[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 18 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 22:29
Een tijdje geleden heb ik een DS214Play bij mijn ouders geplaatst gezien ze een aantal wensen hadden. Series kijken, Centrale backup, Cloud enzovoort.
Nu heb ik deze week ook een DS214Play voor mezelf aangeschaft. Het is een fijn apparaat en zeer flexibel dus waarom op iets anders overstappen.

Nu wil ik zelf aan de slag net Sickbeard en NZBGet.
Dit krijg ik allemaal wel werkend maar niet zoals ik wil.

Om met NZBGet te downloaden moet ik algemene users r/w access geven op de download folder. Hier ben ik minder happig op gezien ik ook externe gebruikers het een en ander wil laten doen.

Nu probeer ik er dus achter te komen of het mogelijk is om NZBGet en Sickbeard onder een bepaald user account access te verlenen tot folders.

Of dat ik weet met welke account ze draaien zodat ik hier wat mee kan.

Tot nu toe heeft mijn search nog niet echt iets opgeleverd waar ik wat mee kan.

Mijn vraag is dan ook of iemand hier dit eerder heeft uitgezocht en antwoord heeft op mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:39
M.Koers schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:00:
Nu probeer ik er dus achter te komen of het mogelijk is om NZBGet en Sickbeard onder een bepaald user account access te verlenen tot folders.
nzbget draait onder de user nzbget. sickbeard draait onder de user sickbeard.

Je kan kan de user waaronder de packages draaien aanpassen in:
/var/packages/nzbget/scripts/start-stop-status
/var/packages/sickbeard/scripts/start-stop-status

Stel daar in dat de packages draaien onder je eigen gebruikersnaam en klaar ben je :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
job schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:04:
[...]

Je kan kan de user waaronder de packages aanpassen in:

Stel daar in dat de packages draaien onder je eigen gebruikersnaam en klaar ben je :).
Ok thx.
Dacht dat ik ze wel terug kon vinden via control panel, maar dat ging niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
Nog 1 aanvullende vraag.
Hoe kan ik het wachtwoord van het account toevoegen aan de start_deamon actie?
Zonder het juiste wachtwoord gaat de service natuurlijk niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Is volgens mij niet nodig. Ik heb tijden nzbget als root gestart en nog nooit een password op hoeven geven.

Een nettere oplossing is het als je een speciale user aanmaakt voor de apps: https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?f=6&t=1477

[ Voor 100% gewijzigd door job op 10-02-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
job schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:04:
[...]

Je kan kan de user waaronder de packages draaien aanpassen in:

Werkt dit ook zo voor Transmission van SynoCommunity?

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
Ik heb een vraag over het programma Synobox wat draait op mijn DS508. Ik heb dit een paar weken geleden geinstalleerd om te kijken of het wat is en heb mijn Dropbox account nu gesynchroniseerd met mijn nas. Werkt prima.
Alleen nu wilde ik vandaag weer een keer synchroniseren maar ban natuurlijk de gebruikersnaam en ww kwijt. Weet iemand hoe of wat of waar je dat eventueel kan herstellen?
Als admin en ww kom je er ook niet in. De gebruikers heb ik ook aangepast maar dat werkt ook niet. Het heeft volgens mij een eigen gebruiker en ww.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 20:36
Promy schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:03:
Op het offici¨ele synology forum, loopt er een draadje over usb webcam support.
Nu heb ik een DS414, welke een Marvell Armada XP cpu heeft en dus armadaxp packages nodig heeft. Deze zijn echter niet beschikbaar.

Op dat forum staat wel het C bronbestand, maar ik raak er niet uit hoe ik dat kan compilen voor de synology.

ik probeer deze tutorial te volgen, maar dat ljikt niet te lukken. Ook zie ik dan niet echt hoe ik het .c bestand kan compilen...
kleine kick van m'n vraag van enige tijd geleden... weet er iemand hoe je een c bestand kan compilen voor een synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Promy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 08:33:
[...]

kleine kick van m'n vraag van enige tijd geleden... weet er iemand hoe je een c bestand kan compilen voor een synology?
Als ik de handleiding lees dan doe je dit door het MAKE commando op het eind.
Lees ook de reactie die eronder staan daar staat nog wat meer uitleg voor de Synology om de kernell te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Earzz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:17:
Werkt dit ook zo voor Transmission van SynoCommunity?
Denk het wel, zoek het eens uit :)
Gewoon inloggen via scp en naar de juiste map navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:26
Ik laat Sickbeard starten (en stoppen) via Task Scheduler. Ik wil bij het starten graag dat er een full update wordt gedraaid. Daartoe zou ik het starten via een user-defined script willen laten verlopen (ipv het simpelweg starten van de service Sickbeard). Ik heb twee dingen geprobeerd die niet werken:

- python usr/local/sickbeard/SickBeard.py --forceupdate
- /usr/local/python/bin/python usr/local/sickbeard/SickBeard.py --forceupdate

Ik weet niet wat het pad van Python precies is (ik heb Python 2.7.6-7 via SynoCommunity). Kan iemand me aangeven welk commando ik als user-defined script moet gebruiken? Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
elian0 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:27:
Ik laat Sickbeard starten (en stoppen) via Task Scheduler. Ik wil bij het starten graag dat er een full update wordt gedraaid. Daartoe zou ik het starten via een user-defined script willen laten verlopen (ipv het simpelweg starten van de service Sickbeard). Ik heb twee dingen geprobeerd die niet werken:

- python usr/local/sickbeard/SickBeard.py --forceupdate
- /usr/local/python/bin/python usr/local/sickbeard/SickBeard.py --forceupdate

Ik weet niet wat het pad van Python precies is (ik heb Python 2.7.6-7 via SynoCommunity). Kan iemand me aangeven welk commando ik als user-defined script moet gebruiken? Dank alvast.
Ervan uitgaande dat je het SynoCommunity Sickbeard package gebruikt, staat de commandos om Sickbeard te starten/stoppen in "/var/packages/sickbeard/scripts/start-stop-status". Met --forceupdate ziet het start-commando er dan zo uit:
code:
1
su - sickbeard -c "HOME=/usr/local/sickbeard/var PATH=/usr/local/sickbeard/bin:/usr/local/sickbeard/env/bin:/usr/local/python/bin:${PATH} /usr/local/python/bin/python /usr/local/sickbeard/share/SickBeard/SickBeard.py --forceupdate --config /usr/local/sickbeard/var/config.ini --datadir /usr/local/sickbeard/var/"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
Dr. Bean schreef op zondag 16 februari 2014 @ 13:43:
[...]

Ervan uitgaande dat je het SynoCommunity Sickbeard package gebruikt, staat de commandos om Sickbeard te starten/stoppen in "/var/packages/sickbeard/scripts/start-stop-status". Met --forceupdate ziet het start-commando er dan zo uit:
code:
1
su - sickbeard -c "HOME=/usr/local/sickbeard/var PATH=/usr/local/sickbeard/bin:/usr/local/sickbeard/env/bin:/usr/local/python/bin:${PATH} /usr/local/python/bin/python /usr/local/sickbeard/share/SickBeard/SickBeard.py --forceupdate --config /usr/local/sickbeard/var/config.ini --datadir /usr/local/sickbeard/var/"
Super; dankjewel! _/-\o_ Dat heeft heel wat meer om het lijf dan ik vermoedde. Ik gebruik inderdaad de SynoCommunity package van SickBeard.
Ik zie nu wel dat als ik op deze manier SickBeard start, hij in DSM Package Center als 'stopped' blijft staan. Dat vind ik op zichzelf niet zo'n punt, maar dan kan ik 'm niet meer stoppen via Task Scheduler --> stop service. Ik gok dat SickBeard ook via code kan worden gestopt? Zo ja, heb je die misschien ook voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
elian0 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:21:
[...]

Super; dankjewel! _/-\o_ Dat heeft heel wat meer om het lijf dan ik vermoedde. Ik gebruik inderdaad de SynoCommunity package van SickBeard.
Ik zie nu wel dat als ik op deze manier SickBeard start, hij in DSM Package Center als 'stopped' blijft staan. Dat vind ik op zichzelf niet zo'n punt, maar dan kan ik 'm niet meer stoppen via Task Scheduler --> stop service. Ik gok dat SickBeard ook via code kan worden gestopt? Zo ja, heb je die misschien ook voor mij?
Oh, was dat de insteek...ja, met dit commando omzeil je het starten en stoppen van het package als zodanig.
Als je het package center wilt kunnen gebruiken, dan is de meest eenvoudige wijze simpelweg het start-stop script aan te passen met --forceupdate (methode 1)
Dan is je startcommando "/var/packages/sickbeard/scripts/start-stop-status start" en het stopcommando "/var/packages/sickbeard/scripts/start-stop-status stop" (of je doet dat via het package center danwel de task scheduler)
Noot: dan is starten zonder --forceupdate niet mogelijk.

Met m'n eerdere voorbeeld iets aangepast wordt het dit voor handmatig starten (methode 2):
code:
1
su - sickbeard -c "HOME=/usr/local/sickbeard/var PATH=/usr/local/sickbeard/bin:/usr/local/sickbeard/env/bin:/usr/local/python/bin:${PATH} /usr/local/python/bin/python /usr/local/sickbeard/share/SickBeard/SickBeard.py --forceupdate --daemon --pidfile /usr/local/sickbeard/var/sickbeard.pid --config /usr/local/sickbeard/var/config.ini --datadir /usr/local/sickbeard/var/"

(--daemon --pidfile ${PID} toegevoegd)
En dit voor handmatig stoppen:
code:
1
kill `cat /usr/local/sickbeard/var/sickbeard.pid`

[ Voor 1% gewijzigd door Dr. Bean op 16-02-2014 19:13 . Reden: Verduidelijking: twee methoden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01
Ik heb na het herinstalleren van NZBget 12 een probleem met het automatisch gaan downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/soft-pause_zpsdd33b5e7.jpg

Wanneer ik via mijn Spotweb een NZB naar NZBget stuur dan blijft hij dus op Queued staan en gaat niet automatisch beginnen met downloaden. Ik heb al enkele settings geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Welke settings moet ik hebben om dit uit te zetten? Er staan geen andere downloadtaken in de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Binnetie schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:33:
Ik heb na het herinstalleren van NZBget 12 een probleem met het automatisch gaan downloaden.

[afbeelding]

Wanneer ik via mijn Spotweb een NZB naar NZBget stuur dan blijft hij dus op Queued staan en gaat niet automatisch beginnen met downloaden. Ik heb al enkele settings geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Welke settings moet ik hebben om dit uit te zetten? Er staan geen andere downloadtaken in de rij.
Standaard werkt dat wel zo dus waarschijnlijk toch ergens een verkeerde instelling of een bestand wat blijft hangen in NZBget waardoor hij ergens op blijft wachten.

Wat tips om te proberen
1. Kijk eens in de log van NZBget wat deze aangeeft.
2. Check je NZB wacht folder eens en knip en plak de bestanden daar eens uit en herstart NZBget.
3. Bij Settings --> System en kies voor Reload.
4. Anders een een restore doen van de instellingen of package een keer verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Orange circle means the soft-pause is active. It could be activated by scheduler (check scheduler options in settings), by disk space check (check messages), by a command line options used when launching nzbget (nzbget -P -D), by a third-party tool via RPC or manually.

To manually resume you can use the menu near the round button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zag ineens dat er een task in de scheduler stond, vreemd want daar werk ik niet mee. Zal zo eens testen als de downloadlijst leeg is en ik weer een nieuwe download start of hij dan zelfstandig start met downloaden.

Overigens zijn er mensen die een DS211 hebben en niet boven de 40 Mbit/s uitkomen? Ik heb nu 50/50 Mbit glasvezel en op de laptop gaat een download sneller dan op de DS211 (na de snelheids optimalisaties). Zit het echt in de CPU of bestaat de kans dat ik een snellere Synology koop dat ik dan nog niet de maximale snelheid haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
40Mbit/sec voor een 211 is een prima snelheid. Kijk gewoon eens naar de resource monitor in dsm om te zien wat de cpu belasting is bij downloaden en je weet het zeker.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 17-02-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dit zijn screenshots uit de broncontrole:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/broncontrole_zps8660667f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/broncontrole2_zps913e30d1.jpg

Vreemde is dat NZBget max 55% cpy gebruikt, maar toch wel 80 - 99% cpubelasting totaal. Ik seed nog een aantal torrents, mogelijk dat dit nog wat bepalend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:22

[afbeelding]

Weet je zeker dat je de newsserver instellingen goed hebt staan? Juiste adres? GN/WW? Of misschien is je abbo verlopen?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:44

Yucko

One clown to rule them all !

Binnetie schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:52:
Dit zijn screenshots uit de broncontrole:

[afbeelding]

[afbeelding]

Vreemde is dat NZBget max 55% cpy gebruikt, maar toch wel 80 - 99% cpubelasting totaal. Ik seed nog een aantal torrents, mogelijk dat dit nog wat bepalend is.
die torrents seed je via Download Station? Zo ja, dat is transmissiond ( in dat lijstje van processen. Wat downloadman dan is weet ik even niet. Is dat niet gewoon onderdeel van NZBget? (zodat je totaal voor NZBget eigenlijk 70,4% is)

[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 17-02-2014 13:46 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De torrents seeds ik inderdaad via Downloadstation. Daar heb ik een plugin voor in Chrome/Firefox om een torrent rechtstreeks naar Downloadstation te sturen.
Ik heb Symform even afgesloten (deze tool is veel op de achtergrond bezig met het encrypten van bestanden). En nu lijkt de snelheid wat beter, zo rond de 45mbit/s.

Nog een ander probleem wat ik tegenkom (wat me nu pas opvalt), wanneer ik een top 40 download dan zie ik dat een aantal bestanden ineens heel anders zijn. Vermoedelijk omdat er een speciaal teken in zit:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/mp3_zps2e960fba.jpg

Is dit ergens in NZBget op te lossen?

[ Voor 34% gewijzigd door Binnetie op 17-02-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb altijd gezeur dat ik post-processing moet gebruiken met Sickbeard en Couchpotato en dat hij dan alles gaat kopiëren wat superlang duurt. Volgens mij heeft het ermee te maken dat Sickbeard, Couchpotato, Szbnzbd allemaal onder andere users draaien? Bij post-processing verwijdert hij de originele bestanden ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik denk niet dat de user waaronder ze draaien verschil maakt, maar dat zou je kunnen wijzigen.
Bij sickbeard kan je kiezen tussen move en copy, maar volgens doet couchpotato altijd aan verplaatsen.

Mocht je meer vragen hebben over sb/cp kijk dan eens hier: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Bedankt voor je reactie, maar ik zie daar weinig relevants in. Ik heb alles geïnstalleerd volgens instructies en op een of andere manier proberen Sickbeard en Couchpotato bij post-processing/renaming de bestanden te kopiëren en niet te verplaatsen, waardoor het ook nog eens extreem lang duurt en je dubbele bestanden hebt.

Op mijn normale Windows-PC heb ik nooit dit probleem gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door chronoz op 17-02-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik wou je subtiel naar dat topic doorverwijzen omdat daar meer experts zitten betreffende sb/cp. :)
Maar om je nog te helpen, duik de logs in.. kijk wat er mis gaat.
Het zal als alles goed ingesteld staat ongetwijfeld aan de rechten liggen, dus daar kan je ook nog naar kijken.
Ook als je alle apps onder dezelfde user draait (https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?f=6&t=1477) moet je ook de rechten goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
Dr. Bean schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:54:
[...]

Oh, was dat de insteek...ja, met dit commando omzeil je het starten en stoppen van het package als zodanig.
Als je het package center wilt kunnen gebruiken, dan is de meest eenvoudige wijze simpelweg het start-stop script aan te passen met --forceupdate (methode 1)
Dan is je startcommando "/var/packages/sickbeard/scripts/start-stop-status start" en het stopcommando "/var/packages/sickbeard/scripts/start-stop-status stop" (of je doet dat via het package center danwel de task scheduler)
Noot: dan is starten zonder --forceupdate niet mogelijk.

Met m'n eerdere voorbeeld iets aangepast wordt het dit voor handmatig starten (methode 2):
code:
1
su - sickbeard -c "HOME=/usr/local/sickbeard/var PATH=/usr/local/sickbeard/bin:/usr/local/sickbeard/env/bin:/usr/local/python/bin:${PATH} /usr/local/python/bin/python /usr/local/sickbeard/share/SickBeard/SickBeard.py --forceupdate --daemon --pidfile /usr/local/sickbeard/var/sickbeard.pid --config /usr/local/sickbeard/var/config.ini --datadir /usr/local/sickbeard/var/"

(--daemon --pidfile ${PID} toegevoegd)
En dit voor handmatig stoppen:
code:
1
kill `cat /usr/local/sickbeard/var/sickbeard.pid`
Super! Veel dank. Ik probeerde m'n vraag zo kernachtig mogelijk te houden, maar was dus misschien iets te beknopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
elian0 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:02:
[...]

Super! Veel dank. Ik probeerde m'n vraag zo kernachtig mogelijk te houden, maar was dus misschien iets te beknopt. :)
Niet erg :) Overigens, methode 1 werkt niet helemaal zoals ik gedacht had: het starten van het script via "start-stop-status start" wordt niet zichtbaar in het package center, maw: dan kun je het niet van daaraf weer stoppen. Ik dacht te weten dat dat werkte, maar blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
Dr. Bean schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:15:
[...]

Niet erg :) Overigens, methode 1 werkt niet helemaal zoals ik gedacht had: het starten van het script via "start-stop-status start" wordt niet zichtbaar in het package center, maw: dan kun je het niet van daaraf weer stoppen. Ik dacht te weten dat dat werkte, maar blijkbaar niet.
Aha, goed om te weten. Dan kan ik dus even goed methode 2 gebruiken? Hoef ik me niet in CLI te verdiepen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
elian0 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:52:
[...]

Aha, goed om te weten. Dan kan ik dus even goed methode 2 gebruiken? Hoef ik me niet in CLI te verdiepen :).
Yep, dat klopt.
Uiteindelijk verschillen beide methoden niet bijster veel van elkaar: met methode 1 roep je een script aan wat een commando uitvoert, met methode 2 roep je dat commando direct aan.
Overigens kun je ipv cli ook met WinSCP werken als je dat prettiger vindt, dan kun je met een editor werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:21
Ik download de couchpotato van de synocommunity, Echter geeft deze bij mij een paar fouten weer.
Bij het kiezen van de kwaliteit kan ik dit niet kiezen/selecteren.

Ook is het niet mogelijk om de couchpotato te updaten.. Dien ik hiervoor persee de couchpotato te installeren via de CLI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18
Wie gebruikt Symform? Ik kreeg afgelopen nacht een bericht van Symform dat diverse malen is geprobeerd om mijn package te updaten en dat dat niet is gelukt.
Mijn Synology packagecenter laat versie 3.10.6 zien, terwijl mijn Symform webaccount versie 3.19.4.0 weergeeft.

Ik kreeg van Synology het advies om "sh /opt/symform/scripts/SymformUpdater.sh" uit te voeren. Dat heb ik gedaan:
DiskStation> sh /opt/symform/scripts/SymformUpdater.sh
-------------------
http://download.symform.c.../synology/arm/Symform.tgz
http://download.symform.c.../synology/arm/Symform.tgz
-------------------
WARNING: can't open config file: /usr/syno/ssl/openssl.cnf
WARNING: can't open config file: /usr/syno/ssl/openssl.cnf
Hierna was Symform verdwenen uit het overzicht "installed packages", terwijl het icoon nog wel zichtbaar was op de applicatietab.
Symform was wel weer op het overzicht met beschikbare packages zichtbaar als "beschikbaar" (installeerbaar dus). Als ik dat probeer blijft het systeem hangen op "bezig met installeren", zelfs als ik de NAS reboot.

Nu heb ik net geprobeerd om alle Symformprocessen te killen (ps + kill XXX) maar ook daarna blijft het installeren hangen.

Wat kan ik doen?

Dit zijn nu de processen...
DiskStation> ps
PID USER VSZ STAT COMMAND
1 root 2980 S init
2 root 0 SW [kthreadd]
3 root 0 SW [ksoftirqd/0]
4 root 0 SW [events/0]
5 root 0 SW [khelper]
8 root 0 SW [async/mgr]
92 root 0 SW [sync_supers]
94 root 0 SW [bdi-default]
95 root 0 SW [kblockd/0]
101 root 0 SW [ata/0]
102 root 0 SW [ata_aux]
117 root 0 SW [rpciod/0]
125 root 0 SW [kswapd0]
126 root 0 SW [nfsiod]
127 root 0 SW [crypto/0]
284 root 0 SW [scsi_eh_0]
286 root 0 SW [scsi_eh_1]
308 root 0 SW [mtdblockd]
332 root 0 SW [kstriped]
343 root 0 SW [md0_raid1]
349 root 0 SW [md1_raid1]
389 root 14236 S /usr/syno/apache/bin/httpd -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
444 root 0 SW [kjournald]
1612 root 0 SW [khubd]
1624 root 0 SW [kethubd]
1682 root 0 SW [ksnapd]
1806 root 0 SW [crypto]
1807 root 0 SW [crypto_ret]
1906 root 0 SW [ecryptfs-kthrea]
2401 root 1620 S /sbin/dhcpcd -n eth0 -t 30
2451 root 2980 S /sbin/syslogd -S
2456 root 2980 S /sbin/klogd
2537 root 0 SW [md2_raid1]
2619 root 0 SW [kdmflush]
2832 root 8644 S < /usr/syno/bin/findhostd
2969 root 0 SW [jbd2/dm-0-8]
2970 root 0 SW [ext4-dio-unwrit]
3233 root 2980 S /bin/sh /bin/ps
3234 root 2980 S /bin/sh /var/packages/CloudStation/target/scripts/start.sh stop
3235 root 5444 R /bin/busybox ps
3237 root 2980 R /bin/sh /var/packages/CloudStation/target/scripts/start.sh stop
3259 root 17096 S scemd
3744 root 0 SW [usbhid_resumer]
3982 root 2984 S /sbin/getty 115200 console
4098 root 2396 S /usr/syno/sbin/dbus-daemon --system --nopidfile
4100 root 2396 S /usr/syno/sbin/dbus-daemon --session --fork --print-address
4110 root 9212 S /usr/syno/sbin/hotplugd
4127 root 5440 S /usr/sbin/inetd
4140 root 13972 S /usr/syno/sbin/snmpd -Ln -c /usr/syno/etc/snmpd.conf -p /var/run/snmpd.pid udp:161,udp6:161,tcp:161,tcp6:161
4282 root 11788 S /usr/syno/sbin/synorelayd
4312 admin 33768 S /usr/syno/pgsql/bin/postgres -D /var/services/pgsql --config_file=/usr/syno/pgsql/etc/postgresql.conf --hba_file=/usr/syno/pgsql/etc/pg_hba.conf
4314 admin 33896 S postgres: writer process
4315 admin 33768 S postgres: wal writer process
4340 root 2980 S /bin/sh /usr/syno/mysql/bin/mysqld_safe --datadir=/volume1/@database/mysql --pid-file=/tmp/mysqld.pid --datadir=/volume1/@database/mysql --pid-file=/tmp/mysqld.pid --max_allowed_packe
4409 admin 110m S /usr/syno/mysql/libexec/mysqld --basedir=/usr/syno/mysql --datadir=/volume1/@database/mysql --user=admin --max_allowed_packet=8M --log-error=/volume1/@database/mysql/DiskStation.err -
4441 root 7956 S /usr/sbin/ntpd -p /var/run/ntpd.pid -g
4520 root 8280 S /usr/syno/sbin/cupsd -C /usr/local/cups/cupsd.conf
4582 root 13024 S N /usr/syno/sbin/fileindexd
4592 root 27676 S N /usr/syno/sbin/synoindexd
4597 root 26592 S N /usr/syno/bin/synomkthumbd
4676 root 19212 S /usr/syno/sbin/nmbd -D
4712 root 25636 S /usr/syno/sbin/smbd -D
4718 root 25636 S /usr/syno/sbin/smbd -D
4792 admin 34788 S postgres: admin mediaserver [local] idle
4830 root 2060 S /sbin/rpcbind
4833 root 0 SW [lockd]
4834 root 0 SW [nfsd4]
4835 root 0 SW [nfsd]
4836 root 0 SW [nfsd]
4839 root 2664 S /usr/sbin/mountd -p 892
4841 root 2636 S /usr/sbin/statd
4859 root 14472 S /usr/syno/bin/rsync --daemon
4866 root 13292 S /usr/syno/bin/synonetbkpd
4872 root 26584 S N /usr/syno/sbin/synomkflvd
4895 root 13072 S /usr/syno/sbin/synosnmpcd
4913 root 9572 S /usr/syno/sbin/sshd
4942 root 13644 S /usr/syno/apache/bin/httpd -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
5032 root 14256 S /usr/syno/apache/bin/httpd -DSSL -f /usr/syno/apache/conf/httpd-webdav.conf-sys
5072 root 14392 S /usr/syno/apache/bin/httpd -DSSL -f /usr/syno/apache/conf/httpd-webdav.conf-sys
5073 root 14392 S /usr/syno/apache/bin/httpd -DSSL -f /usr/syno/apache/conf/httpd-webdav.conf-sys
5099 root 3744 S avahi-daemon: running [DiskStation.local]
5800 root 0 SW< [kslowd000]
5898 root 0 SW< [kslowd001]
6533 root 88076 S /var/packages/MediaServer/target/sbin/dms
6629 couchpot 99636 S /usr/local/couchpotatoserver/env/bin/python /usr/local/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/CouchPotato.py --daemon --pid_file /usr/local/couchpotatoserver/var/couchpotatoserver.
7130 root 15620 S /var/packages/MediaServer/target/sbin/lighttpd -f /var/packages/MediaServer/target/etc/lighttpd.conf -m /var/packages/MediaServer/target/lib/lighttpd
7667 root 8440 S N /usr/syno/bin/photostationd
7945 root 1700 S /var/packages/VPNCenter/target/sbin/pptpd -c /usr/syno/etc/packages/VPNCenter/pptp/pptpd.conf -o /usr/syno/etc/packages/VPNCenter/pptp/options.pptpd -p /var/run/pptpd.pid
7967 root 57712 S /var/packages/VPNCenter/target/sbin/vpnauthd
8072 sabnzbd 288m S /usr/local/sabnzbd/env/bin/python /usr/local/sabnzbd/share/SABnzbd/SABnzbd.py -f /usr/local/sabnzbd/var/config.ini --pid /usr/local/sabnzbd/var/ -d
8500 root 65108 S /usr/syno/apache/bin/httpd -DHAVE_PHP
8508 nobody 65108 S /usr/syno/apache/bin/httpd -DHAVE_PHP
8509 nobody 65108 S /usr/syno/apache/bin/httpd -DHAVE_PHP
8510 nobody 65108 S /usr/syno/apache/bin/httpd -DHAVE_PHP
11646 root 0 SW [flush-9:0]
11828 root 0 Z [synoautoblock]
12045 root 0 Z [synoautoblock]
12928 root 29112 S ./lolzm
14681 root 0 Z [synoautoblock]
16445 root 12728 S /var/packages/CloudStation/target/sbin/cloud-cleand /volume1/@cloudstation/@sync
17300 root 19348 S /usr/syno/synoman/webman/modules/PkgManApp/PkgSynoMan.cgi
20481 root 0 Z [synoautoblock]
21037 root 29112 S ./lolzm
21550 root 1680 S pptpd [213.125.249.106:5F97 - 0400]
21551 root 2588 S /usr/sbin/pppd local file /usr/syno/etc/packages/VPNCenter/pptp/options.pptpd 115200 10.0.0.0:10.0.0.1 ipparam 213.125.249.106
21559 root 0 Z [synoautoblock]
21561 root 0 Z [synovpnlog]
21865 root 1588 S /usr/syno/sbin/minissdpd -i eth0 -i ppp0
21963 root 14236 S /usr/syno/apache/bin/httpd -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
21966 root 14236 S /usr/syno/apache/bin/httpd -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
22433 root 5440 S /usr/sbin/crond
22706 root 27784 S /usr/syno/sbin/smbd -D
22715 root 14236 S /usr/syno/apache/bin/httpd -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
22961 root 2980 S /bin/sh /var/packages/CloudStation/scripts/start-stop-status stop
22970 root 2980 S /bin/sh /var/packages/CloudStation/target/scripts/start.sh stop
24537 root 14236 S /usr/syno/apache/bin/httpd -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
24581 root 14236 S /usr/syno/apache/bin/httpd -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
26082 root 14236 S /usr/syno/apache/bin/httpd -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
26277 root 14236 S /usr/syno/apache/bin/httpd -f /usr/syno/apache/conf/httpd.conf-sys
27336 root 0 SW [flush-253:0]
28461 root 19200 S sshd: root@pts/1
28509 root 5444 S -ash
29982 root 19108 S /usr/syno/synoman/webman/modules/PkgManApp/PkgSynoMan.cgi
32667 root 0 Z [synoautoblock]

[ Voor 76% gewijzigd door Stefke op 19-02-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 20:36
ik heb sinds enige tijd een DS414 en hier staat ook m'n foto's op
Nu dacht ik eens photo station te proberen. Omdat ik de foto's niet wilde verplaatsen naar /photo heb ik de dir waarop ze staan gemount onder /photo.
Via de share zie ik de foto's staan en kan ik ze bekijken.

Als ik echter via photo+ probeer, dan zie ik alle dirs en foto's staan, maar zonder thumbnail en ik kan ze ook niet bekijken.
Van enkele foto's is het wel ok.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn (volgens de software is de indexering gebeurd)
Het betreft 125gb foto's en ongeveer 50.000 files in 791 folders (per jaartal en onderwerp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:45
Ik heb nzbtomedia geïnstalleerd (laatste versie vanuit git) en geconfigureerd in nzbget en de tutorials gevolgd voor couch en sickbeard. (https://github.com/clinton-hall/nzbToMedia/wiki/sickbeard).

Het postprocessen gaat op zich goed (uitpakken, opruimen etc.) maar het verplaatsen naar de uiteindelijke locatie niet. Dit geldt voor sickbeard en couchpotato.

Indien ik in sickbeard scan and process aanzet gaat/ging het wel goed maar dit conflicteert volgens de manual met nzbtomedia scripts. In de logfiles kan ik niets bijzonders vinden.

Iemand een tip hoe dit te analyseren?

Draai DSM 5.0

Postprocessing NZBGET v12:
Defscript van nzbget staat ingesteld op;
code:
1
DeleteSamples.py, nzbToSickBeard.py, nzbToCouchPotato.py, Email.py, Logger.py

scriptorder van nzbget staat ingesteld op;
code:
1
DeleteSamples.py, nzbToMedia*.py, Email.py, Logger.py

Logfile van 1 serie als voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
INFO    2014-02-16 18:02:21 Checking renamed files for MasterChef.New.Zealand.S05E05.720p.HDTV.x264-FiHTV
INFO    2014-02-16 18:02:21 No renamed files found for MasterChef.New.Zealand.S05E05.720p.HDTV.x264-FiHTV
INFO    2014-02-16 18:02:21 Unpacking MasterChef.New.Zealand.S05E05.720p.HDTV.x264-FiHTV
INFO    2014-02-16 18:02:22 Unrar: UNRAR 5.01 freeware      Copyright (c) 1993-2013 Alexander Roshal
INFO    2014-02-16 18:02:22 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.rar
INFO    2014-02-16 18:02:22 Unrar: Extracting MasterChef.New.Zealand.S05E05.720p.HDTV.x264-FiHTV.mkv
INFO    2014-02-16 18:02:23 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r00
INFO    2014-02-16 18:02:24 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r01
INFO    2014-02-16 18:02:26 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r02
INFO    2014-02-16 18:02:27 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r03
INFO    2014-02-16 18:02:29 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r04
INFO    2014-02-16 18:02:30 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r05
INFO    2014-02-16 18:02:32 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r06
INFO    2014-02-16 18:02:33 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r07
INFO    2014-02-16 18:02:35 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r08
INFO    2014-02-16 18:02:36 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r09
INFO    2014-02-16 18:02:38 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r10
INFO    2014-02-16 18:02:40 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r11
INFO    2014-02-16 18:02:41 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r12
INFO    2014-02-16 18:02:43 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r13
INFO    2014-02-16 18:02:44 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r14
INFO    2014-02-16 18:02:46 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r15
INFO    2014-02-16 18:02:47 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r16
INFO    2014-02-16 18:02:49 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r17
INFO    2014-02-16 18:02:50 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r18
INFO    2014-02-16 18:02:52 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r19
INFO    2014-02-16 18:02:53 Unrar: Extracting from mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r20
INFO    2014-02-16 18:02:54 Unrar: All OK
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting archive files
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r12
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r15
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r09
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r06
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r02
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r00
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r13
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r01
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r18
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r19
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.rar
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r17
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r05
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r10
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r20
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r04
INFO    2014-02-16 18:02:54 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r16
INFO    2014-02-16 18:02:55 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r03
INFO    2014-02-16 18:02:55 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r11
INFO    2014-02-16 18:02:55 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r08
INFO    2014-02-16 18:02:55 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r14
INFO    2014-02-16 18:02:55 Deleting file mcnz.505.720p.hdtv.x264-fihtv.r07
INFO    2014-02-16 18:02:55 Unpack for MasterChef.New.Zealand.S05E05.720p.HDTV.x264-FiHTV successful
INFO    2014-02-16 18:02:55 Checking renamed files for MasterChef.New.Zealand.S05E05.720p.HDTV.x264-FiHTV
INFO    2014-02-16 18:02:55 No renamed files found for MasterChef.New.Zealand.S05E05.720p.HDTV.x264-FiHTV
INFO    2014-02-16 18:02:55 Executing post-process-script Logger.py for MasterChef.New.Zealand.S05E05.720p.HDTV.x264-FiHTV

Kwa config heb ik een
/volume1/downloads/incomplete/ dir waarin nzbget alles download
/volume1/downloads/complete/[categorie] dir waarin alles na uitpakken etc. komt te staan

en uiteindelijk nadat ook de XBMC zaken erbij gezocht zijn door sickbeard of nzbtomedia moet hij naar
/volume1/XBMC/Films/Tv Shows/[Serie naam]/[Season number]/ gaan

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik heb sinds gister een DS214Play binnen ter vervanging van mijn DS213j.

Migratie was een eitje, maar helaas kan ik de SynoCommunity source niet bereiken. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze plat ligt, maar omdat deze toevallig net via de nieuwe NAS niet bereikbaar is wil ik het graag toch nog even zeker weten, kan iemand dit verifieren? Ook de Beta repo ligt plat lijkt het.

[ Voor 9% gewijzigd door pt0x op 20-02-2014 09:08 ]

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

pt0x schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:06:
Ik heb sinds gister een DS214Play binnen ter vervanging van mijn DS213j.

Migratie was een eitje, maar helaas kan ik de SynoCommunity source niet bereiken. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat deze plat ligt, maar omdat deze toevallig net via de nieuwe NAS niet bereikbaar is wil ik het graag toch nog even zeker weten, kan iemand dit verifieren? Ook de Beta repo ligt plat lijkt het.
Ligt plat inderdaad....

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Thanks,

hier extra info overigens. wilde het net posten en toen was je reactie er al :)

https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/560

Domeintje laten verlopen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door pt0x op 20-02-2014 09:33 ]

• elian0
Dr. Bean schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:10:
[...]

Yep, dat klopt.
Uiteindelijk verschillen beide methoden niet bijster veel van elkaar: met methode 1 roep je een script aan wat een commando uitvoert, met methode 2 roep je dat commando direct aan.
Overigens kun je ipv cli ook met WinSCP werken als je dat prettiger vindt, dan kun je met een editor werken.
Dank voor de tip.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:32
Meer mensen die troubles hebben met Crashplan?

Werkte ineens niet meer bij mij (mailtje dat m'n PC's al 7+ dagen geen backup meer draaiden). Even ingelogd op de Syno, package draaide gewoon... Stond wel dat er update beschikbaar was. Die uitgevoerd en Syno herstart. Maar kan nogsteeds geen verbinding maken....

Eigenlijk zelfde probleem als hier: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=190&t=81071

In de log eigenlijk geen gekke dingen (gewoon "started" etc), behalve:
<computernaam1> The destination is not available
<computernaam2> The destination is not available
<computernaam3> The destination is not available
:?

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 20-02-2014 21:01 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34
ThinkPadd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:59:
Meer mensen die troubles hebben met Crashplan?

Werkte ineens niet meer bij mij (mailtje dat m'n PC's al 7+ dagen geen backup meer draaiden). Even ingelogd op de Syno, package draaide gewoon... Stond wel dat er update beschikbaar was. Die uitgevoerd en Syno herstart. Maar kan nogsteeds geen verbinding maken....

Eigenlijk zelfde probleem als hier: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=190&t=81071

In de log eigenlijk geen gekke dingen (gewoon "started" etc), behalve:
Werkt hier gewoon nog. Ook geen updates gedaan (is bij mij een manual install, dus doe evt updates handmatig)

CPVERSION = 3.5.3 - 1364274000353 (2013-03-26T05:00:00:353+0000)

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 20-02-2014 21:07 ]

• sverzijl
Wingie schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:41:
Ik heb nzbtomedia geïnstalleerd (laatste versie vanuit git) en geconfigureerd in nzbget en de tutorials gevolgd voor couch en sickbeard. (https://github.com/clinton-hall/nzbToMedia/wiki/sickbeard).

Het postprocessen gaat op zich goed (uitpakken, opruimen etc.) maar het verplaatsen naar de uiteindelijke locatie niet. Dit geldt voor sickbeard en couchpotato.

Indien ik in sickbeard scan and process aanzet gaat/ging het wel goed maar dit conflicteert volgens de manual met nzbtomedia scripts. In de logfiles kan ik niets bijzonders vinden.

Iemand een tip hoe dit te analyseren?
Als je Logger.py gebruikt wordt er als het goed is ook een _postprocesslog.txt aangemaakt. Misschien staat hier nog wat extra informatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:45
sverzijl schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:28:
[...]

Als je Logger.py gebruikt wordt er als het goed is ook een _postprocesslog.txt aangemaakt. Misschien staat hier nog wat extra informatie in.
Gebruik ik zie bij mijn bericht logfile 1 is complete postprocesslog ik zie niks vreemds erin. Heb btw eens als test manualpostprocess in SB getest en deze verplaatst eea wel juist vanuit de .../complete map het lijkt erop of nzbtosickbeard deze laatste stap niet ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zo zonder enige logging wordt het dan lastig. Misschien nzbToMedia.py nog proberen ? Die gebruik ik hier zelf zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Ik heb een vreemd probleem met Mailstation. Ik gebruik het om de mail van meerdere pop3-adressen op te halen, en via imap op diverse pc's beschikbaar te stellen, maar regelmatig blijkt niet alle mail door Mailstation te worden opgehaald van de externe mailaccounts. En eenmaal gemist, wordt deze niet meer bij de volgende connect opgehaald. Later binnenkomende mails worden wel weer gewoon verwerkt. Het resultaat is dat de externe mailboxen langzaam steeds meer mails bevatten die ik wel had willen ontvangen.
Mijn workaround is nu dat ik zelf met Thunderbird met pop3 connect, waarna alle gemiste mail in Thunderbird binnenkomt, en ik vervolgens de mail verplaats naar de imap-mailbox die synct met synology.
Maar dat is natuurlijk niet gewenst. Zoekend op internet heb ik een tweetal meldingen gevonden op het forum van synology zelf waar gebruikers ditzelfde probleem melden, maar helaas is er geen oplossing te vinden. Herkent iemand hier dit probleem, en weet wellicht de oplossing?
Het vreemde is daarbij dat ik dit eerder niet had, dit speelt pas sinds ongeveer een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Zijn er meer mensen die binnen SickBeard zowel NZB als Torrents gebruiken en dat bij (voornamelijk) Torrents dan de rar bestanden niet uitgepakt kunnen worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26
Buzzie schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:17:
Zijn er meer mensen die binnen SickBeard zowel NZB als Torrents gebruiken en dat bij (voornamelijk) Torrents dan de rar bestanden niet uitgepakt kunnen worden??
Dat zijn dan fake torrents; ze hebben de naam van een aflevering van een serie, maar eenmaal gedownload krijg je een .zip bestand waar je niks mee kunt.
Enige optie is dan verwijderen en opnieuw laten zoeken.
Ik denk dat sickbeard die torrents oppakt omdat ze de vrij kort na een release van een aflevering online komen te staan, terwijl de legit torrents van die aflevering nog niet beschikbaar zijn.
Dus sickbeard zoekt dan op serienaam en afleveringsnummer, en vindt alleen die fake torrent, die dan gedownload wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
dutchgio schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 14:21:
[...]

Dat zijn dan fake torrents; ze hebben de naam van een aflevering van een serie, maar eenmaal gedownload krijg je een .zip bestand waar je niks mee kunt.
Enige optie is dan verwijderen en opnieuw laten zoeken.
Ik denk dat sickbeard die torrents oppakt omdat ze de vrij kort na een release van een aflevering online komen te staan, terwijl de legit torrents van die aflevering nog niet beschikbaar zijn.
Dus sickbeard zoekt dan op serienaam en afleveringsnummer, en vindt alleen die fake torrent, die dan gedownload wordt.
Nee dat is niet het geval.
Maar nu ik het verhaal hier wil intikken gaat er een lichtje branden.
Als ik de bestanden via WinRAR of Total Commander uitpak dan gaat het prima.
Zie net dat het een rechten probleem is waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Hebben er meer mensen problemen met de installatie van OwnCloud 6.0.1-2 op DSM-5 beta?
De installatie gaat correct alleen staan de rechten niet correct op de mappen van de webserver.

Repository: SynoCommunity
Applicatie: OwnCloud 6.0.1-2
DSM versie: 5.0-4418 update 1

Edit: Inmiddels ook een bug log op de SynoCommunity gevonden.
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/846

[ Voor 17% gewijzigd door ReTechNL op 25-02-2014 16:51 . Reden: SynoCommunity bug log ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Ik krijg op mijn DS214 met DSM5 het pakket surveillance station niet werkend. De installatie mislukt maar komt heel ver. Ik kan via ssh ook de folders zien. Snap het niet, Google geeft geen hulp nog.
Werkt hij bij iemand in vergelijkbare config wel?
Hij deed het een paar weken terug wel maar nou weet ik niet meer of ik toen DSM5 er al op had...
Edit: in het notification center staat
"Package Center failed to install SurveillanceStation".
Meer niet. Het log van de installatiepagina is leeg.
Edit2:
in /var/log/messages zie ik dit:
Failed to run postinst script for SurveillanceStation

[ Voor 25% gewijzigd door Vmu op 25-02-2014 17:18 ]

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik heb een process genaamd "lolzb" draaien op mijn Synology NAS, die constant 15% cpu pakt. Ik vertrouw het niet helemaal eigenlijk, maar kan niet goed vinden wat dit nu is. Zegt iemand dit wat? Ik zit nog op 4.2.

edit: Ai, na het posten realiseer ik me dat ie misschien beter in het andere topic past...

[ Voor 18% gewijzigd door R4NCOR op 25-02-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
R4NCOR schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:27:
Ik heb een process genaamd "lolzb" draaien op mijn Synology NAS, die constant 15% cpu pakt. Ik vertrouw het niet helemaal eigenlijk, maar kan niet goed vinden wat dit nu is. Zegt iemand dit wat? Ik zit nog op 4.2.

edit: Ai, na het posten realiseer ik me dat ie misschien beter in het andere topic past...
http://www.synology-forum...lzm-op-ds212j-met-dsm4-3/
Ja dit is bitcoin software
ik beveel aan je NAS toch te updaten naar de laatste versie van DSM 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

R4NCOR schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 17:27:

Met ReTechNL, zie ook http://xpenology.com/foru...c.php?f=2&t=2049&start=70. Updaten en beter bijhouden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Ik heb vanmiddag al onderstaande vraag gesteld en toen ging ik er van uit dat het een rechten probleem is maar dat is helaas niet zo dus nogmaals even mijn vraag.

Ik gebruik Sickbeard op mijn Synology en als ik Torrents download wat vervolgens RAR bestanden zijn dan heeft Sickbeard daar problemen mee.
De meldingen in mijn log : POSTPROCESSER :: Failed Unrar archive serienaam.108.720p-dimension.rar: Unsupported RAR version, expected 4.x or 5.x, found: 3.80

Echter als ik de volgende commando uitvoer in putty :

DiskStation1812> unrar

UNRAR 5.00 freeware Copyright (c) 1993-2013 Alexander Roshal

Om de een of andere reden kijkt Sickbeard dus nog naar een oudere versie.
Hoe en waar kan ik dat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
heb je zelf unrar 5.0 geinstalleerd?

Hier draait namelijk standaard 3.80

NZBGet gebruikt echter 5.01, en die unrart voor mij alles

[ Voor 35% gewijzigd door cypher21 op 25-02-2014 23:17 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
cypher21 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:16:
heb je zelf unrar 5.0 geinstalleerd?

Hier draait namelijk standaard 3.80

NZBGet gebruikt echter 5.01, en die unrart voor mij alles
Ja ik heb middels ipkg update unrar de laatste versie erop staan.
En het gaat in mijn geval om de Torrents waar die problemen mee heeft omdat dit wordt afgehandeld door Sickbeard.
Bestanden via NZBget gaat verder ook prima (op de take downs na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Buzzie schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:49:
[...]

Ja ik heb middels ipkg update unrar de laatste versie erop staan.
En het gaat in mijn geval om de Torrents waar die problemen mee heeft omdat dit wordt afgehandeld door Sickbeard.
Bestanden via NZBget gaat verder ook prima (op de take downs na)
Ik had dit probleem ook. NZBGet ging prima na het updaten van unrar maar SickBeard bleef klagen. Ik heb toen vanuit de unrar directory de unrar 5.0 file gepakt. En toen op het systeem met
find / -name unrar

gekeken waar nog een versie 3.80 stond en deze vervangen met het 5.0 unrar bestand.
Zo uit mijn hoofd stond in /volume1/@optware/bin/unrar de 5.0 versie en in /opt/bin/unrar was de 3.8 versie. Maar dit kan je zo zien door hem een keer te runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Senaxx schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:06:
[...]

Ik had dit probleem ook. NZBGet ging prima na het updaten van unrar maar SickBeard bleef klagen. Ik heb toen vanuit de unrar directory de unrar 5.0 file gepakt. En toen op het systeem met
find / -name unrar

gekeken waar nog een versie 3.80 stond en deze vervangen met het 5.0 unrar bestand.
Zo uit mijn hoofd stond in /volume1/@optware/bin/unrar de 5.0 versie en in /opt/bin/unrar was de 3.8 versie. Maar dit kan je zo zien door hem een keer te runnen.
Dat was ook mijn suggestie om te doen.

Doordat je via ipkg unrar hebt geinstalleerd zijn er twee versies aanwezig. (ipkg installeerd in @optware) Dit gaat kennelijk niet goed

je moet de versie in /usr/syno/bin/unrar vervangen

[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 26-02-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
@Senaxx en @cypher21

Thanks !!

er was inderdaad nog een versie met 3.8 erop. heb deze nu vervangen voor de 5.0 versie en die start goed op.
Ga ervanuit dat Sickbeard daar ook wel mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hmm, apart...

Heb even een vergelijking gedaan tussen 3.80 en 5.01:
Zie het andere topic
cypher21 in "[Synology] RAR unpacking performance"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
'k heb me laten verleiden door een Synology DS214+ en die ben ik nu aan het klaarstomen om onze windows file server te vervangen.

Nu was ik braafjes bezig om LDAP op te zetten (Directory Server dus), maar eigenlijk vraag ik me af: waarom is het nuttig om LDAP users te hebben? Met gewone Synology users kan je toch precies hetzelfde?

Ik vind hier ook geen info over (enkel handleindingen over het opzetten van de Directory Server, maar geen reden waarom je zoiets wil doen.

Heeft iemand hier een mening over? Wat kan je wel met een LDAP user en niet met een gewone?

Thanks

[ Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 26-02-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
cypher21 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 13:18:
Hmm, apart...

Heb even een vergelijking gedaan tussen 3.80 en 5.01:
Zie het andere topic
cypher21 in "[Synology] RAR unpacking performance"
Heb mijn bevindingen daar ook neergezet. Komt erop neer dat 5.01 een stuk trager is dan 5.00 (en 5.00 een stuk sneller dan 3.80)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Vmu schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:55:
Ik krijg op mijn DS214 met DSM5 het pakket surveillance station niet werkend. De installatie mislukt maar komt heel ver. Ik kan via ssh ook de folders zien. Snap het niet, Google geeft geen hulp nog.
Werkt hij bij iemand in vergelijkbare config wel?
Hij deed het een paar weken terug wel maar nou weet ik niet meer of ik toen DSM5 er al op had...
Edit: in het notification center staat
"Package Center failed to install SurveillanceStation".
Meer niet. Het log van de installatiepagina is leeg.
Edit2:
in /var/log/messages zie ik dit:
Failed to run postinst script for SurveillanceStation
Ben je wel ingelogd als Admin gebruiker?

Gebruik je de laatste versie van DSM. Mogelijk dat er nog een update voor DSM is die je eerst kan installeren.
Anders je NAS eens een keer herstarten wil soms ook wel eens helpen.
Ook even een ticket inschieten bij Synology als je er niet uitkomt.

Package zouden gewoon moeten werken. Als dat niet goed gaat dan lijkt het erop dat er is in de NAS niet goed gaat of rechten probleem. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een package van Synolgy zelf niet wilde installeren.

Ja kan ook altijd DSM een keer opnieuw installeren als je er helemaal niet uitkomt. Je data blijft behouden als je je aan de juiste stappen houdt en moet je alleen de instellingen / packages weer opnieuw installeren. Maar hiermee voorkom je dat je over een tijdje mogelijk tegen het volgende probleem aanloopt.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeOO op 28-02-2014 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:08
zijn er meer mensen waarbij de laatste security update van 4.3 de torrents van download station om zeep hebben geholpen? Ik haal nog maar 15-100 Kb/s...... Mijn ds110j haalde de max van mijn lijn met ca. 2.4Mb/s

Heb firewall op syno nagekeken, zelfs een portforward gedaan in router, geen rare processen actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb ik iets gemist? http://packages.synocommunity.com lijkt niet meer te werken? Volgens die site zelf, zou het wel moeten werken.

Hmz, lijkt toch wel te werken. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door pven op 02-03-2014 20:37 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

MikeOO schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 08:50:
[...]

Ben je wel ingelogd als Admin gebruiker?

Gebruik je de laatste versie van DSM. Mogelijk dat er nog een update voor DSM is die je eerst kan installeren.
Anders je NAS eens een keer herstarten wil soms ook wel eens helpen.
Ook even een ticket inschieten bij Synology als je er niet uitkomt.

Package zouden gewoon moeten werken. Als dat niet goed gaat dan lijkt het erop dat er is in de NAS niet goed gaat of rechten probleem. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een package van Synolgy zelf niet wilde installeren.

Ja kan ook altijd DSM een keer opnieuw installeren als je er helemaal niet uitkomt. Je data blijft behouden als je je aan de juiste stappen houdt en moet je alleen de instellingen / packages weer opnieuw installeren. Maar hiermee voorkom je dat je over een tijdje mogelijk tegen het volgende probleem aanloopt.
Tnx Mike
Ja ingelogd als admin.
Ik heb een helpticket gestart maar kreeg ook daar een foutmelding dus misschien moet ik maar eens gaan denken aan een nieuwe install.
Er zit een backup functie in DSM en ik heb een backup set gemaakt met daarin de sql database.
Ik kon hier geen andere pakketten dan MariaDB (sql) instellen en eigenlijk heb ik geen zin om spotweb, couch potato, sickbeard en nzbget weer helemaal opnieuw te configureren. Nou weet ik dat dit allemaal sql is maar bewaart de backup dat allemaal?
Zou ik bv het volgende kunnen doen:
* DSM 5 opnieuw instellen
* apps (spotweb etc) opnieuw installeren zonder door alle config stappen te gaan
* Backup van MariaDB (sql) terug zetten
Klaar?

edit: het lijkt van niet, ik ontdekte zojuist deze pagina:
http://www.mdevries.org/synology_backup_script.html

[ Voor 3% gewijzigd door Vmu op 03-03-2014 18:34 ]

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:20
Ik wil mijn DS112j naar een DS213j omzetten, en wil daarvoor SB en NZBget backuppen.
Op https://code.google.com/p...iki/HowToUpgradeSickBeard vind ik een uitleg, maar ik kan via file station sickbeard.db niet vinden. Iemand een hint hoe dit moet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat moet ook via telnet/ssh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
WinSCP is het makkelijkst voor dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:54
Na een herinstallatie van de Couchpotato versie van Synocommunity krijg ik deze niet meer up to date. Ik zie onderaan een oranje balk met de melding dat er een update is maar als ik op de link klik dan gebeurt er niks. Ook in de logs is er niets te zien.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik had hetzelfde probleem na een herinstallatie (afgelopen weekend).
Wat ik gedaan heb is ipv couchpotato-server de custom versie installeren.

fork: git://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer.git
branch: master

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
Het probleem is dat als ik de Custom versie wil installeren krijg ik de melding dat GIT niet geïnstalleerd is en als ik deze via IPKG install GIT wil installeren krijg ik de melding "-ash: ipkg: not found".
Ik ga er van uit dat de reden hiervoor is dat de bootstrap niet geïnstalleerd is op mijn Synology. Deze ga ik echter niet installeren aangezien ik hier eerder zware problemen mee heb gehad en hierdoor mijn Volume niet meer kon uitbreiden.
Zou er een andere manier zijn om couchpotato up te daten want zoals hij nu geïnstalleerd is ben ik er ook niet echt iets mee. Hij vind de helft van de films niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je hebt ipkg helemaal niet nodig voor de git package. er is een git package beschikbaar van synocommunity.

Als je couchpotato hebt geinstalleerd moet je alleen het pad naar git nog even invullen bij de settings. Juiste pad is: /volume1/@appstore/git/bin/git

[ Voor 114% gewijzigd door job op 04-03-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
Maar hoe installeer ik GIT dan? Als ik de Couchpotato server custom package wil installeren dan krijg ik direct de melding "Please install "GIT" before installing this package". Zelfs na een herstart van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De GIT package kan je vinden in de package center op je Syno. Deze wordt aangeboden door de Synocommunity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
Oke, dom van me. Het stond de rij eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
looin schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:51:
Maar hoe installeer ik GIT dan? Als ik de Couchpotato server custom package wil installeren dan krijg ik direct de melding "Please install "GIT" before installing this package". Zelfs na een herstart van de NAS.
Sorry, ik had mijn post aangepast. Ik dacht dat je foutmeldingen kreeg bij het installeren van de package. Herstarten kan dan wel eens helpen. Later las ik je post beter en zag ik wat je aan het doen was, waarschijnlijk heb jij mijn oude post nog gelezen.
Maar werkt alles nu wel zoals het hoort? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

pven schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:04:
Heb ik iets gemist? http://packages.synocommunity.com lijkt niet meer te werken? Volgens die site zelf, zou het wel moeten werken.

Hmz, lijkt toch wel te werken. 8)7
Het domein is was verlopen :P

Wordt zsm gefixed begrijp ik

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jezus, dat is daar ook 15 keer per jaar ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:47
Hallo

Ik heb Plex Media Server geïnstalleerd maar zit een beetje met mijn handen in het haar wat betreft enkele instellingen op de web interface. Dit is mijn setup: Synology DS214Play met PMS er op, Dune HD Smart H1 mediaspeler, Samsung UE46ES8000 led tv.

Wanneer ik nu in de web interface ga, krijg ik verschillende instellingen te zien maar ik weet niet wat ik met onderstaande moet aanvangen. Als ik de bron in volledige/oorspronkelijke resolutie wil bekijken, welke instellingen moet ik dan gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2gsrgra.png

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/kcbdpv.png

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/s3dm4j.png

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/atum3t.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:12
Tomovich schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:12:

Wanneer ik nu in de web interface ga, krijg ik verschillende instellingen te zien maar ik weet niet wat ik met onderstaande moet aanvangen. Als ik de bron in volledige/oorspronkelijke resolutie wil bekijken, welke instellingen moet ik dan gebruiken?
Het vinkje "Afspelen zonder transcoding" en "Direct stream" wat je al aangevinkt hebt.
Zolang je player het formaat dan snapt doen de overige settings er niet toe.

Je ziet het overigens gelijk aan je CPU monitor op de synology. Als hij een 1080p film gaat transcoden zal je CPU naar 100% slaan.

Ook kun je in de Plex client op "i" drukken voor de info balk. Daarin zie je de aangeboden video / audio bitrate en buffers.

[ Voor 19% gewijzigd door Mirx_NL op 07-03-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 17:30
Mirx_NL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:52:
[...]

Je ziet het overigens gelijk aan je CPU monitor op de synology. Als hij een 1080p film gaat transcoden zal je CPU naar 100% slaan.
Ik vroeg me al af of dit normaal Was, want de processor van men 214play gaat idd altijd richting de 100%.

En is dit eigenlijk wel goed/gezond voor uw nas??

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Is het mogelijk de port van sickbeard-custom te wijzigen? Ik heb dit geprobeerd via de config.ini en daar de web_port aangepast. In de logs staat vervolgens dat ie op de nieuwe port is opgestart:
INFO MAIN :: Starting Sick Beard on http://0.0.0.0:9083/
Alleen vanaf dat moment is de webinterface niet meer te benaderen (krijg een timeout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Met wat extra hulp heb ik de ipkg voor de 213j, vrijdag operationeel gekregen. Vervolgens heb ik die meteen kunnen uitproberen door nzbget te installeren.

Maar toen zag ik dat er een nieuwe versie was van nzbget en dat ik als linux noob, mijzelf een hoop extra werk op de nek haal door met die ipkg te blijven werken. Terwijl het met een package na mijn idee net zo goed gaat.

Mss kan iemand mij uitleggen waartoe ipkg dan nog nodig is, terwijl bvb nzbget gewoon goed als pakket kan worden geinstalleerd?

Vervolgens heb ipkg remove nzbget gedaan, en na een restart met deze handleiding begonnen aan het opnieuw opzetten van nzbget en aanverwant pakketten.

Vooralsnog heb ik mijzelf alleen gericht op nzbget, maar krijg foutmedlingen die mij niet duidelijk zijn?

Mijn vermoeden dat er nog resten van de ipkg install aanwezig zijn, die de huidige install mss in de weg zitten? Want met WINscp zie ik nu dat de folder downloads van de ipkg install er nog staat, terwijl ik deze ook heb gemaakt obv de handleiding. Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/jaw135.jpg Schijnbaar heeft ipkg remove niet alles verwijderd?

Hoe kan ik die restanten nu alsnog handmatig verwijderen? Zie ik iets over het hoofd of doe ik iets anders verkeerd? Want ook bij de CP instellingen worden de aangemaakte mappen niet herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
chocka schreef op zondag 09 maart 2014 @ 09:24:
Met wat extra hulp heb ik de ipkg voor de 213j, vrijdag operationeel gekregen. Vervolgens heb ik die meteen kunnen uitproberen door nzbget te installeren.

Maar toen zag ik dat er een nieuwe versie was van nzbget en dat ik als linux noob, mijzelf een hoop extra werk op de nek haal door met die ipkg te blijven werken. Terwijl het met een package na mijn idee net zo goed gaat.

Mss kan iemand mij uitleggen waartoe ipkg dan nog nodig is, terwijl bvb nzbget gewoon goed als pakket kan worden geinstalleerd?

Vervolgens heb ipkg remove nzbget gedaan, en na een restart met deze handleiding begonnen aan het opnieuw opzetten van nzbget en aanverwant pakketten.

Vooralsnog heb ik mijzelf alleen gericht op nzbget, maar krijg foutmedlingen die mij niet duidelijk zijn?

Mijn vermoeden dat er nog resten van de ipkg install aanwezig zijn, die de huidige install mss in de weg zitten? Want met WINscp zie ik nu dat de folder downloads van de ipkg install er nog staat, terwijl ik deze ook heb gemaakt obv de handleiding. [afbeelding] Schijnbaar heeft ipkg remove niet alles verwijderd?

Hoe kan ik die restanten nu alsnog handmatig verwijderen? Zie ik iets over het hoofd of doe ik iets anders verkeerd? Want ook bij de CP instellingen worden de aangemaakte mappen niet herkend?
Ik zou eerst beginnen om de namen aan te passen.
Voor Linux is er namelijk een groot verschil tussen TMP (nzbget config) of tmp (plaatje)
Pas de namen eerst is aan op 1 van de 2 plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Buzzie schreef op zondag 09 maart 2014 @ 09:49:
Ik zou eerst beginnen om de namen aan te passen.
Voor Linux is er namelijk een groot verschil tussen TMP (nzbget config) of tmp (plaatje)
Pas de namen eerst is aan op 1 van de 2 plekken.
Ik heb mappen in DS aangepast, maar krijg dan weer foutmeldingen in nzbget?Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/24wr60x.jpgWaarom is die eerste map downloads van de ipkg install niet verwijderd nadat ik ipkg remove heb gedaan? Of moet ik die dan handmatig verwijderen?

[ Voor 13% gewijzigd door chocka op 09-03-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom niet gewoon via de package manager installeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
MikeyMan schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:32:
Waarom niet gewoon via de package manager installeren dan?
Daar kwam ik later pas achter, en ben daar nu ook mee bezig, maar krijg dan die foutmeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hele zooitje verwijderen, opnieuw installeren en guest read/write aanzetten op je hele downloadmap. Zou moeten lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
MikeyMan schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:39:
Hele zooitje verwijderen, opnieuw installeren en guest read/write aanzetten op je hele downloadmap. Zou moeten lukken!
O, wist niet dat guest read/write aan moest staan. Maar dan nog blijft de vraag hoe ik dat zooitje van de ipkg install schoon kan verwijderen, want die ipkg remove heeft dus eea laten staan schijnbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gewoon de folders verwijderen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
MikeyMan schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:16:
Gewoon de folders verwijderen toch?
Welke lunix opdracht heb ik dan nodig om die mappen via putty uit de root te verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
http://linuxcommand.org/learning_the_shell.php

Of als dat te lastig is, gebruik winscp (mits je windows hebt en ssh toegang aan hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
Weet iemand hoe je de Synology kan configureren zodat 'ie zijn hostname 'doorgeeft' via de OpenVPN verbinding? Ik heb OpenVPN prima aan de praat, maar kan enkel via het IP adres aan de mappen (dus in Windows Explorer werkt enkel \\<ipadres>\<share> en niet \\my_ds\<share>.

Binnen het lokale netwerk werkt die tweede link wel, maar over de openvpn verbinding dus niet.

Mocht iemand met de nodige netwerkkennis kunnen formuleren wat hier precies misgaat (is het een DNS probleem of een NetBios probleem of een WINS probleem of...) dat zou ook al helpen met het vinden van een oplossing.

[ Voor 26% gewijzigd door Dryhte op 09-03-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
MikeyMan schreef op zondag 09 maart 2014 @ 10:39:
job schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:28:
Of als dat te lastig is, gebruik winscp (mits je windows hebt en ssh toegang aan hebt staan).
Zo gezegd, zo gedaan. NZBget pakket weg; gedeelde map Downloads weg; en met WINscp restanten mappen weggegooid van ipkg remove.

Gedeelde map aangemaakt downloads, nu even zonder hoofdletters, want las ergens dat linux hoofdlettergevoelig is. Zowel Admin als Guest lezen en schrijven er op gezet.

NZBget package install en verder met de handleiding van Schumi2004

Maar helaas, meteen weer foutmeldingen in NZbget???

In de categorie "schiet mij maar lek" 8)7 |:( O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
chocka schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:47:
[...]

[...]

Zo gezegd, zo gedaan. NZBget pakket weg; gedeelde map Downloads weg; en met WINscp restanten mappen weggegooid van ipkg remove.

Gedeelde map aangemaakt downloads, nu even zonder hoofdletters, want las ergens dat linux hoofdlettergevoelig is. Zowel Admin als Guest lezen en schrijven er op gezet.

NZBget package install en verder met de handleiding van Schumi2004

Maar helaas, meteen weer foutmeldingen in NZbget???

In de categorie "schiet mij maar lek" 8)7 |:( O-)
bestaan die mappen ook??
Als ik me niet vergis zou NZBget de mappen zelf aanmaken als je dit in de config instelt.
Kijk even of dit ook is gebeurt en of ze er inderdaad absoluut hetzelfde eruit zien in de config van NZBget en WinSCP.
En kijk meteen wat de rechten zijn op die mappen in WinSCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Buzzie schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:59:
Bestaan die mappen ook??
Als ik me niet vergis zou NZBget de mappen zelf aanmaken als je dit in de config instelt.
Kijk even of dit ook is gebeurt en of ze er inderdaad absoluut hetzelfde eruit zien in de config van NZBget en WinSCP.
En kijk meteen wat de rechten zijn op die mappen in WinSCP
Vreemd want NZbget maakt die mappen niet aan en komt alleen met de eerdere gemelde foutmeldingen. Dus de vraag is waarom NZBget zelf niet die mappen aanmaakt, zodra je de package installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
chocka schreef op zondag 09 maart 2014 @ 22:39:
[...]
Vreemd want NZbget maakt die mappen niet aan en komt alleen met de eerdere gemelde foutmeldingen. Dus de vraag is waarom NZBget zelf niet die mappen aanmaakt, zodra je de package installeert?
Je werkt waarschijnlijk met de DSM5.0 beta (tenminste, zo kan ik het reproduceren)? Nzbget maakt de mappen niet aan tijdens installatie (om precies te zijn: als nzbget start, en de configuratie uitleest), omdat er niet voldoende rechten zijn op de downloadmap.
Om je probleem voorlopig op te lossen, zet je met WinSCP of Putty de rechten op je downloadfolder op 757 (rwxr-xrwx), of 777 (iets minder veilig). Herstart dan nzbget.

De standaard rechten op shared folders zijn in DSM5.0 gewijzigd tov 4.3, omdat Synology is overgestapt op het gebruik van ACL. Het is goed mogelijk dat packages zoals nzbget, sabnzbd, transmission ed. gewijzigd moeten worden om daar goed mee om te gaan.

@Mikeyman hieronder: Geen enkel package van SynoCommunity maakt shared folders aan. Folders/Paden die gevraagd worden tijdens het doorlopen van de wizard dienen altijd handmatig aangemaakt te worden :)
/edit: ik zag dat jouw uitleg ook anders opgevat kan worden. Omdat het nzbget programma onder de nzbget user runt, kan deze niet een map aanmaken in bv /volume1, want daar heeft die user ook geen rechten.
Zou je nu een locatie kiezen waar die user wel rechten heeft (zoals het plaatsen van de downloadmap in /volume1/@appstore/nzbget/var/), dan kan dat wel. Ben je alleen de voordelen van shared folders weer kwijt.

[ Voor 24% gewijzigd door Dr. Bean op 09-03-2014 23:31 . Reden: betere voorbeelden van packages ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij doet ie dat pas als je de settings opslaat...

Haal die downloadmap ook eens weg, zodat nzbget alles zelf moet doen
Pagina: 1 ... 18 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.