[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 21 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 12:02
Binnetie schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:49:
Afgelopen weekend mijn DS214 ingericht en gelijk een nieuwe download gestart met NZBget. Maar helaas ik krijg nu geen diakrieten maar de hele bestandsnaam is anders. Dit had ik eerder ook:

Nr 13 gaat helemaal mis, die is ook niet af te spelen. Erg gek want in het verleden had ik dit niet.
Wat kan ik hier nu aan doen?
Wanneer ik NZBget laat downloaden en met de laptop via winrar de download uitpak zijn de bestandsnamen wel goed. Het lijkt dat NZBget hier niet goed mee overweg kan. Jammer is dat ik niet veel over dit probleem lees, er moeten toch meer mensen zijn met onbruikbare mp3's na een download?
Ik heb dit probleem ook. Ik heb ook nergens een oplossing kunnen vinden en ik vond het ook vreemd dat ik bijna de enigste ben.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Mijn spotweb werkt niet goed meer na de DSM update. De afbeeldingen bij spots blijven op 'loading image' staan. Google geeft mij het idee dat ik de enige ben. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? DSM rebooten heeft niet gewerkt, alsmede het opnieuw starten van de package.

[ Voor 16% gewijzigd door -MD- op 09-04-2014 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
dat heb ik een tijd geleden ook gehad, was een rechten kwestie op een van de mappen.
Alleen weet ik helaas niet meer exact de oplossing. volgens mij stond die hier in het topic ergens

edit:
weet het alweer.
Je moet de rechten veranderen van de cache map.
volume1/web/spotweb/cache

Ik heb een chmod -R 775 op die map gedaan en toen werkte alles weer prima

[ Voor 36% gewijzigd door cypher21 op 09-04-2014 18:39 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Haha, o jee... Verder dan de command line van de Commodore en MSDos ben ik niet gekomen ;)... Ik ga eens even neuzen hoe ik dat voor elkaar krijg nu ik weet waar ik het moet zoeken.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
dit kun je gewoon in de filemanager in DSM doen.
Ik doe dat soort dingen zelf liever via de commandline maar deze mappen kun je prima in de filemanager benaderen:
map:
web\spotweb
rechtermuisklik op cache en zet de volgende dingen
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/32105065/cache_spotweb.PNG

edit;
ik merk nu pas dat execute rechten op alle users ook nodig is...

[ Voor 10% gewijzigd door cypher21 op 10-04-2014 13:37 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:57
VetCool schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:23:
[...]

Ik heb dit probleem ook. Ik heb ook nergens een oplossing kunnen vinden en ik vond het ook vreemd dat ik bijna de enigste ben.
De enigste mogelijkheid die er is is de mp3s te downloaden met de laptop en dan zelf in de juist map zetten. Dan gaat het wel goed. Snap er niks van dat wij nu de enigste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Met deze handleiding heb ik SpotWeb geinstalleerd op mijn 213j (DSM 5)

Alleen het ophalen van de headers verloopt na mijn idee niet goed. Na de installatie heb ik het eerst via het web geprobeerd, maar kwam niet verder dan de jongste header van ruim 2 jaar. Vervolgens kreeg ik de tip om het via SSH te doen met --retro erechter, die was uiteindelijk vandaag na 3 dagen klaar. Maar vooralsnog is de jongste header nu 1 jaar en 1 week. Dus er zit vooruitgang in, maar bijna week bijwerken is die nog niet up to date. Ik probeer nu te weten komen wat raadzaam is? 1. Afwachten dat het uiteindelijk loop volgende alsnog wel goed komt, of 2. deinstalleren en eens opnieuw beginnen, alhoewel ik mij dan afvraag in hoevrre het probleem zich dan niet weer opnieuw voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

VetCool schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:23:
[...]

Hebben jullie SabNZBd geïnstalleerd en getest om NZBGet uit te sluiten?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:32
-MD- schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:57:
Mijn spotweb werkt niet goed meer na de DSM update. De afbeeldingen bij spots blijven op 'loading image' staan. Google geeft mij het idee dat ik de enige ben. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? DSM rebooten heeft niet gewerkt, alsmede het opnieuw starten van de package.
Probeer eens in /etc/php/php.ini als eerste regel sys_temp_dir = /var/services/tmp toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
cypher21 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:35:
dit kun je gewoon in de filemanager in DSM doen.
Ik doe dat soort dingen zelf liever via de commandline maar deze mappen kun je prima in de filemanager benaderen:
map:
web\spotweb
rechtermuisklik op cache en zet de volgende dingen
[afbeelding]

edit;
ik merk nu pas dat execute rechten op alle users ook nodig is...
Mirx_NL schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 19:24:
[...]

Probeer eens in /etc/php/php.ini als eerste regel sys_temp_dir = /var/services/tmp toe te voegen.
Helaas, beide zaken hebben niet geholpen.
Inmiddels mariadb, phpmyadmin & spotweb geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar hetzelfde euvel. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
  • Laatst online: 07-09 12:02
BtM909 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:25:
[...]

Nee, dat is een goede! Ga ik van het weekend wel even uit proberen.

oi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 07:17
chocka schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:19:
Met deze handleiding heb ik SpotWeb geinstalleerd op mijn 213j (DSM 5)

Alleen het ophalen van de headers verloopt na mijn idee niet goed. Na de installatie heb ik het eerst via het web geprobeerd, maar kwam niet verder dan de jongste header van ruim 2 jaar. Vervolgens kreeg ik de tip om het via SSH te doen met --retro erechter, die was uiteindelijk vandaag na 3 dagen klaar. Maar vooralsnog is de jongste header nu 1 jaar en 1 week. Dus er zit vooruitgang in, maar bijna week bijwerken is die nog niet up to date. Ik probeer nu te weten komen wat raadzaam is? 1. Afwachten dat het uiteindelijk loop volgende alsnog wel goed komt, of 2. deinstalleren en eens opnieuw beginnen, alhoewel ik mij dan afvraag in hoevrre het probleem zich dan niet weer opnieuw voordoet?
Even een tip puur te controle of dit ook goed staat.
In de instellingen van Spotweb (inloggen bij Spotweb --> Configuratie --> Instellingen Tabblad Ophalen) kun je ook je retentie invullen (heb ik op 0 staan) en vanaf welk datum er moet worden opgehaald. Check deze instellingen ook even.

Heb je Spotweb bijgewerkt met Git Pull naar de laatste versie want dan kon ik niet vinden in de handleiding.

Via SSH inloggen als Root en daarna naar je web/spotweb folder gaan.
Voorbeeld: /volume1/web/spotweb (dit verschilt per systeem hangt af op welk volume dit staat )
Kun je makkelijk vinden via bv WINSCP.

Daar geeft je het commando
code:
1
Git Pull

Vervolgens moet je de database bijwerken voor deze versie.
code:
1
/usr/bin/php upgrade-db.php

Daarna zou ik nogmaals een retrieve met retro uitvoeren en wachten tot hij klaar is en nogmaals controleren of dit wat oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
I.v.m. het niet weergeven van de plaatjes heb ik even een handmatige retrieve gedaan via SSH. Ik krijg dan de volgende foutmeldingen (sorry voor de lange paste):

Modbreak:Dit is niet de bedoeling. Als je lange logfiles wilt delen, kun je een link geven van een pastebin dump. Het posten van ellendelange logs e.d. wordt niet op prijs gesteld!

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17
Volgens mij moet je de de open_basedir correct instellen in dsm om jouw probleem op te lossen.
/var/services/tmp moet er nog aan toe worden gevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Vanuit Synocommunity heb ik de beta van NZBmegasearch geïnstalleerd maar krijg hem niet gestart vanuit package center op een DS214+. Er verschijnt ook niets in de logfiles.

Op mijn DS211 gebruikte ik deze altijd naar volle tevredenheid en na een upgrade wil ik deze weer gebruiken.

Via putty gestart met: python2.7 mega2.py en dan krijg ik wel een foutmelding te zien.
code:
1
>> Warning: failed to import OPENSSL module (No module named OpenSSL)

Als ik in Putty OpenSSL type dan krijg ik wel netjes de prompt van OpenSSL dus deze is vindbaar en is de standaard door Synology geïnstalleerde versie van DSM5 update 2.

Iemand tips of ervaring met deze fout.

Update
Bleek dat Python lastig aan het doen was. Deze opnieuw geïnstalleerd en probleem opgelost.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeOO op 14-04-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een probleempje met een 214SE nas na een update naar DMS 5. Twee andere Synology nassen die nog op 4.2 draaien hebben dit probleem niet. Het betreft Bittorrent Sync, welke wordt gebruikt om backups te synchroniseren tussen vijf apparaten. Het installeren verloopt vlekkeloos via het package center. Bij het instellen van Bittorrent Sync gaat het echter mis. Bij het selecteren van een map waarin gesynchroniseerd gaat worden wordt alleen de gedeelde map gezien, en niet de submappen hierin. Daarnaast geeft het gebruiken van de gedeelde map (en dus niet een submap) een foutmelding "Don't have permissions to write in the folder". Dit geeft aan dat er iets mis is met de rechten in de map. Deze staat op lezen en schrijven voor de admin account. Gebruikers heb ik niet aangemaakt. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
-MD- schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:47:
I.v.m. het niet weergeven van de plaatjes heb ik even een handmatige retrieve gedaan via SSH. Ik krijg dan de volgende foutmeldingen (sorry voor de lange paste):

<VERWACHT HIER EEN PASTBIN LINKJE>

Wie snapt dit?
Nope ik niet maar een pastebin linkje zou niet slecht geweest zijn ;)

Daarom is er de Topicreport - maak er gebruik van!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
BtM909 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:25:
[...]

Wat ik begrepen heb, moet het in de unrar versie zitten.
Hier lees ik ook nog wat erover maar het zo opgelost moeten zijn: http://nzbget.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=972
Maar ik weet niet welke versie van NZBget we in de Syno hebben. Via package center zegt hij 12.0-9. Ik vermoed dat het probleem in een nieuwe versie is opgelost. Alleen hier is geen SPK van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

cloud sync

Wie o wie zit met dit zelfde 'probleem'

Cloud sync werkt mooi. Echter mis ik wat

Dropbox synct nu naar mijn nas als folder nas. Mooi backup van dropbox (mocht die vol lopen), snel dropbox legen, backup heb ik.

Nu wil ik graag (aangezien google de prijzen oplaag heeft gegooid) een backup maken van mijn home folder(mijn docs) en photo(de foto's) folder via google drive.

Helaas moet ik gaan kiezen je mag maar 1x iets kiezen per account. Bij kiezen voor google kun je maar 1 map kiezen. Nu moet ik kiezen tussen mijn documenten of foto's dat wil ik niet.

Fotos verhuizen naar mijn folder is geen optie, dan schiet photostation zijn doel ook voorbij.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Valt daar niet rond te werken met symbolic links ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Binnetie schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:29:
[...]

Wat ik begrepen heb, moet het in de unrar versie zitten.
Hier lees ik ook nog wat erover maar het zo opgelost moeten zijn: http://nzbget.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=972
Maar ik weet niet welke versie van NZBget we in de Syno hebben. Via package center zegt hij 12.0-9. Ik vermoed dat het probleem in een nieuwe versie is opgelost. Alleen hier is geen SPK van.
Voor het laatste kan je een issue aanmaken op https://github.com/SynoCo.../issues?page=1&state=open. Voor het eerste kan je eventueel een topic aanmaken op het nzbget forum.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:54
Weten jullie een mirror voor http://packages.synocommunity.com? Deze is nu al een aantal dagen down en ik wil graag Sickbeard e.d. op mijn NAS installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
cooper87 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:51:
Weten jullie een mirror voor http://packages.synocommunity.com? Deze is nu al een aantal dagen down en ik wil graag Sickbeard e.d. op mijn NAS installeren.
Hoe bedoel je down? synocommunity werkt hier prima (zonet nog een aantal packages geïnstalleerd om te testen). De url die je gebruikt is alleen geschikt voor je synology, als je die in je browser invoert krijg je een foutmelding.
RobbyTown schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:38:
Helaas moet ik gaan kiezen je mag maar 1x iets kiezen per account. Bij kiezen voor google kun je maar 1 map kiezen. Nu moet ik kiezen tussen mijn documenten of foto's dat wil ik niet.

Fotos verhuizen naar mijn folder is geen optie, dan schiet photostation zijn doel ook voorbij.
Verhuizen lijkt mij een prima oplossing, en vrij simpel.
Als je windows gebruikt zou je bijvoorbeeld in je username folder een gdrive folder kunnen aanmaken.
In die gdrive folder maak je een folder aan voor je documenten, en een voor je foto's. De libraries voor je documenten en foto's verwijs je vervolgens naar de nieuwe locatie en klaar.
Je merkt dan niet dat je bestanden elders staan.

[ Voor 44% gewijzigd door job op 15-04-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:54
job schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:42:
[...]

Hoe bedoel je down? synocommunity werkt hier prima (zonet nog een aantal packages geïnstalleerd om te testen). De url die je gebruikt is alleen geschikt voor je synology, als je die in je browser invoert krijg je een foutmelding.
Als ik de url als package source toevoeg is ie vrij lang bezig met Saving en uiteindelijk geeft ie een foutmelding: "Save failed. Please try again later".

Edit: ugh, my bad, internet 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door cooper87 op 15-04-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

DukeBox

loves wheat smoothies

RobbyTown schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:38:
Met een symbolic link kan dat.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Dank alle voor de comments. Ik kan er weer tegen :).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Heb om te testen eens de Directory en RADIUS server packages geinstalleerd.
Waarvoor gebruiken jullie die eigenlijk?

Ik begrijp dat de RADIUS+LDAP bij Wifi kan gebruikt worden, maar voor de rest.. :(

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
BtM909 schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:02:
[...]

Voor het laatste kan je een issue aanmaken op https://github.com/SynoCo.../issues?page=1&state=open. Voor het eerste kan je eventueel een topic aanmaken op het nzbget forum.
Wat betreft het probleem met de speciale tekens heb ik een ticket geopend en er lijkt een oplossing voor te zijn die ik nog even moet proberen: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/932

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Binnetie schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:24:
[...]

Wat betreft het probleem met de speciale tekens heb ik een ticket geopend en er lijkt een oplossing voor te zijn die ik nog even moet proberen: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/932
Heb het al eens eerder gezien en er al op geantwoord. Weet voor 99,99% zeker dat dit een UTF-8 ding is
https://github.com/spotwe...l_NL.UTF8-op-Synology-NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zag je reactie inderdaad. Maar hoe kan het dat dit zo'n issue is? Ik heb de DS214 gewoon geinstalleerd en NZBget erop gezet. Dan zou je toch verwachten dat het standaard werkt. Dat was destijds bij mijn DS211 ook zo.

Edit:
Ik zit nu de reacties te lezen in de link die je gaf. Daar lees ik ook dat alleen aanpassen van de /etc/profile zou moeten werken. Dat ga ik even doen. Kijken wat er dan gebeurd.

Edit2:

Probleem opgelost.
Ik heb met een eerdere link van Schumi2004, waarvan ik eerst dacht dat het veel werk was om aan te passen, eens gekeken naar de reacties.

Een van de reacties was dat je alleen maar een aantal regels hoefde toe te voegen aan het bestand 'profile'. Deze is te vinden in de map /etc

Je opent het bestand en plakt er deze regels in:
export LC_CTYPE="en_US.utf8"
export LC_NUMERIC="en_US.utf8"
export LC_TIME="en_US.utf8"
export LC_COLLATE="en_US.utf8"
export LC_MONETARY="en_US.utf8"
export LC_MESSAGES="en_US.utf8"
export LC_PAPER="en_US.utf8"
export LC_NAME="en_US.utf8"
export LC_ADDRESS="en_US.utf8"
export LC_TELEPHONE="en_US.utf8"
export LC_MEASUREMENT="en_US.utf8"
export LC_IDENTIFICATION="en_US.utf8"
Je start de nas opnieuw op en probeer maar weer eens mp3tjes te downloaden.
Dit is bij mij het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/solved_zps6d92838b.jpg

Schumi2004 en de heren op Github: _/-\o_

[ Voor 85% gewijzigd door Binnetie op 16-04-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Z
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-07 20:39

X-Z

Binnetie schreef op woensdag 16 april 2014 @ 09:00: Schumi2004 en de heren op Github: _/-\o_
Hier sluit ik me bij aan, eindelijk werkt uitpakken naar behoren met zowel NzbGet en SabNzbd op m'n DS412+, hulde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Er is nu ook een nieuwe versie van NZBget beschikbaar (versie 12.0-10). Mogelijk lost die ook de problemen op met de speciale tekens.

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 17-04-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 13:05
voor mensen die sickbeard zat zijn.

https://github.com/SynoCo...671#issuecomment-40871920

NZBDrone voor op de Syno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Zojuist geïnstalleerd en is al netjes aan het downloaden icm nzbget. Draait een stuk lichter dan sickbeard, deze gaat er dan ook af. Gelijk even nzb360 geüpdatet want nzbdrone werkt hier ook mee.

[ Voor 47% gewijzigd door Deef_K op 20-04-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

rally

Deyterra Consultancy

Ohhhh heerlijk! Ik ben dol op NZBdrone! Ik had het op mijn server draaien, maar door een verhuizing heb ik (tijdelijk) alleen mijn Synology tot mijn beschikking. Dat NZBDrone er nu op draait is een ware verademing!

_/-\o_

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hier wil NZBDrone niet eens starten, Mono installed prima en draait ook maar NZBDrone zelf doet helemaal niks. DS211 DSM 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
NZBDrone succesvol op een DS214+. Ziet er inderdaad gelikt uit.
Even wennen aan de manier van werken maar is wel een blijvertje.

Nu nog hopen op een automatische updater. Heb het nu handmatig gedaan maar zou mooi zijn als dat er later ook bij komt.

Ook handig als je net begint.
NZBDRONE STEP-BY-STEP GUIDE FOR FIRST TIME USERS

[ Voor 27% gewijzigd door MikeOO op 22-04-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Iemand goede redenen waarom ik eventueel zou willen overstappen van Sickbeard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
Autmatisch andere releases zoeken als een download failed is voor mij al genoeg voor een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 14:22
Ik ben opzich wel benieuwd naar nzbdrone, alleen wordt de ds213+ niet ondersteund volgens mij.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
renzo4000 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:00:
Ik ben opzich wel benieuwd naar nzbdrone, alleen wordt de ds213+ niet ondersteund volgens mij.
Nee inderdaad de qoriq architecture werkt niet. Problemen met mono.

https://github.com/SynoCo...671#issuecomment-38209595

[ Voor 12% gewijzigd door rejer op 22-04-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
NzbDrone ziet er goed uit en lijkt ook goed te werken.
ik krijg wel telkens de volgende melding:
app.js : 24828
Uncaught Error: Invalid arguments

zie dit zelf wel nergens in de logs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
[DS213j met laatste versie DSM 5.0]

Bij het ochtend rieken van de dag zag ik melding van SB dat die Spotweb niet kon bereiken. Ook ik kreeg Spotweb niet geopend (/ipadres/spotweb) Spotweb is geïnstalleerd met deze handleiding

Bij thuiskomst weer geprobeerd. Nee, helaas geen soelaas. Hulplijntje via Shumi2004 geprobeerd:

1. Eerst pakket Spotweb uitgezet via DSM; herstarten en weer aangezet, maar geen succes?
2. Via Putty:
code:
1
2
3
ps | grep spot

18551 root 4036 S grep spot
Tijdens het door zoeken in Putty werd zichtbaar dat op het ogenblik mysql enorm bezig is op de NAS? 74%mem en variabel 10~25%cpu (en nog steeds overigens)

Dus eerst met kill -9 mysql gestopt, wat geen effect had, want mysql ging gewoon verder.

Het logboek is leeg van Spotweb en /volume1/@appstor/Spotweb/ staat maar 1 folder UI, dus ook geen log file?

Vervolgens handmatig de spk opnieuw er overheen geïnstalleerd. Wederom geen succes

Als laatste
code:
1
/var/packages/Spotweb/scripts/start-stop-status start
Maar de cursor verspringt naar een nieuwe CL en geeft verder niets of dat Spotweb wordt gestart en/of er iets anders aan de hand is.

What next?
De tab voor het openen van Spotweb is daarmee nog steeds bezig en enrom HD geratel omdat mysql flink bezig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
wars schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:06:
NzbDrone ziet er goed uit en lijkt ook goed te werken.
ik krijg wel telkens de volgende melding:
app.js : 24828
Uncaught Error: Invalid arguments

zie dit zelf wel nergens in de logs staan.
http://forums.nzbdrone.co...n-updating-series-info/p1

http://forums.nzbdrone.com/discussion/1186/n00b-questions/p1

iets met een show en een datum dat niet goed is. denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Heb dit al in Vraag & antwoord geplaatst zonder succes.

Ik heb voor een kleine websiteapplicatie wat ik met nog een mede-ontwikkelaar ontwikkel het officiële pakket SVN Server van subversion geïnstalleerd op mijn DS212J.

De svn raadpleeg ik door svn://domainname.myds.me/svnmap. (ddns van synology zelf)

Maar dit werkt enkel als ik niet het netwerk van mijn NAS zit.
Dan zegt hij dat de server niet gevonden is.

Iemand een idee waarom het vanbuiten af wel werkt en op eigen netwerk niet kan connecteren naar de branche. (Windows 8.1, tortoise svn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die een handige guide/tut heeft voor nzbdrone op de synology?
Betere google-werk leverde (voorlopig) geen resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:59
Nzbdrone probleemloos werkend gekregen op DSM5 op een DS212+ met de aparte spk's voor zowel mono en nzbdrone, integreert ook prima met sabnzbd. Echter hibernation werkt niet meer sindsdien. Iemand een idee hoe de Synology weer in slaap te krijgen?

Update: uit het Nzbdrone forum begrijp ik dat de RSSsync periode een niet-wijzigbare waarde is gesteld op 15 minuten. Met een 20 min hibernate gaat de NAS logischerwijs dus niet meer uit. Hopelijk wordt in een volgende versie die waarde alsnog wijzigbaar, voor mij is een check bv. elke 2 uur al voldoende.

[ Voor 38% gewijzigd door dajappie op 23-04-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37
frye schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:13:
Heb dit al in Vraag & antwoord geplaatst zonder succes.

Ik heb voor een kleine websiteapplicatie wat ik met nog een mede-ontwikkelaar ontwikkel het officiële pakket SVN Server van subversion geïnstalleerd op mijn DS212J.

De svn raadpleeg ik door svn://domainname.myds.me/svnmap. (ddns van synology zelf)

Maar dit werkt enkel als ik niet het netwerk van mijn NAS zit.
Dan zegt hij dat de server niet gevonden is.

Iemand een idee waarom het vanbuiten af wel werkt en op eigen netwerk niet kan connecteren naar de branche. (Windows 8.1, tortoise svn)
Omdat de meeste routers dat niet ondersteunen.
Uitleg + mogelijke oplossingen

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41

rally

Deyterra Consultancy

TheOmen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:13:
[...]

TheOmen heeft gelijk. Ik heb dan ook een router aangeschaft dit dit wel ondersteund. De Draytek Vigor 2860 ondersteund dit en noemt het "LAN DNS". Je zou je eigen DNS server kunnen draaien om het mogelijk te maken.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
chocka schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:43:
[DS213j met laatste versie DSM 5.0]

Bij het ochtend rieken van de dag zag ik melding van SB dat die Spotweb niet kon bereiken. Ook ik kreeg Spotweb niet geopend (/ipadres/spotweb) Spotweb is geïnstalleerd met deze handleiding

Bij thuiskomst weer geprobeerd. Nee, helaas geen soelaas. Hulplijntje via Shumi2004 geprobeerd:

1. Eerst pakket Spotweb uitgezet via DSM; herstarten en weer aangezet, maar geen succes?
2. Via Putty:
code:
1
2
3
ps | grep spot

18551 root 4036 S grep spot
Tijdens het door zoeken in Putty werd zichtbaar dat op het ogenblik mysql enorm bezig is op de NAS? 74%mem en variabel 10~25%cpu (en nog steeds overigens)

Dus eerst met kill -9 mysql gestopt, wat geen effect had, want mysql ging gewoon verder.

Het logboek is leeg van Spotweb en /volume1/@appstor/Spotweb/ staat maar 1 folder UI, dus ook geen log file?

Vervolgens handmatig de spk opnieuw er overheen geïnstalleerd. Wederom geen succes

Als laatste
code:
1
/var/packages/Spotweb/scripts/start-stop-status start
Maar de cursor verspringt naar een nieuwe CL en geeft verder niets of dat Spotweb wordt gestart en/of er iets anders aan de hand is.

What next?
De tab voor het openen van Spotweb is daarmee nog steeds bezig en enrom HD geratel omdat mysql flink bezig is
Intussen is mysql hoorbaar gestopt, het geratel is voorbij. Ook even putty >top gedaan en zichtbaar geen cpu activiteit. Daarna zojuist weer vanuit packagecentrum Spotweb proberen te openen, maar waarom geen idee, Spotweb opent niet?

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die ooit aan de hand heeft gehad, maar kan vooralsnog niks vinden wat een oplossing biedt of uitleg wat er aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
TheOmen schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:13:
[...]

Bedankt, dit is duidelijk.
Wat ik wel niet begrijp is dat ik wel via mijn browser wel daar het dyndns adres kan gaan. Is dat dan niet dezelfde werking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:54
Hebben meer mensen een probleem met de synocommunity-repo momenteel? Ik zie bij Package Center -> Gemeenschap alleen nog de packages uit de mdevries-repo, maar bij zowel http://packages.synocommunity.com als http://packages.synocommunity.com/?beta=1 krijg ik een "ongeldige locatie" als ik de entries bewerk, en dus geen packages ervoor.

En dat is lastig, want ik was net bezig sickbeard custom te updaten naar de echel0n-versie; daarvoor eerst de oude verwijderd maar kan hem nu niet opnieuw installeren..

Heb net wel de nieuwste DSM-update gedraaid, maar dat mag het probleem niet zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
BoardCrusher schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:29:
Hebben meer mensen een probleem met de synocommunity-repo momenteel? Ik zie bij Package Center -> Gemeenschap alleen nog de packages uit de mdevries-repo, maar bij zowel http://packages.synocommunity.com als http://packages.synocommunity.com/?beta=1 krijg ik een "ongeldige locatie" als ik de entries bewerk, en dus geen packages ervoor.

En dat is lastig, want ik was net bezig sickbeard custom te updaten naar de echel0n-versie; daarvoor eerst de oude verwijderd maar kan hem nu niet opnieuw installeren..

Heb net wel de nieuwste DSM-update gedraaid, maar dat mag het probleem niet zijn, toch?
Even getest voor je en ik zie inderdaad ook niks van synocommunity.
Die zijn echter bijna vaker down dan up. Duurt echter nooit heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 22:13
Heb gister Spotweb erop gezet en ik moet zeggen het werkt erg goed!
Ben er wel happy mee.

Vraagje alleen over de settings.
Retrieve Increment, wat doet het precies?
Als ik een handmatige retrieve doe via SSH dan zie ik hoe lager de "Retrieve Increment" hoe sneller hij de full spots binnen haalt, klopt dat?
Heb namelijk geen idee welk Retrieve Increment getal ik moet instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Voor specifieke vragen over Spotweb kan je beter zoeken in SpotWeb - Webbased Spotnet. Daar zag ik al wat antwoorden voorbijkomen (maar kan niet bepalen of die je vraag beantwoorden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Sorry, snap dat ik beter mijn vraag daar kan stellen! :)
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Smultie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:45:
[...]
Die zijn echter bijna vaker down dan up. [...]
Dat valt wel mee ;) In dit geval is het de DSM update die het probleem veroorzaakt: Ik denk dat Synology iets aan de meegestuurde headers oid heeft veranderd.

Het is reeds bekend. Een stortvloed aan "+1" e.d. helpt weinig, dus mocht je de repository nodig hebben, update dan even niet naar de laatste DSM versie totdat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Marcel_EA schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:14:
Heb gister Spotweb erop gezet en ik moet zeggen het werkt erg goed!
Ben er wel happy mee.

Vraagje alleen over de settings.
Retrieve Increment, wat doet het precies?
Als ik een handmatige retrieve doe via SSH dan zie ik hoe lager de "Retrieve Increment" hoe sneller hij de full spots binnen haalt, klopt dat?
Heb namelijk geen idee welk Retrieve Increment getal ik moet instellen...
Volgens mij staat die standaard op 5000 en die hoef je alleen aan te passen als het niet werkt of goed gaat (heb ik begrepen) Mocht dat zo zijn kan je die verlagen naar 4000.
BtM909 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:23:
Voor specifieke vragen over Spotweb kan je beter zoeken in SpotWeb - Webbased Spotnet. Daar zag ik al wat antwoorden voorbijkomen (maar kan niet bepalen of die je vraag beantwoorden).
Heel verwarrend, want wanneer gebruik deze topic dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smultie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:45:
[...]

Even getest voor je en ik zie inderdaad ook niks van synocommunity.
Die zijn echter bijna vaker down dan up. Duurt echter nooit heel lang.
gisteren eindelijk een NAS gekocht, echter ligt die repo site er nog steeds uit.... kan dus niet heel veel installeren. jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:36:
[...]

gisteren eindelijk een NAS gekocht, echter ligt die repo site er nog steeds uit.... kan dus niet heel veel installeren. jammer
En hij doet het weer... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-08 09:56
Wie gebruikt het package HTPC-Manager (https://github.com/styxit/HTPC-Manager) ?
Werkt op zich perfect, maar het instellen van een username/password lijkt niet te werken om in te loggen op de webgui.
Anderen hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Is er ergens een FTP client te vinden voor onze Syno's?

Ik zou graag namelijk graag bestanden willen uploaden vanaf mijn Syno naar een ftp server zonder tussenkomst van een pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eindelijk een werkende package voor HDHomerun drivers op DSM5 en niet alleen voor mijn DS maar zo'n beetje alle architectures. http://syno.dierkse.nl/

Gelijk geupdate, MariaDB dingejte gefixed (compatible mode) maar nu is mij ten oren gekomen dat als je hem hier uit haalt je alsnog issues kunt hebben met een XBMC shared DB?
Is dit zo en zou ik nog iets moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15

Yucko

One clown to rule them all !

Marcel_EA schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:40:
Is er ergens een FTP client te vinden voor onze Syno's?

Ik zou graag namelijk graag bestanden willen uploaden vanaf mijn Syno naar een ftp server zonder tussenkomst van een pc...
bootstrappen en NcFTP of zo gebruiken :) Werkt perfect

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Yucko schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:46:
[...]

bootstrappen en NcFTP of zo gebruiken :) Werkt perfect
Geen idee hoe ik dat moet doen...
Maar ga er eens naar kijken. Of wellicht heb jij hier wat meer info over?
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
https://www.google.nl/sea...chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

Niet geschikt voor beginners, en maak altijd een backup van je data voor je zoiets gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Thanks.

Denk dat ik het toch aan me voorbij laat gaan...
Had gehoopt op een package die ik kon installeren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxit
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
wars schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:55:
Wie gebruikt het package HTPC-Manager (https://github.com/styxit/HTPC-Manager) ?
Werkt op zich perfect, maar het instellen van een username/password lijkt niet te werken om in te loggen op de webgui.
Anderen hier ervaringen mee?
Dat is mijn repository :)

Na het invullen van username en password onder settings->general moet HTPC-Manager herstart worden vanuit het menu rechts-boven of op de commandline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
cypher21 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:22:
[...]

Ik vond de muziek en video database te langzaam, daarom heb de parameters veranderd zodat mysql meer geheugen heeft.
Dit had ik ook al onder dsm 4 zo ingesteld, dus is niets nieuws met de mariadb hoor.

Ben geen database expert, het is meer hobbyen en vanuit het verleden weet ik er wel wat van, maar goed.

Key buffer staat standaard veel te laag, hierdoor duren lange queries (bijvoorbeeld met een grote muziek of video database) veel te lang.

Hier de verschillen:
Standaard my.cnf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
[client]
port = 3306
socket = /run/mysqld/mysqld.sock

[mysqld]
bind-address = 0.0.0.0
port = 3306
skip-external-locking
key_buffer_size = 16K
max_allowed_packet = 1M
table_open_cache = 4
sort_buffer_size = 64K
read_buffer_size = 256K
read_rnd_buffer_size = 256K
net_buffer_length = 2K
thread_stack = 240K
innodb_data_home_dir = /var/services/mysql
innodb_data_file_path = ibdata1:10M:autoextend
innodb_log_group_home_dir = /var/services/mysql
innodb_buffer_pool_size = 16M
innodb_additional_mem_pool_size = 2M
#innodb_log_file_size = 5M
#innodb_log_buffer_size = 8M
#innodb_flush_log_at_trx_commit = 1
#innodb_lock_wait_timeout = 50

[mysqldump]
quick
max_allowed_packet = 16M

[mysql]
no-auto-rehash

[myisamchk]
key_buffer_size = 8M
sort_buffer_size = 8M

[mysqlhotcopy]
interactive-timeout

# Please add your custom configuration to here:
!include /usr/syno/etc/packages/MariaDB/my.cnf

Aangepaste my.cnf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
[client]
port = 3306

[mysqld]
bind-address = 0.0.0.0
port = 3306
skip-name-resolve
skip-external-locking
key_buffer_size = 16M
max_allowed_packet = 1M
table_open_cache = 4
sort_buffer_size = 16M
read_buffer_size = 8M
read_rnd_buffer_size = 512K
net_buffer_length = 2K
thread_stack = 240K
innodb_data_home_dir = /var/services/mysql
innodb_data_file_path = ibdata1:10M:autoextend
innodb_log_group_home_dir = /var/services/mysql
innodb_buffer_pool_size = 16M
innodb_additional_mem_pool_size = 2M
#innodb_log_file_size = 5M
#innodb_log_buffer_size = 8M
#innodb_flush_log_at_trx_commit = 1
#innodb_lock_wait_timeout = 50

[mysqldump]
quick
max_allowed_packet = 16M

[mysql]
no-auto-rehash

[myisamchk]
key_buffer_size = 8M
sort_buffer_size = 8M

[mysqlhotcopy]
interactive-timeout

# Please add your custom configuration to here:
!include /usr/syno/etc/packages/MariaDB/my.cnf

Nadeel is wel dat mysql nu veel meer geheugen gebruikt (+/- 64mB)
Mijn nas heeft 1gb ram, dus dat maakt mij niet veel uit. Mocht je echter 512 of 256 ram hebben, stel dan de helft in van wat ik heb aangepast
Even een wat oudere post aanhalen maar kon even niet anders ;)

Hulde voor deze tip _/-\o_ _/-\o_

Waarom weet niemand (of meld) dit in het XBMC forum? Dit scheelt echt een slok op een borrel bij het gebruik van een shared DB in XBMC. Ook al gebruik je maar de helft van de waardens die jij gebruikt zoals je voorsteld bij minder krachtige NAS'en.
Vond mijn systeem al niet traag (ook niet super snel want het is geen high-end) maar dit maakt het gebruik een heeeeel stuk aangenamer wat je vooral merkt in het laden van fanart/posters/banners etc.
Voelt zoveel soepeler aan, ook op mijn RPi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
schumi2004 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:16:
[...]

Waarom weet niemand (of meld) dit in het XBMC forum? Dit scheelt echt een slok op een borrel bij het gebruik van een shared DB in XBMC. Ook al gebruik je maar de helft van de waardens die jij gebruikt zoals je voorsteld bij minder krachtige NAS'en.
Vond mijn systeem al niet traag (ook niet super snel want het is geen high-end) maar dit maakt het gebruik een heeeeel stuk aangenamer wat je vooral merkt in het laden van fanart/posters/banners etc.
Wil het graag proberen, maar krijg my.cnf niet gevonden op m'n Synology. Weet jij waar ik moet kijken?

Gevonden!
code:
1
vi /volume1/@appstore/MariaDB/etc/mysql/my.cnf

En extra service ter compensatie voor mijn domme vraag ;)

http://www.diffchecker.com/t20jxv4d

[ Voor 9% gewijzigd door Smultie op 01-05-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Smultie schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 06:39:
[...]

Wil het graag proberen, maar krijg my.cnf niet gevonden op m'n Synology. Weet jij waar ik moet kijken?

Gevonden!
code:
1
vi /volume1/@appstore/MariaDB/etc/mysql/my.cnf

En extra service ter compensatie voor mijn domme vraag ;)

http://www.diffchecker.com/t20jxv4d
offtopic:
Maar nog belangrijker, heb je verschil gemerkt? ;)
Ook al stored XBMC (Gotham) de fanart etc local het gaat toch verdomd sneller als met de default MySQL settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:06:
[...]

offtopic:
Maar nog belangrijker, heb je verschil gemerkt? ;)
Ook al stored XBMC (Gotham) de fanart etc local het gaat toch verdomd sneller als met de default MySQL settings.
Heb het vanochtend via VPN op m'n werk gedaan, nu zit de kleine achter de TV, dus zal vanavond m'n ervaringen doorgeven ;)

Okay, is inderdaad weer wat sneller, hoewel mijn Pi al snel was met 950mhz, MySQL en USB!
Goede tip!

[ Voor 10% gewijzigd door Smultie op 01-05-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:30
hi, ik heb een ds212j, en stream hier vanaf via de standaard media-server-software... gaat op zich prima, ik krijg alleen geen ondertitels te zien. Ik heb ze in een mkv of mp4 bestand, niet apart, en krijg ze met geen mogelijkheid te zien.
Ik heb een settopbox van Panasonic, DMR HCT230, en als ik een usb stick of hdd met eenzelfde bestand aansluit, dan ziet ie de ondertitels wel... Waar zou het aan liggen? Ik heb ook al Plex geprobeerd, maar zelfde issue....
Codeert de synology de stream zodanig dat die ondertitels "verdwijnen"?

hopelijk kan iemand me helpen,
gr.
Wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

[...]

Wow: dit ga ik zeker eens uitproberen! Wellicht zijn deze settings ooit bedacht toen een DS207 128MB RAM had oid. Eigenlijk zou het RAM afhankelijk moeten zijn. Ik verwacht ook wel performanceverbetering op mijn DS713+ (1GB RAM).

Iets anders:
Ik gebruik Videostation nog niet zo lang en heb nu op de iPad de iPad app DS Video geinstalleerd.
Echter: dat ding begint "handig" / "automagisch" allerlei titels te verzinnen voor mijn folders en videobestanden. Wat vooral irritant is, is dat hij bij afleveringen "Freek in het wild" (kindertelevisie over exotische dieren) bedenkt dat het "Wild Teens" is o.i.d., incl. bijbehorende porno-cover. Vanzelfsprekend was mijn vrouw not amused :( Ik heb op het Synology forum wel gezien dat meer mensen dit probleem hadden, maar het is me niet duidelijk hoe ik dit nu opgelost krijg.

[ Voor 23% gewijzigd door Videopac op 02-05-2014 12:37 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31
Videopac schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:48:
[...]
Iets anders:
Ik gebruik Videostation nog niet zo lang en heb nu op de iPad de iPad app DS Video geinstalleerd.
Echter: dat ding begint "handig" / "automagisch" allerlei titels te verzinnen voor mijn folders en videobestanden. Wat vooral irritant is, is dat hij bij afleveringen "Freek in het wild" (kindertelevisie over exotische dieren) bedenkt dat het "Wild Teens" is o.i.d., incl. bijbehorende porno-cover. Vanzelfsprekend was mijn vrouw not amused :( Ik heb op het Synology forum wel gezien dat meer mensen dit probleem hadden, maar het is me niet duidelijk hoe ik dit nu opgelost krijg.
Inloggen op de webinterface van de NAS, naar Video Station gaan en handmatig de metadata aanpassen:

Afbeeldingslocatie: http://blog.synology.com/blog/wp-content/uploads/2012/07/VS.png

Je hoeft alleen de titel aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

LuukNouwen schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:33:
[...]

Inloggen op de webinterface van de NAS, naar Video Station gaan en handmatig de metadata aanpassen:

[afbeelding]

Je hoeft alleen de titel aan te passen.
Dank. Maar omdat Video Station er een puinhoop van maakt heb ik nu ruzie thuis en moet ik allerlei crapinfo handmatig gaan lopen aanpassen? Kan ik die troep niet gewoon ongedaan maken en definitief uitzetten?

Edit: net een topic op het Synoglogy forum aangemaakt: eens kijken wat er gebeurd. Ik vind dit echt niet kunnen namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Videopac op 02-05-2014 22:12 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Videopac schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:57:
[...]

Dank. Maar omdat Video Station er een puinhoop van maakt heb ik nu ruzie thuis en moet ik allerlei crapinfo handmatig gaan lopen aanpassen? Kan ik die troep niet gewoon ongedaan maken en definitief uitzetten?
Je moet voor jezelf afwegen of Video Station dan op dit moment bruikbaar is voor je.

Kijk porno-covers is een beetje zuur voor je kinderen, maar je hebt ruzie thuis :? Zorg dan dat je de app installeert of kijk zelf regelmatig bij newly added om te voorkomen dat die covers en info pontificaal op je scherm verschijnen.

Je kan per serie ook de titel aanpassen en dan op search from internet klikken. Dan hoef je iig niet door alle afleveringen.
Edit: net een topic op het Synoglogy forum aangemaakt: eens kijken wat er gebeurd. Ik vind dit echt niet kunnen namelijk.
Heb je een link? Ik ben het met je eens dat er wellicht andere sources gebruikt moeten worden (idealiter instelbaar). Je kan ook met netwerktools (zoals wireshark) of wellicht direct op de NAS kijken waar de info vandaan wordt gehaald.

Ik heb met 1 serie dat er verkeerde info wordt opgehaald en dat kan ik ook bij elke nieuwe aflevering weer aanpassen.

edit:

Kijk een beetje googlen geeft al:
The databases used for movie metadata retrieval are themoviedb and freebase.
For TV shows, we use thetvdb.com and tvrage.

Plugins mecanisms can be supported for users to get their own metadata, they need to follow specific rules though, which makes it slightly “technical”, but you will be able to. We don’t plan specific management features for the final release, but any suggestions are welcome:
http://www.synology.com/s..._form.php?lang=enu&type=1

We don’t plan any specific
Ik kom op zowel thetvdb als tvrage geen porno tegen en Wild Teens levert 0 resultaten op :) Weet je zeker dat het geen porno was wat je hebt binnengehengeld?

[ Voor 22% gewijzigd door BtM909 op 03-05-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Ik ben al een tijd aan het proberen om node.js op mijn DS213J te krijgen, maar krijg het ondanks duidelijke instructies niet voor elkaar. Heeft iemand met een recente linux versie de instructies van spksrc al voor elkaar gekregen?

Ik heb deze stappen eerst gevolgd: http://blog.thebekker.dk/node-js-on-my-synology-ds213j/

De make arch-armada370 stap meldt dat er geen geldige c compiler is, maar die is er wel een.

En daarna zitten zoeken op de github pagina van spksrc maar het probleem nog niet weten te voorkomen.

Heeft iemand dit al succesvol aan de gang gekregen, en wil die persoon eventueel de armada 370 SPK beschikbaar stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
SndBastard schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:38:
Ik ben al een tijd aan het proberen om node.js op mijn DS213J te krijgen, maar krijg het ondanks duidelijke instructies niet voor elkaar. Heeft iemand met een recente linux versie de instructies van spksrc al voor elkaar gekregen?

Ik heb deze stappen eerst gevolgd: http://blog.thebekker.dk/node-js-on-my-synology-ds213j/

De make arch-armada370 stap meldt dat er geen geldige c compiler is, maar die is er wel een.

En daarna zitten zoeken op de github pagina van spksrc maar het probleem nog niet weten te voorkomen.

Heeft iemand dit al succesvol aan de gang gekregen, en wil die persoon eventueel de armada 370 SPK beschikbaar stellen?
Om precies te zijn, je krijgt deze melding:
code:
1
Makefile:19: *** armada370 is not a supported architecture.  Stop.

Dat komt waarschijnlijk omdat node.js niet ondersteund wordt op o.a. de armada platformen. Mocht je het willen packagen en testen voor armada370, dan zul je wat code moeten aanpassen.
Open cross/node/Makefile, en wijzig dit:
code:
1
2
3
4
# Limit to supported archs
ifneq ($(findstring $(ARCH),88f6281 bromolow cedarview x86),$(ARCH))
$(error $(ARCH) is not a supported architecture)
endif
naar dit:
code:
1
2
3
4
# Limit to supported archs
ifneq ($(findstring $(ARCH),88f6281 bromolow cedarview x86 armada370),$(ARCH))
$(error $(ARCH) is not a supported architecture)
endif

Hierna kun je het package, hopelijk zonder foutmeldingen, bouwen met `make arch-armada370`
Als je kunt bevestigen dat node.js werkt op je Synology, open dan een issue (of een Pull Request met de wijziging) op Github, dan kan het aangepast worden in de code.

/edit: ...het staat nota bene letterlijk op die pagina die je linkt 8)7 Nouja, laat maar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Die had ik al opgelost, dus dat was het probleem niet. De melding die ik krijg is de volgende:
code:
1
2
3
4
5
Node.js configure error: No acceptable C compiler found!

Please make sure you have a C compiler installed on your system and/or
consider adjusting the CC environment variable if you installed
it in a non-standard prefix.

Ik heb hem ook op dat blog gepost, maar geen idee hoe actief die is.
Als iemand hier inhoudelijk meer van weet post of DM ik graag de gehele output, maar dat spammed de boel zo vol als ik het hier doe...

[ Voor 14% gewijzigd door TweakMDS op 05-05-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
SndBastard schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:52:
Die had ik al opgelost, dus dat was het probleem niet. De melding die ik krijg is de volgende:
code:
1
2
3
4
5
Node.js configure error: No acceptable C compiler found!

Please make sure you have a C compiler installed on your system and/or
consider adjusting the CC environment variable if you installed
it in a non-standard prefix.

Ik heb hem ook op dat blog gepost, maar geen idee hoe actief die is.
Als iemand hier inhoudelijk meer van weet post of DM ik graag de gehele output, maar dat spammed de boel zo vol als ik het hier doe...
Voorlopig zou ik aanraden je Linux installatie, waarop je spksrc draait, na te kijken, ik denk dat er daar iets niet helemaal in orde is. spksrc is alleen supported op een Debian stable (wheezy) 32b platform, en uiteraard dienen de requirements geïnstalleerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Dr. Bean schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:17:
[...]

Voorlopig zou ik aanraden je Linux installatie, waarop je spksrc draait, na te kijken, ik denk dat er daar iets niet helemaal in orde is. spksrc is alleen supported op een Debian stable (wheezy) 32b platform, en uiteraard dienen de requirements geïnstalleerd te zijn.
Thanks, ik had gehoopt dat dat een last resort zou zijn. Ik heb het geprobeerd op ubuntu 13.04 (standaard download in Parallels op mijn macbook), ubuntu 14.04 (mijn mongodb vm) en een linuxmint 16 installatie. Allemaal 64 bit en inderdaad overal hetzelfde probleem. Ik had er niet bij nagedacht dat er daarwerkelijk een verschil zou zitten bij de Debian 32bit, maar wellicht net iets anders. De requirements waren uiteraard geïnstalleerd.

Zal eens kijken of ik een debian install kan maken, en vervolgens of ik bijvoorbeeld wel andere pakketjes / platformen kan compilen. Wellicht maakt dat de boel duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Ah, 64bit is in ieder geval een bekende, dus dat kan zeker de reden zijn. Ubuntu (dwz, 32 bit) werkt, tenminste, van wat ik ervan weet, maar het is niet officieel supported: Op eigen risico dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Bean op 05-05-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Dr. Bean schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:37:
Ah, 64bit is in ieder geval een bekende, dus dat kan zeker de reden zijn. Ubuntu (dwz, 32 bit) werkt, tenminste, van wat ik ervan weet, maar het is niet officieel supported: Op eigen risico dus.
Thanks, dat 64 bit niet zou werken had ik gemist, dat kan iig wat verklaren dan. Ik geloof zelf niet heel erg in verschillen tussen linuxen, zeker als ze allemaal debian gebaseerd zijn. Linux mint, Debian, Ubuntu is toch 99% debian, maar de grootste verschillen zitten hem in de te installeren packages. Ik ga een 32 bit VM opzoeken en dan hoop ik dat het gaat werken :)

Edit: net nog even geprobeerd op een 32 bit debian 7.5, en nu heb ik hem inderdaad werkend. Een random gedownload node.js appje werkt dan ook vlekkeloos, met als enige kanttekening dat ik hierop de bekende javascript mongodb client melding krijg: "Failed to load c++ bson extension, using pure JS version".
Dat is echter geen enkel probleem en ook die variant doet het ook. Mijn DB staat op mongolab en app werkt netjes.

Nu alleen nog even wat spul inrichten mbt het echt "hosten" van node.js webapps. Hiervoor wil ik denk ik forever gebruiken, maar een git hook is ook wel practisch om versies te deployen (à la heroku).

Happy ermee, dat wel :)

[ Voor 33% gewijzigd door TweakMDS op 05-05-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Ik zag vandaag dat er een update is Synology Surveillance Station. In de relaeas note op de site staat dit nog niet maar in Package Center staat het wel vermeld en je ziet ze ook terug in Surveillance Station.
Uiterlijk is weer wat overzichtelijker gemaakt maar een groot voordeel is dat je 1 licentie extra krijgt. Standaard krijg je nu dus 2 licenties.

Mooie actie van Synlogy.

[ Voor 34% gewijzigd door MikeOO op 06-05-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

BtM909 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 09:10:
[...]

Je moet voor jezelf afwegen of Video Station dan op dit moment bruikbaar is voor je.

Kijk porno-covers is een beetje zuur voor je kinderen, maar je hebt ruzie thuis :? Zorg dan dat je de app installeert of kijk zelf regelmatig bij newly added om te voorkomen dat die covers en info pontificaal op je scherm verschijnen.

Je kan per serie ook de titel aanpassen en dan op search from internet klikken. Dan hoef je iig niet door alle afleveringen.
Waar het mij om gaat is dat ik niet handmatig allerlei dingen moet gaan aanpassen omdat een app-feature mij opzadelt met allelei foutieve en irritante mismatches die ik niet eens uit kan zetten.
[...]

Heb je een link?
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=222&t=85371
Iemand anders opende vlak na mij een topic:
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=222&t=85383
En nog een derde topic, ook met porno-issues:
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=222&t=85048
Ik ben het met je eens dat er wellicht andere sources gebruikt moeten worden (idealiter instelbaar). Je kan ook met netwerktools (zoals wireshark) of wellicht direct op de NAS kijken waar de info vandaan wordt gehaald.

Ik heb met 1 serie dat er verkeerde info wordt opgehaald en dat kan ik ook bij elke nieuwe aflevering weer aanpassen.

edit:

Kijk een beetje googlen geeft al:

[...]

Ik kom op zowel thetvdb als tvrage geen porno tegen en Wild Teens levert 0 resultaten op :) Weet je zeker dat het geen porno was wat je hebt binnengehengeld?
Echt geen porno binnengehengeld: als ik op dat Wild Teens klik krijg ik keurig een Freek in het wild aflevering.

De essentie is dat deze niet-uitzetbare "feature" Video Station voor veel mensen onbruikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Videopac schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:58:
[...]

De essentie is dat deze niet-uitzetbare "feature" Video Station voor veel mensen onbruikbaar maakt.
Ehm, je wilt dus geen meta-data ophalen?

Zolang Synology niet met oplossingen aankomt, is dit dan toch een werkbare oplossing: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=222&t=85425 (staat nota bene in de eerste link die je post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50
[...]

En dit is volgensmij niet alleen goed voor bijvoorbeeld een XBMC database, maar bijvoorbeeld spotweb als je dat hebt draaien zal hier ook van profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik heb Spotnet draaien met MYSQL. Zou ik hier ook profijt uit kunnen halen?
Mijn Syno heeft 2GB ram dus meer dan genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Als ik die aanpassingen doorvoer in de my.cfg, moet ik dan de nas herstarten? Als ik dat doe ben ik de gegevens dan niet kwijt?

edit: kennelijk doe ik iets niet goed. Ik heb de aangepaste code in de my.cfg geplakt en na een reboot krijg ik nu:

Unable to connect to database:
SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'root'@'127.0.0.1' (using password: YES)

Please make sure your database server is up and running and your connection parameters are set

Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt?

[ Voor 61% gewijzigd door renzo4000 op 06-05-2014 15:48 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:50
renzo4000 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:34:
Als ik die aanpassingen doorvoer in de my.cfg, moet ik dan de nas herstarten? Als ik dat doe ben ik de gegevens dan niet kwijt?
Marcel_EA schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:05:
Ik heb Spotnet draaien met MYSQL. Zou ik hier ook profijt uit kunnen halen?
Mijn Syno heeft 2GB ram dus meer dan genoeg...
Ik heb het net doorgevoerd op mijn Synology 412+ met 1GB RAM en kan merken dat dit sneller is dan de default configuratie. Ik heb de configuratie aangepast naar: http://pastie.org/9145975

My.cnf staat in: /volume1/@appstore/MariaDB/etc/mysql (mits je op DSM5 zit)

En daarna je MySQL herstarten of je nas herstarten. Bij mij was na een nas herstart nog steeds dezelfde aangepaste waarde aanwezig. En nee je zal je data in de database niet kwijt raken.

Zeker bij Spotweb als je een (start)pagina met 100 spots hebt, of als je een Search doet kan ik merken dat resultaten sneller terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolgwie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08 09:40
MikeOO schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:12:
Ik zag vandaag dat er een update is Synology Surveillance Station. In de relaeas note op de site staat dit nog niet maar in Package Center staat het wel vermeld en je ziet ze ook terug in Surveillance Station.
Uiterlijk is weer wat overzichtelijker gemaakt maar een groot voordeel is dat je 1 licentie extra krijgt. Standaard krijg je nu dus 2 licenties.

Mooie actie van Synlogy.
Heb jij dan misschien in het Package Center aangevinkt dat je ook de Betaversies wilt zien? (Aleen dan krijg ik de nieuwe versie te zien.) Wel mooie wijzigingen en die twee licenties helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:07

ricardo246

Life's what you make it!

Dr. Bean schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:39:
[...]

Dat valt wel mee ;) In dit geval is het de DSM update die het probleem veroorzaakt: Ik denk dat Synology iets aan de meegestuurde headers oid heeft veranderd.

Het is reeds bekend. Een stortvloed aan "+1" e.d. helpt weinig, dus mocht je de repository nodig hebben, update dan even niet naar de laatste DSM versie totdat het opgelost is.
Syno noob meldt zich :+
Ligt de synocommunity eruit? als ik op de Syno in pakket bronnen de volgende link toevoeg gebeurd er niets (http://packages.synocommunity.com).
Hij geeft wel een melding opslaan mislukt, terwijl ander links wel werken.
(DS213J op DSM 5.0-4482)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
ricardo246 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:34:
[...]

Syno noob meldt zich :+
Ligt de synocommunity eruit? als ik op de Syno in pakket bronnen de volgende link toevoeg gebeurd er niets (http://packages.synocommunity.com).
Hij geeft wel een melding opslaan mislukt, terwijl ander links wel werken.
(DS213J op DSM 5.0-4482)
Het kwam al ter sprake in het Synology Vraag en Antwoord topic hier op tweakers, maar ja, de repository wordt gemigreerd naar een andere server, en is dus down.

Als de zaak weer beschikbaar is, zal dat hier worden gemeld: https://github.com/SynoCo...560#issuecomment-42282833. Op dit moment is dit het laatste nieuws:
No ETA, no mirror. You just have to wait for good news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Senaxx schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:50:
[...]

[...]

Ik heb het net doorgevoerd op mijn Synology 412+ met 1GB RAM en kan merken dat dit sneller is dan de default configuratie. Ik heb de configuratie aangepast naar: http://pastie.org/9145975

My.cnf staat in: /volume1/@appstore/MariaDB/etc/mysql (mits je op DSM5 zit)

En daarna je MySQL herstarten of je nas herstarten. Bij mij was na een nas herstart nog steeds dezelfde aangepaste waarde aanwezig. En nee je zal je data in de database niet kwijt raken.

Zeker bij Spotweb als je een (start)pagina met 100 spots hebt, of als je een Search doet kan ik merken dat resultaten sneller terug komen.
Thanks!
Ik ga het ook eens proberen. :9

[update]
Ik zit op DSM 4.3 (3827 update 2) en kan mijn my.cnf niet vinden...
Zal vast aan mij liggen maar ik zie hem niet. 8)7

/volume1/@database/mysql
Dit is het path naar mijn mysql install. Hier staan nog 3 mappen in: mysql, spotweb en test.
Ook in deze 3 mappen kan ik de file (my.cnf) niet vinden...

[ Voor 16% gewijzigd door WRT54G op 07-05-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je moet hier wezen: /volume1/@appstore/MariaDB/etc/mysql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
renzo4000 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:30:
Je moet hier wezen: /volume1/@appstore/MariaDB/etc/mysql
Dat las ik idd. Maar de folder MariaDB heb ik helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

renzo4000 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 15:34:

edit: kennelijk doe ik iets niet goed. Ik heb de aangepaste code in de my.cfg geplakt en na een reboot krijg ik nu:

Unable to connect to database:
SQLSTATE[HY000] \[1045] Access denied for user 'root'@'127.0.0.1' (using password: YES)

Please make sure your database server is up and running and your connection parameters are set

Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt?
Niet zonder je config zo te zien... Zet die config eens op http://pastie.org/ oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Marcel_EA schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:35:
[...]

Dat las ik idd. Maar de folder MariaDB heb ik helemaal niet...
MariaDB is pas vanaf DSM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik vraag me trouwens af: waarom doen jullie die config aanpassingen niet in /usr/syno/etc/packages/MariaDB/my.cnf (die is bedoeld om de standaard config te overriden)? Dit zou ook problemen voorkomen bij een eventuele update (dat je die gegevens na een half jaar weer moet aanpassen).

Pagina: 1 ... 21 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.