Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Anoniem: 508317
I am very sorry, my bad! I hope I did not ruin somebody's efforts to solve the challange by himself.DarkElement schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:16:
[...]
Dude, i know you can't read it cause your English but the red boardered sign down there says you shouldn't give hints
Ben wel van plan om te gaan, lijkt me best interessant!
Ben wel benieuwd met wat ze aan komen zetten
Zit zelf zo rond de 20 denk ik, helaas heb ik een baan dus kon niet 24/7 hieraan werken.
Dat moet je even doen in overleg met Team HTC. Zij zijn de gastheer, dus het lijkt me niet meer dan normaal dat THTC bepaalt wie komt.DarkElement schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:49:
Ik wil mijn uitnodiging graag aan iemand geven die er meer interesse in heeft, ik weet niet of dit in overleg met Team HTC eventueel geregeld kan worden? Misschien een nummer 16 op de lijst die heel graag daar wil werken of de rondleinding wil volgen, want ik deed puur voor de gein mee en zit hier niet zo op te wachten
nee dus
[ Voor 41% gewijzigd door zeef op 29-03-2013 17:36 ]
Anoniem: 504663
Hm, ik heb toevallig gister net een mailtje naar het Team HTC gestuurd of ze het erg vinden als ik een introducé mee neem.DarkElement schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:49:
Ik wil mijn uitnodiging graag aan iemand geven die er meer interesse in heeft, ik weet niet of dit in overleg met Team HTC eventueel geregeld kan worden? Misschien een nummer 16 op de lijst die heel graag daar wil werken of de rondleinding wil volgen, want ik deed puur voor de gein mee en zit hier niet zo op te wachten
Een studiegenoot van me heeft zeer veel interesse in digital forensics maar was helaas op vakantie toen de challenge begon, waardoor hij niet in de top 15 kon komen.
Heb nog geen reactie terug gehad, maar mocht Team HTC het goed keuren dat je je uitnodiging afstaat, dan ken ik iemand die er heel gelukkig mee gemaakt kan worden
Evengoed jammer dat je niet komt Dark!
Ik deed zelf ook puur voor de gein mee hoor, ben alleen wel benieuwd hoe het er daar allemaal aantoe gaat, daarom dat ik ook besloten heb te kijken. Dit zijn IMO van die kansjes die je niet moet laten liggen, zeker met betrekking tot je connecties en je persoonlijke ontwikkelingDarkElement schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:49:
Als je vast bent gelopen en nog eens wilt lezen hoe je het had kunnen doen of je het juist wel hebt gehaald en nieuwsgierig bent of ik een heel andere werkwijze hebt gebruikt, dit is je kans
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de oplossing: http://regenpijp.blogspot...rime-challenge-0x7dd.html
Certified Secure, Tweakers.net en THTC bedankt voor de leuke challenge!
heb hier ook een toelichting staan die ik nog moet afwerken:
Boudewijns blogje: THTC Cyberchallenge: de oplossing
Thx tweakers + CS + THTC! Jullie weten waar de macbook naartoe mag.
[ Voor 40% gewijzigd door Oezie Woezie op 31-03-2013 01:00 ]
een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Jij was ook "boudewijn" op IRC? Leek wel of je er woondeBoudewijn schreef op zondag 31 maart 2013 @ 00:06:
Op de valreep gehaald... rond 2300....
heb hier ook een toelichting staan die ik nog moet afwerken:
Boudewijns blogje: THTC Cyberchallenge: de oplossing
Thx tweakers + CS + THTC! Jullie weten waar de macbook naartoe mag.
[ Voor 13% gewijzigd door Boudewijn op 31-03-2013 13:13 ]
Anoniem: 286128
Zag je al mentioned op Twitter, erg nice van je dit, leuk om even na te lezen.iJasja schreef op zondag 31 maart 2013 @ 00:04:
Nu de Cybercrimec Callenge erop zit heb ik een complete uitwerking en toelichting op alle 12 vragen online gezet: http://goo.gl/jL0wf
Als je vast bent gelopen en nog eens wilt lezen hoe je het had kunnen doen of je het juist wel hebt gehaald en nieuwsgierig bent of ik een heel andere werkwijze hebt gebruikt, dit is je kans
[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 01-04-2013 21:53 ]
Geldt dat ook voor twitter, flickr, IRC, pastebinnetje, memorydump en internettap?zeef schreef op maandag 01 april 2013 @ 21:03:
Nee, de challenge gaat is echt offline. Dank aan iedereen voor het meedoen en wie weet, tot volgend jaar!
🠕 This side up
In due time. Volgende week ben ik weer op kantoor en dan ga ik een en ander wissen.Koenvh schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:45:
[...]
Geldt dat ook voor twitter, flickr, IRC, pastebinnetje, memorydump en internettap?
Ahh... Da's jammer.zeef schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:51:
[...]
In due time. Volgende week ben ik weer op kantoor en dan ga ik een en ander wissen.
Is er iemand nog naar de Korenstraat 2 in Winterswijk geweest eigenlijk?
🠕 This side up
Denk dat zowel t.net als THTC als CS hiermee best nog een goede sier kan maken. Nu weet ik niet wat er is afgesproken, maar ik vind dit eeuwig zonde.
- Reverse lookup op ip-adres gedaan met nslookup
- Het adres van het huis gevonden door in te zoomen op straatnaambordje, daarna gezocht waar die naam voorkwam in NL en uiteindelijk met streetview en google maps de woning gevonden.
- De lengte van het password niet uit de dump getrokken, had wel de startlocatie, dus gewoon 12x geprobeerd met steeds een letter meer.
Anoniem: 445131
http://oezie.org/~erik/0x77D/Anoniem: 445131 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:49:
is er een plek waar je alsnog de bestanden kunt downloaden? aangezien ik te laat ben begonnen heb ik hem dus niet af kunnen maken. Wil graag de bestanden en dan alsnog even nakijken hoe het opgelost is door jullie. Dit zodat ik er zelf van kan leren.
daar staan pcap bestanden, de memdump en de truecrypt container.
een mooi Tshirt met Pim. is de beste enzo
Cybercrimechallenge # goed/vraag: 1:5912, 2:4668, 3:4603, 4:4087, 5:3790, 6:3272, 7:3171, 8:1946, 9:740, 10:615, 11:357, 12:352 #opHTC
352 oplossers van de 5912. Ongeveer 6% maakt dus kans op de macbook.
Goede challenge, volgend jaar weer een?
De winnaar van de macbook kreeg hem daar ook aangeboden, dus nogmaals grats
Die eetbare RFID zijn moeilijk te verstoppen hé ;-)Candanz schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:38:
Die lasagna was goed, beetje harde kost boven op en veel kaas saus ofzo, maar was zeker leuk.
Was een leuke middag, helaas was het vrij rustig
Die waren allemaal al weekend aan het vieren.
Tzou leuker zijn geweest als ze een zaak hadden waar ze mee bezig waren, dan zou het vast wel druk zijn geweest.LuckY schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 00:12:
[...]
Die eetbare RFID zijn moeilijk te verstoppen hé ;-)
Was een leuke middag, helaas was het vrij rustig
Zouden ze met een zaak zijn bezig geweest dan zouden ze daar toch niet met ons over hebben gepraat. Ook wel weer logisch. Maar ja vrij stil.Candanz schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:16:
[...]
Tzou leuker zijn geweest als ze een zaak hadden waar ze mee bezig waren, dan zou het vast wel druk zijn geweest.
Are you kidding me, de winnaar was dus bij voorbaat al 1 van de 15? Ik had begrepen dat ie werd verloot onder ALLE deelnemers die succesvol de challenge afgerond hadden?wizkid_niels schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:54:
Zo, ook weer terug van THTC, was erg leuk, en lekkere lasagna
De winnaar van de macbook kreeg hem daar ook aangeboden, dus nogmaals grats
[ Voor 5% gewijzigd door DarkElement op 06-04-2013 16:17 ]
http://www.easybranches.n...x7dd-ben-jij-goed-genoeg/
Speel ook Balls Connect en Repeat
Anoniem: 510789
Heel die wedstrijd is zowiezo al niet verlopen zoals vooraf werd vermeld.
Punt 1) Er was sprake dat de tijd die je over de challenge deed zou tellen als eind resultaat voor de wedstrijd en dus het tijdstip wanneer je aan de challenge begon dus niet zo belangrijk was.
Maar na 3 dagen was de top 15 al bekend waardoor iemand die later aan de challenge begon al geen kans meer kon maken op een top 15 plaats. Dan gaan we nog niet spreken over het feit dat die eerste 3 dagen de website meer plat lag dan dat ie up is geweest.
Punt 2) Plots wordt de winnaar van de macbook bij de 1-ste 15 gerekend. Dit was zoals hier eerder aangehaald niet vermeld in de wedstrijd voorwaarden.
Punt 3) enkel de top 10 wordt bekend gemaakt. De rest weet niet eens op welke plaats ze zijn geëindigd. Dit getuigd in mijn ogen van weinig respect voor de overige deelnemers die op deze manier wel heel snel vergeten zijn, wat ook bij punt 2 wel erg duidelijk wordt gemaakt.
Een beetje meer respect voor de overige 337 mensen die de challenge ook hebben behaald mag wel volgens mij.
Daarnaast liep die McBook actie tot de 23e, ik weet niet hoeveel de challenge toen al af hadden; waardoor de kans natuurlijk alleen maar groter wordt.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Immers vraag 1 t/m8 stond op de pastebin, er was een idioot die de sha1hash in een rainbowtable/hashlookup site heeft gegooit. En daarnaast zaten mensen op publieke delen van tweakers (pagina van een gebruiker) te bespeken hoe men vraag 10 en 11 moest oplossen.
Ik zou het juist oneerlijk vinden als iemand hem won die 1 uur voor de eindtijd dat ding ingeleverd.
Immers vraag 1 t/m8 stond op de pastebin, er was een idioot die de sha1hash in een rainbowtable/hashlookup site heeft gegooit. En daarnaast zaten mensen op publieke delen van tweakers (pagina van een gebruiker) te bespeken hoe men vraag 10 en 11 moest oplossen.
Dat maakt het wel allemaal een stukje gemakkelijker en oneerlijker.
Je mag al blij zijn met de evaring die je kan opdoen in een leuke casestudy waarbij je nieuwe tools en techieken leert te gebruiken.
De macbook is toch ook verloot onder alle winnaars?

p.s. zeef / iisschots zijn als het goed is gisteren achter de lijst aangegaan om die te publiceren, maar omdat mensen met normale namen erin staan is het mogelijk privacyscheding.
Daarnaast is snelste tijd niet te doen, als ik er 10 uur over doe, en daarna even via een andere verbinding hem binnen 6 uur "oplossen" lees getimed antwoorden kopieren.... hoe eerlijk is dat?
@ hieronder: Of je kan gewoon doorgaan met je leven. 1 op 350 is sowieso een slechte kans.
[ Voor 46% gewijzigd door LuckY op 06-04-2013 18:14 ]
Anoniem: 510789
Meld die dingen dan meteen correct in de wedstrijd voorwaarden, dan weet iedereen waar ie aan toe is en kan er achteraf geen discussie ontstaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 510789 op 06-04-2013 18:13 ]
Je moest toch actief op een vinkje klikken om accoord te gaan met de voorwaarden van die challenge?LuckY schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 18:08:
p.s. zeef / iisschots zijn als het goed is gisteren achter de lijst aangegaan om die te publiceren, maar omdat mensen met normale namen erin staan is het mogelijk privacyscheding.
Dat zou vrij lastig worden. Of je zou bij de challenge per persoon de gegevens iets moeten aanpassen zodat iedereen een ander antwoord nodig heeft.Daarnaast is snelste tijd niet te doen, als ik er 10 uur over doe, en daarna even via een andere verbinding hem binnen 6 uur "oplossen" lees getimed antwoorden kopieren.... hoe eerlijk is dat?
En de oplostijd meten is ook lastig, want de 1 die probeert allerlei tooltjes en komt er niet uit, en de ander pakt (per ongeluk) meteen het juiste en snelste tooltje een vind meteen het antwoord op deze vraag.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Daarnaast is er een gewogen loting geweest op basis van de plaats waar iemand geeindigd is. Dus hoe hoger je bent geeindigd des te meer kans je hebt. En dat is ook een beter systeem dan met de tijd die je erin gestoken hebt, zo kan je geen tweede account aanmaken ofzo.
edit:
Nee, ik heb hem niet gewonnen.
[ Voor 5% gewijzigd door photofreak op 06-04-2013 19:13 ]
Dat was geen spoiler, maar een perl script dat automatisch je naam verzond naar het IRC kanaal van tweakers.net en de lijst met de mensen die het script gedraaid hebben is ook op pastebin gezet ...Boudewijn schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:50:
Qua spoilerdetectie; hebben we het dan over het bzipped/base64'd perl scriptje dat online stond?
In ieder geval, dit is de originele post op pastebin: http://pastebin.com/h25Mpd07
Inderdaad, een 'spoiler'photofreak schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:15:
[...]
Dat was geen spoiler, maar een perl script dat automatisch je naam verzond naar het IRC kanaal van tweakers.net en de lijst met de mensen die het script gedraaid hebben is ook op pastebin gezet ...
In ieder geval, dit is de originele post op pastebin: http://pastebin.com/h25Mpd07
De Macbook zou verloot worden onder ALLE deelnemers die de challenge succesvol zouden afronden!
Een student hoeft s'nachts niet te slapen maar mensen met een baan die om 7u weer paraat moeten zijn hebben die luxe niet en doen er dus wat langer over.
Sorry maar als de laptop onder de eerste 15 deelnemers verloot is voel ik me echt een beetje in het ootje genomen om het netjes uit te drukken, dat was nm niet de afspraak.
http://xyproblem.info/
Hij is verloot en over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd ik kom er nog op terug.T0ny schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:37:
Wacht eens even!
De Macbook zou verloot worden onder ALLE deelnemers die de challenge succesvol zouden afronden!
Een student hoeft s'nachts niet te slapen maar mensen met een baan die om 7u weer paraat moeten zijn hebben die luxe niet en doen er dus wat langer over.
Sorry maar als de laptop onder de eerste 15 deelnemers verloot is voel ik me echt een beetje in het ootje genomen om het netjes uit te drukken, dat was nm niet de afspraak.
Reactie THTC:
Dus mijn welgemeende excuses voor de onduidelijkheid. Positieve is dat er wellicht een volgende keer komt en dan zullen we zorgen dat dit duidelijk is. Een totaaloverzicht ben ik nog mee bezig, We zitten nog een beetje met de privacy van de kandidaten. Sommigen hebben hun echte naam (of makkelijk herleidbare nickname) gekozen. Daarover later meer."Het was een gewogen loting, waarbij snelheid een rol speelde. Een volgende keer zullen we nog duidelijker communiceren over de wijze van prijsverdeling.
[ Voor 31% gewijzigd door zeef op 10-04-2013 18:16 ]
de laatste helft van de mensen is weggelaten. Hiermee beschuldig je dus de laatste helft ervan dat ze vals hebben gespeeld, terwijl dit niet zo hoeft te zijn.
Er is ineens een wegingssysteem waarbij geldt dat hoe eerder je 'm oplost, hoe meer kans je maakt. Het klinkt wel fair, maar zo staat het niet in de regels!
Lang niet iedereen heeft de tijd om de challenge in een paar dagen op te lossen. Er moet ook gewerkt worden, ik moet ook nog s'avonds wat doen, etc...
Ach, er zal wel niets aan veranderd worden, zo is het leven nu eenmaal. Ik heb er veel tijd en energie in gestoken, om er achter te komen (nu uiteindelijk) dat de kans dat ik een macbook zou winnen nagenoeg nihil is. Dit door dingen buiten mijn schuld om, zoals het posten van hints op pastebin.
Les voor volgend jaar: of neem een week vrij en ga er vol voor, of doe gewoon niet mee. Als de 1e 15 bekend zijn, dan kan je sowiezo wel stoppen, aangezien je verder kansloos bent.
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Bij een wedstrijd heb je nu eenmaal weinig kans en daar moet je het maar bij laten.
Mail elke persoon zijn eigen score? its scriptable!zeef schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:22:
[...]
Hij is verloot en over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd ik kom er nog op terug.
Reactie THTC:
[...]
Dus mijn welgemeende excuses voor de onduidelijkheid. Positieve is dat er wellicht een volgende keer komt en dan zullen we zorgen dat dit duidelijk is. Een totaaloverzicht ben ik nog mee bezig, We zitten nog een beetje met de privacy van de kandidaten. Sommigen hebben hun echte naam (of makkelijk herleidbare nickname) gekozen. Daarover later meer.
Ik denk dat meer dan 70% van de top10 een voltijd baan heeft; dus dat is bullshit wat je kraamt.T0ny schreef op woensdag 10 april 2013 @ 13:37:
Wacht eens even!
Als dat het plan was, hadden ze dat inderdaad kunnen en móeten zeggen.photofreak schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:16:
het THTC had ook gewoon kunnen zeggen, dat alleen de deelnemers die de challenge hadden volbracht in de eerste week kans hadden kunnen maken op de laptop.
Ik deed zelf puur voor de lol mee, hoef dus ook geen prijs, en gun de huidige winnaar zijn prijs van harte, maar ik begrijp de kritiek wel dat het eigenlijk raar is als je er achteraf criteria bij verzint waar de winnaar aan moet voldoen.
Tussen géén en weinig kans zit natuurlijk een wereld van verschil.Bij een wedstrijd heb je nu eenmaal weinig kans en daar moet je het maar bij laten.
Verder is de weging naar tijd om valsspelen te voorkomen nogal arbitrair: wie zegt dat er in de top 15 geen mensen zitten die hebben samengewerkt maar hun oplossingen apart hebben ingestuurd? Daar staat tegenover dat iemand als Boudewijn die wel tot op de laatste dag (?) heeft doorgewerkt nu uitgesloten wordt omdat zijn resultaat niet eerlijk behaald zou zijn.
Mijns inziens hadden ze de hoofdprijs gewoon aan de winnaar moeten geven; dat had een hoop gezeur bespaard.
[ Voor 7% gewijzigd door Soultaker op 10-04-2013 22:44 ]
With stupid.Soultaker schreef op woensdag 10 april 2013 @ 22:41:
[...]
Als dat het plan was, hadden ze dat inderdaad kunnen en móeten zeggen.
Ik deed zelf puur voor de lol mee, hoef dus ook geen prijs, en gun de huidige winnaar zijn prijs van harte, maar ik begrijp de kritiek wel dat het eigenlijk raar is als je er achteraf criteria bij verzint waar de winnaar aan moet voldoen.
Ik was er vanaf de tektok bij; meerdere mensen hebben mij zelfs gespot met mijn hardware. Maar daarna ben ik voor het werk weggeweest. Heb hem uiteindelijk wel uitgespeeld en ben niet op een baan danwel laptop uit (laptop zou leuk zijn, baan zou achteruitgang zijn) maar vind het wel sneu.Verder is de weging naar tijd om valsspelen te voorkomen nogal arbitrair: wie zegt dat er in de top 15 geen mensen zitten die hebben samengewerkt maar hun oplossingen apart hebben ingestuurd? Daar staat tegenover dat iemand als Boudewijn die wel tot op de laatste dag (?) heeft doorgewerkt nu uitgesloten wordt omdat zijn resultaat niet eerlijk behaald zou zijn.
Dat ik er vanaf die datum bij was en daarna weg was is voor eigen rekening, maar dat maakt mij geen betere danwel slechtere speler. Uiteraard zijn bepaalde collegae beter, maar dat heeft meer met hun werkgevers en rol te maken dan met mijn inzet
Dus ik ben het he-le-maal met je eens vrind
Ik zal kijken of ik pim een por hierover kan geven
Ook is er meerdere keren gezegd dat hierin rekening gehouden zou worden met de downtime die er in het begin was! (zie zeef in "Cybercrime challenge 0x7DD ervaringen topic" )
Maja, ik snap ook niet hoe het kan dat er in een tweet staat (die getweet is nadat ik hem heb opgelost) dat pas 12 mensen hem hebben opgelost, en dat ik toch niet bij de top 15 zat...
Ik heb al een goede baan, inc. MacBook, dus dat maakt me weinig uit, maar dit geeft mij (en anderen met mij) echt het idee dat er dingen niet helemaal eerlijk zijn verlopen
[ Voor 11% gewijzigd door TheDevilOnLine op 11-04-2013 14:44 ]
Nog eenmaal de algemene voorwaarden:
Algemene Voorwaarden
Cybercrime Challenge 0x7DD - Operation High Tech Crime is ontwikkeld om geïnteresseerden op een originele manier kennis te laten maken met (de werkzaamheden van) het Team High Tech Crime. Via een multi-level challenge worden deelnemers op diverse niveaus uitgedaagd om te laten zien of zij geschikt zijn voor een functie bij het THTC. De challenge bestaat uit diverse levels en opdrachten die te maken hebben met de werkzaamheden van het THTC en zijn gericht op het toetsen van vaardigheden en competenties van de deelnemers. Door het voltooien van een aantal levels en opdrachten is het mogelijk om de challenge op te lossen. Om in aanmerking te komen voor een van de prijzen die beschikbaar worden gesteld aan deelnemers die succesvol (de verschillende opdrachten behorende bij) de Challenge doorlopen, worden onderstaande spelregels toegepast. Inzendingen worden steekproefsgewijs gecontroleerd op fraude.
Spelregels
Privacyverklaring
- Crew en werknemers van het Team High Tech Crime, Tweakers, VNU Vacature Media en Certified Secure zijn uitgesloten van deelname.
- Onder alle deelnemers die succesvol de Cybercrime Challenge doorlopen voor 23 maart 2013 23.59 uur wordt een MacBook Pro 13'' Retina verloot. De winnaar wordt per e-mail op de hoogte gebracht.
- De eerste 15 deelnemers die succesvol de Cybercrime Challenge hebben doorlopen worden uitgenodigd voor een exclusieve rondleiding op 5 april 2013 bij het Team High Tech Crime. Deelnemers worden per e-mail op de hoogte gebracht.
- De prijzen zijn niet overdraagbaar.
- Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.
Voor het meedoen aan de Cybercime Challenge is registratie verplicht. Uw persoonlijke gegevens kunnen worden gedeeld met het Team High Tech Crime voor wervingsdoeleinden en zullen niet verder worden verwerkt op een wijze die onverenigbaar is met het doel waarvoor ze zijn verkregen. Gegevens van deelnemers aan de Challenge worden uiterlijk 1 november 2013 vernietigd.
Wat een non-argument: dan zou er ook gewoon géén macbook moeten worden aangeboden. Blijkbaar heeft THTC het idee dat dat helpt om mensen mee te laten doen met de challenge. Vervolgens roepen 'ah, we hebben jullie wel met de macbook gelokt, maar je krijgt 'm lekker toch niet' is nogal onprofessioneel.Rukapul schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:57:
Zoiets moet je ook primair voor de lol doen. Ik heb het ook net als Boudewijn gedaan, maar dan zelfs buiten mededinging conform de voorwaarden. Wie houdt er nou niet van puzzelen
Uit de loting kwam de 1e. Dit punt voorzag ik al wel maar er is wel geloot en om dan opnieuw te loten omdat je de eerste hebt getrokken, dat ging mij weer te ver.TheDevilOnLine schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:42:
Ik snap ook niet hoe het kan dat meerdere keren hier op het forum is gevraagd of het nou om de volgorde van oplossen ging, of de snelheid van oplossen (verschil tussen start en stop). Hierin werd aangegeven dat het ging om de snelheid van oplossen (en niet de volgorde van oplossen).
Ook is er meerdere keren gezegd dat hierin rekening gehouden zou worden met de downtime die er in het begin was! (zie zeef in "Cybercrime challenge 0x7DD ervaringen topic" )
Maja, ik snap ook niet hoe het kan dat er in een tweet staat (die getweet is nadat ik hem heb opgelost) dat pas 12 mensen hem hebben opgelost, en dat ik toch niet bij de top 15 zat...
Ik heb al een goede baan, inc. MacBook, dus dat maakt me weinig uit, maar dit geeft mij (en anderen met mij) echt het idee dat er dingen niet helemaal eerlijk zijn verlopen
Verder heb ik niets toe te voegen aan wat ik eerder al namens THTC heb gequote.
"Het was een gewogen loting, waarbij snelheid een rol speelde. Een volgende keer zullen we nog duidelijker communiceren over de wijze van prijsverdeling."
[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 11-04-2013 19:37 ]
Zeef, begrijp me niet verkeerd, ik heb er totaal geen problemen mee dat er iemand uit de top 15 is getrokken, ben alleen maar blij voor hem (of haar). Waar ik problemen mee heb is dat er in eerste instantie wordt vermeld dat het gaat om de tijd tussen starten en oplossen, en dat pas achteraf bekend gemaakt wordt dat dit niet zo is EN dat het niet om een normale loting gaat, maar een GEWOGEN loting, wat een gigantisch groot verschil is.zeef schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:36:
[...]
Uit de loting kwam de 1e. Dit punt voorzag ik al wel maar er is wel geloot en om dan opnieuw te loten omdat je de eerste hebt getrokken, dat ging mij weer te ver.
Verder heb ik niets toe te voegen aan wat ik eerder al namens THTC heb gequote.
[...]
Er worden dingen toegezegd, en geïmpliceerd, die achteraf opeens veranderd worden. Als dit eerder bekend was waren er misschien wel mensen die net even een paar uurtjes langer door zouden zijn gegaan 's nachts.
En ik blijf erg benieuwd naar die ranking, maar ik snap de complicaties die bij het openbaar maken daarvan om de hoek komen kijken.
Ik snap je gevoel, dat moeten we gewoon beter doen de vorige keer. Ik kan je wel verzekeren dat bij de 1e 15 ook mensen met een baan en een normaal dag/nacht ritme zitten.TheDevilOnLine schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:44:
[...]
Zeef, begrijp me niet verkeerd, ik heb er totaal geen problemen mee dat er iemand uit de top 15 is getrokken, ben alleen maar blij voor hem (of haar). Waar ik problemen mee heb is dat er in eerste instantie wordt vermeld dat het gaat om de tijd tussen starten en oplossen, en dat pas achteraf bekend gemaakt wordt dat dit niet zo is EN dat het niet om een normale loting gaat, maar een GEWOGEN loting, wat een gigantisch groot verschil is.
Er worden dingen toegezegd, en geïmpliceerd, die achteraf opeens veranderd worden. Als dit eerder bekend was waren er misschien wel mensen die net even een paar uurtjes langer door zouden zijn gegaan 's nachts.
Ja, dat wordt nog knap lastig.En ik blijf erg benieuwd naar die ranking, maar ik snap de complicaties die bij het openbaar maken daarvan om de hoek komen kijken.
De challenge was leuk en bij een bepaald punt ging die mij fink boven de pet, veel geprobeerd maar niet afgemaakt. Maar wel leuk om het te proberen.
Verder begrijp ik de commotie wel, van beide kanten. Het is natuurlijk niet leuk als alle antwoorden te vinden zijn op internet, waardoor het systeem van ''snelste'' ook niet meer werkt. Ben benieuwd hoe dat de volgende keer geregeld gaat worden, je kan niet iedereen andere vragen geven.
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar die ranking. Ik heb de challenge opgelost voordat een tweet gepost werd dat er pas 12 mensen hem hadden opgelost en toch zat ik niet in de top 15...zeef schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:44:
[...]
Ik snap je gevoel, dat moeten we gewoon beter doen de vorige keer. Ik kan je wel verzekeren dat bij de 1e 15 ook mensen met een baan en een normaal dag/nacht ritme zitten.
[...]
Ja, dat wordt nog knap lastig.
Dat liep vaak een halve dag achter. Om de een-of-andere reden hadden ze geen 'live' feed van de scores. Misschien was het toch wel leuk geweest als iedereen tenminste z'n eigen plaats te zien kreegTheDevilOnLine schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:05:
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar die ranking. Ik heb de challenge opgelost voordat een tweet gepost werd dat er pas 12 mensen hem hadden opgelost en toch zat ik niet in de top 15...
Overigens, voor degenen die het 'digitale' gedeelte van de Cybercrimechallenge erg tof vonden. Vanavond barst PlaidCTF los (23:00), met een hoop challenges die varieren van ongeveer gelijke moeilijkheidsgraad (tov. Cybercrimechallenge) tot nog net wat pittiger. Samenwerken in teamverband is zelfs aan te raden
We zitten met het privacy aspect. Ik denk niet dat de ranking in z'n geheel online gaat komen.TheDevilOnLine schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:05:
[...]
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar die ranking. Ik heb de challenge opgelost voordat een tweet gepost werd dat er pas 12 mensen hem hadden opgelost en toch zat ik niet in de top 15...
Misschien een inlogsysteem waarbij je je rank te zien krijgt?zeef schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:32:
[...]
We zitten met het privacy aspect. Ik denk niet dat de ranking in z'n geheel online gaat komen.
🠕 This side up
Alleen tijdens de looptijd zelf, En volgens mij waren dat nicknames, geen 'echte' namen. Ik zal nog een keer in conclaaf gaan en kijken of en hoe we het kunnen fixen.Soultaker schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:41:
Jullie hadden de top 10 altijd al online staan; waarom zou de top 100 dan opeens privacy-gevoelig zijn?
Eerst maar eens zien of ik überhaupt die lijst krijg.Boudewijn schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:45:
Waarom niet een mailtje uitdoen naar alle spelers met een opt-in mogelijkheid om in de high-score te komen met nick?
Alleen nicknames is toch prima?zeef schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 03:24:
[...]
Alleen tijdens de looptijd zelf, En volgens mij waren dat nicknames, geen 'echte' namen. Ik zal nog een keer in conclaaf gaan en kijken of en hoe we het kunnen fixen.
Natuurlijk. Maar sommige nicknames zijn VoornaamAchternaam.
Dat hebben mensen toch zelf ingevuld tijdens de aanmelding? Nicknames van de eerste 5 waren toch ook openbaar?
Misschien is niet iedereen er van uitgegaan dat de lijst zou worden gepubliceerd?T0ny schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:38:
So? Zie het probleem niet eerlijk gezegd.
Dat hebben mensen toch zelf ingevuld tijdens de aanmelding? Nicknames van de eerste 5 waren toch ook openbaar?
Bovendien geef ik het nu nog heel weinig kans, dat de lijst als nog online gezet wordt.
Je weet waar de B voor staat?TheDevilOnLine schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:47:
Zouden we deze lijst niet openbaar kunnen krijgen met een WOB verzoek?!
Yup, Bestuur (volledig: Wet openbaarheid van bestuur). Volgens mij valt best te beargumenteren dat je informatie wilt over het uitvoeren de cybercrime challenge, indirect is het sollicitanten aantrekken voor het THTC ofzo :-P
[ Voor 14% gewijzigd door Koenvh op 28-04-2013 23:54 ]
🠕 This side up
En dan nog wel op leet-timezeef schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:37:
[modbreak]Het definitieve nieuws is dat de lijst niet wordt vrijgeven. Heb het vorige week nog eens gevraagd, maar het antwoord is en blijft nee.[/]
Maar goed besluit denk ik, niet iedereen zal zo blij zijn als zijn naam of gebruikte bijnaam zo openbaar gemaakt wordt.
Yep, ik mag me melden volgende weekAnoniem: 504901 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:19:
Iemand al uitgenodigd voor sollicitatiegesprek?
Alleen wil ik de Cyberchallenge nogmaals openen als naslagwerk, die vormt immers een onderdeel van het sollicitatiegesprek, maar die is niet meer bereikbaar. Damm. En dan te bedenken dat het al ruim een maand geleden is dat ik deze challenge heb gespeelt, da's niet handig. Ik kan er in ieder geval niet meer bij.
Maar goed, ik ga er vanuit dat voor mijn sollicitatie de challenge niet echt een hangijzer zal zijn, die zal voor een technisch (internet) rechercheur belangrijker zijn
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.