[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 26 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 20:04
Ik twijfel of ik hier goed zit, maar ...

Ik heb nu Sabnzbd draaien op mijn Synology en ik ben aan het switchen naar NZBget, ik lees hier dat het beter werkt met een trage CPU.

Nu heb ik alles zo opgezet, dat NZBget hetzelfde doet als Sabnzbd, maar nu merk dat ik toch 1 functie mis. Een remote appje op mijn Mac, zoals sabnzbdx, die *.nzb files van mijn mac in één keer naar mijn Nas gooide. Is hier een alternatief voor voor NZBget?

Ik kan alleen deze repository vinden, maar voor zover ik het snap, is het geen gecompileerde app.

Hello fellow humans

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
ThinkPadd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 19:25:
Wat is 'photostation zelf' ? Hoe kom ik 'in' photo station dan? Ik heb de package geinstalleerd, maar zie verder geen snelkoppeling om de package te openen (zoals bij download station bijv.)
Dan is er iets niet goed gegaan want ik heb die snelkoppeling wel.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Het gebeurt wel eens dat dsm geen snelkoppeling laat zien na installatie (althans ik heb zelf meedere malen meegemaakt). Je syno even opnieuw opstarten lost dat op.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

gwystyl

Beugeltje dan maar?

En anders kan je in de instellingen kijken naar Configuratiescherm - Toepassingsportaal. Daar kan je een alias aanmaken voor filestation, videostation e.d. Als je er daar één maakt voor photostation, kan je er bij via het web.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 07:20
KiefDelicious schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 19:10:
FYI, als je Python update (naar 2.7.8-9) van de Synocommunitie werk SSL niet meer voor de packages die hier gebruik van maken. (Sabnzbd gaat niet eens meer opstarten dan). Dus ik zeg, nog even niet updaten!

Het is bekend, lijkt een compatibiliteitsissue te zijn van de nieuwe versie pyOpenSSL, ze zijn er naar aan het kijken:

https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1225
Er is net een nieuwe update uigebracht 2.7.8-10 en volgens jou topic zou het nu weer moeten werken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
job schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:35:
Het gebeurt wel eens dat dsm geen snelkoppeling laat zien na installatie (althans ik heb zelf meedere malen meegemaakt). Je syno even opnieuw opstarten lost dat op.
Dank. Na reboot stond het icoontje er inderdaad bij. En de account van m'n vriendin had geen uploadrechten, dat nu aangevinkt :) Ze is alleen niet thuis nu, dus moet het later even proberen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Waarom blijft mijn CP service stoppen?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
warhamstr schreef op zondag 14 september 2014 @ 12:46:
Waarom blijft mijn CP service stoppen?
Zal even in mijn glazen bol kijken.

Check de logfile die bij de betreffende service staat in Package Center.
Dit soort vragen kunnen wij ook niets mee zonder verdere informatie.

Logfiles zijn er voor om te zien waar iets fout gaat en die plaats je bij vragen erbij en kunnen we proberen te helpen. Eerst zelf met Google gaan zoeken op de foutmeldingen en meestal kom je er dan wel achter.
Zo niet vermeld wat je zelf hebt geprobeerd + logfile.

[ Voor 41% gewijzigd door MikeOO op 14-09-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
ThinkPadd schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:06:
Ik heb net Photo Station geinstalleerd om automatisch foto's te uploaden naar m'n nassie. Werkt op mijn Nexus5 uitstekend.

iPhone van m'n vriendin ook ff geïnstalleerd, en met mijn account ingelogd. Ging ook goed. Maar toen dacht ik dat ze een eigen user op de NAS heeft. Als ik echter daarmee op de app inlog kan ik geen album aanmaken om de foto's in te dumpen.

Op de NAS heeft ze gewoon r/w rechten op de 'photo' map. Ik zou ook niet weten waar ik verder nog iets kan instellen mbt dit. Iemand een idee hoe ik de rechten kan aanpassen?
Werkt het ook echt helemaal automatisch of moet je eerst de app op je Nexus5 openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Omnia love schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:53:
[...]

Werkt het ook echt helemaal automatisch of moet je eerst de app op je Nexus5 openen?
Dat gaat automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:57
Omnia love schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:53:
[...]

De functie Instant Upload is onderdeel van de app DS Photo+, en kun je indien gewenst aanzetten.
Nadat de Camera app is afgesloten (en Indien er foto's zijn gemaakt), start deze op de achtergrond en begint met het uploaden van de foto's. Tijdens dit proces is er een icoontje op de taksbar zichtbaar dat hij bezig is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4M1kSYlEMUzOi4FEVNdR5KhP/full.png

[ Voor 16% gewijzigd door SmiGueL op 15-09-2014 01:25 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 16-09 22:13
Hoe kan ik in Photo Station de standaard weergave wijzigingen naar 4:3?
Nu moet ik steeds als ik ingelogd ben naar "gedetailleerde modus" en dan kiezen voor "4:3".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Iemand een idee waar nzbdrone z'n config en database bewaard?
En of ik deze gewoon kan kopieren als backup?

Een herinstall dringt zich namelijk op.. nzbdrone trekt de 3GB RAM helemaal vol waardoor na een kwartiertje zelf de cli niet meer reageert.

EDIT: gevonden, /volume1/@appstore/nzbdrone/var/.config/NzbDrone/
En het lijkt erop dat de logdb een beetje extreem was gegroeid en m'n issue veroorzaakte:
1.8G Sep 21 23:48 logs.db

Na het deleten hiervan lijkt alles weer in orde.

[ Voor 32% gewijzigd door witchdoc op 22-09-2014 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:15
Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met het testen van een vpn server op mijn DS214Play.
Nu heb ik openvpn draaien, via de officiële vpn package, en het valt mij op dat de snelheden best laag zijn. De NAS hangt aan een xs4all glasvezel lijn van 100/100 Mbps. Via een openvpn verbinding haal ik aan de client kant, een ziggo 180/ 18 Mbps lijn, maximaal 4 Mbps.
Zijn dit normale snelheden voor de Synology of hebben jullie hogere snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

@Florian. geen idee of dat normaal is. Het vercijferen en ontcijferen vraagt nogal rekenkracht. Het kan bijv, ook iets in het netwerk zijn wat niks met VPN heeft te maken.

Voor testen van de verbindingssnelheid zou je iperf of iets dergelijks (wat gebruik je nu?) kunnen gebruiken. Vergelijk.
-snelheid buiten de tunnel om;
-snelheid over de VPN-tunnel;
-snelheid over de VPN-tunnel zonder encryptie (Tijdelijk uitzetten 8) )..

Met openssl speed -evp bf-cbc kan je op de server en/of de client kijken hoe snel ze kunnen versleutelen. Het geeft in ieder geval een indicatie wat de processor maximaal kan verstouwen. Evt. kan je kijken of een ander algoritme dan Blowfish sneller loopt. (Ik ga ervan uit dat bf-cbc de standaard instelling is, ik ben te lui om het na te zoeken).

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

[crosspost] Van het weekend de DS VIdeo app geprobeerd op mijn UE55HU7500, dat werkt echt goed zeg! Zo goed zelfs dat ik geen reden meer heb om mijn HTPC (OpenElec/XBMC) aan te houden. [/crosspost]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Nu moet samsung nog een optie toevoegen om de dsvideo app als source toe te voegen en we zijn helemaal tevreden. Want man, wat is die navigatie van die smarthub een ramp.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 23-09-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je kan de DS Video app toch als favo toevoegen? Dan staat ie gewoon op het startscherm van de Smart Hub. En ik ben het wel met je eens ja Dat zou best wel wat overzichtelijker mogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Wow! Download station ein-de-lijk in de nieuwe huisstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:25
Blijven sabnzbd, sickbeard en couchpotato gewoon werken als ik update naar 5.1 beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
Idanue schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:54:
Blijven sabnzbd, sickbeard en couchpotato gewoon werken als ik update naar 5.1 beta?
Als jij het test weet ik het ook (A) Haha dat is mijn voornaamste reden altijd om de beta links te laten liggen totdat dat werkt, heb net weer nzbdrone icm couchpotato en nzbget goed draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:25
lubbertkramer schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:56:
[...]

Als jij het test weet ik het ook (A) Haha dat is mijn voornaamste reden altijd om de beta links te laten liggen totdat dat werkt, heb net weer nzbdrone icm couchpotato en nzbget goed draaien :)
Ik ben ook al lang blij dat ik alles goed draaiend heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

De 5.0 Beta heeft bij mij geen problemen gegeven.
Aangezien ik mijn nas alleen maar als backup gebruik van mijn films heb ik zonder problemen de overstap gemaakt naar 5.1. Tot nu toe ziet het er allemaal goed en stabiel uit.

Vanavond maar even en SSD als Caching inbouwen :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb note station geinstalleerd, maar nu vraag ik me af welke poort ik hiervoor op de firewall moet openzetten. Ik kan het nergens vinden.

Iemand een idee?
Het lijkt me wellicht een vervanging van mijn evernote account, maar tja, dan moet ik wel met mijn mobiel erbij kunnen vanuit de auto enzo.

En op tweaker's frontpage staat dat er een webinterface moet zijn van note station, maar die kan ik ook niet vinden. Gaat lekker :P

Ohja, sab en sickbeard en autosub blijven in iedergeval werken met de beta :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:49:
Ik heb note station geinstalleerd, maar nu vraag ik me af welke poort ik hiervoor op de firewall moet openzetten. Ik kan het nergens vinden.
Volgens mij verloopt Note Station via de beheer of Cloudstation poort. Ik heb deze app ook geinstalleerd en heb verder geen poorten hoeven openen op de router.

Prima app overigens welke beschikt over dezelfde functionaliteiten als bijvoorbeeld Evernote. Ik heb in ieder geval al mijn notities overgeheveld van Evernote naar Note Station. Heb het toch liever in eigen beheer in de "personal cloud" :)

[ Voor 22% gewijzigd door bluecupra op 23-09-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:26:
[crosspost] Van het weekend de DS VIdeo app geprobeerd op mijn UE55HU7500, dat werkt echt goed zeg! Zo goed zelfs dat ik geen reden meer heb om mijn HTPC (OpenElec/XBMC) aan te houden. [/crosspost]
Ik heb hem vanavond ook geïnstalleerd (Samsung UE46F8000) en het ziet er allemaal goed uit maar ik krijg alleen stereo geluid op mijn Logitech Z-5500 via een optische audio kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waarschijnlijke oorzaak is je tv.
Bijna al het geluid wat je samsung via de optische poort naar buiten stuurt is (gedownmixed naar) stereo.
Het wordt intern gedownmixed omdat je tv maar 2 speakers heeft. Je tv gooit dit signaal ook weer naar buiten op de optische poort ipv het oorspronkelijke signaal.
Dat zie je ook bij andere merken tv's (al schijnen een aantal sony tv's wel het signaal ongewijzigd door te sturen).

[ Voor 88% gewijzigd door job op 23-09-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:49:

Iemand een idee?
Het lijkt me wellicht een vervanging van mijn evernote account, maar tja, dan moet ik wel met mijn mobiel erbij kunnen vanuit de auto enzo.
Probeer eens een notitie te maken en deze te delen. In de 'gedeelde link' kan je zien welke poort de applicatie gebruikt. In een reactie boven mij wordt je vraag al beantwoord.

Dit zou de DS Note applicatie moeten zijn voor Android. Die voor iOS heb ik niet gevonden.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:28:
[...]

Ik heb hem vanavond ook geïnstalleerd (Samsung UE46F8000) en het ziet er allemaal goed uit maar ik krijg alleen stereo geluid op mijn Logitech Z-5500 via een optische audio kabel.
Ik gebruik ARC om het geluid onveranderd terug te sturen naar mijn versterker. En dat werkt prima.

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:03
Ja, gebruik ARC met een HDMI-kabel, niet met optische kabels.

Verwijderd

laserboy schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:49:
Dit zou de DS Note applicatie moeten zijn voor Android. Die voor iOS heb ik niet gevonden.
Ah, je hebt de android app gevonden. Die kwam ik gisteren ook niet tegen. Inmiddels geinstalleerd, maar nu nog even de poort openzetten. Een gedeelde notitie maken lukt nog niet omdat ik eerst een keer moet inloggen.

Nu op zoek naar een firefox plugin, neem aan dat die ook komt net als voor evernote. Ik wilde net een 44 euro aan evernote betalen omdat ik tegen de upload limiet van de gratis account aanloop, maar dit is denk ik beter. Althans, als ik met google wat meer informatie ga vinden over plugins en de ios app :P
bluecupra schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:24:
Volgens mij verloopt Note Station via de beheer of Cloudstation poort. Ik heb deze app ook geinstalleerd en heb verder geen poorten hoeven openen op de router.
Dank je. Ga ik vanavond even openzetten.

Maar ik begrijp dat jij ds note kan openen op de synology? Hoe doe je dat precies? Ik heb namelijk geen knopje staan zoals bij sickbeard / photostation etc. Ik vermoed dat het gewoon via de webbrowser werkt, maar welke poort? Of start je hem via de dsm software?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 09:40 ]

• job
Na installatie van note station verschijnt er in dsm een icoontje in het 'startmenu'. Als dat niet het geval is moet je je syno even herstarten.
Wil je rechtstreeks naar note station, zonder eerst in dsm in te loggen, dan kan je in het aplication portal een specifieke url of poort aanmaken voor note station. Zo kan je note station bijvoorbeeld koppelen aan https://domein.tld/note

Verwijderd

job schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:38:
Na installatie van note station verschijnt er in dsm een icoontje in het 'startmenu'. Als dat niet het geval is moet je je syno even herstarten.
Wil je rechtstreeks naar note station, zonder eerst in dsm in te loggen, dan kan je in het aplication portal een specifieke url of poort aanmaken voor note station. Zo kan je note station bijvoorbeeld koppelen aan https://www.domein.tld/note
Thanks. Vanavond eens dat ding herstarten, dat icoon kwam er niet bij mij namelijk (vond het al zo raar).
Ik ken dat hele application portal ook niet echt, althans het doet geen belletje rinkelen. Zal dat vanavond ook even bekijken en hem dan koppelen aan mijn eigen domein, wel zo ideaal. Zit nu op ip nummer te werken en dat is lastig te onthouden.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 10:43 ]

• job
application protal is niet voor het koppelen aan een domein. Je maakt een alias aan het deel achter het domein/ipadres.

Het domein gebeuren doe je elders in dsm.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 24-09-2014 10:42 ]

Verwijderd

job schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:42:
application protal is niet voor het koppelen aan een domein. Je maakt een alias aan het deel achter het domein/ipadres.

Het domein gebeuren doe je elders in dsm.
Top! Zo kom ik er wel uit, domein is verder klaar, moet alleen die alias even actief maken (als het niet automatisch gaat). Dan kan ik met domein/note er wel komen.

Tot slot, weet je misschien of er ook plugins voor browsers komen net als bij evernote? Dus dat ik een stuk van een website of pdf document kan kopieeren naar ds note? Bij evernote gebruik ik dat heel veel namelijk en in firefox klik ik dan op het icoon en klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 10:44 ]

• job
Alles wat ik je vertel heb ik zelf uitgevonden/geprobeerd. Het is niet dat ik alle kennis in pacht heb.
Dus dat zal je aan synology moeten vragen.

Verwijderd

job schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:44:
Alles wat ik je vertel heb ik zelf uitgevonden/geprobeerd. Het is niet dat ik alle kennis in pacht heb.
Dus dat zal je aan synology moeten vragen.
Jammer :+

Maar hier kom ik al een heel eind mee, in iedergeval ver genoeg om te beslissen of ik evernote ga betalen of niet. Wellicht dat ik eerst een maand betaald evernote blijf houden totdat de note mogelijkheden uit de beta zijn. Maar dit is echt een heel fijne mogelijkheid die we er opeens bijkrijgen, heerlijk.

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Ik loop nog tegen het probleem aan dat de synchronisatie nog niet lekker loopt tussen de verschillende apparaten: web (DSM), tablet en telefoon (DS Note App voor Android). DSM naar mobiele apparaten synchroniseert hij wel, andersom niet. Dat betekent dat het delen van artikelen die gemaakt zijn op telefoon op tablet nog niet werkt. Bij mij althans...Lopen jullie hier ook tegen aan?

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 14:26
laserboy schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:50:
Ik loop nog tegen het probleem aan dat de synchronisatie nog niet lekker loopt tussen de verschillende apparaten: web (DSM), tablet en telefoon (DS Note App voor Android). DSM naar mobiele apparaten synchroniseert hij wel, andersom niet. Dat betekent dat het delen van artikelen die gemaakt zijn op telefoon op tablet nog niet werkt. Bij mij althans...Lopen jullie hier ook tegen aan?
Hier lijkt het wel goed te werken. Alles wordt in realtime bijna gesynchroniseerd.

Echter heb ik een volgend probleem/vraag.
Is het ook mogelijk om een gedeelte notitie aan te passen voor een gebruiker?
Maw door middel van een wachtwoord je notitie vergrendelen voor bewerken maar iemand die het wachtwoord weet kan toch de notitie aanpassen.

Ik geloof dat dit wel kan voor DSM users maar heb nu een notitie als test en wil ik delen met 3 personen.
a, b c

a & b mogen deze notitie wijzigen met x paswoord die ik hen meegeef maar c weet dit paswoord niet en mag dus enkel lezen.

Is dit voorzien? Zie het niet direct.

• MikeOO
Nog een tip als je Note gaat installeren. Je moet even de gebruikeraccounts in DSM rechten geven voor de app.

DSM --> Configuratiescherm ---> Gebruiker

Gebruikers selecteren en bewerken kiezen
Tabblad Toepassingen en bij Note Station vinkje aanzetten.

Kon via DS Note niet inloggen en bleek dat het vinkje niet aan stond.

Verwijderd

Ik kom er nog steeds niet uit met port forwarding, wat ik ook probeer, met een ander netwerk kom ik niet bij mijn synology uit voor notes.

Ik heb even een overzicht gemaakt van de instellingen zoals ik ze heb staan nu, misschien ziet iemand de fout.

Allereerst de router. Poort doorsturen heb ik als volgt ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mlvKBdznezwGJPQu9bBXdAZW/full.png

Op de synology heb ik twee gebruikers een vinkje gegeven bij gebruiken van note en ik kan ook via mijn eigen computer inloggen. Verder kan ik via mijn android telefoon als ik op mijn wifi zit met het interne ip adres van mijn synology (192.168.1.4) contact maken met note.

Van buitenaf lukt het echter niet 8)7

De instellingen die ik aangepast heb naast het vinkje zetten bij de gebruikers is deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kHMeN0EUSoT9Hz8k4x938vB4/full.png

Dit werkt allemaal prima. Maar nu het invullen van DS Note op de android telefoon.

Als ik op mijn eigen wifi zit gebruik ik dit als adres en dat werkt:

192.168.1.4:6690

Echter kan ik niet 192.168.1.4/note gebruiken, maar dit werkt wel in mijn webbrowser? Waarom werkt dat niet met de ds app?

Wat voeren jullie in als adres van buitenaf? Toch gewoon je externe ipadres zoals:

217.120.25.110:6690

Of begrijp ik nu iets niet?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 19:48 ]

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:38:
Ik kom er nog steeds niet uit met port forwarding, wat ik ook probeer, met een ander netwerk kom ik niet bij mijn synology uit voor notes.

Ik heb even een overzicht gemaakt van de instellingen zoals ik ze heb staan nu, misschien ziet iemand de fout.

Allereerst de router. Poort doorsturen heb ik als volgt ingesteld:

[afbeelding]

Op de synology heb ik twee gebruikers een vinkje gegeven bij gebruiken van note en ik kan ook via mijn eigen computer inloggen. Verder kan ik via mijn android telefoon als ik op mijn wifi zit met het interne ip adres van mijn synology (192.168.1.4) contact maken met note.

Van buitenaf lukt het echter niet 8)7

De instellingen die ik aangepast heb naast het vinkje zetten bij de gebruikers is deze:

[afbeelding]

Wat zit hier fout? Dit moet toch werken?
Alles een keer een reboot gegeven??

Verwijderd

Smultie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:47:
[...]

Alles een keer een reboot gegeven??
Inmiddels wel, maar geen resultaat.

Ik kan alleen op ds note komen van binnen mijn netwerk terwijl mijn router volgens mij goed staat... Ik vraag me af wat jullie als adres invullen op de ds note applicatie op je telefoon.

Edit: vreemd genoeg werkt het wel als ik quick connect gebruik, maar dat moet toch ook anders kunnen? Ik vind dat quick connect niet zo betrouwbaar namelijk. Althans ik weet niet wat het precies doet en ik heb liever zelf overal controle over en niet iets dat quick heet... Maarja, op een andere manier wil het niet.

Vreemd genoeg werkt dit nu:

http://QuickConnect.to/dikkesynology/note

Maar dit werkt niet :

http://217.120.25.110/note

Iemand een verklaring?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 20:26 ]

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57
-

[ Voor 102% gewijzigd door Wimbo op 19-01-2015 16:37 ]

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik ben bezig mijn eerst Synology in te richten (DS214Play), en via de package center heb ik net Python 2.7.8-10 en Sickbeard geinstalleerd. Als ik sickbeard start wordt ik doorgelinkt naar deze pagina: *ip*:5000/webman/3rdparty/sickbeard/sickbeard.cgi

maar krijg de melding "Sorry, de pagina die u zoekt kan niet weergegeven worden."

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Smultie
  • Niet online
Ja. Je moet naar ipadres:8082 of 8081 of 8083.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ah duh en dat doet hij nu inderdaad (poort 8081) na een herstart van de Synology :P

Blijkbaar lijkt een synology meer op een pc dan ik dacht... eerst herstarten als iets niet werkt :P

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
heb download station geupdate en was iets aan het downloaden via torrent en ging goed maar nu staat dat ding al keilang op Afronden.

Verwijderd

Nou, note is kennelijk niet klaar ofzo. Ik kan geen notitieblokken maken in de webbrowser. Het kan wel met de android app, maar dan werkt het synchroniseren niet meer. En dan is je notieblok weg als je de telefoon herstart :X

Verder kan ik met de anroid app niets delen, ik kan geen enkele andere gebruiker vinden. Maar met de webbrowser op een pc werkt dat weer wel 8)7

Zolang ik in het standaard notitieblok blijf werkt het trouwens wel met synchroniseren nadat ik de instellingen via een webbrowser op de pc heb goedgezet. Maar dit is toch niet een goede beta app? Het lijkt wel half af. Zit ik mijn vrouw zover te krijgen dat ze hiermee gaat werken ipv die gele memo's in ons hele huis, maar ze is nu al afgehaakt omdat ik het niet eens goed ingesteld krijg. Hoe moet dat dan met iemand die niet in de ict werkt? Ik heb geen idee, maar dit is wel matig hoor. Misschien verwacht ik dit keer teveel van de beta, maar bij vorige beta's werkte eigenlijk alles al goed.

Ik denk dat ik maar bij evernote blijft, dat werkt tenminste wel goed en kan ik meer mee en is ook duidelijk voor mijn vrouw. Het ziet er zo mooi uit op die reclame screenshots, maar dat krijg ik hier al helemaal niet zo mooi eruit. Verder mis ik de vinkjes optie bij ds note.
bluecupra schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:24:
Prima app overigens welke beschikt over dezelfde functionaliteiten als bijvoorbeeld Evernote. Ik heb in ieder geval al mijn notities overgeheveld van Evernote naar Note Station. Heb het toch liever in eigen beheer in de "personal cloud" :)
Kan je eens laten zien hoe het er bij jou uitziet? Ik snap niet hoe je jouw notities heb overgeheveld en ik kan geen mappen maken. Maar zo te zien mis ik wat, jij bent heel enthousiast namelijk?
redboyke schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:53:
heb download station geupdate en was iets aan het downloaden via torrent en ging goed maar nu staat dat ding al keilang op Afronden.
Is het een rar met nummertjes zonder .rar in de extensie? Dat had ik gistereren en dat begreep hij niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2014 21:26 ]

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51
Ik heb nogal wat problemen met de VPN Server, elke client disconnect na ongeveer 1 a 2 minuten. Melding op de Mac is dat de PPP server niet meer beschikbaar is. Ik gebruik L2TP/IPSec met de standaard instellingen. Wat ik al geprobeerd heb is

- Firewall van Synology uitzetten
- VPN package opnieuw installeren
- 3 poorten staan open zoals beschreven op de Synology site
- DMZ ook nog even geprobeerd
- IPsec passtrough aangezet in Router

Clients die verbinding maken zijn onder andere een Mac vanuit Oostenrijk en een iPhone in NL met een stabiele 4G/wifi verbindig.

Dit heb ik met PPTP niet gehad maargoed, PPTP is niet veilig en wil daarom overstappen naar L2TP.

Iemand nog een suggestie wat ik kan proberen? Na wat zoektochten kom ik niet echt op een werkende oplossing.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• job
Probeer je dit vanuit je eigen huis? Of dat kan is afhankelijk van je modem.
Veel modem/routers doen niet aan nat loopback, en dan kan je het alleen testen van buiten je netwerk.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ok volgende Sickbeard probleempje zodra ik een nieuwe serie wil toeveogen krijg ik de melding "Unable to create the folder"

Als doelmap wil ik de volume 1\video\ map aangeven die door de mediaserver package is aangemaakt, admin heeft r/w rechten op deze map.

Als ik zoek op deze foutmelding van sickbeard dan kom ik wat oudere posts van anderen tegen, met als oplossing iets omslachtigs qua rechten instellen via ssh / cmd, is dat de enige manier? :P

• Smultie
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:03:
Ok volgende Sickbeard probleempje zodra ik een nieuwe serie wil toeveogen krijg ik de melding "Unable to create the folder"

Als doelmap wil ik de volume 1\video\ map aangeven die door de mediaserver package is aangemaakt, admin heeft r/w rechten op deze map.

Als ik zoek op deze foutmelding van sickbeard dan kom ik wat oudere posts van anderen tegen, met als oplossing iets omslachtigs qua rechten instellen via ssh / cmd, is dat de enige manier? :P
Weet er niet heel veel vanaf, maar sickbeard als user is iig geen admin.

• job
Chaoss. Probeer niet teveel tegelijkertijd. :)
Je hebt het ding net, en gaat alles tegelijkertijd uitproberen. Probeer eerst een ding onder de knie te krijgen voordat je het volgende probeert. Dus eerst dsm bereikbaar maken via je externe ip... daarna pas bezig met note station. De problemen die je ervaart zijn niet normaal.

Wat je sickbeard betreft.. leuk dat de admin de rechten heeft op die video map.. maar sickbeard draait niet onder de admin user.
Twee oplossingen.. of je geeft de map waarin je sickbeard aan de slag wilt laten gaan rechten voor iedereen.
of je gaat inderdaad aan de slag met telnet/ssh/oid. Maar krijg eerst de basics onder de knie voordat je de moeilijkere zaken gaat proberen.
En een tipje.. zet niet je series rechtstreeks onder volume 1/video
Maak een opdeling tussen tv shows en films, werk met verschillende submappen.
Je zult me dankbaar zijn als je straks ook besluit couchpotato te installeren.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 24-09-2014 22:19 ]

• tw1light
  • Laatst online: 01:17

tw1light

I'm alive

Ja voor die rechten heb ik gewoon een chmod 777 op de series map gedaan. Werkt als een trein nu ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Chaoss schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:03:

Probleem is dat er een user sickbeard wordt gebruikt (die jij niet in je users hebt zitten). Je kan een user sickbeard aanmaken en rechten geven op die map of je gaat met rechten "klooien" (is echt supersimpel) en dan heb je het probleem niet dat je straks voor elke package een afzonderlijke user moet aanmaken (sabnzbd, sickbeard, couchpotato, etc. etc.)

Aan de andere kant: door de user aan te passen, moet je soms bij een update weer door het riedeltje gaan, dus ik zou gewoon maar een paar extra users aanmaken (MITS je NAS niet open staat op het internet).

edit:

Want 777 is niet echt een oplossing voor je directories :P

[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 24-09-2014 22:12 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

job schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:09:
Chaoss. Probeer niet teveel tegelijkertijd. :)
Je hebt het ding net, en gaat alles tegelijkertijd uitproberen. Probeer eerst een ding onder de knie te krijgen voordat je het volgende probeert. Dus eerst dsm bereikbaar maken via je externe ip... daarna pas bezig met note station. De problemen die je ervaart zijn niet normaal.

Wat je sickbeard betreft.. leuk dat de admin de rechten heeft op die video map.. maar sickbeard draait niet onder de admin user.
Dat note probleem is iemand anders hoor, meeste heb ik al werkend, DDNS, quickconnect, DSM, DS Photo, DS download werken allemaal prima (ook vanaf extern).

Puur alleen sickbeard die nu niet mee werkt ivm vaag rechten probleem, begrijp dus dat die niet onder admin draait wat imho raar is... maar goed het zal wel niet anders kunnen.
BtM909 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:11:
[...]

Probleem is dat er een user sickbeard wordt gebruikt (die jij niet in je users hebt zitten). Je kan een user sickbeard aanmaken en rechten geven op die map of je gaat met rechten "klooien" (is echt supersimpel) en dan heb je het probleem niet dat je straks voor elke package een afzonderlijke user moet aanmaken (sabnzbd, sickbeard, couchpotato, etc. etc.)

Aan de andere kant: door de user aan te passen, moet je soms bij een update weer door het riedeltje gaan, dus ik zou gewoon maar een paar extra users aanmaken (MITS je NAS niet open staat op het internet).

edit:

Want 777 is niet echt een oplossing voor je directories :P
chmod 777 betekend toch juist dat alles en iedereen R/W rechten krijgt? dat lijkt me dan de minst veilige optie.

En wat verste je onder "niet open staat op internet" ding is via DDNS op extern ip:5000 gewoon benaderbaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 24-09-2014 22:22 ]

• job
Excuses. Ik zie nu inderdaad dat iemand anders problemen heeft met note station.

Je kan sickbeard ook prima onder een andere user laten draaien. De vraag is wil je aan de slag met telnet om dat voor elkaar te krijgen?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

job schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:18:
Excuses. Ik zie nu inderdaad dat iemand anders problemen heeft met note station.

Je kan sickbeard ook prima onder een andere user laten draaien. De vraag is wil je aan de slag met telnet om dat voor elkaar te krijgen?
Nou nou Telnet :P

WinSCP en je hebt al een folder-structuur en een editor om eea aan te passen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

job schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:18:

Joah opzich wel maar zoals BTM909 aangeeft heb ik weinig zin om dat na elke update weer opnieuw te moeten doen.

hoe onveilig is het om een user "sickbeard" (met wachtwoord?) te maken en die R/W op video folder te geven? mijn poort 5000 is gewoon geforward vanaf mijn externe IP

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 24-09-2014 22:23 ]

• tw1light

tw1light

I'm alive

Ja qua veiligheid zijn er ongetwijfeld betere opties, maar voor wat series heb ik er niet zoveel problemen mee om de zaak open te zetten. Voor andere folders is het natuurlijk af te raden

• job
BtM909 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:20:
Nou nou Telnet :P

WinSCP en je hebt al een folder-structuur en een editor om eea aan te passen :)
Klopt. Echter persoonlijk vind ik een chown makkelijker/sneller om via de command line te doen.
Het wijzigen van bestanden doe ik liever via een grafische interface. Ik gebruik putty dan ook naast winscp.
Chaoss schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:21:
Joah opzich wel maar zoals BTM909 aangeeft heb ik weinig zin om dat na elke update weer opnieuw te moeten doen.

hoe onveilig is het om een user "sickbeard" (met wachtwoord?) te maken en die R/W op video folder te geven?
De user sickbeard bestaat al, deze is alleen niet zichtbaar in dsm.

Een handigere oplossing is deze: https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?f=6&t=1477
Hiermee laat je nzbget,sickbeard,couchpotato, etc.. allemaal onder dezelfde user draaien.
Daarnaast geef je diezelfde user toegang op de juiste mappen zodat gedownload materiaal probleemloos wordt opgepakt, gekopieerd en verwijderd.

ipv het vi commando kan je zoals BTM909 aangeeft wellicht beter winscp gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 24-09-2014 22:33 ]

Verwijderd

job schreef op woensdag 24 september 2014 @ 21:55:
[...]
Probeer je dit vanuit je eigen huis? Of dat kan is afhankelijk van je modem.
Veel modem/routers doen niet aan nat loopback, en dan kan je het alleen testen van buiten je netwerk.
Ik probeerde het via mijn telefoon zonder wifi, via g3...

Maar note gaat eraf, delen via android telefoons werkt ook niet, alleen via webbrowser. Het is prut, niet af. Heb nu voor ons gezin evernote premium gekocht, kijk over een paar maand wel weer of het beter is geworden, maar het is nu echt geen evernote alternatief. Ook al doen ze net alsof met de screenshots. Heel jammer.

Maar wie weet wordt het in de final versie werkende en interessant.

• job
Gek.. hier werkt het probleemloos.
Kan natuurlijk zijn dat een specifieke instelling op jouw syno roet in het eten gooit. Dien een bug report in, misschien kunnen ze er wat mee bij synology.

Verwijderd

job schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:29:
Gek.. hier werkt het probleemloos.
Kan natuurlijk zijn dat een specifieke instelling op jouw syno roet in het eten gooit. Dien een bug report in, misschien kunnen ze er wat mee bij synology.
Ja, ik heb ergens wat staan dat de problemen geeft, voor de rest kan ik alles extern doen. Het werkt nu wel, maar ik snap niet waarom het niet gaat zoals ik wil. Ik heb wel ftp server, websites en photostation etc. Prima benaderbaar van overal ter wereld, maar die note app doet lastig.

Dit weekeinde er maar eens rustig induiken ipv op een avond na een dag werken. Eerst maar eens op een andere synology nas proberen, deze waar ik nu op test is wat complex ingedeeld en aangepast.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

job schreef op woensdag 24 september 2014 @ 22:27:

De user sickbeard bestaat al, deze is alleen niet zichtbaar in dsm.

Een handigere oplossing is deze: https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?f=6&t=1477
Hiermee laat je nzbget,sickbeard,couchpotato, etc.. allemaal onder dezelfde user draaien.
Daarnaast geef je diezelfde user toegang op de juiste mappen zodat gedownload materiaal probleemloos wordt opgepakt, gekopieerd en verwijderd.

ipv het vi commando kan je zoals BTM909 aangeeft wellicht beter winscp gebruiken.
user sickbeard in DSM aanmaken slikt hij inderdaad niet (meende dat BTM909 dat eerder voorstelde)

denk dat voor nu de kortste klap is om user "sickbeard" via commandline oid rechten te geven op mijn "video" map.

Kan ik later nog uitzoeken hoe ik 1 centrale user voor diverse apps ga maken. Eerst bovenstaande maar eens uitvogelen.

• job
Mocht je 1 centrale user willen, bedenk je dan goed dat zodra je een package update, je de handleiding voor die specifieke package deels moet herhalen (@ppstore deel, en startupscript). Gelukkig zijn er niet veel usenet/torrents packages die vaak worden geupdate.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

WinSCP werkt, na 10x proberen kwam ik erachter dat ik in DSM nog vinkjes moest zetten bij Telnet en SSH... :P Neem aan dat ik nu via een opdrachtregel de user sickbeard rechten moet geven? of 777 invullen in het octaal veld O-)

edit: dat laatste werkt iig want ik kan nu shows "aanmaken" in sickbeard

Maar ik zou toch liever de user 'sickbeard' rechten geven ipv 777

[ Voor 59% gewijzigd door Chaoss op 24-09-2014 23:19 ]

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10
Volgens de installer source voor de sickbeard package, wordt er inderdaad een sickbeard user gemaakt die onderdeel is van de users group.
https://github.com/SynoCo...ickbeard/src/installer.sh

Dus als je je video share door die group kunt laten editen, zou het al opgelost moeten zijn.

Als je dat niet wilt, dan kun je een andere group maken (in DSM) en sickbeard (en andere users) daaraan toevoegen door de sickbeard naam aan die group toe te voegen in /etc/group op je NAS.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ok zal dat morgen eens proberen, nu kijken of Sickbeard een beetje wil werken met torrent sites of dat ik nu toch echt aan een nieuwsgroep abbo moet :P

Edit: dat werkt dus voor geen meter al die Sickbeard torrent clients hebben een login nodig 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Chaoss op 25-09-2014 00:44 ]

Verwijderd

job schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:29:
Waarschijnlijke oorzaak is je tv.
Bijna al het geluid wat je samsung via de optische poort naar buiten stuurt is (gedownmixed naar) stereo.
Het wordt intern gedownmixed omdat je tv maar 2 speakers heeft. Je tv gooit dit signaal ook weer naar buiten op de optische poort ipv het oorspronkelijke signaal.
Dat zie je ook bij andere merken tv's (al schijnen een aantal sony tv's wel het signaal ongewijzigd door te sturen).
mvds schreef op woensdag 24 september 2014 @ 08:18:
[...]

Ik gebruik ARC om het geluid onveranderd terug te sturen naar mijn versterker. En dat werkt prima.
roderickvd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:19:
Ja, gebruik ARC met een HDMI-kabel, niet met optische kabels.
Bedankt voor de uitleg. Helaas gaat het bij mij dan niet werken, ik kan geen HDMI kabel op mijn Z-5500 aansluiten. Dan houd ik het (voorlopig) bij mijn standalone mediaspeler :)

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 09:49

Goner

What can I do you for ?

Chaoss schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:07:
Edit: dat werkt dus voor geen meter al die Sickbeard torrent clients hebben een login nodig 8)7
Dat lijkt me sterk ... gebruik je SickBeard, SickBeard TPB of SickBeard Custom (SickRage) ??

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Euh de Sickbeard via synocommunity.com, daar staan 5 torrent sites in, waarvan 4 er een login nodig hebben en de 5'de werkte gewoon niet :P

heb inmiddels deze Sickbeard verwijderd en via Sickbeard Custom heb ik SickRage geïnstalleerd, ik kan hier alleen niet verder mee omdat de SickRage interface vanaf mijn werk niet werkt. De juiste poort staat niet open, vanavond verder dus, maar SickRage moet in ieder geval werken met the PirateBay.

Intussen was ik ook van plan CouchPatato te installeren, maar weet iemand waarom synocommunity.com alleen 'CouchPotato custom' aanbied? en niet de "gewone" voor zover ik weet heeft synocommunity die eerder wel aangeboden?

[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 25-09-2014 14:26 ]

• job
De gewone couchpotato server staat er op mijn syno gewoon bij.

Echter met de de custom kan je ook de "gewone" installeren.
Kwestie van de juiste github url invoeren. De "gewone" couchpotato server is van ruudburger.
https://github.com/ruudburger/couchpotatoserver

[ Voor 38% gewijzigd door job op 25-09-2014 18:45 ]

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:57
.

[ Voor 101% gewijzigd door Wimbo op 14-02-2023 15:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb SickRage inmiddels werkend, ik heb wat series toegevoegd en toen handmatig wat searches afgetrapt die afleveringen via torrent sites "snatchen"

Ik heb Synology DS ingesteld als download cliënt en die download ze ook netjes, uiteraard gaan deze downloads dan naar de default folder in mijn geval: volume1\video. SickRage maakt de tv-serie mappen aan onder: volume1\video\tv shows\naam van serie\ Ik heb bij het post processing van SickRage ingesteld dat volume1\video de map is waar mijn client de downloads plaatst en de "Process Episode Method:" heb ik copy en move geprobeerd maar de downloads worden niet verplaatst neer de map die SickRage heeft aangemaakt.

Zie ik iets over het hoofd?

Net getest, als ik de knop post processing vanuit het overzicht gebruik worden de series netjes verplaatst. Dus blijkbaar wordt het automatische post processing niet uitgevoerd ondanks de interval van 10 min die ik heb ingesteld.

[ Voor 14% gewijzigd door Chaoss op 26-09-2014 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:55

StarWing

Huh ?!?

Ter info:

Heeft er nog iemand problemen met de laatste update van de VPN Server package ? Als ik deze installeer op m'n ds213 weigert de syno te hibernaten.
Deinstalleren en de vorige versie installeren, lost het probleem op.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:02
Hm ik heb via synocommunity Sickbeard custom geinstalleerd.
ik probeer de download folder in te stellen op een map die ik gemaakt heb met remote share, maar in de sickbeard webinterface krijg ik die map niet open...?

iemand enig idee/tip?

fixed:
users permissions ff manuele forceren voor de group :)

[ Voor 11% gewijzigd door Icekiller2k6 op 26-09-2014 22:22 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43
Wimbo schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:12:
Voor de DS415+ bezitters, de SynoCommunity repo & packages doen het nog niet:

[...]

Bron: https://github.com/SynoCo...251#issuecomment-56810326
Shit dacht al wat doe ik fout... jammer maar hopelijk duurt het niet te lang... de meeste packages bieden hun aan.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik zat m'n hoofd erover te breken waarom de OpenVPN tunnel naar m'n NAS niet meer werkte. NAS al gereboot, maar still no joy. Toen bedacht ik me dat ik OpenVPN op een custom port heb draaien (443, ivm firewalls op hotspots/bedrijfswifi etc) en dat ik ooit eens gelezen heb dat die aanpassing na een update van de package weer verdwenen was. En laat ik nou net vorige week de package hebben geupdate :+

Auto-update van VPN package ga ik maar uitzetten, is niet handig in dit geval. Kan nu namelijk niet bij m'n NAS komen via de VPN.

Nu overigens nog uitzoeken waarom ik met OS X en Windows geen verbinding kan maken met de L2TP VPN server op de DS213j bij m'n ouders. Voorheen ging het zonder problemen, maar is nu broken. Settings meerdere keren nagelopen, maar klopt allemaal... Verder ook niks aan portforwards o.i.d. gewijzigd.
Beetje raar. Was hier een user die hetzelfde had: lexi in "[Synology] Packages" maar staat helaas geen oplossing.
Meest gekke is nog wel dat het met Android zonder problemen gaat 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door ThinkPad op 29-09-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Chaoss schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:39:
Ik heb SickRage inmiddels werkend, ik heb wat series toegevoegd en toen handmatig wat searches afgetrapt die afleveringen via torrent sites "snatchen"

Ik heb Synology DS ingesteld als download cliënt en die download ze ook netjes, uiteraard gaan deze downloads dan naar de default folder in mijn geval: volume1\video. SickRage maakt de tv-serie mappen aan onder: volume1\video\tv shows\naam van serie\ Ik heb bij het post processing van SickRage ingesteld dat volume1\video de map is waar mijn client de downloads plaatst en de "Process Episode Method:" heb ik copy en move geprobeerd maar de downloads worden niet verplaatst neer de map die SickRage heeft aangemaakt.

Zie ik iets over het hoofd?

Net getest, als ik de knop post processing vanuit het overzicht gebruik worden de series netjes verplaatst. Dus blijkbaar wordt het automatische post processing niet uitgevoerd ondanks de interval van 10 min die ik heb ingesteld.
Gefixed? Zo nee, heeft SickRage nog een log waar je wijs uit wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:45
Chaoss schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:39:

Ik heb Synology DS ingesteld als download cliënt en die download ze ook netjes, uiteraard gaan deze downloads dan naar de default folder in mijn geval: volume1\video.
Levert hij ze direct bij DS af bij jou, dus dan maak je geen gebruik van de dir-scan optie, maar hij levert ze aan met een http request op DS?

Ik krijg het alleen werkend als DS scant op een map waar TVRage de torrents plaatst, kan jij aangeven hoe jouw instellingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light

tw1light

I'm alive

ThinkPadd schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:00:

Nu overigens nog uitzoeken waarom ik met OS X en Windows geen verbinding kan maken met de L2TP VPN server op de DS213j bij m'n ouders. Voorheen ging het zonder problemen, maar is nu broken. Settings meerdere keren nagelopen, maar klopt allemaal... Verder ook niks aan portforwards o.i.d. gewijzigd.
Beetje raar. Was hier een user die hetzelfde had: lexi in "[Synology] Packages" maar staat helaas geen oplossing.
Meest gekke is nog wel dat het met Android zonder problemen gaat 8)7
Ik heb exact hetzelfde! ;) Vanaf iOS krijg ik wel verbinding met L2TP, maar via Windows met geen mogelijkheid. Ook hier heeft het het in het verleden wel gedaan. Als je de oplossing vindt, ik hoor het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

BtM909 schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:07:
[...]

Nope nog niet, het gekke is dat de logs niets aangeven geen error's maar überhaupt niet een melding dat de scan & sort afgetrapt wordt. Handmatig werkt nog altijd prima.

Het is net alsof de "scheduled task" niet opgeslagen wordt, heb diverse malen de task ietsje aangepast en opnieuw opgeslagen, krijg dan ook geen melding dat het opslaan van de task niet lukt.

Is het nog een optie om de standaard task scheduler van DSM te gebruiken? neem aan dat SickRage onderwater ook gewoon een script aftrapt.
stormfly schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:33:
[...]

Levert hij ze direct bij DS af bij jou, dus dan maak je geen gebruik van de dir-scan optie, maar hij levert ze aan met een http request op DS?

Ik krijg het alleen werkend als DS scant op een map waar TVRage de torrents plaatst, kan jij aangeven hoe jouw instellingen zijn?
Ik gebruik de optie van http request en dat lijkt verder goed te werken.

[ Voor 36% gewijzigd door Chaoss op 29-09-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
tw1light schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:45:
[...]

Ik heb exact hetzelfde! ;) Vanaf iOS krijg ik wel verbinding met L2TP, maar via Windows met geen mogelijkheid. Ook hier heeft het het in het verleden wel gedaan. Als je de oplossing vindt, ik hoor het graag
Het handmatig installeren van een oudere versie van de VPN package heeft er iig voor gezorgd dat ik OpenVPN weer kan gebruiken op m'n eigen NAS en Android telefoon. L2TP heb ik nog niet kunnen testen omdat ik alleen remote bij de NAS van m'n ouders kan op dit moment (beetje lastig om de VPN package op afstand te verwijderen en opnieuw te installeren he ;) ).

Wat je doet is even kijken welke versie van de VPN package je nu geinstalleerd hebt staan.
Dan ga je naar: https://www.synology.com/en-us/support/download , kiest je NAS, en ga naar het tabblad 'Packages'. Zoek daar de VPN package op. Kijk even welk bestand hij je wilt laten downloaden via de 'Global' link. (Ik heb een DS114, dus bij mij was het iets met 'armada370' in de bestandsnaam).

Ga vervolgens naar: http://global.download.synology.com/download/spk/VPNCenter/ en ga net zo veel mappen terug tot je een .spk vind met een naam die overeenkomt met wat je in dat download gedeelte had.

Dan in Package Center kiezen voor 'Manual install' knop bovenaan, en de rest wijst zichzelf.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 29-09-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Er gebeuren vaker gekke dingen met de postprocessing als de serie folders zich bevinden in de download folder.

Wat ik heb ingesteld is dat de dowloads terechtkomen in /volume1/downloads, en sickrage(in mijn geval sickbeard/nzbdrone) verplaatst alles netjes via move naar /volume1/videos/tv shows/

[ Voor 15% gewijzigd door job op 01-10-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

BtM909 schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:07:
[...]

Chaoss schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:02:
[...]

Nope nog niet, het gekke is dat de logs niets aangeven geen error's maar überhaupt niet een melding dat de scan & sort afgetrapt wordt. Handmatig werkt nog altijd prima.

Het is net alsof de "scheduled task" niet opgeslagen wordt, heb diverse malen de task ietsje aangepast en opnieuw opgeslagen, krijg dan ook geen melding dat het opslaan van de task niet lukt.

Is het nog een optie om de standaard task scheduler van DSM te gebruiken? neem aan dat SickRage onderwater ook gewoon een script aftrapt.
En tot mijn verbazing zag in de logs gistermiddag dat de autoprocess nu wel af en toe runde! Vannacht is ook netjes de nieuwe TBBT aflevering gedownload en processed.

Bewust heb ik niets veranderd, dus wat nu de oorzaak is dat het werk geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Als bekend zijn bepaalde 3th party packages nog niet beschikbaar voor de DS415+. Dit geldt echter ook voor een aantal packages van Synology zelf (o.a. Note Station, maar volgens mij ook CardDAV server (kan iemand bevestigen dat deze wel beschikbaar is op andere hardware?)).

Speurend op http://global.download.synology.com/download/spk/ valt me echter op dat voor bepaalde, al beschikbare, packages een Avoton variant bestaat (o.a. Videostation), maar voor andere niet (o.a. MediaServer). Weet iemand welke variant de DS415+ in dat laatste geval gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als er geen avoton package beschikbaar is kan je de x64 package gebruiken.
Zie ook https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS415+

De packages waarvoor een avoton package is zal vast enkele optimalisaties bevatten, als die niet nodig zijn maken ze een package voor meerdere cpu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

job schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:48:
Als er geen avoton package beschikbaar is kan je de x64 package gebruiken.
Zie ook https://www.synology.com/nl-nl/support/download/DS415+

De packages waarvoor een avoton package is zal vast enkele optimalisaties bevatten, als die niet nodig zijn maken ze een package voor meerdere cpu's
Merci. Vanavond maar eens kijken of ik CardDAV server aan de praat krijg zonder verscheidene toeren uit te moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Alle packages van synology zelf zou je gewoon in het package center moeten zien.
Als je de carddav package ook wilt zien moet je in het package center instellen dat je ook beta packages wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Met beta packages aangevinkt is de CardDAV package alsnog niet beschikbaar.

Als ik probeer de package (CardDAVServer-x64-3.2.0-0013.spk) handmatig te installeren, dan krijg ik de melding dat een Python versie >= 2.7.8-0046 geinstalleerd moet zijn. De Python package van Synology is echter versie 2.7.6-0042 en er zijn geen upgrades beschikbaar. Wellicht is dat de oorzaak. Ik heb in ieder geval een ticket aangemaakt, want ik voel er weinig voor handmatig een upgrade van Python te gaan doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Opi op 30-09-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Voor mijn syno is nu 2.7.8.0103 verkrijgbaar (ook een beta versie). voor jouw syno kan je de x64 versie weer proberen. http://ukdl.synology.com/download/spk/Python/2.7.8-0103/

Zeker weten dat je beta versies hebt aangevinkt in het package center? Beide packages die je niet ziet zijn namelijk beta. Ook moet je na het aanvinken eventjes wachten totdat de packages zichtbaar worden.

edit: ander idee.. misschien dat je de dsm 5.1 beta moet installeren voor desbetreffende packages.. al verwacht ik het niet.

[ Voor 94% gewijzigd door job op 30-09-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Voor de installatie van de update van Python moet ik de DSM 5.1 beta installeren, maar deze is nog niet beschikbaar voor de DS415+. Volgens http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=248&t=90650 komt de final van 5.1 mogelijk binnen twee weken uit. Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat verklaart dus al waarom jij de packages in het package center niet ziet. Zit niets anders op dan wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

job schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:09:
[...]

Er gebeuren vaker gekke dingen met de postprocessing als de serie folders zich bevinden in de download folder.

Wat ik heb ingesteld is dat de dowloads terechtkomen in /volume1/downloads, en sickrage(in mijn geval sickbeard/nzbdrone) verplaatst alles netjes via move naar /volume1/videos/tv shows/
Kheb dit geprobeerd aan te passen, door een nieuwe shared map in volume1 te maken met daarin een submap "downloads", in SickRage heb ik dit geprobeerd aan te passen maar op een gegeven moment was die helemaal de weg kwijt.

ik heb SickBeard custom verwijderd, de NAS een herstart gegeven en SickBeard custom opnieuw geïnstalleerd met de SickRage git.

Helaas niet geholpen, in de settings van SickRage kan ik niet bladeren om de juiste folders in te stellen. Bv onder 'General' de root directory, als ik daar 'new' kies en blader naar volume1/videos dan opent hij deze map maar ik zie geen submappen ik kan dus niet 'TV-Shows' selectere, ik kan alleen op de stipjes klikken om weer naar de hogere map te gaan.

Idem als ik onder post processing de 'TV download dir' probeer in te stellen: als ik blader naar volume1 zie ik daar ten eerste een map staan die ik al verwijderd heb, en mijn nieuwe shared map staat er juist niet. Als ik dan klik op de oude map die verwijderd is staat ineens die nieuwe map er maar als ik daar op klik kan ik daar niet eens in komen.

zowel mijn 'video' map als de nieuwe gesharde map (staan beide in de root van volume1) heb ik via WinSCP 0777 rechte gegeven maar SickRage blijft vreemd doen. Lijkt op een soort van caching probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Als sickrage de mappen niet ziet is er normaal gesproken een rechten probleem, maar dat je oude mappen ziet is apart. Je syno al eens opnieuw gestart? En doe ook een refresh in winscp.. juist winscp staat bekend om het cachen van mappen/bestanden.

[ Voor 59% gewijzigd door job op 02-10-2014 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

job schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:06:
Dat verklaart dus al waarom jij de packages in het package center niet ziet. Zit niets anders op dan wachten :)
Inderdaad. Vanochtend een reactie ontvangen van Synology.
All the mentioned packages are available in DSM5.1 beta.

Please find the following webpage for more details.
https://www.synology.com/dsm/5.1beta/

As for the tool chain, I will confirm with our developer and get back to you later.
Update
According to the developer, Avaton has been unified with other x64 platform so you if your program does not include specified part of CPU platform such as kernel header, you could use cedaview or bromolow toolkits to build the binary.

We are working on the toolkit for Avaton and it will be released in a couple of weeks. Apologies for your inconvenience.

[ Voor 26% gewijzigd door Opi op 02-10-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

job schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:31:
Als sickrage de mappen niet ziet is er normaal gesproken een rechten probleem, maar dat je oude mappen ziet is apart. Je syno al eens opnieuw gestart? En doe ook een refresh in winscp.. juist winscp staat bekend om het cachen van mappen/bestanden.
Jah meerdere keren een herstart gedaan.

Ben er gisteravond laat nog achter gekomen, had simpelweg te maken met caching /temp files van IE na het verwijderen van mijn IE cache werkte alles weer prima |:( Heel SickRage opniew installeren en configureren had ik me dus wel kunnen besparen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[verkeerd topic]

[ Voor 94% gewijzigd door BtM909 op 03-10-2014 20:03 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.