Oke, nou begin ik langzaam geiriteerd te raken.. .
Bugs zijn op zich allemaal niet zo erg, maar dit is gewoon slecht geschreven code en is niet goed getest.. Ik vraag me momenteel ernstig af wie de code heeft geschreven, wat de test procedures waren... en hoe deze code ooit uitgebracht is.
Voorbeeld:
Ik heb 2 steden waar ik tussen switch... Ik heb dit vaker gedaan en dat werkt goed. Ik zat net in een van de 2 steden en zond wat geld naar de andere stad. Onderwijl dit gebeurde kreeg ik een verbindings error. De verbinding werd weer hersteld en na 30 minuten ben ik in de andere stad gaan kijken of het geld er was omdat ik geen melding kreeg dat het verstuurd was (normaal krijg je die melding)... eenmaal aangekomen in de andere stad weer 30 min gewacht, maar niks. Ofwel Geld weg.
Goed... Nog een keer proberen.. (nogmaals normaal lukt dit perfect en duurt het versturen 5 min max)
Weer een donatie gedaan, en weer niks. Geld weg.
*** dacht ik, dat is omgevallen.. we gaan verder met iets anders. Ik installeerde een Town hall uitbreiding "utility"... Na 30 minuten naar de andere stad, maar de uitbreiding was niet geregistreerd, en ik kon dus geen utilities kopen in de andere stad. Dit gaat normaal wel, en heb ik al vaker gedaan.
Toen was ik een beetje geiriteerd, en heb het spel herstart. Ik kom terug in de game en warempel de Town Hall uitbreiding is nu wel geregistreerd.... Dus ik stuur weer een keer geld over en hoppa het word binen 5 minuten bij de ander afgegeven..
Dus ik denken, en herinerde me dat ik een server error had gehad.
Dus ik de boel bij de eerst volgende error weer nabootsen en ja hoor... nadat de server de verbinding hersteld, word wederom geen sync met terugwerkende kracht gedaan.
Nog wat testen en de conclusie is simpel... de code is *** en heeft geen terugwerkende kracht functie... Na het verliezen van de verbinding worden items niet allemaal meer gesynced tussen de steden.
Je zou verwachten de de code een stuk heeft ingebouwd dat na het herstellen van de verbinding alles met terug werkende kracht even synced, maar helaas... Je zult de game moeten herstarten.
Deze code is gewoon ***, en dit is geen simpele bug... Er zit gewoon een waardeloze programeur die dit heel goed wist en niet verteld heeft omdat hij een grove fout heeft gemaakt, of die gewoon letterlijk waardeloos is in code schrijven. Je test toch ook je crash procedures!!!
Ik zit lang genoeg in dit soort zaken en kan me niet voorstellen dat niemand dit wist... Iemand heeft hier zijn werk slecht gedaan... Als ik daar de boel had moeten runnen dan had er nu iemand een dik probleem gehad... Dit soort fouten en halve code mag de deur nooit uit. Dit is niet over het hoofd gezien, iemand heeft hier bewust stil gehouden dat de verbinding herstel code niet fatsoenlijk werkt. Dit is notabene een cruciale functie bij dit soort DRM games...
FreeReef.nl