Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-05 22:13
HeroS schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:19:
Volgens mij alleen de kleur, intensiteit en alleen wit.

Je kunt wel in de standaard config de wit kleur warm/kouder maken.

Maar zou er eens naar moeten kijken of bovenstaande 100% klopt.
Anjos had het al gevonden, wit is dus aan te passen als ik het zo lees in de rule generator.
Ik ga er ook maar eens mee experimenteren, er zijn leuke mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb gisteren even snel getest of dit kan. Maar het werkt niet goed. Hij gaat wel naar wit maar niet naar de warmste of koudste.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 13:29
wat bedoel je met 'niet naar de warmste of koudste'?

Ik heb een rule gemaakt waarin hij van -100 (koudste) naar +100 (warmste) gaat in 6 stappen en dat lijkt goed te gaan.

[ Voor 147% gewijzigd door Anjos op 31-08-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@HeroS beetje op hol geslagen? En de website zier er weer heerlijk overzichtelijk uit. Top

Tjongejonge. Wat ligt de site er toch vaak uit de laatste dagen. Uptimemonitor blijft de hele dag mailen.

[ Voor 37% gewijzigd door Gratje op 04-09-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klein beetje nieuws...

Er zijn deze week 2 nieuwe support medewerkers aangenomen bij Zipato. Dus hopelijk wordt hierdoor ook het support gedeelte wat sneller en gaat men ook eens goed kijken naar het forum.

Er komt ook weer een grote update van de firmware aan. Vooral zaken met het alarm worden aangepakt hier zitten nogal wat bugs in.

Nee, nog geen v1.0 :)

@Gratje > ben ook bezig met jouw motion regel maar krijg het niet voor elkaar. Maar heb een mogelijke oplossing zodra ik het werkend heb zal ik even een post maken.

Vandaag komt ook de power clamp binnen zodat ik de power module kan gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Er zijn deze week 2 nieuwe support medewerkers aangenomen bij Zipato. Dus hopelijk wordt hierdoor ook het support gedeelte wat sneller en gaat men ook eens goed kijken naar het forum.
Vandaar dat ik allemaal completed meldingen van oudere postings krijg. Soms meldingen van een jaar of ouder. Ik vermoede al zo iets.

[ Voor 14% gewijzigd door Anjos op 05-09-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
@HeroS. Top en bedankt. Zit zelf ook nog te vechten. Maar lukt nog niet.
Zag ook al een nieuwe naam bij de support voorbij komen. Goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_vdberg
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-10-2020
Support van Zipato is om te huilen. Men reageert gewoon weg helemaal niet.
Ik heb besloten om morgen mijn zipato terug te sturen indien ik nog steeds geen reactie op mijn support vraag heb. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_vdberg
Ik heb een knx module gekoppeld aan mijn zipato. de wijzingen in de knx omgeving zijn wel zichtbaar binnen de zipato omgeving. als ik echter via de zipato omgeving iets wil wijzigen (schakelen) in de KNX omgeving gebeurd er niets. (er wordt niets naar de knx modules geschreven)

KNX->Zipato (zichtbaar in zipato)
Zipato-> KNX (niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat er wat problemen zijn met de KNX module. Jouw vraag komt me niet bekend voor.

Waar heb je je vraag heen gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_vdberg
support@zipator.com
aangemaakt op het forum
en op support.zipato.com

aangezien ik niet weet welke van de bovenstaande worden gelezen en of gebruikt. Maar blijkbaar reageert men op geen van de bovenstaande.
Ik heb de spullen gekocht via de www.domotica-shop.nl prima service ook zij hebben getracht om zipato te laten reageren, zij hebben ook de toezegging gehad van zipato dat ze er mee aan de gang gingen echter ook daarna niets meer van zipato vernomen.

Het positieve van de zipato vond ik de mogelijkheid om meerder verschillende systemen te koppelen maar dat blijkt dus niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geef me eens je ticket nummer en de link naar het forum.

Zal ik eens voor je kijken of ik ze kan bereiken. Lukt mij ook niet altijd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gratje >> Heb het voor elkaar. OMG veelste lang mee bezig geweest.

Ik wil dus dat de lamp altijd aanblijft als er beweging is. Hij mag pas uit gaan na 1 min. geen beweging. Ik zal binnenkort even een post maken op me webblog.

Maar voor nu...have fun.

Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-blog.nl/download/rule-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-blog.nl/download/ruel-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
HeroS schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:11:
@Anjos >> Heb het voor elkaar. OMG veelste lang mee bezig geweest.

Ik wil dus dat de lamp altijd aanblijft als er beweging is. Hij mag pas uit gaan na 1 min. geen beweging. Ik zal binnenkort even een post maken op me webblog.

Maar voor hun...have fun.

[afbeelding]

[afbeelding]
En zo?
YouTube: Vesternet - Motion Activated Light using the Zipato Rule Creator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
HeroS schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:11:
@Anjos >> Heb het voor elkaar. OMG veelste lang mee bezig geweest.
Waarschijnlijk bedoelt voor Gratje :)

[ Voor 60% gewijzigd door Anjos op 08-09-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
HeroS schreef op maandag 08 september 2014 @ 20:14:
Dan gaat dit altijd uit bij "no-motion" dat wil ik niet.
Volgens de video niet....

• nknoors
  • Laatst online: 27-07 13:31
Ik sta op het punt om ook de zipabox aan te schaffen prive en voor een verenigingsgebouw, maar zit nog met een paar vragen.

- is bereik van meer 30 a 40 meter een probleem? Of gaat dat goed als je maar genoeg zwave componenten hebt die als hub werken? Als ik bv. om de 5 a 10 meter een zwave thermostaat kraan heb zitten, gaat dat werken?
- Klimaat sturing is een betaalde dienst? Wat is klimaat meer dan de verwarming schakelen met rules?
Klimaat is in de basis niet betaald. Alleen de "hysteresis" moet je voor betalen. Even google wat dit bekend.

Of 30-40 meter een probleem gaat worden kan ik niet zeggen. Dit is afhankelijk van vele factoren.

Een andere zwave module kan inderdaad als router optreden maar lang niet alle modules. Vaak wordt dit wel vermeld. De meeste modules op "vaste" stroom aangesloten kunnen routen.

Mocht je probleem met bereik hebben dan kun je een 2de zipabox toevoegen of een repeater ergens neer zetten.

• nknoors
Bedankt HeroS voor het snelle antwoord.

Iedere zwave repeater zou moeten werken? bv: VISION Z-WAVE REPEATER

Wat hysteresis betreft, dat betekend dat ik de hysteresis niet kan aanpassen, dus met 1 default waarde voor de hysteresis werk?

Is er een mogelijkheid om een voice gesprek te voeren via de zipato box, liefst naar mobiel netwerk?
Heb geen ervaring met repeaters. Maar die zou inderdaad moeten werken.

Hysteresis >> geen idee heb geen verwarming.

Voice gesprek is niet mogelijk. Dit heeft er wel in gezeten maar hebben ze eruit gesloopt omdat het niet naar behoren werkte. Is wel de bedoeling dat dit terug komt....vraag alleen niet wanneer.

Maar het zou misschien wel met een omweg kunnen werken.

• nknoors
Bedankt HeroS.

Als iemand nog weet hoe het met de verwarming zit, dan graag.
nknoors schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:39:
- Klimaat sturing is een betaalde dienst? Wat is klimaat meer dan de verwarming schakelen met rules?
HeroS schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:18:
Klimaat is in de basis niet betaald. Alleen de "hysteresis" moet je voor betalen. Even google wat dit bekend.
nknoors schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:33:
Wat hysteresis betreft, dat betekend dat ik de hysteresis niet kan aanpassen, dus met 1 default waarde voor de hysteresis werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Wordt weer een stuk overzichtelijker zo, ben benieuwd!

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
Ziet er mooi uit. Ik ben benieuwd hoe lang dit nu weer op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag toegang gekregen tot de nieuwe GUI. Whau, dat ziet er goed uit. Mag er helaas niks overtellen :(

Maar het is denk ik voor zo'n 90% klaar. De rule creator en dashboard zijn nu 1 ding, daarnaast is er gewoon veel meer ruimte en is het veel overzichtelijker geworden. Ziet er ook gewoon luxe uit.

Ik zal even proberen om te regelen dat ik wat screenshot mag posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Wordt deze dan gelijk geïntroduceerd met versie 1.0 van de Firmware, of heeft dit geen afhankelijkheden?
Ook al iets meer bekend over de hub met multimedia mogelijkheden, deze kan dus als vervanger ingezet worden van de huidige box of is hij te koppelen aan de huidige box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De firmware hangt deels los van het nieuwe dashboard. Ik heb bv zelf al de nieuwe firmware draaien maar deze had ik niet nodig voor het nieuwe dashboard.

Ik denk dat Zipato nog even wacht met de v1.0 maar er komt wel een nieuwe firmware aan (als het goed is eind deze week).

Over de HUB heb ik gevraagd maar deze vraag heb ik niet beantwoord gekregen. Mijn contactpersoon is nogal druk omdat de beurs net geweest is. Dus ga hem nu nog even niet aan ze kop zeiken. Maar ga het zeker nog een keer vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
Goed dat je een directe ingang bij zipato hebt HeroS. Ik hoop dat in de nieuwe firmware de virtual meter is opgelost. Mijn attribute namen verdwijnen. Waar ik ook nog wel wat meer over te weten wil komen is de support van sommige 433 producten. Ze moeten het gemakkelijker maken om deze zelf toe te voegen, met een soort learning mode ofzo.

Ik ben ook benieuwd in versie 1.0 hoe het hele primium gebeuren gaat worden.
Variabelen in email en de grafieken van meters lijken me meer een basis functionaliteit. Ik denk dat een over groot deel van de gebruikers niets wil betalen. In iedergeval geen 120 euro per jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat in de nieuwe firmware de virtual meter is opgelost. Mijn attribute namen verdwijnen.
>> Dit is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:11
HeroS schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:29:
Ik hoop dat in de nieuwe firmware de virtual meter is opgelost. Mijn attribute namen verdwijnen.
>> Dit is opgelost.
Heb hier nog steeds last van, antwoord Zipato support:

Hi Theo,

This is an issue related to an current UI version which will soon be replaced by a new one. With the current UI version, virtual devices UI data is no longer being saved as the new UI will work on different principle. For that reason this will not be resolved until the release of the new UI. It should be released in a 2-3 weeks from now.

I must ask you for a little patience until it is released.

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké, mij is wat anders verteld.

Geloof er echt niks van dat de nieuwe ui over 3 weken klaar is. Moet nog pittig wat aan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Maar dit is in lijn met eerdere ervaringen. Planning is niet de sterkste kant van Zipato. Kan altijd een maandje of wat later worden.

Ik vind de nieuwe UI overigens erg fraai om te zien. Daar wordt ik wel weer blij van. Ik begrijp overigens niet zo goed wat dat zwarte kastje in het filmpje van Cedia 2014 kan. Is dit een Zipato light box of een interface naar audio apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
HeroS schreef op zondag 21 september 2014 @ 15:40:
Oké, mij is wat anders verteld.

Geloof er echt niks van dat de nieuwe ui over 3 weken klaar is. Moet nog pittig wat aan gebeuren.
We wachten maar af, planning, roadmap, etc is niet hun sterkste punt. Ondertussen gebruiken ze wel resources voor de tv hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net nog even contact gehad met Zipato. Er staan weer mooie zaken op het programma welke Zipato net even een duwtje gaan geven t.o.v. de concurrenten.

Ten aanzien van de getoonde box...Mag helaas weer niet veel vertellen maar uuuh, iets met google TV, enzo :)

En ik krijg volgende week de test omgeving van de nieuwe UI dus er zit dus blijkbaar meer tempo in het geheel dan ik dacht.

[ Voor 4% gewijzigd door HeroS op 21-09-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 14:33
Ik ben over.

Als early adopter van de Zipabox wist ik dat een aantal zaken nog niet uitontwikkeld waren. Ik was dan ook bereid om te wachten totdat de nodige foutjes hersteld waren. Maar na de talloze niet nagekomen toezeggingen is inmiddels mijn vertrouwen ten opzichte van Zipato te ver gedaald.

In de tussentijd heb ik een Razberry aangeschaft en hier Domoticz op geïnstalleerd. Wat een verademing. Open Source, een actief gebruikersforum, een systeem dat geen links ergens in de cloud heeft en een prima UI, inclusief grafieken. En draaiend op een kastje van € 107,50 (WirelessWonen).

Inmiddels zijn mijn Zwavenodes zonder enig probleem overgezet.

Sorry Zipato, het heeft mij net te lang geduurd. Desalniettemin wens ik jullie succes de komende jaren..

Zipabox anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Ik kan me voorstellen dat je het wachten een beetje beu bent. Toch kan ik ook weer enthousiast worden van de nieuwe ontwikkelingen die ze aan het doen zijn. Ik ben overigens ook van mening dat ze meer aandacht aan de communicatie met hun klanten moeten besteden. wat dat betreft jeuken mijn handen soms. Frustrerend bijna om te zien dat ze technisch een grote troef in handen hebben en het toch communicatief zo verprutsen. Ik hoop nog steeds dat het wachten wordt beloond.
Ik heb ook Domoticz op een Pi draaien als probeersel. Als ik het kastje echter zie liggen met een geheugenkaartje aan de zijkant dan ziet dat er niet uit als een homecontroller waar je de hele automatisering van je huis op draait. Al moet ik zeggen dat ik het softwarematig wel knap vind zoals het gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Met een pi b+ valt de kaart binnen de behuizing :)
Even zonder grappen, als het zo makkelijk kan zijn op een pi is het toch gewoon zonde dat het zo gaat bij een professioneel bedrijf.
Blijft gewoon zonde dat iedereen onvrijwillig eigelijk testuser is.
We zien wel waar ze mee komen. Fibaro verliest ook users met bosjes door brakke fw en ik ben benieuwd waar vera mee komt. Naast nieuwe hardware zijn ze daar ook met die nieuwe ui al een tijdje bezig....

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Het valt mij ook op dat veel bestaande leveranciers moeite hebben te leveren. Toch gek eigenlijk. En ondertussen ontstaan er weer veel nieuwe initiatieven die alle protocollen zeggen te gaan ondersteunen. Om maar niet te spreken van bijv. Apple en Samsung die voorbereidingen treffen voor een massale invoering. Ik hou het maar even bij de aanschaf van devices, zoals een buitencamera. En inderdaad maar even kijken waar het allemaal naar toe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 14:33
De Pi past prachtig in z'n bijgeleverde behuizing, maar heb 'm nu nog even 'open' in de meterkast hangen. Ik weet niet wat het sluiten van de behuizing doet met de temp van de Pi. Vooralsnog netjes rond de 41 graden.
Vreemd ook dat er voor de Pi B+ geen koelelementen te krijgen zijn; of ik kan ze niet vinden. Voor z'n voorloper, de B, zijn ze er wel.

Ben het met je eens dat het er bizar simpel uitziet. En om dat nu de domotica in je huis te laten regelen.. Maar ik ben ervan overtuigd dat de binnenkant van de Zipabox er niet veel spannender uitziet.

De nieuwe ontwikkelingen van Zipato ga ik ook in de gaten houden. Ben wel benieuwd wanneer de stap naar een volwassen bedrijf gezet gaat worden. Hoe een bedrijf met z'n betalende klanten omgaat is zeker deze tijd cruciaal voor het succesvol zijn. Keren klanten zich tegen je, dan zal je de grootst mogelijke moeite hebben om het vertrouwen weer terug te winnen.

Domoticz zal toch meer iets voor de Tweakers onder ons zijn. Ik denk dat de meeste consumenten een product willen aanschaffen dat direct out-of-the-box werkt en waar een officieel bedrijf achter zit.

Voor nu, nu het hele domoticagebeuren voor consumenten nog steeds(!) in de kinderschoenen staat, ben ik tevreden met het hobbyen met de Razberry/Domoticz.
Veel meer dan lampjes aan- en uitschakelen en het detecteren van allerlei uitermate interessante gegevens doe ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
die koelelementen kun je ook op de b+ doen maar in principe heb je ze niet nodig.
Ik heb een mediaPI draaien in Turbo en daar heb koelelementen van een B opgezet maar volgens mij is het niet echt functioneel gezien de turbo sets zonder koeling worden geleverd (en zoals je al aangaf, ze zijn er (nog) niet voor de B+);)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
zo ben ook een tijdje weg geweest.
nieuwe interface ziet er goed uit.
@HeroS, zodra ik tijd heb zal ik weer eens gaan stoeien met die rule van de verlichting.
weet alleen niet hoe ik met die variabelen moet werken.
en kan ik die send messages en http dingen weglaten? want die gebruik ik niet.
en ik neem aan dat rule 98 voor controle aan is. en rule 100 voor uitzetten?

[ Voor 26% gewijzigd door Gratje op 23-09-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraagje. (Misschien wel een hele domme zelfs). Ik heb een horstmann hrt4zw thermostaat en de horstmann asr-zw als ketel relais. Moet ik de hrt includen en maakt deze dan automatisch verbinding met de asr of moet ik deze beide apart includen en dan middels een thermostaat in de zipabox koppelen?

Alvast bedankt.

Groetjes Maikel

( @HeroS , complimenten voor je blog en info die je hier deelt, zeer waardevolle info! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gratjes >> die kun je inderdaad weg laten. Rule 98 gaat ook uit en 100 ook. Maar kreeg het niet fatsoenlijk werkend in 1 regel. Dus vandaar 2 regels.

@Maukelllll >> Bedankt, weet geen antwoord op je vraag.

Afbeeldingslocatie: http://www.domotica-blog.nl/FILES%2F2014%2F09%2Fzipato-grafieken.jpg.axdx

Wil je dit ook ? >> kijk dan even hier:
http://www.domotica-blog.nl/post/zipabox-mooie-grafieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Volgens mij moet je eerst de ASR koppelen, dan de HRT4 en dan vervolgens de 2 aan elkaar koppelen bij de instellingen/associaties. Dat wasbij de vera in ieder geval. Bij de zipadoos weet ik ff niet meer, heb hem daar heel kort gebruikt omdat ik de hysteresis niet in kon stellen...

• nknoors
@DRuw: is er een standaard hysteris instelling in de zipabox? Zo Ja, waarom de behoefte om de hysteris in de stellen?

• DRuw

DRuw

Topicstarter
1 graad… dat is mij teveel..
instelling op 20 graden en vervolgens kapt hij bij 21 maar dan zet hij pas de cv uit waardoor de boel nog verder voorverwarmt en het nog warmer werd.
vervolgens wordt het dan weer 19 voordat hij aan ging.
Maar ik had meer issues met mijn verwarming toentertijd waardoor ik dit nu anders heb geregeld (met een vera).
Mijn verwarming is ook een keer of 5 op hol geslagen zodat het naar ruim 24 graden ging en niemand die mij kon vertellen waarom.
Het werkte gewoon niet stabiel.. toentertijd.

• nknoors
@DRuw: Duidelijk, bedankt!

Ik heb begrepen dat de hysteresis nu op 0,5 graad , dat is dus nu beter.

Iemand anders ervaring met verwarming via zipabox schakelen?

• tdolder
Ik heb stadsverwarming en gebruik de zipabox voor mijn verwarmingsregeling.
De Fibaro multisensor doet dienst als thermostaat input en Eurotronic Stella-Z kranen als output op de verwarmingsplaten.
Het heeft mij ook veel puzzelwerk gekost om het goed werkend te krijgen.
Het op hol slaan van de verwarming heb ik ook gehad Helaas hebben de meeste multisensoren af en toe last van meetfouten, maar met regels kun je dit wel oplossen. Ik heb het nu ongeveer een half jaar redelijk stabiel draaien.
Ben nog wel aan het kijken naar Nest mede vanwege de hysteresis, integratie met deze producten zou geweldig zijn

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Je kan je aanmelden om een beta test versie van de Zipato App voor Windows Phone te krijgen

[/quote]
Hi,

if anybody want to test beta version, please, send me your live account registered to your phone. Please send mail to: beta@zipato.cz. We will distribute beta for testing this week. Official version will be released further.

Thank you.
D. Karlovský
[quote]

[ Voor 29% gewijzigd door xylonite op 29-09-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice!

Heb vandaag de beta van de nieuwe Android APP gekregen. Ziet er allemaal zeer netjes uit en een paar leuke extra dingetjes. Nog geen fancy stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Netjes, ik heb ondertussen een iPhone 6 maar ik heb me wel aangemeld voor de Windows Phone beta. Heb het WP toestel er nog naast om de voortgang van Windows Phone te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Laatst online: 11-09 22:48
Heeft iemand de P1 module aan de praat gekregen? Als ik klik op toevoegen dan komt het stukje van include inbeeld en na 60 seconden komt de melding dat het mislukt is :(
Kan ook niets indrukken op de module...

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
Kan iemand mij uitleg geven over alarm meldingen?
gisteren ging mijn fibaro rookmelder af. (reden doet er niet toe).
mijn fibaro roller shutter v2's deden niets, terwijl ingesteld staat dat ze open moeten gaan bij alarm_smoke.
al mijn lampen gingen wel aan.
toen de melding van rook weg was, gingen mijn lampen weer uit. maar ook mijn rolluiken gingen dicht.
voor mijn lampen heb ik verschillende modules, everspring stopcontact plug, philio switches.

Maar waarom gaan mijn lampen aan als er alarm is? kan nergens settings daarover vinden.
en waarom gaan mijn rolluiken dicht als het alarm stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Steefph >> je hoeft hem niet los toe te voegen. De module in het slot 1 duwen (zonder stroom op je box) en dan de stroom er weer op gooien. Dan zou je hem meteen bij de devices moeten zien.

@Gratje >> toevoevallig ingesteld dat modules moeten reageren op alarm?

Ik heb mijn rookmelders buiten het normale alarm geregeld omdat ik dan veel meer in de hand heb. Dus via de rule creator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
@HeroS, ik heb niets ingesteld dat ze moeten reageren, want heb die settings niet. mijn everspring AN1582 en TKB TZ68E en philio inbouwschakelaars hebben geen settings die mbt alarm zijn.
heeft dat te maken met associations? dat ze getriggerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
HeroS schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:37:
@Steefph >> je hoeft hem niet los toe te voegen. De module in het slot 1 duwen (zonder stroom op je box) en dan de stroom er weer op gooien. Dan zou je hem meteen bij de devices moeten zien.

@Gratje >> toevoevallig ingesteld dat modules moeten reageren op alarm?

Ik heb mijn rookmelders buiten het normale alarm geregeld omdat ik dan veel meer in de hand heb. Dus via de rule creator.
Dat doet dus helaas helemaal niets :( meerder keren geprobeerd en krijg maar geen verbinding. Wel vreemd dat er een optie is bij modules om de P1 toe te voegen als hij automatisch herkend zou moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat staat er in de handleiding dan. Ik weet dat er wel wat problemen zijn met de P1 module.

Heb zelf de power module met clamps maar deze werkt ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Na de update werkt mijn RF433 niet meer. Box reboot en reset geen resultaat
Grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas Somfy werkt hier niet goed. Ene screen af en toe wel de andere niet. Was net als vroeger bij de HomeWizard. Zal toch aan het bereik liggen van de box.

Vreemd de screens en de zipatobox zitten niet ver van elkaar en de gewone afstandbediening van somfy doet het wel van een grote afstand.

Jammer....hopelijk wordt dit op korte termijn verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
HeroS schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 19:09:
Wat staat er in de handleiding dan. Ik weet dat er wel wat problemen zijn met de P1 module.

Heb zelf de power module met clamps maar deze werkt ook niet goed.
In de handleiding staat het volgende:
Power off
Connect P1
Power On
add module "P1"

Lijkt behoorlijk straight forward maar, realiteit is dus net even anders... Blijf het gewoon proberen. Misschien dat de module opeens het licht ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@heros

Had ik nog niet gezien maar nu wel.

het pairen werkt wel en de instellingen ook gedaan volgens hun beschrijven maar de screens blijven het de ene keer wel doen en dan weer 1 screen niet.

Ik zal ze wel een mail sturen maar ik denk dat het aan het bereik ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ziet mooier uit, alleen qua functionaliteiten lijkt er verder niet veel veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt:

- Toevoegen
- Module/netwerk indeling
- Grafieken
- Favorieten
- Sortering van modules

Maar ik heb nog niet de laatste versie want er zijn nog meer zaken anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
@HeroS, ziet er goed uit vooral het donkerdere interface kijkt wat prettiger. je hebt het over volgende week beta. is daar ergens voor in te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is mij een beetje onduidelijk.

Men heeft het over downloaden maar volgens mij word de staging url gewoon public.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
@Hero, app ziet er een stuk beter uit dan de huidige, hebben ze de tablet versie ook zelf in te richten dashboard mogelijkheden meegegeven? En heb je de iOS versie ook ter test gekregen?

Ik heb helaas nog steeds problemen met de RF module sinds de firmware update, ze zijn er druk mee bezig maar helaas nog geen oplossing.
Heb wel besloten geen kaku spullen meer erbij te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

De nieuwe app ziet er heel goed uit en ook eindelijk nieuwe devices includen via de app, nu nog de mogelijkheid nieuwe regels te maken via de app. Ik hoop dat het snel uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De APP is nu nog een beetje simpel maar er zijn wel plannen om hem slimmer te maken. Ik heb een behoorlijke lijst met punten bij hun neergelegd. Ze gaan er mee aan de slag.

Er bestaat een iOS versie maar deze heb ik nog niet gezien.

Regels maken via de APP zie ik voorlopig niet gebeuren. Er zijn wel wat ideeën om het meer te maken zoals IFTTT/Magic van Fibaro.

Dat er problemen zijn met de RF module is zeer vervelend maar dit verbaasd me niks aangezien ze de heleboel 360 graden hebben omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Na diverse mailwisselingen, testen and aantal reboots werkt mijn RF433 module an de devices gelukkig weer. Heb al vaker problemen gehad met de kaku devices en de vorige keren moest ik ze allemaal opnieuw toevoegen, dit was nu gelukkig niet het geval.
Nu in spanning wachten op de nieuwe interface en iOS app...

Ik hoop dat ze dan zich gaan richten op de ondersteuning van o.a. Nest, Philips Hue, Homekit en Logitech Smart control.

Voor wat betreft de verwarming heb ik de knoop doorgehakt en ga ik de Nest bestellen in combinatie met een zoneklep voor de benedenverdieping. De huidige Eurotronic thermostaat kranen verhuizingen dan naar de bovenverdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi dat is fijn om te horen.

Ik heb ook een Nest. Hij bevalt tot op heden prima. Leuk ding! Of het echt wat gaat besparen is natuurlijk nog afwachten. Zie het ook meer als een gadget.

Kom z.s.m. met een review.

Ik heb regelmatig contact met Zipato om wat dingen te reflecteren. Hier kwam Nest ook aan de orde. Zipato is hier wel mee bezig maar heeft zeer lage Prio men wil een soort algemene support maken voor IP devices. Maar volgens mij kunnen ze zo direct hier niet meer omheen en zullen ze er wel wat mee moeten doen.

Hopelijk komt iemand anders met een slimme oplossing om dit voor elkaar te krijgen.

API Zipato naar API Nest en weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gratje
  • Niet online
krijg hem net binnen als beta.
reinstall gedaan, nog steeds de oude 2.1.3.4. 5 minuten later kreeg ik de update binnen.

waar kan je feedback geven? heb dubbele sensors. 1 sensor 2 keer in de lijst. 1x als wat voor sensor het is, 1x met de benaming van de sensor.
indelingen die niet kloppen van devices.
als ik 1 kamer selecteer. krijg ik niet al mijn devices te zien die daar zitten etc.

[ Voor 154% gewijzigd door Gratje op 16-10-2014 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Feedback hier volgens mij:
https://plus.google.com/communities/107959331935751006364

Het klopt inderdaad van de dubbele sensoren krijgt dit komt omdat men het hele module gedeelte veranderd heeft. Uiteraard is dit natuurlijk wel een bug maar als je ook het nieuwe dashboard hebt dan snap je wel waarom dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
HeroS, heb jij in je hele huis pulsschakelaars? Ik las net namelijk je blog over de Qubino en dan je regels voor het gebruik van input 2 en 3.

Ik heb op deze inputs een normale aan/uit schakelaar geplaatst en dit werkt prima. De regel wordt getriggerd bij elke verandering van de schakelaar en wordt dan uitgelezen of deze aan of uit is.

Kan natuurlijk met deze opstelling de intensiteit niet veranderen maar, dat vind ik ook niet zo belangrijk. Ik stel deze van te voren in, in de regel. Kan hem eventueel nog gaan baseren op de lichtsterkte in een vertrek.

[ Voor 24% gewijzigd door Steefph op 17-10-2014 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, heb gewone normale schakelaars in het rest van het huis.

Alleen heeft Merten van mijn serie geen pulsschakelaars dus moest ik naar een andere merk om het redelijk in de buurt van mijn Merten vormgeving te komen. Dus bij die schakelaars heb ik alles puls gemaakt om het zelfde gevoel te krijgen.

Je kunt inderdaad ook een normale schakelaar gebruiken op input 2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Vandaag gaf een van de Fibaro motion sensors de geest... Bij onderzoek bleek de batterij de oorzaak ondanks dat het dashboard aangaf dat deze nog 100% zou zijn was de batterij toch leeg.
Vermoed nu dat alle sensoren niet de juiste waarde geven want ze staan allemaal op 100%.

Staat deze sensor bij jullie ook nog allemaal op 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De batterij status zegt vaak geen hol. Snap niet waarom dat zo moeilijk is om dit werkend te krijgen.

Soms zie ik ze wel veranderen soms ook maanden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
HeroS schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:08:
De batterij status zegt vaak geen hol. Snap niet waarom dat zo moeilijk is om dit werkend te krijgen.

Soms zie ik ze wel veranderen soms ook maanden niet.
Drama dus en eigenlijk wil je ook gewoon een notificatie krijgen als batterijniveau onder bepaalde waarde komt...maar goed, ik zal er maar weer eens een call inschieten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Vooralsnog lijkt die batterijstatus bij mij altijd wel te kloppen van de Fibaro Deur/raam sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
Ik ben nu bezig met Imperihome op een Android tablet aan de muur. Wel mooi hoor, ook de integratie met web gegevens zoals buienradar, weersvoorspelling. De aansturing van de zipabox loopt ook goed. Jammer alleen dat de alarm module niet is ondersteund, maar die gebruik ik toch nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Ik ben er ook erg enthousiast over. Op die manier kun je ook snel nieuwe ontwikkelingen toevoegen zonder te hoeven wachten op Zipato. Ik heb er bijvoorbeeld nu ook twee Hue lux lampen in zitten en twee camera's. Ik wacht alleen nog op de versie voor de Ipad

[ Voor 13% gewijzigd door Anjos op 19-10-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik snap het niet helemaal, waarom wil je dat er in die tv en cam ook een zwave controller zit voor max 5 devices. Het zou een stuk handiger zijn dit als apparaat te connecten naar je Zipabox of Zipamini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
Misschien dat het alleen bedoeld is voor een lokale scene. Lichten goed zetten/gordijnen dicht. Dan is 5 misschien voldoende maar, het lijkt mij ook wat weinig. Ze willen natuurlijk niet het hoofdproduct zelf van de markt drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 20:01

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Gratje schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:37:
nou antwoord van Qubino met de vraag op de relay schakelaars ook kunnen schakelen met de fase:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Dear Mr. **********,

Thanks for buying our products.

Yes, you can change also here by switching power supply wires (just pay attention as you will have always live on the load).

If you wire the module behind the switch, I think it is better idea to connect the neutral to the input (as you need neutral wire for module) as shoewing on the diagrams.

Please, let me know if you need more help.

Best regards/Lep pozdrav,

Marko Danevcic

dus blijkbaar als je de fase en nul omdraait kan je schakelen met de fase. zoals in normale nederlandse schakelingen.
maar had mijn module al teruggestuurd.
Aha! Dat verklaart waarom mijn - vandaag aangesloten - rolluik niet handmatig te bedienen is. Daarvoor moet ik fase schakelen (voor omhoog, omlaag). Via de zipato wil het wel. Ik heb de Qubino ZMNHCA2 module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Nog meer mensen problemen met de regels sinds de overschakeling van Zomer naar wintertijd?
Ik heb een call lopen bij Zipato, schijnt bij meerdere mensen het geval te zijn, ze zijn het aan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren wel vandaag niet maar dat kan ook omdat ik de ene regel met een scheduler opnieuw heb aangemaakt.

Heb zoveel mogelijk mijn regels zonder scheduler gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Official Answer
Sebastian Popovic Posted 3 hours ago
There is a bug in the rule engine causing that some rules created during the summer time won't execute after the time has been changed recently. We are working on it, and it will be fixed asap.

Zie ook hier:
https://community.zipato....-change-to-solar-problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ah er is ondertussen ook een community post van :), zal hem in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas33
xylonite schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 08:33:
Nog meer mensen problemen met de regels sinds de overschakeling van Zomer naar wintertijd?
Ik heb een call lopen bij Zipato, schijnt bij meerdere mensen het geval te zijn, ze zijn het aan het uitzoeken.
Ja mijn Buitenlamp ging niet meer uit. Nu is het wel in orde na een synchronisatie!?!?
Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste