Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
nog wel de oude abonnementen. dus 4 Gb data per maand.
morgen maar eens gaan spelen met het toestel.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ik heb toch het idee dat het iets met gelinkte apparaten te maken heeft, misschien bluetooth headset of carkit? De mijne is nog geheel niet aan een ander apparaat gelinkt en ik heb apparaten nog niet zien opduiken bij mijn batterijgebruik.Moi_in_actie schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:31:
Ik had even een vraag over het stroomverbruik, kon het in dit topic en op internet zo snel niet vinden. Op dit moment staat het onderdeel "Apparaten" veruit op nummer 1. Afgaand op het icoon zou je denken dat dit met films te maken heeft, of iets met het pushen naar mn tv. Echter heb ik dat vandaag hooguit een paar minuten gedaan. Ook connecten met de Smartwatch heb ik deze accu lading niet gedaan. Het enige wat ik veel gedaan heb is Whatsappen.
Iemand enig idee waar dit "apparaten" voor staat of dat het een misschien een bug is?
kies de 2.0, blijkt dat de regisseurs commentaar van de dvd te zijn. Maar nu spelente ALLE mediaspelers voor ALLE afleveringen dus deze verkeerde geluidskaarttrack af. En ik krijg nergens de optie om opnieuw te kiezen of aan te passen. ik kan het tenminste niet vinden. wie kan me helpen?
Ik heb mijn telefoon de hele dag aan mijn pebble gekoppeld en dat komt niet in mijn stats voor. Denk dat het toch met je tv te maken heeft. Iets dat op de achtergrond blijft runnen nadat je het gebruikt hebt?Moi_in_actie schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:31:
Ik had even een vraag over het stroomverbruik, kon het in dit topic en op internet zo snel niet vinden. Op dit moment staat het onderdeel "Apparaten" veruit op nummer 1. Afgaand op het icoon zou je denken dat dit met films te maken heeft, of iets met het pushen naar mn tv. Echter heb ik dat vandaag hooguit een paar minuten gedaan. Ook connecten met de Smartwatch heb ik deze accu lading niet gedaan. Het enige wat ik veel gedaan heb is Whatsappen.
Iemand enig idee waar dit "apparaten" voor staat of dat het een misschien een bug is?
[afbeelding]
Hmm ja, wilde net mijn post even gaan editen. Als ik het batterij scherm refresh, komt er heel even "com.sonyericsson.dlna" te staan. Schijnbaar verbruikt de "Throw" functionaliteit toch flink wat, ook al stream je niets. Heb dit eerder vandaag al even helemaal uitgezet.Vlemert schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:41:
[...]
Ik heb mijn telefoon de hele dag aan mijn pebble gekoppeld en dat komt niet in mijn stats voor. Denk dat het toch met je tv te maken heeft. Iets dat op de achtergrond blijft runnen nadat je het gebruikt hebt?
Ben benieuwd hoe mijn volgende laadcyclus eruit gaat zien als de Throw functie inderdaad de boosdoener was en nu dus uitstaat. Ik ben nu al prima tevreden met de accutijd, als het hierdoor ineens nog zo'n 30% beter wordt ben ik helemaal happy
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
was fan van Android omdat het zo lekker open was....
Een paar vraagjes:
Hoe zet ik een app echt uit?
Sommige apps, lijken weg, maar zodra ik erop klik dan ga je verder waar je gebleven was.
Wat is dat grijze scherm met de grijze en/of blauwe icoontjes, zoals vliegtuig, gps enz.?
Wat biedt swiftkey flow meer tov het Sony toetsenbord?
[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 03-03-2013 22:50 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Rechtsonder in je scherm staat naast de home knop een tweetal vensters. Klik erop en je krijgt je actieve applicaties. Lang drukken op een applicatie en je kan hem uit de lijst verwijderen, maar voor je batterij zal dit weinig/niets goed doen. Je RAM geheugen loopt toch wel en het opnieuw openen van een applicatie kost meer energie dan een reeds onthouden app weer openen,Jorgen schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:48:
Sommige apps, lijken weg, maar zodra ik erop klik dan ga je verder waar je gebleven was.
Ga naar Instellingen > Apps > Tabblad Actief > selecteer de app > StoppenJorgen schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:48:
Ipv ingedrukt houden kun je het venstertje ook throwen naar rechts. Zelfde resultaat.ormagon schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:50:
[...]
Rechtsonder in je scherm staat naast de home knop een tweetal vensters. Klik erop en je krijgt je actieve applicaties. Lang drukken op een applicatie en je kan hem uit de lijst verwijderen, maar voor je batterij zal dit weinig/niets goed doen. Je RAM geheugen loopt toch wel en het opnieuw openen van een applicatie kost meer energie dan een reeds onthouden app weer openen,
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Een app uitzetten is niet echt nodig hoor, dit wordt allemaal automatisch geregeld.Jorgen schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:48:
Dit is mijn allereerste smartphone.
Een paar vraagjes:
In dat grijze scherm kun je de laatste meldingen lezen en er eventueel op klikken om het bericht oid direct te lezen. Met die icoontjes kun je snel dingen in- of uitschakelen zoals het geluid, wifi, bluetooth, ...Wat is dat grijze scherm met de grijze en/of blauwe icoontjes, zoals vliegtuig, gps enz.?
[ Voor 6% gewijzigd door SToRM666 op 03-03-2013 22:57 ]
PSN id: NL_SToRM
Ik gebruik swiftkey nu al meer dan een jaar denk ik. Ik vindt de keyboard layout ontzettend fijn, en de manier waarop hij voorspelt wat ik wil typen. Ken ook mensen die er niks van moeten hebben dus ook dit is weer persoonlijk. De swype (flow) functie gebruik ik amper. Alleen als ik een ontzettend lang woord moet typenJorgen schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:48:
Dit is mijn allereerste smartphone.
Een paar vraagjes:
Wat is dat grijze scherm met de grijze en/of blauwe icoontjes, zoals vliegtuig, gps enz.?
Een ander voordeel van een niet-stock toetsenbord gebruiken is dat als je van telefoon switched je gewoon je oude vertrouwde toetsenbordje terughebt. Scheelt toch weer
Edit: en nog iets: hij kan meerdere talen tegelijk aan, ik heb engels en nederlands aan staan. Soms geeft dit verwarring met autocorrect, maar over het algemeen ideaal!
[ Voor 8% gewijzigd door Vlemert op 03-03-2013 22:56 ]
Ik ga er weer lekker mee aan de slag!
AmbroosV in "Sony Xperia T & Xperia V"AmbroosV schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:34:
My Xperia (http://myxperia.sonymobile.com) is ondertussen beschikbaar in de Scandinavische landen en komt in Q2 naar de rest van de wereld. Met My Xperia kan je je toestel localiseren op een kaart, vergrendelen, laten rinkelen en wissen via de webinterface.
En als je niet kan wachten kan je gewoon deze APK installeren: https://lh.rs/9FakZhm3JEmP
Na installatie kan je My Xperia activeren via Instellingen > Xperia > My Xperia.
Zou moeten werken op ICS en JB.
Ik kon het daarnet trouwens niet laten en heb de Z eens een eerste test op waterdichtheid gegeven onder de kraan. Alles werkt nog zo te zien
[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 03-03-2013 23:02 ]
Thanks voor de tip. Meteen even geregeld!Humma Kavula schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:57:
Vergeet niet het volgende te testen voor als je je xperia z kwijtraakt:
[...]
AmbroosV in "Sony Xperia T & Xperia V"
[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 03-03-2013 23:24 ]
Nee, draait niet door/naast elkaar. Sony levert die standaard mee. Via de Google Play Store kan je ze alleen updaten, niet verwijderen. Ga maar eens naar Instellingen --> Apps. Zal je zien dat er ipv de optie "verwijderen" de optie "updates verwijderen" staat. Oftewel, je hebt gewoon de updates geïnstalleerd, helemaal niks aan doen dus!Marc_87 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:10:
Ik heb een ander vraagje, ik heb natuurlijk meteen de Twitter en Facebook apps gedownload. Nu zag ik net dat die ook al aanwezig waren van Sony zelf. Nu heb ik die ingesteld maar was/is dat wel nodig en draait het nu niet door/naast elkaar?
MVG, Frank
Verwijderd
Stpan schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:46:
Sowieso, apps die op de Galaxy S2 zonder moeite al mijn media afspeelden, krijgen op sommige mp3's (legale via Soundcloud werken bijv niet!) worden in alle apps geweigerd. Met exact dezelfde waaeachuwingstext in exact dezelfde grijze balk op het scherm . Zijn sommige bestandstypen in de root gebanned?!
was fan van Android omdat het zo lekker open was....
Ben ik wel benieuwd naar, kom van Apple en wacht nog op mijn xz maar een belangrijke reden is een mp3 downloader uit de market. Lekker gratis muziek downloaden dus, maar dan moet je het wel kunnen afspelen.
Op de volgende afbeelding is het te zien, je ziet twee keer Facebook en twee keer Twitter staan. Ik weet niet of dit zou hoord want ik kan namelijk niet de update vinden zoals jij aangeeft.frankK800i schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:34:
[...]
Nee, draait niet door/naast elkaar. Sony levert die standaard mee. Via de Google Play Store kan je ze alleen updaten, niet verwijderen. Ga maar eens naar Instellingen --> Apps. Zal je zien dat er ipv de optie "verwijderen" de optie "updates verwijderen" staat. Oftewel, je hebt gewoon de updates geïnstalleerd, helemaal niks aan doen dus!

Sinds heden is mijn XZ niet meer te stopper met trillen.
Hij trilt nu al 24 uur lang non stop achter elkaar.
Factory-Reset en Leeg laten lopen heeft zelfs geen zin.
Ook als ik het toestel uit zet, trilt hij nog.
Jaja, als hij uit staat...
Weet iemand wat ik moet doen? Ik word gek
Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘
Verwijderd
Retour sturen naar Sony lijkt me, als zelfs factory reset en leeg laten lopen geen zin hebben. Heb nog nooit zoiets gehoord.. hoop dat dit niet vaker voorkomt.lauyylauyy schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:21:
Gister even geprobeerd via dat *#*Service*#* (ouzo) om de trilfunctie te testen.
[ Voor 9% gewijzigd door Myedvyed op 04-03-2013 00:37 ]
Verwijderd
Dat word leuk, wat zal de postbezorger wel niet denken als hij een trillend pakje heeftMyedvyed schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:32:
[...]
Retour sturen naar Sony lijkt me, als zelfs factory reset en leeg laten lopen geen zin hebben. Heb nog nooit zoiets gehoord.. hoop dat dit niet vaker voorkomt.
Sommige mensen zouden maar al te graag zo'n pakje ontvangenmasterjorie schreef op maandag 04 maart 2013 @ 07:21:
[...]
Dat word leuk, wat zal de postbezorger wel niet denken als hij een trillend pakje heeft
Maar inderdaad, misschien even helemaal leeg laten lopen voor het versturen!
Trillen en waterdicht, hmmmm?????lauyylauyy schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:21:
Gister even geprobeerd via dat *#*Service*#* (ouzo) om de trilfunctie te testen.
DaveD
Heb de telefoon nu 5 dagen en het process mediaserver slurpt mijn batterij leeg.
http://www.mediafire.com/view/?rz4jq4dz5d1rq1b
Inmiddels al meerdere malen factory reset gedaan en de oplossing van AmbroosV, maar helpt niet.
Eerste 2 dagen veel mee gespeeld, maar relatief weinig media gebruikt. Behalve ivm oplossing van AmbroosV.
http://www.mediafire.com/view/?frqm0bj66wg2060
Batterij tijd lijkt mee te vallen, alleen heb ik in de laatste cyclus niets aan muziek of Album of Spotify, dus media spul, gedaan.
Tevens heb ik toestel wat extra met rust gelaten.
Ik heb geen gebruik gemaakt van Stamina Mode
Wat moet ik hiermee??
[ Voor 7% gewijzigd door Baffie60099 op 04-03-2013 09:30 . Reden: Regel toegevoegd ]
Kijk even in de Play Store rond voor een batterij app, sommige geven beter weer wat er precies gaande is qua applicaties dan het standaard energiebeheer. (Bijvoorbeeld: Battery Stats Plus). Misschien dat je zo inzicht kan verkrijgen in het verbruik?
Overigens vind ik het best meevallen, ik heb gister 12 uur eruit gekregen naar 25%, met een kleine 3 uur screen time. Vergeet niet dat het scherm ontzettend slurpt
Even helemaal leeg laten trillen, dan opnieuw opladen en kijken wat hij doet. Anders inderdaad retour.lauyylauyy schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:21:
Vooral in de eerste twee laadcycles zag je de teller van de batterij letterlijk aflopenNexz schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:12:
@Baffie60099
Kijk even in de Play Store rond voor een batterij app, sommige geven beter weer wat er precies gaande is qua applicaties dan het standaard energiebeheer. (Bijvoorbeeld: Battery Stats Plus). Misschien dat je zo inzicht kan verkrijgen in het verbruik?
Overigens vind ik het best meevallen, ik heb gister 12 uur eruit gekregen naar 25%, met een kleine 3 uur screen time. Vergeet niet dat het scherm ontzettend slurpt
Maar volgens mij begint mijn batterij nu ook zn 'echte' capaciteit te vertonen na 3 volledige laadcycles, hij gaat nu al stukken langer mee.
Wat wel blijft opvallen is hoe weinig de telefoon verbruikt als ie standby staat ten opzichte van als het scherm aan is. In standby verbruikt het ding praktisch niets, zelfs met stamina modus uit.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Heb Battery Stats Plus geinstalleerd. Phone is bijna leeg. Daarna helemaal opladen en kijken wat er gebeurd.Nexz schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:12:
@Baffie60099
Hopen dat het een of andere rogue-app is!Baffie60099 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:21:
[...]
Heb Battery Stats Plus geinstalleerd. Phone is bijna leeg. Daarna helemaal opladen en kijken wat er gebeurd.
Zie ook wat Chiron zegt, ik heb mijne pas vrijdag gekregen en hij was vooral in het begin supersnel leeg! Dat valt nu steeds meer mee, andere posts in dit draadje gaven ook al aan dat de accu even moet inwerken.
Ja, dat snap ik wel, maar ik heb sinds dag 1 dit issue met media server.Nexz schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:24:
[...]
Hopen dat het een of andere rogue-app is!
Zie ook wat Chiron zegt, ik heb mijne pas vrijdag gekregen en hij was vooral in het begin supersnel leeg! Dat valt nu steeds meer mee, andere posts in dit draadje gaven ook al aan dat de accu even moet inwerken.
Heb ook al 3x een factory reset gedaan, in de hoop dat het weg was, en ook al de actie die Ambroos beschrijft. opladen, booten en dan 30 min spelen met muziek en dan met rust laten.
Het komt steeds terug.
Heb ook geen vreemde apps op mijn toestel gezet.
Inmiddels heb ik al 4-5 oplaad cycles gehad.
Batterij gaat steeds wat langer mee, maar dat process wil maar niet weg. Terwijl ik bijna geen Media gebruik.
Het ene is de integratie in je telefoon van Sony, het andere is gewoon de app. Bijvoorbeeld voor Facebook: de bovenste is gewoon de Facebook app van Facebook, de integratie (gemaakt door Sony) zorgt ervoor dat je profielfoto's in je contactenlijst hebt, de oneindig weergave (als ze die nog steeds hebben), en bijvoorbeeld verjaardagen van Facebook vrienden in je kalender.Marc_87 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 00:15:
[...]
Op de volgende afbeelding is het te zien, je ziet twee keer Facebook en twee keer Twitter staan. Ik weet niet of dit zou hoord want ik kan namelijk niet de update vinden zoals jij aangeeft.
[afbeelding]
MVG, Frank
Ik heb er verder totaal geen problemen mee, niets van gemerkt verder...DutchManticore schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:44:
[...]
Ik heb deze ook geinstalleerd!
Maar nu heb ik dus het probleem dat ik geen applicaties meer kan openen!
Als ik op een icoontje tap gebeurt er gewoon niks. Hij gaat direct in 'verslepen' modus, opstarten is niet te doen.
Een factory reset wil wel eens helpen??
Naar wat ik ervan gelezen heb, is zelfs het afgeven van een notificatie "pling" al gebruik van de mediaserver. Het zou dus goed kunnen dat dat het grootste gebruik is. Overigens betekent bijvoorbeeld 30% mediaserver gebruik niet 30% van je batterij, maar 30% van bijvoorbeeld 5% totaal batterij gebruik.Baffie60099 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:28:
[...]
Ja, dat snap ik wel, maar ik heb sinds dag 1 dit issue met media server.
Heb ook al 3x een factory reset gedaan, in de hoop dat het weg was, en ook al de actie die Ambroos beschrijft. opladen, booten en dan 30 min spelen met muziek en dan met rust laten.
Het komt steeds terug.
Heb ook geen vreemde apps op mijn toestel gezet.
Inmiddels heb ik al 4-5 oplaad cycles gehad.
Batterij gaat steeds wat langer mee, maar dat process wil maar niet weg. Terwijl ik bijna geen Media gebruik.
Als ie helemaal klaar is, dan ga ik eerst de software update van Sony erop zetten, en dan maar eens verder kijken.
Heb net voordat de telefoon dood ging even snel gekeken, maar ik heb maar 2 uur scherm tijd gehad, en MediaServer heeft ruim 5 uur gebruikt.Nexz schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:54:
[...]
Naar wat ik ervan gelezen heb, is zelfs het afgeven van een notificatie "pling" al gebruik van de mediaserver. Het zou dus goed kunnen dat dat het grootste gebruik is. Overigens betekent bijvoorbeeld 30% mediaserver gebruik niet 30% van je batterij, maar 30% van bijvoorbeeld 5% totaal batterij gebruik.
Lijkt me niet de bedoeling...
Gewoonweg geweldig toestel!
Maar nu wilde ik de handleiding downloaden via de link die eerder geplaatst is op dit forum maar de icoontjes zijn weggevallen in de handleiding.
Weet iemand een andere handleiding (nederlandstalig) te vinden met iconen?
Alle andere versies op de Sony site hebben wel alle inconen.
http://www.sonymobile.com...eria-z/support-documents/
Wat ik een tijdje geleden begrepen heb (maar dat was voor een ander merk telefoon) is dat mediaserver ook gebruikt wordt om de interne library te 'updaten' (dwz. zorgen dat nieuwe MP3's zichtbaar zijn in de music apps, nieuwe foto's in de album apps, etc.)Baffie60099 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:56:
[...]
Heb net voordat de telefoon dood ging even snel gekeken, maar ik heb maar 2 uur scherm tijd gehad, en MediaServer heeft ruim 5 uur gebruikt.
Lijkt me niet de bedoeling...
Dat zou betekenen dat b.v. ook het maken van foto's / video's hier invloed op kan hebben, en hoe meer bestanden op de SD kaart staan (grote muziek-library) hoe langer het proces steeds actief zou zijn. Ook bij het kopiëren van files via USB of AirDroid zou dit proces getriggerd kunnen worden.
Ik weet niet zeker of dit klopt trouwens, en zelfs als dat zo is lijkt 5 uur me absurd.
Ik ga m vanavond nog eenmalig helemaal leeg laten gaan en terug opladen en dan eens kijken of ik 3 dagen kan halen. Ik heb sinds gisteravond wel de Stamina Mode terug aangezet.
Het gebruik van het scherm heeft inderdaad wel enorm veel invloed op het batterij-verbruik. In het weekend zal ik m wel veel vaker moeten opladen.
[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 04-03-2013 11:13 ]
De laatste Cyclus heb ik helemaal niets gedaan met Camera/Foto's/Album, niets op SD gezet, of eraf, weinigtot geen apps gedownload, of wat dan ook, Dat heb ik express niet gedaan. En toch is dat process van de 24 uur totaal tijd, meer dan 5 uur busy.Myedvyed schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:04:
[...]
Wat ik een tijdje geleden begrepen heb (maar dat was voor een ander merk telefoon) is dat mediaserver ook gebruikt wordt om de interne library te 'updaten' (dwz. zorgen dat nieuwe MP3's zichtbaar zijn in de music apps, nieuwe foto's in de album apps, etc.)
Dat zou betekenen dat b.v. ook het maken van foto's / video's hier invloed op kan hebben, en hoe meer bestanden op de SD kaart staan (grote muziek-library) hoe langer het proces steeds actief zou zijn. Ook bij het kopiëren van files via USB of AirDroid zou dit proces getriggerd kunnen worden.
Ik weet niet zeker of dit klopt trouwens, en zelfs als dat zo is lijkt 5 uur me absurd.
was de SD leeg?Baffie60099 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:13:
[...]
De laatste Cyclus heb ik helemaal niets gedaan met Camera/Foto's/Album, niets op SD gezet, of eraf, weinigtot geen apps gedownload, of wat dan ook, Dat heb ik express niet gedaan. En toch is dat process van de 24 uur totaal tijd, meer dan 5 uur busy.
Mocht die vol zijn en groot kan ik me er wel wat bijvoorstellen. Als je dan weer een factory reset doet, begint het indexen ook opnieuw. Of blijft hij nu ook nog steeds bezig?
Alle standaard combinaties (0000, 1234, 1111, etc) geprobeerd. Geen succes.johnhere schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:01:
[...]
Ik neem aan dat je 0000 al hebt geprobeerd ? p.s heb je voordat je dit fenomeen kreeg een exchange mail account toegevoegd ?
En geen exchange mail account toegevoegd. Kreeg geen verbinging met PC Companion toen ik wilde updaten en toen maar telf ge-reboot... en voila... screenlock-PIN

[ Voor 0% gewijzigd door colossos op 04-03-2013 11:18 . Reden: typo ]
SD is 32GB en er staat 120MB aan data op.Nafets schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:16:
[...]
was de SD leeg?
Mocht die vol zijn en groot kan ik me er wel wat bijvoorstellen. Als je dan weer een factory reset doet, begint het indexen ook opnieuw. Of blijft hij nu ook nog steeds bezig?
Process is constant met iets bezig, maar ik heb geen idee waarmee...
Dit vroeg ik me dus ook af. Geen probleem dus om ze beiden geinstalleerd te hebben?frankK800i schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:29:
[...]
Het ene is de integratie in je telefoon van Sony, het andere is gewoon de app. Bijvoorbeeld voor Facebook: de bovenste is gewoon de Facebook app van Facebook, de integratie (gemaakt door Sony) zorgt ervoor dat je profielfoto's in je contactenlijst hebt, de oneindig weergave (als ze die nog steeds hebben), en bijvoorbeeld verjaardagen van Facebook vrienden in je kalender.
Bedankt. Zal het vnvd eens proberen.krotwijk schreef op zondag 03 maart 2013 @ 18:17:
@Colossos. Hard reset, misschien heb je hier wat aan
http://www.phonetipsandtr...d-reset-factory-reset-23/
Maar wis ik dan niet ALLES? Ook het besturingssysteem? En is dat wel te herstellen?
Zal eens met CB bellen. Wellicht hebben zij een oplossing.
bizar, ook geprobeerd om cache en app data van dat proces weg te mikken? Hoop dat de update dit voor je fixed. Je kan ook proberen ff die sd er uit te halen kijken of dat nog verschil maakt, mocht dat zo zijn dan de sd in de phone formatterenBaffie60099 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:18:
[...]
SD is 32GB en er staat 120MB aan data op.
Process is constant met iets bezig, maar ik heb geen idee waarmee...
[ Voor 15% gewijzigd door Nafets op 04-03-2013 11:23 ]
"I can gladly inform you that we are going to make holders for this Sony.
We are waiting for the unit to arrive, then we probably need a couple of
weeks before launching. I don’t know which type of charger there will be.
We need to look at it first."
Edit: ik denk me net dat dit beter past in het accessoire topic. Ambroos, kun jij dit moven of moet ik dit zelf doen

[ Voor 15% gewijzigd door Nexz op 04-03-2013 13:49 ]
Naar aanleiding van uw telefoongesprek stuur ik u deze e-mail.
Uitleg over het terugzetten naar fabrieksinstellingen vindt u via de volgende link:
Stappen 2, 3 en 4 kunnen uitgevoerd worden wanneer het toestel uitstaat.
Mocht het niet lukken horen wij het graag, dan gaan kijken naar een andere oplossing.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met de Coolblue klantenservice:
http://www.coolblue.nl/klantenservice
Met vriendelijke groet,
Het is wel een issue wat vaker voorkomt, het kan ook komen dat ie blijft hangen op een "corrupted" file (en dus onnodig blijft scannen). Op XDA is hier best veel over te vinden met mogelijke oplossingen.Baffie60099 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:10:
Ik heb toch wel een software probleem, denk ik.
Heb de telefoon nu 5 dagen en het process mediaserver slurpt mijn batterij leeg.
knip
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Dezelfde link die ik je dus al had gegevencolossos schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:58:
Uitleg over het terugzetten naar fabrieksinstellingen vindt u via de volgende link:
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Leest inderdaad in de volle zon nog goed af.renzo4000 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:39:
Zojuist vastgesteld dat de XZ in zonlicht nog prima te lezen is, dit in tegenstelling tot mijn SGS3.
Weer een punt waarin het scherm dus beter is dan super amoled
Heb op XDA al het een en ander gelezen, en ook al geprobeerd, maar nog geen goede oplossing gevonden.renzo4000 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:01:
[...]
Het is wel een issue wat vaker voorkomt, het kan ook komen dat ie blijft hangen op een "corrupted" file (en dus onnodig blijft scannen). Op XDA is hier best veel over te vinden met mogelijke oplossingen.
Ga zo mijn SD kaart weer eens formateren en dan kijken wat er gebeurd.
Telefoon hangt nu aan PC voor Software update..
Ik had Nova Launcher op mijn Xperia S, ik vond het geniaal! Daar is mijn S het allersnelste mee geworden, je kunt ervoor kiezen om animaties op meerdere niveaus uit te schakelen waardoor je toestel supersnel wordt. Ik was van plan om het weer te installeren op de Z, maar voorlopig wacht ik nog even, zo out-of-the-box met het taakbeheer scherm aan de zijkant en de mini-apps vind ik de Z vooralsnog geweldig.banaliteit schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:21:
Is er al iemand die Nova Launcher heeft gebruikt?
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Heb hier ook goede ervaringen mee op mijn Optimus 2x, maar om dezelfde reden als jij wacht ik er nog even meelaarom schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:07:
[...]
Ik had Nova Launcher op mijn Xperia S, ik vond het geniaal! Daar is mijn S het allersnelste mee geworden, je kunt ervoor kiezen om animaties op meerdere niveaus uit te schakelen waardoor je toestel supersnel wordt. Ik was van plan om het weer te installeren op de Z, maar voorlopig wacht ik nog even, zo out-of-the-box met het taakbeheer scherm aan de zijkant en de mini-apps vind ik de Z vooralsnog geweldig.
makkelijkste manier om een reset uit te voeren is met Sony Update Service. Gewoon de stappen volgen, wanneer hij zegt dat je de nieuwste versie al hebt klik je op installeren om een herstel te starten.
Stond bij mij al uit.rolfw schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:11:
Net het accugebruik terug kunnen dringen door het volgende te doen in de Films app (Standaard meegeleverd): Menu -> Vinkje uitzetten bij Onlinemodus. Dit scheelt aanzienlijk in de energieconsumptie.
Bovendien heb ik dankzij jou melding, de instellingen voor MediaServer gevonden.
Die heb ik ook helemaal uitgezet.
Kijken of dit helpt..
meteen maar uit gezet ook al gebruik ik die app nooit. Enig idee wat die instelling doet?rolfw schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:11:
Net het accugebruik terug kunnen dringen door het volgende te doen in de Films app (Standaard meegeleverd): Menu -> Vinkje uitzetten bij Onlinemodus. Dit scheelt aanzienlijk in de energieconsumptie.
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
luister nooit muziek door de speaker, maar gisteren 25 minuten filmpje zitten kijken met zijn tweeen en geluid was primalaarom schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:18:
Pfff de luidspreker vind ik wel behoorlijk slecht, heb net even wat nummertjes aangezet, maar het lijkt de kraakpiepshow wel. Eigenlijk zo slecht dat ik m niet ga gebruiken om muziek mee te luisteren helaas. Ben bang dat dit normaal is?
Nee, factory reset zet hem terug zoals je hem vanuit de factory kreegcolossos schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:21:
[...]
Bedankt. Zal het vnvd eens proberen.
Maar wis ik dan niet ALLES? Ook het besturingssysteem? En is dat wel te herstellen?
Zal eens met CB bellen. Wellicht hebben zij een oplossing.
Dit gaat zeker helpen, je kunt deze instellingen ook vinden onder; instellingen; meer (onder data); media server settings.Baffie60099 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:17:
[...]
Stond bij mij al uit.
Bovendien heb ik dankzij jou melding, de instellingen voor MediaServer gevonden.
Die heb ik ook helemaal uitgezet.
Kijken of dit helpt..
Ook Throw notifications uit en autoselect uit lijkt bij mij meer uithoudingsvermogen op te leveren. Instellingen; Xperia; Throw settings.
De camera samples zijn ook heel goed. In low light maakt de xperia z gehakt van de iphone 5.
Hier nog een display vergelijking http://sonyviet.vn/2013/0...-tai-galaxy-s2-optimus-g/
Ze hebben een galaxy S2 gebruikt ipv S3 omdat de S2 geen pentile structuur heeft en dus betere kleuren kan reproduceren en scherper is.
edit: ook nog een prachtige low light foto gemaakt met een xperia z http://www.esato.com/phonephotos/viewphotos.php?pid=66358
[ Voor 12% gewijzigd door Infinity88 op 04-03-2013 13:48 ]
@Ambroos; bedankt voor je hulp.AmbroosV schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:09:
Die stappen die Coolblue heeft gestuurd werken niet op Xperia's. Dat soort sites bevat maar weinig inhoud.
makkelijkste manier om een reset uit te voeren is met Sony Update Service. Gewoon de stappen volgen, wanneer hij zegt dat je de nieuwste versie al hebt klik je op installeren om een herstel te starten.
Probleem is volgens mij dat Update Service geen verbinding maakt met mn telefoon. Net als PC Companion. Dus kan er niets mee.
Maar goed. Zal vnvd nog wel eens proberen. Zit nu op mn werk.
Verwijderd
De touchlaag, daarmee herkent hij precies waar jij je vinger plaatst.Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:51:
Als ik in het zonlicht het scherm een beetje schuin houd, dan zie ik over het scherm in een soort raster allemaal puntjes staan.... iemand enig idee wat dit is?
Off-topic: Leuke relevante naamVerwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:51:
Als ik in het zonlicht het scherm een beetje schuin houd, dan zie ik over het scherm in een soort raster allemaal puntjes staan.... iemand enig idee wat dit is?
Je moet xloud en al die andere meuk eens uitzetten dan klinkt de speaker "iets" beter. Maar de speaker is gewoon slecht vergeleken met andere smartphones. Maar dat komt omdat de phone water proof moet zijn.laarom schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:18:
Pfff de luidspreker vind ik wel behoorlijk slecht, heb net even wat nummertjes aangezet, maar het lijkt de kraakpiepshow wel. Eigenlijk zo slecht dat ik m niet ga gebruiken om muziek mee te luisteren helaas. Ben bang dat dit normaal is?

Meer staat hier: productreview: Sony Xperia Z Zwart review door ormagon
Dat helpt inderdaad een beetje, maar het blijft een hele matige speaker. Jammer dan! Klein minpuntje aan deze verder fantastische telefoon.An1mA schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:02:
[...]
Je moet xloud en al die andere meuk eens uitzetten dan klinkt de speaker "iets" beter. Maar de speaker is gewoon slecht vergeleken met andere smartphones. Maar dat komt omdat de phone water proof moet zijn.
ormagon schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:13:
Omdat het weer nu een stuk beter is ben ik de binnenfoto's aan het herschieten, het resultaat is een stuk beter dan bij de donkere dagen die achter ons liggen, kijk bijvoorbeeld deze (vanuit de losse pols geschoten in auto modus) :D:
[afbeelding]
Thanks voor het blijven toevoegen van samples. In mijn ogen (leek) is dit echt een hele mooie foto.
Zulke foto's kan helaas niet meer makenormagon schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:13:
Omdat het weer nu een stuk beter is ben ik de binnenfoto's aan het herschieten, het resultaat is een stuk beter dan bij de donkere dagen die achter ons liggen, kijk bijvoorbeeld deze (vanuit de losse pols geschoten in auto modus) :D:
[afbeelding]
Jij hebt dat shatterproof filmpje er ook afgetrokken toch? Zo te zien zit die niet over de cameralens?An1mA schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:22:
[...]
Zulke foto's kan helaas niet meer makenTijdens het schoonmaken van de achterkant, het glasstuk van de les beschadigd. Ik schiet nu foto's met een waas. Gelukkig gebruik ik zelden een smarphone voor het maken van foto's. Maar ben blij dat me achterkant enigszins acceptabel er uit ziet. Als ie spiegelt dan zie je een laag ultra violet ofzo, moet even nieuwe lak er op pleuren en dan is me achterkant zo goed als nieuw.
Is het glas van de camerlens zo kwetsbaar, of was je niet zo voorzichtig?
Ik zou toch even kijken of je dit niet op de garantie van Sony kan gooien. De screenprotector verwijderen zou dit resultaat namelijk niet mogen hebben!An1mA schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:22:
[...]
Zulke foto's kan helaas niet meer makenTijdens het schoonmaken van de achterkant, het glasstuk van de les beschadigd. Ik schiet nu foto's met een waas. Gelukkig gebruik ik zelden een smarphone voor het maken van foto's. Maar ben blij dat me achterkant enigszins acceptabel er uit ziet. Als ie spiegelt dan zie je een laag ultra violet ofzo, moet even nieuwe lak er op pleuren en dan is me achterkant zo goed als nieuw.
Niet voorzichtig denk ik, maar ik had eerder een kras dan verwacht. Ik heb nu een waas als ik er fotos schiet. Ik ga de achterkant nog een keer schoonmaken en misschien is het dan weg. Ik heb lampolie gebruikt en ik denk dat het ingetrokken is op het glas ofzo dunno. Voor mij geen ramp wel kloten, kan er mee leven. Van de week nagelak remover kopen omdat er acetone in zit, maar meer kan ik denk ik niet doen voor mn achterkant. Wellicht een bumper/case.laarom schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:24:
[...]
Jij hebt dat shatterproof filmpje er ook afgetrokken toch? Zo te zien zit die niet over de cameralens?
Is het glas van de camerlens zo kwetsbaar, of was je niet zo voorzichtig?
@ormagon
Daarvoor ben ik te laat mee, gister de restant op de achterkant schoon geschuurd etc. Denk niet in de huidige staat dat ze me phone vervangen/repareren. Maar ik kan er mee leven, zie me zelf als proefkonijn
[ Voor 23% gewijzigd door An1mA op 04-03-2013 14:38 ]
Zo, net weer even met mijn telefoon gespeeld, na software upgrade, en volledig laden en reboot.laarom schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:22:
[...]
Dit gaat zeker helpen, je kunt deze instellingen ook vinden onder; instellingen; meer (onder data); media server settings.
Ook Throw notifications uit en autoselect uit lijkt bij mij meer uithoudingsvermogen op te leveren. Instellingen; Xperia; Throw settings.
Ziet er nu zo uit:
http://www.mediafire.com/view/?9iuaslsigwcgc85
Scherm gebruikt het meest, is logisch, maar Mediaserver alweer een goede 2de. Niets met Media gedaan.
Ga nu mijn telefoon even 1 uur niet gebruiken, kom dan weer met screenshot.
Lampolie is juist heel erg zacht en wat dat betreft een prima middel.SToRM666 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:36:
Het lijkt me sowieso niet echt aan te raden om dergelijke middelen zomaar op je telefoon te gebruiken.
Volgens sony is het niet de bedoeling dat je die laag verwijderd.ormagon schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:34:
[...]
Ik zou toch even kijken of je dit niet op de garantie van Sony kan gooien. De screenprotector verwijderen zou dit resultaat namelijk niet mogen hebben!
Toendertijd opgestuurd naar sony voor een touchscreen replacement.
Gewoon 100% garantie
Leuk man gatheren
Dan zal het misschien een dunne laag lampolie zijn die er nog op zit? Dat kun je misschien met een beetje afwasmiddel eraf krijgenormagon schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:41:
Lampolie is juist heel erg zacht en wat dat betreft een prima middel.
[ Voor 46% gewijzigd door SToRM666 op 04-03-2013 14:56 ]
Het moet wel gewoon kunnen voor zover ik kan vinden: http://talk.sonymobile.com/message/245642#245642Nafets schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:44:
[...]
Volgens sony is het niet de bedoeling dat je die laag verwijderd.
Maar je kan altijd even een chat induiken met Sony en vragen of je hem gewoon moet kunnen verwijderen, ze zullen als het goed is gewoon ja zeggen waarmee je de bevestiging hebt dat wat An1mA heeft niet hoort!
Als je goed kijkt rond de camera en speakergaatjes zie je dat er nog een laag op het scherm zit, dit is het zogenaamde "shatterproof sheet". Meer over het verwijderen, het resultaat en wat foto's zie je hier.migros schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:52:
Bedoelt men met dat screenprotector, het plasticje wat standaard over elke telefoon heen zit wanneer je het koopt of een speciaal filmpje over het toestel heen of zo? Want ik heb ook dat plastic eraf gehaald, maar verder niets, of mis ik iets?
[ Voor 39% gewijzigd door ormagon op 04-03-2013 14:55 ]
Even wat anders, het is mij opgevallen dat WIFI ontvangst prima op orde is. Ik heb nu beter bereik op mijn werk dan met mijn SGS3!
edit: OMG, wat zitten we moeilijk te denken ... gooi dat toestel vanavond gewoon in de vaatwasser tussen de vieze borden ... komt helemaal goed
[ Voor 26% gewijzigd door renzo4000 op 04-03-2013 15:07 ]
nee dat mag weg er af, zou het toestel ook redelijk onbruikbaar maken andersmigros schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:52:
Bedoelt men met dat screenprotector, het plasticje wat standaard over elke telefoon heen zit wanneer je het koopt of een speciaal filmpje over het toestel heen of zo? Want ik heb ook dat plastic eraf gehaald, maar verder niets, of mis ik iets?
Leuk man gatheren
Nou bootloader unlocken, rooten en posten maar. Ben benieuwd wat je bevindingen zijn. Waarom kun je het probleem pas zien als ie geroot is?Vlemert schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:14:
Heb even met betterbatterystats gechecked maar vindt dat de telefoon toch verdacht weinig in deep sleep gaat (20.6%). Gebruik de telefoon op het moment amper dus dat zou toch wel wat meer moeten zijn. Helaas helaas kan ik pas zien wat echt het probleem is als ik hem geroot heb, dit wordt nu ook wel een stuk aantrekkelijker.
Heb 2 weken terug mijn Xperia S ook terug gestuurd zonder shatterproof sheet en kreeg m terug met nieuw scherm én nieuw shatterproof sheet!Nafets schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:44:
[...]
Volgens sony is het niet de bedoeling dat je die laag verwijderd.
Haha ja dat dacht ik allaarom schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:18:
[...]
Nou bootloader unlocken, rooten en posten maar. Ben benieuwd wat je bevindingen zijn. Waarom kun je het probleem pas zien als ie geroot is?
Punt is dat de app nu kan zien dat er een wakelock op de cpu gehouden wordt, en ook hoe vaak, maar niet kan zien wie of wat het is. Daar is helaas (en terecht trouwens) root access voor nodig.
Ik ga hier nog even over nadenken. Na de horrorverhalen van mensen die met een geroot toestel garantie kwijt waren toch iets voorzichtiger geworden. Anders was hij allang geroot.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.