Laat even weten of het bij 15 seconden nog lekker werkt. Hier in huis heb ik hem op 3 minuten gezet. Iets meer kans dat je binnen deze periode een beweging maakt.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:03:
[...]
Goedemorgen, de instelling bijgewerkt van 30 naar 15.
HeroS: Zie mijn DM.HeroS schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:44:
@anjos ik heb hem maar ga er waarschijnlijk niks mee doen. Misschien kunnen we wat regelen.
@HeroS beetje later reactie maar met koppelen van de camera bedoel ik alleen maar dat hij zichtbaar is in de Surveillance tool en in Zipato, verder nog niks bijzonders qua regels.
2 dagen geleden alle virtuele devices opnieuw aangemaakt en alle regels opnieuw gebouwd, en een deur sensor die offline was weer opnieuw gekoppeld zodat alles weer werk.
Nu een dag later is mijn Fibaro RGB controller weer offline, ik word er echt moedeloos van.
2 dagen geleden alle virtuele devices opnieuw aangemaakt en alle regels opnieuw gebouwd, en een deur sensor die offline was weer opnieuw gekoppeld zodat alles weer werk.
Nu een dag later is mijn Fibaro RGB controller weer offline, ik word er echt moedeloos van.
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Verwijderd
Wie van jullie heeft ervaring met een duwi afstandsbediening in de Zipato. Met includen 1 keer een melding gehad dat de zipabox hem zag maar het was niet succesvol. Daarna niet meer kunnen vinden.
Hebben jullie ook problemen gehad, gisteren avond was mijn box niet bereikbaar en pas sinds net werkt e.a weer?
Wel de zwave.Me versie.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 07:54:
Wie van jullie heeft ervaring met een duwi afstandsbediening in de Zipato. Met includen 1 keer een melding gehad dat de zipabox hem zag maar het was niet succesvol. Daarna niet meer kunnen vinden.
Die zou ondersteund gaan worden (ze zeiden dat hij in hun lab lag voor de implementatie) en na ongeveer 3/4 jaar weer een ticket aangemaakt waarna na een maand werd gemeld dat de ondersteuning niet zou komen en ze niets beloofd hadden.
Ik heb begrepen dat de duwi variant iig wel gewerkt heeft... Al de reset van de ab geprobeerd?
Anders zou ik ff een ticket inschieten.
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Nieuwe firmware:
Firmware version 0.9.999
Features:
- General: changed LED pattern
- General: added UPNP discovery for cameras
- Alarm: added attributes arming and disarming to partition - these are set to true when exit/entry delay is active
- Thermostat: thermostat can be configured to be disabled when created
- Z-Wave: added Z=Wave plus compatibility
- Z-Wave: support for pending values - see values waiting for sleeping devices to wake-up
- EnOcean: added support for EnOcean
- Modbus: added support for Modbus
- Zigbee: added support for ZLL lamps (Osram fully supported)
- added support for Power, Security and P1 modules
Fixes:
- General: fixed memory leak caused by attributes from deleted devices
- General: fixed various issues with local mode API calls
- Alarm: fixed false alarm when sensor in arm mode ANY recovers from offline state
- Alarm: fixed entry/exit started event triggering email/SMS/call
- Alarm: fixed panic alarm always audible
- Alarm: disabled LED indications for mobility partitions<
- Thermostat: fixed rounding errors with conversion between Celsius and Fahrenheit
- Thermostat: fixes for using the same Z-wave THERMOSTAT_SETPOINT as input and output
- Thermostat: added sanity check for input values
- Thermostat: fixed running without thermometer input - only set points work
- RTSP Proxy: fixed crash caused by bandwidth too low
- Rules - fixed Basic Authentication problems for HTTP client
- Paradox: fixed recognizing Arm/Disarm special events
- Z-wave: fixed random deadlock issues
- IP camera - recheck net/mask before scan for cameras
- IP camera - aborting scans of large network
- Backup module - faster event processing
- Backup module - increased temperature precision
- Backup module - added adjusting shock sensitivity (delete device and Synchronize to apply changes)
https://community.zipato....le/firmware-version-09999
Firmware version 0.9.999
Features:
- General: changed LED pattern
- General: added UPNP discovery for cameras
- Alarm: added attributes arming and disarming to partition - these are set to true when exit/entry delay is active
- Thermostat: thermostat can be configured to be disabled when created
- Z-Wave: added Z=Wave plus compatibility
- Z-Wave: support for pending values - see values waiting for sleeping devices to wake-up
- EnOcean: added support for EnOcean
- Modbus: added support for Modbus
- Zigbee: added support for ZLL lamps (Osram fully supported)
- added support for Power, Security and P1 modules
Fixes:
- General: fixed memory leak caused by attributes from deleted devices
- General: fixed various issues with local mode API calls
- Alarm: fixed false alarm when sensor in arm mode ANY recovers from offline state
- Alarm: fixed entry/exit started event triggering email/SMS/call
- Alarm: fixed panic alarm always audible
- Alarm: disabled LED indications for mobility partitions<
- Thermostat: fixed rounding errors with conversion between Celsius and Fahrenheit
- Thermostat: fixes for using the same Z-wave THERMOSTAT_SETPOINT as input and output
- Thermostat: added sanity check for input values
- Thermostat: fixed running without thermometer input - only set points work
- RTSP Proxy: fixed crash caused by bandwidth too low
- Rules - fixed Basic Authentication problems for HTTP client
- Paradox: fixed recognizing Arm/Disarm special events
- Z-wave: fixed random deadlock issues
- IP camera - recheck net/mask before scan for cameras
- IP camera - aborting scans of large network
- Backup module - faster event processing
- Backup module - increased temperature precision
- Backup module - added adjusting shock sensitivity (delete device and Synchronize to apply changes)
https://community.zipato....le/firmware-version-09999
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Dan zou je verwachten dat de 1.0 hierna komt
Hoop fixes iig!
Hoop fixes iig!
Gelukkig weer wat beweging bij Zipato! Ik vond het al erg stil de laatste tijd. Wacht ook met smart op nieuwe ontwikkelingen zoals led RGB lamp en wall tablet
[ Voor 12% gewijzigd door Anjos op 20-07-2014 22:25 ]
Mooi lijstje weer, nu hopen dat alles weer wat stabieler wordt. Op naar 1.0.
Ik wil alvast wat fibaro dimmers en rookmelders kopen om wat later de zipabox te kopen.
Werken deze spullen ook zonder de zipabox. Of doen ze dan niks?
Dus dimmen ze dan niet.
En waarschuwen ze dan niet bij brand?
Werken deze spullen ook zonder de zipabox. Of doen ze dan niks?
Dus dimmen ze dan niet.
En waarschuwen ze dan niet bij brand?
Jawel, ze werken ook los. Ik heb nog een zipabox die ik niet meer gebruik ivm overstap naar een ander platform. Bij interesse even PB'en.
van de zipabox afgestapt? wat is het geworden?
Ik lees door de regel heen toch wat onvrede over de zipabox? Wat is de oorsprong van deze onvrede?
Vooral in het begin waren er veel problemen met het niet bereikbaar zijn van de server en ondersteuning van devices.
Deze problemen zijn grote deels opgelost.
Daarmee zeg ik niet dat alle problemen zijn opgelost maar elke box heeft wel zijn issues.
Check ook de review op mijn website. Geeft volgens mij een goed beeld.
Deze problemen zijn grote deels opgelost.
Daarmee zeg ik niet dat alle problemen zijn opgelost maar elke box heeft wel zijn issues.
Check ook de review op mijn website. Geeft volgens mij een goed beeld.
Voor mij was de belangrijkste reden destijds dat er een probleem was tussen de Danfoss knoppen en de Zipabox. Uiteindelijk heeft Danfoss een nieuwe versie uitgebracht die wel goed werkt. En zo waren er wat meer kinderziektes die er ondertussen volgens mij uit zijn.
De HC2 is zeker ook niet perfect. Als je ziet hoe de widgets voor het alarm en temperatuur op zipabox in elkaar zitten, dan is dat gewoon af. Op HC2 moet je nog enorm veel programmeren; voor 3x de prijs eigenlijk schandalig...
De HC2 is zeker ook niet perfect. Als je ziet hoe de widgets voor het alarm en temperatuur op zipabox in elkaar zitten, dan is dat gewoon af. Op HC2 moet je nog enorm veel programmeren; voor 3x de prijs eigenlijk schandalig...
Voor mij is de belangrijkste reden van onvrede de onvoorspelbaarheid van het oplossen van issues en de komst van nieuwe functionaliteit. Het is een kleine organisatie die (lijkt het) continue prioriteiten moet stellen, wat het tempo wel eens in de weg staat. Hiernaast is er een dreiging van kosten die in rekening gebracht gaan worden voor (in hun ogen) extra diensten zoals grafieken van sensoren.
Anderzijds moet ik zeggen dat de belangrijkste concurrenten (Vera en HC2) ook issues hebben. Er is er gewoon nog geen die een perfect product aflevert voor een redelijke prijs. Wellicht de consequentie van voorop lopen in de nieuwe ontwikkelingen.
Ik moet wel zeggen dat de basisfunctionaliteit van de Zipabox bij mij nu al maanden redelijk stabiel werkt.
Maar je wil graag door hé
. Het is nu eenmaal een hobby die naar meer smaakt.......
Ben overigens deze week volop aan de slag geweest met een android tablet (Nexus 7 met wireless lader) met Imperihome op de Zipabox, maar dat ziet er echt heel leuk uit. Daar word ik dan weer heel enthousiast van. Wel even anders dan die standaard interface van de App van Zipato. Wat mij betreft is deze combinatie een heel mooi alternatief voor de wall tablet van Zipato.
Anderzijds moet ik zeggen dat de belangrijkste concurrenten (Vera en HC2) ook issues hebben. Er is er gewoon nog geen die een perfect product aflevert voor een redelijke prijs. Wellicht de consequentie van voorop lopen in de nieuwe ontwikkelingen.
Ik moet wel zeggen dat de basisfunctionaliteit van de Zipabox bij mij nu al maanden redelijk stabiel werkt.
Maar je wil graag door hé
Ben overigens deze week volop aan de slag geweest met een android tablet (Nexus 7 met wireless lader) met Imperihome op de Zipabox, maar dat ziet er echt heel leuk uit. Daar word ik dan weer heel enthousiast van. Wel even anders dan die standaard interface van de App van Zipato. Wat mij betreft is deze combinatie een heel mooi alternatief voor de wall tablet van Zipato.
[ Voor 4% gewijzigd door Anjos op 09-08-2014 08:54 ]
Even puur voor mijn lering en informatie, wat zijn de zwakke punten van een vera of een domoticz set in jouw ogen?
Ik heb zelf geen ervaring met Vera, maar bij de afweging enkele maanden geleden om over te stappen op de Vera was er veel discussie over de nieuwe update die te vroeg was uitgerold en issues gaf. Geen idee of dit nu opgelost is. Ook heb ik het idee dat je redelijk wat in LUUP moet programmeren wat bij Zipato in de rule creator en alarmmodule zit. Maar dat is een indruk die ik niet zelf ervaren heb.
Domoticz ken ik niet. Gezien de positieve reacties hierop in andere fora was ik zeker van plan deze binnenkort verder te bekijken. Voordeel is dat ik nog een Raspberry heb liggen. Nadeel is dat je weer veel tijd kwijt bent aan het opzetten van je basisconfiguratie. Zipato draait nu met zwave en kaku en zoals gezegd draait dit nu stabiel. Ik stop mijn tijd en geld nu even in de uitbreiding van randapparatuur en bijvoorbeeld camera's en kijk even de ontwikkelingen aan van alle bestaande en nieuwkomers.
Domoticz ken ik niet. Gezien de positieve reacties hierop in andere fora was ik zeker van plan deze binnenkort verder te bekijken. Voordeel is dat ik nog een Raspberry heb liggen. Nadeel is dat je weer veel tijd kwijt bent aan het opzetten van je basisconfiguratie. Zipato draait nu met zwave en kaku en zoals gezegd draait dit nu stabiel. Ik stop mijn tijd en geld nu even in de uitbreiding van randapparatuur en bijvoorbeeld camera's en kijk even de ontwikkelingen aan van alle bestaande en nieuwkomers.
zo het is rustig op het moment.
ik ben tegen een vervelend probleem aangelopen en dat is het bereik van de zipabox.
zijn er mensen met ervaring met andere antenne's?
zo ja, welke? ervaring?
neem aan 900 Mhz. en geen wifi 2.4GHz antenne.
ik ben tegen een vervelend probleem aangelopen en dat is het bereik van de zipabox.
zijn er mensen met ervaring met andere antenne's?
zo ja, welke? ervaring?
neem aan 900 Mhz. en geen wifi 2.4GHz antenne.
Ik heb een vraagje over zwave dimmers:
Ivm overstap van lampen naar led moet ik nieuwe dimmers kopen. De oude dimmers ondersteunen geen led.
Mijn zoektocht naar zwave dimmer met led ondersteuning + een muurbedienplaat (dus zonder zwave-controller ook te bedienen) is niet te vinden. Kent iemand een product die dit wel kan en liefst niet te duur?
Graag compatible met Zipatobox.
Ivm overstap van lampen naar led moet ik nieuwe dimmers kopen. De oude dimmers ondersteunen geen led.
Mijn zoektocht naar zwave dimmer met led ondersteuning + een muurbedienplaat (dus zonder zwave-controller ook te bedienen) is niet te vinden. Kent iemand een product die dit wel kan en liefst niet te duur?
[ Voor 4% gewijzigd door klaasopurk op 11-08-2014 12:04 ]
Klaas
@Gratje
Zie hier:
https://community.zipato..../antenna-cabel-to-zipabox
En hier:
https://community.zipato....nge-problem-module-z-wave
@Klaas
Als je een pulsdrukker gebruikt en de nieuwe Qubino dimmer (http://qubino.com/products-2/flushdimmer/) dan zou dit goed moeten werken.
Zelf geen ervaringen hiermee! Druw heeft volgens mij hier wel ervaring mee.
Zie hier:
https://community.zipato..../antenna-cabel-to-zipabox
En hier:
https://community.zipato....nge-problem-module-z-wave
@Klaas
Als je een pulsdrukker gebruikt en de nieuwe Qubino dimmer (http://qubino.com/products-2/flushdimmer/) dan zou dit goed moeten werken.
Zelf geen ervaringen hiermee! Druw heeft volgens mij hier wel ervaring mee.
[ Voor 40% gewijzigd door HeroS op 11-08-2014 12:15 ]
Nope, helaas nog niet.
wel de RGBW dimmer van Fibaro waar je schakelaar(s) op kun aansluiten maar dat is wel omslachtig (en 12V).
die qubino zijn nog niet officieel gereleased volgens mij... je kunt ze nog niet kopen dacht ik.
@Gratje, er zijn ook zwave network versterkers van Aeon Labs tegenwoordig. geen idee of die werken maar verder hebben ze geen functie;)
wel de RGBW dimmer van Fibaro waar je schakelaar(s) op kun aansluiten maar dat is wel omslachtig (en 12V).
die qubino zijn nog niet officieel gereleased volgens mij... je kunt ze nog niet kopen dacht ik.
@Gratje, er zijn ook zwave network versterkers van Aeon Labs tegenwoordig. geen idee of die werken maar verder hebben ze geen functie;)
De qubino flush dimmer is te koop zie ik.
Intellihome
Als ik de filmpjes goed bekijk monteer je je eigen drukschakelaars weer alleen met een uitsparing voor een lamp in de wipper. Dit gedeelte is vrij onduidelijk maar het apparaat is zekers niet onaardig wat het allemaal kan.
Intellihome
Als ik de filmpjes goed bekijk monteer je je eigen drukschakelaars weer alleen met een uitsparing voor een lamp in de wipper. Dit gedeelte is vrij onduidelijk maar het apparaat is zekers niet onaardig wat het allemaal kan.
Klaas
Ik gebruik zelf de Fibarodimmers i.c.m. ledlampen en Zipabox met drie draden en dat gaat goed. Maar niet met ieder merk ledlamp. En soms knippert de ledlamp heel even. Alsof er een stoorpuls voorbij komt. Maar normaal verder geen problemen. Gebruikte ledlampen zijn Philips en Pharox. Ik ben wel even bezig geweest met de instellingen van de dimmer voordat het goed werkte. Helaas voldoen deze dimmers niet aan het criteria 'niet te duur'.klaasopurk schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:04:
Ik heb een vraagje over zwave dimmers:
Ja die qubino dingen zijn de nieuwe concurrent van Fibaro.. geen idee wanneer het allenmaal ook daadwerkelijk beschhikbaar wordt maar er wordt momenteel mee getest schijnt het.
ze zijn kleiner en hebben wat meer functies dan Fibaro en ik ben allang blij dat die tent een keer fatsoenlijke concurrentie krijgen... zo goed zijn ze nou ook weer niet imho..
ze zijn kleiner en hebben wat meer functies dan Fibaro en ik ben allang blij dat die tent een keer fatsoenlijke concurrentie krijgen... zo goed zijn ze nou ook weer niet imho..
Zit ik te meten of die qubino in de inbouwdoos passen blijkt dat toch lastig te gaan.
Doos is 42 mm diep. Qubino = 16mm (afgerond) en de schakelaar precies 25mm. Das 41 bij elkaar. Maar dan moet ik nog ergens de draden kwijt raken. Nu lijkt er in de Qubino een ruimte te zitten hiervoor. Toch adviseren ze een doos van 60mm diep. Ik denk dat het passen en meten wordt (eentje bestellen en try en error).
Doos is 42 mm diep. Qubino = 16mm (afgerond) en de schakelaar precies 25mm. Das 41 bij elkaar. Maar dan moet ik nog ergens de draden kwijt raken. Nu lijkt er in de Qubino een ruimte te zitten hiervoor. Toch adviseren ze een doos van 60mm diep. Ik denk dat het passen en meten wordt (eentje bestellen en try en error).
Klaas
ik denk dat dat ook voor de koeling is..... zou ik ook even op letten:s
Daar zat ik ook aan te denken maar gezien dat zo'n doos helemaal dicht is aan de voorkant lijkt me dat als de lucht is opgewarmd het geheel niet meer koelt. Wellicht toch nog iets als dat het compact op elkaar zit. Echter als ik er een aantal ledlampen op aan sluit van 36 watt of 18 (de verschillende soorten die ik heb) dan valt de belasting toch wel mee.DRuw schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:54:
ik denk dat dat ook voor de koeling is..... zou ik ook even op letten:s
Klaas
Hiep hoi, vandaag Fibaro dimmers binnen.
Eerste aangesloten, gemerkt dat je de 0-line moet aansluiten om de de lampen volledig uit te kunnen zetten.
Wel begrijp ik de schakeling nog niet helemaal.
2x snel is volledig aan.
2x snel is volledig uit.
1x aan oude stand
1x uit huidige stand
Klopt dit?
Wanneer begint hij nou oplopend/aflopend te dimmen.
Hij doet dit af en toe wel maar logica heb ik nog niet achterhaald.
Moet ik um dan inhouden?
Eerste aangesloten, gemerkt dat je de 0-line moet aansluiten om de de lampen volledig uit te kunnen zetten.
Wel begrijp ik de schakeling nog niet helemaal.
2x snel is volledig aan.
2x snel is volledig uit.
1x aan oude stand
1x uit huidige stand
Klopt dit?
Wanneer begint hij nou oplopend/aflopend te dimmen.
Hij doet dit af en toe wel maar logica heb ik nog niet achterhaald.
Moet ik um dan inhouden?
hele stomme vraag zeker hoor maar heb je het al geprobeerd?
met een pulsdrukker moet je hem inhouden ja.
Als je een normale schakelaar hebt kun je niet lokaal dimmen...
met een pulsdrukker moet je hem inhouden ja.
Als je een normale schakelaar hebt kun je niet lokaal dimmen...
Zeker geprobeerd.
En idd een pulseschakelaar.
Dubbel aan uit werkt.
1x aan lijkt gewoon altijd naar 100% te gaan.
1x uit werkt niet.
Inhouden werkt soms.
En idd een pulseschakelaar.
Dubbel aan uit werkt.
1x aan lijkt gewoon altijd naar 100% te gaan.
1x uit werkt niet.
Inhouden werkt soms.
Parameters bekeken? Vooral nr14
denk dat je type schskelaar niet goed staat in de settings
denk dat je type schskelaar niet goed staat in de settings
Heb nog geen zipabox. Mij is verteld dat het ook zonder kon.
Binnenkort 1 aanschaffen. Maar cash flow beestje spreiden
Binnenkort 1 aanschaffen. Maar cash flow beestje spreiden
Bedienen wel maar instellingen veranderen zonder controller volgens mij niet...
Oké, bedankt voor je response.
Weet ik waar het aan ligt.
Weet ik waar het aan ligt.
Ik ben er niet 100% zeker van maar het wordt zonder controller lastig testen. Feit dat hij het wel doet maar qua functie beperkt is denk ik dat het settings zijn
Vanavond eentje bestellen.
Ben benieuwd
Edit:
Zojuist besteld, nog ffe wachten op speelgoed
Ben benieuwd
Edit:
Zojuist besteld, nog ffe wachten op speelgoed
[ Voor 40% gewijzigd door Mni82 op 13-08-2014 20:16 ]
edit: niet meer van toepassing
[ Voor 87% gewijzigd door Anjos op 13-08-2014 21:22 ]
Net bij Robbshop de Qubino dimmer besteld met de Facebook actiecode. (7,50 korting)
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2
Vanmiddag bezig geweest met Imperihome icm Zipabox. Ik ben hier erg enthousiast over. Je kunt zelf je dashboard maken op je tablet en je kunt zelf aangeven welke sensors bijvoorbeeld verborgen moeten blijven. Wat ik ook een leuke functionaliteit vind is dat je van de tabletcamera een soort bewegingssensor kan maken die het scherm inschakelt als je aan komt lopen.
Ook zit er een text to speech (TTS) mogelijkheid op waardoor je teksten kunt laten uitspreken door de tablet. Deze TTS kun je ook aansturen mbv een API. Het leek me dus wel leuk om deze TTS aan te sturen vanuit de Zipabox. Ik heb dus een rule aangemaakt met een http request en in de URL de besturingsurl opgenomen van Imperihome. Deze is:
http://192.xxx.xxx.xxx:8080/api/rest/speech/tts?text=testing. Bij de wijze: heb ik alle opties geprobeerd:POST, GET, PUT.
Vanuit de browser werkt deze url goed. Vanuit de actie in de rulecreator krijg ik hem echter niet werkend.
Moet ik bij de headers en body ook nog iets invullen misschien?
Ik heb ook het forum al doorzocht maar hierover is weinig geschreven.
Ook zit er een text to speech (TTS) mogelijkheid op waardoor je teksten kunt laten uitspreken door de tablet. Deze TTS kun je ook aansturen mbv een API. Het leek me dus wel leuk om deze TTS aan te sturen vanuit de Zipabox. Ik heb dus een rule aangemaakt met een http request en in de URL de besturingsurl opgenomen van Imperihome. Deze is:
http://192.xxx.xxx.xxx:8080/api/rest/speech/tts?text=testing. Bij de wijze: heb ik alle opties geprobeerd:POST, GET, PUT.
Vanuit de browser werkt deze url goed. Vanuit de actie in de rulecreator krijg ik hem echter niet werkend.
Moet ik bij de headers en body ook nog iets invullen misschien?
Ik heb ook het forum al doorzocht maar hierover is weinig geschreven.
Ff denken hoor. Je wilt vanuit de zipabox naar Emperihome iets aanroepen?
Waarom niet andersom? Je kunt namelijk in Emperihome een scène aanroepen met voice. Hier vanuit kun je dan alles regelen op je zipabox.
Overigens zou jouw methode ook moeten werken. Misschien word intern iets geblokkeerd vanaf de zipabox.
Waarom niet andersom? Je kunt namelijk in Emperihome een scène aanroepen met voice. Hier vanuit kun je dan alles regelen op je zipabox.
Overigens zou jouw methode ook moeten werken. Misschien word intern iets geblokkeerd vanaf de zipabox.
De reden om het vanuit de Zipabox doe is omdat hier de bron is. Hier ontstaat een trigger die de tekst in de woonkamer laat klinken. Bijvoorbeeld: 'brandalarm op de 1e etage'.
Ik wil ook de logica zoveel mogelijk in de controller houden . Anders wordt het totaal volgens mij minder bedrijfszeker.
Maar je brengt me wel op een idee. Als ik een viruele switch maak die aangaat als dit brandalarm er is, kan ik in de Imperihome op basis van deze stand van de switch waarschijnlijk een actie zetten. Bijvoorbeeld tekst uitspreken.
Thnx. Morgen even proberen.
Ik vroeg me vanavond ook nog af of de HTTP request vanuit de Zipabox naar Internet gaat of vanuit de cloud bij Zipato. In het laatste geval begrijp ik waarom hij mijn interne IP adres niet kan bereiken.
Edit: Uit het Zipato forum heb ik ondertussen gehaald dat een intern IP adres zou moeten werken. Wordt vervolgt.
Edit 2: Het uitspreken van tekst in Imperihome o.b.v. bijvoorbeeld een switch stand heb ik niet kunnen vinden. Het zal dus op de oorspronkelijke manier moeten via een http request
Edit 3: Het is gelukt! GET gebruikt en http://192.xxx.xxx.xxx:80...eech/tts?text=goedemorgen.
headers en body leeg. Waarom het nu in een keer wel lukt is me een raadsel.
Wat dat betreft vind ik het onbegrijpelijk dat Zipato niet meer energie steekt in de communicatie met zijn klanten. Door al het zoeken ben ik veel bronnen tegengekomen waar overal leuke informatie staat. Het enige wat ze hoeven te doen is het te bundelen in een wiki oid. Bijvoorbeeld Domoticz doet dit ontzettend goed. En dat is notabene niet eens een commercieel product.
Voor Zipato was ik verrast over de informatie op: http://tutoriels.domotiqu...loin-avec-la-zipabox.html. Met de vertaaldienst van Google kon ik hier info weghalen. Niet over dit probleem overigens. Maar wel bijv. een vergelijkingstabel tussen chacon en coco en de bijbehorende apparaatnamen in zipabox
Ik wil ook de logica zoveel mogelijk in de controller houden . Anders wordt het totaal volgens mij minder bedrijfszeker.
Maar je brengt me wel op een idee. Als ik een viruele switch maak die aangaat als dit brandalarm er is, kan ik in de Imperihome op basis van deze stand van de switch waarschijnlijk een actie zetten. Bijvoorbeeld tekst uitspreken.
Thnx. Morgen even proberen.
Ik vroeg me vanavond ook nog af of de HTTP request vanuit de Zipabox naar Internet gaat of vanuit de cloud bij Zipato. In het laatste geval begrijp ik waarom hij mijn interne IP adres niet kan bereiken.
Edit: Uit het Zipato forum heb ik ondertussen gehaald dat een intern IP adres zou moeten werken. Wordt vervolgt.
Edit 2: Het uitspreken van tekst in Imperihome o.b.v. bijvoorbeeld een switch stand heb ik niet kunnen vinden. Het zal dus op de oorspronkelijke manier moeten via een http request
Edit 3: Het is gelukt! GET gebruikt en http://192.xxx.xxx.xxx:80...eech/tts?text=goedemorgen.
headers en body leeg. Waarom het nu in een keer wel lukt is me een raadsel.
Wat dat betreft vind ik het onbegrijpelijk dat Zipato niet meer energie steekt in de communicatie met zijn klanten. Door al het zoeken ben ik veel bronnen tegengekomen waar overal leuke informatie staat. Het enige wat ze hoeven te doen is het te bundelen in een wiki oid. Bijvoorbeeld Domoticz doet dit ontzettend goed. En dat is notabene niet eens een commercieel product.
Voor Zipato was ik verrast over de informatie op: http://tutoriels.domotiqu...loin-avec-la-zipabox.html. Met de vertaaldienst van Google kon ik hier info weghalen. Niet over dit probleem overigens. Maar wel bijv. een vergelijkingstabel tussen chacon en coco en de bijbehorende apparaatnamen in zipabox
[ Voor 59% gewijzigd door Anjos op 17-08-2014 13:05 ]
Somfy ondersteuning komt eraan:
https://community.zipato.com/responses/somfy-integration
heel mooi, maar heb zelf geen somfy.
heb net wel een qubino dimmer en dubbele schakelaar besteld.
maar kan nergens vinden wat voor een temperatuur sensor er aan kan.
iemand een idee?
heb net wel een qubino dimmer en dubbele schakelaar besteld.
maar kan nergens vinden wat voor een temperatuur sensor er aan kan.
iemand een idee?
Zal de standaard zijn die ook op de fibaro deursensoren kan vermoed ik (weet wel bijna zeker)
Staat inderdaad nergens beschreven in de handleiding, maar vermoed dat dat het wel zal zijn. Denk er wel aan dat je alsnog 3 draadjes vanuit je centraaldoos ergens naar je sensor zult moeten halen; in je centraaldoos of hoog tegen het plafond heeft de sensor immers weinig zin, dan wijkt hij enorm af. Door de luchtstromen heeft het bovendien geen zin om met een offset te compenseren.
Je zult hem dus naar je lamp moeten halen, maar dan wel weer op zo'n manier dat de sensor niet wordt beïnvloed door de hitte van de lamp.
Ben benieuwd hoe deze dingen het met LED's doen, want bij Fibaro is dat realistisch gezien natuurlijk gewoon dramatisch (dure LED's monteren en vervolgens een weerstand ertussen om het te laten werken en je reductie teniet te doen, je verzint het niet...).
Je zult hem dus naar je lamp moeten halen, maar dan wel weer op zo'n manier dat de sensor niet wordt beïnvloed door de hitte van de lamp.
Ben benieuwd hoe deze dingen het met LED's doen, want bij Fibaro is dat realistisch gezien natuurlijk gewoon dramatisch (dure LED's monteren en vervolgens een weerstand ertussen om het te laten werken en je reductie teniet te doen, je verzint het niet...).
Zijn die niet aan de grootte kant?DRuw schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:28:
Zal de standaard zijn die ook op de fibaro deursensoren kan vermoed ik (weet wel bijna zeker)
Op het Zipato forum:
https://community.zipato....port-products-from-qubino
Staat deze link:
http://www.aether-science...e.htm#MINI-JST-ZH-SH-PICO
Klopt het dat je bij die Qubino Dimmer ook een blauwe draad nodig hebt?
Staat deze link:
Dat is een bericht van een jaar geleden. Neem aan dat het er al inzit toch?HeroS schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:05:
Somfy ondersteuning komt eraan:
Nee, zit er nog niet in. 2de reacties is gewijzigd.
Blauwe draad? Volgens mij zelfde aansluiting als fibaros dimmer.HeroS schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:58:
Op het Zipato forum:
Staat deze link:
Damn, het lukt me maar niet. Indien ik de switch uitschakel op 31% staat, dan gaat deze bij het aanzetten (1x klikken met pulse schakkelaar) weer naar 100%. Iemand bekend welke parameter(s) ik moet aanpassen?
Waarom zie ik overigens onder de node "Fibaro FGD211 - v2.1" een element Button2 en een element Dimmer? Wat betekend dat?
En verder, wat is het verschil tussen modules en eindpunten?
Waarom zie ik overigens onder de node "Fibaro FGD211 - v2.1" een element Button2 en een element Dimmer? Wat betekend dat?
En verder, wat is het verschil tussen modules en eindpunten?
[ Voor 31% gewijzigd door Mni82 op 18-08-2014 16:03 ]
aah daar gaan we weer.
aan het vechten met een regel die waarschijnlijk te simpel is dat ik het niet snap.
het voorval: ik heb een bewegingssensor onder de carport.
ik heb een lamp in de serre.
de regel die ik wil hebben.
als de lamp in de serre uit is, en de bewegingsensor wordt getriggered moet de lamp aan gaan in de serre en aan blijven zolang er beweging wordt gedetecteerd. als de bewegingsensor uit is, de lamp nog 15 seconden laten branden en dan uit.
MAAR. als de lamp in de serre al aan was toen er beweging werd gedetecteerd (ik was bijvoorbeeld al thuis) mag er niets gebeuren. en moet de lamp aanblijven.
alles wat ik probeer blijft loopen. of knipperen. of schakelt toch altijd de lamp uit.
kan daarom ook geen voorbeeld geven, want ben het einde zoek.
aan het vechten met een regel die waarschijnlijk te simpel is dat ik het niet snap.
het voorval: ik heb een bewegingssensor onder de carport.
ik heb een lamp in de serre.
de regel die ik wil hebben.
als de lamp in de serre uit is, en de bewegingsensor wordt getriggered moet de lamp aan gaan in de serre en aan blijven zolang er beweging wordt gedetecteerd. als de bewegingsensor uit is, de lamp nog 15 seconden laten branden en dan uit.
MAAR. als de lamp in de serre al aan was toen er beweging werd gedetecteerd (ik was bijvoorbeeld al thuis) mag er niets gebeuren. en moet de lamp aanblijven.
alles wat ik probeer blijft loopen. of knipperen. of schakelt toch altijd de lamp uit.
kan daarom ook geen voorbeeld geven, want ben het einde zoek.
[ Voor 4% gewijzigd door Gratje op 18-08-2014 23:09 ]
Je zou een variabel kunnen zetten als er geen beweging is en als er dan weer beweging is reset hij deze. En dan bij beweging zet je de lamp aan en dan check je die variabel (geen beweging) na x tijd.
Als je als thuis bent zal je een andere factor nodig hebben welke je moet inzetten.
Als je als thuis bent zal je een andere factor nodig hebben welke je moet inzetten.
ik was begonnen met een:
when: motionsensor = any AND luminance < 100lux AND serre lamp = OFF
join
if motionsensor = on
action serre lamp ON
else
wait 15 sec.
action serre lamp OFF
maar zodra de lamp aan gaat. wordt de when regel overruled, want de lamp is aan.
haal ik de serre lamp = off weg bij de when state. en er blijft beweging dan knippert de lamp om de 15 seconden een keer. omdat hij dan blijft loopen. totdat de sensor uit gaat, dan blijft ie nog 15 sec aan. en gaat ie uit.
when: motionsensor = any AND luminance < 100lux AND serre lamp = OFF
join
if motionsensor = on
action serre lamp ON
else
wait 15 sec.
action serre lamp OFF
maar zodra de lamp aan gaat. wordt de when regel overruled, want de lamp is aan.
haal ik de serre lamp = off weg bij de when state. en er blijft beweging dan knippert de lamp om de 15 seconden een keer. omdat hij dan blijft loopen. totdat de sensor uit gaat, dan blijft ie nog 15 sec aan. en gaat ie uit.
Waarschijnlijk is het probleem dat de state even op no motion gaat?
Ik ben ook niet zo goed in dit gedoe hoor
Maar probeer eens zoiets als dit:
Rule 1:
When: motionsensor = any
If: motionsensor = on and NOT var motion = 1
set var motion = 1
if serre lamp = off serre lamp = on
else
If motion = off and NOT var motion = 2
wait x sec
serre lamp = off
set var motion = 3
Rule 2:
When: motionsensor = on and var motion = 1
Wait x sec (deze tijd na retrigger/time out)
Set var motion = 2
Rule 3:
When: motionsensor = off and var motion = 2
Wait 15 sec
serre lamp = off
set var motion = 3
Ik probeer dus elke keer een variabel te zetten als er beweging is zodat als er geen beweging is de lamp niet uitgaat. Maar uiteindelijk moet hij wel uit gaan dus als de loop van beweging niet meer actief is mag de lamp na x sec uit.
Ik ben ook niet zo goed in dit gedoe hoor
Rule 1:
When: motionsensor = any
If: motionsensor = on and NOT var motion = 1
set var motion = 1
if serre lamp = off serre lamp = on
else
If motion = off and NOT var motion = 2
wait x sec
serre lamp = off
set var motion = 3
Rule 2:
When: motionsensor = on and var motion = 1
Wait x sec (deze tijd na retrigger/time out)
Set var motion = 2
Rule 3:
When: motionsensor = off and var motion = 2
Wait 15 sec
serre lamp = off
set var motion = 3
Ik probeer dus elke keer een variabel te zetten als er beweging is zodat als er geen beweging is de lamp niet uitgaat. Maar uiteindelijk moet hij wel uit gaan dus als de loop van beweging niet meer actief is mag de lamp na x sec uit.
nou even de rule creator aan de kant, want heb mijn qubino dimmer en 2-relay switch binnen.
lekker klein. voelt degelijk aan.
geen problemen met joinen en instellen.
maar wel iets om heel goed op te letten voor aankopers:
de input van de dimmer MOET een pulsdrukker zijn.
EN geldig voor alle modules: de switches/ingangen worden geschakeld naar de nul (N). maar in de nederlandse schakelingen wordt er naar de fase (L) geschakeld.
edit:
net even uitgeprobeerd. de ingangen van de dimmer mogen ook gewoon met fase (L) geschakeld worden.
de 2-relay schakelaar kan dit helaas niet en moet je echt via de nul schakelen.
verder nog geen problemen ondervonden, behalve dat de temperatuursensor altijd 5553,70 graden aangeeft omdat er geen aan hangt. en ik hem niet uit kan zetten.
lekker klein. voelt degelijk aan.
geen problemen met joinen en instellen.
maar wel iets om heel goed op te letten voor aankopers:
de input van de dimmer MOET een pulsdrukker zijn.
EN geldig voor alle modules: de switches/ingangen worden geschakeld naar de nul (N). maar in de nederlandse schakelingen wordt er naar de fase (L) geschakeld.
edit:
net even uitgeprobeerd. de ingangen van de dimmer mogen ook gewoon met fase (L) geschakeld worden.
de 2-relay schakelaar kan dit helaas niet en moet je echt via de nul schakelen.
verder nog geen problemen ondervonden, behalve dat de temperatuursensor altijd 5553,70 graden aangeeft omdat er geen aan hangt. en ik hem niet uit kan zetten.
[ Voor 27% gewijzigd door Gratje op 19-08-2014 18:08 ]
hoe groot is het ding nou echt t.o.v. een fibaro unit? heb je gewoon dezelfde inbouwbox nodig denk je?
vind ze er wel geinig uitzien moet ik zeggen (wel wat hoger printbordje gehalte dan de fibaro maar dat is gevoelsmatig).
vind ze er wel geinig uitzien moet ik zeggen (wel wat hoger printbordje gehalte dan de fibaro maar dat is gevoelsmatig).
aan doorsnede is hij zowat gelijk of zelfs net iets groter. past op 1 mm niet in het plastic van de fibaro module verpakking.
Maar omdat hij niet overal even dik is is hij wat makkelijker in te bouwen.

Maar omdat hij niet overal even dik is is hij wat makkelijker in te bouwen.

[ Voor 29% gewijzigd door Gratje op 19-08-2014 22:30 ]
ff bijvijlen;)
Tnx voor je uitleg!
Tnx voor je uitleg!
Had even geen fibaro liggen voor foto's.
Alleen een Erg gemis dat je hem eigenlijk niet in een bestaande schakeling kan hangen zonder bekabeling om te moeten gooien Omdat je alleen kan schakelen met de nul.
Normale schakelingen schakelen de fase in Nederland.
Dus eigenlijk zijn de relais en zonwering modules niet ideaal voor Nederlandse huisschakelingen.
Alleen een Erg gemis dat je hem eigenlijk niet in een bestaande schakeling kan hangen zonder bekabeling om te moeten gooien Omdat je alleen kan schakelen met de nul.
Normale schakelingen schakelen de fase in Nederland.
Dus eigenlijk zijn de relais en zonwering modules niet ideaal voor Nederlandse huisschakelingen.
Fibaro dimmer moet je toch ook schakelen met 0-line om lokaal volledig op 0% te schakelen. Of heb ik dat mis?
Geldt niet voor de dimmer. Maar de schakelaars. Dimmer heb ik momenteel geschakeld naar de fase. Wat volgens de handleiding niet zou kunnen.
zie schemas van fibaro en qubino langs elkaar.
fibaro schakeld met de fase (zoals normaal in nederland) qubino schakeld naar de nul.
zie schemas van fibaro en qubino langs elkaar.
fibaro schakeld met de fase (zoals normaal in nederland) qubino schakeld naar de nul.

[ Voor 42% gewijzigd door Gratje op 20-08-2014 06:12 ]
Nieuws over de Windows App:
Ing. David Karlovský Posted 10 hours ago
Jeroen Stive wrote:
David Karlovský any news about the Windows Phone application, you anounced it would be ready a month ago?
Hi,
we are working on first version of Zipato client for WP8.1. We need 2-3 weeks yet to finish application.
User "am74" asked why is application unofficial. It is because we are independent company "Partner for IT, s.r.o." that is developing SW.
D. Karlovský
Ing. David Karlovský Posted 10 hours ago
Jeroen Stive wrote:
David Karlovský any news about the Windows Phone application, you anounced it would be ready a month ago?
Hi,
we are working on first version of Zipato client for WP8.1. We need 2-3 weeks yet to finish application.
User "am74" asked why is application unofficial. It is because we are independent company "Partner for IT, s.r.o." that is developing SW.
D. Karlovský
@Gratje: Zoals ik het schema lees hebben beide de 0-line (N) nodig bij de dimmers.
Volgens het schema wel. Maar heb hier mijn pulsschakelaar op de fase aangesloten en dat werkt ook bij de dimmer. Ook al zegt het schema dat ie aan de nul moet.Mni82 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:37:
@Gratje: Zoals ik het schema lees hebben beide de 0-line (N) nodig bij de dimmers.
Bij de schakelaar werkt dit niet.
Mooi dat hij heeft gereageerd op mijn bericht alleen vreemd dat ik geen notificatie heb gehad, even checken.
Ik wacht met smart op de Windows Phone app
Ik wacht met smart op de Windows Phone app
nou antwoord van Qubino met de vraag op de relay schakelaars ook kunnen schakelen met de fase:
dus blijkbaar als je de fase en nul omdraait kan je schakelen met de fase. zoals in normale nederlandse schakelingen.
maar had mijn module al teruggestuurd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Dear Mr. **********, Thanks for buying our products. Yes, you can change also here by switching power supply wires (just pay attention as you will have always live on the load). If you wire the module behind the switch, I think it is better idea to connect the neutral to the input (as you need neutral wire for module) as shoewing on the diagrams. Please, let me know if you need more help. Best regards/Lep pozdrav, Marko Danevcic |
dus blijkbaar als je de fase en nul omdraait kan je schakelen met de fase. zoals in normale nederlandse schakelingen.
maar had mijn module al teruggestuurd.
[ Voor 13% gewijzigd door Gratje op 21-08-2014 11:38 ]
Mooie info. Bedankt voor het navragen.
Een groter probleem voor Qubino is denk ik dat je perse een pulsdrukker nodig hebt.
Ben niet zo op de hoogte van schakelmateriaal maar denk dat 90% van alle Nederlandse huishoudens een normale mono schakelaar heeft.
Voor mij zou dit betekend dat ik moet switchen naar ander schakelmateriaal omdat Merten geen pulsschakelaar heeft in zijn assortiment.
Een groter probleem voor Qubino is denk ik dat je perse een pulsdrukker nodig hebt.
Ben niet zo op de hoogte van schakelmateriaal maar denk dat 90% van alle Nederlandse huishoudens een normale mono schakelaar heeft.
Voor mij zou dit betekend dat ik moet switchen naar ander schakelmateriaal omdat Merten geen pulsschakelaar heeft in zijn assortiment.
@Hero, dat is toch mooie gelegenheid voor de 90% om dat eens aan te passen. 
@Gratje, is jou conclussie alleen geldig voor Qubino of werkt de Fibaro dimmer ook zonder 0-line?
@Gratje, is jou conclussie alleen geldig voor Qubino of werkt de Fibaro dimmer ook zonder 0-line?
[ Voor 39% gewijzigd door Mni82 op 21-08-2014 12:49 ]
@Mni82, alleen voor qubino. ik heb zelf geen fibaro dimmer, dus zou niet weten of dat werkt.
kort samengevat:
qubino zegt dat schakelaars op de nul aangesloten moeten worden volgens hun schema.
de dimmer kan geschakeld worden met nul of fase. (zelf geprobeerd)
de relay schakelaars kunnen met nul aangestuurd worden als je de voeding "normaal" aansluit volgens hun schema. draai je de voeding om, dan kan je schakelen op de fase. (normale nederlandse installatie)
@HeroS, de enkel en dubbel relay schakelaars kunnen ook aangesloten worden met een bi-stable schakelaar.
Supported switches
Module supports mono-stable switches (push button)
and bi-stable switches. The module is factory set to
operate with bi-stable switches.
Parameter no. 2 – Input 2 switch type
Available configuration parameters (data type is 1 Byte
DEC):
default value 1
0 mono-stable switch type (push button)
1 bi-stable switch type
kort samengevat:
qubino zegt dat schakelaars op de nul aangesloten moeten worden volgens hun schema.
de dimmer kan geschakeld worden met nul of fase. (zelf geprobeerd)
de relay schakelaars kunnen met nul aangestuurd worden als je de voeding "normaal" aansluit volgens hun schema. draai je de voeding om, dan kan je schakelen op de fase. (normale nederlandse installatie)
@HeroS, de enkel en dubbel relay schakelaars kunnen ook aangesloten worden met een bi-stable schakelaar.
Supported switches
Module supports mono-stable switches (push button)
and bi-stable switches. The module is factory set to
operate with bi-stable switches.
Parameter no. 2 – Input 2 switch type
Available configuration parameters (data type is 1 Byte
DEC):
default value 1
0 mono-stable switch type (push button)
1 bi-stable switch type
[ Voor 34% gewijzigd door Gratje op 21-08-2014 13:07 ]
ik ben in de war...ik bedoel juist bi-stable 
Maar fijn dat die ook ondersteund wordt...hoewel hun eigen website zegt van niet/en jij hierboven ook
Ik moet nog een sample binnen krijgen, maar Qubino wil niet zo happen. Maar wordt aangewerkt.
Maar fijn dat die ook ondersteund wordt...hoewel hun eigen website zegt van niet/en jij hierboven ook
Ik moet nog een sample binnen krijgen, maar Qubino wil niet zo happen. Maar wordt aangewerkt.
Ivm het dimmen van de led-lampen wilde ik overstappen op een qubino dimmer. Het dimmen dan wel op de fase en er een normale aan/uit schakelaar op zetten.
Ik had het even druk om alles te proberen maar ik merk dat anderen al aardig experimenteren met deze dimmer.
Als ik het goed begrijp moet het mogelijk zijn dimmer op de fase. Dan heb ik alleen nog een vraag over het schakelmateriaal. Is het normale schakelmateriaal te gebruiken of niet? bi-stable is toch een normale drukker.
Ik zou graag bovenop de dimmer 1 of 2 knoppen (net wat nodig is) willen voor schakelaar op aan zetten is module dimmen vanaf 0 tot max. Bij schakelaar weer op uit dan dimstand zo houden. Bij nogmaals contact gaat deze vanaf huidige stand naar 0 en dus uit.
Ik begreep uit documenten van qubino dat dit mogelijk moet zijn. De instellingen hiervoor weet ik alleen nog niet. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat dit mogelijk moet zijn met qubino?
Ik had het even druk om alles te proberen maar ik merk dat anderen al aardig experimenteren met deze dimmer.
Als ik het goed begrijp moet het mogelijk zijn dimmer op de fase. Dan heb ik alleen nog een vraag over het schakelmateriaal. Is het normale schakelmateriaal te gebruiken of niet? bi-stable is toch een normale drukker.
Ik zou graag bovenop de dimmer 1 of 2 knoppen (net wat nodig is) willen voor schakelaar op aan zetten is module dimmen vanaf 0 tot max. Bij schakelaar weer op uit dan dimstand zo houden. Bij nogmaals contact gaat deze vanaf huidige stand naar 0 en dus uit.
Ik begreep uit documenten van qubino dat dit mogelijk moet zijn. De instellingen hiervoor weet ik alleen nog niet. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat dit mogelijk moet zijn met qubino?
Klaas
@klaasopurk.
ja schakelen op de fase is mogelijk.
een gewone bi-stable switch is niet te gebruiken. alleen een drukknop/pulsknop.
werking van de dimmer is als volgt:
1 keer kort drukken - lamp aan op laatst bekende waarde aan
nog een keer kort drukken - lamp weer uit
indrukken en vasthouden laat de dimmer hoger of lager gaan. afhankelijk of de lamp aan of uit is.
is de lamp uit en je drukt en houd de knop in zal hij langzaam feller gaan branden.
is de lamp al aan en je drukt en houd de knop in dan zal hij langzaam dimmer.
loslaten om gewenste positie te behouden.
ik heb er een bi-stable switch op aangesloten. maar zodra je hem dus aanklikt. moet je hem meteen weer uitklikken. laat je hem aan staan, zal de lamp gaan dimmen en weer uitgaan.
je zal echt je schakelaar moeten vervangen met een pulsschakelaar.
ja schakelen op de fase is mogelijk.
een gewone bi-stable switch is niet te gebruiken. alleen een drukknop/pulsknop.
werking van de dimmer is als volgt:
1 keer kort drukken - lamp aan op laatst bekende waarde aan
nog een keer kort drukken - lamp weer uit
indrukken en vasthouden laat de dimmer hoger of lager gaan. afhankelijk of de lamp aan of uit is.
is de lamp uit en je drukt en houd de knop in zal hij langzaam feller gaan branden.
is de lamp al aan en je drukt en houd de knop in dan zal hij langzaam dimmer.
loslaten om gewenste positie te behouden.
ik heb er een bi-stable switch op aangesloten. maar zodra je hem dus aanklikt. moet je hem meteen weer uitklikken. laat je hem aan staan, zal de lamp gaan dimmen en weer uitgaan.
je zal echt je schakelaar moeten vervangen met een pulsschakelaar.
Ik heb vandaag de Qubino dimmer geplaatst. Moest eerst nog een nuldraad erbij trekken.
De dimmer is degelijk en dimt led lampen perfect (zelfs led lampen die officieel niet te dimmen zijn)
De dimmer zit achter een gewone bi-stable switch. In de aangrenzende inbouwdoos een dubbele pulsdrukker geplaatst (1 voor de dimmer en 1 voor het starten van een nog nader te bepalen regel)
oftewel...
Inbouwdoos 1:
I1 pulsdrukker voor het dimmen van de plafond spots
I2 pulsdrukker voor het starten van een regel
Inbouwdoos 2:
I3 bi-stable switch dit is nu de master switch voor aan/uitzetten van alle verlichting in kamer en keuken
Ik heb ook een fibaro dimmer in de keuken en die heeft toch meer moeite met LED ook met extra bypass erbij. Ook het inbouwen van de Qubino gaat nets iets makkelijker door de vormgeving.
De dimmer is degelijk en dimt led lampen perfect (zelfs led lampen die officieel niet te dimmen zijn)
De dimmer zit achter een gewone bi-stable switch. In de aangrenzende inbouwdoos een dubbele pulsdrukker geplaatst (1 voor de dimmer en 1 voor het starten van een nog nader te bepalen regel)
oftewel...
Inbouwdoos 1:
I1 pulsdrukker voor het dimmen van de plafond spots
I2 pulsdrukker voor het starten van een regel
Inbouwdoos 2:
I3 bi-stable switch dit is nu de master switch voor aan/uitzetten van alle verlichting in kamer en keuken
Ik heb ook een fibaro dimmer in de keuken en die heeft toch meer moeite met LED ook met extra bypass erbij. Ook het inbouwen van de Qubino gaat nets iets makkelijker door de vormgeving.
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2
klopt dat van die 60mm inbouwdoos?
In theorie zijn die fibaro dingetjes kleiner maar men loopt vaak tegen die inbouwdoosdiepte aan. Nu zijn deze dingen smaller maar ik las ergens dat de doos 60mm diep moest zijn…
das nie handig:)
In theorie zijn die fibaro dingetjes kleiner maar men loopt vaak tegen die inbouwdoosdiepte aan. Nu zijn deze dingen smaller maar ik las ergens dat de doos 60mm diep moest zijn…
das nie handig:)
@DRuw,
Ik denk niet dat je veel 60mm diepe inbouw dozen tegen zult komen.
Standaard diepte waar een WCD (stopkontakt) in gemnonteerd mag worden is 40mm en voor een schakelaar 50mm.
Kan zijn dat het tegenwoordig anders is (ik ben al een jaar of 12 niet meer aktief als elektromonteur.
Ik denk niet dat je veel 60mm diepe inbouw dozen tegen zult komen.
Standaard diepte waar een WCD (stopkontakt) in gemnonteerd mag worden is 40mm en voor een schakelaar 50mm.
Kan zijn dat het tegenwoordig anders is (ik ben al een jaar of 12 niet meer aktief als elektromonteur.
15 x Suntech STP255-20/Wd+, 1 x Power-One Aurora PVI 3.0 OUT omvormer
Ik heb de dimmer geplaatst in een 50 mm diepe inbouwdoos, achter de standaard schakelaar, er was ook nog ruimte voor een lasdop.
In de handleiding staat : "For installation in boxes Ø ≥ 60mm or 2M", oftewel de diameter van de doos en niet de diepte.
In de handleiding staat : "For installation in boxes Ø ≥ 60mm or 2M", oftewel de diameter van de doos en niet de diepte.
Mooi, dan zie ik eindelijk een concurrent voor fibaro:)
@tdolder
Mooi, maar werkt die nou wel met een bi-stable switch? of niet? Snap dat het dan gewoon aan/uit is en geen geavanceerde opties.
Mooi, maar werkt die nou wel met een bi-stable switch? of niet? Snap dat het dan gewoon aan/uit is en geen geavanceerde opties.
Contact I1 oftwel de dimmer werkt niet met een bi-stable switch hier moet je dus altijd een pulsdrukker op aansluiten.HeroS schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:11:
@tdolder
Op de andere twee inputs I2 en I3 kunnen zowel bi-stable als pulsdrukkers aangesloten worden. Deze twee inputs worden als sensoren weergegeven in het dashboard.
De aansluitingen volgens de handleiding:
N Neutral lead
L Live lead
Q Output for electrical device
I3 Input for switch/push button or sensor
I2 Input for switch/push button or sensor
I1 Input for push button
TS Terminal for digital temperature sensor (only
for Flush dimmer module compatible digital temperature sensor, which must be ordered separately).
Standaard worden er 40 mm dozen gebruikt. Ik heb heb geluk dat ik zelf electrotechnicus ben. En mijn huis samen met mijn vader voorzien heb van nieuwe elektra. Waar het kon hebben we 60 mm dozen geplaatst.
Indien je niet al te veel draden in de doos hebt is het goed te doen voor elke module. Maar met 40 mm kom je meestal ruimte te kort.
Doordat de qubinos op sommige punten toch dunner is bouwen ze wat makkelijker in maar met een volle doos blijft het proppen.
Toch ben ik van mening dat het niet geschikt is voor Nederlandse installaties. Allemaal omslachtig en in praktijk niet gemaakt voor bistable schakelaars maar voor pulseschakelaar installaties zoals in België en Frankrijk.
De meerwaarde van de temperatuur sensor zie ik niet. En de 2 andere inputs zijn simpele maakcontacten. Leuk als je iets kan schakelen wat in de buurt zit van de module. Maar omdat de module bijna altijd achter een schakelaar zit zal dit voor 90% van de gebruikers geen toegevoegde waarde hebben.
En energiemeting is leuk. Maar indien je niet al je modules hebt die het weergeven is het ook maar een gimmick.
Ik houd het op philio en fibaro voor gewone schakelaars en rolluik bediening.
Alhoewel de dimmer wel lekker Werkt.
Indien je niet al te veel draden in de doos hebt is het goed te doen voor elke module. Maar met 40 mm kom je meestal ruimte te kort.
Doordat de qubinos op sommige punten toch dunner is bouwen ze wat makkelijker in maar met een volle doos blijft het proppen.
Toch ben ik van mening dat het niet geschikt is voor Nederlandse installaties. Allemaal omslachtig en in praktijk niet gemaakt voor bistable schakelaars maar voor pulseschakelaar installaties zoals in België en Frankrijk.
De meerwaarde van de temperatuur sensor zie ik niet. En de 2 andere inputs zijn simpele maakcontacten. Leuk als je iets kan schakelen wat in de buurt zit van de module. Maar omdat de module bijna altijd achter een schakelaar zit zal dit voor 90% van de gebruikers geen toegevoegde waarde hebben.
En energiemeting is leuk. Maar indien je niet al je modules hebt die het weergeven is het ook maar een gimmick.
Ik houd het op philio en fibaro voor gewone schakelaars en rolluik bediening.
Alhoewel de dimmer wel lekker Werkt.
[ Voor 31% gewijzigd door Gratje op 23-08-2014 23:57 ]
@tdolder
ik zou dus met een regel kunnen zorgen dat de bi-stable switch bij aan de dimmer op 100% zet en bij uit op 0% dan zou ik geen pulsdrukker nodig hebben?
Meer mensen last dat de box vanochtend offline was/is?
ik zou dus met een regel kunnen zorgen dat de bi-stable switch bij aan de dimmer op 100% zet en bij uit op 0% dan zou ik geen pulsdrukker nodig hebben?
Meer mensen last dat de box vanochtend offline was/is?
Ja, bij mij was hij gisteren bij thuiskomst ook offline
Ik heb laatst een Horstmann HRT4 aangesloten op mijn box, alleen het werkt niet. Ik zie bij devices wel gewoon het device staan, en ik heb hem ook toegevoegd bij climate, alleen zodra ik de temperatuur wijzig gebeurt er niks.
Iemand ervaring met dat ding, of die weet waar het fout kan gaan?
Iemand ervaring met dat ding, of die weet waar het fout kan gaan?
Kreeg onderstaande binnen....New Home Control Panel 

kreeg ik ook ja:)
Niet dat ik naar Denver ga maar het ziet er mooi uit!
Niet dat ik naar Denver ga maar het ziet er mooi uit!
Heb hem inderdaad ook gehad, ik ben benieuwd
Dus misschien "binnenkort" deze grafieken niet meer nodig:

Vandaag deze binnen gekregen:

Helaas zitten er geen clamps bij dus kan er even niet verder mee maar zodra ik deze heb zal ik een review maken.

Helaas zitten er geen clamps bij dus kan er even niet verder mee maar zodra ik deze heb zal ik een review maken.
Hij is er .......
8 watt RGBW Z-Wave Led lamp Zipato:
http://www.domotica-shop....lamp-zipato--p-16642.html
Gelijk maar één besteld om uit te proberen.
Lastige is dat je hem ook lokaal wil bedienen om de WAF factor hoog te houden. Hier weet ik echter nog niet direct een oplossing voor. Je mobiele telefoon pakken om de lamp aan te zetten voelt ook niet echt fijn.
Edit:
Voor de volledigheid nog even een link naar een review:
http://www.domotica-blog.nl/post/review-zipato-rgbw-bulb
Edit 2: lamp nu even in gebruik maar ik vind het licht is in de warmste witte stand toch nog erg koel voor de huiskamer.
8 watt RGBW Z-Wave Led lamp Zipato:
http://www.domotica-shop....lamp-zipato--p-16642.html
Gelijk maar één besteld om uit te proberen.
Lastige is dat je hem ook lokaal wil bedienen om de WAF factor hoog te houden. Hier weet ik echter nog niet direct een oplossing voor. Je mobiele telefoon pakken om de lamp aan te zetten voelt ook niet echt fijn.
Edit:
Voor de volledigheid nog even een link naar een review:
http://www.domotica-blog.nl/post/review-zipato-rgbw-bulb
Edit 2: lamp nu even in gebruik maar ik vind het licht is in de warmste witte stand toch nog erg koel voor de huiskamer.
[ Voor 23% gewijzigd door Anjos op 12-09-2014 07:22 ]
Nee, inderdaad dat is niet handig. Ik heb hem aan een andere lamp gehangen. Als die aan gaat dan gaat de bulb ook aan.
Daarnaast heb ik wat scenes draaien waarin hij ook verwerkt is. En als ik film ga kijken gaat hij ook aan.
Ik zal nogeens een balletje opgooien bij Zipato of de Schoksensor ook in de rule creator kan.
Daarnaast heb ik wat scenes draaien waarin hij ook verwerkt is. En als ik film ga kijken gaat hij ook aan.
Ik zal nogeens een balletje opgooien bij Zipato of de Schoksensor ook in de rule creator kan.
@HeroS, Kan je de white temp. bij de RGB bulb ook via een rule aanpassen of alleen de kleur en het dim level?
Volgens mij alleen de kleur, intensiteit en alleen wit.
Je kunt wel in de standaard config de wit kleur warm/kouder maken.
Maar zou er eens naar moeten kijken of bovenstaande 100% klopt.
Je kunt wel in de standaard config de wit kleur warm/kouder maken.
Maar zou er eens naar moeten kijken of bovenstaande 100% klopt.
Vanmiddag de lamp binnengekregen en even zitten spelen. De device die aangemaakt wordt in de box ziet er anders uit als in de review van domotica-blog. Je hebt maar één device met één endpoint in plaats van de twee endpoints in de foto's van domotica-blog.
In de rulecreator kun je voor dat ene endpoint of de kleur aangeven of kiezen voor wit licht met een bepaalde kleurtemperatuur. Ziet er mooi uit.
Hiernaast kun je dan de intensiteit instellen van dat endpoint (increase, decrease en gotovalue).
Precies zoals ik dat ook zou willen. Je geeft aan wat voor licht je wil en met welke intensiteit.
In de app kun je dat ook zo instellen.
Toevoeging: Als de spanning van de lamp is geweest komt deze terug met de kleur en intensiteit die hij had voor de uitschakeling.
In de rulecreator kun je voor dat ene endpoint of de kleur aangeven of kiezen voor wit licht met een bepaalde kleurtemperatuur. Ziet er mooi uit.
Hiernaast kun je dan de intensiteit instellen van dat endpoint (increase, decrease en gotovalue).
Precies zoals ik dat ook zou willen. Je geeft aan wat voor licht je wil en met welke intensiteit.
In de app kun je dat ook zo instellen.
Toevoeging: Als de spanning van de lamp is geweest komt deze terug met de kleur en intensiteit die hij had voor de uitschakeling.
[ Voor 8% gewijzigd door Anjos op 30-08-2014 15:46 ]
Dan zal ik die van mij eens opnieuw toevoegen
Want blijkbaar is er een update.
Ja, dat vermoede ik al. Ik vind je blog overigens erg goed. Geeft een goed beeld van de mogelijkheden. Ik kan me voorstellen dat Zipato enthousiast is (al vind ik eigenlijk dat zij dit op hun site mogelijk zouden moeten maken)
@HeroS. Zag op je blog dat al je artikelen in zijn geheel op de hoofdpagina staan. Is nu een heel eind scrollen naar beneden. Misschien een idee om het in te korten. Met een samenvatting en een link naar het betreffende berichten.
Bedankt voor de complimenten!
Ik probeer altijd het eerste artikel volledig te doen (dan kun je die meteen lezen). En de andere lees verder. Zie alleen dat dit nu niet klopt;)
Er staan nog meer reviews in de planning.... binnenkort dus meer nieuwe dingen.
Ik probeer altijd het eerste artikel volledig te doen (dan kun je die meteen lezen). En de andere lees verder. Zie alleen dat dit nu niet klopt;)
Er staan nog meer reviews in de planning.... binnenkort dus meer nieuwe dingen.