Ik wilde vanochtend spelen, dus spel gekocht en er achter komen dat er geen mac versie is, ondanks dat bij de requirements op de site van EA staat dat er een mac versie is. Fijn, bootcamp installatie van Windows aangemaakt en zorgen dat ik die 10 GB vrije ruimte nog heb. Wil ik de hele handel installeren, en dan is 10 GB ineens niet meer genoeg. Bootcamp verwijderd, opnieuw aangemaakt met voldoende ruimte. Spel geïnstalleerd, blijkt het in het Nederlands te zijn. Even zoeken, en dan kun je de hele bende weer opnieuw installeren als je Engels wilt hebben. Handig zo!
Afijn, ik heb inmiddels een Engelse versie geïnstalleerd, alleen krijg ik nu uitsluitend een zwart scherm met witte cursor te zien. Even herstarten dan maar, en vervolgens wordt ik in een wachtrij van 30 minuten geplaatst. Als ik dan besluit van server te wisselen dan blijk ik niks anders te kunnen joinen dan Europe West 5 en reset de wachtrij weer.
Welke usability goeroe heeft hier naar gekeken? Dit is toch, op z'n zachtst gezegd niet netjes? Misschien moesten ze bij het kopen van het spel even melden dat er geen mac versie is, en dat als je toch zo volhardend bent om dan maar een Windows install te doen, dat eigenlijk ook geen enkele zin heeft omdat ze je toch niet gaan laten spelen.
Zo, dat lucht op, nu nog 22 minuten in de wachtrij...