• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02 19:32
Zie iig al meer servers en tekst simcity-server heeft het druk ^^ met een counter

Anoniem: 179336

Had het op de FP nog niet gezien, te druk bezig geweest met servers aanklikken...

nieuws: Release SimCity geplaagd door technische problemen

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-02 20:39
Top (Y) dankjewel
Nu maar hopen dat ik dalijk kan verbinden want dit is niks :(

• DutchWalnut
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11-2022

DutchWalnut

[CMDR Yondu]

Lol hij doet het :D

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-02 16:04
Ik kan niet eens op ''spelen''druken in Origin. Via shortcut ook niet :')

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• GluonC
Hij doet het ! top eindelijk

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02 15:29
Nou bij mij niet hoor..

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• GluonC
Te vroeg gejuigd :')
Spel kan op dit moment niet aangemaakt worden
Ga terug naar het hoofdmenu

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-02 22:22
Hehe hij werkt!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-01 00:52
Voor de mensen bij wie het werkt, op welke server zitten jullie?

• ReQuiem83
Woopa...weer offline....was eindelijk met de tutorial bezig...

Ze maken er al een spel van om het spel te kunnen spelen.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren vanaf een uur of 18 tot ongeveer 0100 gespeeld en in die tijd crashde het spel 6 keer, als ik dan weer inlogde waren mijn steden niet opgeslagen. Veel irritanter dan dat wordt het niet. Ik dacht op een gegeven moment slim te zijn en na een half uur spelen terug te gaan naar het menu om een autosave te triggeren ( proberen :P ) , en ja hoor : niets gesaved.

Meer mensen last van gehad?

• recc
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05-2018
Ja vanmorgen een regio aangemaakt en een uurtje gespeeld.
Ging terug naar het hoofdmenu en weg regio ...

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
de limited edition extra;s zijn niet actief in het spel, iemand een idee hoe deze te activeren? ik kan ze niet bouwen maar op origin staan ze wel als installed. dit gaat dus om de UK set de France set, de German set, en het extra parkje

• BinaryRun
batsma schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:38:
de limited edition extra;s zijn niet actief in het spel, iemand een idee hoe deze te activeren? ik kan ze niet bouwen maar op origin staan ze wel als installed. dit gaat dus om de UK set de France set, de German set, en het extra parkje
Die sets zijn alleen voor de Digital Deluxe.

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
die heb ik ook :)

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 23:03
Ik heb zowaar ook een werkende stad op een east usa server.

• Qoncritter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:21

Qoncritter

Banannnnnna

Ik kan het spel niet downloaden. Hij geeft de volgende foutmelding:
FOUTMELDING SMCY-19

Ok heb ik wel eens last van:
FOUTMELDING SMCY-25

Iemand ook het zelfde probleem en er een oplossing voor gevonden.
Alvast bedankt.

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
ik kan nu wel af en toe in n server, maar wordt er echt gestoord van dat ik steeds die tutorial op nieuw moet spelen. Hebben meer mensen hier last van?

• FireFoz
Ruudvanelk schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:01:
ik kan nu wel af en toe in n server, maar wordt er echt gestoord van dat ik steeds die tutorial op nieuw moet spelen. Hebben meer mensen hier last van?
had ik ook, ik heb hem ook niet helemaal afgemaakt...maar wel irritant. kan je dat niet ergens definitief uitzetten?

Ik had net trouwens een update, maar het helpt niks.

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:36

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Ik ben blij dat ik vandaag gewoon moet werken. Als ik de meeste van jullie reacties lees werkt het nog niet super, of gewoon weg niet.

Heb me afgelopen nacht na uren wachten al dood zitten irriteren. Vanmorgen nog eens te laat op m'n werk, omdat het te laat was geworden. Ik geloof het wel, relaxe afwachten.. SimCity doosje inmiddels verwijderd van mijn bureau en mijn gedachten voor deze dag op o.a. dumpert gezet en de offertes die ik nog moet afmaken! SimCity tot vanavond :-)

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Klacht: Dit plaatje is veel te accuraat...

Wedden dat er binnen nu en een maand een emulator achtig iets is om illegaal te kunnen spelen en heel de always online DRM echt voor nop is geweest? Het feit dat je gewoon 30 minuten verder kan spelen terwijl de servers offline zijn getuigt daar wel van.

Persoonlijk vindt ik wel dat de multiplayer wat toevoegt en ik denk dat genoeg reden is voor veel mensen om het gewoon aan te schaffen na de extended demo geprobeerd te hebben. Dit soort geforceerde DRM is echt gewoon ***.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-02 23:44
Ik kom gelukkig nu iets verder, ik kan nu zelfs een paar keer achter elkaar het spel starten. Helaas krijg ik dan in-game als nog de melding: "Cannot connect to the server."

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• FireFoz
The_Worst schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:14:
Ik kom gelukkig nu iets verder, ik kan nu zelfs een paar keer achter elkaar het spel starten. Helaas krijg ik dan in-game als nog de melding: "Cannot connect to the server."
zelfde hier

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Zo grappig, al die mensen huilen en maar huilen. Welke launch van game die servers nodig had was wel goed?...Geen 1 juistem. Had je je op in kunnen stellen dat dit allemaal ging gebeuren.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Anoniem: 246412

Na een uur ben ik eindelijk in de game maar kan alleen die tutorial spelen en zelfs die werkt niet?? :(

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:51
Postius schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:28:
Zo grappig, al die mensen huilen en maar huilen. Welke launch van game die servers nodig had was wel goed?...Geen 1 juistem. Had je je op in kunnen stellen dat dit allemaal ging gebeuren.
Dat is dan een reden om te stoppen met kwaad zijn? Als je iets koopt wil je dat het werkt zo simpel is het. Gelieve je commentaar dus ergens anders te spuien.

• Postius
Nou als mensen vandaag is wat anders gaan doen en morgen weer terug komen scheelt ze veel frustraties. En blind het argument ik koop iets dus het moet werken is het argument van een 14-jarige of niet? Als je nadenkt over je aankoop.....

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-02 20:02

beuker19

Killerbeuker is so OP

Paterpor schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:29:
[...]

Dat is dan een reden om te stoppen met kwaad zijn? Als je iets koopt wil je dat het werkt zo simpel is het. Gelieve je commentaar dus ergens anders te spuien.
geld het zelfde voor jou commentaar :)
Ik ben niet kwaad is toch altijd het zelfe met de launch van een grote game.
Ik ga deze game nog zoveel spelen dat het niet op een uurtje aankomt

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-11-2022
Ik heb wonder boven wonder net de tutorial kunnen spelen en afmaken op NA East 2 geloof ik. Daarna nog iemands stad kunnen viewen en toen verbinding verloren. Het grappige was, NA East 1 zei available maar gaf me een 18 min delay. 2 stond op busy maar toch geprobeerd en kon toen gewoon verbinden. Op Europese servers als ik erin kom is de tutorial unresponsive als ie überhaupt al laadt.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:34

Player1S

Formerly known as L1nt

Postius schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:28:
Precies, EA had dus voor nog meer servercapaciteit kunnen zorgen. Of een fatsoenlijke offline modus inbouwen.
Maar nee, de betalende klant moet weer boeten.

Player1s Twitch

Anoniem: 246412

Tomcat84 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:33:
Ik heb wonder boven wonder net de tutorial kunnen spelen en afmaken op NA East 2 geloof ik. Daarna nog iemands stad kunnen viewen en toen verbinding verloren. Het grappige was, NA East 1 zei available maar gaf me een 18 min delay. 2 stond op busy maar toch geprobeerd en kon toen gewoon verbinden. Op Europese servers als ik erin kom is de tutorial unresponsive als ie überhaupt al laadt.
Hoe werkt die tutorial dan?

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04
Ik heb gekozen Voor East Europe 2, daar kon ik meteen claimen.

• mrphara
  • Laatst online: 24-08-2021
Elke game gaat het hetzelfde. We zullen er maar aan moeten wennen :).

Er zijn tenminste al mensen die gespeeld hebben. En ja het is vervelend dat je altijd online moet zijn maarja hun keuze en je bepaald zelf of je de game gaat halen.

• janntempel
  • Laatst online: 06-11-2022
in een ochtend al 2x connectie verloren waardoor ik weer een uur terug in de tijd ging en een heel stuk stad miste

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Puc van S. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:42:
Tja... als dat niet het geval was, was het hele server kiezen natuurlijk ook nutteloos...
Had niet gehoeven als ze de data op een dikke SAN hadden neer gezet, dan kon elke server er 'gewoon' bij.
De reden dat EA dat niet doet is omdat ze kosten willen besparen.

[Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2013 12:48]

• Postius
L1nt schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:35:
[...]

Precies, EA had dus voor nog meer servercapaciteit kunnen zorgen. Of een fatsoenlijke offline modus inbouwen.
Maar nee, de betalende klant moet weer boeten.
Meer server capaciteit is niet de oplossing zoals ik eerder al een paar heb geschreven. Offline modus uiteraard dat was fine maar daar hebben ze van het begin af aan niet voor gekozen.

Om het simpel te zeggen: Je koopt NOOIT in op Piek capaciteit. En die is er wel als het spel op 1 dag in USA uitkomt en niet veel later heel de EU. Er zullen disproportioneel veel mensen willen inloggen afgezet tegen wat je over een week gemiddeld kan verwachten.

Leuk is anders, maar het is ook goed te zien aankomen. En eerlijk is eerlijk tot nu toe vallen de problemen voor de EU erg mee bij de hopen andere games die ik heb gezien.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-02 17:21
Ik vindt dat het klagen van het niet online kunnen gaan wel terecht is.

EA heeft een bepaalde verwachting geschept. door hun reclame campagne

Er zijn bèta's geweest om te kijken hoe oa de servers belast werden

De voorverkoop kon men ook bij houden dus men kon inschatten hoeveel mensen het spel aanschaffen

Server capaciteit is er genoeg te koop , dus men kan zeggen dat men 10 servers huurt voor de 1e week en het dan afbouwt.

Als je een product koopt kan / mag je er van uit gaan dat het werk

Het moet toch niet zo zijn dat je benzine koopt voor je auto en je wil starten dat het niet lukt.....

• The_Worst
  • Laatst online: 08-02 23:44
Heya everyone,

Please see the message from Senior Producer Kip Katsarelis: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9340500.page

This has been an exciting and challenging week for the team here at Maxis, the culmination years of planning and development. We have been overwhelmed by the outpouring of support and enthusiasm from our fans which has made it even more upsetting for us that technical issues have become more prominent in the last 24 hours. We are hitting a number of problems with our server architecture which has seen players encountering bugs and long wait times to enter servers. This is, obviously, not the situation we wanted for our launch week and we want you to know that we are putting everything we have at resolving these issues.

What we are doing is deploying more servers over the coming two days which will alleviate many of the ongoing issues. We are also paying close attention to all the bug reports we are receiving from our fans. We’ve already pushed several updates in the last few days. Our live ops team is working 24/7 to resolve issues and ensure that bug fixes roll into the game as quickly as possible.

While the ongoing issues are troubling, we can also see that players are really enjoying the game. In a single 24 hour period, there were more than 38 million buildings plopped down, nearly 7 and a half million kilometers of roads laid down, 18+ million fires started and (my favorite fact) over 40 million pipes filled up with poop.

This team has put everything into this game and won’t stop until things are smooth. We ask our fans to be patient as our team works diligently to fix the issues. We share your passion for SimCity and thank you for your support and understanding.
Bron

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gandalf68 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:49:
EA heeft een bepaalde verwachting geschept. door hun reclame campagne
EA heeft het geen bepaalde verwachting gegeven, ze hebben het gehyped to the max.

• ventheman
  • Laatst online: 04-02 22:33
Wel grappig dat ze zelfkennis hebben:

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 19:26

Snappie88

Mr. Hollywood

CptChaos schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:50:
[...]
EA heeft het geen bepaalde verwachting gegeven, ze hebben het gehyped to the max.
Waar kunnen we officiële klachten indienen? >:)

Surfin' paradise!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-02 12:24
Sleepkever schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:08:
Klacht: Dit plaatje is veel te accuraat...
[afbeelding]
Prachtig plaatje gewoon!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:34

Player1S

Formerly known as L1nt

Postius schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:48:
[...]

Meer server capaciteit is niet de oplossing zoals ik eerder al een paar heb geschreven. Offline modus uiteraard dat was fine maar daar hebben ze van het begin af aan niet voor gekozen.
Ze moeten nu hals over kop meer servers regelen. Kost waarschijnlijk meer geld dan vooraf extra servers huren om de piek op te vangen.

Player1s Twitch

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb geen simcity maar ik ik herken de problemen met battelfield 3 èèn groot drama....

ora et labora

• GluonC
Kan nog steeds geen verbinding maken :S

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-11-2022
Begint in dat dorpje summer shoals en komt er een tekst ballonnetje op en wijst het zichzelf. In europese server kwam die tekst niet op en gebeurde er niks, kon alleen maat rondkijken

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-02 21:38
Wat ik opvallend vind is dat ze dit zoveel beter hadden kunnen managen.

Ik snap dat de game een onlineverbinding nodig heeft en dat de synchronisatie moet gebeuren. Wat echter wel opvallend is, is dat ze hier blijkbaar weinig aan kunnen veranderen. Als ze nou de tijdsinterval dat de game gaat synchroniseren verhogen, belast je de server minder. Ook de updater lijkt erg veel problemen te hebben als ie geen verbinding heeft. Die verbindingsproblemen hadden ook veel beter afgevangen moeten worden. Verder had het ook wel gescheeld als ze ipv 2 servers per (deel)continent, gewoon 5 of 10 hadden neergezet. Nu zit iedereen die servers te belasten, terwijl je dat wilt spreiden. Bovendien zie je dat de serverbelasting wordt aangegeven met available en busy. Dit klopt ook voor geen meter, want busy is gewoon een spelerstop en available is niets anders dan "het werkt mogelijk voor sommigen". Tel daarbij dat je niets kunt verplaatsen naar een andere server en je probleem is compleet.

Ook het hele friendsysteem is blijkbaar offline, waardoor je ook niet samen in een regio kunt komen en de game verliest vaak zijn sync, waardoor de kans groot is dat je alles kwijt raakt. Dat ze origin friends hebben gescheiden van de simcity friends vind ik sowieso raar.

Het is te hopen dat ze voor het weekend (waar ik ook wel weer een boost verwacht) wat meer servers online gooien, want dit is gewoon dramatisch slecht. Ik heb ook niet het idee dat ze hard aan het werk zijn. Tuurlijk zegt elk bedrijf dit, maar ik heb niet echt het idee dat er progressie in zit. Het lijkt nu wel alsof ze aan een grote pokertafel zitten en degene die de ronde wint mag wat mensen uitkiezen die erop mogen. Nieuwe servers aankopen en instellen kost gewoon enorm veel tijd, terwijl ze makkelijk van andere games wat servers kunnen lenen (wat ze overigens al lang hadden kunnen doen).

Martinspire - PC, PS4, X1

En daar was crash nr 3 voor vandaag. ;(

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[Voor 115% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:53]

• derover90
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-02 22:09
Hier hetzelfde probleem.. Ze gooien de servers nu maar helemaal dicht! Gelukkig vanochtend een half uurtje kunnen spelen!

• GluonC
derover90 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:44:
Hier hetzelfde probleem.. Ze gooien de servers nu maar helemaal dicht! Gelukkig vanochtend een half uurtje kunnen spelen!
Dan mag ik toch hopen dat ze iets van plan zijn bij maxis en dat we dalijk eindelijk kunnen spelen

derover90 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:44:
Hopelijk is niet alles weg, was met 6 steden bezig. ;w

• derover90
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-02 22:09
Anoniem: 179336 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:45:
[...]

Hopelijk is niet alles weg, was met 6 steden bezig. ;w
Ik heb daarom alleen maar een beetje 'aangerommeld', alleen even wat sfeer geproefd! Echte steden komen morgen wel, als alles soepel loopt! ;)

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
Ik heb gisteren nacht op Europa oost 2 tot ongeveer 2:30 kunnen spelen. Daarna werd ik uit gegooid met de melding dat er geen connective was met de server. Ik moet vandaag toch werken dus het was bedtijd. Persoonlijk vond ik dat niet slecht voor de release maar ik zie dat er hier een aantal mensen minder geluk hadden. Ik denk dat het vanavond nog een stuk moeilijker wordt omdat een heleboel mensen niet midden in de nacht gaan spelen. Ik ben benieuwd.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12-2022
Klacht: Ik dacht dat het wel allemaal mee zou vallen. Niet dus. Na het installeren kon ik mooi gelijk aan de slag, totdat de server er uit vloog. Nu zit de launcher vast op controleren voor updates :(

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-11-2022
Bij Diablo 3 duurde het ook 2 a 3 dagen voordat alles up and running was.. Dusss, relax, geniet van het weer, en probeer het zaterdag zodra het gaat sneeuwen nog een keer :)

This is a Rapture reminder..

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
Je zou toch verwachten in deze moderne tijden met virtualisatie en cloud technieken dat ze wat beter de pieken kunnen opvangen. Niet dus.

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:46
RazorBlade72nd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:53:
Je zou toch verwachten in deze moderne tijden met virtualisatie en cloud technieken dat ze wat beter de pieken kunnen opvangen. Niet dus.
Kan ook wel, kost echter veel knaken bij releases van dit niveau.. Het is voor Maxis/EA gewoon een kwestie van acceptabel aantal klachten vs. verwachte kosten.

• master.fean
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-10-2022
Helemaal niks werkt D: gisteravond kon ik gewoon heerlijk spelen, maar nu wil ik na mijn zware colleges eens heerlijk mijn stress vergeten met een potje SimCity en dan werkt het niet... Erg jammer vind ik dit toch weer...

• Postius
RazorBlade72nd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:53:
Nee, zoals al vaker gezegd: Je koopt niet in op Piek belasting maar op het gemiddelde. Dus als alle Sim city gebruikers in 1x willen spelen gaat het altijd kapot. Kan niet anders.

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:46
master.fean schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:57:
Helemaal niks werkt D: gisteravond kon ik gewoon heerlijk spelen, maar nu wil ik na mijn zware colleges eens heerlijk mijn stress vergeten met een potje SimCity en dan werkt het niet... Erg jammer vind ik dit toch weer...
Zelfe verhaal hier, kom er niet meer in sinds vanochtend..

Ach dan maar verder met Tomb Raider :) Is ook erg leuk, ben positief verrast!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-02 18:47

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Ik dacht even nog te kunnen spelen voordat ik tot en met woensdag weinig tot geen tijd heb om het spel te spelen even te kunnen gaan spelen, maar helaas het blijf EA all over the place.
Dan maar volgende week beginnen en nog lekker euro truck simulator of battlefield 3 spelen.

[Voor 20% gewijzigd door Pykow op 07-03-2013 14:03]

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• GluonC
Ik moet trouwens steeds alles verwijderen uit userdate voor die klote updates als ik sim city opstart
Stel hij doet het dalijk dan ben ik natuurlijk alles kwijt als ik dat weer moet verwijderen ?:')

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Nee want alles wordt online opgeslagen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Martinspire
  • Laatst online: 08-02 21:38
Tsurany schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:07:
Nee want alles wordt online opgeslagen.
Footnote: Als je ook geen problemen met de synchronisatie hebt gehad.

Martinspire - PC, PS4, X1

• elmalonl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02 22:44
Gvd man heb ik weer!!. en had er zo'n zin in

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
True, maar als bij het afsluiten alles online is opgeslagen ben je dat niet kwijt. En de vraag is of data die offline is opgeslagen wel geupload wordt bij nieuwe connectie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 10:46

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

eerste en laatste keer dat ik online-DRM spel aanschaf... wát een kansloos geneuzel...

¯\_(ツ)_/¯

• BinaryRun
Al een tijd connectie problemns, maar de tutorial liep gewoon door. Zojuist bij het bekijken van die neighbor city eruit gegooid. Ik neem aan dat je de tutorial niet kan afmaken waar je gebleven was?

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:41

CyberDonky

DealBytes

Simcity gekocht bij de Mediamarkt, updates installeren en al, server beschikbaar dus ik dacht, nou, dat wordt een leuk dagje Simcity spelen! ;D Maar helaas... even later servers onbereikbaar en geen Simcity.

Ben benieuwd naar de volgende update.

Helaas... DRM moet het weer verknallen.. EA leert het nooit. Overigens, de rest van de makers ook niet.

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 00:27
Origin kennende zullen we pas tegen het weekend vlot kunnen spelen ...

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Mamphiz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-01 16:27
Ik kan nu wel spelen, maar krijg eerst de voorbeeld stad als intro, maar ik kan niks aanklikken en er gebeurd niks...

• kayintveen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-07-2018
wat een gek*t kon niet inloggen, en mn game van gister nacht is niet opgeslagen dus kan opnieuw beginnen :-( iemand een oplossing of idee hoe je zeker weet dat je stad is opgeslagen.

follow: Twitter | Facebook | Instagram

• ReQuiem83
Heb nu even gespeeld voor de boel er weer uit klapte. Hoop dat mijn stad bewaard is,

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Hmm na de metacritic scores van een 2.0 en hier alle klachten gelezen te hebben twijfel ik toch om hem te gaan kopen... blegh... DRM

• GluonC
This has been an exciting and challenging week for the team here at Maxis, the culmination years of planning and development. We have been overwhelmed by the outpouring of support and enthusiasm from our fans which has made it even more upsetting for us that technical issues have become more prominent in the last 24 hours. We are hitting a number of problems with our server architecture which has seen players encountering bugs and long wait times to enter servers. This is, obviously, not the situation we wanted for our launch week and we want you to know that we are putting everything we have at resolving these issues.

What we are doing is deploying more servers over the coming two days which will alleviate many of the ongoing issues. We are also paying close attention to all the bug reports we are receiving from our fans. We’ve already pushed several updates in the last few days. Our live ops team is working 24/7 to resolve issues and ensure that bug fixes roll into the game as quickly as possible.

While the ongoing issues are troubling, we can also see that players are really enjoying the game. In a single 24 hour period, there were more than 38 million buildings plopped down, nearly 7 and a half million kilometers of roads laid down, 18+ million fires started and (my favorite fact) over 40 million pipes filled up with poop.

This team has put everything into this game and won’t stop until things are smooth. We ask our fans to be patient as our team works diligently to fix the issues. We share your passion for SimCity and thank you for your support and understanding.

Ik vrees dat we nog zeker 2dagen moeten wachten

• elmalonl
Dat meen je niet 2 dagen? wtf!! dacht koop hem niet online omdat het dan pas morgen binnen zou krijgen. krijg je dit weer man

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-02 19:03
net gebeld met de klantenondersteuning. wachttijd ~15 minuten. De game zou in de loop van de dag meer speelbaar worden, en anders verzekerd morgen. Ter compensatie een 15% kortingsbon ontvangen. Nog maar even afwachten dan.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• abacaxi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 16:16
Klacht 433:

EA heeft een slechte kwaliteit hamsters ingezet. De hamsters die in die tredmolentjes rondlopen voor de stroom voor de servers. DAT is de echte oorzaak! Er is een zaak in Udall, Kansas, die kwaliteitshamsters verkoopt, als ik het me goed herinner.

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:45
Ze gaan dus extra servers inzetten voor de launch drukte.
ik zie het volgende probleem al aankomen.... De launch drukte is voorbij, dus de extra servers kunnen weer offline. Oh oh, het is technisch niet mogelijk om de regions van de spelers op de extra servers te verplaatsen naar een andere server...

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

TheThomas

I Am The Eye In The Sky

Dit lijkt me niet het geval, de servers zoals ze nu zijn blijven (lijkt mij) een hele tijd nog bestaan, dat de capaciteit van die servers na de launch weer wat wordt teruggeschroeft, lijkt mij gewoon mogelijk.

• Jorn-Vince
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-10-2021
Ze zeggen niks over 'launchdrukte' er wordt gewoon geplaatst op basis van werkelijke verbindingen die gemaakt worden. Wat voor gebruikers gewoon dikke bokjes betekent. Voor het bedrijf is het qua kosten de efficiëntste manier van uitbreiden. Het excuus dat ze klanten hierdoor verliezen is niet echt boeiend. Beter dat je een paar verliest dan dat je op teveel rekent en daar dus al in hebt geïnvesteerd.

[Voor 31% gewijzigd door Jorn-Vince op 07-03-2013 14:46]

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 10:46

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Schijnbaar is vragen om een refund bij EA vragen om een ban;
http://www.gamechup.com/e...ty-threatens-account-ban/

¯\_(ツ)_/¯

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

abacaxi schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:36:
Klacht 433:

EA heeft een slechte kwaliteit hamsters ingezet. De hamsters die in die tredmolentjes rondlopen voor de stroom voor de servers. DAT is de echte oorzaak! Er is een zaak in Udall, Kansas, die kwaliteitshamsters verkoopt, als ik het me goed herinner.
SimCity werkt vooral met lamas, eigenlijk...

• GluonC
SimCity @simcity
@
@christyquinn Our team is working on the server issue. Thank you for your patience.
12 minutes ago

SimCity @simcity
@
@aidan9324 Our team is working diligently on them, so stay tuned for any updates!
34 minutes ago

Mijn geduld begint nu wel op te raken
Ben verdomme al de hele dag aan het proberen ik begin mezelf nu zelfs uit te lachen dat ik nog steeds de hoop niet heb opgegeven :')

• GluonC
Ik neem mijn woorden terug
Zit erin:D

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-02 16:04
Net een hele stad opgezet bam servers dr uit

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• Supertijn
  • Laatst online: 27-12-2022
Gisteren lekker op tijd alles gedownload en snel geïnstalleerd. Nu verwacht ik bij de lancering van een groot/populair spel wel enige aanloopproblemen (EVE online anybody?) maar dit is echt absurd. Compleet nog geen enkel minuut kunnen spelen. Volgens EA is een spel op proberen te starten ook spelen want volgens het Origin speel ik al 2 uur.

Alleen in de IT dat je blijkbaar een product aan miljoenen kan verkopen zonder dat het werk/speelbaar is.
Grrrr…EA maakt zijn reputatie wel weer waar.

EDIT: tijdens het posten van deze screenshot is de verbinding terug en kan ik verder spelen. :P

[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 179336 op 07-03-2013 15:03]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Point being? Na ruim 100 berichten is het toch wel duidelijk dat er idd problemen zijn met inloggen... :+

EDIT:
Bewerk dan ook niet zo snel :(

[Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 07-03-2013 15:04]

• Erycius
  • Laatst online: 28-11-2022

Erycius

I came on Eileen.

Ik vind de speltip wel lekker ironisch :p

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:38
Mijn installatie is NL aangezien mijn IP uit nederland komt en origin client op NL taal staat.
Is dit gemakkelijk aan te passen?

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-02 11:25
Vecodo schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:12:
Mijn installatie is NL aangezien mijn IP uit nederland komt en origin client op NL taal staat.
Je kon bij het downloaden toch aangeven dat welke taalk je wou hebben? Althans die keuze heb ik nog specifiek gekregen toen ik het pre-loade.

• Erycius
  • Laatst online: 28-11-2022

Erycius

I came on Eileen.

Vecodo schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:12:
Ik heb mijn Origin client in het Engels gezet, en ik heb de Engelse versie kunnen downloaden. De promoteksten stond nog wel in het Nederlands, maar het hoofdmenu was in 't Engels. IP speelt enkel voor activatie denk ik.

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

• GluonC
Het was leuk voor een kwartiertje, ben er weer uitgegooid :')

• elmalonl
duurt het bij jullie ook zo focking lang om een stad te laden?

• Supertijn
  • Laatst online: 27-12-2022
elmalonl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:19:
duurt het bij jullie ook zo focking lang om een stad te laden?
Ja een dag of twee nu

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:38
Erycius schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:16:
[...]

Ik heb mijn Origin client in het Engels gezet, en ik heb de Engelse versie kunnen downloaden. De promoteksten stond nog wel in het Nederlands, maar het hoofdmenu was in 't Engels. IP speelt enkel voor activatie denk ik.
Dus, verwijderen, origin client op engels zetten en weer downloaden?
Heb nergens taal keuze gehad volgens mij.
Pagina: 1 2 3 ... 18 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee