SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

-edit, ik probeer met mijn russische versie een stad te maken zodat ik daarna een language pack erover kan zetten, maar zowel de tutorial als zelf een stad claimen werkt voor geen meter.
[Voor 77% gewijzigd door SgtPoen op 07-03-2013 09:04]

edit: Toch maar met de studie bezig vandaag....

[Voor 14% gewijzigd door janntempel op 07-03-2013 09:10]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'

ik zie ik zie wat jij niet ziet
Anoniem: 179336

succesAnoniem: 179336 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:11:
Vannacht had ik 2x een crash rond 0:50 uur. Het kan ook aan mijn pc liggen. had geen zin om dat toen verder uit te zoeken. Straks nog maar eens SimCity opstarten en testen.

Hoe wil je dat doen bij dezelfde klachten? Gaan werken met Klacht14a etc?Sinus_rhythm schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:12:
Klacht 14: De klachten worden niet meer genummerd
Nee dan refereer je naar Klacht ##..Anoniem: 179336 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:13:
[...]
Hoe wil je dat doen bij dezelfde klachten? Gaan werken met Klacht14a etc?
Bijvoorbeeld:
Ik heb ook last van Klacht 8
Weddings are basically funerals with cake.
Ik had precies hetzelfde. Op een naar nu blijkt miraculeuze wijze heb ik vannacht op de EU oost servers wel even kunnen spelen.Anoniem: 179336 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:11:
Vannacht had ik 2x een crash rond 0:50 uur. Het kan ook aan mijn pc liggen. had geen zin om dat toen verder uit te zoeken. Straks nog maar eens SimCity opstarten en testen.
Tot twee maal toe werd ik alleen na een minuutje of 5-10 vrij abrupt naar mijn desktop terug gegooid. Aangezien vandaag een normale werkdag is en SimCity toch een lange termijn dingetje gaat worden waarschijnlijk, heb ik rond 1:00 de handdoek gegooid en ben ik naar bed gegaan.
Ik denk zelf dat het iets te maken had met de auto-save functie/communicatie met de servers, want na elke crash was mijn stadje telkens weer van de aardbodem verdwenen...
Vanavond zal ik het nog eens testen, maar eerlijk gezegd heb ik tot zaterdagmiddag nu toch even geen tijd.
Hopelijk is alles tegen die tijd - als het probleem niet aan mijn kant ligt (aan bv drivers of zo) - wat stabieler.
We'll see...
msx2 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:14:
Ik weet nu wel waarom het een 'limited' edition is. Je kan gewoon niks

[Voor 7% gewijzigd door Garion op 07-03-2013 09:19]
Butt-kicking! For goodness!
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Hier had ik ook last van. Windows 8? edit dan de properties van de simcity shortcut welke je gebruikt, zet compatibility mode aan op "window 7".Garion schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:17:
[...]
Ik had precies hetzelfde. Op een naar nu blijkt miraculeuze wijze heb ik vannacht op de EU oost servers wel even kunnen spelen.
Tot twee maal toe werd ik alleen na een minuutje of 5-10 vrij abrupt naar mijn desktop terug gegooid. Aangezien vandaag een normale werkdag is en SimCity toch een lange termijn dingetje gaat worden waarschijnlijk, heb ik rond 1:00 de handdoek gegooid en ben ik naar bed gegaan.
Ik denk zelf dat het iets te maken had met de auto-save functie/communicatie met de servers, want na elke crash was mijn stadje telkens weer van de aardbodem verdwenen...
Vanavond zal ik het nog eens testen, maar eerlijk gezegd heb ik tot zaterdagmiddag nu toch even geen tijd.
Hopelijk is alles tegen die tijd - als het probleem niet aan mijn kant ligt (aan bv drivers of zo) - wat stabieler.
We'll see...
[...]
Dit was het in elk geval voor mij!!
Nu echter een probleem met connecten naar de simcity server(s) europe west 2. Vannacht en vanochtend ging het goed, nu niet meer.
Dan "toch maar" gewoon aan het werk gaan

Leef lekker in het nu, er is niks anders
Met poging 2 kwam ik in het spel, met alle servers maar kon geen stad claimen. Poging 3 het knopje "spelen"in Origin is greyed out. Poging 4 kom niet verder dan het update scherm van sim city.
Heb vandaag vrij genomen voor dit K spel. EA ik wil 79,95 euro terug!
Pro tip -> Neem nooit voor een release vrij, doe dit een paar dagen laterXLR8Rcarbon schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:24:
Geweldig eerst kwam ik in het spel, met alleen de Noord-Amerikaanse server.
Met poging 2 kwam ik in het spel, met alle servers maar kon geen stad claimen. Poging 3 het knopje "spelen"in Origin is greyed out. Poging 4 kom niet verder dan het update scherm van sim city.

Vrij nemen voor een game LOL !!!XLR8Rcarbon schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:24:
Geweldig eerst kwam ik in het spel, met alleen de Noord-Amerikaanse server.
Jij laat gewoon niets horenPykow schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:26:
Vrij nemen voor een game LOL !!!

Persuader of bytes.
Nope, ik heb nog 'ouderwets' Windows 7...crackanimal schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:21:
[...]
Hier had ik ook last van. Windows 8? edit dan de properties van de simcity shortcut welke je gebruikt, zet compatibility mode aan op "window 7".
Dit was het in elk geval voor mij!!
Maar, zoals ik al een beetje liet doorschemeren, zou het ook aan bijvoorbeeld mijn drivers/instellingen kunnen liggen. Origin gaf voor install aan dat die verouderd waren en ik heb ingame nog niet getweaked met de video-instellingen.
Ik hoop er stiekem een beetje op dat het een server-probleem was; hoe 'persoonlijker' mijn probleem, des te lastiger ik er misschien van af kom

Butt-kicking! For goodness!
-edit- hebt t al gevonden. http://answers.ea.com/t5/...-Issue/m-p/634232#U634232
[Voor 50% gewijzigd door MulderA op 07-03-2013 09:36]
Anoniem: 234657

Hij is nu een groot bestand aan het verwerken... van een update? vannacht heel de boel al geinstalleerd en ff gespeeld, en nu alweer een update

[Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 234657 op 07-03-2013 09:39]
Ik was ook op de Oost server aan het spelen. Na mijn eerste crash had ik SimCity opnieuw opgestart en zag dat ik bijna alles nog had. De laatste minuten had ie niet opgeslagen. Rond 01:00 hield ik het ook voor gezien. Waarschijnlijk zullen we deze problemen vanaf zaterdag nauwelijks meer hebben, dan is namelijk de release van SimCity voorbij. Zag ook op het EA forum dat veel Amerikanen 07-03 als release date hadden. Dus die zullen nu/straks ook wel de game binnenhalen.Garion schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:17:
[...]
Ik had precies hetzelfde. Op een naar nu blijkt miraculeuze wijze heb ik vannacht op de EU oost servers wel even kunnen spelen.
We'll see...
[...]

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 07-03-2013 09:46]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Klacht 21: The Forums Are Closed For Maintenance The forums are currently undergoing maintenance. We apologize for any inconvenience this may cause. Please try again later.
Klacht 22: Unable to create a city at this time.
"Handig" de 'altijd-online' eis!

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 ELITE | Ballistix Elite 4x8GB @3600Mhz CL16 | Samsung 950 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | AMD Radeon 6800 XT Midnight Black | LG UltraGear 34GN850 | Pixel 3A
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9337881.page
Laat een beetje zien wat ze met de servers aan het doen zijn. Kun je ook zien of ze de server waarop je hebt gespeeld nog aan het patchen zijn ofzo.
Bij iedere release van een game zit wel een opstart probleem met installeren of het online spelen, maar dan start je de singleplayer om toch maar de game te kunnen spelen en te zien wat het nu is.
zo deed ik dat bij CoD vroeger en BF3 ook.
Maar nee we betalen 50 euro voor een game, die het niet aankan, terwijl dit al voorzien was.
typisch EA.

Hot Community Manager is hot.Mythio schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:23:
Hoe dit topic in de gaten:
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9337881.page
Laat een beetje zien wat ze met de servers aan het doen zijn. Kun je ook zien of ze de server waarop je hebt gespeeld nog aan het patchen zijn ofzo.

Nee je bent je stad kwijt als je bezig bent geweest.FireFoz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:24:
ik ben nou ook de verbinding kwijt....moet je nou het spel maar gewoon open laten staan in de hoop straks weer verbinding te hebben
Maar er staat we proberen opnieuw verbinding te makenPykow schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:25:
[...]
Nee je bent je stad kwijt als je bezig bent geweest.
als dat lukt dan is het toch weer goed?

https://card.exophase.com/1/1116015.png
Ik snap nu waarom mensen zo gefrustreerd raken door deze game

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
| Losing my religion |
Bier om 11 uur 's ochtends ?tzeunis schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:39:
Ach mensen... type een verslag/was je auto/doe t huishouden/neem een biertje en relax... komt allemaal goed.

Tja... als dat niet het geval was, was het hele server kiezen natuurlijk ook nutteloos...Er!k schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:41:
Het meest frustrerende vind ik dat als je een stad start op server Europa West 1, en de dag daarna log je in op server Europa West 2, omdat het bij 1 te druk is dan zijn je steden weg, omdat die alleen op server 1 bewaard worden...
Ik hou het bij koffie met een scheutje whicky

Valt minder op als je aan hetw erk bent

Hoop wel dat de problemen eind van de middag zijn opgelost

Steam: McKluit
| Losing my religion |
Waarom zou je stad server afhankelijk moeten zijn? Ze kunnen toch gewoon onderling synchroniseren?Puc van S. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:42:
[...]
Tja... als dat niet het geval was, was het hele server kiezen natuurlijk ook nutteloos...
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Zit wat intzeunis schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:43:
Is toch nooit te vroeg voor alcohol als je vrij bent?

Want? Load verdeling van spelers is al reden genoeg om een server te moeten kiezen... het processen van activiteit in je stad gebeurd dan op die enkele server.Puc van S. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:42:
Tja... als dat niet het geval was, was het hele server kiezen natuurlijk ook nutteloos...
Op de achtergrond kan dan gerust een sync proces lopen om je steden te syncen naar andere servers!
Dat kan, maar ik zeg dat het dan nutteloos is om een server te kunnen kiezen dat zou EA dan zelf automatisch kunnen doen. Iets wat ze dus niet doen, waarschijnlijk vanwege performance issues.The Wizard schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:43:
[...]
Waarom zou je stad server afhankelijk moeten zijn? Ze kunnen toch gewoon onderling synchroniseren?
Oftewel het punt dat je een server kiest impliceert al dat het niet gesyct word tussen de servers (net zoals je bv bij WoW een server kiest en je characters ook alleen op die server staan)
Probeer het vanmiddag wel gewoon rustig als ik thuis kom
[Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 07-03-2013 10:48]

Ze lossen het echt wel op mensen, gewoon eventjes geduld. Ik heb begrepen dat de situatie al een stuk beter is dan gister nacht.

[Voor 14% gewijzigd door msx2 op 07-03-2013 10:51]

We do what we must because we can.
Stad kan op dit moment niet aangemaakt worden
Claim nog een keer een stad
Meer mensen hier last van?

We do what we must because we can.
Nee, helemaal niemand. Raar dat jij daar last van hebt...GluonC schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:52:
Fijn wil ik een stad aanmaken

| Losing my religion |
GluonC schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:52:
Fijn wil ik een stad aanmaken
JupssCygnitr0n schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:23:
Klacht 17: Stad claimen lukt niet op Europ-West 2.

Totaal andere center tag positie!Donstil schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:45:
Klacht 19. 1:1 kopiëren van iemands anders topic opmaak
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Daar zeg je zo wat... ik wíl die tutorial ook echt doen, maar er gebeurt niks... de tutorial start op, althans, ik kom in een stad maar verder gebeurt er niks. Geen voice-over, geen filmpje, geen enkele knop doet iets, dus ik kan alleen maar kijken naar een stadje waar eigenlijk niets gebeurt behalve dat er een stel boze mensen op de stoep van de Town Hall staat.msx2 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:55:
Als je geluk hebt kan je de tutorial nog net spelen
Ik neem aan dat de tutorial me meer hoort te leren dan alleen inzoomen, roteren en tilten met de muis :-)
Nu zit ik al een paar uur hier vast:
Muziek draait lekker, rechts staat 100% en klikken op select server doet niks.
Toppie

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Dit had ik vannacht ook, heb er nu geen last meer van maar ik kan nu weer geen verbinding makenGizz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:58:
Installeren ging als een trein (in 5 minuten klaar volgens mij). Daarna heb ik op Europe West 2 kunnen inloggen. Kreeg geen aanbod van een tutorial voor mijn neus (hoor je toch te krijgen de eerste keer?), maar ik heb hem volgens mij handmatig gestart door ergens rechtsboven op 'Getting started' of iets dergelijks te klikken. Na lang laden kwam hij tot de conclusie dat hij toch geen verbinding met de server had. Mooie is ook dat hij vastliep in een zwart scherm met alleen de Simcity muiscursor in beeld. Ik moest het spel handmatig killen.
[afbeelding]
Toppie

Anoniem: 151099
ik kan nu wel het spel starten, maar na het claimen van een stad blijft hij een tijd laden alsof het spel gestart wordt maar uiteindelijk breekt hij af.

http://answers.ea.com/t5/...Updates-Issue/td-p/634232Gizz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:58:
Installeren ging als een trein (in 5 minuten klaar volgens mij). Daarna heb ik op Europe West 2 kunnen inloggen. Kreeg geen aanbod van een tutorial voor mijn neus (hoor je toch te krijgen de eerste keer?), maar ik heb hem volgens mij handmatig gestart door ergens rechtsboven op 'Getting started' of iets dergelijks te klikken. Na lang laden kwam hij tot de conclusie dat hij toch geen verbinding met de server had. Mooie is ook dat hij vastliep in een zwart scherm met alleen de Simcity muiscursor in beeld. Ik moest het spel handmatig killen.
[afbeelding]
Toppie
Van ea:Er!k schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:41:
Het meest frustrerende vind ik dat als je een stad start op server Europa West 1, en de dag daarna log je in op server Europa West 2, omdat het bij 1 te druk is dan zijn je steden weg, omdat die alleen op server 1 bewaard worden...
https://help.ea.com/nl/article/how-do-i-save-my-cityDe voortgang in je stad en je prestaties, uitdagingen en klassementen worden automatisch opgeslagen op de cloud via de SimCity Live Service.
Dat houdt in dat je je steden altijd en overal kunt spelen!
Dus volgensmij is dat niet zo...mss dat ze nu niet syncen maar volgensmij is dat wel de bedoeling
-edit-
o nee toch niet...
https://help.ea.com/nl/ar...o-servers-work-in-simcityElke server van SimCity staat gelijk aan een SimCity-wereld - elke server heeft zijn eigen internationale economie.
Hieronder staan enkele belangrijke kenmerken van de SimCity-servers:
•Steden en regio's kunnen niet naar een andere server verplaatst worden. Ze zijn ook niet toegankelijk vanaf een andere server.
•Servers kennen geen beperkingen wat betreft taal of locatie. Je kunt dus met vrienden en spelers uit de hele wereld spelen.
•Als een server vol is, kunnen er geen nieuwe spelers bij - alleen spelers met een regio op die server hebben dan toegang tot die server.
•Spelers die graag lid willen worden van drukke servers, worden misschien niet direct toegelaten. Ze moeten wachten tot er weer ruimte beschikbaar komt.
•Als een server niet beschikbaar is, krijgen spelers hier een melding van via een Server Status Alert als SimCity geopend wordt.
[Voor 40% gewijzigd door FireFoz op 07-03-2013 11:05]
is een probleem met userdata folder geloof ik, kan je leegmaken en game opnieuw startenGizz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:58:
[afbeelding]
Toppie
Meeeh.. Servers onbereikbaar, maar ze zijn wel online. Update was om 9:30 NL tijd..Anoniem: 179336 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:04:
[...]
Is een workaround. Denk zijn ze nu wel met een patch bezig.

Op de USA servers (als je geluk hebt en je komt erop) kom je soms wat verder. Op de europese servers kreeg ik ook zo'n hangende tutorial.migchiell schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:58:
[...]
Daar zeg je zo wat... ik wíl die tutorial ook echt doen, maar er gebeurt niks... de tutorial start op, althans, ik kom in een stad maar verder gebeurt er niks. (....)
[Voor 11% gewijzigd door ReQuiem83 op 07-03-2013 11:07]
SimCity afsluiten en opnieuw starten?ReQuiem83 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:06:
Ik zie anders al de hele ochtend maar 1 server online...Noord Amerika West 2.....maar connectie ho maar
had ik ook eerst.ReQuiem83 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:06:
Ik zie anders al de hele ochtend maar 1 server online...Noord Amerika West 2.....
ik heb op een gegeven moment geloof ik 3x achter elkaar verbonden, zonder succes. Daarnaa kwam ik terug in het hoofdscherm en kon ik linksonder alle servers kiezen.
Heel origin al paar keer herstart zelfsAnoniem: 179336 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:07:
[...]
SimCity afsluiten en opnieuw starten?
Heb ik ook last van, nu als blijft hij zelfs hanger bij het beginscherm
Controleren of er updates zijn

Cannot claim city
Do not pass from Looking for updates
Cannot access tutorial
Random disconnects
Not able to start simcity at all
http://answers.ea.com/t5/...Updates-Issue/td-p/634232GluonC schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:11:
[...]
Heb ik ook last van, nu als blijft hij zelfs hanger bij het beginscherm
Controleren of er updates zijn
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om voldoende servers in te zetten? Die dingen kun je toch ook gewoon tijdelijk huren om de eerste drukte op te vangen?
Weddings are basically funerals with cake.
Moeilijk niet, duur welmigchiell schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:12:
Ik geef het op, kijk vanmiddag wel weer even. Zit nu anderhalf uur continu opnieuw te connecten en op te starten, heb nog geen seconde gespeeld...
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om voldoende servers in te zetten? Die dingen kun je toch ook gewoon tijdelijk huren om de eerste drukte op te vangen?

De servers zijn ook gewoon niet vol, het is het verbinden en verifiëren wat fout gaatmigchiell schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:12:
Ik geef het op, kijk vanmiddag wel weer even. Zit nu anderhalf uur continu opnieuw te connecten en op te starten, heb nog geen seconde gespeeld...