[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 24 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:31
redboyke schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:57:
sinds ik couchpotato reinstalled heb freezed hij iedere keer de pagina is na het herstarten eventjes beschikbaar en nadien nietmeer. ook zoeken werkt niet.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Tenminste gisterenavond nog. Ik zie dat er later op de avond een update geinstalleerd is van CP. Ik moet nog effe checken of het probleem daarmee opgelost is.

EDIT: het probleem is inderdaad opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door avec_style op 03-06-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Yucko schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:41:
[afbeelding]
op mijn DS412+ met de non-beta repository van SynoCommunity
Hé, das appart. Ik zie OSCam er weer tussen staan. Hele poos terug moest deze eruit vanwege licentie of iets dergelijks en was zelf compilen enige optie maar dat hoeft niet meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:07:
[...]

Hé, das appart. Ik zie OSCam er weer tussen staan. Hele poos terug moest deze eruit vanwege licentie of iets dergelijks en was zelf compilen enige optie maar dat hoeft niet meer dus.
Oh, goed dat je het zegt, dat is zeker niet het geval. Ik heb simpelweg 500+ packages op de repository gedumpt, en alles is aangezet...ff uitzetten. Excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
hmm, couchpotato geupdate, mijn hele wanted lijst is weg.. mijn managed lijst is er nog wel..
bizar.. iemand anders dit ook ervaren?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Dr. Bean schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:26:
[...]

Oh, goed dat je het zegt, dat is zeker niet het geval. Ik heb simpelweg 500+ packages op de repository gedumpt, en alles is aangezet...ff uitzetten. Excuses :)
Maakt mij niet uit. Mogelijk dat ze van gedachten veranderd waren.
Als je de source maar laat staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:28:
[...]

Maakt mij niet uit. Mogelijk dat ze van gedachten veranderd waren.
Als je de source maar laat staan ;)
Ja, gebeurt niks mee. Ter info, tegenwoordig kunnen we wel een license file (en evt een warning via de wizard) tonen tijdens installatie. Mogelijk is dat voldoende om het package te kunnen publiceren. (PR welkom, denk ik ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Dr. Bean schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:26:
[...]

Weet je wanneer de Zabbix app klaar is? Ik heb gemerkt dat de status is gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
FloRadix schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:38:
[...]

Weet je wanneer de Zabbix app klaar is? Ik heb gemerkt dat de status is gesloten.
De persoon die de PR opende voor Zabbix server+agent, heeft deze gesloten. Hij heeft een nieuwe aangemaakt tbv (alleen) de agent. Ik hoop/neem aan dat hij op de achtergrond nog bezig is ermee, maar ik heb 'm niet meer gesproken.
Omdat we het een beetje druk hebben met de repository, heb ik er nog niks mee gedaan (en de andere SC devs ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Als ik via CP een film laat binnehalen door SAB krijg ik de volgende melding:
Post Processing Failed for FILMNAAM 2014 1080p bluray dts x264 cytsunee nfo yenc 1 1.cp(tt2177771) (Cannot create final folder /Volume1/films/FILMNAAM 2014 1080p bluray dts x264 cytsunee nfo yenc 1 1.cp(tt2177771))
Wat gaat er verkeerd?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
Wat er verkeerd gaat staat er, sab of cp (ik weet niet welke log je daar hebt) kan de doelmap niet aanmaken.
Dat is bijna altijd een probleem met de rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:31
Ik heb sinds de update naar DSM 5.0 een vaag probleem met Spotweb en SabNZBd.

Als ik via de spotweg interface handmatig iets aanklik, dan gaat het 1x goed. Kortom dan komt er 1 nzb aan bij Sabnzbd welke gewoon gaat downen.

Ieder link die ik daarna wil downloaden krijgt een fail en doet hij het pas na een keer of 3 OF ik moet de spotweb pagina geheel herladen.....dan gaat het weer 1x goed. Het vreemde is dat ik via Couchpotato of Sickbeard geen problemen ondervindt die gaan gewoon door. Hierdoor gaat mijn indruk uit dat het een browser probleem is, maar voorheen (DSM 4.3) had ik het niet. En ik draai nog steeds Mavericks met Safari 7 daarbij heb ik het ook in Firefox geprobeerd maar daar ook hetzelfde.

Iemand een idee

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

freak1 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:27:
hmm, couchpotato geupdate, mijn hele wanted lijst is weg.. mijn managed lijst is er nog wel..
Nee, update is bij mij "goed" gegaan. Kreeg wel errors in de log te zien na het starten. Dit bleek te maken te hebben met de locatie van GIT. Deze stond in de settings standaard op: git, deze moest ik aanpassen naar: /usr/local/git/bin/git
redboyke schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:57:
sinds ik couchpotato reinstalled heb freezed hij iedere keer de pagina is na het herstarten eventjes beschikbaar en nadien nietmeer. ook zoeken werkt niet.
Ik heb standaard nog om het uur een start en stop script lopen op mijn Synology om Coachpotato opnieuw op te starten. Eerder liep deze gewoon na bepaalde tijd vast (misschien na de auto updates). Weet iemand of dit nog steeds speelt? Dan kan ik die scripts ook weghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
freak1 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:27:
Hier ook, stond gelukkig bij mij toch niet zo gek veel in. Alle settings zijn bij mij nog wel intact overigens.

update: Na de nieuwste update van CP door synocommunity is mn wanted list weer terug.

[ Voor 19% gewijzigd door Bartske op 04-06-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
mickjuh schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:43:
[...]

Nee, update is bij mij "goed" gegaan. Kreeg wel errors in de log te zien na het starten. Dit bleek te maken te hebben met de locatie van GIT. Deze stond in de settings standaard op: git, deze moest ik aanpassen naar: /usr/local/git/bin/git

[...]
Ter info, dit is vereenvoudigd in de twee SynoCommunity package voor CouchPotato (normaal + custom) welke eerder vanmiddag zijn gepubliceerd.
"/usr/local/git/bin/git" werkt, maar gewoon "git" nu ook (we zetten nu "/usr/local/git/bin/" in PATH, waardoor het vinden van het "git" commando geen problemen meer geeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Dr. Bean schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:08:
[...]

Ter info, dit is vereenvoudigd in de twee SynoCommunity package voor CouchPotato (normaal + custom) welke eerder vanmiddag zijn gepubliceerd.
"/usr/local/git/bin/git" werkt, maar gewoon "git" nu ook (we zetten nu "/usr/local/git/bin/" in PATH, waardoor het vinden van het "git" commando geen problemen meer geeft)
Aah oke! Thanks voor de info. Nadat ik het handmatig had aangepast had ik ook geen errors meer in de logs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

En, mensen de laatste DSM update al geprobeerd? Werken alle (3rd party) packages nog goed?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 07:40:
En, mensen de laatste DSM update al geprobeerd? Werken alle (3rd party) packages nog goed?
Werkt prima op mijn ds114 (sabnzb)

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Alles werkt prima, alleen ff .profile editten en paden toevoegen om een eventuele bootstrap weer te activeren.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:52

elsinga

=8-)

Modbreak:Crossposten is niet toegestaan. Je mag dezelfde informatie dus niet op meerdere plekken plaatsen om zodoende meer feedback te krijgen.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2014 09:58 ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:10
Arfman schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 07:40:
Zonet mijn DS1513+ geüpdatet en nu krijg ik CouchPotato niet meer aan de praat.
Kom steeds terecht op de URL: http://xxx:5053/login/?next=%2F
met als melding: 500: Internal Server Error

Iemand de oplossing hiervoor?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Nieuwe versie Plex Media Server : 0.9.9.10 (voor niet Plex members)

https://plex.tv/downloads

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kozzmozz schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:26:
[...]

Zonet mijn DS1513+ geüpdatet en nu krijg ik CouchPotato niet meer aan de praat.
Kom steeds terecht op de URL: http://xxx:5053/login/?next=%2F
met als melding: 500: Internal Server Error

Iemand de oplossing hiervoor?
Start ie wel netjes op? Bekijk eens de log-file en kijk of je daar nog specifieke(re) foutmeldingen tegenkomt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Xymox schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:49:
Nieuwe versie Plex Media Server : 0.9.9.10 (voor niet Plex members)

https://plex.tv/downloads
En 0.9.9.11 voor Plex members :)
Massive speedup for paged queries (50-100x faster per page for larger libraries)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Volgens mij is sinds de laatste update van CP de opmaak een beetje in de war?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:57
SpoekGTi schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 13:01:
Ik heb sinds de update naar DSM 5.0 een vaag probleem met Spotweb en SabNZBd.

Als ik via de spotweg interface handmatig iets aanklik, dan gaat het 1x goed. Kortom dan komt er 1 nzb aan bij Sabnzbd welke gewoon gaat downen.

Ieder link die ik daarna wil downloaden krijgt een fail en doet hij het pas na een keer of 3 OF ik moet de spotweb pagina geheel herladen.....dan gaat het weer 1x goed.
...
Dit heb ik ook. Maar dan in de combinatie DSM 5, Spotweb en NZBGet.
Voorlopig vind ik het acceptabel om 3x te klikken...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mij vandaag even verdiept in de ruTorrent package van SynoCommunity. Inmiddels maak ik hier dankbaar gebruik van (zeer handig ivm private trackers die helaas transmission als client niet accepteren)

Ik heb een handleiding gemaakt over hoe ik dit heb ingericht (inclusief beveiliging etc)

http://www.youritromp.nl/...eedbox-on-a-synology-nas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:10
Kan de ADMIN mijn andere post in Domotica weghalen, denk dat onderstaande beter hier op z'n plaats is.

Na veel zoekwerk en overwegingen heb ik (eindelijk) gekozen om maar eens met Domotica aan de slag te gaan. KAKU was voor mij al snel uit beeld, vanwege de eenzijdige communicatie. Tijd dus voor een ZWave stick en een eerste sensor en schakelaar.

Mijn plan is om alles op mijn Synology 212 te installeren, aangezien die toch 24/7 aanstaat.

So far so good...

Ik krijg echter de software niet aan de praat. Na al eerder te zijn vastgelopen in Domoticz, had ik het idee om OpenRemote te gebruiken. Het volgen van de tutorials was op zich niet moeilijk. Echter ik kom niet op de controller page.

gebruikte bronnen zijn: http://pcloadletter.co.uk...ote-package-for-synology/
en http://www.openremote.org...To+-+Synology+with+Z-Wave

Als ik de LOG file bekijk krijg ik het volgende:

********************************************************************************

Controller definition was not found in this OpenRemote Controller instance.

If you are starting the controller for the first time, please use your web
browser to connect to the controller home page and synchronize it with your
online account.

********************************************************************************

Ik loop dus vast bij punt 7: Er is nog geen XML aangemaakt omdat ik nog niet gesynced ben?

7) Reboot your Synology, start up the OpenRemote controller and sync your designer/settings config to your controller. You can confirm the config is correct by looking in: /volume1/@appstore/OpenRemote/webapps/controller/controller.xml. All settings should now be in this XML config file. For example, zwave.comPort setting must be here now.

Als ik naar localhost:8080 of 127.0.0.1:8080 ga krijg ik geen verbinding. Ook niet met poort 8688. Kan iemand met op weg helpen. Ik heb het gevoel dat ik dichtbij ben, maar toch heel ver weg... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
warhamstr schreef op zondag 08 juni 2014 @ 12:53:
Volgens mij is sinds de laatste update van CP de opmaak een beetje in de war?
laatste paar updates als je het mij vraagt.
Ik krijg nu niks te zien als ik navigeer naar de home page of de wanted page.
De overige pagina's doen het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:21:
Heb mij vandaag even verdiept in de ruTorrent package van SynoCommunity. Inmiddels maak ik hier dankbaar gebruik van (zeer handig ivm private trackers die helaas transmission als client niet accepteren)

Ik heb een handleiding gemaakt over hoe ik dit heb ingericht (inclusief beveiliging etc)

Bedankt voor het werk!

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
avec_style schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:29:
aatste paar updates als je het mij vraagt.
Ik krijg nu niks te zien als ik navigeer naar de home page of de wanted page.
De overige pagina's doen het nog wel.
Al een ctrl+F5 geprobeerd op de pagina's die niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
job schreef op maandag 09 juni 2014 @ 20:34:
[...]

Al een ctrl+F5 geprobeerd op de pagina's die niet werken?
Ja, zelfs met verschillende browsers vanaf verschillende pc's geprobeerd. Helaas bleef het probleem bestaan.

EDIT: er zijn nog meer mensen met dit probleem.
zie ook: https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer/issues/3383

Hebben anderen hier ook last van? (en hebben zij deze misschien weten op te lossen?)

[ Voor 27% gewijzigd door avec_style op 10-06-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ik heb CP opnieuw geïnstalleerd, dat loste de problemen bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:02
Chutney schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:54:
Heb nu rutorrent naar mijn zin draaien op mijn DS214+. Blazen dat deze client doet tov Transmission :D
Is daar ook een goede up 2 date spk van beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
De package van synocommunity draaien, dat werkt prima. Veel nieuwer is er volgens mij niet, tenzij je beta versies gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand over de nieuwe Surveillance Station ook uitkomt voor DSM 4.3?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:00
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:21:

Interessant, ik gebruik nu Downloadstation op mijn DS214.
Wat is er meer mogelijk met Rutorrent dan met Downloadstation? Ik mis namelijk een optie om mijn upload te beperken zodat ik niet tijdens het downloaden al aan het overseeden ben. Dit gebeurd regelmatig. Dan heb ik een torrent van 8 GB voor 3GB gedownload, maar al 8 GB geupload. Wanneer de torrent binnen is dan is mijn ratio vaak al boven 2.00 ipv de max van 1.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Binnetie schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:48:
[...]

Interessant, ik gebruik nu Downloadstation op mijn DS214.
Wat is er meer mogelijk met Rutorrent dan met Downloadstation? Ik mis namelijk een optie om mijn upload te beperken zodat ik niet tijdens het downloaden al aan het overseeden ben. Dit gebeurd regelmatig. Dan heb ik een torrent van 8 GB voor 3GB gedownload, maar al 8 GB geupload. Wanneer de torrent binnen is dan is mijn ratio vaak al boven 2.00 ipv de max van 1.50.
Je kan bik download station instellen hoeveel er mag worden geseed en op welke snelheid.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
ruTorrent is een uitgebreidere client, meer instel mogelijkheden tov standaard client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 14:00
RobbyTown schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:37:
[...]

Je kan bik download station instellen hoeveel er mag worden geseed en op welke snelheid.
Dat weet ik. Maar dat geldt niet voor tijdens het downloaden. Standaard seed ik tot 1.25 terug. Maar soms je al je meer dan 3.00 aan het seeden voordat je download klaar is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:22

Yucko

One clown to rule them all !

Dan doe je iets niet goed want ik heb mijn upload (totaal voor alle lopende torrents) beperkt op 500kbyte/s en dat werkt goed.

Je kunt het zelfs per actieve torrent instellen als je dat wilt

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:24
Zijn er meer mensen die problemen hebben met subliminal sinds de laatste update? hij lijkt niets meer te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:20
Xenophoben schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:52:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met subliminal sinds de laatste update? hij lijkt niets meer te doen
Misschien beter overgaan naar Autosub. Werkt perfect en een stuk overzichtelijker en de meeste gebruiken deze nu. Of je moet een reden hebben om subliminal nog te gebruiken.
[Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Ter info voor andere gebruikers met de wens om een DS212j in te zetten als mailserver.
Ik had een mailprobleem op mijn DS212j met DSM5: De standaard mailapplicatie Roundcube haalde circa de helft (kon ook meer zijn) van de mail van pop3-adressen niet op. En eenmaal vergeten mail bleef voor altijd hangen, deze wordt ook bij een volgende poging niet meer opgehaald.
Ik dacht toen dat dit lag aan fetchmail, maar ik had alleen de klok horen luiden, ik moest duidelijk nog op zoek naar de klepel.

Roundcube werkt namelijk met Dovecot om de mail van pop-adressen op te halen. Hier kan ik (ik ben technisch niet voldoende onderlegd) niets aan instellen. En Dovecot doet het bij mij echt niet lekker weet ik nu.
Maar wat blijkt: Er is een alternatief voor Roundcube: Zarafa. En die werkt met Fetchmail in plaats van Dovecot, waarmee de bron van alle ellende wordt aangepakt.
Ik had al eerder gezien dat Zarafa bestaat maar voor mij was onduidelijk wat het nut er van was. Bovendien leek het nogal moeilijk in te stellen allemaal. Maar met de handleiding die wordt meegeleverd in het packaqe is het werkelijk een eitje! Alleen om imap-toegang te regelen voor de mailclients moet je nog even met Putty aan de slag, maar dat is een kwestie van precies intikken wat er in de handleiding staat.
Dus Roundcube eraf, Zarafa er op en de mail komt nu ineens zonder problemen binnen! En op alle pc's heb ik nu een mailclient met imap waardoor ik overal en altijd up-to-date ben met alle mail. Ik ben eindelijk echt tevreden met mijn DS212j _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
andreas2005 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:07:
Ter info voor andere gebruikers met de wens om een DS212j in te zetten als mailserver.
Ik had een mailprobleem op mijn DS212j met DSM5: De standaard mailapplicatie Roundcube haalde circa de helft (kon ook meer zijn) van de mail van pop3-adressen niet op. En eenmaal vergeten mail bleef voor altijd hangen, deze wordt ook bij een volgende poging niet meer opgehaald.
Ik dacht toen dat dit lag aan fetchmail, maar ik had alleen de klok horen luiden, ik moest duidelijk nog op zoek naar de klepel.

Roundcube werkt namelijk met Dovecot om de mail van pop-adressen op te halen. Hier kan ik (ik ben technisch niet voldoende onderlegd) niets aan instellen. En Dovecot doet het bij mij echt niet lekker weet ik nu.
Maar wat blijkt: Er is een alternatief voor Roundcube: Zarafa. En die werkt met Fetchmail in plaats van Dovecot, waarmee de bron van alle ellende wordt aangepakt.
Ik had al eerder gezien dat Zarafa bestaat maar voor mij was onduidelijk wat het nut er van was. Bovendien leek het nogal moeilijk in te stellen allemaal. Maar met de handleiding die wordt meegeleverd in het packaqe is het werkelijk een eitje! Alleen om imap-toegang te regelen voor de mailclients moet je nog even met Putty aan de slag, maar dat is een kwestie van precies intikken wat er in de handleiding staat.
Dus Roundcube eraf, Zarafa er op en de mail komt nu ineens zonder problemen binnen! En op alle pc's heb ik nu een mailclient met imap waardoor ik overal en altijd up-to-date ben met alle mail. Ik ben eindelijk echt tevreden met mijn DS212j _/-\o_ .
Mag ik vragen waarvoor jij de DS212j allemaal nog meer gebruikt buiten een mailserver om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

......
Je hebt naast IMAP ook "active sync" synchronisatie op smartphones en een extra zarafa plugin die je voor outlook kunt gebruiken. Super handig als je naast je email ook je agenda en contactpersonen wilt synchroniseren. Ik gebruik deze setup nu al een half jaar icm mijn eigen domeinnaam. (op een 412+ btw)

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

heb ik nu een mailclient met imap waardoor ik overal en altijd up-to-date ben met alle mail. Ik ben eindelijk echt tevreden met mijn DS212j _/-\o_ .
Klinkt interessant... Zit het (active)sync gedeelte voor contacten, calendar en taken er ook automatisch in? Ik lees allerlei verhalen over plugins voor Outlook e.d.

edit:

Ehm :P :D te lang gewacht met posten :P
stuffer schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:51:
[...]
Je hebt naast IMAP ook "active sync" synchronisatie op smartphones en een extra zarafa plugin die je voor outlook kunt gebruiken. Super handig als je naast je email ook je agenda en contactpersonen wilt synchroniseren. Ik gebruik deze setup nu al een half jaar icm mijn eigen domeinnaam. (op een 412+ btw)
Waar wordt die plugin precies voor gebruikt?

[ Voor 38% gewijzigd door BtM909 op 25-06-2014 12:19 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

BtM909 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:18:
[...]
Waar wordt die plugin precies voor gebruikt?
Om alle zarafa zaken in Outlook zichtbaar te hebben. Zoals email, agenda, contacten en taken. (als een mapi toevoeging)

Je mag 3 concurrent gebruikers in outlook laten werken daarna mag je een licentie afnemen. Smartphone instellen is het zelfde als een Microsoft Exchange account toevoegen. (zie http://www.zarafa.com/node/40)

[ Voor 8% gewijzigd door stuffer op 25-06-2014 12:39 ]

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
stuffer schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:36:
[...]

Om alle zarafa zaken in Outlook zichtbaar te hebben. Zoals email, agenda, contacten en taken. (als een mapi toevoeging)

Je mag 3 concurrent gebruikers in outlook laten werken daarna mag je een licentie afnemen. Smartphone instellen is het zelfde als een Microsoft Exchange account toevoegen. (zie http://www.zarafa.com/node/40)
Pas hierbij wel op: de licentie werkt niet op DS-modellen met een ARM-processor zoals de DS212j. Met de DS212j ben je dus beperkt tot 3 outlookclients.
Frid0 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:09:
[...]

Mag ik vragen waarvoor jij de DS212j allemaal nog meer gebruikt buiten een mailserver om?
Ik gebruik hem verder met Cloudstation, audiostation, als downloadstation (zeer beperkt), als backup-locatie voor de laptops en voor opslag van foto's en video's.

Ik heb de schijven in SHR (wat z'n nut al heeft bewezen) en maak backups op een usb-schijf.

[ Voor 41% gewijzigd door andreas2005 op 26-06-2014 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Ik heb een ds1813+, maar bij synocommunity-beta zie ik de mono- en nzbdrone-packages niet.
Is dat normaal voor een 1813, is er ergens iets mis bij mij, of heeft synocommunity die packages nog niet vrijgegeven voor dat model? (op een 2413 zie ik deze packages bijvoorbeeld wel, op een 2411 dan weer niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 14:47

mvds

Totally awesome!

Heb je het Beta kanaal aan staan? Want dat is wel noodzakelijk geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

mvds schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:27:
Heb je het Beta kanaal aan staan? Want dat is wel noodzakelijk geloof ik.
Ik heb op alle 3 deze als repo staan:
http://packages.synocommunity.com/?beta=1

Dat lijkt me in orde te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:58
roeleboel schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:36:
[...]

Ik heb op alle 3 deze als repo staan:
http://packages.synocommunity.com/?beta=1

Dat lijkt me in orde te zijn?
Deze repository is niet meer correct. Enkel http://packages.synocommunity.com/ gebruiken en Beta aanvinken bij de settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

wars schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:15:
[...]
Deze repository is niet meer correct. Enkel http://packages.synocommunity.com/ gebruiken en Beta aanvinken bij de settings.
Dat was het inderdaad... Hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb hier gezocht maar niet kunnen vinden.
Onlangs heb ik nzbget 11 geupdate naar v12 via packagecenter en de instellingen zijn automatisch overgenomen.

Echter heb ik nu het probleem dat ik de top folder van de uitgepakte bestanden niet meer met Verkenner (Windows 7) kan verwijderen. Wel de inhoud van de folders. Bij de top folder krijg ik de melding:

"U dient door Everyone gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen".

Niet gerechtigd dus om te verwijderen.

Heeft iemand tips waar ik dit kan oplossen? (in nzbget zelf of in DSM).

Bij v11 die ik eerder had draaien geen probleem met verwijderen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 07:20
Xymox schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:13:
Ik heb hier gezocht maar niet kunnen vinden.
Onlangs heb ik nzbget 11 geupdate naar v12 via packagecenter en de instellingen zijn automatisch overgenomen.

Echter heb ik nu het probleem dat ik de top folder van de uitgepakte bestanden niet meer met Verkenner (Windows 7) kan verwijderen. Wel de inhoud van de folders. Bij de top folder krijg ik de melding:

"U dient door Everyone gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen".

Niet gerechtigd dus om te verwijderen.

Heeft iemand tips waar ik dit kan oplossen? (in nzbget zelf of in DSM).

Bij v11 die ik eerder had draaien geen probleem met verwijderen.
In DSM even je rechten op de top folder bekijken en desnoods even opnieuw toekennen.
Via WinSCP kun je dit ook altijd mooi doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismilyfox
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-10-2023
Heeft iemand misschien een SPK van Spotweb ??

Repro van Martijn is niet bereikbaar.. Zijn NAS is gecrasht.. En wil geld van ons!

Unfortunately I have to report that my NAS has crashed after 4 years of intensive use. Thereby I currently cannot give any support to the packages. It would be great if people can help me out with a small voluntary donation to purchase a new Synology NAS!

Blizzard: Smilyfox#21203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismilyfox
Dubbel posten en cross posten zijn ongewenst; plaats je bericht op één locatie, niet op meerdere locaties.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

ismilyfox schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:46:

Repro van Martijn is niet bereikbaar.. Zijn NAS is gecrasht.. En wil geld van ons!
Als je er echt om zit te springen, zijn er ook andere manieren om spotweb te installeren. Is naar mijn idee niet afhankelijk van je soort Synology-NAS (cpu-architectuur), namelijk.

Google maar eens op: install spotweb synology

Genoeg andere manieren te vinden, kost wel wat meer tijd, maar zo heb ik het ook de eerste keer geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:31
Vandaag eens de Packages geüpdatet (waaronder NZBGet), maar die krijg ik nu niet meer goed werkend.

Ik krijg failures en error's:

Could not move file /volume2/Films2/xxx/_unpack/xxx to /volume2/Films2/xxx/xxx
Unpack for Reasonable Doubt failed

Alles komt wel gewoon goed door (ook gewoon uitgepakt), maar alle rar's etc staan ook nog in de map en het wordt niet meer in 1 goed mapje gezet ( /_unpack ) zit er ook nog tussen.

Ik heb InterDir al aan/uitgezet, maar daar ligt het ook niet aan.
Onder welk kopje moet ik kijken voor deze fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
met die unpack map is niets mis, die hoort daar te staan.
Er is naar mijn idee iets mis met de rechten van de map waar je uitpakt. De map vrijgeven voor alle users kan een oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43
ismilyfox schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:46:

Unfortunately I have to report that my NAS has crashed after 4 years of intensive use. Thereby I currently cannot give any support to the packages. It would be great if people can help me out with a small voluntary donation to purchase a new Synology NAS!
nou nou, een vrijwillige kleine bijdrage vraagt ie om. Sta me iets bij dat hij dubbel werd aangeboden dus bied een andere package aanbieder hem niet gewoon aan? SynoCommunity bijv? Grote kans dat je versie achter loopt maar gezien dat zijn NAS gestorven is hoeven we voorlopig ook geen updates te verwachten ;)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismilyfox
Sangroid schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 18:09:
[...]

Als je er echt om zit te springen, zijn er ook andere manieren om spotweb te installeren. Is naar mijn idee niet afhankelijk van je soort Synology-NAS (cpu-architectuur), namelijk.

Google maar eens op: install spotweb synology

Genoeg andere manieren te vinden, kost wel wat meer tijd, maar zo heb ik het ook de eerste keer geïnstalleerd.
Klopt.. via git hub kan je het installeren maar helaas geen ervaring ermee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:22

Yucko

One clown to rule them all !

ik kan momenteel alleen bij een oude versie komen die nog op mijn dropbox ergens stond. Wellicht dat ik thuis op mijn laptop nog een nieuwere versie heb staan. Mocht ik die bij thuiskomst nog vinden dan upload ik die ook nog wel even straks :)

Spotweb-noarch-20130515-2 lijkt niet te werken ;(

Trouwens, het lijkt erop dat de repository binnenkort weer online is:
Back soon

I would like to thank all donors! In particular mobile-hardisk.nl

Thanks everyone for the support! The intention is to put everything back online as soon as possible.
bron

[ Voor 41% gewijzigd door Yucko op 05-07-2014 07:09 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Is de Antivirus Essential bij jullie ook zo enorm traag op DSM 5? Heb 2 NASsen (DS211J en DS213) en bij beide is de AV traag. Kennen jullie toevallig een 3rd party antivirusscanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Blijkbaar een bekend probleem... Ik heb er verder weinig last van :)

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=189&t=46206

Lees ook dit (wat soms wel of niet werkt)
Had same issue. Uninstalled and re-installed, problem gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:15:
Blijkbaar een bekend probleem... Ik heb er verder weinig last van :)

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=189&t=46206

Lees ook dit (wat soms wel of niet werkt)

[...]
Had ik ook gevonden idd, maar dit lijkt met DSM 4 zo te zijn. Zal 'm eens opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismilyfox
Yucko schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:35:
ik kan momenteel alleen bij een oude versie komen die nog op mijn dropbox ergens stond. Wellicht dat ik thuis op mijn laptop nog een nieuwere versie heb staan. Mocht ik die bij thuiskomst nog vinden dan upload ik die ook nog wel even straks :)

Spotweb-noarch-20130515-2

Trouwens, het lijkt erop dat de repository binnenkort weer online is:

[...]

bron
helaas.. krijg een foutmelding : invalid file format.. als je de nieuwe nog kan vinden is het altijd welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat iemand antwoord weet op mijn vraag. Heb sinds kort een WD Live tesamen met Synology. Ik wil met DS Audio de player bedienen maar iedere keer als hij is uit geweest moet ik Audio Station opnieuw opstarten om de player zichtbaar te krijgen in DS Audio. Kan dit anders want iedere keer deze handeling is een beetje omslachtig en irritant? Als hij eenmaal zichtbaar is werkt het perfect de bediening via de smartphone met DS Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ismilyfox schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:15:
helaas.. krijg een foutmelding : invalid file format.. als je de nieuwe nog kan vinden is het altijd welkom _/-\o_
sommige browsers veranderen bij het downloaden de extensie naar .zip.
.zip hernoemen naar .spk en hij zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

ismilyfox schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:15:
[...]

Repo is weer online: http://synology.mdevries.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
kleine crosspost.. maar ik weet dat er veel nzbget gebruikers zijn hier.

Het lukt mij helaas niet om met SSL mijn 200mbit UPC verbinding dicht te trekken met mijn 412+. Eigenlijk een luxe probleem omdat een paar minuten langer wachten ook niet kwaad kan.

Maar vanuit principe ben ik toch wel benieuwd wie van jullie SSL nog gebruikt?

UPC ziet toch wel dat je een verbinding opzet met een usenet provider.. welke series ik download kan me dan eigenlijk niet zo veel boeien. Het is toch (nog) niet verboden?

[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 06-07-2014 21:32 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Workaholic schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:32:
kleine crosspost.. maar ik weet dat er veel nzbget gebruikers zijn hier.

Het lukt mij helaas niet om met SSL mijn 200mbit UPC verbinding dicht te trekken met mijn 412+. Eigenlijk een luxe probleem omdat een paar minuten langer wachten ook niet kwaad kan.

Maar vanuit principe ben ik toch wel benieuwd wie van jullie SSL nog gebruikt?

UPC ziet toch wel dat je een verbinding opzet met een usenet provider.. welke series ik download kan me dan eigenlijk niet zo veel boeien. Het is toch (nog) niet verboden?
nieuws: Kabinet: Nederland heeft per direct downloadverbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
job schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:18:
met die unpack map is niets mis, die hoort daar te staan.
Er is naar mijn idee iets mis met de rechten van de map waar je uitpakt. De map vrijgeven voor alle users kan een oplossing zijn.
Maar ik heb niet aan de rechten gezeten of gewijzigd?
Enkel NZBGet update (dus verwijderd en opnieuw geïnstalleerd).

/unpack heb ik eerder ook nooit gehad. Deed altijd alles netjes uitpakken en verwijderen zonder /unpack folder.
Zoals de foutmelding al aangeeft: hij kan het bestand niet verplaatsen naar een locatie zonder de /unpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
NeutraleTeun schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:27:
Maar ik heb niet aan de rechten gezeten of gewijzigd?
Tijdens de installatie worden er weer allerlei rechten ingesteld. Het zou niet moeten, maar misschien is toen iets misgegaan.
/unpack heb ik eerder ook nooit gehad. Deed altijd alles netjes uitpakken en verwijderen zonder /unpack folder.
Die unpack folder hoort daar gewoon. Dat is een tijdelijke folder waar alles komt te staan.. daarna wordt alles in de parent folder neergezet.
Zoals de foutmelding al aangeeft: hij kan het bestand niet verplaatsen naar een locatie zonder de /unpack.
Dat lijkt mij toch echt een rechtenprobleem.

Kan je op meerdere manieren oplossen, in dsm de groep users toegang geven tot de download map.
Je kan via telnet/ssh/scp de rechten veranderen.
of je kan via telnet/ssh/scp de user waaronder nzbget draait veranderen naar een user die de juiste rechten heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 07-07-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zijn er meer die momenteel problemen hebben met de glacoer backup?

De logs zijn weinig verhelderend helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@job

Recht 'verwijderen' aangevinkt en tot nu toe lijkt alles het weer te doen.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43
Met mijn stomme kop maandje geleden mijn documenten / afbeeldingen map weggegooid..
Totaal niet in de gaten gehad. Ik heb het echter ingesteld dat het betekent dat het ook verwijderd wordt op mijn NAS. Nu verwijderd CloudStation gelukkig niet gelijk je files. Echter krijg ik continue dat ik opnieuw moet inloggen op de DSM als ik probeer te restoren. Voornamelijk bij de grote mappen.

Iemand anders dit ook meegemaakt? En hebben mensen een idee wat ik kan doen? Ik ben al zo laag mogelijk gaan zitten (dus map in map etc).

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 16-09 22:13
Ik heb op dit moment nog een Syno draaien op 4.3 3827 update 4.
Deze wil ik eigenlijk gaan updaten naar 5.0 4493 update 2.
Alleen heb ik hier diverse packages op draaien.

* VPN server
* Photo Station
* Cronjob Editor
* Spotweb

De eerste 2 baren me niet zo'n zorgen. Maar vooral de laatste 2 heb ik mijn vraagtekens bij.
Blijven deze normaal functioneren als ik van 4.3 naar 5.0 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 21:50
Nou.. ik dacht het helemaal voor elkaar te hebben hoor...
Nadat ik eindelijk een Plex server package spotte in het package center op mijn DS214Play deze direct geïnstalleerd.
Ging allemaal erg soepel en had al vrij snel de complete bibliotheek er in staan.
Nou dan toch ook maar eens een chromecast aangeschaft en de Plex android app gekocht, met het oog dat de WD TV Live mediaplayer de deur uit kan.
Dat had ik dus mis. Het laden van een serie of film duurt al lang. Eenmaal gestart bevriest iedere keer na 12 of 13 seconden het beeld en wil deze ook niet meer door gaan. De kanalen (NOS en uitzending gemist) spelen wel normaal af.
Via de DS Video app lukt het in ieder geval wel om bepaalde films en series goed af te spelen op de chromecast, alleen heerst hier een beperking in de afspeelbare codecs.

Wat ik hieruit op kan maken is dat wifi snel en stabiel genoeg is, dat de DS214play ook snel genoeg is, maar dat er iets in de Plex Server instellingen niet goed zit, of de package gewoon nog steeds niet goed kan encoderen, maar waarom is deze dan wel zichtbaar in de package center?!
Overigens gaat het afspelen via Plex in de Chrome browser op m'n Macbook wel goed.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van het bevriezen?

[ Voor 4% gewijzigd door smartie89 op 16-07-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Als je hardwarematige (re-)encoding gaat doen met Plex zal de 214Play het zwaar krijgen. Plex kan namelijk geen gebruik maken van de hardwarematige versnelling van de 214Play.

En haperingen lijken toch op iets met buffering wat niet lekker gaat. Kan je eens bekijken op welke snelheid je NAS en je Chromecast connecten? Een TV uitzending zal waarschijnlijk goed gaan, omdat die niet zo'n grote bandbreedte nodig hebben, maar een HD film/serie is andere koek. Als je WiFi connect op een lage snelheid, kan dat wel eens het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Streamen + WiFi = vragen om problemen imho. Gewoon niet doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
mvds schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:29:
Als je hardwarematige (re-)encoding gaat doen met Plex zal de 214Play het zwaar krijgen. Plex kan namelijk geen gebruik maken van de hardwarematige versnelling van de 214Play.

En haperingen lijken toch op iets met buffering wat niet lekker gaat. Kan je eens bekijken op welke snelheid je NAS en je Chromecast connecten? Een TV uitzending zal waarschijnlijk goed gaan, omdat die niet zo'n grote bandbreedte nodig hebben, maar een HD film/serie is andere koek. Als je WiFi connect op een lage snelheid, kan dat wel eens het probleem zijn.
Dus eigenlijk is Plex nog steeds niet wat het behoort te zijn op de DS214 Play.
Haperingen heb ik geen last van, fulHD casten via de DS Video app werkt wel prima.

Ik zal eens kijken of ik ergens kan zien wat de snelheid is waarmee de Chromecast verbinding maakt met de Wifi.
Arfman schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:34:
Dat zijn natuurlijk loze woorden gebaseerd op niets. Jij zou dan dus ook geen youtube op je laptop moeten kijken met een draadloze verbinding. Aangezien ik hier alles bekabeld en draadloos goed op orde heb is dit voor mij niet van toepassing.

Anyway... Heel het Chromecast principe werkt op deze manier en voor een mkv fullHD stream is ongeveer 25mbps genoeg bandbreedte.
Ik ben het met je eens als je zegt: ze hadden 5ghz mogelijk moeten maken op de Chromecast om een eventueel bandbreedte probleem op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

smartie89 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:51:
[...]
Dus eigenlijk is Plex nog steeds niet wat het behoort te zijn op de DS214 Play.
Eigenlijk is de play ook nog niet wat ie hoort te zijn. Als ie gewoon DTS zou ondersteunen zou het al een heel eind komen, maar dat is nu gewoon de reden voor mij om hem niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

smartie89 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:51:
Dat zijn natuurlijk loze woorden gebaseerd op niets. Jij zou dan dus ook geen youtube op je laptop moeten kijken met een draadloze verbinding. Aangezien ik hier alles bekabeld en draadloos goed op orde heb is dit voor mij niet van toepassing.
Nee hoor, jij maakt de fout die heel veel mensen maken: namelijk dat je zelf invloed zou hebben op je WiFi performance. Dat heb je niet, per definitie. Je gooit iets door de ether en je moet maar afwachten of het overkomt en met welke performance. Een WiFi netwerk wat de ene dag prima werkt kan de andere dag compleet brak zijn door toedoen van een buurman met een router op hetzelfde kanaal bijvoorbeeld.

Als je zeker wilt weten at je Full HD streams gewoon altijd goed werken zul je bekabeld moeten gaan werken. Als WiFi werkt daarvoor is het mooi meegenomen maar er is niemand die jou dat kan garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

Is er helemaal geen package voor beheer van SQLite databases op de Synology ?
Voor MySQL en PostgreSQL zijn er mooie GUI's maar voor SQLite, dat toch behoorlijk veel gebrukt wordt in diverse packages is er niets ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
mvds schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:06:
[...]

Eigenlijk is de play ook nog niet wat ie hoort te zijn. Als ie gewoon DTS zou ondersteunen zou het al een heel eind komen, maar dat is nu gewoon de reden voor mij om hem niet te kopen.
Ik had wel verwacht dat het sneller zou gaan met deze ondersteuning. Ik hoop toch dat er snel een oplossing komt... Toen ik de DS214play heb gekocht vorig jaar een paar weekn na de release had ik verwacht dat ze dit wel in een paar maanden op zouden lossen. We kennen immers allemaal de support van Synology en die is goed te noemen, helaas laten ze hier een steek vallen.
Arfman schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:16:
[...]

Nee hoor, jij maakt de fout die heel veel mensen maken: namelijk dat je zelf invloed zou hebben op je WiFi performance. Dat heb je niet, per definitie. Je gooit iets door de ether en je moet maar afwachten of het overkomt en met welke performance. Een WiFi netwerk wat de ene dag prima werkt kan de andere dag compleet brak zijn door toedoen van een buurman met een router op hetzelfde kanaal bijvoorbeeld.

Als je zeker wilt weten at je Full HD streams gewoon altijd goed werken zul je bekabeld moeten gaan werken. Als WiFi werkt daarvoor is het mooi meegenomen maar er is niemand die jou dat kan garanderen.
Ok je hebt een punt, bekabeld is altijd beter, daarom heb ik hier ook overal kabels liggen en is draadloos alleen maar voor de iPad en smartphones. Helaas werkt de chromecast ook alleen maar draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:27

timovd

Voorsprong door techniek

Goner schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:01:
Is er helemaal geen package voor beheer van SQLite databases op de Synology ?
Voor MySQL en PostgreSQL zijn er mooie GUI's maar voor SQLite, dat toch behoorlijk veel gebrukt wordt in diverse packages is er niets ... ?
Dat kan niet met MariaDB?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

smartie89 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:48:
Ik had wel verwacht dat het sneller zou gaan met deze ondersteuning. Ik hoop toch dat er snel een oplossing komt... Toen ik de DS214play heb gekocht vorig jaar een paar weekn na de release had ik verwacht dat ze dit wel in een paar maanden op zouden lossen. We kennen immers allemaal de support van Synology en die is goed te noemen, helaas laten ze hier een steek vallen.
Wat ik ervan begrepen heb, en dat is natuurlijk het verhaal wat Synology verteld, is dat zij wel de licentie aangevraagd hebben, maar hem niet krijgen omdat een NAS niet als mediaspeler gezien word. Tja, en dan sta je als fabrikant met alle goede bedoelingen toch best wel machteloos ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

timovd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:53:
[...]
Dat kan niet met MariaDB?
Lijkt me niet ... MariaDB is toch gewoon een nieuwe naam community-developed fork van MySQL ??
SQLite is ander soort database, net als Postgres.

EDIT: heb misschien iets gevonden ; https://code.google.com/p/phpliteadmin/

[ Voor 28% gewijzigd door Goner op 17-07-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Goner schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:16:
[...]

Lijkt me niet ... MariaDB is toch gewoon een nieuwe naam voor MySQL ??
Niet alleen een nieuwe naam, maar een lichtere versie (Fork)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Nu online
Arfman schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:34:
Dat is wel een beetje achterhaald. Bekabeld is wel stabieler, maar wifi werkt prima en je hoeft geen kabels te trekken. Ik heb zelf een aanzienlijke hoeveelheid 1080p filmpjes op mijn NAS staan en heb daarnaast een intel NUC staan met plex. Plex stuurt dan via wifi de 1080p streams naar meerdere chromecasts. Werkt echt top, zelfs op 2.4GHz in een druk appartementen complex (zeer veel wifi netwerken).

Alleen nog transcoding op de synology voor plex en mijn NUC kan ook weer de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

HEY_DUDE schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:24:
[...]
Dat is wel een beetje achterhaald. Bekabeld is wel stabieler, maar wifi werkt prima en je hoeft geen kabels te trekken.
Dat het bij jou werkt is geen enkele garantie. Dat is eerder de kern van het probleem. Soms werkt het onder zo te zien slechte omstandigheden prima en soms onder volgens iedereen goede omstandigheden slecht. Ik woon in een rustige wijk, ik zie hooguit een netwerk of 5-6. Oudere eengezinswoningen, geen gewapend beton, houten vloeren. En ik heb al problemen als ik een meter of 5 van mijn router zit. Ik krijg wel verbinding maar streamen van 720 is soms al een probleem. Maar niet altijd

Het is volkomen afhankelijk naar welke kant je antennes stralen en soms kan een verplaatsing van 20 cm al een enorme verbetering of verslechtering opleveren. Of je kastje 20 graden draaien of zo. Of datzelfde met je router doen, of met alle twee. Er zijn eindeloos veel mogelijkheden

Ik weet dat ze de antennes natuurlijk rondom gevoelig proberen te maken, maar het is nooit een perfecte bol. en er zijn dan nog dingen als reflecties tegen metalen objecten die je kunnen helpen, of het juist afschermen vanuit je eigen netwerk. Of het juist verstoren omdat juist een netwerk van ver weg er door wordt geconcentreerd op net dat ene plekje. Dan maakt het dus uit hoe de buurman zijn auto parkeert en of hij visite heeft en er nog twee autos bij staan. Of je hebt een sterk stralende dect telefoon.

Ik heb zelfs meegemaakt dat ik op een camping een prima wifi verbinding had over bijna 200 meter. Mensen die op 100 meter stonden hadden niets. Dat bleek dus te komen door een grote camper. Die schermde iedereen die er vlak 'achter' stond af. Maar omdat ik verder weg stond 'keek' ik er net overheen. de hoek was gunstiger. Blijkbaar reflecteerde het dak ook nog wat verder. Want toen hij weg was had ik bijna geen ontangst meer en de anderen wel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Hi allen,

Ik wilde Sickbeard en Couchpotato opnieuw installeren en daarbij wilde ik NZBconfig gebruiken, werkte altijd prima. Maar hij staat niet meer in de synocommunitiy repo. Kan hem ook nergens vinden om te downloaden. Iemand enig idee waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

don_jorg schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 23:03:
Hi allen,

Ik wilde Sickbeard en Couchpotato opnieuw installeren en daarbij wilde ik NZBconfig gebruiken, werkte altijd prima. Maar hij staat niet meer in de synocommunitiy repo. Kan hem ook nergens vinden om te downloaden. Iemand enig idee waar?
Ik heb hem wel staan in mijn de Syno Community repo op de NAS

http://packages.synocommunity.com/

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:48
Ik heb net plex geinstalleerd, maar kan je ook de versie van plexpass installeren want deze loopt voor, deze kan ik nergens vinden.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 14:49

rally

Deyterra Consultancy

Ja... dat kan, maar dan moet je wel een PlexPass account hebben (lees: ervoor betaald hebben)

Dan ga je naar plex.tv, log je in met je Plex account en druk je op de knop: PlexPass Downloads

Dan kun je de laatste releases downloaden

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:48
rally schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:54:
Ja... dat kan, maar dan moet je wel een PlexPass account hebben (lees: ervoor betaald hebben)

Dan ga je naar plex.tv, log je in met je Plex account en druk je op de knop: PlexPass Downloads

Dan kun je de laatste releases downloaden
Heb een lifetime PlexPass dus dat komt goed :) Thanks

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Badtothebone schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 09:32:
[...]

Ik heb hem wel staan in mijn de Syno Community repo op de NAS

http://packages.synocommunity.com/
Ik dus niet... zou het kunnen zijn dat hij voor de DS214play niet meer beschikbaar is? Overigens kom ik hem op https://synocommunity.com/packages ook niet meer tegen.

[ Voor 11% gewijzigd door don_jorg op 19-07-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
don_jorg schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 23:03:
Ook zonder nzbconfig zal je de boel aan de praat kunnen krijgen.
Zoveel bijzonders doet/deed die package niet.

edit: ik lees op github dat de package sinds halverwege maart niet meer verkrijgbaar is.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 19-07-2014 14:32 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.