[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 46 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:41:
[...]

Je moet NZB Hydra gaan gebruiken, soort gelijk als NZB Megasearch ;)
Ik heb wel een package ergens voor je, staat nog niet op synocommunity als ik het goed heb.

/EDIT:
Hij is al wel toegevoegd zie ik net maar zal nog niet op de repo staan.

https://github.com/SynoCo...659b8b185f0c7fb21ef94f2e8

Als zelf compilen geen probleem is heb je package zo anders doe ik straks hem wel even uploaden.
Dank voor je hulp! _O_

Ik kijk vanavond even hoe/wat. Hem draaien met nohup is een mooie workaround voor nu, maar dat is eigenlijk ook maar behelpen. Vanavond kom ik er op terug.

nzbhydra is leuk! Het is nog lang niet af, maar heeft potentie :)

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 21-09-2016 15:20 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:27
pven schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:22:
[...]

Was Mdevries de man achter synocommunity? Nee toch?

Begrijp ik nou goed dat NZBmegasearcH als drie jaar niet meer wordt ondersteund? Dat had ik ff gemist.
foutje.. |:( dacht dat die m.de.vries gemaakt was

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sinds kort is Emby Server ook beschikbaar voor Synology's met Intel of Marvell CPU.
Zijn er hier al meer die er ervaring mee hebben?

Had Emby Server altijd draaien op de HTPC waar. Dat liep als een trein, maar had als nadeel dat het opstarten wat lang duurde en dat de database ook op de HTPC stond.
Leek me dus een win-win om het op de Synology te plaatsen.

Maar de performance valt me erg tegen. Is mijn DS414 te traag?
Je zou zeggen dat er alleen wat plaatjes en informatie over de (GBit) lijn hoeft.
Het afspelen gebeurt rechtstreeks vanaf de medialocatie.

• Dresse
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-08-2023
In download station kan je een watched folder configureren voor torrents / nzb bestanden. Zou dit ook moeten werken voor magnet bestanden? Zoja moet er dan iets extra geconfigureerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm... viel me net iets mafs op. Volgens het overzicht van geïnstalleerde packages was CouchPotato Server gestopt. Maar als je de webinterface opende werkte het gewoon.

Starten via de webinterface van de NAS had als resultaat dat 'ie even op Ingeschakeld stond, maar kort daarna weer op Uitgeschakeld. Via de webinterface bleef CouchPotato echter toegankelijk.

Na een restart via de CouchPotato webinterface zelf kwam 'ie niet meer on-line.

In beide gevallen zag ik in het logboek de melding "errno 98 Address already in use". Maar dat kan niet, want er draait in z'n geheel niets anders op de NAS welke poort 5050 gebruikt.

Moest uiteindelijk de NAS herstarten om het weer draaiende te krijgen. Vooralsnog blijft de status nu op Ingeschakeld staan...

Iemand enig idee wat hier loos kan zijn?

Synology DSM 6.0.2-8451 Update 1. CouchPotato 4a0999d9 (6-9-2016 11:53:22).

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 25-09-2016 10:08 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Ik denk address in use. :)
Waarschijnlijk door een eerdere actie al dan niet van software en/of gebruiker die niet helemaal lekker is gegaan.
Met netstat kun je zien of een poort in gebruik is een door welk proces.

Edit: weet even niet zeker of netstat ook beschikbaar is op de Synology...

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 25-09-2016 12:26 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
Ik heb Sonarr, Spotweb en Sabnzb als docker containers draaien. Vanuit Spotweb kan ik nzb doorsturen naar Sabnzb zonder problemen.
Wil ik vanuit Sonarr een nzb toevoegen aan Sabnzb, dan krijg ik de volgende melding: Request Failed: Error response received from SABnzbd: expect one parameter
Vanuit Sonarr kan Sabnzb benaderen, de test is successful.

Iemand die me in de goede richting kan sturen? Google geeft in ieder geval niet de gouden tip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:00
loyske schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:38:
Ik heb Sonarr, Spotweb en Sabnzb als docker containers draaien. Vanuit Spotweb kan ik nzb doorsturen naar Sabnzb zonder problemen.
Wil ik vanuit Sonarr een nzb toevoegen aan Sabnzb, dan krijg ik de volgende melding: Request Failed: Error response received from SABnzbd: expect one parameter
Vanuit Sonarr kan Sabnzb benaderen, de test is successful.

Iemand die me in de goede richting kan sturen? Google geeft in ieder geval niet de gouden tip...
Updaten naar de laatste master versie van spotweb loste bij mij dit probleem op.
Zorg ook dat apache rechten heeft op je spotweb map (www-data user)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
TheMystery schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:44:
[...]

Updaten naar de laatste master versie van spotweb loste bij mij dit probleem op.
Zorg ook dat apache rechten heeft op je spotweb map (www-data user)
Lijkt toch een bug van Sonarr te zijn: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
loyske schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:09:
[...]

Lijkt toch een bug van Sonarr te zijn: link
Ik had hetzelfde probleem, en met bovenstaande werkt het bij mij nu om via sonarr een nzb naar nzbget te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
TheMystery schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:29:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, en met bovenstaande werkt het bij mij nu om via sonarr een nzb naar nzbget te sturen.
Als ik een git pull van spotweb doe, zegt ie dat ik al up-to-date ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
loyske schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:45:
[...]

Als ik een git pull van spotweb doe, zegt ie dat ik al up-to-date ben.
en je gebruikt de master branch en niet de media branch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
TheMystery schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:06:
[...]

en je gebruikt de master branch en niet de media branch?
Master als ik me niet vergis, dus deze: https://github.com/spotweb/spotweb

• Deadly Knapsack
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-01 16:20
Ik heb een vraag over NZBGet en de Extension Scripts. Mijn setup:

- Synology DS716+
- DSM 6.0.1-7393 Update 2
- NZBGet 16.4-22 van SynoCommunity
- Python
- Python Module
- Python 3
- nog diverse andere packages, maar minder relevant voor mijn vraag

Ik heb altijd een aantal scripts gehad, maar die blijken nu niet meer te werken. Een voorbeeld is VideoSort.py. Deze staat netjes in mijn scripts path, NZBget is owner en heb chmod 755 voor de zekerheid gedaan. Echter, tijdens het post processen, kreeg ik in eerste instantie een foutmelding:

VideoSort: /usr/bin/env: python : No such file or directory

En daarna:

Post-process-script Videosort/VideoSort.py for [movietitle] failed (terminated with unknown status)

Ik heb het een en ander gelezen over het aanroepen van Python, en wat geprobeerd. Als ik bijvoorbeeld de eerste regel in VideoSort.py aanpas van #!/usr/bin/env python naar #!/usr/local/python (wat hier en daar de oplossing zou moeten zijn), krijg ik foutmelding:

VideoSort: Could not start /usr/local/nzbget/share/nzbget/scripts/Videosort/VideoSort.py: No such file or directory

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Het kan zijn dat het na upgrade naar DSM 6 is gebeurd, ik weet niet precies wanneer het niet meer werkte...

Thanks!

EDIT: ik vermoedde dat geen enkel Python script zou werken, maar een ander script (DeleteSamples.py) werkt nog steeds als een zonnetje.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadly Knapsack op 28-09-2016 12:47 ]

• schumi2004
  • Laatst online: 16:44
#!/usr/bin/env python

Dit zou moeten werken, wel even checken of python in je environment path staat

ln -s /opt/bin/python /usr/bin/python

Testen met:
env python

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:53
Ik heb een probleem met videostation, afgelopen week is mijn NAS min of meer gecrashed na een stroom uitval. Om de nas weer aan de praat te krijgen heb ik alle schijven eruit moeten halen en toen aan gezet.
Toen nog een keer aangezet met alleen HDD1 erin en toen kon ik weer inloggen. Daarna nog een keer opnieuw opgestart met alle HDD's erin.

Doordat de HDD's eruit zijn geweest is cloudstation en video station in de soep gelopen omdat er wat mappen miste. Ondertussen draait cloudstation weer volledig.

Maar nu komt het probleem video station doet niks meer, ik heb gisteren video station verwijderd en opnieuw geïnstalleerd toen de map TV series toegevoegd en daar stond bij dat hij die aan het indexeren was. Nu 24 uur later staat er nog steeds niks in op de een of andere manier indexeert hij niet meer. Wat kan ik hier aan doen ?

EDIT: Heb nu een TV serie map gemaakt met maar 1 serie met 2 afleveringen en zelfs die wil hij niet indexeren of het duurt extreem lang.

EDIT2: Ook audio an photo station werken niet. Nu heb ik alles verwijderd in index service in configuratie scherm incl de database via:

sudo mv /volume1/@database/pgsql /volume1/@database/pgsql-bk

toen reboot gedaan en daarna 1 muziek map met 1 cd toegevoegd in de mediaindex service in configuratie scherm. Helaas weer zonder succes audio station blijft leeg.

Het gaat om een DS412+ DSM6.0

EDIT3:

Nu photo station, audio station, video station verwijderd alle index links verwijderd database verwijderd Toen reboot en opnieuw audio station geïnstalleerd. Dat lijkt tot nu toe te werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Cyrus The Virus op 30-09-2016 17:03 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadly Knapsack
schumi2004 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:47:
#!/usr/bin/env python

Dit zou moeten werken, wel even checken of python in je environment path staat

ln -s /opt/bin/python /usr/bin/python

Testen met:
env python
sh-4.3# ln -s /opt/bin/python /usr/bin/python
ln: failed to create symbolic link ‘/usr/bin/python’: File exists
sh-4.3# env python
Python 2.7.11 (default, Jun 4 2016, 14:19:53)
[GCC 4.9.3 20150311 (prerelease)] on linux2
Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
>>>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Deadly Knapsack schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:27:
[...]

sh-4.3# ln -s /opt/bin/python /usr/bin/python
ln: failed to create symbolic link ‘/usr/bin/python’: File exists
sh-4.3# env python
Python 2.7.11 (default, Jun 4 2016, 14:19:53)
[GCC 4.9.3 20150311 (prerelease)] on linux2
Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
>>>
De link is niet nodig...

Je hebt mogelijk een foutje gemaakt met uploaden/opslaan en zodoende het script in Windows formaat opgeslagen dus met carriage return + line feed ipv Linux formaat met alleen linefeed. Hierdoor wordt python niet gevonden. De oplossing is alles in Linux formaat op te slaan.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadly Knapsack
kraades schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:01:
[...]

De link is niet nodig...

Je hebt mogelijk een foutje gemaakt met uploaden/opslaan en zodoende het script in Windows formaat opgeslagen dus met carriage return + line feed ipv Linux formaat met alleen linefeed. Hierdoor wordt python niet gevonden. De oplossing is alles in Linux formaat op te slaan.
Ik werk met een Mac en heb het bestand via FTP naar m'n Synology gekopieerd... weinig Windows aan dacht ik... maar hoe kan ik het script op m'n NAS converteren naar Linux formaat? Thanks!

EDIT: dos2unix.py scriptje gevonden en gedraaid, werkt nu weer als een train. Super bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Deadly Knapsack op 01-10-2016 09:39 . Reden: oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak die dingen meestal met Text Editor (als platte tekst) voor korte zaken en lange doe ik met Coderunner. Vervolgens kopiëren naar de NAS, bitjes zetten zodat hij executable wordt of als het Python is dan starten met 'python xxxx'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb Docker geïnstalleerd op mijn Synology, met name voor Transmission via OpenVPN. Nu heb ik daar wat mee lopen klooien om het werkend te krijgen, maar uiteindelijk gelukt.

Bij het opstarten van de NAS wordt netjes mijn container (TransmissionVPN) gestart. Alleen, na 2 minuten ofzo, wordt deze gekilled, en wordt er een andere Transmission-container gestart, met verkeerde instellingen. Deze krijgt telkens een nieuwe, unieke naam, en hiervan zijn er al een stuk of 20 aangemaakt (cocky_raman, suspicious_ptolemy, mad_darwin etc). In deze 'verkeerde' containers zitten wel mijn inloggegevens en levert ook gewoon een werkende Transmission op, maar niet met mijn gewenste configuratie.

Het lijkt erop dat dat een oud probeersel is, maar ik krijg het niet verwijderd. Ik heb alle containers, images en zelfs de Docker app al weggegooid en gedeïnstalleerd, maar deze blijven terugkomen na iedere boot. Het is al een tijdje geleden dat ik hier voor het eerst mee stoeide, dus geen idee meer waar dit vandaan komt... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
mrwolf schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:26:
Ik heb Docker geïnstalleerd op mijn Synology, met name voor Transmission via OpenVPN. Nu heb ik daar wat mee lopen klooien om het werkend te krijgen, maar uiteindelijk gelukt.

Bij het opstarten van de NAS wordt netjes mijn container (TransmissionVPN) gestart. Alleen, na 2 minuten ofzo, wordt deze gekilled, en wordt er een andere Transmission-container gestart, met verkeerde instellingen. Deze krijgt telkens een nieuwe, unieke naam, en hiervan zijn er al een stuk of 20 aangemaakt (cocky_raman, suspicious_ptolemy, mad_darwin etc). In deze 'verkeerde' containers zitten wel mijn inloggegevens en levert ook gewoon een werkende Transmission op, maar niet met mijn gewenste configuratie.

Het lijkt erop dat dat een oud probeersel is, maar ik krijg het niet verwijderd. Ik heb alle containers, images en zelfs de Docker app al weggegooid en gedeïnstalleerd, maar deze blijven terugkomen na iedere boot. Het is al een tijdje geleden dat ik hier voor het eerst mee stoeide, dus geen idee meer waar dit vandaan komt... Iemand enig idee?
Grappig! Toevallig zit ik zelf ook met deze container te stoeien. Ik krijg hem alleen vanaf de cli draaiende met de volgende settings;

code:
1
docker run --name=transmission_vpn --privileged -p 9091:9091 -p 51413:51413 -v /mijn/pad:/data -v /mijn/pad/naar/client.ovpn:/etc/openvpn/custom/default.ovpn -e "OPENVPN_PROVIDER=CUSTOM" -e "OPENVPN_USERNAME=mijnuser" -e "OPENVPN_PASSWORD=mijnpassword" haugene/transmission-openvpn

Dit werkt als een treintje! Overigens kun je hem met een andere VPN service ook heel gemakkelijk instellen.

Hoewel... het gekke is dat de container mooi aangemaakt wordt en deze draait. Echter wanneer ik hem stop en weer vanuit de docker app start, dan krijg ik 'closed unexpectedly'.

Mogelijk helpt jou dit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dôh schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:51:
[...]

Grappig! Toevallig zit ik zelf ook met deze container te stoeien. Ik krijg hem alleen vanaf de cli draaiende met de volgende settings;

code:
1
docker run --name=transmission_vpn --privileged -p 9091:9091 -p 51413:51413 -v /mijn/pad:/data -v /mijn/pad/naar/client.ovpn:/etc/openvpn/custom/default.ovpn -e "OPENVPN_PROVIDER=CUSTOM" -e "OPENVPN_USERNAME=mijnuser" -e "OPENVPN_PASSWORD=mijnpassword" haugene/transmission-openvpn

Dit werkt als een treintje! Overigens kun je hem met een andere VPN service ook heel gemakkelijk instellen.

Hoewel... het gekke is dat de container mooi aangemaakt wordt en deze draait. Echter wanneer ik hem stop en weer vanuit de docker app start, dan krijg ik 'closed unexpectedly'.

Mogelijk helpt jou dit? :)
Ik heb hem nu draaien met bijna hetzelfde commando, alleen '-d' als argument erbij. Dat werkt prima, maar ergens wordt er blijkbaar bij een herstart van de NAS telkens een nieuwe container gestart die de juiste eruit kegelt. Ik heb me rot lopen zoeken in allerlei mappen met opstartscripts etc, maar niets gevonden.

Edit: note to self: als je iets wil testen met de taakplanner, geef een taak dan een zinvolle naam, en niet 'test', sukkel :+

[ Voor 5% gewijzigd door mrwolf op 02-10-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
zijn er mensen die nzbget/sickbeard gebruiken en de gedownloade video bestanden bekijken via video station?

Kennelijk is het zo dat deze bestanden op deze manier niet worden opgepakt door de indexing service van synology maar alleen wanneer je dat doe via een kopieer actie via windows explorer of de de file explorer van syno. Ik ben wel ergens een scriptje tegen gekomen die dit in nzbget zou kunnen verhelpen maar ik krijg dat niet werkende (wellicht heeft dat ook iets te maken met de nieuwe dsm versie). Is er een manier om bijvoorbeeld elke nacht de index te laten starten via een taak?

edit: na wat grasduinen heb ik een oplossing gevonden. Kennelijk kon je in Sickrage(beard) aangeven bij de instellingen "notifications" dat er geïndexeerd moet worden door syno. Hiermee heb ik iig de series opgelost en lijkt te werken. Voor films gebruik ik nu een package in syno genoemd "Media Indexer" en die lijkt hetzelfde goed te doen voor mijn films. _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door renzo4000 op 04-10-2016 13:09 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:10
Ik gebruik al jaren SABNZBD op mijn Synology NAS, maar opeens sinds vandaag is de maximale downloadsnelheid ongeveer 32 KB/s.

Heb al het volgende geprobeerd:
- download snelheid testen: deze is gewoon in orde, ook vanaf de nas
- nas reboot
- sabnzbd restart
- history geleegd
- er is meer dan genoeg schijfruimte
- andere news server geprobeerd

Iemand enig idee wat te doen of dit ooit eerder meegemaakt?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ook andere nzb geprobeerd?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Just checking... ;)

Rigoreuze oplossing: upgraden naar laatste versie sabnzbd en daarna ini file veilig stellen, sabnzbd deinstalleren, sabnzbd installeren en ini file terugzetten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kraades schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:58:
[...]

Just checking... ;)

Rigoreuze oplossing: upgraden naar laatste versie sabnzbd en daarna ini file veilig stellen, sabnzbd deinstalleren, sabnzbd installeren en ini file terugzetten.
Ja de ini file kom ik helaas niet aan, ga ik vanavond maar proberen. Laatste versie staat er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Phusebox schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:12:
[...]

Ja de ini file kom ik helaas niet aan, ga ik vanavond maar proberen. Laatste versie staat er al op.
De ini staat in /volume1/@appstore/sabnzbd/var/config.ini. Uitgaande van /volume1.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kraades schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:01:
[...]

De ini staat in /volume1/@appstore/sabnzbd/var/config.ini. Uitgaande van /volume1.
I know, maar daar kom je niet via de web interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Phusebox schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:05:
[...]

I know, maar daar kom je niet via de web interface.
De idee is om de ini file voordat je sabnzbd eraf haalt veilig te stellen. Dat kan voor in te loggen via ssh of winscp of wat je wilt. Hierna maak je een kopie van de ini file.
Dan herinstalleer je sabnzbd en daarna stop je sabnzbd, zet je de ini file terug en start je sabnzbd.

Maar je kunt ook alles opnieuw instellen natuurlijk. ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kraades schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:12:
[...]

De idee is om de ini file voordat je sabnzbd eraf haalt veilig te stellen. Dat kan voor in te loggen via ssh of winscp of wat je wilt. Hierna maak je een kopie van de ini file.
Dan herinstalleer je sabnzbd en daarna stop je sabnzbd, zet je de ini file terug en start je sabnzbd.

Maar je kunt ook alles opnieuw instellen natuurlijk. ;)
Verbinden via FTP lukt niet, had dit nooit aanstaan, maar nu aangezet maar krijg geen directory listing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Phusebox schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:25:
Verbinden via FTP lukt niet, had dit nooit aanstaan, maar nu aangezet maar krijg geen directory listing.
Daarom wordt ook aangegeven via scp/sftp te connecten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DukeBox schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:12:
[...]

Daarom wordt ook aangegeven via scp/sftp te connecten.
Dat ging ook niet, dus ik kijk straks wel even als ik lokaal kan inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige manier om in het systeem te komen is met SCP (met juiste instellingen) of Terminal en dan su -i root status te krijgen.

Zie hier voor uitgebreide omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Thanks. Opeens schiet hij weer door zag ik in een automatische melding dat er iets klaar was. Nog niet wat het moet zijn, maar toch. Kan de ISP verkeer naar nieuwsgroepen knijpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Je zou nzbget eens kunnen proberen. Kijken of die wel snel gaat.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Heeft er iemand een kant en klaar set aan tools om op je Synology een repo te draaien?
Ik had dit wel gevonden maar dan moet ik nog allerlei streken uithalen om packages goed erop gezet te krijgen met info files etc, kan dat niet anders?

https://github.com/jdel/sspks

/EDIT:
Zijn er misschien liefhebbers die met Telegram en CouchPotato en Sonarr willen spelen?
https://github.com/onedr0p/telegram-couchpotato-bot
https://github.com/onedr0p/telegram-sonarr-bot
https://github.com/mmcdole/sonagram

Ik heb arm binary gemaakt voor sonagram (andere kun je bij mmcdole github repo downloaden) en ik heb Node.js geupdate naar versie 4.6.0

Node.js moet ik even opnieuw compilen omdat de bin dir niet in $PATH zit maar buiten dat werkt het gewoon.

https://www.dropbox.com/s...ZfCUDwIXX9rB3cBaGgXa?dl=0

/EDIT2:
Heb bovenstaande draaien en het werkt als een zonnetje :P

Als je eenmaal alles geconfigureerd heb start je de botjes met:
nohup node sonarr.js > /dev/null 2>&1 &

En gaan ;)

Ow en even sonagram de rechten van Sonarr (nzbdrone:users) geven anders doet ie niets.

[ Voor 65% gewijzigd door schumi2004 op 10-10-2016 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Gisteravond mijn 916+ geupdate naar DSM 6.0.2-8451 Update 2.
Sinds die tijd werkt de Unifi Controller (5.2.9-161008) niet meer.

Ik krijg een zeer lange foutmelding die ik nog moet doorlezen.

Ook was de instelling voor automatisch door HTTP verkeer naar HTTPS uitgezet?

edit: hmm na 2x van herstarten Unifi service werkte het weer.
Moet zeggen dat ik wel vaker heb dat Unifi er opeens uit ligt.

[ Voor 19% gewijzigd door Beta op 10-10-2016 17:01 . Reden: opgelost. ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Beta schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:47:
Gisteravond mijn 916+ geupdate naar DSM 6.0.2-8451 Update 2.
Sinds die tijd werkt de Unifi Controller (5.2.9-161008) niet meer.

Ik krijg een zeer lange foutmelding die ik nog moet doorlezen.

Ook was de instelling voor automatisch door HTTP verkeer naar HTTPS uitgezet?

edit: hmm na 2x van herstarten Unifi service werkte het weer.
Moet zeggen dat ik wel vaker heb dat Unifi er opeens uit ligt.
Ik heb dat ook al vaak gehad, het is leuk te hebben maar als je zekerheid wil koop je beter een cloud key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:41
Vandaag de update gekregen voor Spreadsheet, is ineens veranderd in Office met de melding dat downgraden niet mogelijk is. Je kunt er nu ook documenten in bewerken

Edit:
En een calendar app is er nu in beta beschikbaar, dat vind ik mooi nieuws, naast mailplus miste ik dat :)

[ Voor 44% gewijzigd door lubbertkramer op 12-10-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Ik ben steeds meer gebruik gaan maken van Video Station op tv als mobiel. Vrienden streamen van mijn nas naar hun Samsung TV, dit werkt goed.

Nu zie ik dat Video Station een update had waar het mogelijk is om een pincode op films in te stellen en een 'voor-analyse' heeft om video's te analyseren voor een betere beleving. Heeft iemand enig idee wat er dan gedaan wordt? De changelog is nog niet bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
Nieuwe Synology chat app, wel bèta aanzetten. https://www.synology.com/...7_Chat/ReleaseNotes/#Chat
Helaas draait het op wat snellere modellen, niet op mijn DS212+
Kan iemand het uittesten of het wat is? Kon nog weinig info vinden. Is het goed te gebruiken wordt het tijd voor mij om te upgraden.

[ Voor 11% gewijzigd door xippie op 13-10-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
xippie schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 21:40:
Nieuwe Synology chat app, wel bèta aanzetten. https://www.synology.com/...7_Chat/ReleaseNotes/#Chat
Helaas draait het op wat snellere modellen, niet op mijn DS212+
Kan iemand het uittesten of het wat is? Kon nog weinig info vinden. Is het goed te gebruiken wordt het tijd voor mij om te upgraden.
Alweer een chat app :?
Geen idee wat ik ermee zou moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Een chat toepassing zonder ongewenste luistervinken misschien?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:23
Kan hem nog niet vinden. Jammer, wil wel eens uitproberen.

En ja, mijn Beta staat aan.

Oh, wacht, heb een 213+, niet ondersteund. Jammer

[ Voor 22% gewijzigd door maartend op 13-10-2016 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Net even geprobeerd. Werkt ook op VirtualDSM dus je kunt het makkelijk uitproberen.

Je hebt dus een aantal kanalen waar je met elkaar kunt communiceren. Android app ook geprobeerd. Het werkt best aardig als "communicatie hub".

USP zou dan anno 2016 de privacy zijn van het hosten op een eigen server.

https://www.synology.com/nl-nl/beta/2017_Chat

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
ik kom usb poorten te kort, heb er 3 usb3 maar wil dit graag uitbreiden, is er iemand bekend mee en zo ja gaat dit ten koste van de bestandsoverdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Je kunt een USB hub gebruiken. Snelheid hangt af van type en gebruik. Over het algemeen is het gebruik van een hub geen probleem. Volgens mij is er ook een lijst met compatibele hubs.

Je zit in het verkeerde optic. Je moet in V&A zijn...

[ Voor 14% gewijzigd door technorabilia op 14-10-2016 08:02 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Politoer schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:32:
[...]

Nee met de aangepaste commando regel met php56 worden de commando's tot nu toe netjes uitgevoerd.
Wat bedoel je met een publieke spotweb? Ik neem aan dat dat niet een spotnet installatie op je pc betreft.

Ik heb spotweb en database verwijderd, gereboot en opnieuw geïnstalleerd vanuit het package center en install.php. Daarna heb ik spotweb nog niet via de webinterface benaderd, maar heb ik via putty in het commando retrieve.php --force gegeven. Dat loopt nu. Hij is al een tijdje aan het retrieven. Ben benieuwd of het een ander resultaat biedt.

In php.ini staat nog steeds als gemodificeerde memory_limit 256M
bij uitvoeren van install.php blijkt echter nog wel de waarde 128M terug te komen. Kennelijk woordt dat niet vanuit php.ini gehaald.

Ik laat synology netjes doorgaan met retrieven en zie morgen wel wat het resultaat is.
Even een oude post erbij halen.

Is memory_limit van 128M niet voldoende dan? (spotweb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hmm ik snap het niet. Ik heb download station in gebruik genomen (vanwege de rss feature). En de juiste poort geforward in de router (ook een Synology trouwens). Maar er wordt niet gereageerd op de poort. Ergo Download Station werkt niet goed met uploaden.

Wat gaat er mis?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vU2HJyxeB1ocqbe4kDqRxjfC/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NzmOxvLWUv9IzkqOEUjXLjk4/full.png

[ Voor 22% gewijzigd door Jelte op 17-10-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 18:19
Heb je een mogelijkheid om upnp in te schakelen op de router en in Download Station? Is misschien een makkelijke check om te zien of Download Station dan wel wil uploaden.

[ Voor 7% gewijzigd door chielmi op 17-10-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
chielmi schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:25:
Heb je een mogelijkheid om upnp in te schakelen op de router en in Download Station? Is misschien een makkelijke check om te zien of Download Station dan wel wil uploaden.
En dan de NAS zelf de regels aan te laten maken bedoel je?

Regels aanmaken gaat, maar via TCP geeft de NAS zelf aan dat de verbindingstest is mislukt. Vreemd. Of moet ik nog iets in de firewall instellen?

[ Voor 17% gewijzigd door Jelte op 17-10-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
UPNP inschakelen in router settings (zit bij mijn Asus router in het WAN tabblad) en in de onderste screenshot van jouw eerste screenshot.
Firewall settings aanpassen op Synology is waarschijnlijk niet nodig. Om te testen zou je die natuurlijk even in z'n geheel uit kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
chielmi schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:51:
UPNP inschakelen in router settings (zit bij mijn Asus router in het WAN tabblad) en in de onderste screenshot van jouw eerste screenshot.
Firewall settings aanpassen op Synology is waarschijnlijk niet nodig. Om te testen zou je die natuurlijk even in z'n geheel uit kunnen schakelen.
Helaas geen effect. Op TCP blijft de poort om een of andere reden dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Ik gebruik download station zelf niet, geen idee hoe je dit zou moeten troubleshooten.
Vind zelf het Rutorrent package wat uitgebreider en fijner werken, met als enige nadeel dat de snelheden iets lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
chielmi schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:31:
Ik gebruik download station zelf niet, geen idee hoe je dit zou moeten troubleshooten.
Vind zelf het Rutorrent package wat uitgebreider en fijner werken, met als enige nadeel dat de snelheden iets lager liggen.
heb zelf ruTorrent geprobeerd werkend te krijgen, maar mij Nas (411) is te oud voor docker en met dsm 6 werken de synocommunity packages niet meer zo uit de doos :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb op deze manier SABnzbd geupdate naar 1.1. Maar nu meldt DSM me al een tijdje dat er een update naar 1.0.3 klaar staat. Hoe kom ik van die melding af? Eerst update naar 1.0.3 en dan weer handmatig naar 1.1 lijkt me wat overkill.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Jelte schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:42:
[...]
heb zelf ruTorrent geprobeerd werkend te krijgen, maar mij Nas (411) is te oud voor docker en met dsm 6 werken de synocommunity packages niet meer zo uit de doos :(
Helaas ;(
Heb je in Download station de TCP poort al eens gewijzigd naar de standaard BT poort 6881? Misschien heeft jouw probleem te maken met de vrij hoge poort die je hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 09:45
Ben nog niet zo begaan met mijn Synology DS216+II, maar heb inmiddels andere community's/repo's toegevoegd om zodoende Couchpatato/Sickbeard etc. te installeren.

Echter krijg ik bij vrijwel elke 3rd Party app die ik handig vind, 'Kon de pakket service niet uitvoeren' melding.
Uiteraard al het een en ander gegoogled.

Daaruit haalde ik vooral wat oude topics waarin werd beweerd dat DSM 6.0 nog te nieuw was voor de apps, maar dat waarschijnlijk wel snel gefixt zou zijn. De topics waren echter van maanden geleden..
Is dit nog het geval of doe ik zelf gewoon wat fout?

Ik zou graag couchpotato willen draaien namelijk op DSM 6.x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
chielmi schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:21:
[...]

Helaas ;(
Heb je in Download station de TCP poort al eens gewijzigd naar de standaard BT poort 6881? Misschien heeft jouw probleem te maken met de vrij hoge poort die je hebt gekozen?
Standaard stond die zelfs op 16881.

Op één poort lager werkt Transmission prima. Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Downstar2 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:53:
Ik zou graag couchpotato willen draaien namelijk op DSM 6.x :)
Je kunt eventueel ook Docker gebruiken als alternatief. Staat e.e.a. over genoemd in dit topic. Zoek op Docker.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
kraades schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:34:
[...]

Je kunt eventueel ook Docker gebruiken als alternatief. Staat e.e.a. over genoemd in dit topic. Zoek op Docker.
Ja Docker om dan Couchpotato in te draaien bedoel je dan?
Maar dan een Docker met andere DSM versie ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
Mocht je het niet met packages aan de praat krijgen dan zou je ook docker kunnen gebruiken. Packages is wel iets meer recht toe recht aan maar docker hoeft ook niet heel veel moeilijker te zijn.

Docker draait op DSM. Binnen docker draai je een aantal docker containers met bv. couchpotato. Een docker container is gebaseerd op een docker image. Een docker image is vaak gebaseerd op Debian of Ubuntu of een afgeleide maar dat hoeft niet.

Zoek in dit topic naar docker en dan de laatste pagina's en je vindt meer informatie.

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 18-10-2016 12:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
kraades schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:19:
Mocht je het niet met packages aan de praat krijgen dan zou je ook docker kunnen gebruiken. Packages is wel iets meer recht toe recht aan maar docker hoeft ook niet heel veel moeilijker te zijn.

Docker draait op DSM. Binnen docker draai je een aantal docker containers met bv. couchpotato. Een docker container is gebaseerd op een docker image. Een docker image is vaak gebaseerd op Debian of Ubuntu of een afgeleide maar dat hoeft niet.

Zoek in dit topic naar docker en dan de laatste pagina's en je vindt meer informatie.
Zoals ik al zei heb ik een DS411 en daar draait docker (net) niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jelte schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:16:
[...]
Wat wil je precies want ben het even kwijt?
Wat packages betreft onder DSM6 is er meestal wel een simpele fix (user toevoegen aan shadow file) en dan werken ze prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Jelte schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:16:
[...]
Deze suggestie was bedoeld @Downstar2. Die heeft een DS216+II waar Docker op draait.

Packages is natuurlijk makkelijk als het werkt maar Docker is meestal ook een kwestie van even nadenken over de structuur en dan een reeks docker create commando's.
Als je bv. kiest van 1 provider dan is het helemaal makkelijk bv. http://tools.linuxserver.io/dockers.

[ Voor 33% gewijzigd door technorabilia op 18-10-2016 14:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@downstar2 e.v.a.:

In veel gevallen los je het probleem (DSM6 & packages) op door na de installatie de NAS te restarten. Ik heb hier DSM6 + Autosub, Couchpotato, GIT, NZBget, Sickrage, Transmission & TVheadend, DVBlink probleemloos draaien.

Meestal gewoon een restart, soms permissions aanpassen in de SC groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:18:
@downstar2 e.v.a.:

In veel gevallen los je het probleem (DSM6 & packages) op door na de installatie de NAS te restarten. Ik heb hier DSM6 + Autosub, Couchpotato, GIT, NZBget, Sickrage, Transmission & TVheadend, DVBlink probleemloos draaien.

Nas is meerdere malen gerestart in de tussentijd (installatie een 2 weken terug al uitgevoerd).
SC groepen :$ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:18:
@downstar2 e.v.a.:

Herstart is echt niet nodig hoor.
Vaak starten de packages niet in DSM6 vanwege een user ding en is de oplossing wat ik eerder aangeef of via user control panel een user aanmaken maar daar hou ik persoonlijk niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
kraades schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:19:

Ik ga er even mee aan de slag :)!
Heb me zojuist wat ingelezen middels:

http://drfrankenstein.co....docker-on-a-synology-nas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
schumi2004 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:09:
[...]

Herstart is echt niet nodig hoor.
Vaak starten de packages niet in DSM6 vanwege een user ding en is de oplossing wat ik eerder aangeef of via user control panel een user aanmaken maar daar hou ik persoonlijk niet zo van.
Hmm.. Gek genoeg heb ik de NAS nu toch maar eens herstart vanuit DSM 6.0.

Afgelopen weken heb ik hem middels afsluiten en dan zelf weer aanzetten wel eens 'gereboot'.
Of door stroomuitval. Maar schijnbaar worden de services dus dan toch niet helemaal herstart!?

Reboot werkt schijnbaar wel, want nu krijg ik geen melding meer en is draait het pakket gewoon! :D _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Downstar2 op 18-10-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik ben sinds juni dit jaar ook een trotse bezitter van een Synology NAS (de DS216Play). Echt een fantastisch apparaat waar ik heel tevreden over ben.

Ik heb echter één "probleem" (tussen aanhalingstekens, aangezien ik de functionaliteit niet echt nodig heb, maar het zou gewoon moeten werken): Photo Station doet bij mij helemaal niets. Als ik via de webinterface van DSM6 de app probeer te starten, krijg ik een page not found in een nieuwe tab. Video Station werkt vreemd genoeg wel vlekkeloos. De DS Photo app verbindt wel, maar laat "no albums" zien. Bij "Intelligente albums" laat hij ook "geen albums" zien.

Ik heb in het configuratiescherm bij Indexeringsservice" wel Photo Station ingeschakeld en ook mijn fotomap laten indexeren (dit is ook succesvol gedaan). Ik dacht eerst dat het iets met port forwarding te maken had, maar ook binnen mijn LAN krijg ik een page not found.

Meer mensen met dit probleem en een mogelijke oplossing? De functionaliteit lijkt mij toch wel fijn, ook al heb ik het niet per sé direct nodig (Video Station maak ik wel veelvuldig gebruik van). Heb al uitvoerig gegoogled, maar ben daar ook niets mee opgeschoten...

EDIT: Zit nog even in de instellingen te neuzen en zie daar de link quickconnect.to/photo. Hierop kan ik in één keer inloggen en werkt alles! Heel apart dat het dan via het starten van de app in DSM niet werkt... Overigens is die media-indexering leuk en aardig, maar Photo Station is gewoon leeg. Is denk ik alleen voor de Mediaserver app dan.

[ Voor 16% gewijzigd door adamvansanten op 18-10-2016 16:40 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Downstar2 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:21:
[...]

Hmm.. Gek genoeg heb ik de NAS nu toch maar eens herstart vanuit DSM 6.0.

Afgelopen weken heb ik hem middels afsluiten en dan zelf weer aanzetten wel eens 'gereboot'.
Of door stroomuitval. Maar schijnbaar worden de services dus dan toch niet helemaal herstart!?

Reboot werkt schijnbaar wel, want nu krijg ik geen melding meer en is draait het pakket gewoon! :D _/-\o_
Wat ik ergens gelezen heb is dat bij booten de user in sommige gevallen correct aangemaakt wordt (of beter, de user wordt dan soort van herstelt) tijdens een reboot.

Die keren dat ik moest herstarten was gewoon een persoonlijke fuckup en dat is wellicht 1 enkele keer gebeurd. Alle packages die niet werkte hier waren met enkel cli handelingen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
schumi2004 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:30:
[...]

Wat ik ergens gelezen heb is dat bij booten de user in sommige gevallen correct aangemaakt wordt (of beter, de user wordt dan soort van herstelt) tijdens een reboot.

Die keren dat ik moest herstarten was gewoon een persoonlijke fuckup en dat is wellicht 1 enkele keer gebeurd. Alle packages die niet werkte hier waren met enkel cli handelingen opgelost.
Hmm andere packages lijken het nu ook gewoon te doen. Zal mogelijk inderdaad dan wat met users etc. te maken hebben.

Afijn, ik kan me eens verdiepen in CP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:55:
[...]

Wat wil je precies want ben het even kwijt?
Wat packages betreft onder DSM6 is er meestal wel een simpele fix (user toevoegen aan shadow file) en dan werken ze prima.
wat ik wil is automatisch torrents downloaden met behulp van rss.
Tot nu toe gebruikte ik transmision, maar dat kan niet overweg met rss. Download station en ruTorrent wel.

ruTorrent kreeg ik niet aan de praat, vanwege de genoemde gewijzigde usersetting in dsm 6. En mijn Nas te oud is om docker te gebruiken.
Download station werkt wel, maar dus niet zo snel omdat de tcp poort niet open wil.

Dus als je me tips kunt geven om ruTorrent werkend te krijgen heeft dat de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 00:52
Vandaag tijdens Synology2017 zijn deze beta packages aan bod gekomen (oa chat, office, calendar, vernieuwde cloud etcetera)
https://www.synology.com/en-uk/beta

Ps. Dat ze ook met een eigen cloudservice (synology cloud2 service) komen wisten jullie al denk ik (datacenter voor Europa komt in Duitsland)

[ Voor 18% gewijzigd door Vinales op 18-10-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08
Als je beta packages toe laat in packages center komen ze ook te voorschijn.

Het is nu braaf wachten op DSM6.1 beta.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Naar aanleiding van de post van @Smiguel wat wezen googelen en kwam op de site van pi-hole uit, onder de suggesties staat ook sy-hole :) wellicht dat meer tweakers het kunnen liken zodat mensen zonder pi er ook van kunnen genieten :) https://discourse.pi-hole...nology-diskstations/233/2

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Snap weinig van die chat app, zie echt nergens hoe je andere mensen toe kan voegen, vraag is ook natuurlijk of je dit echt wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Het is meer zoals Slack.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Dus das eigenlijk als je met meerdere aan een project bezig bent?
Had hem er op staan maar snap hier duidelijk het nut niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:41
virtua69 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:51:
Dus das eigenlijk als je met meerdere aan een project bezig bent?
Had hem er op staan maar snap hier duidelijk het nut niet van
Het heeft nut zolang je gebruikers op je NAS een account hebben, het is niet van nut om het als chatapp met je familie/vrienden te gaan gebruiken waar je nu Hangouts/Whatsapp/Telegram of wat dan ook voor gebruikt.Chat is dan ook gericht op het snel kunnen samenwerken in documenten en kunnen communiceren, ik verwacht dat de app eerder zakelijk dan prive gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Oké, Thanks ik dacht al zo iets, nou die gaat er bij deze weer af dan☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:33
nielsicq schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:46:
Naar aanleiding van de post van @SmiGueL wat wezen googelen en kwam op de site van pi-hole uit, onder de suggesties staat ook sy-hole :) wellicht dat meer tweakers het kunnen liken zodat mensen zonder pi er ook van kunnen genieten :) https://discourse.pi-hole...nology-diskstations/233/2
Nu weet ik zo niet wat de nadelen (veiligheidsissues) zijn bij het gebruik van Debian Chroot, maar voor de personen die bovenstaande link niet volgen; inmiddels is er deze oplossing gepost om Pi-Hole op je Synology te draaien.

*Ik ga het iig (nog) niet testen. >:)

@ hieronder:
Ja Ik kan Docker draaien, maar had Pi-Hole al getest @ VMware + Ubuntu, maar ik wil hem als het kan op de router gaan draaien. ;) Momenteel draai ik Sy-Hole op de Synology DNS server en dat werkt prima. :) Pi-Hole heeft alleen een wat lager RAM gebruik en UI

[ Voor 18% gewijzigd door SmiGueL op 22-10-2016 00:39 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
(mocht je Docker kunnen draaien dan kun je het daar ook in draaien)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
SmiGueL schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 00:30:
[...]

Nu weet ik zo niet wat de nadelen (veiligheidsissues) zijn bij het gebruik van Debian Chroot, maar voor de personen die bovenstaande link niet volgen; inmiddels is er deze oplossing gepost om Pi-Hole op je Synology te draaien.

*Ik ga het iig (nog) niet testen. >:)
Die instructies kwamen hier vandaan >:)
Werkt prima O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:54

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

adamvansanten schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:24:
Ik ben sinds juni dit jaar ook een trotse bezitter van een Synology NAS (de DS216Play). Echt een fantastisch apparaat waar ik heel tevreden over ben.

Ik heb echter één "probleem" (tussen aanhalingstekens, aangezien ik de functionaliteit niet echt nodig heb, maar het zou gewoon moeten werken): Photo Station doet bij mij helemaal niets. Als ik via de webinterface van DSM6 de app probeer te starten, krijg ik een page not found in een nieuwe tab. Video Station werkt vreemd genoeg wel vlekkeloos. De DS Photo app verbindt wel, maar laat "no albums" zien. Bij "Intelligente albums" laat hij ook "geen albums" zien.

Ik heb in het configuratiescherm bij Indexeringsservice" wel Photo Station ingeschakeld en ook mijn fotomap laten indexeren (dit is ook succesvol gedaan). Ik dacht eerst dat het iets met port forwarding te maken had, maar ook binnen mijn LAN krijg ik een page not found.

Meer mensen met dit probleem en een mogelijke oplossing? De functionaliteit lijkt mij toch wel fijn, ook al heb ik het niet per sé direct nodig (Video Station maak ik wel veelvuldig gebruik van). Heb al uitvoerig gegoogled, maar ben daar ook niets mee opgeschoten...

EDIT: Zit nog even in de instellingen te neuzen en zie daar de link quickconnect.to/photo. Hierop kan ik in één keer inloggen en werkt alles! Heel apart dat het dan via het starten van de app in DSM niet werkt... Overigens is die media-indexering leuk en aardig, maar Photo Station is gewoon leeg. Is denk ik alleen voor de Mediaserver app dan.
Ik heb exact ditzelfde probleem ook en toevallig vanmorgen bij Synology neergelegd. Het gaat bij mij mis op het moment dat je met HTTPS werkt. Wanneer je HTTP gebruikt werkt het overal wel zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Bastiaan schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:59:
[...]

Ik heb exact ditzelfde probleem ook en toevallig vanmorgen bij Synology neergelegd. Het gaat bij mij mis op het moment dat je met HTTPS werkt. Wanneer je HTTP gebruikt werkt het overal wel zoals je wilt.
Dat is ook een eigenaardig probleem. WIl je de terugkoppeling laten weten? Ben er ook wel benieuwd naar...

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:06
Ik probeer Spotweb in Docker te installeren op mijn DS916+, maar heb ruzie met het koppelen van de database. Ik lees dat het meerdere mensen gelukt is, dus ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb inmiddels NZBget, sonarr en transmission succesvol via docker lopen, dus de basis staat. Wat ik vervolgens doe, is:
  • runnen van mariadb van linuxserver via de synology wizard. Ik geef als environment variables TZ='Europe/Amsterdam' en MYSQL_ROOT_PASSWORD=<mijnpass> op; geef bij volumes aan dat /docker/lsmariadb:/config en map poorten 13306:3306 (interessant: 3306:3306 wil niet, dan klaagt ie "Er is een conflict tussen lokale poort 3306 en andere poorten die door andere services worden gebruikt" - misschien een hint naar wat er mis gaat). Ik start deze en dit lijkt goed te gaan; ik zie ook bestanden ontstaan in map /volume1/docker/lsmariadb en kan geen fouten in de logs vinden;
  • vervolgens run ik jgeusebroek/spotweb, met de settings zoals opgegeven op https://github.com/jgeusebroek/docker-spotweb, maar met aanpassingen dat ik poort 10080 aan de hostkant gebruik, en als SPOTWEB_DB_HOST=192.168.1.116:13306 kies (het ip-adres is het adres van de DS916). Ik kan dan de container starten; er komen twee bestanden in de /config map (dbsettings.inc en ownsettings);
  • ik ga naar 192.168.1.116:10080/install.php, daar krijg ik het eerste installscherm waarin wordt aangegeven of ik voldoe aan alle eisen. Dat is het geval (allemaal OK's, behalve PostgreSQL (PDO)). Klikken op Next geeft direct de melding "Spotweb has already been setup. If you want to run this wizard again, please remove the file 'dbsettings.inc.php'"
  • als ik naar 192.168.1.116:10080 ga, krijg ik een lege pagina met alleen "Unable to connect to database:
    SQLSTATE[HY000] [2005] Unknown MySQL server host '192.168.1.116:13306' "
  • de log van de spotweb container meldt iets soortgelijks:
    code:
    1
    2

Database schema or settings upgrade failed:
    SQLSTATE[HY000] [2005] Unknown MySQL server host '192.168.1.116:13306' (2)
Mijn conclusie is dat de koppeling naar de database dus niet lukt. Het is me echter onduidelijk hoe ik het kan oplossen of überhaupt troubleshooten. Wat moet ik invullen bij SPOTWEB_DB_HOST? localhost gebruiken of http:// ervoor zetten werkt in elk geval niet, poort weglaten ook niet. Of moet ik misschien een link van de spotweb container naar de mariadb container maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Draait MariaDB lokaal als package? Die zal denk ik de poort in gebruik hebben?

De host:port notatie is denk ik wel de juiste.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
kraades schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:39:
Draait MariaDB lokaal als package? Die zal denk ik de poort in gebruik hebben?

De host:port notatie is denk ik wel de juiste.
nee, ik heb mariadb niet als package geïnstalleerd, doel was juist om alles vanuit docker te draaien. Heb wel geëxperimenteerd met de "officiele" mariadb docker (https://hub.docker.com/_/mariadb/), o.a. vanuit een shell (docker run) maar daar zat een aantal nadelen aan, waaronder het niet kunnen selecteren van een /config map. Ik heb die uit docker verwijderd, maar wellicht dat er nog iets in gebruik is dat wordt opgelost als ik de DS opnieuw opstart. Dat dus eerst maar eens proberen, kijken of ik de linuxserver mariadb op 3306 kan draaien en of dat misschien een oplossing is.

EDIT: na opnieuw opstarten krijg ik dezelfde melding; eerst was het direct bij invoeren van hostport 3306, nu pas als ik op OK klik.Desalniettemin lijkt het me nog steeds dat ik ook op een andere poort dan 3306 zou moeten kunnen verbinden?

[ Voor 12% gewijzigd door BoardCrusher op 25-10-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
BoardCrusher schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:01:
[...]

nee, ik heb mariadb niet als package geïnstalleerd, doel was juist om alles vanuit docker te draaien. Heb wel geëxperimenteerd met de "officiele" mariadb docker (https://hub.docker.com/_/mariadb/), o.a. vanuit een shell (docker run) maar daar zat een aantal nadelen aan, waaronder het niet kunnen selecteren van een /config map. Ik heb die uit docker verwijderd, maar wellicht dat er nog iets in gebruik is dat wordt opgelost als ik de DS opnieuw opstart. Dat dus eerst maar eens proberen, kijken of ik de linuxserver mariadb op 3306 kan draaien en of dat misschien een oplossing is.

EDIT: na opnieuw opstarten krijg ik dezelfde melding; eerst was het direct bij invoeren van hostport 3306, nu pas als ik op OK klik.Desalniettemin lijkt het me nog steeds dat ik ook op een andere poort dan 3306 zou moeten kunnen verbinden?
Ik heb MySQL ook in Docker draaien, maar heb de containers aan elkaar gekoppeld. Dus in de spotweb container heb ik een koppeling gemaakt naar de MySQL container. In de Spotweb container kan je dan bij SPOTWEB_DB_HOST verwijzen naar de naam van je DB container. Geen gezeur met IPs en poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
loyske schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:20:
[...]

Ik heb MySQL ook in Docker draaien, maar heb de containers aan elkaar gekoppeld. Dus in de spotweb container heb ik een koppeling gemaakt naar de MySQL container. In de Spotweb container kan je dan bij SPOTWEB_DB_HOST verwijzen naar de naam van je DB container. Geen gezeur met IPs en poorten.
Bedankt voor je reply. Ik kan er pas vanavond mee verder, maar alvast benieuwd: gebruik je dan https://hub.docker.com/_/mysql/? En dan maak je een koppeling door iets in te vullen in tabje "links" onder Advanced Settings van de wizard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
BoardCrusher schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 11:15:
[...]

Bedankt voor je reply. Ik kan er pas vanavond mee verder, maar alvast benieuwd: gebruik je dan https://hub.docker.com/_/mysql/? En dan maak je een koppeling door iets in te vullen in tabje "links" onder Advanced Settings van de wizard?
Ik gebruik inderdaad die mysql, maar MariaDB zal zo ook wel werken denk ik.
yep onder links (of koppelingen in het nederlands haha).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51
z1rconium schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:48:
[...]

Die instructies kwamen hier vandaan >:)
Werkt prima O-)
Mooi gedaan, gisteravond ook maar s geïnstalleerd, werkt leuk!

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
loyske schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

Met onderstaande commando's kun je achterhalen wat er op poort 3306 zit.
root@DS716V:~# netstat -anp | grep 3306
tcp        0      0 0.0.0.0:3306            0.0.0.0:*               LISTEN      8900/mysqld
root@DS716V:~# ps -ef | grep 8900
mysql     8900  8582  0 Oct13 ?        00:17:12 /usr/bin/mysqld --basedir=/usr --datadir=/var/packages/MariaDB/target/mysql --plugin-dir=/usr/lib64/mysql/plugin --user=mysql --log-error=/var/packages/MariaDB/target/mysql/DS716V.err --pid-file=/run/mysqld/mysqld.pid --socket=/run/mysqld/mysqld.sock --port=3306
root     18726 18703  0 16:38 pts/2    00:00:00 grep --color=auto 8900
root@DS716V:~#

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
loyske schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

Het is helaas nog niet gelukt. Wat ik doe:
  • start mysql (https://hub.docker.com/_/mysql/, versie 5.7.9) met
    • Naam: dmysql
    • Milieu (environment): MYSQL_ROOT_PASSWORD=my-secret-pw
    • Poortinstellingen: automatisch:3306
    • Koppelingen: leeg
    • Volumes: leeg
    • MYSQL_ROOT_PASSWORD=my-secret-pw
    • [\list][\li]
    • Poortinstellingen: automatisch:3306
    • Koppelingen: leeg
    • Volumes: leeg
  • vervolgens jgeusebroek-spotweb (latest), met
  • [list]
  • Naam: jgeusebroek-spotweb
  • Milieu (environment):
    • SPOTWEB_DB_TYPE=pdo_mysql
    • SPOTWEB_DB_HOST=dmysql
    • SPOTWEB_DB_NAME=spotweb
    • SPOTWEB_DB_USER=spotweb
    • SPOTWEB_DB_PASS=spotweb
    • TZ='Europe/Amsterdam'
  • Poortinstellingen: 10080:80
  • Volume: /docker/spotweb:/config
  • Koppelingen: dmysql:mysql
  • [/list]
Dit levert:
code:
1
2
    SQLSTATE[HY000] [2005] Unknown MySQL server host 'dmysql' (2)

Als ik echter de alias van de koppelingen verander naar "db" dan krijg ik:
code:
1
2
    SQLSTATE[28000] [1045] Access denied for user 'spotweb'@'172.17.0.7' (using password: YES)

Voor mijn gevoel een stapje dichterbij, maar nog steeds niet genoeg. Ik vermoed dat er nu wel een koppeling is naar de DB, maar dat er een database-probleem is.

Concrete vragen om verder te komen:
  1. wat doet de Alias bij Koppelingen precies, en hoe kom ik erachter wat ik moet invullen?
  2. moet ik zelf een database in mysql aanmaken? Uit eerdere (non-docker) spotweb installaties weet ik dat dat moet, maar ik vermoedde dat de jgeusebroek dat zelf deed (wellicht naïef)
  3. zo ja, hoe pak ik dat aan? Ik zie bij de documentatie van de mysql docker dat ik bij opstarten een database kan creëren (environment variabelen MYSQL_DATABASE, MYSQL_USER en MYSQL_PASSWORD), maar wordt de database dan niet elke keer opnieuw gemaakt? Of moet ik iets met docker exec commando's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
In de dockerfile en entrypoint.sh kun je precies zien wat er wordt uitgevoerd.

kraades in "[Synology] Packages"

Ik kan mij herinneren dat ik de database ook handmatig heb aangemaakt incl. grant etc.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 46 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.