[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 44 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:33
In Docker draaien is ook een optie alleen Autosub werkt daar niet in.

Maar ben met je eens, Synology maakt het minder aantrekkelijk om zo met DSM6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-07 16:10
Samplex schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:25:
Tnx, het is gelukt alleen nog steeds traag.
Vreemd. Is het niet je usenet provider? Niets anders ingesteld? Misschien via SSL gaan downloaden?
Samplex schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:50:
In Docker draaien is ook een optie alleen Autosub werkt daar niet in.
Rechten kwestie? Of iets anders?

[ Voor 30% gewijzigd door technorabilia op 31-07-2016 20:25 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
Nee, via laptop zelfde file wel hoge snelheid, geen SSL actief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:48
thaan schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:38:
[...]

Van wat ik begrepen heb, hebben de gebruikers van SickBeard/Sonar (en sabnzbd?) niet meer de juiste rechten onder DSM6 om hun apps te kunnen laten draaien, maar meer dan dat weet ik er niet van. Ik weet dus ook niet of daar al workarounds voor zijn oid, of dat het bij een verse installatie van de apps van SynoCommunity of juist een migratie van DSM5.2 > DSM6 'gewoon' werkt.
Ja er zijn permission issues met veel packages op DSM6. Als je verstand hebt van SSH en Putty dan is het redelijk snel te fixen. Helaas werken die packages na een restart van je NAS niet meer, tenzij je een scriptje maakt die uitgevoerd wordt bij elke boot waarin de permissions worden gefixed.

Mijn verstand van deze materie is op dit moment te beperkt waardoor ik maar wat aankloot: ik heb nu alle packages weer running gekregen, inclusief Sonarr. Om Sonarr weer werkend te krijgen heb ik het moeten uninstalleren waarmee ik al mijn settings kwijt was. Een paar uur later staat alles weer zoals het hoort, maar fijn is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
outlandos schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:10:
[...]

Ja er zijn permission issues met veel packages op DSM6. Als je verstand hebt van SSH en Putty dan is het redelijk snel te fixen. Helaas werken die packages na een restart van je NAS niet meer, tenzij je een scriptje maakt die uitgevoerd wordt bij elke boot waarin de permissions worden gefixed.

Mijn verstand van deze materie is op dit moment te beperkt waardoor ik maar wat aankloot: ik heb nu alle packages weer running gekregen, inclusief Sonarr. Om Sonarr weer werkend te krijgen heb ik het moeten uninstalleren waarmee ik al mijn settings kwijt was. Een paar uur later staat alles weer zoals het hoort, maar fijn is anders.
Dat was in de beta al het geval. Heb het aangegeven tijdens de beta maar ze doen weinig met 3rd party software. Volgens mij ligt het er niet en worden er op een of andere manier tijdens install verkeerde rechten toegewezen aan folders en bestanden waardoor je problemen krijgt bij uitvoer.

Trouwens dit geldt alleen als je upgrade uitvoert. Op een clean DSM 6 install ben ik het nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Ik heb reeds 2 jaar CouchPotato draaien en die vond altijd mooi de gewenste films. Ik downde altijd via torrents maar sinds dat Kickass is plat gegooid vind hij niets meer, ondanks dat ik bijv RARBG als alternatief heb. Iemand die tips heeft? Of wordt het tijd over te stappen op een betaalde NZB server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:41
Word een beetje gek hier:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/g1arlqwrobanx.jpg

Elke gebruiker en groep heeft alle lezen en schrijven rechten en alsnog kan NZBget niet uitgevoerd worden.
De NAS ligt hier dus een beetje onbruikbaar te liggen, want is met primaire doel aangeschaft als downloadstation.

Heeft iemand nog een idee of tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik denk weer het DSM 6 useradd probleem? Staat eea over in dit topic.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 17:52
@ToyotaMR2, heeft de sc-download groep ook rechten op je NZBget folder/map? Mogelijk dat het probleem hierin zit?

[ Voor 19% gewijzigd door bluecupra op 06-08-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

NeutraleTeun schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 15:26:

[afbeelding]

Elke gebruiker en groep heeft alle lezen en schrijven rechten en alsnog kan NZBget niet uitgevoerd worden.
De NAS ligt hier dus een beetje onbruikbaar te liggen, want is met primaire doel aangeschaft als downloadstation.

Ik heb dat ooit gehad met Domoticz. Heb met WinScp toen alle restjes van deze app verwijderd en opnieuw geinstalleerd waarna het weer werkte. Ik download nieuwsgroepen overigens met SABnzbd en heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:09
445033 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:51:
Ik heb reeds 2 jaar CouchPotato draaien en die vond altijd mooi de gewenste films. Ik downde altijd via torrents maar sinds dat Kickass is plat gegooid vind hij niets meer, ondanks dat ik bijv RARBG als alternatief heb. Iemand die tips heeft? Of wordt het tijd over te stappen op een betaalde NZB server?
ik gebruik newztown als vip 8 dollar per jaar soort van usenet indexer maar een stuk beter en gevulder dan spotweb
daarnaast the piratebay als backup

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 00:54

[afbeelding]

als je sc-download opent en bij permissions kijkt staan alle permisies voor de gebruikte mappen dan ook goed?

Ik heb trouwens ook een sc-media die zie ik bij jouw niet terugkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 07-08-2016 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:52

[afbeelding]

Had exact dezelfde problemen met mijn nieuwe DS216play die al een maand stof lag te vergaren.

Uiteindelijk maar een downgrade gedaan naar DSM5 en alle pakketten draaien nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:52
Noppesnada schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:48:
[...]

Had exact dezelfde problemen met mijn nieuwe DS216play die al een maand stof lag te vergaren.

Uiteindelijk maar een downgrade gedaan naar DSM5 en alle pakketten draaien nu prima.
De nzbdrone user al eens lid gemaakt van de admin groep in de GUI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
GeeMoney schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:04:
[...]

De nzbdrone user al eens lid gemaakt van de admin groep in de GUI ?
Ik heb echt veel geprobeerd, maar kan me oprecht niet meer herinneren wat allemaal. Op een gegeven moment was ik het zo beu dat ik gewoon een downgrade gedaan heb van DSM6 naar 5. Dat was zeer eenvoudig.

Vanaf toen was het allemaal simpel te installeren en te configureren. Vooralsnog zie ik geen reden om naar DSM 6 terug te gaan omdat het gewoon prima werkt. Heb nog een ds114 die wel op DSM 6 zit maar die wordt gebruikt als backup voor belangrijke privézaken.

De Play wordt gebruikt als downloadbakje en opslag voor films/series/whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00
HIer een vraagje over gebruik van submappen. Ik heb mijn foto's gesorteerd op jaar en daaronder op categorie. Daaronder staan de mappen met evenementen.

Als ik probeer de rechten aan te passen van elke map lager dan een hoofdmap, dan zijn alle veldjes uitgegrijsd. Als ik vanuit instellingen-> gebruikersaccount probeer, dan kan ik een niveau lager rechten toekennen. Ik zou graag op het tweede niveau rechten toekennen. Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
bluecupra schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 16:38:
@ToyotaMR2, heeft de sc-download groep ook rechten op je NZBget folder/map? Mogelijk dat het probleem hierin zit?
Ik geloof dat het probleem dan meer in de 'Play' zit dan in DSM6, aangezien mijn NAS ook gewoon de DSM 6.0.1-7393 Update 2 draait.
Ik heb een 4 jaar oude DS213 waar NZGGet 16.4.22 gewoon werkt. Nu wil ik dit in een nieuwe DS216play doen en daar werkt het niet.

Ik heb elke gebruiker elke rechten gegeven. 1 voor 1 en alles tegelijk, dus denk dat ik elke combinatie wel gehad moet hebben.
Geen effect.
Als ik kijk naar mijn eigen NAS, heeft sc-download 0 rechten aangevinkt en 0 toepassingen (en daar werkt het wel).

Ik heb de groep zelfs volledig beheer gegeven.
Crazyanz schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:23:
[...]
als je sc-download opent en bij permissions kijkt staan alle permisies voor de gebruikte mappen dan ook goed?

Ik heb trouwens ook een sc-media die zie ik bij jouw niet terugkomen.
Met alles aangevinkt werkt het niet, en met alles uit ook uit (terwijl het op mijn NAS wel werkt met alles uit).
sc-media staat er inderdaad niet. echter op mijn eigen NAS staat die ook niet.

Wellicht toch maar eens een downgrade proberen.
--
wat trouwens ook niet zo 123 is.
Inmiddels via Putty wel in de NAS gekomen, en een VERSION.txt gemaakt met DSM5 gegevens.
Echter na de cp krijg ik een cp cannot stat
cp /volume1/homes/VERSION /etc.defaults/VERSION

[ Voor 6% gewijzigd door NeutraleTeun op 08-08-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Encryla
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-02 15:24
Ik kan helaas niet meer bij de packages van Martijn de Vries. De repository lijkt down. Hebben meerdere mensen dit probleem?

PSN: Edgyi-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:31
Met het risico wat onnozel over te komen:
ik heb een ds216+ met docker, waarin sabnzb als docker draait.
Ik kan echter de gebruikte mappen van sabnzbd niet terugvinden in de fileexplorer van de synology.
Wat moet ik instellen in docker cq sabnzbd om de mappen zichtbaar te zien in de fileexplorer van de synology?

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Jan Smit schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 00:01:
Wat moet ik instellen in docker cq sabnzbd om de mappen zichtbaar te zien in de fileexplorer van de synology?
Via de -v maak je een koppeling tussen het file system van de docker container en het file system van de Synology dat je ziet in file station.

Voorbeeld:

docker create --name=sabnzbd \
-v /volume1/Share/Config:/config \
-v /volume1/Share/Downloads/Complete:/downloads \
-v /volume1/Share/Downloads/Incomplete:/incomplete-downloads \
-e PGID=100 -e PUID=1024 \
-p 8080:8080 -p 9090:9090 linuxserver/sabnzbd

Edit:
Dit kun je ook wel achteraf via de Docker GUI instellen.

[ Voor 17% gewijzigd door technorabilia op 09-08-2016 08:42 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
NeutraleTeun schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Ik geloof dat het probleem dan meer in de 'Play' zit dan in DSM6, aangezien mijn NAS ook gewoon de DSM 6.0.1-7393 Update 2 draait.
Ik heb een 4 jaar oude DS213 waar NZGGet 16.4.22 gewoon werkt. Nu wil ik dit in een nieuwe DS216play doen en daar werkt het niet.

Ik heb elke gebruiker elke rechten gegeven. 1 voor 1 en alles tegelijk, dus denk dat ik elke combinatie wel gehad moet hebben.
Geen effect.
Als ik kijk naar mijn eigen NAS, heeft sc-download 0 rechten aangevinkt en 0 toepassingen (en daar werkt het wel).

[...]

Met alles aangevinkt werkt het niet, en met alles uit ook uit (terwijl het op mijn NAS wel werkt met alles uit).

--
Inmiddels via Putty wel in de NAS gekomen, en een VERSION.txt gemaakt met DSM5 gegevens.
Ik weet niet hoe je Duits is, maar wellicht heb je iets aan bijgaande link.

http://www.synology-forum...-6-5-2-so-einfach-ist-das

Het is echt heel eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
kraades schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:40:
[...]

Via de -v maak je een koppeling tussen het file system van de docker container en het file system van de Synology dat je ziet in file station.

Voorbeeld:

docker create --name=sabnzbd \
-v /volume1/Share/Config:/config \
-v /volume1/Share/Downloads/Complete:/downloads \
-v /volume1/Share/Downloads/Incomplete:/incomplete-downloads \
-e PGID=100 -e PUID=1024 \
-p 8080:8080 -p 9090:9090 linuxserver/sabnzbd

Edit:
Dit kun je ook wel achteraf via de Docker GUI instellen.
Oke, dan ga ik toch domme vragen stellen:
via de docker gui / tabblad terminal --> daar kan ik niets invoeren (terminal reageert niets), en als ik de container stop, dan is alles greyed out.
waar dan wel dit in te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Jan Smit schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:02:
[...]

Oke, dan ga ik toch domme vragen stellen:
via de docker gui / tabblad terminal --> daar kan ik niets invoeren (terminal reageert niets), en als ik de container stop, dan is alles greyed out.
waar dan wel dit in te voeren?
Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A8EWcJR.png

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
mmm,
zo ziet mijn docker er uit. vandaar dat ik 't niet kon vinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sjf0VbnMxqChFGmqqLhQ1u2D/thumb.jpg

Edit: en nog steeds niet :(

[ Voor 3% gewijzigd door Jan Smit op 09-08-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:39

KroeT

[...]

NeutraleTeun schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Geen effect.

[...]

--
Het verschil zit in een schone installatie van DSM 6, wat waarschijnlijk het geval is op je 216play, ten opzichte van een installatie van DSM 6 die een update is vanaf DSM 5 waarbij de apps van Synocommunity al waren geïnstalleerd voor die update.

Schone installatie DSM 6 -> aanmaken van nieuwe gebruikers door installatiescripts werkt niet, ik geloof dat de enige optie op dit moment is om zelf een gebruiker aan te maken met admin-rechten (iets dat ik vertik, waardoor ik al een half jaar met een half werkende 216play zit, maar ja, principes he :P). O ja, optie 2 is een downgrade naar DSM 5.
DSM 6 als update over DSM 5 -> geen probleem als de gebruiker in kwestie al bestond.

Maar zoals iemand al zei, hierover wordt al maanden gemopperd maar opgelost is het nog niet voor zo ver ik kan nagaan.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Jan Smit schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:04:
[...]

mmm,
zo ziet mijn docker er uit. vandaar dat ik 't niet kon vinden:

[afbeelding]

Edit: en nog steeds niet :(
Je kijkt bij Details. Je moet de container stoppen en dan kiezen voor Edit.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
kraades schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:28:
[...]

Je kijkt bij Details. Je moet de container stoppen en dan kiezen voor Edit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R1Kv3JdYLxzaTPtkE83J7i82/thumb.jpg

Het zal wel aan mij of mijn docker liggen, maar ook mijn gestopte containter kan ik niet editten.

edit: ik denk 't gevonden te hebben, even klooien nog.....

[ Voor 6% gewijzigd door Jan Smit op 09-08-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
code:
1
scp: /etc/VERSION: Permission denied

Waarschijnlijk doe ik het fout, en kan het niet via WinSCP (want daar zie ik geen SSH staan) en root werkt ook niet, dus heb ik gewoon via username/admin ingelogd.
Maar blijkbaar heeft die daar geen schrijfrechten?

[ Voor 70% gewijzigd door NeutraleTeun op 09-08-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Alleen root heeft schrijfrechten.
admin@DS716:~$ ls -l /etc/VERSION
-rwxr-xr-x 1 root root 159 Jul 22 22:13 /etc/VERSION
admin@DS716:~$

Inloggen als admin en daarna op de prompt sudo -i om root te worden.

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 09-08-2016 12:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Inmiddels gelukt via Putty.
Wat een zeik.
Login > Admin > Enter
Passwort > Adminpasswort > Enter
sudo su - > Enter
Passwort > Adminpasswort > Enter

Gilt für Beide:
vi /etc.defaults/VERSION > Enter
Taste i drücken um in den Editiermodus zu kommen
Jetzt alles mit 6, 6.0, und 7274 ändern auf 5, 5.0 und z.B 5434
Taste ESC drücken um den Editiermodus zu verlassen
Jetzt :wq eingeben > Enter
Jetzt Putty einfach schliessen
Zeer leuk allemaal, met amper basale Linux kennis.

DSM 5.0.1-5620 Update 2
En hop, status NZBGet staat op ingeschakeld.

Dank allen!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 30-06 06:53
Heeft iemand heel toevallig een .spk van Spotweb voor de Syno?

Ik heb m'n Syno opnieuw geïnstalleerd, maar in de tussentijd is de repo van mdevries gestopt en kan ik het nergens meer vinden. Zou het graag weer up-and-running willen krijgen :)

¯\_(ツ)_/¯

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
M.v.Veelen schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:43:
Heeft iemand heel toevallig een .spk van Spotweb voor de Syno?

Ik heb m'n Syno opnieuw geïnstalleerd, maar in de tussentijd is de repo van mdevries gestopt en kan ik het nergens meer vinden. Zou het graag weer up-and-running willen krijgen :)
Eventueel is zelf compilen een optie ;)
https://github.com/Martijn085/spksrc/tree/mdevries

• technorabilia
En met een git clone kom je in het geval van Spotweb ook een heel eind volgens mij. Dat is verder niet heel bijzonder. Qua installatie.

👉🏻 Blog 👈🏻

• M.v.Veelen
Ik heb er niet genoeg ervaring mee om die stappen te doorlopen. Inmiddels heb ik een .spk gevonden, geïnstalleerd en staat Spotweb te retrieven. Thanks guys !

¯\_(ツ)_/¯

• Buzzie
  • Laatst online: 08-06 21:24
M.v.Veelen schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:11:
Ik heb er niet genoeg ervaring mee om die stappen te doorlopen. Inmiddels heb ik een .spk gevonden, geïnstalleerd en staat Spotweb te retrieven. Thanks guys !
Kan je aangeven waar je die hebt gevonden??
just in case? :)

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:48
Buzzie schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:43:
[...]

Kan je aangeven waar je die hebt gevonden??
just in case? :)
Op onderstaande link
http://www.synology-forum...atste-versie-van-spotweb/

• M.v.Veelen

¯\_(ツ)_/¯

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
ik heb twee versies van python op mijn nas (beide van synocommunity)
wat is hier de best practice? welke versie moet je nemen als je:
couch, sonar, nabget draait van synocummunity?
laatste versie altijd beter?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Buzzie
  • Laatst online: 08-06 21:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is er voor de 'synology surveillance station' nog steeds geen fatsoenlijk alternatief voor in Chrome?

Ik ben op zich prima tevreden over het surveillance station, maar dat gekl**t om het iedere keer in Internet Explorer te moeten starten begint mij toch steeds meer te irriteren. (En ik wil geen gedoen met bv IE-tab)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:48

rally

Deyterra Consultancy

Sinds de installatie van DSM 6.0.2-8451 op mijn DS214-Play werkt NZBget niet meer.

Ik heb sc-download etc op lezen & schrijven gezet, maar NZBGet weigert op te starten. Uiteraard heb ik gezocht naar een mogelijke oplossing, maar ik kan op geen enkel forum een werkende oplossing vinden.

Is er hier iemand met een idee, tip of zelfs oplossing?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 19:28
Aparte gebruiker toevoegen en die nzbget noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

virtua69 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:41:
Aparte gebruiker toevoegen en die nzbget noemen
Yup... al gedaan en dat helpt niet (met verschillende wachtwoorden overigens).

Ik heb ook het package al verwijdered en opnieuw geinstalleerd en in start-stop-status de USER=root
gezet (en terug). Werkte helaas ook niet.

Op dit moment snap ik het even niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:09
rally schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 10:36:
[...]

Yup... al gedaan en dat helpt niet (met verschillende wachtwoorden overigens).

Ik heb ook het package al verwijdered en opnieuw geinstalleerd en in start-stop-status de USER=root
gezet (en terug). Werkte helaas ook niet.

Op dit moment snap ik het even niet meer :(
Wat is de output op je terminal als je hem zo tracht te starten?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:11

Wildfire

Joy to the world!

Om pakketten zoals NZBGet draaiende te krijgen op een verse DSM 6 installatie heb ik het volgende gedaan. Wellicht handig voor anderen om het nog eens netjes in een post samengevat te zien.

Eerst moet je er voor zorgen dat je bv. met WinSCP als root kunt inloggen. Dit heb ik gedaan aan de hand van de volgende informatie die ik ergens had gevonden:
Synology simply has not set a password for account root (actually the locked it out using a "*" for password hash). Here is how to enable the root access for ssh/scp:

1. Login using putty or any other ssh client with administrator account (usually "admin")
2. You will be asked for a password. Enter the one for the administrator account
3. You will get a command prompt
4. Enter: sudo su -
5. You will be asked for a password. Enter again the one for the administrator account
6. You will get a command prompt root@...
7. Enter command: synouser --setpw root your_new_root_password

For "your_new_root_password" please use the desired password for root account.

Now you can login using "ssh root@your_diskstation" as usual (of course this work for scp also). No more hassle with sudo...
LET OP: Bij stap 4 was dat streepje achter het commando volgens mij ook echt nodig.

Vanaf nu kun je met bv. WinSCP als root inloggen op de NAS.

Volgende stap is per pakket dat niet werkt naar /var/packages/(pakketnaam)/script/ te navigeren. Daarin staat dan een start-stop-service script. Hierin kun je de user naar root aanpassen. Daarna zal het package wel starten.

Het is wellicht niet de meest ideale oplossing omdat de packages nu als root draaien, maar het is iig een werkende oplossing. NZBGet, Sonarr en CouchPotato draaien hier nu als een tierelier op mijn DS216.

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 01-09-2016 21:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-03 22:07

afterburn

No more...

Niet ideaal is zacht uitgedrukt, en ook niet nodig.Als je gewoon de users nzbget, sonarr en couchpotato met de hand aanmaakt en dan installeert en tijdens de installatie aangeeft deze gebruikers te moeten gebruiken, dan werkt het ook. En hoeft de boel niet als root te draaien.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Mhhhh... dat werkt ook niet (zowel voor Sonarr als Nzbget).

Zowel de "root" optie als een nzbget user aangemaakt, maar de packages weigeren te starten.
Wat is het commando om hem via de terminal te starten? Kijken of ik dan meer informatie krijg (ben niet zo heel thuis in Linux ben ik bang :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
En je hebt de rechten wel ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Sonarr wil default gebruiker nzbdrone en NZBget nzbget (alles kleine letters). Als je die in de usermanager aanmaakt en bij usergroups sc-download, sc-media, users en applications Sonarr, respectievelijk NZBGet, dan zou het toch echt goed moeten gaan.

Bij mij wel in ieder geval. :)

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rally schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:22:
Mhhhh... dat werkt ook niet (zowel voor Sonarr als Nzbget).

Zowel de "root" optie als een nzbget user aangemaakt, maar de packages weigeren te starten.
Wat is het commando om hem via de terminal te starten? Kijken of ik dan meer informatie krijg (ben niet zo heel thuis in Linux ben ik bang :( )
Welke output krijg je hierbij? (ervanuit gaande dat je de nzbget testing versie draait anders zal het pad uiteraard zonder -testing zijn)

/var/packages/nzbget-testing/scripts/start-stop-status start

Ik draai op moment 16.0-testing-r1439~10 (welke jij?) en ben voornemens van plan te upgraden naar laatste DSM versie en daarna nzbget te upgraden naar 17.1-r1759.

Mocht ik zelf tegen issues aanlopen zal ik de oplossing hier delen.
afterburn schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:59:
Sonarr wil default gebruiker nzbdrone en NZBget nzbget (alles kleine letters). Als je die in de usermanager aanmaakt en bij usergroups sc-download, sc-media, users en applications Sonarr, respectievelijk NZBGet, dan zou het toch echt goed moeten gaan.

Bij mij wel in ieder geval. :)
Eigenlijk is het hele probleem met die users dat de user zelf missing is in de /etc/shadow file.
Nu moet je hier eigenlijk niet mee klote maar als je een meest recente user copy-paste onder aan deze file en de user veranderd zou alles prima moeten werken.

Ik zelf voeg ze gewoon toe aan deze file omdat ik niet wil dat users als nzbdrone en nzbget aanwezig zijn in mijn usermanager, hou het graag overzichtelijk. ;)

/edit:
Geupdate naar DSM 6.0.2-8451 en NZBget 16.0-testing-r1439~10 draait nog prima, wel melding voor update naar 16.0-testing-r1439~11 maar sla die over en ga direct naar laatste dev versie, resultaat volgt.

/edit2:
Draait gewoon prima ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yeITVwh.png

[ Voor 41% gewijzigd door schumi2004 op 24-08-2016 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
pven schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 08:41:
Is er voor de 'synology surveillance station' nog steeds geen fatsoenlijk alternatief voor in Chrome?

Ik ben op zich prima tevreden over het surveillance station, maar dat gekl**t om het iedere keer in Internet Explorer te moeten starten begint mij toch steeds meer te irriteren. (En ik wil geen gedoen met bv IE-tab)
Iemand?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:53
@schumi2004, Heb je Nzbget 17.1-r1756 zelf gecompiled? Zag namelijk hier dat je daarmee bezig was
Zo ja, is het je ook gelukt met de toolchain van DSM 5.2 met GCC 4.6.4 arch-88f6281 (DS212+)? Mij lukt het namelijk niet. (Ook niet als ik deze patch gebruik). Die nu is toegevoegd vanaf Nzbget 17.1-r1756.
Heb je nog aanpassingen gedaan (zo ja, welke?) in o.a. "/spksrc/cross/nzbget/Makefile" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

schumi2004 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 00:42:
[...]

Welke output krijg je hierbij? (ervanuit gaande dat je de nzbget testing versie draait anders zal het pad uiteraard zonder -testing zijn)

Ik draai op moment 16.0-testing-r1439~10 (welke jij?) en ben voornemens van plan te upgraden naar laatste DSM versie en daarna nzbget te upgraden naar 17.1-r1759.

[...]

Eigenlijk is het hele probleem met die users dat de user zelf missing is in de /etc/shadow file.
Nu moet je hier eigenlijk niet mee klote maar als je een meest recente user copy-paste onder aan deze file en de user veranderd zou alles prima moeten werken.

Ik zelf voeg ze gewoon toe aan deze file omdat ik niet wil dat users als nzbdrone en nzbget aanwezig zijn in mijn usermanager, hou het graag overzichtelijk. ;)
Ik krijg de volgende melding:
su: Permission denied

Hier draait 16.4-22. Versie 17.1-r1759 is (nog) niet beschikbaar in het package center. Of compile jij hem zelf?

Welke regel moet ik in shadow zetten dan? Ik heb een nieuwe user "nzbget" aangemaakt.
En is dit dan ook de oplossing voor Sonarr? (Die wilde ik overigens in Docker laten draaien, maar helaas ondersteund de DS214-Play geen docker :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
wilbert11 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:20:
[...]

@schumi2004, Heb je Nzbget 17.1-r1756 zelf gecompiled? Zag namelijk hier dat je daarmee bezig was
Zo ja, is het je ook gelukt met de toolchain van DSM 5.2 met GCC 4.6.4 arch-88f6281 (DS212+)? Mij lukt het namelijk niet. (Ook niet als ik deze patch gebruik). Die nu is toegevoegd vanaf Nzbget 17.1-r1756.
Heb je nog aanpassingen gedaan (zo ja, welke?) in o.a. "/spksrc/cross/nzbget/Makefile" ?
Ik heb hem zelf compiled met DSM6 toolchain, met DSM5.x toolchain is me niet gelukt en gaat waarschijnlijk gewoon ook niet lukken ivm met verkeerde GCC versie (als ik het goed zeg)

Als je vanaf mijn reacties gaat lezen kom je er vast wel uit anders kan ik wel alle architectures compilen als men dat wil?
rally schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:08:
[...]

Ik krijg de volgende melding:
su: Permission denied

Hier draait 16.4-22. Versie 17.1-r1759 is (nog) niet beschikbaar in het package center. Of compile jij hem zelf?

Welke regel moet ik in shadow zetten dan? Ik heb een nieuwe user "nzbget" aangemaakt.
En is dit dan ook de oplossing voor Sonarr? (Die wilde ik overigens in Docker laten draaien, maar helaas ondersteund de DS214-Play geen docker :( )
Zoals ik het lees is de user niet bekend in de shadow file of er is een verkeerde user aangemaakt in user management.

Wat ik doe is via ssh (als root) het volgende commando:

cat /etc/passwd

Dan

cat /etc/shadow

En ga de users matchen van de passwd file

In jouw geval zou user nzbdrone (als deze ondertussen nog niet aangepast is maar ik meen van niet) aanwezig moeten zijn in de shadow file.

Vervolgens als user er niet is pak ik meest recente user van een package wat ik installed heb en plak deze in de de shadow file met de user nzbdrone (dit doe ik met vi )

Dus voor Sonarr is deze user in je passwd file:
nzbdrone:x:103:100:Sonarr User:/usr/local/nzbdrone/var:/bin/sh

In shadow file pak ik dan de regel van bv nzbget
nzbget-testing:*:16697:0:99999:7:::

En plak deze onderaan erin maar dan met user nzbdrone
nzbdrone:*:16697:0:99999:7:::

=========================================================

Maar nu heb ik zelf een vervelend probleem met MySQL/phpAdmin
Nu is deze weer geupgrade en weer ben ik mijn databases kwijt als eerder :(

Nu staat er dit als ik inlog:
The phpMyAdmin configuration storage is not completely configured, some extended features have been deactivated. Find out why. Or alternately go to 'Operations' tab of any database to set it up there.

Ik vermoed dat er een issue is met het opslaan van de settings zo kan ik bv ook het password niet aanpassen van user in phpAdmin

Als ik de Find out why link volg zie ik dit:
Configuration of pmadb; not OK
General relation features Disabled

Maar zegt me niet zoveel.
Iemand een idee hoe het weer in orde te maken?

De link naar documentatie achter not OK zegt me ook niet veel:

http://192.168.2.100/phpM.../setup.html#linked-tables

[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 24-08-2016 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
[quote]schumi2004 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:34:
[...]

Ik heb hem zelf compiled met DSM6 toolchain, met DSM5.x toolchain is me niet gelukt en gaat waarschijnlijk gewoon ook niet lukken ivm met verkeerde GCC versie (als ik het goed zeg)

Als je vanaf mijn reacties gaat lezen kom je er vast wel uit anders kan ik wel alle architectures compilen als men dat wil?

[...]

Ok, zou je willen kijken of het lukt met de DSM6 toolchain om Nzbget 17.1 te compilen voor de 88f6281 architectuur. ("make arch-88f6281-6.0") ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
wilbert11 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:11:
[quote]schumi2004 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:34:
[...]

[...]

Ok, zou je willen kijken of het lukt met de DSM6 toolchain om Nzbget 17.1 te compilen voor de 88f6281 architectuur. ("make arch-88f6281-6.0") ?
Prima ;)

Zal hem posten later vanavond.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
schumi2004 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 19:34:
[...]

Een nieuw 17.x nzbget package voor DSM 6 zou fantastisch wezen! :)

Altijd wel een beetje een nadeel met die packages: de authors zijn vaak niet, of nauwelijks, te bereiken voor update requests.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• outlandos
Na elke reboot werkt Sonarr niet meer ivm permission issues. Dan moet ik Sonarr herinstalleren en dan werkt het weer, maar dan moet ik alles weer opnieuw instellen. Dit ben ik nu dus echt zat!

Nu lees ik over de package Docker, zou dit in mijn geval uitkomst bieden? Zo nee, is er dan een manier om de instellingen van Sonarr ergens te backup'en?

• albatross
schumi2004 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:59:
[...]

Prima ;)

Zal hem posten later vanavond.
Gewoon Intel architectuur zou ook mooi wezen. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
albatross schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:18:
[...]

Gewoon Intel architectuur zou ook mooi wezen. :)
Zal er vanmiddag nog eens naar kijken want ben er gisterenavond niet veel aan toegekomen ivm phpadmin geneuzel.
Zag gisteren wel dat de dsm6 toolchain voor 88f6281 nog steeds liep te zeuren over niet compatible c++14, alpine architecture ging gewoon prima.
Zal later alle andere toolchains proberen.

• technorabilia
outlandos schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:11:
Na elke reboot werkt Sonarr niet meer ivm permission issues. Dan moet ik Sonarr herinstalleren en dan werkt het weer, maar dan moet ik alles weer opnieuw instellen. Dit ben ik nu dus echt zat!

Nu lees ik over de package Docker, zou dit in mijn geval uitkomst bieden? Zo nee, is er dan een manier om de instellingen van Sonarr ergens te backup'en?
Als je Docker kunt draaien (DS met Intel processor nodig) dan kun je ook wel een Sonarr container maken bv. deze https://hub.docker.com/r/linuxserver/sonarr/.

👉🏻 Blog 👈🏻

• outlandos
kraades schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:30:
[...]

Als je Docker kunt draaien (DS met Intel processor nodig) dan kun je ook wel een Sonarr container maken bv. deze https://hub.docker.com/r/linuxserver/sonarr/.
Thanks, ik ga er vanavond even naar kijken.

Ik heb een DS 916+ dus dat moet zeker lukken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

@Schumi2004, @outlandos:
Zie ook mijn ervaring met de userid's. Gebruik _niet_ 1xx voor userid, maar 1xxx. Maak ze bij voorkeur aan via de GUI, en niet via de shell.

DSM doet:
1) gebruikers die via de CLI aangemaakt zijn en niet via DSM (en niet bekend zijn binnen DSM) worden verwijdert op het moment dat DSM door het aanmaken van een gebruiker of installeren van een (correct) package de DSM userlist gesynchroniseerd wordt met de /etc/passwd en /etc/shadow files
2) gebruikers die bekend zijn in DSM, maar een userid <1000 hebben worden op het moment dat DSM zijn userlist synchroniseert verandert naar een userid >1000

Beiden resulteert in een applicatie die niet meer functioneert. In het eerste geval doordat de gebruiker waaronder de applicatie probeert te starten niet meer bestaan en in het tweede geval omdat de permissies van de files waar de applicatie naar probeert te lezen en schrijven niet meer kloppen.

Gedrag is inmiddels ook door andere gebruikers bevestigt op Github.

Oplossing is simpel: zorg dan een gebruiker een userid heeft van > 1000 en dat deze bekend is in DSM. De applicatie zal dan werken en blijven werken.

[ Voor 8% gewijzigd door afterburn op 25-08-2016 14:00 ]

Computer specs

• outlandos
afterburn schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:59:
@Schumi2004, @outlandos:
Zie ook mijn ervaring met de userid's. Gebruik _niet_ 1xx voor userid, maar 1xxx. Maak ze bij voorkeur aan via de GUI, en niet via de shell.

DSM doet:
1) gebruikers die via de CLI aangemaakt zijn en niet via DSM (en niet bekend zijn binnen DSM) worden verwijdert op het moment dat DSM door het aanmaken van een gebruiker of installeren van een (correct) package de DSM userlist gesynchroniseerd wordt met de /etc/passwd en /etc/shadow files
2) gebruikers die bekend zijn in DSM, maar een userid <1000 hebben worden op het moment dat DSM zijn userlist synchroniseert verandert naar een userid >1000

Beiden resulteert in een applicatie die niet meer functioneert. In het eerste geval doordat de gebruiker waaronder de applicatie probeert te starten niet meer bestaan en in het tweede geval omdat de permissies van de files waar de applicatie naar probeert te lezen en schrijven niet meer kloppen.

Oplossing is simpel: zorg dan een gebruiker een userid heeft van > 1000 en dat deze bekend is in DSM. De applicatie zal dan werken en blijven werken.
Ja sorry maar dit gaat mij dus boven mijn pet (als in: ik begrijp het niet). Jij zou niet toevallig tegen een kleine vergoeding ergens deze week van afstand het e.a. kunnen doen?

• albatross
afterburn schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:59:
@Schumi2004, @outlandos:

DSM doet:

Ja, dat probleem had ik ook met SABNzbd en NZBget (de laatste net vandaag geinstalleerd). Dan krijg je inderdaad permission errors all over the place. Toen ik inlogde op de shell had ik ineens nzbget directories die ge-owned waren door '100:users', wat dus betekent dat de oorspronkelijke, CLI-aangemaakte nzbget user (UID < 1000) verwijderd was. Niks aan het handje, uiteraard; gewoon nieuwe nzbget user aangemaakt, en even een 'chown nzbget:users' over de corrupte folders gehaald, en klaar was Kees. :)

• TheMystery
  • Nu online
outlandos schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:34:
[...]

Thanks, ik ga er vanavond even naar kijken.

Ik heb een DS 916+ dus dat moet zeker lukken!
Ik had ook problemen met sonar, deze heb ik laatst ook in docker geïnstalleerd en dit werkt perfect.
Ik heb nzbget ook mee moeten nemen aangezien ik zaken gekoppeld had en door ze beide in docker te draaien alle paden hetzelfde kon maken.

• albatross
Krijg bijzondere trage downloads op NZBGet, overigens. Ongeveer 1.5 MB/s, vs. ca. 5 MB/s via SABNzbd. Waar kan dat aan liggen? Meer dan genoeg CPU; meer dan genoeg disk-snelheid; en uiteraard geen speed limit aanstaan.

• outlandos
TheMystery schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:37:
[...]

Ik had ook problemen met sonar, deze heb ik laatst ook in docker geïnstalleerd en dit werkt perfect.
Ik heb nzbget ook mee moeten nemen aangezien ik zaken gekoppeld had en door ze beide in docker te draaien alle paden hetzelfde kon maken.
Is dat een verplichting? Zou jammer zijn, want NZBGet werkt echt perfect zonder docker. Geen idee hoe ik dat ooit geflikt heb trouwens.

• albatross
nevermindl verkeerd gelezen. :P

[ Voor 90% gewijzigd door albatross op 25-08-2016 18:42 ]

• technorabilia
Kijk naar welke docker images je nodig hebt en kies dezelfde maker bv. linuxserver en stem de directories van de verschillende images van te voren op elkaar af. Dan moet het geen probleem zijn om alles op docker te draaien.

👉🏻 Blog 👈🏻

• TheMystery
  • Nu online
outlandos schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:16:
[...]

Is dat een verplichting? Zou jammer zijn, want NZBGet werkt echt perfect zonder docker. Geen idee hoe ik dat ooit geflikt heb trouwens.
Ik heb het gedaan met de reden dat sonar /downloads monitord en dit pad in nzbget /downloads/nzbget was en hierdoor ging de verplaatsing fout. Dus het ligt aan de situatie, als ik /downloads ook voor nzbget had gebruikt was het waarschijnlijk wel goed gegaan.
Maar ik vind de Linuxserver pakketten ook makkelijker in Docker wegens automatisch updaten.

• Samplex
albatross schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 18:00:
Krijg bijzondere trage downloads op NZBGet, overigens. Ongeveer 1.5 MB/s, vs. ca. 5 MB/s via SABNzbd. Waar kan dat aan liggen? Meer dan genoeg CPU; meer dan genoeg disk-snelheid; en uiteraard geen speed limit aanstaan.
Heb ik ook last van op mijn ds916+, geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
Samplex schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:43:
[...]

Probeer eens bij de news-servers de cipher op RC4-MD5 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
TheMystery schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:14:
[...]

RC4-MD5 is de zwakste cipher van allemaal, dus dat zou theoretisch wat sneller moeten gaan. Maar we hebben het hier over een ceterus paribus conditie: bij dezelfde (server) instellingen valt NZBGet terug naar ca. de helft (of minder) van de download snelheid als SABNzbd. Althans bij Samplex en mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Deze architectures heb ik kunnen compilen zonder problemen
https://drive.google.com/...E5UXZMTC1RQm8&usp=sharing

Andere gaven een error welke ik nog moet uitzoeken
Architectuur 88f6281 gaat hem niet worden ben ik bang omdat de toolchain daarvan gcc464 is ipv 493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
schumi2004 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:35:
Deze architectures heb ik kunnen compilen zonder problemen
https://drive.google.com/...E5UXZMTC1RQm8&usp=sharing

Andere gaven een error welke ik nog moet uitzoeken
Architectuur 88f6281 gaat hem niet worden ben ik bang omdat de toolchain daarvan gcc464 is ipv 493
Dat vermoeden had ik ook al. Dank in ieder geval voor het proberen.
Ik had ook al een package gemaakt voor 88f6281 en dan de nzbget binary vervangen door die van de standaard versie "nzbget-17.0-bin-linux.run". Deze werkt wel prima alleen heb ik dan problemen met sickrage als deze gaat postprocessen. Dit betekend dat 17.0 wel prima draait op een DS212+ alleen het zelf compilen met een toolchain met GCC < 4.9 gaat gewoonweg niet meer vanaf 17.0.
Dus uiteindelijk weer terug naar 16.4 die ook prima werkt voor m'n setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Samplex schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:43:
[...]

Je zal weinig aan mijn post hebben, maar:

ik haal makkelijk 35mb per seconden op mijn DS916+ via NZBGet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-07 15:49
Hey, wat mij opvalt... DS Download niet meer beschikbaar in de Nederlandse Apple App Store? Hmm... had m net even nodig grr.

Stay young forever!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

outlandos schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:45:
ik haal makkelijk 35mb per seconden op mijn DS916+ via NZBGet.
Denk dat iedereen wel 35 milibit haalt..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albatross
DukeBox schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:59:
[...]

I LOL-ed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
DukeBox schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:59:
[...]

Megabyte mien jong, afgekort MB :+

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 26-08-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
outlandos schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:01:
[...]

Megabyte mien jong, afgekort MB :+
Het gaat om je gebruik van hoofdletters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
TheMystery schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:14:
[...]

Dit is toch alleen nodig met een connectie over SSL en dat gebruik ik niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
Samplex schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:12:
[...]

Dit is toch alleen nodig met een connectie over SSL en dat gebruik ik niet,
Klopt, maar ik ging er vanuit dat tegenwoordig iedereen wel via ssl download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:15

Ankh

|true

Hmm, het lijkt erop dat de docker image van NZBget is aangepast (naar Alpine) waardoor python scripts etc niet meer werken (als ik het goed begrijp). Dit betekent dat nzbtomedia scripts ook niet meer werken. Iemand die hier ook tegen aan is gelopen?
https://github.com/linuxserver/docker-nzbget/issues/18

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik gebruik het zelf niet maar zo te zien is Python gewoon beschikbaar?

https://hub.docker.com/r/linuxserver/nzbget/~/dockerfile/

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:15

Ankh

|true

kraades schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:01:
Ik gebruik het zelf niet maar zo te zien is Python gewoon beschikbaar?

https://hub.docker.com/r/linuxserver/nzbget/~/dockerfile/
Er is wat aangepast, waardoor de scripts directory spontaan niet meer werkte.
Daarnaast bestaat git niet meer in de package, waardoor auto-update niet mogelijk is. Voor nu werkt het in ieder geval.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
meer mensen last dat de mobiele apps geen https verbinding krijgen, alleen filestation werkt bij mij nog met https

[ Voor 13% gewijzigd door Virtua op 28-08-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Niet echt. Bv. DS Audio kan hier gewoon via https connecten. Op de laatste DSM versie.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
snap er niks van, ging altijd goed hier..iets van de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 16:38
Sta op het punt om een nieuwe DS216+II in te richten. Kan ik nu beter voor Docker packages kiezen ipv de Synocommunity packages?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technorabilia
Gezien de problemen met de SynoCommunity packages ben ik geneigd te zeggen om voor Docker images te kiezen. Beter geisoleerd. Beter controleerbaar qua resources. Eventueel zelf aan te passen. Hoewel je daar ook niet gevrijwaard bent van problemen natuurlijk. Packages zijn iets makkelijk te installeren hoewel als je het Docker concept snapt dat niet veel lastiger is.

Verder kun je Docker containers ook makkelijker installeren (op Docker) op VirtualDSM zodat je er makkelijk een testomgeving op kunt nahouden.

Kies bij voorkeur de images van dezelfde maker. Bv. Linux|Server heeft een aantal populaire images. Kijk van te voren welke directories je wilt gebruiken/delen en hoe je precies de containers met elkaar wilt laten communiceren.

En er zijn natuurlijk eindeloos veel Docker images beschikbaar...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Iemand die een goed docker image voor spotweb gebruikt? Die wat ik vindt loopt vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:30
kraades schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:49:
Gezien de problemen met de SynoCommunity packages ben ik geneigd te zeggen om voor Docker images te kiezen.
Ik zou graag willen maar ik heb een 415play en die heeft geen Docker, alles draait nu bij mij maar ik er zit op deze manier geen vernieuwing in. En als ik synocommunity zo in de gaten houd gaan zij er ook niks aan veranderen. Mensen met een oudere/instap model vallen buiten de boot. Ik vind dat wel jammer, de packages werden altijd goed ondersteund en dit brengt weer segmentatie teweeg.

[ Voor 4% gewijzigd door gielie op 30-08-2016 10:01 ]

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
loyske schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:54:
Iemand die een goed docker image voor spotweb gebruikt? Die wat ik vindt loopt vast...
Je kunt dan even in de Dockerfile kijken en de officiële installatie van Spotweb ernaast leggen. De installatie van Spotweb is redelijk recht toe recht(*) aan dus wel goed te volgende/vergelijken.

(*) Pak Ubuntu of Debian, installeer dependencies, git clone spotweb, configureer.
gielie schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:01:
Ik zou graag willen maar ik heb een 415play en die heeft geen Docker,
Je hebt inderdaad een model met een Intel processor nodig. Die zijn meestal wel wat duurder. Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee van anderen kijken maar ik zou nu zeker altijd hiervoor kiezen. Intel platform is sowieso wat makkelijker qua ondersteuning.

Los van het Docker verhaal:
Virtual DSM is dan overigens nog steeds niet altijd officieel gesupport maar op mijn DS716+ kan ik bijvoorbeeld de DS415+ package gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door technorabilia op 30-08-2016 10:11 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:30
[b]

Je hebt inderdaad een model met een Intel processor nodig.
De 415play is ook een beetje een miskoop geweest, dacht dat het media coderen de BOM was, helaas. Moet maar eens op zoek gaan naar een nieuwe, iemand een 415play kopen?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
kraades schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:08:
[...]

Je kunt dan even in de Dockerfile kijken en de officiële installatie van Spotweb ernaast leggen. De installatie van Spotweb is redelijk recht toe recht(*) aan dus wel goed te volgende/vergelijken.

(*) Pak Ubuntu of Debian, installeer dependencies, git clone spotweb, configureer.
Het hele docker gebeuren is nogal nieuw voor me, ben dan ook al de hele dag bezig 8)7
Sonarr, Sabnzb en Transmission heb ik voor elkaar want die containers waren makkelijk te installeren.
Maar die van spotweb kom ik maar niet uit. In de beschrijving wordt verwezen naar scripts, maar waar wordt de data van docker opgeslagen op een synology? maw waar ga ik die scripts vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Welke image gebruik je?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

gielie schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:01:
[...]

Ik zou graag willen maar ik heb een 415play en die heeft geen Docker, alles draait nu bij mij maar ik er zit op deze manier geen vernieuwing in. En als ik synocommunity zo in de gaten houd gaan zij er ook niks aan veranderen. Mensen met een oudere/instap model vallen buiten de boot. Ik vind dat wel jammer, de packages werden altijd goed ondersteund en dit brengt weer segmentatie teweeg.
raar, want die 415play heeft toch een Atom processor net zoals mijn 412+ (waar iig wel Docker voor te krijgen is)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Pagina: 1 ... 44 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.