[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 20 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
Evernote schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 08:26:
[...]

Getest maar werkt niet, bovendien niet echt een strak plan om chmod 777 hier uit te voeren wel?

Iemand anders nog ideeën? (behalve manual install) Ik zou m'n Python namelijk graag eens willen updaten. |:(
Te vroeg gejuicht..! :(

Edit: Er staat namelijk ook een Python in de Synology lijst en die download natuurlijk wel gewoon. :X

[ Voor 25% gewijzigd door Evernote op 15-03-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56
Al met winrar geprobeerd om te zien of er verschil is (misschien zit het probleem in de specifieke rarfile die je wilt uitpakken) ?
En wat als je zelf een filetje inpakt met daarin filenaam met diakrieten (aangemaakt op windows) en die vervolgens vanuit ja NAS via putty/ssh uitpakt met unrar x filename.rar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:06
Ik heb deze week ook mijn NAS geupgradet naar DSM5 en het valt mij op dat download station mijn downloads niet meer automatisch uitpakt. (de auto-extract optie staat gewoon aan)
Hebben anderen dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57
sverzijl schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:33:
Al met winrar geprobeerd om te zien of er verschil is (misschien zit het probleem in de specifieke rarfile die je wilt uitpakken) ?
En wat als je zelf een filetje inpakt met daarin filenaam met diakrieten (aangemaakt op windows) en die vervolgens vanuit ja NAS via putty/ssh uitpakt met unrar x filename.rar ?
Wanneer ik een download start met nzbget en deze niet laat uitpakken en ik pak via mijn laptop die rarset uit op de NAS dan gaat dit goed. Alle speciale tekens worden gewoon overgenomen, zoals het moet zijn.

Hoe kan ik vanuit telnet uitpakken? Kan wel met telnet connecten maar ben niet zo'n ster met de commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zag gisteren dat er een beta van nzbget 13 uitgekomen is: http://nzbget.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=1129

Weer een hele lijst van wijzigingen en aanpassingen, je vraagt je soms af wat er nog meer aan te verbeteren is. Ben benieuwd wanneer de package hiervoor gereed is. Lijkt me interessant om te testen, helemaal met mijn DS214 die ik tweedehands heb overgenomen als vervanging voor mijn trouwe DS211.

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 16-03-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Binnetie schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:09:
Ik zag gisteren dat er een beta van nzbget 13 uitgekomen is: http://nzbget.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=1129
[quote]nzbget 13.0-testing-r963

Weer een hele lijst van wijzigingen en aanpassingen, je vraagt je soms af wat er nog meer aan te verbeteren is. Ben benieuwd wanneer de package hiervoor gereed is. Lijkt me interessant om te testen, helemaal met mijn DS214 die ik tweedehands heb overgenomen als vervanging voor mijn trouwe DS211.
weet niet of er voor jouw model mogelijkheid is voor een bootstrap.
maar anders:

ipkg install nzbget-testing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:08

Knud

Sandvich

Vandaag update naar DSM 5.0 gedaan en nu kan ik geen enkele package updaten in de package center.
Al wel gelezen dat het een bug in 5.0 is en dat je dit met ssh/putty of een configuratie herstel op kan lossen, maar is er geen enkel andere manier om dit fatsoenlijk én gebruiksvriendelijk op te lossen?
(Heb er nu al spijt van dat ik de update heb gedaan :( )

edit: nadat ik allerlei settings heb aangepast en geprobeerd en mn router heb ge-herstart, werkt het nu weer. Snap niet goed waarom het nu wel werkt en na de update niet. (normale DSM updates gaven nooit problemen.)

[ Voor 23% gewijzigd door Knud op 16-03-2014 19:23 ]

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bootstrap heeft bij mij op de DS211 nooit gewerkt. Maar dit was voor de hardeschijf crash. Misschien dat hij het nu wel doet na een volledige herinstallatie. Zal eens kijken...
Buzzie schreef op zondag 16 maart 2014 @ 15:08:
[...]

weet niet of er voor jouw model mogelijkheid is voor een bootstrap.
maar anders:

ipkg install nzbget-testing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
Na update naar DSM5 werkte Spotweb i.c.m SabNzbd packages. (volgenw mij, maar nu niet 100% zeker)
Sinds vh weekend krijg ik een groene pijl met rood kruis erdoor als ik in Spotweb wil downloaden.

In Spotweb had ik https:<ip> en poort 9090 voor SabNzbd geconfigureerd. Als ik dit verander in http:<ip> en poort 8080 werkt het zonder problemen.
In browser kom ik zonder problemen via https:<ip> en poort 9090 in SabNzbd.

Weet iemand hoe ik poort 9090 werkend krijg?
Waar kan ik logging/foutmelding Spotweb vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Nogal een wazig verhaal... Op welke poort draait SabNZBD nu? 8080 of 9090

En is dit op je interne netwerk of extern.
Als de instellingen standaard zijn, moet je op spotweb gewoon localhost port 8080 instellen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Laatst online: 15-12-2022
cypher21 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:35:
Nogal een wazig verhaal... Op welke poort draait SabNZBD nu? 8080 of 9090

En is dit op je interne netwerk of extern.
Als de instellingen standaard zijn, moet je op spotweb gewoon localhost port 8080 instellen
SabNzbd draait op 8080 EN 9090. Alles via intern network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Draai al een tijdje geen sabnzbd meer, maar volgens mij kun je in de instellingen van SABNZBD maar 1 poort opgeven waar de app op draait.
Die poort moet je in spotweb gebruiken

[ Voor 12% gewijzigd door cypher21 op 17-03-2014 10:18 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

wiske80

Solid

avec_style schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 12:57:
Ik heb deze week ook mijn NAS geupgradet naar DSM5 en het valt mij op dat download station mijn downloads niet meer automatisch uitpakt. (de auto-extract optie staat gewoon aan)
Hebben anderen dit probleem ook?
Dit probleem heb ik ook, maar blijkt dat er een fout in de versie van Download Station voor DSM 5 is gesnopen... zie ook : https://forum.synology.co...iewtopic.php?f=10&t=82355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Trekt de Antivirus van Synology bij jullie ook de resources weg? Was bij de vorige DSM niet zo, maar ik kom nu heel traag op de DSM Web Access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Binnetie schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:46:
Bootstrap heeft bij mij op de DS211 nooit gewerkt. Maar dit was voor de hardeschijf crash. Misschien dat hij het nu wel doet na een volledige herinstallatie. Zal eens kijken...

[...]
Dan doe je iets niet goed of klopt er iets niet met je NAS inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Ik heb net een synology 213j geïnstalleerd voor een vriendje van me. Nu wilde ik python 2.7.6-7 & CP Server installeren van SynoCommunitie maar, zoals bekend, werken de downloads op dit moment niet. In al mijn naïviteit ben ik gaan googelen om dan maar het package ergens anders vandaan te toveren. Enige teleurstelling bekroop mij toen ik moest concluderen dat dat minder makkelijk was dan initieel had gedacht.
Iemand een tip waar ik voor de 213j deze packages kan downloaden?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dagobert schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:26:
Ik heb net een synology 213j geïnstalleerd voor een vriendje van me. Nu wilde ik python 2.7.6-7 & CP Server installeren van SynoCommunitie maar, zoals bekend, werken de downloads op dit moment niet.
Bij mij werken ze wel

Ik gebruik http://packages.synocommunity.com

Edit: kennelijk is er iets met de 213j en bepaalde packages:
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/863

Misschien kan je ze hier handmatig meepakken: http://www.synocommunity.com/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Laatst online: 03-08 11:14
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:55:
[...]

Bij mij werken ze wel

Ik gebruik http://packages.synocommunity.com

Edit: kennelijk is er iets met de 213j en bepaalde packages:
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/863

Misschien kan je ze hier handmatig meepakken: http://www.synocommunity.com/
Ik gebruik inderdaad dezelfde repository als jij aangeeft. Maar de grap is, als ik manueel wil downloaden van e website van SynoCummunity en ik klik uiteindelijk op de link van dat package dan krijg ik een toffe handleiding te zien hoe ik hun repository moet toevoegen aan Package Center.
Dus ik heb nog steeds geen plek gevonden waar ik deze packages handmatig kan downloaden.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:05
ik heb dit probleem ook al enkele dagen. Er valt niks te downloaden via SynoCommunity

(Synology DS214 Play)

https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues

Meer mensen hebben er last van.

[ Voor 39% gewijzigd door rejer op 18-03-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb een redelijk serieus probleem, NZBget is er sinds vandaag opeens me opgehouden.

Van het ene op het andere moment vol in een download kwam de melding dat er geen verbinding meer gemaakt kon worden en wanneer ik nu het ip van NZBGet intik krijg ik een pagina niet gevonden error met chrome.

In DSM kan ik ook zien dat het pakket is stopgezet, ik kan hem echter niet meer aanzetten. Hij gaat dan even denken en gewoon weer terug naar vorige scherm.

Heb nog niet geprobeerd NZBget te verwijderen en opnieuw erop te zetten, maar ik denk dat ik dan alle instellingen kwijt ben en daar heb ik natuurlijk niet zo'n trek in. beetje laatste optie dus.

Ik heb DSM 4.2 draaiende op een DS109

[ Voor 16% gewijzigd door Rubman op 19-03-2014 12:13 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
pven schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:01:
Bestaat er een package voor Datahaven? Uiteraard heb ik er al naar gezocht, maar ik kan het niet vinden. (Ik probeer hem handmatig te installeren, maar mijn python-kennis is niet zo heel groot.)
Dit vroeg ik mij ook af. Symform laat me een beetje in de steek. Backuppen gaat prima. Maar restoren gaat zo ontzettend traag. Mijn restore is 60GB en ik ben na een week wachten nog maar op 9 GB.
Datahaven is een beetje hetzelfde principe en zou ik graag op mijn Synology willen draaien.
Heb helaas helemaal geen kaas gegeten van compilen, maar misschien dat iemand hier het kan.
Datahaven zal dan zeker een stuk succesvoller worden, omdat het een sociaal concept is en je dan ook veel meer mensen hebt die gaan delen.

Edit:
Ik heb ook op het forum daar een bericht gepost. Volgens mij kan de community dan echt gaan groeien. Ze hebben daar denk ik nog niet het licht gezien.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 19-03-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-06 13:19
Wewt, hier word ik niet echt vrolijk van :( Ook bij mij het probleem na de update naar DSM 5; geen update/downloads meer van Synocommunity.
Voorlopig dus niets meer downloaden via SABnzbd.

Ben ik de enige die het zo verwonderlijk vind dat er nergens een mirror of handmatig te installeren packages beschikbaar gesteld worden? Waarom doet Synology zo moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Scorp schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 23:53:
[...] Waarom doet Synology zo moeilijk?
SynoCommunity bestaat uit vrijwilligers, die uit hobby of interesse packages maken en beschikbaar stellen aan de rest van de community, samen met de code om zelf packages te maken of eigen repositories op te zetten.

Synology heeft er weinig mee te maken, buiten dat ze regelmatig code in DSM veranderen waardoor packages of repositories stukgaan ;)

Overigens is de verwachting dat deze week de SynoCommunity repository weer in de lucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
Dr. Bean schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 01:05:
[...]

SynoCommunity bestaat uit vrijwilligers, die uit hobby of interesse packages maken en beschikbaar stellen aan de rest van de community, samen met de code om zelf packages te maken of eigen repositories op te zetten.

Synology heeft er weinig mee te maken, buiten dat ze regelmatig code in DSM veranderen waardoor packages of repositories stukgaan ;)

Overigens is de verwachting dat deze week de SynoCommunity repository weer in de lucht is.
tot die tijd is ene Wouter0100 druk bezig geweest, en heeft allemaal packages gemaakt.
http://synology.w01.eu/

have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Pas op met dsaudio ik kwam gisteren met mobiel netwerk binnen paar minuten al op 250mb verbruik. Nu thuis via wifi even een test gedaan met een applicatie my data manager en dan schrik ik toch heel erg als ik ruim 600mb verbruik in nog geen 5 minuten. Al geprobeerd ds audio te herinstalleren maar nog steeds deze data-lek aanwezig.. Je bent gewaarschuwd ik kwam erachter toen ik een smsje van me provider kreeg dat ik aan mijn eind van me tegoed zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom zou dit een data-lek zijn? Je streamt muziek vanaf je NAS naar je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Apart dat je binnen paar minuten al 250mb verbruikt. Zal het vanavond even testen.

Lijkt mij ook een data-lek, want ik heb nog nooit meegemaakt dat ik met enkel streamen van muziek al 250mb (binnen paar minuten) verbruikt heb...

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:31
Smultie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 09:18:
Waarom zou dit een data-lek zijn? Je streamt muziek vanaf je NAS naar je telefoon.
is 16 Mbit/s niet erg hoog voor muziek? voor een film komt dat eerder in de buurt (600 megabyte/300 seconden is 2 megabyte/seconde. Dat is toch erg hoog voor een audiobestand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Klopt maar zoveel verbruik heb ik nog nooit gehad niet eens in een maand tijd via de oudere ds audio versie!! Beetje audio streamen kost geen 500 mb binnen paar minuten. Als ik een serie kijk full hd van 45min kost me dit nog geen 200 mb !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Testen jullie dit maar uit, Meeste data kost als je gaat spoelen in een nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 13:48
Rubman schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:00:
Ik heb een redelijk serieus probleem, NZBget is er sinds vandaag opeens me opgehouden.

Van het ene op het andere moment vol in een download kwam de melding dat er geen verbinding meer gemaakt kon worden en wanneer ik nu het ip van NZBGet intik krijg ik een pagina niet gevonden error met chrome.

In DSM kan ik ook zien dat het pakket is stopgezet, ik kan hem echter niet meer aanzetten. Hij gaat dan even denken en gewoon weer terug naar vorige scherm.

Heb nog niet geprobeerd NZBget te verwijderen en opnieuw erop te zetten, maar ik denk dat ik dan alle instellingen kwijt ben en daar heb ik natuurlijk niet zo'n trek in. beetje laatste optie dus.

Ik heb DSM 4.2 draaiende op een DS109
Zoiets had ik laatst ook. Ik was ook bang dat alles weer opnieuw geinstalleerd moest worden :( Hoogst waarschijnlijk is een van je downloads corrupt geworden, waardoor NZBget op z'n gat gaat. Haal je download lijst maar eens leeg. Bij mij begon hij spontaan weer te werken.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:32
Bij oude versies download DS Audio gewoon de mp3 en verbruik je dus de grootte van de mp3's die je luistert.
Spoelen in een nummer maakte dan ook niets uit. Bij de nieuwere heb ik dit nog niet gecheckt.

Martijn, luister je naar mp3's of gebruik je flac of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
FrankRicard schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:17:
Bij oude versies download DS Audio gewoon de mp3 en verbruik je dus de grootte van de mp3's die je luistert.
Spoelen in een nummer maakte dan ook niets uit. Bij de nieuwere heb ik dit nog niet gecheckt.

Martijn, luister je naar mp3's of gebruik je flac of iets dergelijks?
Dit zijn gewoon mp3,s geen flac files.
Ik ben benieuwd als ik de enige ben met dit probleem gebruik trouwens zelf de iphone applicatie van ds audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:24
Gisteren DSM5 geinstalleerd. Alles werkt behalve NZBGet. Op welke manier ik de NZB bestanden ook aanbied, via de watched folder, manueel toevoegen of via spotweb, het resulteert in een info bericht "Collection blahblahblah added to queue" maar er gebeurt verder niks. Onder de downloads tab zie ik ook niks verschijnen. Wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17
Je zou eens moeten kijken in de log (/usr/local/nzbget/var/nzbget.log) of daar nog iets genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Kan iemand DS audio controleren als je ook een data-lek hebt? My datamanager applicatie is gratis in de appstore/playstore
Graag ongeveer paar minuten proberen liedjes te skippen,spoelen en verbruik noteren. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44
martijn24 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:39:
Kan iemand DS audio controleren als je ook een data-lek hebt? My datamanager applicatie is gratis in de appstore/playstore
Graag ongeveer paar minuten proberen liedjes te skippen,spoelen en verbruik noteren. Alvast bedankt
Ik heb gister een paar liedjes afgespeeld, hooguit een handvol... 95 mb gebruikt, wel erg veel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
job schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:10:
Je zou eens moeten kijken in de log (/usr/local/nzbget/var/nzbget.log) of daar nog iets genoemd wordt.
Het enige wat daar instaat (meerdere keren), sinds ik DSM heb geudate, is:

Warning Web-Server: 404 Not Found, Resource: /favicon.ico

Dat zal het probleem toch niet zijn, hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
P.K. schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:04:
[...]

Ik heb gister een paar liedjes afgespeeld, hooguit een handvol... 95 mb gebruikt, wel erg veel idd.
Ja ik zit gewoon met een paar minuten aan de 500mb(4G) gelukkig krijg ik een waarschuwing van kpn dat mijn data op de helft zit anders was het een dure rekening geworden ( reis van uur lang naar huis toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
renem schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:07:
Het enige wat daar instaat (meerdere keren), sinds ik DSM heb geudate, is:

Warning Web-Server: 404 Not Found, Resource: /favicon.ico

Dat zal het probleem toch niet zijn, hoop ik?
Dat is zeker het probleem niet. Die melding gaat over de Wikipedia: Favicon
Probeer het nog eens maar dan nadat je detail en debug aanzet, herstart nzbget en kijk dan nog eens naar nbget.log.
Je moet zeker kunnen uitvinden wat er gebeurt. Als dat ook niets opheldert kan je altijd proberen nzbget opnieuw te installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 21-03-2014 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
job schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 00:09:
[...]

Dat is zeker het probleem niet. Die melding gaat over de Wikipedia: Favicon
Probeer het nog eens maar dan nadat je detail en debug aanzet, herstart nzbget en kijk dan nog eens naar nbget.log.
Je moet zeker kunnen uitvinden wat er gebeurt. Als dat ook niets opheldert kan je altijd proberen nzbget opnieuw te installeren.
Ik heb beide opties aangezet. En de optie dat de logfile bij iedere start van NZBGet opnieuw aangemaakt wordt.

Daarna NZBGet opnieuw opgestart en een NZB toegevoegd, en daarna de log file bekeken... althans dat wilde ik, maar er was helemaal heen nieuwe logfile aangemaakt.

Toen besloten om de package te verwijderen. Daarna opnieuw geinstalleerd en de backup van de configuratie gerestored. Helaas met hetzelfde resultaat :(

Nu nog maar een keer herinstalleren en handmatig alle instellingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50
Voor iedereen die Spotweb via de SPK installeerd vanaf de repository van Martijn de Vries en hem als newznab provider gebruikt voor Sickbeard of andere applicaties moet je een fix doorvoeren.

Het lijkt er op dat er een verandering is doorgevoerd die corrupte / malformed NZB's oplevert.

Oplossing heb ik gepost @ github pagina van spotweb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om DS Video te koppelen aan trakt? Oftewel scrobblen van een gekeken serie of film na kijken via DS Video?
Ik kwam SynoDNLAtrakt tegen, maar dat werkt alleen via (logisch ook) afspelen via DNLA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Ik heb net een synology gekocht en net DSM 5 geïnstalleerd.
Nu probeer ik Martijn de vries zijn package te installeren.

Als ik nu vanuit community de packages wil installeren krijg ik de melding:
Please install "python >= 2.7.3-2" before installing this package.

Ik heb nu de volgende packages geïnstalleerd:
- Python 2.3.7 - 0038 en
- Python 3.3.2 - 0025

Ik krijg nog steed dezelfde melding.
Moet ik een andere package installeren?

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ja je moet inderdaad een ander package installeren. 2.7.3-2 of nieuwer. Jij hebt 2.3.7.
python3 staat hier los van. Wel gek dat mdevries geen python package levert..

Doet de synocommunity repository het weer? Dan kan je beter daar kijken.. die leveren een python package die compatible is met hun eigen sickbeard/couchpotato server packages.

Mocht de synocommunity nog niet steeds niet werken met dsm5 meldt dat even, dan zal ik zo een lijstje met links naar de python packages voor alle modellen hier neerzetten.

[ Voor 70% gewijzigd door job op 21-03-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
Ik krijg een failed to download by SynoCommunity.
Overigens hebben ze daar 2.7.6 - 7 dat is wel de goede package neem ik aan?

Is er nog een alternatieve source?

Ik heb een manual install gedaan.
Dat werkt wel :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mirwits op 21-03-2014 20:21 ]

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Hoe heb je dit gedaan? Ik ben ook op zoek naar het python 2.7.3-3 pakket en kan het nergens vinden omdat synocommunity down is :) thx! (synology 412+ hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik geloof dat je voor de 412+ de volgende moet hebben:
http://packages.synocommu...hon_cedarview_2.7.6-7.spk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter0100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 17:14
Waah schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:07:
[...]

tot die tijd is ene Wouter0100 druk bezig geweest, en heeft allemaal packages gemaakt.
http://synology.w01.eu/

have fun!
Heuy :) Cool! Zat even in m'n access logs te spieken, zag ik ineens Tweakers voorbij komen _/-\o_ Was benieuwd waar iedereen vandaan kwam, en wat ze precies downloadde, hehe.

@hierboven, de meeste Python packages zijn nog wel te downloaden via de normale manier, behalve die ene op synology.w01.eu.

[ Voor 23% gewijzigd door wouter0100 op 21-03-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
Nou ik ben weer een paar stappen verder :).

Ik heb nog een aantal issues waar ik langzaam maar zeker verder mee kom :).

Enige waar ik niet mee verder kom is om sickbeard samen met download station werkend te krijgen.
Ik kom er namelijk niet uit :(.

Of richting een ander guide om automatisch torrents te vinden, te starten en klaar te zetten om gestreamd te worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Mirwits op 22-03-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 22:41
Makkelijkst in te stellen is de 'black hole' optie in Sickbeard. Torrent bestanden worden dan in een map gezet,
Vervolgens ga je naar de instellingen van Download Station en geef je de black hole map aan als map waarvan alle torrents automatisch geladen moeten worden, en daarna het geladen torrent bestand verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
dutchgio schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:01:
Makkelijkst in te stellen is de 'black hole' optie in Sickbeard. Torrent bestanden worden dan in een map gezet,
Vervolgens ga je naar de instellingen van Download Station en geef je de black hole map aan als map waarvan alle torrents automatisch geladen moeten worden, en daarna het geladen torrent bestand verwijderd.
Dank voor de tip.
Echter kan de shared directory niet selecteren in sick beard.
Als ik hem met de hand invul geeft hij de error er niet naar te kunnen schrijven.

Komt dit omdat het een shared directory is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
sickbeard heeft geen weet van die shared directory, want die bestaat ook alleen in smb/nfs.
Je moet naar het echte pad navigeren (/volume1/sharenaam).

edit: of bedoel je dat je die wel kan vinden, maar dat sickbeard iets meldt over schrijfrechten?
Dan moet je zorgen dat je de schrijfrechten op die folder zo instelt dat sickbeard er wel bij kan. Dat kan je instellen door ook de guest user toegang te geven op de share.

[ Voor 63% gewijzigd door job op 22-03-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
job schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:51:
sickbeard heeft geen weet van die shared directory, want die bestaat ook alleen in smb/nfs.
Je moet naar het echte pad navigeren (/volume1/sharenaam).

edit: of bedoel je dat je die wel kan vinden, maar dat sickbeard iets meldt over schrijfrechten?
Dan moet je zorgen dat je de schrijfrechten op die folder zo instelt dat sickbeard er wel bij kan. Dat kan je instellen door ook de guest user toegang te geven op de share.
Sickbeard geeft de volgende error melding:

"Unable to create the folder /volume1/TV MEDIA/NAME, can't add the show"

De shared folder TV MEDIA heeft voor Admin, Guests, Users: Read/Write.

[ Voor 5% gewijzigd door Mirwits op 22-03-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ah, ik dacht dat je het had over het invullen van de blackhole locatie.
Dit is zo te zien een probleem bij het toevoegen van een nieuwe serie. Ook daarvoor geldt.. stel de rechten correct in.

edit: probeer het anders eens met een chmod 777.
En dat moet via de commandline, of via scp.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 22-03-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
Het probleem is dat zodra ik ergens in de settings van sick beard een zelf gemaakte (shared) folder in mijn \volume1 wil aangeven hij de loader bijft weergeven. Dit geld dus ook voor de blackhole. Maar alleen bij het aanmaken van een nieuwe show kan ik het manueel invoeren.

Echter met de foutmelding als gevolg.
Het lijkt alsof Sickbeard de custom volume1 folder directory niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:05
je kan ook op die map een extra user adden in de machtiging.

dat je dus de gebruiker "users" r/w rechten geeft.

zo heb ik mijn probleem opgelost iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
nog even terug komen op de DS Audio Applicatie : Mij is nog niet bekend als ik alleen de data-lek heb.
Is er iemand die het kan testen? via wifi natuurlijk.

Het gebruik na enkele minuten in deze applicatie en dan gaat het vooral om het skippen en spoelen van mp3 nummers.

Graag hoor ik de bevindingen want mij lijkt het niet normaal om over de 500Mb te zitten na enkele minuten muziek te luisteren.

update: zie onderstaande video ,die ik snel even heb gemaakt .

http://youtu.be/cyiApLUAEaU

[ Voor 22% gewijzigd door CallmeGod op 23-03-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
rejer schreef op zondag 23 maart 2014 @ 02:27:
je kan ook op die map een extra user adden in de machtiging.

dat je dus de gebruiker "users" r/w rechten geeft.

zo heb ik mijn probleem opgelost iig.
Maar hoe laat ik sick beard die user zijn dan?
Kan ik dat ergens in opties aangeven?
edit: probeer het anders eens met een chmod 777.
En dat moet via de commandline, of via scp.
Hoe kom ik bij de commandline?

[ Voor 17% gewijzigd door Mirwits op 23-03-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mirwits schreef op zondag 23 maart 2014 @ 13:39:
Maar hoe laat ik sick beard die user zijn dan?
Kan ik dat ergens in opties aangeven?
Hier een uitleg: https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?f=6&t=1477
Heb je echter ook de commandline voor nodig.
Hoe kom ik bij de commandline?
http://forum.synology.com...he_Command_Line_Interface
Kijk ook eens naar winscp (moet je ssh voor inschakelen) dat maakt het makkelijker.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 23-03-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
Ik heb commandline aan de praat via SSH en Terminal.
Dit voelt als DOS op een MAC en is nogal onwennig en lang geleden :) dus sorry als dit domme vragen zijn:

Als ik de map zou willen aanpassen moet ik eerst naar de map toch?
dus:
cd/volume1/TVMEDIA

ik krijg de volgende error:
-ash: cd/volume1/TVMEDIA: not found

als ik dan de directory will bekijken:
dir

en krijg ik het volgende:
dir
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Mar 21 16:28 .
drwxr-xr-x 24 root root 4096 Mar 21 16:30 ..
-rw-r--r-- 1 root root 364 Jan 24 06:05 .profile

hier wordt ik ook niet echt wijzer van.
Hoe kan ik bij de folder komen om de chmod aan te passen?

[ Voor 69% gewijzigd door Mirwits op 23-03-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Mirwits schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:02:
Ik heb commandline aan de praat via SSH en Terminal.
Dit voelt als DOS op een MAC en is nogal onwennig en lang geleden :) dus sorry als dit domme vragen zijn:

Als ik de map zou willen aanpassen moet ik eerst naar de map toch?
dus:
cd/volume1/TVMEDIA

ik krijg de volgende error:
-ash: cd/volume1/TVMEDIA: not found
Doe eens een spatie achter 'cd', zo 'denkt' ash dat je een commando wilt uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
[DS 213j; DSM 5.0-4458]
chocka schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:39:
Vreemd want NZbget maakt die mappen niet aan en komt alleen met de eerdere gemelde foutmeldingen. Dus de vraag is waarom NZBget zelf niet die mappen aanmaakt, zodra je de package installeert?

Dr. Bean schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:00:
Je werkt waarschijnlijk met de DSM5.0 beta (tenminste, zo kan ik het reproduceren)? Nzbget maakt de mappen niet aan tijdens installatie (om precies te zijn: als nzbget start, en de configuratie uitleest), omdat er niet voldoende rechten zijn op de downloadmap.
Om je probleem voorlopig op te lossen, zet je met WinSCP of Putty de rechten op je downloadfolder op 757 (rwxr-xrwx), of 777 (iets minder veilig). Herstart dan nzbget.

De standaard rechten op shared folders zijn in DSM5.0 gewijzigd tov 4.3, omdat Synology is overgestapt op het gebruik van ACL. Het is goed mogelijk dat packages zoals nzbget, sabnzbd, transmission ed. gewijzigd moeten worden om daar goed mee om te gaan.
Sinds de laatste poging van 9 maart weinig tot geen tijd gehad er weer mee bezig te zijn, dus nu maar weer proberen het op te pakken. Ben nu druk aan het uitvogelen hoe ik die rechten op 757 zet? Heb in WinSCP via eigenschappen wel dat rechten overzicht gevonden, maar heb geen idee hoe of waar die 757 te moeten invullen :? Dus maar weer verder zoeken en lezen.

[edit] Gevonden, leek simpelere dan verwacht, weer ietsjes wijzer. (moest 757 invullen in het octaal veld)

En na een reload geeft NZbget nog maar 1 melding: nzbget 12.0 daemon-mode. Dus de foutmeldingen zijn nu opgelost. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door chocka op 23-03-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:03
Ik weet dat het niet perce in dit topic hoort maar ik dacht er zitten vast wel tweakers bij die het antwoord weten. Een korte vraag mbt de veiligheid van de synology nas.
Ik gebruik de nas voornamelijk op mijn locale netwerk thuis, al mijn media zit op dit netwerk. Ik gebruik regelmatig de dsm4.3 via mijn webrowser firesfox op windows8.1. Ik vergeet hier wel eens uit te loggen van de dsm. Voordeel is dat ik de volgende dag niet weer opnieuw de wachtwoorden hoef in te voeren. Ik vraag me af zit hier een nadeel aan, kan dit kwaad wanneer ik niet uitlog op een thuis netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
Nee. Over het algemeen is er niks om je druk over te maken. Een kwaadwillende kan er niet bij tenzij die fysiek op jouw computer kan.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Met de handleiding van Shumi2004 gaat het vooralsnog goed, alhoewel ik voor SB ook de folder Series op volume1 toch ook octaal 757 moest geven, alvorens SB een map van de serie kan aanmaken.

Alleen het toevoegen van series gaat naar mijn idee niet goed?
- zoeken is uitermate traag en niet altijd geslaagd?
- En vervolgens krijg ik foutmeldingen?
- SB maakt wel een map aan in volume1/Series, maar in http://***:8083/home/ krijg ik geen overzicht van de reeds toegevoegde series?

Hier een log van SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
chocka schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:39:
Met de handleiding van Shumi2004 gaat het vooralsnog goed, alhoewel ik voor SB ook de folder Series op volume1 toch ook octaal 757 moest geven, alvorens SB een map van de serie kan aanmaken.

Alleen het toevoegen van series gaat naar mijn idee niet goed?
- zoeken is uitermate traag en niet altijd geslaagd?
- En vervolgens krijg ik foutmeldingen?
- SB maakt wel een map aan in volume1/Series, maar in http://***:8083/home/ krijg ik geen overzicht van de reeds toegevoegde series?

Hier een log van SB
Apart dat je rechten moest aanpassen op folder, heb ik nooit gedaan maar kan zijn dat die uit een verveleden al eens goed gezegt zijn.

Wat je SB betreft zie ik heel veel TVDB timeouts. Nu las/lees ik steeds meer commentaar op TVDB en dat het wellicht beter is over te stappen naar TVRage echter moet dat in SB code veranderd worden of liever optioneel gemaakt worden dat je uit beide kiezen kunt.
Zo wil ik voor XBMC ook een TVRage addon eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
schumi2004 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:50:Apart dat je rechten moest aanpassen op folder, heb ik nooit gedaan maar kan zijn dat die uit een verveleden al eens goed gezegt zijn.
Wat ik mij laten vertellen schijnt iets te maken met ACL van de nieuwe DSm 5.0 Alhoewel ik daarvan verder geen idee heb, maar kreeg eerst de melding dat die geen map kon aanmaken. Nadat recht 757 op de map had staan lukte het wel. Maar ik krijg ook meldingen na het aanmaken, maar kan die niet terug vinden in de log. Iets over een NFO bestand, zal even kijken of ik hier bij kan plaatsen. Of ik moet elders iets gelogd krijgen?
schumi2004 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:50:Wat je SB betreft zie ik heel veel TVDB timeouts. Nu las/lees ik steeds meer commentaar op TVDB en dat het wellicht beter is over te stappen naar TVRage echter moet dat in SB code veranderd worden of liever optioneel gemaakt worden dat je uit beide kiezen kunt.
Zo wil ik voor XBMC ook een TVRage addon eigenlijk
Geweldig leuk! Maar hoe ga ik dat semi-noob zelf bestieren? Zal zeker ergens in een INI file iets moeten aanpassen veronderstel ik, dus dat wordt eerst even uitzoeken. Maar dat is voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Laatst online: 22:25
weet iemand al iets of plex vooor ds414 beschikbaar komt. officieel is ie nog niet beschikbaar maar in een beta release is ie er wel. wie weet er meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik gebruik SB custom en krijg de melding:

"2014-03-24 10:43:50 CHECKVERSION :: Check scene exceptions update failed. Unable to get URL: http://nivong.github.io/s...xceptions/exceptions.txt"

Is deze url veranderd of moet ik iets anders doen?
schumi2004 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 22:50:Wat je SB betreft zie ik heel veel TVDB timeouts. Nu las/lees ik steeds meer commentaar op TVDB en dat het wellicht beter is over te stappen naar TVRage echter moet dat in SB code veranderd worden of liever optioneel gemaakt worden dat je uit beide kiezen kunt. Zo wil ik voor XBMC ook een TVRage addon eigenlijk
In mijn zoektocht daarover, kom ik deze tegen, ben je er bekend mee? Thexem.de

Heb er een versie van gevonden die doorborduurt op de custom SB, alleen moet ik even kijken of ik die zo over de oude heen kan zetten of eerst die oude moet verwijderen, alvorens deze kan worden gebruikt? En hoe dat werkt met github?

[ Voor 65% gewijzigd door chocka op 24-03-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

Heb je de laatste fixes gedaan ??

https://github.com/mr-ora...a50ca6e1f3291b92962d96c1f

Mar 24, 2014
mr-orange Fix scene exceptions URL

ik heb net een update gedaan en zie dit in de log :

2014-03-26 09:52:29 INFO CHECKVERSION :: No scene exceptions update needed
...
2014-03-26 09:52:23 INFO CHECKVERSION :: Check scene exceptions update
2014-03-26 09:52:23 INFO CHECKVERSION :: No update needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:27

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik zit met een rechten probleempje bij een synology die ik heb geïnstalleerd bij vrienden van mij. Het is een DS214play waarop ik de synocommunity packages voor SabNZBd en Sickbeard heb geinstalleerd. Maar het ging direct in het begin al mis.

De downloads map /volume1/downloads/incomplete kon niet aangemaakt worden. Toen heb ik als noodoplossing /volume1/downloads/ een chmod 777 gegeven en toen kon de map wel aangemaakt worden door sab.
Nu is de download klaar en moet hij uitgepakt worden in de /volume1/downloads/complete/ map en krijg ik weer een error dat de map niet aangemaakt kan worden.

Bij alle eerdere synology's die ik heb geïnstalleerd heb ik dat niet eerder gehad (stuk of 4). Iemand enig idee waar dit issue vandaag kan komen en hoe ik het op kan lossen? Ligt het misschien aan de 5.0 firmware van synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?f=6&t=1477 voor een oplossing die gegarandeerd werkt.
Die zelfde user in dsm schrijfrechten geven op de shares en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

thnx, dat moet te doen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik gebruik Cloud Station op mijn(onze) laptop. Hierop zijn 2 user accounts aangemaakt (OS: Windows 7). Cloud Station geinstalleerd onder user 1 en wanneer user 1 ingelogd is werkt het prima. Echter: als user 2 ingelogd is werkt het niet. Heeft iemand enig idee hoe ik het synchroniseren van mappen met Cloud Station ook voor user 2 kan activeren?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je moet in DSM in de cloudstation app ook per user aanvinken of cloudstation gebruikt mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb al mijn muziek op mijn DiskStation staan. Nu wil ik die afspelen met Audio Station op verschillende speakers, namelijk die van mijn receiver in de woonkamer en de speakers van mijn PC.
Ik ben nu ingelogd op DSM op de PC, en dan kan ik kiezen voor lokaal afspelen (op de PC) en afspelen via DLNA (naar receiver of Raspberry Pi). Ik kan wel afspelen naar beide DLNA apparaten tegelijkertijd, maar niet naar PC en DLNA. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Het eerste wat in mij opkomt is de PC omtoveren tot DLNA ontvanger, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
gwystyl schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 09:33:
Ik heb al mijn muziek op mijn DiskStation staan. Nu wil ik die afspelen met Audio Station op verschillende speakers, namelijk die van mijn receiver in de woonkamer en de speakers van mijn PC.
Ik ben nu ingelogd op DSM op de PC, en dan kan ik kiezen voor lokaal afspelen (op de PC) en afspelen via DLNA (naar receiver of Raspberry Pi). Ik kan wel afspelen naar beide DLNA apparaten tegelijkertijd, maar niet naar PC en DLNA. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Het eerste wat in mij opkomt is de PC omtoveren tot DLNA ontvanger, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.
Hier staat een stukje over DNLA server instellen op PC.
http://computertotaal.nl/...-in-uw-thuisnetwerk-26592

Anders even zoeken op Windows en DNLA en vindt je aardig wat.
https://www.google.com/se...oe=UTF-8&q=windows%20dnla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MikeOO schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:03:
[...]

Hier staat een stukje over DNLA server instellen op PC.
http://computertotaal.nl/...-in-uw-thuisnetwerk-26592

Anders even zoeken op Windows en DNLA en vindt je aardig wat.
https://www.google.com/se...oe=UTF-8&q=windows%20dnla
Ik heb Windows Media Player wel ingesteld zodat hij muziek kan streamen, maar dan wordt hij nog niet zichtbaar in AudioStation. Ik dacht dus dat ik een DLNA client moest hebben, maar dat is WMP in principe ook toch? Ook winamp en XBMC zijn niet zichtbaar in AudioStation als bestemming om heen te streamen.
Ik kan wel afspelen op 'deze computer', maar dan moet ik een aparte playlist maken voor deze computer en de receiver/xbian. Ik wil juist dezelfde muziek afspelen op PC en receiver, en die ook tegelijk bedienen. Daarvoor moet een windows-programma volgens mij als DLNA client dienen en zichzelf zichtbaar maken in de lijst met afspeelbare apparaten.

edit: volgens mij ben ik er achter. Ik heb deze guide van Panasonic gevolgd om media streaming aan te zetten, maar toen ik de optie aanvinkte 'allow remote control of this player' gebeurde er niets. Na zoeken waar dat aan kan liggen vond ik deze Microsoft pagina, waar gezegd wordt dat je in het register de DMR keys moet verwijderen. Die worden wele opnieuw aangemaakt, maar met nieuwe ID's.

edit2: dat werkt toch niet. Zowel in WMP als XBMC heb ik externe besturing aangezet, maar ze zijn niet zichtbaar in AudioStation. Wie heeft er nog een idee?

[ Voor 31% gewijzigd door gwystyl op 30-03-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 20:03
Modbreak:*niet dubbelposten alsjeblieft*

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31
Hoe kan ik voorkomen dat bepaalde packages mee opstarten met het booten van mijn NAS? Het gaat om packages die enkel op gezette tijden moeten draaien. Nu laat ik ze na het booten via de taakplanner stoppen, maar het zou gemakkelijker zijn als ze niet mee starten. Waarschijnlijk zal ik "iets" moeten aanpassen in de lijst van scripts die in /usr/syno/etc/rc.d/ staan. Maar ik weet niet hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

LuukNouwen schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:34:
Hoe kan ik voorkomen dat bepaalde packages mee opstarten met het booten van mijn NAS? Het gaat om packages die enkel op gezette tijden moeten draaien. Nu laat ik ze na het booten via de taakplanner stoppen, maar het zou gemakkelijker zijn als ze niet mee starten. Waarschijnlijk zal ik "iets" moeten aanpassen in de lijst van scripts die in /usr/syno/etc/rc.d/ staan. Maar ik weet niet hoe of wat.
In package center de package 'stoppen', dan kan je hem wel nog manueel (of via script / taakplanner) opstarten, maar dan starten ze niet op bij boot.

En uiteraard zorgen dat de package gestopt is voor je afsluit!

[ Voor 5% gewijzigd door roeleboel op 01-04-2014 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31
roeleboel schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:31:
[...]

In package center de package 'stoppen', dan kan je hem wel nog manueel (of via script / taakplanner) opstarten, maar dan starten ze niet op bij boot.

En uiteraard zorgen dat de package gestopt is voor je afsluit!
Bedankt, maar dan moet ik er nog steeds met de taakplanner werken. Het zou toch mogelijk moeten zijn dta ze gewoon niet mee opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
LuukNouwen schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:08:
[...]

Bedankt, maar dan moet ik er nog steeds met de taakplanner werken. Het zou toch mogelijk moeten zijn dta ze gewoon niet mee opstarten?
Dat staat er toch ook zo. Als je de package stopt, en daarna je NAS reboot, zal je moeten zien dat de package niet automatisch mee opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

job schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 23:40:
Je moet in DSM in de cloudstation app ook per user aanvinken of cloudstation gebruikt mag worden.
Dank voor je reactie, maar ik bedoelde Windows users. Standaard installeert Cloud Station zich alleen voor de user onder welke je het installeert. Als een andere Windows user inlogd wordt Cloud Station niet geladen. Ik zie op het Synology forum dat meer mensen deze vraag hebben. Daar is er vooralsnog geen antwoord, misschien dat hier iemand het weet.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je kan de synology shortcut in de startup folder van het startmenu mikken. Dat is de makkelijkste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Mystic Spirit schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:51:
Ik zit met een rechten probleempje bij een synology die ik heb geïnstalleerd bij vrienden van mij. Het is een DS214play waarop ik de synocommunity packages voor SabNZBd en Sickbeard heb geinstalleerd. Maar het ging direct in het begin al mis.

De downloads map /volume1/downloads/incomplete kon niet aangemaakt worden. Toen heb ik als noodoplossing /volume1/downloads/ een chmod 777 gegeven en toen kon de map wel aangemaakt worden door sab.
Nu is de download klaar en moet hij uitgepakt worden in de /volume1/downloads/complete/ map en krijg ik weer een error dat de map niet aangemaakt kan worden.

Bij alle eerdere synology's die ik heb geïnstalleerd heb ik dat niet eerder gehad (stuk of 4). Iemand enig idee waar dit issue vandaag kan komen en hoe ik het op kan lossen? Ligt het misschien aan de 5.0 firmware van synology?
job schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:58:
https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?f=6&t=1477 voor een oplossing die gegarandeerd werkt.
Die zelfde user in dsm schrijfrechten geven op de shares en klaar ben je.
Ik heb de optie uit de het couchpotato forum geprobeerd, maar dat leverde voor mij geen werkende situatie op. Wat ik uiteindelijk heb gedaan om het werkend te krijgen is het volgende:
  • Alle packages inclusief python verwijderd
  • Reboot van de Synology
  • De rechten voor de groep users aanpassen (in de webinterface) zodat er lees- en schrijfrechten zijn voor de betreffende mappen
  • Packages (inclusief python) opnieuw installeren
Daarna werkte het allemaal prima. Bij het installeren is het dus vooral van belang om eerste de rechten voor de groep users goed te zetten voor alle mappen die je wilt gebruiken in de processen en daarna te beginnen aan de installatie van de packages.

Dat staat ook vast ergens in een tutorial, die ik over heb geslagen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Even een vraag aan de Synology gebruikers hier:

Ik gebruik nu al een jaar cloud station naar tevredenheid voor 4 devices in totaal (2 pc's en 2 laptops) en dit gaat perfect.

Het enige nadeel is dat ik af en toe wel is op een remote pc (welke niet van mij is) op een externe locatie bij dezelfde data zou willen kunnen.

Ik zou hiervoor mijn synology beschikbaar moeten maken over WAN ipv alleen LAN. Ik ben hier echter nog een beetje huiverig voor ivm security en volgens mij dien ik dan een volledige sync op te zetten (terwijl ik eigenlijk alleen maar een paar bestanden nodig heb).

Hoe zouden jullie dit aanvliegen? VPN etc zie ik niet zitten en als het even kan wil ik mijn synology zoveel mogelijk LAN only houden ivm security/gevoelige data.

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 02-04-2014 12:39 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Workaholic schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:39:
Even een vraag aan de Synology gebruikers hier:

Ik gebruik nu al een jaar cloud station naar tevredenheid voor 4 devices in totaal (2 pc's en 2 laptops) en dit gaat perfect.

Het enige nadeel is dat ik af en toe wel is op een remote pc (welke niet van mij is) op een externe locatie bij dezelfde data zou willen kunnen.

Ik zou hiervoor mijn synology beschikbaar moeten maken over WAN ipv alleen LAN. Ik ben hier echter nog een beetje huiverig voor ivm security en volgens mij dien ik dan een volledige sync op te zetten (terwijl ik eigenlijk alleen maar een paar bestanden nodig heb).

Hoe zouden jullie dit aanvliegen? VPN etc zie ik niet zitten en als het even kan wil ik mijn synology zoveel mogelijk LAN only houden ivm security/gevoelige data.
Je spreekt jezelf wel wat tegen. Geen VPN (why?) maar wel beveiliging. De reden om voor filetransfer geen VPN te gebruiken is er wel (transferspeed), maar als het op beveiliging aankomt zit je met VPN wel goed.

Next best thing: SFTP of FTPS. Beide vereisen natuurlijk bepaalde open poorten, maar zijn qua security prima. Hier meer info.

Daarnaast zou je altijd kun kiezen voor een gewone FTP-verbinding. Deze zet je desnoods alleen open op moment dat ie nodig is. Kleine kans dat er hier wat mis gaat.

Edit: bepaalde data buiten bereik van de externe PC houden doe je gewoon door een user aan te maken met specifieke lees/schrijf-rechten op specifiek mappen. Of zelfs op kopieën van deze mappen....

[ Voor 6% gewijzigd door LoneGunman op 02-04-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb na een poosje wachten de ontwikkelaar van Datahaven.net zover dat hij wil gaan kijken naar een Synology-package.
Ik gebruik nu Symform, maar ben helemaal klaar met het feit dat een restore van 60Gb data zomaar 3 weken kan duren i.v.m. de lage restoresnelheid van hun en de loze beloftes dat ze het gaan verbeteren.

Datahaven is net zo'n soort project. Ik heb een topic geopend (excuses voor mijn slecht engels): http://datahaven.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=723 de ontwikkelaar wil hier zeker naar gaan kijken. Helemaal omdat het voor een nas zeer interessant kan zijn omdat deze toch veelal 24/7 aanstaat.
Ik vind het alleen lastig om hem de juiste informatie te kunnen verstrekken voor het maken van een package. Hier in het topic zijn een paar echte bazen die dat veel beter kunnen, willen jullie misschien meedenken hieraan?
Heb er zelf wel oren naar namelijk en wil graag testpersoon zijn.
Meer info op www.datahaven.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hier is in elk geval een handleiding voor ontwikkelaars om packages te maken: http://ukdl.synology.com/...e/DSM_Developer_Guide.pdf

Daarnaast zou hij ook eens kunnen kijken naar de synocommunity github. Die hebben een tool online staan om zelf packages in elkaar te zetten.
Ik weet niet waar deze tool (spksrc) vandaan komt, wellicht van synology zelf??

[ Voor 14% gewijzigd door job op 02-04-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37
Binnetie schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:32:
Ik heb na een poosje wachten de ontwikkelaar van Datahaven.net zover dat hij wil gaan kijken naar een Synology-package.
Ik gebruik nu Symform, maar ben helemaal klaar met het feit dat een restore van 60Gb data zomaar 3 weken kan duren i.v.m. de lage restoresnelheid van hun en de loze beloftes dat ze het gaan verbeteren.

Datahaven is net zo'n soort project. Ik heb een topic geopend (excuses voor mijn slecht engels): http://datahaven.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=723 de ontwikkelaar wil hier zeker naar gaan kijken. Helemaal omdat het voor een nas zeer interessant kan zijn omdat deze toch veelal 24/7 aanstaat.
Ik vind het alleen lastig om hem de juiste informatie te kunnen verstrekken voor het maken van een package. Hier in het topic zijn een paar echte bazen die dat veel beter kunnen, willen jullie misschien meedenken hieraan?
Heb er zelf wel oren naar namelijk en wil graag testpersoon zijn.
Meer info op www.datahaven.net
als ik het goed begrijp is dit een p2p backup systeem. Wat heeft dat voor een invloed op de hibernation van je NAS? Kan me voorstellen dat ie dan constant "wakker" moet blijven om data vanuit het p2p-netwerk weg te schrijven?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat ben ik in een soort van topic aan het typen voor hem. Ik vul het even aan met de developer guide.

@TheOmen, ik verwacht dat de nas dan altijd aanstaat. Dat doet Symform ook, het idee is ideaal. Datasync (in dit geval) gaat ook goed. Maar restoren is echt een drama, zo langzaam gaat dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37
Binnetie schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:48:

@TheOmen, ik verwacht dat de nas dan altijd aanstaat. Dat doet Symform ook, het idee is ideaal. Datasync (in dit geval) gaat ook goed. Maar restoren is echt een drama, zo langzaam gaat dat.
Ja, okay, hij zal wel aan moeten staan, maar als ik geen data wijzig op mijn NAS blijft ie lekker in hibernation tot er wel iets wijzigt. Goed voor het stroomverbruik en de harde schijven.
Bij zo'n p2p-netwerk is het maar net hoe druk het verkeer op het netwerk is of de NAS ooit in hibernation terugkomt...

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:20
Sinds een paar weken heb ik een probleem met mail station. Ik krijg in roundcube de melding: DATABASE ERROR: CONNECTION FAILED!
Herinstalleren, herstarten, ik heb zo'n beetje alles geprobeerd maar dit komt niet meer aan de praat (ja met een reset misschien maar dat ga ik nu niet doen).

Dus overgestapt naar Zarafa. Dit werkt al veel beter, maar daar heb ik weer problemen met fetchmail.
Het werkt voor een paar minuten en dan krijg ik: fetchmail: terminated with signal 15
Ik moet dan fetchmail herstarten, dan haalt het weer mail op (voor een paar minuten en dan stopt het weer.
Ik kan ook nergens vinden wat signal 15 inhoud, dus weet ook niet wat ik moet doen om het op te lossen.
Misschien weten jullie iets op één van deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Goner schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:01:
Heb je de laatste fixes gedaan ??

https://github.com/mr-ora...a50ca6e1f3291b92962d96c1f

Mar 24, 2014
mr-orange Fix scene exceptions URL

ik heb net een update gedaan en zie dit in de log :

2014-03-26 09:52:29 INFO CHECKVERSION :: No scene exceptions update needed
...
2014-03-26 09:52:23 INFO CHECKVERSION :: Check scene exceptions update
2014-03-26 09:52:23 INFO CHECKVERSION :: No update needed
Schijnbaar niet? Want anders had ik dezelfde informatie gekregen als jij. Mag ik vragen hoe/wat ik moet doen om die laatste fixes gedaan te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
chocka schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:42:
[...]

Schijnbaar niet? Want anders had ik dezelfde informatie gekregen als jij. Mag ik vragen hoe/wat ik moet doen om die laatste fixes gedaan te krijgen?
Ik denk dat ie update bedoelt en anders van branch switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Afgelopen weekend mijn DS214 ingericht en gelijk een nieuwe download gestart met NZBget. Maar helaas ik krijg nu geen diakrieten maar de hele bestandsnaam is anders. Dit had ik eerder ook:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/DSM5_zps8e0f0f6b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/DSM52_zps8c996e5a.jpg

Nr 13 gaat helemaal mis, die is ook niet af te spelen. Erg gek want in het verleden had ik dit niet.
Wat kan ik hier nu aan doen?
Wanneer ik NZBget laat downloaden en met de laptop via winrar de download uitpak zijn de bestandsnamen wel goed. Het lijkt dat NZBget hier niet goed mee overweg kan. Jammer is dat ik niet veel over dit probleem lees, er moeten toch meer mensen zijn met onbruikbare mp3's na een download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

lees net dat Zarafa 0.5.5 ook beschikbaar is in de nieuwe DSM 5.0.

Zijn er al ervaringen vanuit jullie kant met de upgrade vanaf 4.3?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Pagina: 1 ... 20 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.