[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 16 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:08

timovd

Voorsprong door techniek

Open deze locatie met WinSCP (even Googlen hoe dat moet) en dan kun je de bestanden gemakkelijk editen; veel simpeler dan met een VI-editor in Putty.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb met WinSCP de hele DownloadStation map naar mijn PC gedownload, maar zowel rechtstreeks in WinSCP als met Notepad++ komt er een hele brei aan tekens te staan als ik rss.cgi probeer te bewerken. Ik vrees dus dat het geen plain text maar een gecompileerd bestand is.

edit: blijkbaar staan de feeds zelf in een postresql database: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=10&t=61193

edit2: het is gelukt :). Ik heb net als in de gelinkte thread hierboven pgAdmin geïnstalleerd op mijn PC, en daarmee gebrowst naar de RSS-feeds (Databases - Schemas - public - Tables = rss-feed). Hier vervolgens met rechter muisknop op geklikt en gekozen voor View Data - View all rows. Hiernaa kon ik dubbelklikken op de URL en deze aanpassen. Na een restart van Downloadstation is de aangepaste RSS-feed ook daar zichtbaar :)

[ Voor 53% gewijzigd door gwystyl op 08-01-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Ik heb nu sinds kort de DS214Play, doet het verder uitstekend. Er vallen mij wel enkele dingen op:

- Nadat couchpotato een film heeft gepostprocessed, blijft het pythonproces van CP ~250mb geheugen vasthouden en laat dit niet los totdat ik handmatig couchpotato herstart. Hij wordt er verder niet trager van dus het maakt denk ik niet uit?

- SABnzbd gebruikt tijdens het repairen maar ~26% CPU en loopt niet echt vlot door, is dit gewoon de par-repair die inefficiënt gebruikt maakt van de CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:13
Alexji schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:40:
Ik heb nu sinds kort de DS214Play, doet het verder uitstekend. Er vallen mij wel enkele dingen op:

- Nadat couchpotato een film heeft gepostprocessed, blijft het pythonproces van CP ~250mb geheugen vasthouden en laat dit niet los totdat ik handmatig couchpotato herstart. Hij wordt er verder niet trager van dus het maakt denk ik niet uit?

- SABnzbd gebruikt tijdens het repairen maar ~26% CPU en loopt niet echt vlot door, is dit gewoon de par-repair die inefficiënt gebruikt maakt van de CPU?
Coachpotato gebruik ik niet.

Maar gebruik wel NZBGet, die loopt super :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
Alexji schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:40:

Gewoon NZBget gebruiken.
Is tov SABnzbd
- Veel minder resource hungry
- Sneller download speeds
- Meer script mogelijkheden
- Net zo gebruiksvriendelijk, mogelijk vriendelijker, qua instellen.
- Geen problemen met grote NZB files, lees > 15GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
schumi2004 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:33:
[...]

Gewoon NZBget gebruiken.
Is tov SABnzbd
Gaan we daar vanavond even mee spelen, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:01
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik heb sinds maart een DS412+. Ik heb daar tot vorige week SabNZBd op gedraaid. Vrijwel direct had ik last van de vreemde karakters in bestandsnamen en kwam er toen achter dat ik dit kon oplossen dmv het chartranslator script.

Echter een paar weken geleden, en ik weet niet precies na welke wijziging het is ontstaan, kan zijn door een DSM update, werkt dit script niet meer. De bestandsnamen waar nu nog een vreemd karakter instaat komt er nu heel vreemd uit te zien. Als de bestandnaam zo hoort te zijn:

2008[CDS][TIP][SM] John Legend & André 3000 - Green Light [4.47].flac

Dan komt deze er zo uit te zien:

2008[CDS][TIP][SM] John Legend & Andrhn Legend & Andr

Ik dacht dat dit probleem met NZBGet wel opgelost zou zijn, maar daar zie ik precies hetzelfde. Ondanks dat ik daar ook het chartrans script heb gebruikt.

Ik heb NZBGet en python beide verwijderd en daarna DSM naar de laatste versie geupdate en toen NZBGet en python beide weer geinstalleerd maar het probleem blijft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Net van SABnzbd overgestapt naar NZBGet, werkt inderdaad een stuk soepeler en ook zeer makkelijk de nzbtosickbeard/couchpotato scripts te configureren.

Zit nog steeds met het probleem dat couchpotato gerust 300mb+ geheugen vasthoud terwijl het proces niks doet (sleeping)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

schumi2004 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:33:
[...]

Gewoon NZBget gebruiken.
Is tov SABnzbd
Zijn de problemen met de ongelofelijk lange (en dan hebben we het over uren tov de minuten van Sab) repair/par/uitpaktijd van bestanden inmiddels al opgelost? Want die zaten er nog in de laatste keer dat ik NZBGet 11 probeerde een tijdje terug.

Leuk als je een paar minuutjes wint doordat ie sneller download, maar als vervolgens de hele queue dagenlang stilstaat omdat ie uren doet over het uitpakken van elk bestand, dan schiet het ook niet op. Zeker niet als dat ook nog eens fouten oplevert en timeouts/hangende bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teka
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-11-2024
mvds schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 09:23:
[...]

Zijn de problemen met de ongelofelijk lange (en dan hebben we het over uren tov de minuten van Sab) repair/par/uitpaktijd van bestanden inmiddels al opgelost? Want die zaten er nog in de laatste keer dat ik NZBGet 11 probeerde een tijdje terug.

Leuk als je een paar minuutjes wint doordat ie sneller download, maar als vervolgens de hele queue dagenlang stilstaat omdat ie uren doet over het uitpakken van elk bestand, dan schiet het ook niet op. Zeker niet als dat ook nog eens fouten oplevert en timeouts/hangende bestanden.
Ik heb hier zelf geen problemen (meer) mee. Zorg in ieder geval dat je de opties ParPauseQueue en UnpackPauseQueue aan hebt staan. Dan stopt hij overige downloads tijdens het uitpakken.
Dit scheelde veel bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 18:16
Net na de installatie van 4.3.3810 update 4 is ook NZBGet 12.0-9 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Staat los van de update, ik heb hem nu ook :)

Let wel op; ik was mijn newsservers kwijt.

[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 09-01-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 18:16
MikeyMan schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:43:
Staat los van de update, ik heb hem nu ook :)

Let wel op; ik was mijn newsservers kwijt.
Staat inderdaad los van de update maar had nog geen uur voor het toepassen gecontroleerd op package updates. Was toen niets beschikbaar en na het installeren en herstarten van de NAS wel.

Hier geen last van verdwijnende newsservers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
bluecupra schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 19:40:
Net na de installatie van 4.3.3810 update 4 is ook NZBGet 12.0-9 beschikbaar.
bij mij zegt ie 11.0-9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ga eens naar de package manager, en kies dan voor bijwerken (uitgaande dat je synocommunity als source hebt aangegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
MikeyMan schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:06:
Ga eens naar de package manager, en kies dan voor bijwerken (uitgaande dat je synocommunity als source hebt aangegeven).
in de package manager zegt ie 11.0-9, als je dan gaat bijwerken, en hij de package gedownload heeft blijkt het 12.0-9 te zijn

newsserver blijft wel gewoon bewaard, alleen is er nu een nieuwe property om een naam op te geven.

[ Voor 12% gewijzigd door msmilde op 09-01-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:14
msmilde schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 20:15:
[...]

in de package manager zegt ie 11.0-9, als je dan gaat bijwerken, en hij de package gedownload heeft blijkt het 12.0-9 te zijn

newsserver blijft wel gewoon bewaard, alleen is er nu een nieuwe property om een naam op te geven.
en er zit nu ook een par rename optie in. Hij zal dan kijken of er een par2 in de map staat om eventueel rare filenames weer te renamen naar het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:08
Zit nog steeds met het probleem dat couchpotato gerust 300mb+ geheugen vasthoud terwijl het proces niks doet (sleeping)
Ik heb precies hetzelfde hier van 267mb en na een herstart 47 mb, hoe meer ik bij home en wanted klik en op de webportal blijf hoe meer het geheugen blijft oplopen en niet meer afloopt.

Ik heb wel is rond de 80% geheugen gezeten omdat couchpotato meer dan de helft gebruikte voor zichzelf ik zie dan de python service omhoog schieten qua geheugen.

Ik heb dus ook de ds214play.

Is dit een memory bug die we ergens kunnen melden?

[ Voor 8% gewijzigd door Packetguy op 10-01-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
Ik mis in de Couchpotato Server van SynoCommunity ook het uitlezen van IMDB lijsten waaronder de top250, deze staat wel in de laatste versie die ik op mijn laptop heb geinstalleerd maar niet op deze versie, mis jij die ook @Alexji

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is het mogelijk om te switchen van SickBeard naar Sickbeard Custom met behoud van alle instellingen (op een synology).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
hmmm, ik heb zojuist een aantal series toegevoegd aan sickbard, dit doe ik wel vaker...

En nu zit mijn geheugengebruik zo hoog, dat ik sabnzdb niet meer open krijg...

Als ik naar broncontrole ga op de NAS, zie ik op het geheugen een flatline aan de bovenkant ;)

Dan klik ik op proces en zie ik heeeeeeeel veel python processen in slaapmodus staan en 850MB geheugen wegeten...

Het is een DS412+ met 1GB geheugen.
CPU zit op 1 a 2 %

Weet iemand wat ik kan/moet doen?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:22
Tijdje wachten totdat sickbeard van alles series de informatie heeft opgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
job schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:11:
Tijdje wachten totdat sickbeard van alles series de informatie heeft opgehaald?
En wat als ik dit vanochtend al heb toegevoegd en intussen zo''n uur of 6 heb gewacht?
Nog altijd het geheugen helemaal vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Dat is wel heel lang inderdaad :)
Dan zou ik in het package center sickbeard even stoppen, en opnieuw starten.
Lost dat niets op, dan kan je natuurlijk altijd je synology even rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom zie ik webstation niet in mijn package center?
Is deze niet compatible met de 414?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
MikeyMan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:52:
Waarom zie ik webstation niet in mijn package center?
Is deze niet compatible met de 414?
Zit standaard al op je synology geinstalleerd ;)
Even aanzetten in je Control Panel-> Web services!

[ Voor 5% gewijzigd door stimm op 11-01-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, crap... Zat me het ongans te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
job schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:43:
Al gedaan, al twee keer vandaag, zodra hij weer op komt is het geheugen direct weer zo hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Zou ik zonder problemen python opnieuw kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
Ik had sickbeard/nzbget en couchpotato eens uitgeschakeld om te kijken of de HDD's dan wel in hibernate gingen.

Nu krijg ik sickbeard en couchpotato niet meer aan. Ik druk op inschakelen, hij laad even en als ik dan weer kijk staat ie nog steeds uit.

Andere een vergelijkbaar probleem/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
dfrenner schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:05:
Zou ik zonder problemen python opnieuw kunnen installeren?
Als je de python versie van synocommunity draait dan moet je eerst sickbeard en couchpotato verwijderen.
Misschien is dat (sb en cp opnieuw installeren) ook wel handig aangezien wat je ervaart niet normaal is. Ik heb namelijk maar 5 python processen draaien en ze gebruiken vrij weinig geheugen.
Het kan namelijk zijn dat je toch iets geks hebt ingesteld in sickbeard (post-processing verkeerd ingesteld).
darklord007 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 20:06:
Andere een vergelijkbaar probleem/oplossing?
Synology rebooten helpt niet?

[ Voor 14% gewijzigd door job op 11-01-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:14
Ik ben er toch eens mee bezig gegaan om NZBDrone aan de praat te krijgen op de Synology NAS. Probleem er momenteel alleen een debian package die via mono gedraaid dient te worden. Nu is dat niet zo'n probleem maar hij heeft een probleem met de SQL Lite 3 database. Nu was in october nog het probleem dat sqllite niet up to date was voor NZBDrone maar inmiddels is die netjes bijgewerkt op de Synology.

Echter loop ik nog wel steeds tegen dezelfde fout aan en kom ik helaas nog geen stap verder. Ik heb zowel op de sprksrc als op NZBDrone maar een reachte achter gelaten m.b.t de geupdate sqlite, en hopen dat we dit nu wel werkend kunnen krijgen.

ow ja de error ;)
code:
1
2
3
4
[Info] MigrationLogger: *** Migrating data source=/root/.config/NzbDrone/nzbdrone.db;cache size=-10485760;datetimekind=Utc;journal mode=Wal ***
[Fatal] WindowsApp: EPIC FAIL: sqlite3_column_database_name

System.EntryPointNotFoundException: sqlite3_column_database_name

[ Voor 19% gewijzigd door Senaxx op 12-01-2014 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben net begonnen met mijn DS213j, en als ik zo kijk op het web moet de mailserver de rol over kunnen nemen van de Exchange server die ik op een oude laptop heb lopen. Het enige waar ik nu mee vastloop is of de DSM mailserver in staat is om mails uit externe POP3 boxen kan halen (en Gmail etc) en die aan kan bieden via de server. Mijn Exchange server doet dat goed, maar waarom twee apparaten 24/7 aanhebben als een genoeg is (en de Exchange draait op nogal verouderde software, W2k3 en Exch2k3).

Alleen, hoe krijg ik die mailserver nu zover dat die fetchmail gaat doen? Het staat niet in de Package Manager, en als ik zo rondkijk is bijvoorbeeld Zarafa iets dat dit moet kunnen, maar die kan niet op de 213j processor.

Iemand die een duwtje kan geven in de juiste richting? :)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 12-01-2014 04:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
job schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 21:39:

[...]

Synology rebooten helpt niet?
helaas :( raar maar waar: nu gelukkig wel weer :)

[ Voor 12% gewijzigd door darklord007 op 12-01-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
dfrenner schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:49:
hmmm, ik heb zojuist een aantal series toegevoegd aan sickbard, dit doe ik wel vaker...

En nu zit mijn geheugengebruik zo hoog, dat ik sabnzdb niet meer open krijg...

Als ik naar broncontrole ga op de NAS, zie ik op het geheugen een flatline aan de bovenkant ;)

Dan klik ik op proces en zie ik heeeeeeeel veel python processen in slaapmodus staan en 850MB geheugen wegeten...

Het is een DS412+ met 1GB geheugen.
CPU zit op 1 a 2 %

Weet iemand wat ik kan/moet doen?
job schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:43:
Okee wat ik heb gedaan:
Sickbeard gestopt.
Geheugen blijft op 96%

Couchpotato gestopt.
Geheugen blijft op 95%

Sabnzdb gestopt.
Geheugen staat nagenoeg op 0...

Nou probleem lijkt dus echt in Sabnzdb te zitten. Dus even kijken wat ik gisteren allemaal gewijzigd heb:
- Nieuwe usenetserver toegevoegd van mijnusenet.nl
- Deze heb ik op 14 connecties gezet.
- Ik heb in sickbeard allemaal series toegevoegd waar ook een paar grote bij zitten, dus totaal iets van 600GB aan nieuw te downloaden series.

Ik begon met Sab weer aan te zetten en de connecties terug te schroeven en enkel Sab te draaien, dus couch en sickbeard laat ik nog even uitstaan.
Direct vliegt het geheugen weer omhoog, maar dit keer naar 68%. Door de 2 connecties, gaat het downloaden echter erg traag. Dus gisterenavond langzaam maar zeker de connecties opgeschroefd.

Nu zit ik met 2,5MB/s nog altijd op 68% geheugen.
Ik heb toch het idee dat misschien die 600GB aan series tegelijkertijd, iets te veel van het goede was :X

Was zo lekker bezig in sickbeard...
Laat hem nu even een paar dagen downloaden met 2,5MB/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Over naar nzbget dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
dfrenner schreef op zondag 12 januari 2014 @ 09:50:
Nu zit ik met 2,5MB/s nog altijd op 68% geheugen.
Ik heb toch het idee dat misschien die 600GB aan series tegelijkertijd, iets te veel van het goede was :X
Daar heb je je oorzaak al. Sab kan niet goed overweg met grote downloads.
Gewoon nzbget installeren, die kan net zo veel als sab, maar is stukken efficienter met geheugen gebruik en heeft minder van de cpu nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Check, zodra de downloads voltooid zijn gaan we daar maar aan :)
job schreef op zondag 12 januari 2014 @ 10:34:
Daar heb je je oorzaak al. Sab kan niet goed overweg met grote downloads.
Gewoon nzbget installeren, die kan net zo veel als sab, maar is stukken efficienter met geheugen gebruik en heeft minder van de cpu nodig.
Tweede al :P
Ik dacht altijd dat sabnzdb de beste optie was...

Eerst maar even de downloads afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
dfrenner schreef op zondag 12 januari 2014 @ 09:50:
[...]

Laat hem nu even een paar dagen downloaden met 2,5MB/s...
Ach, in 3 dagen ben je er doorheen.... ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 12 januari 2014 @ 03:52:
De packagemaker heeft hier info staan over nieuwere Zarafa versies, en levert daarbij een aantal SPK-links aan, oa ook voor 213j (Armada370). Packages zijn beta, maar werken hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dr. Bean schreef op zondag 12 januari 2014 @ 11:32:
De packagemaker heeft hier info staan over nieuwere Zarafa versies, en levert daarbij een aantal SPK-links aan, oa ook voor 213j (Armada370). Packages zijn beta, maar werken hier prima.
Thanks, ga ik mee aan de slag :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Laatst online: 23:54
Ik heb via Xpenology een 4.2 DSM systeem in elkaar gezet. Het functioneert werkelijk fantastisch. Ik ben nu op zoek naar informatie over OSCAM. Ik heb die via een package geinstalleerd. Ik wil namelijk mijn smartcard delen met de twee mediacentres in mijn netwerk. Ik ben dus niet op zoek naar informatie over cardsharing met de buitenwereld.

Ik krijg alleen de smartgo Smartreader en/of de smartmouse niet herkend. Ik heb beiden. Als ik de Xpenology aan een monitor hang, en ik steek een van beiden in, dan krijg ik te zien dat er een USB device is geconnect op 5-1. Als ik die gegevens goed heb geïnterpreteerd, dan moet ik in devices in de readersettings in OScam dan 005:001 invullen. Wanneer ik restart zie ik dat er geen device wordt gevonden in de log. Ook heb ik geprobeerd: /dev/ttyUSB0 tot en met USB9. In zowel het 005:001 format als de ttyUSB geeft de log bij het opnieuw opstarten aan dat no such device of directory is gevonden.

Iemand hier een suggestie?

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Hallo

Kleine vraag: wil een DS214play kopen en er een downloadkast van maken. Sickbeard, NZBget, en CP zijn de programma's die ik er op wil laten draaien. Zijn daar inmiddels al packages voor ? Lees de ene keer wel en dan weer niet. Ik heb al een 412+ en packages ken ik daar van en zijn makkelijk te installeren. Ben namelijk een noob op gebied van terminal / Boottrap en Putty dus vandaar de vraag...
alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
straydog_50 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:18:
Zijn daar inmiddels al packages voor ?
Ja al enige weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09 13:26
Hier nog een extra duwtje. Link

Hier heb ik het werkend mee gekregen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
straydog_50 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:18:
Hallo

Kleine vraag: wil een DS214play kopen en er een downloadkast van maken. Sickbeard, NZBget, en CP zijn de programma's die ik er op wil laten draaien. Zijn daar inmiddels al packages voor ? Lees de ene keer wel en dan weer niet. Ik heb al een 412+ en packages ken ik daar van en zijn makkelijk te installeren. Ben namelijk een noob op gebied van terminal / Boottrap en Putty dus vandaar de vraag...
alvast bedankt _/-\o_
Ja werkt prima, ik heb nog geen echte problemen gehad met Sabnzbd dus die draai ik nog ipv. nzbget. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
Packetguy schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:31:
Ik mis in de Couchpotato Server van SynoCommunity ook het uitlezen van IMDB lijsten waaronder de top250, deze staat wel in de laatste versie die ik op mijn laptop heb geinstalleerd maar niet op deze versie, mis jij die ook @Alexji
Bij gebrek aan hulp ben ik er zelf uitgekomen.

De standaard CouchPotato server versie welke word aangeboden in de SynoCommunity is een oudere versie van half december welke resource hungry is en sterk veroudert is waardoor hij ook zoekt naar themobiedb.org met een oude api wat dus niet goed werkt.

Ik heb deze oude verwijdert en de CouchPotato Server Custom package geinstalleerd en hier het GIT adres ingevuld van de laatste versie https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer nadat deze is geinstalleerd kon ik bij de CouchPotato Server configuratie pagina alles instellen echter na de herstart kwam deze niet meer terug en gaf de error 500 internal server error.

Nadat ik de service in DSM gedisabled en enabled heb werkt couchpotato perfect met nu dus de laatste versie, ik heb dan ook het idee dat deze veel beter werkt dan de verouderde versie op SynoCommunity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De synocommunity versie moet ook kunnen updaten naar de recentste release.
Toch gek dat sommige (je bent niet de eerste in dit topic) mensen hier tegen aan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
job schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:50:
De synocommunity versie moet ook kunnen updaten naar de recentste release.
Toch gek dat sommige (je bent niet de eerste in dit topic) mensen hier tegen aan lopen.
De SynoCommunity versie update niet naar de laatste versie, hij zegt dat er geen nieuwe update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ja ik snap je probleem :)
Dat is dus niet normaal, en het gekke is dat de meeste mensen daar dus geen problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
Ik heb een issue gevonden op github die hetzelfde probleem beschrijft hij zegt dat na het disablen en enablen van de service het updaten wel werkt.

Ik ga niet nog is CouchPotato opnieuw inrichten maar ben benieuwd of dat het probleem in mijn situatie ook zou oplossen. Of kan ik ze naast elkaar draaien? het zijn tenslotte 2 individuele packages.

https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/142

[ Voor 14% gewijzigd door Packetguy op 13-01-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gizmo-
  • Laatst online: 22:31
Hans C schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:35:
Ik heb via Xpenology een 4.2 DSM systeem in elkaar gezet. Het functioneert werkelijk fantastisch. Ik ben nu op zoek naar informatie over OSCAM. Ik heb die via een package geinstalleerd. Ik wil namelijk mijn smartcard delen met de twee mediacentres in mijn netwerk. Ik ben dus niet op zoek naar informatie over cardsharing met de buitenwereld.

Ik krijg alleen de smartgo Smartreader en/of de smartmouse niet herkend. Ik heb beiden. Als ik de Xpenology aan een monitor hang, en ik steek een van beiden in, dan krijg ik te zien dat er een USB device is geconnect op 5-1. Als ik die gegevens goed heb geïnterpreteerd, dan moet ik in devices in de readersettings in OScam dan 005:001 invullen. Wanneer ik restart zie ik dat er geen device wordt gevonden in de log. Ook heb ik geprobeerd: /dev/ttyUSB0 tot en met USB9. In zowel het 005:001 format als de ttyUSB geeft de log bij het opnieuw opstarten aan dat no such device of directory is gevonden.

Iemand hier een suggestie?
Hier al gekeken, of kwam daar je spk vandaan? Volgens mij heb je die usbserial nog nodig. Geen ervaring mee, gewoon een gok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Even een vraagje. Op een DS214Play heb ik een PlexMediaServer package gedownload van de Plex website en geïnstalleerd. Ik vraag me af hoe ik deze moet updaten zonder dat mijn library helemaal opnieuw geindexeerd moet worden? Moet ik dan een nieuwe package downloaden en "er over heen" installeren? Ik ben bang dat als ik de oude package deïnstalleer dat de library ook weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Packetguy schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:59:
Ik heb een issue gevonden op github die hetzelfde probleem beschrijft hij zegt dat na het disablen en enablen van de service het updaten wel werkt.

Ik ga niet nog is CouchPotato opnieuw inrichten maar ben benieuwd of dat het probleem in mijn situatie ook zou oplossen. Of kan ik ze naast elkaar draaien? het zijn tenslotte 2 individuele packages.

https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/142
Als ze beiden een andere naam hebben kan je ze beiden tegelijk geinstalleerd hebben.
Maar aangezien beiden standaard op dezelfde poort draaien moet je 1 tegelijk draaien, of de eerste die je installeert verhuizen naar een andere poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
Als ze beiden een andere naam hebben kan je ze beiden tegelijk geinstalleerd hebben.
Maar aangezien beiden standaard op dezelfde poort draaien moet je 1 tegelijk draaien, of de eerste die je installeert verhuizen naar een andere poort.
Mijn CouchPotato Server Custom package draait op poort 5053 dit was de standaard instelling en CouchPotato Server draait op 5050 dus ik denk dat het wel goed gaat komen, denk dat ik het nog even ga testen want wil weten of dat het probleem was.

Voor de werking maakt het niks uit neem ik aan omdat ik nu wel via de CouchPotato Server Custom ook gewoon kan updaten toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Laatst online: 21:01
renem schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:10:
Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik heb sinds maart een DS412+. Ik heb daar tot vorige week SabNZBd op gedraaid. Vrijwel direct had ik last van de vreemde karakters in bestandsnamen en kwam er toen achter dat ik dit kon oplossen dmv het chartranslator script.

Echter een paar weken geleden, en ik weet niet precies na welke wijziging het is ontstaan, kan zijn door een DSM update, werkt dit script niet meer. De bestandsnamen waar nu nog een vreemd karakter instaat komt er nu heel vreemd uit te zien. Als de bestandnaam zo hoort te zijn:

2008[CDS][TIP][SM] John Legend & André 3000 - Green Light [4.47].flac

Dan komt deze er zo uit te zien:

2008[CDS][TIP][SM] John Legend & Andrhn Legend & Andr

Ik dacht dat dit probleem met NZBGet wel opgelost zou zijn, maar daar zie ik precies hetzelfde. Ondanks dat ik daar ook het chartrans script heb gebruikt.

Ik heb NZBGet en python beide verwijderd en daarna DSM naar de laatste versie geupdate en toen NZBGet en python beide weer geinstalleerd maar het probleem blijft....
Ik heb de oplossing voor dit probleem ondertussen gevonden. Het ligt aan de nieuwe versie unrar die met beide pakketten wordt geleverd. Daarin zit versie 5.0 en in de vorige versies unrar 3.8.

3.8 Werkt dus wel goed. Je kunt dit oplossen door mbv putty naar /usr/local/sabnzbd/bin/ (voor sabnzbd) of /usr/local/nzbget/bin/ (voor nzbget) te gaan en daar unrar te verwijderen of te hernoemen. De software maakt dan gebruik van de unrar 3.8 versie die standaard met de Synology meegeleverd wordt. Deze kun je vinden in /usr/syno/bin

De python scripts heb je (helaas) nog wel steeds nodig.

Ook het probleem dat sabnzbd of nzbget een gedownload bestand niet uitpakt, terwijl er niet mis is met het archief als je het handmatig uitpakt, is hiermee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Packetguy schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:34:
[...]

Mijn CouchPotato Server Custom package draait op poort 5053 dit was de standaard instelling en CouchPotato Server draait op 5050 dus ik denk dat het wel goed gaat komen, denk dat ik het nog even ga testen want wil weten of dat het probleem was.
Ah, dan is er helemaal geen probleem.
De map waarin ze terechtkomen zijn netjes gedefinieerd in de packages, dus ik voorzie geen probleem.
Voor de werking maakt het niks uit neem ik aan omdat ik nu wel via de CouchPotato Server Custom ook gewoon kan updaten toch ?
Klopt helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
job schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:49:
[...]
Ah, dan is er helemaal geen probleem.
De map waarin ze terechtkomen zijn netjes gedefinieerd in de packages, dus ik voorzie geen probleem.

[...]
Klopt helemaal.
Top bedankt voor je hulp.

Ik ga het binnenkort nog is testen en laat het hier weten, hopelijk heeft iemand er dan wat aan in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Packetguy schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:08:
[...]

Top bedankt voor je hulp.

Ik ga het binnenkort nog is testen en laat het hier weten, hopelijk heeft iemand er dan wat aan in de toekomst.
Bij mij geeft hij 190e1d2c4fb4ce629022fdb50d52e5af354666bf (19-12-2013 21:09:35) aan als versie, en dat is zoals op github te zien wel de laatste versie? (latest commit 190e1d2c4f jkaberg authored 25 days ago)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n35h9Lg.png

En het probleem is hier trouwens nog steeds aanwezig :'(. Wel makkelijk reproduceerbaar, elke keer wanneer ik naar Manage ga (en hij dus mijn bibliotheek van 100+ films gaat laden) schiet het geheugengebruik omhoog, en wordt niet meer vrijgegeven.

[ Voor 17% gewijzigd door Alexji op 13-01-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
Alexji schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:26:
[...]

Bij mij geeft hij 190e1d2c4fb4ce629022fdb50d52e5af354666bf (19-12-2013 21:09:35) aan als versie, en dat is zoals op github te zien wel de laatste versie? (latest commit 190e1d2c4f jkaberg authored 25 days ago)
Ja dat is de laatste versie, het vreemde is dat dat versie nummer ook bij mij stond maar ik had wel degelijk een oude versie draaien, via de GIT heb ik 'echt' de nieuwste kunnen binnenhalen.

Je kan het zien als je naar Automation gaat en kijkt of de pre configured IMDB watchlists erbij staan plus de layout is iets anders bij settings en nog belangrijker je krijgt errors als je in log kijkt die betrekking hebben op themoviedb.

ik had ook jouw datum staan en die staat nu op 9 januari, toch vreemd als je het mij vraagt. heb het vermoeden dat jij ook nog de oude versie draait want de nieuwe draait echt soepeler heb ik het idee.

[ Voor 19% gewijzigd door Packetguy op 13-01-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Packetguy schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:59:
[...]

Ja dat is de laatste versie, het vreemde is dat dat versie nummer ook bij mij stond maar ik had wel degelijk een oude versie draaien, via de GIT heb ik 'echt' de nieuwste kunnen binnenhalen.
Heb nu ook de "Custom" versie draaien met https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer.git als clone-url. Die is inderdaad een stuk anders en draait beter. Gaat iets niet helemaal goed bij SynoCommunity icm de DS214play dan denk ik :). Bedankt voor al het uitzoekwerk in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:20
Alexji schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:48:
[...]

Heb nu ook de "Custom" versie draaien met https://github.com/RuudBurger/CouchPotatoServer.git als clone-url. Die is inderdaad een stuk anders en draait beter. Gaat iets niet helemaal goed bij SynoCommunity icm de DS214play dan denk ik :). Bedankt voor al het uitzoekwerk in ieder geval!
Draai je nu beide naast elkaar om te testen?
Zit met een 112j die ook amper laadt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
[...]

Ja graag gedaan, dat bedoel ik dus er gaat iets niet goed met de standaard CouchPotato Server package, ik denk dat we dit wel even moeten aankaarten bij de synocommunity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
[...]

Volgens mij ligt dat gewoon aan CP zijn updater!
Heb al tijden dat een update gewoon niet lekker loopt en een manual restart nodig is of in ergste geval opnieuw eroverheen installeren omdat het lijkt dat je de laatste versie heb maar dat niet is.
Nu gaat het de laatste paar keer redelijk, althans de vorige update (klopt af op houte plankje), maar wat ik aan eerder genoemde problemen zie is het niks nieuws voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43
Ik heb op mijn DS412+ opnieuw voorzien van CP en sickbeard. Het lijkt alsof de packages het internet niet kunnen bereiken, want ik krijg meldingen in SB als:
CP Server Thread-3 :: Unable to get URL: http://thetvdb.com......
CP Server Thread-4 :: Loading zoneinfo.txt failed. Unable to get URL.....

Ik kan dus niets toevoegen, en in CP werkt het ook niet.
Ik kan ze beide wel benaderen van buitenaf. Ik heb dit met verschillende versies van SB en CP, dus het probleem lijkt ergens aan mijn kant te liggen, hoewel ik niks veranderd heb. IPv6 staat overigens uit, ik heb gelezen dat dit ook problemen kan geven. Firewall staat uit.
Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
schumi2004 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:31:
[...]

Volgens mij ligt dat gewoon aan CP zijn updater!
Heb al tijden dat een update gewoon niet lekker loopt en een manual restart nodig is of in ergste geval opnieuw eroverheen installeren omdat het lijkt dat je de laatste versie heb maar dat niet is.
Nu gaat het de laatste paar keer redelijk, althans de vorige update (klopt af op houte plankje), maar wat ik aan eerder genoemde problemen zie is het niks nieuws voor me.
We gaan erachter komen hoe couchpotato werkt nu ik de komende keren vanuit CouchPotato Server Custom ga updaten.

En hoe installeer jij de package opnieuw erover heen? ik heb vanuit synology alleen een uninstall en install optie staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Packetguy op 13-01-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
Ik zou graag nzbmegasearch https://github.com/pillon...tree/master/NZBmegasearch op mijn Synology DS214play willen installeren, helaas is er echter geen package voor in de SynoCommunity.

Enig idee wat de meest elegante manier is om dit toch werkend te krijgen?

EDIT: Zo te zien is de package momenteel in beta beschikbaar op repo: http://packages.synocommunity.com/?beta=1

Geen idee of dit ook werkt op de ds214play dat ga ik thuis even testen.

[ Voor 43% gewijzigd door Packetguy op 14-01-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 11:43
Ik ben net begonnen met mijn DS213j, en als ik zo kijk op het web moet de mailserver de rol over kunnen nemen van de Exchange server die ik op een oude laptop heb lopen. Het enige waar ik nu mee vastloop is of de DSM mailserver in staat is om mails uit externe POP3 boxen kan halen (en Gmail etc) en die aan kan bieden via de server. Mijn Exchange server doet dat goed, maar waarom twee apparaten 24/7 aanhebben als een genoeg is (en de Exchange draait op nogal verouderde software, W2k3 en Exch2k3).

Alleen, hoe krijg ik die mailserver nu zover dat die fetchmail gaat doen? Het staat niet in de Package Manager, en als ik zo rondkijk is bijvoorbeeld Zarafa iets dat dit moet kunnen, maar die kan niet op de 213j processor.

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik heb zelf de mailserver draaiend op mijn DS212j, maar het heeft me wel veel uitzoekwerk gekost. Als je weet hoe het moet is het in een kwartier gepiept.

Je hebt nodig: de packages mailserver en mailstation (deze laatste heet ook wel Roundcube). Mailstation is een webmailpakket dat je toegang geeft tot een aantal instellingen in mailstation, je hebt het alleen nodig voor het instellen van de diverse mailboxen. Zarafa is niet noodzakelijk.

Alhoewel Mailstation primair gericht is op het ondersteunen van een eigen domein werkt het ook prima met uitsluitend pop3-mailboxen :).

Wat te doen:
1. Installeer beide packages.
2. Zorg dat de diverse poorten in je router doorverwijzen naar je synology.
3. optioneel: stel een DDNS in (bv via synology), zodat je mailstation ook van buiten je eigen netwerk beschikbaar is. Dit geeft de mogelijkheid om je mail ook op te halen als je niet thuis bent.
4. Zorg ervoor dat je een user (minimaal 1) hebt aangemaakt die je toegang wilt geven tot de mail.
4. Start Mailserver.
Schakel in het tabblad pop / Imap de pop3 in.
Stel een smtp-server in. Deze gaat overigens niets doen, maar bij mij werkte het anders niet. Zal iets van doen hebben met de verwachting dat je een eigen domein hebt. Geef als accounttype "lokale gebruikers" op. Ik heb de DDNS ingesteld als domeinnaam.
5. Start Mailstation. Je ziet dat deze nu plots roundcube heet.
Log in met de user die je wilt gebruiken voor de mail.
Ga nu rechtsboven naar "instellingen".
Optioneel: er is één inbox beschikbaar per user. Indien je voor deze user meerdere pop-adressen wilt laten binnenkomen, en deze toch gescheiden wilt houden, kan het handig zijn om per popadres een map aan te maken in de inbox. Dit moet je van tevoren regelen. Als je dit wilt ga dan naar de optie "mappen" en maak een map aan in de inbox.
Ga vervolgens naar het tabblad "pop3".
Links onderin zie je een "+". Daarmee maak je een nieuwe pop3 aan. Volg de vragen. Boij de smtp-server moet je een nieuwe server aanmaken, hij komt standaard met de server aan die je zojuist in mailstation hebt aangemaakt. Dat is een dummy, dus die werkt niet. Zelf maak ik gebruik van de smtp-server van mijn internetprovider. Deze smtp-server nu als standaard aanwijzen.
Doe dit voor iedere pop3 die je wilt instellen.
6. De basis is nu klaar!
Je mail komt binnen op de mailserver. Met Mailstation kun je er bij. Maar mooier (vind ik) is gebruik maken van een fatsoenlijk mailpakket als Thunderbird.
Stel op iedere pc waar je de mail wilt hebben in bv Thunderbird een nieuw imap-mailaccount in met de user die je gebruikt hebt om mailstation in te stellen (NB: standaard zal je mailpakket als user je mailadres gebruiken, maar je moet hier de user en ww van mailstation gebruiken!). Dit mailaccount moet je vervolgens handmatig instellen, anders vind hij niet welke server hij moet gebruiken. Als je gebruik maakt van de DDNS die je mogelijk hebt aangemaakt in stap 3, dan kun je ook onderweg via internet je mail ophalen en versturen via je synology!

Ik hoop dat je er zo uitkomt. Misschien ben ik hier of daar iets vergeten, dan wil ik graag deze handleiding aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zijn er al veel mensen welke Plex werkend hebben op de DS214Play? Ik heb het package geinstalleerd voor de DS214Play vanaf het plex forum en de Plex is nu geinstalleerd. Echter wanneer ik folders wil toevoegen aan mijn library dan gaat dit niet. Ik voeg /volume1/video toe en /volume2/series (2 hd's niet in raid) maar na save voegt hij deze niet toe. Er gebeurt niets en ik blijf gewoon op mappen toevoegen staan. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxit
  • Niet online
Sinds gisteren is HTPC-Manager ook beschikbaar via de SynoCommunity package source. http://www.synocommunity.com/packages#htpcmanager

Zie htpc.io voor meer info over het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als ik je link volg zie ik twee packages met bijna dezelfde naam en exact dezelfde omschrijving;
HTPC manager en HTPC-manager. Enig idee of dit twee versies van hetzelfde pakket zijn die onderhouden worden door verschillende personen oid? Zo ja welke wordt beter bijgehouden?

Als ik met de Package manager op mijn DS114 kijk zie ik alleen HTPC-manager, dus misschien zijn het inderdaad twee versies die niet voor elke DS geschikt/beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxit
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:15:
Als ik je link volg zie ik twee packages met bijna dezelfde naam en exact dezelfde omschrijving;
HTPC manager en HTPC-manager. Enig idee of dit twee versies van hetzelfde pakket zijn die onderhouden worden door verschillende personen oid? Zo ja welke wordt beter bijgehouden?

Als ik met de Package manager op mijn DS114 kijk zie ik alleen HTPC-manager, dus misschien zijn het inderdaad twee versies die niet voor elke DS geschikt/beschikbaar zijn?
Ja dat wordt nog gefixeerd op de website, kwam door een package rename. Die van 20140115-1 is de goede, maar in principe zijn ze beide gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of er al een Plex package is gemaakt of hoe deze werkend te krijgen op de nieuwe DS114?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:06:
Kan iemand mij vertellen of er al een Plex package is gemaakt of hoe deze werkend te krijgen op de nieuwe DS114?
Er is nog geen package voor de DS114, en ik verwacht eigenlijk ook niet dat die komt als ik dit lees.

Volgens mij werkt plex server alleen op DS-en met een intel processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

gwystyl schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:15:
[...]

Volgens mij werkt plex server alleen op DS-en met een intel processor?
Nee, voor de DS413 is er ook een officiële PMS app, en die heeft een Freescale MPC processor.

Het is een kwestie van wachten totdat PMS gecompileerd is voor de CPU en uiteraard getest.

Zie de lijst met NASjes :

https://docs.google.com/s...SlVReVZhNVBLZ0JxSmc#gid=0

[ Voor 14% gewijzigd door Xymox op 15-01-2014 16:27 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 08:56
Hoe lang kan een postprocess voor een heel seizoen (rond de 70 GB) duren? Hij is nu al 12 uur bezig met checken van de pars e.d. Ik maak gebruik van NZBget op een ds214.

[ Voor 13% gewijzigd door Pirate-Bozz op 16-01-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Pirate-Bozz schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:51:
Hoe lang kan een postprocess voor een heel seizoen (rond de 70 GB) duren? Hij is nu al 12 uur bezig met checken van de pars e.d. Ik maak gebruik van NZBget op een ds214.
Bij mij duurt een film van de rond de 25GB soms ook zo'n 6-7 uur. Sommige gaan hartstikke snel, andere tergend langzaam..... geen idee why 8)7

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Volgens mij is dat (o.a.) afhankelijk of hij de quick crc check kan doen, of een volledige par2 check.
En als het verschillende rar-sets zijn (Iedere aflevering los in een RAR) in een groot RAR archief, dan duurt het nog langer :X

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 15-09 11:45
Ik heb zojuist voor een collega NZBget 12 geinstallerd op een DS109j (oud modelletje). Nu heb ik alles draaien en een download gestart. Deze komt niet boven de 1350 KB/s uit (50 Mbit glasvezelverbinding). Opzich is dat nog niet direct het probleem. Ik zie nu dat aangeeft 5 uur nodig te hebben om een Xvid film van 700 MB te repareren.
Wanneer ik kijk bij de resources, dan gebruikt hij maar 7,5% CPU en een andere proces gebruikt ook zoiets. Ik dacht dat hij dan toch wel op 90% zou moeten zitten. Maar geen enkel proces steekt boven de 7,5% uit.

Een andere test (film van 700 MB) kwam zonder beschadigingen binnen, maar uitpakken geeft hij aan dat hij 2 uur werk heeft. Dus in het ergste geval is hij 7 uur bezig om 1 Xvid te download en uit te pakken inclusief repareren.

[ Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 16-01-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetguy
Heb nu een tijdje couchpotato draaien maar heb nog steeds wel wat memory issue's.

Kom nu momenteel met mijn python service met couchpotato rond de 80mb voor sickbeard 112MB en 47mb voor sabnzbd wat ervoor zorgt dat ik op 60% geheugen gebruik zit in totaal met wat kleinere dingen erbij.

Toch storend om al zoveel geheugen te gebruiken voor maar 3 standaard python services, als ik de gewone DS214 had gekocht had ik het dus niet eens gered.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/vmy9u0.png

[ Voor 9% gewijzigd door Packetguy op 16-01-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Even een vraagje, gisteren heb ik een GIT commit gedaan van PlexConnect. Daarin werd geexperimenteerd met ondertiteling. Echter werkt de ondertiteling nu niet meer dus wil ik graag terug naar een versie daarvoor.

Als ik via GIT een revert wil doen naar een oudere commit is dan dit voldoende? Iemand die dit weet? :)

code:
1
git revert 76bbae9642a16a6952d7797482a7996dba44d675

https://github.com/iBaa/P...952d7797482a7996dba44d675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Precies hetzelfde issue heb ik nou ook.
Heb een DS212J en mijn downloadsnelheid komt uit op zo'n 1650 KB/s (70 Mbit) terwijl op de PC 5 maal zo snel gaat. En tijdens downloaden is er bijna niets anders meer de doen met de NAS. M'n muziekverzameling staat er ook op maar tegelijk downloaden en muziek luisteren is er niet bij.
Binnetie schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:00:
Ik heb zojuist voor een collega NZBget 12 geinstallerd op een DS109j (oud modelletje). Nu heb ik alles draaien en een download gestart. Deze komt niet boven de 1350 KB/s uit (50 Mbit glasvezelverbinding). Opzich is dat nog niet direct het probleem. Ik zie nu dat aangeeft 5 uur nodig te hebben om een Xvid film van 700 MB te repareren.
Wanneer ik kijk bij de resources, dan gebruikt hij maar 7,5% CPU en een andere proces gebruikt ook zoiets. Ik dacht dat hij dan toch wel op 90% zou moeten zitten. Maar geen enkel proces steekt boven de 7,5% uit.

Een andere test (film van 700 MB) kwam zonder beschadigingen binnen, maar uitpakken geeft hij aan dat hij 2 uur werk heeft. Dus in het ergste geval is hij 7 uur bezig om 1 Xvid te download en uit te pakken inclusief repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De snelheid is bij mij gelijk gebleven, mar het uitpakprobleem lijkt te zijn opgelost.
Op het moment dat ik via Broncontrole kijk dan zakt alles in. Maar sluit ik het scherm af dan gaat het extracten veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
We willen Cloudstation zakelijk gaan inzetten. Ik vraag me alleen af hoe het werkt met grote hoeveelheden data.
We hebben een aantal mappen die algemeen beschikbaar zijn. De Synology nemen we op in onze Active Directory, zodat medewerkers automatisch de mappen zichtbaar krijgen waar de rechten op hebben. Maar de algemene mappen hebben ongeveer 20GB aan data (los van de specifieke mappen waar bepaalde gebruikers rechten op hebben). Gaat Cloudstation deze data nu overal lokaal opslaan? Met andere woorden als er 20GB aan data klaar staat voor 50 gebruikers dan zal er 1 TB gesynced moeten worden?

Ik ken een tool Rushfiles wat we in het verleden eens getest hebben en deze maakt een index aan van de bestanden. Je ziet ze gewoon in de verkenner maar zijn allemaal 1Kb groot. Zodra je dubbelklikt op het bestand dan wordt deze snel gedownload. Is dit ook mogelijk met Cloudstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:06
Binnetie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:27:
Gaat Cloudstation deze data nu overal lokaal opslaan? Met andere woorden als er 20GB aan data klaar staat voor 50 gebruikers dan zal er 1 TB gesynced moeten worden?
Ja. Maar dat is eenmalig natuurlijk. Al ben je idd de ruimte op de clients wel kwijt.
Anders zou je met netwerklocaties moeten werken en zelf een backup moeten regelen.
Binnetie schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:27:
Zodra je dubbelklikt op het bestand dan wordt deze snel gedownload. Is dit ook mogelijk met Cloudstation?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:23
Misschien gerelateerd aan de snelheidsproblemen hierboven, ook al is de mijne minder oud ;) , maar ik heb vorige week een DS414 gekocht, maar met zowel NZBGet v12 als met Sabnzdb kom ik niet boven de 4.5MB/s terwijl hij wel de 7MB/s zou moeten kunnen halen lijkt me. Ik zie posts van mensen met oudere modellen waar dit wel bij lukt iig. Geheugen en CPU zijn beide niet boven de 10%.

Als hij niet sneller kan, prima, maar iedereen zegt dat NZBGet sneller en beter is dan Sabnzbd, terwijl de snelheid in Sabnzbd juist constanter lijkt te zijn.
Zijn er nog instellingen waar ik naar kan kijken/mee spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb je je aantallen verbindingen goed ingesteld? Wat haal je met diezelfde nieuwsserver met je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:23
Ik ben er achter, maak normaal gebruik van een newsserver met IPv6, maar omdat ik nog moet uitzoeken hoe ik dat op de Syno krijg had ik een trail aangemaakt bij tweaknews.

Niet op mn pc geprobeerd omdat die is ingesteld op IPv6, dus daar kon ik probleemloos downloaden. Net maar geprobeerd op mn pc en wat schetst mijn verbazing; ze adverteren wel met onbeperkt tot 100Mbit, maar ook op mn PC trek ik de 60 niet vol. Zelfde snelheid als op de Syno. Dus het ligt niet aan de Syno maar aan de server.

Bedankt voor het wijzen in de goede richting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 17:30
LearnDriver schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:59:
Misschien gerelateerd aan de snelheidsproblemen hierboven, ook al is de mijne minder oud ;) , maar ik heb vorige week een DS414 gekocht, maar met zowel NZBGet v12 als met Sabnzdb kom ik niet boven de 4.5MB/s terwijl hij wel de 7MB/s zou moeten kunnen halen lijkt me. Ik zie posts van mensen met oudere modellen waar dit wel bij lukt iig. Geheugen en CPU zijn beide niet boven de 10%.

Als hij niet sneller kan, prima, maar iedereen zegt dat NZBGet sneller en beter is dan Sabnzbd, terwijl de snelheid in Sabnzbd juist constanter lijkt te zijn.
Zijn er nog instellingen waar ik naar kan kijken/mee spelen?
Ik had nzbget ook eens geïnstalleerd omdat iedereen lag te roepen dat die sneller en beter zou zijn als sabnzb.

Wel ik merk daar niks van, integendeel daar ik bij sab 4,5 mb haalde haal ik met nzbget amper 3,7 mb (40 mbit lijn), en dit allemaal met exact zelfde instellingen allemaal.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Voor mijn ouders ook een DS214 geïnstalleerd. Zij hebben een 60 mbit verbinding maar krijgen nzbget ook niet hoger dan 4,5 MB/sec. Ik heb gisteren ook nog wat geprobeerd met de Download Station, maar daar zit ik constant tussen 6,9 en 8,2 MB per seconde (wat theoretisch dus niet eens zou kunnen met 60 mbit, Ziggo).

Ik heb alle packages dan ook verwijderd nu van nzbget, couchpotato en dergelijke. Gewoon Spotnet weer op de laptop, de nzb vanuit spotnet opslaan in de nzb map op de NAS en downloadstation herkent gelijk de NZB en begint te downloaden en pakt alles in de Films map uit en verwijderd daarna automatisch de rar bestanden. Vond dit voor mijn ouders toch het makkelijkst, aangezien ze spotnet toch al gewend waren.
Enige nadeel is nog dat de par2 bestanden NIET automatisch verwijderd worden. Maar die haal ik wel 1 keer per maand leeg vanuit mijn huis.

De standaard download station heeft mij wat dat betreft wel positief verrast qua mogelijkheden.

[ Voor 5% gewijzigd door yorroy op 21-01-2014 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Voor mensen met een Samsung TV die de DS Video app al willen proberen. Er staat een (Beta) versie op de servers van Synology. De Samsung TV moet hiervoor wel in developer mode staan:

Klik

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rvnieuwh schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:12:
Precies hetzelfde issue heb ik nou ook.
Heb een DS212J en mijn downloadsnelheid komt uit op zo'n 1650 KB/s (70 Mbit) terwijl op de PC 5 maal zo snel gaat. En tijdens downloaden is er bijna niets anders meer de doen met de NAS. M'n muziekverzameling staat er ook op maar tegelijk downloaden en muziek luisteren is er niet bij.

[...]
De "J" versie's zijn geen snelheidmonsters.
Het onderliggende Python neemt heel veel resource in beslag ( de 128MB is net niet genoeg )
Wat scheelt is de taken verdelen,filegrootteinstellen, diskcache, pauzeer de downloading als je uitpakt, en controleer de leeftijd van de nzb / bestanden.
oude nzb's bevatten vaak bestanden die in de retentie staan op de newsserver.

Deze oude files moeten eerst uit de database gehaald worden, voor je de daadwerkelijk kan downloaden.
Dit ooit eens getest, een oude nzb met files van 2 jaar gemaakt, de download was rond de 1mbit
de gemaakte nzb NA mijn download naar een ander gestuurd, en hem laten donloaden.
De download was de volle snelheid van de server ( de file was in cache gezet )

Allemaal factoren die een rol spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 11:40
Hallo allemaal,

Ik heb wat rond gezocht op het internet maar ik kan mijn antwoord nergens duidelijk vinden.
Misschien weten jullie mij duidelijkheid te geven.

Is er al een bootstrap beschikbaar voor een DS214+?
Ik wil namelijk graag Spotweb gaan draaien.

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Dit is het verkeerde topic.
Deze hoort, zoals je al gedaan hebt (crosspost: JustinoFTW) in [Synology] Vraag en antwoord

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 11:40
DukeBox schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:50:
^ Dit is het verkeerde topic.
Deze hoort, zoals je al gedaan hebt (crosspost: JustinoFTW) in [Synology] Vraag en antwoord
Excuses. Ik dacht, aangezien het ook een package is, dat het hier gevraagd moest worden.
Ik zal het daar verder afwachten.

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 23:48

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalfbloedNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 17:12
Iemand een Idee??

Ik heb een DS112J.

Ik probeer nu zowel automatisch als handmatig surveillance op mn Nas te zetten, maar krijg steeds de foutmelding "Surveillance Station: kan het pakket niet installeren."

Ik heb ook al geprobeerd om het te installeren via mn pc gebruik makend van de .spk, maar ook daar dezelfde melding. Iemand een Idee of de zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verleidelijk, maar ik wacht even een paar dagen de ervaringen af voor ik hem er op ga zetten. Wil zeker weten dat ik geen gebroken pakketjes krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

HalfbloedNL schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:11:
Iemand een Idee??

Ik heb een DS112J.

Ik probeer nu zowel automatisch als handmatig surveillance op mn Nas te zetten, maar krijg steeds de foutmelding "Surveillance Station: kan het pakket niet installeren."

Ik heb ook al geprobeerd om het te installeren via mn pc gebruik makend van de .spk, maar ook daar dezelfde melding. Iemand een Idee of de zelfde ervaring?
DS112J is ondersteund door Surveillance Station. (het kan niet op elke DS draaien, weet even niet meer om welke types het ging).
Is je DSM versie 4.0 of hoger? Al gekeken of er voldoende vrije diskruimte is?

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20

rally

Deyterra Consultancy

Ik had het op de FP ook al gevraagd, maar iemand die 5.0 al test en ook kan bevestigen of Sickbeard, Couchpotato en Plex blijven werken?

Als ik dat wil testen moet ik upgraden en als het niet blijkt te werken kan ik niet downgraden :P

http://www.deyterra.com

Pagina: 1 ... 16 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.