[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 50 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 09:27
The_Worst schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 01:10:
@virtua69: Je moet de volumes mounten. Je hebt /config naar /docker/cp gemount (ofzoiets), je moet nu hetzelfde doen voor de downloads map en bibliotheekmap. Anders kan CP ze inderdaad niet zien.
Thanks, hij ziet nu inderdaad de mappen alleen hij wil de film niet verplaatsen naar de video/film folder.
is dat een bekend iets toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 20:04

The_Worst

Unox

Ben van CP afgestapt omdat deze überhaupt niks meer deed. Heb hier alles in Docker draaien: nzbget, Sickrage en Radarr en dat doet het uitstekend.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
The_Worst schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:24:
Ben van CP afgestapt omdat deze überhaupt niks meer deed. Heb hier alles in Docker draaien: nzbget, Sickrage en Radarr en dat doet het uitstekend.
ben er ook mee bezig nu, krijg alleen mijn externe schijf niet toegevoegd aan radarr, hij blijft maar zeggen dat die container niet bestaat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Wie kan me helpen met het runnen van een script onder een ander user?
Het gaat om dit tv_grab_nl.py script (https://github.com/tvgrabbers/tvgrabpyAPI)
Vis CLI heb ik het 1 en ander al kunnen starten en configureren, krijg hem met een omweg ook gestart onder een andere user maar vervolgens bij een taakplanner actie start het betreffende script niet onder deze user en lijkt hij soort van onder root te zijn gestart terwijl in taakplanner duidelijk de juiste user is aangegeven.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Taak: epg-grab
Starttijd: Sun, 26 Mar 2017 00:00:03 GMT
Stoptijd: Sun, 26 Mar 2017 00:00:10 GMT
Huidige status: 2
Standaard uitvoer/fout:
Loaded the English texts file
Error writing to log. Not (yet) available?
Cannot access the config/log directory: /etc/tvgrabpyAPI
Error writing to log. Not (yet) available?
Traceback (most recent call last):
  File "/volume1/@appstore/scripts/tvgrabpyAPI/tvgrabpyAPI/tv_grab_config.py", line 1080, in validate_option
    self.IO_func.save_oldfile(self.opt_dict['log_file'])
  File "/volume1/@appstore/scripts/tvgrabpyAPI/tvgrabpyAPI/tv_grab_IO.py", line 58, in save_oldfile
    os.remove(save_fle)
OSError: [Errno 13] Permission denied: '/etc/tvgrabpyAPI/tv_grab_nl3_py.log.old'

Maar bovenstaande output moet mijn inziens niet kunnen want als het script gedraaid wordt onder de user waar het mee moet komt deze log in zijn home dir te staan (/volume1/homes/tvheadend-debug/.xmltv) en niet in /etc/tvgrabpyAPI

Start de taakplanner een script onder andere user alsof deze ingelogd is als deze user of alsof je met admin ingelogd ben met CLI en dan het script uitvoert als die user?
Ik heb bij de setup ervan script gestart als andere user op deze manier: sudo -S -u tvheadend-debug <en dan het script>

Als ik het goed begrijp start ik het dan met root rechten onder deze user en vraag me dus af wat nu de gebruikelijke manier is om een script onder een andere user te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
@schumi2004
Ik denk dat je het commando su ipv sudo moet hebben?
Vwb taakplanner is mij niet helemaal duidelijk.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
kraades schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:09:
@schumi2004
Ik denk dat je het commando su ipv sudo moet hebben?
Vwb taakplanner is mij niet helemaal duidelijk.
Ik ga het eens met su proberen en kijken wat de taakplanner nu precies doet met wat simpellen scripts, thanks.

dit werkte iig niet:
code:
1
2
3
root@DS715:/volume1/@appstore/python/bin# su tvheadend-debug -c whoami
/volume1/@appstore/python/bin
su: failed to execute /sbin/nologin: No such file or directory

Dit werkte dan weer prima.
code:
1
2
root@DS715:/volume1/@appstore/python/bin# su -s /bin/sh tvheadend-debug -c whoami
tvheadend-debug

Nu wat scripjes maken en zien hoe dat zich gedraagt met de taakplanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
krijgt hier iemand met docker: oscam van linuxserver aan de praat ?
ik krijg maar geen toegang tot de webinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Ik heb een tijdje VPN server gebruikt. Tot vandaag zag ik ineens dat hij stopgezet was. Geprobeert weer te starten. Helaas. Ik krijg melding dat de poorten die VPN gebruikt (1701, 500 en 4500) al door een ander proces gebruikt worden. Ik heb de pakketten die ik stop kon zetten stopgezet, maar nog steeds dezelfde melding. Heb een poortscanner gebruikt, maar de genoemde poorten staan er niet bij. Hoe kom ik er nu achter welk process/pakket deze poorten in gebruik heeft? Ik wil VPN graag weer gebruiken.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@rimave
Als het niet vanuit DSM zelf wordt tegengehouden en er daadwerkelijk een proces draait dat de poort in gebruik houdt dan kan het als volgt: kraades in "[Synology] Packages"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
kraades schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:54:
@rimave
Als het niet vanuit DSM zelf wordt tegengehouden en er daadwerkelijk een proces draait dat de poort in gebruik houdt dan kan het als volgt: kraades in "[Synology] Packages"
Dank! Ook dat levert niets op. Op alle drie de poorten zit niks.

Update: Okay. Syno een reboot gegeven. Daarna gelijk VPN package gestart en voila.
Wel vaag, maar ok.

[ Voor 11% gewijzigd door rimave op 26-03-2017 22:23 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
kan het kloppen dat docker aardig wat cpu gebruikt ?
staat gemiddeld op 32% hier op een ds716+ viel me zonder docker eigenlijk nooit zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
virtua69 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 01:07:
kan het kloppen dat docker aardig wat cpu gebruikt ?
staat gemiddeld op 32% hier op een ds716+ viel me zonder docker eigenlijk nooit zo op.
Docker zelf? Dat zal wel meevallen. Verder hangt het natuurlijk af van de containers die je draait. En Linux systemen cachen veel van je geheugen dus het is niet altijd even goed te zien.

Ik heb zelf er 8 GB in gezet en eigenlijk geen omkijken meer naar het geheugen met een tiental containers.

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 28-03-2017 08:49 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

gielie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:01:
Ik ben Radarr aan configureren maar ik loop al vast op de newsnab instellingen voor spotweb, op github staat dit al een tijdje open. Weet iemand of er al een workarround is. Met Sonarr werkt spotweb wel goed.
Ik heb hetzelfde. Heb jij dit inmiddels opgelost? Volgens de ontwikkelaar van Radarr ligt het aan de oude versie van Spotweb. Ik draai de packaged versie op mijn DS414 maar zie dat Spotweb niet meer wordt geupdate door de packager...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
kraades schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:46:
[...]

Docker zelf? Dat zal wel meevallen. Verder hangt het natuurlijk af van de containers die je draait. En Linux systemen cachen veel van je geheugen dus het is niet altijd even goed te zien.

Ik heb zelf er 8 GB in gezet en eigenlijk geen omkijken meer naar het geheugen met een tiental containers.
Heb hem even opnieuw opgestart en is nu volgens mij normaal, zie hem althans niet meer boven aanstaan. Heb er trouwens toen der tijd ook 8 gig ingegooid, dacht toen der tijd aan overkill maar ben er nu wel blij dat ik dat gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:56
CSB schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:02:
[...]

Ik heb hetzelfde. Heb jij dit inmiddels opgelost? Volgens de ontwikkelaar van Radarr ligt het aan de oude versie van Spotweb. Ik draai de packaged versie op mijn DS414 maar zie dat Spotweb niet meer wordt geupdate door de packager...
Ik ben er niet meer mee bezig geweest omdat couchpotato aardig draait, als je de git link bekijkt zou het opglost moeten zijn. Ik raad je aan om spotweb handmatig te installeren.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:13
Ik probeer Logitech Media Server in Docker te draaien.
Op zich gaat dat prima (meerdere images geprobeerd) alleen wat ik niet voor elkaar krijg is om mijn muziek folder te mounten. Deze krijg ik niet zichtbaar behalve als ik op de muziek map de groep EVERYONE rechten geef. Dat zie ik alleen niet zitten dus daar wil ik vanaf.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Marcel_EA
Ik weet niet welke image maar dat zal 'm zitten in de user id en group id die je bij bijvoorbeeld de images van linuxserver kunt opgeven. Ik weet niet/denk niet dat dit bij elke image wordt voorzien.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik ben bang dat ik nog een hoop te leren heb qua docker. Dacht dat ik het toch al een beetje snapte.
hahaha

user id & group id snap ik maar ik zie niet waar ik die moet ingeven.
Via Docker op de Syno gaat dit allemaal automatisch?

Moet zeggen dat ik nu wel het nut van Docker in zie en wil eigenlijk straks alles via Docker laten lopen.
Maar krijg sommige dingen toch nog niet lekker voor elkaar.

Overigens meerdere images geprobeerd maar o.a. deze:
https://hub.docker.com/r/larsks/logitech-media-server/

https://hub.docker.com/r/gfjardim/logitechmediaserver/

https://hub.docker.com/r/snoopy86/logitechmediaserver/

[ Voor 21% gewijzigd door WRT54G op 31-03-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Marcel_EA
De naam van de gebruiker maakt verder niet uit. Die van op de host pietje heten en in de container jantje. Hetzelfde geldt voor de group. Belangrijk is dat de nummers overeen komt van uid en gid. Deze geeft je bij linuxserver image op via een environment variable. De image zorgt er dan voor dat de user en group die worden gebruikt in de container dezelfde nummers krijgen als die op de host.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
@kraades
Ahhh ok.
En dat is bij die andere images volgens mij niet mogelijk...?
Wellicht dat dat het probleem dan is.
Oplossing is dan een andere image zoeken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Marcel_EA
Op de GitHub pagina's van linuxserver.io staan de dockerfiles en de scripts. Mogelijk dat dan duidelijk wordt welke gebruiker wordt gebruikt en hoe uid/gid worden verwerkt. Exacte details zijn mij op dit moment niet bekend.

Je kunt overigens altijd zelf een image bouwen door de dockerfile aan te passen en hierna een docker build te doen. In het geval van linuxserver waar de sources op GitHub staan kunt je bv. een git clone doen om alles lokaal te zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door technorabilia op 31-03-2017 11:28 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
@kraades
Ok, thanks.
Overigens werken de images van Linuxserver.io "out of the box".
Het ging mij vooral om die andere mbt Logitech Media Server (LMS)
Las wel op het forum van LS.io dat ze er ook een gaan bouwen voor LMS.
Maar die is er helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Exocet schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:08:
Is het mogelijk om DS Video te koppelen aan trakt? Oftewel scrobblen van een gekeken serie of film na kijken via DS Video?
Is je dit ooit gelukt? Ik heb dezelfde vraag.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
EWK schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:50:
[...]

Is je dit ooit gelukt? Ik heb dezelfde vraag.
Ondertussen overgestapt naar QNAP, dus niet meer gelukt.
Heb toen ooit wel een progje gevonden om DNLA media wel te syncen, dacht het deze was:
https://github.com/cytec/SynoDLNAtrakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is , of voordelen zijn voor het draaien van docker containers ten opzichte van de bestaande packages??

ik heb een 1812+ NAS met 3GB geheugen en draai o.a. Sonarr, radarr, nzbget, spotweb, rutorrent en deluge.
Dit draait allemaal prima.

Ben benieuwd wat precies de voors en tegens zijn.

thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

Buzzie schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:12:
Kan iemand mij vertellen wat het voordeel is , of voordelen zijn voor het draaien van docker containers ten opzichte van de bestaande packages??

ik heb een 1812+ NAS met 3GB geheugen en draai o.a. Sonarr, radarr, nzbget, spotweb, rutorrent en deluge.
Dit draait allemaal prima.

Ben benieuwd wat precies de voors en tegens zijn.

thanks
Ik zou zeggen, lees even terug of zoek in dit topic, die vraag (en de antwoorden) zijn al vaker langsgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
mvds schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:49:
[...]

Ik zou zeggen, lees even terug of zoek in dit topic, die vraag (en de antwoorden) zijn al vaker langsgekomen :)
Vanavond wat meer tijd in gestoken en heb al wat containers draaien nu.
Alleen waar ik niet uit kom is het volgende.

Als ik vanuit een container verbinding wil maken met iets in het netwerk dan krijg ik geen verbinding.
Voorbeeld.

Sonarr draait op 192.168.1.1 poort 8989
Deluge draait op 192.168.1.1 poort 8112

Vanuit Sonarr kan ik geen verbinding maken om een client (deluge) toe te voegen.
Doe ik dit op basis van een DNS naam (dyndns.info:8112) dan werkt het wel.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik alles intern gewoon kan benaderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Buzzie schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:01:
[...]

Als ik vanuit een container verbinding wil maken met iets in het netwerk dan krijg ik geen verbinding.
Voorbeeld.

Vanuit Sonarr kan ik geen verbinding maken om een client (deluge) toe te voegen.

Het je de poortinstellingen goed staan? Deze staat standaard op auto waardoor je poortnummers automatisch veranderen bij bv. een restart. Je komt bij deze instelling door je draaiende container te stoppen, container te selecteren, op bewerken te klikken en op het tablad poortinstellingen te klikken. Ik heb bij lokale poort en containerpoort dezelfde poort ingevuld, zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1o2cck.png

Je kan voor de zekerheid ook de tutorials van Dr_Frankenstein's Tech Stuff nalopen. Hiermee heb ik alles makkelijk en snel kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Psvtje10 schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:21:
[...]

Het je de poortinstellingen goed staan? Deze staat standaard op auto waardoor je poortnummers automatisch veranderen bij bv. een restart. Je komt bij deze instelling door je draaiende container te stoppen, container te selecteren, op bewerken te klikken en op het tablad poortinstellingen te klikken. Ik heb bij lokale poort en containerpoort dezelfde poort ingevuld, zie afbeelding:

[afbeelding]

Je kan voor de zekerheid ook de tutorials van Dr_Frankenstein's Tech Stuff nalopen. Hiermee heb ik alles makkelijk en snel kunnen installeren.
Ja de poortinstellingen staan goed en ik kan de programma's goed benaderen.....dat is het probleem niet.
Het probleem is dat ik vanuit het programma een ander intern programma niet kan benaderen.....die in hetzelfde netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:49
Buzzie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:34:
[...]

Ja de poortinstellingen staan goed en ik kan de programma's goed benaderen.....dat is het probleem niet.
Het probleem is dat ik vanuit het programma een ander intern programma niet kan benaderen.....die in hetzelfde netwerk zit.
Je kan dus niet verwijzen naar IP en Poortnummer van de andere applicatie? Wat is het IP van je Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
loyske schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:54:
[...]

Je kan dus niet verwijzen naar IP en Poortnummer van de andere applicatie? Wat is het IP van je Synology?
klopt.

alle programma's draaien natuurlijk op mijn NAS.
die heeft als IP 192.168.1.121

Sonarr draait bijvoorbeeld op 192.168.1.121:8987 en is prima intern te benaderen. extern maakt me even niet uit.
In Sonarr maak ik gebruik van Jackett en deluge
Jackett is ook een docker en draait op poort 8986 en is prima intern te benaderen op 192.168.1.121:8986
Deluge draait nog niet op docker en is gewoon een package die draait op 8112

Vanuit Sonarr kan ik geen verbinding maken met Jackett op 192.168.1.121:8986
Vanuit Sonarr kan ik geen verbinding maken met Deluge op 192.168.1.121:8112
vanuit Sonarr kan ik WEL verbinding maken met Deluge op DNSnaam:8112

Lijkt er dus op dat het intern niet goed gaat maar weet niet waar ik het moet zoeken.
Sinds gisteren dus pas gaan kijken en spelen met Docker

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Buzzie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:31:
[...]

klopt.

Sonarr draait bijvoorbeeld op 192.168.1.121:8987 en is prima intern te benaderen. extern maakt me even niet uit.
Jackett is ook een docker en draait op poort 8986 en is prima intern te benaderen op 192.168.1.121:8986

Lijkt er dus op dat het intern niet goed gaat maar weet niet waar ik het moet zoeken.

Thanks
Vergeet niet uitgaand verkeer van je container netwerk (172.17.0.0 meestal) toe te staan naar buiten. Dus als Source address to any of wat je wilt.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Buzzie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:31:
[...]

klopt.

Thanks
Dat is echt vreemd. Ik draai bijvoorbeeld Spotweb en Sabnzb in docker. Ik kan sabnzb aanroepen vanuit Spotweb door http://192.168.1.121:10080 aan te roepen.
Vanuit Sonarr doe ik dit ook. Uiteraard wel ook met de API Key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Meauses schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:10:
[...]

Vergeet niet uitgaand verkeer van je container netwerk (172.17.0.0 meestal) toe te staan naar buiten. Dus als Source address to any of wat je wilt.
en hoe doe ik dat en waar??
loyske schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:13:
[...]

Dat is echt vreemd. Ik draai bijvoorbeeld Spotweb en Sabnzb in docker. Ik kan sabnzb aanroepen vanuit Spotweb door http://192.168.1.121:10080 aan te roepen.
Vanuit Sonarr doe ik dit ook. Uiteraard wel ook met de API Key.
ja vind ik oo...en gebruik ook die drfrankensteins page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Buzzie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:33:
[...]

en hoe doe ik dat en waar??

[...]
Onder configuratie scherm op je NAS naar Beveiliging gaan en dan Firewall. Dan maak je een nieuwe regel aan met als Bron-IP 172.17.0.0/16 (even checken onder Docker bij je Networks welke range het specifiek is). en dan Destination port: any of welke poort(en) je maar wilt.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmRuTToY
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Buzzie schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:01:
[...]

Voorbeeld.

Docker biedt de mogelijkheid om containers aan elkaar te linken. Zie hier en hier. Als je Deluge linkt aan Sonarr als "Deluge", kun je Deluge binnen Sonarr benaderen via "Deluge:8112".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Meauses schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:20:
[...]

Onder configuratie scherm op je NAS naar Beveiliging gaan en dan Firewall. Dan maak je een nieuwe regel aan met als Bron-IP 172.17.0.0/16 (even checken onder Docker bij je Networks welke range het specifiek is). en dan Destination port: any of welke poort(en) je maar wilt.
Thanks.
ik heb die rule erbij gezet maar ook dan kom ik er niet bij :(
heb voor de zekerheid ook even de NAS firewall uitgezet maar zelfs dan kan ik vanuit Sonarr/Radarr geen verbinding maken met Jackett.
EmRuTToY schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:26:
[...]

Docker biedt de mogelijkheid om containers aan elkaar te linken. Zie hier en hier. Als je Deluge linkt aan Sonarr als "Deluge", kun je Deluge binnen Sonarr benaderen via "Deluge:8112".
Thanks maar dat ziet er nog een beetje abracadabra uit voor mij....ben pas gisteren begonnen he en alles via de webgui starten en configureren dat gaat prima.
Overigens las ik dat de --link gaat verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Buzzie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:52:
Thanks maar dat ziet er nog een beetje abracadabra uit voor mij....ben pas gisteren begonnen he en alles via de webgui starten en configureren dat gaat prima.
Overigens las ik dat de --link gaat verdwijnen.
De webgui ondersteunt dit ook gewoon, je kan bij links gewoon de namen opgeven van de containers waarmee je wilt verbinden en dan kun je die naam gebruiken als hostname om met de ander te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Cartman! schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:12:
[...]

De webgui ondersteunt dit ook gewoon, je kan bij links gewoon de namen opgeven van de containers waarmee je wilt verbinden en dan kun je die naam gebruiken als hostname om met de ander te verbinden.
Ja die optie heb ik ook gevonden en ga ik ook even mee stoeien.
Wellicht dat dit ook geen docker probleem is maar meer iets anders.
Blijf het vreemd vinden dat als ik het via DNSnaam doe dat het dan wel goed gaat.

Bedankt allemaal in elk geval.
En anders blijf ik gewoon losse packages draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Buzzie op 04-04-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Buzzie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:20:
[...]
Ja die optie heb ik ook gevonden en ga ik ook even mee stoeien.
Wellicht dat dit ook geen docker probleem is maar meer iets anders.
Blijf het vreemd vinden dat als ik het via DNSnaam doe dat het dan wel goed gaat.
Dat komt omdat de containers onderling alleen over de interne dns mogen praten met elkaar mits je daar expliciet toestemming voor geeft.
Bedankt allemaal in elk geval.
En anders blijf ik gewoon losse packages draaien.
Ik wil niet meer terug naar losse packages ieder geval. Dit maakt zo makkelijk backups en je kan even snel een nieuwe versie of app proberen zonder allemaal meuk te hoeven installeren. Zo kwam ik er bij Sonarr achter dat het geen NL-series ondersteunt en een minuut later was het geheel weg zonder dat er nog dingen zijn achter gebleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
enige dingetje aan docker is het toevoegen van een externe usb, plex radarr sonarr of cp zien dit niet,verder een heel mooi programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Cartman! schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:00:
[...]

Dat komt omdat de containers onderling alleen over de interne dns mogen praten met elkaar mits je daar expliciet toestemming voor geeft.

[...]

Ik wil niet meer terug naar losse packages ieder geval. Dit maakt zo makkelijk backups en je kan even snel een nieuwe versie of app proberen zonder allemaal meuk te hoeven installeren. Zo kwam ik er bij Sonarr achter dat het geen NL-series ondersteunt en een minuut later was het geheel weg zonder dat er nog dingen zijn achter gebleven :)
Ik ben het met je eens dat het een heel mooi programma is met een hoop mogelijkheden.
Zeker het kunnen verwijderen en opnieuw installeren met behoud van settings is geweldig natuurlijk.
Alleen het kost een hele hoop tijd om alles netjes te configureren omdat je ook met andere rechten te maken hebt e.d.
Zo heb ik bijvoorbeeld in Sonarr 2 mappen waar mijn series staan.....en dat kan volgens mij niet in Sonarr want je kan maar 1x /tv opgeven.
Daarnaast snap ik soms ook niet dat ik ineens soms meldingen krijg van container does not exist bij het starten.

Ga me er wellicht een andere keer weer aan wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Buzzie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:16:
[...]
Zo heb ik bijvoorbeeld in Sonarr 2 mappen waar mijn series staan.....en dat kan volgens mij niet in Sonarr want je kan maar 1x /tv opgeven
De betreffende container ondersteunt dat dan wellicht niet nee. Je kan altijd een verzoek indienen van de maker ervan of (voor de gevordere gebruiker) de container "forken" en het zelf toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Cartman! schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:56:
[...]

De betreffende container ondersteunt dat dan wellicht niet nee. Je kan altijd een verzoek indienen van de maker ervan of (voor de gevordere gebruiker) de container "forken" en het zelf toevoegen.
Jij bent geen gevorderde gebruiker? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Sinds de laatste update van DSM kan ik Plex niet meer gebruiken. Nu heb ik hier al eens gelezen dat je hem dan moest de-installeren en opnieuw installeren. Echter na verwijdering vind ik hem in de packages niet meer terug. Is er nog een andere manier om Plex er weer op draaiende te krijgen?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik heb mijn Syno DS415+ helemaal opnieuw geïnstalleerd, van scratch.
Nu heb ik zojuist Photo Station weer geïnstalleerd maar ik kan de map "photo" niet aanpassen qua rechten.
Hiervoor kon ik dat zeker weten wel. Ik heb b.v. mijn media spelers (die een eigen account hebben in DSM) rechten gegeven om de photo map te kunnen lezen.

Ik maak gebruik van Photo Station accounts en geen DSM accounts voor Photo Station.
Toch blijf ik de melding krijgen dat ik de rechten via Photo Station moet instellen.

Heeft iemand een idee wat er mis is?
Voorheen kon ik gewoon accounts toevoegen op share niveau.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XBI0VoD.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Marcel_EA schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:12:
Ik heb mijn Syno DS415+ helemaal opnieuw geïnstalleerd, van scratch.
Nu heb ik zojuist Photo Station weer geïnstalleerd maar ik kan de map "photo" niet aanpassen qua rechten.
Hiervoor kon ik dat zeker weten wel. Ik heb b.v. mijn media spelers (die een eigen account hebben in DSM) rechten gegeven om de photo map te kunnen lezen.

Ik maak gebruik van Photo Station accounts en geen DSM accounts voor Photo Station.
Toch blijf ik de melding krijgen dat ik de rechten via Photo Station moet instellen.

Heeft iemand een idee wat er mis is?
Voorheen kon ik gewoon accounts toevoegen op share niveau.

[afbeelding]
Hier heb ik ook last van. Echter maak ik gebruik van LDAP accounts.
Lijkt erop wanneer de gebruiker in de photostation groep zit (lokaal, dus niet via ldap), dat de gebruiker wel toegang heeft.
Vind dit wel een grote misser, moet dus nu alle foto's via DSM uploaden ipv samba :/.
Mocht iemand hier tip voor hebben dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Buzzie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:16:
[...]
Zo heb ik bijvoorbeeld in Sonarr 2 mappen waar mijn series staan.....en dat kan volgens mij niet in Sonarr want je kan maar 1x /tv opgeven.
Je kan gewoon meerdere mappen mounten onder verschillende namen.
Dan kan je in Sonarr die 2 mappen toevoegen zoals je dat ook een niet docker package zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Brantje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:18:
[...]

Hier heb ik ook last van. Echter maak ik gebruik van LDAP accounts.
Lijkt erop wanneer de gebruiker in de photostation groep zit (lokaal, dus niet via ldap), dat de gebruiker wel toegang heeft.
Vind dit wel een grote misser, moet dus nu alle foto's via DSM uploaden ipv samba :/.
Mocht iemand hier tip voor hebben dan hou ik me aanbevolen.
Hmm vreemd!
Overigens heb ik helemaal geen photostation groep?

Voordat ik de DS415+ had leeggehaald kon dit nog wel.
Wellicht een overgebleven instelling van DSM 5.2 of zo... Die ie meegenomen had naar nieuwere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Marcel_EA schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:23:
[...]

Hmm vreemd!
Overigens heb ik helemaal geen photostation groep?

Voordat ik de DS415+ had leeggehaald kon dit nog wel.
Wellicht een overgebleven instelling van DSM 5.2 of zo... Die ie meegenomen had naar nieuwere versies.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6aU3Hlw.png
Naar je 'photo' map gaan, kies een submap, en dan 'Eigenschappen'.
Kan me herinneren dat het met DSM 5.2 nog wel goed werkte.
Moet dus sinds DSM 6 zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Brantje op 05-04-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
@Brantje
Bij mij staat daar ipv PhotoStation gewoon Users.

Het probleem is alleen dat geen enkele gebruiker (behalve admin) in de share kan, dus de submappen kan ik ook niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Hmm ben momenteel niet thuis, maar als de submappen gewoon users als groep heeft dan zou het (in theorie), mogelijk zijn om via \\DISKSTATION\photo\<map> te benaderen, nogmaals ik kan dit nu niet testen.

Een andere mogelijkheid is een soort van mirror (ln -s maybe?) van de map photo die wel door alle gebruikers te benaderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Brantje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:38:
Hmm ben momenteel niet thuis, maar als de submappen gewoon users als groep heeft dan zou het (in theorie), mogelijk zijn om via \\DISKSTATION\photo\<map> te benaderen, nogmaals ik kan dit nu niet testen.
Zojuist geprobeerd maar is niet gelukt.
Kan niet direct naar de map gaan via explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Marcel_EA schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:43:
[...]

Zojuist geprobeerd maar is niet gelukt.
Kan niet direct naar de map gaan via explorer.
Op het forum van synology zijn ook een aantal topics te vinden met dit probleem.
Echter heeft geen van allen een antwoord gekregen waar we wat mee kunnen doen.

Zou je de ln -s optie kunnen proberen?
Dit kan je op de volgende manier proberen (Ik ga er vanuit dat alles op volume1 staat)

- Maak in DSM een nieuwe share aan (Eg Foto)
- SSH naar de nas
- sudo su
- cd /volume1
- rm -rf Foto
- ln -s /volume1/photo /volume1/foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Brantje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:14:
[...]

Op het forum van synology zijn ook een aantal topics te vinden met dit probleem.
Echter heeft geen van allen een antwoord gekregen waar we wat mee kunnen doen.

Zou je de ln -s optie kunnen proberen?
Dit kan je op de volgende manier proberen (Ik ga er vanuit dat alles op volume1 staat)

- Maak in DSM een nieuwe share aan (Eg Foto)
- SSH naar de nas
- sudo su
- cd /volume1
- rm -rf Foto
- ln -s /volume1/photo /volume1/foto
Geprobeerd maar werkt niet.
Overigens ging dit commando niet "rm -rf pictures"
(had map gemaakt pictures)

Het zou voor mij prima zijn om de map photo alleen voor photo station te gebruiken.
Wat ik zou willen is dan alle foto's in de map "pictures" te zetten en deze te symlinken naar de map "photo".
Zodat nieuwe foto's in de map pictures kan zetten en dan photo station (via symlink) dan ziet dat er wat nieuws is en deze dan showt op de photo station pagina.

[ Voor 21% gewijzigd door WRT54G op 05-04-2017 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
gertjuhh schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:20:
[...]

Je kan gewoon meerdere mappen mounten onder verschillende namen.
Dan kan je in Sonarr die 2 mappen toevoegen zoals je dat ook een niet docker package zou doen.
hmmm
ik heb dat niet voor elkaar gekregen.
maak jij daar ook gebruik van??
anders zou ik graag een screenshot zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Gewoon op dezelfde manier als je de initiele mapping maakt, maar dan met een andere naam
bijvoorbeeld /videos/tv --> /tv en /andereVideos/tv --> /tv2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
Ik lees dat diverse personen hier Spotweb draaiend hebben gekregen in Docker. Heeft iemand een tutorial? Tutorials van andere packages zijn er genoeg maar van Spotweb krijg ik niks gevonden. Wellicht omdat het een programma is dat vooral door Nederlanders wordt gebruikt? :?

Edit: hetzelfde geld eigenlijk ook voor Autosub. :)

[ Voor 9% gewijzigd door TheNameIsBart op 06-04-2017 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Marcel_EA schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:34:
[...]

Het zou voor mij prima zijn om de map photo alleen voor photo station te gebruiken.
Wat ik zou willen is dan alle foto's in de map "pictures" te zetten en deze te symlinken naar de map "photo".
Zodat nieuwe foto's in de map pictures kan zetten en dan photo station (via symlink) dan ziet dat er wat nieuws is en deze dan showt op de photo station pagina.
Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtua
[quote]Psvtje10 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:09:
Ik lees dat diverse personen hier Spotweb draaiend hebben gekregen in Docker. Heeft iemand een tutorial? Tutorials van andere packages zijn er genoeg maar van Spotweb krijg ik niks gevonden. Wellicht omdat het een programma is dat vooral door Nederlanders wordt gebruikt? :?

[/quote
Linixserver-msql erop zetten, inloggen met putty ,log in met sudo su -
ga naar ; docker exec -it linuxserver-mysql1 mysql -p
voor het wachtwoord klik je op enter.
vul de volgende comando`s in:
Install a MySQL docker with parameter MYSQL_ROOT_PASSWORD
Create user spotweb with password spotweb, give permissions and create db:
• CREATE USER 'spotweb'@'localhost' IDENTIFIED BY 'spotweb';
• CREATE USER 'spotweb'@'%' IDENTIFIED BY 'spotweb';
• GRANT ALL ON *.* TO 'spotweb'@'localhost';
• GRANT ALL ON *.* TO 'spotweb'@'%';
• CREATE DATABASE spotweb;
sluit af met (\q)
Dan spotweb koppelen aan mysql en de setup volgen in de webbrowser, dank aan mensen in dit forum zoals kraades 😃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@Psvtje10
Zoiets moet het zijn: kraades in "[Synology] Packages"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:54
Hallo allemaal,na een crash alles opnieuw opgezet op mijn nas en nu via docker proberen te draaien,het enig wat niet wil werken is headphones,zowel niet automatisch toegewezen poort of zelf ingevuld.

ik weet het niet meer want via de spk wil headphones ook al niet opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameIsBart
  • Niet online
virtua69 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:10:
[quote]Psvtje10 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:09:

[/quote
Linixserver-msql erop zetten, inloggen met putty ,log in met sudo su -
ga naar ; docker exec -it linuxserver-mysql1 mysql -p
voor het wachtwoord klik je op enter.
vul de volgende comando`s in:
Install a MySQL docker with parameter MYSQL_ROOT_PASSWORD
Create user spotweb with password spotweb, give permissions and create db:
• CREATE USER 'spotweb'@'localhost' IDENTIFIED BY 'spotweb';
• CREATE USER 'spotweb'@'%' IDENTIFIED BY 'spotweb';
• GRANT ALL ON *.* TO 'spotweb'@'localhost';
• GRANT ALL ON *.* TO 'spotweb'@'%';
• CREATE DATABASE spotweb;
sluit af met (\q)
Dan spotweb koppelen aan mysql en de setup volgen in de webbrowser, dank aan mensen in dit forum zoals kraades 😃
Thanks! Ik ga er vanavond eens mee aan de slag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
weet iemand hoe je spotweb permanent aan mysql kan linken?

ik heb dus het volgende probleem met docker mysql en spotweb
dat als ik docker mysql herstart hij een nieuw intern ip krijgt 172.17.0.X
en dan moet ik iedere keer in ssh inloggen en dan docker inspect mysql intypen en vervolgens
spotweb image afsluiten en bij environment het ip aanpassen.
en dit iedere keer ik de nas of docker mysql herstart.

verder zag ik ook dat er een docker watchtower is en wou het eens uittesten maar die heeft mijn docker images gewoon verwijderd en gewoon blank terug geinstalleerd zonder de settings terug te zetten.
ik zoek nog naar een gemakkelijke manier om docker images te updaten naar laatste versie zonder al mijn settings te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@redboyke
Je geeft toch als de mysql host het ip adres van je nas op? Die verandert niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
kraades schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 23:03:
@redboyke
Je geeft toch als de mysql host het ip adres van je nas op? Die verandert niet.
dat was eigenlijk het eerste dat ik had ingevuld toen ik spotweb tijdje terug installeerde en toen kreeg ik iedere keer error 502. maar nu werkt het blijkbaar wel met geupdate image. thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@redboyke
Watchtower ken ik niet maar via de command line zou je een script kunnen uitvoeren met al je docker create commando's waar al de settings (poort, variabelen etc) in staan.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
@kraades probleem daarmee is dat ik bij een paar dockers niet alle volumes kan zetten.
lijkt wel of alsof wanneer je docker create command doet dat je daar minder dingen in kunt zetten.
weet nietmeer bij welke maar dan kreeg ik bv plots een parsing error terwijl als ik een paar -v wegliet dat het wel in orde was en ze waren juist getyped.enige oplossing was toen via synology de volumes manueel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
redboyke schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:52:
weet iemand hoe je spotweb permanent aan mysql kan linken?

ik heb dus het volgende probleem met docker mysql en spotweb
dat als ik docker mysql herstart hij een nieuw intern ip krijgt 172.17.0.X
en dan moet ik iedere keer in ssh inloggen en dan docker inspect mysql intypen en vervolgens
spotweb image afsluiten en bij environment het ip aanpassen.
en dit iedere keer ik de nas of docker mysql herstart.

verder zag ik ook dat er een docker watchtower is en wou het eens uittesten maar die heeft mijn docker images gewoon verwijderd en gewoon blank terug geinstalleerd zonder de settings terug te zetten.
ik zoek nog naar een gemakkelijke manier om docker images te updaten naar laatste versie zonder al mijn settings te verliezen.
Je kan dan de MySQL container linken aan de Spotweb container onder "Koppelingen". Daar zet je de containernaam van je MySQL container. Je hoeft dan geen verwijzing op basis van IP te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 00:46
Heeft iemand hier toevallig ervaring met VirtualBox?

Ik heb zojuist mijn 716+II binnengekregen, eigenlijk alles werkt er perfect op behalve VirtualBox.

Wat is het probleem? Zodra ik deze probeer te installeren krijg ik de error "Failed to install "Virtualbox"". Dat is het, geen uitleg of iets, alleen Failed to install.

Iemand een idee hoe ik deze tóch kan installeren ? Ik wil graag een win XP/7 virtualbox opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
iaxe393 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 20:14:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met VirtualBox?

Ik heb zojuist mijn 716+II binnengekregen, eigenlijk alles werkt er perfect op behalve VirtualBox.

Wat is het probleem? Zodra ik deze probeer te installeren krijg ik de error "Failed to install "Virtualbox"". Dat is het, geen uitleg of iets, alleen Failed to install.

Iemand een idee hoe ik deze tóch kan installeren ? Ik wil graag een win XP/7 virtualbox opzetten.
Dat draait toch al maanden niet meer sinds het nieuwe securitybeleid van DSM, of is dat al gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Sinds DSM 6 krijg je die niet meer werkende helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
De package is inmiddels geupdate en werkt op DSM6 (volgens the interwebs)

Hij draait hier inmiddels ook maar loop nu (uiteraard) tegen het volgende probleem aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Exception Object
(
[message:protected] => Could not connect to host (http://127.0.0.1:18083)
[string:Exception:private] => 
[code:protected] => 64
[file:protected] => /volume1/web/phpvirtualbox/lib/ajax.php
[line:protected] => 128
[trace:Exception:private] => Array
(
)

[previous:Exception:private] => 
)

Dus zit alsnog vast :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Ik krijg het pakket niet geinstalleerd?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Tortelli schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:44:
Ik krijg het pakket niet geinstalleerd?.
welke versie gebruik je ? Ik moest ook een iets oudere pakken om succesvol te kunnen installeren. (de laatste stable versie iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

iaxe393 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:46:
[...]

welke versie gebruik je ? Ik moest ook een iets oudere pakken om succesvol te kunnen installeren. (de laatste stable versie iig)
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/Virtualbox_issue.PNG
Draai DSM 6.1-15047 Update 2 op een DS1815+ (met 16GB ram ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Tortelli schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:50:
[...]

[afbeelding]
Draai DSM 6.1-15047 Update 2 op een DS1815+ (met 16GB ram ;) )
Probeer dan : VirtualBox_x64_5.0.36-114008-1.spk eens :) die doet het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

iaxe393 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:51:
[...]

Probeer dan : VirtualBox_x64_5.0.36-114008-1.spk eens :) die doet het wel
Ik kom verder;
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/Virtualbox_issue2.PNG

Heb virtualbox draaiende gehad vlak voordat ik naar DSM6 ging. Echter was mijn W7 machine daarop niet super stabiel.

Edit: oplossing staat hier denk ik
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=129473
Lijkt een issue met php 7 te zijn, morgen eens proberen.

[ Voor 33% gewijzigd door Tortelli op 13-04-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Tortelli schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:02:
[...]

Ik kom verder;
[afbeelding]

Heb virtualbox draaiende gehad vlak voordat ik naar DSM6 ging. Echter was mijn W7 machine daarop niet super stabiel.
Jammer dat het zo 'lekker' werkt ;(

Had eigenlijk steiekem best wel speciaal die 716 gekocht voor win xp op te runnen om wat windowsbotjes te laten draaien ipv op mn normale PC.

Las op internet dat dit goed werkte bij andere mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Tortelli schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:02:
[...]

Ik kom verder;
[afbeelding]

Edit: oplossing staat hier denk ik
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=129473
Lijkt een issue met php 7 te zijn, morgen eens proberen.
gezien jij het programma kent, misschien dat jij mij iets kan vertellen dan.

als ik alle packages + het programma installeer dan hoor ik er toch in te kunnen? Of moet ik nog heel veel andere dingen doen / instellen voor ik er in kan. Bijvoorbeeld iets met die PHP server ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Oeh hij doet het hier!

heb de laatste release gepakt van de website, die installeerde opeens (is de laatste beta)

vervolgens alle programma;s (apache, php en webserver) geinstalleerd

bij webserver ding heb ik alle settings goed gezet en SOAP aangezet

en nu doet ie 't <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
kunnen jullie me een paar voorbeelden geven waar je VirtualBox voor kan gebruiken?
begin wel nieuwsgierig te worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Je kunt een Windows installatie draaien op je Synology. Wat je daarmee kunt doen lijkt me duidelijk....
Er zijn zat kleine services die je (remote) wilt kunnen benaderen, daar is dit ideaal voor.

Hou er wel rekening mee dat je minimaal een 4GB ram nodig hebt in je NAS wil je hier serieus gebruik van kunnen maken als je een Windows OS wilt draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb het destijds geïnstalleerd gehad op een DS716+ met 8 GB.

Laten we zeggen dat het werkt maar qua performance moet je er niet te veel van verwachten. Windows 7 en 10 geprobeerd.

Als je een desktop wilt dan kun je beter bv Debian of Ubuntu draaien in Docker. Dat performt wel aardig.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Is het misschien niet handig als de topic start bijgewerkt wordt met sources die nog wel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
ik heb Ubuntu geïnstalleerd in docker, maar hoe krijg je dan een desktop omgeving? snap ff niet hoe je in moet loggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Iemand meer weet van Jackett?

Sinds kort lijkt het er op dat public/private er niet meer is, maar enkel private. Public lijkt volledig weg te zijn.

Ook wanneer ik binnen de package een update uitvoer. Wilt Jackett niet meer starten bij uitvoeren, hij wordt direct weer stop gezet.

Gaat iets in ieder geval niet helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Novarion schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:51:
Iemand meer weet van Jackett?

Sinds kort lijkt het er op dat public/private er niet meer is, maar enkel private. Public lijkt volledig weg te zijn.

Ook wanneer ik binnen de package een update uitvoer. Wilt Jackett niet meer starten bij uitvoeren, hij wordt direct weer stop gezet.

Gaat iets in ieder geval niet helemaal goed!
Ik heb Jackett in docker draaien en daar heb ik wel public sites in staan.
niet veel maar wel wat.

versie 0.7.1287.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
virtua69 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:40:
ik heb Ubuntu geïnstalleerd in docker, maar hoe krijg je dan een desktop omgeving? snap ff niet hoe je in moet loggen...
Je kunt dan een VNC server installeren. Hierna kun je met een VNC client verbinding maken met de desktop.

Er is ook nog zoiets als noVNC, een VNC client in HTML5. Dan kun je via een browser verbinding maken door een URL in te geven.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:52

elsinga

=8-)

Is er ook een mogelijkheid om (alleen) Chrome in Docker te draaien en daar dan met noVNC naartoe te connecten? Doel is om thuis een browser te hebben draaien met alleen een HTTPS verbinding vanaf de rest van de wereld er naartoe, zodat ik niet afhankelijk ben van de beperkingen (URL blacklist, browser mogelijkheden, sniffing) van andere locaties (zoals internet cafe, klant).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
@elsinga
Je hebt toegang tot de gehele desktop inclusief Chrome etc.
Vwb de poorten zou je eens moeten uitproberen maar dat moet wel lukken.
Je kunt noVNC zelf installeren of zelf een image maken obv een aangepaste dockerfile of je kijkt eens naar een kant en klare op docker hub.

Demo noVNC:

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:52

elsinga

=8-)

@kraades, dank. Ik hoopte eigenlijk op een losse Chrome, zonder onderliggend (zware) OS. Mijn DS412+ heeft maar 1GB geheugen tenslotte. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@elsinga
Je kunt ook een ander OS gebruiken bijvoorbeeld lightweight Alpine.
https://hub.docker.com/_/alpine/
Er zijn verschillende kant en klare image te vinden op docker hub.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Mischien weet dit iemand,het zijn mijn laatste puzzelstukjes van docker waar ik niet uitkom.
Ik heb in docker oscam draaiend alleen heeft de gebruiker die ik invul bij PUID of PGID geen rechten tot de kaartlezer, nu heb ik gevonden als je inlogt met putty en invult: sudo chown username /dev/ttyUSB0 en vervolgens dmesg invult dat de gebruiker van oscam wel rechten krijgt en werkt het dus wel.
Echter als ik de nas opstart zijn deze rechten verdwenen en kan ik dit dus opnieuw doen.
Je kan prima rechten verlen op een externe schijf maar voor een kaartlezer is dit dus niet het geval in dsm zelf.
verder draai ik spotweb in docker.
Werkt goed echter achter een reverse proxy heb ik geen succes,als ik dat gebruik van dsm zelf krijg ik maar een wazige pagina, via mijnip:nr logt die wel goed in.
voor docker werkte dit perfect, geen man over boord maar zie het toch graag anders.
tvheadend,nzbget,sonarr,radarr,jacket,nzbhydra enz werkt trouwens wel goed
Iemand een idee wat ik anders kan doen? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Virtua op 19-04-2017 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08 12:40
Ik heb op zowel een windows phone als een android toestel DS Audio draaien. Via DS Audio stream ik muziek naar een Pioneer receiver. Dit heeft altijd prima gefunctioneerd. Echter kan ik momenteel in de DS Audio app geen enkele speler kiezen, behalve van het toestel zelf. Echter vanaf een willekeurige pc zijn zowel de Pioneer receiver als Panasonic tv benaderbaar.

Ik heb in de instellingen van DS audio gekeken. Zelfs de rechten van de gebruikers gecontroleerd, maar ik zie niets vreemd. Wie o wie weet wat er hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik gebruik DokuWiki. Ben alleen mijn password hiervoor kwijt..Nu kan je password recovery doen maar mijn mailserver is niet geconfigureerd..Nu lees ik dat je het password kan vervangen in conf/users.auth.php. https://forum.dokuwiki.org/thread/2778
Alleen waar vind ik dit bestand op mijn Nas?
Ik zoek op /volume1/@appstore/DokuWiki/ maar daar kan ik geen files vinden. Wel een dokuwiki_file.all waarin dingen lijken te zitten. Maar dit is een file en geen directory :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 20:59
Ik heb Python geïnstalleerd, ik heb een download map met schrijf en lees rechten, maar als ik SABnzbd probeer te starten geeft hij de melding: "Kon de pakketservice niet starten". Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mr_gadget schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 22:13:
Ik gebruik DokuWiki. Ben alleen mijn password hiervoor kwijt..Nu kan je password recovery doen maar mijn mailserver is niet geconfigureerd..Nu lees ik dat je het password kan vervangen in conf/users.auth.php. https://forum.dokuwiki.org/thread/2778
Alleen waar vind ik dit bestand op mijn Nas?
Ik zoek op /volume1/@appstore/DokuWiki/ maar daar kan ik geen files vinden. Wel een dokuwiki_file.all waarin dingen lijken te zitten. Maar dit is een file en geen directory :?
Misschien heb je het al gevonden, maar heb je al via ssh ingelogt en een find command geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

dimmak schreef op woensdag 26 april 2017 @ 11:07:
Ik heb Python geïnstalleerd, ik heb een download map met schrijf en lees rechten, maar als ik SABnzbd probeer te starten geeft hij de melding: "Kon de pakketservice niet starten". Iemand enig idee?
Dit is een rechte kwestie.
Via ssh het volgende uitvoeren:
sudo vi /var/packages/sabnzbd/scripts/start-stop-status

Zoeken naar de regel met "USER=". Pas na de "=", het aan naar root

Zie overigens ook de volgende link: * klik *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 08:34
Wanneer komt er eens een update voor NZBget? 16.4 is wel erg oud nu. Op het synoforum vind ik geen antwoord. Iemand hier een idee? Ben tijdelijk maar naar Sabnzbd geswitcht, maar die is logger en soms wat traag, zelfs op een DS916+ met 8GB :)
Pagina: 1 ... 50 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.