Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 04-07 14:06
Wat is dat "terugdraaien" van steden irritant zeg..

Pomp je miljoenen in een nieuwe stad (ik schenk vaak dollars van een andere stad) en zo ineens krijg je de melding dat er een probleem is.
Stad wil niet meer laden dus moet je SimCity sluiten. Start je weer op, is je stad alleen te laden dmv terugdraaien.. Alle poen weg, alle gebouwen weg.. Mag ik weer lekker vrolijk opnieuw beginnen..

Als je dollars nou ook niet weg waren ok, maar dit.

Daarnaast heb ik al zo vaak gehad dan het schenken van dollars totaal niet werkt.
Zo heb ik wel eens 10miljoen verloren omdat het nimmer aan is gekomen (is inmiddels al weken geleden)

Ik ergerde me niet zozeer aan die complete lijst met BUGS, maar zo langzamerhand.. :( :(

Volgens mij moet ik maar vaker de stad cq het spel sluiten zodat 'ie kan synchroniseren.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoyden op 14-04-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286750

FunFair schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:54:
[...]

Staat de delivery truck niet gewoon in de file? Anders een extra garage bouwen. Soms werken de trucks niet goed. En daarna plots wel.
Verkeer loopt perfect door in mn stad, al 3x gecontroleerd op files etc, maar alles is goed vrij.
Ik heb de fabriek al 3x herbouwd, op verschillende locaties, sommige vlakker dan anderen, maar hij stuurt 1 vrachtwagen af, en daarna stopt hij ermee... IRRITANT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Net vandaag het spel gekocht, maar wat word ik hier chagrijnig van!!! :(

Ik had net mijn stad een beetje opgebouwd, word ik naar het hoofdmenu gestuurd en kan ik weer opnieuw beginnen. Met de nieuwe stad precies hetzelfde, na een tijdje spelen naar het hoofdmenu. Wil ik verder spelen, begint ie met de stad waar ie de eerste keer afsloot. Iemand die weet hoe dit komt?

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
martijntjuhh schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:15:
Net vandaag het spel gekocht, maar wat word ik hier chagrijnig van!!! :(

Ik had net mijn stad een beetje opgebouwd, word ik naar het hoofdmenu gestuurd en kan ik weer opnieuw beginnen. Met de nieuwe stad precies hetzelfde, na een tijdje spelen naar het hoofdmenu. Wil ik verder spelen, begint ie met de stad waar ie de eerste keer afsloot. Iemand die weet hoe dit komt?
Jup, sychronisatie bug. In het geval dat je er zomaar wordt afgeflikkerd, open een andere stad en kom weer terug naar de stad waar je mee bezig was. Als het goed is, laad ie dan weer de correcte stad.

Ik speel het spel regelmatig maar hier is een lijstje met gamebrekende bugs:
- Trade depots die niet werken (geen trucks). Dit gebeurd soms bij herbouwde steden
- Geen ambulances die werken bij de hospital (ook na herbouwing steden) oplossing is om je hospital compleet uit te bouwen met ambulances, meestal heb ik dan 1 of 2 werkende ambulances (uit het niets)
- Gigantische gridlocks bij herbouwde steden, dat terwijl het verkeer goed geregeld zou moeten zijn (een shitton aan werkers en shoppers, zelfs wanneer de andere steden ruim zijn voorzien)
- Het totaal niet schalende inwoners vs. werkers systeem. Steden met 200k inwoners en dan maar 20k werkers hebben? Heb bij één stad geeneens industrie maar 4 tv fabrieken en 2 processor fabrieken en heb daarvoor al meer dan 20k werkers nodig. Oftewel, weer volle snelwegen...
- $$$ inwoners zijn snobs, en heb ze liever niet in mijn stad (niet echt een bug, ze willen alleen teveel voorzieningen en dan nog minder belasting betalen ook... het lijkt wel alsof de VVD aan de macht is in de simwereld ;))
- Sommige steden hebben veel vaker disasters dan andere. (of the scale in vergelijking)
- Een herbouwde stad vol met nieuwe gebouwen die allemaal leeg blijven staan (vacant resident)
- Rare random rollbacks en exits (en dan maar hopen dat je niets kwijt bent)
- Gebugde steden die je niet meer kunt openen
- Steden waar je treinsysteem niet werkt terwijl deze wel is aangesloten (maar bv. alleen aan de great works, dus nutteloos voor goederentransport, alleen bruikbaar als je een arcology hebt).

Kortom: Spel is nog steeds in beta en had tot aan de dag van vandaag niet verkocht mogen worden... Maarja, EA en titels pushen, no shit Sherlock!...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurera
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 14:23
Wees alstublieft blij dat je een game überhaupt nog in komt. Ik krijg bij het laden van elke stad de melding:"WAARSCHUWING Stad kon op dit moment niet worden geladen. Probeer het nog een keer". De eerst volgende keer dat ik de stad nogmaals aanklik krijg ik een laadscherm met een witte achtergrond en blijft ie daarin hangen in het oneindige. De enige uitweg is het proces beëindigen... Het is inderdaad een zware blunder van EA. Ik ben het persoonlijk niet eens met de argumenten betreffende de stadsgrote etc. maar ongeacht of het een "postzegelformaat" is, de game gewoon niet écht niet af :(

Ik blijf ondanks Simcity2013 een groots fan. Ik heb toch nog stiekeme hoop dat vandaag of morgen alles opgelost is en ik volledig los kan gaan met deze game. Voor nu heb ik Battlefield 3 gratis gehad, en moet ik Farcry 3 ook nog uitspelen. Genoeg te doen dus! Ben hiermee de komende zomer nog wel zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 10:07

beuker19

Killerbeuker is so OP

Door alle bugs heen heb ik net wel een space center gebouwd :)
Heb Nu 3 steden met +-150k inwoners en 18miljoen $$ per stad .
De 1e maakt alloy 2e brandstof en de 3e pc's en tv's.
Maar door de bugs en diverse rollbacks is het toch niet zo leuk :(

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-04 14:34
Maandag 22 april om 13.00 uur PST wordt patch 2.0 uitgebracht (bron). Misschien dat het voor veel mensen dan allemaal wat beter wordt.
Zelf ervaar ik tot nu toe gelukkig weinig problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door spacemouse op 20-04-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:31

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik krijg sinds gisterenochtend op 1 van mijn 2 steden in een private omgeving: "Stad wordt mementeel verwerkt". Dat zal wel einde regio zijn denk ik zo..... ;(

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153905

SimCity draaide bij mij vaker niet soepel en haperde het beeld zodat de gameplay onspeelbaar was .
Het probleem kwam ik pas gisteren achter bij instellingen en de belichting op laag gezet zodat alles soepel draaide .
Heb SimCity sinds de release datum en kwam er gisteren pas achter .
Vaker als hij haperde sloot ik SimCity af en starte de computer opnieuw op en dan speelde hij weer normaal .
Maar dat haperend beeld kwam toch vaak voor , dus vanaf gisteren de belichting op laag staan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:41

Bever!

3

belachelijk dit, regio gemaakt 3 mooie steden erin, nu twee van drie niet meer te laden en mn greatworks verdwenen.
wat een KLOTE game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-03 19:40
Ik heb elke keer dezelfde problemen met de waterzuiveringsinstallaties.
Het grondwater raakt op voordat ik de laatste pompen bij kan plaatsen. Echter de rest van de stad is dan al volgebouwd of de grond is vervuild doordat daar industrie staat...
Maar verplaatsen kost dus enorm veel geld, je moet bestaande gebouwen afbreken etc...
En wat als je dat wel doet, dan raakt het water daar weer op en moet je weer de boel verplaatsen...

Wat doe ik hier fout? Betekent dit dat je NOOIT een stad kan bouwen die functioneert?
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Bouw een rioolzuiveringsinstallatie naast je drinkwaterinstallatie. De eerste pompt water de grond in, waardoor je op die plek voldoende drinkwater blijft houden.

[ Voor 0% gewijzigd door DarkFly op 23-04-2013 13:39 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07 17:37
De waterpomp in de buurt van een rivier of waterzuiveringsinstallatie bouwen. Dit is geen bug of zo water in de grond raakt nou eenmaal op, als je meer op pompt dan dat er door regen aangevuld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
@darkfly
rioolzuivering vervuild het grondwater toch? dan krijg je weer dat probleem, toch?

@christiaan
van mij staan aan de kust, daar was ook het meeste water in het begin. Ik begrijp aan de ene kant wel dat het geen bug is maar het beperkt het spel in mijn ogen wel enorm.

Maar als het klopt wat DarkFly zegt... dan is het dus wel op te lossen alleen dan begrijp ik de vervuiling van de rioolzuivering nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Zoals de naam al zegt: rioolzuivering. Het water wordt dus eerste gezuiverd voordat het de grond in wordt gepompt. Wat er precies met het rioolslib in de tanks gebeurd weet ik niet. Als de capaciteit van je rioolzuivering te klein wordt, loop je het risico dat alsnog het rioolwater ongezuiverd de grond in wordt gepompt.

Als je geen mogelijkheid meer hebt om je rioolzuivering uit te breiden, kun je nog overwegen om waterpompen met filter te bouwen, deze zijn echter wel een stuk duurder dan de gewone waterpompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
ik heb alleen maar pompen met filter. Maar het gebied rondom de rioolzuivering is helemaal bruin (hoe zou dat komen? :) )
Ik zit erover na te denken en het kan nog wel eens kloppen dat dat de bedoeling is...recyclen... er moet toch een manier zijn om je stad draaiende te houden zonder alles weer overhoop te gooien en dat telkens weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-07 11:16
Ik heb de game nog niet. Ik met de aanschaf tot alle grote bugs gefixed zijn en volg dus ook aandachtig dit topic. Nu is er als het goed is maandag een patch uit gekomen. Hoe staat het nu met de problemen? Is deze game de aanschaf al waard of kan ik nog beter 2 - 3 patch wachten?

Ik vermaak me op dit moment nog prima met Tropico 4 kwa city builder/manager game dus het heeft geen haast.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Man, heb SC gekocht omdat ik (zoals zovaak) geen ruggegraat kan tonen.
Heb er 1 dag achter gezeten, werdt zo knettergek van alle bugs/limitaties echt STOMME design keuzes en het gebrek aan chaatah speed dat ik het sindsdien niet meer aangeraakt heb.

Laatste game die ik Koop van EA. Ik heb het echt gehad met die lui en hun deluxe/dlc/drm praktijken, Nu ook weer met de Crest samenwerken in de USA....Fix gvd je game voordat je het als melkkoe in de uitverkoop zet...

De meeste mensen zeggen dat het een beta lijkt, maar de game is gewoon vanaf de grond af aan FOUT, dit is een pre-alpha die verworpen had moeten worden en niet verder uitgebouwd worden. Deze versie had nooit uit moeten komen met het huidige Agent systeem.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Waterprobleem kan inderdaad opgelost worden zoals DarkFly zei:

YouTube: SimCity 5 Tutorial - How to get Unlimited Water (No Cheats)

bedankt!!!

@twijfelaars... ondanks de bugs vind ik het nog steeds een geweldige game. Je kunt je druk maken om kleine dingen of gewoon plezier hebben met dat wat wel werkt. Onthoud wel, mensen en echt waar, Nederlanders zijn de beste klagers...

Tuurlijk is het vervelend dat je 60 of 80 euro hebt uitgegeven voor iets wat niet perfect is, maar iedereen kan wel 100 euro uitgeven voor een censeo... dat is gewoon geen koffie!!!

Kortom... ga gewoon plezier hebben met de mogelijkheden die er nu al zijn en de rest komt echt wel vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Ik krijg het gevoel dat je na de patch beter overnieuw kunt beginnen met je steden.
Doordat een aantal zaken zijn gefikst, loop ik nu constant gebouwen te slopen die verlaten zijn.
Heb in een half uur tijd al twee keer die hagedis op bezoek gehad in één stad (rampen zouden minder zijn dacht ik).
Verder krijg ik weinig toeristen, maar dat zou ook weer te maken kunnen hebben met het feit dat de stad niet goed meer in balans is na de patch.

Verkeer is in beide steden stukken beter, had er al weinig problemen mee, maar nu is het wel erg rustig van tijd tot tijd.
De bussen die bij de haltes bleven plakken en daardoor verkeersopstoppingen maakten, lijkt ook tot het verleden te behoren. Ook wordt het afval beter opgehaald. Als 1 vrachtwagen niet alles op kan pikken omdat hij vol is, komt er nu tenminste een andere die de rest ophaalt. Had vandaag zelf 10245 van 10397 recycle bakken opgehaald.

Ga maar eens opnieuw beginnen. Door de betere verkeersregeling kun je de stad misschien ook wat anders inrichten, gaan mensen minder klagen dat de omgeving ongezond is omdat al het afval niet werd opgehaald. Ik ben denk ik voorlopig nog wel even zoet met dit spel, heb er nu 460 uur op zitten en me nog geen moment verveeld, wel eens geërgerd, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Heb nu in 1 regio 2 steden gebouwd,niet veel inwoners,maar wel continu verkeersopstoppingen.En die kan ik juist niet gebruiken omdat mijn hele handelsverkeer vast staat.Het blijft ook heel irritant dat je maar 1 toegangsweg naar de snelweg hebt.Waarom kan je nou geen snelwegen maken zoals voorheen,en dan liefst de verhoogde.Zo ruk dit,pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfski
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 22:00
Ik kan mijn steden nog steeds niet laden met de nieuwe patch, wtf? Je had toch mogen verwachten dat dit soort game-brekende bugs zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacemouse
Rolfski schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:28:
Ik kan mijn steden nog steeds niet laden met de nieuwe patch, wtf? Je had toch mogen verwachten dat dit soort game-brekende bugs zijn opgelost.
Op het forum van EA is een topic waarin EA aangeeft dat nog niet alle problemen zijn verholpen met deze patch (link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128052

Meestal wanneer een savegame eenmaal corrupt raakt, dan valt dit ook niet meer te herstellen.
Verwacht dus ook niet dat die steden die nu stuk zijn ooit weer gaan werken. Zijn meer bezig om te voorkomen dat het in de toekomst nogmaals voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48
Omdat mijn vorige key in gebruik zou zijn, van gamecardstore.nl een nieuwe key gekregen.
Ik krijg nu echter de melding: Je hebt Simcity niet geactiveerd op je account. Activeer Simcity in Origin om te spelen."

Geen flauw idee wat ik moet doen, het spel staat gewoon netjes in Origin :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
ja, dat is waarschijnlijk je vorige key... je activeert niet het spel maar de key... je kunt via het menu een nieuw spel activeren en plak dan die nieuwe key erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
Dan krijg ik: "Deze code is al in gebruik" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
hummm... dan hoop ik voor je dat je niet gen@id bent... Waar jij gekocht hebt, staat niet bij deze reviews maar hier kun je wel zien waar wel goede ervaringen zijn gedaan en waar niet:

Online Gamekeys kopen - Deel II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
callous schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 16:53:
Waterprobleem kan inderdaad opgelost worden zoals DarkFly zei:

YouTube: SimCity 5 Tutorial - How to get Unlimited Water (No Cheats)
Onthoud wel, mensen en echt waar, Nederlanders zijn de beste klagers...
Nou nee.Het klagen op tweakers verbleekt volledig bij het internationale gebeuren op EA's eigen forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-06 21:40
abacaxi schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:07:
[...]

Nou nee.Het klagen op tweakers verbleekt volledig bij het internationale gebeuren op EA's eigen forum.
Nu bouw je er bomen omheen? Dat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:47
Ik denk ik geef SimCity een 2e kans maar er is bizar weinig gefixed van de echte problemen vooral het verkeer.

Bij elke file die ik kreeg zocht ik naar de oorzaak en telkens waren de oorzaken van de files de bugs of de slechte AI.

Gister had ik een lange file die begon midden op een langere weg. Om dit te voorkomen heb ik op langere straten extra stukjes zandweg zodat autos kunnen draaien.
De oorzaak van de file bleken 10 of 12 verhuis wagens te zijn die continu bleven draaien op deze langere weg.
De enige manier om dit te fixen en dus de file weg te krijgen was het slopen van het hele stuk weg dat hun gebruikten inclusief de gebouwen (pakweg 15).

Een andere bug die files veroorzaakt is dat autos soms gewoon stil blijven staan.
Bijvoorbeeld op een 6 baans weg blijven zonder reden gewoon alle 3 de 1e autos stil staan en dat minuten lang waardoor je een absurd lange file krijgt.

De grootste reden is denk ik wel de slechte AI bij kruispunten.
In het echt bij een 6 baans weg die uitkomt op een kruispunt moeten autos voorsorteren.
Hierdoor verloopt het verkeer veel efficiënter maar bij SimCity maakt het niets uit op welke van de 3 banen je zit je kunt gewoon links- en rechtsaf en rechtdoor.
Maar dat dit niet gebeurt zal wel zijn vanwege de slechte AI die niet weet waar hij naartoe gaat aan het begin en einde van de dag.

Dat laatste valt gewoon niet op te lossen maar met wat aanpassingen kun je het wel minder erg maken.
Maar zodra de eerder genoemde bug voorkomt in de buurt van een kruispunt dan versterken ze elkaar vooral als dit op diverse plekken tegelijk gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Bij mij loopt de game echt constant vast.. Had het op mijn desktop en privé laptop geinstalleerd en draaide een aantal dagen soepel. Sinds vrijdag loopt het eigenlijk steeds vast, dus de game op mijn werklaptop geinstalleerd en daar hetzelfde problemen.

De game bevriest dus gewoon, muziek blijft spelen, cursor blijft beweegbaar.
Via taakbeheer is te zien dat de game niet meer reageert en moet ik hem beeindigen.
Super frustrerend!

Online komen ze van EA met de mededeling dat de laatste drivers geinstalleerd moeten zijn en die zijn geinstalleerd. Kreeg bij de installatie namelijk steeds een melding. Ook vreemd dat het op 3 systemen vastloopt.

Iemand bekend met dit probleem? En eventueel ook op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 11:52
Misschien is je stad wel corrupt geraakt? Gebeurt het altijd op hetzelfde moment? Wellicht een nieuwe stad starten om te zien of de boel dan ook crashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Update 3.0 komt deze week en die zou weer meer verkeersproblemen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472487

Deadsy schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:41:
Ik denk ik geef SimCity een 2e kans maar er is bizar weinig gefixed van de echte problemen vooral het verkeer.

Bij elke file die ik kreeg zocht ik naar de oorzaak en telkens waren de oorzaken van de files de bugs of de slechte AI.

Gister had ik een lange file die begon midden op een langere weg. Om dit te voorkomen heb ik op langere straten extra stukjes zandweg zodat autos kunnen draaien.
De oorzaak van de file bleken 10 of 12 verhuis wagens te zijn die continu bleven draaien op deze langere weg.
De enige manier om dit te fixen en dus de file weg te krijgen was het slopen van het hele stuk weg dat hun gebruikten inclusief de gebouwen (pakweg 15).

Een andere bug die files veroorzaakt is dat autos soms gewoon stil blijven staan.
Bijvoorbeeld op een 6 baans weg blijven zonder reden gewoon alle 3 de 1e autos stil staan en dat minuten lang waardoor je een absurd lange file krijgt.
Deze problematiek is precies de reden waarom ik ben gestopt met dit spel.
Het is mooi, het is leuk, maar de online samenwerking is er bijna niet ... en het verkeer nekt iedere grote stad. Dat ze dat bij EA niet zelf hebben kunnen uitvinden.

Ik wacht rustig een maand of twee en zie dan wel weer verder, wel jammer van het geld... Soort van public beta geweest dit ;)

Vooral die stilstaande auto waardoor alle banen dichtslipen is leuk ja. En dan " opeens" rijdt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:30
Update 3.0 ziet er wel netjes uit, ook redelijk wat veranderingen in het verkeer :)

Maakt het spel iets meer speelbaar hopelijk. Feit blijft natuurlijk wel dat de maps erg klein zijn en dat je snel aan de "end game" toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472487

Dat is inderdaad nog zoiets, bij SC 4 had je echt gigaaaaa steden.
Hier is het een beetje niveau grote wijk.

Hoop dat hier ooit nog een update voor komt, dacht dat de originele reden voor de kleine maps toch de routing van de actors was en zogenaamde systeemeisen voor de 3D beelden?

Draai graag een wat lagere resolutie als het moet om een dubbel zo grote stad te kunnen bouwen. Een congrescentrum neemt al zegmaar 1/8e van je map in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
Wat mij is opgevallen met de update 3.0...

1. brandweer blust niet alle branden, ze komen gewoon niet terwijl ze staan te wachten om branden te blussen.
2. brandende gebouwen kan ik opeens wel afbreken wat voorheen niet kon.
3. Brandweerwagens staan nog steeds in traffic jams.
3. opeens heb ik alleen nog maar winstgevende steden die voorheen -3000 per uur hadden en nu +12000.

[ Voor 8% gewijzigd door callous op 10-05-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
Hier ook het "probleem" met eindeloos brandende gebouwen.

Ook valt soms het geluid helemaal weg, of blijft het geluid hangen op een bepaald effect (als je bijvoorbeeld de instellingen verandert bij je universiteit krijg je veel geklets te horen op de achtergrond, als je weer uitzoomt blijft dit te horen)

Heb ook allejezus veel taxis
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/90u89e.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:49
Al een tijdje niet meer gespeeld, maar na versie 3.1 toch weer een poging gewaagd en begonnen met een nieuwe stad. Het volgende valt me op:
- Energieproblemen. Eerst windmolens en zonne-energie geplaatst, maar omdat de elektriciteit een aantal keren is uitgevallen een kolencentrale geplaatst. Nu nog steeds stroomuitval ondanks voldoende voorraad kolen...
- De performance lijkt minder te zijn dan bij voorgaande versies. Nu af en toe wat haperingen.

Zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246412

Wat betekent: geschenk metalen van ..city worden tegengehouden aan de grens?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 246412 op 30-05-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-07 09:37
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I1UpW4X.jpg?1

Ik dacht dat ze wat aan de vekeersproblemen hadden gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505317

Hallo,

Ik zou graag bij een grote constructie een internationaal vliegveld bouwen.
Nou heb ik het volgende probleem: Ik heb olie/ legeringen en nog wat nodig om het te bouwen. Nu is mijn vraag hoe kom ik eraan als het niet in mijn grond zit? Wat moet ik bouwen en wat moet ik er dan meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246412

Waarschijnlijk kan je die grondstoffen importeren van de internationale markt via uw trade gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505317

En dan? Waar moet ik dan op klikken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:38
Trademarket en de gewenste opslag toevoegen, dan kun je importeren.

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 13:29
badbadpresident schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:56:
[afbeelding]

Ik dacht dat ze wat aan de vekeersproblemen hadden gedaan?
Als ik zie hoe het verkeerssysteem werkt vermoed ik dat ze de problemen niet op kunnen lossen. Vroegere simcities hadden hele andere manieren van simuleren. Het simuleren door middel van kleine domme agens wat de huidige engines doet werkt gewoon voor geen ene meter. Je ziet 't ook aan de manier waarop bussen e.d. werken: ze nemen allemaal dezelfde beslissingen en dus dezelfde route. Compleet achterlijk en compleet onrealistisch.

Het systeem was wat dat betreft in SC4 (en zelfs SC2000) gewoon veel beter.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512209

Ik heb een CRT die gaat officieel tot 2048x1536.
Maar ik kan hem ook op 2560x1440 of zelfs 2560x1600 draaien.
Het spel gaat bij mij maar maximaal 2048x1536.
Moet nog uitzoeken hoe ik dit kan omzeilen??????????
BF3 draait wel mooi in 25601600.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 512209 op 10-06-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 09:55
Anoniem: 512209 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 01:15:
Ik heb een CRT die gaat officieel tot 2048x1536.
Maar ik kan hem ook op 2560x1440 of zelfs 2560x1600 draaien.
Het spel gaat bij mij maar maximaal 2048x1536.
Moet nog uitzoeken hoe ik dit kan omzeilen??????????
BF3 draait wel mooi in 25601600.
Op mijn iMac kan ik dit handmatig instellen in origin. Wellicht kan dit bij windows ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Krijgen jullie ook elke keer zo'n irritant schermpje over "Origin in game" bij het opstarten van SC op Mac?
Afbeeldingslocatie: http://spaghetticoder.org/Origin-in-game.png
Nee ik wil geen "Origin in game" :(

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Edit:

[ Voor 99% gewijzigd door Donstil op 14-09-2013 17:19 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik ben het kotsbeu dat m'n gifts niet aankomen. Ik heb van stad 1 naar stad 2 op drie dagen al 15 000 000 gestuurd in stukjes variërend van 500K tot 5M. Niets komt aan in stad 2 die bankroet is. Pfff. Ik heb me al meer geërgerd aan dit spel dan er plezier aan beleefd. Nu zijn er eindelijk bruggen en doet traffic het iets beter, dan schakelen ze over op "electronische' gifts en het werkt van geen kanten meer. Heb dit probleem in 2 regio's overigens. Beu beu beu. /rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:23
YellowOnline schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:06:
Ik ben het kotsbeu dat m'n gifts niet aankomen. Ik heb van stad 1 naar stad 2 op drie dagen al 15 000 000 gestuurd in stukjes variërend van 500K tot 5M. Niets komt aan in stad 2 die bankroet is. Pfff. Ik heb me al meer geërgerd aan dit spel dan er plezier aan beleefd. Nu zijn er eindelijk bruggen en doet traffic het iets beter, dan schakelen ze over op "electronische' gifts en het werkt van geen kanten meer. Heb dit probleem in 2 regio's overigens. Beu beu beu. /rant
Known issue, heel herkenbaar dit helaas :(
Persoonlijk ben ik nogal pissig dat er een DLC komt terwijl de problemen met de mac client nog niet zijn opgelost.

De game staat momenteel in de koelkast, maar wmb was een refund wel op zijn plaats.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512330

Beste Tweakers,

Ik heb daarstraks Simcity gedownload en geïnstalleerd. Maar als hij 100% geïnstalleerd is moet ik heel de tijd weer op installeren klikken. Dan gaat hij weer opnieuw installeren en doet hij weer hetzelfde. Ik heb het al 10x opnieuw geprobeerd. Weet iemand wat ik kan doen?

Groet L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toiletman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 20:14
Helaas voel ik mij ook genoodzaakt mijn gal te spuwen over dit misbaksel van een product uit de EA-schuur... het enige goede eraan is dat ik gratis heb kunnen 'upgraden' naar Battlefield 3.... wat een bagger....

Inmiddels 7 maanden na dato is er voor mij nog niets veranderd aan de brakke gameplay als ik de game open. Het lukt nog steeds niet om een industrie- en een residential stad te maken, terwijl de hele game toch ge-ent was op 'regioplay'. Hierdoor ben je verplicht om je stad toch weer te vermengen.... waar veel te weinig ruimte voor is. Ook zijn de files nog altijd aanwezig en is de repetitieve gameplay ook nog steeds hetzelfde: meuk neerplempen, wachten op density groei, facilities erbij... wachten op density groei... boring!

Het is echt schandalig hoe EA zo'n topreeks durft te actualiseren met de prutgame die ze nu hebben uitgebracht. Helemaal dat er nu dus voor tientallen euro's een update gereleased wordt, met nieuwe gebouwtjes... Het verbaast me dat Tweakers het persbericht nog plaatst na alle ellende met dit spel, zonder ook maar een kritische noot toe te voegen... minpuntje voor de redactie wat mij betreft.

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 13:29
YellowOnline schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:06:
De gifts werken nu bij mij. Het duurt 5 minuten maar dan komt het ook aan.
Afgelopen dagen weer enkele uren gespeeld, geen gekke problemen tegengekomen.

• ismilyfox
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-10-2023
Nieuwe update uit!

Update 12/12/2013 - Update 9.0
The Attractions set includes five attractions: Giant Garden Gnome, Dolly the Dinosaur, Llarry the Llama, MaxisMan Statue and the World’s Largest Ball of Twine. Each attraction adds happiness and will also act as a tourist destination in your city.
Fixed an issue where in some cases, Sims in populous MegaTowers would not move efficiently between levels. This will address the issue some players have seen where apartment levels request shopping while mall levels request shoppers when there are enough shops and shoppers available in the MegaTower.
Fixed an issue where Sims in Megatowers were sometimes complaining that there were not enough jobs when they were actually overworked on too many 24 hour shifts. Sims in this situation will now accurately inform players that they are overworked. The excess jobs require more workers to fulfill the needs of the work deficit.
Tuned so that radiation has more of an impact on MegaTowers. Sim Feedback will alert to radiation causing a decrease in happiness
Should no longer complain about the lack of shoppers and not enough places to shop at the same time.
Note: The issues the MegaTower updates address may be difficult to recover from within an affected city. If you chose to work through this period of time it may be a while before you experience the full changes. Alternatively, you can demolish MegaTowers within your city to take the changes straight away.
Fixed some cases where Maglev trains would no longer run when many trains group together at the same station.
All Sims that get on the Maglev will now reliably disembark when reaching their stop.
Support for Mac trackpad, mouse, magic mouse support. Pinch to zoom, two finger scroll to pan the camera, two finger rotate to rotate the camera.
Added Option for turning off motion blur. This gives you a more customized experience for better performance.
Sims will no longer complain about too many deaths after MediDrones are placed in the city and the deaths per day reads zero.
Fixed an issue where bypassing Medium Tech industry buildings and just having high tech industry buildings would would lead to the Processor Factory remaining locked. It should no longer remain locked.
Power, Water and Sewage services provided to neighbors will now generate income for the city providing the service.
ControlNet services provided to neighbors will now generate income for the city providing the service.
Amount of Sewage treatment available in the region will be more accurately reflected.
Demolishing or turning off prerequisite buildings in sandbox mode will no longer cause their corresponding modules to become locked for Academy, OmegaCo, and MegaTowers.
Previously queued disasters will no longer occur after disabling them in the in game options.
Regional achievements unlock more quickly when the correct criteria are met.
Fixed an issue where the Launch Arcology would not accept new colonists after being turned off and on.
Fixed an issue where garbage trucks would go back to the depot at 6pm in densly populated cities even though there was still garbage to be collected.
Addressed an issue where Streetcars would get stuck and group together.
Production of OmegaCo will no longer display as producing x out of 0 crates and drones.
Futurized bridges will appear futurized in region view.
Fixed issue where futurized planes would change to regular planes after landing.
Mac: SimCity will correctly update when enough disc space has been made available.
Mac: Fixed an issue where the ‘Disable Random Disasters’ would revert back to ON after restarting SimCity.

[ Voor 99% gewijzigd door ismilyfox op 12-12-2013 21:40 ]

Blizzard: Smilyfox#21203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 11:11

FlyEragon

Alien Monkeys

Aaaaaand it's gone:

http://kotaku.com/ea-shut...eveloper-maxis-1689454903

EA maakt meer kapot dan uw lief is.
Niet alleen IP's maar nu ook met bedrijf en al spoelen we U door de wc. Well done EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 22:17
Lekker dan!! Pfffff :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-03 10:54
Koop toch aub helemaal niets meer van EA. Na BF3 en SC5 ben ik er definitief mee gestopt. Zelfs al worden er verleidingen aangeboden, ik heb mijn standpunt ingenomen. Teveel genaaid door die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688472

Wat bedoelen ze met; in je belasting om de dag, 24 uur of een dag in simcity?
Als ik namelijk op het stadhuis klik gebeurt er niks, dus moet ik 24 uur wachten om belasting te innen of is er iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 18:15
Speelt er nog iemand dit spel ?
Mijn vrouw en ik spelen het regelmatig en het is regelmatig daarbij ook huilen met de pet op.
Op W10 is het een drama om te spelen en met een i7 4771/16G/HD7950 3GB zou je toch verwachten dat je geen error 1006 (memory allocation) zou krijgen, maar niets is minder waar.

Ik vind het leuk om het spel op de achtergrond te draaien als ik aan het werk ben, maar de problemen met crashes alom, 'unable to connect to the servers', niet mogelijk om een (tweede) stad te claimen en het gebruik van de square roads die niet goed lopen omdat de stad het nodig vindt om je weg schuin te trekken, maken het minder leuk dan enkele jaren geleden.

Sinds EA Maxus studio gesloten heeft, reageert er helemaal niémand meer serieus op ingestuurde tickets.
Het ligt namelijk te allen tijde aan de gebruiker, niet aan EA. En dan zeggen ze er doodleuk bij dat de ontwikkelstudio gesloten is en ze geen echte ondersteuning meer kunnen geven, maar op de vraag waarom ze het spel dan nog te koop aanbieden, komt een nietszeggend antwoord.

Jammer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

Arjan A

Cenosillicafoob

Indifstublatia schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:48:
Speelt er nog iemand dit spel ?
[..]

Jammer ...
Nee. Ik ben overgestapt op City Skylines. Geen gedoe met servers etc, al heb ik op mijn i5 wel wat last vaan traagheid als het inwonertal boven de 250.000 uit komt.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-06 18:15
Ah, ja dat spel hebben wij ook. Maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om een stad te vullen. CS is zeg maar zoals SC1 was, maar dan in een grafisch mooi jasje met veel meer opties.

Wat ik gewoon fijn vind aan SC2013 is de MP modus. Dat missen we in CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neliss12
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-12-2021
Hallo!

Ik speelde vroeger simcity4 en heb dat nu weer opgepakt. Ik ben wat ouder en echt een noob met computers. Kan iemand mij helpen om mods te installeren bij simcity 4?

Groet Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neliss12 schreef op maandag 22 november 2021 @ 05:51:
Hallo!

Ik speelde vroeger simcity4 en heb dat nu weer opgepakt. Ik ben wat ouder en echt een noob met computers. Kan iemand mij helpen om mods te installeren bij simcity 4?

Groet Niels
Lof102 in "[PC/MAC] SimCity 4 - Deluxe [Deel 2]"

Daar staat alle info die je nodig hebt. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste