[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 42 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:30
hhoekstra schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:59:
https://sourceforge.net/p...SM%206.0%20Tool%20Chains/

Nieuwe toolchain zijn uitgekomen :-) dus gaat dit betekenen dat ontwikkelaars hun pakketten nu eindelijk dsm 6 ready kunnen maken ?
Dat klopt! :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:37
BoardCrusher schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:20:
[...]

Heb je gekeken of ie het toevallig toch doet? Ik heb hetzelfde, maar kan hem vervolgens wel gewoon gebruiken. Snap niet waarom, maar zolang het werkt vind ik het goed.
Helaas draait het pakket niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:42
Noppesnada schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:36:
[...]

Wellicht lees ik het niet goed, maar mbt tot deze 2 pakketten zie ik geen posting met een oplossing.

Wel een heleboel losse opmerkingen mbt aanpassingen op diverse pakketten.

Of ik zie het niet......
Ik had een soortgelijke vraag, deze heeft Dutchgiro destijds als volgt beantwoorden:

"Het is wel voorbij gekomen, ook in andere topics.
Ze hebben bij Synology bedacht dat er geen 'root' user meer is, in plaats daarvan kunnen gebruikers 'sudo su' uitvoeren. Ook zijn de standaard rechten aangepast.

De 3rd party packages zijn daar echter niet op ingesteld, die verwachten nog steeds een root user om het een en ander uit te voeren, waaronder dus opstarten.

Het is dus wachten tot de packages ge-update worden en aangepast worden naar de nieuwe manier, of zelf een workaround toepassen zodat het mogelijk is om de packages te starten.

Maar als je ze al geinstalleerd had op DSM 5.x en direct upgrade naar 6.0 deed, met de packages nog geinstalleerd, blijft het wel werken. Vandaar dat het minder cruciaal is voor de meerderheid."

Ook op het forum van Synology zelf staan hier een post over.

Mij is het iig nog niet gelukt, mocht het jouw wel lukken is dan hoor ik het natuurlijk graag.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Is het iemand gelukt om een SFTP sessie op te zetten met gebruik van een RSA key? Ik krijg het niet voor elkaar. Ik kan wel verbinden via SFTP, maar maak dan gebruik van een username en password. Met zo'n key zou je dat niet nodig moeten hebben. Ik heb het knowledgebase artikel gevolgd en alleen het SFTP gedeelte gebruikt: https://www.synology.com/...s_on_Synology_NAS_via_FTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:46
Gezocht in dit topic maar lees niet veel recente ervaringen met docker. Ik heb als upgrade van mijn DS414 de DS916+ besteld en zit erover te denken docker te gaan gebruiken voor mijn applicaties als nzbget,sonarr,couchpotato omdat je hierdoor minder afhankelijk bent van de specifieke package voor je synology (processor). Wat zijn de ervaringen tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb het geprobeerd en het werkt. Ik heb nog steeds niet naar de data dirs gekeken maar volgens werkt het allemaal prima. Zie kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" voor de sabnzbd versie die ik heb geprobeerd. Voor andere packages heeft linux|server.io ook Docker images beschikbaar.

Edit:
Docker is al helemaal gescheiden dus je hoeft niet bang te zijn dat je iets stuk maakt maar je kunt het ook uittesten op Docker op VirtualDSM. Dan is het helemaal gescheiden.

[ Voor 45% gewijzigd door technorabilia op 13-05-2016 20:45 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
kraades schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 20:39:
Ik heb het geprobeerd en het werkt. Ik heb nog steeds niet naar de data dirs gekeken maar volgens werkt het allemaal prima. Zie kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2" voor de sabnzbd versie die ik heb geprobeerd. Voor andere packages heeft linux|server.io ook Docker images beschikbaar.

Edit:
Docker is al helemaal gescheiden dus je hoeft niet bang te zijn dat je iets stuk maakt maar je kunt het ook uittesten op Docker op VirtualDSM. Dan is het helemaal gescheiden.
Nice to read :) Ik zal er vandaag eens mee aan de slag gaan om te kijken wat ik dan prettiger vind werken, de package of de docker versie van de verschillende applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Package is makkelijk. Docker is flexibeler en minder afhankelijk / meer geisoleerd. Ik ben benieuwd naar je bevindingen!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan met voorstellen dat Docker handig is bij pakketten die in een ontwikkeling zitten maar bij een pakket wat gewoon goed draait lijkt het mij erg geen enkele extra bieden. Hooguit verhoogt het de complexiteit en CPU beslag.

Of kan iemand het nut van Docker aangeven voor pakketten die gewoon probleemloos draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt om een docker image te "installeren" (sabdnzb "timhaak")

Hoe koppel je nu een map op je synology aan de docker vm, zodat je de mappen kunt benaderen? Bijv download-map in dit geval?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2016 16:50 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-09 13:18
Hi,

ik ondervind problemen met Sonarr, ik gebruik het ook pas een maandje, dus het kan zijn dat ik simpelweg iets over het hoofd zie, maar het downloaden van een serie verloopt niet vlekkenloos. Dit is een voorbeeld van 1 aflevering, waarbij eigenlijk de eerste download gewoon prima was (720p), Auto-sub had er ook een .SRT bij gevonden, dus ik was eigenlijk wel tevreden. Een dag erna is er een 720web-dl voor in de plaats gekomen (begrijpelijk, cut-off staat ook op 720 webdl). Hierna lijkt Sonarr z'n eigen leventje te leiden en krijg ik er geen grip op. Uiteindelijk zit ik nu met een 2-talige 1080p versie van de serie opgescheept.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QCkC78R.jpg

Heb ook een screenshot van het desbetreffende profile toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mp5W9PY.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:39:

Hoe koppel je nu een map op je synology aan de docker vm, zodat je de mappen kunt benaderen? Bijv download-map in dit geval?
In dit geval via de volgende parameters:
docker run -d -h your_host_name -v /your_config_location:/config -v /your_videos_location:/data -p 8080:8080 -p 9090:9090 --restart=always sabnzbd

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand die problemen heeft met wordpress ?
[url="http://www.privéclubguldenpruym.be/"]http://www.privéclubguldenpruym.be/[/url]

ik krijg enkel : De pagina verwijst niet op een juiste manier door (een 404 veronderstel ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen met een Apple TV is het wellicht interessant om te weten datDVBlogic gestart is met een beta van een aTV4 client. Geen idee of er nog beta-testers nodig zijn, zie hun forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Sinds enkele weken merk ik op dat mijn downloads vanuit CouchPotato niet meer werden doorgestuurd naar Download Station. Blijkbaar kon CP niet meer aan de folders die ik had opgegeven om naar te downloaden. Een tijdje geleden heb ik al mijn shares geconcerteerd naar Windows ACL en dit is blijkbaar de boosdoener, want er is nog 1 share, welke niet geconverteerd is, en deze kan ik wel bereiken vanuit CP.

Wanneer ik dus een folder uit de werkende share kies, werkt alles perfect. Welke rechten moet ik m'n share/folder geven, zodat CP er weer aan kan? sc-download en sc-media zijn reeds toegevoegd.

ik draai ook al op DSM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:39:

kraades schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:37:
[...]

In dit geval via de volgende parameters:
docker run -d -h your_host_name -v /your_config_location:/config -v /your_videos_location:/data -p 8080:8080 -p 9090:9090 --restart=always sabnzbd
Dat kan makkelijker, zonder commando. Als je de cointainer stopt kun je op "edit" klikken en vervolgens onder volume zaken toevoegen. Als je downloads map selecteert zoals ik mijn docker config folder heb geselecteerd kun je die bijvoorbeeld als mount path /downloads meegeven (zo heb ik dat ook bij mijn nzbget docker)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/H3xyaMieae1hyBClT8REZ3mf/full.png

[ Voor 31% gewijzigd door lubbertkramer op 23-05-2016 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
lubbertkramer schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:08:
Dat kan makkelijker, zonder commando. Als je de cointainer stopt kun je op "edit" klikken en vervolgens onder volume zaken toevoegen. Als je downloads map selecteert zoals ik mijn docker config folder heb geselecteerd kun je die bijvoorbeeld als mount path /downloads meegeven (zo heb ik dat ook bij mijn nzbget docker)

[afbeelding]
Ja klopt dat kan ook via de interface. Vroeger zat er in de interface een launch commando in waar je zo het docker run commando in kon plakken. Dat heeft Synology eruit gehaald omdat hier root toegang voor nodig was.

Vaak zie je op docker hub een run commando staan wat je vrij makkelijk kunt copy/pasten naar de command line. Dat vind ik dan weer makkelijker en sneller en zekerder dan het via de user interface de mounts en variabelen invullen. Nadat je het run commando hebt gebruikt zie je erna dat de user interface netjes wordt bijgewerkt.

Beide is mogelijk.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:55
He wat balen...
Ik heb na updaten naar DSM6 gelukkig geen problemen met de bestaande packages sabnazbd en sonarr, die werkten na update goed.

Tot gisteren: downloads werden in sab ineens niet meer uitgepakt. In melding staat ineens dat unzip programma niet gevonden kan worden... Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt en/of een oplossing.

SAB even opnieuw installeren gaat niet werken heb ik begrepen door nog steeds niet opgeloste issues met dsm6...

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
kraades schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:41:
[...]

Ja klopt dat kan ook via de interface. Vroeger zat er in de interface een launch commando in waar je zo het docker run commando in kon plakken. Dat heeft Synology eruit gehaald omdat hier root toegang voor nodig was.

Vaak zie je op docker hub een run commando staan wat je vrij makkelijk kunt copy/pasten naar de command line. Dat vind ik dan weer makkelijker en sneller en zekerder dan het via de user interface de mounts en variabelen invullen. Nadat je het run commando hebt gebruikt zie je erna dat de user interface netjes wordt bijgewerkt.

Beide is mogelijk.
Beide mogelijkheden zijn inderdaad een optie, persoonlijk vind ik via de interface net zo makkelijk tijdens het doorlopen van de wizard.

Maar commando meegeven kan nog steeds toch, als je tijdens de launch op "advanced settings" klikt kun je onder environment een commando meegeven of werkt jouw commando daar niet onder?. Of dit voorheen op een andere manier kon weet ik niet omdat ik op mijn DS414 geen docker kon draaien en pas sinds een week nu docker gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XYkLXfdB5pUny90E8OXVEvYZ/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dat is denk ik het commando dat je meegeeft aan de container bv. bash of startup.sh. Voorheen kon je het hele docker run commando opgeven bij de image. Nu kan dat alsnog via de command line. Zeker bij wat ingewikkeldere docker run commando's bv. met veel variabelen is dat sneller etc.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
vandermark schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:04:
He wat balen...
Ik heb na updaten naar DSM6 gelukkig geen problemen met de bestaande packages sabnazbd en sonarr, die werkten na update goed.

Tot gisteren: downloads werden in sab ineens niet meer uitgepakt. In melding staat ineens dat unzip programma niet gevonden kan worden... Iemand iets vergelijkbaars meegemaakt en/of een oplossing.

SAB even opnieuw installeren gaat niet werken heb ik begrepen door nog steeds niet opgeloste issues met dsm6...
Die melding van "unzip programma niet gevonden" komt bekend voor. Die krijg ik dagelijks in Sabnzbd bij het opstarten van de nas, maar ondanks dat werkt het verder prima. Krijg jij deze melding nu na elke download?

Voor wat betreft herinstallatie op DSM 6; laatst is hier Sabnzbd gecrasht (full disk). Sabnzbd zonder problemen via package centre verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Werkt weer net als voorheen. Geen garantie dat het bij jou ook werkt, maar als het toch niet werkt heb je niks te verliezen ;)

Als je het niet aandurft misschien eerst NZBGet installeren? Instellingen overzetten kost je 10 minuten. Had ik zelf ook eerst gedaan, omdat ik ook bang was dat herinstallatie van Sabnzbd het nog erger zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Ik word compleet gek van antivirus essentials momenteel, deze staat ingesteld op een auto scan om 01:00 uur. Alleen hij scanned wanneer hij zelf dat wil en grijpt zoveel resources dat alles traag gaat lopen. Wie weet er een oplossing.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Unzip is op DSM 6 vervangen door 7z. Je zou misschien een unzip scriptje kunnen maken die 7z aanroept.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:55
Zijn er meer die de packages van Dierkse niet meer zien in hun DSM6?

Van alle repo's zijn alleen die van Dierkse niet zichtbaar, ik heb de repo al verschillende keren verwijderd en opnieuw toegevoegd met http, https en gewoon als syno.dierkse.nl maar niks geen packages.

Alle andere repo's werken gewoon prima en op betreffende repo zijn ook packages voor mijn systeem (DS715 Alpine) beschikbaar dus dat kan het ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Iemand een idee hoe je de containers update vanuit Docker? Of gebeurt dat automatisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
harrytasker schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:58:
Iemand een idee hoe je de containers update vanuit Docker? Of gebeurt dat automatisch?
De image die je op docker hub download wordt afhankelijk van de maintainer bijgehouden. Of je build zelf een image op basis van de dockerfile (docker build). De container is gebaseerd op een image. Als het goed is zit er geen data in de container is kun je deze opnieuw initialiseren.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb een tijdje de VirtualDSM package draaien op een DS716+ met 8 GB RAM.
Dit is echter de package van de DS415+ omdat de DS716+ officieel niet wordt ondersteund.

Zou iemand eens kunnen kijken of de VirtualDSM ook installeert op een DS716+ (of DS916+) met 2 GB RAM.
De package .spk file kun je hier downloaden.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:25
Ik vroeg me af, is het ondertussen al mogelijk om mkv te streamen met ds video? Ik heb al mijn blurays als lossless MKV geript. Echter kan ik hier weinig mee buiten plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Hoe bedoel je ondertussen?
Ik stream al jarenlang mkv's met ds video.

Waar loop je tegenaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Zou dan DTS nog altijd het probleem zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:02
Xenophoben schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:03:
Ik vroeg me af, is het ondertussen al mogelijk om mkv te streamen met ds video? Ik heb al mijn blurays als lossless MKV geript. Echter kan ik hier weinig mee buiten plex.

Zou dan DTS nog altijd het probleem zijn?!
Werkt het geluid niet? Of werkt het uberhaubt niet?

Met DS Video zijn .mkv bestanden hier volgens mij qua beeld nog nooit een probleem geweest.
(Videostation in de browser gebruik ik nooit maar die gaf volgens mij wel geregeld een error vanwege codec/DTS)

Misschien kun je de Package "FFmpeg with DTS" eens proberen. :)

[ Voor 77% gewijzigd door SmiGueL op 01-06-2016 11:46 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik ga die is proberen. Wat doet die op de achtergrond? Laat die wel mijn film bestanden intact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat package zorgt ervoor dat je syno ook dts kan decoderen (al werkt die niet bij idereen).

Maar vertel nou eens welke problemen je ervaart? Het DTS probleem uit zich in video's zonder geluid.
Video's die helemaal niet starten hebben een andere oorzaak.
De bandbreedte kan te kort schieten. Het afspelende apparaat kan een te trage cpu hebben. Je gebruikt de verkeerde softwware.

Het kan zijn dat je diskstation moet transcoderen omdat je ipad (ik zou niet weten met welk apparaat jij problemen ervaart, dus ik gok maar wat) geen bdav stream af kan spelen. Je disktation moet dan gaan transcoderen, en dat kan alleen als jouw model dat aan kan (zie link hieronder).
https://www.synology.com/...code_videos_for_my_device

Oftewel er zijn verschillende zaken die een rol spelen bij het streamen van een video. Zonder info vanuit jouw kant (welke codecs, welke apparaten, welke software, welke diskstation) kunnen we je niet helpen.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 01-06-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hoe komt het eigenlijk dat ik geen updates zie en sabnzbd hier ng steeds op 0.7 zit terwijl 1.0.x al lijkt te zijn gecommit?
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/pull/2324

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
De sabnzbd package voor je diskstation heeft geen interne updater.
De persoon die de packages maakt moet dus met elke update een nieuwe package maken.
Zolang dat niet gebeurt is er geen nieuwe package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
De link ^^^ betreft SynoCommunity maar blijkbaar is het bij een PR gebleven.
https://github.com/SynoCo...24#issuecomment-223844908

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
zit de synocommunity repo al op dsm 6 inmiddels?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Volgens de site van synology is er een officiele package exFat access. https://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages/exFAT super handig, alleen zie ik die niet terug in mijn package center. Enig idee hoe dat kan?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:49
bonzz.netninja schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:46:
Volgens de site van synology is er een officiele package exFat access. https://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages/exFAT super handig, alleen zie ik die niet terug in mijn package center. Enig idee hoe dat kan?
Staat je model onderaan de websitepagina vermeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

hhoekstra schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:01:
[...]

Staat je model onderaan de websitepagina vermeld ?
Jup

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 13:43
Ik heb net de update uitgevoerd naar versie DSM 6.0.1-7393.

Nu wordt binnen docker mijn plexpy container niet meer weergegeven, het image bestaat wel nog.

Als ik de container opnieuw aanmaakt dan kan ik de poort niet hergebruiken aangezien er een conflict is, dus de configuratie moet wel nog ergens bestaan.
Bij netwerk en bridge staat de plexpy container wel nog verbonden.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
TheMystery schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:52:

Nu wordt binnen docker mijn plexpy container niet meer weergegeven, het image bestaat wel nog.

Als ik de container opnieuw aanmaakt dan kan ik de poort niet hergebruiken aangezien er een conflict is, dus de configuratie moet wel nog ergens bestaan.
Ik heb hetzelfde probleem net als wat andere gebruikers. De containers bestaan nog wel met docker ps -a. Ik denk dat je deze met het docker commando op de command line ook wel kunt verwijderen. Zelf nog niet geprobeerd omdat ik de containers nog wil proberen te redden.
Zie kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2".
Ik heb een ticket aangemaakt bij Synology...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
kraades schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:24:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem net als wat andere gebruikers. De containers bestaan nog wel met docker ps -a. Ik denk dat je deze met het docker commando op de command line ook wel kunt verwijderen. Zelf nog niet geprobeerd omdat ik de containers nog wil proberen te redden.
Zie kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2".
Ik heb een ticket aangemaakt bij Synology...
Met docker ps -a zie ik hem ook nog staan, maar hij draait niet.
Ik zou de container denk ik wel kunnen verwijderen aangezien ik de config files buiten de container opgeslagen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
TheMystery schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:22:
[...]

Met docker ps -a zie ik hem ook nog staan, maar hij draait niet.
Ik zou de container denk ik wel kunnen verwijderen aangezien ik de config files buiten de container opgeslagen heb.
Als geen state in de container bewaard (zoals het hoort en ik dus niet heb gedaan) en je weet nog hoe je hebt gestart (docker run commando) dan moet je veilig zitten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Laatst online: 09-09 20:21
Ik heb zojuist handmatig de spotweb package geinstalleerd, dit is gelukt en hij geeft ook aan dat hij uitgevoerd is. Als ik dan verder wil met de installatie via: http://192.168.xxx.xx/spotweb/install.php krijg ik de error 404, heb ik iets gemist? Of werkt spotweb gewoon nog niet op DSM 6/DS216+II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
kraades schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:39:
[...]

Als geen state in de container bewaard (zoals het hoort en ik dus niet heb gedaan) en je weet nog hoe je hebt gestart (docker run commando) dan moet je veilig zitten.
Dat dacht ik ook, ga vanavond wel even uitzoeken hoe ik het kan verwijderen via de commandline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
colorsone schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:46:
Ik heb zojuist handmatig de spotweb package geinstalleerd, dit is gelukt en hij geeft ook aan dat hij uitgevoerd is. Als ik dan verder wil met de installatie via: http://192.168.xxx.xx/spotweb/index.php krijg ik de error 404, heb ik iets gemist? Of werkt spotweb gewoon nog niet op DSM 6/DS216+II?
moet je niet eerst nog naar install.php?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Laatst online: 09-09 20:21
Njay schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:27:
[...]

moet je niet eerst nog naar install.php?
Ja, klopt die bedoelde ik ook.. Dat werkt helaas niet.

edit: zojuist op mijn telefoon de pagina geopend, daar doet hij het wel! vreemd.

[ Voor 16% gewijzigd door colorsone op 07-06-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
TheMystery schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 09:52:

Opgelost met de laatste Docker update. :)

Whats's new in version 1.11.1-0265
1. Fixed an issue where containers created in DSM 5.2 could not be displayed after upgrading to DSM 6.0

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
kraades schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 07:51:
[...]

Opgelost met de laatste Docker update. :)

Whats's new in version 1.11.1-0265
1. Fixed an issue where containers created in DSM 5.2 could not be displayed after upgrading to DSM 6.0
Zag de update net nadat ik de container verwijderd had en opnieuw had aangemaakt.
Na de update was de container iig nog zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
TheMystery schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:08:
[...]

Zag de update net nadat ik de container verwijderd had en opnieuw had aangemaakt.
Na de update was de container iig nog zichtbaar.
Ah, ok. Ik kan in ieder geval bevestigen dat het probleem is opgelost.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Wat zouden jullie doen ?

Heb al een tijd een DS114 draaien met sabnzbd, CP, SB en nog wat 3rd party packages draaien maar wilde deze alleen als backup voor bestanden gaan gebruiken en geen packages meer laten draaien.

Om bovenstaande packages te draaien heb ik 2 maanden geleden een DS216Play met 2x 3TB HD gekocht omdat deze ook beter icm mijn tablet werkt (transcoden). Streamen van de DS114 naar mijn tablet hapert.

Bij het installeren van de DS216play meteen een upgrade gedaan naar DSM 6 gedaan met als gevolg dat de 3rd party packages niet werken (ik krijg het in ieder geval niet voor elkaar).

Nu sta ik in dubio wat te doen:

-wachten tot de packages geschikt zijn voor DSM 6 (iemand enig idee hoe lang dit nog kan duren ?)

-mijn 216Play downgraden naar DSM 5 (diverse tutorials beschikbaar, maar kan dit veilig ?)

-na de downgrade de gewenste packages installeren en dan updaten naar DSM 6 (bij de DS114 werkt alles nog na de update naar DSM 6)

Het is een luxeprobleem, ik weet het :)

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Wildfire

Joy to the world!

Noppesnada schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:09:

[..]

-wachten tot de packages geschikt zijn voor DSM 6 (iemand enig idee hoe lang dit nog kan duren ?)

[..]
Zo'n 2.5 maand na de final release van DSM 6 zijn de belangrijkste packages zoals SABnzbd, SickBeard en CouchPotato nog steeds niet bijgewerkt. Ik zit nu op een punt dat ik twijfel of die updates er nog wel ooit gaan komen...

(ik zou dit jaar wel een nieuwe Synology willen halen, maar zeker zolang de belangrijkste packages niet DSM 6 clean install geschikt zijn blijf ik toch maar bij m'n DS212+)

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 11-06-2016 00:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Wildfire schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:59:
[...]

Zo'n 2.5 maand na de final release van DSM 6 zijn de belangrijkste packages zoals SABnzbd, SickBeard en CouchPotato nog steeds niet bijgewerkt. Ik zit nu op een punt dat ik twijfel of die updates er nog wel ooit gaan komen...

(ik zou dit jaar wel een nieuwe Synology willen halen, maar zeker zolang de belangrijkste packages niet DSM 6 clean install geschikt zijn blijf ik toch maar bij m'n DS212+)
Zijn er geen work arounds dan ? Sickbeard zou ik zo ie zo van afstappen en naar sickrage gaan _/-\o_

https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=117015

[ Voor 4% gewijzigd door Njay op 11-06-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Aantal pakketten kun je ook probleemloos in docker draaien :), en een pakket als sabnzbd kun je met wat trucjes vrij eenvoudig werkende krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb niet echt veel zin om trucjes toe te passen. Wie weet wat die trucjes voor effect hebben als er uiteindelijk updates komen om de packages volledig DSM 6 compatible te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Wildfire schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:50:
Ik heb niet echt veel zin om trucjes toe te passen. Wie weet wat die trucjes voor effect hebben als er uiteindelijk updates komen om de packages volledig DSM 6 compatible te maken.
Je kan toch een config backup maken dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Njay schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:57:
[...]

Je kan toch een config backup maken dan ?
Mwah, momenteel gelukkig niet nodig. Alles draait nu omdat ik vanaf DSM 5 naar 6 heb bijgewerkt en dan is er geen probleem.

Het gaat er meer om dat ik op zich wel wens te upgraden van een DS212+ naar iets uit de DS216 reeks, ik heb dan geen zin om trucjes toe te passen. Ik wil gewoon dat het gewoon standaard al werkt zoals het moet, zonder trucjes.

Maar ik heb geen haast. Iets uit de DS216 reeks zal toch moeten wachten tot ik weer werk heb. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Ik had deze vraag al eens eerder ergens op Tweakers rond zien zwerven, maar mocht iemand willen weten hoe je een VPN verbinding geautomatiseerd kan laten starten op je Synology dan heb ik dat hier beschreven:
https://mickderksen.wordp...pn-connection-on-synology

Ik had dit al een tijd geleden uitgezocht omdat er op Download Station geen mogelijkheid was om een proxy in te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
SynoCommunity heeft een nieuwe versie van SABnzbd vrijgegeven en nu dan eindelijk de 1.0.3-16 versie :) werkt prima op DSM 6 wel even wennen de nieuwe interface.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Geinstaleerd van scratch of geupgrade? Je kunt altijd het oude theme selecteren (plush) als je de nieuwe interface niks vindt.

[ Voor 154% gewijzigd door technorabilia op 12-06-2016 17:52 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
jvanderkroon schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:06:
SynoCommunity heeft een nieuwe versie van SABnzbd vrijgegeven en nu dan eindelijk de 1.0.3-16 versie :) werkt prima op DSM 6 wel even wennen de nieuwe interface.
ik vind hem eigenlijk niet goed werken.

krijg constant:

Lost connection to SABnzbd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Werkt hier vooralsnog goed (upgrade van dsm 5 naar dsm 6 van sabnzbd 0.7).
Kreeg wel de melding Cannot change permissions of /volume1/Share/Downloads/Incomplete maar het kan ook zijn dat ik die heb gemist in de oude interface.
redboyke schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:48:
[...]

Lost connection to SABnzbd...
Wat staat er in de log?

[ Voor 28% gewijzigd door technorabilia op 12-06-2016 18:16 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
kraades schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:08:
Kreeg wel de melding Cannot change permissions
Ik kreeg precies dezelfde melding voor mijn incomplete folder. Echter nog geen hinder van ondervonden dus wellicht false positive.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Je 'moet' wel even de rechten aanpassen anders krijg je de melding als je bv. een nzb verwijderd en de incomplete files worden verwijderd. Dat lukt dan niet en daarom blijven de files staan. Waarom snap ik niet helemaal want de Incomplete dir heeft write rechten voor group users waartoe user sabnzbd behoort en waaronder het sabnzbd proces draait.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem: ik wilde sabnzb updaten vanuit de synocommunity. Dit mislukte tijdens het updaten en ik kreeg de melding dat poort 8080 vervolgens al in gebruik was. Nu is het resultaat dat sabnzb uit de lijst van de apps op mijn synology verdwenen is, maar als ik naar het adres van sabnzb ga , dan zie ik een halve seconden het scherm en is hij weer weg.

Ik kan hem nu niet meer verwijderen en ook werkt updaten niet meer omdat poort 8080 volgens mijn synology nog in gebruik is.

Hoe krijg ik dit goed? Ik zit wat te zoeken met winscp, maar ik zie nergens meer waar sab geinstalleerd is? Een reset van de nas heeft het helaas niet verholpen.

----------------------

Edit: ok, ik heb een wat rigoureuze manier gevonden om het werkende te krijgen, voor wie deze ellende ook krijgt (volgens mij te voorkomen door sab te stoppen voordat je gaat updaten...), verwijder met winscp dit bestand:

/usr/local/etc/services.d/sabnzbd.sc (het bestand sabnzbd.sc moet je dus verwijderen)

herstart de nas en je kan sab installeren. Ja, je bent je instellingen kwijt :X
maar het werkt weer... zucht.. gelukkig is het geen sickrage of iets dergelijks dat veel tijd kost om in te stellen, maar het is wel weer even schrikken.

----------------------

Edit2: ok, dit is wel redelijk fijn met de update, ik had een paar mappen met bestandsnamen zonder naam zeg maar en die kon ik met geen mogelijkheid wissen, maar de nieuwe sab noemt dit verweesde mappen en bestanden en verwijderd ze gewoon op mijn verzoek, hij kwam notebene zelf met een schermpje waarin dit genoemd werd. Fantastisch, toch iets positief.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2016 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
kraades schreef op zondag 12 juni 2016 @ 17:41:
Geinstaleerd van scratch of geupgrade? Je kunt altijd het oude theme selecteren (plush) als je de nieuwe interface niks vindt.
Bij mij werkt beide. :P

Ik heb deze inmiddels geupdate:
DS213+ @ DSM 6.0 met oude 0.7.20 ==> 1.0.3 via de package manager.

Omdat de nieuwe BETA! versie schijnbaar sneller werkt (minder van de CPU vergt) heb ik deze er ook gelijk even overheen gezet volgens dit stappenplan. (uiteraard 1.0.3 vervangen door 1.1.0x)
Zie de changelog van V1.1.0 beta1 hier.
Na een snel testje (voor en na de update) lijkt het erop alsof hij iets sneller is, maar verwacht geen wonderen.. (10 / 25%?)

Nu heb ik sinds dit weekend ook een DS916+ *O* , en deze werkt met een scratch install gelijk met de SabNZBD package!
(Dacht gelezen te hebben dat dit sinds DSM 6.0 niet werkte bij een nieuwe installatie van deze package.
De installatie (geen update dus) van v1.0.3 ging prima; Na de installatie kwam hij wel gelijk met een error dat het pakket niet kon starten, maar na het handmatig uitvoeren van de package lijkt het prima te werken. :) (Kom iig op de webinterface)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 13-06-2016 10:14 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 21:40

Rozz

I'm an Apogian!!

Vraagje aan jullie mede tweakers over de Photo Station.
Is het mogelijk om GPS route informatie toe te voegen/zichtbaar te maken in Photo Station?

Het gaat dus niet om GPS coördinaten toevoegen aan fotos, want dat is al gelukt via Basecamp met Geotag op fotos aanbrengen op basis van spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Nu online
Wildfire schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:59:
[...]

Gisteren toch maar een poging gedaan en van DSM 6 naar DSM 5.2 gegaan. Was eigenlijk heel simpel, gewoon een tutorial gevolgd op youtube.

Nu deze week nog eens wat packages gaan installeren. Sickrage, Sabnzbd en Spotweb draaien al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Noppesnada schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:35:
[...]

Gisteren toch maar een poging gedaan en van DSM 6 naar DSM 5.2 gegaan. Was eigenlijk heel simpel, gewoon een tutorial gevolgd op youtube.

Nu deze week nog eens wat packages gaan installeren. Sickrage, Sabnzbd en Spotweb draaien al :)
Typisch dat van SABnzbd net een nieuwe versie uit is gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Nu online
Wildfire schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:41:
[...]

Typisch dat van SABnzbd net een nieuwe versie uit is gekomen :P
Mwah,

Zodra ik weet dat alles goed werkt op DSM 6 ga ik wel weer over.

Ik wil het nu gewoon werkend hebben en dat lukte gewoon niet onder DSM 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Het is al een paar keer gezegd maar je kunt eventueel ook onder Docker draaien. Je hebt dan wel een Synology met een Intel processor nodig (of beter even dubbel controleren als je er eentje aanschaft). Prijstechnisch wel iets minder voordeling. Je bent dan wel af van de 3rd party package problematiek. Package is install en klaar. Docker is iets meer handelingen maar ook weer niet heel veel meer.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Nieuwe versie SABnzbd lijkt goed te draaien.

ik merk wel dat de toggle Show All / Show Failed elke keer opnieuw op 'Show All' komt te staan. Bij de vorige skin stelde ik in dat ik enkel de failed downloads zag staan. Gaat bij deze blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tortelli schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 10:41:
Aantal pakketten kun je ook probleemloos in docker draaien :), en een pakket als sabnzbd kun je met wat trucjes vrij eenvoudig werkende krijgen.
Ik zie vaak deze reactie langskomen, maar op de meeste synologies kun je Docker niet gebruiken. zo ook op de genoemde 216play niet.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Magic schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:24:
[...]

Ik zie vaak deze reactie langskomen, maar op de meeste synologies kun je Docker niet gebruiken. zo ook op de genoemde 216play niet.
Klopt helemaal. Je hebt er eentje nodig met een Intel processor. Je ziet alleen ook voorbij komen dat men aan het proberen is met packages terwijl het betreffende model Docker ondersteuning heeft. En als je er nog een moet aanschaffen dan zou ik er eentje met Intel processor aanraden. Die zijn wat duurder maar niet extreem veel duurder. Maar nogmaals je hebt gelijk natuurlijk.

Het is beschikbaar op de nu wel populaire modellen DS916+, DS716+II, DS716+, DS216+II, DS216+ en op de DS1815+, DS1515+, DS415+. Zie https://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages/Docker voor alle ondersteunde modellen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wars schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:58:
Nieuwe versie SABnzbd lijkt goed te draaien.

ik merk wel dat de toggle Show All / Show Failed elke keer opnieuw op 'Show All' komt te staan. Bij de vorige skin stelde ik in dat ik enkel de failed downloads zag staan. Gaat bij deze blijkbaar niet.
Hier draait hij ook heerlijk, naar mijn idee beter dan de vorige versies (op een 212j)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
iemand ervaringen met ruby op de syno?

ik heb namelijk een gem staan die via windows nu werkt.
Maar hoe zet ik deze nu op de syno, is me niet helemaal duidelijk?
want een 'console' heb ik niet waar ik hem installeer en start...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Repi3 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:37:
iemand ervaringen met ruby op de syno?

ik heb namelijk een gem staan die via windows nu werkt.
Maar hoe zet ik deze nu op de syno, is me niet helemaal duidelijk?
want een 'console' heb ik niet waar ik hem installeer en start...
Als je verbind via SSH heb je een console.
Weet alleen niet of gem's werken op syno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Brantje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:09:
[...]

Als je verbind via SSH heb je een console.
Weet alleen niet of gem's werken op syno.
Yup gem's werken dus !
Ik snap enkel nog niet hoe ik hem in een cronjob moet steken...
wie kan mij ff helpen.
root@xxxxx:/usr/lib/ruby/gems/2.3.0/gems/saj_collector-0.4.0# saj_collector
-------------------------

Time: 2016-06-16 21:02:54 +0200

Realtime:
Temp: 28.1 C
V: 230.3 V
I: 0.79 A
P: 127 W

Total:
Power (today): 20.9 kWH
Power (all time): 423.2 kWH
Run Time: 14.3 Hours
Run Time: 351.2 Hours
Als ik dit nu via de cronjob laat uitvoeren gebeurd het volgende :
/usr/lib/ruby/2.3.0/psych.rb:471:in `initialize': No such file or directory @ rb_sysopen - saj_collector.yaml (Errno::ENOENT)
from /usr/lib/ruby/2.3.0/psych.rb:471:in `open'
from /usr/lib/ruby/2.3.0/psych.rb:471:in `load_file'
from /usr/lib/ruby/gems/2.3.0/gems/saj_collector-0.4.0/exe/saj_collector:9:in `<top (required)>'
from /bin/saj_collector:23:in `load'
from /bin/saj_collector:23:in `<main>'
Ik zou dus moeten kunnen meegeven dat hij start in /usr/lib/ruby/gems/2.3.0/gems/saj_collector-0.4.0 en hij het commando "saj_collector" moet uitvoeren.
stop ik dan in een *.sh file of ... ?

als sh file zoiets? (nog nooit gemaakt)
#!/bin/sh
cd /usr/lib/ruby/gems/2.3.0/gems/saj_collector-0.4.0
saj_collector
exit
en waar plaats ik dan deze sh file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Probeer eens de yaml file in dezelfde directory te zetten als het scripts, dus /usr/lib/ruby/gems/2.3.0/gems/saj_collector-0.4.0/exe/ als ik kijk naar je output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
jwillemsen schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:55:
Probeer eens de yaml file in dezelfde directory te zetten als het scripts, dus /usr/lib/ruby/gems/2.3.0/gems/saj_collector-0.4.0/exe/ als ik kijk naar je output
Dit moest dus het commando worden in syno :)

cd /usr/lib/ruby/gems/2.3.0/gems/saj_collector-0.4.0 && saj_collector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:23
Heeft iemand Sonarr zonder problemen draaien op DSM 6 ?
Ik zag dat sabnzbd inmiddels werkt, maar kon nog niks in het topic vinden over Sonarr.

Dat weerhoudt mij nog even van de update ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
MdO82 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:48:
Heeft iemand Sonarr zonder problemen draaien op DSM 6 ?
Ik zag dat sabnzbd inmiddels werkt, maar kon nog niks in het topic vinden over Sonarr.

Dat weerhoudt mij nog even van de update ;)
Heb nog geen app gevonden die niet werkt waaronder Sonarr, moest sonarr wel opnieuw instaleren.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 13:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Als je docker gebruik in combinatie met Domoticz, zou ik mijn USB RFXCOM tranciever werkende kunnen krijgen op de Synology? (ik heb daar mijn twijfels over ;) ).

[ Voor 4% gewijzigd door Tortelli op 17-06-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dat zou met de docker --device optie moeten kunnen. Ik heb het zelf niet geprobeerd moet ik er wel bij zeggen.

Edit:
Bijvoorbeeld -device=/dev/ttyUSB0.

[ Voor 16% gewijzigd door technorabilia op 17-06-2016 21:41 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:21
nielsicq schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:10:
[...]

Heb nog geen app gevonden die niet werkt waaronder Sonarr, moest sonarr wel opnieuw instaleren.
Kan je me een beetje op weg helpen hoe je dat in moet stellen krijg het maar niet aan de praat... Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
virtua69 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:34:
[...]

Kan je me een beetje op weg helpen hoe je dat in moet stellen krijg het maar niet aan de praat... Alvast bedankt.
Heb sonarr handmatig gestopt. Toen DSM 6.0 geinstaleerd. Handmatig sonarr weer opgestart en het werkte. Eventueel rebooten helpt ook.

Lukt dit niet dan kun je sonarr en mono verwijderen en rebooten. Daarna mono instaleren en rebooten. Daarna Sonarr instaleren en rebooten.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Iemand die hier virtualbox gebruikt? Wanneer ik een vm open in remote desktop, werkt mijn muis raar, hij volgt niet precies de muis van mijn mac. Ook kan ik in windows 10 (vm) de resolutie niet hoger zetten dan 1600x1200.

Is er een mogelijkheid dat de muis van de vm precies de muis van mijn mac volgt? En de zelfde resolutie als mijn mac gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 14:57
@ Sweebee,

Heb je de virtualbox tools (drivers), al geïnstalleerd op de desbetreffende VM ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:21
nielsicq schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Heb sonarr handmatig gestopt. Toen DSM 6.0 geinstaleerd. Handmatig sonarr weer opgestart en het werkte. Eventueel rebooten helpt ook.

Lukt dit niet dan kun je sonarr en mono verwijderen en rebooten. Daarna mono instaleren en rebooten. Daarna Sonarr instaleren en rebooten.
ik bedoel in docker he, heb sonarr gedownload , toen mappen toegewezen in de setup zoals series download en config , mono ook los gedownload die gekoppeld aan sonarr, maar als ik opstart gebeurt er niks, zo lastig info op het web er over te zoeken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Nu online
Ik ben een beetje aan het stoeien met NZBget icm een synology DS216 Play.

Ik heb alle paths goed ingevoerd in de config en krijg ook geen fout meldingen.

Als ik een NZB toevoeg wordt het bijbehorende bestand netjes gedownload, maar het is vervolgens NIET te vinden in het pad waar het terecht moet komen.

Ook met Winscp ingelogd op mijn Synology om te kijken of het wellicht ergens anders terecht is gekomen, maar geen enkel gedownload bestand is te vinden ?

Ik snap er niets van.

Mis ik een instelling of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
FlorisVN schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:46:
@ Sweebee,

Heb je de virtualbox tools (drivers), al geïnstalleerd op de desbetreffende VM ??
Thx! Dat was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Noppesnada schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:25:
Ik snap er niets van.

Heb je wel absolute paden gebruikt?

Ik vermoed van niet, en dat je download nu in de @appstore van nzbget folder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Noppesnada schreef op zondag 19 juni 2016 @ 13:25:
Als ik een NZB toevoeg wordt het bijbehorende bestand netjes gedownload, maar het is vervolgens NIET te vinden in het pad waar het terecht moet komen.

Wat heb je als pad ingevuld?

Als je gedeelde map 'downloads' heet dat moet je het volgende invoeren:
/volume1/downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Nu online
SmiGueL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:06:
[...]

Wat heb je als pad ingevuld?

Als je gedeelde map 'downloads' heet dat moet je het volgende invoeren:
/volume1/downloads
Ik heb het volgende pad

/volume1/Download

ik heb de handleiding van snelrennen gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Noppesnada schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:32:
Ik heb het volgende pad

/volume1/Download

ik heb de handleiding van snelrennen gevolgd.
Maar heb je op je NAS dan wel een map die 'Download' heet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Nu online
SmiGueL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 21:42:
[...]

Maar heb je op je NAS dan wel een map die 'Download' heet? 8)7
Uiteraard, en ingesteld met de juiste rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 11:55
Iemand ervaring met debian chroot package?
Als ik nu van alles installeer via debian chroot en ik verwijder het weer ben ik dan alle installed apps ook kwijt incl hun data, hou ik geen vervuild systeem over dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Noppesnada schreef op zondag 19 juni 2016 @ 23:10:
[...]

Uiteraard, en ingesteld met de juiste rechten.
Ik weet niet hoe je bestanden wilt benaderen, maar linux is hoofdlettergevoelig.
Zo eindigde ik jaren terug met een map /volume1/downloads en een map /volume1/Downloads.

Als ik jou was zou ik met telnet dmv het find commando gewoon eens een op zoek gaan naar je downloads.

Iets als: find . -iname zoekterm
en dan dus zoekterm vervangen door een woord waarnaar je zoekt.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 20-06-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Nu online
job schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:07:
[...]

Ik weet niet hoe je bestanden wilt benaderen, maar linux is hoofdlettergevoelig.
Zo eindigde ik jaren terug met een map /volume1/downloads en een map /volume1/Downloads.

Als ik jou was zou ik met telnet dmv het find commando gewoon eens een op zoek gaan naar je downloads.

Iets als: find . -iname zoekterm
en dan dus zoekterm vervangen door een woord waarnaar je zoekt.
vaag...

Ik heb de mappen welke NZBget niet kon maken/vinden verwijderd (deze had ik voordat ik mijn nas helemaal optuigde ingericht). NZBget ook verwijderd en opnieuw geinstalleerd waarbij ik de mappen heb aan laten maken door NZBget en nu werkt het wel.

Lijkt dus een rechten probleem, maar dat heb ik helemaal ingesteld (meerdere keren gecontroleerd).

Vooralsnog lijkt het dus te werken. Zal nog eens wat verder testen. Bijna alles wat sickrage vindt wordt via Transmission binnen gehaald, NZBget hangt er maar een beetje werkeloos bij ;)
Pagina: 1 ... 42 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.