Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:26
Oké vandaag nieuwe update.. Heb even kunnen spelen.. Nu krijg ik constant te maken met vastlopers, het halve spel bevriest maar het geluid hoor ik nog.. Iemand nog meer last van?

Voor de update nergens last van gehad. Gister nog gewoon kunnen spelen.. :(

Draai op Windows 8

[ Voor 4% gewijzigd door MuVo op 13-03-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyzi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-08 07:34
Ik snap het niet.. Mijn brandweer, politie etc. doet niets meer.. Alles brand af, iedereen gaat dood, niemand wordt gearresteerd. Wat gaat er fout?

EDIT - Ik zie dat geen enkele 'dienst' het feitelijk meer doet. Niemand gaat naar school, er wordt geen vuilnis opgehaald, niks..

[ Voor 31% gewijzigd door exyzi op 13-03-2013 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:03
Blik1984 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 22:53:
Vraag aan de tweakers. Spel gedownload, maar wil niet opstarten. Al meerdere keren repair of herstel gedaan. Het spel start even een paar seconden op in de task manager, maar verdwijnt weer uit de task manager na een 5-tal seconden.

- Ik voldoe aan alle systeemeisen
- drivers zijn allemaal geüpdate
- Ik ben verbonden met internet

Iemand enig idee?
Ik ben erachter gekomen dat Simcity een dump maakt van de fouten, wellicht dat iemand er iets mee kan. Dit is de info:

[System info]
Computer name: ....
User name: ....
EA_PLATFORM: Windows on X86
OS name: Windows 7
OS version number: 6.1.7601
OS service pack: Service Pack 1
Debugger present: no
CPU count: 4
Processor type: x86
Processor level: 16
Processor revision: 1026
Memory load: 44%
Total physical memory: 4087 Mb
Available physical memory: 2266 Mb
Total page file memory: 8173 Mb
Available page file memory: 5816 Mb
Total virtual memory: 4095 Mb
Free virtual memory: 3951 Mb

[Application info]
Language: C++
Compiler: Microsoft Visual C++ compiler, version 1500
App path: C:\Program Files (x86)\Origin Games\SimCity\SimCity\SimCity.exe
App version: 1.4.0.0

[Exception info]
date: 03-13-13
time: 19.27.28
type: Unknown exception 0xe06d7363
address: 0x74ecc41f "C:\Windows\syswow64\KERNELBASE.dll":0x0001:0x0000b41f

[Call stack]
C:\Windows\syswow64\KERNELBASE.dll
0x74ecc41f

C:\Windows\WinSxS\x86_microsoft.vc90.crt_1fc8b3b9a1e18e3b_9.0.30729.6161_none_50934f2ebcb7eb57\MSVCR90.dll
0x7389df60

C:\Program Files (x86)\Origin Games\SimCity\SimCity\SimCity.exe
0x008c0c34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Zodra ik de game uit geladen is en zit 10 seconde in de city.. vastgelopen.. WTF.. Wat is dit spel bagger in elkaar gezet! :(

Stront update :( :( EA :r :r

[ Voor 12% gewijzigd door MuVo op 13-03-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik dacht in het begin dat het enige (hele grote) probleem het always-online gedeelte was, aangezien EA's servers het niet aankonden. Nu zie ik echter steeds meer berichten dat het spel zelf ook niet helemaal lekker loopt.
Sims die als een grote groep constant in rondjes blijven lopen, autos die alleen maar dirt roads kiezen en daardoor grote files veroorzaken, brandweerautos/vuilniswagens/politieautos die rondjes om hun bestemming rijden, en dan nu ook nog de electricity die gewoon random overal heengaat, waardoor dus sommige delen zonder stroom zitten.
Begint me steeds meer en meer tegen te vallen hoe dit allemaal verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:16
"Unable to load city at this time" de 2e stad kom ik dus niet meer in. Zo te zien ben ik niet de enige met het probleem als ik het google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Ik krijg hem maar niet in het engels geinstalleerd. Al 2x verwijderd, alles van het systeem gegooid wat met simcity te maken heeft en toch blijft dat vreselijke nederlands.
( mijn origin account staat op 'UK" en engels.
Ik merk ook dat ik geen grid heb, geen smileys als ik een park neergooi, geen overlays van energie ,afval,water...
Ga even mijn drivers updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AutisticPinguin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 21:35
SL65 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:09:
"Unable to load city at this time" de 2e stad kom ik dus niet meer in. Zo te zien ben ik niet de enige met het probleem als ik het google
Hier hetzelfde verhaal. Kon eerst nog in een nieuwe stad komen die ik vanavond geclaimd had. Simcity aan laten staan tijdens eten, met nieuwe stad draaiend. Na het eten wil ik naar mijn eerste stad maar ik kom er gewoon niet meer in.

Nu kom ik trouwens ook niet meer in mijn "nieuwe" stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:46
't Ergste van alles is dat ik m'n geld niet terug kan krijgen. Storneren is geen optie, wordt mijn account geblokkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:45
Wat een kleine opperlvlaktes hebben de 'steden'. Nu alles op een rijtje. Inwoners schieten opeens van 50K naar 125K met 75% + rating overall, maar alles staat nu vol. Dit zou normaal voor mij de basis van een stad in SC4 geweest zijn om nu over te gaan tot vliegvelgen, etc.. Maar ik kom zwaar ruimte te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Noord27 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:29:
Wat een kleine opperlvlaktes hebben de 'steden'. Nu alles op een rijtje. Inwoners schieten opeens van 50K naar 125K met 75% + rating overall, maar alles staat nu vol. Dit zou normaal voor mij de basis van een stad in SC4 geweest zijn om nu over te gaan tot vliegvelgen, etc.. Maar ik kom zwaar ruimte te kort.
Dan doe je zelf toch echt iets fout. ;)
Aangezien ruimte niet echt een probleem is zolang je niet alles in 1 map wil stoppen. 250k inwoners op gebied van 2/4 vande map is makkelijk tedoen. (inclusief parken/school/ziekenhuis/politie/vuilnisbelt/winkels/industrie) Hoogstens dan bepaalde grote dingen op de overige 2/4de van de map zetten.

Hij klaagt vaak dat er sims tekort is, klopt letterlijk geen woningen tekort. Terwijl die wel zeurt over nieuwe woongebieden. Tip speel in cheeta modus, en doe rustig aan met bij bouwen. je zult zien dat je bevolking compacter gaat wonen zolang je de rest redelijk voor elkaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Laatst online: 09-09 23:44
Practics schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:44:
[...]

Aangezien ruimte niet echt een probleem is zolang je niet alles in 1 map wil stoppen. 250k inwoners op gebied van 2/4 vande map is makkelijk tedoen. (inclusief parken/school/ziekenhuis/politie/vuilnisbelt/winkels/industrie) Hoogstens dan bepaalde grote dingen op de overige 2/4de van de map zetten.

Hij klaagt vaak dat er sims tekort is, klopt letterlijk geen woningen tekort. Terwijl die wel zeurt over nieuwe woongebieden. Tip speel in cheeta modus, en doe rustig aan met bij bouwen. je zult zien dat je bevolking compacter gaat wonen zolang je de rest redelijk voor elkaar hebt.
Mooi je uitleg, toon dan ook maar eens een stad met 250k inwoners op de helft van je map, 2/4, 1/2 4/8 whatever ...

Als ook dan je verkeer nog werkt _/-\o_

Maar ik geloof er geen bal van tbh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
Had vandaag ook eerst een stad begonnen na verloop van een paar uur: kan de game niet goed opslaan (of zoiets) vervolgens moest ik een roll back doen ... ok. Daarna kwam ik met geen mogelijkheid meer mijn stad in: unable to load. Enige optie: leave city en ergens anders weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Inrage schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:48:
[...]

Mooi je uitleg, toon dan ook maar eens een stad met 250k inwoners op de helft van je map, 2/4, 1/2 4/8 whatever ...

Als ook dan je verkeer nog werkt _/-\o_

Maar ik geloof er geen bal van tbh...
Verkeer is een puinhoop maar dat is het in elke stad van 50k of meer :+
Alleen puur het oogpunt veel mensen op bepaald stuk land krijgen is geen moeite, kost alleen tijd.
Dan is het alleen van noodzaak dat je grondstoffen inkomst routes redelijk zijn zodat je daar op kunt leven. (plaats ze dicht bij elkaar inclusief je handelpunten aan de snelweg die je stad in en uit gaan.) Taddaa fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Ik zie dus geen branden, gridlines, nix van overlays ( water, afvalstromen, elektriciteit,.... )..
Na 4 verschillende drivers geprobeerd te hebben gaat dit spel de kast in voor de komende maanden tot ze (hopelijk) de bugs eruit gehaald hebben...
Jammer van mijn 42 euro en van mijn tijd. ( 6 uur lopen zoeken en 2 uur effectief gespeeld )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Practics schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:54:
[...]

Verkeer is een puinhoop maar dat is het in elke stad van 50k of meer :+
Alleen puur het oogpunt veel mensen op bepaald stuk land krijgen is geen moeite, kost alleen tijd.
Dan is het alleen van noodzaak dat je grondstoffen inkomst routes redelijk zijn zodat je daar op kunt leven. (plaats ze dicht bij elkaar inclusief je handelpunten aan de snelweg die je stad in en uit gaan.) Taddaa fixed.
Ok geen screenshot dus. Sorry maar je theorie is mooi maar ingame werkt het op dit moment niet. Snap ook niet waarom je met cijfers aan het toveren bent die je niet eens zelf in de praktijk hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:45
Practics schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:44:
[...]

Elk aangewezen gebied is opgevuld met een torenflat (residentie/commercie) of grote fabriek (industrie). Het is onmogelijk om 250K inwoners op 2/4 van een dergelijke mini kaart te krijgen. En anders zie ik graag een picture daarvan. Nogmaals, onmogelijk. De helft van de tijd heb ik gespendeerd aan bekijken bij anders hoe ze het aan pakken en niemand die op de 250K zit. Laat staan op de helft van zijn kaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Inrage schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:05:
[...]

Ok geen screenshot dus. Sorry maar je theorie is mooi maar ingame werkt het op dit moment niet. Snap ook niet waarom je met cijfers aan het toveren bent die je niet eens zelf in de praktijk hebt gezien.
Het spijt me dat jij zwaar gefrustreerd bent :X. Ja het spel bevat buggs ja verkeer is een puinhoop en ja het is duidelijk niet zoals het moet zijn. Maar om nou zo te reageren lijkt me overbodig. Ook ik kon rond half acht niet meer spelen door problemen, zit nu achter mijn tablet.. Maar zou de screenshot van een voorbeeld je persoonlijk dm'en in de loop van de avond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:09
SL65 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:09:
Fijn. Hier ook twee steden in een regio. De ene stad kan ik wel laden en spelen. De andere wordt niet eens meer weergeven op de kaart. Heel vreemd omdat andere wel mijn stad kunnen bezoeken om te kijken.

Als ik mijn stad probeer te laden, komt het spel in een oneindige laadloop. ... GRRRRR

[ Voor 34% gewijzigd door Lumics op 13-03-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
Mijn Stad op de server Antarctica lijkt corupt te zijn.. Sim City loopt telkens vast. Op andere servers OF als ik snel een buurt start laad (op Antarctica) van een vriend van mij dan loopt ie niet vast.

Weet iemand hoe ik ene oude versie savegame terug kan zetten, ingame op EA cloud? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zoiets mogelijk is?

------

WTF zelfs als een vriend van mij als bezoeker mijn stad laad en bekijkt, crasht zijn game ook... wtf wazige server side bug... Heb de game al opnieuw geherinstalleerd en gedownload, maar niks schijnt te werken. Ook de google oplossingen werken niet... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Deze game komt naast "Conquest Earth" in de failgames kast, yep, m'n vorige miskoop is alweer 10jaar geleden... of een game moet al erg slecht zijn om naast CE te komen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Iemand enig idee of je je geld terug kan krijgen? Ik heb het via een Cdkeyshop gekocht. En die retourneren niet helaas.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan tb
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-04-2024
SerealKiller schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:00:
Iemand enig idee of je je geld terug kan krijgen? Ik heb het via een Cdkeyshop gekocht. En die retourneren niet helaas.
Nope dan kan je het wel vergeten vrees ik aangezien hij al is geactiveerd op Origin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Heb in een impuls een hardcopy gekocht op weg naar huis. In België nemen de meeste winkels geen games terug als het doosje geopend is denk ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller

SerealKiller

Johan tb schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:05:
[...]

Nope dan kan je het wel vergeten vrees ik aangezien hij al is geactiveerd op Origin.
Dit is dus de laatste keer dat ik spellen koop voor ik ze speel.
Ik ga wel weer terug naar, eerst downloaden - spelen en dan pas beslissen of de game überhaupt geld waard is. Zo heb ik spellen in mijn kast staan die nog steeds in de folie zitten omdat ik ze al uitgespeeld heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derover90
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 14:15
Word een beetje droevig van dit spel.. Leuke ideeën, ziet er leuk uit, maar als je op een dag niet één keer gewoon kan inloggen en de stad kan spelen die je wil... Dan kan ik daar alleen maar droevig van worden. Hallo toekomst van het PC-gamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxers1973 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:33:
Is iemand de Tweakers Simcity video review opgevallen die even snel gepost als verwijderd is ?

De game kreeg er zwaar van langs door onze vertrouwde recencent die waarschijnlijk nu aan het tweakers balkon hangt. De game kreeg 6.5

En ik maar denken zo zo ..dat is een keer flink de waarheid vertellen (met zoveel reclame op de website] en voila weg ! :+
Ik vind dit toch wel iets dat meer aandacht verdient. Waarom is een review die een keer wat minder is opeens zo snel weer verdwenen? Ik heb geloof in de journalistieke onafhankelijkheid van Tweakers - voor zover dat in het moderne medialandschap mogelijk is - maar zoiets is lastig te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frustus Maximus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-09-2017
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:39:
[...]

Ik vind dit toch wel iets dat meer aandacht verdient. Waarom is een review die een keer wat minder is opeens zo snel weer verdwenen? Ik heb geloof in de journalistieke onafhankelijkheid van Tweakers - voor zover dat in het moderne medialandschap mogelijk is - maar zoiets is lastig te plaatsen.
Oei, dit vind ik wel erg om te lezen, ik dacht dat Tweakers wel onafhankelijk was, maar blijkbaar heeft EA een dikke vinger in de kont van een eindredacteur.

Helaas is Tweakers dus aan het vervallen tot een gamert.nl ofzo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justinus Maximu schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:42:
Oei, dit vind ik wel erg om te lezen, ik dacht dat Tweakers wel onafhankelijk was, maar blijkbaar heeft EA een dikke vinger in de kont van een eindredacteur.

Helaas is Tweakers dus aan het vervallen tot een gamert.nl ofzo. :(
Laten we even wachten met conclusies totdat Tweakers gereageerd heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frustus Maximus
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:43:
[...]

Wanneer is die video dan gespot? Dat moet dan vrijdag zijn geweest, niet? Want meestal wordt de review op de dag van de release geplaatst. Ik vond het al raar dat er geen aandacht aan werd besteed.
Ik vind dat er wel een hele kritische review mag komen, want ik ben zo ongelofelijk tegen die online drm, ik wil lekker in de trein, iedere dag 1,5 naar school, spelen. Maar dat zit er niet in.

Daarnaast zijn er gewoon teveel bugs, maarja dit is weer een hele andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller

SerealKiller

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:43:
[...]

Denk je dat Tweakers hier op gaat reageren? Misschien een met z'n allen een open request maken voor info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SerealKiller schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:51:
Denk je dat Tweakers hier op gaat reageren? Misschien een met z'n allen een open request maken voor info?
Et voila. Dat lijkt me beter dan hier met ons allen theorieën te gaan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Kan het niet zo zijn dat de review van de press-client was? Er schijnen in die client geen problemen geweest te zijn, mede omdat er gewoon minder mensen speelden. Als dit het geval is, lijkt het me logisch om die review weg te gooien, en een nieuwe te maken voor hoe het spel nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:53:
[...]

Et voila. Dat lijkt me beter dan hier met ons allen theorieën te gaan verzinnen.
En zonder ook maar inhoudelijk op de zaak te reageren knalt men de boel op slot. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frustus Maximus
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:17:
[...]

En zonder ook maar inhoudelijk op de zaak te reageren knalt men de boel op slot. :)
Tweakers krijgt Stalinistische trekjes. Kim Jong Oen zou er jaloers op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
[...]

Ja, daar ben ik toch even van geschrokken. Dat slot is absoluut niet nodig, en geeft een totaal verkeerde indruk op deze wijze. Erg, erg jammer.

Natuurlijk, er zit nu niemand op kantoor, dat is begrijpelijk. Echter hoe kan het verkeerd zijn om dat topic aan te maken, en opmerkingen, klachten, complimenten en steunbetuigingen alvast te verzamelen en op een rijtje te zetten.

Erg jammer.

[ Voor 26% gewijzigd door Virtuozzo op 14-03-2013 01:10 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Is er een manier om een grotere stad te bouwen? De bouwruimte is wel heel erg beperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
EnigmaNL schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 01:15:
Is er een manier om een grotere stad te bouwen? De bouwruimte is wel heel erg beperkt...
Nee. Enfin, nog niet. Misschien ook nooit. Je kan wel de dichtheid van bevolking en gebouwen beïnvloeden, de afmeting van de map staat echter vast (iets minder als 2*2km). Lucy Bradshaw haalt wel telkens op twitter het voornemen aan om grotere maps te ontwikkelen, dat wordt echter vooralsnog tegengesproken door statements van anderen. Inmiddels is wel duidelijk dat er geen bottleneck zit op server niveau, en eigenlijk ook niet echt op client niveau. Misschien dat het onderdeel is van DLC strategie, zou niet verkeerd zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Virtuozzo op 14-03-2013 01:27 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Dat zou ik toch zeker wel verkeerd vinden... Dan zouden ze ons in principe gewoon een brakke game engine geven die ze vervolgens 'fixen' middels dlc. Dat zou echt te belachelijk voor woorden zijn en dan gaat SC voor mij linea recta de (virtuele) prullenbak in. Daarnaast denk ik dat een grotere stad met de huidige engine niet eens mogelijk is, aangezien de nu al slechtwerkende traffic ai dan alleen maar meer in de weg gaat zitten. Stel je voor dat je een miljoenenstad hebt van 10*10 km2 en dat elke citizen zich willekeurig een weg door de straten baant om bij vacant jobs/shops/houses te komen. Wordt echt een grote puinhoop (om nog maar te zwijgen van de utilities, die op dezelfde manier hun weg vinden).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er even ruggespraak nodig is kan natuurlijk, al suggereert dat wel dat er achter de schermen iets speelt. We wachten eerst de reactie maar eens even af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Als er ruggespraak nodig is dan is het zeer onverstandig om dat op deze manier aan te kondigen. Tweakers.net heeft een aardig grote prijsvraag lopen samen met EA en nu wordt aardig de suggestie gewerkt dat ze onder dreiging van EA die review verwijdert hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 12-09 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

Is er ergens een officiële lijst met bekende, door EA erkende bugs en ze deze gaan proberen op te lossen?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
RoyK schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 07:49:
Is er ergens een officiële lijst met bekende, door EA erkende bugs en ze deze gaan proberen op te lossen?
er is een lijst met bugs, en een lijst met door EA erkende bugs.
De 1e is 4 pagina's, de 2e 1 alinea.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:09
Tsurany schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 07:41:
Als er ruggespraak nodig is dan is het zeer onverstandig om dat op deze manier aan te kondigen. Tweakers.net heeft een aardig grote prijsvraag lopen samen met EA en nu wordt aardig de suggestie gewerkt dat ze onder dreiging van EA die review verwijdert hebben.
Enfin: reviews: SimCity: bouwen met de servers die je hebt Review is terug met dezelfde beoordeling, dus Stalinistische trekjes en Kim Jong Oen kunnen weer begraven worden.

Gewoon een gevalletje te vroeg online gezet dus.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Nu is het hek helemaal van de dam. Blijkbaar is er gevonden hoe het debug menu geactiveerd kan worden en daar zitten vele leuke features in waarvan EA / Maxis niet wilt dat we die hebben of zeggen dat het niet kan.

- Terraform
- Grotere Cities (link)
- Wegen editten buiten je city region (die ook naar de server gesynct worden)
- Offline switch, dus altijd offline spelen (alleen geen commuting, en saven naar de server totdat je weer connect)

En volgens de maxis developer hoeven we niet bang zijn om gebanned te worden: source

[ Voor 23% gewijzigd door Senaxx op 14-03-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Laatst online: 15-04-2022
Senaxx schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:35:
Nu is het hek helemaal van de dam. Blijkbaar is er gevonden hoe het debug menu geactiveerd kan worden en daar zitten vele leuke features in waarvan EA / Maxis niet wilt dat we die hebben of zeggen dat het niet kan.

- Terraform
- Grotere Cities (link)
- Wegen editten buiten je city region (die ook naar de server gesynct worden)
- Offline switch, dus altijd offline spelen (alleen geen commuting, en saven naar de server totdat je weer connect)
Die komen vanzelf ook wel main stream beschikbaar. Zij het door Maxis leak, zij het dat het een geplande roadmap is om mensen geïnteresseerde te houden. Of het netjes en fairs... nee, dat niet.

Maar het spel zelf blijft komende weken nog voldoende leuk en uitdagend om door te gaan imo!

[ Voor 14% gewijzigd door Doler op 14-03-2013 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsz09
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-08 21:45
Waarom krijg ik bij elke city die ik wil claimen:

You cannot claim this city because you do not own some of the content used to create it.

Alleen kan ik wel spelen, moet ik iets aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentinox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Waar ik van baal en daar mogen ze wel een mod voor uitbrengen is dat net zoals bij citiesXL je bomen kunt platen tussen de weg en de huizen, of huizen en huizen. Dat gaat hier niet tenzij je een forest erin bakt. En niet te vergeten een autovrije stad evenals eenrichtingswegen. Dat mogen ze er wel inbakken van mj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:04
nielsz09 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:57:

You cannot claim this city because you do not own some of the content used to create it.

Ik krijg deze melding dus ook
Waarom ik heb nog gezocht maar ook niet gevonden waarom.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 12:07
nielsz09 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:57:

Ik vermoed dat de betreffende stad gemaakt is door iemand welke uitbreidingen zoals UK en France heeft, dit zijn extra's welke bij de digital deluxe edition zitten (80 euro versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
Schnoop schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:35:
[...]

Ik vermoed dat de betreffende stad gemaakt is door iemand welke uitbreidingen zoals UK en France heeft, dit zijn extra's welke bij de digital deluxe edition zitten (80 euro versie).
Dan zou dat bij alle maps moeten zijn.
Dat lijkt me wel iets te overdreven dan

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frustus Maximus
Doler schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:37:
[...]

Die komen vanzelf ook wel main stream beschikbaar. Zij het door Maxis leak, zij het dat het een geplande roadmap is om mensen geïnteresseerde te houden. Of het netjes en fairs... nee, dat niet.

Maar het spel zelf blijft komende weken nog voldoende leuk en uitdagend om door te gaan imo!
Jij bent wel een makkelijke klant. Hoe blij ben je dadelijk als ze een DLC pakket verkopen voor €25,- waarin de boven genoemde features zitten? Terraforming, offline, grotere maps?

Daar kun je gegarandeerd op rekenen. Je betaalt dan nóg een keer (voor een game die gewoon al té duur is, €80,- voor een game, kom op man, wat een afzetterij is dat!).

Ongelofelijk dat er zoveel mensen nog te vinden zijn die het EA zo makkelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:10
dentinox schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:20:
Waar ik van baal en daar mogen ze wel een mod voor uitbrengen is dat net zoals bij citiesXL je bomen kunt platen tussen de weg en de huizen, of huizen en huizen. Dat gaat hier niet tenzij je een forest erin bakt. En niet te vergeten een autovrije stad evenals eenrichtingswegen. Dat mogen ze er wel inbakken van mj.
Ja , naar mijn mening ontbreken er ook nog veel opties.
Zoals idd eenrichtingsverkeer , maar ook metro is een groot gemis.

Zelfs met de trams en trein kan ik het verkeer niet onder controle houden.
Met gevolg een 24/24 file aan de afrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

RocketKoen schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:00:
[...]

er is een lijst met bugs, en een lijst met door EA erkende bugs.
De 1e is 4 pagina's, de 2e 1 alinea.
Staat dat op het forum van EA ? Ik zit er naar te zoeken en kijk er vast overheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsz09
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-08 21:45
Clavat schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:37:
[...]

Dan zou dat bij alle maps moeten zijn.
Dat lijkt me wel iets te overdreven dan
Inderdaad. Heb het op meerdere servers geprobeerd en krijg elke keer de melding.
Vind overigens slecht dat er niet te zoeken is op legen plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doler
  • Laatst online: 15-04-2022
Justinus Maximu schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:39:
[...]

Jij bent wel een makkelijke klant. Hoe blij ben je dadelijk als ze een DLC pakket verkopen voor €25,- waarin de boven genoemde features zitten? Terraforming, offline, grotere maps?

Daar kun je gegarandeerd op rekenen. Je betaalt dan nóg een keer (voor een game die gewoon al té duur is, €80,- voor een game, kom op man, wat een afzetterij is dat!).

Ongelofelijk dat er zoveel mensen nog te vinden zijn die het EA zo makkelijk maken.
Als ik het spel nog leuk vind zou voor die features ook geen geld overhebben, want ik koop nooit DLC pakketten. En ik weet niet waar jij die 80 euro vandaan haalt? Ik heb mijn standard edtion voor 37 euro gekocht.

Gisteren met mijn vriendin dit spel samen achter 1 scherm (lekker old skool) een paar uur gespeeld, nu al het geld waard :).

[ Voor 8% gewijzigd door Doler op 14-03-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Doler schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:54:
[...]

Als ik het spel nog leuk vind zou voor die features ook geen geld overhebben, want ik koop nooit DLC pakketten. En ik weet niet waar jij die 80 euro vandaan haalt? Ik heb mijn standard edtion voor 37 euro gekocht.

Gisteren met mijn vriendin dit spel samen achter 1 scherm (lekker old skool) een paar uur gespeeld, nu al het geld waard :).
Neem battlefield 3, die game kost je 190euro indien je alles koopt :X :r dlc

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

hoe kom je daar nou bij. Ik heb de game plus alle dlc gekocht en kom je rond de 100 euro uit. Ales je alle dlc los gaat kopen, ben je ietsje duurder. Maar, daar krijg je wel 5 x 4 mappen voor terug, voertuigen, game types.. de dlc's in Battlefield 3 zijn hele extra's waar je makkelijk 100 euro plus game plezier van heb. en dat voor 15 euro. Laten we niet te zuur gaan doen over extra content waar je voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frustus Maximus
Doler schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:54:
[...]

Waar heb jij het spel dan voor 37€ gekocht? Op Origin betaal je voor de deluxe edit €80,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:23

ResuCigam

BOFH

Justinus Maximu schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:12:
[...]
Waar heb jij het spel dan voor 37€ gekocht? Op Origin betaal je voor de deluxe edit €80,-
Er zijn meerdere keystores waar je rond de 32-35 euro de limited edition kan halen zoals bv cdkeysdiscount.com maar de meeste zijn nu door hun voorraad heen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:02
http://www.youtube.com/wa...g&feature=player_embedded

Je kan dus gewoon offline spelen, terraformen (andere videos), grotere maps enz. Echt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HowlingMad
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 11:46
All your base belongs to us now!

YouTube: SimCity 5 - Edit, tweak, or destroy anybody's public city

Het is dus ook mogelijk om op save games van andere te spelen en te wijzigen.
Begin mij af te vragen wat WEL normaal werkt in dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsandfort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 14:35
Laat het modden beginnen! Als we nou nog even eigen servers op kunnen zetten wordt het eindelijk een gaaf spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:17
Skynick schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:30:
http://www.youtube.com/wa...g&feature=player_embedded

Je kan dus gewoon offline spelen, terraformen (andere videos), grotere maps enz. Echt :/
Waarom zit iedereen elkaar hier zo op te stoken om dan te vergeten wat de echte problemen zijn?

Allereerst lijkt het me vrij logisch dat grotere steden uitstaan om de server load binnen de perken te houden, de servers draaien nu al voor geen meter en met een twee keer zo grootte stad heb je waarschijnlijk 4X zoveel data omdat alle berekeningen, pathfinders en dergelijke ingewikkelder worden. En EA/Maxis zagen ook echt wel aankomen dat dit voor de launch niet handing was.

Verder zijn er al genoeg functies die bugged zijn op dit moment dus dat er een hele zooi functies uitgeschakeld zijn die wellicht nog niet uitontwikkeld, getest of ook gewoon geschrapt zijn lijkt me niet zo vreemd. En dat het nu lijkt te werken omdat iemand daar een filmpje van maakt is nog geen garantie dat de onderliggende simulaties ook goed functioneren en zeker geen garantie dat dit bij miljoenen andere spelers ook het geval is.

Het enige wat wel zo is, is dat het goed is om te weten dat het in de basis allemaal kan en dus kunnen ze zich daar niet achter verschuilen, als ze het over een paar maanden officieel toevoegen nadat de basis game geoptimaliseerd is dan hoor je mij niet klagen!

Ze moeten er alleen geen betaalde DLC van maken nee :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
tsandfort schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:49:
Laat het modden beginnen! Als we nou nog even eigen servers op kunnen zetten wordt het eindelijk een gaaf spel.
Ik snap die hele drukkte over die servers van EA niet. Lekker boeiend, heb liever dat ze die bugs ingame oplossen dan wat anders. Zelfs grotere maps is bijzaak. Laat ze eerst zorgen dat het spel werkt zoals het moet werken in zijn huidige vorm. Rest is bijzaak voor later.(nu de servers gewoon normaal doen, buiten piektijden waar het iets langer duurt)

Naar schoon 60 uur spelen, begint me dat meer de keel uit te hangen dan andere zaken. :X

Maar dat is ook wat ik miste in tweakers revieuw, praten ze over 'met de servers buiten beschouwing gelaten een 8 voor het spel'. Flikker toch op, 8 voor de potentie wat het spel heeft oke helemaal mee eens. Maar in zijn huidige vorm is het ingame echt geen 8 of iets in die richting waard. [/frustratie]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

HowlingMad schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:39:
All your base belongs to us now!

YouTube: SimCity 5 - Edit, tweak, or destroy anybody's public city

Het is dus ook mogelijk om op save games van andere te spelen en te wijzigen.
Begin mij af te vragen wat WEL normaal werkt in dit spel.
werkt gewoon zoals beoogd, maar als je syncen van server uit zet. jah dan vind ik het niet gek dat er dingen mogelijk zijn die anders niet kunnen.

nu 2 dagen fanatiek zitten spelen, 1x crash en 1x rollback gehad. Verder weinig te piepen over de game. Goed bevat wat kleine bugs, maar als 'het' dat is.

gezeik altijd pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens of de Recycle Center bug al is opgelost? Die van mij doet (na 3x opnieuw gebouwd heb om te proberen) gewoon helemaal niets. 19k aan afvalbakken, maar auto's vertrekken gewoon niet (en storage leeg).

Verder vond ik de serverproblematiek best meevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:21:
Weet iemand trouwens of de Recycle Center bug al is opgelost? Die van mij doet (na 3x opnieuw gebouwd heb om te proberen) gewoon helemaal niets. 19k aan afvalbakken, maar auto's vertrekken gewoon niet (en storage leeg).

Verder vond ik de serverproblematiek best meevallen :P
Probeer het eens op een andere plek in je stad, trek desnoods een zandweg naar afgelegen gebied(zodat je trafic geen extra kruispunt krijgt) Dit loste het op voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
himlims_ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:11:
[...]

werkt gewoon zoals beoogd, maar als je syncen van server uit zet. jah dan vind ik het niet gek dat er dingen mogelijk zijn die anders niet kunnen.

nu 2 dagen fanatiek zitten spelen, 1x crash en 1x rollback gehad. Verder weinig te piepen over de game. Goed bevat wat kleine bugs, maar als 'het' dat is.

gezeik altijd pffff
helemaal met je eens, t spel is prima te spelen, leer gewoon genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:16

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

PheraX schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:23:
[...]

helemaal met je eens, t spel is prima te spelen, leer gewoon genieten!
Het is maar net waar je genoegen mee neemt. _/-\o_

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Laatst online: 09:07
Ik heb de beta gespeeld en vond het, zoals ook in review naar voren kwam, erg verslavend. Nu ik dit allemaal zo zie wacht ik er denk ik nog maar even mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Practics schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:23:
[...]

Probeer het eens op een andere plek in je stad, trek desnoods een zandweg naar afgelegen gebied(zodat je trafic geen extra kruispunt krijgt) Dit loste het op voor mij.
Ik zal het even proberen. Ik had hem eerst afgelegen in het industriegebied aan een 'rustige weg' liggen, maar zonder succes. Toen aan een Drukke Hoofdweg geplaatst met de hoop dat hij dan zou werken. Gelukkig heb ik nog genoeg cash om jouw optie te proberen, dus thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
@Dahal, gewoon lekker spelen en je niks aantrekken van iedereen dit zin heeft om te klagen. Tuurlijk, zonder always on DRM was ik een stuk blijer geweest, want dan had ik het in de trein kunnen spelen en natuurlijk had ik liever grotere maps gehad, maar al met al heb ik er veel lol aan ondanks dat het beter zou kunnen zijn. Ik ben toch ook niet ontevreden met een ford van 30.000 euro omdat er een ford van 40.000 bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
Zou je nog steeds tevreden zijn met die Ford van 30.000 als er een oudere Ford bestaat die alles veel beter doet en 10x minder kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
@Metalkai: Sorry, maar hoe ik het ook wend of keer... de oude simcity is in z'n geheel echt niet beter dan de nieuwe. Tuurlijk, de nieuwe is wat kinderachtiger, maar als ik eerlijk ben vind ik dat wel fijn als ik aan het spelen ben... en sowieso, realistisch was het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
himlims_ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:08:
[...]

Neem battlefield 3, die game kost je 190euro indien je alles koopt :X :r dlc
De origin prijs is 39,99 en 59,99 voor premium edition (complete game). Premium los kost 49,99 bij origin.

Maargoed tijdens de launch zat bf3 rond de 35 euro en ik heb hetzelfde voor premium betaald. Ondertussen is hij voor 17,99 te bestellen:
pricewatch: Battlefield 3 PC

@Hierboven
De gameplay van de oude simcity is toch veel uitdagender??? Daar loop je bij een grote stad tegen RCI demand limits aan die je alleen kunt oplossen met bepaalde gebouwen (vliegvelden, verbindingen, stock exchanges die je moet verdienen etc). Bovendien blijft de balans tussen inkomsten en uitgaven over het algemeen redelijk statisch meegroeien met je stad. Je zult ook de budgetten van individuele gebouwen moeten micromanagen (scholen, ziekenhuizen, bibliotheken, enz).

Daarnaast heb je met rush hour een heel scala ter beschikking om verkeersproblemen aan te pakken (tolwegen, éénrichtingsverkeer, monorail, enz).

In simcity 5 is geld verdienen gewoon te makkelijk omdat zones gratis zijn. Kwestie van even de snelheid hoger zetten en dan belasting innen. Daarnaast koop je veel micro management zaken gewoon af, denk aan de extreem dure school lokalen.

Zelf maar weer eens een nieuwe stad begonnen in sc4 (medium mapsize btw). Speel hem overigens via dropbox en veel rijke inwoners wonen dan ook bij een omliggende stad :+ . Het online deel van simcity 5 kun je dus ook aan 4 toevoegen.
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img685/7318/simcity4stad.jpg

Deel 5 is even leuk maar is wat mij betreft easy to learn easy to master (al dan niet geplaagd door wat bugs). Dat zat bij sc4 toch anders.

[ Voor 74% gewijzigd door sdk1985 op 14-03-2013 13:15 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Rctworld schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:53:
[...]

Waarom zit iedereen elkaar hier zo op te stoken om dan te vergeten wat de echte problemen zijn?

Allereerst lijkt het me vrij logisch dat grotere steden uitstaan om de server load binnen de perken te houden, de servers draaien nu al voor geen meter en met een twee keer zo grootte stad heb je waarschijnlijk 4X zoveel data omdat alle berekeningen, pathfinders en dergelijke ingewikkelder worden. En EA/Maxis zagen ook echt wel aankomen dat dit voor de launch niet handing was.

Verder zijn er al genoeg functies die bugged zijn op dit moment dus dat er een hele zooi functies uitgeschakeld zijn die wellicht nog niet uitontwikkeld, getest of ook gewoon geschrapt zijn lijkt me niet zo vreemd. En dat het nu lijkt te werken omdat iemand daar een filmpje van maakt is nog geen garantie dat de onderliggende simulaties ook goed functioneren en zeker geen garantie dat dit bij miljoenen andere spelers ook het geval is.

Het enige wat wel zo is, is dat het goed is om te weten dat het in de basis allemaal kan en dus kunnen ze zich daar niet achter verschuilen, als ze het over een paar maanden officieel toevoegen nadat de basis game geoptimaliseerd is dan hoor je mij niet klagen!

Ze moeten er alleen geen betaalde DLC van maken nee :o
Laat de game dan ook offline werken, dan kan iedereen de berekeningen zelf maken... Mijn oude C2D PC trakt alles op high zonder enige hapering. Van mij mocht alles wel 4x zo groot zijn dus...

Pathfinding ingewikkelder?? Het is nu debiel simpel, enige vorm van ingewikkeldheid is wel gewenst imo ;)

Je zegt zelf dat er veel functies enzo zijn geschrapt, disabled... vind je dat dan normaal dat je toch moet betalen voor deze game?

Het is best ok om niet tevreden te zijn hoor! Mensen moeten deze rommel van grote uitgevers niet slikken...
DLC is om iets extra toe te voegen, vroeger had je patches, nu heb je DLC... grote afzetterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Practics schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:23:
[...]

Recycling werkt beter als je inwoners een beetje naar school gaan, een library hebben, ...
Als je trucks dan uiteindelijk vertrekken duurt het ook heel lang voor die vol zijn (en als je pech hebt rijden ze allemaal in 1 rij en is er eigenlijk maar 1 die zich vult...). Je moet dus een beetje geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

sdk1985 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:01:
[...]

De origin prijs is 39,99 en 59,99 voor premium edition (complete game). Premium los kost 49,99 bij origin.

Maargoed tijdens de launch zat bf3 rond de 35 euro en ik heb hetzelfde voor premium betaald. Ondertussen is hij voor 17,99 te bestellen:
pricewatch: Battlefield 3 PC
verschillen wij van mening;
bf3 = 50euro
8 uitbreidingen a 10tje = 80
toch 130 + eventuele premium van 50euro .... toch iets duurder dan die 35 die je schetst

en vanuit dit gegeven verwacht ik dat simcity ook een game wordt die 100+ euro gaat kosten wil je 'alles' spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 14-03-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Heeft niks met een mening te maken, jij haalt er allemaal kosten bij die niet gemaakt hoeven worden.

Het is Battlefield 3 + Premium of Battlefield 3 + Expansions. Als je dus Battlefield 3 en Premium koopt ben je voor 100 euro klaar.

[ Voor 40% gewijzigd door Tsurany op 14-03-2013 13:44 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

SvenUilhoorn schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:22:
Ik vraag me af hoeveel "lost sales" ze hebben van alle mensen die besloten hebben het spel NIET te kopen na al deze klachtencrap. En dat zijn dan mensen die écht de intentie hadden het spel te kopen, en niet mensen die toch geen geld (er voor over) hadden en het daarom maar gedownload hebben.

Ik ben in ieder geval één van die lost sales nu. Gefeliciteerd EA!
Om even toe te voegen, ik ben er ook één. Ik was er al bang voor dat het een EA verhaal zou gaan worden, en vooral nu de "Super debug mode" is gelekt ben ik me voorgenomen om hem helemaal niet aan te schaffen. Ik ben in elk geval zeer blij dat ik hem niet gekocht ik. Ik ga wel weer Simcity 4 spelen.

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMDevil schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:46:
[...]

Om even toe te voegen, ik ben er ook één. Ik was er al bang voor dat het een EA verhaal zou gaan worden, en vooral nu de "Super debug mode" is gelekt ben ik me voorgenomen om hem helemaal niet aan te schaffen. Ik ben in elk geval zeer blij dat ik hem niet gekocht ik. Ik ga wel weer Simcity 4 spelen.
Make that three. Maar ja, boeiend. EA heeft het geld al wel binnen en door middel van DLC's zullen ze het nog verder uitmelken.

Maar ik was ook echt al vanaf de aankondiging een jaar of twee(?) geleden ervan overtuigd dat ik het zou kopen bij de release. Maar na alle verhalen, de BETA en de ervaringen met andere EA producten ben ik voor het eerst tegen mijn principes in gegaan en heb gewacht. En wat ben ik daar blij om!

Als het spel over een paar maanden een keer "af" is, zal ik hem waarschijnlijk wel kopen.

Maar!!! het ziet er naar uit dat 2 april Cities in Motion 2 uit komt ;) Op het forum staan veel leuke aankondigingen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inrage schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:36:
[...]

Recycling werkt beter als je inwoners een beetje naar school gaan, een library hebben, ...
Als je trucks dan uiteindelijk vertrekken duurt het ook heel lang voor die vol zijn (en als je pech hebt rijden ze allemaal in 1 rij en is er eigenlijk maar 1 die zich vult...). Je moet dus een beetje geduld hebben.
Iedereen klaagt in mijn stad dat ze willen recyclen en ook de zandweg optie bood geen soelaas. Ik leef gewoon nog maar even verder met allemaal zieke sims :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:55:
[...]

Iedereen klaagt in mijn stad dat ze willen recyclen en ook de zandweg optie bood geen soelaas. Ik leef gewoon nog maar even verder met allemaal zieke sims :P
Raar hoor, meestal is de City Hall upgrade voor utilities de eerste die ik koop en dan bouw ik zo snel ik kan een Recycling center. Zelfs de low density, low wealth gebouwen (RCI) beginnen dan direct reclying goods te produceren en deze worden ook opgehaald. Heb je er zeker de juiste trucks bijgekocht? Die soort waar je er veel van kan bouwen...

Ziek worden ze toch trouwens ;) Wil je healty sims dan is het beter om er voor te zorgen dat al je water gefilterd wordt. Dus moet je ook die pomp afbreken die standard met het gebouw komt en ook daar de dure versie bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. daar zou ik nog even naar kunnen kijken.. had de hele bups gedelete, maar niet de upgrade weer aangezet. Rest van de utility buildings werkt wel gewoon.. Tis het proberen waar ;D

Ik heb daarnaast 48 vuilniswagens die om 5.00 beginnen met opruimen en om 12.00 stoppen terwijl ze maar 4k van de 11k bakken ophalen :( ..

Ik ben benieuwd wanneer dit gefixt wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
himlims_ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:41:
[...]

verschillen wij van mening;
bf3 = 50euro
8 uitbreidingen a 10tje = 80
toch 130 + eventuele premium van 50euro .... toch iets duurder dan die 35 die je schetst

en vanuit dit gegeven verwacht ik dat simcity ook een game wordt die 100+ euro gaat kosten wil je 'alles' spelen.
Dit heeft niks met meningen te maken. Je hebt er blijkbaar geen kaas van gegeten... Bij premium zitten namelijk de DLC inbegrepen... Een premium edition is de base game + premium.

Daarnaast is zoals vermeld bf3 bij origin 39,99 en bij de goedkoopste winkel 17,99. Meer dan 60 euro gaat nu niet meer worden (de origin prijs voor premium edition). Overigens heb je premium edition al voor 46,99
pricewatch: Battlefield 3 Premium Edition, PC
INBEGREPEN CONTENT EN FUNCTIES
Alle uitbreidingspakketten voor Battlefield 3 met twee weken vervroegde toegang:
o Battlefield 3: Back to Karkand
o Battlefield 3: Close Quarters
o Battlefield 3: Armored Kill
o Battlefield 3: Aftermath
o Battlefield 3: End Game

In totaal bevatten deze vijf uitbreidingspakketten 20 maps, 20 nieuwe wapens, 10+ nieuwe voertuigen, 4 nieuwe spelstanden, 30+ Assignments en 20+ dogtags
http://store.origin.com/s...sPage/productID.249982800

edit: bold gemaakt en verkeerde link aangepast

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 14-03-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Correctie, bij de premium editie zit een kleine selectie aan DLC inbegrepen. Voor SC2013 is inmiddels wel duidelijk dat het om een heel kleine selectie gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Volgens Origin krijg je bij bf3 alle dlc ;). Zie quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
(jarig!)
Maar dit is SC2013 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik reageerde (met quote!) op een rant mbt de dlc strategie van ea bij bf3 :) .

Kom toevallig dit tegen op wiki btw
Will Wright has previously stated in an interview on May 16, 2003, that there would probably be more expansion packs after Rush Hour,[32] but none have ever been released. In another interview on May 22, 2004, Wright stated that Maxis was attempting to work out a "new direction" for SimCity after new versions had become "steadily more complex".[31]
Foei Will :+ .

[ Voor 73% gewijzigd door sdk1985 op 14-03-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:54:
Ik reageerde (met quote!) op een rant mbt de dlc strategie van ea bij bf3 :) .

Kom toevallig dit tegen op wiki btw

[...]

Foei Will :+ .
Hmmm helaas zit hij al lang niet meer bij Maxis :(
Ben benieuwd wat hij er van vindt als hij dit allemaal zo ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 08:58

johnneman

rofl de bofl

Simcity is weer geupdate. Heb alles weer in het Russisch of zo. Is de update nieuw of mis ik een patch? Kan iig geen link vinden in deze thread (tm 11 maart, daarvoor heb ik 't wel kunnen spelen in het Engels).

hmmm 60 euro uitgeven of weer geduldig zijn. sigh

edit; oh de truuk met C:\Program Files (x86)\Origin Games\SimCity\SimCityData\Locale\en-us\Data.package werkt nog :)

[ Voor 29% gewijzigd door johnneman op 14-03-2013 17:58 ]

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 12-09 12:40
finsdefis schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Hmmm helaas zit hij al lang niet meer bij Maxis :(
Ben benieuwd wat hij er van vindt als hij dit allemaal zo ziet..

[ Voor 3% gewijzigd door HawVer op 14-03-2013 16:04 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
exyzi schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:27:
Ik snap het niet.. Mijn brandweer, politie etc. doet niets meer.. Alles brand af, iedereen gaat dood, niemand wordt gearresteerd. Wat gaat er fout?

EDIT - Ik zie dat geen enkele 'dienst' het feitelijk meer doet. Niemand gaat naar school, er wordt geen vuilnis opgehaald, niks..
Hier heb ik nu ook last van... wtf... enig idee hoe dit te fixen? Ik heb al mijn stad verlaten en opnieuw geclaimed, maar dat maakt ook niets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Nice, nu moet ik denk aan:
Afbeeldingslocatie: http://janvanderhaegen.files.wordpress.com/2011/12/what-the-customer-wanted.jpg

Als ik dit zo hoor dan had de bedenker hele andere redenen voor bepaalde keuzes, en heeft EA dit anders in de markt gezet. Als EA wat meer aandacht had besteed aan theorie van deze man, dan was er hoop duidelijk geweest. Zo hoor ik hem nergens claimen dat elke sims een echte individu is.

Duidelijk filmpje ! Thanks!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cihero
  • Laatst online: 17-11-2024
Zijn er mensen die op Europe West 2 kunnen komen?
Ik kom op elke server, behalve de bovengenoemde.

Op de server status staat dat hij normaal zou moeten functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niemand van mijn friendslist ingame zien. Als ik in origin bij de friends list kijk zie ik mijn vrienden daar gewoon op online staan, maar als ik vervolgens SC opstart staan ze daar allemaal op offline. Ook komen geen enkele van de naar mij gestuurd game invites aan -O-

Iemand die hier de oplossing voor heeft?

Edit: Probleem opgelost, blijkbaar zaten we beide op een andere server te knoeien 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn uren lange opgeslagen SimCity staat opgeslagen in de server Europa West 1 en ik kom er niet in vanwege de drukte .
Dat vind ik nou zo ontzettend slordig van Maxis dat ze een dikke week na de lancering steeds server problemen hebben , mag gewoon niet gebeuren van een game die zo hoog staat aangeschreven en terecht naar beneden word gehaald van review cijfers .
Het is zo'n mooie simulatie game die geen concurrentie kent maar onspeelbaar word door die online problemen .
Jammer dat het zo moet lopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hier het zelfde verhaal druk bezig.. alles vol gebouwd en word ik uit het spel gegooid :(

[ Voor 77% gewijzigd door Aapie op 14-03-2013 21:35 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste