Hoe kan je zien hoeveel mb/s ?RobinFM schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:04:
Hier rammelt 'ie met 13 Mb'tjes per seconde binnen... lekkerrrr, misschien toch vannacht nog een paar wijkjes opbouwen...
Op de bodem staat zo'n pijltje naar boven naast het percentage.Stronkie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:05:
hoe zie je hoe snel je het spel naar binnen slurpt
Ik ga 5MB/s vanaf de disc. kan nog sneller downloaden gok ik haha
Ik heb v/d week eens Win8 erop gezet. Vreselijk spijt van, dus kan weer Win7 from scratch erop gaan zetten....
Maar de nieuwe Taskmanager is zo ongeveer de enige verbetering...
G2Play is twee dagen vertraagdNielster schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:06:
Iemand nog meer op g2play.net besteld waar de order op processed staat? In de Help staat dat de key dan verstuurd moet zijn maar ik heb niets ontvangen. Zit ik dan misschien toch in de volgende batch? Toch maar even contact opnemen! Ik heb geen geduld!
WEBN & chill (@IBKR)
'I reject your reality and substitute my own'
Heb gelukkig nog een film opstaan
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
We hebbe nog niet genoeg Sim City keys binnen gekregen - onze leverancier heeft ons niet tijdig geleverd. We verwachten morgenochtend - middag alle keys te kunnen uitleveren.
Excuses voor dit ongemak.
Truste!
Up
Ik heb zelf bij de beta weinig problemen gehad als ik er eenmaal in zat, dus dat is wel beter, maar de drukte is nu gewoon te groot. Je kunt nu geluk hebben, maar ga er niet vanuit dat je binnen nu en een uur kunt spelen (dan kan het alleen maar meevallen)
fijne avond allen!
30Mb/s dus. Als je de afkorting gewoon goed schrijft, is er ook geen verwarringzaphod_b schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:03:
There we go! 14%, gemiddeld 30 MB/s. (let op, megabits dus)
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Je kan die ook overslaan. Moet je terug naar het hoofdmenu gaan.pwillemsen schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:11:
ik zit in de tutorial. ga maar even kijken of het leuk is
fijne avond allen!
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
fml...
gmg krijg je meteen!Squirtle schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:14:
Zucht, op 2 verschillende sites besteld en beiden hebben ze te weinig keys ... [g2play en gamecardshop.nl]
fml...
Glas? Hier 30Mbps op een 100Mb lijn.Donstil schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:14:
Downloaden valt me niet tegen, ik heb een 150mbit lijn maar haal binnen de SimCity installer toch wel iets van 60a70mbit. Had ik niet verwacht.
Toevallig ook de melding "controleren of er updates zijn" meter @ 100%?
Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing
edit:
Ja, dat dus. Hier heb ik al sinds kwart over 11 last van. Nog voor de EU release dus.Marchel schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:15:
[...]
Toevallig ook de melding "controleren of er updates zijn" meter @ 100%?
[ Voor 42% gewijzigd door Trekfolie op 07-03-2013 00:16 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Jup, kom niet verder. Maar denk dat ik niet de enige ben waar ie gewoon op zn gat ligt.Trekfolie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:15:
Martinspire en andere die het spel al hadden, ik werd er rond kwart over 11 uitgegooid en als ik simcity nu opnieuw open blijft hij staan op "checking for updates". Hebben jullie daar ook last van?
edit:
[...]
Ja, dat dus. Hier heb ik al sinds kwart over 11 last van. Nog voor de EU release dus.
controleren of er updates zijn
Ik wacht nog 5minuten anders probeer ik het morgen
Nee Ziggo 120mbit welke raar genoeg altijd een stuk meer haalt.Snoz Lombardo schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:15:
[...]
Glas? Hier 30Mbps op een 100Mb lijn.
Misschien komt het door de nieuwbouw wijk oid, ik klaag niet
Steam ||
Volgens mij is die patch al geweest. Ik kreeg eerder vandaag (of eigenlijk gister) al een melding dat ik de Simcity updater moest herstarten vanwege een update.
Hier staan West 1 en 2 op Busy?
Surfin' paradise!
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Jep.CaVeFiSh schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:51:
Ik was van plan morgen in de gameshop hier simcity te kopen, ik heb een mac maar kan het zolang de mac client nog niet uit is gewoon spelen via bootcamp. Maar kan ik de licentie die ik koop in de winkel later ook gebruiken op de mac client of moet ik het dan echt via origins kopen?
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 07-03-2013 00:57 ]
Die originvrienden zie je waarschijnlijk via de origin overlay (shift f1). Je moet ze (heel onhandig) ook nog ingame toevoegenSnoz Lombardo schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:52:
Mijn Origin friends zijn niet zichtbaar ingame.. iemand hier last van?

Jep in de zin van... ja als ik hem in de winkel koop dan kan ik hem later ook voor de mac client gebruiken. Of jep in de zijn van... ja je moet hem via origins kopen?Donstil schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:56:
kolere wat tergend, de download klapt er steeds na een paar procent uit.
[...]
Jep.
Daarvoor moet je hem uninstallen, Origin op Engels instellen, en vervolgens weer opnieuw installeren...Bersman schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 01:04:
Iemand nog een idee hoe ik van dat NL naar ENG kan ?
Nee, ik ben géén Belg!

Spel Deïnstalleren, origin omzetten naar het engels en opnieuw installeren. Ben het ook opnieuw aan het doen.Bersman schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 01:04:
Iemand nog een idee hoe ik van dat NL naar ENG kan ?
Geeft je overigens wel de mogelijkheid om wat dingen te proberen, maar als je al meteen met de stad van je dromen bezig bent, kan dat traumatisch worden.
Nee Jep als in "Waar je hem ook koopt je kan straks op de Mac spelen"CaVeFiSh schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 00:58:
[...]
Jep in de zin van... ja als ik hem in de winkel koop dan kan ik hem later ook voor de mac client gebruiken. Of jep in de zijn van... ja je moet hem via origins kopen?
Ik ga ook in Bootcamp spelen verlopig, als ik de Mac client start staat de game er gewoon keurig maar is nog niet beschikbaar.
Helemaal top, thanks! Dan ga ik morgen maar ff langs de winkel.Donstil schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 01:40:
[...]
Nee Jep als in "Waar je hem ook koopt je kan straks op de Mac spelen"
Ik ga ook in Bootcamp spelen verlopig, als ik de Mac client start staat de game er gewoon keurig maar is nog niet beschikbaar.
Had ik ook. Even van server wisselen hielp bij mijMrGizMo schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 01:05:
Moet tutorial doen, maar die start helemaal niet
Inderdaad, dat heb ik dus ook al meegemaakt.Martinspire schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 01:30:
Voor degenen die nu ingame zitten: let op, mogelijk zie je dat de game geen verbinding heeft en daardoor is het dus mogelijk dat je wel een mooie stad maakt maar dat deze dus niet opgeslagen wordt! Dus ook al ben je erdoor, dan bestaat de kans dat je een heleboel weer kwijt raakt als je de volgende keer weer online komt.
Geeft je overigens wel de mogelijkheid om wat dingen te proberen, maar als je al meteen met de stad van je dromen bezig bent, kan dat traumatisch worden.
Wat ook erg vervelend is dat je save's op de server staat waarop je speelt. Kan je dus niet bij je server, zoals nu (20:00 wachten voor hij weer een check doet op plaatsen) kan je ook niet op een andere verder gaan met dezelfde map.
Ik hoop dat m'n stad er morgen nog instaat. Volgens mij zijn er best wat problemen met servers en het opslaan van de games. Ik vind het toch eng dat er geen opslaan-knop inzit, of kijk ik er overheen?
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Zie deze link die via Twitter voorbij kwam bij @Simcity: http://t.co/uh4YxC7iFSVerwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 02:20:
Als je voorbij de checking for update komt,
Verwijderd
Ik heb er nu al spijt van dat ik SimCity uberhaubt gekocht heb!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik denk dat iedereendaar wel last van heeftVerwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:24:
Is er hier iemand die ook CANNOT CLAIM CITY krijgt?
Ik heb er nu al spijt van dat ik SimCity uberhaubt gekocht heb!
[ Voor 84% gewijzigd door Draconis op 07-03-2013 07:57 ]
Veni Vidi Vici
Hoe zeer dit ook te verwachten was en daarom dit ook totaal geen verrassing is, zou dit niet mogen gebeuren natuurlijk. Het is niet goed te praten dat een product niet functioneert wanneer je dat hebt aangekocht, net als bij ieder ander product. De keuze om spellen enkel speelbaar te maken wanneer er een connectie met een server is, is sowieso al ronduit belachelijk, maar wanneer het dan ook nog eens niet functioneert, dan weet je dat je een foute beslissing hebt genomen.Tsurany schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:41:
Oh gut, er zijn wat problemen in de eerste ~7 uur van de launch en je hebt al spijt? Severs zijn wat overloaded en daardoor synct de regio niet goed.
Mijn punt is; Dit is geen verrassing, maar een beetje kritiek is absoluut op zijn plaats.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
De keuze om spellen enkel speelbaar te maken wanneer er een connectie met een server is zodat Maxis de simulatie kan draaien voor het spel is al 100x uitgelegd. Voor het concept van de global market, region play en nogmaals de simulatie die anders de systeemeisen van de game vele malen zwaarder zou maken is dit een logische keuze.joblamie schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:46:
[...]
Hoe zeer dit ook te verwachten was en daarom dit ook totaal geen verrassing is, zou dit niet mogen gebeuren natuurlijk. Het is niet goed te praten dat een product niet functioneert wanneer je dat hebt aangekocht, net als bij ieder ander product. De keuze om spellen enkel speelbaar te maken wanneer er een connectie met een server is, is sowieso al ronduit belachelijk, maar wanneer het dan ook nog eens niet functioneert, dan weet je dat je een foute beslissing hebt genomen.
Mijn punt is; Dit is geen verrassing, maar een beetje kritiek is absoluut op zijn plaats.
Daarnaast, ook BF3 had deze problemen bij de launch maar daar hoor je ook niemand meer over. Blijkt toch wel een goed spel te zijn geloof ik..
Vanavond nog maar keer proberen.
De multiplayer functionaliteiten vereisen een always on verbinding. De simulatie gebeurt gewoon volledig client side voor zover dat kan. Enkel wanneer er data nodig is van andere steden in de regio zal dit op de servers gedaan worden. Heeft niks met systeemeisen te maken.MuddyMagical schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:49:
De keuze om spellen enkel speelbaar te maken wanneer er een connectie met een server is zodat Maxis de simulatie kan draaien voor het spel is al 100x uitgelegd. Voor het concept van de global market, region play en nogmaals de simulatie die anders de systeemeisen van de game vele malen zwaarder zou maken is dit een logische keuze.
Verwijderd
Jawel, dit spel kost €60,-Tsurany schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:48:
Tuurlijk is kritiek op zijn plaats, het moet gewoon werken en wanneer het dat niet doet mag je kritiek geven. Maar om dan direct spijt te hebben van de aankoop vind ik erg overdreven.
Die €60,- had ik ook voor dingen kunnen gebruiken die wel werken.
In het kort, heb ik dus spijt van het aankopen van dit spel.
Hij zal vast leuk zijn, als hij uiteindelijk werkt.
En zoveel bandwith zal het registeren van een:
- Prive Spel
- Sandbox
Nou ook weer niet gebruiken lijkt me.
't is gewoon een dikke fail wat mij betreft,
Heb EA al gemaild, wil mijn geld terug.
Koop ik wel een ander game er voor waarvan ik niet mijn hoedt op ga eten.
Bedenktijd is niet zo goed bevallen na aankoop.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 07:53 ]
We are aggressively undergoing maintenance on the servers and adding capacity to meet demand. Performance will fluctuate during this process. Our fans are important to us, and we thank you for your continued patience.
Ze zijn er dus wel degelijk van op de hoogte terwijl sommige bedrijven het gewoon ontkennen bij zo'n launch.To help out all our new European Mayors, we’ve created this helpful SimCity guide filled with the most up-to-date information.
The team is hard at work addressing our servers, so in the meantime, check out our guide here: http://bit.ly/XrBeJc
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:51:
[...]
Jawel, dit spel kost €60,-
- Prive Spel
- Sandbox
Bijna alle AAAgames hebben de eerste paar uur opstart problemen bijv.
WoW
Diablo 3
BF3
MW serie
Skyrim
En worden nu masaal gespeeld
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Maar goed... ik neem de game vandaag vanaf m'n werk mee naar huis en kan dus pas vanavond spelen. Neem aan dat tegen die tijd de troubles wel verholpen zijn...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Al die mensen moeten gewoon niet zo zeuren shit happends het is en blijft software/hardware en ze weten pas als er honderdduizenden mensen inloggen of de servers het blijven houden of niet. Die kleine stress testen geven een indicatie maar zeker weten zullen ze nooit. In de 13 jaar van online games is er zowat nooit een game uitgekomen die gelijk 100% was en niet te kampen had met server/connectie problemen.Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:51:
[...]
Jawel, dit spel kost €60,-
- Prive Spel
- Sandbox
Heb EA al gemaild, wil mijn geld terug.
Koop ik wel een ander game er voor waarvan ik niet mijn hoedt op ga eten.
Bedenktijd is niet zo goed bevallen na aankoop.
Ik dacht precies hetzelfde. Kom op mensen wacht gewoon even geduldig, na een dag werkt alles (meestal) gewoon goed. Tuurlijk wil iedereen graag spelen, en hebben ervoor betaald blablabla.... maar dat heeft iedereen gedaan, en de meeste daarvan kunnen ook niet spelen. Dit is gewoon te verwachten bij een populaire game @ launch.Tsurany schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:41:
Oh gut, er zijn wat problemen in de eerste ~7 uur van de launch en je hebt al spijt? Severs zijn wat overloaded en daardoor synct de regio niet goed.
I'm an Ironman!
Oh ze kunnen dit perfect voorspellen hoor. Het is geen enkel probleem om de capaciteit te hebben om dit op te vangen.Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:02:
Al die mensen moeten gewoon niet zo zeuren shit happends het is en blijft software/hardware en ze weten pas als er honderdduizenden mensen inloggen of de servers het blijven houden of niet. Die kleine stress testen geven een indicatie maar zeker weten zullen ze nooit. In de 13 jaar van online games is er zowat nooit een game uitgekomen die gelijk 100% was en niet te kampen had met server/connectie problemen.
Alleen... het kost een bak geld. En ga je een bak geld investeren om de eerste paar dagen/uren van de release te overbruggen terwijl het ook met een stuk minder kan met wat connectie problemen?
27 uur addiction haha. Fijn dat het niet werkt kan ik eindelijk eens aan het werk!Tsurany schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 07:54:
Ieder z'n mening. Heb er al 14 uur opzitten en heb je prima vermaakt. Tot gisteravond een uur of 11 geen problemen gehad met de servers. Verwacht dat ze vanavond of morgen gewoon weer prima werken.
En is het gelukt? Nederlandstalige game zie ik niet zo zitten namelijk.timofp schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 01:05:
[...]
Spel Deïnstalleren, origin omzetten naar het engels en opnieuw installeren. Ben het ook opnieuw aan het doen.
Heb jij even geluk, ik had ook de gewone editie besteld by DirectGameCards, maar vannacht als nog een mail gekregen dat ie pas tussen 9-11 maart komt...Bomin schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:01:
Naar aanleiding van de berichten van mensen die ook bij DirectGameCards hebben besteld ontstond er bij mij ook onduidelijkheid over wanneer zij keys zouden gaan mailen. Heb zelf een vanilla versie besteld en niet de LE, dit was hun reactie:
[...]
Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.
Ja, dat is gelukt.Thriz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:08:
[...]
En is het gelukt? Nederlandstalige game zie ik niet zo zitten namelijk.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Weddings are basically funerals with cake.
NOOOOO, dan zal ik dus ook Simcity in het nederlands hebben Hmm vanavond maar even zien of het hinderlijk is of niet, denk het welThriz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:08:
[...]
En is het gelukt? Nederlandstalige game zie ik niet zo zitten namelijk.
I'm an Ironman!
Het unlocken via VPNs wordt gezien als het omzeilen van een beperking en willen we hier niet zien.