[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 45 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:25
Maar kan iemand mij vertellen waarom het zo lang duurt alvorens Synology met een oplossing komt voor al die permission issues op DSM 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-07 16:10
outlandos schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:23:
Maar kan iemand mij vertellen waarom het zo lang duurt alvorens Synology met een oplossing komt voor al die permission issues op DSM 6?
Dat is toch geen probleem van Synology of begrijp ik de vraag verkeerd?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 17:25
kraades schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:44:
[...]

Dat is toch geen probleem van Synology of begrijp ik de vraag verkeerd?
Als het met DSM 5 allemaal vlekkeloos werkt, en legios packages onder DSM 6 niet, dan zou Synology dat toch moeten aanrekenen?

[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 31-08-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
Deze: linkje
Inmiddels wel uitgevonden hoe je in de docker container kan werken met docker exec commando.
Maar dit image crasht na een paar tellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

outlandos schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:45:
[...]

Als het met DSM 5 allemaal vlekkeloos werkt, en legios packages onder DSM 6 niet, dan zou Synology dat toch moeten aanrekenen?
Dat is maar hoe je het bekijkt. Synology heeft kennelijk eea verandert in hoe packages geinstalleerd worden. Alle packages die in de officiele repository staan werken zoals het hoort. Als dit niet zo was, dan zou dit Synology aan te rekenen zijn.

Packages die (weliswaar oplosbare) problemen geven, staan allemaal in een niet-officiele repository. Dit valt naar mijn idee Synology niet aan te rekenen en is de verantwoording voor de ontwikkelaars van die packages.

Wat Synology wel weer aan te rekenen valt naar mijn mening is dat het nogal een tijd geduurd voordat ze de documentatie van DSM6 hebben vrijgegeven met daarin de informatie die ontwikkelaars nodig hebben om te zorgen dat hun packages correct installeren.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Wat ^^^ zegt.
loyske schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:47:
[...]

Deze: linkje
Inmiddels wel uitgevonden hoe je in de docker container kan werken met docker exec commando.
Maar dit image crasht na een paar tellen.
Heb je alle parameters goed gezet? Ik heb nu geen tijd om te proberen maar zal later ook eens kijken. Of misschien een andere image proberen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:27
Yucko schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:18:
[...]

raar, want die 415play heeft toch een Atom processor net zoals mijn 412+ (waar iig wel Docker voor te krijgen is)
Het gaat erom of hij 64 bit is.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
kraades schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:58:
Wat ^^^ zegt.

[...]

Heb je alle parameters goed gezet? Ik heb nu geen tijd om te proberen maar zal later ook eens kijken. Of misschien een andere image proberen?
Welke parameters? Heb de commando's uitgevoerd wat staan onder: "I want to run your MySQL Docker container along with your Spotweb container" maar dan gaat het al mis bij 2de commando. De "-h spotweb_db" pikt docker niet.
Heb ook al andere images geprobeerd, maar die hebben vaak een losse mysql nodig. Vindt trouwens maar 3 images op docker hub voor spotweb waar een beschrijving bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 19:28
lees net dat martijn de vries gestopt is, zal wel onder een steen geleefd hebben de laatse tijd maar heeft iemand een link van de spk file`s? als ik dat geweten had had ik het ff gesaved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Encryla schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:38:
Ik kan helaas niet meer bij de packages van Martijn de Vries. De repository lijkt down. Hebben meerdere mensen dit probleem?
de man is helaas gestopt :'(

• technorabilia
loyske schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:47:
[...]

Welke parameters? Heb de commando's uitgevoerd wat staan onder: "I want to run your MySQL Docker container along with your Spotweb container" maar dan gaat het al mis bij 2de commando. De "-h spotweb_db" pikt docker niet.
Heb ook al andere images geprobeerd, maar die hebben vaak een losse mysql nodig. Vindt trouwens maar 3 images op docker hub voor spotweb waar een beschrijving bij zit.
En deze? https://hub.docker.com/r/jgeusebroek/spotweb/
V.w.b. de database kunt je denk ik de package gebruiken van Synology.

👉🏻 Blog 👈🏻

• loyske
kraades schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:47:
[...]

En deze? https://hub.docker.com/r/jgeusebroek/spotweb/
V.w.b. de database kunt je denk ik de package gebruiken van Synology.
Zal die eens proberen.
Ah ok, dus de db draait dan niet in docker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
loyske schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:04:
[...]

Zal die eens proberen.
Ah ok, dus de db draait dan niet in docker?
Hoeft niet. Kan wel.
Je kunt de MariaDB package van Synology gebruiken om de database te parkeren.
Of als je wilt een MySQL Docker container gebruiken.

Ik zal ook eens proberen...

Edit:
Ja, dat werkt... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 01-09-2016 09:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 14:29
kraades schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:19:
[...]

Hoeft niet. Kan wel.
Je kunt de MariaDB package van Synology gebruiken om de database te parkeren.
Of als je wilt een MySQL Docker container gebruiken.

Ik zal ook eens proberen...

Edit:
Ja, dat werkt... ;)
Ik gebruik nu nog spotweb van mdevries, kan ik met dit docker image https://hub.docker.com/r/jgeusebroek/spotweb/ ook de huidige database van mdevries koppelen?
En hiermee dus al mijn instellingen behouden.

• technorabilia
TheMystery schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:19:
[...]

Ik gebruik nu nog spotweb van mdevries, kan ik met dit docker image https://hub.docker.com/r/jgeusebroek/spotweb/ ook de huidige database van mdevries koppelen?
En hiermee dus al mijn instellingen behouden.
Ik ben geneigd te zeggen van wel maar ik weet niet helemaal zeker hoe het gaat met eventuele database schema verschillen (als die er al zijn).

In principe:
1. Installeer docker container met een nieuwe database
2. Restore jouw database over deze database

Ik gebruik zelf een publieke spotweb en ik heb het zelf lokaal niet draaien dus alle ins & outs ken ik niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
kraades schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:27:
[...]

Ik ben geneigd te zeggen van wel maar ik weet niet helemaal zeker hoe het gaat met eventuele database schema verschillen (als die er al zijn).

In principe:
1. Installeer docker container met een nieuwe database
2. Restore jouw database over deze database

Ik gebruik zelf een publieke spotweb en ik heb het zelf lokaal niet draaien dus alle ins & outs ken ik niet.
Ik heb het docker container geïnstalleerd met een nieuwe database en de oude database gerestored.
Hierna moest ik /usr/bin/php upgrade-db.php binnen de container uitvoeren, hier had ik een foutmelding van een duplicate entry in de grouppermission tabel, in deze tabel heb ik alle entries van 3-31 verwijderd aangezien hier de duplicate melding van kwam. Hierna werkte upgrade-db.php goed en kan ik spotweb bereiken.
Handmatig retrieve.php uitvoeren werkt zonder foutmeldingen.

Nu moet ik het volgende nog uitvoeren:
To enable automatic retreiving, you need to setup a cronjob on the docker host.

*/15 * * * * docker exec spotweb /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php >/dev/null 2>

Alleen binnen het docker image kan ik dit niet invoeren met crontab -e.
Iemand een idee hoe dit werkt binnen docker?

Edit:
Laatste probleem ook gevonden ik heb nu binnen mijn taakplanner van synology de volgende taak gepland:
docker exec {docker conteiner nr} /usr/bin/php /var/www/spotweb/retrieve.php

[ Voor 6% gewijzigd door TheMystery op 01-09-2016 14:25 ]

• loyske
Ik blijf bij de upgrade-db.php een foutmelding krijgen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
SpotWeb crashed                                                                                              

Database schema or settings upgrade failed:                                                                  
   42000: 1064: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server 
version for the right syntax to use near 'IGNORE TABLE spots ADD UNIQUE INDEX idx_spots_1(messageid)' at line
 1                                                                                                           

#0 /var/www/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(99): dbeng_pdo->rawExec('ALTER IGNORE TA...')          
#1 /var/www/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(131): SpotStruct_mysql->addIndex('idx_spots_1', 'UNIQUE',
 'spots', Array)                                                                                             
#2 /var/www/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(778): SpotStruct_abs->validateIndex('idx_spots_1', 'UNIQU
E', 'spots', Array)                                                                                          
#3 /var/www/spotweb/lib/services/Upgrade/Services_Upgrade_Base.php(42): SpotStruct_abs->updateSchema()       
#4 /var/www/spotweb/upgrade-db.php(44): Services_Upgrade_Base->database()                                    
#5 {main}root@spotweb:/var/www/spotweb# ^C                                                                   
root@spotweb:/var/www/spotweb#

Zowel met jgeusebroek als met isuftin package. Gebruik een eigen MySQL container.
Meeste van db scheme wordt toegevoegd tot deze, dan loopt het vast.
Iemand een idee?

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Ik draai sinds kort plex maar bij grote mkv files 8GB > dan lijkt het net alsof er eerst gebufferd wordt en dan een stukje afgespeeld wordt en dan weer gebufferd.

Gebruik plex op 415+ icm een Samsung TV .

kan het zijn dat ik een transcoding directory moet aangeven?

• technorabilia
loyske schreef op donderdag 01 september 2016 @ 15:37:
Ik blijf bij de upgrade-db.php een foutmelding krijgen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
SpotWeb crashed                                                                                              

Database schema or settings upgrade failed:                                                                  
   42000: 1064: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server 
version for the right syntax to use near 'IGNORE TABLE spots ADD UNIQUE INDEX idx_spots_1(messageid)' at line
 1                                                                                                           

#0 /var/www/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_mysql.php(99): dbeng_pdo->rawExec('ALTER IGNORE TA...')          
#1 /var/www/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(131): SpotStruct_mysql->addIndex('idx_spots_1', 'UNIQUE',
 'spots', Array)                                                                                             
#2 /var/www/spotweb/lib/dbstruct/SpotStruct_abs.php(778): SpotStruct_abs->validateIndex('idx_spots_1', 'UNIQU
E', 'spots', Array)                                                                                          
#3 /var/www/spotweb/lib/services/Upgrade/Services_Upgrade_Base.php(42): SpotStruct_abs->updateSchema()       
#4 /var/www/spotweb/upgrade-db.php(44): Services_Upgrade_Base->database()                                    
#5 {main}root@spotweb:/var/www/spotweb# ^C                                                                   
root@spotweb:/var/www/spotweb#

Zowel met jgeusebroek als met isuftin package. Gebruik een eigen MySQL container.
Meeste van db scheme wordt toegevoegd tot deze, dan loopt het vast.
Iemand een idee?
Begin je met een lege database? Dan hoef je toch geen upgrade te doen?

Je kunt ook nog in de config dir de db connection file verwijderen. Dan kun je met install.php opnieuw installeren.

Probeer anders eens de MariaDB package?

👉🏻 Blog 👈🏻

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:29
Wildfire schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:40:
[...]

Wat bij mij werkte is de start-stop scripts van de pakketten aanpassen. De user moet je dan aanpassen naar root. Geen nette oplossing, maar het werkt prima.
Kan je ook aangeven waar ik deze scripts kan vinden? Probeer Mosquitto te installeren maar krijg de melding dat de pakketservice niet uitgevoerd kan worden. Wellicht helpt jou oplossing.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:30

Wildfire

Joy to the world!

jvanderkroon schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:20:
[...]

Kan je ook aangeven waar ik deze scripts kan vinden? Probeer Mosquitto te installeren maar krijg de melding dat de pakketservice niet uitgevoerd kan worden. Wellicht helpt jou oplossing.
Had al eerder in dit topic gepost met de stappen die ik heb gevolgd: Wildfire in "[Synology] Packages"

Het schijnt niet de meest nette manier te zijn, omdat je de betreffende packages dan root-access geeft. Maar het was iig wel de eerste en enige methode die ik kon vinden en die gewoon meteen werkte. :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• loyske
kraades schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:13:
[...]

Begin je met een lege database? Dan hoef je toch geen upgrade te doen?

Je kunt ook nog in de config dir de db connection file verwijderen. Dan kun je met install.php opnieuw installeren.

Probeer anders eens de MariaDB package?
Ik begin inderdaad met een lege database, maar aan het begin wordt deze database gevuld volgens het scheme. En dat gaat mis. Loop tegen deze bug aan. Zou opgelost moeten zijn, maar als ik een git pull doe, zie ik dat die file nog steeds het verkeerde command bevat. Dus denk dat ik hem maar met de hand ga aanpassen.

Edit: Handmatig aanpassen heeft geholpen, db scheme is nu uitgevoerd en werkt. Volgende probleem: ik krijg een 404 als ik naar http://<ip>:<poort>/spotweb/index.php ga.... :'(

[ Voor 10% gewijzigd door loyske op 01-09-2016 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
loyske schreef op donderdag 01 september 2016 @ 21:52:
[...]

Ik begin inderdaad met een lege database, maar aan het begin wordt deze database gevuld volgens het scheme. En dat gaat mis. Loop tegen deze bug aan. Zou opgelost moeten zijn, maar als ik een git pull doe, zie ik dat die file nog steeds het verkeerde command bevat. Dus denk dat ik hem maar met de hand ga aanpassen.

Edit: Handmatig aanpassen heeft geholpen, db scheme is nu uitgevoerd en werkt. Volgende probleem: ik krijg een 404 als ik naar http://<ip>:<poort>/spotweb/index.php ga.... :'(
Ok, ik heb MariaDB gebruikt en heb dat probleem dan niet.

V.w.b. de 404. Bij mij is poort 80 al bezet en heb dus poort 8888 gebruikt (of een andere vrij poort nummer). Docker parameter is dan -p 8888:80.

Edit:
Bij mij is de link dan overigens http://<ip>:<poort> dus zonder spotweb. Is dat het niet?

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 02-09-2016 08:16 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
kraades schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:14:
[...]

Ok, ik heb MariaDB gebruikt en heb dat probleem dan niet.

V.w.b. de 404. Bij mij is poort 80 al bezet en heb dus poort 8888 gebruikt (of een andere vrij poort nummer). Docker parameter is dan -p 8888:80.

Edit:
Bij mij is de link dan overigens http://<ip>:<poort> dus zonder spotweb. Is dat het niet?
MariaDB zal dan wel het ALTER IGNORE TABLE command pikken. Heb nu IGNORE verwijderd en dan slikt de laatste MySQL het ook.

Held!! _/-\o_
Hoef inderdaad niet /spotweb in de URL te gebruiken. Het werkt!!

Zware bevalling, maar ook weer een hoop geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Ik kwam erachter dat spotweb in het docker image van https://hub.docker.com/r/jgeusebroek/spotweb/ wat verouderd is, aangezien ik met sonarr newsnab niet werkend kreeg.
Ik heb hiervoor binnen de container een git pull uitgevoerd van de master branch en dan werkt het wel, dus deze container update niet automatisch spotweb.

Edit:
Denk dat het probleem toch in de media branch zit aangezien deze gebruikt wordt zie ik nu.
Hoop dat de master branch die ik nu gebruik niet automatisch geupdate wordt, maar dat wordt denk ik alleen gedaan als de container opnieuw wordt gebuild, en deze moet je denk ik handmatig weer ophalen?
Weet iemand hoe dit precies werkt met docker?

[ Voor 38% gewijzigd door TheMystery op 02-09-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-07 15:49
Onderwerp: Synology 216+ mailplus package beschikbaar, 5 licenties.

Beste Synology liefhebbers,
Ik weet niet in hoeverre dit gedeeld is op het nieuws, maar ik kom er nu pas achter dat voor de Synology 216+ de package MailPlus+MailPlus Server beschikbaar zijn.

Ik weet niet beter dat nadat ik de 216+ gekocht had, dat deze package niet vrijgeven was, maar nu dus wel, inclusief 5 gebruikerslicenties.

En in het Beta programma (als je die in het package center/settings aanzet) dan heb je ook nog de beschikking over een intrusion detection programma.

Groeten en fijn weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
TheMystery schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:49:
Ik kwam erachter dat spotweb in het docker image van https://hub.docker.com/r/jgeusebroek/spotweb/ wat verouderd is, aangezien ik met sonarr newsnab niet werkend kreeg.
Ik heb hiervoor binnen de container een git pull uitgevoerd van de master branch en dan werkt het wel, dus deze container update niet automatisch spotweb.

Edit:
Denk dat het probleem toch in de media branch zit aangezien deze gebruikt wordt zie ik nu.
Hoop dat de master branch die ik nu gebruik niet automatisch geupdate wordt, maar dat wordt denk ik alleen gedaan als de container opnieuw wordt gebuild, en deze moet je denk ik handmatig weer ophalen?
Dat zou verklaren waarom ik ook problemen heb.
Een git pull werkt niet bij mij:

code:
1
2
3
4
root@spotweb:/var/www/spotweb# git pull https://github.com/spotweb/spotweb
From https://github.com/spotweb/spotweb
 * branch            HEAD       -> FETCH_HEAD
error: Untracked working tree file '.gitattributes' would be overwritten by merge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
loyske schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:45:
[...]

Dat zou verklaren waarom ik ook problemen heb.
Een git pull werkt niet bij mij:

code:
1
2
3
4
root@spotweb:/var/www/spotweb# git pull https://github.com/spotweb/spotweb
From https://github.com/spotweb/spotweb
 * branch            HEAD       -> FETCH_HEAD
error: Untracked working tree file '.gitattributes' would be overwritten by merge.
Ik heb wel de oude Spotweb dir gerenamed en daarna een pull gedaan.
Dan moet je nog 2 symlinks maken van 2 files en de cache folder een Chmod 775 geven anders werken de images niet. Hierna nog de upgradedb draaien.
Hierna werkt bij mij alles perfect, sneller als het package van mdevries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
TheMystery schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:49:

Edit:
Als er geen auto update is voorzien in de image of spotweb dan zal spotweb niet meer updaten.

De image wordt op een bepaald gemaakt ahv de dockerfile. Op docker hub kun je zien van wanneer de image is. Je kunt daar ook de dockerfile vinden. De container maak je obv de image.

In principe is de installatie van spotweb niet heel spannend. Men neme Ubuntu en installeert de dependancies en doet een git pull.

Je kunt ahv de dockerfile zelf een build doen en/of de dockerfile aanpassen.

Edit:
De files van deze image staan hier: https://github.com/jgeusebroek/docker-spotweb
Deze kun je clonen eventueel aanpassen en dan een docker build doen.
In entrypoint.sh staat de initialisatie van spotweb.

[ Voor 6% gewijzigd door technorabilia op 02-09-2016 18:40 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
kraades schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:33:
[...]

Als er geen auto update is voorzien in de image of spotweb dan zal spotweb niet meer updaten.

De image wordt op een bepaald gemaakt ahv de dockerfile. Op docker hub kun je zien van wanneer de image is. Je kunt daar ook de dockerfile vinden. De container maak je obv de image.

In principe is de installatie van spotweb niet heel spannend. Men neme Ubuntu en installeert de dependancies en doet een git pull.

Je kunt ahv de dockerfile zelf een build doen en/of de dockerfile aanpassen.

Edit:
De files van deze image staan hier: https://github.com/jgeusebroek/docker-spotweb
Deze kun je clonen eventueel aanpassen en dan een docker build doen.
In entrypoint.sh staat de initialisatie van spotweb.
Bedankt voor de info, ik ga het eens een keer uitzoeken als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Wie heeft er ervaring met nZEDb en weet de pros and cons t.o.v. Spotweb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07 19:26
ik heb op mn synology nzbget draaien en opzich werkt het goed.
alleen wil hij bestanden met een healt percentage onder de 90 niet meer downloaden ik ben alle settings langs gelopen maar kan hier geen instelling voor vinden.
en ik zag dat er een versie 17.1 is hoe kan ik mijn nzbget updaten? ik draai nu op 16.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 17:52
alexswart schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 23:43:
ik heb op mn synology nzbget draaien en opzich werkt het goed.
alleen wil hij bestanden met een healt percentage onder de 90 niet meer downloaden ik ben alle settings langs gelopen maar kan hier geen instelling voor vinden.
en ik zag dat er een versie 17.1 is hoe kan ik mijn nzbget updaten? ik draai nu op 16.4
Volgens mij is dat "Par Check/Repair" / Healthcheck. Is helaas nog geen versie 17.1 beschikbaar in de Synology Repository

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
bluecupra schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:17:
[...]

Volgens mij is dat "Par Check/Repair" / Healthcheck. Is helaas nog geen versie 17.1 beschikbaar in de Synology Repository
Ik kan bij check/unpar nergens een percentage instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 17:52
alexswart schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:53:
[...]

Ik kan bij check/unpar nergens een percentage instellen
Volgens mij wordt er gewerkt met een standaard percentage van 10% missing. Ik heb deze instelling op UIT staan. Mochten er veel bestanden ontbreken kan ik altijd nog kiezen om meer PAR2 bestanden te downloaden of anders (handmatig) het archief geheel te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Surveillance neemt niets meer op bij mij, en ik krijg het niet gefixed.

Wat ik zie is dat op Aug 30 15:54 het laatste filmpje is weg geschreven, sinds die tijd heeft ie niets meer opgenomen. Als ik zelf op 'start recording' klik dan werkt het wel, maar op basis van motion de opname starten doet niets.

Uiteraard heb ik een-en-ander geprobeerd:
- package herstart, maakt niets uit
- config opnieuw bewaard, maakt niets uit
- er is voldoende schijfruimte
- schedule e.d. nagelopen, die mag 24/7 opnames maken
- de camera werkt verder wel gewoon, alles werkt behalve automatisch opnemen

Iemand een idee waar ik verder nog kan kijken?

Dan lees je eens terug wat je hebt gedaan, en dan blijkt dat een herstart van de camera het oplost. _O_ :)

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 07-09-2016 13:44 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Kan ik nzbget ook handmatig updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
alexswart schreef op woensdag 07 september 2016 @ 18:53:
Kan ik nzbget ook handmatig updaten?
Ja zelf compilen.

Wat ook zou helpen is een paar pagina's terug lezen ;)

• H143
schumi2004 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:00:
[...]

Ja zelf compilen.

Wat ook zou helpen is een paar pagina's terug lezen ;)
ik he een aantal pagina's terug gelezen maar kom er niet echt uit.
ik heb wel wat gevonden over docker of over toolchain maar begrijp er nog niks van.
is er ook een howto oid beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
alexswart schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:58:
[...]

ik he een aantal pagina's terug gelezen maar kom er niet echt uit.
ik heb wel wat gevonden over docker of over toolchain maar begrijp er nog niks van.
is er ook een howto oid beschikbaar?
Welke Synology heb je en had je niet al beschikking tot versie 17.1 zag iig een verzoek voorbij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Ik zal vanavond even kijken in dacht dat ik op 16.4 draai op dsm 5.2 maar kan vanaf hier niet inloggen om het te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door pven op 09-09-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
alexswart schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:19:
Ik zal vanavond even kijken in dacht dat ik op 16.4 draai op dsm 5.2 maar kan vanaf hier niet inloggen om het te checken.
Als je DSM 5.2 draait dan heb je een issue, ik kreeg nzbget 17.1 alleen compiled met DSM6 toolchain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
pven schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 10:22:
[...]

Ik zie dat je docker noemt: dat draait niet op DSM5.
Onzin, ik draai DSM 5.2 en heb verschillende packages in Docker containers draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
gertjuhh schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:17:
[...]

Onzin, ik draai DSM 5.2 en heb verschillende packages in Docker containers draaien.
Excuses! Ik ben in de war doordat Docker niet op mijn DS410 kan draaien. 8)7

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:12

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heeft iemand subliminal nog draaien? Draai de beta maar daar kan ik geen mappen selecteren.
Heb hem nu geprobeerd via de cli te starten maar dat geeft allemaal errors..

• schumi2004
Mr_gadget schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 15:59:
Heeft iemand subliminal nog draaien? Draai de beta maar daar kan ik geen mappen selecteren.
Heb hem nu geprobeerd via de cli te starten maar dat geeft allemaal errors..
Ik zou dit proberen

schumi2004 in "[Synology] Packages"

• Virtua
ik heb een vraagje over plex, deze speelt perfect af buiten het netwerk, plex op de tv gaat ook prima echter op de tablet gaat het mis,in me eigen netwerk wel te verstaan, speelt 1080 niet vloeiend af, krijg steeds te horen dat het netwerk niet snel genoeg is,de router is van Asus en ik log in op 5ghz , kabels zijn via bond rechtstreeks aangesloten op de router met cat7,verder is het volgens mij een snelle router,rt-ac87u..zal toch moeten kunnen daarmee, speel ik de film in kodi is er niks aan de hand en werkt het wel perfect, nu maakt het voor mij niet uit dat ik plex van buiten mijn netwerk gebruik en kodi intern maar dacht misschien weet iemand een oplossing, de nas is trouwens een ds716+ van synology

[ Voor 3% gewijzigd door Virtua op 10-09-2016 20:51 ]

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dank!
Het stappen plan is me nog niet helemaal duidelijk..
Het is beter om een Python virtual environment te gebruiken, kun je meteen de stap van setuptools overslaan. `/usr/local/python/bin/virtualenv /pad/naar/env`.
) Clone laatste develop branch
/volume1/@appstore/git/bin/git clone -b develop https://github.com/Diaoul/subliminal.git

2a) Download setuptools
wget https://pypi.python.org/p...737d8dc37e5310e68c1f1f6ec
2b En pak uit
tar xvf setuptools-15.1.tar.gz
Niet meer nodig?

3) Install setuptools
cd setuptools-15.1
python setup.py install
cd ..

4) Install Subliminal
cd subliminal
python setup.py install
cd ..

mkdir /volume1/@appstore/virtualenv (als test)
cd virtualenv
/volume1/@appstore/python/bin/virtualenv subliminal (anders opzoeken via: find / -name virtualenv. subliminal is mijn virtual environment)

Vervolgens gebeurt er dit:
code:

root@DS715:/volume1/@appstore/virtualenv# /volume1/@appstore/python/bin/virtualenv subliminal
New python executable in subliminal/bin/python
Installing setuptools, pip, wheel...done.
root@DS715:/volume1/@appstore/virtualenv#

root@DS715:/volume1/@appstore/virtualenv# /volume1/@appstore/python/bin/virtualenv subliminal
New python executable in subliminal/bin/python
Installing setuptools, pip, wheel...done.
root@DS715:/volume1/@appstore/virtualenv#

En doe je dit: source subliminal/bin/activate
En krijg je dit:
code:

(subliminal)root@DS715:/volume1/@appstore/virtualenv#

Dan doe je dit: pip install subliminal

[ Voor 6% gewijzigd door Mr_gadget op 10-09-2016 22:11 ]

• schumi2004
Je moet vanaf hier beginnen:

mkdir /volume1/@appstore/virtualenv (als test)

Die stappen ervoor komen uit andere post, die is niet meer van toepassing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Thanks! _/-\o_

De python versies bleken bij mij over verschillende volumes verspreid. En zoeken werkte niet.
Maar het werkt nu :)
Nu nog even uitzoeken hoe ik .nl. extensie in de naam eruit krijg (mijn tv pakt de ondertitel alleen als de filenaam exact hetzelfde is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Iemand die nzbget goed heeft werken op de laatste DSM 6?

Het lijkt goed te gaan bij mij tot het uit pakken. Is er nog ergens een uitgebreide log?

Zie alleen dit:

INFO Sun Sep 11 2016 17:45:10 Collection filename added to history
ERROR Sun Sep 11 2016 17:45:09 Unpack for filename failed.
INFO Sun Sep 11 2016 17:45:09 Second unpack attempt skipped for filename due to par-check not repaired anything
INFO Sun Sep 11 2016 17:45:05 Repair not needed for filename/3RwbWy8ilGgOS8ax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mr_gadget schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:59:
Thanks! _/-\o_

De python versies bleken bij mij over verschillende volumes verspreid. En zoeken werkte niet.
Maar het werkt nu :)
Nu nog even uitzoeken hoe ik .nl. extensie in de naam eruit krijg (mijn tv pakt de ondertitel alleen als de filenaam exact hetzelfde is).
Uit de documentatie die je hier vinden kunt:
http://subliminal.readthe.../user/cli.html#subliminal
-s, --single Save subtitle without language code in the
file name, i.e. use .srt extension. Do not
use this unless your media player requires
it.
Emrulez schreef op zondag 11 september 2016 @ 17:58:
Iemand die nzbget goed heeft werken op de laatste DSM 6?

Het lijkt goed te gaan bij mij tot het uit pakken. Is er nog ergens een uitgebreide log?

Zie alleen dit:

INFO Sun Sep 11 2016 17:45:10 Collection filename added to history
ERROR Sun Sep 11 2016 17:45:09 Unpack for filename failed.
INFO Sun Sep 11 2016 17:45:09 Second unpack attempt skipped for filename due to par-check not repaired anything
INFO Sun Sep 11 2016 17:45:05 Repair not needed for filename/3RwbWy8ilGgOS8ax
Heb je debugging in nzbget enabled en eventueel in post-processing scripts?

Draait hier als een zonnetje.

[ Voor 31% gewijzigd door schumi2004 op 12-09-2016 11:10 ]

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-07 22:13
Ik heb een Synology 412+. En over de afgelopen jaren heb ik er zoveel mee geprutst dat ik hem een clean ga installeren. Alle data backups van gemaakt en klaar voor herinstallatie.

Echter wil ik misschien gaan proberen om mijn applicaties die op de Synology draaien via Dockers ipv via de packages. Ik heb in het verleden wel eens een docker image gedraaid maar na een herstart waren alle instellingen weg. Waarschijnlijk iets niet goed met de configuratie van mijn kant.

Kan iemand me adviseren waarom dit wel of niet te doen? Of waar ik rekening mee moet houden?

• technorabilia
Gebruik images van dezelfde maker bijvoorbeeld Linux|Server (nee, ik heb geen aandelen). Het is minder gekoppeld aan Synology DSM en dat is tegenwoordig niet onbelangrijk gezien de recente problemen met DSM 6. Je kunt wat beter Memory en CPU controleren. Let op dat je data buiten de container komt te staan omdat dat verlies te voorkomen. Lees de instructie bij de images en dat wordt vanzelf duidelijk. Ander voordeel is nog dat er ontelbaar docker images zijn dus als je eenmaal weet hoe docker werkt dan kun je dat mogelijk ook iets mee.

Synology packages zijn misschien iets makkelijker te installeren maar goed docker is ook weer niet zo ingewikkeld...

[ Voor 24% gewijzigd door technorabilia op 14-09-2016 17:33 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Emrulez
schumi2004 schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:58:

Heb je debugging in nzbget enabled en eventueel in post-processing scripts?

Draait hier als een zonnetje.
Debugging is enabled, ik ben nu een stap verder. Krijg nu alleen de post-processing nog niet werkend. Denk dat het aan couchpotato ligt. Deze maakt gebruik van de user couchpotatoserver geloof ik maar in welke groep vind ik deze terug zodat ik rechten kan geven. Iemand enig idee?

En heeft iemand al versie 17.1 van nzbget werkend op de DS716+

• Virtua
Draai 16.4, gaat prima, cp vind ik toch wel een brak programma hoor trouwens,vaak vind het niks en als ik een melding krijg is het al weer even geleden gepost

• schumi2004
Emrulez schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:54:
[...]

Debugging is enabled, ik ben nu een stap verder. Krijg nu alleen de post-processing nog niet werkend. Denk dat het aan couchpotato ligt. Deze maakt gebruik van de user couchpotatoserver geloof ik maar in welke groep vind ik deze terug zodat ik rechten kan geven. Iemand enig idee?

En heeft iemand al versie 17.1 van nzbget werkend op de DS716+
Als je DSM6 draait heb ik er wel 1 voor je.

Welke error krijg je met post processing?

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:45
Senaxx schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:04:
Ik heb een Synology 412+. En over de afgelopen jaren heb ik er zoveel mee geprutst dat ik hem een clean ga installeren. Alle data backups van gemaakt en klaar voor herinstallatie.

Echter wil ik misschien gaan proberen om mijn applicaties die op de Synology draaien via Dockers ipv via de packages. Ik heb in het verleden wel eens een docker image gedraaid maar na een herstart waren alle instellingen weg. Waarschijnlijk iets niet goed met de configuratie van mijn kant.

Kan iemand me adviseren waarom dit wel of niet te doen? Of waar ik rekening mee moet houden?
Ik had de zelfde situatie echter heb ik sinds het gebruik van docker geen enkel probleem meer.

• Senaxx
Xenophoben schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:59:
[...]

Ik had de zelfde situatie echter heb ik sinds het gebruik van docker geen enkel probleem meer.
Jij hebt dus ook docker(s) draaien? en heb je dan 1 docker voor al je applicaties? Of heb je meerdere dockers voor alle losse applicaties?

Ik had draaien:
Sonarr (mono)
Jackett (mono)
Spotweb (mysql)
NZBGet (python)
Transmission (python)
Couchpotato (python)

Nu hebben bepaalde applicaties overlap m.b.t. de dependencies. Wat is het dan het verstandigste om te doen?

• technorabilia
Het idee van Docker is dat je alles als aparte containers draait.

Via Linux|Server heb je sowieso al het meeste van je software te pakken.
http://tools.linuxserver.io/dockers
Gedeelde data sla je op in een Synology directory en exporteer je via de -v parameter.
Als je iets wilt uitvoeren dan kun je dat desgewenst vanaf de Synology in de container uitvoeren met docker exec.

Spotweb kan via deze image: https://github.com/jgeusebroek/docker-spotweb.
In dit of een van de andere Synology topics staan goede ervaringen.

[ Voor 89% gewijzigd door technorabilia op 15-09-2016 12:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:45
Ik heb apparte dockers van nzbget sickbeard couchpotato crashplan en teamspeak server draaien

• Senaxx
kraades schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:17:
Het idee van Docker is dat je alles als aparte containers draait.

Via Linux|Server heb je sowieso al het meeste van je software te pakken.
http://tools.linuxserver.io/dockers
Gedeelde data sla je op in een Synology directory en exporteer je via de -v parameter.
Als je iets wilt uitvoeren dan kun je dat desgewenst vanaf de Synology in de container uitvoeren met docker exec.

Spotweb kan via deze image: https://github.com/jgeusebroek/docker-spotweb.
In dit of een van de andere Synology topics staan goede ervaringen.
Dat betekend dus wel dat je eventuele dependency's dubbel hebt in je dockers. Bijvoorbeeld Sonarr heeft mono nodig, en Jackett heeft ook mono nodig. Dan heb je dus 2 dockers met mono er in?

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 12:07
Senaxx schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:32:
[...]

Dat betekend dus wel dat je eventuele dependency's dubbel hebt in je dockers. Bijvoorbeeld Sonarr heeft mono nodig, en Jackett heeft ook mono nodig. Dan heb je dus 2 dockers met mono er in?
Normaal installeer je 1 keer mono en Sonarr & Jackett zullen dan hiervan gebruikmaken. Je moet ook geen 3 MySQL's gaan installeren als je hier 3 verschillende apps mee wilt laten werken.

meer info om docker in te stellen voor Sonarr, CP, SAB...: http://drfrankenstein.co.uk/

• technorabilia
Senaxx schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:32:
[...]

Ik ben niet zo bekend met mono. Maar ik denk het wel. Je moet een container zien als een op zich staand functionerend geheel. Data persistence is weer een ander verhaal. Bestanden kunnen op een Synology volume worden geplaatst. Database kan in een aparte container.

👉🏻 Blog 👈🏻

• pven
  • Niet online
Ik ben aan het kijken om SABnzbd bij te werken naar de laatste versie. Een nieuw package is er helaas nog niet voor. Wat ik wil doen is SABnzbd.py uit de laatste release pluken, SABnzbd stoppen, gedownloade file er overheen gooien en SABnzbd weer starten.

Iemand een idee of dit gaat werken? (Er zitten in de nieuwe SABnzbd wat dingen die ik wil hebben.)

• schumi2004
pven schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:19:
Ik ben aan het kijken om SABnzbd bij te werken naar de laatste versie. Een nieuw package is er helaas nog niet voor. Wat ik wil doen is SABnzbd.py uit de laatste release pluken, SABnzbd stoppen, gedownloade file er overheen gooien en SABnzbd weer starten.

Iemand een idee of dit gaat werken? (Er zitten in de nieuwe SABnzbd wat dingen die ik wil hebben.)
Kan wel een poging doen deze te compilen voor je. Ik meen dat er al een test package is op synocommunity waarin je makkelijk naar nieuwe versie kunt gaan.

https://github.com/SynoCo...aster/spk/sabnzbd-testing

Ook even in de cross folder van sabnzbd-testing aanpassen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 14:20
pven schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:19:

Probeer dit eens:
Goldwing1973 in 'downloads: SABnzbd 1.0.3'

Heb deze manier al enkele keren eerder gebruikt, en werkt perfect. (natuurlijk alleen even de URL in de wget aanpassen van 1.0.3 naar 1.1.0 ;))

Ik zal zelf binnenkort 1.1.0 er ook even opgooien en benchmarken, want de RC4 was toch zo'n 8% langzamer dan de Beta..

Edit: Getest en werkt weer prima!

Je moet dus wel al een oudere SABnzbd geïnstalleerd hebben.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
SSH naar je Diskstation

cd /volume1/@appstore/sabnzbd/share
wget https://github.com/sabnzbd/sabnzbd/releases/download/1.1.0/SABnzbd-1.1.0-src.tar.gz
tar -zxvf SABnzbd-1.1.0-src.tar.gz
rm SABnzbd-1.1.0-src.tar.gz
chown -R sabnzbd.root SABnzbd-1.1.0/
mv SABnzbd SABnzbd.old
mv SABnzbd-1.1.0 SABnzbd

[ Voor 19% gewijzigd door SmiGueL op 15-09-2016 20:24 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Emrulez
schumi2004 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:31:
[...]

Als je DSM6 draait heb ik er wel 1 voor je.

Welke error krijg je met post processing?
Ik draai inderdaad DSM 6.

Log bevat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
[chpotato.core.plugins.log] API log: {'file': u'http://HOST/static/scripts/combined.plugins.min.js?1472993109', 'message': u'chrome 53: \nUncaught TypeError: profile.get is not a function', 'line': u'1352', 'page': u'http://HOST/home/', '_request': <couchpotato.api.ApiHandler object at 0x7f49f0740d90>}

[ couchpotato.core.event] Error in event "app.load", that wasn't caught: Traceback (most recent call last): File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/event.py", line 15, in runHandler return handler(*args, **kwargs) File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/media/movie/providers/info/themoviedb.py", line 57, in config languages.remove(self.default_language) ValueError: list.remove(x): x not in list encoding=UTF-8 debug=False args=['--daemon', '--pid_file', '/usr/local/couchpotatoserver/var/couchpotatoserver.pid', '--config_file', '/usr/local/couchpotatoserver/var/settings.conf'] app_dir=/usr/local/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer data_dir=/usr/local/couchpotatoserver/var desktop=None options=Namespace(config_file='/usr/local/couchpotatoserver/var/settings.conf', console_log=False, daemon=True, data_dir=None, debug=False, pid_file='/usr/local/couchpotatoserver/var/couchpotatoserver.pid', quiet=False)
09-15 20:17:32 ERROR
[tato.core.plugins.renamer] The from folder "/volume1/Downloads/dst" doesn't exist. Please create it.

De directory bestaat dus denk dat het een rechten issue is. Maar kan de user dus niet terug vinden bij users of groups.

• schumi2004
Emrulez schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:20:
[...]

Ik draai inderdaad DSM 6.

Log bevat het volgende:
code:
1
2
3
4
5
[chpotato.core.plugins.log] API log: {'file': u'http://HOST/static/scripts/combined.plugins.min.js?1472993109', 'message': u'chrome 53: \nUncaught TypeError: profile.get is not a function', 'line': u'1352', 'page': u'http://HOST/home/', '_request': <couchpotato.api.ApiHandler object at 0x7f49f0740d90>}

[ couchpotato.core.event] Error in event "app.load", that wasn't caught: Traceback (most recent call last): File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/event.py", line 15, in runHandler return handler(*args, **kwargs) File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/media/movie/providers/info/themoviedb.py", line 57, in config languages.remove(self.default_language) ValueError: list.remove(x): x not in list encoding=UTF-8 debug=False args=['--daemon', '--pid_file', '/usr/local/couchpotatoserver/var/couchpotatoserver.pid', '--config_file', '/usr/local/couchpotatoserver/var/settings.conf'] app_dir=/usr/local/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer data_dir=/usr/local/couchpotatoserver/var desktop=None options=Namespace(config_file='/usr/local/couchpotatoserver/var/settings.conf', console_log=False, daemon=True, data_dir=None, debug=False, pid_file='/usr/local/couchpotatoserver/var/couchpotatoserver.pid', quiet=False)
09-15 20:17:32 ERROR
[tato.core.plugins.renamer] The from folder "/volume1/Downloads/dst" doesn't exist. Please create it.

De directory bestaat dus denk dat het een rechten issue is. Maar kan de user dus niet terug vinden bij users of groups.
Niets met rechten als ik zo lees. De FROM folder bestaat niet. Welke folders gebruikt nzbget en wat heb je in cp ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SmiGueL schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:42:
[...]

Probeer dit eens:
Goldwing1973 in 'downloads: SABnzbd 1.0.3'

Heb deze manier al enkele keren eerder gebruikt, en werkt perfect. (natuurlijk alleen even de URL in de wget aanpassen van 1.0.3 naar 1.1.0 ;))

Ik zal zelf binnenkort 1.1.0 er ook even opgooien en benchmarken, want de RC4 was toch zo'n 8% langzamer dan de Beta..

Edit: Getest en werkt weer prima!

Je moet dus wel al een oudere SABnzbd geïnstalleerd hebben.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
SSH naar je Diskstation

cd /volume1/@appstore/sabnzbd/share
wget https://github.com/sabnzbd/sabnzbd/releases/download/1.1.0/SABnzbd-1.1.0-src.tar.gz
tar -zxvf SABnzbd-1.1.0-src.tar.gz
rm SABnzbd-1.1.0-src.tar.gz
mv SABnzbd SABnzbd.old
mv SABnzbd-1.1.0 SABnzbd
Ga ik doen, dank!

Vraagje:
code:
1

sabnzbd.root, moet de punt daar geen dubbele punt zijn?

WTF: 'chown -R sabnzbd.root SABnzbd-1.1.0/' werkt wel, ff uitzoeken wat dat nou precies doet

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 16-09-2016 09:47 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• SmiGueL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tXxrTb2URdYvNLQHNWitJmMv/full.jpg

Ik kwam zo'n 2 weken geleden geleden het programma Pi-Hole tegen op de frontpage, en heb me hier even wat verder over ingelezen. Het idee dat ads worden afgevangen vóórdat ze gedownload worden EN dat dit bij AL je apparaten thuis (dus afgezien van pc/laptop dus ook mobiel & tablet) automagisch gebeurd klinkt toch wel erg interessant ! :)

Nu is het mogelijk om op de Synology een DNS server te draaien, en hiermee een vergelijkbare oplossing te maken. Dit is enkele jaren geleden al eens door iemand gemaakt, maar imo nog veel te karig. Er wordt hier uitgegaan van een blocklist van zo'n 2400 websites, terwijl Pi-Hole er (standaard) al 20x meer gebuikt.
Tevens kwamen verschillende ads nog door op m'n telefoon.

Ik heb er dus even een paar avonden weken :z aan lopen sleutelen, en heb in eerste instantie een custom Blacklist + Whitelist toegevoegd. :)
(Note dat ik nog nooit eerder in Linux / Sh heb geprogrammeerd, dus het was best een tijdrovend maar leuk en leerzaam projectje, omdat het kan :*))

Omdat ik na een weekje erachter kwam dat het veel praktischer is als sommige lijsten automatisch toegevoegd worden i.p.v. dat je elke week handmatig de Blacklist moet updaten, heb ik even uitgezocht hoe Pi-Hole dit doet. Die lijkt de URL's uit het volgende lijstje te gebruiken: klik
Kortom: Ik heb deze ook maar toegevoegd! :P
Omdat de Windows hosts lijsten er compleet anders uitzien, moest er wel behoorlijk wat formatting gebeuren om alle host lijsten in precies het zelfde formaat te krijgen, maar dit lijkt tot nu toe goed te werken.

.

Ad-Block.sh

Voordat je alles installeert, is het verstandig eerst het script ad-blocker.sh even te openen (in Notepad++), en vervolgens aangeven of je bepaalde host lijsten wel of niet wilt toevoegen. Bovenaan deze file is het mogelijk om bepaalde hosts lijsten wel of niet te importeren (1 of 0 invullen achter de naam) Sommige grote lijsten bevatten ook al (bijna) alle hostnamen van de kleinere lijsten, maar beide aanvinken is opzich geen probleem. Deze worden nu door m'n script gefilterd op dubbele entries.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UzVohvqzrwgI09LWQlau1ckg/full.png

Zie hier de hosts lijsten die Pi-Hole gebruikt, mocht je dezelfde lijsten willen gebruiken.
Ook dient in het script nog een padnaam naar een (eventuele) blacklist & whitelist ingevuld te worden, zie hiervoor het volgende kopje.
.

Blacklist & Whitelist

Bovenin het script staat een variabele CustomLists waarin je het pad naar de blacklist.txt & whitelist.txt moet opgeven. In mijn geval is dat CustomLists="/volume1/downloads/DNSfiles", maar hiervoor is elke locatie op de NAS mogelijk. Omdat ik de downloads map in het netwerk gedeeld heb is deze altijd snel te benaderen om er domeinen aan toe te voegen. :)
Zorg er wel voor dat dit pad bestaat voordat je het script runt, en maak eventueel de bestanden blacklist.txt & whitelist.txt aan.

Deze dienen er qua opmaak als volgt uit te zien:

code: whitelist.txt
1
2
3
zone "tweakers.net" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file";  };
zone "veranderdezetekst.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };
zone "naareenanderesite.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };

Maar als je alleen de onlinelijsten wilt gebruiken is dat uiteraard ook prima. :)

.

Installatie Sy-Hole

Ik heb zelf gebruikt gemaakt van dit stappenplan, maar voor de zekerheid zal ik hem hier even copy-pasten omdat het ad-blocker.sh bestand bij mij dus flink is aangepast. (de rest van de stappen zijn gelijk)

GUI Settings
Install the DNS Server package on your Synology.
Under “Zones”, “Create” a new “Master zone”
Domain type: “Forward Zone”
Domain name: null.zone.file
Master DNS Server: Your-Synology-IP-Address (Ex: “192.168.1.2”)
Serial format: “Date (YYYYMMDDNN)”
Click Ok
Activate resolutions in the Resolutions tab, and enter one or two IP addresses like for example from Google 8.8.8.8 or from alternate-dns.com 198.101.242.72.

Telnet /SSH settings
Download the ad-blocker.sh script from: here
Copy the script to your NAS in the following directory:
/var/packages/DNSServer/target/script/ad-blocker.sh
Give the script execute permissions:
chmod +x /var/packages/DNSServer/target/script/ad-blocker.sh
Run the following command to execute the script:
sh /var/packages/DNSServer/target/script/ad-blocker.sh

Bovenstaande doorgestreept omdat het adminaccount op m'n DS916+ daar schijnbaar te weinig / geen schrijfrechten heeft. (er zullen vast meer mensen zijn die dit probleem hebben)
Op mijn oude DS213+ werkt het doorgestreepte deel wel perfect, maar dat komt omdat ik toen DSM 6.0 destijds uitkwam wat met de useraccounts ben gaan prutsen om root toegang werkend te krijgen. Ik verwacht niet dat iemand dat hier gaat doen, vandaar dat ik het hieronder anders (imo beter :+) heb opgelost.

De makkelijkste oplossing om het ad-blocker.sh bestand in dezelfde map te zetten als waar je ook de blacklist+whitelist hebt gezet. In mijn geval staat hij dus in:
/volume1/downloads/DNSfiles/ad-blocker.sh
Met het volgende commando geef je het bestand schrijfrechten:
chmod +x /volume1/downloads/DNSfiles/ad-blocker.sh

.

Sy-Hole elke dag/week automatisch laten updaten

Het voordeel van de meeste online hosts lijsten is dat deze ook actief worden geüpdate. Hierdoor zou ik het script bijvoorbeeld elke week of zelfs dag te laten runnen om zo altijd up2date te blijven. :9

Dit kan simpel door in DSM bij de Taakplanner een nieuwe taak te maken: "Door gebruiker gedefinieerd script". Vink bij het tabblad [Planning] één of meerdere dagen aan, en vul bij het tabblad [Taakinstellingen] de locatie van het ad-blocker.sh script in, in mijn geval is dit nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UM27778x8Wmyu6BcOhHA85hc/full.png
Voer de 1e keer de taak even handmatig uit, zodat gelijk te zien is of alles werkt. :)

.

Ok, de DNS server draait... En nu?

Nu zitten we hier op Tweakers, dus ik verwacht dat de meesten wel snappen hoe je ervoor zorgt dat elke pc/laptop je Synology als DNS server gebruikt. Maar omdat ik toch al een halve dag bezig ben met het uittypen van deze post kan dat er ook wel bij om het verhaal compleet te maken. :)

Meestal is je router ingesteld als de DHCP server. Deze deelt alle aangesloten apparaten (pc's laptops tablets telefoons) een IP adres uit. Log in op je router en verander bij de DHCP server instellingen de 1e DNS server naar je lokale IP adres van je NAS. (vb: 192.168.1.2) Stel hier ook gelijk een 2e (en 3e) in zodat als je NAS uitstaat of niet bereikbaar is hij bijvoorbeeld die van Google en/of alternate-dns.com pakt!

Als je het eerst met 1 pc of telefoon wilt testen kun je uiteraard ook bij je netwerkadapter je IP adres + de DNS server handmatig invoeren.

Om je oude DNS cache te wissen dien je op je pc even het opdrachtprompt te openen (Start --> CMD --> [Enter]) en hier ipconfig /flushdns uit te voeren.
Op mijn telefoon leek het verbreken van de WiFi verbinding voldoende voor apps, maar mogelijk moet je in je browser onder instellingen even je cache legen.

Omdat het natuurlijk niet gewenst is om alle geblokkeerde websites in te voeren om te testen of ze ook écht geblokkeerd zijn, kun je op de volgende manier controleren of het ook echt werkt. Open opnieuw het Opdrachtprompt / CMD.exe, en voer het volgende commando uit:
code: CMD.exe
1
nslookup geblokkeerdewebsite.com

Als er onderaan het IP adres 127.0.0.1 in beeld komt weet je dat je DNS server werkt. :)

.

FAQ:

Hoewel er nu natuurlijk nog geen vragen kunnen zijn (en NYAQ voor geen meter staat), zullen er ongetwijfeld een paar komen; Hier enkele handige weetjes die zo in mij opkomen:

- Wat is de prioriteit van de Blacklist v/s Whitelist?
De whitelist gaat altijd voor de blacklist + online hosts lists. Staan websites op beide lijsten, dan wordt deze dus gewhitelist.
Dit is omdat je zelf niet kunt bepalen wat er via de automatisch updatende hosts lijsten word geblocked, en als je een site wilt unblocken (omdat deze anders niet werkt) dan heft het toevoegen aan de whitelist deze blokkade dus altijd op.

- Waarom maakt hij een temp map met meerdere versies van de gedownloade lists?
Dit heb ik voornamelijk gebruikt (en is nog steeds handig) voor debugging. Hierdoor kun je per stap zien wat er gebeurd om van de hosts lijst naar de 'zone' lijst te komen. Mocht een lijst niet goed meer werken dan is hierdoor snel in te zien waar het fout gaat.
Kost je misschien een tiental MB aan writes per dag, als je elke dag update, maar dat is imo verwaarloosbaar voor een NAS.

- Waarom wordt naast alle ads ook de website van outlook.com geblokkeerd?
Omdat iemand heeft bedacht om in de online RandomLargeList lijst een domein te zetten die schijnbaar essentieel is om outlook.com te gebruiken. 7(8)7
Maar gelukkig hebben we de whitelist, en zal het toevoegen van de volgende regel de site weer laten werken.
Edit: Later nog enkele sites toevoegd die je door het gebruik van de RandomLargeList mogelijk toch wilt whitelisten.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
//outlook.com
zone "a-msedge.net" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file";  };

//Facebook photo upload
zone "pixel.facebook.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file";  };
zone "upload.facebook.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file";  };

//Facebook Android App
zone "api.facebook.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };
zone "apps.facebook.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };

//Google Maps Android App
zone "clients2.google.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };
zone "clients3.google.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };
zone "clients4.google.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };
zone "clients5.google.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };

Bij het gebruik van de PiHoleList i.c.m. de 5 sites die daar vlak onder staan in het script ben ik verder nog geen site tegengekomen die raar deed. :)

- Hoeveel RAM gebruikt Sy-Hole?
Mijn korte ervaring met de Synology DNS server is dat hij zo'n 110MB per 10.000 geblokkeerde websites gebruikt. (:X)
Dit is best relevant om te weten omdat ik tot gisteravond getest heb met m'n DS213+ 512MB RAM, maar vanaf de 30k a 40k entries zakte de snelheid van het verwerken echt GIGANTISCH in. (lees: RAM vol) Op m'n DS916+ 8GB wordt er zo'n 1100MB gebruik voor een kleine 100k entries.
Dus als je niet al te veel RAM (over) hebt in je NAS, importeer dan niet gelijk alle lijsten. ;)

Al met al heeft alleen het maken van deze post me al een halve dag gekost, maar het werkt echt super nice nu dus ik wil het graag met jullie delen. 8)

Indien je suggesties hebt of onduidelijkheden in de beschrijving hierboven of het script laat het dan gerust weten! (Per PM) Het script aanpassen was al tijdrovend genoeg dus mogelijk ben ik hierboven wat vergeten. :P

[ Voor 212% gewijzigd door SmiGueL op 28-10-2016 23:16 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:28

stuffer

Ondertietel

SmiGueL schreef op zondag 18 september 2016 @ 02:00:
[afbeelding]

Ik kwam zo'n 2 weken geleden geleden het programma Pi-Hole tegen op de frontpage, en heb me hier even wat verder over ingelezen. Het idee dat ads worden afgevangen vóórdat ze gedownload worden EN dat dit bij AL je apparaten thuis (dus afgezien van pc/laptop dus ook mobiel & tablet) automagisch gebeurd klinkt toch wel erg interessant ! :)

Nu is het mogelijk om op de Synology een DNS server te draaien, en hiermee een vergelijkbare oplossing te maken. Dit is enkele jaren geleden al eens door iemand gemaakt, maar imo nog veel te karig. Er wordt hier uitgegaan van een blocklist van zo'n 2400 websites, terwijl Pi-Hole er (standaard) al 20x meer gebuikt.

Ik heb er dus even een paar avonden weken :z aan lopen sleutelen, en heb in eerste instantie een custom Blacklist + Whitelist toegevoegd. :)
(Note dat ik nog nooit eerder in Linux / Sh heb geprogrammeerd, dus het was best een tijdrovend maar leuk en leerzaam projectje, omdat het kan :*))

Omdat ik na een weekje erachter kwam dat het veel praktischer is als sommige lijsten automatisch toegevoegd worden i.p.v. dat je elke week handmatig de Blacklist moet updaten, heb ik even uitgezocht hoe Pi-Hole dit doet. Die lijkt de URL's uit het volgende lijstje te gebruiken: klik
Omdat de Windows hosts lijsten er compleet anders uitzien, moest er wel behoorlijk wat formatting gebeuren om alle host lijsten in precies het zelfde formaat te krijgen, maar dit lijkt tot nu toe goed te werken.

.

Ad-Block.sh

Voordat je alles installeert, is het verstandig eerst het script ad-blocker.sh even te openen (in Notepad++), en vervolgens aangeven of je bepaalde host lijsten wel of niet wilt toevoegen. Bovenaan deze file is het mogelijk om bepaalde hosts lijsten wel of niet te importeren (1 of 0 invullen achter de naam) Sommige grote lijsten bevatten ook al (bijna) alle hostnamen van de kleinere lijsten, maar beide aanvinken is opzich geen probleem. Deze worden nu door m'n script gefilterd op dubbele entries.

[afbeelding]

Zie hier de hosts lijsten die Pi-Hole gebruikt, mocht je dezelfde lijsten willen gebruiken.
Ook dient in het script nog een padnaam naar een (eventuele) blacklist & whitelist ingevuld te worden, zie hiervoor het volgende kopje.
.

Blacklist & Whitelist

Bovenin het script staat een variabele CustomLists waarin je het pad naar de blacklist.txt & whitelist.txt moet opgeven. In mijn geval is dat CustomLists="/volume1/downloads/DNSfiles", maar hiervoor is elke locatie op de NAS mogelijk. Omdat ik de downloads map in het netwerk gedeeld heb is deze altijd snel te benaderen om er domeinen aan toe te voegen. :)
Zorg er wel voor dat dit pad bestaat voordat je het script runt, en maak eventueel de bestanden blacklist.txt & whitelist.txt aan.

1
2
3
zone "tweakers.net" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file";  };
zone "veranderdezetekst.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };
zone "naareenanderesite.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };

Maar als je alleen de onlinelijsten wilt gebruiken is dat uiteraard ook prima. :)

.

Installatie Sy-Hole

Ik heb zelf gebruikt gemaakt van dit stappenplan, maar voor de zekerheid zal ik hem hier even copy-pasten omdat het ad-blocker.sh bestand bij mij dus flink is aangepast. (de rest van de stappen zijn gelijk)

GUI Settings
Click Ok
Activate resolutions in the Resolutions tab, and enter one or two IP addresses like for example from Google 8.8.8.8 or from alternate-dns.com 198.101.242.72.

Telnet /SSH settings

Bovenstaande doorgestreept omdat mijn adminaccount op m'n DS916+ daar schijnbaar te weinig / geen rechten heeft. (er zullen vast meer mensen dit probleem hebben)
Op mijn oude DS213+ werkt het doorgestreepte deel wel perfect, maar dat komt omdat ik toen DSM 6.0 destijds uitkwam wat met de useraccounts ben gaan prutsen om root toegang werkend te krijgen. Ik verwacht niet dat iemand dat hier gaat doen, vandaar dat ik het hieronder anders (imo beter :+) heb opgelost.

De makkelijkste oplossing om het ad-blocker.sh bestand in dezelfde map te zetten als waar je ook de blacklist+whitelist hebt gezet. In mijn geval staat hij dus in:

.

Het voordeel van de meeste online hosts lijsten is dat deze ook actief worden geüpdate. Hierdoor zou ik het script bijvoorbeeld elke week of zelfs dag te laten runnen om zo altijd up2date te blijven. :9

Dit kan simpel door in DSM bij de Taakplanner een nieuwe taak te maken: "Door gebruiker gedefinieerd script". Vink bij het tabblad [Planning] 1 of meerdere dagen aan, en vul bij het tabblad [Taakinstellingen] de locatie van het ad-blocker.sh script in, in mijn geval is dit nu:
de regel /volume1/downloads/DNSfiles/ad-blocker.sh in.
[afbeelding]
Voer de 1e keer de taak even handmatig uit, zodat gelijk te zien is of alles werkt. :)

.

Nu zitten we hier op Tweakers, dus ik verwacht dat de meesten wel snappen hoe je ervoor zorgt dat elke pc/laptop je Synology als DNS server gebruikt. Maar omdat ik toch al een halve dag bezig ben met het uittypen van deze post kan dat er ook wel bij om het verhaal compleet te maken. :)

Meestal is je router ingesteld als de DHCP server. Deze deelt alle aangesloten apparaten (pc's laptops tablets telefoons) een IP adres uit. Log in op je router en verander bij de DHCP server instellingen de 1e DNS server naar je lokale IP adres van je NAS. (vb: 192.168.1.2) Stel hier ook gelijk een 2e (en 3e) in zodat als je NAS uitstaat of niet bereikbaar is hij bijvoorbeeld die van Google en/of alternate-dns.com pakt!

Als je het eerst met 1 pc wilt testen kun je uiteraard ook bij je netwerkadapter je IP adres + de DNS server handmatig invoeren. Ook is in de Synology DNS server in te stellen welke IP's wel/geen gebruik maken van de blocklist, indien dit gewenst is.

Om je oude DNS cache te wissen dien je op je pc even het opdrachtprompt te openen (Start --> CMD --> [Enter]) en hier ipconfig /flushdns uit te voeren.
Op mijn telefoon leek het verbreken van de WiFi verbinding voldoende voor apps, maar mogelijk moet je in je browser onder instellingen even je cache legen.

.

FAQ:

Hoewel er nu natuurlijk nog geen vragen kunnen zijn (en NAQ voor geen meter staat), zullen er ongetwijfeld een paar komen; Hier enkele handige weetjes die zo in mij opkomen:

De whitelist gaat altijd voor de blacklist + online hosts lists. Staan websites op beide lijsten, dan wordt deze dus gewhitelist.
Dit is omdat je zelf niet kunt bepalen wat er via de automatisch updatende hosts lijsten word geblocked, en als je een site wilt unblocken (omdat deze anders niet werkt) dan heft het toevoegen aan de whitelist deze blokkade dus altijd op.

Dit heb ik voornamelijk gebruikt (en is nog steeds handig) voor debugging. Hierdoor kun je per stap zien wat er gebeurd om van de hosts lijst naar de 'zone' lijst te komen. Mocht een lijst niet goed meer werken dan is hierdoor snel in te zien waar het fout gaat.
Kost je misschien een tiental MB aan writes per dag, als je elke dag update, maar dat is imo verwaarloosbaar voor een NAS.

Omdat iemand heeft bedacht om in de online RandomLargeList lijst een domein te zetten die schijnbaar essentieel is om outlook.com te gebruiken. 7(8)7
Maar gelukkig hebben we de whitelist, en zou het toevoegen van

1
zone "a-msedge.net" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file";  };

Het probleem moeten verhelpen. :7
Bij het gebruik van de PiHoleList i.c.m. de 5 sites die daar vlak onder staan in het script ben ik nog geen site tegengekomen die raar deed. :)

- Hoeveel RAM geheugen kost het draaien van een Sy-Hole?
Mijn korte ervaring met de Synology DNS server is dat hij zo'n 110MB per 10.000 geblokkeerde websites gebruikt.
Dit is best relevant om te weten omdat ik tot gisteravond getest heb met m'n DS213+ 512MB RAM, maar vanaf de 30k a 40k entries zakte de snelheid van het verwerken echt GIGANTISCH in. (lees: RAM vol) Op m'n DS916+ 8GB wordt er zo'n 1100MB gebruik voor een kleine 100k entries.
Dus als je niet al te veel RAM (over) hebt in je NAS, importeer dan niet gelijk alle lijsten. ;)

Al met al heeft alleen het maken van deze post me al een halve dag gekost, maar het werkt echt super nice nu dus ik wil het graag met jullie delen. 8)

Indien je suggesties hebt of onduidelijkheden in de beschrijving hierboven of het script laat het dan gerust weten! (Per PM) Het script aanpassen was al tijdrovend genoeg dus mogelijk ben ik hierboven wat vergeten. :P
Wow, Nice Job! Heb zelf geen syno meer om te testen maar dit heb je mooi gemaakt!

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
[afbeelding]

.

Ad-Block.sh

[afbeelding]

.

Blacklist & Whitelist

1
2
3

.

Installatie Sy-Hole

GUI Settings
Click Ok

Telnet /SSH settings

Bovenstaande doorgestreept omdat mijn adminaccount op m'n DS916+ daar schijnbaar te weinig / geen rechten heeft. (er zullen vast meer mensen dit probleem hebben)

.

Dit kan simpel door in DSM bij de Taakplanner een nieuwe taak te maken: "Door gebruiker gedefinieerd script". Vink bij het tabblad [Planning] 1 of meerdere dagen aan, en vul bij het tabblad [Taakinstellingen] de locatie van het ad-blocker.sh script in, in mijn geval is dit nu:
de regel /volume1/downloads/DNSfiles/ad-blocker.sh in.
[afbeelding]

.

Als je het eerst met 1 pc wilt testen kun je uiteraard ook bij je netwerkadapter je IP adres + de DNS server handmatig invoeren. Ook is in de Synology DNS server in te stellen welke IP's wel/geen gebruik maken van de blocklist, indien dit gewenst is.

.

FAQ:

Hoewel er nu natuurlijk nog geen vragen kunnen zijn (en NAQ voor geen meter staat), zullen er ongetwijfeld een paar komen; Hier enkele handige weetjes die zo in mij opkomen:

Maar gelukkig hebben we de whitelist, en zou het toevoegen van

1

Het probleem moeten verhelpen. :7
Bij het gebruik van de PiHoleList i.c.m. de 5 sites die daar vlak onder staan in het script ben ik nog geen site tegengekomen die raar deed. :)

- Hoeveel RAM geheugen kost het draaien van een Sy-Hole?
Mijn korte ervaring met de Synology DNS server is dat hij zo'n 110MB per 10.000 geblokkeerde websites gebruikt.

Ow dit is wel ontzettend gaaf.
Ik ga er gelijk mee aan de slag ;)

Top post, dank ;) _/-\o_

/EDIT:
Ben de site https://pi-hole.net/ aan het doornemen en zie daar iets van een webinterface. Ik doe een aanname dat deze oplossing dat niet heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
schumi2004 schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:52:
[...]

Ow dit is wel ontzettend gaaf.
Ik ga er gelijk mee aan de slag ;)

Top post, dank ;) _/-\o_

/EDIT:
Ben de site https://pi-hole.net/ aan het doornemen en zie daar iets van een webinterface. Ik doe een aanname dat deze oplossing dat niet heeft?
Nee helaas heeft hij geen webinterface. (die er idd wel heel interessant uit ziet :))
De reden dat ik het met Synology's DNS Server werkend wilde krijgen is omdat op mijn DS213+ Docker niet werkt en ik geen zin had om op m'n DS916+ 24/7 aan te laten als DNS server (Pi-Hole schijnt erg veel naar de HDD te schrijven --> alles wordt gelogd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:22

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Me Sonarr is ermee opgehouden. Status : Stopgezet

Logboek is leeg herinstalleren en reboots hebben geen nut.
ik draai DSM 6.0.2-8451 Update 1 DS213

Iemand dit ook al is gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
xven0mxz schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:27:
Me Sonarr is ermee opgehouden. Status : Stopgezet

Logboek is leeg herinstalleren en reboots hebben geen nut.
ik draai DSM 6.0.2-8451 Update 1 DS213

Iemand dit ook al is gehad?
kijk eens met cli wat de output is van: pas uax | grep nzbdrone

Misschien draait ie wel dubbel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SmiGueL schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:10:
[...]

Nee helaas heeft hij geen webinterface. (die er idd wel heel interessant uit ziet :))
De reden dat ik het met Synology's DNS Server werkend wilde krijgen is omdat op mijn DS213+ Docker niet werkt en ik geen zin had om op m'n DS916+ 24/7 aan te laten als DNS server (Pi-Hole schijnt erg veel naar de HDD te schrijven --> alles wordt gelogd)
Dat loggen naar de disc is hiermee minder neem ik aan?
Als dat wel zo is zouden we dat deel er net zo goed uit kunnen "slopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

schumi2004 schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:28:
[...]

kijk eens met cli wat de output is van: pas uax | grep nzbdrone

Misschien draait ie wel dubbel?
Krijg weinig goeds terug. zal het wel fout doen.

admin@/^&%%#:~$ pas uax | grep nzbdrone
-sh: pas: command not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
xven0mxz schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:33:
[...]

Krijg weinig goeds terug. zal het wel fout doen.

admin@/^&%%#:~$ pas uax | grep nzbdrone
-sh: pas: command not found
oeps, type fout

moet ps zijn ipv pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

schumi2004 schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:36:
[...]

oeps, type fout

moet ps zijn ipv pas
Output :

ps uax | grep nzbdrone
101 13431 4.6 7.9 84236 40524 ? RNl 13:32 0:23 /usr/local/mono/bin/mono --debug /usr/local/nzbdrone/share/NzbDrone/NzbDrone.exe
admin 17167 0.0 0.1 4748 956 pts/2 S+ 13:41 0:00 grep --color=auto nzbdrone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-07 16:16
Dit is echt fantastisch! Ik maak nu al gebruik van de oplossing waar je naar verwijst. Maar het valt me op dat ik hierbij geen links van Google shopping meer kan openen.

Ik heb in de huidige lijst de google verwijzingen al weg gehaald, maar desondanks werkt het nog niet.
Ik zal vanavond jou oplossing eens installeren en gebruiken, maar heb jij enig idee of google shopping wel werkt met jou oplossing?

Indien het niet werkt, weet je dan welk adres ik moet whitelisten om het wel te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
xven0mxz schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:37:
[...]

Output :

ps uax | grep nzbdrone
101 13431 4.6 7.9 84236 40524 ? RNl 13:32 0:23 /usr/local/mono/bin/mono --debug /usr/local/nzbdrone/share/NzbDrone/NzbDrone.exe
admin 17167 0.0 0.1 4748 956 pts/2 S+ 13:41 0:00 grep --color=auto nzbdrone
Hij lijkt te draaien dus

Wat ik zou doen is een: kill -9 13431

En Sonarr opnieuw opstarten. Even de tijd geven want mijn ervaring is is dat Sonarr even tijd nodig heeft om volledig up and running te zijn. Kan ook liggen aan het feit dat ik een behoorlijke lijst aan series monitor

/EDIT:
Ik moest voor SY-HOLE het ad-blocker.sh script nog even executable maken ;)

chmod +x ad-blocker.sh

En om te testen of alles werkt deze site benaderd: http://ads-blocker.com/testing/

Hier nog wat tips en tricks https://pi-hole.net/faq/h...eing-sent-to-the-pi-hole/

EDIT:
Een hardnekkige site waar ads nog steeds zichtbaar zijn is de mobiele site van de televaag (m.telegraaf.nl)
Iemand die hier de juiste blacklist url voor weet?

Kun je bv joker tekens gebruiken als in *
zone "*.bva-auctions.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };

[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 18-09-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
schumi2004 schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:43:

EDIT:
Een hardnekkige site waar ads nog steeds zichtbaar zijn is de mobiele site van de televaag (m.telegraaf.nl)
Iemand die hier de juiste blacklist url voor weet?

Kun je bv joker tekens gebruiken als in *
zone "*.bva-auctions.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file"; };
De URL bva-auctions.com zonder * en . werkt dan toch gewoon prima? :P 8)

Ik zal het nog even dubbelchecken voordat ik het hier neerzet :+ O-)

.
code: CMD.exe
1
2
3
nslookup 101com.com              ==> 127.0.0.1 (Want @ bloclist)
nslookup test.101com.com         ==> 127.0.0.1
nslookup bananaman.101com.com    ==> 127.0.0.1

*O*

[ Voor 21% gewijzigd door SmiGueL op 24-09-2016 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dat ziet er goed uit maar lijkt hier toch niet te werken.

Ik heb nu het volgende als blacklist:

code:
1
2
3
4
5
zone "groupdeal.nl" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file";  };
zone "www.groupdeal.nl" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file";  };
zone "bva-auctions.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file";  };
zone "www.bva-auctions.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file";  };
zone "images.bva-auctions.com" { type master; notify no; file "/etc/zone/master/null.zone.file";  };

Waar groupdeal het prima doet maar bva-auctions blijft gewoon zichtbaar op m.telegraaf.nl

Ik blijf ook om onverklaarbare redenen de google DNS servers zien in ipconfig /all
Vaag want ik heb op zo'n beetje alle plaatsen, router, NAS etc de DNS server aangepast.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 18-09-2016 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik ben bezig / akthans doe een goede poging tot het upgraden van SABnzbd echter als ik met de ssh sessie het commando :

wget https://github.com/sabnzb.../SABnzbd-1.1.0-src.tar.gz uitvoer krijg ik het onderstaande bericht na uitvoeren van het commando.
--2016-09-19 14:22:45-- https://github.com/sabnzb.../SABnzbd-1.1.0-src.tar.gz
Resolving github.com... 192.30.253.112
Connecting to github.com|192.30.253.112|:443... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 302 Found
Location: https://github-cloud.s3.a...pplication%2Foctet-stream [following]
--2016-09-19 14:22:46-- https://github-cloud.s3.a...pplication%2Foctet-stream
Resolving github-cloud.s3.amazonaws.com... 54.231.40.75
Connecting to github-cloud.s3.amazonaws.com|54.231.40.75|:443... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 2736977 (2.6M) [application/octet-stream]
SABnzbd-1.1.0-src.tar.gz: Permission denied
Het bestand staat dan ook niet op de desbetreffende locatie op mijn nas. Als ik op sabnzb.org kijk is de link die ik ook in wget gebruik hetzelfde. Ook na inloggen op github blijft het bericht permission denied. Wat doe ik verkeerd of hoe kan ik dit oplossen. Het bestand los downloaden en via mijn syno handmatig installeren krijg ik een invalid file format dus dat werkt ook niet

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
In de directory waar je de wget doet zul je wel niet genoeg rechten hebben.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

kraades schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:08:
In de directory waar je de wget doet zul je wel niet genoeg rechten hebben.
ik sta ingelogd als admin ? bij mijn weten heb je dan toch alle rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nee, als root heb je alle rechten.

Wordt root als je ingelogd bent als admin door op de prompt sudo -i te tikken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

kraades schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:16:
Nee, als root heb je alle rechten.

Wordt root als je ingelogd bent als admin door op de prompt sudo -i te tikken.
Het is gelukt :-) dat sudo -i vergeet ik op de een of andere manier altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Het is sowieso altijd wel handig om vooraf even de rechten te noteren en achteraf eventueel te corrigeren. Anders is de kans aanwezig dat programma's niet meer functioneren i.v.m. verkeerde rechten of dat de rechten niet optimaal staan ingesteld.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Na mijn eerdere vragen over de Docker containers, heb ik al mijn data gebackupped, me complete nas geherinstalleerd en slechts 1 package hoeven installeren: Docker. En ik moet zeggen dit had ik veel eerder moeten doen. Het was even uitvogelen hoe het werkt, maar als je eenmaal weet hoe je 1 docker moet configureren ken je ze allemaal.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DjyQG75.png

Bedankt iedereen die suggesties heeft gedaan! _/-\o_

Enige probleem is nog de spotweb package. Deze draait vanuit de package natuurlijk op poort 80, en de docker poort op een alternatieve poort. Graag zou ik deze ook op poort 80 willen hebben, maar deze is natuurlijk al gereserveerd door DSM zelf.

Nu heb ik wel gekeken naar nginx configuratie om standaard die poort 80 aan te passen naar bijvoorbeeld 8080, maar helaas nog geen geluk. Iemand hier ervaring mee? of draaien ze allemaal spotweb op een alternatieve poort?

[ Voor 37% gewijzigd door Senaxx op 20-09-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Alternatief? Reverse proxy. http://spotweb.jouwdomain.nl.

[ Voor 36% gewijzigd door technorabilia op 20-09-2016 13:09 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Ja.. terwijl ik het typte dacht ik... "ik heb gewoon een reverse proxy draaien"... sonarr.domeinnaam.com... dit kan ik natuurlijk ook voor spotweb doen 8)7

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Werkt bij jullie DS Photo goed als backup tool icm met iOS (10 inmiddels)?

Het werkt bij mij sowiso niet goed in de achtergrond en blijft ook vaak hangen op 'bezig met voorbereiden'.
Duurt sowie so best lang zo'n backup.

Ik laat mijn iPhone alles foto's backuppen naar de DS415-Play. Helaas lijkt het niet te werken zonder dat ik de app elke keer opstart.

Zijn er wellicht alternatieven?

• pven
  • Niet online
Iemand een idee of NZBmegasearcH voor de DS410 beschikbaar is? Die van synocommunity duikt niet in mijn lijstje op, dus ik vermoed dat daar geen package voor is.

(Nu kan ik uiteraard zelf gaan zitten puzzelen, maar dat kost tijd.)

• Virtua
Mdevries is gestopt, je kan wel van gthub de package halen trouwens

• pven
  • Niet online
virtua69 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:01:
Mdevries is gestopt, je kan wel van gthub de package halen trouwens
Was Mdevries de man achter synocommunity? Nee toch?

Begrijp ik nou goed dat NZBmegasearcH als drie jaar niet meer wordt ondersteund? Dat had ik ff gemist.

[ Voor 18% gewijzigd door pven op 21-09-2016 13:27 ]

• technorabilia
Nee en ja. ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
pven schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:22:
[...]

Was Mdevries de man achter synocommunity? Nee toch?

Begrijp ik nou goed dat NZBmegasearcH als drie jaar niet meer wordt ondersteund? Dat had ik ff gemist.
Je moet NZB Hydra gaan gebruiken, soort gelijk als NZB Megasearch ;)
Ik heb wel een package ergens voor je, staat nog niet op synocommunity als ik het goed heb.

/EDIT:
Hij is al wel toegevoegd zie ik net maar zal nog niet op de repo staan.

https://github.com/SynoCo...659b8b185f0c7fb21ef94f2e8

Als zelf compilen geen probleem is heb je package zo anders doe ik straks hem wel even uploaden.

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 21-09-2016 13:46 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.