer gehad met de offline Philio sensor. Heb al wel een RMA nr van de leverancier maar ik kijk het nog 1 a 2 dagen aan. Morgen komt er weer een zooitje speelgoed binnen waaronder wat sensoren en het Aeon alarm.
Vooralsnog heb ik na de network healing geen problemen meer gehad met de offline Philio sensor. Heb al wel een RMA nr van de leverancier maar ik kijk het nog 1 a 2 dagen aan. Morgen komt er weer een zooitje speelgoed binnen waaronder wat sensoren en het Aeon alarm.
Verwijderd
Ja, in principe wel. Ik heb meerdere apparaten die meting opleveren en die niet/nog niet worden ondersteund door de Zipabox. Toen ik nog Domoticz gebruikte heb ik daarvoor een aantal scripts geschreven om die gegevens in Domoticz te krijgen.
Ik ben dat nu allemaal aan het omzetten naar de Zipabox, zo heb ik nu mijn beide omvormers erin, de P1 Smart Meter, een tweetal DS18B20 temperatuur sensoren die op mijn CV leidingen zitten en kan ik verschillende apparaten pingen en daarvan de online/offline status in de Zipabox zetten.
Ik ben dat nu allemaal aan het omzetten naar de Zipabox, zo heb ik nu mijn beide omvormers erin, de P1 Smart Meter, een tweetal DS18B20 temperatuur sensoren die op mijn CV leidingen zitten en kan ik verschillende apparaten pingen en daarvan de online/offline status in de Zipabox zetten.
Verwijderd
Ben bezig met een IP camera die ik nog had liggen (bagger kwaliteit maar kan ik lig even spelen). Het lukt mij niet om te connecten naar de my.zipato.com FTP server. Jullie wel?
Op dit moment upload 1 van mijn camera's naar die FTP, dus het zou moeten werken. Heb wel gemerkt dat passive mode een verschil maakt. Ik weet niet of ie nou uit of juist aan moet staan, maar je zou kunnen proberen of dat helpt.Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:13:
Ben bezig met een IP camera die ik nog had liggen (bagger kwaliteit maar kan ik lig even spelen). Het lukt mij niet om te connecten naar de my.zipato.com FTP server. Jullie wel?
Verwijderd
Heb antwoord op mijn vraag over het Aeon alarm en de ondersteuning voor het bouwen van regels. Wellicht goed om te weten:
This will be done in the next few weeks/eventually months. This we have in our plan but we also have to develop a code for it to be bale to configure it in rule creator. It is communicated to our R&D Department as a Task and Improvement issue but as said we will need some time for it.
For now you can use configuration of this device in device manager to change sounds and volume levels.
This will be done in the next few weeks/eventually months. This we have in our plan but we also have to develop a code for it to be bale to configure it in rule creator. It is communicated to our R&D Department as a Task and Improvement issue but as said we will need some time for it.
For now you can use configuration of this device in device manager to change sounds and volume levels.
Daar zijn ze al 2 maanden mee bezig 
Het idee is dat wat erin de config tab staat bij je devices dit ook kan regelen via de rule creator. Dus je zou dan bij de Motion detector ook de lux meting kunnen veranderen.
Het idee is dat wat erin de config tab staat bij je devices dit ook kan regelen via de rule creator. Dus je zou dan bij de Motion detector ook de lux meting kunnen veranderen.
Verwijderd
Het zou, in theorie, nu ook mogelijk moeten zijn denk ik. Volgens mij kun je via hun API ook de configuratie aanpassen, door dan een socket/url actie naar de API de configuratie wijziging te laten uitvoeren moet het in theorie werken.
Is wel een omweg, maar ik zie zo niet waarom het niet zou willen.
Is wel een omweg, maar ik zie zo niet waarom het niet zou willen.
iemand ook last van de battery indicator die verdwenen is van de fibaro multisensor FGMS-001?
zag ineens dat ik een nieuwe firmware 0.9.999.4e had. en geen indicators meer van de batterij voor beide fibaro sensors.
edit: nu ook de battery indicator weg van de philio 4in1 sensor........
zag ineens dat ik een nieuwe firmware 0.9.999.4e had. en geen indicators meer van de batterij voor beide fibaro sensors.
edit: nu ook de battery indicator weg van de philio 4in1 sensor........
[ Voor 14% gewijzigd door Gratje op 09-04-2015 09:16 ]
batterij statussen verdwijnen bij mij wel vaker zonder dat ik iets doe van mijn Fibaro deur sensoren, dus ik sta er niet meer van te kijken!
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Hehee, dat blijft inderdaad een lastig punt/terugkerend probleem. En als hij hem al leeg aangeeft dan is de batterij vaak niet eens leeg.
Dit is overigens geen Zipato "only" probleem want zie het bij verschillende controllers niet goed gaan.
Dit is overigens geen Zipato "only" probleem want zie het bij verschillende controllers niet goed gaan.
Nee dat is inderdaad een Fibaro dingetje, ik heb zelfs een batterij op -1% staan
en voor de verandering weer eens één die offline is
.
Je kunt nu Global Cache apparaten toevoegen. Heb een Itach IP2IR infrarood zender gekocht. Ben benieuwd of dit gaat werken (staat er niet tussen at the moment). Als het niet direct werkt, dan kun je het altijd nog via HTTP aansturen. Ik zal hier mijn bevindingen posten.
Damn, heb paar weken terug zo'n IP2IR in de container geflikkerd. Paar jaar geleden mislukt experimentje, lag maar stof te happen, denk weg ermee. Dit triggert me wel en daar baal ik van
Verwijderd
Vandaag de slimme meter aangevraagd. Zodra die geplaatst is de P1 module bestellen. Iemand die dat ding hier al vergevorderd in gebruik heeft? Erg benieuwd naar de ervaringen en uiteindelijke acties met de resultaten
Verwijderd
Ik heb die P1 module van Zipato niet. Maar ik lees mijn slimmemeter wel uit.Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:05:
Vandaag de slimme meter aangevraagd. Zodra die geplaatst is de P1 module bestellen. Iemand die dat ding hier al vergevorderd in gebruik heeft? Erg benieuwd naar de ervaringen en uiteindelijke acties met de resultaten
- Elektra gaat naar pvoutput, om samen met mijn zonnepanelen het consumptie verbruik te zien.
- Gas gaat naar mindergas.nl, zodat ik mooi kan zien of ik bespaar met allerlei isolatie testjes.
- Zowel Elektra als Gas gaan de Zipato in, zodat ik een meter heb die ik kan bekijken en daar eventueel regels op kan maken (dat laatste heb ik dan nog niet, maar dat komt meer omdat ik nog geen geschikte regel heb bedacht).
Kwam nog achter een handig trucje 
Als je wilt weten in welke regels een devices is gebruikt dan kun je via het device panel (rechts) een device selecteren en deze in je regels (rechts) draggen.
Je krijgt dan een filter op je regels. Handig.
Als je wilt weten in welke regels een devices is gebruikt dan kun je via het device panel (rechts) een device selecteren en deze in je regels (rechts) draggen.
Je krijgt dan een filter op je regels. Handig.
Verwijderd
Handig idd!
@HeroS: hoeveel devices heb jij er nou in totaal ophangen? Doe je ook iets met IR m.b.t. aansturing van je A/V apparatuur of gaat dat via HTTP commando's.
@HeroS: hoeveel devices heb jij er nou in totaal ophangen? Doe je ook iets met IR m.b.t. aansturing van je A/V apparatuur of gaat dat via HTTP commando's.
93 devices en 149 end points
Virtuele en echt dus bij elkaar.
Ik heb een NEEO aangeschaft daar ga ik mijn IR mee regelen.
Ik heb een NEEO aangeschaft daar ga ik mijn IR mee regelen.
Verwijderd
Mooi ding! 360 graden IR zie ik.. weet je of de Zipato het apparaat ook gaat ondersteunen of laat je het dan stand alone draaien?
Zipato gaat hem niet ondersteunen denk ik. Maar er is een API en http request dus komt vast wel goed.
En kan hem waarschijnlijk ook als een secondary controller draaien. Als Zipato dit eindelijk eens regelt.
En kan hem waarschijnlijk ook als een secondary controller draaien. Als Zipato dit eindelijk eens regelt.
[ Voor 35% gewijzigd door HeroS op 12-04-2015 16:44 ]
New ios APP is coming....
Sebastian Popovic ● 48 minutes ago
New app has already been submitted for Apple review...
Sebastian Popovic ● 48 minutes ago
New app has already been submitted for Apple review...
Verwijderd
Eindelijk!! Thnx voor de update HeroS.
Ik gebruik nu al een tijdje de Hauppage app. Zitten nogal wat ziektes in (o.a. geen camera support, soms vreemde vertragingen in de data, etc.) dus ik hoop dat hun eigen variant beter is.
Ik gebruik nu al een tijdje de Hauppage app. Zitten nogal wat ziektes in (o.a. geen camera support, soms vreemde vertragingen in de data, etc.) dus ik hoop dat hun eigen variant beter is.
Na lang wikken en wegen ga ik de Zipato aanschaffen met onderstaande modules. De meeste modules weet ik dat deze het worden. Andere ben ik niet zo zeker van. Degene met een * erachter heb ik mijn twijfels over. Bij elke module staat heel kort waar deze komt en eventueel waarom ik niet weet waarom ik deze gekozen heb. De metingen voor energie wil ik of in een google doc kwijt net als HeroS of ik gebruik de NAS Synology om de gegevens op te slaan.
Ik ben nog op zoek naar een zwave stekkerdoos. Iemand tips voor type?
- 1 Zipato
- 1 433 Mhz module
- 1 Backup module
- 1 Power module
- 4 Power klemmen
- 1 P1 module
- 1 Slimmer meter kabel
- 1 3G stick
- 5 Qubino dimmer. Hier worden 5 lichtpunten me aangestuurd. Dit zijn dimbare ledlampen. Ik ga deze achter een dubbele inbouwschakelaar zetten. elke schakelaar is dan voor een scene aansturing. 1 voor 50% aan en ander voor 100%. Ik heb begrepen dat dimmen op blauw niet noodzakelijk is. Ik heb een bruine voor constante spanning.
- 1 Qubino dubbele inbouw schakelaar. Hier wordt een buitenlamp mee aangestuurd. Deze is niet dimbaar.
- *5 Zipato multisensor quad (deur-raam licht beweging temperatuur). Deze zet ik op deuren en ramen en in de badkamer. Ik wil het gebruiken als alarm (behalve badkamer) en ook voor lamp aan/uit op beweging. Later wil ik de afzuiging ook aan laten gaan als de badkamer > 90 % luchtvochtigheid heeft. Nu is het alleen voor beweging en bepaald tijdstip dan 20% aan anders 100%. Mijn twijfel zit in de kwaliteit welke ik niet weet.
- *3 Aeon Labs Multisensor 4in1 met z-wave plus. Deze bevestig ik buiten aan het huis. 2 achter en 1 voor. Het gaat om bij een bepaalde hoeveelheid zonlicht de zonneschermen en rolluiken te laten zakken. Daarnaast als er beweging is en donker dan lamp aan. Echter op regen en beweging van takken in de tuin moet de lamp niet aangaan. Mijn twijfel is bij het laatste en bij meting voor zonlicht sterkte.
- *2 Aeon Labs KFOB Sleutelhanger zwave plus. Dit is om het alarm aan/uit te zetten + snel bepaalde zaken aan te zetten. Ik heb deze gekozen voor zwaveplus waarvan ik hoop dat Zipato dit gaat ondersteunen.
Ik ben nog op zoek naar een zwave stekkerdoos. Iemand tips voor type?
Klaas
@klaasopkurk,
schakelen van de qubino dimmer kan ook met de fase/bruine/constante. let wel op dat je drukschakelaars moet hebben. dus die terugveren als je ze indrukt.
stekkerdoos: daar is er volgens mij maar 1 van en dat is die van greenwave. te koop bij nuon.
http://www.nuonwebwinkel....-voor-nuon-e-manager.html
schakelen van de qubino dimmer kan ook met de fase/bruine/constante. let wel op dat je drukschakelaars moet hebben. dus die terugveren als je ze indrukt.
stekkerdoos: daar is er volgens mij maar 1 van en dat is die van greenwave. te koop bij nuon.
http://www.nuonwebwinkel....-voor-nuon-e-manager.html
[ Voor 11% gewijzigd door Gratje op 13-04-2015 18:43 ]
Het aansturen van een scene vanuit de Qubino is niet altijd gemakkelijk/werkt niet altijd lekker. Zie ook review op mijn website.
En ik zou persoonlijk eerst met een paar dingen starten en dan later uitbouwen. Is ook veel leuker en kun je een beetje testen/doen zonder dat je helemaal gek wordt
En ik zou persoonlijk eerst met een paar dingen starten en dan later uitbouwen. Is ook veel leuker en kun je een beetje testen/doen zonder dat je helemaal gek wordt
Ik had begrepen uit een aantal post terug dan een schakelaar wel werkt maar je moet em dan wel terug zetten. Een puls schakelaar gaat automatisch naar de 0 positie.HeroS schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:57:
Het aansturen van een scene vanuit de Qubino is niet altijd gemakkelijk/werkt niet altijd lekker. Zie ook review op mijn website.
Ik koop nu alles in 1 keer en bouw het langzaam in huis op.
Klaas
Verwijderd
@HeroS: weet jij of in de nieuwe Zipato app ook push notificaties zitten? Ik zie wel dat in hun API deze endpoints nu included zijn..
Het zou moeten werken (in ieder geval op Android). Maak zelf gebruik van Pushover.Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:36:
@HeroS: weet jij of in de nieuwe Zipato app ook push notificaties zitten? Ik zie wel dat in hun API deze endpoints nu included zijn..
Heb 2 maanden het even geprobeerd maar het hele systeem ging op zijn bek
Pushover werkt trouwens erg goed en veel instel mogelijkheden.
Verwijderd
BeNext keypad + RFID tags besteld. Ben benieuwd. Sommigen zijn positief, anderen negatief.. als het werkt zoals ze beloven zou het ideaal zijn. Ook een eerste inbouw dimmer van Fibaro besteld om is mee te stoeien.
Hoor graag je feedback
Ik heb hem volledig geconfigureerd gehad incl. tokens en losse codes etc ingesteld in het alarm maar in en uitschakelen van het alarm nooit werkend gekregen, ondertussen is het device offline in de Zipabox dus ik moet hem eerst opnieuw toevoegen voordat ik het week kan proberen.
Verwijderd
Er zijn gelukkig users bij wie hij goed werktNorckon schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:11:
[...]
RobbShop heeft de versie van BeNext in het assortiment: http://www.robbshop.nl/benext-tag-reader. Dit is gewoon hetzelfde apparaat uit dezelfde fabriek.
Ik heb 'm sinds kort ook in gebruik en dat gaat prima. Ik kan het alarm zowel met code als RFID tag schakelen zonder problemen. Hij hangt nog maar even, dus over de batterij-gulzigheid kan ik nog niets zeggen. Zelf beloven ze zo'n 5 jaar, maar als ik de opmerking van HeroS zie moet je dat misschien met een korrel zout nemen.
Bij mij werkt hij goed, als je vragen hebt hoor ik het wel.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:44:
BeNext keypad + RFID tags besteld. Ben benieuwd. Sommigen zijn positief, anderen negatief.. als het werkt zoals ze beloven zou het ideaal zijn. Ook een eerste inbouw dimmer van Fibaro besteld om is mee te stoeien.
Ik gebruik wel een rule of het alarm weer uit te schakelen s ochtends bij motion.
Dus keypad is alleen voor ad hoc aan en uit schakelen.
Verwijderd
Vraagje over deze use-case:
Ik wil een virtuele switch (Wouter thuis) op on / off kunnen zetten vanuit een iPhone app 'Geofancy' waarmee ik o.b.v. een locatie een HTTP endpoint kan aanspreken. Hetzelfde wil ik doen voor de iPhone van mijn vriendin. Met deze twee gegevens maak ik een rule waarmee ik het alarm automatisch aan/uit kan zetten als we er beiden niet zijn.
Dat laatste stukje gaat wel lukken alleen het eerste stuk vind ik lastig. Ik speel met de API documentatie van Zipato en kom er niet uit: hoe kan ik de virtuele switch (OnOff) bedienen? Met andere woorden: welke API call gebruik ik om de switch ON te zetten en welke API call om hem OFF te zetten?
Het device is netjes aangemaakt en komt ook als zodanig terug uit de virtualdevice API call. Tot zover gaat het dus goed. Ik hoop dat iemand me even een duwtje in de juiste richting kan geven
/edit: op https://www.youtube.com/watch?v=cMDyoN5vZ9o zie ik al iets waar ik wat mee kan.
Ik wil een virtuele switch (Wouter thuis) op on / off kunnen zetten vanuit een iPhone app 'Geofancy' waarmee ik o.b.v. een locatie een HTTP endpoint kan aanspreken. Hetzelfde wil ik doen voor de iPhone van mijn vriendin. Met deze twee gegevens maak ik een rule waarmee ik het alarm automatisch aan/uit kan zetten als we er beiden niet zijn.
Dat laatste stukje gaat wel lukken alleen het eerste stuk vind ik lastig. Ik speel met de API documentatie van Zipato en kom er niet uit: hoe kan ik de virtuele switch (OnOff) bedienen? Met andere woorden: welke API call gebruik ik om de switch ON te zetten en welke API call om hem OFF te zetten?
Het device is netjes aangemaakt en komt ook als zodanig terug uit de virtualdevice API call. Tot zover gaat het dus goed. Ik hoop dat iemand me even een duwtje in de juiste richting kan geven
/edit: op https://www.youtube.com/watch?v=cMDyoN5vZ9o zie ik al iets waar ik wat mee kan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 17:04 ]
Verwijderd
Ik gebruik hier zelf een virtuele meter voor. Bij de meter (in de device settings) geef je dan bij Value1 de naam Wouter Thuis en bij value2 Vrouwlief Thuis. Je vindt daar ook een hele lange url, deze vul je in bij GeoFancy (even mailen naar je telefoon of zoiets) en voeg je nog een waarde toe. Bijvoorbeeld 1 voor Thuis en 0 voor Niet Thuis. Dit doe je dan voor beide telefoons.
Werkt op zich prima.
Werkt op zich prima.
Check hier:Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:00:
Vraagje over deze use-case:
http://www.domotica-blog....ie-tracking-automateitapp
Verwijderd
RFID Tag reader: alarm aanzetten gaat goed maar alarm uitzetten.. geen idee hoe ik het zo kan instellen zodat dit met dezelfde RFID tag kan. Iemand enig idee? Literatuur helpt ook niet echt. Er staat hier op de Wiki wel iets over het gebruik van de HOME button met de tag: http://wiki.zipato.com/wiki/Mini_Keypad_RFID/Z-Wave. Dat is eigenlijk hoe ik het ook wil gebruiken:
Weg => away-button + tag
Terug => home-button + diezelfde tag
En dat dan voor 2 a 3 personen..
Mocht iemand nog goede ideeën hebben dan hoor ik het graag
Ik ga ondertussen even verder stoeien.. Merk overigens dat ik continue aan het schakelen ben naar de 'oude interface' want in de nieuwe kan ik nergens het scherm vinden om de rfid tags te 'learnen'.
Weg => away-button + tag
Terug => home-button + diezelfde tag
En dat dan voor 2 a 3 personen..
Mocht iemand nog goede ideeën hebben dan hoor ik het graag
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 19:50 ]
Verwijderd
Ah, al gevonden in het menu. ARM HOME instellen als de Disarm. Top!!
Voor de liefhebbers hier een video van hoe deze werkt bij mij: http://youtu.be/Pmc7t5j53sg
Voor de liefhebbers hier een video van hoe deze werkt bij mij: http://youtu.be/Pmc7t5j53sg
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 20:47 ]
Wat je ook kan doen is de home knop inleren als disarm op de keypad.Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:59:
Ah, al gevonden in het menu. ARM HOME instellen als de Disarm. Top!!
Zo kan je de tags gebruiken voor arm(AWAY knop) en disarm(home knop)
Via een rule kan je dan s nachts arm home aanzetten, bijv met virtuele switch.
Daar heb je dan geen rfid-tag voor nodig.
Verwijderd
Hi Rednas33, thnx voor de tips. Het was idd op die manier al gelukt. S'avonds home alarm aanzetten doe ik altijd via de iphone app.
Hero & Nicky: bedankt voor de tips m.b.t. locatie triggers. Werkt voortreffelijk nu!
Morgen de eerste fibaro dimmer is installeren. Kijken hoe dat gaat
Hero & Nicky: bedankt voor de tips m.b.t. locatie triggers. Werkt voortreffelijk nu!
Morgen de eerste fibaro dimmer is installeren. Kijken hoe dat gaat
Graag gedaan.
Ik draai overigens aan het einde van de dag een scene/rule "slapen gaan".
- Zet netjes de computers uit (dus niet bah stroom eraf, maar netjes afsluiten en dan stroom eraf).
- Hij laat het weer van de volgende dag "zien" in mijn kast
- Stereo/tv/opladers/etc uit
- Lampen slaapkamer kinderen/zolder gaan uit
- Lampen woonkamer uit (op 1 na)
- Hij checkt of het raam op de zolder open staat (indien ja, dan notificatie).
- Voordeur gaat automatisch op slot
- Lamp aan in de keuken/hal/badkamer/slaapkamer (uiteraard als dit nodig is/te weinig licht is).
- Als de deur naar de bijkeuken open gaat daar een lamp aan
- Als de buitendeur open gaat, gaat er buiten een lamp aan (na deur sluiten weer automatisch uit)
- Als ik dan de lamp in de keuken uit zet dan gaat de lamp in de woonkamer na x sec uit
- Als ik dan naar boven ga (en geen beweging beneden is) dan gaat de lamp in de hal beneden ook uit
- Vervolgens als ik mijn bedlamp uitzet gaat de lamp in badkamer uit (en andere lampen die nog aan staan)
- Hierna gaat het alarm aan en wordt de regel gestart dat als ik op de hal boven ben dat de lamp in de badkamer aan gaat (zodat ik niet in het donker naar de wc hoef), deze gaat uiteraard ook weer automatisch uit.
Deze rule kan ik starten door:
- Shortcut/widget op me telefoon
- nfc-tag welk aan de muur hangt >> telefoon tegen aan houden en draaien
- Via de app natuurlijk
En s'ochtends:
Als ik dan naar beneden ga:
- Getriggert door een bewegingsmelder...
- Dan gaat automatisch de hal lamp aan (indien nodig)
- Gaat de keukenlamp aan
- Gaat de woonkamer lamp aan
- Gaat overal weer de stroom op
- De voordeur gaat weer van het slot als er ook bepaalde zaken zijn getriggert (werkt nog niet goed
)
Als ik zodirect de zipato tablet heb ga ik deze regel triggeren op me wakker alarm. Dan kan ik nog wat meer dingen voorbereiden.
Ik draai overigens aan het einde van de dag een scene/rule "slapen gaan".
- Zet netjes de computers uit (dus niet bah stroom eraf, maar netjes afsluiten en dan stroom eraf).
- Hij laat het weer van de volgende dag "zien" in mijn kast
- Stereo/tv/opladers/etc uit
- Lampen slaapkamer kinderen/zolder gaan uit
- Lampen woonkamer uit (op 1 na)
- Hij checkt of het raam op de zolder open staat (indien ja, dan notificatie).
- Voordeur gaat automatisch op slot
- Lamp aan in de keuken/hal/badkamer/slaapkamer (uiteraard als dit nodig is/te weinig licht is).
- Als de deur naar de bijkeuken open gaat daar een lamp aan
- Als de buitendeur open gaat, gaat er buiten een lamp aan (na deur sluiten weer automatisch uit)
- Als ik dan de lamp in de keuken uit zet dan gaat de lamp in de woonkamer na x sec uit
- Als ik dan naar boven ga (en geen beweging beneden is) dan gaat de lamp in de hal beneden ook uit
- Vervolgens als ik mijn bedlamp uitzet gaat de lamp in badkamer uit (en andere lampen die nog aan staan)
- Hierna gaat het alarm aan en wordt de regel gestart dat als ik op de hal boven ben dat de lamp in de badkamer aan gaat (zodat ik niet in het donker naar de wc hoef), deze gaat uiteraard ook weer automatisch uit.
Deze rule kan ik starten door:
- Shortcut/widget op me telefoon
- nfc-tag welk aan de muur hangt >> telefoon tegen aan houden en draaien
- Via de app natuurlijk
En s'ochtends:
Als ik dan naar beneden ga:
- Getriggert door een bewegingsmelder...
- Dan gaat automatisch de hal lamp aan (indien nodig)
- Gaat de keukenlamp aan
- Gaat de woonkamer lamp aan
- Gaat overal weer de stroom op
- De voordeur gaat weer van het slot als er ook bepaalde zaken zijn getriggert (werkt nog niet goed
Als ik zodirect de zipato tablet heb ga ik deze regel triggeren op me wakker alarm. Dan kan ik nog wat meer dingen voorbereiden.
Gezien de Zipato tablet eigenlijk gewoon een Android tablet is met niet echt indrukwekkende specs voor zijn prijs, waarom dan niet kiezen voor een alternatief?
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Omdat ik hem zodirect als secondary controller ga gebruiken.
Verwijderd
Heb de Fibaro dimmer ingebouwd. Ik had op de plek van inbouwen een blauwe draad lopen dus kon die gebruiken ipv de N & O te bridgen. Over dat bridgen: ik zie in tutorials dat men dat doet als er geen blauwe draad is, maar als ik hem bridge (heb plekken in het huis zonder blauwe draad dus zou wel willen weten hoe dit zit) is er geen ruimte om in de O nog een draad bij te prikken. Zijn mijn draden die ik gebruik dan simpelweg te dik of mis ik iets
?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 13:15 ]
De standaard draden in je huis Bruin, Blauw en Geel/Groen zijn 2,5² (kwadraad) daarvan zal je er inderdaad nooit 2 in 1 aansluiting krijgen, het is wellicht wel mogelijk dit te bridgen in een Lasklem (Wago) en dan met 1 draadje naar de aansluiting te gaan?
[ Voor 4% gewijzigd door xylonite op 16-04-2015 13:26 ]
...maar dat kan toch met elke tablet? Of staat er op de ZipaTab een app die je niet kunt downloaden (zipatap-exclusive)?HeroS schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:10:
Omdat ik hem zodirect als secondary controller ga gebruiken.
De ZipaTablet heeft een z-wave chip "ingebouwd". Dit heeft niet ieder tablet.
Je kunt hem dus ook als losse controller gebruiken.
Je kunt hem dus ook als losse controller gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door HeroS op 16-04-2015 15:39 ]
Ah, auf diesem Fahrrad
Dat verklaart de prijs inderdaad. Ik wacht je review wel af
Dat verklaart de prijs inderdaad. Ik wacht je review wel af
Spreiding van netwerk. In mijn bijkeuken (zit een behoorlijke dikke muur) heb ik weleens geen bereik.
Verwijderd
Ik heb vandaag een nieuwe Fibaro switch (2x1,5) geïnstalleerd om m'n garagepoort te bedienen (naar analogie van (http://www.robbshop.nl/ov...ojecten/z-wave-garagedeur).
De switch is ingesteld als pulsschakelaar. Alles werkt zoals gewenst, maar ik heb nog één probleem:
De knop in de frontend van m'n Zipabox blijft een ON/OFF.
De staat van de garagepoort (open/dicht) is in principe niet gekend. Bestaat er een mogelijkheid om hier een 'drukknop' van te maken? Nu moet ik telkens de knop weer 'OFF' zetten om daarna een actie te triggeren dmv de knop 'ON' te zetten.
De switch is ingesteld als pulsschakelaar. Alles werkt zoals gewenst, maar ik heb nog één probleem:
De staat van de garagepoort (open/dicht) is in principe niet gekend. Bestaat er een mogelijkheid om hier een 'drukknop' van te maken? Nu moet ik telkens de knop weer 'OFF' zetten om daarna een actie te triggeren dmv de knop 'ON' te zetten.
Scene maken met het ding als trigger? If on->off.
Verwijderd
Intussen is het gelukt. De parameter in de module zelf (parameter 4) om de relay terug uit te schakelen x aantal msec nadien was nog niet correct ingeladen. Na opnieuw koppelen ed is het gelukt.Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:01:
Ik heb vandaag een nieuwe Fibaro switch (2x1,5) geïnstalleerd om m'n garagepoort te bedienen (naar analogie van (http://www.robbshop.nl/ov...ojecten/z-wave-garagedeur).
Verwijderd
Ongelofelijk hoe goed dat geolocation verhaal werkt i.c.m. de Zipabox en pushover. Heb het RFID Keypad verhaal nog geen een keer gebruikt. Nu maar hopen dat de mobiele app snel komt.
Ik verwacht vandaag de eerste dome camera + Synology NAS (met 2 2tb schijven). Dus volgende project opgestart.. ben benieuwd. Dan nog een binaire sensor inbouwen in mijn deurbel zodat ik bij aanbellen een foto gepushed krijg.
Ik verwacht vandaag de eerste dome camera + Synology NAS (met 2 2tb schijven). Dus volgende project opgestart.. ben benieuwd. Dan nog een binaire sensor inbouwen in mijn deurbel zodat ik bij aanbellen een foto gepushed krijg.
Verwijderd
Iemand ervaring met de Danfoss Radiator Thermostat (DAN_LC-13) ? Ik ben van plan om een stuk of 4 a 5 van deze knoppen te kopen om mijn verwarmingen aan te sturen. Ik lees dat ze met de Zipabox (goed) werken maar hoor graag of er mensen zijn die hier al hands-on mee hebben gewerkt.
Zorg dat ze goed bereik hebben. Als dat niet het geval is zijn de batterijen in een week ofzo leeg. (en als je dat niet door hebt zoals ik gaan de batterijen lekken en kun je hem weggooien).
Ook in de zomer aan denken als je niets met je verwarming doet voor langere tijd.
Ook in de zomer aan denken als je niets met je verwarming doet voor langere tijd.
Verwijderd
Oei, dat is niet mooi. Is er geen batterij indicator die door wordt gegeven? En hoe lastig in de installatie (huidige knop er af, nieuwe er op..)?
Volgende project is mijn Roomba automatiseren. Vandaag iets voor besteld. Is mee stoeien v/d week om dat werkend te krijgen. Mijn idee daarbij; normaal rijdt mijn Roomba in de nacht maar daar worden we allemaal soms wel is wakker van. Niet ideaal dus. Nu wil ik de Roomba laten rijden als we beiden niet thuis zijn (wat ik nu al kan detecteren). Wat er dan moet gebeuren:
- Alarm schakelt over op 'home' mode waarbij de huiskamer motion sensor uitgeschakeld is.
- Zodra de Roomba klaar is en weer gedokkerd is gaat alarm weer op 'away' mode.
De Roomba krijgt een http end point die ik kan aansturen en uitlezen. Dus zou niet al te ingewikkeld moeten zijn.
Volgende project is mijn Roomba automatiseren. Vandaag iets voor besteld. Is mee stoeien v/d week om dat werkend te krijgen. Mijn idee daarbij; normaal rijdt mijn Roomba in de nacht maar daar worden we allemaal soms wel is wakker van. Niet ideaal dus. Nu wil ik de Roomba laten rijden als we beiden niet thuis zijn (wat ik nu al kan detecteren). Wat er dan moet gebeuren:
- Alarm schakelt over op 'home' mode waarbij de huiskamer motion sensor uitgeschakeld is.
- Zodra de Roomba klaar is en weer gedokkerd is gaat alarm weer op 'away' mode.
De Roomba krijgt een http end point die ik kan aansturen en uitlezen. Dus zou niet al te ingewikkeld moeten zijn.
Verwijderd
En het werkt
Simpel zat.. de Roomba heeft een API endpoint (REST API) waar mee je allerlei commando's kan geven. Zie hier: http://www.thinkingcleaner.com/downloads/TC_API.pdf
Werkt echt heel goed moet ik zeggen.
Werkt echt heel goed moet ik zeggen.
Verwijderd
Dahua IP cam (dome) + Synology NAS gekoppeld. Nu spelen met de API om die binnen de Zipabox aan te spreken als het alarm gaat. Zowel de Dahua IP cam als de Synology NAS hebben een API om bijv. stills te mailen bij een alarm. Is kijken hoe ik zoiets werkend krijg. Nieuwe uitdaging dus..
Zojuist heb ik de Zipatobox geïnstalleerd. Daarna begonnen met het toevoegen van somfy rolluiken. Ik heb er nu 2 toegevoegd. In het overzicht van lampen en apparaten staan deze erin als Somfy RTS. Dit wil ik wijzigen en druk dan op het wijzig icon. Daarna geef ik deze een zinnige naam en druk op opslaan. Dan krijg ik de foutmelding:
invalid field topOffset
invalid field bottomOffset
invalid field reserverControl
invalid field upDuration
invalid field downDuration
Nadat dit probleem ben ik verder gegaan met installeren van de Qubino dimmers.
Deze werken op zich prima maar de lampen brommen. 2 van de 3 lampen brommen en de 3e niet. Dit doen de lampen niet met een normale dimmer. Valt hier nog wat aan te doen.
Weet iemand iets voor deze 2 problemen? Veel dank alvast!
invalid field topOffset
invalid field bottomOffset
invalid field reserverControl
invalid field upDuration
invalid field downDuration
Nadat dit probleem ben ik verder gegaan met installeren van de Qubino dimmers.
Deze werken op zich prima maar de lampen brommen. 2 van de 3 lampen brommen en de 3e niet. Dit doen de lampen niet met een normale dimmer. Valt hier nog wat aan te doen.
Weet iemand iets voor deze 2 problemen? Veel dank alvast!
Klaas
Wat is het vermogen van de lampen?
Er zitten in totaal 3 lampen op. 2 van 8 watt en 1 van 13 watt. De 8 watt lampen brommen. Hoe feller het licht hoe harder het geluid.HeroS schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 16:16:
Wat is het vermogen van de lampen?
Het zijn dimbare ledlampen van Ikea. Link Led-lamp E27, dimbaar, globe helder
De 13 watt variant ook van Ikea. Link Led-lamp E27, dimbaar, kogel opaalwit
Klaas
Ik ben even kwijt wat nou het minimale wattage was bij de Qubino. Iemand anders misschien een idee?klaasopurk schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 16:40:
[...]
Er zitten in totaal 3 lampen op. 2 van 8 watt en....
Verwijderd
Ik meen mij te herinneren dat het 4w was. Ik zelf heb er 4 spots van elk 3w op zitten en daar bromt niets van.
Verwijderd
Weer wat modules binnen. Deze keer de 2*1.5kw fibaro relay's. Moest even goed de schakelingen checken maar uiteindelijk toch prima gelukt met inbouwen.. Hier staat een mooi overzicht en uitleg: http://www.domotics.sg/el...r-z-wave-switches-fibaro/
Werken ze ook goed met de Zipabox? Er waren wat problemen.
Verwijderd
Ja, prima tot op heden. Ik heb her en der al wat dimmers geïnstalleerd en nu deze er bij (op plekken waar dimmen niet nodig is). Snel kunnen toevoegen en doen het zoals ik had gehoopt. V/d week nog wat van die dingen inbouwen.
Bij Fibaro is het mogelijk om scenes te starten met een Fibaro dimmermodule achter een pulsschakelaar. 2 x klikken is bijvoorbeeld scene 1 starten en bij 3 x klikken start scene 2. Kun je dit ook instellen op de Zipabox?
Ik heb het nooit werkend gekregen maar is wel een tijdje geleden dat ik het geprobeerd heb.
@waldorfer: heb je je IP-cam aan de praat gekregen met de zipabox?
Ene Jerome heeft hier een PHP script gepost die je op je Synolgy kunt hosten:
https://community.zipato....h-the-http-request-method
Die zou je dan vanuit je Zipabox moeten kunnen aanroepen.
Hoe ben je bij die Dahua IP cam uitgekomen?
Niet-gerelateerdde vraag: toen ik Zipato vroeg wanneer ze een nieuwe versie van hun Zipabox zouden uitbrengen die Z-wave+ gebruikt antwoorden ze dat de Zipabox z-wave+ al helemaal ondersteund.
Dit verbaast me nogal, klopt dat echt?
Ene Jerome heeft hier een PHP script gepost die je op je Synolgy kunt hosten:
https://community.zipato....h-the-http-request-method
Die zou je dan vanuit je Zipabox moeten kunnen aanroepen.
Hoe ben je bij die Dahua IP cam uitgekomen?
Niet-gerelateerdde vraag: toen ik Zipato vroeg wanneer ze een nieuwe versie van hun Zipabox zouden uitbrengen die Z-wave+ gebruikt antwoorden ze dat de Zipabox z-wave+ al helemaal ondersteund.
Dit verbaast me nogal, klopt dat echt?