Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
En opnieuw blijft SimCity.exe hangen op 25% cpu eens ik de server geselecteerd heb en op Play duw. Daarnet 3 uur nonstop op een server gespeeld nochtans...
Process killen en opnieuw proberen helpt niet. Launch with administrator vanaf bureaublad helpt niet. Origin herstarten helpt niet. Enkel een reboot helpt. Maar ik kan toch niet na elke (mislukte) inlog poging op een server gaan rebooten?

Any ideas?

[ Voor 7% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 09-03-2013 12:09 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55

BiLo

PSN: toiletcleaner

Zijn er hier andere spelers die geen vrienden kunnen toevoegen terwijl je al wel bevriend bent in Origin zelf?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

en de drama gaat door. Ik probeer even in te loggen.. omdat ik een half uurtje heb. alle servers op 3 na zijn beschikbaar.. maar er kan geen verbinding gemaakt worden. Ik wist niet wat een DRM game inhield, maar bij een volgende aankoop wacht ik de eerste weken wel af voordat ik een game aanschaf.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snyder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 11:53
We have taken down EU West 4 to upgrade it to a bigger server, which will allow for a larger capacity. While we implement this upgrade, access to this server will be unavailable. Rest assured, no saves or data will be lost.
dat verklaard waarom ik niet kan inloggen :)

Knowledge is my Weapon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Snyder schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:16:
[...]

dat verklaard waarom ik niet kan inloggen :)
Aha, idd, ik had daar ook al mijn zooi staan. Nou ja, een tijdje wachten dan maar weer. Heb ik iig de tijd om te studeren :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Umh komt er nog synchronisatie tussen de servers? dit is echt kut dat je iedere keer opnieuw moet beginnen.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55

BiLo

PSN: toiletcleaner

Strunkie schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:21:
Umh komt er nog synchronisatie tussen de servers? dit is echt kut dat je iedere keer opnieuw moet beginnen.
Dan moet je weer dezelfde server kiezen...

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:15
Ik kan mijn origin vrienden die online zijn niet terug vinden in simcity, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
1337aldi schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:56:
Ik kan mijn origin vrienden die online zijn niet terug vinden in simcity, meer mensen last van?
Zitten ze op dezelfde server, of zijn ze ooit ingelogd op dezelfde server. Dit is namelijk een voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:15
timofp schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:01:
[...]

Zitten ze op dezelfde server, of zijn ze ooit ingelogd op dezelfde server. Dit is namelijk een voorwaarde.
Jep, allemaal op europa oost 1. Als ik in-game een friend request stuur krijg ik een foutmelding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
bah, ik had niet moeten uitloggen :P
Tot nu toe elke keer direct spelen maar nu een wachtrij voor de server
Dat is europe east 2

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 17:07
zo en we liggen er weer uit, nu eens kijken of mijn stadje opgeslagen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:29

Bever!

3

Heb net een volledige systeem freeze gehad, meerdere mensen met die ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kolere het begint ook vandaag weer opnieuw. 20:00 in de wacht gestaan, inloggen, zwart scherm, foutmelding in game.

Wat een belachelijke vertoning van EA zeg. Er zou toch wel een compensatie oid mogen komen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:52

BramT

Rule #1

Heeft iedereen nog problemen? Of zijn het nog maar enkelingen die we hier horen?

Hier is trouwens je compensatie: nieuws: EA compenseert vroege SimCity-spelers met gratis game

[ Voor 3% gewijzigd door BramT op 09-03-2013 14:32 ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BramT schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:31:
Heeft iedereen nog problemen? Of zijn het nog maar enkelingen die we hier horen?
Nou wat denk je zelf, het internet staat er vol mee, fora stromen over en op Twitter komen er tientallen berichten per seconde over bij. De hele game wereld spreekt erover.
Oke dat is dan nog best keurig, Crysis3 wil ik dan wel uitproberen.

Edit: Haha met 80% afgenomen, wat een mop. Misschien dat ze daar mee weg denken te komen maar de realiteit is helaas toch wat anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 09-03-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45
Domme vraag maar worden je games alleen per server gesynct ofzo? Heb gisteravond op de laptop gespeeld, log nu op de pc in, zie wel dat er 2 uur gespeeld is maar hij wil weer de tutorial doen en bij verder gaan staat mijn game niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ja alleen per server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
CopyCatz schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:42:
Domme vraag maar worden je games alleen per server gesynct ofzo? Heb gisteravond op de laptop gespeeld, log nu op de pc in, zie wel dat er 2 uur gespeeld is maar hij wil weer de tutorial doen en bij verder gaan staat mijn game niet?
Inderdaad, saves en zelfs friend list is per server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45
Bah, moet ik gaan zitten zoeken waar ik ook alweer zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CopyCatz schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:42:
Als je op je PC naar de server gaat (lees: Zou kunnen) waar je op gespeeld hebt op de laptop zie je wel je game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Donstil schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:40:
[...]
Nou wat denk je zelf, het internet staat er vol mee, fora stromen over en op Twitter komen er tientallen berichten per seconde over bij. De hele game wereld spreekt erover.
[...]
Nou, ik denk dat klachten op twitter (waar ik niet op zit overigens) en fora niet noodzakelijkerwijs de actuele realiteit weergeven. Ook zie ik de overige topics in dit themaforum rustig vollopen met reacties van mensen die gewoon aan het spelen zijn. Dit klachten-topic staat niet meer met stip op 1 en de aard van de berichten is ondertussen ook wat veranderd, in goede zin. Dat allemaal zou kunnen wijzen op dat de problemen voor een groot deel zijn opgelost.

Dat is wat ik denk. Graag wil ik daar dan wat feedback op. En wat je dan kan doen is naar zo'n forum gaan en daar het even vragen. Een paar reacties met "ja 4 van de 5 keer kan ik eigenlijk prima spelen" of "nee ik kom er nog steeds compleet niet in" zijn dan veel behulpzamer (al is het nog steeds niet sluitend, i know) dan zo'n nutteloze "wat denk je zelf" reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Nou, vandaag voor het eerst gespeeld. Twee uurtjes bezig geweest in de sandbox als beginnetje... toen ik wou stoppen, duurde het even voor er iets gebeurde en toen de melding dat de servers down waren en m'n game niet gesynced kon worden. Benieuwd of m'n dorpje bewaard is of niet....

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 12:49
williewimp schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 05:41:
Ja dat kan, ik weet ff niet hoe dat ook al weer moet. Zit er niet een tickbox aan de linkerkant als je wegen aanlegt?
Maar net ff gekeken, en ze hebben zowaar de hoeveelheid servers in 2 dagen tijd verdubbeld. Inmiddels is het een flinke waslijst met in alle grote regio's 4 servers. Ik ben benieuwd wat vandaag gaat brengen.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/ridxjm.png

Dit bedoel ik dus, of heeft iedereen hetzelfde? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

Bever! schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:19:
Heb net een volledige systeem freeze gehad, meerdere mensen met die ervaring?
Yup, ik ook 1x, geen bsod maar 100% "hang".

Durf niet met 100% zekerheid te garanderen dat het niet mijn systeem is ipv de software.
Maar gezien mijn geschiedenis met games is een volledige crash -ZEER- zeldzaam.
Heb nu eerst de ATI drivers geupdate van 12.10 naar 13.1 in de hoop op beterschap.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmeeuwsen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-02-2024
zou west 4 nog online komen vandaag :P zit al 6 uur te wachten ..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik sinds gisterochtend 12 uur op europa west 4 gespeeld heb met 1 uur onderbreking toen de server geen verbinding had, deze werkt vandaag niet door maintenance en ben al de hele dag op europa east 2 aan te spelen, niet echt veel te klagen moet ik zeggen, zeker niet vergeleken met de 1ste dag!!

gelukkig heb ik op east 2 een test regio staan, dus kan daar lekker klooien totdat west 4 weer up is :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 06:05
BramT schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:01:
[...]

Nou, ik denk dat klachten op twitter (waar ik niet op zit overigens) en fora niet noodzakelijkerwijs de actuele realiteit weergeven. Ook zie ik de overige topics in dit themaforum rustig vollopen met reacties van mensen die gewoon aan het spelen zijn. Dit klachten-topic staat niet meer met stip op 1 en de aard van de berichten is ondertussen ook wat veranderd, in goede zin. Dat allemaal zou kunnen wijzen op dat de problemen voor een groot deel zijn opgelost.

Dat is wat ik denk. Graag wil ik daar dan wat feedback op. En wat je dan kan doen is naar zo'n forum gaan en daar het even vragen. Een paar reacties met "ja 4 van de 5 keer kan ik eigenlijk prima spelen" of "nee ik kom er nog steeds compleet niet in" zijn dan veel behulpzamer (al is het nog steeds niet sluitend, i know) dan zo'n nutteloze "wat denk je zelf" reactie.
Ik heb hem donderdag gekocht, vrijdag en vandaag 16 uur gepeeld en ik heb eigenlijk nauwelijks, problemen gehad, een keer een servercrash maar hij ging gelijk weer up en geen data verloren. Wel zit ik op west europa 4 en die ligt er nu uit voor een migratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:26

GekkeR

key = key

bmeeuwsen schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:52:
zou west 4 nog online komen vandaag :P zit al 6 uur te wachten ..... 8)7
Hier nog 1, ben maar op West6 begonnen en kom daar genoeg dingen tegen waardoor ik blij dan dat ik niet meteen ben begonnen op West4 met mijn tweak groepje hahaha.
Maar heb er nu ondertussen wel zin in :(

Helaas na het uitloggen alleen maar "Authenticating with SimCity servers" ... ugh

[ Voor 9% gewijzigd door GekkeR op 09-03-2013 15:57 ]

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Err, hoe kan je zien op welke server je region is gebouwd? Ik heb een andere server geselecteerd en hierin is mijn region niet beschikbaar. Helaas weet ik niet meer op welke server ik heb gespeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Tranzity schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:00:
Err, hoe kan je zien op welke server je region is gebouwd? Ik heb een andere server geselecteerd en hierin is mijn region niet beschikbaar. Helaas weet ik niet meer op welke server ik heb gespeeld..
Alle servers één voor één afgaan tot je je regio gevonden hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm, spel net geinstalleerd. Ik launch het spel, hoor geluid op de achtergrond van de game maar zie niets in beeld (of in de taskbar)

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmeeuwsen
  • Laatst online: 20-02-2024
Jeeej West 4 is back :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
ik kom nog nergens door de verificatie dus het gaat allemaal lastig vandaag...

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL We're still working on EU 4, good availability on others, especially our 8 new servers so try playing on one of those. The new servers are on much more powerful so you should experience less issues playing.

Leuk voor de spelers die net begonnen zijn in de nieuwe servers maar degene die een regio hebben in de "oude" servers zijn er niets mee tenzij ik opnieuw begin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou ik heb weer wat andere problemen ondervonden. Ik zit nu wel in een Game op West 1 maar krijg continu de melding dat de server plat is.

Ik kan daardoor geen grote gebouwen meer plaatsen, als ik iets groots neerzet (Kern centrale bv) verdwijnen de huidige gebouwen waar ik overheen wil bouwen we maar het ding wat ik wil plaatsen spverschijnt niet. Best wel vervelend weer.
BramT schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:01:
[...]

Ik weet niet of je zelf daadwerkelijk speelt maar ook Ingame is het ellende. Server klapt er continu uit (foutmelding links boven) en terug naar de regio om daar een nieuwe stad op te richten kan je zomaar op een connectie probleem komen te staan waarna je alles kwijt bent.

Ondanks dat ik net twee uurtjes heb zitten spelen kan ik je verzekeren dat de problemen echt niet voor een groot gedeelte zijn opgelost, alleen het feit al dat je 20:00 minuten op je plekje moet wachten voor je überhaupt je spel van 60,- mag spelen is al belachelijk.

Maar goed dat jij geen problemen hebt is natuurlijk super, dan kan er tenminste nog iemand volledig van genieten.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:20:
LOL We're still working on EU 4, good availability on others, especially our 8 new servers so try playing on one of those. The new servers are on much more powerful so you should experience less issues playing.

Leuk voor de spelers die net begonnen zijn in de nieuwe servers maar degene die een regio hebben in de "oude" servers zijn er niets mee tenzij ik opnieuw begin..
Dat is ook nog een probleem idd, extra servers ben ik en iedereen met mij op West1 niet mee geholpen.
We willen immers verder met onze regio's. Switchen naar een andere server lost niets op want wie zegt immers dat we daar wel op kunnen blijven spelen als we opnieuw beginnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 09-03-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 09:06:
Goh, we krijgen een gratis spelletje. Ik zou het niet gek vinden als het iets ouds en goedkoops is.
Ja, dat vind ik dus ook wel raar. Ik wil geen ander spel, ik kwam voor SimCity. Geef dan wat DLC weg of zo :/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Wauw ik speel al 2 dagen perfect, zonder enig probleem (soms staat er verbinding met server verbroken, dit is na enkele minuten weer goed, en kan al die tijd perfect door spelen) Ben nu aan een 2e stadje bezig heb 50k en 15-20k mensen zo iets, dus begint al leuk te worden! :) Mooi spel hoor! En gewoon slecht geregeld van hun bij de release, maar snel opgelost door extra servers te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Skywalker88 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:39:
[...]

[afbeelding]

Dit bedoel ik dus, of heeft iedereen hetzelfde? 8)7
Die dikke lijn is je grens, daar kom je niet voorbij. De dunne lijntjes bij het aanleggen van wegen kun je tijdelijk uitschakelen met Alt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Zojuist toch het spelletje maar 's gekocht. Download en installatie ging vlot. Zit alweer anderhalf uur op West 5 te spelen; zonder problemen tot zover :)

Die lage framerate uit de beta is ook opgelost zo te zien. Spelleke loopt als een dolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er nog steeds niet in, krijg telkens "Er kon geen verbing worden gemaakt" of "Servers onbereikbaar".
Zou het nu toch wel eens een keer willen gaan spelen. Volgens Origin heb ik er ook al 19 uur speeltijd opzitten terwijl ik het nog geen 1 keer heb gespeeld.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Kan het vandaag gewoon keer op keer moeiteloos spelen. :)
Ben nu vooral met Sandbox Mode bezig om alles onder de knie te krijgen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 17:35
Rivanov schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:37:
Kan het vandaag gewoon keer op keer moeiteloos spelen. :)
Ben nu vooral met Sandbox Mode bezig om alles onder de knie te krijgen.
yup... ik ook, constant falliet gaan in de sandbox is stukken beter dan in de GoT Regio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dit is ook een mooie "Je stad slaat niet goed op, we willen dit voor je verhelpen. Je gaat terug naar het hoofd menu"

Hopla 1uur werk weg.

Edit het is trouwens ook vervelend dat de winst uit casino's/handel/toeristen niet wordt meegerekend. Ik draai met mijn stad net winst maar met de rest haal ik makkelijk 150k per dag binnen. Toch krijg ik steeds dat bankroet schermpje

[ Voor 45% gewijzigd door Donstil op 09-03-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
Hm, bij mij zijn alle snelheden nu de langzame stand. Lijkt wel of ze er nu 2 uit hebben gesloopt, of het is een bug bij mij.

Krijg nu ook een update, met daarna, 'processing large file '

[ Voor 20% gewijzigd door Mausz op 09-03-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16
Sinds de update is mijn Sim City weer russisch, de truuk met de files helpt niet meer. Iemand een oplossing>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peoplen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 21:56
Ik heb hetzelfde met een russische key. Er is ook een extra taalmap bijgekomen. Probeer nu een her-install.

Edit:

De launcher blijft nu wel op engels staan, maar moet zich continu herstarten en gaat niet verder naar de game

[ Voor 36% gewijzigd door Peoplen op 09-03-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
extra taalmap? als ik via origin ga installeren zegt die nog steeds gewoon Pools/Hongaars/Russisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peoplen
In SimCity->SimCityData->Locale staat naast de ru-ru (of hu-hu, ligt aan je install) map ook nog een en-us map met een file. Vervangen heeft geen zin, ook al verderwijder je de map, installeert de update deze map weer op deze locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shorkan
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-12-2016
Tja.. Na 3x proberen om via livechat een internationale versie te krijgen. Heb ik vanmiddag toch maar een 2e key gekozen zodat ik nu gewoon lekker in het Engels kan spelen. Wel zonde van het geld.. Aan de andere kant weet ik nu dat ik nooit meer bij buygamecode.com moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
Hmm, zat echt te wachten op deze game. Was de release helemaal vergeten. Maar als ik het zo hoor wacht ik wel ff tot EA de DRM eruit sloopt met eenupdate. Of er moet een goeie crack komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeVader
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-07 16:31
Heb ook een Russische versie, die doet het nu ook niet meer :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

And EA wins the award for " most idiotic actions "

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peoplen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Zullen we direct na het herinstaleren proberen, en dan maar afvragen waarom ik zoveel dataverkeer heb

Wacht, hoe ga ik die nu kunnen patchen als ik nog niet eens ingame geraak :+

[ Voor 12% gewijzigd door yzx op 09-03-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peoplen
http://www.facebook.com/OnlineKeyStore

De tweede post, daarin houden ze bij hoe het gaat met de russische versie. Heb er nog niet echt veel vertrouwen in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeVader
Werkt niet, al geprobeerd :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Anyway die patch werkt niet, zit inde reboo loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

FastFred schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:58:
Hmm, zat echt te wachten op deze game. Was de release helemaal vergeten. Maar als ik het zo hoor wacht ik wel ff tot EA de DRM eruit sloopt met eenupdate. Of er moet een goeie crack komen :P
DRM eruit halen kan je wel vergeten.
Maxis moest zo nodig een behoorlijk deel van de berekeningen van de game laten uitvoeren op hun servers.
Dat kan je dus feitelijk niet meer veranderen nu de game released is.

Deze DRM blijft, de vraag is alleen hoe lang het spel nog nauwelijks speelbaar zal zijn. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vandaag al een aantal keer gespeeld en nog niet 1 keer in de wacht gestaan, altijd direct door.
Net ook nog even 2 andere servers geprobeerd en ook daar direct door met de laatste patch.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeVader
Damn, ik wou dat ik een pre-order bij Origin zelf geplaatst had, nu heb ik een Russische versie waar ik niks mee kan na die update :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
"Goedkoop is duurkoop" zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peoplen
Het lullige is dat ik een EU limited edition had besteld, deze hebben ze 'per ongeluk' refunded en ik kan alleen nog een russische key kopen tegen discount. Eenmaal gefixt zou de patch werken maar ik had zelf ook kunnen bedenken dat dat niet zo zou zijn.

Koop maar eentje via origin en zie wel wat ik met die andere doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Donstil schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:43:
Die regel geld dan alleen maar bij Origin, nog nooit problemen gehad met Steam of zelfs Ubisoft zijn platform :+

Het grappige is, int russisch krijg ik ook niet geboot en dat zou helemaal niet mogen. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door yzx op 09-03-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielWW2 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:25:
DRM eruit halen kan je wel vergeten.
Maxis moest zo nodig een behoorlijk deel van de berekeningen van de game laten uitvoeren op hun servers.
Dat kan je dus feitelijk niet meer veranderen nu de game released is.
Natuurlijk wel, de boel zo omschrijven dat je het serversidegebeuren ook lokaal uitvoert zou niet heel veel werk moeten zijn. Dan denkt SimCity dat het online is, maar kan je toch lekker lokaal spelen.

Niet dat ik denk dat ze eraan beginnen, maar zo heel lastig zou het niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

yzx schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:51:
[...]

Die regel geld dan alleen maar bij Origin, nog nooit problemen gehad met Steam of zelfs Ubisoft zijn platform :+

Het grappige is, int russisch krijg ik ook niet geboot en dat zou helemaal niet mogen. 8)7
Ja daar heb ik ook last van :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

crap man.

nouja ik weet welke iconen wat betekenen en ik ken redelijk wat toetsencombinaties uit m'n hoofd. ik ga 'm in het Pools spelen :)

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Mijn versie installeerde gewoon in het nederlands, en was €32, en dat voor de limited edition.
Heb ik dan geluk met de shop of zijn er shops die de russische keys nog goedkoper verkopen?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:43:
Het is wel precies de reden waarom ik er een beetje huiverig voor ben. Als het werkt dan werkt het, maar als het niet werkt heb je geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem inmiddels weer in Engels na de nieuwe update. Het viel me op dat er na de update een nieuwe map en-US aangemaakt is in de SimCityData folder. Vanuit die folder heb ik het data.package bestand gekopieerd naar de ru-ru map (wel even het bestaande bestand hernoemen met de '_')

Daarna heb ik SimCity opnieuw opgestart en alles lijkt weer in het Engels te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik ben BranderSims. Iemand anders nog aan het spelen waar ik bij aan kan sluiten?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:06:
Ik heb hem inmiddels weer in Engels na de nieuwe update. Het viel me op dat er na de update een nieuwe map en-US aangemaakt is in de SimCityData folder. Vanuit die folder heb ik het data.package bestand gekopieerd naar de ru-ru map (wel even het bestaande bestand hernoemen met de '_')

Daarna heb ik SimCity opnieuw opgestart en alles lijkt weer in het Engels te zijn.
Ik ga het proberen! thanks!

Edit: Je bent een held, het werkt :D _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Kiwitje op 09-03-2013 20:13 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

En werkt, ge verdient 3 kussen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

woot! werkt.
Gé Brander schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:11:
Ik ben BranderSims. Iemand anders nog aan het spelen waar ik bij aan kan sluiten?
ja kom maar bij in (origin: johnneman), zit nu in de wereld Gekkenhuis met nog een tweaker

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 00:41
Na die nieuwe update die een uur geleden eruit werd gerold ongeveer draait me videokaart niet meer op volle toeren als ik simcity opstart. Iemand hetzelfde probleem of weet iemand hoe je dit kan oplossen? Heb een 7970 met een 850 Watt PSU dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

WesleyRBK schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:14:
Na die nieuwe update die een uur geleden eruit werd gerold ongeveer draait me videokaart niet meer op volle toeren als ik simcity opstart. Iemand hetzelfde probleem of weet iemand hoe je dit kan oplossen? Heb een 7970 met een 850 Watt PSU dus daar kan het niet aan liggen.
Waarom zou je GPU volle toeren moeten draaien

Misschien is je fps cap terug aangesprongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

johnneman schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:14:
[...]

woot! werkt.

[...]

ja kom maar bij in (origin: johnneman), zit nu in de wereld Gekkenhuis met nog een tweaker
Gezellig, maar ik kan je niet vinden. Dat heeft zeker te maken met dat we op verschillende servers zitten? |:(

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
yzx schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:15:
[...]

Waarom zou je GPU volle toeren moeten draaien

Misschien is je fps cap terug aangesprongen
Heb Afterburner openstaan en normaal als ik gewoon aan het internetten ben draait de core op 500 en memory op 150. Zodra ik iets opstart wat gpu kracht nodig heeft springt hij omhoog naar 1125 en 1575. Maar na die laatste update blijft simcity draaien op 500 en 150. Andere spellen werkt het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Eco mode dan Wesley?
Als je genoeg fps hebt is het toch niet zo een groot probleem?
Lijkt erop dat Simcity in 2D load draait precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman

johnneman

rofl de bofl

Gé Brander schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:16:
[...]

Gezellig, maar ik kan je niet vinden. Dat heeft zeker te maken met dat we op verschillende servers zitten? |:(
je moet me eerst via Origin toevoegen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Er was een update voor SimCity of voor de Launcher. Game starte daarna zonder wachttijd en binnen een aantal seconden zat ik in mijn stad.

Mag toch ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb vandaag (eindelijk) een uurtje of 3 de game kunnen spelen en ik heb me prima vermaakt!

Helaas kreeg ik eerder vanavond de boodschap dat mijn stad niet goed 'gesynct' zou zijn met de servers en dat deze zou worden gesloten.

Prima zou je zeggen, misschien een paar minuten aan gameplay kwijt en vanaf een eerdere autosave, of zoiets dergelijks, lekker verder spelen. Niks aan het handje...

Nou nee :( : voorlopig - we zijn minstens een uur verder - is mijn stad 'unable to load at this time, try again later'.
Ik begin inmiddels te vrezen dat ik die stad misschien helemaal kwijt ben. Ik kan nieuwe steden claimen en andere steden (zelfs in dezelfde private region) wel gewoon laden. Maar die ene stad juist niet.

Ik was niet van plan om hier een hele klaagzang te houden over de altijd-online functionaliteit, maar ik irriteer me er nu al mateloos aan dat ik geen enkele controle heb over mijn eigen savegames. Ik kan niet even een autosave laden van een tijdje terug, want ik bepaal niet zelf hoe vaak en wanneer er gesaved wordt...

Stel je voor dat dit zou gebeuren met een stad waar je écht veel tijd in hebt gestoken :|

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

johnneman schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:39:
[...]

je moet me eerst via Origin toevoegen lijkt me
O-)

Is nieuw voor mij dat Origin... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:02
Bij mij werkt straten aanleggen niet meer sinds de laatste update :(
ik krijg wel de "blauwe cirkeltjes" te zien en kan klikken, maar er verschijnt niets ...
Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
yzx schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 20:18:
Eco mode dan Wesley?
Als je genoeg fps hebt is het toch niet zo een groot probleem?
Lijkt erop dat Simcity in 2D load draait precies
Simcity Recovery gebruikt nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:00
Ik heb het spel vandaag aangeschaft maar nu al paar keer opnieuw moeten loaden omdat de menu's verdwijnen. Ik zie nog wel alle groepen, maar als ik dan bijvoorbeeld op roads klik, komt dat menu niet meer naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig, ik kreeg telkens een error dat ik geen verbinding kon maken met de server, dus dacht ik dat het vast aan mijn kant lag. Nu heb ik het spel op een W8 virtual machine geìnstalleerd en werkt in een keer, helemaal geen error of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Meer mensen problemen met het bouwen van alles behalve wegen en huizen/winkels/industrie.

Als ik bv een energie plant neer wil zetten gebeurt er niets, ik klik, de eventuele gebouwen eronder verwijden maar thats it. Ik moet dan weer opnieuw kiezen voor energie en het gebouw voor ik het weer opnieuw kan proberen (dit werkt dan uiteraard niet).

Behoorlijk vervelende bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben een beetje laat want het was veel zoekwerk, maar ik heb zelf wat geknutseld,wat ik jullie niet wou onthouden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kh4WEsgRafkJv26yWo2IomIs/full.png

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:27

Zorian

What the fox?

Klacht nummer zoveel: Traffic dat ellenlange tijden perfect doorstroomt maar op een gegeven moment ineens vaststaat en daar letterlijk nooit meer uit weg komt. Alles blijft gewoon verstopt staan op enkele kritieke punten alsof alle stoplichten tegelijk permanent op rood blijven hangen met als gevolg een stad die compleet affakkelt en mensen die overal sterven omdat de hulpdiensten geen drol meer kunnen uitvoeren.
Die staan immers ook muurvast in het verkeer. Net als alle vuilniswagens voor mijn recyclecenter waar ik dus alle inkomsten zo ongeveer uit trok.

[ Voor 18% gewijzigd door Zorian op 10-03-2013 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:20
Dat is vrij normaal in mijn ogen, het is gewoon spits. De oplossing is meer grote wegen bouwen en alternatieve routes. Ik bouw meestal meer grote wegen in mijn steden. Ook bussen en trams helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Stad vanaf het begin slim opbouwen met een aantal avenue hoofdwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
baio schreef op zondag 10 maart 2013 @ 03:40:
Dat is vrij normaal in mijn ogen, het is gewoon spits. De oplossing is meer grote wegen bouwen en alternatieve routes. Ik bouw meestal meer grote wegen in mijn steden. Ook bussen en trams helpen.
Dan snap je niet helemaal wat hij bedoelt. Als je verkeer dagenlang op een stuk weg stil blijft staan en ook niet 's nachts verder rijdt als de andere wegen vrij zijn, is dat gewoon een bug. Ik heb zelf een stuk of 30 verhuiswagens die rondjes rijden op 1 stukje weg. Heel irritant, want die weg is nu permanent "rood" in je wegenbouw overzicht, terwijl het er helemaal niet zo druk hoeft te zijn.
Bever! schreef op zondag 10 maart 2013 @ 10:22:
Stad vanaf het begin slim opbouwen met een aantal avenue hoofdwegen
Ik heb overal die dingen met zo'n tram in het midden gebouwd. Echt _overal_ en nog raakt het verstopt. Nu snap ik opzich dat dat ook niet heilig is: in NY heb je ook veel brede wegen die desondanks altijd vaststaan, maar het probleem is hier meer dat het verkeer soms om onverklaarbare redenen stil komt te staan.

Zo had ik gisteren een politieauto die op de stoep geparkeerd stond voor mijn brandweerkazerne. Geen idee waarom, maar de brandweerauto bleef braaf wachten tot hij verdween en een deel van mijn stad brandde af :( Een andere brandweerauto kwam met loeiende sirenes aanrijden, stond in de file te wachten en stopte ook nog 's voor een rood licht 8)7

Overigens staat er ook geregeld file op de weg die mijn stad verbindt met de rest van de steden. Als die weg alleen met een afslag jouw stukje grond binnenkomt, kun je die afslag niet ontlasten door een 2e te bouwen, omdat je domweg geen verbinding kunt maken met de regionale snelweg.

Kortom: ze mogen nog wat verkeersbugs oplossen.

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 10-03-2013 10:33 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij bleven de bussen rondjes draaien om de busterminal. Na het uitzetten en weer opnieuw aanzetten van de busterminal gingen ze weer normaal rijden. Deze bugs zijn wel lastig. Voor je het weet heb je een grote file en kost je dat weer een hoop geld. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijzerehertog
  • Laatst online: 12-09-2023
Gezien gamecardwinkel mijn een oost Europese key heeft gegeven kan ik het spel alleen maar in het Russisch spelen. Iemand een idee hoe ik het spel kan overzetten naar engels.

Sinds de laatste update 1.03 werkt mijn Engelse talen pakket niet meer.

De bug met die bussen heb ik ook gehad heel mijn stad stond vast omdat mijn bussen ook vast stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Iemand anders ook het volgende probleem dat als je uit gaat zoomen de wegen ineens stukken lijken te missen?

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/dmsccx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Ja gebeurd hier ook. Als je de grafische instellingen op medium zet gebeurt het minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49
Christiaan676 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:27:
Ja gebeurd hier ook. Als je de grafische instellingen op medium zet gebeurt het minder.
Hmm had ze net op high gezet om te kijken of het dan minder werd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:55
Mhh, volgende bug. Mijn stad kan schijnbaar niet goed worden opgeslagen en dient steeds terug gedraaid te worden. Met als gevolg dat ik dezelfde handelingen nu al voor de 7e keer uitvoer. My god, wat kent dit spel veel problemen. Ben je door de server problemen heen komen de bugs erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Net voor de tweede keer harde systeem crash... :\ geen idee waar het aan ligt.. 13.1 catalyst staat erop.
Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste