[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 28 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Morning all... Heeft iemand al z'n Sabnzbd package geupdate? Ik zojuist, maar hij weigert nu te starten. Ben niet thuis dus kan niet analyseren waarom het mis gaat...

Maar pas dus op, wellicht bevat de nieuwe package een foutje, of wellicht ligt het aan mij :)

(edit) package komt van SynoCommunity

[ Voor 7% gewijzigd door M-Opensource op 14-11-2014 08:52 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
net geupdate, en het werkt bij mij prima....
bromolow package voor de DS3611xs

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 21:57
Sinds DSM5.1 is het zoeken in Audio Station verandert in zoeken in categorieën.

Als ik nu bijvoorbeeld zoek op 'Elvis', dan krijg ik een aantal resultaten als blokken onder 'Op artiest' en een lijst met nummers onder 'Op nummer'.
Eventuele resultaten van 'artiest' staan niet ook onder 'nummer', ondanks dat die misschien wel in de filename staat.

Vervolgens moet ik onder 'artiest', het juiste blok kiezen, waarna ik verplicht een album moet kiezen, waarna ik uiteindelijk de lijst krijg van de nummers (maar dan alleen die specifieke artiest + album).

Omdat de ID3 info niet altijd klopt, en ik het gewoon onhandig vind, wil ik gewoon een resultatenlijst met alle resultaten (artiest, album of titel) die 'Elvis' bevatten.

Ik krijg het in de instellingen niet gevonden. Iemand die weet hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Hey allemaal,

Ik sta op het punt om over te stappen van GoogleDrive naar OneDrive. Vooral vanwege de heel ruime opslag, Microsoft Office erbij, en de lage prijs van € 8.25 per maand.

Momenteel hou ik mijn clouds (DropBox, GoogleDrive en Onedrive) synced met mijn DS via Cloudsync.

Om wat dingen te testen heb ik de uploadsnelheid gemeten, en die valt bij OneDrive heel erg tegen.
Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen, of is dit inherent aan OneDrive?

DS412+, 4 x 2 TB, Ziggo 180/18.
Beide kregen (een voor een) dezelfde folder voorgeschoteld met ruim 3GB aan bestanden, zowel klein als groot. Er vonden op dat moment geen andere dingen plaats op de DS en de plaatjes hieronder zijn over klein half uur gemeten. Die vlakke is Onedrive, de betere is GoogleDrive.

DSM is helemaal up-to-date.

https://www.dropbox.com/s...mance%20OneDrive.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...ormance%20GDrive.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Zojuist ook een update van SABnzbd (nu versie 0.7.19 van SynoCommunity) gedaan. Werkt op zich goed, echter ervaar wel een "klein" probleem

Als ik SABnzbd benader vanuit het "startmenu" van DSM5.1 dan opent ie
http://IPADRES:5000/webman/3rdparty/sabnzbd/sabnzbd.cgi
Met een HTTP 500 blanco pagina in beeld.

Open ik SABnzbd via http://IPADRES:8080/ dan gaat het wel gewoon goed.

Waarom opent ie dan niet goed vanuit het "startmenu"?

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Jeronimo78 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 23:04:
Zojuist ook een update van SABnzbd (nu versie 0.7.19 van SynoCommunity) gedaan. Werkt op zich goed, echter ervaar wel een "klein" probleem

Als ik SABnzbd benader vanuit het "startmenu" van DSM5.1 dan opent ie
http://IPADRES:5000/webman/3rdparty/sabnzbd/sabnzbd.cgi
Met een HTTP 500 blanco pagina in beeld.

Open ik SABnzbd via http://IPADRES:8080/ dan gaat het wel gewoon goed.

Waarom opent ie dan niet goed vanuit het "startmenu"?
Oh...dan hebben we die config nooit aangepast... 8)7
Met deze setup is het mogelijk om de poort van SAB te wijzigen, terwijl de desktop link dan toch blijft werken. Dat ondersteunen we al een hele tijd niet meer, mede omdat Perl een los package is geworden, en we niet daarvan afhankelijk wilden zijn (het blijft wel werken, daar niet van). Ik zal de source maar eens updaten dan...

Als je het Perl package installeert zou het moeten werken (iig werkt dat met 4.x en 5.0). Zou je kunnen laten weten of dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Ik heb Perl altijd al geinstaleerd gehad (als je dat package met die kameel bedoelt. Mijn versie is 5.18.4-0018.
Reboot al gedaan, maar dat helpt ook niet.

De folder waar SABnzbd in staat is vlgns mij wel met een .htaccess beveiligd. Kan het daar aan liggen?

[ Voor 25% gewijzigd door Jeronimo78 op 15-11-2014 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik weet niet waar je die .htaccess dan hebt neergezet: SAB maakt gebruik van een eigen interne webserver?
Maar ja, Perl is het juiste package. Mogelijk wordt het probleem veroorzaakt door AppArmor, die is wat streng. Ik werk nog met 5.0, dus ik kan dat niet testen. Ik weet dat je AppArmor kunt uitzetten via CLI, moet je even zoeken naar het juiste commando.

Je kunt dan nog twee dingen doen: de correcte link opslaan als favoriet ed, en de ingebouwde link laten voor wat het is, of je moet het bestand wijzigen wat die snelkoppeling neerzet:
/usr/local/sabnzbd/app/config.
Verwijder de regel
code:
1
 "url": "3rdparty/sabnzbd/sabnzbd.cgi",

en zet daar deze regels voor terug:
code:
1
2
3
"protocol": "http",
"port": "8080",
"url": "/",

Let op de inspringing, 12 spaties oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
Sorry, dat van die .htaccess klopt niet, dat is gewoon de standaard sabnzbd beveiliging.

Ik heb dat laatste gedaan (config) aangepast, en dat werkt als een speer, thnx :) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41

evol

hello world

Zarafa vraagje:

Ik heb de volgende users op synology aangemaakt:
jan
piet

Zarafa ingericht voor jan@domeinA.nl
Dit werkt prima via mailserver en postfix.

Nu heeft jan ook een mail adres jan@domeinB.nl, en ook bestaat piet@domeinB.nl en piet@domeinC.nl
Kan ik domein B en C ook door Zarafa laten afhandelen middels postfix?

En hoe krijg ik het dan voor elkaar dat de gebruiker dit als afzonderlijke mailboxes kan toevoegen in Outlook?
Ik wil dus niet dat alle mail voor jan op domein A en B in 1 inbox komt in Outlook.
Idem voor piet met domein B en C.
Hoe kan je dat scheiden?

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pechvogel7
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik wil graag het admin account uitschakelen.
Nu heb ik aan aantal RSS feeds op het account staan.
is het mogelijk om deze over te zetten naar een andere gebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:25
Cool, in de nieuwste VPN-server package op DSM5.1 kun je nu bij OpenVPN ook zelf de poort en het protocol via de GUI aanpassen. Ik deed het voorheen al via het openvpn.conf bestand, maar dit is nog makkelijker, en blijft bij updates ook behouden.

Ik heb OpenVPN via poort 443 over TCP lopen. Dat is in bijna geen enkele firewall geblokkeerd (omdat HTTPS verkeer ook daarover loopt), dus erg handig om een VPN op te zetten achter een strenge bedrijfsfirewall of publieke hotspot waar bijna alle poorten geblokkeerd zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 12:41
Bij SSH kun je ook via de GUI de port aanpassen, maar daar werkt niet optimaal bij. Ook om vanchter de bedrijfsfirewall een verbinding met mijn NAS te kunnen maken heb ik SSH op port 443 staan. In DSM 5.0 en ouder deed ik dat d.m.v. aanpassen van sshd_config. Als ik in DSM 5.1 via de GUI de SSH port naar 443 aanpas krijg ik een melding (Veldwaarde ongeldig).Ik heb dus alsnog de port aangepast in de sshd_config. Het resultaat is dat de ssd deamon nu naar twee porten luistert: 443 (sshd_config) en 22 (GUI). Omdat port 22 van mijn router dicht staat is dit geen probleem, maar vreemd blijft het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Zojuist mijn 1815+ geconfigureerd.
Wat me opvalt is dat ik dezelfde sources als op mijn 1812+ ingevuld heb, maar veel minder packages krijg te zien.
Sabnzbd e.d. staan er niet tussen.
Kan ik ervan uitgaan dat deze packages er nog niet zijn voor de 1815+ of moet ik ergens anders nog iets veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

In dit topic reageert er alleen maar iemand als het om een download/torrent (Sabsnzd or whatever) package gaat... Zou bijna voorstellen om dat in een apart topic te doen, dan heb je 90% van het topic te pakken en kunnen andere vragen/opmerking hier wel aandacht krijgen...

Maare... zag net dat er in de community packages inmiddels een Exiftool package staat! Dat betekend dat het weer een makkelijker is geworden om een automatisch rename/move script te draaien op bijvoorbeeld de SdCopy functie. (druk je sd-card in je NAS, kopieer automatisch naar SdCopy en een scriptje verplaatst en hernoemd je fotos in de juiste mappen, bijvoorbeeld 2014/01/ met behulp van Exiftool)

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Dromer schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:10:
Sabnzbd e.d. staan er niet tussen.
Kan ik ervan uitgaan dat deze packages er nog niet zijn voor de 1815+ of moet ik ergens anders nog iets veranderen ?
synocommunity heeft nog niet de beschikking over de toolchain voor de avoton architectuur.
Zodra synology de juiste toolchain vrijgeeft komen de packages vanzelf.

Ik kwam op de github pagina van synocommunity wel enkele users tegen die hun eigen packages hebben aangepast, hoever die foutloos werken is mij niet bekend (ze zijn gecompileerd met een ander toolchain. Het kan zijn dat enkele instructies niet goed uitgevoerd worden of dat ze trager zijn dan die gemaakt met de avoton toolchain. En uiteraard is het de vraag wat er exact in die packages zit.

edit: heb de packages even voor je opgezocht https://www.dropbox.com/s...kDZY3su_MU5-5TzxWK3a?dl=0

Maar zoals ik al zij; installeren is op eigen risico.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 18-11-2014 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:51
Die packages werken in ieder geval prima op ds415+. Als je het niet vertrouwt kan je het ook zelf doen. Spk van evansport architecture downloaden vanuit betrouwbare bron en in de INFO file in de spk (wat gewoon een tar file is) de arch regel updaten naar Avoton.
Werkte ook goed voor packages als crashplan en shellinabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Nu online
thx voor de hulp.
Inmiddels heb ik wat packages draaien zonder problemen, het is inderdaad de toolchain.
Wat er precies inzit heb ik niet naar gekeken, immers synocommunity installeer ik ook zonder erbij na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

sverzijl schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:01:
Die packages werken in ieder geval prima op ds415+. Als je het niet vertrouwt kan je het ook zelf doen. Spk van evansport architecture downloaden vanuit betrouwbare bron en in de INFO file in de spk (wat gewoon een tar file is) de arch regel updaten naar Avoton.
Voor BTsync lijkt het niet te werken. Is het jou of iemand anders gelukt om deze package op een dsx15+ draaiend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 20:41
Ik heb een vraagje mbt NZBGet, is het mogelijk om downloads die geen category bevatten alsnog te verplaatsen naar bijvoorbeeld /volume1/films?

Nu komen deze in de tijdelijke map terecht en worden deze niet overgeplaatst.

Via couchpotato en nzbdrone werkt het prima omdat je daaraan dus een category toe kan voegen, maar als je handmatig vanaf de pc een nzb laat downloaden gebeurt dit niet.

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

Ja, bij NZBget kun je tijdens/voor het downloaden de locatie/categorie nog aanpassen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:55
Weet iemand of het mogelijk is om de allerlaatste versie van het Cloudsync package wat beschikbaar is onder DSM 5.1 te installeren op DSM 5.0?

Als ik nu op mijn Xpenology machine kijk zie ik geen update voor het pakket. Wellicht dat er een work around voor is. In de allerlaatste versie zijn namelijk wat sync problemen opgelost.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:05

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Nee, de fs_open_lib is daar te oud voor die bij DSM5 zit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Deagle
elsinga schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:07:
Ja, bij NZBget kun je tijdens/voor het downloaden de locatie/categorie nog aanpassen.
Maar is het niet mogelijk om een nzb zonder categorie automatisch naar een bepaalde map te verplaatsen? Dus zonder zelf een handeling te hoeven verrichten?

• Benji87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 10:10
Deagle schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:33:
[...]

Maar is het niet mogelijk om een nzb zonder categorie automatisch naar een bepaalde map te verplaatsen? Dus zonder zelf een handeling te hoeven verrichten?
Gewoon bij Settings->PATHS de DestDir aanpassen denk ik? Dat geeft aan wat de standaard complete download directory is, voor als er geen categorie is aangegeven.
Moet je alleen wel ff checken dat je niet ergens elders ${DestDir} gebruikt, want die moet je dan ook ff aanpassen...

• Deagle
Ja precies, ik denk dat ik het dan maar op die manier moet doen. Kan op zich ook wel. Thx voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
Probleem: met men eigen domein werkt de HAProxy subdomein forwarding niet.

Telenet heeft de <1024 poorten geopend (eindelijk), dus heb ik mij een domein aangeschaft en dit verwijst naar mijn WAN IP adres. De Synology's IP adres staat ingesteld in de router als DMZ.
Als ik surf naar 'mijnnas.be' kom ik dus uit op de webpagina van mijn syno.

Ik gebruik HAProxy als reverse proxy om alles via de HTTPS poort binnen te krijgen zodat ik bv. via 'https://dsm.mijnnas.be' terecht kom op de admin pagina van mijn DSM. Dit werkt wél voor mijn DDNS via 'https://dsm.mijnnas.synology.me', maar dus niet voor mijn eigen gekocht domein 'mijnnas.be'.

Iemand een idee hoe dit komt en wat ik hieraan kan doen?

Een gelijkaardig probleem: sinds ik de Syno in de DMZ heb geplaatst (het is niet mogelijk om poort <1024 te forwarden op de Telenet router, dus moet ik DMZ gebruiken) werkt de NAT loopback niet meer (het ding dat zorgt dat je vanop je LAN netwerk nog steeds aan je server kan via 'mijnnas.synology.me'.
Om dit op te lossen heb ik de DNS Server package geinstalleerd en een master zone aangemaakt van 'mijnnas.synology.be' dat verwijst naar het lokale IP adres van de Syno. Dit werkt, maar ook enkel zonder de subdomeinen.

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

sverzijl schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:01:
Waar kan ik die packages vinden? Een spk aanpassen vind ik niet zo spannend, maar op de site van synocommunity kan ik nergens downloads vinden. Er is namelijk heel weinig te vinden op het moment voor mijn 1815+

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZaZ schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:55:
[...]

Waar kan ik die packages vinden? Een spk aanpassen vind ik niet zo spannend, maar op de site van synocommunity kan ik nergens downloads vinden. Er is namelijk heel weinig te vinden op het moment voor mijn 1815+
http://ds415p.myDS.me:5555/fbsharing/uiGt9rSu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Hi een vraagje over NZBGET 14.

Ik heb een DS213+ en heb altijd al 99% CPU load gehad als ik download. Hij haalt bijna mn download snelheid. 13-15MB bij een 150 mbit lijn wat prima is. Maar hij gebruikt,geloof ik, maar 1 core.

Maar nu zag ik de optie ParThreads om zodoende meerder cores te gebruiken. Ik heb er mee zitten spelen maar de cpu load blijft 99-100%

Heeft iemand met QorIQ cpu soortgelijke of andere ervaringen met CPU load icm NZBGET?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De parthread functie heeft nul invloed op het downloaden. Het zorgt alleen voor een mogelijke versnelling van het repareren van je rars.

[ Voor 168% gewijzigd door job op 22-11-2014 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heeft niemand last van DS Video die weigert videos af te spelen?

Ik zit op DSM 5.1 en gebruik de laatste versie van DS Video op iOS. Ik kan niet goed herleiden of het sinds de update van DSM 5.1 is of de update van DS Video.

Dacht eerst dat het eventueel aan ChromeCast kon liggen, maar je kan in in DS Video zelf kijken en daar spelen series ook niet meer af.

Iemand een idee?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkilie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Ja dat makes sense idd Job want staat idd wel bij unpacking 8)7

Thanks iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BtM909 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:24:
Heeft niemand last van DS Video die weigert videos af te spelen?

Ik zit op DSM 5.1 en gebruik de laatste versie van DS Video op iOS. Ik kan niet goed herleiden of het sinds de update van DSM 5.1 is of de update van DS Video.

Dacht eerst dat het eventueel aan ChromeCast kon liggen, maar je kan in in DS Video zelf kijken en daar spelen series ook niet meer af.

Iemand een idee?
Audio Remuxing is blijkbaar uitgezet met een van die updates. Problem solved dus!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
tripkip schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:40:
Telenet heeft de <1024 poorten geopend (eindelijk)
offtopic: wacht, wat??!! Echt waar? Voor de particuliere abbo's? Ik vind op de telenet site hier niets van terug? Ik ben niet thuis en kan dit momenteel niet testen maar heb je hier info van?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tripkip
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 07:54
A1AD schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:16:
[...]

offtopic: wacht, wat??!! Echt waar? Voor de particuliere abbo's? Ik vind op de telenet site hier niets van terug? Ik ben niet thuis en kan dit momenteel niet testen maar heb je hier info van?
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=43098

Twitter iCouchPotato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 16-09 22:13
Ik heb een vraag mbt Sabnzbd en SSL 3.0 vulnerability CVE-2014-3566.
Sabnzbd draait alweer een tijdje als een zonnetje bij mij. Ik verbind via SSL naar Sab en dat gaat ook goed.
Alleen als ik een check doe via (bv.) http://poodlebleed.com/ dan is SSL v3 enabled en dus vatbaar voor Poodle.

Is dit uit te schakelen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Redelijke basic vraag, maar ik kan geen antwoord vinden: hoe puzeer ik het indexeren van video bestanden in DSM 5.1? Vroeger kon je dat via de balk bovenaan DSM pauzeren, maar nu begint hij gewoon met indexeren en thumbnails van video files aanmaken terwijl ik nog aan het kopiëren ben, wat de snelheid nogal onderuit haalt.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
weet iemand hoe je dsm op poort 443 zet?telenet instellingen bied geen optie om 443 te forwarden intern naar 5001
je kon blijkbaar ook reverse proxy op je synology draaien zodat domein.be/couchpotato toch toegankelijk was via poort 80. ik zit op een ziekenhuis verbinding en hier is alles geblokkeerd behalve 80 en 443 en ik wil graag toegang hebben tot mijn nas zonder vpn te moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
redboyke schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:50:
weet iemand hoe je dsm op poort 443 zet?telenet instellingen bied geen optie om 443 te forwarden intern naar 5001
je kon blijkbaar ook reverse proxy op je synology draaien zodat domein.be/couchpotato toch toegankelijk was via poort 80. ik zit op een ziekenhuis verbinding en hier is alles geblokkeerd behalve 80 en 443 en ik wil graag toegang hebben tot mijn nas zonder vpn te moeten gebruiken.
In DSM naar Configuratiescherm --> Netwerk --> DSM Instellingen.
Daar kun je de poorten instellen voor DSM.
Probeer dat eens.

Persoonlijk zou ik juist wel via VPN proberen qua veiligheid maar die keus is aan jou natuurlijk

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik zit met een vreemd probleem dat ik op mijn DS411+II met geen mogelijkheid de repo http://packages.mdevries.org kan toevoegen.
Ik had al van alles geprobeerd en als laatste redmiddel heb ik zelfs heel mijn NAS opnieuw naar fabrieksinstellingen terug gezet...

Als de NAS daarna klaar is met configureren, de eerste stap die ik doe is naar packagemanager gaan, naar "Instellingen algemeen" en hier "Elke uitgever" aanzetten.
Vervolgens naar de vierde tab, pakketbronnen, en hier plak ik "http://packages.mdevries.org" en krijg vervolgens de melding "Ongeldige locatie"
Het vervelende is, dat ik ook een DS213 heb, doe ik daar de repo toevoegen, dan werkt het meteen (ook nu ik dit schrijf)
Andere repo's zoals http://packages.synocommunity.com/ werken zonder probleem op deze NAS.

Ik heb op de DS411+II al:
- De NAS meerdere malen gereset naar fabrieksinstellingen, met de software mode en met een paperclip
- De software na de reset automatisch laten installeren, en handmatig via 5004.pat file
- De kabel vervangen
- De NAS daadwerkelijk los gekoppeld
- De NAS verplaatst naar een andere locatie en dus ook een andere netwerkpoort
- De Ziggo router herstart (Ubee, nu daarmee direct verbonden op gigabit cat6 kabel nieuw)
- Alleen de NAS aangesloten direct op mijn router, en verder niets verbonden en via wifi op mijn laptop (een andere computer) de locatie geprobeerd toe te voegen op de webpagina

De NAS staat nog op DHCP, dus een router of vorige instellingen kunnen hier niet op van toepassing zijn
Ik heb ondertussen ook via statisch op een willekeurig IP geprobeerd.

Ik heb op zowel de DS213 als de DS411 een commandline geopend en beide een curl laten doen van de http://packages.mdevries.org, beide geven een resultaat in de terminal met volgens mij gelijke tekst

Ik heb mijn Ubee van Ziggo nog een fabrieksinstellingen reset gegeven en ook hierdoor kon ik niet de repo toevoegen.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen, waar ik fout kan zijn gegaan en of er ook een mogelijkheid is om de repo via commandline toe te voegen. Ik wil namelijk wel de packages gebruiken en de mogelijkheid van automatisch updaten daarbij hebben, zoals ook bij de andere NAS 213 aanwezig.
In het "verleden" heeft het ook gewerkt (op de oude repo url)... maar geen idee waarom nu niet meer.
Alles uitgevoerd vanaf een Mac en Mac laptop, geen software firewall of iets van blokkerende tooltjes.

Een / aan het einde al geprobeerd toe te voegen en de naam zonder http:// werkt ook niet

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2j3gvgh.png

• Videopac
  • Laatst online: 10:46

Videopac

Rommelt wat aan.

Sinds een van de laatste DSM updates werkt CloudStation niet meer. Ik heb de client compleet gedeïnstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar hij weigert verbinding te maken. Ik heb dit probleem op meerdere computers. Ik heb niets veranderd qua rechten en kan ook niets geks vinden in de instellingen in DSM. Iemand enig idee?

[ Voor 20% gewijzigd door Videopac op 27-11-2014 12:03 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

joostman schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:35:

Een / aan het einde al geprobeerd toe te voegen en de naam zonder http:// werkt ook niet

[afbeelding]
Hier werkt hij... resolved de url wel naar een IP adres binnen jouw netwerk?

[ Voor 77% gewijzigd door Willem2 op 27-11-2014 12:10 ]

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 18:18
Willem2 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 12:10:
[...]

Hier werkt hij... resolved de url wel naar een IP adres binnen jouw netwerk?
Ik heb in mijn netwerk 2 nassen staan, een DS213 en een DS411, de eerste werkt, voegt de repo toe en werkt, de tweede, zelfde versie DSM, zelfde netwerk, doet dit niet..

DS411> curl -v http://packages.mdevries.org
> GET / HTTP/1.1
> User-Agent: curl/7.36.0
> Host: packages.mdevries.org
> Accept: */*
>
< HTTP/1.1 200 OK
< Content-Type: text/html
< Server: Microsoft-IIS/8.5
< X-Powered-By: PHP/5.4.24
< Date: Thu, 27 Nov 2014 09:44:02 GMT
< Content-Length: 8131
<
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Martijn's SPK Repository</title>
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon">
<link rel="icon" href="/favicon.ico" type="image/x-icon">
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" />
<script src="data/js/lib/prototype.js" type="text/javascript"></script>
<script src="data/js/src/scriptaculous.js" type="text/javascript"></script>
<link rel="stylesheet" href="data/css/style.css" type="text/css" />
<link rel="stylesheet" href="data/css/style_mobile.css" type="text/css" media="handheld"/>
</head>
<body>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:33
Hallo allen,

Ik heb een probleem met Download Station in DSM 5.1.
Sinds een paar dagen wil hij niet meer starten met downloaden. Hij pakt de NZB nog netjes op, maar de download blijft op 0,0 steken.

Wat heb ik al geprobeerd?
- server-instellingen gecontroleerd
- Synology meerdere keren herstart
- Download Station meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
- DSM Update van hedenochtend geinstalleerd
- Er is geen IP-adres gewijzigd o.i.d.

Bij het herinstalleren van Download Station staan steeds de oude instellingen weer automatisch ingesteld. Hoe kan ik die helemaal leeg laten herinstalleren? Dat is de laatste mogelijkheid die ik nog kan bedenken :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 28-11-2014 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pay-server waarvan het abo verlopen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Sorry, vergeten te melden. De pay-server is up-and-running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43
raar zelfde probleem, ben wel bezig geweest met proxy, dns servers en weet ik het wat..

alles werkt weer behalve download station.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Alle packages zijn verder up-to-date. Sickbeard zet de nzb nog netjes in de map waarna Download Station hem gewoon opneemt in de lijst. Zelfde als ik via de iOS-apps via de webbrowser nzb's aan de map toevoeg. Hij lijkt alleen niet te starten met downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
Thank you for contacting Synology support.

We can't change port 5000 to 80 due to it occupied by other service. You can perform it in your router. If your router does not support this, I am sorry that we can't modify it.

je kan dsm blijkbaar niet op poort 80 draaien intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
waarom zou je dat überhaupt willen??

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

elsinga

=8-)

Vraagje, waar ik met proberen en google niet uit kom:

ik draai de DSM 5.1 Proxy Server en dat werkt prima. Nu wil ik die ook vanaf het internet kunnen gebruiken, om websites te bezoeken die anders niet te bezoeken zijn. Echter, hoe geef ik alle IP reeksen toegang?

Ik heb 0.0.0.0/0, 0.0.0.0/32 en 1.1.1.1/32 al geprobeerd, maar dat ofwel mag niet (de 0 varianten) of geeft nog steeds Access Denied (1 variant). Ook alle regels weghalen uit de Access Control lijst werkt niet.

BTW, tussen alle probeersel netjes de package gestopt en gestart (maar niet de DS412+ herstart).

Wie weet raad?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

redboyke schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:36:
je kan dsm blijkbaar niet op poort 80 draaien intern.
Wel via een reverse proxy op 80 naar localhost 5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Iemand idee waarom je de proxy en dns server niet tegelijk kan draaien? Geen enkele site wordt gevonden. Error pagina wordt gemaakt door de nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Quakie schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:17:
raar zelfde probleem, ben wel bezig geweest met proxy, dns servers en weet ik het wat..

alles werkt weer behalve download station.
Ik ben er inmiddels na weer uren zoeken uit en het werkt weer.
Bij mij had hij blijkbaar in de firewall van de NAS een eigen IP-Adres geblokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Videopac schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:59:
Sinds een van de laatste DSM updates werkt CloudStation niet meer. Ik heb de client compleet gedeïnstalleerd en opnieuw geinstalleerd maar hij weigert verbinding te maken. Ik heb dit probleem op meerdere computers. Ik heb niets veranderd qua rechten en kan ook niets geks vinden in de instellingen in DSM. Iemand enig idee?
Niemand?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
bij merkt ook alles weer.. waarschijnlijk volgorde issue.. beiden werken nu naar tevredenheid
DNS + Proxy server en 3rd party ddns updater app.

Kan ook ook weer downloaden.

At videopac.

Wat vul je in bij cloudstation?
connect je via ip, domein of via synology?

Ik connect zelf op interne ip.. Als je cloudstation niet buitenhuis gebruikt is er niet echt noodzaak om andere setup te gebruiken. Nu kan het probleem namelijk ergens anders liggen dan bij Cloudstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een grote backup draaien richting Glacier. Deze wil ik eigenlijk beperken qua upload-snelheid, of helemaal afkappen. Beide opties lukken mij niet omdat ik het niet in het package kan vinden. Iemand tips hoe ik een draaiende backup-job aan kan passen?

Ik kan op mijn Synology natuurlijk de bandbreedte van de poort beperken, eens kijken welke poort het is (dat is zo 123 niet te vinden).

Voor nu heb ik de bandbreedte van alle poorten maar gelimiteerd, dat heeft het gewenste resultaat. Nu maar eens kijken of die poort te vinden is.

Volgens mij is het 42310. :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door pven op 05-12-2014 09:22 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Quakie schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:57:
bij merkt ook alles weer.. waarschijnlijk volgorde issue.. beiden werken nu naar tevredenheid
DNS + Proxy server en 3rd party ddns updater app.

Kan ook ook weer downloaden.

At videopac.

Wat vul je in bij cloudstation?
connect je via ip, domein of via synology?

Ik connect zelf op interne ip.. Als je cloudstation niet buitenhuis gebruikt is er niet echt noodzaak om andere setup te gebruiken. Nu kan het probleem namelijk ergens anders liggen dan bij Cloudstation.
Laptop1 "hing" bij het synchroniseren van een bepaald bestand. Door deze weg te halen en later weer toe te voegen liep hij weer door.
Laptop2 heb ik opnieuw de Cloud client geinstalleerd en die is nu bezig alles opnieuw te synchroniseren.

Eerst kon ik helemaal geen connectie krijgen, ook niet via intern IP adres, nu wel via extern IP adres. Met ConnectID heb ik in het verleden wel eens issues gehad, dus dat gebruik ik niet meer.

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb wederom het probleem dat ik met Android wel kan verbinden met de L2TP VPN server op de Syno bij m'n ouders, maar met OS X bijv. niet :/ Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Laatst online: 17-09 22:33
Ik heb de package auto-sub bootstrap bill geactiveerd. Wanneer ik die open zie ik een hele lijst met afleveringen die hij moet gaan downloaden. Erboven staat 'wanted'. Hoe zorg ik er nou voor dat hij ze ook daadwerkelijk gaat downloaden?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Bovenaan in het menu kan je de scan forceren.
Maar je kan net zo goed even wachten totdat auto-sub zelf start. Onderaan de pagina kan je zien wanneer dat is.

Ik zou zeggen geef aan welke subtitle providers je wilt gebruiken en blijf er verder gewoon van af. Auto-sub scant meerdere malen per dag.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 07-12-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 16:41

Garyu

WW

Hmm, heb wat folders van naam veranderd, nu heeft Cloud Station blijkbaar bedacht dat hij ze allemaal moet gaan dupliceren in zijn eigen cache. Op een 1TB schijf staat nu 500GB data en 500GB aan Cloud Station Cache, en nu is de disk vol. Cloud Station erafgegooid en opeens weer mijn halve schijf vrij.

Iemand suggesties voor andere/vergelijkbare packages die hun cache-beheer beter in de hand weten te houden?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammert
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09-2023
Ik ben sinds jaren een zeer tevreden gebruiker van mijn 412+. Beste aankoop ever :)

Sinds een tijdje laat mijn 412+ me echter in de steek.

Begon met CouchPotato die op een gegeven moment geen enkele film meer kon vinden.

In poging om het op te lossen heb ik DSM geüpdatet naar nieuwste versie en CouchPotato opnieuw geïnstalleerd.

Problemen zijn echter groter geworden. De programma's die het download-werk doen, zijn nu (wellicht door de DSM update?), van slag geraakt. Voor SABnzb, NZBget en Download Station geldt allemaal dat ze na opstarten ongeveer een minuut op normale snelheid kunnen downloaden, waarna de download snelheid in korte tijd terugvalt naar praktisch 0kb.
Voor de rest lijkt het systeem gewoon prima te functioneren. Ook nergens een foutmelding oid.

Echt zeer irritant. Heb alle packages al weer verwijderd en opnieuw ingesteld, maar niks lijkt te helpen.

Voor mijn gevoel heb ik alle websites op internet al doorgeakkerd, maar ik kom de juiste oplossing niet tegen. Ligt overigens niet aan mijn nieuwsgroep provider, want ik heb ook al 2e account aangemaakt bij een andere provider + op mijn PC werkt het allemaal prima.

Zat er al aan te denken om de hele NAS opnieuw te installeren, maar ik ben als de dood om die 9TB aan data kwijt te raken.

Heeft iemand nog een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Kijk eens in de logging van sabnzb/nzbget
Het klinkt namelijk of de posts die je probeert te downloaden al van usenet af zijn (notice & takedown)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammert
Nee, dat is het niet, want dezelfde nzb's lopen op PC prima binnen, op volle snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
wat staat er in de logging dan? Zet debug logging eens aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammert
Hij lijkt timeouts te hebben. En dat terwijl ik timeout op 240 heb ingesteld.

Server: news.sunnyusenet.com
Status: Enabled
# Connections: timed out

Het is echt vreemd, want die timeouts treden niet op als ik bij dezelfde provider download vanaf mijn PC

In de log files zie ik niet echt errors ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:21
Rammert schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:50:
Hij lijkt timeouts te hebben. En dat terwijl ik timeout op 240 heb ingesteld.

Server: news.sunnyusenet.com
Status: Enabled
# Connections: timed out

Het is echt vreemd, want die timeouts treden niet op als ik bij dezelfde provider download vanaf mijn PC

In de log files zie ik niet echt errors ofzo
Is je NAS mogelijk op een switch / router /AP aangesloten anders dan je PC. Mogelijk dat er in de router naar het modem is niet lekker werkt. Ooit meegemaakt dat een switch niet 100% was. Dagen aan het zoeken geweest en switch werkte wel maar veel performance problemen op 1 apparaat.

Switch vervangen en probleem opgelost. Kijk dus ook verder dan alleen je NAS zelf.

DSM upgrade zou dit probleem niet moeten veroorzaken aangezien dan veel meer mensen dit probleem zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Laatst online: 17-09 22:33
job schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:53:
Bovenaan in het menu kan je de scan forceren.
Maar je kan net zo goed even wachten totdat auto-sub zelf start. Onderaan de pagina kan je zien wanneer dat is.

Ik zou zeggen geef aan welke subtitle providers je wilt gebruiken en blijf er verder gewoon van af. Auto-sub scant meerdere malen per dag.
Nja dat doet hij dus juist niet.. Ik heb m nml. al enkele weken geleden geinstalleerd. De wanted list staat op ruim 700 items en hij moet gewoon om de paar uur (ofzo) downloaden. Onderaan de pagina staat dit:

ScanDisk
00:32:14
CheckSub
01:28:22

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dan zou autosub over 1 uur en 28 minuten weer moeten scannen.

Hoe weet je dat hij niets scant? Trek je die conclusie omdat er niets gevonden wordt? Wat vertelt de log je?
Voeg extra subtitle websites of talen toe als je niets vindt. Speel met de instellingen hoe gezocht wordt.

Bedenk ook goed dat als je laat zoeken op bestandsnaam, en bestanden hernoemt hebt (dus quality, release group verwijdert) autosub niets/weinig zal vinden.
Ook is er niet van elke release een subtitle in het Nederlands te vinden, dus als je dat verwacht kan je lang wachten.

[ Voor 67% gewijzigd door job op 10-12-2014 12:21 ]

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Iemand de uitpak functie in ruTorrent werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Gebruiken er nog veel van jullie Sickbeard ipv SickRage?
Torrent support jeuj. :)

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nindustries schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:35:
Gebruiken er nog veel van jullie Sickbeard ipv SickRage?
Torrent support jeuj. :)
Ik gebruikte tot een maandje of twee terug downloadstation in combinatie met een RSS feed van TVTorrents, maar sinds die down is voeg ik handmatig mijn torrents toe aan downloadstation. Nu er nog een paar torrent-sites offline zijn gehaald is het weer wat lastiger om alles binnen te krijgen, maar ik denk dat ik van het weekend maar eens weer ga stoeien met SickBeard om te kijken of het dan toch automatisch binnengehaald kan worden.
Gebruik jij de TPB-versie of de gewone voor torrent-support of maakt dat tegenwoordig niet meer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
gwystyl schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:13:
[...]

Ik gebruikte tot een maandje of twee terug downloadstation in combinatie met een RSS feed van TVTorrents, maar sinds die down is voeg ik handmatig mijn torrents toe aan downloadstation. Nu er nog een paar torrent-sites offline zijn gehaald is het weer wat lastiger om alles binnen te krijgen, maar ik denk dat ik van het weekend maar eens weer ga stoeien met SickBeard om te kijken of het dan toch automatisch binnengehaald kan worden.
Gebruik jij de TPB-versie of de gewone voor torrent-support of maakt dat tegenwoordig niet meer uit?
Ik gebruik SickRage, een verderzetting van de echel0n fork van sickbeard. (Destijds de TPB versie)
Voor een of andere duistere reden dacht ik dat development van sickbeard zelf gestopt was :X

Edit: blijkbaar ondersteunt sickbeard inmiddels ook torrents!

[ Voor 3% gewijzigd door Nindustries op 12-12-2014 11:02 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Nindustries schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:01:
[...]

Ik gebruik SickRage, een verderzetting van de echel0n fork van sickbeard. (Destijds de TPB versie)
Voor een of andere duistere reden dacht ik dat development van sickbeard zelf gestopt was :X

Na wat pielen heb ik SickRage aan de gang gekregen. Ik moest eerst de poort van AutoSub veranderen voor ik hem kon installeren.

Na het toevoegen van al mijn series heb ik hem aan het werk gezet. Resultaat: ik heb nu nog maar 15 mappen met series ipv 65+ !!
Ik zal wel ergens een vinkje fout hebben staan, maar ik vind het niet echt grappig dat ongeveer 3/4 van mijn series spontaan verwijderd worden :(. In de log kom ik vaak de volgende regel tegen:
TORNADO :: Attempt to delete show folder /
Met daarachter de shownaam/locatie.

Downloaden van de nieuwe afleveringen van vandaag/gisteren en het verplaatsen naar de juiste map gaat wel goed, dus ik verwacht dat ik de meeste instellingen wel goed heb staan.
Wat is nu de makkelijkste manier om alles er weer op te krijgen? De status van alle verwijderde afleveringen veranderen naar 'Wanted' ofzo?

Edit: aangezien het met postprocessing te maken heeft, heb ik de downloadmap maar veranderd naar iets anders dan de series map. Misschien dat daar wat fout ging? Positief puntje: ik heb ineens 500Gb extra ruimte vrij, en ik ga met vrouwlief de lijst van series nog maar eens kritisch doorlopen om te kijken welke series/afleveringen ik er opnieuw op ga zetten...

[ Voor 12% gewijzigd door gwystyl op 13-12-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik wil op de Syno bij m'n ouders een VPN verbinding maken waar alleen ik thuis bij kan. Nu ben ik daar mee bezig, maar nu zegt de Syno als ik de firewall regels wil aanpassen telkens dat de administrator met deze rules locked out is.

Maar ik snap het niet, want ik heb mijn WAN ip (82.74.x.x) , en de range waarmee ik via VPN verbonden ben (10.0.0.0) opgegeven als 'Allow access'.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H0fMqyQigaY4vHYSeM7Q4lP8/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NjHxSASJwxNqLZBTdkIall2A/full.png

Why no workie workie :?

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 14-12-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 14 december 2014 @ 10:30:
Ik wil op de Syno bij m'n ouders een VPN verbinding maken waar alleen ik thuis bij kan. Nu ben ik daar mee bezig, maar nu zegt de Syno als ik de firewall regels wil aanpassen telkens dat de administrator met deze rules locked out is.

Maar ik snap het niet, want ik heb mijn WAN ip (82.74.x.x) , en de range waarmee ik via VPN verbonden ben (10.0.0.0) opgegeven als 'Allow access'.

[afbeelding]

[afbeelding]

Why no workie workie :?
Via welk IP log je nu in? Misschien dat je poort 5000 nu blokkeert (in je huidige sessie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Via die 10.0.0.2. Had expres de 'active sessions' van de VPN server erbij gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:52:
Via die 10.0.0.2. Had expres de 'active sessions' van de VPN server erbij gezet :P
Ik zie het nu ja :) Kan het zijn dat de firewall jouw externe IP (je WAN) ziet, ipv je VPN-adres? Die staat immers niet in de lijst als toegang via poort 5000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Die 82.74 is mijn externe IP. De Syno staat bij m'n ouders. De VPN werkt, want dit is allemaal op afstand geconfigureerd. Maar de VPN stond op 'All' en dat hoeft van mij niet zo nodig :X Maar zodra ik dat dus aanpas naar mijn eigen IP dan zegt hij dat de administrator locked out is op die manier.

[ Voor 66% gewijzigd door ThinkPad op 14-12-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 14 december 2014 @ 16:58:
Die 82.74 is mijn externe IP. De Syno staat bij m'n ouders. De VPN werkt, want dit is allemaal op afstand geconfigureerd. Maar de VPN stond op 'All' en dat hoeft van mij niet zo nodig :X Maar zodra ik dat dus aanpas naar mijn eigen IP dan zegt hij dat de administrator locked out is op die manier.
Ja, dat bedoel ik ook: checked de firewall op jouw huidige 'interne' adres (10.xxxx) of je huidige externe (je WAN 82.74.....) om te zien of de admin nog rechten heeft om in te loggen.

Je zou even een regel kunnen aanmaken die 82.74 specifiek toegang geeft op 5000 om het uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Goedemiddag,

even een vraag van mijn kant. Op dit moment heb ik een 213J thuisstaan en een 414J. Ik wil de overstap maken naar een 4-bay NAS die krachtiger is en twijfel nu tussen de DS414 of de DS415Play

Wat wil ik ermee doen:
- Schijven in SHR of Raid 5
- Bestanden delen in het netwerk / backup van belangrijke data
- NZBDrone, Couchpotato en NZBGet
- VPN

De DS415Play heeft transcoding maar denk niet dat ik dit ga gebruiken, wel heeft die een Intel ipv Armada zoals bij de DS414.

Qua resources zijn ze vrijwel identiek, maar welke is beter mbt packages? De 415play ivm intel en betere/snellere packages (mono, nzbdrone, sickbeard etc) of maakt dat tegenwoordig niet meer uit en zijn deze breed en snel beschikbaar bij updates voor beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

gwystyl schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:13:
[...]
Nu er nog een paar torrent-sites offline zijn gehaald is het weer wat lastiger om alles binnen te krijgen, maar ik denk dat ik van het weekend maar eens weer ga stoeien met SickBeard om te kijken of het dan toch automatisch binnengehaald kan worden.
De site met dezelfde naam als een mauwend huisdier doet het nog, zie in de 'snatch' history dat alles daar nu vandaan komt ... div. andere sites zijn inderdaad zo dood als een pier.

Nindustries schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 11:01:
[...]
'Inmiddels' ? Ik heb SB nog nooit met iets anders gebruikt ...

[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 15-12-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Hoezo verkeerde topic? Ik sluit mijn vraag af voor welke het beste de packages beschikbaar komen ivm de processor en dit is toch het packages topic? (andere topic combi vraag, vraag mbt welke qua performance het beste zou zijn.)

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 15-12-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Weet iemand of de toolchain voor de DS415+ al gereleased is zodat de Synocommunity aan de slag kan om de packages te transformeren naar dit platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 09:10
Iemand ervaring met Monit?

Leek me wel handig al was het alleen al voor het restarten van services die down gegaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
knutsel smurf schreef op maandag 15 december 2014 @ 16:27:
Weet iemand of de toolchain voor de DS415+ al gereleased is zodat de Synocommunity aan de slag kan om de packages te transformeren naar dit platform?
De toolchains zijn hier te vinden: http://sourceforge.net/projects/dsgpl/files/
icm met deze site kan je uitzoeken of de toolchain voor jouw cpu al uit is: http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have

En nee, synocommunity heeft nog geen packages voor jouw cpu vrijgegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 15-12-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 17-09 12:53
schumi2004 schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:02:

Leek me wel handig al was het alleen al voor het restarten van services die down gegaan zijn.
Ik gebruik dir voor mijn domoticz:
http://www.domoticz.com/wiki/Monitoring_domoticz

werkt inderdaad super!

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
LoneGunman schreef op zondag 14 december 2014 @ 17:02:
[...]
Je zou even een regel kunnen aanmaken die 82.74 specifiek toegang geeft op 5000 om het uit te sluiten.
Net geprobeerd, maar zelfde melding helaas :-( Nog andere goede ideeën die ik kan proberen :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
schumi2004 schreef op maandag 15 december 2014 @ 17:02:

zelf nog niet geïnstalleerd, laat maar weten als het jou gelukt is
http://www.breekeenbeen.n...-x86-synology-with-monit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:19
Ik merk op dat in Package Center er nog steeds 1 Package aangeduid wordt om bij te werken, ondanks het feit dat alles up-to-date is. Een heropstart is helaas geen oplossing.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/M3ilwLBNx4hTu6RWnwCe6FTNRXsYwy-2lC6LrfC5DTw=w410-h215-p-no

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 09:10
FloRadix schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:46:
[...]

zelf nog niet geïnstalleerd, laat maar weten als het jou gelukt is
http://www.breekeenbeen.n...-x86-synology-with-monit/
Ik heb dan geen x86 maar 88f6282 versie nodig.
Heb al een request gedaan bij SynoCommunity en ben nu zelf aan het proberen hem te crosscompilen.

Leek me wel een handige tool. Heb zo nu en dan een service welke er mee stopt om onverklaarbare reden en dit leek me wel ideaal plus krijg je ook een totaal overzicht van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ThinkPadd schreef op maandag 15 december 2014 @ 19:48:
[...]

Net geprobeerd, maar zelfde melding helaas :-( Nog andere goede ideeën die ik kan proberen :) ?
Ik weet je exacte netwerkopstelling niet, maar je moet het ip adres van de router waar de syno aanhangt ook toegang geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmm oke. Dat kan ik nog proberen.
Wat is de redenering daarachter? De range die de router via DHCP uitdeelt is namelijk wel als 'allowed' in de firewall gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als het ip van je router al in die range valt is dan zou alleen dat losse ip toevoegen niets meer helpen.

Ben er zelf eens tegenaan gelopen bij het instellen van de firewall.
Hoe en wat kan ik me niet meer herinneren, maar het was wel de oplossing. Als jij echter het ip van de router al toegang geeft weet ik ook geen oplossing voor je.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 16-12-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
SickBeard laat het volgende zien:
'Unknown current version number: If you've never used the Sick Beard upgrade system before then current version is not set.— Update Now'

Gezien eerdere ervaringen uit het verleden durf ik niet op update te klikken. Kan dat tegenwoordig al wel? Als in: na de update werkt SickBeard nog steeds?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvandermey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-06 21:58
Ik vroeg mij af wanneer ik de app DS Video gebruik (android), wanneer ik lokaal zit (dus op het ipadres inlog) geen problemen krijg. Maar als ik niet op het netwerk zit en met quickconnect de app wil openen het mis gaat.

De NAS is gewoon via de desktop en mobile browser benaderbaar.
Pagina: 1 ... 28 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.