doe niet zo lullig joh hahaha
Verwijderd
Goz3rr schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:29:
[...]
doe niet zo lullig man een antwoord is niet erghaha
"Geen tips of oplossingen vragen. Geen tips of oplossingen geven!"
" Over vrijwel alles aangaande de challenge mag gesproken worden zolang er maar op geen enkele manier hints gegeven worden over de oplossing van de vragen."Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:32:
doe niet zo lullig joh hahaha
Quote uit de Topic Start.
Niks lullig aan, gewoon een van de regels in dit topic.
Verwijderd
Candanz schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:33:
[...]
nee maar je kan afentoe gewoon een tip geven hoor!
" Over vrijwel alles aangaande de challenge mag gesproken worden zolang er maar op geen enkele manier hints gegeven worden over de oplossing van de vragen."
Quote uit de Topic Start.
Niks lullig aan, gewoon een van de regels in dit topic.
Eventjes buiten de quote tags schrijven maakt het al een stuk duidelijker wat je probeert te zeggen,
Maar een van de regels van dit topic is dat je geen tips mag geven. Nee is nee, en wordt ook geen ja.
Daar ben ik er een van. Maar voor tips moet je niet in dit topic zijn.Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:39:
sommige mensen spelen dit gewoon voor de lol ;-)
De regels lijken me duidelijk
[ Voor 76% gewijzigd door iisschots op 06-03-2013 18:07 ]
Edit; Zelf maar even weggehaald, werd gezien als hint.
[ Voor 69% gewijzigd door Electromonkey op 06-03-2013 18:00 ]
Verwijderd
moet nu de voornaam en de achternaam vinden maar volgens mij maken ze grapjes met me haha
Pfff ze hebben ook wat met samsung in die log he... word er gek van

Gewoon een user die wat wilde trollenDarkElement schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:09:
Grappig, ik google de spelers in de highscores en kom bij Pim Tokkenberg uit op Pim Takkenberg, teamleider van het High Tech Crime Unit, misschien toeval maar ik heb mijn twijfels.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
En je bent niet de enige.Chris89 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:09:
Pfff ze hebben ook wat met samsung in die log he... word er gek van
Dat kan ook nog, iemand trouwens een tip hoe ik de .raw files kan openen?Petervanakelyen schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:10:
[...]
Gewoon een user die wat wilde trollen
Nee!!DarkElement schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:10:
[...]
Dat kan ook nog, iemand trouwens een tip hoe ik de .raw files kan openen?
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Ik ben door level 4 heen 
Nu 5.
Edit: ik dacht 5 te hebben,... maar toch niet?
Edit 2: Ah, heb level 5 ook.
Nu 5.
Edit: ik dacht 5 te hebben,... maar toch niet?
Edit 2: Ah, heb level 5 ook.
[ Voor 57% gewijzigd door Fenergy op 06-03-2013 18:20 ]
Niet doen
[ Voor 91% gewijzigd door iisschots op 06-03-2013 18:53 ]
too weird to live too rare to die
Niet doen
[ Voor 82% gewijzigd door iisschots op 06-03-2013 18:53 ]
Ik heb hetzelfde probleem.terror538 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:22:
Grmmblll ik kom niet voorbij level 4, Volatility wilt niet werken zonder dat ik het juiste profiel geef. Iemand die mij kan zeggen welk OS de laptop van de mem dump draait ? Dan kan ik weer verder
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:22:
lijkt me heel aardig als iemand effe hint geeft over voor en achternaam
terror538 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:22:
Grmmblll ik kom niet voorbij level 4, Volatility wilt niet werken zonder dat ik het juiste profiel geef. Iemand die mij kan zeggen welk OS de laptop van de mem dump draait ? Dan kan ik weer verder
Wat snappen jullie niet aan de topic warning?Petervanakelyen schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:23:
Het ding draait Linux, maar verder ben ik ook niet.
Wat mij betreft mogen de moderators best wat harder optreden tegen dit gedrag, want er wordt behoorlijk veel gepost in dit topic, maar de signal to noise ratio is praktisch nul.
Verwijderd
maak je nou niet zo druk man!Soultaker schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:26:
[...]
[...]
[...]
Wat snappen jullie niet aan de topic warning?
Wat mij betreft mogen de moderators best wat harder optreden tegen dit gedrag, want er wordt behoorlijk veel gepost in dit topic, maar de signal to noise ratio is praktisch nul.
Regels zijn regels. Als je het dan toch als onsportieve aap voor anderen wil verzieken, doe dat dan aub elders.
Verwijderd
Same.DarkElement schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:48:
Nog steeds vast op vraag 9. Heb intussen wel 5 of 6 tools geprobeert
Lol die toby heeft zicht alleen vandaag geregistreerd om hulp te zoeken...

[ Voor 3% gewijzigd door Mixpower op 06-03-2013 18:54 ]
It's All In The "Mix"
24 uur voor het antwoord wat ik zoek is misschien niet eens zo'n slechte deal. Kunnen we misschien een deal maken en er 12 uur van makeniisschots schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:50:
[modbreak][html]<h1>GA NIET VRAGEN OM TIPS EN GEEF ZE OOK NIET</h1>[/html]
Wanneer de challenge is afgelopen is er alle ruimte om op de vragen in te gaan en de technieken te bespreken. Maar niet nu en niet in dit topic.
Als die niet snel stopt ga ik 24 uurs bans uitdelen.[/modbreak]
Wilde altijd al iets over computers weten
Was ik niet duidelijk? Zet liever geen bans maar het houd ene keer op.
[ Voor 81% gewijzigd door iisschots op 06-03-2013 19:54 ]
It's All In The "Mix"
Ik ben nu bij vraag 8 maar het wordt mij allemaal te geavanceerd, al die bestanden en rare programma's
Was ik niet duidelijk? Zet liever geen bans maar het houd ene keer op.
[ Voor 84% gewijzigd door iisschots op 06-03-2013 19:54 ]
Vind het ook krom hoor, ik bedoel er is een memory dump gedaan dus de persoon die dat gedaan heeft weet van welke OS dat gedaan is, ze hadden ons op zijn minst dat kunnen geven!DVR123 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:43:
[...]
Kan ook geen enkel programma vinden wat werkt![]()
Als je daadwerkelijk voor die lui zou werken dan zou je die info wel hebben lijkt me.

It's All In The "Mix"
Dat lijkt me logisch, dat is juist de opgave van dit level.DarkElement schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:49:
met de tc. container kom ik ook niet verder, password protected en dat zal wel in die memory dump zitten.
It's All In The "Mix"
Ik zit in hetzelfde schuitje maar ben bang dat ik dingen aan het over compliceren ben mbt vraag 9.
Het is te achterhalen. Maar hoe zul je moeten uitvindenMixpower schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:48:
[...]
Vind het ook krom hoor, ik bedoel er is een memory dump gedaan dus de persoon die dat gedaan heeft weet van welke OS dat gedaan is, ze hadden ons op zijn minst dat kunnen geven!
Als je daadwerkelijk voor die lui zou werken dan zou je die info wel hebben lijkt me.
Aha! Thanks dan weet ik in ieder geval dat het "ergens" te achterhalen is.iisschots schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:55:
[...]
Het is te achterhalen. Maar hoe zul je moeten uitvinden
It's All In The "Mix"
Level 9 is inderdaad lastig. Na een hele dag op internet zweef ik nu ergens tussen "volgens mij heb ik hem bijna" en "dit is compleet hopeloos". Wel leerzaam allemaal.
Ben duidelijk genoeg geweest. Tot morgen
[ Voor 74% gewijzigd door iisschots op 06-03-2013 20:35 ]
Ik voel je pijn. Ik ben ook al de HELE dag aan het huilen bij vraag 9.Gratzip schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:21:
Level 9 is inderdaad lastig. Na een hele dag op internet zweef ik nu ergens tussen "volgens mij heb ik hem bijna" en "dit is compleet hopeloos". Wel leerzaam allemaal.
Ah gelukkig ben ik niet de enige. Alle andere opdrachten ging ik snel doorheen, maar nu moet ik meer tijd investeren en daar heb ik eigenlijk geen zin inJasperBrouwer schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:29:
[...]
Ik voel je pijn. Ik ben ook al de HELE dag aan het huilen bij vraag 9.
Join the club, level 4 is echt pittigJasperBrouwer schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:29:
[...]
Ik voel je pijn. Ik ben ook al de HELE dag aan het huilen bij vraag 9.
Loop ook vast bij 9, vrees dat mijn computerkennis te kort schiet vanaf nu
10 hier en al de hele dag vastDarkElement schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:32:
Zijn er al tweakers voorbij vraag 9 gekomen?
Leuk zo'n uitdaging. Jammer dat ik dit in de overgebleven avonduurtjes moet doen waardoor ik helaas zeer waarschijnlijk niet bij de eerste 25 mensen zal zitten om een rondleiding te kunnen krijgen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ik kap ermee, kom niet verder met level 4 geen idee wat ik met die dump aanmoet,
het was leuk zolang het duurde!
It's All In The "Mix"
Weet inmiddels om welk OS het gaat maar dan nog niet veel wijzer.
Dit heb ik ook 2x geroepen en zit er nu ook over te twijfelen, ben nu bezig met een laatste poging en anders ga ik het ook opgeven, ben al uren bezig met dezelfde vraag.Mixpower schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:49:
Ik kap ermee, kom niet verder met level 4 geen idee wat ik met die dump aanmoet,
Verwijderd
Zijn er nog mensen die samen over level 4 hun hoofd willen breken
? Ik kom er ook niet uit.
Ben bang dat ik weinig inbreng zal hebben, maar ik er graag achter komen hoe het werkt
Hier eveneens heel de dag bezig aan level 4, zelfs met meerdere
Ik ook al de hele dag met vraag 9 bezig met een groep mensen
Zo'n dump is inderdaad een berg werk. Er zit vanalles in het geheugen, van os cache en programmacode tot wat een programma in het geheugen opslaat. Als digitaal rechercheur schrijf je 1x een programma dat zo'n dump voor een bepaald OS netjes uit kan splitsen en voor een set programma's de nuttige informatie eruit haalt. Voor zo'n challenge is dat net teveel werk.Mixpower schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:49:
Inderdaad, heb verschillende mogelijkheden geprobeert maar helaas.GlowMouse schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:56:
[...]
Zo'n dump is inderdaad een berg werk. Er zit vanalles in het geheugen, van os cache en programmacode tot wat een programma in het geheugen opslaat. Als digitaal rechercheur schrijf je 1x een programma dat zo'n dump voor een bepaald OS netjes uit kan splitsen en voor een set programma's de nuttige informatie eruit haalt. Voor zo'n challenge is dat net teveel werk.
It's All In The "Mix"
Ik ben blijkbaar niet slim genoeg hiervoor zit vast op level 1 vraag 1.. kudos aan de mensen die het zo vlot hebben gedaan.
Ik zit nog lang niet aan het eind van de mogelijkheden, maar de ene mogelijkheid is al onwaarschijnlijker dan de andere
Gelukkig zijn die tools ook voor de aspirant-digitaal-rechercheur voorhanden. Klinkt enigzins als een dooddoener, maar het gaat er toch echt om hoe je ze gebruikt.GlowMouse schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:56:
Zo'n dump is inderdaad een berg werk. Er zit vanalles in het geheugen, van os cache en programmacode tot wat een programma in het geheugen opslaat. Als digitaal rechercheur schrijf je 1x een programma dat zo'n dump voor een bepaald OS netjes uit kan splitsen en voor een set programma's de nuttige informatie eruit haalt. Voor zo'n challenge is dat net teveel werk.
Al moet ik daarbij wel zeggen dat de tools tbv. netwerkanalyse (Wireshark) een stuk meer polished en iets gebruiksvriendelijker zijn dan die ene bekende voor 't analyseren voor geheugendumps (durf 'm niet te noemen).
[ Voor 14% gewijzigd door Thralas op 06-03-2013 21:02 ]
Er zijn natuurlijk wel tooltjes die het een en ander doenGlowMouse schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:56:
[...]
Al zit ik ook vast op vraag 9, heb het gevoel dat ik helemaal verkeerd kijk en misschien maar terug moet naar de pcaps...
Ligt bij jullie de site er ook uit?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ja, cybercrimechallenge.nl toch?DeMoN schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:01:
Jep.DeMoN schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:01:
Zou 'ie defaced zijn als 'ie weer online komt?
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Bah, en ik maar denken dat ik de vraag fout had omdat het invulveld steeds terug kwam, blijkt dat hun json/answer script gewoon een fout geeft! 
Daar gaat m'n toekomstige highscore!
Daar gaat m'n toekomstige highscore!
Ook leuk, ik vind verschillende OS namen in de dump.
Verwijderd
Hm. Toch maar eens geregistreerd. Al jaren aan het lurken, maar deze challenge heeft me overtuigd om te registeren om mee te kunnen praten!
Zit zelf ook vast bij vraag 9 helaas.
Ik denk dat ik een aardig idee heb van wat er moet gebeuren, en hoe je het moet doen, maar de praktijk is altijd moeilijker dan de theorie
Zit zelf ook vast bij vraag 9 helaas.
Ik denk dat ik een aardig idee heb van wat er moet gebeuren, en hoe je het moet doen, maar de praktijk is altijd moeilijker dan de theorie
Hahaha de frustratie loopt bij iedereen op...
Zouden er een paar mensen het hebben gehad en hem gewoon keihard geDDost hebben... Zou wel funny zijn als dit zo zou zijn en er achteraf voor een nieuwe game deze log dan wordt gebruikt. Hahahaha
Zouden er een paar mensen het hebben gehad en hem gewoon keihard geDDost hebben... Zou wel funny zijn als dit zo zou zijn en er achteraf voor een nieuwe game deze log dan wordt gebruikt. Hahahaha
werkt weer
en weer offline, ik denk dat ze echt ff een aanvalletje hebben te verwerken..
Bluhhh, ik zit echt helemaal vast op vraag 7. Dat ene account vinden is erg simpel, maar om vervolgens met die data vraag 7 te kunnen beantwoorden
Kut python wil me niet 2.7.3 laten downloaden, linkje doet het niet meer
Er zijn wat 'technische' problemen.DeMoN schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:14:
en weer offline, ik denk dat ze echt ff een aanvalletje hebben te verwerken..

[ Voor 21% gewijzigd door zeef op 06-03-2013 21:27 ]