Ik heb een probleem: ik wilde sabnzb updaten vanuit de synocommunity. Dit mislukte tijdens het updaten en ik kreeg de melding dat poort 8080 vervolgens al in gebruik was. Nu is het resultaat dat sabnzb uit de lijst van de apps op mijn synology verdwenen is, maar als ik naar het adres van sabnzb ga , dan zie ik een halve seconden het scherm en is hij weer weg.
Ik kan hem nu niet meer verwijderen en ook werkt updaten niet meer omdat poort 8080 volgens mijn synology nog in gebruik is.
Hoe krijg ik dit goed? Ik zit wat te zoeken met winscp, maar ik zie nergens meer waar sab geinstalleerd is? Een reset van de nas heeft het helaas niet verholpen.
----------------------
Edit: ok, ik heb een wat rigoureuze manier gevonden om het werkende te krijgen, voor wie deze ellende ook krijgt (volgens mij te voorkomen door sab te stoppen voordat je gaat updaten...), verwijder met winscp dit bestand:
/usr/local/etc/services.d/sabnzbd.sc (het bestand sabnzbd.sc moet je dus verwijderen)
herstart de nas en je kan sab installeren. Ja, je bent je instellingen kwijt
maar het werkt weer... zucht.. gelukkig is het geen sickrage of iets dergelijks dat veel tijd kost om in te stellen, maar het is wel weer even schrikken.
----------------------
Edit2: ok, dit is wel redelijk fijn met de update, ik had een paar mappen met bestandsnamen zonder naam zeg maar en die kon ik met geen mogelijkheid wissen, maar de nieuwe sab noemt dit verweesde mappen en bestanden en verwijderd ze gewoon op mijn verzoek, hij kwam notebene zelf met een schermpje waarin dit genoemd werd. Fantastisch, toch iets positief.
[
Voor 56% gewijzigd door
Verwijderd op 13-06-2016 08:18
]