Preciesschumi2004 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:12:
[...]
Ah is het zo simpel, gewoon de client op je mobiel installeren.
Heb ook de manier van t2c geconfigureerd en werkt eigenlijk best geinig.
Ik heb een probleempje/uitdaging.
Ik heb een ds409 ge-upgraded als een ds411j.
Daarom draait DSM 5.0.
Nu wil ik een 3th package installeren met daarin Sickbeard, Sabnzb, en Couchpotato.
Ik kan geen enkel pakket vinden die de DSM 5.0 ondersteund.
Heb deze site gevonden http://download.mavaee.nl/Synology/88F6281_SPKs/ en daar de betreffende .spk bestanden gedownload en handmatig geïnstalleerd, maar wanneer dan de app op de server open krijg ik de melding dat hij de pagina niet kan vinden (het adres dus ook niet)
Iemand een idee?
Daarom draait DSM 5.0.
Nu wil ik een 3th package installeren met daarin Sickbeard, Sabnzb, en Couchpotato.
Heb deze site gevonden http://download.mavaee.nl/Synology/88F6281_SPKs/ en daar de betreffende .spk bestanden gedownload en handmatig geïnstalleerd, maar wanneer dan de app op de server open krijg ik de melding dat hij de pagina niet kan vinden (het adres dus ook niet)
Iemand een idee?
Ja, lees de startpost eens en mogelijk wat pagina's terug.GBruinsma87 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:34:
Ik heb een probleempje/uitdaging.
Daarom draait DSM 5.0.
Iemand een idee?
Sorry maar ik kan het antwoord niet vinden in die 90 pagina's met allemaal reacties over allemaal verschillende NAS stations en verschillende DSM besturingen.schumi2004 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:46:
[...]
Ja, lees de startpost eens en mogelijk wat pagina's terug.
Ja maakt een grapje hoop ik?GBruinsma87 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:30:
[...]
Sorry maar ik kan het antwoord niet vinden in die 90 pagina's met allemaal reacties over allemaal verschillende NAS stations en verschillende DSM besturingen.
Ik herhaal het nog 1x, STARTPOST
Iets met "Package Center - Other Package Sources"
Excuses als je je aangevallen voelt maar ik kan hier best geïrriteerd van raken dat men zelfs de startpost en/of zoek functie niet lezen/gebruiken!
[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 19-05-2014 20:54 ]
Op die manier.schumi2004 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:52:
[...]
Ja maakt een grapje hoop ik?
Ik herhaal het nog 1x, STARTPOST
Iets met "Package Center - Other Package Sources"
Excuses als je je aangevallen voelt maar ik kan hier best geïrriteerd van raken dat men zelfs de startpost en/of zoek functie niet lezen/gebruiken!
Dat heeft mijn probleem ook niet opgelost.
Wanneer ik de link gebruik wat op de eerste pagina staat. Kan de packages wel installeren maar niet openen. Hij kan de pagina niet vinden.
Draaien de packages wel?GBruinsma87 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:36:
Dat heeft mijn probleem ook niet opgelost.
Wanneer ik de link gebruik wat op de eerste pagina staat. Kan de packages wel installeren maar niet openen. Hij kan de pagina niet vinden.
Zeker weten dat je verbindt met de juiste poort?
Op phyton na kan ik sabnzbd wel activeren en potatocouch en sickbeard niet.job schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:42:
[...]
Draaien de packages wel?
Zeker weten dat je verbindt met de juiste poort?
De poorten moet ik zeker weer open zetten in de modem? (Ben ik ook al zo'n ster in)
nee de poorten moeten alleen open als je de package via het internet wilt bereiken.
Ik bedoel dat als je de package wilt gebruiken je wel de juiste poort moet gebruiken om de package te bereiken. Zo draait een webserver meestal op poort 80, sickbeard werkt bijvoorbeeld bij mij op poort 8080.
python hoort niet te draaien, sab sickbeard en couchpotato wel.
Er gaat dus wat mis als sickbeard en couchpotato niet gestart kunnen worden.
Ik bedoel dat als je de package wilt gebruiken je wel de juiste poort moet gebruiken om de package te bereiken. Zo draait een webserver meestal op poort 80, sickbeard werkt bijvoorbeeld bij mij op poort 8080.
Dan denk ik dat ik daar iets fout doe. Is daar nog ergens een uitleg over?job schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:08:
nee de poorten moeten alleen open als je de package via het internet wilt bereiken.
Oh, ik had het verkeerd.
Python moet wel draaien (althans op mijn synologys staat er running). als er een probleem is met python is het logisch dat sickbeard en couchpotato niet werken.
Kijk eens of je python toch niet aan de praat kan krijgen.. Zoniet dan moet je nog even een paar dagen totdat synocommunity weer volledig werkt.
Python moet wel draaien (althans op mijn synologys staat er running). als er een probleem is met python is het logisch dat sickbeard en couchpotato niet werken.
Kijk eens of je python toch niet aan de praat kan krijgen.. Zoniet dan moet je nog even een paar dagen totdat synocommunity weer volledig werkt.
[ Voor 20% gewijzigd door job op 19-05-2014 22:46 ]
Dat wordt dan wachten tot synocomunnity weer up And running is ben ik bang.
De standaard Synology Python package runt wel, die van Synocommunity (dat is degene die je moet hebben) die runt volgens mij niet. Dat is alleen een requirement om geïnstalleerd te hebben.
Of zelf compilenGBruinsma87 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:57:
Dat wordt dan wachten tot synocomunnity weer up And running is ben ik bang.
Deze hebben mij vorige week op weg geholpen (arch voor recente modellen!):
job in "[Synology] Packages"
http://synology.w01.eu
job in "[Synology] Packages"
http://synology.w01.eu
[ Voor 167% gewijzigd door TAA op 20-05-2014 22:05 ]
Vraag: bestaat er een app die net als windows SBS2003 de mail kan binnehalen en serveren naar Win7 werkstations?
Op de 5 werkstations draait trouwens office2003.
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Bedoel je dit?keur0000 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:20:
Vraag: bestaat er een app die net als windows SBS2003 de mail kan binnehalen en serveren naar Win7 werkstations?
http://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages/MailServer
of dit?
http://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages/MailStation
Overigens best handig die website van Synology
schumi2004
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Mocht je dit willen je kan lang niet zoveel als een exchange server. MailServer rechttoe rechtaanschumi2004 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:23:
[...]
Bedoel je dit?
http://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages/MailServer
of dit?
http://www.synology.com/en-us/dsm/app_packages/MailStation
Overigens best handig die website van Synology
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Eigenlijk meer
Zijn gewoon standaard Synology packages... Die had je zelf ook wel kunnen vinden hoor
Vandaar ook mijn lichtelijk sarcastische opmerking eronder, ben vandaag in goeie buimvds schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:57:
[...]
Eigenlijk meerkeur0000
Zijn gewoon standaard Synology packages... Die had je zelf ook wel kunnen vinden hoor
Is het nog gelukt? Ik ben zelf op zoek naar SABnzbd en Pythonlayzzzz schreef op zondag 18 mei 2014 @ 15:08:
[...]
Bedankt, ik ga vanavond eens aan de slag met het zelf compileren.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Wat kan het dan niet ? Alles zit er in, caldav, carddav.. ik gebruik primair mailstation (roundcube) en sync alles op de achtergrond met m'n google apps account als backup en om makkelijker agenda's te delen.RobbyTown schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:57:
Mocht je dit willen je kan lang niet zoveel als een exchange server. MailServer rechttoe rechtaan
Je kan ook zarafa (ernaast) installeren, daar zit zelfs een outlook sync app bij.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Werkt toch alleen met een x86 cpu? Zit iig een grote beperking aan..DukeBox schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:28:
[...]
Wat kan het dan niet ? Alles zit er in, caldav, carddav.. ik gebruik primair mailstation (roundcube) en sync alles op de achtergrond met m'n google apps account als backup en om makkelijker agenda's te delen.
Je kan ook zarafa (ernaast) installeren, daar zit zelfs een outlook sync app bij.
Dat is inderdaad een stuk makkelijker om op te zetten. Wat ik vervelend vond was dat als je de emailgateway gebruikt, alle berichten door elkaar staan. Doordat je Synology nu een eigen applicatie geeft staan deze berichten gegroepeerd en hebben ze een eigen icon.schumi2004 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 10:06:
[...]
Ik doe het veel makkelijker wat Synology betreft, ik laat gewoon een email sturen en gebruik de emailgateway in Pushover.
MikeOO schreef op zondag 18 mei 2014 @ 08:16:
[...]
Als Notifer niet werkt kijk eens naar Pushover. Door t2c een blog gemaakt en moet zeggen werkt super.
Is helaas niet gratis en kost je eenmalig een paar euro. Hangt af voor welk systeem je het allemaal wilt.
Ik krijg nu netjes van Pushover op mijn telefoon meldingen en ook netjes gesorteerd per Package.
t2c in "[Synology] Packages"
Bedankt! Leuk om te lezen dat anderen hier ook plezier van hebben.schumi2004 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:12:
[...]
Heb ook de manier van t2c geconfigureerd en werkt eigenlijk best geinig.
Ik heb een probleem. Sinds dat ik mijn DS213j heb kan ik met nzbget of sabnzbd niet boven de 3~4Mbps komen terwijl als ik op mijn desktop met sabnzbd of nzbget download ga ik tot 18~19Mbps. Ik heb de zelfde instellingen op bijde machines... what gives?
Heb je geen limiet ingesteld staan?drzippit schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:13:
Ik heb een probleem. Sinds dat ik mijn DS213j heb kan ik met nzbget of sabnzbd niet boven de 3~4Mbps komen terwijl als ik op mijn desktop met sabnzbd of nzbget download ga ik tot 18~19Mbps. Ik heb de zelfde instellingen op bijde machines... what gives?
Aantal connecties gelijk?
Ik heb op mijn DS213j het zo ingesteld dat er max maar 1 draadje kan parren/rarren en maar max tot 5MB/s kan downloaden, zelfs dan staat de processor 100% te stampen (als beide acties lopen).
Kijk eens naar je processen in bron controle.
Verwijderd
de j modellen komen niet boven de 4 Mb/sec uit, nzbget ipv sabnzb geeft iets meer snelheid, niet veel. Dus als je veel grote zaken download, dan de desktop en de synology lekker tv series enzo laten meepakken.drzippit schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:13:
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:01:
[...]
de j modellen komen niet boven de 4 Mb/sec uit, nzbget ipv sabnzb geeft iets meer snelheid, niet veel. Dus als je veel grote zaken download, dan de desktop en de synology lekker tv series enzo laten meepakken.

Downloaden gaat als een speer, parren en rarren daarentegen......(dan loopt de proc constant tegen de 100% aan te hikken, en neemt de 213j rustig zijn/haar tijd (en dat komt de download snelheid niet ten goede).
+ de nas = energiezuinig, mijn desktop staat nu heel vaak uit, terwijl de nas veel automagisch doet, met een minimaal verbruik.
En de poster heeft het over 3~4Mbps (wat 0,5MB/s inhoud, dat kan de 213j op zijn sloffen)
[ Voor 5% gewijzigd door ricardo246 op 22-05-2014 21:02 ]
Mijn 107+ met 500mhz en 64mb deed al 10 mbit, dus dat nummer lijkt een wat conservatieve schatting.Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:01:
[...]
de j modellen komen niet boven de 4 Mb/sec uit, nzbget ipv sabnzb geeft iets meer snelheid, niet veel. Dus als je veel grote zaken download, dan de desktop en de synology lekker tv series enzo laten meepakken.
Maar, probeer idd nzbget eens, ik les veel dat dat wat sneller gaat.
[ Voor 7% gewijzigd door TweakMDS op 22-05-2014 21:15 ]
Heb nu rutorrent naar mijn zin draaien op mijn DS214+. Blazen dat deze client doet tov Transmission
Iemand ervaring met BicBucStriim
Zou een soort calibre, maar dan op je NAS zijn.
Of de COPS package?
Of de COPS package?
[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 23-05-2014 10:09 ]
Zou ik eigenlijk niet weten.. ik heb alleen x86 cpu's in gebruik.Wimo. schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:29:
Werkt toch alleen met een x86 cpu? Zit iig een grote beperking aan..
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ja, met BicBucStriim. Maar dat is een webinterface die gebruik maakt van je bestaande Calibre database. Het is dus geen vervanging van Calibre.maartend schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:06:
Iemand ervaring met BicBucStriim
Of de COPS package?
Oke. Beetje tevreden hierover? Hoeft ook geen vervanging te zijn.msmilde schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:05:
[...]
Ja, met BicBucStriim. Maar dat is een webinterface die gebruik maakt van je bestaande Calibre database. Het is dus geen vervanging van Calibre.
Maar omdat het een webinterface is vraag ik me wel af hoe dat met de oudere kindles draait? Of dat nog een beetje prettig werkt.
Ja, ik vind het prima werken. Ik heb zelf een Kindle 4 (?) en ik kan met de browser die daarop zit gewoon de boeken downloaden die ik wil hebben.maartend schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:08:
[...]
Oke. Beetje tevreden hierover? Hoeft ook geen vervanging te zijn.
Maar omdat het een webinterface is vraag ik me wel af hoe dat met de oudere kindles draait? Of dat nog een beetje prettig werkt.
Ik heb overigens geen package geinstalleerd, maar heb het handmatig gedaan. Info staat hier wel: http://projekte.textmulch.de/bicbucstriim/
[ Voor 13% gewijzigd door msmilde op 23-05-2014 12:20 ]
COPS is ook ok. Web-interface waarmee ik met mijn Sony e-reader op kan browsen en dan een boek kan downloaden. Er zitten wat zoekopties in.maartend schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:08:
[...]
Oke. Beetje tevreden hierover? Hoeft ook geen vervanging te zijn.
Heeft er iemand een handleiding hoe je zelf packages kan compilen. Ik heb namelijk een DS414j en krijg geen packages compiled. Het stukje dat ik de nieuwe toolchain in spksrc moet toevoegen lukt niet.
Een source waar packages beschikbaar zijn is natuurlijk ook goed.
"Het stukje" is net toegevoegd aan spksrclayzzzz schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:46:
Heeft er iemand een handleiding hoe je zelf packages kan compilen. Ik heb namelijk een DS414j en krijg geen packages compiled. Het stukje dat ik de nieuwe toolchain in spksrc moet toevoegen lukt niet.
Bedankt, packages zijn lekker aan het compilenDr. Bean schreef op zondag 25 mei 2014 @ 19:40:
[...]
"Het stukje" is net toegevoegd aan spksrcMet een git pull of verse clone krijg je de wijzigingen binnen, dan kun je het nog eens proberen.
Je hoeft niet speciaal de packages te gebruiken.maartend schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:06:
Of de COPS package?
Is allemaal PHP, dus zip downloaden, uitpakken, config aanpassen en gaan. Heb je ook gelijk de laatste versie, packages lopen meestal wat achter.
Ik heb BigBucStriim en COPS, zijn allebei goed te gebruiken. Zeker als je de calibre database op je NAS zet.
Klinkt leuk, maar ik heb calibre als portable installatie op mijn harde schijf staan (van de PC). Kan ik de (inhoud van?) map Calibre Library gewoon naar /volume1/calibre kopieren en dan COPS daar laten zoeken oid?Goner schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:12:
[...]
Je hoeft niet speciaal de packages te gebruiken.
Is allemaal PHP, dus zip downloaden, uitpakken, config aanpassen en gaan. Heb je ook gelijk de laatste versie, packages lopen meestal wat achter.
Ik heb BigBucStriim en COPS, zijn allebei goed te gebruiken. Zeker als je de calibre database op je NAS zet.
edit: Grr ik heb COPS laten zoeken in /volume1/calibre omdat ik daar de inhoud van mijn Calibre Library had neergepoot. Hij geeft echter een melding dat er nog iets niet goed is en ik config_local.php moet aanpassen om naar de goede locatie te verwijzen. Ik heb al de volgende dingen gedaan van de FAQ voor Synology op de COPS site
- web station aanzetten
- Change your open_base_dir. Dit staat in DSM 5 bij Configuratiescherm - Web Services - PHP instellingen - PHP open base dir aanpassen. Hier heb ik /volume1/calibre en volume1/calibre/ geprobeerd toe te voegen
- extensie mssql bij de PHP instellingen aangezet
- alle rechten toegekend aan user HTTP in de map calibre
Nu moet ik volgens mij nog iets wijzigen in config_local.php, maar die kan ik niet vinden met Putty (find) of WinSCP (zowel ingelogd als xbian als root). Wie weet waar ik moet zoeken? Onder DSM 4.3 had ik volgens mij een map volume1/apps oid, maar die kan ik nergens weervinden in DSM 5.
edit2: het feit dat ik /volume1 niet kon zien met WinSCP had een hint moeten zijn.... ik was op mijn Raspberry Pi aan het zoeken

edit3: COPS werkt nu ook als ik de uitgepakte zip van de site pluk. De spk wil niet meewerken. Het pad moet /volume1/calibre/ zijn (zonder de . die eerst in config_local.php stond), en url_rewrite heb ik op 1 gezet.
[ Voor 57% gewijzigd door gwystyl op 27-05-2014 00:20 ]
Meen me te herinneren dat Calibre dat zelf doet als je onder settings een nieuwe locatie kiest voor je library.gwystyl schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:58:
[...]
Klinkt leuk, maar ik heb calibre als portable installatie op mijn harde schijf staan (van de PC). Kan ik de (inhoud van?) map Calibre Library gewoon naar /volume1/calibre kopieren en dan COPS daar laten zoeken oid?
Werkt de 'echte' spk van COPS niet? De dev heeft de laatste versie (RC1, beta) op z'n blog staan (iig totdat de SynoCommunity repo weer in de lucht is)gwystyl schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:58:
[...]
edit3: COPS werkt nu ook als ik de uitgepakte zip van de site pluk. De spk wil niet meewerken. Het pad moet /volume1/calibre/ zijn (zonder de . die eerst in config_local.php stond), en url_rewrite heb ik op 1 gezet.
Deze kun je hier krijgen: http://blog.slucas.fr/blog/cops-spk-dsm5-beta-1. Kun je gewoon handmatig installeren (als in: open package center, klik 'manual install', en voer de spk in).
Dat was misschien ook een optie. Ik heb nu de inhoud van de map Calibre Library naar /volume1/calibre gekopieerd. Toen ik de rechten van metadata.db goed had gezet (777) konden zowel cops als bbs er mee werkenGoner schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:30:
[...]
Meen me te herinneren dat Calibre dat zelf doet als je onder settings een nieuwe locatie kiest voor je library.
Die had ik inderdaad gepakt, maar misschien dat de webverwijzing het niet snapt als je een mapje volume1/web/cops hebt en de spk geïnstalleerd. Ook toen ik de cops map weer uit web had gegooid deed hij het niet gelijk, maar ik heb niet opnieuw opgestart oid.Dr. Bean schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:51:
[...]
Werkt de 'echte' spk van COPS niet? De dev heeft de laatste versie (RC1, beta) op z'n blog staan (iig totdat de SynoCommunity repo weer in de lucht is)
Deze kun je hier krijgen: http://blog.slucas.fr/blog/cops-spk-dsm5-beta-1. Kun je gewoon handmatig installeren (als in: open package center, klik 'manual install', en voer de spk in).
Ik heb hetzelfde gedaan. Bij installcheck.php is niet alles groen:msmilde schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:19:
[...]Ik heb overigens geen package geinstalleerd, maar heb het handmatig gedaan. Info staat hier wel: http://projekte.textmulch.de/bicbucstriim/
Is URL rewriting enabled? No
Is PHP module intl enabled? No
Is PHP open_basedir restriction in effect? Yes
De derde is mij duidelijk en is geen probleem omdat ik het path van mijn calibre dir al in open_basedir had gezet, maar met de andere twee weet ik niet wat ik er mee aan moet. Alles lijkt wel te werken. Weet iemand hoe ik URL rewriting kan aanzetten? (DSM 5.0)
http://www.synocommunity.com/ ligt er vaker uit dan dat die online is. Ik wil graag laatste versie van sabnzbd installeren op mijn synology ds213j. Waar kan ik de package vinden?
Over twee dagen zou synocommunity weer online moeten zijn.
Daarnaast zou ik geen sabnzbd op je nas zetten maar nzbget. Je hebt een vrij trage CPU, nzbget performt vele malen beter dan sabnzbd
Daarnaast zou ik geen sabnzbd op je nas zetten maar nzbget. Je hebt een vrij trage CPU, nzbget performt vele malen beter dan sabnzbd
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ah bedankt. Is het mogelijk om ondertussen ergens anders de packages te downloaden ( NZBget of sabnzb)?cypher21 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:38:
Geen idee, ff googlen denk ik. Ik kan zo snel geen SPK vinden
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Zelf compilen, is echt geen rocket sciencesipaan schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:46:
[...]
Ah bedankt. Is het mogelijk om ondertussen ergens anders de packages te downloaden ( NZBget of sabnzb)?
/edit
Er staat Debian maar Ubuntu voldoet ook prima.
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 28-05-2014 12:02 ]
Ik zou dat zo graag willen ( ik had gehoopt dat het rocket science was, dan was het me al gelukt), maar dan stuit ik op het volgende aan:schumi2004 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:01:
[...]
Zelf compilen, is echt geen rocket science
/edit
Er staat Debian maar Ubuntu voldoet ook prima.
To use spksrc, it is recommended to use a virtual machine with an x86, 32-bit version of Debian stable OS installed. Non-x86 architectures or 64-bit architectures are not supported.
Ik heb een windows machine.. en ik heb niet de mogelijkheid om andere OS te installeren.
[ Voor 4% gewijzigd door heval op 28-05-2014 12:12 ]
sipaan schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:11:
[...]
Ik zou dat zo graag willen ( ik had gehoopt dat het rocket science was, dan was het me al gelukt), maar dan stuit ik op het volgende aan:
To use spksrc, it is recommended to use a virtual machine with an x86, 32-bit version of Debian stable OS installed. Non-x86 architectures or 64-bit architectures are not supported.
Ik heb een windows machine..
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Virtual Box het staat er ook, Virtual Machinesipaan schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:11:
[...]
Ik zou dat zo graag willen ( ik had gehoopt dat het rocket science was, dan was het me al gelukt), maar dan stuit ik op het volgende aan:
Ik heb een windows machine.. en ik heb niet de mogelijkheid om andere OS te installeren.
Ubuntu 32bit
Bedankt, maar dat is echt een stapje te ver voor mij om aan Sabnzb/getnzb installatie te komen. virtual machines, ubuntu, compilen allemaal dingen waar ik nooit mee gewerkt heb.schumi2004 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:15:
[...]
Virtual Box het staat er ook, Virtual Machine
Ubuntu 32bit
Weer een uitdaging erbij om het jezelf eigen te makensipaan schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:18:
[...]
Bedankt, maar dat is echt een stapje te ver voor mij om aan Sabnzb/getzbn installatie te komen. virtual machines, ubuntu, compilen allemaal dingen waar ik nooit mee gewerkt heb.
Altijd handig.
Virtual box is gewoon installen, VM is nieuwe aanmaken en naar Ubuntu ISO wijzen, installen net als elk ander OS klaar.
Ubuntu is ook gewoon klik en klaar als met Windows gewend bent dus dat hoeft geen issue te zijn.
En command prompt in Windows ken je vast wel alleen kun je er in Ubuntu iets meer mee.
En de stappen op spksrc zijn prima gedocumenteerd.
Zeker een uitdaging, moet eerlijk zeggen dat ik wel in verleden met VM heb gewerkt (erg handig), maar er moet ook gewerkt worden ondertussen waardoor ik niet de ruimte heb om me te verdiepen voor eenmalig iets. ik wacht denk ik wel tot synocomm. weer online is. Bedanktschumi2004 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:22:
[...]
Weer een uitdaging erbij om het jezelf eigen te maken
Altijd handig.
Virtual box is gewoon installen, VM is nieuwe aanmaken en naar Ubuntu ISO wijzen, installen net als elk ander OS klaar.
Ubuntu is ook gewoon klik en klaar als met Windows gewend bent dus dat hoeft geen issue te zijn.
En command prompt in Windows ken je vast wel alleen kun je er in Ubuntu iets meer mee.
Veel verdieping is niet nodig. Als het even compilen is dan is het even eenmalig installeren en gaan, verdiepen in tweaken etc kan altijd later nog. (Snap ook dat er gewerkt moet worden maar een klein half uurtje en het draait)sipaan schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:28:
[...]
Zeker een uitdaging, moet eerlijk zeggen dat ik wel in verleden met VM heb gewerkt (erg handig), maar er moet ook gewerkt worden ondertussen waardoor ik niet de ruimte heb om me te verdiepen voor eenmalig iets. ik wacht denk ik wel tot synocomm. weer online is. Bedankt
Dus voor mijn 1512+: "make arch-cedarview" of "make cedarview"?schumi2004 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:58:
[...]
Veel verdieping is niet nodig. Als het even compilen is dan is het even eenmalig installeren en gaan, verdiepen in tweaken etc kan altijd later nog. (Snap ook dat er gewerkt moet worden maar een klein half uurtje en het draait)
make arch-cedarview, maar dit staat ook duidelijk op de spksrc repo pagina, incl. een linkje naar een overzicht van architectuur per model 
Doe jezelf een lol en maak een virtual disk van minstens 10Gb aan.
Mocht iemand een spk voor 88f628x nodig heeft, ik ben een aantal nu voor mezelf aan 't compilen...
cedarview packages
88f628x packages
noarch packages
Doe jezelf een lol en maak een virtual disk van minstens 10Gb aan.
Mocht iemand een spk voor 88f628x nodig heeft, ik ben een aantal nu voor mezelf aan 't compilen...
cedarview packages
88f628x packages
noarch packages
[ Voor 55% gewijzigd door TheRookie op 28-05-2014 20:53 ]
Thanks, leuk hobby-projectje!TheRookie schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:19:
make arch-cedarview, maar dit staat ook duidelijk op de
(installing ubuntu....)
[ Voor 6% gewijzigd door NaN op 29-05-2014 13:21 ]
Ik doe zelf altijd (een voorbeeld) vanuit ~/spksrcSangroid schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:58:
[...]
Dus voor mijn 1512+: "make arch-cedarview" of "make cedarview"?
make ARCH=cedarview nzbget-testing
en
make ARCH=cedarview nzbget-testing-clean
Als je wijzigingen aangebracht hebt en schoon wilt beginnen.
In sommige gevallen moet je even de digest file uit de cross folder van betreffende package verwijderen om geen conflict te krijgen.
Hehe, dit zegt me nog niks, ben benieuwd. Ubuntu installatie loopt nog.schumi2004 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 13:22:
[...]
Ik doe zelf altijd (een voorbeeld) vanuit ~/spksrc
make ARCH=cedarview nzbget-testing
en
make ARCH=cedarview nzbget-testing-clean
Als je wijzigingen aangebracht hebt en schoon wilt beginnen.
In sommige gevallen moet je even de digest file uit de cross folder van betreffende package verwijderen om geen conflict te krijgen.
Ik zie net dat ik al een virtuele installatie had van Ubuntu, maar goed, een verse installatie voor dit soort projectjes is niet verkeerd.

Ok, klaar, kostte me alles bij elkaar 2 uurtjes werk, waarvan het inrichten van de VmWare-Tools me nog de meeste tijd kostte..

Oh ja, ook nog even MC geinstalleerd, kan niet zonder, he...
En zojuist succesvol Transmission kunnen installeren, die ik zo weer verwijder want ik ben niet van de Torrents...
Bedankt Schumi en TheRookie, handig om dit te weten.
[ Voor 43% gewijzigd door NaN op 29-05-2014 14:46 . Reden: Doh.. ]
Iemand enig idee hoe het zou kunnen komen dat NZBGet (zowel testing-979 als v12) met 3500KB/s download als ik m'n DS212+ net opnieuw geboot heb, maar na een paar uur niet verder komt dan plm. 1500 KB/s 
Als ik naar 'top' kijk dan zie ik bij het nzbget proces
%MEM=45 en
%CPU=13
load averages 2.6 3.79 3.64
Ik ben recent overgestapt van SABznbd en kan me niet herinneren dit gedrag ook daar gezien te hebben...
%MEM=45 en
%CPU=13
Ik ben recent overgestapt van SABznbd en kan me niet herinneren dit gedrag ook daar gezien te hebben...
Er is iets met die r979, hier blijven items hangen om 1 of andere vage reden, ben nu 1028 aan het compilen en zien of die het beter doet.TheRookie schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:00:
Iemand enig idee hoe het zou kunnen komen dat NZBGet (zowel testing-979 als v12) met 3500KB/s download als ik m'n DS212+ net opnieuw geboot heb, maar na een paar uur niet verder komt dan plm. 1500 KB/s
%MEM=45 en
%CPU=13
Is die al beschikbaar via spksrc ?
[edit]
Het lijkt voldoende te zijn om in cross/nzbget-testing/Makefile de PKG_SVN_REV aan te passen van 979 naar 1028; m'n VM staat te stampen
[edit2]
package voor r1028 maken is gelukt
.
Helaas; behalve dat de snelheid nu in standaard MB/s aangegeven wordt, geen verschil
[edit3]
PEBKAC: ff vergeten dat ik een paar gratis newsservers had toegevoegd; na deze in een aparte groep gezet te hebben bleek de lage snelheid daardoor veroorzaakt te worden
[edit]
Het lijkt voldoende te zijn om in cross/nzbget-testing/Makefile de PKG_SVN_REV aan te passen van 979 naar 1028; m'n VM staat te stampen
[edit2]
package voor r1028 maken is gelukt
Helaas; behalve dat de snelheid nu in standaard MB/s aangegeven wordt, geen verschil
[edit3]
PEBKAC: ff vergeten dat ik een paar gratis newsservers had toegevoegd; na deze in een aparte groep gezet te hebben bleek de lage snelheid daardoor veroorzaakt te worden
[ Voor 117% gewijzigd door TheRookie op 30-05-2014 09:06 . Reden: updates ]
Waar kun je de status van de Synocommunity zien? Op twitter zijn ze niet echt meer actief.cypher21 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:38:
En wat is de reden van de (lange) downtime?
Ik ben me er van bewust dat het vrijwilligerswerk is, maar ik ben nieuwschierig wat het probleem is.
http://www.deyterra.com
Ik wil mijn NAS laten backuppen naar een Hidrive account. Het gaat om ongeveer 150 GB aan data. Ik heb de Hidrive app nu een week geprobeerd, die is volgens mij op rsync gebaseerd. Hij kapt echter telkens op een ander punt en als ik de job opnieuw start begint ie weer opnieuw, zo komt de job nooit af.
Ik heb er geen grote files tussen zitten. Ergens las ik dat verschillende file systems verschillende timestamps hebben waardoor hij alles telkens opnieuw doet, hij denkt dan dat de files verschillen. Voor rsync is daar een parameter voor maar ik zie geen kans dat in die Hidrive of synology backup app mee te geven.
Nu in windows maar freefilesync geprobeerd omdat die wel resumed. Toch zou ik dit het liefst scheduled op de NAS doen, iemand tips?
Ik heb er geen grote files tussen zitten. Ergens las ik dat verschillende file systems verschillende timestamps hebben waardoor hij alles telkens opnieuw doet, hij denkt dan dat de files verschillen. Voor rsync is daar een parameter voor maar ik zie geen kans dat in die Hidrive of synology backup app mee te geven.
Nu in windows maar freefilesync geprobeerd omdat die wel resumed. Toch zou ik dit het liefst scheduled op de NAS doen, iemand tips?
hier: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/560
moet vanavond weer up zijn.
hij is nu al toe te voegen alleen lijken er nog geen apps in te staan. vanavond en anders morgen weer volledig los
dat wordt updaten!!! 
hij is nu al toe te voegen alleen lijken er nog geen apps in te staan. vanavond en anders morgen weer volledig los
rally schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:09:
[...]
Waar kun je de status van de Synocommunity zien? Op twitter zijn ze niet echt meer actief.
En wat is de reden van de (lange) downtime?
Ik ben me er van bewust dat het vrijwilligerswerk is, maar ik ben nieuwschierig wat het probleem is.
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Ter bevestiging, de SynoCommunity repository is weer up and running. In de komende weken worden er nog aanpassingen gedaan aan de achterliggende code, maar de packages zijn in ieder geval weer beschikbaar.remcoXP schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:47:
hier: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/560
hij is nu al toe te voegen alleen lijken er nog geen apps in te staan. vanavond en anders morgen weer volledig losdat wordt updaten!!!
[...]
Nu dat SynoCommunity terug online is, komen er een hoop update's binnen. ik zie ook een update van CP: wat is nu het verschil tussen de versie van SynoCommunity en RuudBurger?
Ik ben een mens! Geen community 
SynoCommunity zorgt ervoor dat de package goed geinstalleerd is met juiste packages (Python, Git, whatever). CouchPotato zelf zorgt dan voor de updates.
Er waren wat problemen met de installer van Syno, waarbij de updater niet de juiste rechten had op sommige folders (update maakte niet gebruik van GIT). Dat is als het goed is opgelost met de laatste update (van Syno), die nu nog in beta is.
SynoCommunity zorgt ervoor dat de package goed geinstalleerd is met juiste packages (Python, Git, whatever). CouchPotato zelf zorgt dan voor de updates.
Er waren wat problemen met de installer van Syno, waarbij de updater niet de juiste rechten had op sommige folders (update maakte niet gebruik van GIT). Dat is als het goed is opgelost met de laatste update (van Syno), die nu nog in beta is.
Spotweb heeft er bij mij geen zin meer in... Ik kreeg vandaag een error dat er niet genoeg ruimte meer was in een /tmp file. Toen heb ik wat commando's uitgevoerd (retrieve.php (kwam nergens, gestopt), migrate-cache.php (liet spotweb crashen) en check-cache.php.) Nu blijft mijn browser laden en laden en ik kan niet zien wat er gaande is. De log in de webmanager geeft ook niets. Is er een manier om te checken wat er allemaal gaande is?
EDIT:
Hee, ik krijg weer output:
Ik heb al op deze error gezocht, maar ik kan niet vinden wat de oplossing ervan zou zijn. Er is in cron geen refresh ingesteld van spotweb trouwens. En er is praktisch nog 7,5 terrabyte vrij...
EDIT2:
Ho eens even. df -h zegt me net dat /tmp 100% vol is. Dat klopt niet.
EDIT3:
MariaDB uitgezet. RAM verbruik is gekelderd en /tmp staat nu op 0%. Juust 'm, weet ik ook weer wie ervoor zorgt. Nu moet ik dat verbruik nog zien te verkleinen. Iemand een idee?
EDIT4:
Hèwat? MariaDB en Spotweb zijn beiden uitgezet. Echter kan ik gewoon bij Spotweb op dit moment
EDIT5:
MariaDB en Spotweb eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Vooralsnog werkt hij weer.
EDIT:
Hee, ik krijg weer output:
code:
1
| *KNIP* HY000: 1021: Disk full (/tmp/#sql_3835_0); waiting for someone to free some space... |
Ik heb al op deze error gezocht, maar ik kan niet vinden wat de oplossing ervan zou zijn. Er is in cron geen refresh ingesteld van spotweb trouwens. En er is praktisch nog 7,5 terrabyte vrij...
EDIT2:
Ho eens even. df -h zegt me net dat /tmp 100% vol is. Dat klopt niet.
EDIT3:
MariaDB uitgezet. RAM verbruik is gekelderd en /tmp staat nu op 0%. Juust 'm, weet ik ook weer wie ervoor zorgt. Nu moet ik dat verbruik nog zien te verkleinen. Iemand een idee?
EDIT4:
Hèwat? MariaDB en Spotweb zijn beiden uitgezet. Echter kan ik gewoon bij Spotweb op dit moment
EDIT5:
MariaDB en Spotweb eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd. Vooralsnog werkt hij weer.
[ Voor 184% gewijzigd door Zalmanman op 01-06-2014 14:52 . Reden: Spotnet != Spotweb, Zalmanman... ]
and thanks for all the fish.
Dus qua functionaliteit zijn ze hetzelfde?RuudBurger schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:11:
Ik ben een mens! Geen community
sinds de update van het package van SynoCommunity wilt geen van beiden meer starten...
06-01 11:31:22 ERROR [31m[ couchpotato.runner] Failed starting: Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/CouchPotato/couchpotato/couchpotato/runner.py", line 290, in runCouchPotato
server.listen(config['port'], config['host'])
File "/usr/local/couchpotato/couchpotato/libs/tornado/tcpserver.py", line 125, in listen
sockets = bind_sockets(port, address=address)
File "/usr/local/couchpotato/couchpotato/libs/tornado/netutil.py", line 134, in bind_sockets
sock.bind(sockaddr)
File "/usr/local/python/lib/python2.7/socket.py", line 224, in meth
return getattr(self._sock,name)(*args)
error: [Errno 98] Address already in use
[0m
06-01 11:31:22 INFO [0m[potato.core._base.updater] === VERSION source:(RuudBurger:CouchPotatoServer master) b1686436 (2014-05-31 21:50:02), using SourceUpdater ===[0m
06-01 11:31:22 INFO [0m[hpotato.core.plugins.base] Opening url: get http://www.imdb.com/user/...&sort=created:asc&start=0, data: [][0m
06-01 11:31:22 CRITICAL [31m[ __main__] Traceback (most recent call last):
File "/usr/local/couchpotato/couchpotato/CouchPotato.py", line 129, in <module>
l.run()
File "/usr/local/couchpotato/couchpotato/CouchPotato.py", line 84, in run
runCouchPotato(self.options, base_path, sys.argv[1:], data_dir = self.data_dir, log_dir = self.log_dir, Env = Env)
File "/volume1/@appstore/CouchPotato/couchpotato/couchpotato/runner.py", line 290, in runCouchPotato
File "/usr/local/couchpotato/couchpotato/libs/tornado/tcpserver.py", line 125, in listen
File "/usr/local/couchpotato/couchpotato/libs/tornado/netutil.py", line 134, in bind_sockets
sock.bind(sockaddr)
[0m
Traceback (most recent call last):
File "/usr/local/couchpotato/couchpotato/CouchPotato.py", line 129, in <module>
l.run()
File "/usr/local/couchpotato/couchpotato/CouchPotato.py", line 84, in run
runCouchPotato(self.options, base_path, sys.argv[1:], data_dir = self.data_dir, log_dir = self.log_dir, Env = Env)
sock.bind(sockaddr)
06-01 11:31:22 INFO [0mShutting down thread pool[0m
[ Voor 66% gewijzigd door wars op 01-06-2014 11:40 ]
Mmm hier net CP opnieuw geïnstalleerd, als ik nu naar de url ga download er een ****.json file?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
gisteren zag ik dat er updates waren voor synocommunity packages en alles geupdate
al de rest werkt behalve Couchpotato
bij mij wil CP niet updaten weet niet wat ik moet aanpassen:
06-01 20:46:30 INFO [potato.core._base.updater] Updating to latest version
06-01 20:46:31 ERROR [potato.core._base.updater] Failed updating via GIT: Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver-custom/var/CouchPotatoServer/couchpotato/core/_base/updater/main.py", line 195, in doUpdate
self.repo.pull()
File "/usr/local/couchpotatoserver-custom/var/CouchPotatoServer/libs/git/repository.py", line 389, in pull
self._executeGitCommandAssertSuccess(command)
File "/usr/local/couchpotatoserver-custom/var/CouchPotatoServer/libs/git/repository.py", line 85, in _executeGitCommandAssertSuccess
raise GitCommandFailedException(kwargs.get('cwd', self._getWorkingDirectory()), command, returned)
GitCommandFailedException: GitCommandFailedException: Command 'pull' failed in /usr/local/couchpotatoserver-custom/var/CouchPotatoServer (1):
error: Your local changes to the following files would be overwritten by merge:
couchpotato/core/plugins/quality/main.py
Please, commit your changes or stash them before you can merge.
Aborting
ik heb custom CP met ruudburger geen idee of er iets veranderd is sinds de update.
06-01 20:46:31 ERROR [potato.core._base.updater] Failed updating via GIT: Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver-custom/var/CouchPotatoServer/couchpotato/core/_base/updater/main.py", line 195, in doUpdate
self.repo.pull()
File "/usr/local/couchpotatoserver-custom/var/CouchPotatoServer/libs/git/repository.py", line 389, in pull
File "/usr/local/couchpotatoserver-custom/var/CouchPotatoServer/libs/git/repository.py", line 85, in _executeGitCommandAssertSuccess
raise GitCommandFailedException(kwargs.get('cwd', self._getWorkingDirectory()), command, returned)
GitCommandFailedException: GitCommandFailedException: Command 'pull' failed in /usr/local/couchpotatoserver-custom/var/CouchPotatoServer (1):
Aborting
ik heb custom CP met ruudburger geen idee of er iets veranderd is sinds de update.
[ Voor 3% gewijzigd door redboyke op 01-06-2014 21:13 ]
bij mij heeft n reboot de problemen opgelostredboyke schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:07:
gisteren zag ik dat er updates waren voor synocommunity packages en alles geupdate
self.repo.pull()
Aborting
ik had custom CP met ruudburger
heb al gereboot en package uit en aangezet maar noppes
Zelfde probleem hier, lijkt aan een probleem met python te liggen, maar ik krijg die niet ge-de-installeerd.
Hij blijft zeggen dat er dependencies zijn die ik stop moet zetten. Heb ik gedaan, maar helpt niet
Synocommunity lijkt plat te liggen, dus dit schiet heel erg niet op!
Hij blijft zeggen dat er dependencies zijn die ik stop moet zetten. Heb ik gedaan, maar helpt niet

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 01-06-2014 22:23 ]
heb couchpotato maar verwijderd en terug toegevoegd heb wel een backup gemaakt van DB en terug overgezet.
En dat werkt? Is synocommunity weer up ook?
yup
MikeyMan schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:18:
En dat werkt? Is synocommunity weer up ook?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
@Mikeyman Dat is een Synology Package Center probleem (zeggen dat stopzetten voldoende is: dat is nooit zo geweest bij packages met dependencies)MikeyMan schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:17:
Zelfde probleem hier, lijkt aan een probleem met python te liggen, maar ik krijg die niet ge-de-installeerd.
Als je Python wilt verwijderen, dan moet je alle dependencies helemaal verwijderen. Stopzetten is niet voldoende: die dependencies hebben op de achtergrond connecties met het Python package, en zonder dat Python package bestaan die connecties niet meer.
Dus: ofwel Python niet verwijderen (overigens de kans zeer minimaal dat daar een probleem mee is), ofwel, als je Python verwijdert, dan moet de rest eerst eraf.
[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Bean op 02-06-2014 11:02 ]
Handmatig verwijderen via de commandline heeft ervoor gezorgd dat ik python opnieuw kon installeren. Problem solved!
Ondanks dat Synocommunities weer up is, blijft mijn Communities deel van Package Centre leeg. En ik heb er een heel rijtje extra URL's in staan...
Komt iemand dat bekend voor? Oplossing?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Waarschijnlijk door dit stukje:elsinga schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:16:
Ondanks dat Synocommunities weer up is, blijft mijn Communities deel van Package Centre leeg. En ik heb er een heel rijtje extra URL's in staan...
Jij zal niet de juiste url hebben gok ik zo...Step 1
Log into your NAS as administrator and go to Main Menu → Package Center → Settings → Package Sources.
Step 2
Click Add, type SynoCommunity as Name and http://synocommunity.com/test as Location and then press OK to validate.
Step 3
Go back to the Package Center and enjoy SynoCommunity's packages in the Community tab.
Ik heb de community verwijderd en weer toegevoegd in de 1813+ en dat leek te oplossing.
In de 213J's onder mijn beheer ging het wel vanzelf.
Wellicht was het de timing, want ik denk dat de Synocommunity "aardig wat" requests te verwerken krijgt op dit moment. Ik moest ook aardig wat pakketjes updaten op diverse Syno's (maar dat heb ik wel zo veel mogelijk verspreid).
In de 213J's onder mijn beheer ging het wel vanzelf.
Wellicht was het de timing, want ik denk dat de Synocommunity "aardig wat" requests te verwerken krijgt op dit moment. Ik moest ook aardig wat pakketjes updaten op diverse Syno's (maar dat heb ik wel zo veel mogelijk verspreid).
http://www.deyterra.com
Ik zie NZBDrone trouwens nog niet in de lijst met beschikbare packages staan...
op mijn DS412+ met de non-beta repository van SynoCommunity
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ah oke, dan is de lijst op de site alleen niet bijgewerkt
Ik ook niet. In het screenshot van Yucko zie ik veel meer packages die bij mij niet zichtbaar zijn. Ook b.v. nzbget testing. Welllicht heeft dit te maken dat ik gebruik maak van een DS109 met DSM 4.2?mvds schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:24:
Ik zie NZBDrone trouwens nog niet in de lijst met beschikbare packages staan...
De lijst op de site laat de beta packages niet zienmvds schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:53:
Ah oke, dan is de lijst op de site alleen niet bijgewerkt
Trouwens, voor alle duidelijkheid: er is geen aparte SynoCommunity repository meer voor beta packages. We gebruiken nu de beta channel. Maw, even in de settings van Package Center aangeven dat je beta packages wilt zien (met meteen de bijbehorende disclaimer: op eigen risico etc etc), of zet het juist uit als je minder risico wilt lopen dat er iets stukgaat.
Zo te zien heeft Yucko die aanstaan, bijvoorbeeld.
Nog maar een edit: Op http://synocommunity.com wordt http://synocommunity.com/test vermeld als repository locatie, maar die zal vanavond/morgen worden vervangen met natuurlijk de correcte url: http://packages.synocommunity.com. Da's over het hoofd gezien...Op dit moment werken beiden.
[ Voor 65% gewijzigd door Dr. Bean op 02-06-2014 14:48 ]
Zojuist de URL vervangen, maar nog steeds geen packages. Ook niet van de 10+ andere community sites...mvds schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:22:
[...]
Waarschijnlijk door dit stukje:
[...]
Jij zal niet de juiste url hebben gok ik zo...
Te ongeduldig... Nu wel.
[ Voor 4% gewijzigd door elsinga op 02-06-2014 15:33 ]
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
--deleted--
[ Voor 95% gewijzigd door Deathlef op 01-12-2020 15:52 ]
sinds ik couchpotato reinstalled heb freezed hij iedere keer de pagina is na het herstarten eventjes beschikbaar en nadien nietmeer. ook zoeken werkt niet.
Ik hoefde geen URL aan te passen, ik had hem nog op de oude URL staan, en toen ik gisteren inlogde, kreeg ik meteen meldingen dat ik updates had. En dat terwijl ik de packages handmatig geïnstalleerd heb (van de verschillende linkjes uit dit topic), dus dat is best netjes!elsinga schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:31:
[...]
Zojuist de URL vervangen, maar nog steeds geen packages. Ook niet van de 10+ andere community sites...
Te ongeduldig... Nu wel.
In FileStation rechtsklikken op een bestand, en dan kiezen voor bestand delen. In combinatie met QuickConnect kun je dan bestanden delen, zonder dat je je firewall open hoeft te zetten.Deathlef schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 00:30:
Heeft iemand ervaring met WeTransfer achtige oplossingen voor op de Synology? Ik weet dat DSM hier iets voor heeft maar zoek toch iets meer naar de simpele werkwijze van WeTransfer.
Suggesties?
Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.