[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
Frid0 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:03:
Hi,

Kan iemand mij helpen met een werkende Couchpotato packages voor mijn DS212j? Heb de SynoCommunity al toegevoegd en daar de Sickbeard, SabNZB van maar de Couchpotato daarvan werkt helaas niet. Kan hem niet downloaden zegt die.

Iemand die mij kan helpen aan een wel werkende Couchpotato? Zodat ik dit weekend de verschillende packages kan gaan installeren en instellen.

Alvast bedankt!
De packages zou gewoon moeten werken ? Heb je wel python geinstalleerd? (denk het wel aangezien je ook sickbeard en sabnzbd hebt) Je zou CouchPotato Server Custom kunnen doen, en als hij dan om een GIT URl vraagt: https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer.git die invoeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Senaxx op 28-06-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Momenteel heb ik via Synocommunity SB, SAB en CP geinstalleerd. Alleen (zoals een aantal mensen) heb ik grote memory usage van Python, waarbij is aangegeven alles er af te halen. Enkel hoe kan ik dit het beste met de db's doen? Of moet ik alles opnieuw installeren? (kan ik er gemakkelijk een back-up van maken)?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ankh schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:09:
Momenteel heb ik via Synocommunity SB, SAB en CP geinstalleerd. Alleen (zoals een aantal mensen) heb ik grote memory usage van Python, waarbij is aangegeven alles er af te halen. Enkel hoe kan ik dit het beste met de db's doen? Of moet ik alles opnieuw installeren? (kan ik er gemakkelijk een back-up van maken)?
Ik weet dat CouchPotato en Sickbeard beide een database hebben.

Sickbeard in: /volume1/@appstore/sickbeard/var
Couchpotato in: /volume1/@appstore/couchpotatoserver/var
Sabnzbd in: /volume1/@appstore/sabnzbd/var

Voor Sickbeard en Couchpotato kan je de .db en config opslaan, en voor Sabnzbd hoef je alleen de config.ini op te slaan.

Je kan dan alles verwijderen, opnieuw installeren, settings + db restoren, en package weer starten.

[ Voor 60% gewijzigd door Senaxx op 28-06-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Senaxx schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:05:
[...]

De packages zou gewoon moeten werken ? Heb je wel python geinstalleerd? (denk het wel aangezien je ook sickbeard en sabnzbd hebt) Je zou CouchPotato Server Custom kunnen doen, en als hij dan om een GIT URl vraagt: https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer.git die invoeren.
Leek mij ook, Sickbeard en SabNZB er vandaag opgezet. Van het weekend ga ik dan alles instellen/installeren. Als ik nu op Sickbeard of SabNZB druk krijg ik een nieuwe webpage en kan ik beginnen met instellen. Daar wil ik even rustig de tijd voor nemen dus het weekend doen.

Denk zet Couchpotato ook alvast "klaar" maar dat wil niet. Vreed!

Maar die oplossing die jij gaf. Is dat beter of maakt weinig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Frid0 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:15:
[...]

Leek mij ook, Sickbeard en SabNZB er vandaag opgezet. Van het weekend ga ik dan alles instellen/installeren. Als ik nu op Sickbeard of SabNZB druk krijg ik een nieuwe webpage en kan ik beginnen met instellen. Daar wil ik even rustig de tijd voor nemen dus het weekend doen.

Denk zet Couchpotato ook alvast "klaar" maar dat wil niet. Vreed!

Maar die oplossing die jij gaf. Is dat beter of maakt weinig uit?
Maakt niet uit, de fix diei k voorstelde is een soort van workaround. Originele versie update ook van GIT. Die optie is meer als je een fork van CouchPototoServer wilt draaien vanaf een andere GIT url.

[ Voor 26% gewijzigd door Senaxx op 28-06-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Senaxx schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:19:
[...]

Maakt niet uit, de fix diei k voorstelde is een soort van workaround. Originele versie update ook van GIT. Die optie is meer als je een fork van CouchPototoServer wilt draaien vanaf een andere GIT url.
Aha, ok. Probeer het.

Update
Als ik dat doe vraagt die op 2 dingen:
Fork URL:
Fork branch:

Bij de URL die je wat jij zei maar wat bij branch, daar staat standaard master

[ Voor 19% gewijzigd door Frid0 op 28-06-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Frid0 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:20:
[...]

Aha, ok. Probeer het.

Update
Als ik dat doe vraagt die op 2 dingen:
Fork URL:
Fork branch:

Bij de URL die je wat jij zei maar wat bij branch, daar staat standaard master
Ja master kan je gewoon doen. Je zou een andere branch kunnen draaien (develop bijvoorbeeld) maar die is niet gegarandeerd stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Senaxx schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:41:
[...]

Ja master kan je gewoon doen. Je zou een andere branch kunnen draaien (develop bijvoorbeeld) maar die is niet gegarandeerd stabiel.
krijg dan de melding, kan pakket niet installeren.
incorrecte fork

heb daar master laten staan zoals er standaard staan en heb deze git genomen
git://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer.git

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik heb sinds kort een probleem met DS Audio. Voorheen kon ik snel en soepel browsen door mijn collectie (ruim 10.000 songs). Ik kon browsen op artist, album etc. Nu blijft het overzicht leeg als ik browse op album of artist. Als ik browse op op folder verschijnt de muziek wel, maar bij de meeste mappen staat er in eerste instantie een "busy" draaiend icon alsof hij pas op dat moment eens na gaat denken wat er eigenlijk in de mappen zit. Dat moet toch allemaal geindexeerd zijn? Als ik een individuele song selecteert, die (na een tijdje) album art en andere info toont, is daarvan gewoon bekend wat de artist, album and title etc is. Waarom kan krijg ik dat niets te zien als ik artist zoek. Ik heb het idee dat de hele index verloren is, maar ik heb geen zin een een reindex, omdat mijn DS211 dan ook weer alle foto's en video's opnieuw gaat indexeren en dat duurt al snel een paar weken. Bovendien werkte DS Audio voorheen prima, zonder dat ik zelf iets heb aangepast.

Opgelost: Wie interesse heeft in de oplossing, zie: EricEric752 in "[Synology] Vraag en antwoord"

[ Voor 6% gewijzigd door EricEric752 op 01-07-2013 17:20 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Frid0 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:44:
[...]

krijg dan de melding, kan pakket niet installeren.
incorrecte fork

heb daar master laten staan zoals er standaard staan en heb deze git genomen
git://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer.git
Is het je nog gelukt om CP te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:23
Iemand al ervaring met een goede MKV to MP4 remuxer. Op Windows gebruikte ik MKVtoMP4 om snel de container aan te passen zodat Plex geen transcoding benodigd voor streaming naar de Ipad.

Was een minuutje of 3-5 per file.

Zou mooi zijn als er ook iets is voor de Synlogy zodat hij bepaalde series automatisch remuxed.

Zat al wel te kijken naar XenonMKV omdat dat op Linux werkt, en alle individuele requirements in principe beschikbaar zijn, maar dacht voor ik echt los ga (met mijn n00b kennis), misschien is er al iets beschikbaar maar kan ik het gewoon niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:59
Mirx_NL schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:32:
Iemand al ervaring met een goede MKV to MP4 remuxer. Op Windows gebruikte ik MKVtoMP4 om snel de container aan te passen zodat Plex geen transcoding benodigd voor streaming naar de Ipad.

Was een minuutje of 3-5 per file.

Zou mooi zijn als er ook iets is voor de Synlogy zodat hij bepaalde series automatisch remuxed.

Zat al wel te kijken naar XenonMKV omdat dat op Linux werkt, en alle individuele requirements in principe beschikbaar zijn, maar dacht voor ik echt los ga (met mijn n00b kennis), misschien is er al iets beschikbaar maar kan ik het gewoon niet vinden...
Het is niet helemaal een antwoord op jouw vraag, maar ik het dit opgelost met eens script. Maar dan ga je bestanden wel transcoden. Opmijn DS412+ duurt dit ongeveer 1,5-2,5 keer de duur van het 720P-bestand (dus een film van 1 uur duurt ongeveer 1,5 tot 2,5 uur om te recoden). Echter laat ik dit automatisch doen, waardoor het voor mij wel werkt. Zie deze post voor het script (of mijn dirty script enkele posts ervoor).

[ Voor 6% gewijzigd door L.N. op 04-07-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Zijn er mensen hier die mailserver draaien op bijvoorbeeld ziggo?

Ik krijg het niet voor elkaar om vanuit mijn mailprogramma mail te versturen vanaf de synology smtp server. Krijg telkens de melding dat mail relay vanaf mijn mail.mijndomein.nl niet is toegestaan. Wat ik snap, maar daarom relay ik hem toch?

Ik heb smtp relay aangezet in de mailserver package naar smtp.ziggo.nl poort 25.
Ik heb ook al de SSL outgoing geprobeerd smtp.ziggo.nl 587 en ingelogd met mijn @ziggo mailadres
Ik heb ook al geprobeerd de Gmail SMTP als relay in te stellen, maar ook deze lijkt geblockt. Hij filtert letterlijk op protocol SMTP en dat mag blijkbaar nergens anders naartoe vanaf iets anders dan ziggo.nl (ondanks dat het ip adres van mijn domein verwijst naar een ip adres met ziggo.nl)
Ik kan natuurlijk in mijn mailprogramma smtp.ziggo.nl gebruiken, maar zodra ik dan bij iemand anders thuis zit met laptop zonder ziggo werkt dat weer niet.
Alternatief is dan de gmail smtp gebruiken wat gewoon werkt alleen probleem is dan weer dat de mail vanaf mijn gmail adres lijkt te komen omdat je daarmee moet inloggen. Ook als ik antwoordadres invul in windows live mail, dan staat alsnog @gmail.com achter de verzender.

Gekke is als ik vanuit mail station een mailtje stuur en de relay op smtp.ziggo.nl staat het wel gewoon werkt...

[ Voor 4% gewijzigd door REDFISH op 04-07-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 19:58
In de mailserver package heb ik smtp ook op 587 ingesteld. Bij mij werkt het prima, ook vanaf de iPhone en iPad etc. Zie http://d.pr/i/Oi2N

Ik denk dat je smtp poort 25 evengoed nog moet forwarden naar je Synology. Zo heb ik het in ieder geval draaiende.
De client dan instellen op port 25 naar je server.

Edit: Ik zie op mijn mobiel dat ik daar wel smtp.ziggo.nl heb staan, ik laat mijn bericht wel even staan - misschien krijg je er nog een ingeving van :)

[ Voor 57% gewijzigd door ChuckyDevil op 04-07-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja dat vroeg ik me dus af, welke smtp je op de Iphone en Ipad gebruikt en op welk netwerk ze dan zitten.

Als ik via 3g op mijn telefoon mail.mijndomein.nl gebruik dan doet hij het wel gewoon, omdat daar geen beperking zit blijkbaar (t-mobile).

SMTP SSL geldt dat voor inkomende verbindingen of voor de relay? Ik zal het met 587 nogmaals testen.

edit: getest, maar helaas:

===============
Het bericht kan niet worden verzonden. De instellingen voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP] moeten mogelijk worden geconfigureerd. Neem contact op met de e-mailprovider voor de serverinstellingen voor adres@gmail.com.

Onderwerp 'test met ssl'
Serverfout: 554
Reactie van server: 554 5.7.1 <adres@gmail.com>: Relay access denied
Server: 'mail.mijnserver.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC79
Protocol: SMTP
Poort: 25
Beveiligd(SSL): Nee
=============

Laat hem voorlopig dan maar even op smtp.ziggo.nl in mijn mail programma

[ Voor 46% gewijzigd door REDFISH op 04-07-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgekuist

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
De packages staan in principe hier: cd /volume1/@appstore/

In de instructie staat inderdaad goto, maar het is cd

[ Voor 35% gewijzigd door ChuckyDevil op 05-07-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgekuist

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
edit: ik weet even geen andere manier. Zoek even op SCP bijvoorbeeld

[ Voor 120% gewijzigd door ChuckyDevil op 05-07-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Laatst online: 12-09 16:30
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:25:
Ik probeer roundcube te updaten naar 0.9.2 (van de originele in mailstation) via deze tutorial:
http://die-krueger.de/?qa...1-on-synology-diskstation
(origineel: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=32&t=51243 inclu fixes)

Probleem is dat ik geen idee heb hoe ik de files moet benaderen, ik probeer het over SSH met putty op linux maar als ik inlog als root en ls uitvoer krijg ik niets terug... kan er ook niet naar toe gaan met goto.
Commands als top, ps, netstat -an ect werken wel dus het lijkt wel geconnecteert te zijn aan de NAS (DS213)

In de originele topic gebruiken ze adminTool maar dit werkt blijkbaar niet meer in DSM 4+ dus dat is geen optie.
is ook beschikbaar als package via synocommunity beta
http://packages.synocommunity.com/?beta=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgekuist

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:34
Is er ook een repository waar ik Spotweb vandaan kan halen? Bootstrappen gaat niet werken op mijn DS213j.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
BeefHazard schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:05:
Is er ook een repository waar ik Spotweb vandaan kan halen? Bootstrappen gaat niet werken op mijn DS213j.
ja, via synocommunnity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:40

Yucko

One clown to rule them all !

sinds wanneer? Ik zie in ieder geval geen spotweb in mijn lijstje naar voren komen wanneer ik het overzicht van community packages refresh op mijn DS412+

@FloRadix hieronder:
ik dacht al; ben ik zo scheel? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Yucko op 05-07-2013 20:49 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Yucko schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:19:
[...]

sinds wanneer? Ik zie in ieder geval geen spotweb in mijn lijstje naar voren komen wanneer ik het overzicht van community packages refresh op mijn DS412+
sorry je hebt gelijk, het is via een andere package:
http://synology.mdevries.org/spkrepo/packages

voor meer info check hier:
http://www.synology-forum.nl/spotweb/spotweb-spk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:41:
mmh daarjuist deed hij het niet, nu wel. Raar, bedankt.
(ik denk dat het komt doordat ik mailstation had uitgezet om de files te updaten, maar om een of andere rede terug ingeschakeld heb waardoor het nu wel werkt?)

Zijn er nog andere mogelijkheden om die map te benaderen? Files updaten via ssh loopt niet zo gemakkelijk (voor mij). Via ftp kan ik niet inloggen als root (enkel als admin/user).
WinSCP is erg handig en gebruik ik voor bijna alles op de Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgekuist

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WINscp is een soort van ftp client, als je SSH aanhebt op de syno, kan je met root inloggen
( pw = zelfde als admin )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:49
winscp is in principe bedoeld om gebruik te maken van het scp protocol, en dat gaat via ssh.
Je kan er ook mee inloggen op (s)ftp, maar dan moet je eerst de (s)ftp server aanzetten, en dan heb maar beperkt toegang tot de folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
In mijn spielerei naar het omzetten van MKV naar MP4 zonder trancoding loop ik tegen het probleem aan dat ik MP4box van GPAC niet geïnstalleerd krijg.
code:
1
2
3
Command: svn co https://svn.code.sf.net/p/gpac/code/trunk/gpac/    #dowload gpac source files
Command: cd gpac                                                                       #ga naar directory van configure
Command: sh configure --prefix=/opt                                               #compile

Bij de configure stap beginnen volgens mij de problemen al. Ik krijg mede de volgende output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
configure: cd: line 453: can't cd to configure
Package no was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `no.pc'
to the PKG_CONFIG_PATH environment variable
No package 'no' found
Package no was not found in the pkg-config search path.
Perhaps you should add the directory containing `no.pc'
to the PKG_CONFIG_PATH environment variable
No package 'no' found
/opt/bin/svnversion

Line 453 is het einde van een routine:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#find source path
source_path="`echo $0 | sed -e 's#/configure##'`"
source_path_used="yes"
if test -z "$source_path" -o "$source_path" = "." ; then
    source_path="`pwd`"
    source_path_used="no"
else
    source_path="`cd \"$source_path\"; pwd`"
fi

Er zitten verder geen spaties of iets in de directory en heb alles gewoon 777 gegeven just in case.
Maarja, uiteindelijk loopt het allemaal wel verder. Dus of het nou een blocking issue is, of gewoon een foutje.

Maar bij make gaat het iig echt fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
make -C src all
make[1]: Entering directory `/volume1/@tmp/gpacnew/gpac/src'
  CC utils/xml_parser.c
utils/xml_parser.c:1: error: stray '\357' in program
utils/xml_parser.c:1: error: stray '\273' in program
utils/xml_parser.c:1: error: stray '\277' in program
make[1]: *** [utils/xml_parser.o] Error 1
make[1]: Leaving directory `/volume1/@tmp/gpacnew/gpac/src'
make: *** [all] Error 2

Met mijn 3 weken Synology en linux kennis heb ik niet genoeg feeling waar het nu fout gaat, dus kan ook niet adequaat zoeken. Hoop dat iemand me in de juiste richting kan sturen...
Of gelijk de oplossing mag natuurlijk ook :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
4.3 beta is te downloaden!

http://ukdl.synology.com/download/beta/DSM4.3_beta/

En omdat het hier het packages topic betreft: Zie de packages folder.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Napsju schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 03:51:
4.3 beta is te downloaden!

http://ukdl.synology.com/download/beta/DSM4.3_beta/

En omdat het hier het packages topic betreft: Zie de packages folder.
Hopelijk breekt ie geen andere packages zoals sabnzb of sickbeard zoals de vorige update...

blijkbaar is de server zeer druk... de beta is moeilijk te downloaden

[ Voor 9% gewijzigd door FloRadix op 09-07-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

FloRadix schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:51:
[...]

Hopelijk breekt ie geen andere packages zoals sabnzb of sickbeard zoals de vorige update...
Wat ging er dan mis de vorige keer? Ik heb hem gelijk gedaan en alles werkte gewoon door. Ook Sab en SB

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Ortep schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:03:
[...]

Wat ging er dan mis de vorige keer? Ik heb hem gelijk gedaan en alles werkte gewoon door. Ook Sab en SB
python werkte toen niet, maar na een paar dagen was er een workarround beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloRadix schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:51:
blijkbaar is de server zeer druk... de beta is moeilijk te downloaden
Ik zou hem nog eens proberen, ik had hem in 2 seconden binnen. Snap het ook niet, maar hij is hem nu aan het installeren. Via de link op de frontpage duurde het downloaden meer dan 4 uur 8)7

Ik ben niet zo van de beta's, maar ik wil die nieuwe photostation nu en ik neem maar de gok. Hoop inderdaad ook dat Sickbeard en sab blijven werken.

Ik installeer de beta eerst op een 212j, later op de 112j als het bevalt.

Edit:
Installatie ging heel snel, paar minuten. Photostation kon ik via de DSM software updaten en ging snel. Op mijn 212j draaien sickbeard, sabnzbd en autosub zonder problemen (had ik al op DSM4.2 draaien en gaan prima mee in upgrade).

Maar photostation is goed, werkelijk bizar hoe mooi. Wat een verbetering en snel. Damn, heerlijk _/-\o_
Ook erg apart dat ik nu een soort photoshop erop heb (pixlr editor). Erg apart, maar mij hoor je niet klagen. Indrukwekkend, meer kan ik er niet over zeggen. Een must have deze beta.

Ik ben er echt heel heel enthousiast over, voor de gebruikers van photostation is dit een MUST om te downloaden en wel direct. Het is zo bizar goed, ik snap niet dat dit in een beta van 110 MB past allemaal. Ik vond de DSM software al op eenzame hoogte staan, maar dit is werkelijk ongelofelijk.

Zo nu spelen met de rest van de nieuwigheden.

Edit: de 112j inmiddels ook van de beta voorzien met audio station erop, Updaten ging ook perfect.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

FloRadix schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:09:
[...]

python werkte toen niet, maar na een paar dagen was er een workarround beschikbaar
Had jij een bijzondere versie van Python dan? Ik heb de update op dag 1 geïnstalleerd en alles bleef gewoon werken. Ik heb nooit een workaround nodig gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ortep schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:42:
[...]

Had jij een bijzondere versie van Python dan? Ik heb de update op dag 1 geïnstalleerd en alles bleef gewoon werken. Ik heb nooit een workaround nodig gehad
de beta van 4.2 zorgde ervoor dat python niet meer werkte. Zowel die van Synology zelf als die van Synocommunity

De final 4.2 had dit probleem niet

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:10
Ook iemand problemen met SPOTWEB en het automatisch retrieven van nieuwe Spots via CronJob?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Nope, werkt prima hier

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
ik heb opgemerkt dat mijn packages van SynoCommunity niet meer geupdated werder. Vervolgens heb ik de source verwijderd en nu probeer ik deze opnieuw toe te voegen, maar dit lukt niet meer...

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2yuc7ie.png
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33v2c1v.png

Ik krijg ook geen overzicht meer te zien van de packages uit de community.... (connection failed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben met de nieuwe DS AUDIO bezig geweest, viel me op dat de songtekstsen nog steeds maar halfbakken komen (paar regels). Maar na wat uitzoekwerk heb ik dit gevonden:

https://bitbucket.org/franklai/synologylyric/downloads

Als je al deze bestanden even opslaat kan je ze importeren in de DS AUDIO (via de link uit het hoofdmenu in de DSM software). Je kan het beste 1 bestand selecteren, zelf gebruik ik lyric wiki complete (versie 1.1). Als je die aanvinkt kan je vervolgens op elke device automatisch de lyrics krijgen.

Nu ga ik nog eens uitzoeken hoe ik een Nederlandse songtekst site erin krijg, maar voor nu is dit al erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cypher21 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:16:
[...]

de beta van 4.2 zorgde ervoor dat python niet meer werkte. Zowel die van Synology zelf als die van Synocommunity

De final 4.2 had dit probleem niet
Zoals ik al een paar keer schreef: Ik had nergens problemen mee. Ik heb op dag 1 een upgrade gedaan en alles bleef werken. Blijkbaar hebben sommige mensen toch iets anders gedaan dan sommige andere mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 05:37
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:22:
[...]

Ik zou hem nog eens proberen, ik had hem in 2 seconden binnen. Snap het ook niet, maar hij is hem nu aan het installeren. Via de link op de frontpage duurde het downloaden meer dan 4 uur 8)7

Ik ben niet zo van de beta's, maar ik wil die nieuwe photostation nu en ik neem maar de gok. Hoop inderdaad ook dat Sickbeard en sab blijven werken.

Ik installeer de beta eerst op een 212j, later op de 112j als het bevalt.

Edit:
Installatie ging heel snel, paar minuten. Photostation kon ik via de DSM software updaten en ging snel. Op mijn 212j draaien sickbeard, sabnzbd en autosub zonder problemen (had ik al op DSM4.2 draaien en gaan prima mee in upgrade).

Maar photostation is goed, werkelijk bizar hoe mooi. Wat een verbetering en snel. Damn, heerlijk _/-\o_
Ook erg apart dat ik nu een soort photoshop erop heb (pixlr editor). Erg apart, maar mij hoor je niet klagen. Indrukwekkend, meer kan ik er niet over zeggen. Een must have deze beta.

Ik ben er echt heel heel enthousiast over, voor de gebruikers van photostation is dit een MUST om te downloaden en wel direct. Het is zo bizar goed, ik snap niet dat dit in een beta van 110 MB past allemaal. Ik vond de DSM software al op eenzame hoogte staan, maar dit is werkelijk ongelofelijk.

Zo nu spelen met de rest van de nieuwigheden.

Edit: de 112j inmiddels ook van de beta voorzien met audio station erop, Updaten ging ook perfect.
Wat is er dan verbeterd aan Photostation? Dat pixlr editor heb ik op 4.2 ook wel, dat is dus niet nieuw. Het is alleen niet al te snel op 4.2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
wars schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:12:
ik heb opgemerkt dat mijn packages van SynoCommunity niet meer geupdated werder. Vervolgens heb ik de source verwijderd en nu probeer ik deze opnieuw toe te voegen, maar dit lukt niet meer...

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik krijg ook geen overzicht meer te zien van de packages uit de community.... (connection failed)
Heb het ook even getest maar hier werkt het zonder problemen. Lijkt er dus bijna op dat het op de NAS zelf ergens iets niet goed gaat.

Misschien na het verwijderden en keer je NAS herstarten en dan nog eens proberen. Veel vage problemen los je dan toch op met een herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
MikeOO schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:03:
[...]

Heb het ook even getest maar hier werkt het zonder problemen. Lijkt er dus bijna op dat het op de NAS zelf ergens iets niet goed gaat.

Misschien na het verwijderden en keer je NAS herstarten en dan nog eens proberen. Veel vage problemen los je dan toch op met een herstart.
Blijkbaar een probleem met Package Center zelf, ik zie geen enkel package meer, zelfs de packages van Synology niet. Een reboot derstraks al gedaan. Nog maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:45:
Ik ben met de nieuwe DS AUDIO bezig geweest, viel me op dat de songtekstsen nog steeds maar halfbakken komen (paar regels). Maar na wat uitzoekwerk heb ik dit gevonden:

Als je al deze bestanden even opslaat kan je ze importeren in de DS AUDIO (via de link uit het hoofdmenu in de DSM software). Je kan het beste 1 bestand selecteren, zelf gebruik ik lyric wiki complete (versie 1.1). Als je die aanvinkt kan je vervolgens op elke device automatisch de lyrics krijgen.

Nu ga ik nog eens uitzoeken hoe ik een Nederlandse songtekst site erin krijg, maar voor nu is dit al erg fijn.
Thanks, goede tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renem schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:00:
Wat is er dan verbeterd aan Photostation? Dat pixlr editor heb ik op 4.2 ook wel, dat is dus niet nieuw. Het is alleen niet al te snel op 4.2...
Volgens mij is heel photostation opnieuw geschreven. Eigenlijk is alles anders, het is in iedergeval heel snel, veel visueler, moderner, werkt nu samen met kaspersky password manager op mijn windows computers (ook wel fijn), heel mooi dat afbeeldingen groter of juist kleiner zijn in het menu, het is heel professioneel geworden.

Zelfs zo moooi dat ik foto's niet meer ga bekijken met de verkenner van Windows bijvoorbeeld, maar een photstation app gebruik of de webbrowser. En dat had ik tot vanochtend echt nooit gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 09-09 05:37
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:15:
[...]

Volgens mij is heel photostation opnieuw geschreven. Eigenlijk is alles anders, het is in iedergeval heel snel, veel visueler, moderner, werkt nu samen met kaspersky password manager op mijn windows computers (ook wel fijn), heel mooi dat afbeeldingen groter of juist kleiner zijn in het menu, het is heel professioneel geworden.

Zelfs zo moooi dat ik foto's niet meer ga bekijken met de verkenner van Windows bijvoorbeeld, maar een photstation app gebruik of de webbrowser. En dat had ik tot vanochtend echt nooit gedaan.
Dat klinkt goed, ik vond het er tot nu toe al mooi uitzien. Behalve dan dat het traag was. Ik ben benieuwd, ga me alleen niet wagen aan een beta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook niet zo van de beta's, maar deze beta is wel erg erg goed, alles werkt gewoon nog bij mij :P

Ik zou zo aannemen dat dit een final build is. Ik kan in iedergeval niks vinden wat problemen geeft en gebruik best veel opties in de DSM software.

Voorbeeld van mijn photostation en ik moet nog finetunen:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2po7exu.png

Werkelijk wonderschoon. En alle pagina's en folders onder de hoofdrubrieken zien er zo gelikt uit. In combi met DS PHOTO op een ipad of android tablet is het helemaal genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Werkt Photo Station 6 ook op DSM 4.2 of is daar per sé 4.3 beta voor nodig? iemand dat al geprobeerd? Ik wil graag met die nieuwe Photo Station spelen, ziet er gelikt uit, maar heb niet zoveel trek om daar onnodige beta-risico's voor te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Elwood Blues schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:23:
Werkt Photo Station 6 ook op DSM 4.2 of is daar per sé 4.3 beta voor nodig? iemand dat al geprobeerd? Ik wil graag met die nieuwe Photo Station spelen, ziet er gelikt uit, maar heb niet zoveel trek om daar onnodige beta-risico's voor te lopen.
beta packages werken (altijd) gewoon op de "oude" DSM versie.. je kunt dus de beta packages gewoon installeren onder DSM 4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
wars schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:11:
[...]

Blijkbaar een probleem met Package Center zelf, ik zie geen enkel package meer, zelfs de packages van Synology niet. Een reboot derstraks al gedaan. Nog maar eens doen.
Na een reboot nog steeds hetzelfde. Ik krijg wel volgende melding wanneer ik een group packages wil laden: Connection failed. Please check your network settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wars schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:26:
[...]

Na een reboot nog steeds hetzelfde. Ik krijg wel volgende melding wanneer ik een group packages wil laden: Connection failed. Please check your network settings.
Per ongeluk een spatie voor of ná het adres getypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Vanuit Photo Station uploaden naar Picasa lijkt niet meer te kunnen. Heeft iemand dit al gevonden?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Smultie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:37:
[...]

Per ongeluk een spatie voor of ná het adres getypt?
Heb alle sources verwijderd, maar ik zie dus ook geen standaard packages meer, enkel de geïnstalleerde vind ik onder 'Installed'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen om in een hoofdmap in photostation 6 een coverafbeelding aan te passen.

Ik heb deze structuur:

2013
januari 2013
2 januari 2013
foto's

Nu wil ik de cover van de map 2013 aanpassen, maar daarin zitten submappen en geen losse foto's en het lukt me niet. Heel apart. En als ik een cover wil aanpassen van een map die hij nu pakt werkt het ook niet, krijg ik melding 527?

Ik dacht: ik zet wel even tijdelijk een foto in de hoofdmap 2013, stel die in als cover (werkt) en verwijder dan de foto. Maar dat heeft mijn photostation gelijk door en zet het dan terug naar de oude situatie...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
wars schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:54:
[...]

Heb alle sources verwijderd, maar ik zie dus ook geen standaard packages meer, enkel de geïnstalleerde vind ik onder 'Installed'
Opgelost! Hier vond ik hetzelfde probleem en ik heb mijn DNS settings ook manueel toegevoegd... snap niet goed waarom dat plots niet meer goed werkte.
Maar alles ok nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:45:

Het zou natuurlk heel fijn zijn als dat werkt!
Die nieuwe UI van DS Audio is wel even wennen...
Ze hebben de hele app opnieuw uitgevonden lijkt het wel..
Nu DS Video nog opfrissen met een eigen afspeel-mogelijkheid en AC3/DTS support in plaats van andere apps te gebruiken en het is helemaal perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

photostation heeft nog wat kleine eigenaardigheidjes, maar is prima bruikbaar. Ze zijn wel flink aan het updaten, ds audio heeft sinds vanochtend alweer een update gekregen.

Wel apart dat je kan updaten en in de tussentijd nog wel via een ds audio app muziek kan afspelen. Veel zal de update wel niet voorstellen.

Verder hele dag dingen zitten testen, maar kom niks tegen. Alle packages die ik wil gebruiken draaien prima.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
Ik heb een DS412+ dus moet de cedarview packages hebben. Als ik in de nieuwe beta kijk, dan zie ik echter voor geen cedarview package voor PhotoStation.

code:
1
2
3
4
5
6
 PhotoStation-88f628x-6.0-2489.spk  05-Jul-2013 06:07  9.8M   
 PhotoStation-armada370-6.0-2489.spk  05-Jul-2013 06:07  9.1M   
 PhotoStation-ppc853x-6.0-2489.spk  05-Jul-2013 06:07  9.7M   
 PhotoStation-ppc854x-6.0-2489.spk  05-Jul-2013 06:07  9.7M   
 PhotoStation-qoriq-6.0-2489.spk  05-Jul-2013 06:07  9.4M   
 PhotoStation-x64-6.0-2489.spk  05-Jul-2013 06:07  9.2M

Kwestie van wachten, of maak ik een denkfout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:32
Elwood Blues schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:23:
Werkt Photo Station 6 ook op DSM 4.2 of is daar per sé 4.3 beta voor nodig? iemand dat al geprobeerd?
Dit werkt inderdaad prima :) Kun jij toevallig nog zien of je met de oude versie door de foto's kan navigeren met de vorige/volgende pijltjestoetsen? In 6.0 werkt het iig niet meer :'(

[ Voor 22% gewijzigd door SmiGueL op 09-07-2013 22:01 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 11-09 08:09
Ik heb wat compatible ip-camera`s zitten vergelijken van Foscam.

Ik kwam op dit type uit : FI9821W
Lijkt van dit merk 1 van de betere. Zijn er nog tweakers met een mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

SmiGueL schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:00:
[...]

Dit werkt inderdaad prima :) Kun jij toevallig nog zien of je met de oude versie door de foto's kan navigeren met de vorige/volgende pijltjestoetsen? In 6.0 werkt het iig niet meer :'(
Sorry, ben inmiddels ook al over naar 6.0 dus kan het niet meer voor je checken :) Mijn bevindingen van Photo Station 6 tot nu toe (op DSM 4.2 dus):
- Ik krijg klachten over performance in IE8, rendering werkt niet goed lijkt het
- IE10 trekt foto's uit hun verband in Photo Wall weergave
- Deeplinks naar albums zijn gewijzigd, nieuwe opbouw van URL.
- In de Android app DS Photo+ had je voorheen een 'recente foto's' mogelijkheid. Die heeft de nieuwe app niet, of hij werkt niet of ik snap het niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Elwood Blues op 10-07-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een truuk om COPS sneller te maken? Het draait niet fijn op mijn j model nassen. Het probleem komt omdat ik sommige boeken in een categorie heb met 100+ titels, dan duurt het laden lang. Als ik een categorie heb met 10- titles gaat het wel snel.

Voor nu stap ik weer over op calibre2opds omdat die webpagina's die je daarmee maakt wel snel navigeerbaar zijn en ik heb dan ook links naar wikipedia en goodreads, maar helaas weer niet de search optie van COPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Je zou BicBucStriim kunnen proberen.
Ook in PHP, maar misschien anders opgezet en sneller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah mooie tip, installatie ziet er ook uit als appeltje eitje. Ga er even mee stoeien, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
Voorheen deed SPOTWEB netjes zijn werk door elke 2 uur een retrieve te doen van de laatste nieuwe Spots.
Maar op een dag was dit gedaan en kon ik enkel nog manueel de recentste Spots binnenhalen.
Wel best vervelend als je Spotweb gebruikt als NZBServer voor de packages CouchPotato en SickBeard.
Na veel fora doorlezen te hebben kwam ik op volgende oplossing:
  1. Installeer het programma WinSCP op uw Windows-laptop/thuispc
  2. Open het programma en maak een nieuwe sessie aan met volgende gegevens;
    Bestandsprotocol = SCP
    Adres doelcomputer = IP-adres van uw Synology-server
    Poortnummer = 22
    Gebruikersnaam = root
    Wachtwoord = wachtwoord van admin
  3. Ga vervolgens naar de directory /volume1/@appstore en verander daar de eigenschappen van de map scripts naar Groep = root en Eigenaar = root alsook zet je best Octaal = 0777. Doe dezelfde oefening voor de map /volume1/web/spotweb
  4. Ga nu naar de directory /etc en bewerk het bestand crontab
  5. Om SPOTWEB elke 6 uur te laten updaten voeg of wijzig volgende lijn;
    15 */6 * * * root /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_upd.sh >> /dev/null
  6. Om SPOTWEB elke 2 uur nieuwe spots te retrieven voeg of wijzig volgende lijn;
    0 */2 * * * root /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_retr.sh >> /dev/null
    Let op dat je een TAB laat tussen de witruimtes en geen SPATIES!
  7. Bewaar het bestand en sluit WinSCP af.
  8. Open nu het programma Putty en gebruik volgende login-gegevens;
    Gebruikersnaam = root
  9. Nu gaan we de CronEngine herstarten doormiddel van volgende commando:
    /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop && /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start
Veel succes aan allen! 8)

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

Damn, wat ziet Photo Station 6 er lelijk uit :o
Nu kan ik weer de hele php code doorzoeken om ervoor te zorgen dat full hd afbeeldingen ook op full hd worden weergegeven en niet op 1280px...

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
jordy-maes schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 19:58:
Nu kan ik weer de hele php code doorzoeken om ervoor te zorgen dat full hd afbeeldingen ook op full hd worden weergegeven en niet op 1280px...
En het daarna hier laten weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:48

jordy-maes

We Photograph Your Journey

maartend schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:00:
[...]

En het daarna hier laten weten
De aanpassingen?
Op dit ogenblik heb ik volgende files gecontroleerd:

/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/convert.php, ps-convert
/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/mApp/include/synophoto_mobile_conf.php, ps-mobileconf
/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/javascripts/synophoto_settings.js,ps-synophoto-settings
/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/javascripts/synophoto_slide.js,ps-synophoto-slide
/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/javascripts/synophoto_theme.js,ps-synophoto-theme
/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/javascripts/dialog_image_chooser_tinymce.js,ps-dialogimagechooser
/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/javascripts/synoblog_index.js,ps-synophoto-index
/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/javascripts/synoblog_common.js,ps-synophoto-common
/volume1/@appstore/PhotoStation/photo/include/syno_conf.php,ps-synoconf
/usr/syno/etc.defaults/thumb.conf,ps-thumbconflo
/usr/syno/etc.defaults/thumb_high.conf,ps-thumbconfhi

De nieuwe files zal ik zometeen doen.
Ik doe dit:
640px naar 800px
800px naar 1280px
1280px naar 1920px

Heeft tot nu to altijd gewerkt:)

Beyond Photographs | Flickr | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Kozzmozz schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:06:
Voorheen deed SPOTWEB netjes zijn werk door elke 2 uur een retrieve te doen van de laatste nieuwe Spots.
Maar op een dag was dit gedaan en kon ik enkel nog manueel de recentste Spots binnenhalen.
Wel best vervelend als je Spotweb gebruikt als NZBServer voor de packages CouchPotato en SickBeard.
Na veel fora doorlezen te hebben kwam ik op volgende oplossing:
  1. Installeer het programma WinSCP op uw Windows-laptop/thuispc
  2. Open het programma en maak een nieuwe sessie aan met volgende gegevens;
    Bestandsprotocol = SCP
    Adres doelcomputer = IP-adres van uw Synology-server
    Poortnummer = 22
    Gebruikersnaam = root
  3. Ga vervolgens naar de directory /volume1/@appstore en verander daar de eigenschappen van de map scripts naar Groep = root en Eigenaar = root alsook zet je best Octaal = 0777. Doe dezelfde oefening voor de map /volume1/web/spotweb
  4. Ga nu naar de directory /etc en bewerk het bestand crontab
  5. Om SPOTWEB elke 6 uur te laten updaten voeg of wijzig volgende lijn;
    15 */6 * * * root /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_upd.sh >> /dev/null
  6. Om SPOTWEB elke 2 uur nieuwe spots te retrieven voeg of wijzig volgende lijn;
    0 */2 * * * root /bin/sh /volume1/@appstore/scripts/spotweb_cron_retr.sh >> /dev/null
    Let op dat je een TAB laat tussen de witruimtes en geen SPATIES!
  7. Bewaar het bestand en sluit WinSCP af.
  8. Open nu het programma Putty en gebruik volgende login-gegevens;
    Gebruikersnaam = root
  9. Nu gaan we de CronEngine herstarten doormiddel van volgende commando:
    /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop && /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start
Veel succes aan allen! 8)
Dan blijft de vraag waarom het eerst wel werkte en later niet meer.
Dan moet er toch is zijn aangepast in je cronjob waardoor het niet meer goed werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
MikeOO schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 15:58:
[...]
Dan blijft de vraag waarom het eerst wel werkte en later niet meer.
Dan moet er toch is zijn aangepast in je cronjob waardoor het niet meer goed werkte.
Omdat in mijn Cronjob ik enkele > gebruik ipv 2x >> 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Kozzmozz schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 19:13:
[...]

Omdat in mijn Cronjob ik enkele > gebruik ipv 2x >> 8)
Dat had ik in het andere topic al gelezen inderdaad, ik kwam met het voorstel van de 2x > gebruiken :) . Maar je geeft aan dat het altijd goed heeft gewerkt en ineens niet meer. Er moet dus iets veranderd zijn in je cronjob waardoor het ineens niet meer werkte.

Als je altijd maar 1 > gebruikte dan moet het daarmee ook gewoon werken wat volgens mij ook zeker kan.
In het Spotweb topc heeft iemand ook uitgelegd wat het verschil is van 1> of 2>. I

1 > is overschrijven van het logbestand. 2 > gebruiken is toevoegen aan het logbestand

Mogelijk dat een herstart van de cronjob al voldoende was of er stond een ergens een spatie ipv TAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Heeft iemand de L2TP VPN verbinding al aan de praat gekregen? Ik heb het ingesteld in het package, maar mijn windows machine zegt heel de tijd dat deze de verbinding niet tot stand kan brengen. Mijn Android telefoon daarentegen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben helemaal blij met AudioStation. Maar ik kan de actieve sessies (de verbindingen) nergens weervinden. Ik gebruik de app om muziek te luisteren op een iPad maar ik zie nergens in de webinterface dat er een actieve verbinding is. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
iemand ervaring met serviio?

standaard dlna werkt niet (op mijn ds213+) in combinatie met mijn lg lm7600. Ik heb serviio nu geinstalleerd maar nergens een wachtwoord in hoeven voeren en kan niets vinden over default passwords :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een synology DS112j die ik als VPN server in wil zetten. Verbinden via PPTP lukt, maar krijg geen gateway toegewezen. Ik kan dus wel apparaten in mijn netwerk bereiken, maar niet daarbuiten.

In mn netwerkinstellingen zie ik een subnetmask van 255.255.255.255, en gateway 0.0.0.0. Manual dns geprobeert bij de PPTP settings, maar dat heeft niet geholpen. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
SmiGueL schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:00:
[...]

Heb nog niet geupdate en even voor je getest: op 5 kan je inderdaad met pijltjestoetsen door de foto's scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:13:
Ik heb een synology DS112j die ik als VPN server in wil zetten. Verbinden via PPTP lukt, maar krijg geen gateway toegewezen. Ik kan dus wel apparaten in mijn netwerk bereiken, maar niet daarbuiten.
Dan is dat toch goed (waarschijnlijk moet je nog de remote gateway uitvinken in je tcp/ip v4 settings) ? Of wil je geen split tunneling ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op maandag 15 juli 2013 @ 08:39:
[...]

Dan is dat toch goed (waarschijnlijk moet je nog de remote gateway uitvinken in je tcp/ip v4 settings) ? Of wil je geen split tunneling ?
Nee, dat is niet goed :P Ik wil t gebruiken voor als ik b.v. op een publieke hotspot of internetcafe zit en de boel niet vertrouw; wil alle verkeer door de tunnel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:13:

In mn netwerkinstellingen zie ik een subnetmask van 255.255.255.255, en gateway 0.0.0.0. Manual dns geprobeert bij de PPTP settings, maar dat heeft niet geholpen. Iemand een tip?
Hoe krijg je dat voor elkaar..dat is iets wat ik al tijden probeer te bereiken. Als ik een VPN verbinding opzet gaat ook gelijk al mijn verkeer daar doorheen. Dat is nu juist wat ik net niet wil. Ik wil mijn normale weg naar buiten via mijn eigen ISP en de andere Syno aan mijn netwerk 'toevoegen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:00:
Nee, dat is niet goed :P Ik wil t gebruiken voor als ik b.v. op een publieke hotspot of internetcafe zit en de boel niet vertrouw; wil alle verkeer door de tunnel hebben.
Staat de routering in je syno goed ? Krijg je een ip uit je interne range of heb je een appart vpn subnet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 21:21
Dat is ook geen instelling in je syno (vpn-host), maar op de vpn-client.

Zoek naar een instelling op de client een instelling voor de defaullt gateway. Als je het verkeer bestemd voor buiten je netwerk (internet) niet via je VPN wilt hebben lopen, zorg dan dat de client de VPN niet als default gateway instelt.

In winxp ziet de instelling er zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4852293/Gateway.PNG

In de routetabel kun je zien wat de (eerste) default gateway is, die de PC gebruikt voor verkeer buiten het lokale netwerk. In windows is dat in cmd: "route PRINT".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn thuisnetwerk zit in de 192.168.1.x range (ziggo modem als dhcp server/gateway, ip 192.168.1.1).
De Syno heeft ip 192.168.1.4.

VPN geeft adressen uit in 192.168.2.x. Dat gaat goed. Maar als gateway zie ik 0.0.0.0, als ik vinkje aan laat staan bij 'use default gateway'. Maar, dan kan ik na verbinden nergens bij (ook niet intern).

Als ik handmatig als dns invoer '192.168.1.1', dan kan ik wel via ip naar mn syno, maar niet via de servername. Internet op lukt ook dan niet.

In mn syno staat bij network settings overigens 192.168.1.1 als dns en gateway. Dat lijkt me goed. Gok dat er in de syno iets mis staat, maar wat en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:58:
Mijn thuisnetwerk zit in de 192.168.1.x range (ziggo modem als dhcp server/gateway, ip 192.168.1.1).

VPN geeft adressen uit in 192.168.2.x. Dat gaat goed. Maar als gateway zie ik 0.0.0.0, als ik vinkje aan laat staan bij 'use default gateway'. Maar, dan kan ik na verbinden nergens bij (ook niet intern).

Als ik handmatig als dns invoer '192.168.1.1', dan kan ik wel via ip naar mn syno, maar niet via de servername. Internet op lukt ook dan niet.

In mn syno staat bij network settings overigens 192.168.1.1 als dns en gateway. Dat lijkt me goed. Gok dat er in de syno iets mis staat, maar wat en waar?
Heb je het zo?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XAWyuMs.png

En vervolgens de juiste poort geforward? Zo heb ik het ingesteld en werkt het gewoon goed.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie met route print dat ik als gateway 192.168.1.254 krijg. Dat was mn oude router. 8)7 Maar in de webinterface staat 1.1. Ik ga via cli eens spitten in de config files...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Is er eigenlijk al een geupdate package van Sabnzbd ? Versie 0.7.14 hebben we het dan over. Op een 1 of andere manier heb ik de tik dat ik altijd de laatste versie wil draaien O-) Laatste beschikbaar op SynoCommunity is 0.7.12-6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:40

Yucko

One clown to rule them all !

Wobblier schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:45:
Dat is ook geen instelling in je syno (vpn-host), maar op de vpn-client.

Zoek naar een instelling op de client een instelling voor de defaullt gateway. Als je het verkeer bestemd voor buiten je netwerk (internet) niet via je VPN wilt hebben lopen, zorg dan dat de client de VPN niet als default gateway instelt.

In winxp ziet de instelling er zo uit.
[afbeelding]

In de routetabel kun je zien wat de (eerste) default gateway is, die de PC gebruikt voor verkeer buiten het lokale netwerk. In windows is dat in cmd: "route PRINT".
toevallig zag ik deze post en heb ik het even geprobeerd maar als ik dat doe kan ik mijn NAS niet meer benaderen van, laten we zeggen .. het werk. Dus ik heb het vinkje weer teruggezet.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:58:

0.0.0.0 als dev gw is goed, dat houdt in dat hij verkeer naar je vpn interface stuurt (de tunnel in).
Als je VPN range anders is dan intern dan moet je natuurlijk wel zorgen dat die ook (terug) routeer baar is. Oftewel op je ziggo modem moet je de router 192.168.2.0/24 toevoegen met als gw het ip van je syno waar je vpn op aktief hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Tijd voor enkele Package server statistieken. Voor de geïnteresseerden uiteraard.

Het totaal aantal hits sinds het begin: 2.192.644.
Het aantal Diskstations dat hier verantwoordelijk voor is: 177.481.

Top 5 hits per DSM taal (percentage van totaal)
enu: 214147 (32.87%)
fre: 116587 (17.89%)
ger: 105060 (16.12%)
nld: 78099 (11.99%)
rus: 24476 (3.76%)

Top 10 hits per versie (percentage van totaal)
4.2 3211: 294706 (45.23%)
4.2 3202: 223647 (34.32%)
4.1 2668: 63988 (9.82%)
4.1 2661: 11285 (1.73%)
4.1 2647: 10663 (1.64%)
4.3 3750: 10104 (1.55%)
4.0 2228: 8129 (1.25%)
4.1 2636: 7241 (1.11%)
4.0 2198: 6483 (0.99%)
4.2 3214: 3596 (0.55%)

Hits per architectuur (percentage van totaal)
88f6282: 153512 (23.56%)
88f6281: 143538 (22.03%)
cedarview: 133741 (20.53%)
x86: 90019 (13.82%)
qoriq: 67396 (10.34%)
bromolow: 29480 (4.52%)
ppc853x: 23623 (3.63%)
armada370: 4851 (0.74%)
ppc854x: 2673 (0.41%)
powerpc: 1776 (0.27%)
ppc824x: 976 (0.15%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 12:39

mvds

Totally awesome!

Ik hoop dat NZBGet 11 snel uitkomt voor mijn DS413 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:45
Hoe levendig en actueel synocommunity eerst was hoe dood is het nu :P
Hopelijk zijn ze op vakantie en krijgen we strax een stroom aan updates en nieuwe packages :)

ik wil nzbget 11 ook wel testen op mijn 1512 eigenlijk.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De vorige versie van NZBget doet het prima. Daar kan ik voorlopig nog wel mee vooruit. Maar waar ik ECHT op zit te wachten is een up to date versie van Bittorent Sync. Dan kan ik mijn Syno eindelijk als privé Cloud gebruiken. Cloudstation van Synology zelf is daar nagenoeg onbruikbaar voor. Hij mist onder andere de mogelijkheid om meerdere mappen te syncen en ook de ene map wel en de andere niet met andere systemen te syncen
De versie van Bittorrent Sync die er nu op staat is een early alfa die niet compatible is met de huidige bèta zodat je geen netwerk kan bouwen. Als er een nieuwe versie op gezet wordt gaat het daarna vanzelf en hoeft het niet meer te worden bijgehouden, die heeft een auto update functie

[ Voor 25% gewijzigd door Ortep op 20-07-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45
Volgens mij kan dat met de nieuwe beta van Cloudstation weer wel.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 22:24
Ortep schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 09:55:
De vorige versie van NZBget doet het prima. Daar kan ik voorlopig nog wel mee vooruit. Maar waar ik ECHT op zit te wachten is een up to date versie van Bittorent Sync. Dan kan ik mijn Syno eindelijk als privé Cloud gebruiken. Cloudstation van Synology zelf is daar nagenoeg onbruikbaar voor. Hij mist onder andere de mogelijkheid om meerdere mappen te syncen en ook de ene map wel en de andere niet met andere systemen te syncen
De versie van Bittorrent Sync die er nu op staat is een early alfa die niet compatible is met de huidige bèta zodat je geen netwerk kan bouwen. Als er een nieuwe versie op gezet wordt gaat het daarna vanzelf en hoeft het niet meer te worden bijgehouden, die heeft een auto update functie
Je kan van de bittorrent site de nieuwste binary downloaden en die op je NAS vervangen daarmee. Zo heb ik het ook gedaan..

Edit: Zie: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/562

[ Voor 3% gewijzigd door Kalua op 20-07-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Rainesh schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:35:
Volgens mij kan dat met de nieuwe beta van Cloudstation weer wel.
Helaas, ook deze niet. Het blijft een 'net niet' pakket
Kalua schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:51:
[...]
Je kan van de bittorrent site de nieuwste binary downloaden en die op je NAS vervangen daarmee. Zo heb ik het ook gedaan..

Edit: Zie: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/562
Dat gaat bij een redelijk deel van de mensen ook weer mis blijkt uit die thread

[ Voor 45% gewijzigd door Ortep op 20-07-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:11
Hoi,

Ik heb sinds eergisteren een ds413en ik kom een probleem tegen als ik een poging tot downloaden doe. Transmission blijft, wat ik ook doe, aangeven dat de gebruikte port gesloten is. Om die reden download ik met maximaal 50 KBps ongeveer. Ik heb geprobeerd 'm zelf een geschikte poort te laten zoeken, dit levert niets op, ook heb ik inmiddels een reeks poorten geprobeerd, ook zonder resultaat. Vreemd genoeg beweert ie zelfs dat de poort die de torrent cliënt op m'n pc gebruikt ook gesloten is terwijl deze op m'n pc gewoon goed werkt (en nee, de pc had 'm niet in gebruik op dat moment).

Verder heb ik ook een poging gedaan het in te stellen in mijn router. De settings zijn nu als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/2qid85u.jpg
Bron van internal port: http://www.synology.com/s...show.php?q_id=299&lang=us

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/2lmmdf8.jpg

Ik zie helaas door de bomen het bos inmiddels niet meer. Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 12:39

mvds

Totally awesome!

Heb je de firewall van de DS zelf aanstaan? En je weet zeker dat het ip adres van je DS klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Je moet de internal poort en external poort gelijk maken aan het getal 51413 dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:11
mvds schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:04:
Heb je de firewall van de DS zelf aanstaan? En je weet zeker dat het ip adres van je DS klopt?
Het IP klopt, zal zo naar de firewall kijken.
stormfly schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:06:
Je moet de internal poort en external poort gelijk maken aan het getal 51413 dan werkt het.
Al geprobeerd, maakte helaas geen verschil. Vult de software van de router uit zichzelf in als ik het veld leeg laat.

Edit: ik heb naar de firewall gekeken en er exceptions aan toegevoegd voor 51413 (als bronpoort én bestemming) met TCP protocol en dit heeft geen verschil gemaakt..

[ Voor 12% gewijzigd door MrMaxedTank op 20-07-2013 15:22 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.