[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 27 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeGe
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Bij het afspelen van bepaalde films of series vanop de NAS (214play) loopt de audio niet synchroon met het beeld. Dit probleem doet zich voor bij zwaardere .mkv bestanden tijdens het afspelen om m'n samsung smart tv. Wanneer ik echter hetzelfde bestand afspeel op laptop of iphone loopt het geluid wel synchroon.
Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe los ik dit op?
- Zou het kunnen dat de bestanden te zwaar zijn voor de tv en hierdoor het geluid achter blijft?
- Moet ik de NAS de video zelf laten omzetten. (ik snap wat hiermee bedoeld wordt, maar weet niet hoe ik dit moet instellen)
Graag jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
dat zal waarschijnlijk je tv zijn... zo'n zaken gaan veel beter via een externe speler. WD TV oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

TeGe schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:24:
Bij het afspelen van bepaalde films of series vanop de NAS (214play) loopt de audio niet synchroon met het beeld. Dit probleem doet zich voor bij zwaardere .mkv bestanden tijdens het afspelen om m'n samsung smart tv. Wanneer ik echter hetzelfde bestand afspeel op laptop of iphone loopt het geluid wel synchroon.
Wat kan hier de oorzaak van zijn en hoe los ik dit op?
- Zou het kunnen dat de bestanden te zwaar zijn voor de tv en hierdoor het geluid achter blijft?
- Moet ik de NAS de video zelf laten omzetten. (ik snap wat hiermee bedoeld wordt, maar weet niet hoe ik dit moet instellen)
Graag jullie hiervan?
Wellicht een update van je TV draaien?

Ik had het ook met DSM 5.1, totdat ik mijn tv een update had gegeven.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zijn er meer mensen die sinds één van de laatste updates op 5.0 een VideoStation hebben die niet meer indexeert?

Ik heb wellicht ook wat problemen met Sickbeard, maar begin toch steeds meer VideoStation te verdenken van borked gedrag :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
Chaoss schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:48:
[...]

Kheb dit geprobeerd aan te passen, door een nieuwe shared map in volume1 te maken met daarin een submap "downloads", in SickRage heb ik dit geprobeerd aan te passen maar op een gegeven moment was die helemaal de weg kwijt.

ik heb SickBeard custom verwijderd, de NAS een herstart gegeven en SickBeard custom opnieuw geïnstalleerd met de SickRage git.

Helaas niet geholpen, in de settings van SickRage kan ik niet bladeren om de juiste folders in te stellen. Bv onder 'General' de root directory, als ik daar 'new' kies en blader naar volume1/videos dan opent hij deze map maar ik zie geen submappen ik kan dus niet 'TV-Shows' selectere, ik kan alleen op de stipjes klikken om weer naar de hogere map te gaan.

Idem als ik onder post processing de 'TV download dir' probeer in te stellen: als ik blader naar volume1 zie ik daar ten eerste een map staan die ik al verwijderd heb, en mijn nieuwe shared map staat er juist niet. Als ik dan klik op de oude map die verwijderd is staat ineens die nieuwe map er maar als ik daar op klik kan ik daar niet eens in komen.

zowel mijn 'video' map als de nieuwe gesharde map (staan beide in de root van volume1) heb ik via WinSCP 0777 rechte gegeven maar SickRage blijft vreemd doen. Lijkt op een soort van caching probleem?
Heb je de default user "http" toegang gegeven in de group users tot deze shares? Als ik die toegang intrek heb ik hetzelfde probleem al jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
In het verleden cloud station succesvol gebruikt. Ik had daarbij de locale map in de windows user folder staan.
Echter, aangezien ik lightroom daar in heb staan ging er toch wat mis. Doordat de users op de verschillende pc's een andere naam hebben was de koppeling naar de foto's niet goed.
Daarom besloten om alle foto's in een map op c: schijf te zetten. Deze map heet op alle pc's hetzelfde.

Het probleem is echter dat alle bestanden nu read only worden nadat ik de boel via Synology Cloud Station heb gesynced (op alle pc's).
Iemand hier ervaring mee? Of een oplossing hiervoor?
In het verleden al gekeken om de map op de Synology als netwerk share aan de pc's te koppelen. Dat werkt voor Lightroom in elk geval niet.

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb een probleem, net de NAS voorzien van een nieuwe schijf en dus ook alles opnieuw ingesteld.
Nu heeft NZBget een vreemd probleem, ik blijf bij alle downloads een error code 10 krijgen met de volgende log files.
code:
1
2
ERROR   Fri Oct 10 2014 09:24:40    Could not delete temporary directory /volume1/downloads/complete/***/_unpack:
ERROR   Fri Oct 10 2014 09:24:40    Unrar error code: 10

Ik zie de files vervolgens gewoon in de interdir staan, alleen niet uitgepakt.

in mijn instellingen staat het volgende ingesteld.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y0lL5V9.png

Wanneer ik echter niks invoer bij interdir lukken de downloads wel, maar staan ze vervolgens wanneer klaar in de interdir map.
Ik heb gen idee hoe dit op te lossen, bij de oude versies had ik ook een incomplete map, maar die word nu helemaal niet meer aangemaakt

Ik heb de rechten voor de map downloads alles open gezet bij admin en guest, maar niks lijkt te helpen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:53
Kijk even via winscp of die map daadwerkelijk wel de juiste rechten heeft. Anders via winscp aanpassen en weer proberen.

edit: kijk ook eens hier http://nzbget.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=786

[ Voor 24% gewijzigd door Deef_K op 10-10-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 21:32

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Neefdave schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:29:
Kijk even via winscp of die map daadwerkelijk wel de juiste rechten heeft. Anders via winscp aanpassen en weer proberen.

edit: kijk ook eens hier http://nzbget.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=786
Dat lijkt te hebben gewerkt echter blijven er nu downloads hangen op pp-queued. (bij een restart van nzbget op checking) en verder gebeurt er helemaal niks
Dit schijnt dus na verder testen alleen te gebeuren bij downloads zonder categorie

[ Voor 8% gewijzigd door Rubman op 10-10-2014 11:26 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43
Opi schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:10:
[...]

Inderdaad. Vanochtend een reactie ontvangen van Synology.

[...]

Update

[...]
Voor 415+ users: Ik krijg inmiddels een paar packages te zien via Syno Community.. Belangrijkste niet (zoals NZBGET en SABNZBD+)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ik zag het, dank je wel. Een aantal andere packages werkt ook niet, omdat er nog geen nieuwere versie van Python beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34

Kraz

Saving the world

Opi schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 14:55:
Ik zag het, dank je wel. Een aantal andere packages werkt ook niet, omdat er nog geen nieuwere versie van Python beschikbaar is.
Dát idd..
Ik krijg de melding dat Python niet geinstalleerd is als ik SB of CP wil installeren.
Geduld hebben dan maar.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

ik heb net de ds214play aangeschaft en heb net SickRage geïnstalleerd.
Ik kan perfect een serie toevoegen maar als ik deze een aflevering wil laten downloaden dan zegt hij.
De naam van de serie was not found. Dit heeft hij bij elke serie.
Iemand een idee hoe dit komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rGz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-09 21:51

rGz

Wat gebruiken jullie eigenlijk om foto's op vanaf je synology te sharen met je mobiele device? Photostation is daar niet echt heel goed in heb ik het idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
Wat is " sharen " in jouw definitie? Als je het hebt over foto bekijken op je mobiele device vanaf je NAS is DS Photo erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 07:20
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 07:27:
Beste tweakers,

ik heb net de ds214play aangeschaft en heb net SickRage geïnstalleerd.
Ik kan perfect een serie toevoegen maar als ik deze een aflevering wil laten downloaden dan zegt hij.
De naam van de serie was not found. Dit heeft hij bij elke serie.
Iemand een idee hoe dit komt ?
Eerste stap is altijd de logfiles bekijken van het programma. Dan kun je mogelijk zien wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
BtM909 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:51:
Zijn er meer mensen die sinds één van de laatste updates op 5.0 een VideoStation hebben die niet meer indexeert?

Ik heb wellicht ook wat problemen met Sickbeard, maar begin toch steeds meer VideoStation te verdenken van borked gedrag :/
Draai je de beta van 5.1? Daar is het een gekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:11
Vandaag CP een update geupdate (ds214play DSM 5.0-4493 Update 5), helaas zoals al aangegeven (wat mogelijk zou gaan gebeuren) mijn Wanted lijst is geleegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 17:13
BtM909 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:51:

Jup hier hetzelfde probleem in videostation DSM 5.0-4493 update 5 geen nieuwe folders e.d. meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Ah.. ligt dus niet aan mij.. heb het zelfde probleem. Folder verwijderen en opnieuw toevoegen (en indexeren) blijft zelfs helemaal leeg in ds video.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik hoop dat je je oude db wel eerst hebt hernoemd?

Ik heb een case lopen en ze willen nu remote access. Ik hou jullie op de hoogte :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even een VPN vraagje:
Ik gebruik sinds een jaar VPNServer van Synology op een DS212j en connect daar mee vanaf een DS212. Beide Synologies staan geografisch gescheiden, allebei verbonden aan internet via een ADSL lijn.
Ik gebruik de VPN tunnel om iedere dag een backup te kunnen maken van de DS212 naar de DS212j.
Dit werkt prima, maar...

Eens in de zoveel dagen valt de VPN verbinding weg en recovert niet automatisch. Opnieuw connecten vanaf de client kant werkt niet. Ik dien VPNServer te stoppen en opnieuw te starten voordat ik vanaf de client weer opnieuw kan connecten.

Ik heb gevonden dat er scripts zijn die je als cron-job op de client kunt draaien die dat weer kunnen detecteren en vervolgens de connectie opnieuw tot stand brengen. Die scripts werken echter alleen aan de client kant, dat is in mijn geval niet voldoende aangezien ik de VPNServer moet starten en stoppen.

- Herkent iemand dit gedrag en is dat met OpenVPN wellicht verholpen?
- Kent iemand een andere oplossing (script?) om dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
Ik zit al een poosje te zoeken naar een spk voor een recente versie van Transmission (bittorent client) voor een DS207. Ik kwam wat oude repo links tegen maar helaas werken die niet meer.

Is er iemand die me eraan kan helpen? Download Station op die oude nas werkt niet goed met sommige trackers. Vandaar dat ik een nieuwere versie wil proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 02-09 15:54
Iemand een idee wat betrefd onderstaande?
Die logs.db wordt telkens opnieuw aangemaakt als ik nzbdrone start en groeit dan razend snel tot bijna 2GB. Dit lijkt uiteindelijk te leiden tot een reteslome ds2411+ en zelfs een crashende nzbdrone.

Wie gebruikt er dus nog nzbdrone? Zien jullie ook zo'n grote /volume1/@appstore/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/logs.db? Iemand een idee wat did veroorzaakt? Voor een Logs.db lijkt me niet echt van belang hoeveel series ik heb toch?
witchdoc schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:51:
Iemand een idee waar nzbdrone z'n config en database bewaard?
En of ik deze gewoon kan kopieren als backup?

Een herinstall dringt zich namelijk op.. nzbdrone trekt de 3GB RAM helemaal vol waardoor na een kwartiertje zelf de cli niet meer reageert.

EDIT: gevonden, /volume1/@appstore/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/
En het lijkt erop dat de logdb een beetje extreem was gegroeid en m'n issue veroorzaakte:
1.8G Sep 21 23:48 logs.db

Na het deleten hiervan lijkt alles weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
witchdoc schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:50:
Iemand een idee wat betrefd onderstaande?
Die logs.db wordt telkens opnieuw aangemaakt als ik nzbdrone start en groeit dan razend snel tot bijna 2GB. Dit lijkt uiteindelijk te leiden tot een reteslome ds2411+ en zelfs een crashende nzbdrone.

Wie gebruikt er dus nog nzbdrone? Zien jullie ook zo'n grote /volume1/@appstore/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/logs.db? Iemand een idee wat did veroorzaakt? Voor een Logs.db lijkt me niet echt van belang hoeveel series ik heb toch?

[...]
Heb even voor je gekeken en mijn logs.db is bijna 8MB groot....een fractie dus vergeleken met die van jou.
geen idee welke versie je hebt en hoeveel series??
weet niet of dat er enigszins mee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik gebruik al enige tijd de mySQL-server van mijn NAS icm. ODBC/Access voor wat simpele dingetjes. Dat was nooit een probleem, maar sinds kort (max 1 a 2 maanden) blijft de connectie niet meer open. Als ik dus een ODBC-connection open heb (lees bijv: gekoppelde tabel in Access) dan ben ik na een paar minuten de verbinding met de DB kwijt en moet Access via taskmanager afsluiten.

Voorheen was het geen probleem om mijn dbtje open te laten staan om bijv. even iets anders te doen. Dat gaat nu niet meer.

Kan het zijn dat dit met een upgrade van mySQL-pakketmee is gekomen? (Gewijzigde defaultsettings?)
Welke mySQL settings moet ik hier voor hebben?

Connect_timeout staat op 10 (minuten?) maar het is veel korter volgens mij

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 17-10-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heerlijk, mijn netgeer nas was er mee opgehouden.. Dit keer voor een Synology DS415+ gegaan, ben ik net bezig alles aan het inrichten, merk ik dat sab/sick/couch packages hier nog niet voor beschikbaar zijn :( Zucht :(

Is er misschien een andere manier om ze te installeren/ werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 15:37

Coreantes

But you can call me 'Core'...

peep schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:57:
[...]

Jup hier hetzelfde probleem in videostation DSM 5.0-4493 update 5 geen nieuwe folders e.d. meer :/
Apart. Ik draai een 213j met dezelfde versie/build en heb geen problemen what-so-ever. Gebruik VideoStation dagelijks, dus als ik het probleem had, zou ik het gemerkt hebben...

Sterker nog; ik reageer met name op dit bericht, omdat ik merk dat de indexering gigantisch veel sneller is geworden de laatste tijd en ook de indexing meteen start bij nieuwe bestanden. Zodra ik ook maar "iets" in een geïndexeerde map stop gaat de Syno meteen indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-07 23:41
SaURoN schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:32:
Heerlijk, mijn netgeer nas was er mee opgehouden.. Dit keer voor een Synology DS415+ gegaan, ben ik net bezig alles aan het inrichten, merk ik dat sab/sick/couch packages hier nog niet voor beschikbaar zijn :( Zucht :(

Synocommunity??

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Daar zijn ze juist nog niet beschikbaar voor de ds415+ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
SaURoN schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:17:
[...]

Daar zijn ze juist nog niet beschikbaar voor de ds415+ ;(
Je zal moeten wachten tot dat Synology eindelijk hun toolchain publiceerd voor dat model.
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1251

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:32:
[..]
Die is er misschien wel. Ben niet zo op de hoogte hoe die packages worden geïnstalleerd uoit zo n repo. Maar mocht het via een .spk gaan, dan is er een mogelijkheid om die te installeren op je 415+

Heb zo zelf een paar packages kunnen installeren van de DSM 5.1beta.

In het kort komt het er op neer om de info-file welke in de package zit de wijzigen/bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 15:25:
[...]
Die is er misschien wel. Ben niet zo op de hoogte hoe die packages worden geïnstalleerd uoit zo n repo. Maar mocht het via een .spk gaan, dan is er een mogelijkheid om die te installeren op je 415+
Heb zo zelf een paar packages kunnen installeren van de DSM 5.1beta.
In het kort komt het er op neer om de info-file welke in de package zit de wijzigen/bewerken.
Kun je verduidelijken welke pakketten en hoe je dat gedaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:36:
[...]

Kun je verduidelijken welke pakketten en hoe je dat gedaan hebt?
In mijn geval ging het om de pakketten: Plexmediaserver,Mailstation, en DVBlink. Lijkt mij dat dit truukje ook opgaat voor meerder/andere pakketten. De truuk is dus om het info-file in het pakket aan te passen voor de 415+ welke als processor heeft de 'avoton'

In dit geval geef ik als voorbeeld Plexmediaserver. De andere pakketten heb ik op dezelfde manier gedaan:

Download de .spk die je nodig hebt. Neem die voor de x86

Open het pakket met winrar, let op openen dus niet extracten. Dan zie je daar een info-file staan. Sleep die naar je buroblad en open m met kladblok. In het geval van Plex zie ja daar dit staan:

package="Plex Media Server"
description="The Plex Media Server is the ultimate media hub, providing rich metadata for your local media, as well as hundreds of channels of online content, and serving it up to iOS and Android mobile clients, Roku Media Streamers, 2011 LG Smart TVs, and the Plex Media Center."
maintainer="Plex Team"
adminport=32400
adminurl=web
helpurl="http://plex.tv/"
version=0.9.9.10.459-008ea34
arch="x86 cedarview bromolow evansport"

Om de vetgedrukte regel gaat het.

Zet achter evansport: "avoton" zonder de brackets

Sla het bestand op. Ziet er dan zo uit:

package="Plex Media Server"
description="Plex organizes all of your personal media so you can easily access and enjoy it."
maintainer="Plex Team"
adminport=32400
adminurl=web
helpurl="https://plex.tv/"
version=0.9.11.1.678-c48ffd2
arch="x86 cedarview bromolow evansport avoton"

Vervolgens zou je aannemen dat je dan dit info-file weer terug dragged/dropped in Winrar. Dat werkt dus bij mij in ieder geval niet. Heb toen 7zip portable opgehaald en daar .spk in geopend[openen niet extracten!!]

Dan kan je het gewijzigde info-bestand wel slepen naar het archief. Dan opslaan en de spk kan dan geïnstalleerd worden op de 415+

Garantie uiteraard tot aan de deur.. :+

Het lijkt er wel op dat men druk bezig is de 415+ voor te bereidden op een snelle update naar 5.1.
Videostation uit de betaversie staat namelijk al op hun server: http://ukdl.synology.com/download/spk/VideoStation/1.4-0643/

Mocht jij de TonV van het synology forum zijn. En het bovenstaande lukt, plaats het gerust op dat forum.. 8)

Credits voor dit truukje gaan naar een deelnemer aan het DVBlogic forum welke hiermee kwam

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn dank voor de uitgebreide toelichting. Ga ik een dezer dagen eens proberen.

(Inderdaad dezelfde persoon als Synology Forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Ligt het aan mij of werkt de Package Center weer niet?
Ik begin bijna richting spijt te gaan dat ik ben overgegaan van Qnap naar Synology.

Ik heb voorheen nog nóóit problemen gehad met de andere.
Sinds een 2 weken nu de DS 415+ om er vervolgens achter te komen dat de packages er niet klaar voor zijn, er geen nieuwste 5.1 beschikbaar is én de package center er om de haverklap uit ligt (nu voor 3e keer).

Damnit Synology!

*Moest even mn frustraties kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Packages uit Synocommunity worden niet door Synology gemaakt en onderhouden. Een van de gevolgen daarvan is dat je het op de koop neemt dat ze voor een nieuw model pas later beschikbaar komen.

Dat is bij Qnap niet anders.

Disclaimer: ik heb zowel Qnap als Synology (o.a. DS415+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Dus zelfs de standaard packages worden niet door Synology zelf beheerd?
Zoals Download Station , Video Station etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Die worden wel door synology beheerd natuurlijk.
Maar wat bedoel je dat het eruit ligt? Kan me er niets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

job schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:33:
Die worden wel door synology beheerd natuurlijk.
Maar wat bedoel je dat het eruit ligt? Kan me er niets bij voorstellen.
Ik krijg een "Connection Failed, please check your network settings" error.
Gisteren werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
kraz247 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:37:
[...]

Enige dat ik kan bedenken is dat je er misschien communities in hebt gezet voor andere packages die NIET door Synology worden beheerd en dat daar misschien een verbindings probleem mee is.

ik heb al bijna 7 jaar meerdere Synology's en nog nooit maar dan ook nog nooit meegemaakt dat er een probleem is met het package center en dan ook nog is die melding.
De Package Center zelf draait op de Synology zelf......zelfs al zou je geen netwerk kabel in je Synology hebben zitten dan nog is de Package Center te gebruiken en te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
kraz247 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:37:
[...]

Check eens of je via Configuratiescherm --> Herstellen & Bijwerken of het controleren op updates van DSM wel werkt zonder foutmelding.

Als dat ook niet werkt dan heb je mogelijk een verklaring voor je probleem.
De netwerkverbinding werkt niet goed.

Ik heb het zelf ook met eens NAS die bij mijn zus staat. Om de zovele tijd gebeurt dit en ik verdenk het Ziggo modem ervan dat deze iets doet waardoor de verbinding niet meer goed werkt.

Vreemde is dat VPN op dat moment prima werkt en kan gewoon remote inloggen bij de NAS. Dus er is verbinding maar mogelijk een service die stop op de NAS.

Controleren op Updates / Spotweb / Sickbeard etc werken zich niet meer bij en downloaden niets.

Modem herstarten helpt niet maar de NAS opnieuw opstarten en alles werkt weer prima.

Ik verdenk het modem omdat zij meestal ineens WiFi problemen krijgt en het lijkt erop dat dit samenvalt met de problemen maar zit nog in het test traject. Gebeurt helaas niet regelmatig dus moet weer wachten op de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ah, nog iemand met gekke ervaringen met een diskstation icm ziggo.
Een van mijn diskstations die elders staat en aan een ziggo ubee modem hangt doet sinds de beta 5.1 ook raar. Als de diskstation een dynamisch ip heeft geeft de ddns functie tientallen foutmeldingen per uur. Een vast ip loste dit op.
Mijn diskstations aan adsl/vdsl modems hebben echter nergens last van als ze een dynamisch ip gebruiken.

Of de oorzaak nou echt bij het ziggo modem ligt, dsm 5.1 (beta) of een combinatie hiervan is mij niet helemaal niet duidelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 21-10-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
job schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:48:
Ah, nog iemand met gekke ervaringen met een diskstation icm ziggo.
Een van mijn diskstations die elders staat en aan een ziggo ubee modem hangt doet sinds de beta 5.1 ook raar. Als de diskstation een dynamisch ip heeft geeft de ddns functie tientallen foutmeldingen per uur. Een vast ip loste dit op.
Mijn diskstations aan adsl/vdsl modems hebben echter nergens last van als ze een dynamisch ip gebruiken.

Of de oorzaak nou echt bij het ziggo modem ligt, dsm 5.1 (beta) of een combinatie hiervan is mij niet helemaal niet duidelijk.
De NAS waar ik problemen met heb draait nog op DSM 5.0.

Mijn eigen 2 nassen daarvan draait er 1 DSM 5.1 beta. Daarmee krijg ik ook met regelmaat de bekende mailtjes terwijl er niets aan de hand is. Maar die kreeg ik ook al voor 5.1 en denk dat dit probleem eerdere bij de servers van Synology zit. Vaak lees je op die momenten van diverse kanten dezelfde berichten namelijk.

Heb zelf wel Ziggo maar met eigen router en daar staan vaste ip-adres ingesteld op de MAC adressen voor alle hardware. Maar via Ziggo uiteraard dynamisch al veranderd dit adres vrijwel nooit.

Toevallig vandaag 1x weer een mail gehad en nu blijft het weer rustig. Ik verwijder ze gewoon en moet nog steeds de berichtgeving hiervoor even aanpassen op de NAS dat ik deze niet meer krijg.
Dan is het probleem ook opgelost en is niet zo schokkend dat het een keer niet zou werken als is het elke keer gewoon actief ondanks de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Is er hier iemand toevallig die een spk heeft voor cedarview modellen van de laatste nzbget testing??
in de versie die ik gebruik zit een vervelende bug in die nzbget laat crashen, dit is als het goed is opgelost in de laatste versie

alvast bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17
Binnetie schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:33:
Ik zit al een poosje te zoeken naar een spk voor een recente versie van Transmission (bittorent client) voor een DS207. Ik kwam wat oude repo links tegen maar helaas werken die niet meer.

Is er iemand die me eraan kan helpen? Download Station op die oude nas werkt niet goed met sommige trackers. Vandaar dat ik een nieuwere versie wil proberen.
Ik gebruik sinds kort downloadstation. Dat heb ik altijd vermeden met de gedachte 'dat kan toch niet werken'.
Maar ik zie op de achtergrond een Transmissiond service draaien en ik moet zeggen, ik ben positief verrast door deze applicatie. Die werkt namelijk echt heel goed!

Mijn sickbeard zorgt ervoor dat torrents in een bepaalde map gezet worden zodat sickbear ze kan processen en CP zorgt dat Downloadstation ze in een andere map plaatst zodat CP het verder kan oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Buzzie schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:50:
[...]

Enige dat ik kan bedenken is dat je er misschien communities in hebt gezet voor andere packages die NIET door Synology worden beheerd en dat daar misschien een verbindings probleem mee is.

ik heb al bijna 7 jaar meerdere Synology's en nog nooit maar dan ook nog nooit meegemaakt dat er een probleem is met het package center en dan ook nog is die melding.
De Package Center zelf draait op de Synology zelf......zelfs al zou je geen netwerk kabel in je Synology hebben zitten dan nog is de Package Center te gebruiken en te openen.
Zelfs de standaard packages werken niet...
Geen 1. En ik heb alle connecties naar de 3rd parties verwijderd voor de zekerheid. Kan ik later eventueel wel weer toevoegen.... maar helaas.
Echt.... frustraties alom.
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/a2auiqwur/connection_failed.png
MikeOO schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:54:
[...]

Check eens of je via Configuratiescherm --> Herstellen & Bijwerken of het controleren op updates van DSM wel werkt zonder foutmelding.

Als dat ook niet werkt dan heb je mogelijk een verklaring voor je probleem.
De netwerkverbinding werkt niet goed.

Ik heb het zelf ook met eens NAS die bij mijn zus staat. Om de zovele tijd gebeurt dit en ik verdenk het Ziggo modem ervan dat deze iets doet waardoor de verbinding niet meer goed werkt.

Vreemde is dat VPN op dat moment prima werkt en kan gewoon remote inloggen bij de NAS. Dus er is verbinding maar mogelijk een service die stop op de NAS.

Controleren op Updates / Spotweb / Sickbeard etc werken zich niet meer bij en downloaden niets.

Modem herstarten helpt niet maar de NAS opnieuw opstarten en alles werkt weer prima.

Ik verdenk het modem omdat zij meestal ineens WiFi problemen krijgt en het lijkt erop dat dit samenvalt met de problemen maar zit nog in het test traject. Gebeurt helaas niet regelmatig dus moet weer wachten op de volgende keer.
Hmzz... Ik heb Ziggo, maar voorheen nooit van dit soort problemen gehad.
Ik ga de modem iig is resetten. Kijken wat hij doet.

*Modem van ziggo staat wel in bridge modus. Ik heb mn eigen Router.

Edit2:
Dat is het dus...De NAS kan niet naar buiten pingen. Elk apparaat binnen het netwerk is geen probleem, maar www.google.nl kan hij al niet bereiken.
Ik heb (100%) géén firewall rules oid naar buiten toe. :(

Edit 3:
En het blijkt dus in de router (Mikrotik) te zitten.
Als ik een reservation aanmaak voor de Synology dan werkt het niet. Als de NAS een IP adres via DHCP krijgt, zonder reservation, dan werkt alles prima.
*Weird... :?

[ Voor 46% gewijzigd door Kraz op 23-10-2014 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
kraz247 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:15:

Edit 3:
En het blijkt dus in de router (Mikrotik) te zitten.
Als ik een reservation aanmaak voor de Synology dan werkt het niet. Als de NAS een IP adres via DHCP krijgt, zonder reservation, dan werkt alles prima.
*Weird... :?
Het kan ook heel goed zijn dat je door het IP via DHCP om te zetten de netwerkservice van de NAS opnieuw wordt gestart waardoor het ook weer werkt. Beetje hetzelfde als dat je de NAS opnieuw zou opstarten.

Alleen gebruik jij als afwijking een eigen router. Dan ga je toch denken dat er bij sommige NASsen het soms fout gaat. Of het moet een probleem van het Ziggo modem zijn en toevallig ook van jouw router.

Er er moet in fout gaan in het modem deel van het modem en dat het niet router gerelateerd is.

Ik zal de volgende keer dat het voorkomt ook even de ping test uitvoeren.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeOO op 23-10-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

MikeOO schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:30:
[...]

Het kan ook heel goed zijn dat je door het IP via DHCP om te zetten de netwerkservice van de NAS opnieuw wordt gestart waardoor het ook weer werkt. Beetje hetzelfde als dat je de NAS opnieuw zou opstarten.

Alleen gebruik jij als afwijking een eigen router. Dan ga je toch denken dat er bij sommige NASsen het soms fout gaat. Of het moet een probleem van het Ziggo modem zijn en toevallig ook van jouw router.

Er er moet in fout gaan in het modem deel van het modem en dat het niet router gerelateerd is.

Ik zal de volgende keer dat het voorkomt ook even de ping test uitvoeren.
Ik heb de NAS tussendoor ook een aantal keer herstart, maar dat hielp toen ook niet.
Ziggo-apparatuur sluit ik ook uit eigenlijk. Die doet niets meer dan modempje spelen.

Het zit 'ergens' in mijn router; de Mikrotik.
Collega heeft ongeveer dezelfde opstelling met dezelfde apparatuur. Zal bij hem ook is navragen.
Ben al lang blij dat ik iig een oorzaak heb en voor nu een work-around. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:49
kraz247 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 09:00:
[...]

Ik heb de NAS tussendoor ook een aantal keer herstart, maar dat hielp toen ook niet.
Ziggo-apparatuur sluit ik ook uit eigenlijk. Die doet niets meer dan modempje spelen.

Het zit 'ergens' in mijn router; de Mikrotik.
Collega heeft ongeveer dezelfde opstelling met dezelfde apparatuur. Zal bij hem ook is navragen.
Ben al lang blij dat ik iig een oorzaak heb en voor nu een work-around. ;)
Heb vergelijkbare setup en dit probleem ook gehad.
Mijn NAS heeft Fixed IP, had de DNS verwezen naar mijn dd-wrt router, maar dit werkte niet.
Heb nu de Ziggo DNS servers in de NAS fixed ingesteld en nu werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
Andere ook problemen om CouchPotato te updaten ?

ik krijg de melding "This package does not contain a digital signature"

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/10psieh.png

[ Voor 18% gewijzigd door wars op 24-10-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 17-09 15:05
wars schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:22:
Andere ook problemen om CouchPotato te updaten ?

ik krijg de melding "This package does not contain a digital signature"

[afbeelding]
Is die van vandaag en welke DSM versie?

Ik heb zelf vaak zoiets van lekker laten gaan als ie in-app maar update
Vaak zijn die package updates maar kleine dingentjes welke niet echt belangrijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
schumi2004 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:26:
[...]

Is die van vandaag en welke DSM versie?

Ik heb zelf vaak zoiets van lekker laten gaan als ie in-app maar update
Vaak zijn die package updates maar kleine dingentjes welke niet echt belangrijk zijn.
Neen, package update is er al sinds 14/10
DSM 5.1-4977 Update 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:17

tw1light

I'm alive

Staat bij de beta waarschuwingen dat dit een known issue is. Je kan in beveiliging geloof ik aangeven dat je pakketten zonder ondertekening ook wil accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 17-09 15:05
wars schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:28:
[...]

Neen, package update is er al sinds 14/10
DSM 5.1-4977 Update 1
Ik zit zelf op dsm 5.0 nog en heb hem al installed. mogelijk een 5.1 dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
tw1light schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:29:
Staat bij de beta waarschuwingen dat dit een known issue is. Je kan in beveiliging geloof ik aangeven dat je pakketten zonder ondertekening ook wil accepteren
Je hebt helemaal gelijk, even deze instelling aangepast en installatie lukt nu natuurlijk wel...
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwadronaut
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Had python 2.7.8 prima draaien, met klein zelfgeknutseld cronscriptje voor mijn dyndns. Sinds gisteren:

>>> import _ssl
Traceback (most recent call last):
File "<stdin>", line 1, in <module>
ImportError: /usr/local/lib/python2.7/lib-dynload/_ssl.so: undefined symbol: SSLv2_method
>>>

Dat had er al jaar en dag uitgeknikkerd mogen zijn, en ik vermoed dat de upgrade naar DSM 5.0-4528 dit veroorzaakt. Nog iemand met gelijkaardige problemen, of nog liever oplossingen?

[ Voor 6% gewijzigd door kwadronaut op 25-10-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:52

elsinga

=8-)

Als er meer mensen zijn die Spotweb draaien op dezelfde Synology NAS als Joomla websites: voeg even de volgende code toe aan de index.php van de site en de administrator site, om allerlei foutmeldingen over het niet kunnen laden van external entities te voorkomen:

code:
1
libxml_disable_entity_loader(false);

Spotweb zet die feature namelijk op true in bootstrap.php, waardoor Joomla ineens geen language files en zo kan lezen.

Heeft mij redelijk wat tijd gekost om uit te zoeken waar het veroorzaakt werd (de oplossing is vrij eenvoudig te googlen, de oorzaak niet).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 17-09 15:55

JT

VETAK y0

Weet iemand een recente package voor Zabbix of Nagios voor de DS213+ / Qoriq ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Zijn er al mensen die Synthing/Pulse gebruiken voor het syncen van bestanden tussen een laptop en mijn Synology Nas. Met Cloud Station loop ik tegen beperkingen aan van het handmatig toevoegen van extra mappen enzo.
Ik heb nu Bitorrents Sync in gebruik en dat werkt netjes, kan er nog niet heel veel over zeggen. Voordeel van Syncthing is dat het open source is en er regelmatig updates zijn. Voor de Synology's zijn ook packages beschikbaar. Deze url toevoegen aan package center: http://cytec.us/spk/

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Het lijkt dus heel erg op Bittorent sync.

Een vergelijking:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=LFB0IB1xbEI]

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 28-10-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-07 20:39
Hi All,

Gister voor het eerst een Synology aangeschaft. De: DS214play.
Nu ben ik eens wezen testen met Couchpotato, Sickbeard SABnzb.

Gister werkte dat allemaal fijn, rechten kwestie liep ik tegenaan, aangepast door wat geklik in de interface. Zo goed zo wel.
SSH maar eens aan chmod eroverheen.
Het werkte, ik was tevreden.

Alles uit de losse pols gedaan, niks bijgehouden. Dus ik dacht: Nu even voor het eggie en we installeren het gevaarte opnieuw.
Zo gezegd zo gedaan. factory reset...alles mooi en wel.
Couchpotato installeren en ineens de melding: installeer "git" voor u dit pakket installeerd.

Die had ik niet geinstalleerd. Echter nu toch maar gedaan. Echter blijf ik de melding houden.

Zie ik iets over het hoofd...?

:P Krijg je ervan als je niks bijhoud. Git uit de communitie repro geinstalleerd. Probleem opgelost
Groet, Vincent

[ Voor 6% gewijzigd door ehvc op 28-10-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:02
Juiste versie van git geïnstalleerd?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-07 20:39
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:17:
Juiste versie van git geïnstalleerd?
Nee dus :) bij iedere zoek actie moet ik los op communitie klikken om die te laten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 17-09 15:55

JT

VETAK y0

Wie heeft er ervaring met de Directory Server van Synology? Ik heb nu pfSense gecongifureerd verbinding te maken met de DS van Synology. Ik heb een nieuwe groep aangemaakt "cloudusers". Maar als ik pfSense de authentication containers laat ophalen dan kan ik alleen de volgende 2 selecteren:
cn=users,dc=192,dc=168,dc=***,dc=***
cn=users,cn=groups,dc=192,dc=168,dc=***,dc=***

Ik had ook verwacht het volgende te kunnen kiezen:
cn=cloudusers,dc=192,dc=168,dc=***,dc=***
en/of
cn=cloudusers,cn=groups,dc=192,dc=168,dc=***,dc=***

Iemand enig idee hoe dit zit?

[ Voor 81% gewijzigd door JT op 30-10-2014 21:39 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Via een workaround is het iemand gelukt verscheidene packages van SynoCommunity aan de praat te krijgen op de DS415+. Zie hier voor de link. Uiteraard op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Weet iemand de reden dat het (relatief) lang duurt om de 415+ te ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Wat ik uit het stuk begrijp (de reacties hier), is dat de DS415+ een andere architectuur heeft waarvoor momenteel geen toolchain beschikbaar is. Het waarom daarvan is mijn niet bekend. SynoCommunity lijkt daarop te willen wachten, om zo optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van de DS415+.

[ Voor 15% gewijzigd door Opi op 31-10-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Maar synology heeft bij lancering gezegd dat ze de toolchain binnen enkele weken vrij zouden geven...

Ik begrijp niet dat het zo lang moet duren. Het is op zich netjes van SynoCommunity dat ze het gelijk goed willen doen. Toch zie ik al een paar apps verschijnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Ik begrijp ook niet dat het zo lang moet duren, maar ik begrijp ook niet waarom de 5.1 beta niet voor de DS415+ beschikbaar is. Er zijn vast redenen voor, maar die zijn mij niet bekend.

Wat de apps van SynoCommunity betreft, werken de meesten volgens mij niet omdat ze een nieuwere versie van Python nodig hebben. SynoCommunity heeft die nog niet vrijgegeven en Synology zelf werkt ook nog met een oudere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij (als DS415+) gebruiker is het simpel. Ik gebruik gewoon de gemodificeerde en als de officiële uitkomen dan vervang ik daarmee.

Klaar, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb een probleempje met de package COPS.
Ik heb op mijn synology 412+ twee shares met de namen "/e_books_Calibre" en "/e-books"
Ik kan het package installeren zodat deze het metadata.db bestand gebruikt in "/e_books_Calibre/Romans/" hetgeen werkt, of naar andere database "/e_books_Calibre/Kookboeken/" wat ook werkt.
Laat ik echter Calibre een database (kookboeken in dit geval) verplaatsen naar de share "/e-books/koken/" dan krijg ik op mijn smartphone in de browser foutmeldingen waaronder dat de metadata.db niet gevonden kan worden. Deze staat echter wel degelijk in "/e-books/koken/". Ik heb goed gelet op zaken als hoofd en kleine letters en het afsluiten van het pad met "/" in de installatie van COPS.
In de configuratie van gedeelde mappen van synology zijn voor beide shares dezelfde machtigingen ingesteld.

Ik begrijp niet waardoor dit veroorzaakt wordt.

Andere vraag: kun je met COPS slechts naar een database laten verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Virtualbox is nu beschikbaar voor de Synology, je kunt hier vm images op je syno draaien

Te installeren via deze repo
http://spk.synologyitalia.com/

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/flkpx3.jpg

Alleen krijg ik deze niet werkend op DS1812+ DSM 5.1 beta - kan iemand dit uitproberen ? Ik krijg nl foute code 1 bij het opstarten van vm images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil graag een scriptje maken waarbij ik SickRage (SickBeard Custom) gedurende 1 uur laat draaien.
start sickbeard-custom
wait 60mins
stop sickbeard-custom
Is zoiets mogelijk? Nog beter: zou daar een snelkoppeling van op de Synology-desktop kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:41:
Ik wil graag een scriptje maken waarbij ik SickRage (SickBeard Custom) gedurende 1 uur laat draaien.

[...]

Is zoiets mogelijk? Nog beter: zou daar een snelkoppeling van op de Synology-desktop kunnen komen?
Kan je zoiets niet maken in de taskscheduler die standaard in de sinology zit? Start/stop service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:41:
[...]
Iets dergelijks is ooit hier http://www.synology-forum.nl besproken en is toen daar opgelost. Moet je even op gegeven URL zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 17-09 14:51
FloRadix schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:22:
Virtualbox is nu beschikbaar voor de Synology, je kunt hier vm images op je syno draaien

Te installeren via deze repo
http://spk.synologyitalia.com/

[afbeelding]

Alleen krijg ik deze niet werkend op DS1812+ DSM 5.1 beta - kan iemand dit uitproberen ? Ik krijg nl foute code 1 bij het opstarten van vm images
Werkt hier ook niet op DS415+. Geprobeerd met bestaande .VDI en ook aanmaken van nieuwe .VDI waarbij ik een CD ISO mount. Bij beide error code 1.

(Overigens wel even opletten, default maakt hij de virtual disks in het root fs aan. Maar dat is nu nog niet echt belangrijk aangezien het toch nog niet werkt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 23:22

Videopac

Rommelt wat aan.

Na installatie van DSM 5.1 en update van CloudStation, gaat hij ALLE bestanden opnieuw sychroniseren. Hebben meer mensen hier last van?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:14
Videopac schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 18:55:
Na installatie van DSM 5.1 en update van CloudStation, gaat hij ALLE bestanden opnieuw sychroniseren. Hebben meer mensen hier last van?
Yup, had ik ook. Ik vermoed dat de opslag anders geregeld is ouzo waardoor hij opnieuw moet syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:23
Ik moest zelfs de sync taak verwijderen en opnieuw toevoegen. Duurde even voordat ik het weer aan de praat kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Het was bij mij volgens mij meer scannen dan synchroniseren, anders was cloudstation niet zo snel klaar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwintb
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-08 17:25
Zijn er tweakers die ervaring hebben met een goed CMS pakket voor op een Synology NAS?
Ik heb al even op internet gezocht, maar ik kan weinig goede overzichtelijke pakketten vinden. Het doel is dat meerdere mensen kunnen inloggen. Voorkeur heeft voor een overzichtelijk uiterlijk zodat het voor gebruikers goed te gebruiken is. Iemand tips of ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik zou niet perse opzoek gaan naar een package specifiek voor synology.
Er draait gewoon apache op met ondersteuning voor php, en mysql. Dus elke bekend cms draait daar probleemloos op (joomla, woordpress, drupal), ook zonder gebruik te maken van de packages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwintb
Bedankt voor je reactie. Sorry, ik bedoelde een CRM systeem

Excuus voor de verwarring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ah :)
Weinig verstand van crm's maar synology zelf heeft er twee staan in het package center (sugarcrm en vtigercrm). En daarnaast heeft openerp ook een crm functie (staat ook in het package center).
Die voldoen niet?

[ Voor 8% gewijzigd door job op 09-11-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwintb
Mijn eerste Synology moet nog aangeschaft worden, maar dit zal wel een van de belangrijke taken worden. Ik was met wat vooronderzoek bezig, vandaar dat ik ook de vraag of er mensen waren met ervaringen/tips om verder geinformeerd te worden. Zal tegen die tijd wel eea uitproberen en testen. Thanks voor de suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
gerwintb schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:51:
Mijn eerste Synology moet nog aangeschaft worden, maar dit zal wel een van de belangrijke taken worden. Ik was met wat vooronderzoek bezig, vandaar dat ik ook de vraag of er mensen waren met ervaringen/tips om verder geinformeerd te worden. Zal tegen die tijd wel eea uitproberen en testen. Thanks voor de suggesties!
Via deze site kan je veel tips/tricks leren als ook goed advies via verschillende how-to's
http://mysynology.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:33
Ik wil graag auto-sub installeren op mijn ds212j.

Ik heb zojuist Python versie 2.7.8-0049 geïnstalleerd, maar als ik dan auto-sub wil installeren geeft hij de melding dat ik Python 2.7.3-2 moet installeren.

Iemand een idee waarom hij deze niet pakt? Ik had al gezocht in dit topic maar vond alleen iemand die een te lage versie had van Python, maar dat heb ik toch niet...

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Tijdens de installatie van auto-sub wordt er op een specifieke plek gekeken naar een geinstalleerde python versie. Als de python versie die jij gebruikt daar niet staat (maar elders geinstalleerd is) denkt de installer dat jij python niet geinstalleerd hebt.

Ik weet niet welke auto-sub package je probeert te installeren en welke python versie je hebt geinstalleerd, maar de versie van mdevries werkt probleemloos met de python versie van synocommunity.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 10-11-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:52

elsinga

=8-)

Vraagje over Cloud Station, waar ik tot zover nog geen antwoord op heb kunnen vinden....

Ik heb op mijn desktop en mijn DS412+ o.a. een verzameling muziek en video staan en die wil ik in sync houden. Dat deed ik tot nu toe met een apart tooltje, maar dat moet beter kunnen. ;) Op de Syno staat de muziek netjes in Music en de video in Video, op mijn desktop in 2 verschillende folders. Dus in de Cloudstation client netjes 2 sync jobs aangemaakt die de boel in sync moet houden.

Nu begint de Synology echter te ratelen alsof'ie moet bevallen. :) En inderdaad, versioning staatnog aan, dus die snel op 0 gezet, want ik hoef geen verschillende versies van de bestanden te hebben. Ik wil alleen dat wat op de NAS staat ook op mijn desktop staat en omgekeerd. Alleen blijven nu alle extra versies wel staan...

Hoe haal ik die nu weg en hoe zorg ik er voor dat de boel netjes in sync blijft? Heb getest met een andere folder die ik ook aan het syncen was en die folder op de NAS legen helpt niet, de versies blijven staan. Ook in de Version history via DSM de oude versies verwijderen helpt niet, althans niet door gewoon alle folders te selecteren en op Delete All te drukken.

Wat doe ik fout en wie heeft er .tips?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:33
job schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:27:
Tijdens de installatie van auto-sub wordt er op een specifieke plek gekeken naar een geinstalleerde python versie. Als de python versie die jij gebruikt daar niet staat (maar elders geinstalleerd is) denkt de installer dat jij python niet geinstalleerd hebt.

Ik weet niet welke auto-sub package je probeert te installeren en welke python versie je hebt geinstalleerd, maar de versie van mdevries werkt probleemloos met de python versie van synocommunity.
Thanks, het is me gelukt. Ik had een andere pythonversie. Nu die van synocommunity en nu doet ie het wel :)

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

htca schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:36:
Ik heb een DS214play na jaren gebruik gemaakt te hebben van een IX2-200 van Iomega. Op de IOmega was het PTP of MTP protocol aanwezig, waarmee je de foto's rechtstreeks van je camera kon plukken en in gedateerde mappen kon plaatsen. In Photostation heb je deze optie niet meer, waardoor ik nu via mijn client de foto's via een tool op de server zet.
Ik had al even gezocht en vond deze howto:
http://www.netsinn.de/en/...-and-index-photos-movies/

Ben zelf niet vies van de CLI; maar ik vroeg me af of er geen elegantere oplossingen zijn? Bijvoorbeeld de libmtp library danwel een package in een van de third party package (ook gezocht, maar zonder succes)
Hier ben ik ook beniewd naar. Ik heb nu geupdate naar DSM 5.1 en zou mn scriptjes weer in moeten stellen, maar als er een package voor is inmiddels?

Verder kan ik nog steeds mn covers niet instellen, paktie gewoon niet. Zie ook eerdere post (in verkeerde synology topic:
MAher schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:12:
Iemand die weet waarom Photostation mij de cover photo niet laat toewijzen. Ik krijg altijd "an unknown error occured".
Heb ownership voor alle dirs en files naar de user in group "users" gezet die ik gebruik voor photostation met chown user:users /photo. Dit maakt echter niet uit, ik blijf de error krijgen.
Inmiddels zit ik op DSM 5.1 en laatse versie van Photostation en nu ben ik ook nog eens een heel aantal covers die hij op de een of andere manier wel toewees kwijt. Terugzetten lukt niet, krijg nog steeds dezelfde error. Inmiddels iemand die hier het antwoord op weet?

Dit staat er als ik in de dir kijk met putty, user is de user die ik admin rechten gegeven heb en ook de user van de photostation.
code:
1
-rw-r--r--    1 user   users      filename

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NZBGet 14.0 stable is uit sinds 9-11.

Wordt de Synology package op korte termijn bijgewerkt of is deze update handmatig te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

Ankh

|true

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:38:
NZBGet 14.0 stable is uit sinds 9-11.

Wordt de Synology package op korte termijn bijgewerkt of is deze update handmatig te installeren?
SABnzbd is ook al een nieuwe uit, helaas zijn ze niet snel heel snel bij Synocommunity. Misschien dat je met github wel een nieuwe kan compilen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Als je kijkt naar de changelog voor NZBget 14 dan lees je telkens zoveel wijzigingen dat je je echt afvraagt wat nu echt de grote verbeteringen zijn: http://nzbget.net/History...nzbget-14.0_-_9_Nov._2014
Kan iemand dat eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tja, SynoCommunity devs zijn bezig met het verbeteren van de repository en het framework, onder meer om de avoton arch, de aanstaande 5.1 toolchains en een paar DSM5.1 wijzigingen te kunnen integreren.

PR's voor SAB en NZBGet zijn gewoon welkom.
Voor NZBGet heeft een upgrade naar 14 mogelijk gevolgen aan de packagekant. De libpar library is geïntegreerd, en het is even de vraag of dit zonder meer meegecompileerd kan worden, of dat we onze eigen libs moeten blijven gebruiken. Daar zit dus wat testwerk aan vast.

Verwijderd

Binnetie schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:08:
Als je kijkt naar de changelog voor NZBget 14 dan lees je telkens zoveel wijzigingen dat je je echt afvraagt wat nu echt de grote verbeteringen zijn: http://nzbget.net/History...nzbget-14.0_-_9_Nov._2014
Kan iemand dat eruit halen?
Major improvements:
  • article cache (optional) - now NZBGet can eat your whole RAM, just like SAB :). Funny, yeah but helps improving performance in two ways: for systems which do not support sparse files (Macs or certain file systems). On all other systems (which support sparse files) the cache decreases fragmentation and improves unpack speed, mainly for users who have configured many simultaneous connections (10, 20 or more).
  • integrated par-module. No more dependencies from libpar2 and libsigc++. Much easier compiling for users who compile on their own;
  • quick par-verification during repair process. Drastically improves par-repair speed by practically eliminating the verification step (which now takes just few seconds instead of tenths of minutes in par2cmdline). A unique feature, which no other usenet downloader has. Before you ask - this has nothing to do with QuickCheck in SAB (which can be compared with HealthCheck in NZBGet);
  • multithreading par-repair on ALL cpu architectures. Again, a very unique feature. There are no other par-repair software which can multithreading par-repair on ARM or MIPS;
  • a lot of smaller improvements.
An announcement toipic includes few links to forum topics with more info on each of mentioned major improvement.

• Cr0sZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59
Ik probeer sabnzb versie 07.18-10 te installeren op mijn ds214+ (dsm 5.1)
Maar ik krijg de foutmelding "dit pakket bevat geen digitale handtekening"

package komt van synocommunity.

enig idee wat hier aan de hand is cq hoe ik het kan oplossen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Cr0sZ op 13-11-2014 14:08 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Het betreft alleen een sync, er gaat alleen meta data over.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Cr0sZ schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:07:
Ik probeer sabnzb versie 07.18-10 te installeren op mijn ds214+ (dsm 5.1)
Maar ik krijg de foutmelding "dit pakket bevat geen digitale handtekening"

package komt van synocommunity.

enig idee wat hier aan de hand is cq hoe ik het kan oplossen ?
Is al een paar keer langsgekomen, de controle op handtekening kun je aan en uit zetten.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Cr0sZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 19:59
Coach4All schreef op donderdag 13 november 2014 @ 14:49:
[...]

Is al een paar keer langsgekomen, de controle op handtekening kun je aan en uit zetten.
thnx, dat bleek idd het issue.
Pagina: 1 ... 27 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.