Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 03:20:
meer zelfs, glas zonder protector houdt echt bijna niets vlek, echt nice... :)
iedereen die twijfelt om het plastic er af te halen: ga ervoor zou ik zeggen
(als je de anti-shatter niet te belangrijk vindt, maar dit glas zou zo al tegen iets moeten kunnen...)

dit lijkt mij ook n bewijs dat het vooraan idd dragontrail glass is, dat standaard zo'n laag heeft
Hoppa, dan gaat de mijne er ook af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
krotwijk schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:24:
Wat me toch wel opvalt bij dit high end toestel is het aantal mensen met defecte pixels.
Vind dit toch ongebruikelijk hoog voor een toestelfabrikant die zegt het beste toestel en scherm te hebben.
Opnieuw gaan er mensen zoals jij van uit (echter kan ook dit een foute aanname zijn) dat iedere Xperia Z gebruiker hier op tweakers actief is.

Ik ben er hier pas 3 of 4 tegengekomen (mss heb ik wel een aantal gemist) maar ik vind dit aantal in ieder geval niet schrikbarend hoog. Zelf had ik er 1, die niet/nauwelijks opviel.

Ik ben nu op mijn 2e aan het wachten, ik ben tussentijds van provider geswitched omdat ik bij Vodafone alsnog een betere aanbieding heb gekregen dan bij T-mobile. Jammer genoeg heb ik hem besteld in de pre-order periode (nadat ik de mijne naar t-mobile heb teruggestuurd) en ben ik er nu dus nog steeds op aan het wachten.

Ik heb zelf nog niet zo'n snel toestel in mijn handen gehad en zoals ik eerder heb aangegeven was hij sneller dan mijn One X. Ik zie er echt naar uit om deze helemaal te gaan tweaken/optimizen. Het design van het toestel vind ik ongekend,bijna geil gewoon :P.

Kan iemand mij vertellen of vodafone er ook veel applicaties bij heeft meegegeven en-of hij vodafone branded is (logo bij opstarten enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Hierbij kan ik bevestigen wat dr.Melle zegt. het glas lijkt ook een coating te hebben en vingervlekken zijn minder zichtbaar dan op de protector.

[ Voor 6% gewijzigd door ormagon op 02-03-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Ook ik heb een nieuwe xperia Z
Afgelopen Dinsdag verkregen, en hierbij mijn bevendingen:

Design:
Toestel ziet er geweldig uit. Wat mij betreft de WAUW factor.
Zelfde toen ik van een Samsung galaxy S naar een S2 ging. De s3 viel me weer tegen qua vernieuwing.

Snelheid:
Snelheid vind ik helemaal goed. Apps starten snel, draaien goed, ook al heb je 30 dingen open staan, het toestel blijft snel.

camera
Valt mij behoorlijk tegen. Buiten is er niks aan de hand maar binnen valt het me echt tegen. Mijn S2 maakte betere foto's!

Scherm:
ook het scherm valt mij tegen, ik wist dat de kijkhoek niet denderend was maar vind het nu wel erritant worden. Zodra ik het toestel op tafel leg kan ik een deel van het scherm gewoon niet meer lezen. Scherm is van voren wel geniaal! ook ik heb helaas een HOT pixel daarom eergisteren direct met T-mobile gebeld en ik krijg een nieuw toestel ( ik wacht nog op mail)

Wifi:
Wifi werkt bij mij niet lekker, kan vaak geen verbinding maken en dan blijft die hangen op IP adres verkrijgen. Het ligt niet aan mijn router want ik heb hier last van thuis, op mijn werk en bij mijn schoonouders.

Waterdicht:
ja het toestel is echt waterdicht. Natuurlijk even getest in de een bak met water!

al met al een mooi toestel, helaas vallen mij het scherm en camera wel tegen. (Galaxy s3 vele malen mooier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
NL_Scratch schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:48:

camera
Valt mij behoorlijk tegen. Buiten is er niks aan de hand maar binnen valt het me echt tegen. Mijn S2 maakte betere foto's!

Scherm:
ook het scherm valt mij tegen, ik wist dat de kijkhoek niet denderend was maar vind het nu wel erritant worden. Zodra ik het toestel op tafel leg kan ik een deel van het scherm gewoon niet meer lezen. Scherm is van voren wel geniaal! ook ik heb helaas een HOT pixel daarom eergisteren direct met T-mobile gebeld en ik krijg een nieuw toestel ( ik wacht nog op mail)
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik ik me sterk afvraag of de camera 'issue's niet softwarematig zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit toestel slechtere foto's zou maken dan mijn one x, al moet ik je bekennen dat dit onder bepaalde omstandigheden wel het geval is (zoals je zelf ook al opmerkt). Ik denk echt te weten (en hoop) dat ze dit nog gaan aanpassen. Ik zou het spijtig vinden als deze al helemaal geoptimaliseerd is, maar ik kan het me echt niet voorstellen dat dit het geval is.

Het scherm, tja.. de kijkhoeken zijn minder goed dan de one x of de gs3, maar ik vind het totaal niet storend. Ik kan namelijk nog alles prima aflezen van mijn scherm op/bij de keren dat ik het toestel op mijn bureau/tafel/salontafel heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 23:04:
Na twee jaar eindelijk een andere telefoon, de xperia z. Nu schijnen de Simkaarten inmiddels ook een stuk kleiner geworden. Blijkbaar ook bij de xperia z. Kan ik dit regelen ergens? kan ik mijn simkaart omwisselen bij de vodafonewinkel? (abonnement Vodafone)
Gewoon naar de Vodafone winkel gaan. Daar kun je hem kosteloos ophalen. Binnen een minuut is het geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:26:
Zo vanmiddag de experia Z even getest en even het toestel is in het echt wel mooier. We hebben de wiite mogen gebruiken zo lekker vers uit de doos. Ik moet wel zeggen dat is de schil van Sony nooit echt geweldig heb gevonden maar het toestel is wel lekker vlot. Het toestel is erg licht en dat verwacht je niet want hij is aardig groot maar had het idee dat hij lichter was dan mijn i9000. De foto waren ook goed en beter dan mijn toestel :) Duh. Moet zeggen dat ik het toestel mooier vindt dan de huidige generatie Samsung toestellen. Al met al een goede indruk en heb helaas niet kunnen testen of de spraak goed was want heb vernomen dat de tegenpartij een minder prettig gesprek aangaat, volgens gebruikers en reviews. Mooi toestel voor de rest.
Waar hebben ze de witte? Ik wil die graag irl zien, maar niemand heeft hem in de winkel.

Btw, denken jullie niet dat het logo in de beschermlaag zit omdat het misschien goedkoper is dan op/in het glas te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Ik heb het verwijderen van de screenprotector toegevoegd aan mijn review, inclusief wat foto's van het proces, hier het resultaat:

productreview: Sony Xperia Z Zwart review door ormagon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Lees net wel een heel vreemd artikel op nu.nl
http://mobiel.nu.nl/tech/...et-opvolger-xperia-z.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:30
Jitsert schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:39:
[...]

Opnieuw gaan er mensen zoals jij van uit (echter kan ook dit een foute aanname zijn) dat iedere Xperia Z gebruiker hier op tweakers actief is.

Ik ben er hier pas 3 of 4 tegengekomen (mss heb ik wel een aantal gemist) maar ik vind dit aantal in ieder geval niet schrikbarend hoog. Zelf had ik er 1, die niet/nauwelijks opviel.
Ik bedoel meer dat de kwaliteitscontrole qua afkeur me tegenvalt
Mensen met enkele pixels naast elkaar die defect zijn is toch echt wel makkelijk te zien bij een test, losse pixels zullen amper opvallen.

Het heeft mij er niet van weerhouden om er ook 1 te bestellen, maar het is te hopen dat alles makkelijk omgeruild wordt bij defecte pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Ik zie niks vreemds aan dit artikel :+

Er is altijd een nieuwere telefoon op komst, het duurt maanden om een nieuw toestel op de rit te krijgen (ontwerpen, toeleveranciers kiezen, plannen, productielijnen instellen, productie draaien, leveren, etc.). Als Sony nu niet bezig zou zijn met een nieuw toestel zou ik me eerlijk gezegd meer zorgen maken, dat zou kunnen betekenen dat ze de toekomst somber inzien (en als Sony zou stoppen met mobieltjes maken is dat weer slecht nieuws voor de duur van support op de huidige toestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ormagon schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:25:
Ik heb het verwijderen van de screenprotector toegevoegd aan mijn review, inclusief wat foto's van het proces, hier het resultaat:

productreview: Sony Xperia Z Zwart review door ormagon
En omdat we nu toch op het glas zelf zitten heb ik voor de zekerheid ook maar even een scherpe sleutel over de achterkant van het toestel gehaald, krasloos.

Je durft wel :D Maar mooi dat het toestel zonder protector nog beter wordt, logo vind ik trouwens best goedkoop van Sony om op die laag te doen( hoewel alleen tweakers hem eraf halen ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Myedvyed schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:40:
[...]

Ik zie niks vreemds aan dit artikel :+

Er is altijd een nieuwere telefoon op komst, het duurt maanden om een nieuw toestel op de rit te krijgen (ontwerpen, toeleveranciers kiezen, plannen, productielijnen instellen, productie draaien, leveren, etc.). Als Sony nu niet bezig zou zijn met een nieuw toestel zou ik me eerlijk gezegd meer zorgen maken, dat zou kunnen betekenen dat ze de toekomst somber inzien (en als Sony zou stoppen met mobieltjes maken is dat weer slecht nieuws voor de duur van support op de huidige toestellen).
Ik denk dat hij meer bedoelt dat hij had gehoopt een topmodel voor een jaar te hebben, dit is een beetje het HTC One X+ -> HTC One X gevoel. Maar ik snap het wel van Sony inderdaad, over een half jaar is de S4 quadcore die we nu gebruiken namelijk de langzaamste van alle topmodellen, HTC komt in maart al met een Snapdragon 600, LG laat ook niet meer lang op zich wachten en ik verwacht dat ook Samsung met een processor komt die zich op zijn minst kan meten met de Snapdragon 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
ormagon schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat hij meer bedoelt dat hij had gehoopt een topmodel voor een jaar te hebben, dit is een beetje het HTC One X+ -> HTC One X gevoel. Maar ik snap het wel van Sony inderdaad, over een half jaar is de S4 quadcore die we nu gebruiken namelijk de langzaamste van alle topmodellen, HTC komt in maart al met een Snapdragon 600, LG laat ook niet meer lang op zich wachten en ik verwacht dat ook Samsung met een processor komt die zich op zijn minst kan meten met de Snapdragon 600.
Ja inderdaad, dat bedoelde ik te zeggen.
Dan vraag ik me af waarom ze niet gewoon meteen voor die processor zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
lowizi schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:45:
[...]

Ja inderdaad, dat bedoelde ik te zeggen.
Dan vraag ik me af waarom ze niet gewoon meteen voor die processor zijn gegaan.
Tjah daar zullen ze wel hun redenen voor hebben. Ik kan er niet zo mee zitten, deze telefoon is retesnel. GIsteren een tijdje GTA Vice City zitten spelen, en draait echt extreem goed. Dat hij zuiniger is zou wel mooi zijn geweest, maargoed je kan tegenwoordig gewoon niks meer kopen dat niet al verouderd is tegen de tijd dat je het in de hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
ormagon schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat hij meer bedoelt dat hij had gehoopt een topmodel voor een jaar te hebben, dit is een beetje het HTC One X+ -> HTC One X gevoel.
Dat snapte ik stiekem wel, vandaar de :+

Het is inderdaad een beetje zuur als er hetzelfde jaar nog een 'betere' telefoon op de markt komt, maar die wordt waarschijnlijk weer niet waterdicht, etc.

Eerlijk gezegd denk ik dat de Z voor mij makkelijk een jaar mee zal kunnen, die paar extra punten in benchmarks kan ik me echt niet druk om maken. 'Vroeger' merkte je dat in dagelijks gebruik ook, dus toen was dat belangrijker, maar bij de Z verwacht ik niet dat die ineens 'langzaam' aanvoelt vergeleken met het nieuwere toestel.

En bij de meeste andere features is het een balans tussen dingen die het ene toestel beter/fijner maken en de dingen die je huidige toestel juist beter/fijner maken. B.v. een soortgelijke afweging ga ik ongetwijfeld krijgen tussen de Z (als ik hem ooit nog geleverd krijg) en de S3: ga ik de diepe zwartwaardes missen of niet? Ik denk het niet, maar voor anderen kan dat juist weer een voordeel voor de S3 zijn, ondanks dat die al bijna een jaar oud is. Net zoals bij de Z het design en waterdichtheid voor de ene persoon een voordeel blijven, terwijl een ander liever een iets kleiner toestel heeft met een fysieke cameraknop zoals de ZL.

Dus ik voel me nog steeds safe met de Z.. tenzij Sony ineens een high-end telefoon maakt met hardware QWERTY toetsenbord, maar dat zie ik zo snel niet gebeuren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:41:
[...]

En omdat we nu toch op het glas zelf zitten heb ik voor de zekerheid ook maar even een scherpe sleutel over de achterkant van het toestel gehaald, krasloos.

Je durft wel :D Maar mooi dat het toestel zonder protector nog beter wordt, logo vind ik trouwens best goedkoop van Sony om op die laag te doen( hoewel alleen tweakers hem eraf halen ).
Ik was ook wel lichtjes gespannen moet ik zeggen. Maar dat het tempered glass is was al bekend, en zelfs mijn oude Desire HD heeft na bijna twee jaar echt gebruik (die is best is gevallen en bij de sleutels in de zak terecht gekomen) enkel wat haarkrasjes. Dus het was niet echt een gok, meer een bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb nu sinds gisteren de Xperia Z. Heel mooi toestel, alleen heb ik 1 probleempje. Hoe kan ik in de Socialife applicatie er voor zorgen dat die niet de mentions zonder mijn naam laat zien? Ik krijg nu een hoop berichten waar ik niets mee te maken heb.

Kon het niet in de instellingen vinden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
ormagon schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:44:
Hierbij kan ik bevestigen wat dr.Melle zegt. het glas heeft ook een coating en vingervlekken zijn minder zichtbaar dan op de protector.
Klopt, zojuist bij mn witte XZ ook de screenprotector er af gehaald. Wel cheap ass van Sony dat ze de logo in de screenprotector hebben gedrukt en niet op de telefoon. Ik heb em er af gehaald omdat het een stofmagnet is, nu ervaar ik minder stof op mn telefoon.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
Uiteindelijk toch maar de Hotmail App geïnstalleerd, lijkt de enige te zijn die hotmail folders werkend krijgt.

Na een aantal dagen met de Z gespeeld te hebben, moet ik toch wel zeggen dat ik het scherm vele malen beter vind dan wat ik op internet lees. Kijkhoeken zijn niet geweldig, maar het is wel echt heel scherp en kleurrijk (ik kom van een One X). Ik denk dat de interface van Sony, die nogal grijzig is, het negatieve gevoel erg versterkt bij de meesten. Hen raad ik aan eerst eens een mooi filmpje op je Z te kijken.

Verder vind ik de luidspreker ook redelijk, maar dan vergelijk ik hem met een One X (let op, geen X+) die ook niet zo hard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Laatst online: 06-03 10:25
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 03:20:
meer zelfs, glas zonder protector houdt echt bijna niets vlek, echt nice... :)
iedereen die twijfelt om het plastic er af te halen: ga ervoor zou ik zeggen
(als je de anti-shatter niet te belangrijk vindt, maar dit glas zou zo al tegen iets moeten kunnen...)

dit lijkt mij ook n bewijs dat het vooraan idd dragontrail glass is, dat standaard zo'n laag heeft
zou je eens een foto willen uploaden hoe je XZ er nu uitziet?

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

lauyylauyy schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:33:
[...]

Ik heb hier foto's staan van het verwijderen, alsook hoe hij eruit ziet zonder de protector: foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lauyylauyy schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:33:
[...]

zit nu op werk, en buiten mn XZ geen camera bij, maar die van Ormagon zijn best representatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Wat voor sim kaart moet hier nu in? Ik zie het niet in de specs op tweakers zelf. Heb 2 verschillende mogelijkheden gehoord, een gewone en een micro, maar welke klopt nu dan echt?

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

microsim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan57
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:32
Vanmiddag vrij genomen van mijn werk.
Nou maar hopen dat hij ook daadwerkelijk vandaag komt :P
Can't wait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Is het mogelijk om een youtube filmpje af te spelen en ondertussen iets anders te doen op je telefoon? Ik luister namelijk soms naar muziek op youtube en tegelijk wil ik dan bijvoorbeeld wat surfen, emailen of sms-en. Als ik nu een andere app open, dan stopt de youtube-app met afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-08 22:36
geusie schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:40:
Is het mogelijk om een youtube filmpje af te spelen en ondertussen iets anders te doen op je telefoon? Ik luister namelijk soms naar muziek op youtube en tegelijk wil ik dan bijvoorbeeld wat surfen, emailen of sms-en. Als ik nu een andere app open, dan stopt de youtube-app met afspelen.
Volgens mij niet. Ligt in ieder geval aan de Youtube-app en niet aan Sony. Idee is volgens mij dat je gewoon de video ook moet bekijken. Ze willen dat je andere methodes gebruikt om naar muziek te luisteren volgens mij. Werkt een tabblad in de browser niet? Probeer dat eens.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de (witte) XZ ook sinds vanmorgen. Ben geen fan van screenprotectors dus gelijk eraf. Kijkt veel mooier, ook zonder logo. Supertoestel tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geusie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-01-2024
Whut!?

Gisteren voor de eerste keer 4G zitten testen met speedtest.net. Verschillende keren die test gedraaid (want zat ook op een beurs om dit te laten zien): 72 keer.

Blijkbaar heb ik hiermee 1,26 Gb data verbruikt. (Instellingen -> dataverbruik; en daar is per app het dataverbruik te zien). Kan dit echt zoveel zijn!? Dat wordt wel een dure grap, want zit nu 500 MB over mijn limiet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geusie schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:20:
Whut!?

Gisteren voor de eerste keer 4G zitten testen met speedtest.net. Verschillende keren die test gedraaid (want zat ook op een beurs om dit te laten zien): 72 keer.

Blijkbaar heb ik hiermee 1,26 Gb data verbruikt. (Instellingen -> dataverbruik; en daar is per app het dataverbruik te zien). Kan dit echt zoveel zijn!? Dat wordt wel een dure grap, want zit nu 500 MB over mijn limiet :(
speedtest download/upload files en bepaalt aan de hand daarvan hoe snel je verbinding is. Om een enigszins betrouwbaar resultaat te tonen, mag het bestand dat gedownload wordt niet te klein zijn.

Dat zo een file bv. 10 -15 mb is, is best aannemelijk. En dan x 72.....en ik vrees dat je de rest van het verhaal nu wel kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Laatst online: 31-10-2016
Ik heb zojuist een 8Gb microsd in de XZ geplaatst FAT32 maar met 'ES file explorer' kan ik geen map zien wat mijn ext_card zou moeten zijn?? XZ heeft de microsd wel zichtbaar en ik heb hem kunnen formateren/wissen. Als ik hem met de usb kabel koppel aan mijn Linux Laptop dan zie ik enkel die PCCompanion shit voor MS Windows. Waar is mijn oude vertrouwde mount met de SD ?

Note:
Ik zie nu met een andere file explorer app dat ext_card op root / niveau staat. Blijf ik wel met de vraag zitten hoe ik deze kan mounten via usb.

Grappig dat er 2 mappen op root zijn voor dezelfde SD:

/ext_card
/sdcard1

En /sdcard is internal memory pff

P.s geen haast... binnen 5 minuten is prima ;) >:) 8) :*)

[ Voor 31% gewijzigd door johnhere op 02-03-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Eerste indrukken:

Na de Galaxy vind ik de Sony skin heel erg mooi. Die fierelantijntjes in de native muziek-app van Samsung bijv. vond ik verschrikkelijk. De Sony Walkmann app is veel stijvoller. Ook de film-app deelt direct je bestanden in naar 'Films' en 'Series' en zoekt de cover-art en info over de film/serie erbij. Een aangename verassing.

Verder ben ik te spreken over de 'Sony Car' app, die je user interface versimpelt naar navigatie, media, telefoon en instelling (configureerbaar om andere opties te selecteren) zodat je je telefoon makkelijk in een houder kwijt kunt.

Ik schrok wel even hoe ik de % van mijn batterij zag teruglopen bij simpel surfen. Een uur lang Google Maps als navigatie aan hebben staan is dan wel weer schappelijk (ongeveer 25% van de batterij af). Nog even afwachten hoe ik de batterij ga vinden.

Semi-offtopic: Oh ja, de geluidskwaliteit van de met de vroegboekactie meegeleverde hoofdtelefoon MDR1-1R is echt subliem, dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:49:
[...]

speedtest download/upload files en bepaalt aan de hand daarvan hoe snel je verbinding is. Om een enigszins betrouwbaar resultaat te tonen, mag het bestand dat gedownload wordt niet te klein zijn.

Dat zo een file bv. 10 -15 mb is, is best aannemelijk. En dan x 72.....en ik vrees dat je de rest van het verhaal nu wel kent.
2 keer draaien hier heeft me 25.6mb gekost. dus dat kan wel kloppen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Wat een heerlijk apparaaaaat!
Echt geweldig.

Alle twijfels zijn weg na een tijdje gebruiken, het is echt een heerlijk toestel.
Iedereen reageert enthousiast erop. Vrienden met Iphone 5, One X, S3, iedereen vindt 't een toptoestel en ik al helemaal.

Dolblij ermee.

En ik hang 'm nu aan de PC, "PC companion" installeert automatisch en hij zegt een firmware update te hebben? Ga 'm nu updaten en kijken wat er nieuw is.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchManticore op 02-03-2013 17:01 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Het is te verwachten dat Sony met een opvolger komt. De socs in het mobiele land volgen elkaar in hoog tempo op. Daarnaast is het nog maar de vraag of die opvolger alle features van de Z heeft zoals het glas en water- en stofdichtheid. Ook is de stap S4>600 niet erg extreem. De CPU gaat wat harder, verbruikt misschien daardoor ook wat meer en dat is het. Ook is het scherm wat kleiner, terwijl ik de 5" nu juist een leuke maat vind. Al met al wat mij betreft geen reden tot paniek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Ehm, kan iemand mij helpen?
Ik heb de telefoon net geupdate naar 4.1.2?
En als ik nu programma op probeer te starten, voldoet tappen niet meer?

Als ik op een icoontje tap wil hij 't icoontje verslepen ofzo. Ik moet m echt langer inhouden om iets op te starten of meerdere keren tappen.

Is hier een oplossing voor, waar ligt het aan?

Telefoon is onbruikbaar nu!!!
Kan ik nog terug naar 4.1.1?!

[ Voor 8% gewijzigd door DutchManticore op 02-03-2013 17:17 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Werkt dit spel ook op de Xperia Z? Er staat namelijk dat het een Tegra spel is. Dat heeft de Xperia toch niet?

Google Play: Pinball HD for Tegra

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 02-03-2013 17:24 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Laatst online: 29-11-2022
DutchManticore schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:16:
Ehm, kan iemand mij helpen?
Ik heb de telefoon net geupdate naar 4.1.2?
En als ik nu programma op probeer te starten, voldoet tappen niet meer?

Als ik op een icoontje tap wil hij 't icoontje verslepen ofzo. Ik moet m echt langer inhouden om iets op te starten of meerdere keren tappen.

Is hier een oplossing voor, waar ligt het aan?

Telefoon is onbruikbaar nu!!!
Kan ik nog terug naar 4.1.1?!
Dat zou ik niet weten maar wat ik apart vind is dat niet standaard 4.1.2 erop staat, dat heb ik ook namelijk.

Over de accu ben ik meer dan tevreden. De telefoon houd het nu al meer dan 1 dag 2 uur en 42 minuten uit op de zelfde accu lading. Hiervan heb ik bijna 4.9 uur het scherm van aangehad, vind ik meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
Freeze-Oh schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:11:
Net mijn XZ binnen.
bij het installeren van de Sony PC companion geeft hij aan dat er een nieuwe software versie beschikbaar is.
Na een zeer lange download verwachtte ik eigenlijk 4.2.2, maar het is nog steeds android versie 4.1.2.
Heeft iemand dit ook gehad, en hebben jullie enig idee wat deze upgrade inhoud?
ik weet het niet zeker maar bij gebruik van de camera kun je nu zoomen door gebruik te maken van de hard en zachter toets( van het geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Freeze-Oh schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:11:
Net mijn XZ binnen.
bij het installeren van de Sony PC companion geeft hij aan dat er een nieuwe software versie beschikbaar is.
Na een zeer lange download verwachtte ik eigenlijk 4.2.2, maar het is nog steeds android versie 4.1.2.
Heeft iemand dit ook gehad, en hebben jullie enig idee wat deze upgrade inhoud?
Ik heb deze ook geinstalleerd!
Maar nu heb ik dus het probleem dat ik geen applicaties meer kan openen!
Als ik op een icoontje tap gebeurt er gewoon niks. Hij gaat direct in 'verslepen' modus, opstarten is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09-2024
geusie schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 13:40:
dat kan wel, je kan een small app browser downloaden en vanaf daar YouTube mee af spelen. Dit neemt alleen
iets ruimte in beslag op de voorgrond.
#je kan die mini app dan ook naar de zijkant van je scherm slepen, dan heb je nog gewoon volledig scherm

[ Voor 8% gewijzigd door jaco32 op 02-03-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Ik sta in de Vodafone winkel voor mijn 2e micro simkaart. Smartphonecrew medewerker test de internetverbinding, gaat naar nu.nl, en dit is het eerste webpagina ooit geopend op mijn Xperia Z :'(

Maar goed, over 3 maanden zijn de telefoons sneller dan nu. Ik geniet van die 10 dagen (ik zeg maar wat) dat mijn smartphone top of the world is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
Stpan schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:49:
[...]

Ik sta in de Vodafone winkel voor mijn 2e micro simkaart. Smartphonecrew medewerker test de internetverbinding, gaat naar nu.nl, en dit is het eerste webpagina ooit geopend op mijn Xperia Z :'(

Maar goed, over 3 maanden zijn de telefoons sneller dan nu. Ik geniet van die 10 dagen (ik zeg maar wat) dat mijn smartphone top of the world is.
Zelfs over een half jaar is er nauwelijks merkbaar verschil tussen een pagina laden op je XZ en een andere telefoon die dan pas uit is.

Het zijn vaak honderdsten van seconden die de een op de ander voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Stpan schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:49:
[...]

12 ;) Dan is de HTC One er.

[ Voor 38% gewijzigd door ormagon op 03-03-2013 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
drav91 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:51:
Sinds gisteren willen applicaties vanuit het hoofdscherm en de app drawer, niet meer normaal openen. Soms moet ik wel 10 keer drukken. Ik zie wel dat de telefoon reageert op mijn vinger, want de applicaties 'deukt in'. Maar verder gebeurd er niks. Als ik de applicatie langer in druk op het hoofdscherm, dan kom ik in dat instelmenu, en als ik het lang indruk in de app drawer, gebeurd er niks..

Hebben hier meer mensen last van?

Opnieuw opstarten heeft het probleem trouwens niet verholpen. Er is ook niks mis met het scherm, deze reageert gewoon goed. App drawer, back, home, menu, swypen tussen schermen en in alle applicaties gaat prima. En lekker snel!
Iemand met precies hetzelfde probleem als ik.
NIET UPDATEN DUS, die update kan ervoor zorgen dat je alles opnieuw kunt installeren.

K ben 'm nu aan het resetten met Companion, en ga zo de backup herstellen, maar ik baal hier stevig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Ja die bedoelde ik ook armagon, had alleen geen zin om de datum uit te zoeken.

Ik ben iig erg tevreden over mijn eerste 24 uur met mijn Xperia Z!

PS, probeer draadloos wat grotere bestanden over te zetten, een paar mooie BluRay rips voor tijdens mijn zakenreis. Alleen is de verbinding wat instabiel. Jammer, want je Xperia Z wordt keurig in je Windows Explorer weergegeven als extra drive (via de WiFi).

Over USB gaat dan weer erg langzaam. Iemand dezelfde ervaring?

PS2, mijn Philips TV schijnt Throw te ondersteunen via WiFi, gaat dat binnenkort maar eens uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:18
Jorgen schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:23:
Werkt dit spel ook op de Xperia Z? Er staat namelijk dat het een Tegra spel is. Dat heeft de Xperia toch niet?

Google Play: Pinball HD for Tegra
Net even gekeken en helaas niet compatibel met de XZ.
Zijn nog meer apps die nog niet compatibel zijn vanwege de resolutie maar verwacht wel dat ze gaan updaten mu full hd schermen er meer en meer aankomen.

ik ben trouwens nog steeds verbaasd van het heldere scherm. Heb al 10x het filmpje van die landscapes gekeken omdat ie zo mooi is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
geusie schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:20:
Whut!?

Dat is erg zuur voor je :X Maar stel bij instellingen dan gelijk bij Dataverbruik je Mobieldatalimiet in voor volgende maand zo kan dit je nooit meer gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Hij speelt alleen wel bijzonder weinig formaten af zeg! Alles wat .avi of .mkv is weigert ie categorisch. Dat is wel een hele stap achteruit ten opzichte van mijn Galaxy S2 :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Ik heb hem net bij Saturn gezien, echt een mooi toestel. Sony heeft goed werk geleverd! Echter vond ik het niet echt snappy aanvoelen, wellicht dat het aan de Sony schil ligt? Scrollen door de homescreens leek soms niet helemaal vloeiend te gaan. Ik vind die waterdichte feature echt een toegevoegde waarde en zou voor mij weleens de beslissing kunnen zijn tot aanschaf van dit toestel.

[ Voor 6% gewijzigd door Rudios op 02-03-2013 19:01 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
Rudios schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:00:
Ik heb hem net bij Saturn gezien, echt een mooi toestel. Sony heeft goed werk geleverd! Echter vond ik het niet echt snappy aanvoelen, wellicht dat het aan de Sony schil ligt? Scrollen door de homescreens leek soms niet helemaal vloeiend te gaan. Ik vind die waterdichte feature echt een toegevoegde waarde en zou voor mij weleens een dealbreaker kunnen zijn.
Door homescreens heen wisselen is bij mij alleen langzaam wanneer de widgets niet geladen zijn. Nu ben ik al helemaal geen widget fan (gebruik alleen de calendar widget) dus voor mij is dit niet zo'n probleem, maar hij hapert wel degelijk af en toe. Wisselen tussen apps / apps openen is daarentegen wel razendsnel.

Verder heb ik net als anderen ook gemerkt dat de camera app de eerste keer extreem (ik zeg extreem omdat ik de camera meestal snel nodig heb) langzaam opstart. Ik hou hem dus ook altijd in het geheugen. Als ik de telefoon opnieuw opstart (zal wel niet meer zo vaak voorkomen) is dat het eerste wat ik weer open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Laatst online: 08:11
Stpan schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:49:
Hij speelt alleen wel bijzonder weinig formaten af zeg! Alles wat .avi of .mkv is weigert ie categorisch. Dat is wel een hele stap achteruit ten opzichte van mijn Galaxy S2 :s.
Dit is mij net opgevallen bij de Walkman app. Die wil mijn geripte WMA's niet afspelen.
Grafprogramma iTunes maar weer eens opstarten om naar mp3 te rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSF
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 10:14

YSF

Display getest via de service menu..

2x wit heldere pixels op een volledig zwarte scherm (max helderheid)
1x zwarte pixel op een witte of rode scherm

Ik denk dat ik recht heb op een nieuw toestel.. Maandag of dinsdag stuur ik het weer op, heel jammer dit. Voor de rest is het een top toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Oké hier nu ook ontvangen... Ik kom van een galaxys3 af(althans die wordt nu gepareerd ivm sds bug) en ik moet helaas zeggen dat ik het display vind tegen vallen. De scherpe is prima op orde maar de kijkhoek vind ik echt een aantal stappen terug. Als je het scherm maar iets kantelt wordt het al gauw grijzig/vaal/onscherp. Iemand anders die dit vergelijk ook heeft tov de s3?

Voor de rest is het een mooi toestel en ga er morgen nog maar eens goed voor zitten, dan besluit ik of ik hem hou.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
renzo4000 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:36:
Oké hier nu ook ontvangen... Ik kom van een galaxys3 af(althans die wordt nu gepareerd ivm sds bug) en ik moet helaas zeggen dat ik het display vind tegen vallen. De scherpe is prima op orde maar de kijkhoek vind ik echt een aantal stappen terug. Als je het scherm maar iets kantelt wordt het al gauw grijzig/vaal/onscherp. Iemand anders die dit vergelijk ook heeft tov de s3?

Voor de rest is het een mooi toestel en ga er morgen nog maar eens goed voor zitten, dan besluit ik of ik hem hou.
De kijkhoeken en zwartwaardes van LCD zullen nooit even goed zijn als die van AMOLED. De witwaardes van LCD daarentegen zijn witter en de kleuren zijn natuurlijker.

Hier testen ze het display met een app YouTube: Xperia Z screen 2
Die persoon beweerd dat de zwartwaardes heel goed zijn en dat je met LCD niet beter gaat kunnen krijgen. Op het laatste zegt hij ook dat de kijkhoeken niet zo goed zijn. Persoonlijk maakt mij dat helemaal niets uit maar voor anderen weer wel.

Kdenk ook niet dat de galaxy S4 een AMOLED scherm gaat krijgen, teveel problemen om een full HD resolutie te bekomen. In het verleden heeft samsung dat opgelost door een pentile structuur te gebruiken. Persoonlijk vind ik een pentile AMOLED display vrij slecht qua kleuren en scherpte.

Hier staat een post waarin ze het display van de xperia Z vergelijken met "adapt to lighting conditions" aan en uit. http://www.esato.com/boar...p?topic=205054&start=1755
Ze beweren dat als het aan staat, het contrast en de kijkhoeken verslechteren. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Laatst online: 09-09 10:10
Gisteren bij de belcompany gehaald, eerste indruk is top! Minpuntjes die ik tot nu toe heb kunnen vinden is de lichte witte waas op je scherm (helderheid onafhankelijk), dit kan ook aan mij liggen aangezien ik van SAMOLED+ af kom en dus verwacht dat zwart ook echt zwart is. Ook heb ik tijdens het typen het idee (met het standaard toetsenbord) dat deze erg stroperig is, wat ik typ wordt niet direct op het scherm getoond ook al staat voorspellen en autocorrect uit, tips?

Geweldige featere is de app smart-connect waar je die schema's in kan stellen, bijv. van 9.00-15.00 staat je telefoon automatisch op stil. Dit werkt ook samen met die tags, heeft iemand hier die al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
ik kom net tot de conclusie dat de xz geen flashplayer ondersteunt
wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hier zie je het verschil goed:

Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/75805-image/Sony-Xperia-Z-screen-comparison-more-camera-samples-emerge.jpg

Uiteraard snap ik dat het geen amoled is maar ik vind het verschil echt te groot. Dit is her risico als je hem dus niet in het echt bekijkt :( ... ik ga er nog een nachtje over slapen maar ik denk dat ie terug gaat (helaas, want het is een mooi toestel!). Wat komt er voor terug? ... Ik denk dan toch de HTC One ... of veilig ... de iphone 5.

Hier nog wat vergelijkingen .. de XZ wint het wel weer op scherpte uiteraard.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Ik weet niet hoe die foto is gemaakt, maar zo heftig is t op míjn Z echt niet

ik snap t probleem ook niet, op normale kijkhoeken merk je er niets van

[ Voor 32% gewijzigd door 418O2 op 02-03-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebakken peer
  • Laatst online: 09-09 10:10
418O2 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:22:
Inderdaad, dit was het eerste waar ik in de winkel naar keek, ook thuis in verschillende omstandigheden allemaal nog best te doen (in iedergeval niet zo erg als op de foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
418O2 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:22:
Gooi helderheid eens omhoog..? Dan zie ik wel dat het scherm 'witter' wordt. (of het zo extreem is durf ik niet te zeggen)

Verder over de helderheid instelling: ik heb automatisch aanpassen aan omgevingslicht uit staan. Helderheid staat op laagst, dan is het voor mij meer dan helder genoeg. Ik denk dat ik hem alleen omhoog zal gooien als ik in de felle zon zit, en dan ben ik allang blij dat ik uberhaubt nog wat kan zien, hoe dat er dan uitziet boeit me niet.

Edit: Voor de duidelijkheid: scherm is prima voor mij, ik kijk er recht naar, kan me niet verrekken wat de persoon naast me in de bus ervan denkt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Vlemert op 02-03-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45
Na 24 uur met de XZ ben ik erg tevreden tot nu toe.
Batterij gaat langer mee als mijn S3.
Paar kleine dingen waar ik tegenaanloop
Ik krijg de notificatieled niet aan de gang.
Met watsapp gmail facebook hij blijft donker.
Staminomode staat uit.
Wat ik ook stom vind maar dat is een kleinigheid ik gebruik vaak een timer (kookwekker) van 5 minuten ofzo maar deze timer stopt met lopen zodra de XZ in standby gaat met als gevolg bijna zwarte patat in de frituur ;)
Ik kom van een galaxys3 af(althans die wordt nu gepareerd ivm sds bug) en ik moet helaas zeggen dat ik het display vind tegen vallen
Vreemd want ik vind het display verre van tegenvallen.
Oke in sommige dingen is het amoled scherm van de S3 beter maar over het algemeen vind ik het scherm van de XZ super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hebben jullie de shatterproofprotector erop laten zitten of niet? Ik vraag me af of dit nog veel verschil maakt nl. Ik kan hem niet verwijderen ivm retourneren. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit veel verschil maakt ... ben wel benieuwd.

Wat betreft het tegenvallen... ik bedoel niet de scherpte en kleurproductie, want dit is superieur aan de s3. Het is voormamelijk het "washout" effect als je je toestel iets beweegt. Dit heb ik bij de s3 totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
renzo4000 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:45:
Hebben jullie de shatterproofprotector erop laten zitten of niet? Ik vraag me af of dit nog veel verschil maakt nl. Ik kan hem niet verwijderen ivm retourneren. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit veel verschil maakt ... ben wel benieuwd.

Wat betreft het tegenvallen... ik bedoel niet de scherpte en kleurproductie, want dit is superieur aan de s3. Het is voormamelijk het "washout" effect als je je toestel iets beweegt. Dit heb ik bij de s3 totaal niet.
Nee dat klopt, ik kom ook van een s3.

Op de helderheid die ik gebruik zijn de kijkhoeken nooit een probleem ik dagelijks gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik ben het wel met je eens. Het scherm is super maar zodra je het toestel op tafel legt is het washout effect al best duidelijk.
Voor mij absoluut geen reden om het toestel te retourneren maar het is wel jammer. Die afbeelding berust niet op de ervaring in praktijk. Zo extreem is het effect niet.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakraiser op 02-03-2013 20:54 ]

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
@ormagon toen je screenprotector van de achterkant er af hebt gehaald. Heb je ook de coating/laag er nog er af getrokken? Bij mijm witte XZ is dat namelijk wel gebeurd..... Zit er nu niet uit en krast .... Ik probeer binnenkort met mn dslr wel een foto van te maken. Raad mensen het "nog" niet aan om bij de witte XZ de screenprotector van de achterkant er af te halen, voorkant is geen probleem.

*EDIT*
Foto, zonder flits, anders zie je het niet.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/20kyrdk.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door An1mA op 02-03-2013 21:16 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48

Er zijn smartphones met LCD displays die betere kijkhoeken hebben dan de xperia Z. Maar hoe dan ook zullen die hun kijkhoeken ook slechter zijn dan AMOLED. Daar kan je gewoon niet buiten. Ik snap het probleem van de kijkhoeken niet echt. Bij een TV kan ik begrijpen dat je een goede kijkhoek wilt. Maar een smartphone bekijk je toch altijd frontaal. Als de kijkhoeken zo fel storen zal je bij AMOLED moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Infinity88 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:55:
[...]

Er zijn smartphones met LCD displays die betere kijkhoeken hebben dan de xperia Z. Maar hoe dan ook zullen die hun kijkhoeken ook slechter zijn dan AMOLED. Daar kan je gewoon niet buiten. Ik snap het probleem van de kijkhoeken niet echt. Bij een TV kan ik begrijpen dat je een goede kijkhoek wilt. Maar een smartphone bekijk je toch altijd frontaal. Als de kijkhoeken zo fel storen zal je bij AMOLED moeten blijven.
Precies. _/-\o_ Helderheid heb ik voor de lol nu al de hele dag op 20% staan waarom ? totaal geen batterijprobleem als die er al was bij deze sportwagen en het scherm is zo scherp en het contrast komt ontzettend natuurlijk over (amoled not !!) dat zelfs 20% helderheid me voldoening geeft. 8)7 |:(

Het enigste probleem vind ik de companion software die niet crossplatform is,

[ Voor 4% gewijzigd door johnhere op 02-03-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
An1mA schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:55:
@ormagon toen je screenprotector van de achterkant er af hebt gehaald. Heb je ook de coating/laag er nog er af getrokken? Bij mijm witte XZ is dat namelijk wel gebeurd..... Zit er nu niet uit en krast .... Ik probeer binnenkort met mn dslr wel een foto van te maken. Raar mensen "nog" niet aan om bij de witte XZ de screenprotector van de achterkant er af te halen, voorkant is geen probleem.

*EDIT*
[afbeelding]
Oooh ik leef met je mee. Echt zonde. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
Heb de Xperia Z nu een paar dagen in mijn bezit en moet toch concluderen dat dit hem helaas niet gaat worden. Het is zeker geen slecht toestel maar prijs kwaliteit verhouding vind ik persoonlijk niet gelijk. Je betaald (contant gekocht zonder abbo) echt een flinke duit en dan verwacht ik eerlijk gezegd top of the range. Maar voor mij is het net allemaal niet. Als de zwartwaardes, contrast beter waren geweest, de batterij die ik persoonlijk te vaak moet opladen, dan had je hier een topper gehad. Persoonlijk vind ik het scherm melk te "melkachtig", ook al bij een minimale kijkhoek.

Is het allemaal kommer en kwel. Nee zeker niet. Het toestel ziet er gewoon fantastisch uit. Audiotechnisch zit het allemaal prima in elkaar. Zelfs mijn V900 koptelefoon aangesloten en die klonk verbazend helder met veel detail. De megeleverde headset MDR-1R is een prima koptelefoon. Is wat geknepender, minder detail maar is toch een hoofdtelefoon in het hogere segment. Hij isoleert goed.

Ik baal enorm want ik had mij enorm verheugd op eindelijk een goed Sony toestel. Voor de smartphones altijd sony telefoons gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Tja elk toestel heeft zijn nadelen, tot nu toe nog geen perfect toestel gezien.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je opmerking over de accu is na een paar dagen gebruik m.i. niet reëel want dan ben je toch veel meer met je telefoon aan het spelen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ormagon toen je screenprotector van de achterkant er af hebt gehaald. Heb je ook de coating/laag er nog er af getrokken? Bij mijm witte XZ is dat namelijk wel gebeurd..... Zit er nu niet uit en krast .... Ik probeer binnenkort met mn dslr wel een foto van te maken. Raad mensen het "nog" niet aan om bij de witte XZ de screenprotector van de achterkant er af te halen, voorkant is geen probleem.

*EDIT*
[afbeelding]
hier zie ik bij de zwarte toch niks van...
al eens geprobeerd met alcoholhoudend doekje proper te maken? mss gewoon residu van de kleefstof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon nu 2 dagen, niet heel veel mee gedaan maar: razend snel.
Goed. Prachig toestel zelf (voor protector is eraf, lijkt nu wel mooier maar heeft vlekken: resten?? ).

Inderdaad prachtig scherm, kijk veel HD dingen erop en het bevalt prima!
Ik heb kleine handen maar toch kan ik 5 inch in 1 hand (top kan ik net niet raken) dus te groot is die niet voor mij.

Kijkhoeken: ... Ja.. Slecht. Maar wie gaat er nou zijn mobiel schuin houden om er dingen op te zien? Heb er totaal geen last van, misschien wel een pluspunt: mensen kunnen niet zomaar meekijken.

Accu: Scherm gebruikt erg veel energie en dat merk je wel. Weet niet veel over accu's maar ik denk dat die van mij nog wat meer dagen moet gebruiken om hem op maximale preformance te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
Tuurlijk elk toestel heeft wat....wellicht waren mijn verwachtingen te hoog. De eerste dagen gebruik je je toestel met grote regelmaat maar half uurtje spelen en meer dan 10 % eraf vind ik wel erg snel. Oke je kan qua batterij duur nog wat winst behalen. maar een dusdanig verbruik dat heb ikzelfs bij mij Nexus S niet meegemaakt. Voor wat betreft de kijkhoek zit ik echt niet zo scheef ervoor maar heb telkens het idee dat ik teveel waas zie. Maar in vergelijking, mijn Nexus S wordt qua detail weggevaagd door dit toestel.

Iedereen moet zelf bepalen of hij/zij de prijs kwaliteit verhouding goed vind. Een kritische noot in dit topic moet toch kunnen? Ook ik had graag alleen maar positieve punten gehad zeker ondat ik eigenlijk wel pro Sony ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Nou heb ik ook de screen protector eraf gehaald.. Zowel de voor als de achterkant.
Maar nu is de Sony stikker er wel vanaf (wat ik best jammer vind).

Weet iemand hier of dit scherm van de Xperia Z nou wel of niet voorzien is van een anti-kras scherm???

[ Voor 5% gewijzigd door 038Robijno op 03-03-2013 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Laatst online: 29-11-2022
Waarom zou je die screen protector eraf willen halen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

038Robijno schreef op zondag 03 maart 2013 @ 01:38:
Nou heb ik ook de screen protector eraf gehaald.. Zowel de voor als de achterkant.
Maar nu is de Sony stikker er wel vanaf (wat ik best jammer vind).

Weet iemand hier of dit scherm van de Xperia Z nou wel of niet voorzien is van een anti-kras scherm???
Ja, dat is deze zeker, ik heb de protector verwijderd en er toen meteen even een scherpe sleutel overheen gehaald, probleemloos.

*EDIT*
[afbeelding]
Oef, nee dat is bij mijn zwarte niet gebeurd! Dat is wel heel erg slordig en zou niet mogen gebeuren. Ik zou even Sony aanschrijven.

Voor de geïnteresseerden, ik heb een stapeltje sample foto's gemaakt waarin ik de Auto, Auto HDR en Superior modus overdag en in de nacht met elkaar vergelijk: Camera Samples

[ Voor 19% gewijzigd door ormagon op 03-03-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
ormagon schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:00:
[...]

Ja, dat is deze zeker, ik heb de protector verwijderd en er toen meteen even een scherpe sleutel overheen gehaald, probleemloos.

[...]

Oef, nee dat is bij mijn zwarte niet gebeurd! Dat is wel heel erg slordig en zou niet mogen gebeuren. Ik zou even Sony aanschrijven.

Voor de geïnteresseerden, ik heb een stapeltje sample foto's gemaakt waarin ik de Auto, Auto HDR en Superior modus overdag en in de nacht met elkaar vergelijk: Camera Samples
mooie tas :P ... goede vergelijkingen. Wil graag nog wat foto's van buiten zien (eentje buiten gemaakt in het donker van bv een auto). Hopelijk hoef ik niet te lang te wachten op de xz, begint nu wel een beetje vervelend te worden. Jammer dat ik die van T-mobile zo snel heb teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
[quote]ormagon schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:00:
[...]

[...]

Okee, dus zowel als de voor én achterkant van het scherm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Gisteren de XZ binnen gekregen, met zeggen ik ben zwaar terreurgesteld.
En vooral de display is echt slecht bij een hoek gelijk al grijs,, en de batterij lijkt wel of je een timer aan hebt staan die aan het aftellen is (in seconden dan) gisteren de hele nacht aan de lader. ik ben nu ongeveer 1 uur met de XZ aan spellen en accu geeft al weer 40% display sleurt de batterij helemaal leeg .. en ik moet nog de hele dag.. dit gaat hem niet worden Helaas…
Als er een positief punt te melden valt, is de bouwkwaliteit is echt een van de betere android telefoon die op dit moment te krijgen is.
Ik kijk het nog even aan.. Anders op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:48:
Gisteren de XZ binnen gekregen, met zeggen ik ben zwaar terreurgesteld.
En vooral de display is echt slecht bij een hoek gelijk al grijs,, en de batterij lijkt wel of je een timer aan hebt staan die aan het aftellen is (in seconden dan) gisteren de hele nacht aan de lader. ik ben nu ongeveer 1 uur met de XZ aan spellen en accu geeft al weer 40% display sleurt de batterij helemaal leeg .. en ik moet nog de hele dag.. dit gaat hem niet worden Helaas…
Als er een positief punt te melden valt, is de bouwkwaliteit is echt een van de betere android telefoon die op dit moment te krijgen is.
Ik kijk het nog even aan.. Anders op marktplaats.
Wacht eens een aantal laadsessie's af voordat je een oordeel velt over de battery-use. 1 keer laden komt je accu bij lange na niet tot z'n recht. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:24
De hdr samples zien er zo op het eerste gezicht goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

038Robijno schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:28:
Okee, dus zowel als de voor én achterkant van het scherm??
Ja, beide kanten zijn van tempered glass
Garret1410 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:59:
[...]

De hdr samples zien er zo op het eerste gezicht goed uit
Die vind ik eigenlijk juist tegenvallen, de HDR foto is elke keer minder scherp dan de gewone Auto foto.

[ Voor 41% gewijzigd door ormagon op 03-03-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
silitek schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:57:
[...]

Wacht eens een aantal laadsessie's af voordat je een oordeel velt over de battery-use. 1 keer laden komt je accu bij lange na niet tot z'n recht. ;)
Dat weet ik maar ik heb nog nooit een telefoon gehad die al met een uur al op 40% staat, display staat op 30%
Ben niet eens zware dingen aan het doen, beetje internetten (dit aan typen) meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:04:
[...]

Dat weet ik maar ik heb nog nooit een telefoon gehad die al met een uur al op 40% staat, display staat op 30%
Ben niet eens zware dingen aan het doen, beetje internetten (dit aan typen) meer niet.
Dat wordt echt nog wel beter, ik zit nu op 17 uur gebruik met nog 40% over, waarbij het scherm 2h 10m aan heeft gestaan, en dit is pas mijn tweede volle laadcyclus.

[ Voor 4% gewijzigd door ormagon op 03-03-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stpan schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:49:
Download MK player, dan kan je bijna alles afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Replay256 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:04:
[...]

De eerste paar keer is de accuindicatie compleet gok werk voor de telefoon. Pas na een week/aantal dagen kun je daar wat zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
Stpan schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:19:
Ja die bedoelde ik ook armagon, had alleen geen zin om de datum uit te zoeken.

Ik ben iig erg tevreden over mijn eerste 24 uur met mijn Xperia Z!

PS, probeer draadloos wat grotere bestanden over te zetten, een paar mooie BluRay rips voor tijdens mijn zakenreis. Alleen is de verbinding wat instabiel. Jammer, want je Xperia Z wordt keurig in je Windows Explorer weergegeven als extra drive (via de WiFi).

Over USB gaat dan weer erg langzaam. Iemand dezelfde ervaring?

PS2, mijn Philips TV schijnt Throw te ondersteunen via WiFi, gaat dat binnenkort maar eens uittesten.
Probeer Airdroid eens voor transfer via wifi.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb m gisteren helemaal tot 0% laten gaan en toen voor de eerste keer aan de lader. Dit eenmalig doen zal wel goed zijn zeker? Ik zit nu na een dag van de lader nog op 65% van de batterij met iets meer dan een uur schermtijd.
Ik heb trouwens net de Stamina Mode eens aangezet. Eens kijken wat dat doet. Zo te zien laat die standaard ook geen berichten meer door dan? Aangezien ik die ook kan aanvinken in de lijst van apps die actief mogen blijven.

[ Voor 22% gewijzigd door SToRM666 op 03-03-2013 12:15 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Cyleo schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:53:
[...]

De eerste paar keer is de accuindicatie compleet gok werk voor de telefoon. Pas na een week/aantal dagen kun je daar wat zinnigs over zeggen.
Inderdaad, is nog aan de vroege kant om tot een goede conclusie te komen. eerlijk had ik er meer van verwacht.
er zit ook een accu van 2330 mAh batterij. te vergelijking met mijn oude IPhone 5 die heeft 1440 mAh daar doe ik ongeveer twee dagen mee.. misschien kan je dat niet 1 op 1 vergelijken maar het geeft wel aan.. ben overgestapt om er beter van te worden niet slechter. ik snap Sony in deze dan ook helemaal niet waarom nou voor z'n !@#$% scherm kiezen, paar eurotjes meer voor betere kwalitatief scherm die beter met de accu om kan gaan en je had een top telefoon gehad.ook zou de prijs naar b.v 700.- gaan ik heb het er dan tenminste er voor over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
Ik zou de batterij inderdaad ook nog even aankijken. Bij mij is het ook nog steeds niet goed gecalibreerd. Eerste 30% gaan ontzettend snel en dan lijkt het of hij niet leeg kan. Ik haal met gemak 4 uur screen on time...

En dat hier ook de negatieve ervaringen voorbij komen vind ik helemaal geen probleem. Ik weet donders goed dat deze telefoon niet perfect is. Had het inderdaad ook leuker gevonden als ze wat beter naar het scherm gekeken hadden, maar voor mij is dit geen dealbreaker. Dit is voor mij de beste telefoon op de markt, de 'perfecte' telefoon zal nog wel even op zich laten wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:45
Iemand die de notificatieled werkend heeft?
Bij mij doet hij het nergens mee niet met whatsapp gmail of facebook meldingen.
Heb de instellingen nog eens doorgelopen maar nergens iets van te vinden.
Bij de app zelf (whatsapp bijvoorbeeld) staat het wel ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

ComTech schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:20:
Ik heb nog geheel niet aan die instellingen gezeten, de notificatieled werkt bij mij out of the box prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
ComTech schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:20:
Doet hij het wel als je hem in de lader legt (lees: is de led niet busted)? Bij mij werkt hij zonder problemen in ieder geval, niks aan de settings gedaan behalve whatsapp led naar groen gezet.

Anders dit proberen?
Google Play: Light Flow Lite - LED Control#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5yYWdlY29uc3VsdGluZy5hbmRyb2lkLmxpZ2h0Zmxvd2xpdGUiXQ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-03 13:44
Xperia Z gister ontvangen, vandaag bezig met tweede laadcyclus. Vandaag na 1 uur 30 minuten nog 60% acculading resterend.
Schermhelderheid op vol, Exchange sync always on voor e-mail, agenda en contacten, 10 minuten gebeld, 1u20m instagram, facebook, 3 apps geinstalleerd en 5 foto's gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
Nog een tip om de batterij wat te sparen in standby:

Ik zag dat de telefoon bij mij (weer) tot 20% accu aan google maps opmaakt. Oorzaak is dat ik location polling aan heb staan (latitude). Dit kan je uitzetten (maps opstarten > settings > location settings > 'report from this device').

Als je toch location polling wil (zoals ik, wil travel history kunnen inzien) kun je beter een app als backitude gebruiken. Deze gebruikt ook wel wat batterij, maar het scheelt enorm tov maps zelf.

Waarom google dit nog steeds niet gefixed heeft is me een raadsel...

Nu op naar het volgende want nu gebruikt de mediaserver in standby naar mijn mening te veel. Even kijken hoe dat dan komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie folder die Sony heeft gemaakt van de Xperia Z:
Sony Xperia Z folder

Sony Xperia Z folder

Sony Xperia Z folder

Sony Xperia Z folder

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 9 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.