[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 29 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

pven schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:26:
SickBeard laat het volgende zien:
'Unknown current version number: If you've never used the Sick Beard upgrade system before then current version is not set.— Update Now'

Gezien eerdere ervaringen uit het verleden durf ik niet op update te klikken. Kan dat tegenwoordig al wel? Als in: na de update werkt SickBeard nog steeds?
Het heeft altijd al gekund. Ik heb er nog nooit een probleem mee gezien.

Ik update iedere keer zodra hij het meldt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:11
Ik heb sinds kort een synology nas en sinds vandaag een smart tv. Op m'n synology heb ik media server draaien en ik selecteer een blueray film via m'n tv.
Ik kan echter geen audio kanaal selecteren. Zit nu naar een film te kijken met commentaar van de makers... Hoe kan ik een audiosignaal selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:02
Russel88 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 17:54:
Ik heb sinds kort een synology nas en sinds vandaag een smart tv. Op m'n synology heb ik media server draaien en ik selecteer een blueray film via m'n tv.
Ik kan echter geen audio kanaal selecteren. Zit nu naar een film te kijken met commentaar van de makers... Hoe kan ik een audiosignaal selecteren?
Dat zal in de handleiding van je Smart TV moeten staan, heeft niks met de package te maken.
Hou er ook rekening mee dat niet iedere Smart TV een DTS geluidsignaal ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Kan een Synology dts niet omzetten in een ander formaat?
Op mijn tv heb ik idd geen geluid in dts films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Russel88 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:44:
Kan een Synology dts niet omzetten in een ander formaat?
Op mijn tv heb ik idd geen geluid in dts films.
Volgens mij kan deze package dat fixen FFmpeg with DTS SPK

Lees je wel ff in in wat het precies wel/niet doet, want mogelijk ondersteund je TV app het niet..

[ Voor 45% gewijzigd door SmiGueL op 16-12-2014 21:37 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:18
FloRadix schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:46:
[...]

zelf nog niet geïnstalleerd, laat maar weten als het jou gelukt is
http://www.breekeenbeen.n...-x86-synology-with-monit/
Niet ik maar Cytec heeft het vandaag even geregeld, is wel wat uitleg bij nodig.

Even deze repo aan DSM toevoegen (wat nog best een geinige is, zag bv aan trakt.tv sync direct vanuit DSM) http://cytec.us/spk/

En deze Monit package instructies lezen
so how does this work currently:

if you install it asks you for a user/password for accessing the web ui later. thats everything for now.
you then have to ssh into your DS (as root) and manually configure the package to your needs.

for that reason there is a folder called /usr/local/monit/var/monit.d/ and currently everything inside this folder gets imported into the default config

in my case i have several files in this folder containing configs for example:
/usr/local/monit/var/monit.d/sickbeard contains the following lines:

#check sickbeard is running
check process SickBeard with pidfile /usr/local/sickbeard-custom/var/sickbeard-custom.pid
start program = "/var/packages/sickbeard-custom/scripts/start-stop-status start"
stop program = "/var/packages/sickbeard-custom/scripts/start-stop-status stop"
if failed host localhost port 8081 then restart
if 3 restarts within 5 cycles then timeout
if memory > 110 MB then restart
#done
that does basically ping-check port 8081 and if memory usage is more than 110MB if one of this is true, it restarts SickBeard

default values such as the daemon time (cycle time) and http options are set in /usr/local/monit/var/monitrc the reason why i choose this way was to keep default configuration and service configuration seperate
https://github.com/SynoCo...392#issuecomment-67202152

[ Voor 53% gewijzigd door schumi2004 op 16-12-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
SmiGueL schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:02:
[...]

Volgens mij kan deze package dat fixen FFmpeg with DTS SPK

Lees je wel ff in wat het precies wel/niet doet, want mogelijk ondersteund je TV app het niet..
Bedankt. Werkt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heeft iemand hier ervaring met het activeren van IPv6 in de OpenVPN server? De toelichting in de synology Help is nogal summier en online kan ik er ook bar weinig over vinden. Ik lees dat ik eerst een IPv6 prefix moet toevoegen aan de network interface, maar hoe dat precies in zijn werk zou moeten gaan is me een raadsel.

Ik heb een Sixxs tunnel die termineert op mijn router. De synology krijgt nu een autoconfiguratie adres binnen de prefix die is ingesteld in de router.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
schumi2004 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:02:
[...]

Niet ik maar Cytec heeft het vandaag even geregeld, is wel wat uitleg bij nodig.

Even deze repo aan DSM toevoegen (wat nog best een geinige is, zag bv aan trakt.tv sync direct vanuit DSM) http://cytec.us/spk/

En deze Monit package instructies lezen

[...]

https://github.com/SynoCo...392#issuecomment-67202152
ja inderdaad het werkt goed

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/t03eop.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hier ook. Ben benieuwd of de service daadwerkelijk herstart wordt als ie down is, daar ging het mij voornamelijk om.
Nog geen service down gehad dus even wachten tot het optreed :P
Vind sowieso deze manier van monitoring wel fijn ook op mijn mobiel.

/edit:
Waarom wilde je eigen versie 3.3 ?
De repo zegt dat 5.10.0 de laatste is.

/edit2:
Ah wacht, dat betreft M/Monit, betaalde versie ook nog.
Wat is het verschil?

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 17-12-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
schumi2004 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:04:
[...]

Hier ook. Ben benieuwd of de service daadwerkelijk herstart wordt als ie down is, daar ging het mij voornamelijk om.
Nog geen service down gehad dus even wachten tot het optreed :P
Vind sowieso deze manier van monitoring wel fijn ook op mijn mobiel.

/edit:
Waarom wilde je eigen versie 3.3 ?
De repo zegt dat 5.10.0 de laatste is.

/edit2:
Ah wacht, dat betreft M/Monit, betaalde versie ook nog.
Wat is het verschil?
heb zelf een service manueel gestopt en monit heeft ie terug zelf opgestart

met M/Monit 3.3 heb je een betere gui met grafieken en kun je ook notificaties sturen ie. pushbullet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
FloRadix schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:20:
[...]

heb zelf een service manueel gestopt en monit heeft ie terug zelf opgestart

met M/Monit 3.3 heb je een betere gui met grafieken en kun je ook notificaties sturen ie. pushbullet
Dat notification sturen moet ook wel met een scriptje te doen zijn, als je ook een service kunt herstarten lukt het versturen van notifications via ander script ook wel ;)
Die beter statistieken hoeft voor mij niet persee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
schumi2004 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:25:
[...]

Dat notification sturen moet ook wel met een scriptje te doen zijn, als je ook een service kunt herstarten lukt het versturen van notifications via ander script ook wel ;)
Die beter statistieken hoeft voor mij niet persee.
als het je lukt, dan je mag je script eens delen, een alert via email zou tof zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
FloRadix schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:27:
[...]

als het je lukt, dan je mag je script eens delen, een alert via email zou tof zijn ;-)
Het lijkt mij dat wanneer je de start en stop rules vervangt door een script met hierin de daadwerkelijk start stop rule EN daarbij een trigger voor notification je er al bent.

start program = "/var/packages/sickbeard-custom/scripts/start-stop-status start"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59
job schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:54:
Als het ip van je router al in die range valt is dan zou alleen dat losse ip toevoegen niets meer helpen.

Ben er zelf eens tegenaan gelopen bij het instellen van de firewall.
Hoe en wat kan ik me niet meer herinneren, maar het was wel de oplossing. Als jij echter het ip van de router al toegang geeft weet ik ook geen oplossing voor je.
Ja, het IP van de router valt helaas al binnen de range.

Binnenkort nog maar even weer op zoek naar een oplossing. Wellicht dat ik ineens een ingeving heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
schumi2004 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 13:41:
[...]

Het lijkt mij dat wanneer je de start en stop rules vervangt door een script met hierin de daadwerkelijk start stop rule EN daarbij een trigger voor notification je er al bent.

ondertussen heb ik dit anders opgelost, zie github
https://github.com/SynoCo...392#issuecomment-67330845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dat monit wordt steeds leuker, zit alleen even te stoeien met AutoSub Bootstrapbill, deze heeft geen pid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43
Mag ik iets kleins checken?

Ik zie geen DHCP server meer.. volgens mij was dit gewoon een standaard Synology app...

Zien andere hem nog wel staan?

(zijn er überhaupt mensen die het gebruiken?)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Quakie schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:58:
Mag ik iets kleins checken?

Ik zie geen DHCP server meer.. volgens mij was dit gewoon een standaard Synology app...

Zien andere hem nog wel staan?

(zijn er überhaupt mensen die het gebruiken?)
dhcp package is geintegreerd in de laatste dsm

controle panel --> tab network interface --> selecteer LAN1 of BOND (naargelang uw configuratie)-->edit--> tab dhcp server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
FloRadix schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:13:
[...]

dhcp package is geintegreerd in de laatste dsm

controle panel --> tab network interface --> selecteer LAN1 of BOND (naargelang uw configuratie)-->edit--> tab dhcp server
Thanks,

Ik vind het wel jammer dat ze dat niet zo goed communiceren..Hetzelfde geldt voor time backup. .Dit was een tijdje afwezig maar inmiddels weer te installeren. Dit is ook geïntegreerd.
Je moet er echt tegenaan lopen...

Nu even kijken of het nut heeft.. tot nu toe ben ik niet zo tevreden over de werking van dit soort pakketten. Proxy server, en DNS server gedraaid en had eerder een vertragend gevoel dan dat het wat oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
schumi2004 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:13:
[...]

Dat monit wordt steeds leuker, zit alleen even te stoeien met AutoSub Bootstrapbill, deze heeft geen pid :(
Ben er ook eens mee aan de slag en heb nu Sickbeard draaien en werkt prima. Als ik de service stop dan wordt hij later weer netjes gestart door Monit.

Alleen in Package Center blijft hij de status Stopgezet geven terwijl Sickbeard wel netjes opnieuw gestart is door Monit en daar geeft hij wel netjes de nieuwe status Running weer.
Dat geeft verwarring geven in de status natuurlijk.
Al een keer opnieuw ingelogd in DSM maar probleem blijft.

Als ik hem daar start is hij ook snel klaar dus ergens ziet Package Center niet dat hij weer gestart is.

Ik probeer NZBGet nu ook erbij te zetten maar krijg een foutmelding dat er teveel argumenten gebruikt worden. Iemand een idee om NZBGet te stoppen/starten maar dan met een kortere regel.

Script

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
#check NZBGet is running
check process NZBGet with pidfile /usr/local/nzbget/var/nzbget.pid
    start program = "/usr/local/nzbget/bin/nzbget -D -c /usr/local/nzbget/var/nzbget.conf 2>&1"
    stop program  = "/usr/local/nzbget/bin/nzbget -Q -c /usr/local/nzbget/var/nzbget.conf 2>&1"
    if failed host localhost port 6789 then restart
    if 3 restarts within 5 cycles then timeout
    if memory > 110 MB then restart 
#done

Foutmelding
code:
1
2
[CET Dec 20 14:58:24] error    : 'NZBGet' failed to start (exit status 255) -- /usr/local/nzbget/bin/nzbget: 
FATAL ERROR: Too many arguments

Tevens zie ik nog een fout in de logfile (monit.log) staan na starten van Monit die ik niet weg krijg.
Geen idee of dit ergens van invloed op is. Status is verder wel netjes Running maar hou niet van fouten >:)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[CET Dec 20 13:50:20] debug    : pidfile '/usr/local/monit/var/monit.pid' does not exist
[CET Dec 20 13:50:20] info     : Starting Monit 5.10 daemon with http interface at [0.0.0.0:2812]
[CET Dec 20 13:50:20] info     : Starting Monit HTTP server at [0.0.0.0:2812]
[CET Dec 20 13:50:20] info     : Monit HTTP server started
[CET Dec 20 13:50:20] info     : 'DiskStation' Monit started
[CET Dec 20 13:50:20] debug    : Processing postponed events queue
[CET Dec 20 13:50:20] debug    : Cannot open proc file /proc/4766/stat -- No such file or directory
[CET Dec 20 13:50:20] debug    : system statistic error -- cannot read /proc/4766/stat
[CET Dec 20 13:50:20] debug    : Cannot open proc file /proc/4905/stat -- No such file or directory
[CET Dec 20 13:50:20] debug    : system statistic error -- cannot read /proc/4905/stat

[ Voor 72% gewijzigd door MikeOO op 20-12-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
schumi2004 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 20:13:
[...]

Mogelijk dat je dat via onderstaand kan oplossing
http://mmonit.com/wiki/Monit/FAQ

en dan
Q: I have a program that does not create its own pid file. Since monit requires all programs to have a pid file, what do I do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfbloedNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 17:12
Tweakers,
Ik heb zojuist SB Mr-orange van mijn Synology DS112J verwijderd middels package centre. Nu wil ik Sickrage installeren (,middels het 10 stappenplan), alleen geeft ie aan dat hij SB Custom niet kan installeren..
Ben ik iets vergeten te verwijderen alvorens je kan overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Ik heb wel eens meegemaakt dat er bij het verwijderen van een package een poort bezet bleef. mijn syno opnieuw starten was dan de oplossing.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 20-12-2014 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfbloedNL
job schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:22:
Ik heb wel eens meegemaakt dat er bij het verwijderen van een package een poort bezet bleef. mijn syno opnieuw starten was dan de oplossing.
Helaas, meerdere malen opnieuw opgestart. Geen succes.

Het vreemde is dat SB (niet- custom) gewoon installeerd. Het ziet er imo dan uit dat hij SB-custom gewoon niet kán installeren. Op het moment van het installatieproces staat de fork van Mr_orange nog ingevuld.

Is er een database oid wat verwijderd moet worden om SB daadwerkelijk volledig te wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Welke foutmelding geeft hij? Bij mij wilde hij niet installeren omdat ik AutoSub geïnstalleerd heb staan, en die poort 8083 in gebruik heeft. Dat moet je in een paar bestanden veranderen in een andere poort, en dan kan je ineens wel installeren.
Op dezelfde manier kan ik me wel voorstellen dat een paar standaard bestanden van Sickbeard al staan op de plek waar SB custom ook bestanden neer wil zetten, en dat hij dat dan gewoon niet wil doen. Je moet dus even uitzoeken waar SB zijn bestanden opslaat (buiten @appstore/sickbeard), en ze daar misschien weghalen. Ik zou wel de database ergens opslaan. Als je die nog weer kan gebruiken, scheelt het een boel instelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MikeOO schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:42:
[...]

Mogelijk dat je dat via onderstaand kan oplossing
http://mmonit.com/wiki/Monit/FAQ

en dan
Q: I have a program that does not create its own pid file. Since monit requires all programs to have a pid file, what do I do?
+1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
HalfbloedNL schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:04:
Tweakers,
Ik heb zojuist SB Mr-orange van mijn Synology DS112J verwijderd middels package centre. Nu wil ik Sickrage installeren (,middels het 10 stappenplan), alleen geeft ie aan dat hij SB Custom niet kan installeren..
Ben ik iets vergeten te verwijderen alvorens je kan overstappen?
Git package geïnstalleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfbloedNL
Kozz schreef op zondag 21 december 2014 @ 00:51:
[...]

Git package geïnstalleerd ?
Ja, ik gebruikte SB namelijk al (Mr_orange). Kan ik GIt verwijderen en opnieuw installeren zonder dat Couchpotato daar last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
HalfbloedNL schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:30:
[...]

Ja, ik gebruikte SB namelijk al (Mr_orange). Kan ik GIt verwijderen en opnieuw installeren zonder dat Couchpotato daar last van heeft?
Ik kom van SickBeard af en die had geen GIT package nodig, terwijl SickRage en kennelijk de The PirateBay versies dat wel hebben.

Je kan helaas GIT niet zomaar verwijderen zonder de afhankelijke packages eerste te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kozz schreef op zondag 21 december 2014 @ 11:41:
[...]

Ik kom van SickBeard af en die had geen GIT package nodig, terwijl SickRage en kennelijk de The PirateBay versies dat wel hebben.

Je kan helaas GIT niet zomaar verwijderen zonder de afhankelijke packages eerste te verwijderen.
Volgens mij zit het anders. Het pakket GIT is een truc om het simpel mogelijk te maken vrijwel elke variant van Sickbeard te kunnen installeren zonder dat daarvoor eerst een aparte package gemaakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2014 @ 12:40:
[...]

Volgens mij zit het anders. Het pakket GIT is een truc om het simpel mogelijk te maken vrijwel elke variant van Sickbeard te kunnen installeren zonder dat daarvoor eerst een aparte package gemaakt moet worden.
Dat is waar, alleen Synology Package Manager geeft een melding dat je eerst de software die op GIT draait moet verwijderen. Misschien dat het via SSH wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kozz schreef op zondag 21 december 2014 @ 13:02:
[...]

Dat is waar, alleen Synology Package Manager geeft een melding dat je eerst de software die op GIT draait moet verwijderen. Misschien dat het via SSH wel mogelijk is?
Als daar een controle op zit dan zul je inderdaad die software moeten verwijderen. Maar dat moet via Package centre gedaan worden want anders ben je nooit zeker of alles hersteld is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik wil al mijn foto's toevoegen aan DS Photo. Zoals ik het nu zie kan je alleen de folders van je DS toevoegen die daadwerkelijk foto's bevatten, naar subfolders lijkt ie niet te kijken. Zie ik iets over het hoofd?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Heren vraagje,

Ik ben aan het spelen met de Surveillance Station van Synology. Werkt perfect met alle IPcams die ik heb. Alleen nu kwam iemand laatst naar me toe en zei als je een paar oude smartphones hebt tover je die zo om in een IP-Cam.

Dus ik dacht laat ik die oude Iphone4 eens gebruiken. Nu heb ik verschillende Apps gevonden alleen gen enkele die werkt met de Surveillance station. Is er iemand die dit ook wel eens geprobeerd heeft en wel de juiste app heeft kunnen vinden om dit mee mogelijk te maken?

BTW: ik wil best betalen voor een app die dit mogelijk maakt.

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Is er een manier om Python 2.7.* te installeren op m'n DS415+? Geen enkele package repo heeft het erin zitten. Zo kan ik geen Sickbeard etc installeren.

x

• job
repsaj schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:48:
Is er een manier om Python 2.7.* te installeren op m'n DS415+? Geen enkele package repo heeft het erin zitten. Zo kan ik geen Sickbeard etc installeren.
Dan kijk je er toch echt overheen. Elke repository die sickbeard aanbiedt, biedt ook de benodigde packages aan die sickbeard nodig heeft.

edit: ik kan niet lezen :P

[ Voor 31% gewijzigd door job op 25-12-2014 14:03 ]

• repsaj
job schreef op donderdag 25 december 2014 @ 13:56:
[...]

Dan kijk je er toch echt overheen. Elke repository die sickbeard aanbiedt, biedt ook de benodigde packages aan die sickbeard nodig heeft.

[afbeelding]
Nope, niet de DS415+. https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1251

x

• job
Ah, stom van me. Voor de avoton is het er inderdaad nog niet.
De toolchain is in elk geval al beschikbaar, dus packages komen vanzelf.

Een alternatief is de packages downloaden die daar in die zelfde thread gepost zijn, of je compileert ze zelf.

• Kozz
Uit je link:
DISCLAIMER: Install these at your own risk! For all I know, your NAS might go up in smoke as soon as you try to use any of these packages.

Ok, here you go: https://www.dropbox.com/s...kDZY3su_MU5-5TzxWK3a?dl=0

Packages included:
python
nzbget
nzbdrone
sabnzbd
transmission
git
sickbeard
couchpotato

Mono is notably missing, which I believe is a requirement for nzbdrone. I'm having some issues getting it to compile; I'll try again later.
Deze packages werken wel. Handmatig installeren via de package manager.

Verwijderd

En anders staat vrijwel alles voor de DS415+ hier: http://ds415p.myds.me:5555/fbsharing/uiGt9rSu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Is er een package of iets te installeren waarmee het geluid van een laptop of pc direct wordt doorgestuurd naar een usb geluidskaart op een Synology? Audio station werkt al perfect, maar soms zou het wel erg fijn zijn gewoon een youtubefilmpje of iets dergelijks af te kunnen spelen via de soundcard op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 18:40:
Is er een package of iets te installeren waarmee het geluid van een laptop of pc direct wordt doorgestuurd naar een usb geluidskaart op een Synology? Audio station werkt al perfect, maar soms zou het wel erg fijn zijn gewoon een youtubefilmpje of iets dergelijks af te kunnen spelen via de soundcard op de NAS.
Het ontgaat mij wat het nut is om iets rechtstreeks op een NAS af te spelen. Je kunt er (wellicht) hooguit een soundtrack via USB aansluiten, vervolgens zul je dat in Linux moeten installeren en bedienen zul je vanaf een PC o.i.d. moeten doen.

Gewoon vanaf PC o.i.d. de file aanklikken en muziek op afspelend apparaat beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:23:
Ik wil al mijn foto's toevoegen aan DS Photo. Zoals ik het nu zie kan je alleen de folders van je DS toevoegen die daadwerkelijk foto's bevatten, naar subfolders lijkt ie niet te kijken. Zie ik iets over het hoofd?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 19:10:
[...]

Het ontgaat mij wat het nut is om iets rechtstreeks op een NAS af te spelen. Je kunt er (wellicht) hooguit een soundtrack via USB aansluiten, vervolgens zul je dat in Linux moeten installeren en bedienen zul je vanaf een PC o.i.d. moeten doen.

Gewoon vanaf PC o.i.d. de file aanklikken en muziek op afspelend apparaat beluisteren.
Hetzelfde nut als mensen hebben voor gebruiken van de audio station package. In mijn specifieke geval is het fijn gewoon draadloos in de keuken muziek te kunnen luisteren en besturen op de actieve boxen die aan de NAS hangen, waarvan een deel via youtube/spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Heb je ook BTSync en Owncloud? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Soms als ik iets download met sabnzbd, dan worden de bestanden niet uitgepakt. Extensies van de bestanden bestaan uit cijfers, echter zit er geen .rar bij. Met 7zip kannik ze wel openen. Bestaat er een package waarmee ik ze alsnog kan uitpakken? .0 hernoemen naar .rar en daarna uitpakken werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opi schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:24:
[...]

Heb je ook BTSync en Owncloud? :)
Nee, maar veel pakketten kun je vrij makkelijk zelf aanpassen door (in de spk) de "arch=" te wijzigen in "arch=avoton". Zie https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1251

En anders even wachten tot alles is aangepast. Zal niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Russel88 schreef op zondag 28 december 2014 @ 09:00:
Soms als ik iets download met sabnzbd, dan worden de bestanden niet uitgepakt. Extensies van de bestanden bestaan uit cijfers, echter zit er geen .rar bij. Met 7zip kannik ze wel openen. Bestaat er een package waarmee ik ze alsnog kan uitpakken? .0 hernoemen naar .rar en daarna uitpakken werkte niet.
Raar, ik heb daar nog nooit last van gehad. Of het is 100% goed en wordt uitgepakt, of hij kan het niet volledig binnen halen en je krijgt een foutmelding. Krijg je een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Er is een Nagios package beschikbaar voor Synology
http://nagrestconf.smorg.co.uk/synagios.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nice, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 07:42
Is er ergens een package waarmee ik een USB poort over het internet kan benaderen. Ik wil een dongel in de synology stoppen en dan via het netwerk benaderen. Met USB Network Gate kan dat. Je zet dan een 1 op 1 verbinding met de dongel op. De dongel kan gewoon slechts 1 applicatie bedienen, maar hoeft niet fysiek in de computer te zitten. Voordeel is dat bij verschillende werklocaties de dongel niet meer telkens in je broekzak zit.
Er is wel een versie voor linux beschikbaar, maar volgens mij kan je dat niet op de synology installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Hi,
Is het volgende theoretisch mogelijk?
NAS staat op externe locatie met VPN server aan.
MacBook connect ik met VPN thuis naar de NAS, dus kan ik bij de bestanden.
Maar kan ik ook de NAS waarmee ik connect deel laten nemen aan het thuisnetwerk, zodat de TV de films/foto's enzo kan zien? Op tv zelf zit geen VPN client natuurlijk ;p

[ Voor 12% gewijzigd door repsaj op 29-12-2014 02:17 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf je MacBook casten?! Of is dat te simpel gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

repsaj schreef op maandag 29 december 2014 @ 02:16:
Hi,
Is het volgende theoretisch mogelijk?
NAS staat op externe locatie met VPN server aan.
MacBook connect ik met VPN thuis naar de NAS, dus kan ik bij de bestanden.
Maar kan ik ook de NAS waarmee ik connect deel laten nemen aan het thuisnetwerk, zodat de TV de films/foto's enzo kan zien? Op tv zelf zit geen VPN client natuurlijk ;p
Als je een router hebt staan die als vpn client of server kan dienen moet het kunnen lijkt mij. Als de cpu snel genoeg is :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Vraagje; als je sickbeard of couchpotato start met het meegeleverde script dan start deze goed alleen via de webinterface van de synology blijft hij aangeven dat het pakket gestopt is. Iemand enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Willem2 schreef op maandag 29 december 2014 @ 07:37:
[...]

Als je een router hebt staan die als vpn client of server kan dienen moet het kunnen lijkt mij. Als de cpu snel genoeg is :)
Ik gok dat de "Netgear R7000 Nighthawk dual band gigabit smart wifi router AC1900" dat wel heeft. Ik zal ff kijken!

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem2 schreef op maandag 29 december 2014 @ 07:37:
[...]

Hij heeft toch al een VPN-server op de NAS draaien. Dan hoef je m op je router niet nog een keer aan te zetten. Is een keus. Enige wat er dan nu nog in de router moet gebeuren is de juiste poorten doorverwijzen naar de NAS en in de router VPN-passthrough aan te zetten.

Ik doe niet anders dan wat hij wil. Connecten via VPN naar mijn netwerk, en filmpjes via casten afspelen bij vrienden en kennissen.
repsaj schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:10:
[...]

Ik gok dat de "Netgear R7000 Nighthawk dual band gigabit smart wifi router AC1900" dat wel heeft. Ik zal ff kijken!
Je hebt toch al een VPN-server draaien op je NAS? Nu zou je die van de Router ook kunnen gebruiken. Is maar wat je wilt.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2014 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelrock64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-10-2023
Kom er net achter dat de toolchain voor de 215j sinds twee dagen beschikbaar is in spksrc, eindelijk git en python erop kunnen zetten

One of the cowboys from hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,

Wellicht een simpele vraag, maar ik ben er toch een tijdje bezig om het te achterhalen (tot dusverre niet echt succesvol). Ik probeer al een tijdje SabNZB te installeren op mijn DS215J. Geprobeerd met een SPK file, maar werkte niet. Uiteindelijk begrepen dat ik middels http://packages.synocommunity.com een set van packages via Community kan installeren.

Concreet is mijn vraag, ik zie maar 13 programma's onder Community (COPS, Coach Potato, Sick Beard, etc.), maar ik zie SabNZB en NZBget er bijvoorbeeld niet op. Op de Synocommunity site zie ik dat het pakket veel meer applicaties heeft. Doe ik wat verkeerd? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelrock64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:59:
Dag allen,

Wellicht een simpele vraag, maar ik ben er toch een tijdje bezig om het te achterhalen (tot dusverre niet echt succesvol). Ik probeer al een tijdje SabNZB te installeren op mijn DS215J. Geprobeerd met een SPK file, maar werkte niet. Uiteindelijk begrepen dat ik middels http://packages.synocommunity.com een set van packages via Community kan installeren.

Concreet is mijn vraag, ik zie maar 13 programma's onder Community (COPS, Coach Potato, Sick Beard, etc.), maar ik zie SabNZB en NZBget er bijvoorbeeld niet op. Op de Synocommunity site zie ik dat het pakket veel meer applicaties heeft. Doe ik wat verkeerd? Dank!
Dit heeft ermee te maken dat de 215j gebaseerd is op een nieuwe architectuur waarvoor nog niet alle pakketten beschikbaar zijn. Je hebt nu twee opties, wachten op de developers of zelf compilen dmv spksrc (vereist wat meer handigheid).

One of the cowboys from hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:59:
Dag allen,

Zie post van mij van paar dagen terug. Die github issue is gisteren geüpdatet en daar wordt gezegd dat de packages een dezer dagen erop komen.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Verwijderd schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:03:
[...]

Hij heeft toch al een VPN-server op de NAS draaien. Dan hoef je m op je router niet nog een keer aan te zetten. Is een keus. Enige wat er dan nu nog in de router moet gebeuren is de juiste poorten doorverwijzen naar de NAS en in de router VPN-passthrough aan te zetten.

Ik doe niet anders dan wat hij wil. Connecten via VPN naar mijn netwerk, en filmpjes via casten afspelen bij vrienden en kennissen.

[...]

Je hebt toch al een VPN-server draaien op je NAS? Nu zou je die van de Router ook kunnen gebruiken. Is maar wat je wilt.
Werkt niet.

Wat ik dus wil:
- DS415+ staat extern
- Thuis benader ik die via de MB via VPN
- Ik wil diezelfde NAS ook kunnen benaderen op m'n TV, maar dan moet je de NAS dus echt in je netwerk thuis hebben.
- VPN Passtrought dacht ik aan, maar dat kan de netgear nighthawk ac1900 niet

Is hetgeen ik wil überhaupt mogelijk was meer de vraag? Zoja; tips?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

repsaj schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:26:
[...]

Werkt niet.

Wat ik dus wil:
- DS415+ staat extern
- Thuis benader ik die via de MB via VPN
- Ik wil diezelfde NAS ook kunnen benaderen op m'n TV, maar dan moet je de NAS dus echt in je netwerk thuis hebben.
- VPN Passtrought dacht ik aan, maar dat kan de netgear nighthawk ac1900 niet

Is hetgeen ik wil überhaupt mogelijk was meer de vraag? Zoja; tips?
Het is überhaupt mogelijk :). Ik weet niet wat voor VPN je gebruikt, maar met OpenVPN kan het zeker.
Daarvoor moet je aan de client-kant en aan de server-kant de goede routes op de routers/gateways configureren zodat de twee subnetten elkaar kunnen 'zien'.
M.a.w. als je TV naar de NAS wil, moet de router weten dat hij dat verkeer via het VPN moet routeren. En vice versa, als de NAS wat terugstuurt, dat het via het VPN naar de TV moet.
Probeer eens te googelen op 'VPN site-to-site routing' of iets dergelijks.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

Van plan om de DS2015xs aan te schaffen als vervanging voor mijn DS413 maar ik niet online vinden of de plex media server word ondersteund en zo ja of deze cpu het wel aan kan.
Mijn DS413 is niet krachtig genoeg om te transcoden e.d.

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Surveillance Station van Synology zelf mist volgens mij iets belangrijks; uploaden naar externe server bij beweging. Of zit het ergens verstopt?
Het zou mooi zijn als ik afbeeldingen van beweging naar een externe FTP-server kan uploaden bij beweging.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
repsaj schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:51:
[...]

Zie post van mij van paar dagen terug. Die github issue is gisteren geüpdatet en daar wordt gezegd dat de packages een dezer dagen erop komen.
Voor mijn 415+ zijn inmiddels de meeste community packages beschikbaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:22

tozzke

aka tozzert

Faxe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:19:
[...]

dat is toevallig! voor de mijne ook steeds meer! :+

Alleen zit ik nu al een behoorlijke tijd te stoeien met NZBGet welke niet wil werken.
Zodra ik de newsserver toevoeg, gaat het CPU-gebruik @ DS415+ naar 25% continu (door nzbget).
Sickbeard (nzbdrone lag er eerder vanavond uit, dus kreeg ik sowieso ook niet aan de praat) stuurt netjes een nzb naar NZBGet. Maar vervolgens blijft hij in de queue staan met status 'QUEUED' en dan de nzb file name met daar weer achter 'URL' en vervolgens gebeurt er niks.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2Hh2CuO.png

Handmatig een nzb toevoegen blijft dan weer hangen @ het toevoeg-venster en er verschijnt niets in de queue.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4n3bJar.png

Dus ja.... er komt steeds meer beschikbaar voor deze nieuwe architecture maar nee... niet alles werkt even soepel (of überhaupt) :/
Versie 14.1-14 klapte er zelfs regelmatig uit en de testversie 14.0~r1121-6 doet dat vooralsnog niet maar heeft verder wel dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
pven schreef op zondag 28 december 2014 @ 09:31:
[...]

Raar, ik heb daar nog nooit last van gehad. Of het is 100% goed en wordt uitgepakt, of hij kan het niet volledig binnen halen en je krijgt een foutmelding. Krijg je een foutmelding?
Ik krijg geen foutmelding, maar kom er nu achter dat sommige bestanden toch niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Met NZBGet is tijdens het downloaden de CPU belasting bij mij niet hoger dan tussen de 3 en 8%. Haal alleen nog niet de volledige downloadsnelheid. Blijf op dit moment steken op rond de 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 07:04
I heb filebot gisteren geinstalleerd en het werkte prima. Toen gebeurde er twee dingen. Ik heb het commando hieronder gescheduled (later zag ik dat ik dat wat te simpel had opgelost). En de DSM 5.1-5021 Update 2 kwam binnen en werd geïnstalleerd.

Ik denk dat dit laatste iets kapot heeft gemaakt. Want als ik nu het commando doe: filebot -script fn:artwork.tmdb /volume1/video -r, krijg ik het volgende resultaat (en het werkte eerst wel, het is een copy-paste uit mijn ssh sessie)

Dec 31, 2014 3:25:39 AM net.filebot.media.MediaDetection readMetaInfo
WARNING: Unable to read xattr: null
NullPointerException: java.lang.NullPointerException
java.lang.NullPointerException
at net.filebot.media.MediaDetection.detectMovie(MediaDetection.java:581)
at net.filebot.media.MediaDetection$detectMovie.call(Unknown Source)
at Script1$_run_closure1.doCall(Script1.groovy:31)
at net.filebot.cli.ScriptShellMethods.eachMediaFolder(ScriptShellMethods.java:187)
at Script1.run(Script1.groovy:13)
at net.filebot.cli.ScriptShell.evaluate(ScriptShell.java:61)
at net.filebot.cli.ScriptShell.runScript(ScriptShell.java:82)
at net.filebot.cli.ArgumentProcessor.process(ArgumentProcessor.java:112)
at net.filebot.Main.main(Main.java:170)
Failure (°_°)

Ik kan de xattr issue negeren - hoewel vreemd, want dat stond er eerst ook niet.

Heb de cache en en de preferences gecleared. Ik heb JAVA verwijdered en ge-herinstalleerd. Ik heb filebot verwijderd en hergeinstalleerd. Maar de error blijft. Ik denk dat JAVA het issue is, want de path variabelen lijken niet correct:
export CLASSPATH='.:/var/packages/JavaManager/target/Java/jre/lib'
export JAVA_HOME='/var/packages/JavaManager/target/Java/jre'

Deze verwijzingen bestaan helemaal niet. Ik heb JAVA_HOME ingesteld op /usr/bin - maar weet niet wat in te stellen voor CLASSPATH. I heb CLASSPATH wel geschoond door '.:' te verwijderen, maar dit werkte ook niet. 'java - version' werkt wel (vanaf elke plek) en laat zien :
Java(TM) SE Embedded Runtime Environment (build 1.8.0-b132, headless)
Java HotSpot(TM) Embedded Client VM (build 25.0-b70, mixed mode)

Op sommige fora zie je dat je moet doen 'ln -s /volume1/@appstore/java/bin/java /usr/syno/bin/java', maar dit werkt niet door permission denied. De syno directory, heeft echter geen java entry. Misschien dat dit een issue is, maar ik weet niet hoe ik dit aan moet passen.

Ik snap er geen bal van, gisterenmorgen werkte het als een zonnetje, en nu doet het niets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thalantis schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:58:
Van plan om de DS2015xs aan te schaffen als vervanging voor mijn DS413 maar ik niet online vinden of de plex media server word ondersteund en zo ja of deze cpu het wel aan kan.
Mijn DS413 is niet krachtig genoeg om te transcoden e.d.
Doe processor gaat dat niet of zwaar trekken met 1080P.. Op mijn 415+ doen ze het wel, maar processor belasting zit echt op de 99%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
familyman schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:40:
I heb filebot gisteren geinstalleerd en het werkte prima. Toen gebeurde er twee dingen. Ik heb het commando hieronder gescheduled (later zag ik dat ik dat wat te simpel had opgelost). En de DSM 5.1-5021 Update 2 kwam binnen en werd geïnstalleerd.

Ik denk dat dit laatste iets kapot heeft gemaakt. Want als ik nu het commando doe: filebot -script fn:artwork.tmdb /volume1/video -r, krijg ik het volgende resultaat (en het werkte eerst wel, het is een copy-paste uit mijn ssh sessie)

Dec 31, 2014 3:25:39 AM net.filebot.media.MediaDetection readMetaInfo
WARNING: Unable to read xattr: null
NullPointerException: java.lang.NullPointerException
java.lang.NullPointerException
at net.filebot.media.MediaDetection.detectMovie(MediaDetection.java:581)
at net.filebot.media.MediaDetection$detectMovie.call(Unknown Source)
at Script1$_run_closure1.doCall(Script1.groovy:31)
at net.filebot.cli.ScriptShellMethods.eachMediaFolder(ScriptShellMethods.java:187)
at Script1.run(Script1.groovy:13)
at net.filebot.cli.ScriptShell.evaluate(ScriptShell.java:61)
at net.filebot.cli.ScriptShell.runScript(ScriptShell.java:82)
at net.filebot.cli.ArgumentProcessor.process(ArgumentProcessor.java:112)
at net.filebot.Main.main(Main.java:170)
Failure (°_°)

Ik kan de xattr issue negeren - hoewel vreemd, want dat stond er eerst ook niet.

Heb de cache en en de preferences gecleared. Ik heb JAVA verwijdered en ge-herinstalleerd. Ik heb filebot verwijderd en hergeinstalleerd. Maar de error blijft. Ik denk dat JAVA het issue is, want de path variabelen lijken niet correct:
export CLASSPATH='.:/var/packages/JavaManager/target/Java/jre/lib'
export JAVA_HOME='/var/packages/JavaManager/target/Java/jre'

Deze verwijzingen bestaan helemaal niet. Ik heb JAVA_HOME ingesteld op /usr/bin - maar weet niet wat in te stellen voor CLASSPATH. I heb CLASSPATH wel geschoond door '.:' te verwijderen, maar dit werkte ook niet. 'java - version' werkt wel (vanaf elke plek) en laat zien :
Java(TM) SE Embedded Runtime Environment (build 1.8.0-b132, headless)
Java HotSpot(TM) Embedded Client VM (build 25.0-b70, mixed mode)

Op sommige fora zie je dat je moet doen 'ln -s /volume1/@appstore/java/bin/java /usr/syno/bin/java', maar dit werkt niet door permission denied. De syno directory, heeft echter geen java entry. Misschien dat dit een issue is, maar ik weet niet hoe ik dit aan moet passen.

Ik snap er geen bal van, gisterenmorgen werkte het als een zonnetje, en nu doet het niets 8)7
DSM downgraden en kijken of probleem verholpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 07:04
Ik zou wel willen downgraden, maar weet niet hoe dat moet. Trouwens, ik begreep dat de update vrij belangrijk was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Faxe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:19:
[...]

Welke community gebruik je? Ik zie heel veel nog niet zoals nzbget, sabnzbd, python, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Ik gebruik SynoCommunity: http://packages.synocommunity.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Thx. Die gebruik ik ook. Na opnieuw toevoegen zie ik ze nu ook. Me happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses als dit een Jip en Janneke vraag is. Ik heb sinds vandaag SabNZB werkend kunnen krijgen op mijn NAS (DS215j) en ik zie dat mijn snelheid minimaal is gehalveerd (download nu op 2.3MB/s terwijl dit vroeger richting 7MB/s was als ik niet via de NAS download, maar rechtstreeks via laptop).

Is er een verklaring waarom dit is (wellicht bepaalde instellingen verkeerd ingesteld?). Tevens zag ik bij Downoad Station dat hij meerdere NZB files tegelijk kan downloaden, terwijl SbNZB maar telkens 1 pakt (dus download altijd de 1e in de rij en gaat pas naar de 2e zodra de 1e volledig binnen is). Mis ik wat? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
sabnzbd is een stuk zwaarder dan download station of nzbget.
Als je sneller wilt met je 215j zou ik eens naar nzbget kijken (of download station).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
Ik heb Photo Station 6 gebruikt om mijn library op te plaatsen. Maar wanneer ik video's afspeel in mijn browser, dropt de frame rate aanzienlijk. Maar wanneer ik die file zelf handmatig open via de finder, dan is hij wel in orde. Hetzelfde met de DS Photo app. Iemand een idee waaraan dat zou kunnen liggen? Zelfs mijn video's van moijn iPhone worden zo gecapped

[ Voor 8% gewijzigd door pina op 01-01-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

repsaj schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:20:
Surveillance Station van Synology zelf mist volgens mij iets belangrijks; uploaden naar externe server bij beweging. Of zit het ergens verstopt?
Het zou mooi zijn als ik afbeeldingen van beweging naar een externe FTP-server kan uploaden bij beweging.
Is ook al eens aangeslingerd in internationale forum, maar helaas geen antwoord/oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 12:16:
Excuses als dit een Jip en Janneke vraag is. Ik heb sinds vandaag SabNZB werkend kunnen krijgen op mijn NAS (DS215j) en ik zie dat mijn snelheid minimaal is gehalveerd (download nu op 2.3MB/s terwijl dit vroeger richting 7MB/s was als ik niet via de NAS download, maar rechtstreeks via laptop).

Is er een verklaring waarom dit is (wellicht bepaalde instellingen verkeerd ingesteld?). Tevens zag ik bij Downoad Station dat hij meerdere NZB files tegelijk kan downloaden, terwijl SbNZB maar telkens 1 pakt (dus download altijd de 1e in de rij en gaat pas naar de 2e zodra de 1e volledig binnen is). Mis ik wat? Dank!
Wat bij mijn DS213j veel snelheid kost is SSL. Met de standaard poort werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:01
repsaj schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:20:
Dat zit toch wel in je camera, zelfs in goedkope foscams zit dat al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Zijn zelfs meerdere oplossingen voor.
je kan Surveillance Station clusteren via HA. Je kan de videodata share los repliceren en je kan de data op de share ook backuppen of gescript uploaden waar je maar wilt. Je kan ook erbij een backup van je Surveillance Station config en recordview doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

DukeBox schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:53:
[...]
Zijn zelfs meerdere oplossingen voor.
Backuppen en repliceren zijn IMHO niet de oplossingen die gezocht worden ; nl onmiddellijk de beelden op een share op een andere locatie opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Goner schreef op vrijdag 02 januari 2015:
onmiddellijk de beelden op een share op een andere locatie opslaan.
Dat doet repliceren.

[ Voor 80% gewijzigd door DukeBox op 02-01-2015 23:22 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Correct me if I'm wrong, maar repliceren zal pas lukken als het video-bestand gesloten wordt, dus als de opname klaar is ? OK, het zal niet om veel tijd gaan, maar het kan in dit geval belangrijk zijn ...

[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 03-01-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Na installatie van HTPC Manager op een DS415+ lukt het niet een koppeling aan te brengen met de laatste versie van Sickbeard. Heeft iemand dit draaiend?

De instellingen die worden gebruikt zijn:
IP / Host - localhost
Port - 8081
Basepath - /sickbeard
Api key - <key zoals gegenereerd door Sickbeard>
Use SSL - uitgevinkt

[ Voor 4% gewijzigd door Opi op 07-01-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Opi schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:31:
Na installatie van HTPC Manager op een DS415+ lukt het niet een koppeling aan te brengen met de laatste versie van Sickbeard. Heeft iemand dit draaiend?

De instellingen die worden gebruikt zijn:
IP / Host - localhost
Port - 8081
Basepath - /sickbeard
Api key - <key zoals gegenereerd door Sickbeard>
Use SSL - uitgevinkt
Logfile controleren van HTPC Manager om te zien of hier iets in staat wat er fout gaat.
Klopt het basepath wel van Sickbeard. Mogelijk moet je het volledige pad invullen bv /volume2/@appstore/sickbeard-custom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 13:08
Heeft iemand Mono 3.6 of hoger en NZBDrone/Sonarr op een DS415play aan de praat?

Of wellicht een goed alternatief weet hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 20:45
GeeMoney schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:28:
Heeft iemand Mono 3.6 of hoger en NZBDrone/Sonarr op een DS415play aan de praat?

Of wellicht een goed alternatief weet hiervoor?
Sonarr heb ik aan de praat gekregen, alleen ik ben nog niet zo ver dat hij automatisch download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 13:08
larsiey schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:55:
[...]

Sonarr heb ik aan de praat gekregen, alleen ik ben nog niet zo ver dat hij automatisch download.
Hoe kom je aan de mono package?
In de repos zie ik alleen maar versie 3.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 20:45
GeeMoney schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:39:
[...]

Hoe kom je aan de mono package?
In de repos zie ik alleen maar versie 3.4?
Ik heb deze tutorial gevolgd: http://mysynology.nl/nzbd...or-sickbeard-installatie/
Ik zie dat daar 3.4 wordt aangegeven maar ik heb echt 3.6 geïnstalleerd volgens mij...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RnF54y5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

Wats'ke beurt:
Sinds de update naar de laatste DSM heb ik in mijn wijsheid besloten, alle software te updaten naar de laatste versie. 1 voor 1, met na elke installatie een re-boot, en een test of alles blijft draaien zoals het hoort.
De allerlaatste update was voor Crashplan 3.6.3 (27) naar 3.6.4.
Die leek te falen, want kreeg een foutmelding, maar in de crashplan logs bleek dat het toch gelukt was.
Voor de laatste update werkte crashplan na behoren, na de update stopt de service op mijn DS213J direct na starten. (ik heb wat google oplossingen geprobeerd ivm de problemen met 3.6.4., maar geen oplossing helaas)

Wat ik nu wil is de "oude 3.6.3 (27)" terug installeren (om te kijken of dit het probleem oplost), echter vind ik deze niet op de bekende plekken (en geen back-up van gemaakt 8)7 ).
Ik heb al enige tijd via google gezocht de termen: 3.6.3, synology, DSM, crashplan, (in diverse combo's) etc etc
ook: http://packages.pcloadletter.co.uk/downloads/old/ met daarin de juiste SPK file geeft een foutmelding tijdens installen (verkeerde path oid).

Mijn vraag:
Wie heeft er nog de vorige versie?
mijn redenatie is: als 3.6.3. wel werkt; ligt het aan crashplan, werkt die niet; dan moet ik verder zoeken in de instelllingen en de andere ge-update software

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
gebruik hier zelf 3.6.4 op mijn synology met laatste DSM.
Werkt prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

Buzzie schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:44:
gebruik hier zelf 3.6.4 op mijn synology met laatste DSM.
Werkt prima?
Heb jij ook java en de andere packages ge-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
ricardo246 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:49:
[...]

Heb jij ook java en de andere packages ge-update?
Alles is bij mij up to date....alleen Sonarr heeft een update maar is alleen voor een icoontje en ik ben door de automatische updates toch al verder dan die versie......en Java 7 heeft een update.
verder valt er niets te updaten bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hier, een nog betere link :P De wiki van Sonarr, welke up-to-date is: https://github.com/Sonarr/Sonarr/wiki/Installation#synology.
SynoCommunity heeft vanaf begin dit jaar de nieuwste packages voor Mono en Sonarr in de repository staan. Mocht je ze niet zien, controleer dan of beta packages aangezet zijn in de settings van Package Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Nu online

ricardo246

Life's what you make it!

Buzzie schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:52:
[...]

Alles is bij mij up to date....alleen Sonarr heeft een update maar is alleen voor een icoontje en ik ben door de automatische updates toch al verder dan die versie......en Java 7 heeft een update.
verder valt er niets te updaten bij mij
Helder, het moet dus werken.
Ik heb zojuist de front end ge-update (op mijn normale desktop) naar versie 3.70 en die blijft nu niet meer hangen (de config file wijst nog steeds naar mijn NAS met het juiste IP adres). Ik heb de back-end (mijn synology) weer ge re-boot, misschien moeten ze eerst even de handen schudden.........

Pagina: 1 ... 29 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.