Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Voor de liefhebber de twee opengewerkte plaatjes in hogere resolutie (klikkerdeklik voor full-size):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b8bR4Q3l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ibLxjRSl.jpg

ImgUr heeft er zo te zien wat extra compressie overheen gegooid, maar goed. De originelen kun je via Google Image Search terugvinden indien nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45
Doet hij het wel als je hem in de lader legt (lees: is de led niet busted)? Bij mij werkt hij zonder problemen in ieder geval, niks aan de settings gedaan behalve whatsapp led naar groen gezet.
De led werkt wel als ik hem aan de lader zet (rood) en als hij vol is (groen).
Heb verder ook niet aan de instellingen gezeten alleen gezocht of die er waren.
Bij whatsapp wel de kleur op groen gezet.

Ik ga die app lightflow eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik volg dit topic al een tijdje en ben sinds vrijdagmiddag ook in bezit van deze mooie telefoon. Alleen ben ik tegen een paar problemen aangelopen en ik vroeg mij af of meerdere mensen hier last van hebben.

1. Vanaf zaterdagmiddag start mijn toestel regelmatig vanuit het niets opnieuw op. Zowel als ik met mijn telefoon aan het spelen ben en als hij ligt te slapen.

2. Gisteravond speelde ik even met de camera en het bovenste gedeelte van het toestel (voor- en achterkant) werd wel erg warm..

Verder wil ik graag wat software van de telefoon verwijderen maar zie nergens de optie om McAfee Security te verwijderen. Deze zuipt veel van mijn accu en 7 dagen trail vind ik nogal waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:29:
Hallo,

Ik volg het forum al een paar weken over de Xperia Z en ben sinds vrijdagmiddag ook in bezit van deze mooie telefoon. Alleen ben ik tegen een paar problemen aangelopen en ik vroeg mij af of meerdere mensen hier last van hebben.

1. Vanaf zaterdagmiddag start mijn toestel regelmatig vanuit het niets opnieuw op. Zowel als ik met mijn telefoon aan het spelen ben en als hij ligt te slapen.

2. Gisteravond speelde ik even met de camera en het bovenste gedeelte van het toestel (voor- en achterkant) werd wel erg warm..

Verder wil ik graag wat software van de telefoon verwijderen maar zie nergens de optie om McAfee Security te verwijderen. Deze zuipt veel van mijn accu en 7 dagen trail vind ik nogal waardeloos.
1. Heb ik nog niet eerder gehoord. Heb je geüpdatet via PC Companion? Daar schijnen wat problemen mee te zijn.

2. Dit is normaal inderdaad, de chip wordt redelijk warm.

3. McAfee kan je gewoon verwijderen. Instellingen -> Apps -> Alles (twee naar rechts vegen) -> McAfee -> Verwijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:29:
Hallo,

Ik volg dit topic al een tijdje en ben sinds vrijdagmiddag ook in bezit van deze mooie telefoon. Alleen ben ik tegen een paar problemen aangelopen en ik vroeg mij af of meerdere mensen hier last van hebben.

In de paar dagen dat ik het toestel heb gehad is jou eerste probleem niet bij mij voorgekomen, niet 1 keer zelfs. Als hij dit echt vaker doet en-of heeft gedaan dan adviseer ik een factory-reset te doen. Gewoon terug zetten via instellingen - resetten (als ik me niet vergis).

Ik meen mij te herinneren dat het verwijderen van McAfee prima mogelijk was. Ik had een t-mobile branded toestel en deze had allerlij crap erop staan waarvan ik vrijwel alles verwijderd heb gekregen. Ik zou dus een reset doen (fabriekinstellingen terugzetten) en dan eens opnieuw beginnen met optimizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
bij mij werken de notoficatie leds ook niet, zowel in stamina als in de gewone stand. Staan wel beide aangecinkt in whatsapp en email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
diver99 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:36:
bij mij werken de notoficatie leds ook niet, zowel in stamina als in de gewone stand. Staan wel beide aangecinkt in whatsapp en email
Bedankt voor de info. :?

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik heb de telefoon in het echt gezien, en zo een 2 uren mee gespeeld... En wat worden de kijkhoeken van het scherm toch ongelooflijk overdreven... Het scherm is een stuk beter dan de Xperia S/T en de BB 9900 in kijkhoeken, en ik heb in de 2 jaren dat ik zwaar aan de iphone 4 en de BB9900 gezeten heb geen last gehad in de verschil van kijkhoeken.

In effectief gebruik ga je het nooit merken, ja je zult het zien, maar daar blijft het ook bij.. Neem bijvoorbeeld de brakke software van Samsung, en de matige bouwkwaliteit van de gemiddelde high end android telefoon van het moment, dat zijn zaken die je inderdaad daadwerkelijk zal gaan merken... het scherm is bizar mooi van voren, en tijdens het gebruik ben ik er zwaar onder de indruk van.

Alsnog zal ik deze telefoon overslaan, ik ben afgeschrikt door de matige accuduur, dat viel me tijdens het proberen van de telefoon ook behoorlijk op (accu ging behoorlijk snel achteruit met internetten...). Als Sony in staat is om aan de hand van software matige updates de accuduur te verbeteren dan zou ik nog eens de stap kunnen maken. Ik reken er in principe maar niet op en blijf gewoon bij mijn trouwe bb voor de komende maanden. Misschien word de opvolger wel iets voor mij, of als de prijs van de Xperia Z aanzienlijk gezakt zou zijn... Want de bouw kwaliteit, waterdicht zijn en het mooie uiterlijk is echt heel uniek voor mij in de android wereld. Eerste keer dat ik een android telefoon op uiterlijk echt prachtig vind...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
Zat net trouwens naar de telefoon te kijken en zie aan de onderkant rechts een gaatje zitten (niet die waar je een koord aan kan maken maar er naast).

Iemand enig idee waar dat voor is? Reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige waar de powerbutton erg.... Los zit? Ik kan hem namelijk gewoon op en neer bewegen in dat cirkeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:56:
Ben ik de enige waar de powerbutton erg.... Los zit? Ik kan hem namelijk gewoon op en neer bewegen in dat cirkeltje.
Dat viel mij vanochtend ook al op! Heb een dummy beet gehad en daar was dat overigens ook zo. Toch ben ik ook wel benieuwd of anderen dat ook hebben. Heeft het iets met waterdichtheid te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlemert schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:55:
Zat net trouwens naar de telefoon te kijken en zie aan de onderkant rechts een gaatje zitten (niet die waar je een koord aan kan maken maar er naast).

Iemand enig idee waar dat voor is? Reset?
Het zou de luchttoevoer/afvoer voor de speaker kunnen zijn, of een extra microfoontje wat achtergrond geluid opvangt en wegfiltert. Verder geen ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
pprs schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:57:
[...]

Dat viel mij vanochtend ook al op! Heb een dummy beet gehad en daar was dat overigens ook zo. Toch ben ik ook wel benieuwd of anderen dat ook hebben. Heeft het iets met waterdichtheid te maken?
Precies hetzelfde bij mij, zou me er geen zorgen over maken. Vind die knop trouwens echt extreem fijn werken, had verwacht dat hij wat meer 'aanwezig' zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:56:
Dat komt omdat er waarschijnlijk iets van een rubbere o-ring inzit om hem waterdicht te maken.

Overigens doet de het notificatie ledje het in stamina mode niet maar in gewone modus bij mij wel. Ik denk dat je hier gewoon ergens iets voor moet aanvinken. Ik ga eens op onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:23
Heb de Z net ook even geprobeerd in de winkel, en idd wat een zwaar overdreven gedoe met die kijkhoeken, prachtig scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
B-Art schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:16:
Heb de Z net ook even geprobeerd in de winkel, en idd wat een zwaar overdreven gedoe met die kijkhoeken, prachtig scherm!
|:(
Precies ! echt vreemd dat men een lcd zo zwaar beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

johnhere schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:19:
[...]

Best logisch, het is waar je mee werkt, het is het speerpunt van een apparaat van €600,-, een beetje kritisch zijn kan geen kwaad. Ja, de kijkhoek is minder dan bij andere topmodellen, ja de contrastratio is minder. Echter wegen de andere punten voor mij zwaarder, zoals ontwerp, resolutie, cpu+gpu, 2GB RAM, waterdicht, Sony UI.

/edit
Eerste twee laadcycli, meer details en screenshots in de review (het forum houdt niet van Imageshack Thumbnails): productreview: Sony Xperia Z Zwart review door ormagon

Cyclus 2: Accutijd: 19h 41m | Schermtijd: 4h 02m | Wi-fi 01h 04m
Activiteiten: Album | Camera | Whatsapp | Browser | Installaties

Cyclus 1: Accutijd: 18h 28m | Schermtijd: 3h 53m | Wi-fi: 17h 32m
Activiteiten: Browser | Camera | Whatsapp | Youtube | Facebook | Installaties

[ Voor 97% gewijzigd door ormagon op 03-03-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Maar dat hij slecht wordt onder een hoek van 10 graden is gewoon klinkklare onzin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik vind dat het nogal afhangt van de kleuren die weergegeven worden. Bij donkere kleuren vind ik het minder storend dan als je bijvoorbeeld op het Tweakers forum zit met veel lichte kleuren. Het witte van de achtergrond wordt een beetje gelig. Maar dan is dan wel in een zeer schuine hoek.
Als je van een Xperia S komt dan weet je ongeveer wat te verwachten. Het scherm van de Z is recht van voor gezien wel zo scherp dat het soms net lijkt alsof het gedrukt is :)

[ Voor 37% gewijzigd door SToRM666 op 03-03-2013 14:53 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
johnhere schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:19:
[...]

Is helemaal niet vreemd als jij 600.- neergelegd mag je ook verwachten dat je en top toestel koopt, en deze mag je dan zwaar beoordelen. anders koop ik wel een samsung voor 300.- dan heb ik de verwachting ook niet
scherm is gewoon slecht. en met opmerkingen van als je recht op kijkt is er niets aan hand jajaja hetzelfde met de iPhone 4-antenneprobleem dan hou je die anders vast of gebruik een hoesje!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
ormagon schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:22:
[...]

Best logisch, het is waar je mee werkt, het is het speerpunt van een apparaat van €600,-, een beetje kritisch zijn kan geen kwaad. Ja, de kijkhoek is minder dan bij andere topmodellen, ja de contrastratio is minder. Echter wegen de andere punten voor mij zwaarder, zoals ontwerp, resolutie, cpu+gpu, 2GB RAM, waterdicht, Sony UI.

/edit
Eerste twee laadcycli, meer details en screenshots in de review (het forum houdt niet van Imageshack Thumbnails): productreview: Sony Xperia Z Zwart review door ormagon

Cyclus 2: Accutijd: 19h 41m | Schermtijd: 4h 02m | Wi-fi 01h 04m
Activiteiten: Album | Camera | Whatsapp | Browser | Installaties

Cyclus 1: Accutijd: 18h 28m | Schermtijd: 3h 53m | Wi-fi: 17h 32m
Activiteiten: Browser | Camera | Whatsapp | Youtube | Facebook | Installaties
Vind deze tijden zeer acceptabel! Op hoeveel procent helderheid had je het scherm staan?

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

frankK800i schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:08:
[...]

Vind deze tijden zeer acceptabel! Op hoeveel procent helderheid had je het scherm staan?
Helderheid maximaal met 'Aanpassen aan lichtomstandigheden' aangevinkt. Ik merk vooral dat de Stamina modus beter wordt. Afgelopen nacht is die 0% verloren in 6 uur tijd :D.

[ Voor 15% gewijzigd door ormagon op 03-03-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:07:
[...]

Is helemaal niet vreemd als jij 600.- neergelegd mag je ook verwachten dat je en top toestel koopt, en deze mag je dan zwaar beoordelen. anders koop ik wel een samsung voor 300.- dan heb ik de verwachting ook niet
scherm is gewoon slecht. en met opmerkingen van als je recht op kijkt is er niets aan hand jajaja hetzelfde met de iPhone 4-antenneprobleem dan hou je die anders vast of gebruik een hoesje!!!
Het is dan ook uw eigen fout als je de kijkhoeken van amoled verwacht bij een lcd scherm. De antenne problemen van de iphone 4 zijn in mijn ogen dan ook een veel groter probleem dan de kijkhoeken van de xperia z. Als je schuin kijkt naar de xperia z zullen de kleuren wat vervagen. Het is niet dat je je gsm anders moet gebruiken, want iedereen kijkt frontaal op het scherm tijdens gebruik. In tegenstelling tot bij de iphone waar je niet anders kon dan de gsm vasthouden en bijgevolg een oplossing moest vinden.
Vreemd toch dat veel gebruikers vinden dat het scherm er heel goed uitziet. En telkens als er geklaag over de kijkhoeken is, komt dat vaak van samsung gebruikers. Er bestaat nu eenmaal geen display dat op elk vlak het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:07:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Anders vasthouden is het veranderen van je gewoonte en maakt het gebruik onhandig. Recht van voren naar je mobiel kijken is wat je altijd doet. En het is niet alsof het dramatisch wordt als je er een beetje schuin op kijkt. Het wordt pas slechter bij 150 graden en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
ormagon schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:23:
[...]

Helderheid maximaal met 'Aanpassen aan lichtomstandigheden' aangevinkt.
Ik heb aanpassen aan lichtomstandigheden uitgevinkt.

(de donkerblauwe lijn onder de grafiek geeft schermtijd weer, bijna constant aan geweest)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L3ddq4Cl.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CpmRCSUl.png

[ Voor 23% gewijzigd door bleu op 03-03-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
ormagon schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:29:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Anders vasthouden is het veranderen van je gewoonte en maakt het gebruik onhandig. Recht van voren naar je mobiel kijken is wat je altijd doet. En het is niet alsof het dramatisch wordt als je er een beetje schuin op kijkt. Het wordt pas slechter bij 150 graden en meer.
Ik zie bij een hoek van 10-20 graden ook al wel een vervaging, maar volgens mij zit dat in de screenprotector die erop zit. Is vrij minimaal, en blijft inderdaad dan exact hetzelfde totdat je bij een grote hoek aankomt, 150 graden kan kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

bleu schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:32:
[...]

Ik aanpassen aan lichtomstandigheden uitgevinkt.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren?
Wow, dat is best een groot verschil! Kijk mijn screenshots: Klikkerdeklik
Ik heb niet veel video gekeken, maar zit wel heel veel te browsen, foto's te maken, in instellingen te pielen en door het album te klikken. Ik zal hem is helemaal leeg spelen op video...
Vlemert schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:33:
[...]

Ik zie bij een hoek van 10-20 graden ook al wel een vervaging, maar volgens mij zit dat in de screenprotector die erop zit. Is vrij minimaal, en blijft inderdaad dan exact hetzelfde totdat je bij een grote hoek aankomt, 150 graden kan kloppen.
Kijkhoek recht op het scherm is 90 graden he. Maar dat kan wel kloppen, had met screenprotector erop ook het idee een mindere kijkhoek te hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door ormagon op 03-03-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Laatst online: 12-09 10:49
Ik haal na 3 laadcycli nu wel 4,5-5,5 uur schermtijd met helderheid minimaal. Dit is voor mij fel genoeg en dan is het contrast ook stuk mooier. Alleen buiten doe ik de schermhelderheid omhoog. Ik vindt de batterijduur zeer acceptabel zeker door de super zuinige standby (zelfs zonder staminamode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Infinity88 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:28:
[...]

Het is dan ook uw eigen fout als je de kijkhoeken van amoled verwacht bij een lcd scherm. De antenne problemen van de iphone 4 zijn in mijn ogen dan ook een veel groter probleem dan de kijkhoeken van de xperia z. Als je schuin kijkt naar de xperia z zullen de kleuren wat vervagen. Het is niet dat je je gsm anders moet gebruiken, want iedereen kijkt frontaal op het scherm tijdens gebruik. In tegenstelling tot bij de iphone waar je niet anders kon dan de gsm vasthouden en bijgevolg een oplossing moest vinden.
Vreemd toch dat veel gebruikers vinden dat het scherm er heel goed uitziet. En telkens als er geklaag over de kijkhoeken is, komt dat vaak van samsung gebruikers. Er bestaat nu eenmaal geen display dat op elk vlak het beste is.
Het is ook een persoonlijke mening, als ik op de XDA forum lees is het ook meerderheid die dit aangeeft.
Ik ben absoluut geen samsung gebruiker heb hiervoor de IPhone 5 waarmee ik deze kan vergeleken.
zoals ik al eerder schreef voor 600.- had ik er meer van verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Precies ! 3e keer

Shit ! als ik mijn scherm 93graden naar link of rechts draai zie ik de lcd helemaal niet meer?? 8)7 :X :+ :*)

[ Voor 75% gewijzigd door johnhere op 03-03-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:46:
[...]

Het is ook een persoonlijke mening, als ik op de XDA forum lees is het ook meerderheid die dit aangeeft.
Ik ben absoluut geen samsung gebruiker heb hiervoor de IPhone 5 waarmee ik deze kan vergeleken.
zoals ik al eerder schreef voor 600.- had ik er meer van verwacht..
Het is echt niet waar dat de meerderheid van de xda'ers dit vindt, hoe kom je daarbij? Ik denk dat dat jouw persoonlijke mening is. Daarnaast noem je het scherm van de XZ een slecht scherm, sorry maar dan kan ik wat je dan ook zegt niet serieus nemen.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

Heeft iemand tips voor een screen protector die Oleophobic en krasbestendig is? De standaard aanwezige screenprotector van Sony heeft nu al kleine krasjes.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
laarom schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:03:
[...]

Het is echt niet waar dat de meerderheid van de xda'ers dit vindt, hoe kom je daarbij? Ik denk dat dat jouw persoonlijke mening is. Daarnaast noem je het scherm van de XZ een slecht scherm, sorry maar dan kan ik wat je dan ook zegt niet serieus nemen.
Zou dit nog even doorlezen; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2168733
en nogmaals het is een persoonlijke mening ik probeer jou of een andere niet te overtuigen (ik heb zelf de XZ nu in de hand)
ik snap wel dat het zuur is als je de 600.- hebt uitgegeven maar wees gewoon eerlijk. de kijkhoeken zijn gewoon slecht dat is gewoon een feit! daarbij nog dat accu leeg getrokken wordt (ook een feit)als jij blij bent net 4uur onscreen is dat prima . nogmaals als jij tevreden bent. zou ik zeggen houden zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
Heb net wat foto's gemaakt met in normal mode met hdr aan en uit. In dit geval met een felle lichtbron in beeld (beedscherm van mijn laptop) en het verschil is gigantisch.

Op de foto zonder hdr aan, zie ik niets voorbij het scherm. Tafel, achtergrond, alles ontzettend donker. Beeldscherm zelf is juist overbelicht, waardoor dat ook niet goed te lezen is.

Dit komt dus ontzettend goed tot zijn recht wanneer je tegen licht in fotografeerd. Ik ga nog even wat vergelijkingsfoto's maken en die denk ik ergens online gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
ben er achter gekomen dat de stamina mode het gebruik van de notificatieleds onderdrukt. Waarschijnlijk heeft dit te maken met bezuinigen op energie. Zodra de stamina uit staat gaat het ledje netjes knipperen in de kleur die je ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees veel over slechte kijkhoek en een accu die snel leeg is. Wat zijn de positieve punten, buiten het design en de ip57?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:35:
Ik lees veel over slechte kijkhoek en een accu die snel leeg is. Wat zijn de positieve punten, buiten het design en de ip57?
Dat zijn de positieve punten design,ip57, kwaliteit is echt top. Helaas merk ik dat ik me meer erger aan de negative punten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
zit nu op 1 dag en 17 uur op de batterij en een schermpercentage aan van 27%.
Heb het wel zo ingeschakeld dat hij op wifi overgaat zodra binnen bereik.
Dit alles na 1x opladen, zit nu op 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:29:
[...]

Zou dit nog even doorlezen; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2168733
en nogmaals het is een persoonlijke mening ik probeer jou of een andere niet te overtuigen (ik heb zelf de XZ nu in de hand)
ik snap wel dat het zuur is als je de 600.- hebt uitgegeven maar wees gewoon eerlijk. de kijkhoeken zijn gewoon slecht dat is gewoon een feit! daarbij nog dat accu leeg getrokken wordt (ook een feit)als jij blij bent net 4uur onscreen is dat prima . nogmaals als jij tevreden bent. zou ik zeggen houden zo!
Ik zou dit dan maar eens doorlezen http://forum.xda-develope...ead.php?t=2155145&page=34
Daarbij is er maar 1 persoon in die thread die jij gaf, die iets negatief over het display zegt. De thread die ik hierboven geef staat vol met mensen die het display geweldig vinden. En daar zitten mensen bij die overgeschakeld zijn van een iphone, galaxy en htc one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:29:
[...]

Ik heb het gelezen en vraag me af waarom je daarnaar verwijst? Dit gaat over kijkhoeken en de "meerderheid" vind dat dit een non-issue is. Vind ik ook. Daarnaast zijn de kijkhoeken niet zo goed als andere topmodellen, maar slecht? Wat een onzin.
Als jij zegt dat het een slecht scherm IS en zegt dat de meerderheid van xda dit vind en de kijkhoeken gewoon slecht zijn, dan laat jij het overkomen alsof iedereen dit vind en dat het feiten zijn ipv dat je zegt dat het een mening is, ook al zeg je het wel. Daarnaast verwijs je naar een thread die jouw beweringen niet eens bevestigen.
Ik denk dat jij beter dit nog even kan gaan lezen;

http://forum.xda-develope...read.php?t=2172416&page=3

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2155145

Ik vind het wel zuur dat ik zo veel geld moet uitgeven voor een telefoon, maar ik vind het het waard!

4 uur screentime vind ik inderdaad prima, ik zit nu op 18 uur normaal gebruik (zonder stamina mode), ruim 2 uur screen en nog 20 % over. Ik vermoed dat ik bij heavy use makkelijk 12 uur doorkom, dat is zat en ik denk niet dat er veel recente 1080p highend modellen zijn die daar ruim overheen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij 4uur screentime geen dag kunt doorkomen dan zou ik een leven gaan zoeken. Wie kijkt er nou letterlijk 4uur per dag naar een telefoonscherm... maar goed dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 08:29
Startte net mn Z opnieuw op en heb ik opeens een PIN op mn screenlock zitten. Heb ik nooit ingesteld. De PIN weet ik dus ook niet :(

Iemand hier ervaring mee?

Als ik opstart krijg ik eerst mn SIM-PIN, daarna Vodafone Protect PIN. Maar nu opeens dus ook een screenlock PIN.

8)7

[ Voor 0% gewijzigd door colossos op 03-03-2013 16:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
colossos schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:54:
Startte net mn Z opnieuw op en heb ik opeens een PIN op mn screenlock zitten. Heb ik nooit ingesteld. De PIN weet ik dus ook niet :(

Iemand hier ervaring mee?

Als ik opstart krijg ik eerst mn SIM-PIN, daarna Vodafone Protect PIN. Maar nu opeens dus ook een screenlcok PIN.

8)7
8)7 idd

Die pincode komt er volgens mij echt niet vanzelf ;) , maar een factory reset moet het weer herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
laarom schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:44:
[...]

Ik heb het gelezen en vraag me af waarom je daarnaar verwijst? Dit gaat over kijkhoeken en de "meerderheid" vind dat dit een non-issue is. Vind ik ook. Daarnaast zijn de kijkhoeken niet zo goed als andere topmodellen, maar slecht? Wat een onzin.
Als jij zegt dat het een slecht scherm IS en zegt dat de meerderheid van xda dit vind en de kijkhoeken gewoon slecht zijn, dan laat jij het overkomen alsof iedereen dit vind en dat het feiten zijn ipv dat je zegt dat het een mening is, ook al zeg je het wel. Daarnaast verwijs je naar een thread die jouw beweringen niet eens bevestigen.
Ik denk dat jij beter dit nog even kan gaan lezen;

http://forum.xda-develope...read.php?t=2172416&page=3

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2155145

Ik vind het wel zuur dat ik zo veel geld moet uitgeven voor een telefoon, maar ik vind het het waard!

4 uur screentime vind ik inderdaad prima, ik zit nu op 18 uur normaal gebruik (zonder stamina mode), ruim 2 uur screen en nog 20 % over. Ik vermoed dat ik bij heavy use makkelijk 12 uur doorkom, dat is zat en ik denk niet dat er veel recente 1080p highend modellen zijn die daar ruim overheen gaan.
En je punt is? dat kijkhoeken en de meerderheid dat vind een non-issue. Prima dat vind de meerderheid het maar een non-issue, dus de meerderheid vind het een slecht scherm. je bevestigd het zelf. Feit blijf, het is een slechte scherm! en dat jij blij bent met 4uur onscreen is ook geweldig voor je, feit is nog steeds, een slecht scherm , sorry kan daar ook niks anders van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Laatst online: 19:29
USB slot zit aan dezelfde kant als de oplaadpinnen, toch?

Best wel jammer, anders had ik nog keyboard kunnen aansluiten terwijl hij gedockt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
banaliteit schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:58:

Best wel jammer, anders had ik nog keyboard kunnen aansluiten terwijl hij gedockt is.
Kan met een Bluetooth keyboard ook nog steeds - en als je dan ook het beeld groter wil hebben kun je Miracast gebruiken naar een TV of iets dergelijks. Niet helemaal ideaal natuurlijk, maar goed, het is een mogelijkheid.

(ik hoop stiekem dat m'n Samsung AllShare Cast dongle ook werkt met de Xperia Z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:57:
[...]

En je punt is? dat kijkhoeken en de meerderheid dat vind een non-issue. Prima dat vind de meerderheid het maar een non-issue, dus de meerderheid vind het een slecht scherm. je bevestigd het zelf. Feit blijf, het is een slechte scherm! en dat jij blij bent met 4uur onscreen is ook geweldig voor je, feit is nog steeds, een slecht scherm , sorry kan daar ook niks anders van maken.
Allright, misschien moet jij eerst even leren lezen hier en @xda. Non-issue betekent dat het geen issue is en dat het dus onbelangrijk is.
Misschien wordt in jouw wereld jouw mening meteen een feit is, maar als je iets verder leest dan je neus lang is, zul je lezen dat niet veel mensen het met je eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Laatst online: 19:29
Ja, alleen ben ik niet bereid om een bluetooth keyboard aan te schaffen speciaal hiervoor. Een andere optie is dat Quicksupport Teamviewer compatibel wordt met Xperia Z. Ik denk echter dat de kans klein is dat dit ooit gaat gebeuren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
banaliteit schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:58:

Jep, net erboven.

Even tussendoor: Jongens kap effe met die flamewar over het scherm, heb het nu wel gezien. Je voegt echt bitter weinig to aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Vlemert schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:02:
[...]

Jep, net erboven.

Even tussendoor: Jongens kap effe met die flamewar over het scherm, heb het nu wel gezien. Je voegt echt bitter weinig to aan de discussie.
Flamewar?

Ik vind het gewoon vervelend dat iemand zoveel onzin spuit en probeer dat met bewijs te ontkrachten. Daarnaast blijft het scherm een punt van discussie en dat is toch waar een forum voor bedoeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
laarom schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:01:
[...]

Allright, misschien moet jij eerst even leren lezen hier en @xda. Non-issue betekent dat het geen issue is en dat het dus onbelangrijk is.
Misschien wordt in jouw wereld jouw mening meteen een feit is, maar als je iets verder leest dan je neus lang is, zul je lezen dat niet veel mensen het met je eens zijn.
Nou goed, dit gaat nergens meer over, er zijn genoeg mensen die niet blij zijn. en natuurlijk zijn andere die wel tevreden zijn. desalniettemin is mijn mening en tal van andere gewoon niet blij, met de scherm en de accu duur waar ik veel waarde aan hecht.. en nogmaals voor 600.- had Sony gewoon een veel betere scherm in moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
banaliteit schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:02:
Ja, alleen ben ik niet bereid om een bluetooth keyboard aan te schaffen speciaal hiervoor. Een andere optie is dat Quicksupport Teamviewer compatibel wordt met Xperia Z. Ik denk echter dat de kans klein is dat dit ooit gaat gebeuren. :(
Er zijn geloof ik ook verschillende VNC servers voor Android, misschien de moeite waard om daar eens naar te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
laarom schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:04:
[...]

Flamewar?

Ik vind het gewoon vervelend dat iemand zoveel onzin spuit en probeer dat met bewijs te ontkrachten. Daarnaast blijft het scherm een punt van discussie en dat is toch waar een forum voor bedoeld is?
is geen onzin is mening respecteer dat nou een keer.

helaas ben ik met "Daarnaast blijft het scherm een punt van discussie en dat is toch waar een forum voor bedoeld is?"met je eens :9
[/quote]

[ Voor 16% gewijzigd door Replay256 op 03-03-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
laarom schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:56:
[...]

8)7 idd

Die pincode komt er volgens mij echt niet vanzelf ;) , maar een factory reset moet het weer herstellen.
Het is toch echt vanzelf gegaan geloof me. PC Companion kan ook geen verbinding meer maken met de Z. Opnieuw opgestart. Alles al gedaan.

Ik kan niets meer met die telf nu die screenlock-PIN erop zit. Hoe kom ik in godesnaam bij de 'factory reset' :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:07:
[...]

Nou goed, dit gaat nergens meer over, er zijn genoeg mensen die niet blij zijn. en natuurlijk zijn andere die wel tevreden zijn. desalniettemin is mijn mening en tal van andere gewoon niet blij, met de scherm en de accu duur waar ik veel waarde aan hecht.. en nogmaals voor 600.- had Sony gewoon een veel betere scherm in moeten doen.
Vervelend dat je vindt dat het nergens meer over gaat als je geen gelijk krijgt, maar je kunt je mening die je hier deelt niet onderbouwen met relevante forumlinks op bijv xda. Je hebt het over genoeg mensen en tal van andere, maar enig bewijs ontbreekt. Daarnaast heb ik je verwezen naar 2 threads waar je je kennis hier over zou kunnen bijspijkeren, maar daar doe je niks mee. Jammer.
is geen onzin is mening respecteer dat nou een keer.
Natuurlijk respecteer ik je mening, ieder z'n ding, maar jij hebt het over feiten en over de meerderheid die het met jou eens is en dat is gewoon niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
colossos schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:11:
[...]

Het is toch echt vanzelf gegaan geloof me. PC Companion kan ook geen verbinding meer maken met de Z. Opnieuw opgestart. Alles al gedaan.

Ik kan niets meer met die telf nu die screenlock-PIN erop zit. Hoe kom ik in godesnaam bij de 'factory reset' :F
Is er geen mogelijkheid als je de code een aantal keer verkeerd typt om via je Gmail account de toegang te herstellen? Ik meen me zoiets te herinneren van een oud toestel waarbij ik de pattern van het pattern lock vergeten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
Myedvyed schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:13:
[...]

Is er geen mogelijkheid als je de code een aantal keer verkeerd typt om via je Gmail account de toegang te herstellen? Ik meen me zoiets te herinneren van een oud toestel waarbij ik de pattern van het pattern lock vergeten was.
Al 10x gedaan. Moet steeds 30 sec wachten na 5 pogingen. Verder geen opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
colossos schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:11:
[...]

Oh ja..puntje, als je die pin hebt, kun je natuurlijk niet meer bij je factory reset komen. Dan weet ik het helaas ook niet.

Misschien heb je hier iets aan?

http://androidadvices.com...pin-password-screen-lock/

[ Voor 11% gewijzigd door laarom op 03-03-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
laarom schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:04:
[...]

Flamewar?

Dat snap ik allemaal wel, geloof me, maar de discussie gaat niet meer over het scherm he, eerder over de geldigheid van iemands mening. Als hij graag blijft spuien dat het scherm zo slecht is laat lekker gaan. Don't feed the trolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Vlemert schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:15:
[...]

Dat snap ik allemaal wel, geloof me, maar de discussie gaat niet meer over het scherm he, eerder over de geldigheid van iemands mening. Als hij graag blijft spuien dat het scherm zo slecht is laat lekker gaan. Don't feed the trolls.
Point taken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
laarom schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:15:
[...]

Oh ja..puntje, als je die pin hebt, kun je natuurlijk niet meer bij je factory reset komen. Dan weet ik het helaas ook niet.

Misschien heb je hier iets aan?

http://androidadvices.com...pin-password-screen-lock/
Krijg de melding dat de Z niet compatible is met die app. Toch bedankt.

Ik heb echt geen flauw idee wat te doen. In het water gooien helpt ook al niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Vlemert schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:15:
[...]

je geeft aan iemands mening, het is een mening en nogmaals van vele. omdat iemands mening jullie niet uit komt. ben ik gelijk een trol.discussie is met elkaar met argumenten.nogmaals het gaat nergens over,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Wel als je de klepjes open zet :P

Maare das mooi klote.... Terug naar de winkel maar ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
colossos schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:42:
[...]

Krijg de melding dat de Z niet compatible is met die app. Toch bedankt.

Ik heb echt geen flauw idee wat te doen. In het water gooien helpt ook al niet :9
Ik neem aan dat je 0000 al hebt geprobeerd ? p.s heb je voordat je dit fenomeen kreeg een exchange mail account toegevoegd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:57:
[...]

Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat je er een zeer vreemde redenatie op nahoudt.

Wie heeft nu last van die kijkhoek? De buurman in de trein in het tegenovergestelde gangpad die nu niet meer kan meelezen met je Whatsapp? Collega van mij heeft de Z en ik heb er even mee mogen prutsen. Ik vind het scherm persoonlijk heel erg goed. Vooral de kleuren. Ik heb ook met enkele iPhone 5's mogen prutsen en ik vind dit scherm persoonlijk beter.

Vier uren schermtijd is niet supergoed, maar ook niet slecht. Je moet niet vergeten dat de resolutie van de iPhone in vergelijking met de Z extreem laag is, ook is het scherm piepklein. Natuurlijk haal je dan meer screen-on tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
Weet iemand hoe je de zwart/blauw notificatie balk krijgt??
Zoals de galaxy nexus ook heeft..

Op youtube zijn gewoon erg veel mensen die na het unboxen al een blauwe notificatie center hebben.

Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 17:58:
[...]

je geeft aan iemands mening, het is een mening en nogmaals van vele. omdat iemands mening jullie niet uit komt. ben ik gelijk een trol.discussie is met elkaar met argumenten.nogmaals het gaat nergens over,
Dat ben ik ook wel met jou eens, maar jij geeft geen argumenten waardoor verdere discussie niet zo veel zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:52:
Als je bij 4uur screentime geen dag kunt doorkomen dan zou ik een leven gaan zoeken. Wie kijkt er nou letterlijk 4uur per dag naar een telefoonscherm... maar goed dat is mijn mening.
Hahaha idd! Helemaal mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
B-Art schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:13:
[...]

Hahaha idd! Helemaal mee eens :)
Ik heb geen pc of tablet, dus dan kom je daar wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:30
@Colossos. Hard reset, misschien heb je hier wat aan

http://www.phonetipsandtr...d-reset-factory-reset-23/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
marhalm schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:02:
[...]

Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat je er een zeer vreemde redenatie op nahoudt.

Wie heeft nu last van die kijkhoek? De buurman in de trein in het tegenovergestelde gangpad die nu niet meer kan meelezen met je Whatsapp? Collega van mij heeft de Z en ik heb er even mee mogen prutsen. Ik vind het scherm persoonlijk heel erg goed. Vooral de kleuren. Ik heb ook met enkele iPhone 5's mogen prutsen en ik vind dit scherm persoonlijk beter.

Vier uren schermtijd is niet supergoed, maar ook niet slecht. Je moet niet vergeten dat de resolutie van de iPhone in vergelijking met de Z extreem laag is, ook is het scherm piepklein. Natuurlijk haal je dan meer screen-on tijd.
Daar gaat het 't toch helemaal niet over . Kijkhoek is gewoon slecht PUNT heeft niets met mijn buurman te maken.
Accu duur is gewoon slecht PUNT. voor 600.- is dit heel slecht van Sony. in vergelijking met andere toestellen in deze prijsklasse die zijn gewoon beter op deze punten HTC one, Iphone5. Lumia920. kom der nu maar in.. dat deze toestellen slechter presteren. ik snap wel dat ik en de XZ topic iets negatief zeg, maar het is gewoon zo. dat er een hoop mensen wel blij zijn. tja dat is weer hun interpretatie. nogmaals ik heb zelf de XZ. Ik ben alleen wat realistischer.
maar goed, ik wens jullie een goede avond >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:15:
[...]

Ik heb geen pc of tablet, dus dan kom je daar wel aan
Haha ok, de uitzonderingen zijn er altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man man...Voor al de mensen die wel tevreden zijn en dit top toestel al hebben wens ik er veel plezier mee! Ik ben nog steeds aan het wachten op de mijne. En zou zeggen reageer niet meer op deze persoon zijn berichten want voor hem zal er NOOIT een toestel aan zijn eisen voldoen! Verder lees ik graag alle info van mensen die al fijn kunnen genieten van hun toestel...Is een troost voor het lange wachten hier.
dus replay kom met informatie waar we iets aan hebben ipv alleen maar over het scherm en de prijs te blijven zeveren...er bestaan ook gsm van 30 euro zonder toeters en bellen!!bassie112 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:27:
[...]

Haha ok, de uitzonderingen zijn er altijd

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Hoe is het met de mensen die van een iPhone4 komen, zijn jullie al gewend aan het formaat? Ik moet zeggen dat ik wel ff schrok vanmiddag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
renzo4000 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:36:
Oké hier nu ook ontvangen... Ik kom van een galaxys3 af(althans die wordt nu gepareerd ivm sds bug) en ik moet helaas zeggen dat ik het display vind tegen vallen. De scherpe is prima op orde maar de kijkhoek vind ik echt een aantal stappen terug. Als je het scherm maar iets kantelt wordt het al gauw grijzig/vaal/onscherp. Iemand anders die dit vergelijk ook heeft tov de s3?

Voor de rest is het een mooi toestel en ga er morgen nog maar eens goed voor zitten, dan besluit ik of ik hem hou.
Ik quote mezelf maar even... Ik ben nu een dagje verder met mijn XZ om een beter en eerlijker beeld te krijgen van dit toestel. Even mijn plussen en minnen op een rijtje:

:Y Het design is gewoonweg top. Mijn inziens is dit het mooiste toestel van dit moment, ik durf zelfs te beweren dat de XZ het design van de iPhone ruimschoots voorbij streeft en dat is toch een erg groot compliment aangezien de iPhone vaak als benchmark wordt gebruikt. Als ik hem naast mijn S3 leg zie je het schaamrood op de kaken van Samsung verschijnen. Eigenlijk belachelijk dat ze hier niet meer aandacht aan besteden. Ik ben bang dat de S4 wederom een plastic fantastic gaat worden, maar dat is nog even koffiedik kijken.

:Y Performance van het toestel is gewoon goed, net een slag beter de dan S3. Als je nagaat dat dit toestel toch meer pixels moet aansturen.

:Y RAM is gewoon top, ik heb behoorlijk wat apps draaien en geinstalleerd (+/- 50) en ik houd ongeveer 600MB aan vrij geheugen over. Bij mijn S3 is dit gewoon slecht geregeld (regelmatig vertragingiingen en redraws).

:Y De XZ is stof- en waterdicht, niet persé een must maar toch erg prettig en relatief uniek (zeker tov de andere top toestellen zoals de iPhone, HTC One, S4(?)

:Y Het display is erg mooi en scherp. De kleuren spatten van het scherm, met name als de Bravia Engine meedraait (ik kan niet wachten op een custom rom waarbij deze engine standaard aan staat :))

:Y Accuduur is gewoon "goed". Ik verwacht van een smartphone dat hij het een dag volhoudt. Hij hangt elke nacht aan de lader dus dat vind ik prima. Ik zit nu op 68% waarbij het toestel 11 uur aan is, waarvan 1u30m schermtijd.
Ik verwacht dat dit nog wel beter wordt na een aantal laad cycles. Mijn S3 was iig niet beter of slechter.

:Y De camera is prima. Het is geen toppertje maar ook geen slechte kwaliteit. Voor mij is dit prima aangezien ik zelden foto's maak.

:N Zoals besproken en bekend, de kijkhoek is gewoon niet goed. Hier had Sony echt nog winst kunnen behalen en was het toestel helemaal top geweest. De zwartwaarden zijn "ok" voor een LCD. Echter als je van amoled afkomt is dit gewoon inleveren.

:N Ontbreken van een fysieke homeknop + touch back- en menu knop. Ik vind dit jammer en prettiger werken op mijn S3. Het is ook een beetje zonde dat je een deel van je display moet inleveren voor softbuttons. Het voelt een beetje dat je hiermee de winst van een 5" scherm verliest. Dit geldt natuurlijk niet wanneer je films/foto's bekijkt.

Verdict:
Afgaande van de plussen en minnen heb ik besloten dat de XZ toch nog even mag blijven. Ik kijk het de komende tijd aan en anders mag hij op de V&A. Kortom voor de twijfelaars, gewoon kopen dat toestel op dit moment is dit het beste toestel. Ik denk echter wel dat de XZ het heel erg moeilijk gaat krijgen met de HTC one en de Galaxy S4 ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:30
Ik kom van een galaxy note 2, het gekraak van de behuizing ergerde mij en de plastic feel.

Note2:
+ iets betere kijkhoek
+ pennetje

Experia Z:
+ bouwkwaliteit
+ stof en waterdichtheid
+ full HD scherm
+ snelheid
+ geluidskwaliteit
+ de extra's van de sony schil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Mijn review gaat nog komen maar de accu duur is meer dan goed genoeg voor mij persoonlijk. De kijkhoeken vind ik geen issue omdat ik toch recht van voren kijk. Al mijn vrieden vinden het zelf prettig omdat je niet goed mee kan kijken.

Maar even wat screenshot's, heb de telefoon nu één keer opgeladen na opgemaakt te hebben:

Afbeeldingslocatie: http://oi47.tinypic.com/25hcq55.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi48.tinypic.com/34qw7lk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi45.tinypic.com/21o3nt0.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Marc_87 op 03-03-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Plaatjes zijn kapoet .. :) ... althans, we weten je gebruikersnaam en wachtwoord niet ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
krotwijk schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:58:
Ik kom van een galaxy note 2, het gekraak van de behuizing ergerde mij en de plastic feel.

Note2:
+ iets betere kijkhoek
+ pennetje

Experia Z:
+ bouwkwaliteit
+ stof en waterdichtheid
+ full HD scherm
+ snelheid
+ geluidskwaliteit
+ de extra's van de sony schil
Dat vind ik sowieso het nadeel van Samsung, samen met de UI. Juist deze twee punten doet de Z beter en maken het voor mij een aantrekkelijk toestel. Ik wil een telefoon hebben die goed aanvoelt met een goed design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Art schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:50:
Hoe is het met de mensen die van een iPhone4 komen, zijn jullie al gewend aan het formaat? Ik moet zeggen dat ik wel ff schrok vanmiddag :P
Haha ja dat was ff wennen.. Ik kom ook van Iphone 4 waar ik zeer tevreden mee was.. Maar de XZ voldoet (vooralsnog) aan al mijn verwachtingen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:43:
Man man...Voor al de mensen die wel tevreden zijn en dit top toestel al hebben wens ik er veel plezier mee! Ik ben nog steeds aan het wachten op de mijne. En zou zeggen reageer niet meer op deze persoon zijn berichten want voor hem zal er NOOIT een toestel aan zijn eisen voldoen! Verder lees ik graag alle info van mensen die al fijn kunnen genieten van hun toestel...Is een troost voor het lange wachten hier.
[...]
Omdat een bericht je niet aanstaat dan maar negeren oke, handig een forum??
maar goed is mijn laatste reactie mijn Xperia moet aan infuus batterij is namelijk "weer" leeg.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Plaatjes doen het nu wel, kijk iets verder naar boven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
Afgaande op renzo4000 in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2" en
ormagon in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2" vermoed ik dat mijn exemplaar een defecte accu heeft.

Een aantal posts terug heb ik screenshots gepost van de accuduur.

Op het toestel maak ik gebruik van Exchange sync (e-mail, agenda, contacten, taken), heb een paar foto's gemaakt en gebrowsed.
Helderheid stond op 100%, 'aanpassen aan lichtomstandigheden' stond uit. Resultaat: 4 uur accutijd waarvan 3 uur screentijd, resterend 6% acculading.

Het verschil tussen wat renzo4000 en ormagon laten zien vind ik erg groot, zelf geloof ik niet dat 'aanpassen aan lichtomstandigheden' zo'n groot verschil rechtvaardigt.

Zelf kom ik van een Nokia E72, ik weet dus niet of dit normaal is voor moderne smartphones, vandaar mijn vermoeden.
Maandag een beslissing nemen of dit toestel al dan niet definitief retour gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
bleu schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:33:
Afgaande op renzo4000 in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2" en
ormagon in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2" vermoed ik dat mijn exemplaar een defecte accu heeft.

Een aantal posts terug heb ik screenshots gepost van de accuduur.

Op het toestel maak ik gebruik van Exchange sync (e-mail, agenda, contacten, taken), heb een paar foto's gemaakt en gebrowsed.
Helderheid stond op 100%, 'aanpassen aan lichtomstandigheden' stond uit. Resultaat: 4 uur accutijd waarvan 3 uur screentijd, resterend 6% acculading.

Het verschil tussen wat renzo4000 en ormagon laten zien vind ik erg groot, zelf geloof ik niet dat 'aanpassen aan lichtomstandigheden' zo'n groot verschil rechtvaardigt.

Zelf kom ik van een Nokia E72, ik weet dus niet of dit normaal is voor moderne smartphones, vandaar mijn vermoeden.
Maandag een beslissing nemen of dit toestel al dan niet definitief retour gaat.
Klinkt idd als een rotte accu, terug ermee! 4 uur accutijd is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
De sony xperia Z gaat 8 maart in de aanbieding bij t-mobile in alphen aan de rijn. 24 maanden 50% korting op het 200 abonnement. wel 50 euro bijleggen... kom je uit op 650 euro voor 2 jaar incl toestel.

Leuke deal, maar dat moet eigenlijk in het levertijden- en prijzentopoic.

[ Voor 19% gewijzigd door AmbroosV op 03-03-2013 20:17 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:39
Super tevreden met m'n XZ

Vrijdag middag een paar modellen binnengekregen bij m'n werk, eentje apart laten leggen. Binnen 5 minuten was de eerste lading al uitverkocht. Gelijk diezelfde dag op weg gegaan op wintersport.

Eerste batterijlading viel wat tegen, maar ik heb het toch nog met af en toe 10 minuutjes bijladen via m'n tablet gered tot zaterdag avond. Na vannacht te hebben geladen houdt hij het nu al ruim 10 uur uit met z'n 2e volledige laadcyclus, met 1 uur screen-on-time en flink tetheren via wifi, nog altijd 77% over :)

Geen klachten over de kijkhoeken, ik vind het heel erg meevallen (vorige telefoon was een Galaxy S2, dus amoled gewend). Prachtige kleuren en heel helder, zelfs op de piste met veel zon is het scherm met zonnebril op nog makkelijk te lezen, nog beter dan met amoled.

Wat ik heel fijn vind en tot nu toe nog niet eerder heb gezien is de slider voor de helderheid van het scherm bij automatische helderheid. Verder nog een hoop handigheidjes in de software zoals dat je in kunt stellen dat de camera gelijk een foto neemt als je hem opstart vanuit het lockscreen. Heb je toch net wat meer kans dat je een actie vast kan leggen voor het te laat is.

Schil van sony bevalt me boven verwachting goed. Voorheen altijd cyanogenmod (vrijwel puur android als google het bedoelt heeft) maar ik ga het voorlopig prima uithouden met de originele firmware. Het enige wat ik echt mis is het aanpassen van de quicktoggles, ik zou graag een toggle willen voor autorotate en voor de flash/zaklamp.

Ben benieuwd naar 4G, zit helaas bij T-mobile dus het zal nog wel even duren voor ik dat mag ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb nog even zitten testen met het notificatie-lampje in combinatie met de Stamina Mode, maar ik krijg het lampje niet werkend als die mode aan staat.
Ik heb een lijst met extra apps in de lijst van uitzonderingen gezet en dat helpt ook niet. Ook nog even gezocht met Google en ook daar geen oplossing gevonden.
Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:17:
Accu duur is gewoon slecht PUNT. voor 600.- is dit heel slecht van Sony. in vergelijking met andere toestellen in deze prijsklasse die zijn gewoon beter op deze punten HTC one, Iphone5. Lumia920. kom der nu maar in..
Dat zijn stuk voor stuk toestellen die qua specs en/of scherm niet te vergelijken zijn met de Xperia Z. Als je echt wilt vergelijken dan kun je beter wachten tot de HTC One en de Galaxy S4 uit zijn. En ik vermoed dat die het echt niet zoveel beter gaan doen...

[ Voor 85% gewijzigd door SToRM666 op 03-03-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Ik heb 2 dagen en ruim 4 uur met me telefoon gedaan met meer dan 3 uur scherm tijd. Vind ik toch wel prima hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
Goed om te weten, morgen een vervangend exemplaar aanvragen. Ik was al bang dat de accuduur van mijn exemplaar normaal was voor moderne smartphones!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Ik heb nog even zitten testen met het notificatie-lampje in combinatie met de Stamina Mode, maar ik krijg het lampje niet werkend als die mode aan staat.
Ik krijg hem zonder stamina mode niet eens werkend.
Met de app lightflow ook geen succes.
Heb de app led tester kan ik wel allerlei kleuren de led laten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb ook gelezen dat je de Z even moet herstarten als je Stamina Mode uitzet om de led werkend te krijgen, maar dat heb je ook al getest neem ik aan? Bij mij is dat niet nodig, maar het is het proberen waard.

[ Voor 21% gewijzigd door SToRM666 op 03-03-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
Welke apps maken gebruik van de 'mediaserver'? Gebruikt bij mij continu zo rond de 16%-20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

J.Gronkjaer schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:14:
Welke apps maken gebruik van de 'mediaserver'? Gebruikt bij mij continu zo rond de 16%-20%.
Alle media applicaties, dus je album, film, walkman, spotify bijvoorbeeld.

Er werd hier laatst gevraagd om meer nachtfoto's, ik heb er meer genomen en opgenomen in mijn vergelijking. Ze zijn hier te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
ormagon schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:17:
[...]

Alle media applicaties, dus je album, film, walkman, spotify bijvoorbeeld.

Er werd hier laatst gevraagd om meer nachtfoto's, ik heb er meer genomen en opgenomen in mijn vergelijking. Ze zijn hier te zien.
That was me, thanks. Zoals verwacht, ook voldoende. Ik merk hier wel dat de HDR functie in mijn toekomstige fotoschiet-situatie's wel een waardevolle toevoeging zal zijn bij stilstaand beeld.

Morgen nog maar eens bellen om te kijken waar dat kreng blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Jitsert schreef op zondag 03 maart 2013 @ 21:24:
[...]

That was me, thanks. Zoals verwacht, ook voldoende. Ik merk hier wel dat de HDR functie in mijn toekomstige fotoschiet-situatie's wel een waardevolle toevoeging zal zijn bij stilstaand beeld.

Morgen nog maar eens bellen om te kijken waar dat kreng blijft..
Hoewel ik uit de hand schiet, ga ik er wel even rustig voor staan, de HDR foto's worden namelijk een stuk sneller onscherp dan een gewone foto. Verder moet ik zeggen dat dit de eerste situaties zijn waar de HDR functie zijn werk goed deed. Zowel bij de foto van het pad tussen de huizen, waar het tegenlicht netjes gedimd wordt als bij de auto, waar gewoonweg veel ruis wordt verwijdert.

[ Voor 4% gewijzigd door ormagon op 03-03-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162151

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2169886

Hmm er zijn al diversen topics op XDA over de notificatieled en er is wel een oplossing namelijk factory reset :(
Alleen niet bij iedereen werkt het.
Dus ik wacht wel even heb net mijn telefoon weer een beetje ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
Hoe ervaren jullie de speaker eigenlijk? Mij valt hij (vooral na alle negatieve verhalen) ontzettend mee. Nu is mijn vergelijkingsmateriaal ook niet zo denderend (galaxy s), maar toch, voor mij meer dan genoeg. Vraag me dan wel af hoe goed het geluid uit andere telefoons wel niet is.

Ook de plaatsing.. misschien niet de meest handige plek, telefoon in hand houden betekent meestal dat de speaker bedekt is. Maar als ik dit met de galaxy s vergelijk, waar de speaker op de achterkant zit, is dit wel beter. Die kon je niet op tafel leggen en nog iets horen.

Plus dat tijdens het gamen (telefoon horizontaal) de speaker eigenlijk perfect zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Ik heb een ander vraagje, ik heb natuurlijk meteen de Twitter en Facebook apps gedownload. Nu zag ik net dat die ook al aanwezig waren van Sony zelf. Nu heb ik die ingesteld maar was/is dat wel nodig en draait het nu niet door/naast elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 11:59
Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:17:
[...]

Daar gaat het 't toch helemaal niet over . Kijkhoek is gewoon slecht PUNT heeft niets met mijn buurman te maken.
Accu duur is gewoon slecht PUNT. voor 600.- is dit heel slecht van Sony. in vergelijking met andere toestellen in deze prijsklasse die zijn gewoon beter op deze punten HTC one, Iphone5. Lumia920. kom der nu maar in.. dat deze toestellen slechter presteren. ik snap wel dat ik en de XZ topic iets negatief zeg, maar het is gewoon zo. dat er een hoop mensen wel blij zijn. tja dat is weer hun interpretatie. nogmaals ik heb zelf de XZ. Ik ben alleen wat realistischer.
maar goed, ik wens jullie een goede avond >:) >:)
Op zich heb je wel gelijk als je niet kijkt naar hoe de Z qua batterij presteert tegenover andere telefoons, maar puur kijkt naar hoelang een telefoon mee zou moeten gaan. Dan ben ik het met je eens. Smartphones kunnen wel wat meer batterij-innovatie gebruiken in plaats van full HD op een 5 inch schermpje. Aan die absurde PPI heb je toch niets.

Heb overigens zelf een S2, niet deze Sony :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
[quote]

Schil van sony bevalt me boven verwachting goed. Voorheen altijd cyanogenmod (vrijwel puur android als google het bedoelt heeft) maar ik ga het voorlopig prima uithouden met de originele firmware. Het enige wat ik echt mis is het aanpassen van de quicktoggles, ik zou graag een toggle willen voor autorotate en voor de flash/zaklamp.

Ik gebruik notification toggle van J4velin; het is gratis en volgens mij precies wat jij nodig hebt.
Pagina: 1 ... 10 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.