Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Misschien dan wel hoe een repository weer zichtbaar te maken in DSM?
Vanuit het niets is dus http://syno.dierkse.nl/ ermee gestopt, laat niets meer zien hoewel deze correct gevalideerd wordt door DSM.
Zou het een caching issue zijn?
👉🏻 Blog 👈🏻
Als ik hem opnieuw probeer toe te voegen (http://packages.synocommunity.com/) dan zegt DSM "ongeldige locatie" ??
DS212+
Even mezelf quoten. Ik heb destijds in "/usr/local/etc/services.d" gekeken en daar 1 verwijzing van NZBget gevonden en verwijderd. Toen de nas opnieuw opgestart en opnieuw geprobeerd. Helaas dezelfde melding.Binnetie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:28:
Vanochtend had ik een download lopen op NZBget, ik bedacht me dat ik een instelling wilde wijzigen en deed dit. Toen ik op Save klikte moest NZBget herstart worden (terwijl er dus een download liep). Nu duurde dat herstarten heel lang, na een half uur was er nog niks gebeurd. Ik besloot daarom om via DSM de package stop te zetten en te starten.
Maar sinds dien krijg ik deze niet meer gestart.
Wat heb ik gedaan:
- nas herstart - geen resultaat
- package verwijderd en opnieuw geïnstalleerd - geen resultaat
- via Putty handmatig de package gestart, maar dit werkte ook niet. Telkens zag ik in de status de melding dat NZBget gestopt is.
- via WinSCP de map NZBget verwijder uit /var/packages
Nas herstart en opnieuw NZBget proberen te installeren, helaas krijg ik nu telkens deze melding:
[afbeelding]
Ik heb met WinSCP alle restjes en mappen van NZBget verwijder maar toch blijft de melding komen.
Iemand nog een idee?
Ik heb gewacht tot ik DSM6 ging installeren in de hoop dat het probleem dan verholpen zou zijn. Maar helaas krijg ik nu de melding dat het pakket niet gestart kan worden. Installeren van NZBget wil dus wel, maar starten wil niet.
Iemand nog een tip?
Verwijderd
"2016-06-27 22:15:52 SEARCHQUEUE-BACKLOG-304962 :: [Usenet-Crawler] :: Error getting caps xml for [Usenet-Crawler]"
en
"2016-06-28 00:45:00 CHECKVERSION :: [34d0987] git fetch origin returned : error: cannot open .git/FETCH_HEAD: Permission denied, treat as error for now".
Iemand een oplossing?
Anders misschien eens handmatig alle package directories nalopen en verwijderen voordat je opnieuw gaat installeren?
[ Voor 86% gewijzigd door technorabilia op 28-06-2016 10:17 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb laatst een nieuwe Samsung tv gehaald waar deze app op zit en moet tot nu toe bekennen dat hij het best aardig doet.
Hij geeft netjes een "videowall" van mijn films en series met covers en info erbij.
Tot nu toe loop ik tegen twee issues aan en dat is dat spoelen niet mogelijk lijkt en dat de ondertitel <br> laat zien terwijl hij dus een break zou moeten doen.
Voor dit laatste is er een tijdelijk work-around om een oudere DS Video vanaf USB stick te draaien maar het spoelen blijft dan over.
Meer mensen met ervaring?
De eerste is omdat usenet-crawler de werking heeft beiendigd (de site/frontend is nog online maar de backend/werking is er niet meer..:Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:10:
Ik heb Sickrage opnieuw moeten installeren en blijf deze foutmeldingen houden:
"2016-06-27 22:15:52 SEARCHQUEUE-BACKLOG-304962 :: [Usenet-Crawler] :: Error getting caps xml for [Usenet-Crawler]"
en
"2016-06-28 00:45:00 CHECKVERSION :: \[34d0987] git fetch origin returned : error: cannot open .git/FETCH_HEAD: Permission denied, treat as error for now".
Iemand een oplossing?
" Berwick
on Jun 22, 2016
(5.9d)
USENET Crawler, a relatively new indexer, has thrown in the towel following pressure from BREIN. Reposed on Reddit, a complaint from BREIN cites alleged copyright infringement as the reason that the agency demanded that the site be taken offline.
The site owners apparently ignored requests from the agency but, after a time, BREIN contacted the webhost for the site. Within 24 hours of BREIN contacting USENET Crawler’s webhost, the site was taken down.
The site may not have officially given up as of yet, however. In talking with the site developers, they said that they may be setting up a site on another host and getting back online soon. The BREIN organization is known for attacking the owners of the sites that they take down, including seizing bank accounts, and the site developers are considering whether to start up again very carefully. The people behind USENET Crawler do still have possession of their domain and may move it over to another registrar outside of the Netherlands. – Also worth a look would be o..."
Ik heb hetzelfde probleem en vond dus deze melding.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:10:
en
Iemand een oplossing?
Het schijnt dat het met de 'oude' package Sickbeard (Alfa Master) nog wel gewoon werkt..Dr.Jake schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:59:
De eerste is omdat usenet-crawler de werking heeft beiendigd (de site/frontend is nog online maar de backend/werking is er niet meer..:
" Berwick
on Jun 22, 2016
(5.9d)
USENET Crawler, a relatively new indexer, has thrown in the towel following pressure from BREIN. Reposed on Reddit, a complaint from BREIN cites alleged copyright infringement as the reason that the agency demanded that the site be taken offline.
The site owners apparently ignored requests from the agency but, after a time, BREIN contacted the webhost for the site. Within 24 hours of BREIN contacting USENET Crawler’s webhost, the site was taken down.
The site may not have officially given up as of yet, however. In talking with the site developers, they said that they may be setting up a site on another host and getting back online soon. The BREIN organization is known for attacking the owners of the sites that they take down, including seizing bank accounts, and the site developers are considering whether to start up again very carefully. The people behind USENET Crawler do still have possession of their domain and may move it over to another registrar outside of the Netherlands. – Also worth a look would be o..."
Ik heb hetzelfde probleem en vond dus deze melding.
(De nieuwe versie roept de API schijnbaar op een andere manier aan, waardoor het niet meer werkt)
Alleen die package draait alleen als je hem al geïnstalleerd had, en is niet meer tussen de Synocommunity packages te vinden..
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Over een paar weekjes jarig en m'n ouders gaan flink bijleggen voor een nieuwe NAS. Dus dan komt het er toch vanWildfire schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:00:
[...]
Mwah, momenteel gelukkig niet nodig. Alles draait nu omdat ik vanaf DSM 5 naar 6 heb bijgewerkt en dan is er geen probleem.
Het gaat er meer om dat ik op zich wel wens te upgraden van een DS212+ naar iets uit de DS216 reeks, ik heb dan geen zin om trucjes toe te passen. Ik wil gewoon dat het gewoon standaard al werkt zoals het moet, zonder trucjes.
Maar ik heb geen haast. Iets uit de DS216 reeks zal toch moeten wachten tot ik weer werk heb.
Als ik zo kijk is de DS216 prima geschikt, de DS216+ is overkill want transcoding heb ik niet nodig.
Wat ik me nu afvraag: ik draai nu SABnzbd, SickBeard en CouchPotato. Nu heb ik die op m'n huidige DS212+ draaien vanuit een upgrade van DSM 5 naar DSM 6 en dat werkt allemaal prima.
Maar nu vraag ik me af - en ik kan niet echt een goed antwoord vinden: zijn deze packages voor het DS216 platform beschikbaar? Ik zie zo 1-2-3 dat er specifiek support voor het processorplatform moet zijn, maar kan nergens echt vinden welke packages voor welk platform beschikbaar zijn.
Daarnaast... als ze beschikbaar zijn... op DSM 6.0 zullen ze niet werken vrees ik, alleen upgrades vanaf DSM 5.0. Ik weet dat ik DSM 5.0 zou kunnen installeren, maar ik weet weer niet of alle packages daar dan ook weer voor beschikbaar zijn.
Jammer dat er nergens een soort overzicht lijkt te zijn welke packages voor welk platform en welke DSM-versie er zijn...
Verwijderd
SAB en CouchPotato werken vanaf een nieuwe DSM6 install, SB weet ik niet ben overgestapt naar Sonarr wat werkt op DSM6.Wildfire schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:19:
[...]
Over een paar weekjes jarig en m'n ouders gaan flink bijleggen voor een nieuwe NAS. Dus dan komt het er toch van
Als ik zo kijk is de DS216 prima geschikt, de DS216+ is overkill want transcoding heb ik niet nodig.
Wat ik me nu afvraag: ik draai nu SABnzbd, SickBeard en CouchPotato. Nu heb ik die op m'n huidige DS212+ draaien vanuit een upgrade van DSM 5 naar DSM 6 en dat werkt allemaal prima.
Maar nu vraag ik me af - en ik kan niet echt een goed antwoord vinden: zijn deze packages voor het DS216 platform beschikbaar? Ik zie zo 1-2-3 dat er specifiek support voor het processorplatform moet zijn, maar kan nergens echt vinden welke packages voor welk platform beschikbaar zijn.
Daarnaast... als ze beschikbaar zijn... op DSM 6.0 zullen ze niet werken vrees ik, alleen upgrades vanaf DSM 5.0. Ik weet dat ik DSM 5.0 zou kunnen installeren, maar ik weet weer niet of alle packages daar dan ook weer voor beschikbaar zijn.
Jammer dat er nergens een soort overzicht lijkt te zijn welke packages voor welk platform en welke DSM-versie er zijn...
Als ik het zo lees met een user-aanpassing of -toevoeging in DSM 6 zou het ook moeten werken.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:32:
[...]
SAB en CouchPotato werken vanaf een nieuwe DSM6 install, SB weet ik niet ben overgestapt naar Sonarr wat werkt op DSM6.
Sonarr zat ik al te overwegen om eens te kijken of dat wat beters is dan SickBeard.
SABnzbd wellicht door NZBget vervangen, schijnt sneller te zijn en minder resources te vragen.
Welke NAS heb jij trouwens?
-- Edit: ik zal het snel weten, krijg 'm geheel cadeau van m'n ouders en hij is al onderweg
[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 30-06-2016 18:10 ]
Net m'n DS216 geïnstalleerd, maar SABnzbd (SynoCommunity) werkt dus NIET.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:32:
[...]
SAB en CouchPotato werken vanaf een nieuwe DSM6 install, SB weet ik niet ben overgestapt naar Sonarr wat werkt op DSM6.
Kon de pakketservice niet uitvoeren.
Of ik ben blind, of er is iets mis ergens. Ik heb diverse aanpassingen geprobeerd maar kom niet verder. SSH'en naar de NAS is allemaal prima, maar ik kan niet als root inloggen, password van m'n admin-account geldt daar niet blijkbaar. En kan dus ook niet in /var/packages/sabnzbd/script/ het start-stop-service script aanpassen (user naar root wijzigen).dutchgio schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:49:
Al vaak genoeg voorbij gekomen, desnoods in het andere topic. Handmatige aanpassing is nodig om het te laten werken.
Heb ook al geprobeerd een sabnzbd user aan te maken met volledige rechten, ook geen effect.
Ik weet het ff niet meer... op google vind ik elke keer dingen die ik al geprobeerd heb.
--- Edit: yay, oplossing gevonden om root-access te krijgen:
Kon daarna met WinSCP het start-stop-script van SABnzbd aanpassen en hij draait nuSynology simply has not set a password for account root (actually the locked it out using a "*" for password hash). Here is how to enable the root access for ssh/scp:
1. Login using putty or any other ssh client with administrator account (usually "admin")
2. You will be asked for a password. Enter the one for the administrator account
3. You will get a command prompt
4. Enter: sudo su -
5. You will be asked for a password. Enter again the one for the administrator account
6. You will get a command prompt root@...
7. Enter command: synouser --setpw root your_new_root_password
For "your_new_root_password" please use the desired password for root account.
Now you can login using "ssh root@your_diskstation" as usual (of course this work for scp also). No more hassle with sudo...
[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 01-07-2016 21:19 ]
Usenet crawler is toch dood ? Als je inlogt op de site gebeurd er niksVerwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 10:10:
en
"2016-06-28 00:45:00 CHECKVERSION :: \[34d0987] git fetch origin returned : error: cannot open .git/FETCH_HEAD: Permission denied, treat as error for now".
Iemand een oplossing?
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
De site doet het hier nog wel, maar er is al een hele tijd niets meer geïndexed. Op het forum daar vragen ze zich af wat er aan de hand is. Lijkt erop dat BREIN ofzo erachter zit.Njay schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 11:03:
[...]
Usenet crawler is toch dood ? Als je inlogt op de site gebeurd er niks
Gelukkig nog genoeg andere indexers.
---
Ondertussen draait m'n nieuwe DS216 heerlijk als opvolger van de DS212+. NZBGet, Sonarr en CouchPotato draaien als een tierelier. Echt heerlijk
NZBGet is trouwens idd veel fijner (en vlotter) dan SABnzbd, net zoals Sonarr veel beter is dan SickBeard.
[ Voor 23% gewijzigd door Wildfire op 02-07-2016 19:09 ]
Ik krijg de melding "Er is een onbekende fout opgetreden, start Cloud Station Drive opnieuw.".
Na enkele keren opnieuw starten van het windows programma, heb ik deze opnieuw geïnstalleerd (oude versie met Revo Uninstaller volledig verwijderd). Dit hielp helaas niet. De package opnieuw starten helaas ook niet, even als een reboot van de gehele NAS.
Any thoughts?
Is dat ook voor NZBGet of enkel voor SAB.dutchgio schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:49:
Al vaak genoeg voorbij gekomen, desnoods in het andere topic. Handmatige aanpassing is nodig om het te laten werken.
Kon voor de rest niks vinden, maar NZBGet (16.4.22) werkt hier ook niet.
Ik lees wel dat mensen problemen hebben met DSM 6.
Nu heb ik mijn eigen 213 met 6.0.1-7393 prima lopen met NZBGet.
Wil nu echter een nieuwe 216play (ook 6.0.1-7393) inrichten voor een vriend en daar kan ik NZBGet niet installeren.
Krijg elke keer kan pakket service niet uitvoeren.
Waar kan dit aan liggen?
Machtigingen bij de gedeelde download map zijn als volgt:
Lokale gebruikers > admin en gebruiker op lezen/schrijven;
Lokale groepen > administrators, http, sc-download, users allemaal op lezen/schrijven.
Let wel: Bij mijn werkende machine staat bij lokale groepen alles zelfs uitgevinkt, dus ik snap het even niet meer. (dit ook al geprobeerd, maar werkt niet ook niet)
[ Voor 3% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-07-2016 18:01 ]
EDIT: DS1815+ met nieuwste DSM 6
[ Voor 7% gewijzigd door afterburn op 07-07-2016 00:04 ]
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Bedoel je sickbeard? je kan veel beter overstappen naar sickrage of sonar deze apps zijn een stuk beter door ontwikkelt zelf gebruik sickrage .. werkt top !afterburn schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 00:03:
Als ik SB installeer en configureer, dan lijkt alles goed te gaan. Echter als ik SB stop en weer start (of de Synology herstart) dan is alles weer foets en kan ik overnieuw beginnen. Enig idee wat dit kan zijn?
EDIT: DS1815+ met nieuwste DSM 6
Het heeft altijd gewerkt, maar nu niet meer.. dit lijkt na upgrade naar DSM 6
Ik krijg de volgende foutmelding bij het automatisch hernoemen van episodes:
Failed to rename file: /volume1/downloads/Films/Series/Criminal Minds Beyond Borders/Criminal.Minds.Beyond.Borders.S01E12.WEBDL-720p.x264.AC3-BS.mkv: Access to the path is denied.
Deze foutmelding krijg ik bij het automatisch laten verwerken (de episode komt niet in de juiste map, maar er wordt voor elke episode een nieuwe map aangemaakt)System.UnauthorizedAccessException: Access to the path is denied.
at System.IO.File.Move (System.String sourceFileName, System.String destFileName) [0x0013a] in /home/bean/spksrc/native/mono/work-native/mono-4.2.2/mcs/class/corlib/System.IO/File.cs:319
at NzbDrone.Common.Disk.DiskProviderBase.MoveFile (System.String source, System.String destination, Boolean overwrite) [0x000e3] in M:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Common\Disk\DiskProviderBase.cs:210
at NzbDrone.Common.Disk.DiskTransferService.TryMoveFileVerified (System.String sourcePath, System.String targetPath, Int64 originalSize) [0x00000] in M:\BuildAgent\work\6c3239faf2b92630\src\NzbDrone.Common\Disk\DiskTransferService.cs:460
Import failed, path does not exist or is not accessible by Sonarr: /volume1/downloads/Films/Series/Motive.S04E07.720p.HDTV.x264-KILLERS
Ehh... sjips.. Nee, CP. CouchPotato.Njay schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:58:
[...]
Bedoel je sickbeard? je kan veel beter overstappen naar sickrage of sonar deze apps zijn een stuk beter door ontwikkelt zelf gebruik sickrage .. werkt top !

Maar krijg het niet voor elkaar. Kan het configureren, kan zelfs mijn wanted list exporteren en importeren van mijn huidige install op mijn server maar na een herstart is alles weer weg en kun je overnieuw beginnen. Het lijkt niet te worden gesaved.
Computer specs
probeer dit esafterburn schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:52:
[...]
Ehh... sjips.. Nee, CP. CouchPotato.Dat zal me leren om met een duf hoofd vragen te stellen.
![]()
Maar krijg het niet voor elkaar. Kan het configureren, kan zelfs mijn wanted list exporteren en importeren van mijn huidige install op mijn server maar na een herstart is alles weer weg en kun je overnieuw beginnen. Het lijkt niet te worden gesaved.
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=117015
Dank, gelukt.
Nou van het weekend nog eens kijken of ik nzbget en sonarr werkend kan krijgen.
Computer specs
Eigenwijs dat ik ben heb ik tussentijds DSM geupdate en alle packages er tussendoor en je had gelijk, ik ben Subliminal helemaal kwijt.Dr. Bean schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:56:
[...]
Het is beter om een Python virtual environment te gebruiken, kun je meteen de stap van setuptools overslaan. `/usr/local/python/bin/virtualenv /pad/naar/env`.
Je installeert Subliminal nu nml in de global site-packages (welke dat is, is afhankelijk van welke Python installatie je hier aan het gebruiken bent. Als je geen pad opgeeft gebruik je die van Synology, niet die van SynoCommunity...).
Hoe dan ook, als dat Python package een update krijgt, dan ben je Subliminal waarschijnlijk weer kwijt...
Toen me verdiept in virtualenv en dat is veel simpeller, had ik dat maar eerder geweten

Wat ik gedaan heb nadat ik het kwijt was:
mkdir /volume1/@appstore/virtualenv (als test)
cd virtualenv
/volume1/@appstore/python/bin/virtualenv subliminal (anders opzoeken via: find / -name virtualenv. subliminal is mijn virtual environment)
Vervolgens gebeurt er dit:
1
2
3
4
| root@DS715:/volume1/@appstore/virtualenv# /volume1/@appstore/python/bin/virtualenv subliminal New python executable in subliminal/bin/python Installing setuptools, pip, wheel...done. root@DS715:/volume1/@appstore/virtualenv# |
En doe je dit: source subliminal/bin/activate
En krijg je dit:
1
| (subliminal)root@DS715:/volume1/@appstore/virtualenv# |
Dan doe je dit: pip install subliminal
En klaar!
Heb wat zaken gelezen over deactivate etc maar ik heb gewoon exit commando gegeven om weer in normale prompt te komen en als ik dan vervolgens subliminal start werkt dat gewoon.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| admin@DS715:/$ ./volume1/@appstore/virtualenv/subliminal/bin/subliminal Usage: subliminal [OPTIONS] COMMAND [ARGS]... Subtitles, faster than your thoughts. Options: --addic7ed USERNAME PASSWORD Addic7ed configuration. --legendastv USERNAME PASSWORD LegendasTV configuration. --opensubtitles USERNAME PASSWORD OpenSubtitles configuration. --subscenter USERNAME PASSWORD SubsCenter configuration. --cache-dir DIRECTORY Path to the cache directory. [default: /var/services/homes/admin/.cache/subliminal] --debug Print useful information for debugging subliminal and for reporting bugs. --version Show the version and exit. --help Show this message and exit. Commands: cache Cache management. download Download best subtitles. Suggestions and bug reports are greatly appreciated: https://github.com/Diaoul/subliminal/ admin@DS715:/$ |
/EDIT:
Alles draait/staat dus in deze folder:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| admin@DS715:/$ cd volume1/ admin@DS715:/volume1$ cd \@appstore/ admin@DS715:/volume1/@appstore$ cd virtualenv/ admin@DS715:/volume1/@appstore/virtualenv$ ls -la total 12 drwxr-xr-x 3 root root 4096 Jul 8 01:44 . drwxrwxrwx 22 root root 4096 Jul 8 01:43 .. drwxr-xr-x 5 root root 4096 Jul 8 01:45 subliminal admin@DS715:/volume1/@appstore/virtualenv$ cd subliminal/ admin@DS715:/volume1/@appstore/virtualenv/subliminal$ ls -la total 24 drwxr-xr-x 5 root root 4096 Jul 8 01:45 . drwxr-xr-x 3 root root 4096 Jul 8 01:44 .. drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 8 01:45 bin drwxr-xr-x 2 root root 4096 Jul 8 01:44 include drwxr-xr-x 3 root root 4096 Jul 8 01:44 lib -rw-r--r-- 1 root root 60 Jul 8 01:45 pip-selfcheck.json admin@DS715:/volume1/@appstore/virtualenv/subliminal$ |
/EDIT2:
Om het compleet te maken draai ik een scheduled task in DSM die wijst naar movies.sh met deze content:
1
2
| #!/bin/sh /volume1/@appstore/virtualenv/subliminal/bin/subliminal --cache-dir /volumeUSB1/usbshare/logs/subliminal/.cache --addic7ed <username> <password> --opensubtitles <username> <password> download -p addic7ed -p opensubtitles -l nl -a 4w -m 80 -v -v /volume2/movies/ >> /volumeUSB1/usbshare/logs/subliminal/movies.log 2>&1 |
En dat werkt prima
/EDIT3:
Met dit wetende zou je dus bijna alle "Python" packages (of iig heel veel) vrij eenvoudig kunnen draaien op een NAS!
/note: bevestigd door Dr. Bean
[ Voor 20% gewijzigd door schumi2004 op 08-07-2016 09:26 ]
Handmatig eens de auto search knop inrammen zorgt er wel voor dat hij wel missed episodes download.
Meerwaarde lijkt me nu wel beperkt eigenlijk, 1x missen of falen en dan is het klaar?
Helemaal goed. Nitpicking: je zou kunnen zeggen dat @appstore/virtualenv niet de juiste plek is, maar zolang je geen packages installeert die van dat pad gebruikmaken, is er weinig aan de handschumi2004 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 01:59:
[...]
mkdir /volume1/@appstore/virtualenv (als test)
cd virtualenv
/volume1/@appstore/python/bin/virtualenv subliminal (anders opzoeken via: find / -name virtualenv. subliminal is mijn virtual environment)
Zolang je hier 'Python packages' bedoelt: ja, met wat mitsen en maren. Ik zal ze niet allemaal oplepelen, dus in het kort: zolang het package en de afhankelijkheden ervan allemaal pure-python zijn (geen C-code), dan klopt het. Anders moet je cross-compilen. Dat heeft dus weinig met virtualenv te maken, en meer met de beperkingen van een Synology./EDIT3:
Met dit wetende zou je dus bijna alle packages (of iig heel veel) vrij eenvoudig kunnen draaien op een NAS?
Zou je ons misschien een korte update kunnen geven v.w.b. de stand van zaken tussen de SynoCommunity packages en het kunnen draaien op DSM 6? (na een verse DSM 6 installatie)
Bedankt.
👉🏻 Blog 👈🏻
Het pad was misschien niet helemaal slim maar ik doe even een aanname dat niets of niemand van dat pad gebruik gaat maken. Ik gooi al dat soort dingen in dat pad (/volume1/@appstore/) dus zodoende.Dr. Bean schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:16:
[...]
Helemaal goed. Nitpicking: je zou kunnen zeggen dat @appstore/virtualenv niet de juiste plek is, maar zolang je geen packages installeert die van dat pad gebruikmaken, is er weinig aan de hand
Ja inderdaad, dat had ik er misschien even bij moeten zeggen.Zolang je hier 'Python packages' bedoelt: ja, met wat mitsen en maren. Ik zal ze niet allemaal oplepelen, dus in het kort: zolang het package en de afhankelijkheden ervan allemaal pure-python zijn (geen C-code), dan klopt het. Anders moet je cross-compilen. Dat heeft dus weinig met virtualenv te maken, en meer met de beperkingen van een Synology.
Het werkt wel super moet ik zeggen, als ik dit geweten had had me een hoop ellende bespaard gebleven
Nee, want ik heb er geen. Ik heb voorlopig geen mogelijkheden om eraan te werken.kraades schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:20:
[...]
Zou je ons misschien een korte update kunnen geven v.w.b. de stand van zaken tussen de SynoCommunity packages en het kunnen draaien op DSM 6? (na een verse DSM 6 installatie)
Bedankt.
Zoals je misschien hebt gezien heb ik een aantal voorzetten gegeven op de tracker. Iedereen is welkom om ernaar te kijken, te testen en feedback te geven (of natuurlijk een eigen PR te openen, zolang het niet zodanig specifiek op 1 package of architecture is gericht dat het verder onbruikbaar is...).
Dit is denk ik de plek die je bedoeld?Dr. Bean schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:34:
[...]
Nee, want ik heb er geen. Ik heb voorlopig geen mogelijkheden om eraan te werken.
Zoals je misschien hebt gezien heb ik een aantal voorzetten gegeven op de tracker. Iedereen is welkom om ernaar te kijken, te testen en feedback te geven (of natuurlijk een eigen PR te openen, zolang het niet zodanig specifiek op 1 package of architecture is gericht dat het verder onbruikbaar is...).
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/2207
Edit:
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/2216
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/pull/2345
Begrijp ik goed dat SABnzbd Testing met je aanpassingen nog niet beschikbaar is en je nog wacht op commentaar?
[ Voor 111% gewijzigd door technorabilia op 08-07-2016 10:37 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat doet ie wel degelijk. Alleen een serie wordt maar 1x per dag helemaal gescanned. Dus als je een nieuwe serie toevoegd is het wel handig om daarna even handmatig een scan te doen.GeeMoney schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 08:45:
Hmmm ik dacht dat Sonarr missed episodes om de zoveel tijd zou gaan checken maar ik zit er naast geloof ik.
Handmatig eens de auto search knop inrammen zorgt er wel voor dat hij wel missed episodes download.
Meerwaarde lijkt me nu wel beperkt eigenlijk, 1x missen of falen en dan is het klaar?
Na de initietele scan wordt er standaard elke 15 minuten gechecked of er episodes beschikbaar zijn. Zo ja, worden ze gedownload. Als de download failed, wordt die geblacklist en wordt er een nieuwe geprobeerd. Totdat er niets meer is wat aan de kwaliteits settings voldoet en dan wordt er weer elke 15 minuten gezocht of er toevallig weer een episode beschikbaar is.
Computer specs
Klopt, vanavond mijn ds116 ingericht en gelijk ook maar de overstap van sickbeard naar sonar gemaakt. Strakke interface en leuke extra features. Ben er alleen nog niet achter hoe ik postprocessing met nzbget aan de praat krijg, is dat jouw gelukt?Wildfire schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 19:06:
[...]
De site doet het hier nog wel, maar er is al een hele tijd niets meer geïndexed. Op het forum daar vragen ze zich af wat er aan de hand is. Lijkt erop dat BREIN ofzo erachter zit.
Gelukkig nog genoeg andere indexers.
---
Ondertussen draait m'n nieuwe DS216 heerlijk als opvolger van de DS212+. NZBGet, Sonarr en CouchPotato draaien als een tierelier. Echt heerlijk
NZBGet is trouwens idd veel fijner (en vlotter) dan SABnzbd, net zoals Sonarr veel beter is dan SickBeard.
Alles werkt hier zoals het hoort. Heb e.e.a. mede opgezet a.d.h.v. wat guides op internet.Crazyanz schreef op maandag 11 juli 2016 @ 23:54:
[...]
Klopt, vanavond mijn ds116 ingericht en gelijk ook maar de overstap van sickbeard naar sonar gemaakt. Strakke interface en leuke extra features. Ben er alleen nog niet achter hoe ik postprocessing met nzbget aan de praat krijg, is dat jouw gelukt?
http://www.snelrennen.nl/synology/nzbget/
http://www.snelrennen.nl/synology/sonarr/
ik heb DSM 6.0.1-7393 Update 1 en onlangs ben ik ook al een poos aan het stoeien geweest met sabnzbd en toen las ik ergens dat ik moest downgraden naar 5.2, dit is wel gelukt maar ook daarmee kan ik e.e.a. niet meer installeren.
messages van nzbget geven onderstaande aan.
Kind Time Text
INFO Tue Jul 12 2016 23:48:40 nzbget 16.4 daemon-mode
INFO Tue Jul 12 2016 23:48:40 Pausing all activities due to errors in configuration
ERROR Tue Jul 12 2016 23:48:40 nzbget.conf(61): Invalid value for option "NzbDir" (/volume1/downloads/nzb/): could not read information for directory /volume1/downloads/nzb: errno 13,
ERROR Tue Jul 12 2016 23:48:40 nzbget.conf(67): Invalid value for option "QueueDir" (/volume1/downloads/queue/): could not read information for directory /volume1/downloads/queue: errno 13,
ERROR Tue Jul 12 2016 23:48:40 nzbget.conf(70): Invalid value for option "TempDir" (/volume1/downloads/tmp/): could not read information for directory /volume1/downloads/tmp: errno 13,
Lijkt me eerder een rechten kwestie ?HendrikT schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 23:54:
ik heb hier een DS214, ben al een hele tijd van allerlei dingen aan het uitproberen die ik hier via tweakers of via het synology forum gevonden heb maar ik krijg telkens te maken met het probleem dat bepaalde mappen niet aangemaakt kunnen worden, ik heb op alle mappen toegang voor lezen en schrijven voor admin en user(s)
ik heb DSM 6.0.1-7393 Update 1 en onlangs ben ik ook al een poos aan het stoeien geweest met sabnzbd en toen las ik ergens dat ik moest downgraden naar 5.2, dit is wel gelukt maar ook daarmee kan ik e.e.a. niet meer installeren.
messages van nzbget geven onderstaande aan.
Kind Time Text
INFO Tue Jul 12 2016 23:48:40 nzbget 16.4 daemon-mode
INFO Tue Jul 12 2016 23:48:40 Pausing all activities due to errors in configuration
ERROR Tue Jul 12 2016 23:48:40 nzbget.conf(61): Invalid value for option "NzbDir" (/volume1/downloads/nzb/): could not read information for directory /volume1/downloads/nzb: errno 13,
ERROR Tue Jul 12 2016 23:48:40 nzbget.conf(67): Invalid value for option "QueueDir" (/volume1/downloads/queue/): could not read information for directory /volume1/downloads/queue: errno 13,
ERROR Tue Jul 12 2016 23:48:40 nzbget.conf(70): Invalid value for option "TempDir" (/volume1/downloads/tmp/): could not read information for directory /volume1/downloads/tmp: errno 13,
bestaan de mappen wel ? let op het is hoofdletter gevoelig
Welk package heb hè precies geïnstalleerd ?HendrikT schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:38:
Ik heb er inmiddels al zoveel over gelezen en naar gezocht dat ik het verhaal van de rechten en hoofdletters wel ken. Dat is dus al wel gecheckt.
Je hebt het namelijk over sabnzbd maar de foutmeldingen geven nzbget aan.
Edit: denk dat je met nzbget bezig bent, welke user heeft daar rechten toe?
Is dat de standaard user van nzbget ?
En is deze lid van de groep users welke weer rechten hebben op de genoemde mappen ?
[ Voor 21% gewijzigd door MdO82 op 13-07-2016 10:54 ]
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 12% gewijzigd door adamvansanten op 13-07-2016 11:16 ]
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Als je je stack daar op mount komt het niet dubbel op je NAS te staan.adamvansanten schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:14:
Nu heb ik op mijn Synology een map STACK gemaakt van waaruit ik alles wil gaan back-uppen naar STACK.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Even nieuw leven inblazen.Binnetie schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:48:
Dat ben ik in een soort van topic aan het typen voor hem. Ik vul het even aan met de developer guide.
@TheOmen, ik verwacht dat de nas dan altijd aanstaat. Dat doet Symform ook, het idee is ideaal. Datasync (in dit geval) gaat ook goed. Maar restoren is echt een drama, zo langzaam gaat dat.
Zoals velen van jullie wellicht gemerkt hebben stopt Symform er mee op 31 july 2016.
Dikke paniek. Ik moet dus nu hals over kop op zoek naar een alternatief.
Na veel zoekwerk kwam ik ook op Datahaven uit, of een nieuwe variant daarvan "Bitdust.io".
Hoe dan ook. Ik heb nog geen Synology Package gezien. Ikzelf heb een Windows OS, dus kan ik ook geen package in elkaar flansen met die SPKSRC. Dat is een linux tool...
Weet iemand iets meer, of heeft iemand zin om even een paar uur te vloeken op Github en Python?
Wat bij mij werkte is de start-stop scripts van de pakketten aanpassen. De user moet je dan aanpassen naar root. Geen nette oplossing, maar het werkt prima.HendrikT schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:01:
het speelt bij beide, ik heb me eerst voornamelijk bezig gehouden met sabnzbd en omdat niet lukte probeer ik nzbget maar hij geeft nu dezelfde meldingen, ik heb de nas helemaal gereset en opnieuw geinstalleerd er staat nu DSM 6.0.1-7393 Update 1 op en nu krijg ik voor alle packages uit de gemeenschap: Kon de pakketservice niet uitvoeren. Dit is een heel veel voorkomend probleem als je zoekt via google, helaas heeft nog geen enkel zoekresultaat tot een oplossing geleid bij mij. Het lijkt echt op een rechten probleem maar als ik bij de rechten van het gedeelde volume kijk dan heb ik lees en schrijfrechten voor admin en user
Ik begrijp je opmerking niet... Of jij begrijpt mijn vraag niet?DukeBox schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:40:
[...]
Als je je stack daar op mount komt het niet dubbel op je NAS te staan.
De vraag is hoe ik in de lokale STACK map snelkoppelingen naar de andere mappen op mijn NAS maak, zodat de inhoud van die mappen allemaal naar STACK gesynct worden (of hoe ik meerdere mappen van verschillende locaties op de NAS tegelijk naar mijn STACK account sync), zonder dat ik alles in zowel de mapstructuur die ik al heb als de lokale STACK map moet plaatsen (dus dubbel op mijn NAS moet hebben). De lokale STACK map wordt één richting op naar de STACK cloud gesynct, dit werkt al goed. Ik wil alleen niet alles dubbel op mijn NAS moeten hebben staan.
[ Voor 10% gewijzigd door adamvansanten op 13-07-2016 13:45 ]
Ik ben uiteindelijk gestopt met Symform en na de aanschaf van een DS214 heb ik mijn DS211 bij mijn ouders neergezet. Deze maakt nu een backup elke week naar de DS211. De DS211 maakt daarna nog een backup naar een externe schijf.elbizarre schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:30:
[...]
Even nieuw leven inblazen.
Zoals velen van jullie wellicht gemerkt hebben stopt Symform er mee op 31 july 2016.
Dikke paniek. Ik moet dus nu hals over kop op zoek naar een alternatief.
Na veel zoekwerk kwam ik ook op Datahaven uit, of een nieuwe variant daarvan "Bitdust.io".
Hoe dan ook. Ik heb nog geen Synology Package gezien. Ikzelf heb een Windows OS, dus kan ik ook geen package in elkaar flansen met die SPKSRC. Dat is een linux tool...
Weet iemand iets meer, of heeft iemand zin om even een paar uur te vloeken op Github en Python?
Op dit moment heb ik zelf wat issues met het instellen van een backup naar beide nassen i.c.m. DSM6 maar daar moet ik nog even in duiken.
Bij Cloud Sync kun je meerdere directories opgeven.adamvansanten schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:43:
[...]
Ik begrijp je opmerking niet... Of jij begrijpt mijn vraag niet?
De vraag is hoe ik in de lokale STACK map snelkoppelingen naar de andere mappen op mijn NAS maak, zodat de inhoud van die mappen allemaal naar STACK gesynct worden (of hoe ik meerdere mappen van verschillende locaties op de NAS tegelijk naar mijn STACK account sync), zonder dat ik alles in zowel de mapstructuur die ik al heb als de lokale STACK map moet plaatsen (dus dubbel op mijn NAS moet hebben). De lokale STACK map wordt één richting op naar de STACK cloud gesynct, dit werkt al goed. Ik wil alleen niet alles dubbel op mijn NAS moeten hebben staan.
En anders kun je met het ln -s /naar/dir /van/dir commando een symbolic link maken.

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 13-07-2016 14:15 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
het belangrijkste is dat het werkt, bij mij nu ook, heel erg bedankt.Wildfire schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:40:
[...]
Wat bij mij werkte is de start-stop scripts van de pakketten aanpassen. De user moet je dan aanpassen naar root. Geen nette oplossing, maar het werkt prima.
Bedankt voor de tip, volgens mij is het gelukt! Heb hem ingesteld op "alleen lokale wijzigingen uploaden", denk dat dat de juiste manier is als ik mijn STACK als cloud backup wil gebruiken. Nu even 800GB uploaden...kraades schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:13:
[...]
Bij Cloud Sync kun je meerdere directories opgeven.
En anders kun je met het ln -s /naar/dir /van/dir commando een symbolic link maken.
[afbeelding]

EDIT: Ben ik weer. Ik ben sinds gisteren dus ook gebruiker van STACK en ben nu bezig mijn back-up ernaar te uploaden (via Synology Cloud Sync). Ik merk echter dat hij blijft hangen op grote bestanden (6GB+). Hij upload de bestanden in zijn geheel en gaat na 100% ze opnieuw uploaden (begint opnieuw). Kleinere bestanden gaan gewoon goed. Heeft iemand hier een oplossing voor? Heb in dit topic en in het STACK topic gezocht, maar nog geen concrete antwoorden kunnen vinden...
[ Voor 44% gewijzigd door adamvansanten op 14-07-2016 09:46 ]
Iemand al een oplossing of tip voor bovenstaande?NeutraleTeun schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:00:
[...]
Kon voor de rest niks vinden, maar NZBGet (16.4.22) werkt hier ook niet.
Ik lees wel dat mensen problemen hebben met DSM 6.
Nu heb ik mijn eigen 213 met 6.0.1-7393 prima lopen met NZBGet.
Wil nu echter een nieuwe 216play (ook 6.0.1-7393) inrichten voor een vriend en daar kan ik NZBGet niet installeren.
Krijg elke keer kan pakket service niet uitvoeren.
Waar kan dit aan liggen?
Machtigingen bij de gedeelde download map zijn als volgt:
Lokale gebruikers > admin en gebruiker op lezen/schrijven;
Lokale groepen > administrators, http, sc-download, users allemaal op lezen/schrijven.
Let wel: Bij mijn werkende machine staat bij lokale groepen alles zelfs uitgevinkt, dus ik snap het even niet meer. (dit ook al geprobeerd, maar werkt niet ook niet)
Nieuwe NAS ligt hier een beetje ongekoppelt te liggen
afterburn schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:42:
[...]
Dank, gelukt.
Nou van het weekend nog eens kijken of ik nzbget en sonarr werkend kan krijgen.
MdO82 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:52:
[...]
Edit: denk dat je met nzbget bezig bent, welke user heeft daar rechten toe?
Is dat de standaard user van nzbget ?
En is deze lid van de groep users welke weer rechten hebben op de genoemde mappen ?
Ik heb inmiddels alles draaien. Wel meerdere issues gehad waarbij ogenschijnlijk spontaan dingen stopten met werken. Het lijkt dat er een bug zit in DSM6 dat er soms bij installatie een gebruiker van een ongerelateerde package verwijdert wordt. En deze start dus dan niet meer. Handmatig toevoegen die gebruiker en even de rechten goedzetten lost dit dan weer op. Wel irritant. Het lijkt erop dat userid 100 ergens hardcoded instaat, want dat lijkt de user die dan verwijdert wordt.NeutraleTeun schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:20:
[...]
Iemand al een oplossing of tip voor bovenstaande?
Nieuwe NAS ligt hier een beetje ongekoppelt te liggen
[...]
[...]
Computer specs
Kan bevestigen dat een applicatie die userid 100 gebruikt om zeep wordt geholpen als er Synology packages geinstalleerd worden. Elk ander userid gaat goed. Dus, als je Sonarr of Couchpotato installeert, check even welk userid gebruikt wordt in /etc/passwd en als het 100 is, verander het dan in iets anders. En vergeet daarna niet om de rechten voor de applicatie in kwestie even te corrigeren met het nieuwe userid.
Kennelijk is er iets speciaals met userid 100 binnen Synology/DSM.
Computer specs
Dus als ik bijvoorbeeld naar hkadhtwshlh@domein.com stuur dat die wel een soort collector heeft
Een alias aanmaken waardoor het bij gebruiker x in de mailbox komt?Chadi schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:11:
Weet iemand hoe ik mailserver kan instellen dat het ook mails accepteert voor gebruikers die niet bestaan locaal.
Dus als ik bijvoorbeeld naar hkadhtwshlh@domein.com stuur dat die wel een soort collector heeft
Wat je zoekt noemt men doorgaans een catchallChadi schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:11:
Weet iemand hoe ik mailserver kan instellen dat het ook mails accepteert voor gebruikers die niet bestaan locaal.
Zonder zelf getest te hebben: https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=91618#p346230
THX werkt perfectogertjuhh schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:26:
[...]
Wat je zoekt noemt men doorgaans een catchall
Zonder zelf getest te hebben: https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=91618#p346230
Nu wil ik Cloud Station weer installeren en dacht dat ik hem zo weer kon koppelen zonder dat hij alle data weer opnieuw moet kopieren naar de NAS. Maar dat geintje lukt dus niet, hij zegt:
De computernaam is hetzelfde als eerst en de data is in de tussentijd ook niet gewijzigd. Waarom wil hij dan niet gewoon weer koppelen? Is daar een truukje voor (bestandje ergens editten?).Het doel wordt gebruikt door een andere back-uptaak.
Selecteer een ander pad of wijzig uw computernaam.
Computer specs
Ik heb de oplossing al gevonden. Je moet de 'Cloud Station Server'-package op de Synology openen en dan bij 'Client list' de oude vermelding(en) van de betreffende PC eruit gooien. Daarna wilde de wizard op de PC wel verder.afterburn schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:35:
Hij zal waarschijnlijk ergens een UUID van de computer hebben opgeslagen, maar waar heb ik geen idee.
Zie ook uitleg hier: https://www.synology.com/...CloudStation/cloudstation ("Clientverbindingen beheren").
Hij zegt wel dat hij nu aan het backuppen is, maar hij raced zo snel door de bestanden heen dat het volgens mij puur het controleren is of de bestanden ook aan 'de overkant' (op de NAS) staan. We zien het wel hoe lang het gaat duren.
Vanaf Plex Server versie 0.9.17.0 zijn er behoorlijk wat Synology NASsen niet meer ondersteund.
Mijn DS413 (met PowerPC CPU) incluis.
Dus geen updates meer...
Bron:
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/218212517
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
kraades schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:58:
[...]
Beetje zonde om nieuwe packages te maken terwijl die van jullie al prima in orde zijn.
Maar ik heb nu via een truukjetoch de download links kunnen achterhalen en hierna in de package in de INFO file de regel -in mijn geval- arch="braswell" vervangen door arch="kvmx64" en even opnieuw inpakken met tar czf en de package werkt ook op VirtualDSM.
Het zou natuurlijk mooier zijn als jullie ook VirtualDSM (arch="kvmx64") supporten zodat ik de SynoCommunity package source gewoon kan toevoegen op VirtualDSM. Ik hoop dat jullie daar nog eens aan toekomen. Bedankt alvast.
Edit:
Wat meer info als uname etc. vind je in een eerder post: kraades in "[Synology] Packages"
Als ik mij goed herinner tcpdump laten draaien terwijl je probeert te installeren. In de dump zie je dan ergens de link staan.DFS schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:36:
Ik heb hetzelfde probleem, zou je het truukje willen delen?
[...]
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Deze: https://github.com/SiCKRAGETV/SiCKRAGE of deze: https://github.com/SickRage/SickRage?
Na wat gegoogled te hebben helaas niks gevonden wat een oplossing bood. Dus wederom package opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd. Alles weer piekfijn in orde. Totdat ik vandaag sonarr heb gerestart via de Sonarr webinterface ( per ongeluk overigens.) En jawel, weer alles weg, series instellingen, alles.
Vervolgens een eerder gemaakte backup van sonarr terug geplaatst en sonarr opnieuw opgestart maar het package wilde weer niet starten. Sonarr wederom opnieuw geïnstalleerd, package gestart, backup terug gezet, maar starten...ho maar.
Eigenlijk komt het hierop neer, dat na elke restart van Sonarr alle instellingen compleet weg zijn.
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
en in mijn geval (212j) wil de vorige versie wel installeren maar starten ho maar!Xymox schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:38:
Nou zeg...
Vanaf Plex Server versie 0.9.17.0 zijn er behoorlijk wat Synology NASsen niet meer ondersteund.
Dus geen updates meer...
Bron:
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Deze gebruik al maanden na al tevredenheid https://github.com/SickRage/SickRageVerwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:49:
Welke Sickrage is op dit moment in gebruik?
Deze: https://github.com/SiCKRAGETV/SiCKRAGE of deze: https://github.com/SickRage/SickRage?
Volgens mij zijn ook de meeste over gegaan op degene die ik nu gebruik
Lijkt een beetje over sinds DSM6 om nog voor Synology te kiezen, allemaal fout meldingen van pakketten en weer uren googlen om hopelijk t pakketje aan de praat te krijgen.
Gaat om nzbget, sonarr, AutoSub, Plex..
Iemand nog tips?
Edit1:
Zie bijvoorbeeld een paar post hierboven:
Wildfire in "[Synology] Packages"
Edit2:
Zie hier voor de reden van de problemen en mogelijke oplossingen:
kraades in "[Synology] Packages"
[ Voor 63% gewijzigd door technorabilia op 21-07-2016 22:17 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Waarschijnlijk hetzelfde probleem als wat ik had: de user. Controleer als hij alles kwijt is eens of de gebruiker nzbdrone nog bestaat in /etc/passwd. Zo nee, even met de hand aanmaken via de GUI. Zo ja, check eens of de user ook genoemd wordt als je een ls -la op /volume1/@appstore/nzbdrone doet. Grote kans dat je ipv van nzbdrone een nummer als owner ziet staan. In beide gevallen even de owner van die directory en de home directory van nzbdrone met chown -R nzbdrone:users even rechtzetten en dan zou Sonarr weer moeten starten.netvista schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:41:
ik ben sinds kort met sonarr aan de gang gegaan ( package van synocommunity ) . Package geïnstalleerd en alles ingesteld. Werkt(e) prima. Totdat ik de NAS (1815+ ) een keer moest rebooten. Daarna kon ik het sonarr package niet meer opnieuw opstarten.
Na wat gegoogled te hebben helaas niks gevonden wat een oplossing bood. Dus wederom package opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd. Alles weer piekfijn in orde. Totdat ik vandaag sonarr heb gerestart via de Sonarr webinterface ( per ongeluk overigens.) En jawel, weer alles weg, series instellingen, alles.
Vervolgens een eerder gemaakte backup van sonarr terug geplaatst en sonarr opnieuw opgestart maar het package wilde weer niet starten. Sonarr wederom opnieuw geïnstalleerd, package gestart, backup terug gezet, maar starten...ho maar.
Eigenlijk komt het hierop neer, dat na elke restart van Sonarr alle instellingen compleet weg zijn.
Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Met CouchPotato kan hetzelfde gebeuren is mijn ervaring. Het lijkt erop dat beide packages een user aanmaken met userid 100, en dat Synology userid 100 reserveert voor andere zaken en dan of die user weggooit, of het userid aanpast naar iets boven 1000. In beide gevallen maakt die actie Sonarr (en CouchPotato) stuk.
Computer specs
Dank voor de info. Ik heb hem vanmiddag nog een keer opnieuw geïnstalleerd. De user nzbdrone bestaat inderdaad in de /etc/passwd file en heeft userid 102. nzbdrone is de enige met dit userid in de passwd file.afterburn schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:33:
[...]
Waarschijnlijk hetzelfde probleem als wat ik had: de user. Controleer als hij alles kwijt is eens of de gebruiker nzbdrone nog bestaat in /etc/passwd. Zo nee, even met de hand aanmaken via de GUI. Zo ja, check eens of de user ook genoemd wordt als je een ls -la op /volume1/@appstore/nzbdrone doet. Grote kans dat je ipv van nzbdrone een nummer als owner ziet staan. In beide gevallen even de owner van die directory en de home directory van nzbdrone met chown -R nzbdrone:users even rechtzetten en dan zou Sonarr weer moeten starten.
Met CouchPotato kan hetzelfde gebeuren is mijn ervaring. Het lijkt erop dat beide packages een user aanmaken met userid 100, en dat Synology userid 100 reserveert voor andere zaken en dan of die user weggooit, of het userid aanpast naar iets boven 1000. In beide gevallen maakt die actie Sonarr (en CouchPotato) stuk.
Tot nog toe lijkt alles ok te zijn....even afwachten. Net alles weer geconfigureerd en durf nu even geen restart meer te doen eigenlijk
kraades schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:53:
[...]
Als ik mij goed herinner tcpdump laten draaien terwijl je probeert te installeren. In de dump zie je dan ergens de link staan.
Eerst tcpdump -w testje uitvoeren. De output wordt dan naar de file testje geschreven. En hierna de package installeren. Dan de tcpdump stoppen met CTRL-C.DFS schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:18:
Oke bedankt. Ik heb nog nooit gewerkt met tcpdump. Na wat googlen en proberen tot nu toe alleen "cloudflare" herkent maar nog geen download link kunnen herkennen. Weet je misschien nog hoe je tcpdump had gebruikt?
[...]
Kijk dan in de output file met bijvoorbeeld de vi editor en zoek naar de package.
Daar staat dan zoiets:
1
2
3
4
| GET /htop/1/htop.v1.f5644%5Bbraswell%5D.spk?arch=braswell&build=7393&unique=synology_braswell_716%2B&build=7393&major=6&pkg_version=&minor=0&mode=install HTTP/1.1^M Host: packages.synocommunity.com^M User-Agent: synology_braswell_716+ DSM6.0-7393 Update 1 (package)^M Accept: */*^M |
De link wordt hier dan:
1
| http://packages.synocommunity.com/htop/1/htop.v1.f5644%5Bbraswell%5D.spk |
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb een andere user dan root die ik admin rechten heb gegeven, admin disabled. Kan dit de oorzaak zijn?
Denk het niet; dat heb ik ook zo draaien, al vanaf het begin en totaal geen problemen.MAher schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 22:43:
Ik heb sinds de laatste update van DSM ook problemen met packages. In ieder geval downloadstation en Mariadb lijken niet meer te werken.
Ik heb een andere user dan root die ik admin rechten heb gegeven, admin disabled. Kan dit de oorzaak zijn?
Computer specs
Afgezien van een probleem met users die verwijdert worden (zie boven, inmiddels opgelost) en daardoor packages omzeep hielpen, totaal geen problemen met DSM6. Ook niet met de packages die jij noemt (muv Autosub, die gebruik ik niet). Het is mijn eerste ervaring met Synology en die is tot op heden eigenlijk gewoon uitstekend.Samplex schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 22:12:
Heb DSM 6 kaal nu op een 916+ alleen krijg niks meer aan de praat.
Lijkt een beetje over sinds DSM6 om nog voor Synology te kiezen, allemaal fout meldingen van pakketten en weer uren googlen om hopelijk t pakketje aan de praat te krijgen.
Gaat om nzbget, sonarr, AutoSub, Plex..
Iemand nog tips?
Alle problemen die je hebt daargelaten, denk dat je je ook niet blind moet staren op de alternatieven. De QNAP forums staan ook bol van de problemen en klachten over updates of het uitblijven daarvan. Het gras mag dan groener lijken bij de buren, maar de realiteit is meestal niet zoveel verschillend.
Computer specs
Ja ik kom van DSM 4.x af en was het al even gedoe om het aan de praat te krijgen maar.
Nu DSM 6 en had zoiets van niet weer uren/dagen alles moeten uitvinden.
Je hebt gelijk, het gras is niet altijd groener...
Ik heb het nu Sonarr en NZBget in Docker draaien dankzij 2 forum leden die me daar op attendeerde, ik krijg alleen Auto-Sub Bootstrap niet werkend, blijft restarting zeggen in Docker. Tips zijn welkom
Plex buiten docker om, deze installeerde en start wel correct.
Hm. Welke packages maken allemaal gebruik van mariadb?afterburn schreef op zondag 24 juli 2016 @ 01:32:
[...]
Denk het niet; dat heb ik ook zo draaien, al vanaf het begin en totaal geen problemen.
Kan het daaraan liggen dan, als ik die uninstall en opnieuw probeer.
Transmission kon ik ook niet installeren . DS715 overigens.
Geen idee. Ik gebruik MariaDB alleen voor Webstation voor een paar websites. Maar het werkt prima.MAher schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:42:
[...]
Hm. Welke packages maken allemaal gebruik van mariadb?
Kan het daaraan liggen dan, als ik die uninstall en opnieuw probeer.
Transmission kon ik ook niet installeren . DS715 overigens.
Computer specs
Nu vraag ik me af hoe ik dit het beste kan nalopen mbt logs oid.
Via package center logboek weergeven werkt niet en in de map logs staat ook niks.
Kan iemand me de weg wijzen hoe ik dit moet debuggen?
Log in via SSH en ga naar /var/packages/<package>/scripts en voor het script start-stop-status handmatig uit. Je krijgt dan de error meldingen op het scherm als er iets fout gaat.Bongoarnhem schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:21:
Ik zit met een ds 713+ en heb bij zowel Autosub als Subliminal het probleem dat ze na installeren niet willen starten.
Via package center logboek weergeven werkt niet en in de map logs staat ook niks.
Computer specs
Ik had het zelfde probleem en dit was de oplossing voor Autosub: klikBongoarnhem schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:21:
Ik zit met een ds 713+ en heb bij zowel Autosub als Subliminal het probleem dat ze na installeren niet willen starten.
Ik heb ook de DS413 en heb inmiddels de hele database verhuisd naar Pi 3. Draait vanuit daar weer de laatste versie.Xymox schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:38:
Nou zeg...
Dus geen updates meer...
Bron:
en dan verwijst die Pi database naar je DS413 als netwerklocatie? voor ik iets soortgelijks ga proberen, blijft de snelheid goed?mickjuh schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:54:
[...]
Ik heb ook de DS413 en heb inmiddels de hele database verhuisd naar Pi 3. Draait vanuit daar weer de laatste versie.
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Nee, ik heb de hele database folder gemoved (link).knuppelhout schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 16:13:
[...]
en dan verwijst die Pi database naar je DS413 als netwerklocatie? voor ik iets soortgelijks ga proberen, blijft de snelheid goed?
Snelheid blijft hetzelfde, soms heb ik het idee dat hij sneller is, meestal lijkt het gewoon hetzelfde. Echter loop ik wel eens tegen het probleem aan dat een film na 90% van de film niet verder buffert of een serie helemaal niet start. Na een herstart van de AppleTV werkt het dan wel weer. Begrijp dat nog niet helemaal. De laatste versie die ik op de DSM had draaien had deze mankementjes niet. Ik twijfel nog of ik weer terug ga.
Wat is enorm traag? Ik download nu op ~6.5 MB/s maar mijn usenet abo is maar 50 Mbps max. dus dat klopt wel.Samplex schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 23:30:
Sinds de upgrade naar NZBget 17 zijn de downloads speed enorm traag meer mensen last van?
(nzbget image van linuxserver)
👉🏻 Blog 👈🏻
normaal 200mbit binnen harken maar nu maar 1/3 maar nog van de snelheid
Dan zet je v16 er even naast? (SynoCommunity package?)Samplex schreef op zondag 31 juli 2016 @ 00:45:
@kraades
normaal 200mbit binnen harken maar nu maar 1/3 maar nog van de snelheid
👉🏻 Blog 👈🏻
Volgens mij is het meer werk om nzbget onder docker op te zetten dan om het syno package te laten starten.:)Samplex schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:33:
@kraades ja maar die versie uit syno repo is niet te starten onder DSM6, daarom de Docker versie gedaan.
Computer specs
NZBget is wel iets langzamer geworden, haalde eerst 16-17mb/s en nu 12-13 nog geen zin gehad om te kijken of er nieuwe instellingen zijn oid. Opzich maakt die snelheid ook niet zoveel uit, daarom heb ik een nas
[ Voor 34% gewijzigd door haakjesluiten op 31-07-2016 13:46 ]
Je kunt de package vrij gemakkelijk starten. Dat staat ergens eerder in dit topic.Samplex schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:33:
@kraades ja maar die versie uit syno repo is niet te starten onder DSM6, daarom de Docker versie gedaan.
Wat je ook kunt doen is een nzbget v16 docker image zoeken of een Ubuntu o.i.d. in Docker installeren en dan nzbget v16 handmatig installeren. Gaat redelijk makkelijk. Zie de homepage van nzbget. Paar stappen.
👉🏻 Blog 👈🏻
Op me DS412+ ging het wel snel, nu overgestapt naar ds916+ en het is net zo traag als met NZBGet 16.4
Enige verschil is nu heb ik SHR gekozen ipv RAID 5
Ik zie Volume Utilization op 80% staan wat wel erg hoog tijdens het downloaden.
Speedtest gedaan vanuit de Synology maar gaat wel snel.
./speedtest-cli
Retrieving speedtest.net configuration...
Retrieving speedtest.net server list...
Testing from Ziggo (89.xx.xx.xx)...
Selecting best server based on latency...
Hosted by NFOrce Entertainment B.V. (Amsterdam) [11.59 km]: 19.894 ms
Testing download speed........................................
Download: 191.23 Mbit/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 20.90 Mbit/s
[ Voor 67% gewijzigd door Samplex op 31-07-2016 16:54 ]
Status: stopped.
Ik heb al een reboot geprobeerd, maar zonder succes. Run klikken helpt ook niet: elke keer komt er na een paar seconden Stopped te staan.
Als ik de problemen hier zo lees met DSM6 icm SAB en Sonarrr durf ik ook nog niet naar DSM6 te updaten..
Is dat enigszins gerechtvaardigd? Er zit niks in DSM6 wat ik op dit moment nodig hebt, SickBeard (ondanks dat het geen updates meer krijgt) draait perfect stabiel, en een migratie naar Sonarrr heb ik eigenlijk geen zin in, naast de eventuele problemen met de packages onder DSM6.
Als je de permission shit snapt (dat doe ik maar gedeeltelijk), dan werkt het allemaal perfect.thaan schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:18:
Ik draai nog onder DSM 5.2 met SickBeard & SABnzbd. SickBeard wordt niet meer geupdate, maar het draait wel allemaal enorm stabiel.
Als ik de problemen hier zo lees met DSM6 icm SAB en Sonarrr durf ik ook nog niet naar DSM6 te updaten..
Is dat enigszins gerechtvaardigd? Er zit niks in DSM6 wat ik op dit moment nodig hebt, SickBeard (ondanks dat het geen updates meer krijgt) draait perfect stabiel, en een migratie naar Sonarrr heb ik eigenlijk geen zin in, naast de eventuele problemen met de packages onder DSM6.
Van wat ik begrepen heb, hebben de gebruikers van SickBeard/Sonar (en sabnzbd?) niet meer de juiste rechten onder DSM6 om hun apps te kunnen laten draaien, maar meer dan dat weet ik er niet van. Ik weet dus ook niet of daar al workarounds voor zijn oid, of dat het bij een verse installatie van de apps van SynoCommunity of juist een migratie van DSM5.2 > DSM6 'gewoon' werkt.outlandos schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:22:
[...]
Als je de permission shit snapt (dat doe ik maar gedeeltelijk), dan werkt het allemaal perfect.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.