Hmm , dat is jammer. Ik ga eens kijken of ik alles dan nog eens upload of ik het bij Cloud Sync hou. Het gaat om 1400 GB, dus een nieuwe upload zal wel even duren.kraades schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:44:
Hergebruik van eerdere niet-hyper backup backups is niet mogelijk.
Je moet inderdaad nog een "subdirectory" opgeven.
Ik heb deze handleiding gevolgd en heb nu pi-hole op mijn DS412+Tortelli schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 13:52:
Ik zit te kijken om Pi-hole in docker te draaien op mij Synology
Ik heb Videostation geïnstalleerd staan maar als ik, lees: Sickrage, een nieuwe video toevoeg dan wordt deze niet automatisch geïndexeerd. Ik moet naar instellingen gaan en dan op re-index drukken voordat de nieuwe video's worden opgepikt. Dit lijkt mij niet de bedoeling?
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Sonarr geeft de synology een opdracht mee om de nieuwe video op te nemen in zijn index.The_Worst schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:33:
Ik heb Videostation geïnstalleerd staan maar als ik, lees: Sickrage, een nieuwe video toevoeg dan wordt deze niet automatisch geïndexeerd. Ik moet naar instellingen gaan en dan op re-index drukken voordat de nieuwe video's worden opgepikt. Dit lijkt mij niet de bedoeling?
Als Sickrage deze optie niet heeft kan je ook dit onderstaande commando eens of een paar keer per dag laten draaien via een scheduled task (in Control Panel\Task Schedulerer):
/usr/syno/bin/synoindex -R [directory om te laten indexen]
(dus bv: /usr/syno/bin/synoindex -R /volume1/video/series)
EDIT:
Via Google kwam ik op dit:
"Under notifications there's an option for notifying the synology indexer. Might try that if you haven't."
[ Voor 8% gewijzigd door niq op 06-02-2017 14:50 . Reden: google antwoord ]
Inderdaad, je was mij net voor. Als je een bestand wegschrijft via een Windows-share dan wordt de index direct bijgewerkt maar als je een bestand intern verplaatst niet.niq schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:42:
[...]
Sonarr geeft de synology een opdracht mee om de nieuwe video op te nemen in zijn index.
Als Sickrage deze optie niet heeft kan je ook dit onderstaande commando eens of een paar keer per dag laten draaien via een scheduled task (in Control Panel\Task Schedulerer):
/usr/syno/bin/synoindex -R [directory om te laten indexen]
(dus bv: /usr/syno/bin/synoindex -R /volume1/video/series)
EDIT:
Via Google kwam ik op dit:
"Under notifications there's an option for notifying the synology indexer. Might try that if you haven't."
Je moet in Sickrage bij de Notifcation-settings Synology aanvinken. Bij Radarr en Sonarr moet je naar Settings -> Connect.
Let op: als je de bovenstaande programma's draait in Docker dan werkt dit niet direct omdat de rest van het systeem afgeschermd is en dus de indexer ook niet bereikbaar is. Om hieromheen te werken moet je simple-synoindex-server installeren. Dit vormt een brug tussen een Docker en de indexing-service.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik heb sinds een paar dagen een raar probleem met photostation. Lokaal kan ik gewoon inloggen. Via internet niet meer. Het heeft altijd gewoon gewerkt en ik heb niets aan mijn poort instellingen veranderd.
Als ik via Chrome probeer in te loggen, dan gaat hij Login.php proberen te downloaden ipv gebruiken. Lokaal gebeurd dit niet.
de Android app geeft via internet een onbekende fout.
Iemand die dit probleem ook heeft gehad?
Als ik via Chrome probeer in te loggen, dan gaat hij Login.php proberen te downloaden ipv gebruiken. Lokaal gebeurd dit niet.
de Android app geeft via internet een onbekende fout.
Iemand die dit probleem ook heeft gehad?
Wat staat er in login.php als je het bestand opent met kladblok of iets vergelijkbaars? Heeft de router misschien een firmware-upgrade gehad waardoor deze instellingen zijn gewijzigd? Router al eens herstart?
Ik heb al een tijdje "last" van het volgende:
Bij het gebruik van CMS kan ik alleen de packages updaten die niet op de Syno staan waar CMS op actief is.
Updates:

Deze zijn per Syno uit te voeren behalve op de Syno met CMS:

Logging geeft aan dat dit door een upload fail komt:

Iemand bekend met dit fenomeen?
Bij het gebruik van CMS kan ik alleen de packages updaten die niet op de Syno staan waar CMS op actief is.
Updates:

Deze zijn per Syno uit te voeren behalve op de Syno met CMS:

Logging geeft aan dat dit door een upload fail komt:

Iemand bekend met dit fenomeen?
Iemand ervaring met de package van Duplicati?
Ik heb de SPK van de website gehaald en geïnstalleerd.
Eerst Mono geïnstalleerd, aangezien deze vereist is. Daarna Duplicati.
Maar zodra ik Duplicati wil openen (via het icoon in DSM of via de browser ip:8200) dan krijg ik te zien: connection to the server is lost.
Ik kom dus niet verder. Iemand hier ervaring mee/oplossing?
[update]
Het volgende zelf gevonden en kan nu de webinterface wel bereiken!
https://groups.google.com...pic/duplicati/6zdd9X_s9sY
The latest DSM (6.x) seems to have the MonoPosixHelper problem fixed.
The Duplicati webserver is hidden behind the DSM webserver, which proxies all calls to the webserver. You can look at the proxy script in /var/packages/Duplicati/target/webroot/nph-proxy.cgi and enable logging from the proxy. This enables you to access Duplicati without opening additional firewall ports.
If you connect directly to port 8200, you need to remove the proxy setup, which is loaded from webroot/package/ngax/package.js. You can just delete/rename the file.
Ik heb de SPK van de website gehaald en geïnstalleerd.
Eerst Mono geïnstalleerd, aangezien deze vereist is. Daarna Duplicati.
Maar zodra ik Duplicati wil openen (via het icoon in DSM of via de browser ip:8200) dan krijg ik te zien: connection to the server is lost.
Ik kom dus niet verder. Iemand hier ervaring mee/oplossing?
[update]
Het volgende zelf gevonden en kan nu de webinterface wel bereiken!
https://groups.google.com...pic/duplicati/6zdd9X_s9sY
The latest DSM (6.x) seems to have the MonoPosixHelper problem fixed.
The Duplicati webserver is hidden behind the DSM webserver, which proxies all calls to the webserver. You can look at the proxy script in /var/packages/Duplicati/target/webroot/nph-proxy.cgi and enable logging from the proxy. This enables you to access Duplicati without opening additional firewall ports.
If you connect directly to port 8200, you need to remove the proxy setup, which is loaded from webroot/package/ngax/package.js. You can just delete/rename the file.
[ Voor 58% gewijzigd door WRT54G op 09-02-2017 12:03 ]
Ik heb momenteel NZBget geïnstalleerd van synology community alleen dit is versie 16.4 de laatste stable is 17.1, hoe kan ik deze bijwerken of moet ik deze dan zelf compileren?
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
http://syno.whocarez.nl of zelf compilen.Hari-Bo schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:43:
Ik heb momenteel NZBget geïnstalleerd van synology community alleen dit is versie 16.4 de laatste stable is 17.1, hoe kan ik deze bijwerken of moet ik deze dan zelf compileren?
Deze repository kon ik nog niet, dank je!schumi2004 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:58:
[...]
http://syno.whocarez.nl of zelf compilen.
Is er trouwens een rede dat de package van synology community niet meer bijgewerkt wordt?
[ Voor 17% gewijzigd door Hari-Bo op 12-02-2017 19:26 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Ja, DSM6 en repo is van mijHari-Bo schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:12:
[...]
Deze repository kon ik nog niet, dank je!
Is er trouwens een rede dat de package van synology community niet meer bijgewerkt wordt?
* schumi2004 hides.
[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 12-02-2017 19:42 ]
Ik had laatst die versie geïnstalleerd van je repo, in het begin werkte het goed, echter na twee dagen kreeg ik NZBget niet meer geopend, toen heb ik die van jouw repo weer verwijderd en die van syno community weer geactiveerd. Kan het ermee te maken hebben dat ik de settings uit 16.4 heb geëxporteerd en deze heb geïmporteerd in V17?schumi2004 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:58:
[...]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Hay,
ik heb net een nieuwe Synology (2x 2 tb schijven) en vers van de pers geinstalleerd.
Nu wil ik er graag couchpotato, headphones en sickbeard op installeren. De installatie gaat, maar de applicaties openen niet: ik krijg dan de foutmelding 'kon de pakketservices niet uitvoeren'.
Ik heb als pakketbronnen:
- packages.synocommunity.com en
- cphub.net
M''n 'vertrouwensniveau' staat op pakketten van alle uitgevers installeren.
Ik heb verschillende oplossingen gelezen online, maar die leken me allemaal erg oud (~1 jaar oud) en gaven verschillende oplossingen (van het maken van een aparte user tot het gebruiken van de root...)
Voordat ik daar induik, ben ik benieuwd of iemand me de oorzaak kan uitleggen + in één oplossingsrichting kan sturen.
Het ziet er niet naar uit alsof er op dit moment 101 vragen over gesteld worden, dsu ik denk dat het op te lossen is
.
Dit is m'n eerste NAS en ik ben er vrij nieuw mee, dus wat extra uitleg is erg welkom
ik heb net een nieuwe Synology (2x 2 tb schijven) en vers van de pers geinstalleerd.
Nu wil ik er graag couchpotato, headphones en sickbeard op installeren. De installatie gaat, maar de applicaties openen niet: ik krijg dan de foutmelding 'kon de pakketservices niet uitvoeren'.
- cphub.net
Ik heb verschillende oplossingen gelezen online, maar die leken me allemaal erg oud (~1 jaar oud) en gaven verschillende oplossingen (van het maken van een aparte user tot het gebruiken van de root...)
Voordat ik daar induik, ben ik benieuwd of iemand me de oorzaak kan uitleggen + in één oplossingsrichting kan sturen.
Het ziet er niet naar uit alsof er op dit moment 101 vragen over gesteld worden, dsu ik denk dat het op te lossen is
Dit is m'n eerste NAS en ik ben er vrij nieuw mee, dus wat extra uitleg is erg welkom
Geen idee, ik draai hem hier nog steeds als main downloader. Zit nu zelfs op 18.0.**** testing versie en deze draait ook zonder problemen.miicker schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:32:
[...]
Ik had laatst die versie geïnstalleerd van je repo, in het begin werkte het goed, echter na twee dagen kreeg ik NZBget niet meer geopend, toen heb ik die van jouw repo weer verwijderd en die van syno community weer geactiveerd. Kan het ermee te maken hebben dat ik de settings uit 16.4 heb geëxporteerd en deze heb geïmporteerd in V17?
Als ie nu crashed of iets zou ik eerst via CLI starten en de logs na checken, dan kunnen we iets concreets zeggen
Ik heb een paar dagen geleden mijn DS214 vervangen voor een xpenology systeem en had hetzelfde probleem. Na 1,5 uur frustratie bleek een herstart van Synology voldoende, volgens mij bleken de firewall regels niet gelijk toegepast te worden.SaraWee schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:09:
Hay,
- cphub.net
Het ziet er niet naar uit alsof er op dit moment 101 vragen over gesteld worden, dsu ik denk dat het op te lossen is.
Oftewel: probeer een reboot
Ah, thanks voor je snelle reactie. Ik herstart 'm gelijk: ik zal een update posten zo
Ik heb dit probleem met vrijwel alle packages op mijn 216play, echt onwijs irritant. Na het installeren van een nieuw programma moet ik haast altijd herstarten.SaraWee schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:23:
Ah, thanks voor je snelle reactie. Ik herstart 'm gelijk: ik zal een update posten zo
Herstarten is niet direct nodig hoor. Het toevoegen van de user aan /etc/shadow file is vaak het issue, als je dit handmatig doet werkt het meteenmiicker schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:26:
[...]
Ik heb dit probleem met vrijwel alle packages op mijn 216play, echt onwijs irritant. Na het installeren van een nieuw programma moet ik haast altijd herstarten.
Ah oke thanks.schumi2004 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:27:
[...]
Herstarten is niet direct nodig hoor. Het toevoegen van de user aan /etc/shadow file is vaak het issue, als je dit handmatig doet werkt het meteen
Heb je trouwens nog tijd gehad om te spelen met het Material Dashboard?
Nou, herstarten deed't'm wel...schumi2004 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:27:
[...]
Herstarten is niet direct nodig hoor. Het toevoegen van de user aan /etc/shadow file is vaak het issue, als je dit handmatig doet werkt het meteen
Nu draait Couchpotato en Headphones en ik wil graag Sonar installeren.
Heb ik daar nog iets anders voor nodig? Wat doet getNZB precies?
Herstarten werkt ook , ik gaf alleen aan dat dat niet persee nodig is en er nog een andere manier is. Elke keer rebooten wordt je ook niet vrolijk vanSaraWee schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:37:
[...]
Nou, herstarten deed't'm wel...
Nu draait Couchpotato en Headphones en ik wil graag Sonar installeren.
Heb ik daar nog iets anders voor nodig? Wat doet getNZB precies?
Voor Sonarr heb je nog mono nodig maar daar kon je bij install ook achter en als je dan toch bezig bent, drop CP en install Radarr
NZBGet bedoel je, dat is een usenet downloader (net zoals Sabnzbd is)
Niet echt nog. Heb even andere zaken aan mijn hoofd nu daarnaast is het leuk maar nog niet leuk genoeg voor mij om er veel tijd aan te besteden.miicker schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:35:
[...]
Ah oke thanks.
Heb je trouwens nog tijd gehad om te spelen met het Material Dashboard?
[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 12-02-2017 21:45 ]
Dus Radarr (voor films) en Sonarr (voor series)?
En wat is een usenet downloader? (ok, sorry voor deze noobvraag, maar ik lees me suf
)
En ik was van zins m'n NAS continu te laten draaien, dus als hij alleen nu één keer moet herstarten, vind ik dat niet zo'n probleem. Wat was jouw oplossing? Het aanmaken van een nieuwe user?
En wat is een usenet downloader? (ok, sorry voor deze noobvraag, maar ik lees me suf
En ik was van zins m'n NAS continu te laten draaien, dus als hij alleen nu één keer moet herstarten, vind ik dat niet zo'n probleem. Wat was jouw oplossing? Het aanmaken van een nieuwe user?
Verwijderd
Je NAS zal vaker een reboot gaan doen in z'n leven. Zeker bij major systeemupdates, maar steeds vaker zelfs bij minor updates.
En niet updaten is verre van verstandig. Rebooten kost trouwens nooit meer dan enkele minuten op z'n hoogst.
En niet updaten is verre van verstandig. Rebooten kost trouwens nooit meer dan enkele minuten op z'n hoogst.
Even een vraag voor jouw. Je heb nu Sonarr en CP geïnstalleerd, hoe wou je de content binnen halen, met torrents? Betreffende programma's doen dat zelf niet namelijkSaraWee schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:53:
Dus Radarr (voor films) en Sonarr (voor series)?
En wat is een usenet downloader? (ok, sorry voor deze noobvraag, maar ik lees me suf)
Usenet is nieuwsgroepen.
Ik zou in jouw geval gewoon herstarten, probleem dat ze niet starten is is omdat tijdens install niet alle aanpassingen gedaan worden voor nieuwe gebruikers van de packages. (Is een DSM6 ding)
Een herstart verhelpt dit omdat het tijdens opstarten gefixed wordt maar zelf de betreffende user toevoegen wat ik dus bedoelde werkt ook.
Rebooten is opzich niet veel mis mee maar hier draait mijn NAS ook als LiveTV station en wordt door het huishouden niet gewaardeerd als ik geregeld zou moeten rebootenVerwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:15:
Je NAS zal vaker een reboot gaan doen in z'n leven. Zeker bij major systeemupdates, maar steeds vaker zelfs bij minor updates.
[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 13-02-2017 08:52 ]
Got itschumi2004 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:51:
[...]
Even een vraag voor jouw. Je heb nu Sonarr en CP geïnstalleerd, hoe wou je de content binnen halen, met torrents? Betreffende programma's doen dat zelf niet namelijk
Usenet is nieuwsgroepen.
Ik had al het vermoeden dat het hiermee te maken had, maar doordat 'iedereen' dit al weet, wordt er bijna nergens 'volledige' info geplaatst
Wat betreft een usenet client: dat kan dus NZBget zijn of een andere? Ik heb gelezen dat getNZB wel prettig is? En dan de configuratie doorlopen van zowel NZBget als bv Sonarr?
getNZB klinkt me niet bekend in de oren (vertrouw site ook niet zo), de downloaders die voornamelijk gebruikt worden zijn SABnzbd en NZBget waarbij die laatste hier de voorkeur heeft omdat het gewoon goed werkt en te configureren is en lightweight is.
Ga je vervolgens werken met Sonarr en Radarr zijn post-processing scripts zoals nzbToMedia ook niet meer nodig. Blijf je bij bv CouchPotato dan zou ik deze post-processing scripts wel aanraden.
Ga je vervolgens werken met Sonarr en Radarr zijn post-processing scripts zoals nzbToMedia ook niet meer nodig. Blijf je bij bv CouchPotato dan zou ik deze post-processing scripts wel aanraden.
Volgens mij is Synology wel bezig met een meer modulaire opzet waarbij een reboot na een update niet altijd meer nodig is. Nu lijkt er inderdaad 9 van de 10 keer een reboot nodig te zijn.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:15:
👉🏻 Blog 👈🏻
Voor sickrage heb je een sickrage-custom-package, voor couchpotatoe heb je ook zoiets. Die zorgt voor het skelet, waarna je DS niet meer over updates zeurt omdat de apps dat zelf verzorgen. Bestaat er ook zoiets voor sabnzbd? Ik kan het niet vinden.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik ben sinds kort aan het kijken naar o.a. Deluge ipv Transmission. Ik gebruik nzbtomedia voor postprocessing. Ik heb een kopie gemaakt van de nzbtomedia map vanuit tranmission naar deluge. Ik heb de autoprocess aangepast naar deluge en de mappen voor deluge. Het download gaat goed alleen wordt het torrenttomedia script niet afgetrapt: [ERROR ] 11:57:33 core:154 [execute] Execute script not found or not executable
Ditzelfde werkt wel onder transmission. Het pad is: /volume1/@appstore/deluge/var/scripts/nzbToMedia/TorrentToMedia.py (dit pad bestaat)
De rechten heb ik nogmaals gezet alsvolgt:
vanuit /volume1/@appstore
chown -R 0755 deluge/
chmod -R deluge:users deluge/
Enige idee wat ik nog meer zou moeten doen?
En nog een 2e vraag:
Ik heb via de repo van schumi2004 NZBGet-Testing geïnstalleerd. Ik heb de config overgenomen uit NZBGet 16.4 Echter als je NZBGet-Testing nu start krijg ik de volgende error:
info Mon Feb 13 2017 12:56:50 nzbget 17.1 daemon-mode
info Mon Feb 13 2017 12:56:50 Pausing all activities due to errors in configuration
error Mon Feb 13 2017 12:56:50 nzbget.conf(1304): Invalid option "RarRename"
Kunnen jullie helpen?
Ditzelfde werkt wel onder transmission. Het pad is: /volume1/@appstore/deluge/var/scripts/nzbToMedia/TorrentToMedia.py (dit pad bestaat)
chown -R 0755 deluge/
En nog een 2e vraag:
Ik heb via de repo van schumi2004 NZBGet-Testing geïnstalleerd. Ik heb de config overgenomen uit NZBGet 16.4 Echter als je NZBGet-Testing nu start krijg ik de volgende error:
info Mon Feb 13 2017 12:56:50 Pausing all activities due to errors in configuration
Kunnen jullie helpen?
[ Voor 23% gewijzigd door SneezyThunder91 op 13-02-2017 13:00 . Reden: NZBGet-Testing toegevoegd ]
Wanneer krijg je die error?Arbeider schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:24:
Ik ben sinds kort aan het kijken naar o.a. Deluge ipv Transmission. Ik gebruik nzbtomedia voor postprocessing. Ik heb een kopie gemaakt van de nzbtomedia map vanuit tranmission naar deluge. Ik heb de autoprocess aangepast naar deluge en de mappen voor deluge. Het download gaat goed alleen wordt het torrenttomedia script niet afgetrapt: [ERROR ] 11:57:33 core:154 [execute] Execute script not found or not executable
chown -R 0755 deluge/
En nog een 2e vraag:
Kunnen jullie helpen?
Mogelijk is het een configuratie optie (wat ik vermoed) welke overbodig is maar nog in de nzbget.conf is achtergebleven (uit oude install). Het zou de werking niet moeten verstoren.
Dit krijg je als hem kaal al installeert en dan start. Dus zelfs nog voordat ik de settings overneem. En hij zet NZBGet-Testing dus ook op paused.schumi2004 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:13:
[...]
Wanneer krijg je die error?
Mogelijk is het een configuratie optie (wat ik vermoed) welke overbodig is maar nog in de nzbget.conf is achtergebleven (uit oude install). Het zou de werking niet moeten verstoren.
[ Voor 9% gewijzigd door SneezyThunder91 op 13-02-2017 13:25 . Reden: typo ]
Omdat ik lichtelijk parnoide ben heb ik het antivirus-package geinstalleerd. Op mijn DS410 heb ik daar een soort menu-tje omheen, op mijn DS214+ is dat menu-tje niet aanwezig. Is dat in de loop der tijd veranderd?
Das bijzonder. Welk package architecture heb je installed?Arbeider schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:17:
[...]
Dit krijg je als hem kaal al installeert en dan start. Dus zelfs nog voordat ik de settings overneem. En hij zet NZBGet-Testing dus ook op paused.
Heb wat willekeurige packages geopened en die configs zien er prima uit, net zoals op mijn draaiende versie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| # Check for renamed rar-files (yes, no). # # Rar-rename restores original file names using information stored # in rar-files. When enabled the rar-rename is performed as one of the # first steps of post-processing for every nzb-file. # # Rar-rename is useful for downloads not having par2-files or for # downloads those files were renamed before creating par2-files. In # both cases par-rename (option <ParRename>) can't rename files # and the rar-rename makes it possible to unpack downloads which # would fail otherwise. RarRename=yes |
/edit:
Misschien is er toch iets achter gebleven toen ik package maakte.
Dit zou weg kunnen lijkt het als ik origineel bekijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| # Check for renamed and missing files using par-files (yes, no). # # Par-rename restores original file names using information stored # in par2-files. It also detects missing files (files listed in # par2-files but not present on disk). When enabled the par-rename is # performed as the first step of post-processing for every nzb-file. # # Par-rename is very fast and is highly recommended, especially if # unpack is disabled. ParRename=yes # Check for renamed rar-files (yes, no). # # Rar-rename restores original file names using information stored # in rar-files. When enabled the rar-rename is performed as one of the # first steps of post-processing for every nzb-file. # # Rar-rename is useful for downloads not having par2-files or for # downloads those files were renamed before creating par2-files. In # both cases par-rename (option <ParRename>) can't rename files # and the rar-rename makes it possible to unpack downloads which # would fail otherwise. RarRename=yes |
https://github.com/nzbget...b/v17.1/nzbget.conf#L1208
Maar had eerder dit soort meldingen verwacht:
WARNING Mon Feb 13 2017 13:32:20 nzbget.conf(1178): Option "ParCleanupQueue" is obsolete, ignored
WARNING Mon Feb 13 2017 13:32:20 nzbget.conf(773): Option "DeleteCleanupDisk" is obsolete, ignored
Ik zal packages eens opnieuw compilen.
[ Voor 42% gewijzigd door schumi2004 op 13-02-2017 13:41 ]
Ik heb een Synology DS414 dus volgens mij armadaxp.schumi2004 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:36:
[...]
Das bijzonder. Welk package architecture heb je installed?
Heb wat willekeurige packages geopened en die configs zien er prima uit, net zoals op mijn draaiende versie:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 # Check for renamed rar-files (yes, no). # # Rar-rename restores original file names using information stored # in rar-files. When enabled the rar-rename is performed as one of the # first steps of post-processing for every nzb-file. # # Rar-rename is useful for downloads not having par2-files or for # downloads those files were renamed before creating par2-files. In # both cases par-rename (option <ParRename>) can't rename files # and the rar-rename makes it possible to unpack downloads which # would fail otherwise. RarRename=yes
/edit:
Misschien is er toch iets achter gebleven toen ik package maakte.
Dit zou weg kunnen lijkt het als ik origineel bekijk:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 # Check for renamed and missing files using par-files (yes, no). # # Par-rename restores original file names using information stored # in par2-files. It also detects missing files (files listed in # par2-files but not present on disk). When enabled the par-rename is # performed as the first step of post-processing for every nzb-file. # # Par-rename is very fast and is highly recommended, especially if # unpack is disabled. ParRename=yes # Check for renamed rar-files (yes, no). # # Rar-rename restores original file names using information stored # in rar-files. When enabled the rar-rename is performed as one of the # first steps of post-processing for every nzb-file. # # Rar-rename is useful for downloads not having par2-files or for # downloads those files were renamed before creating par2-files. In # both cases par-rename (option <ParRename>) can't rename files # and the rar-rename makes it possible to unpack downloads which # would fail otherwise. RarRename=yes
https://github.com/nzbget...b/v17.1/nzbget.conf#L1208
Maar had eerder dit soort meldingen verwacht:
WARNING Mon Feb 13 2017 13:32:20 nzbget.conf(1178): Option "ParCleanupQueue" is obsolete, ignored
WARNING Mon Feb 13 2017 13:32:20 nzbget.conf(773): Option "DeleteCleanupDisk" is obsolete, ignored
Ik zal packages eens opnieuw compilen.
Wil je dat ik nu die stukjes al uit de conf file haal?
Als ik het weghaal is de error weg.
OpgelostArbeider schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:32:
[...]
Ik heb een Synology DS414 dus volgens mij armadaxp.
Wil je dat ik nu die stukjes al uit de conf file haal?
Als ik het weghaal is de error weg.
Ik ben nieuwe packages aan het maken waar dit niet meer inzit. Vermoed dat tussen het switchen van versie 17.1 en 18.0 er per ongeluk iets is achtergebleven.
/edit:
Eigenlijk zou die hele testing versie weg moeten en gewoon de default nzbget package geupdate moeten worden, probleem is alleen dat je daar DSM6 toolchains voor nodig heb en dat gaat nog niet helemaal lekker en dus worden zulke packages niet geupdate nog bij SynoCommunity.
[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 13-02-2017 14:43 ]
Heb je toevallig ook nog een ideetje voor de eerste vraag?Arbeider schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:24:
chown -R 0755 deluge/
En nog weer een vraag, ik zie in jouw repo een nieuwere versie van node.js staan. Heeft het zin om te updaten naar die van jouw?
Ik vermoed dat je het betreffende script even een executable moet maken (chmod +x)Arbeider schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:45:
[...]
Heb je toevallig ook nog een ideetje voor de eerste vraag?
En nog weer een vraag, ik zie in jouw repo een nieuwere versie van node.js staan. Heeft het zin om te updaten naar die van jouw?
Node.js had ik geupdate omdat ik wat node scriptjes had die een hogere versie vereiste, als je vindt dat je moet upgraden kun je dat doen. Als je niet nodig hebt zou ik het zo laten
Ik heb een tweetal packages die ik niet kan activeren of kan verwijderen, omdat het wachtwoord voor mysql niet geaccepteerd wordt. Is er een manier dat ik deze packages op een andere wijze verwijder (en later weer toevoeg)?
Met chmod +x TorrentToMedia.py veranderd er niks. Via SCP zag ik al de X aangevinkt.
Ik heb inmiddels ook al een git clone gedaan en daarna de autoprocess weer teruggezet.
Als ik een dir doe zie ik hetvolgende:
-rwxr-xr-x 1 deluge users 16385 Feb 13 15:14 TorrentToMedia.py
Ik heb inmiddels ook al een git clone gedaan en daarna de autoprocess weer teruggezet.
[ Voor 57% gewijzigd door SneezyThunder91 op 13-02-2017 15:21 ]
Ik gebruik al jaren couchpotato werkt prima eigenlijk... wat zijn de voordelen van Radarr? los van de ontwikkeling erop
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Ok, ik ben inmiddels een klein stapje verder. Als ik het pad verander in /usr/local/deluge/var/script/nzbToMedia/TorrentToMedia.py werkt het wel, kreeg nog een uncat error maar denk dat hij geen subdir Series zag. dus we komen in de buurt.Arbeider schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:19:
Met chmod +x TorrentToMedia.py veranderd er niks. Via SCP zag ik al de X aangevinkt.
wel vreemd dat de symlink wel werkt maar het rechtstreekse pad niet. Misschien dat deluge niet overweg kan met een @ in het pad van @appstore.
Thanks. Ik bedoelde ook NZBget, niet getNZB (was een typoschumi2004 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:37:
getNZB klinkt me niet bekend in de oren (vertrouw site ook niet zo), de downloaders die voornamelijk gebruikt worden zijn SABnzbd en NZBget waarbij die laatste hier de voorkeur heeft omdat het gewoon goed werkt en te configureren is en lightweight is.
Ik ga even kijken of het allemaal lukt zo
Kun je WW voor SQL niet resetten in phpAdmin en dat gebruiken in packages?Opi schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:13:
Ik heb een tweetal packages die ik niet kan activeren of kan verwijderen, omdat het wachtwoord voor mysql niet geaccepteerd wordt. Is er een manier dat ik deze packages op een andere wijze verwijder (en later weer toevoeg)?
Goedemorgen. Inmiddels ben ik druk bezig om deluge in te richten op mijn synology (DS414 ArmadaXP). Ik ben het nu aan het testen met handmatig een torrent toe te voegen. Voor Postprocessing maak ik gebruik van nzbToMedia. Het downloaden gaat goed echter bij het Post Processen gaat het fout. Hieronder een stukje uit de deluge log:
2017-02-14 08:40:37 INFO ::MAIN: #########################################################
2017-02-14 08:40:37 INFO ::MAIN: ## ..::[TorrentToMedia.py]::.. ##
2017-02-14 08:40:37 INFO ::MAIN: #########################################################
2017-02-14 08:40:37 DEBUG ::MAIN: Options passed into TorrentToMedia: ['/usr/local/deluge/var/scripts/nzbToMedia/TorrentToMedia.py', '77e08961699d938655d8f0953f07f8d5bc4782f7', 'DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG', '/volume1/Download/Torrents-complete/Series']
2017-02-14 08:40:37 DEBUG ::MAIN: Adding TORRENT download info for directory /volume1/Download/Torrents-complete/Series to database
2017-02-14 08:40:37 DB ::MAIN: nzbtomedia.db: UPDATE downloads SET status = ?, client_agent = ?, last_update = ?, input_id = ?, input_hash = ?, input_name = ? WHERE input_directory = ? with args [0, u'deluge', 736374, u'77e08961699d938655d8f0953f07f8d5bc4782f7', u'77e08961699d938655d8f0953f07f8d5bc4782f7', u'DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG', u'/volume1/Download/Torrents-complete/Series']
2017-02-14 08:40:37 DEBUG ::MAIN: Received Directory: /volume1/Download/Torrents-complete/Series | Name: DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG | Category:
2017-02-14 08:40:37 DEBUG ::MAIN: SEARCH: Found Category: Series in directory structure
2017-02-14 08:40:37 INFO ::MAIN: SEARCH: Found torrent directory DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG in input directory directory /volume1/Download/Torrents-complete/Series
2017-02-14 08:40:37 INFO ::MAIN: SEARCH: Setting inputDirectory to /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:37 DEBUG ::MAIN: Determined Directory: /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG | Name: DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG | Category: Series
2017-02-14 08:40:37 INFO ::MAIN: Auto-detected SECTION:SickBeard
2017-02-14 08:40:37 DEBUG ::MAIN: Stopping torrent DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG in deluge while processing
2017-02-14 08:40:42 INFO ::MAIN: Output directory set to: /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 DEBUG ::MAIN: Scanning files in directory: /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 DEBUG ::MAIN: Found 5 files in /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: MEDIAFILE: [RARBG.mp4]
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: SOURCE FOLDER: [/volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG]
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: TARGET FOLDER: [/volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG]
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: SOURCE AND TARGET files are the same, skipping ...
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: MEDIAFILE: [DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.mkv]
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: SOURCE FOLDER: [/volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG]
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: TARGET FOLDER: [/volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG]
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: SOURCE AND TARGET files are the same, skipping ...
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: MEDIAFILE: [DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.nfo]
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: MEDIAFILE: [DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.srt]
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: MEDIAFILE: [DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG-SDH.srt]
2017-02-14 08:40:42 DEBUG ::MAIN: Checking for archives to extract in directory: /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 INFO ::MAIN: FLATTEN: Flattening directory: /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 DEBUG ::MAIN: Checking for empty folders in:/volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 INFO ::MAIN: Found 2 media files in /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 INFO ::MAIN: Calling SickBeard:Series to post-process:DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 DEBUG ::SERVER: Attempting to connect to server at http://localhost:8899
2017-02-14 08:40:42 DEBUG ::SERVER: Server responded at http://localhost:8899
2017-02-14 08:40:42 INFO ::MAIN: Attempting to auto-detect Series fork
2017-02-14 08:40:44 INFO ::MAIN: SickBeard:Series fork auto-detection successful ...
2017-02-14 08:40:44 INFO ::MAIN: SickBeard:Series fork set to sickrage
2017-02-14 08:40:44 POSTPROCESS::SICKBEARD: SUCCESS: The download succeeded, sending a post-process request
2017-02-14 08:40:44 DEBUG ::SICKBEARD: Opening URL: http://localhost:8899/home/postprocess/processEpisode with params: {'nzbName': 'DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG', 'quiet': 1, 'failed': 0, 'force_next': 1, 'proc_dir': '/volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG'}
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Processing folder /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Processing folder /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Found unwanted files: ['RARBG.mp4', 'RARBG.txt', 'DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG-SDH.srt', 'DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.nfo', 'DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.srt']
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Processing /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.mkv (DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG)
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Retrieving episode object for 2x11
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Snatch history had a quality in it, using that: 1080p WEB-DL
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: SR snatched this episode and it is not processed before
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Is ep a priority download: True
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: There is no existing file so there's no worries about replacing it
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: This download is marked a priority download so I'm going to replace an existing file if I find one
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Found release name DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Destination folder for this episode: /volume2/Backup/Media/Series/DC's Legends of Tomorrow/Season 02
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Processing failed for /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.mkv: File is locked for reading/writing
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Processing Failed
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Some items were not processed.
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.mkv : Processing failed: File is locked for reading/writing
2017-02-14 08:40:49 ERROR ::MAIN: A problem was reported in the autoProcess* script. If torrent was paused we will resume seeding
2017-02-14 08:40:49 DEBUG ::MAIN: Starting torrent DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG in deluge
2017-02-14 08:40:55 ERROR ::MAIN: A problem was reported in the /usr/local/deluge/var/scripts/nzbToMedia/TorrentToMedia.py script.
De log geeft aan dat hij de torrent stopt en toch geeft hij een error dat het bestand niet toegankelijk is. Kunnen jullie mij mss helpen?
2017-02-14 08:40:37 DEBUG ::MAIN: Options passed into TorrentToMedia: ['/usr/local/deluge/var/scripts/nzbToMedia/TorrentToMedia.py', '77e08961699d938655d8f0953f07f8d5bc4782f7', 'DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG', '/volume1/Download/Torrents-complete/Series']
2017-02-14 08:40:37 DEBUG ::MAIN: Adding TORRENT download info for directory /volume1/Download/Torrents-complete/Series to database
2017-02-14 08:40:37 DB ::MAIN: nzbtomedia.db: UPDATE downloads SET status = ?, client_agent = ?, last_update = ?, input_id = ?, input_hash = ?, input_name = ? WHERE input_directory = ? with args [0, u'deluge', 736374, u'77e08961699d938655d8f0953f07f8d5bc4782f7', u'77e08961699d938655d8f0953f07f8d5bc4782f7', u'DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG', u'/volume1/Download/Torrents-complete/Series']
2017-02-14 08:40:37 DEBUG ::MAIN: Received Directory: /volume1/Download/Torrents-complete/Series | Name: DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG | Category:
2017-02-14 08:40:37 DEBUG ::MAIN: SEARCH: Found Category: Series in directory structure
2017-02-14 08:40:37 INFO ::MAIN: SEARCH: Found torrent directory DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG in input directory directory /volume1/Download/Torrents-complete/Series
2017-02-14 08:40:37 INFO ::MAIN: SEARCH: Setting inputDirectory to /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:37 DEBUG ::MAIN: Determined Directory: /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG | Name: DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG | Category: Series
2017-02-14 08:40:37 DEBUG ::MAIN: Stopping torrent DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG in deluge while processing
2017-02-14 08:40:42 INFO ::MAIN: Output directory set to: /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 DEBUG ::MAIN: Scanning files in directory: /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 DEBUG ::MAIN: Found 5 files in /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: MEDIAFILE: [DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.mkv]
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: MEDIAFILE: [DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.nfo]
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: MEDIAFILE: [DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.srt]
2017-02-14 08:40:42 INFO ::COPYLINK: MEDIAFILE: [DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG-SDH.srt]
2017-02-14 08:40:42 DEBUG ::MAIN: Checking for archives to extract in directory: /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 INFO ::MAIN: FLATTEN: Flattening directory: /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 DEBUG ::MAIN: Checking for empty folders in:/volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 INFO ::MAIN: Found 2 media files in /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 INFO ::MAIN: Calling SickBeard:Series to post-process:DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:42 DEBUG ::SERVER: Attempting to connect to server at http://localhost:8899
2017-02-14 08:40:44 INFO ::MAIN: SickBeard:Series fork auto-detection successful ...
2017-02-14 08:40:44 POSTPROCESS::SICKBEARD: SUCCESS: The download succeeded, sending a post-process request
2017-02-14 08:40:44 DEBUG ::SICKBEARD: Opening URL: http://localhost:8899/home/postprocess/processEpisode with params: {'nzbName': 'DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG', 'quiet': 1, 'failed': 0, 'force_next': 1, 'proc_dir': '/volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG'}
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Found unwanted files: ['RARBG.mp4', 'RARBG.txt', 'DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG-SDH.srt', 'DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.nfo', 'DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.srt']
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Processing /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.mkv (DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG)
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Snatch history had a quality in it, using that: 1080p WEB-DL
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: SR snatched this episode and it is not processed before
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: There is no existing file so there's no worries about replacing it
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: This download is marked a priority download so I'm going to replace an existing file if I find one
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Found release name DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Destination folder for this episode: /volume2/Backup/Media/Series/DC's Legends of Tomorrow/Season 02
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: Processing failed for /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.mkv: File is locked for reading/writing
2017-02-14 08:40:49 POSTPROCESS::SICKBEARD: /volume1/Download/Torrents-complete/Series/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG/DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.mkv : Processing failed: File is locked for reading/writing
2017-02-14 08:40:49 ERROR ::MAIN: A problem was reported in the autoProcess* script. If torrent was paused we will resume seeding
2017-02-14 08:40:49 DEBUG ::MAIN: Starting torrent DCs.Legends.of.Tomorrow.S02E11.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG in deluge
2017-02-14 08:40:55 ERROR ::MAIN: A problem was reported in the /usr/local/deluge/var/scripts/nzbToMedia/TorrentToMedia.py script.
De log geeft aan dat hij de torrent stopt en toch geeft hij een error dat het bestand niet toegankelijk is. Kunnen jullie mij mss helpen?
Ik heb dat in het verleden geprobeerd, maar dat leek niet te werken.schumi2004 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:41:
[...]
Kun je WW voor SQL niet resetten in phpAdmin en dat gebruiken in packages?
User rechten op de folders zijn niet in orde.Arbeider schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:04:
Goedemorgen. Inmiddels ben ik druk bezig om deluge in te richten op mijn synology (DS414 ArmadaXP). Ik ben het nu aan het testen met handmatig een torrent toe te voegen. Voor Postprocessing maak ik gebruik van nzbToMedia. Het downloaden gaat goed echter bij het Post Processen gaat het fout. Hieronder een stukje uit de deluge log:
Heeft Deluge rechten op nzbtomedia folder?
Zet de process folders eens op 777
Ik zie inderdaad dat de rechten niet goed staan. Als ik met de hand de rechten goed zet gaat het wel goed. Het rare is dat wanneer torrents vanuit Transmission in die map komen de rechten wel goed staan, maar als ze vanuit deluge komen niet.schumi2004 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:53:
[...]
User rechten op de folders zijn niet in orde.
Heeft Deluge rechten op nzbtomedia folder?
Zet de process folders eens op 777
Transmission is owner van die Torrents-complete map. Moet ik dus een andere process map maken voor deluge en die daar owner van maken?
[ Voor 12% gewijzigd door SneezyThunder91 op 14-02-2017 10:01 ]
Ik ben Radarr aan configureren maar ik loop al vast op de newsnab instellingen voor spotweb, op github staat dit al een tijdje open. Weet iemand of er al een workarround is. Met Sonarr werkt spotweb wel goed.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Iemand? Ik vind wel via Google dat het moet bestaan, maar ja, geen link.pven schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:44:
Voor sickrage heb je een sickrage-custom-package, voor couchpotatoe heb je ook zoiets. Die zorgt voor het skelet, waarna je DS niet meer over updates zeurt omdat de apps dat zelf verzorgen. Bestaat er ook zoiets voor sabnzbd? Ik kan het niet vinden.
Het ziet er naar uit alsof Sonarr iig draait, maar dan wel met torrents ipv usenet, aangezien ik geen paid usenet toegang heb en momenteel ook niet over de inlogdata van die van m'n provider (Ziggo) beschik (ik woon in een gedeeld huis). Momenteel gebruik ik Transmission als torrentclient. Als ik toegang kan krijgen tot de Ziggo gegevens, zal ik kijken of ik aan kan sluiten op usenet. (Lijkt me betrouwbaarder?)schumi2004 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:37:
Vooralsnog ziet het er uit alsof Sonarr werkt.
Maar Radarr kan ik niet vinden in de repositories die ik nu heb ingegeven. Iemand ervaring met het installeren en configureren van Radarr? (Radarr was toch voor films?) Helaas is Radarr nou net niet zo'n handig woord om te googlen...
Verder denk ik voor muziek Headphones te willen installeren, maar tips zijn welkom voor films en muziek...
edit: en ook boeken! Gebruikt er iemand COPS of BicBucStriim?
Ik ben in het bezit van een DS414 en ben op zoek naar BTSync maar kan deze niet vinden. Ik heb de synocommunity toegevoegd. Volgens deze website van Synology zelf wordt de mijne ondersteunt: https://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages/bittorrentsync. Ik draai DSM 6.0.2-8451 Update 9. Iemand dit hier werkend?
Versie 2.0 is niet gereleased denk ik? https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1520
👉🏻 Blog 👈🏻
Heet tegenwoordig Resilio SyncArbeider schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:27:
Ik ben in het bezit van een DS414 en ben op zoek naar BTSync maar kan deze niet vinden. Ik heb de synocommunity toegevoegd. Volgens deze website van Synology zelf wordt de mijne ondersteunt: https://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages/bittorrentsync. Ik draai DSM 6.0.2-8451 Update 9. Iemand dit hier werkend?
https://help.getsync.com/...ticles/206664850-Synology
Hopelijk kan iemand mij met het volgende helpen want ik snap er niets meer van.
Ik heb op mijn DS412+ de DHCP en DNS server in gebruik. Bij de DHCP server heb ik bij Domain name mijn eigen domein ingevuld, laten we zeggen yyyyyy.nl Daarmee wil ik bereiken dat binnen mijn thuis netwerk al mijn apparatuur bereikbaar is op hostname.yyyyyy.nl. Verder heb ik bij primary DNS het ip-adres van de NAS ingevuld en bij Secondary DNS de Google DNS server 8.8.8.8
In de DNS server heb ik een master zone yyyyyy.nl aangemaakt met serial format Integer en als Master DNS server het ip adres van de NAS. Verder heb ik aan deze master zone ook een A record toegevoegd. www.yyyyyy.nl met een ip-adres van 1 van mijn computers in mijn netwerk.
Op al mijn Windows pc's zie ik na een ipconfig /renew de juiste instellingen verschijnen. Als ik in de DNS server dubbelklik op de Master Zone yyyyyy.nl dan zie ik ook al mijn apparaten verschijnen in de tabel als hostname.yyyyyy.nl met het ip adres. Maar als ik ping naar www.yyyyyy.nl (of 1 van de hostname.yyyyyy.nl adressen) dan krijg ik "Ping request could not find host www.yyyyyy.nl. (of hostname.yyyyyy.nl) Please check the name and try again."
Nou heb ik in de DNS server een 2e en een 3e Master Zone aangemaakt, xxxxxx.nl en zzzzzz.nl en deze op dezelfde manier ingesteld als yyyyyy.nl. Ook bij beide een A record toegevoegd (www.xxxxxx.nl en www.zzzzzz.nl). Tot mijn verbazing kan ik deze wel gewoon pingen. Wat doe ik niet goed voor het domein yyyyyy.nl?
EDIT: Nevermind, na het verwijderen van de master zone yyyyyy.nl en opnieuw aanmaken werkt het wel ineens, geen idee wat er aan de hand was.
Ik heb op mijn DS412+ de DHCP en DNS server in gebruik. Bij de DHCP server heb ik bij Domain name mijn eigen domein ingevuld, laten we zeggen yyyyyy.nl Daarmee wil ik bereiken dat binnen mijn thuis netwerk al mijn apparatuur bereikbaar is op hostname.yyyyyy.nl. Verder heb ik bij primary DNS het ip-adres van de NAS ingevuld en bij Secondary DNS de Google DNS server 8.8.8.8
In de DNS server heb ik een master zone yyyyyy.nl aangemaakt met serial format Integer en als Master DNS server het ip adres van de NAS. Verder heb ik aan deze master zone ook een A record toegevoegd. www.yyyyyy.nl met een ip-adres van 1 van mijn computers in mijn netwerk.
Op al mijn Windows pc's zie ik na een ipconfig /renew de juiste instellingen verschijnen. Als ik in de DNS server dubbelklik op de Master Zone yyyyyy.nl dan zie ik ook al mijn apparaten verschijnen in de tabel als hostname.yyyyyy.nl met het ip adres. Maar als ik ping naar www.yyyyyy.nl (of 1 van de hostname.yyyyyy.nl adressen) dan krijg ik "Ping request could not find host www.yyyyyy.nl. (of hostname.yyyyyy.nl) Please check the name and try again."
Nou heb ik in de DNS server een 2e en een 3e Master Zone aangemaakt, xxxxxx.nl en zzzzzz.nl en deze op dezelfde manier ingesteld als yyyyyy.nl. Ook bij beide een A record toegevoegd (www.xxxxxx.nl en www.zzzzzz.nl). Tot mijn verbazing kan ik deze wel gewoon pingen. Wat doe ik niet goed voor het domein yyyyyy.nl?
EDIT: Nevermind, na het verwijderen van de master zone yyyyyy.nl en opnieuw aanmaken werkt het wel ineens, geen idee wat er aan de hand was.
[ Voor 4% gewijzigd door renem op 20-02-2017 15:50 ]
Gebruik al tijden SABnzbd op de 415+, maar sinds de update van december oid is de snelheid waarmee ik download echter ingekakt (alles verder idem gebleven). Van de 10,5 haal ik nu nog 6 tot 7 MB/s. Ga er niet dood aan, maar valt wel op. Vriend van me met een 412 had precies hetzelfde issue..hij is inmiddels nasloos dus makkelijk samen het een en ander nalopen en testen is er niet meer bij
Moet toch bij meer mensen opvallen dacht ik zo? Update alleen packages als DSM het aangeeft, geen zin in handmatig gepruts.
(Los op mijn Windows-bak even NZBget aanslingeren of NZBin op de Mac levert wel gewoon fullspeed downloads op, het is niet de usenetserver)
(Los op mijn Windows-bak even NZBget aanslingeren of NZBin op de Mac levert wel gewoon fullspeed downloads op, het is niet de usenetserver)
[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 21-02-2017 11:59 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik gebruik nzbget helemaal los van de dsm interface, gewoon een linux installatie gepakt deze geinstalleerd en ervoor gezorgd dat hij auto wordt geboot tijdens een reboot van de nas werkt prima en de interne update functie ook
En hoe heb je dat gedaan dan?Njay schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:18:
Ik gebruik nzbget helemaal los van de dsm interface, gewoon een linux installatie gepakt deze geinstalleerd en ervoor gezorgd dat hij auto wordt geboot tijdens een reboot van de nas werkt prima en de interne update functie ook
Ben eigenlijk wel benieuwd of ik de update functie in NZBget package aan de praat kan krijgen namelijk
Je kan de linux install package van hun site afhalen.. dan installeren via sshschumi2004 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:04:
[...]
En hoe heb je dat gedaan dan?
Ben eigenlijk wel benieuwd of ik de update functie in NZBget package aan de praat kan krijgen namelijk
je kan daarna een boot file maken in de etc / init directory
ik kan hem wel voor je opzoeken vanavond DM me maar
Heb het al gevonden, dacht dat het vanaf source was.Njay schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:05:
[...]
Je kan de linux install package van hun site afhalen.. dan installeren via ssh![]()
je kan daarna een boot file maken in de etc / init directory
ik kan hem wel voor je opzoeken vanavond DM me maar
https://github.com/nzbget/nzbget/wiki/Installation-on-Linux
Staat ook meteen bij dat automatic updates alleen via universal installer werkt.
Met dat gegeven moet het mijn inziens ook mogelijk zijn een package te maken op basis van deze universal installer, vanavond eens proberen.
Jammer dat het net boven mijn pet gaat dit allemaal, echt kicke als je dat zelf kan(en snapt)
Hij zou in de synocommunity gewoon te vinden moeten zijn (http://packages.synocommunity.com/ als package source toevoegen).SaraWee schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:11:
Maar Radarr kan ik niet vinden in de repositories die ik nu heb ingegeven. Iemand ervaring met het installeren en configureren van Radarr? (Radarr was toch voor films?) Helaas is Radarr nou net niet zo'n handig woord om te googlen...
Verder denk ik voor muziek Headphones te willen installeren, maar tips zijn welkom voor films en muziek...
edit: en ook boeken! Gebruikt er iemand COPS of BicBucStriim?
[ Voor 5% gewijzigd door job op 21-02-2017 17:13 ]
Ik hoop dat dit het juiste topic is voor mijn vraag. Het gaat over de Synology Mail Server en wat ik wil bereiken is een roy@mijndomein.nl emailadres maken zonder dat ik daar mijn gebruikersaccount, wat momenteel "Roy van Eijndhoven" heet, voor hoeft aan te passen. Zo gek is dat toch niet?
De vraag is dus, is het mogelijk om roy@mijndomein.nl aan te maken en dit te koppelen aan het bestaande Roy van Eijndhoven gebruikersaccount?
De vraag is dus, is het mogelijk om roy@mijndomein.nl aan te maken en dit te koppelen aan het bestaande Roy van Eijndhoven gebruikersaccount?
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Je kan een alias maken, dan kunnen mensen gewoon mailen naar het gewenste adres.Wahloh schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:22:
Ik hoop dat dit het juiste topic is voor mijn vraag. Het gaat over de Synology Mail Server en wat ik wil bereiken is een roy@mijndomein.nl emailadres maken zonder dat ik daar mijn gebruikersaccount, wat momenteel "Roy van Eijndhoven" heet, voor hoeft aan te passen. Zo gek is dat toch niet?
https://www.synology.com/...ilServer/mailserver_alias
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met filestation? Ik krijg de melding dat er geen shared folders ingesteld zijn. (dat is wel zo, ze worden alleen niet gezien in filestation)
Als ik een nieuwe shared folder aanmaak wordt deze alsnog niet gezien.
Probeem doet zich voor sinds vanmorgen na updates van oa filestation.
Als ik een nieuwe shared folder aanmaak wordt deze alsnog niet gezien.
Probeem doet zich voor sinds vanmorgen na updates van oa filestation.
My 1st proc. was a NEC V20 (4-8 Mhz) - Now I have an AMD 1300 / 2000 with Aero7+ ASRock ION 330
Raar, er zou helemaal geen verschil mogen zijn. Zeker niet als je aangeeft dat je 2.4 wilt gebruiken. Wat bij mij een probleem opleverde is dat bij het overschakelen naar PHP 7 alle extensies uit stonden. Toen ik ze aangezet had werkte alles weer. Is misschien bij jou een soortgelijk probleem?Hooglander1 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:14:
[...]
Ah okay. Bij mij draait de boel nog op Apache 2.2, maar dan zet ik die ook meteen even over
Het is niet dat ik regelmatig in de lijst kijk, zolang de boel werkt vind ik het meestal wel best.
Ik ga er hier niet verder over door aangezien het het verkeerde topic is.
Maar bij mij ging mijn personal website functie en vhosts er door stuk. Dat eerste kan ik mee leven, dat tweede niet. Gek genoeg kan ik wel 2.4 gebruiken, maar 2.2 moet geinstalleerd zijn of web station gaat met vhosts op zijn muil...
Ik gebruik inmiddels geen vhosts meer, maar dat deed ik wel en dat werkte volgens mij gewoon.
Ik kan het pakket download station niet meer vinden op mijn 411 en 416 na de update? Hij staat nog wel geïnstalleerd in het package centre maar ik kan het pakket niet vinden/openen.
Meer mensen met dit probleem?
Edit: CTRL + F5 en hij is er weer, raar
Meer mensen met dit probleem?
Edit: CTRL + F5 en hij is er weer, raar
[ Voor 9% gewijzigd door Moby op 23-02-2017 20:08 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Na de 6.1 update en/of door de reboot heb ik vandaag hetzelfde probleem. Ik begrijp er niets meer vanrenem schreef op maandag 20 februari 2017 @ 01:30:
Hopelijk kan iemand mij met het volgende helpen want ik snap er niets meer van.
Sinds enkele dagen, ook voor de upgrade naar DSM 6.1 en update Plex, geeft Plex de melding dat mijn Server/NAS (DS216play) niet krachtig genoeg is voor het converteren van video's. Dit probleem heb ik bij zowel afspelen vanuit de browser, als afspelen op m'n TV via de Plex app. Het probleem doet zich voor bij nog niet eerder afgespeelde series/films, maar ook bij content wat ik al heb afgespeeld.
Plex heb ik al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, enkele reboots van de NAS hebben ook niet geholpen. Spelen met de transcoding settings en kwaliteit van afspelen haalt ook niets uit.
Wat kan er mis zijn? Hopelijk kan iemand helpen...
Overigens werkt het afspelen via DSvideo op mijn tv (Samsung) prima.
Plex heb ik al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, enkele reboots van de NAS hebben ook niet geholpen. Spelen met de transcoding settings en kwaliteit van afspelen haalt ook niets uit.
Wat kan er mis zijn? Hopelijk kan iemand helpen...
Overigens werkt het afspelen via DSvideo op mijn tv (Samsung) prima.
Werkt de genoemde oplossing ook niet voor jou?renem schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:55:
[...]
Na de 6.1 update en/of door de reboot heb ik vandaag hetzelfde probleem. Ik begrijp er niets meer van
Ik loop met mijn 1512+ en Docker tegen een probleem aan. Het lijkt erop dat de containers die aan de bridge interface hangen geen internet verbinding kunnen maken. Nu zie ik in de GUI ook geen gateway staan in deze interface, terwijl als ik een nieuwe aanmaak deze wel automatisch wordt gedefinieerd.
Als ik kijk via SSH op de NAS en ik doe 'docker network inspect bridge' dan zie ik ook daar geen gateway staan.
De containers zijn vanaf mijn LAN zelf wel bereikbaar, maar kunnen dus niet naar buiten. Is dit bij anderen ook zo?
Als ik kijk via SSH op de NAS en ik doe 'docker network inspect bridge' dan zie ik ook daar geen gateway staan.
De containers zijn vanaf mijn LAN zelf wel bereikbaar, maar kunnen dus niet naar buiten. Is dit bij anderen ook zo?
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Ja, dat werkt want dat was mijn eigen oplossing hahaBongoarnhem schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:18:
[...]
Werkt de genoemde oplossing ook niet voor jou?
Maar om nou na iedere update/reboot die master zone weer te moeten verwijderen en opnieuw aanmaken vind ik ook een beetje omslachtig.
Scherprenem schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:51:
[...]
Ja, dat werkt want dat was mijn eigen oplossing haha

Ik zou graag een automatische sub downloader package willen hebben maar ik krijg het niet voor elkaar? auto sub doet het alleen voor series en wil niets downloaden voor films. Subliminal heb ik van gehoord maar krijg het nergens gedownload.
Kan iemand mij op weg helpen?
Kan iemand mij op weg helpen?
Goedenavond allen,
Na een week op vakantie geweest te zijn zag ik dat ik mijn Synology up kon daten naar DSM 6.1-15047 Update 1. Zo gezegd zo gedaan. Nadat ik de update uitgevoerd had bleek NZBget stopgezet te zijn. Nadat ik van alles heb geprobeerd; NAS uit en aan zetten, NZBget proberen te starten, NZBget opnieuw installeren, rechten controleren, google'en op het probleem etc. heb ik NZBget nog steeds niet werkend kunnen krijgen. Een opvallend detail: bij een verse herinstallatie werkt NZBget. Totdat ik wijzigingen maak in de instellingen. Wanneer ik op 'reload NZBget' klik wordt de package stopgezet.
Ik ben gaan kijken naar de logbestanden van NZBget.
Ik 'ken' nu het probleem. Echter kan ik niks bruikbaars op het net vinden. Heeft iemand anders hier last van en/of heeft iemand een oplossing? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Na een week op vakantie geweest te zijn zag ik dat ik mijn Synology up kon daten naar DSM 6.1-15047 Update 1. Zo gezegd zo gedaan. Nadat ik de update uitgevoerd had bleek NZBget stopgezet te zijn. Nadat ik van alles heb geprobeerd; NAS uit en aan zetten, NZBget proberen te starten, NZBget opnieuw installeren, rechten controleren, google'en op het probleem etc. heb ik NZBget nog steeds niet werkend kunnen krijgen. Een opvallend detail: bij een verse herinstallatie werkt NZBget. Totdat ik wijzigingen maak in de instellingen. Wanneer ik op 'reload NZBget' klik wordt de package stopgezet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Sun Mar 5 21:19:19 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:20:03 2017 INFO Reloading... Sun Mar 5 21:20:03 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:20:03 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:21:32 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:21:32 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:22:16 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:22:16 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:22:38 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:22:38 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:23:07 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:23:07 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:28:40 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:28:40 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:28:53 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:28:53 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:37:31 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:37:31 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:39:57 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:39:57 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:40:31 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:40:31 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:44:13 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:44:13 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:46:02 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:46:02 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode |
Ik 'ken' nu het probleem. Echter kan ik niks bruikbaars op het net vinden. Heeft iemand anders hier last van en/of heeft iemand een oplossing? Alvast bedankt voor jullie hulp!
je moet wel van je domeinserver een pop3 kunnen instellen,strato had dat vorig jaar maar heeft die optie Nu er uit gehaaldWahloh schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 18:22:
'Oplossing' gevonden. Bij het instellen van de paths in NZBget werkt QueueDir niet mee. Wanneer deze wordt gewijzigd loopt NZBget (bij mij) vast. Wanneer je deze zo laat werkt allesPsvtje10 schreef op zondag 5 maart 2017 @ 21:59:
Goedenavond allen,
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 Sun Mar 5 21:19:19 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:20:03 2017 INFO Reloading... Sun Mar 5 21:20:03 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:20:03 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:21:32 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:21:32 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:22:16 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:22:16 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:22:38 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:22:38 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:23:07 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:23:07 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:28:40 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:28:40 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:28:53 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:28:53 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:37:31 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:37:31 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:39:57 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:39:57 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:40:31 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:40:31 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:44:13 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:44:13 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode Sun Mar 5 21:46:02 2017 ERROR Could not read configuration templates Sun Mar 5 21:46:02 2017 INFO nzbget 16.4 daemon-mode
Iemand ervaringen met packages in een Docker mikken?
Ben wat aan het rotzooien met bijvoorbeeld Sickbeard of Couchpotato, maar ik kan prima docker images vinden die ook lijken te runnen, maar kan er op geen enkele manier bij komen. Of ik nou het LAN bridge of gewoon share met de host.....
Ben wat aan het rotzooien met bijvoorbeeld Sickbeard of Couchpotato, maar ik kan prima docker images vinden die ook lijken te runnen, maar kan er op geen enkele manier bij komen. Of ik nou het LAN bridge of gewoon share met de host.....
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ja, ik heb Serviio, dedicated 7 days to die game server & dedicated Conan Exiles game server in docker images draaien. Ik heb in het verleden ook de linux versie van sql server als docker image gedraait.
Docker is geweldig op Synology!
Ok Thanks for the info wat je hebt draaien, maar ik kan ook bakken met dockers draaien alleen ernaar toe connecten lijkt bij mij niet goed te gaan, is er iets wat ik over het hoofd zie?Philip J. Dijkstra schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 00:15:
Ja, ik heb Serviio, dedicated 7 days to die game server & dedicated Conan Exiles game server in docker images draaien. Ik heb in het verleden ook de linux versie van sql server als docker image gedraait.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
@SpoekGTi
Zie hier voor een voorbeeld.
kraades in "[Synology] Packages"
Bij de -p parameter geef je het poort nummer op van container en DSM.
[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 08-03-2017 08:35 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Thx by the wayschumi2004 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:35:
[...]
Ja, DSM6 en repo is van mij
* schumi2004 hides.
Thanks ga eens knutselenkraades schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:34:
@SpoekGTi
Thanks Schumi, nzbget kunnen updaten zonder problemen!schumi2004 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:58:
[...]
En vergeet niet de firewall van je synology open te zetten voor die betreffende poort.
Ook moet je nog voor je Docker bridge netwerk (meestal 172.17.0.0/24) een regel aanmaken in je firewall dat die naar buiten mag connecten. Daar liep ik in ieder geval laatst tegenaan. Anders kom jij er wel in, maar de docker image komt niet naar buiten (voor o.a. usenet/torrent searches e.d.)
Ik heb overigens nu alle packages in Docker draaien (sickrage, couchpotato,transmission, nzbget) en dat draait prima. Ik heb ze wel allemaal onder een aparte user draaien, maar dat is mogelijk niet heel ideaal ivm rechten.
En ik gebruik de linuxserver.io docker images.
Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp
Beste Shumi, ik heb ook geprobeerd NZBget te installeren via het package center, helaas kreeg ik een foutmelding dat hij het pakket niet kon opstarten, ik heb toen wat rondgezocht en vond een stuk dat ik in het start stop script de user zou moeten veranderen, nu start hij nog steeds niet en geeft hij helemaal geen melding. Ik draai de nieuwste DSM DSM 6.1-15047 Update 1 met NZBGet 18.0-23 . Heb je enig idee, of heb i niet goed gezocht?schumi2004 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:37:
[...]
Heb het al gevonden, dacht dat het vanaf source was.
https://github.com/nzbget/nzbget/wiki/Installation-on-Linux
Staat ook meteen bij dat automatic updates alleen via universal installer werkt.
Met dat gegeven moet het mijn inziens ook mogelijk zijn een package te maken op basis van deze universal installer, vanavond eens proberen.
Tnx in Advance!
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Heeft er iemand een (stap voor stap) guide om WordPress in een Docker container aan de praat te krijgen? Inclusief de stappen van configureren, database installeren enz.
Ik wil mijn homevideos, concerten en cabaret bestanden in DS Video (Station) onderbrengen. Maar ik kan nergens vinden hoe ik de metadata (in ieder geval titel en cover/fanart) kan aanpassen/aanmaken. Iemand een idee?
Ter verduidelijking: ik bedoel automatisch (via bepaalde filenames en bestanden), niet de edit optie in Video Station... voor 400 bestanden is dat beetje veel werk
Ter verduidelijking: ik bedoel automatisch (via bepaalde filenames en bestanden), niet de edit optie in Video Station... voor 400 bestanden is dat beetje veel werk
[ Voor 28% gewijzigd door iAR op 18-03-2017 14:56 ]
@mvds In principe heb je hier voldoende aan: https://store.docker.com/...e4-464b-b71c-4b24dc7f1836
👉🏻 Blog 👈🏻
Zit daar de database al in dan? Ze hebben het over instellingen van een linked mysql database. Moet die database er al zijn of zit die ook in de docker image?kraades schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:54:
@mvds In principe heb je hier voldoende aan: https://store.docker.com/...e4-464b-b71c-4b24dc7f1836
@mvds
Die kan in een andere docker container zitten. Er is een docker-compose commando voor dat ook wel op Synology zal werken.
Je kunt natuurlijk ook een database via de mariadb (Synology) package gebruiken maar dat is dan niet heel consequent.
@iAmRenzo
Ik meen mij te herinneren dat je via media server instellingen kunt aangeven welke files moeten worden verwerkt.
Die kan in een andere docker container zitten. Er is een docker-compose commando voor dat ook wel op Synology zal werken.
Je kunt natuurlijk ook een database via de mariadb (Synology) package gebruiken maar dat is dan niet heel consequent.
@iAmRenzo
Ik meen mij te herinneren dat je via media server instellingen kunt aangeven welke files moeten worden verwerkt.
[ Voor 21% gewijzigd door technorabilia op 18-03-2017 15:08 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik zie net zoiets in de opties. Standaard de keuze uit "cover.jpg;Cover.jpg;COVER.jpg;folder.jpg;Folder.jpg;FOLDER.jpg". Maar ik heb alle bestanden in een map, en de plaatjes heten dus hetzelfde als het bestand van de video...kraades schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:03:
@mvds
@iAmRenzo

@iAmRenzo
Ik zou toch proberen om de structuur van bv. Kodi/XBMC aan te (gaan) houden welke algemeen wordt geaccepteerd.
Ik zou toch proberen om de structuur van bv. Kodi/XBMC aan te (gaan) houden welke algemeen wordt geaccepteerd.
[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 18-03-2017 15:16 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
En dat is... elke aparte (home)movie e.d. in een aparte folder?kraades schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:15:
@iAmRenzo
Het is toch een beetje bizar dat voor bestand video.mkv, video.jpg en video.xml niet werkt!
@iAmRenzo
http://kodi.wiki/view/artwork
Maar werkt het volgende niet?
Bv.:
Mijnfilm.mkv
Mijnfilm-cover.jpg
Of:
Mijnfilm folder
Mijnfilm.jpg
Bv.:
Mijnfilm.mkv
Mijnfilm-cover.jpg
Of:
Mijnfilm folder
Mijnfilm.jpg
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik begrijp niet precies wat je met de tweede optie (met folder) bedoelt. De eerst kan ik nog wel eens proberen... al zie ik nu in DS Video op mijn Apple TV dat hij niet in normale covers browsed maar in een soort van 4:3 banners...kraades schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 15:30:
@iAmRenzo
Bv.:
Mijnfilm.mkv
Mijnfilm-cover.jpg
Of:
Mijnfilm folder
Mijnfilm.jpg

@iAmRenzo
Zie de link van Kodi...
Misschien werkt en regular expression ook in media server? Bv. *-cover.jpg.
Disclaimer:
Ik gebruik zelf alleen Kodi did ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe Synology hiermee omgaat.
We zitten overigens min of meer in het verkeerde topic zie ik nu...
Zie de link van Kodi...
Misschien werkt en regular expression ook in media server? Bv. *-cover.jpg.
Disclaimer:
Ik gebruik zelf alleen Kodi did ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe Synology hiermee omgaat.
We zitten overigens min of meer in het verkeerde topic zie ik nu...
[ Voor 17% gewijzigd door technorabilia op 18-03-2017 16:21 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Met Docker aan de slag,heb exact alles gedaan zoal dr.frankenstein zei cp gebruikt, deze start op nu,Eindelijk
kom alleen niet bij me map van film of de downloadmap, das dus duidelijk een dingetje,weet iemand hoe ik dat moet instellen want kom er zo ff niet uit, wil dus uit de dockermap naar me downloadmap en natuurlijk me videomap.
cp ziet deze nu niet.
kom alleen niet bij me map van film of de downloadmap, das dus duidelijk een dingetje,weet iemand hoe ik dat moet instellen want kom er zo ff niet uit, wil dus uit de dockermap naar me downloadmap en natuurlijk me videomap.
cp ziet deze nu niet.
@virtua69: Je moet de volumes mounten. Je hebt /config naar /docker/cp gemount (ofzoiets), je moet nu hetzelfde doen voor de downloads map en bibliotheekmap. Anders kan CP ze inderdaad niet zien.
[ Voor 3% gewijzigd door The_Worst op 23-03-2017 01:11 ]
Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.