Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-05 22:13
tdolder schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:09:
@Hera mooie review van de Fibaro motion sensor, ziet er goed uit!

Ik heb deze ook binnen en wil de gemeten temperatuur corrigeren met -2 graden hoe doe je dit? Bij de settings kun Je kunt je een correctiewaarde opgeven van 0-100, echter geen minwaarde.

@Rednas33, ik heb op een plek waar de inbouwdoos ook te ondiep was de module bij het te schakelen device geplaatst daar is vaak meer ruimte dan achter de schakelaars en je hebt dan gelijk ook de nuldraad erbij.
Overigens vervang ik de bestaande schakelaars altijd voor impulsdrukkers bijvoorbeeld http://www.elektrototaalm...-101-4141697/1413-0-0509/
In de manual staat bij parameter 66 dat als het negatief moet zijn je 64536-65535 voor -100 tot -0,1 kan gebruiken. Alleen kan je dit niet invullen in de zipabox. Misschien zelf de parameter aanmaken? Andes ben ik bang dat het niet helemaal goed is geimplenteerd door onze vrienden van zipato.

Nog bedankt voor je tip over de module. Ik had al bedacht om een watervaste lasdoos buiten op de muur bij het zonnescherm te maken. Alleen komt er geen bruine draad naar de zonnescherm motor en die heeft de module nu net nodig.

Ik heb het tussenstuk wat Anjos aangaf gekocht. Eens kijken of dit er een beetje netjes uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rednas33
Ik zou hiervoor gewoon even een call aanmaken bij de support van Zipato. Mijn ervaring is dat zaken vaak wel snel opgelost worden.

@Gratje
Bedankt!

Dat lijntje bedoel je? Daarmee kun je grafieken opvragen.

Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-blog.nl/FILES%2F2014%2F04%2Freview-betaalde-charts.jpg.axdx

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:11
Ik heb net een ticket aangemaakt voor de Fibaro FGMS-001 negatieve temperatuur correctie.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 13:29
HeroS schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 20:42:
@Rednas33

Dat lijntje bedoel je? Daarmee kun je grafieken opvragen.
Alleen als je een extra abonnement hebt van 10 euro per maand hebt toch?

[ Voor 17% gewijzigd door Anjos op 04-05-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
Anjos schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:38:
[...]

Alleen als je een extra abonnement hebt van 10 euro per maand hebt toch?
Ik ben nog steeds benieuwd wat ze ermee willen. Ik ben niet van plan z'n hoog bedrag per maand te betalen. Sms service of Voice calls kan ik me nog voorstellen, maar grafiekjes of variabelen in email lijkt me gewoon standaard features die gewoon gratis beschikbaar moeten zijn. We wachten af... Ze zijn er al zo lang mee bezig, het is volgens mij nog niet geïntroduceerd en HeroS is beta bester toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Anjos >> Inderdaad, maar via de google drive optie kun je precies dezelfde grafieken opvragen maar dan gratis:
http://www.domotica-blog....erbinden-met-google-Drive

@Rednas33 >> Heb geen idee. Zal het eens binnenkort opnoemen als ik weer contact heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
tdolder schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:53:
Ik heb net een ticket aangemaakt voor de Fibaro FGMS-001 negatieve temperatuur correctie.
hier het snelle :) antwoord van Zipato:
Greetings,

Thank you for pointing out this error in device configuration. Please rejoin your sensor and you should be able to set the offset as is described in the manual.

www.zipato.com

Ticket Details

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Getver, ik wordt weer helemaal ziek van die doos.
Ik log weereens in via de my zipato en ik zie een nieuwe interface.
Mooi! dat ziet er weer netjes uit.
Vervolgens wil ik mijn HRT4 en ASR eruit halen om aan mijn vera te koppelen (dan kan ik met mijn wall controller de verwarming meenemen als ik alles uit zet gezien de zipabox die wallcontroller niet pikt) maar ik krijg ze er met geen mogelijk uit.
Ook rechtermuis en delete is hij 30 seconden mee bezig maar ze blijven erin staan.
bleh

kleine nuance: op mijn vera wil het ding ook voor geen meter op het moment… het is weer zo'n dag dat je de boel in de hoek moet gooien en over een dagje weer moet proberen gok ik... |:(

[ Voor 16% gewijzigd door DRuw op 11-05-2014 20:10 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Altijd hetzelfde gezeik soms ;)

Had vandaag ook ruzie met me Fibaro Rookmelders. Pain in the ass als de batterijen leeg zijn. Ligt niet aan de Zipabox maar toch.

Probeer eens met de oude interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Probeerde ik al... Werkt ook niet...
Morgen weer, ff zat van:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Ik had jullie nog een update beloofd van mijn ervaring met de Danfoss Living Connect (14G0012) module.

De kraan is degelijk, goed afgewerkt en de servo is bijna niet hoorbaar, batterij verbruik kan ik nog weinig over zeggen.
Inclusion in de Zipabox geen probleem.

De Z-Wave functionaliteit van de Danfoss is echter een teleurstelling!!!

De Danfoss is na inclusion alleen zichtbaar onder Meters met de waarde SET_TEMPERATURE

- Geen terugkoppeling van temperatuur, dit wordt wel duidelijk aangegeven echter je hebt geen idee welke waarde de kraan zelf meet. Dit is namelijk ook niet op te vragen op de kraan zelf.
- Geen terugkoppeling van klep open/dicht (valve_position)
- Geen relatie tussen heating in de climate widget en toestand van de kraan. (niet als Device zichtbaar)
- Temperatuur aanpassing lokaal op de kraan worden niet terugkoppeld als ingestelde waarde naar de Zipabox

Praktijk:
De temp sensor van de thermostaat meet 20° C en en ingestelde waarde is 21° C dus verwarmen.
De SET_TEMPERATURE op de kraan wordt ingesteld op 21° C. Als de kraan zelf 21° C (+/- 0,4° C) meet zal de klep dus niet open gaan. Aangezien je de gemeten waarde van de kraan niet kunt zien en ook niet kunt corrigeren zul je moeten testen bij welke SET_TEMPERATURE de kraan open gaat en welke gemeten waarde van je thermostaat hierbij hoort.

Oftewel Danfoss heeft het niet begrepen....of ze hebben wel meer Z-Wave functionaliteit die ze niet vrijgegeven hebben en/of alleen gebruikt wordt in hun Living Connect producten...

Danfoss versus Eurotronic Stella-Z
Ik heb ook 2x een Stella-Z en deze zijn via de Rule Creator wel volledig in te stellen.
De Stella-Z kun je niet rechtstreeks in de climate widget hangen. Hiervoor moet je een virtuele switch maken die vervolgens de trigger is voor een tweetal regels.
In de regels kun je de kraan volledig besturen (alle Z-wave sets zijn beschikbaar zoals MANUAL_CONTROL, VALVE_POSITION, SETPOINT_HEATING enz)
Nadeel van de virtuele switch, deze heeft een marge van +/- 1° C op de ingestelde waarde voordat de verwarming aan/uit gaat. Ik ben nog wel aan het uitzoeken of je deze marge kunt wijzigen.

Met de Stella-Z heb je in ieder geval wel zicht op wat je kraan doet en Heating in het dashboard is dan kleppen op op xx% en dat zie je ook terug in je Dashboard. Bij de Danfoss moet je naar de verwarming lopen en voelen of deze warm is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klinkt allemaal niet echt lekker.

Ik wacht nog wel even met me verwarming.

--------------
Meer mensen last dat events laat binnenkomen?

Dus als ik een lamp aan zet zie ik pas 2 min. later in de events log dat hij aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Ik had gistermiddag bij sommige devices van 13:30 - 17:00 geen events terwijl alles wel gewoon functioneerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was inderdaad een server storing. Ben hiermee al een paar dagen aan het kloten. Hopelijk is het nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Weer een stukje verder met mijn verwarming...

Als je bij de virtuele switch kiest voor Valve dan werkt de climate widget met een marge +/- 0,5° C op de ingestelde waarde voordat de verwarming aan/uit gaat.

De Danfoss heb ik uit de climate widget gehaald en opgenomen in de regels voor verwarming aan/uit. Bij verwarming aan zet ik in de regel de SET_TEMPERATURE 2° C graden hoger dan de ingesteld waarde van de thermostaat. Zo weet ik in ieder geval zeker dat de klep van de Danfoss dan open gaat. Bij verwarming uit zet ik SET_TEMPERATURE op 17 voor klep dicht.

De regels:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-7X4eExk8TiI/U3NyQYRh_TI/AAAAAAAAB6U/cjpL7mqHy4g/w686-h540-no/Verwarming+aan.png
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-FRBdCDrLca0/U3NyQQnOkaI/AAAAAAAAB6Y/EfvEgr_gtbs/w635-h413-no/Verwarming+uit.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik heb iets vergelijkbaars ook gedaan bij de HC2, nadat ik tot de conclusie kwam dat de Danfoss inderdaad niet lekker open loopt zodra hij bijna op het gewenste setpoint is. Dan blijft je ketel nog 2 uur pendelen omdat je cv-pomp de tegendruk van de dichte kleppen ondervindt...

Eigenlijk gewoon een brak product, als die Stella's wel op een % ingesteld kunnen worden dan is dat eigenlijk veel mooier. Hoewel dat, als je zoneregeling wilt, wel weer een stuk meer programmeerwerk van de gebruikerskant vereist om goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
en ze zien eruit als klikaanklikuit producten;)
niet mijn smaak (lees: MIJN smaak;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
De Stella's doen inderdaad precies wat ze moeten doen. Heeft me wat uitzoekwerk gekost maar nu werkt het super en je kunt bij de devices precies zien wat de klepjes doen. Documentatie is beschikbaar ;-)
Tijdje terug had Zipato het Device op hidden gezet omdat veel mensen de sliders niet begrepen, echter als je dat doet zijn niet meer alle functies beschikbaar in de rule creator. Gelukkig hebben ze het weer snel zichtbaar gemaakt.
Op de plek waar nu de Danfoss zit had ik eerst een Stella zitten echter die ging stuk en met het omruilen kon ik kiezen dus ik dacht...ach laat ik het eens proberen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Lucky you.
Ik heb net 2 fibaro motion sensors binnen.
Maar krijg de pir blind timer niet lager dan 30 seconden :( maakt niet uit wat ik instel aan tijd.

en weer opgelost. zipato was een parameter vergeten.
toegevoegd, en werken als een treintje.

[ Voor 23% gewijzigd door Gratje op 21-05-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
@gratje, moet je de motion sensor weer opnieuw includen voor de blind timer parameter?

Ik kan Max 15 invullen, dus 0,5 x 15+1 is 8 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
ja opnieuw included.
het werkt net wat anders dan die max 15 invullen.
ze waren parameter 6 vergeten:
motion alarm cancelation delay (default 30)
deze parameter bepaald hoe lang er motion gegeven wordt.
die motion sensor blind time is in combinatie met de motion alarm cancelation delay.

indien de sensor getriggered wordt gaat motion alarm cancelation delay aftellen (30 seconden)
de motion blind time is de tijd dat de sensor niet opnieuw getriggered wordt (8 seconden default)
als er in die 30 seconden aflooptijd weer beweging word gedetecteerd wordt de teller weer gereset naar 30 seconden.
dus de 8 seconden is de tijd dat er weer opnieuw een beweging gedetecteerd kan worden. maar als er dus binnen die 30 seconden weer beweging is, gaat de motion alarm cancelation delay weer naar 30.
als er dus echt 30 seconden geen beweging meer is gedetecteerd dan gaat ie naar no_motion.
daarom mag de blind time nooit hoger zijn dan de cancelation delay.

Paramter No. 2 Size 1 Default 15
Name MOTION SENSOR’S BLIND TIME (INSENSITIVITY)
Description Period of time through which the PIR sensor is “blind” (insensitive) to motion. After this time period the PIR sensor will be again able to detect motion.
Type range
Values
0 time [s] = 0.5 x (value + 1) - 15 time [s] = 0.5 x (value + 1) -> default 15 (= 8sec); The time of insensitivity should be shorter that the time period set in parameter 6.

Paramter No. 6 Size 2 Default 30
Name MOTION ALARM CANCELLATION DELAY
Description Period of time, after the motion alarm will be cancelled in the main controller and the associated devices. Any motion detected during the cancellation delay time countdown will result in the countdown being restarted. In case of small values, below 10 seconds, the value of parameter 2 must be modified (PIR sensor’s “Blind Time”).
Type range
Values
-32767 1s - 32767 1s -> default 30 (=30sec)

[ Voor 38% gewijzigd door Gratje op 22-05-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
Erg bedankt voor de uitleg, daarom had ik dus ook hoofdbrekens om mijn lichten weer uit te schakelen. Nu ingewikkeld met een delay in een rule. Kan nu mooi worden opgelost door no motion te detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
HeroS weet je al wat te melden over de security module? Dit is toch hoofdzakelijk voor bedraadde inputs en sirene output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben er nog niet aan toegekomen. Ik heb zelf ook geen bedraad alarm dus het is wat lastig testen. Ik ga hem waarschijnlijk ook niet aansluiten.

Maar je kunt er inderdaad bedraadde inputs op aansluiten en een (of twee) sirene's. Daarnaast kun je er ook een extern batterij op aansluiten en er zit een USB aansluiten op voor een modem/3G stick.

Check ook hier:
http://www.slideshare.net...ato-alarm-security-module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
@HeroS goed bezig!!
zie ze voorbijkomen op twitter en Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks!
Ben ook bezig met andere leveranciers om meer reviews/producten op de website te krijgen. Dat is nog best lastig.

"binnenkort" ook een review van de Power module van Zipato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
de Power module staat ook op mijn lijstje, helaas niet niet leverbaar. Nu zijn ze bezig met het voorbereidende werk voor de zonnepanelen. (rails,omvormers enz) volgende week komen de panelen. Had graag al de Power module gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
HeroS mooi review. Bedankt. Wel mooi dat het direct via zwave gaat en niet via een aparte controller. RF/wifi<>zwave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 14:33
Zekers een goeie review. Thumbs up HeroS.
RGBW lampen via ZWave aan kunnen sturen vind ik een van de meest interessante mogelijkheden van domotica.

Er zit dus een shockdetector in.. Is het daarmee dan ook mogelijk om die als aan/uit schakelaar te gaan gebruiken? Dat zou een eventuele voetschakelaar kunnen vervangen. Overige huisleden vinden het wel zo handig dat je lampen ook zonder app kan bedienen.
Kan me eigenlijk geen andere toepassing voor die shockdetectie bedenken (anders dan het includen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan nog niet helaas. Ik heb dit ook als wens/verzoek ingedient bij Zipato.

Men gaat er naar kijken..maar geen beloftes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
Inmiddels bekend met de werkwijze van Zipato...

Je zou zelf natuurlijk een regel kunnen maken. Indien shock boven een bepaalde grens komt dan schakelaar omzetten. Oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
Ah, dat gooit idd wel wat roet in het eten dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Er is bij mij een Fibaro wall plug mee gestopt. hij schakelt nog prima, ook de ledring doet het alleen als ik hem uitschakel schakelt het relais niet uit en blijft er dus gewoon stroom op staan.

Iemand dit al eens gehad?

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Laatst online: 18-09 21:34
iemand de rgbw bulb al werkend gehad met een andere zwave controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
@HeroS, kan je bij de RGB bulb ook nog een filmpje maken hoe hij brand? hoeveel licht het geeft. kleuren etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan het eind van het filmpje zie je wat.

Deze bedoel ik:
YouTube: Zipato RGBW Bulb - Toevoegen en Config

Ik heb hem nu in me hal hangen. Daar had ik een Ikea Led lamp (6,3 W/400 Lumen) en die gaf een stuk minder licht. Op 30% komt het aardig overeen. De ikea lamp is wel iets warmer op de warmste stand komt de Zipato bulb wel aardig in de buurt. Vond de ikea ook iets te warm. Dus voor mij prima zoals het nu is.

Als je hem overigens op bv rood zet dan geeft hij wel een stuk minder licht maar dat is natuurlijk logisch.

Ik gebruik hem nu vooral om aan te geven of me alarm uit/aan is. Deze gaat namelijk automatisch aan/uit maar heel soms gaat dit niet goed. Nu kan ik zien of het niet goed gaat en hem dan nog even met de hand uitzetten voordat de echte boel afgaat ;)

[ Voor 98% gewijzigd door HeroS op 29-05-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het uitkijken om een domotica systeem te installeren op basis van de z-wave technologie.

Voor de controller ben ik aan het twijfelen tussen de Vera3 en de Zipabox. Gedurende deze thread (vooral posts van +- een jaar terug) vind ik flink wat geïrriteerde/teleurgestelde posts terug. Ik vroeg me af hoe dit product inmiddels geëvolueerd is (stabiliteit/uptime servers/oplossen bugs/...).

Als Zipato problemen heeft met hun servers, kan ik de app gebruiken om lokaal te connecteren. Kun je lokaal de interface ook via de browser bereiken (rule creator werkt enkel op hun web portaal, dat weet ik)?

Is de Zipabox betrouwbaar genoeg om hem als security systeem te gebruiken (thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stabiliteit is prima de laatste tijd. Bugs zijn er nog steeds maar dit heb je bij elke systeem. Ik irriteer me er in ieder geval niet aan.

Als de server niet bereikbaar is kun je lokaal verbinden met de App. Dashboard is niet lokaal te bereiken maar ervaar dit niet als een probleem.

Ik gebruik de Zipabox ook als alarm en dit werkt prima. Alleen soms wat problemen met batterijen van sensoren maar dit heeft niks met de Zipabox te maken. Ik heb wel alles dubbel ingedekt. Dus voordeur open en beweging bij PIR dan alarm af etc. Het alarm paneel van Zipato is echt heel goed.

Als je echt een stabiel alarm wilt zou ik er een los (eventueel gekoppeld) alarmsysteem bij nemen. Zwave is gewoon nog niet betrouwbaar genoeg t.o.v. van een bedraad alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Kun jij zien hero welke extra dingen/rechten jij hebt tov een normale gebruiker?
Gezien je tester bent...
Ik moet zeggen, het alarmpaneel hebben ze goed verzonnen maar als ik issues heb ik dat nog steeds met de zipadoos en niet met de vera3...
Enig idee wanneer de fw1 komt inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dag Druw,

Dat mag/kan ik helaas niet zeggen. Sorry.

Release dates doen ze geen uitspraken meer over tegenwoordig. Verstandig :) Dus kan het je niet vertellen maar wat ik gezien heb moeten ze nog wat werk verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
HeroS schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:59:
Dag Druw,

Release dates doen ze geen uitspraken meer over tegenwoordig. Verstandig :) Dus kan het je niet vertellen maar wat ik gezien heb moeten ze nog wat werk verzetten.
Als ze niet zeker van je zaak zijn kunnen ze dat inderdaad maar beter niet zeggen. Het feit dat ze niet zeker zijn van hun zaak is echter wel een teken.

Ik had besloten het tweede kwartaal af te wachten. Zipato 1.0 versus de nieuwe software van Vera en HC2.

Ik zou het echter nog steeds niet weten. Vorige maand neigde ik nog naar de HC2. Met de komst van de aansluitbox voor alarm, de Zwave lamp en de tag reader weet ik het echter weer niet meer.

Ondertussen schieten de nieuwe initiatieven voor controlboxen je voorbij............

Het kan toch niet zo zijn dat die er geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De markt beweegt nog zoveel. Zeker als zo direct de grote speler zich ermee gaan bemoeien (Sony, Samsung, Apple, etc).

Maar al deze nieuwe spelers gaan al het gezeik nog krijgen welke Zipato, Fibaro en Vera ook gehad hebben. Dit gaat echt niet zomaar anders zijn daar geloof ik niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ik denk eerder dat de boel overgenomen gaat worden (Fibaro is al volledig Apple minded mijns inziens dus dat zal een kwestie van tijd zijn).
nogmaals dit DENK ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 16:11
Ik heb net een update binnen gekregen voor de Android app. Alleen kan ik niet meer inloggen daarmee. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
Heb hetzelfde. Kan ook niet meer inloggen na update van de Android app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 16:11
Ik heb de error die ik kreeg maar even in dat topic gezet. Wel weer slordig van hun, gewoon niet fatsoenlijk testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
even de cache wissen. van de app.
gegevens wissen ergens bij apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
Helpt helaas niet bij mij (Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
@Wizzmerlin, hier werkte dat prima. eerst oude verwijderen? zou het ook moeten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
Kijk, inderdaad helpt het verwijderen en herinstalleren.
Maar dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

I.i.g. bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 16:04
Even iets anders, wat denken jullie hier van: https://www.kickstarter.c...ng-room-talk-to-your-home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:32

Tim Schuhmacher

abasios

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe versie is er.

Lokaal werkt nogsteeds niet.

[ Voor 44% gewijzigd door HeroS op 04-06-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
App doet het weer niet (remote). Bij jullie?

Was wel blij met de toevoeging van bewegende beelden bij de camera's.

(...)
Oh wacht. Kan te maken hebben met de FritzBox update van gisteravond. Dat eerst maar even onderzoeken. De camera's zijn ook niet via het Zipato Dashboard te benaderen...

[ Voor 43% gewijzigd door Wizzmerlin op 06-06-2014 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remote geen probleem. Lokaal nog niet maar blijkbaar is er een probleem met de huidige firmware en de APP.

Daarnaast heb ik nog een lijstje met 20 bugs aangeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
Oooh, 20 maar? :)

Er is, zo te zeggen, nog voldoende ruimte voor verbeteringen daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:01
Weet er iemand of het mogelijk is om Cresta regensensoren en temperatuursensoren uit te lezen?
Werkt gewoon op 433mhz, zou wel moeten lukken lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
beOnt schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:49:
Weet er iemand of het mogelijk is om Cresta regensensoren en temperatuursensoren uit te lezen?
Werkt gewoon op 433mhz, zou wel moeten lukken lijkt mij?
Deze worden volgens mij niet ondersteund. Ik had er drie van mijn homewizard en die heb ik niet gekoppeld gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Windows phone App komt er aan...

Ing. David Karlovský
Hi,

this month will be available unofficial application for Windows Phone 8.1 on Windows Store.

When it will be released, we would inform everybody on forum.

Zie:
https://community.zipato....-for-a-windows-phone-app-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:32
@HeroS weet jij al iets meer of Somfy wordt ondersteund door Zipato. Deze ondersteuning is voor mij het breekpunt om deze nog niet te kopen.
Ik zie reacties Zipato van meer dan een jaar geleden dat ze er op terug komen. Echter ik zie dat niet meer gebeuren als het al zo lang duurt.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Eindelijk een Windows Phone app wacht er met smart op.

Er liggen weer eens wat regels uit mijn verlichting gaat niet meer automatisch aan sinds 2 dagen en een regel die ik heb om mijn verlichting uit te zetten als ik op vakantie ben werkt ook niet meer :O 8)7 })

[ Voor 67% gewijzigd door xylonite op 18-06-2014 13:09 . Reden: problemen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jghaanstra
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 23:06
Iemand al ervaring met de Zipato ZBMP1 module voor het uitlezen van de slimme meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Xylonite >> Met een between tijd er toevallig in? Of gebruik je de random functie?

@jghaanstra >> Ik lees op het zipato forum dat hij nog niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik heb hem gekoppeld aan de sunset uit de virtuele weer station, heb de regel ook op nieuw gebouwd maar nog doet hij het niet, ook andere regels werken weer niet goed ben het spuugzat ondertussen met die zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar kan ik me wat bij voorstellen. Niet is frustrerender dat de ene dag wel iets werkt en de andere dag niet.

Enige wat ik je kan adviseren is om al je regels even uit te zetten en een sync te doen. Daarna 1 voor 1 aan te zetten om te kijken waar het probleem zit.
Wat mij nogal eens gebeurd is dat ik een device verwijderd heb en deze nog ergens in een regel staat waardoor de hele boel hangt.

En anders even naar support@zipato.com mailen of support.zipato.com gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Het gaat om een systeem dat al maanden niet uitgebreid is, iedere 2 maanden moet ik wel 1 of meerdere regels opnieuw bouwen.

De problemen treden altijd op met regels waarin ook een virtuele sensor / schakelaars in verwerkt zitten wellicht passen ze daar iets in aan waardoor ze niet meer goed lijken te functioneren ofzo.

Ik zal de virtuele dingen eens verwijderen en de regels en ze opnieuw bouwen, kijken hoelang het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik vind die slimme meter input toch echte en beetje een mislukt productje momenteel hoor.
Volgens mij is de slimme meter zelf een europees dingetje dus wel een gemiste kans momenteel.
en ook niet echt een moeilijk dingetje gezien de raspberry met een kabeltje van een paar tientjes ook het truukje kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Er is een update beschibaar voor de iPad app van Zipato 2.5.3

RGB enhancements for non Zipato RGB controllers
Layout fixes for list of devices in rooms

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komt ook een update van de Android versie waar o.a. hoge resolutie telefoons weer normale iconen tonen.

Heb hem al draaien maar een aantal dingen werken nog niet goed. Na deze update zal Zipato niet veel meer gaan wijzigen omdat Zipato werkt aan een nieuwe App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een Fibaro RGBW module geinstalleerd en gekoppeld aan de Zipatobox. Echter kan ik de kleur wel op de computer aanpassen maar niet met de app. Zowel op de iphone als ipad app niet. Welke instelling zou ik fout kunnen hebben?

Daarnaast ben ik op zoek naar de live stream url voor de Foscam 8904 in hoge en lage kwaliteit. Wie weet die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik http://IPADDRESS/videostream.cgi gebruik dan geeft hij aan Protocol is not supported.

(ip adres verandert in eigen ip dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg mijn Foscam ook niet aan de slag maar heb er weinig moeite voor gedaan. Zie het nut niet zo om hem in me Zipabox te hebben.

ipadres met poort geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

http://www.zoneminder.com/wiki/index.php/Foscam_FI8904W

Hier staat nog wat meer info

Ik heb van de week via iBood een Foscam FI9831W besteld eens kijken op we die zichtbaar kunnen krijgen via de Zipadoos, ik ga hem sowieso koppelen aan mijn Synology NAS voor de opname functionaliteit.

[ Voor 53% gewijzigd door xylonite op 02-07-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dshop
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-10-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:59:
Gister een Fibaro RGBW module geinstalleerd en gekoppeld aan de Zipatobox. Echter kan ik de kleur wel op de computer aanpassen maar niet met de app. Zowel op de iphone als ipad app niet. Welke instelling zou ik fout kunnen hebben?

Daarnaast ben ik op zoek naar de live stream url voor de Foscam 8904 in hoge en lage kwaliteit. Wie weet die.
Heb je de laatste versie van de APP? deze is nl gisteren voorzien van een update speciaal voor RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het installeren van deze app heb ik inderdaad de mogelijkheid tot het aanpassen van de rgb met de mobile device
Dshop schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:25:
[...]

Heb je de laatste versie van de APP? deze is nl gisteren voorzien van een update speciaal voor RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende vraag, Ik zou graag bij een alarm melding willen dat alle lampen in huis aan gaan. Ik heb een scene aangemaakt waarin in alle lampen heb zitten en heb ook een alarm melding gemaakt waarbij een sirene af gaat. Echter het koppelen lukt zo niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mij om het even, als de verlichting dan maar aan springt. Ik kan de scene in een regel mee nemen of rechtstreeks aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat werkt er dan niet? Post eens de rule.

Scenes vind ik eerlijk gezegd ruk werken en gebruik deze alleen maar als shortcuts om een virtuele switch aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Er staat mij bij dat in het z-wave protocol ook een optie is voorzien dat apparatuur aangaat bij een alarmmelding. Bij Fibaro switches zie je in het configuratiescherm : alarm all on/off.

Ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar misschien heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door in elke module alarm broadcasting aan te zetten heb ik de functionaliteit er in gekregen. Echter bij elke module die je include moet je er even bij stil staan om dit aan te passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is vrijdagmiddag dus misschien ben ik niet meer zo scherp maar wat is nou precies je vraag?/wat lukt er niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen Tweakers...
Vraag, in de zipato rule creator zou ik het volgende willen bouwen
If bewegingsmelder in kantoor beweging ziet verlichting aan. Dit is goed te doen, maar dan

If de bewegingsme;der heeft tussen nu en 5 minuten geen beweging gezien dan lamp uit.

Bij beweging moet de teller weer bij nu beginnen.

Heeft iemand dit ooit gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Ik zag dat de securitymodule nu leverbaar is. Dit is volgens mij wel een ding die andere z-wave leveranciers niet bieden.

http://www.domotica-shop....voor-zipabox-p-16673.html

Ik schrok wel van de prijs van 139 euro. Lijkt een een mooi ding om ook bedrade contacten aan te sluiten.
Met de beslissing wacht ik echter maar tot versie 1.0 er is. Dan weten we echt welke richting e.e.a. op gaat. Ook qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ja nog steeds geen 1.0 he.... Iemand een idee wanneer die komt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zou eerst 0.9.999 nog komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
Als je een fibaro FGMS-001 sensor hebt, dan kan je de timer instellen. Bij motion binnen deze timer gaat hij weer overnieuw tellen. de parameter is Motion Alarm Cancellation delay.
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:48:
Goedemorgen Tweakers...
Vraag, in de zipato rule creator zou ik het volgende willen bouwen
If bewegingsmelder in kantoor beweging ziet verlichting aan. Dit is goed te doen, maar dan

If de bewegingsme;der heeft tussen nu en 5 minuten geen beweging gezien dan lamp uit.

Bij beweging moet de teller weer bij nu beginnen.

Heeft iemand dit ooit gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rednas33 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:28:
Als je een fibaro FGMS-001 sensor hebt, dan kan je de timer instellen. Bij motion binnen deze timer gaat hij weer overnieuw tellen. de parameter is Motion Alarm Cancellation delay.

[...]
Goedemorgen, de instelling bijgewerkt van 30 naar 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@anjos ik heb hem maar ga er waarschijnlijk niks mee doen. Misschien kunnen we wat regelen.

Heb je een bedraad alarm?

Ben nu nog ff druk dus kom er nog op terug.

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste