Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
Vlemert schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:20:
[...]

Haha ja dat dacht ik al ;)
Punt is dat de app nu kan zien dat er een wakelock op de cpu gehouden wordt, en ook hoe vaak, maar niet kan zien wie of wat het is. Daar is helaas (en terecht trouwens) root access voor nodig.

Ik ga hier nog even over nadenken. Na de horrorverhalen van mensen die met een geroot toestel garantie kwijt waren toch iets voorzichtiger geworden. Anders was hij allang geroot.
Aah op die manier. Ik ben benieuwd.

Wat betreft garantie, ik heb mijn geroote Xperia S vorige week zonder problemen gerepareerd terug gekregen. Wel van te voren bootloader weer gelocked en stock ics er weer op. Nieuw scherm en (grotendeels) nieuwe behuizing, zonder kosten.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
renzo4000 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:55:
Vaak is een "druppeltje dreft" goed om de boel te ontvetten en niet agressief. Just give it a try!

Even wat anders, het is mij opgevallen dat WIFI ontvangst prima op orde is. Ik heb nu beter bereik op mijn werk dan met mijn SGS3!

edit: OMG, wat zitten we moeilijk te denken ... gooi dat toestel vanavond gewoon in de vaatwasser tussen de vieze borden ... komt helemaal goed :D _/-\o_
Echt een goed idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffie60099
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-02-2022
Zo.
Mijn batterij stats weer eens bekeken.
Telefoon heeft ruim 1 uur standby gestaan. 2 whatsapp berichten gekregen en 2 verstuurd.
Dit is het resultaat:
http://www.mediafire.com/view/?oyiie9ehl23ozmv

In 70 minuten, 7% van mijn Batterij verbruikt.
En het MediaServer process weer ruim bovenaan. 8)7

Telefoon is nu 2 uur en 6 minuten aan, sinds laatste Oplaad cyclus.
Nu al 23% batterij minder en in totaal is mijn telefoon 0.61% idle geweest. :(

Ik neem contact op met CoolBlue om deze te retourneren en een andere te regelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Baffie60099 op 04-03-2013 15:44 . Reden: Plaatje aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
Baffie60099 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:44:
Zo.
Telefoon heeft ruim 1 uur standby gestaan. 2 whatsapp berichten gekregen en 2 verstuurd.
Dit is het resultaat:

Ik neem contact op met CoolBlue om deze te retourneren en een andere te regelen.
Lijkt mij op het eerste zicht niet dat het aan de batterij of het toestel ligt. Na een week opladen en ontladen is de batterij pas echt ingewerkt. Dus die batterijduur zou nog omhoog kunnen gaan. Het kan ook zijn dat de software niet zo zuinig is door een bug bv. Dan zal een toekomstige update de batterijduur ook nog verhogen. Die mediaserver heb ik al vaak als grootste verbruiker gezien op forums. Dat wordt naar het schijnt gebruikt bij video's en muziek.

edit: je moet ook eens checken of er geen synchronisaties op de achtergrond aan staan. Kan zijn dat er om de 5 min gesynchroniseerd wordt en dat dit misschien ook bij de mediaserver hoort.

[ Voor 7% gewijzigd door Infinity88 op 04-03-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffie60099
Infinity88 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:53:
[...]

Lijkt mij op het eerste zicht niet dat het aan de batterij of het toestel ligt. Na een week opladen en ontladen is de batterij pas echt ingewerkt. Dus die batterijduur zou nog omhoog kunnen gaan. Het kan ook zijn dat de software niet zo zuinig is door een bug bv. Dan zal een toekomstige update de batterijduur ook nog verhogen. Die mediaserver heb ik al vaak als grootste verbruiker gezien op forums. Dat wordt naar het schijnt gebruikt bij video's en muziek.
Ik zou het prima vinden als ie bovenaan staat, als ik veel films en video bekijk, maar dat doe ik helemaal niet. Tevens heb ik alle foto's en ringtones enzo verwijderd.
Ook is mij SD helemaal leeg.
Er gaat ruim 7% van mijn batterij af in 1 uur in standby modus, en alleen maar door het MediaServer process. Wat is dat ding dan allemaal aan het doen. Dit lijkt me een BUG, maar ik krijg hem niet weg, wat ik ook probeer.
Op XDA hebben ze ook tips en trucs, maar die helpen niet...

Dan maar terug sturen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07-2017
Baffie60099 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:44:
Zo.
Dit is het resultaat:

Misschien dat je het al weer maar die percentages geven aan het % van het tot nu toe gebruikte batterij tijd.
dus 0.61% idle is op zich prima als je daar op klikt kan je zien hoe lang in tijd dit proces actief is geweest. bij mij staat het bijvoorbeeld op 4% met een totale tijdsduur van 5 1/2 uur. of te wel heeft hij 4% van de batterij gebruikt om 5 1/2 uur idle te wezen.

Maar goed misschien is er wel wat mis mee, iig gek van die media server maar dat schijnt nog al een android probleem te zijn heel veel mensen op verschillende toestellen van verschillende fabrikanten hebben dit probleem. Oorzaak daar van is soms SD kaart, en soms wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Haal anders de SD kaart er al eens uit, dan kan het daar al niet meer aan liggen.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffie60099
Nafets schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:57:
[...]

Misschien dat je het al weer maar die percentages geven aan het % van het tot nu toe gebruikte batterij tijd.
dus 0.61% idle is op zich prima als je daar op klikt kan je zien hoe lang in tijd dit proces actief is geweest. bij mij staat het bijvoorbeeld op 4% met een totale tijdsduur van 5 1/2 uur. of te wel heeft hij 4% van de batterij gebruikt om 5 1/2 uur idle te wezen.

Maar goed misschien is er wel wat mis mee, iig gek van die media server maar dat schijnt nog al een android probleem te zijn heel veel mensen op verschillende toestellen van verschillende fabrikanten hebben dit probleem. Oorzaak daar van is soms SD kaart, en soms wat anders.
Ik snap dat percentages niet alles zeggen, maar 0.61% van 2 uur is wel erg weinig, als ik hem het laatste uur bijna niet heb aangeraakt. Dat zou dus een veelvoud moeten zijn. Betekent, dat mijn telefoon niet of nauwelijks in rust is. Wordt constant gebruikt, ook in standby modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffie60099
SToRM666 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:00:
Haal anders de SD kaart er al eens uit, dan kan het daar al niet meer aan liggen.
Heb ik net toevallig gedaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
Baffie60099 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:00:
[...]

Ik snap dat percentages niet alles zeggen, maar 0.61% van 2 uur is wel erg weinig, als ik hem het laatste uur bijna niet heb aangeraakt. Dat zou dus een veelvoud moeten zijn. Betekent, dat mijn telefoon niet of nauwelijks in rust is. Wordt constant gebruikt, ook in standby modus.
de percentages zegen iets over stroom gebruik niet over tijd. dus idle is altijd erg laag als het goed is. Aangezien het hele idee is dat het weinig stroom gebruikt en dus zie je daar altijd lagen percentages.
Dat gezegd hebbende de media server gebruikt gewoon te veel. kan zijn om dat hij aan het indexeren is, iets probeert te openen wat niet lukt, schijnt ook dat de SD soms problemen kan geven.

Maar goed als reset niet lukt, sd kaar niet lukt, update niet lukt zou ik hem ook mooi omruilen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nafets op 04-03-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hoipimniet schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:09:
[...]

Heb hier ook goede ervaringen mee op mijn Optimus 2x, maar om dezelfde reden als jij wacht ik er nog even mee :)
Heb sinds een paar dagen ook de overstap van Optimus2X naar Xperia Z gemaakt, en was in eerste instantie verbaasd over het niet-vloeiend zien van de stock launcher ivm de Optimus2X! Die had weliswaar CM10 met de Apex Launcher, maar was daar wel extreem vloeiend door in de interface.

Ik kan jullie melden dat met de Apex Launcher die vloeiendheid terug is gekomen en ik heb ook nog steeds de taakbeheer aan de rechterkant met de mini-apps erbij. Dat gaat toch ook niet opeens weg met een andere launcher, of is dat bij NOVA wel??

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik gebruik al sinsd mn X10 de ondergewaardeerde Zeam launcher, en ook daarmee zijn taakbeheer + mini-apps "gewoon" bereikbaar

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
Tsjipmanz schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:15:
Ik gebruik al sinsd mn X10 de ondergewaardeerde Zeam launcher, en ook daarmee zijn taakbeheer + mini-apps "gewoon" bereikbaar
maakt de launcher keuzen veel uit in batterij gebruik of is dat verwaarloosbaar? Lees dat zeam baterij bespaart vroeg me af of dit merkbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door Nafets op 04-03-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Nafets schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:21:
[...]

maakt de launcher keuzen veel uit in batterij gebruik of is dat verwaarloosbaar? Lees dat zeam baterij bespaart vroeg me af of dit merkbaar is.
Nee ;) Merk je echt niets van (misschien met Sense, maar met de Sony schil echt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
Cyleo schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:58:
[...]

Nee ;) Merk je echt niets van (misschien met Sense, maar met de Sony schil echt niet)
Zo vermoeden had ik ook, dan blijf ik fijn de default maar gebruiken. Nu wel Battery Guru van Qualcomm aan het testen ipv Stamina mode. Schijnt je wat meer controle te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Cyleo schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:09:
[...]

En kijk eens wat Ambroos sinds kort is ;)
Gefeliciteerd!!! _/-\o_

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:01:
[...]

Waar hebben ze de witte? Ik wil die graag irl zien, maar niemand heeft hem in de winkel.

Btw, denken jullie niet dat het logo in de beschermlaag zit omdat het misschien goedkoper is dan op/in het glas te zetten?
Off topic, de witte hebben ze bij de t-mobileshop (wel een dummy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na bijna 5 dagen gebruik.. .Batterij wordt steeds beter. Scherm begint wel vies te worden van vinger afdrukken.. Hoe haal ik dit het beste weg? Screen protector is er btw af. Van plan om er een online te bestellen tegen vingerafdrukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05-2021
laarom schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:26:
[...]

Aah op die manier. Ik ben benieuwd.

Wat betreft garantie, ik heb mijn geroote Xperia S vorige week zonder problemen gerepareerd terug gekregen. Wel van te voren bootloader weer gelocked en stock ics er weer op. Nieuw scherm en (grotendeels) nieuwe behuizing, zonder kosten.
Thanks, maar was ook helemaal vergeten dat je dan die DRM kwijt bent (of niet, maar op xda lijken ze er nog niet helemaal uit). Gaat hem even niet worden dus :P

Anyway, ik denk het gevonden te hebben, of in ieder geval waar ik het moet zoeken. Wat ik zag dat de kernel wakelock 'android suspend-backoff' uitzonderlijk vaak voorkwam. Gevonden dat dit getriggered wordt door snel na mekaar volgende wakelocks. Verder gezocht en op deze thread uitgekomen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1697899

Hier is hun uiteindelijke oplossing:
"If you believe wifi has something to do with it make sure you uncheck "best wifi performance" or whatever it is called under advanced wifi settings as that has caused wake locks on previous htc devices including the og evo"

Ga kijken in die settings, geen 'best wifi performance'. Wel 'avoid poor connections' maar ook die staat uitgevinkt. Dang. Toch maar wifi uitgezet en behold, wakelocks weg, nu ruim 45% deep sleep. Dat is in mijn situatie wel realistisch, heb nogal wat andere dingen draaien in de background.

Dit alles was op wifi netwerk van het werk, ben het nu thuis aan het testen en hier heb ik met wifi aan geen rariteiten. Deep sleep gaat inmiddels 60% over. Dus ik ga morgen wat langer testen met wifi uit, en een tijd met wifi aan en 'avoid poor connections' aan, kijken wat er gebeurt.

Ondertussen ook even uitzoeken wat het verschil is tussen de netwerken.

PS: Over de mediaserver die ontzettend drained. Als media weggooien en sd kaart verwijderen niet werkt (en alle andere dingen die je inmiddels gedaan hebt), is mijn normale reactie opnieuw flashen. Maarja je zit op een stock device, misschien inderdaad toch proberen om hem in te ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 08:29
AmbroosV schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:09:
Die stappen die Coolblue heeft gestuurd werken niet op Xperia's. Dat soort sites bevat maar weinig inhoud.

makkelijkste manier om een reset uit te voeren is met Sony Update Service. Gewoon de stappen volgen, wanneer hij zegt dat je de nieuwste versie al hebt klik je op installeren om een herstel te starten.
Klopt iid wat je zegt Ambroos (hoe kon ik twijfelen :9 ), die toetsencombi's die CB voorstelt werken niet.

Nu Update Service aan het draaien en lijkt te werken. Alleen duurt 706Mb downloaden met 0,1Mb per seconde erg lang. :z Maar goed, beter dat dan een telf waar ik niets mee kan.

Blijft apart hoe die screenlock-PIN er opeens opzat. Misschien iets te doen met Vodafone Protect. Die lijkt nl ook niet helemaal soepel te werken. Knal m er voor de zekerheid maar ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Ik ben toch wel onder de indruk van de accu tot nu toe. Na een dagje werken nog 76% over... Bij mijn S3 moest ik blij zijn met 50% bij gelijk gebruik
Afbeeldingslocatie: http://youupload.org/da3flg3.png]
Afbeeldingslocatie: http://youupload.org/a3vnkz4.png

[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 04-03-2013 19:19 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik vind wel dat het scherm een beetje stroef aanvoelt, ik gebruik namelijk nooit screenprotectors.

Voor de mensen die de shatterproof sheet er af hebben gehaald, voelt het scherm fijner aan?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:46:
Ik vind wel dat het scherm een beetje stroef aanvoelt, ik gebruik namelijk nooit screenprotectors.

Voor de mensen die de shatterproof sheet er af hebben gehaald, voelt het scherm fijner aan?
Ik snap wat je bedoeld, ik vind de scherm iets te te veel grip hebben waardoor als je een slide beweging maakt, de beweging niet zo soepel gaat. Stoor ik me er aan? Nee dat niet, maar ik merk het wel ja.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Iemand al een oplossing voor de beperkte hoeveelheid codices die deze telefoon wil afspelen (audio/video)?

Wat een minpunt op een verder geweldige ttelefoon. Heb geen zin om te rooten eigenlijk, maar waarom beknopt Sony mediaspelers die wel bepaalde codecs zouden moet afspelen? Is dit in de root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stpan schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:44:
Iemand al een oplossing voor de beperkte hoeveelheid codices die deze telefoon wil afspelen (audio/video)?

Wat een minpunt op een verder geweldige ttelefoon. Heb geen zin om te rooten eigenlijk, maar waarom beknopt Sony mediaspelers die wel bepaalde codecs zouden moet afspelen? Is dit in de root?
Kun je niet gewoon mx player downloaden, en daarbij los verschillende codecs die het programma zelf aanbied gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Stpan schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:44:

Alles van yify downloaden, past er en veel op je mobiel en draait het gewoon ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Meestal met een goede videoplayer is dit wel op te lossen zoals bsplayer of diceplayer... Zelf heb ik er geen last van aangezien ik alles via mijn synology ds213+ speel dmv ds video app... Heerlijk gewoon! Zojuist even met een 25gb bluray getest, geen centje pijn mede door de rekenkracht op de nas.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over idle... mijn xperia was 100 % en verloor net 1 % in denk ik 3 kwartier... met whapp enzo aan in de achtergrond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
Japanse gebruikt een andere skin, waarbij op het home screen zwart ipv grijstinten worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 19:49
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:56:
Even over idle... mijn xperia was 100 % en verloor net 1 % in denk ik 3 kwartier... met whapp enzo aan in de achtergrond..
Vanaf dat ik thuis kwam om 1 uur t/m nu ( 21:27 ) heb ik er maar 3% af !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Min accu zit na 2 dagen en 9uur op 6% met 3u15m schermtijd.
Niet slecht na de 1e keer volledig opladen.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v627/tpnvdb/vanalles/Screenshot_2013-03-04-21-29-10_zpsdcc27fce.png

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v627/tpnvdb/vanalles/Screenshot_2013-03-04-21-29-18_zps0e75b661.png

[ Voor 54% gewijzigd door SToRM666 op 04-03-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 19:49
SToRM666 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:28:
Min accu zit na 2 dagen en 9uur op 6% met 3u15m schermtijd.
Niet slecht na de 1e keer volledig opladen.
Zeker niet :) ik vind die reviews over de accu wel heel zuur voor dit mooie pareltje haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Probleem is dat de meeste reviews van nu nagenoeg direct out of the box gedaan worden en de accu nog niet volledig zijn kracht heeft. Daarnaast heeft Android een aantal laadcycli nodig om de accu te kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
App: Deepsleep Battery Saver

Beter dan stamina omdat immediate deep sleep state bij screen off direkt wordt bereikt ? voordeel is volgens mij ook dat je kan schedulen dat hij even WiFi c.q data activeerd om gewenste media binnen te slepen. Daarna ach lees de app info ff. Komt van hele goed huize by the way.

Ben nu de payed versie aan het testen..... :+ 8)

Kwam hem tegen op XDA op jacht naar een andere ROM :) toch weer terug bij stock ROM voor nu....

[ Voor 19% gewijzigd door johnhere op 04-03-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:00:
[...]

Kun je niet gewoon mx player downloaden, en daarbij los verschillende codecs die het programma zelf aanbied gebruiken?
Nope:

'mediaplayer cannot play this file'

En dat wordt dan weergegeven in een venster dat er in mx player en MoBo player exact hetzelfde uitziet, alsof het vanuit de root van Sony wordt afgedwongen.
Zowel bij video als mp3.

AmbroosV, kun je bevestigen of ontkrachten dat Sony pro-actief mediaspelers beperkt in hun functionaliteit door het gebruik van sommige codecs tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:31
masterjorie schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:22:
[...]

Japanse gebruikt een andere skin, waarbij op het home screen zwart ipv grijstinten worden gebruikt.
Hoe kan je de bar boven en onder van grijs veranderen naar zwart eigenlijk?
Zwart is wel een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Misschien weet iemand hier het:

Ik vind dat "sensme" wel fijn maar het analyseren van die files gaat zooooo langzaam. Op het internet is er geen bal over te vinden (of iig niet met mijn zoektechnieken). Dus heeft iemand een oplossing om dat wat te versnellen? :)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stpan schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:08:
[...]

Nope:

'mediaplayer cannot play this file'

En dat wordt dan weergegeven in een venster dat er in mx player en MoBo player exact hetzelfde uitziet, alsof het vanuit de root van Sony wordt afgedwongen.
Zowel bij video als mp3.

AmbroosV, kun je bevestigen of ontkrachten dat Sony pro-actief mediaspelers beperkt in hun functionaliteit door het gebruik van sommige codecs tegen te gaan?
vlc al geprobeerd? ben op mijn oude arc nog nooit een bestand tegengekomen wat niet werkt. komt toch aardig wat vreemde shit langs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stpan schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:08:
[...]

Dat lijkt me héél, héél sterk. Ik ben nog geen enkele video tegengekomen die ik met MX Player niet kon afspelen (met de softwaredecoder). Wat voor video is het die niet werkt, en waar heb je die vandaan?

De Films-app speelt alleen video's af die te decoderen zijn met de hardwaredecoders. Dat komt neer op een video in de meeste populaire containers (mp4, avi, mkv, 3gp) met videocodec H264 (AVC), XviD of H263 en audiocodec MP3 of AAC (niet multichannel). Daarnaast zijn sommige bestanden een beetje te speciaal en spelen die niet af, meestal als ze meerdere audiotracks of ondertitels bevatten.

Met MX Player kan je vrijwel alle video's die er zijn afspelen met de HW+ decoder. Met de SW-decoder (die een stuk trager is) kan je eigenlijk vrijwel alle video's afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:25:
[...]

vlc al geprobeerd? ben op mijn oude arc nog nooit een bestand tegengekomen wat niet werkt. komt toch aardig wat vreemde shit langs...
Ik gebruik BSPlayer, een van de weinige die DTS aankan (VLC kan ook niet meer DTS aan :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe zet ik op mijn Xperia Z de internetverbinding op absoluut alleen WIFI?
Ik kreeg net namelijk de melding (van Skype) dat ik rekening moest houden met internetkosten (batterij onder 30% dus WIFI uit). Ik heb geen internetabonnement, dus ik wil geen enorme kosten krijgen!

Iemand een tip?

En hoe stel ik per bericht ((gemist) telefoongesprek, sms, whatsapp, email, facebook, etc) de kleur van het ledje in?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
Jorgen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:36:
Hoe zet ik op mijn Xperia Z de internetverbinding op absoluut alleen WIFI?
Ik kreeg net namelijk de melding (van Skype) dat ik rekening moest houden met internetkosten (batterij onder 30% dus WIFI uit). Ik heb geen internetabonnement, dus ik wil geen enorme kosten krijgen!

Iemand een tip?

En hoe stel ik per bericht ((gemist) telefoongesprek, sms, whatsapp, email, facebook, etc) de kleur van het ledje in?
Je data verkeer uitzetten in je instellingen (instellingen -> draadloos en netwerk (meer) -> mobiele netwerken -> vinkje uitzetten bij mobiel dataverkeer, en je gegevensroaming uitzetten in hetzelfde menutje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Thanks! Fijn. Ben bang dat dit me anders nog meer geld ging kosten.

Nu nog die ledjes uitvinden.

Ambroos, is MX beter dan VLC? (Die gebruik ik altijd op m'n laptop en bevalt uitstekend.)

[ Voor 32% gewijzigd door Jorgen op 04-03-2013 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VLC speelt alles maar is vrij matig. Voor Android kom ik altijd weer terug bij MX Player, die speelt alles af en heeft een erg handige interface. HW+ van MX Player (handmatig inschakelen bij opties) zorgt ervoor dat je vrijwel alle video's via de hardwaredecoder (en dus met Bravia Engine en veel minder energieverbruik) kan zien.

Offtopic, maar op Windows is VLC een ramp. Media Player Classic Home Cinema is een stuk sneller, speelt minstens even veel af én geeft zelfs met de standaardconfiguratie een veel hogere kwaliteit dan VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En zijn daar dan nog losse codecs bij nodig om op de Xperia Z in volle glorie van mijn video's te kunnen genieten?

Ik ben zeer blij met mijn telefoon, maar merk ook direct dat ik nog niks van Android weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
Wow ben echt onder de indruk van mijn xperia z.
mooi scherm, goed geluid door mijn headset, snel, ben er attent mee :D

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Opvallend, TheVerge heeft nog geen review van de Z...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorgen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:51:
En zijn daar dan nog losse codecs bij nodig om op de Xperia Z in volle glorie van mijn video's te kunnen genieten?

Ik ben zeer blij met mijn telefoon, maar merk ook direct dat ik nog niks van Android weet.
Nope. Die extra codec packs zijn alleen nodig op speciale/verouderde processorarchitecturen. MX Player heeft standaard alles aan boord om elke video af te spelen op de Xperia Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:03:
[...]

Nope. Die extra codec packs zijn alleen nodig op speciale/verouderde processorarchitecturen. MX Player heeft standaard alles aan boord om elke video af te spelen op de Xperia Z.
Ja toch ? Ik merk geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:01:
Opvallend, TheVerge heeft nog geen review van de Z...
Ze wachten daar meestal tot een telefoon in de VS op de markt komt. De ZL gaat daar binnenkort gelanceerd worden, dus hopelijk geven ze die dan een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30
renzo4000 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:45:
Probleem is dat de meeste reviews van nu nagenoeg direct out of the box gedaan worden en de accu nog niet volledig zijn kracht heeft. Daarnaast heeft Android een aantal laadcycli nodig om de accu te kalibreren.
Dan zou je verwachten dat ze dat bij andere toestellen ook doen, is het alsnog een eerlijke vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Ik heb vandaag de Sony Xperia Z mogen ontvangen, wat een super ding. Echter merk ik dat mijn wifi en mobiel signaal (Vodafone) slechter is dan mijn iphone 4s. Hebben meer mensen hier last van? Is er ergens in te stellen dat wifi en mobiel signaal gewoon goed is?

Heb al meteen de volgende zaken ingesteld:
- WCDMA preferred/gsm ingesteld aangezien LTE toch nog niet van toepassing is. Zodra Vodafone LTE gaat ondersteunen gaat ie weet op LTE/WCDMA/GSM.
- Stamina mode staat uit, dus dat zou het ook niet moeten zijn lijkt mij.

Bij GSM only instel goed bereik, volle bak
Bij WCDMA slechts 1 a 2 bar, voornamelijk 1 bar

Op mijn iphone 4s had ik standaard 3g staan en die gaf toch wel minimaal 2 bars of meer aan.

Zal zometeen nog een keer de simkaart opnieuw plaatsen, misschien dat die niet goed contact maakt maar dat lijkt mij sterk.

Anyway, voor de rest super fijn ding.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Ben in ieder geval erg blij met de telefoon. Het formaat is perfect (kom van s3). Het design is gewoon geweldig. De klepjes gaan makkelijk open, maar ik wil toch nog het dok en de bluetooth oordopjes bestellen, maar die zijn nog niet allebei verkrijgbaar.

Het enige vervelende software wise is dat je niet het aantal iconen op de homescreen kan instellen, 4 icoontjes naast elkaar is wel erg weinig (ik weet dat dit met andere launcher kan) en dat je geen quick toggles kunt toevoegen.

Voor de rest, over de kijkhoeken is al veel gezegd, maar deze is inderdaad matig. Maar goed persoonlijk heb ik daar geen last van.

Scherm is daarnaast VEEL scherper dan een s3, tekst is ook zonder zoom uitstekend leesbaar. Dat is dus een groot pluspunt!

Wat wel VERSCHRIKKELIJK irritant is dat je heel veel apps niet kan verwijderen uit je appdrawer. Niet alleen dat maar er zitten ook sony bladwijzers in chrome die je ook NIET kunt verwijderen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk16420 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:17:
[...]

Dan zou je verwachten dat ze dat bij andere toestellen ook doen, is het alsnog een eerlijke vergelijking.
Laten we die batterij nou maar gewoon ff een week of twee de tijd geven... de mijne gaat nu na 5 keer volledig laden overigens al veel langer mee ten opzichte van na de eerste keer laden....

Tot nog toe heb ik er telkens ruim een hele dag mee gedaan van sochtens tot en met savonds.... telefoon had ik dan redelijk veel gebruikt.... ( camera, muziek, internet en whatsapp... ) Ik doe geen spelletjes want dat vind ik maar kinderachtig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:26:
Ik heb vandaag de Sony Xperia Z mogen ontvangen, wat een super ding. Echter merk ik dat mijn wifi en mobiel signaal (Vodafone) slechter is dan mijn iphone 4s. Hebben meer mensen hier last van? Is er ergens in te stellen dat wifi en mobiel signaal gewoon goed is?

Heb al meteen de volgende zaken ingesteld:
- WCDMA preferred/gsm ingesteld aangezien LTE toch nog niet van toepassing is. Zodra Vodafone LTE gaat ondersteunen gaat ie weet op LTE/WCDMA/GSM.
- Stamina mode staat uit, dus dat zou het ook niet moeten zijn lijkt mij.

Bij GSM only instel goed bereik, volle bak
Bij WCDMA slechts 1 a 2 bar, voornamelijk 1 bar

Op mijn iphone 4s had ik standaard 3g staan en die gaf toch wel minimaal 2 bars of meer aan.

Zal zometeen nog een keer de simkaart opnieuw plaatsen, misschien dat die niet goed contact maakt maar dat lijkt mij sterk.

Anyway, voor de rest super fijn ding.
Wat betreft de wifi.... dat valt mij ook op... het signaal op mijn "ouderwetse" htc desire was sterker dan op mn Z... het wat zwakkere signaal op mijn werk pikt de Z zelfs helemaal niet op.... daar waar die 3 jaar oude desire dat wel deed is dat wel balen.... :(
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:27:
Ben in ieder geval erg blij met de telefoon. Het formaat is perfect (kom van s3). Het design is gewoon geweldig. De klepjes gaan makkelijk open, maar ik wil toch nog het dok en de bluetooth oordopjes bestellen, maar die zijn nog niet allebei verkrijgbaar.

Het enige vervelende software wise is dat je niet het aantal iconen op de homescreen kan instellen, 4 icoontjes naast elkaar is wel erg weinig (ik weet dat dit met andere launcher kan) en dat je geen quick toggles kunt toevoegen.

Voor de rest, over de kijkhoeken is al veel gezegd, maar deze is inderdaad matig. Maar goed persoonlijk heb ik daar geen last van.

Scherm is daarnaast VEEL scherper dan een s3, tekst is ook zonder zoom uitstekend leesbaar. Dat is dus een groot pluspunt!

Wat wel VERSCHRIKKELIJK irritant is dat je heel veel apps niet kan verwijderen uit je appdrawer. Niet alleen dat maar er zitten ook sony bladwijzers in chrome die je ook NIET kunt verwijderen.
Ik heb chrome gelijk in mn zelf aangemaakte "rommelmap" geplaatst... ( map met apps die ik niet gebruik maar niet kan wissen). En browse nu met Opera.... ideaal ook in het aanpassen van tekst aan het scherm bij zoomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
Zit nu 17:15 op de accu, en nog 5% over. Scherm is net iets meer dan 3 uur aangeweest en heeft 20% verbruikt. 32 procent is aan Android OS opgegaan wat ik morgen hoop op te lossen aangezien dat toch wel overdreven veel is.

Even iets anders: als ik een timer instel en het scherm gaat uit loopt de timer niet verder. Niet super ernstig, maar wel een beetje knullig is het wel. (stamina mode is uit btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja mijn netwerk bereik (tele2) is echt, super onstabiel als ik wil roamen. Aan / uit zetten helpt soms wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:27:
Heb speciaal voor jou een paar dingen toegevoegd aan de Tips'n'tricks 8) Je laat maar weten wat je ervan denkt:
Rechtstreekse link naar de juiste puntjes in de startpost.

[ Voor 8% gewijzigd door AmbroosV op 05-03-2013 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
AmbroosV schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 01:56:
[...]

Heb speciaal voor jou een paar dingen toegevoegd aan de Tips'n'tricks 8) Je laat maar weten wat je ervan denkt:
Mijn dank is groot :)

Ben namelijk van plan voorlopig lekker op stock te blijven.

Mijn enige twee wensen zijn nu nog, zwarte ipv grijze achtergrond in menu en bij de knoppen. De multitask knop en terug toets omwisselen (ben namelijk erg gewend aan de terugknop rechts bij s1 en s3.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zwarte komt hopelijk terug bij een update (dat hoop ik toch, heb er ook al eens voor gevraagd), het wisselen van de softkeys gaat nooit gebeuren. Samsung deed het op de 'foute' manier, Sony volgt de afspraken en aanbevelingen van Google altijd vrij strikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Oke dat wordt gewoon wennen dan :)

Zwart zou echt mooier zijn (is toch zo bij de japanse versie dat ik las?).

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:03:
[...]

specifiek geval: game of thrones rips die ik hier heb spelen in standaard video app als inmx player beeld zonder geluid af

bsplayer doet zelfde video wel met geluid

waar kan dit aan liggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Ik heb trouwens wel een aantal apps die ik er niet op krijg (waarschijnlijk al bekend probleem), bijv. eredivisie live, deze geeft incompatibel app.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tweemaal hierboven
Zou kunnen dat je in MX Player in plaats van de HW-decoder gebruikt maakt van HW+ voor video. En als het geluid in AC3/Dolby/DTS staat moet je bij de audiotrackselectie even aanvinken dat hij audio met de softwaredecoder moet doen. Zou moeten werken.

@Hierboven
Als je een ander toestel hebt waarop de app wel geïnstalleerd kan worden is dat te omzeilen. Gewoon op het toestel waar hij werkt Astro File Manager installeren. In Astro een swipe vanaf de rechterkant van het scherm > App manager. Daar kan je apps aanvinken om een backup te maken. Backups staan op het /sdcard-geheugen in de map Backups. Daarin zitten dan gewoon een reeks .apk's van de betreffende apps. Die .apk's kan je gewoon op je Xperia Z gooien, openen vanuit Astro (of Dropbox/...) en installeren zonder problemen.

Heb dat zo gedaan voor Rayman Jungle Run, Yelo TV (iets Belgisch) en nog een paar andere koppige apps. Zelfs voor aangekochte apps werkt dit trouwens, de licentiechecks lukken gewoon aangezien je ze écht gekocht hebt.

[ Voor 60% gewijzigd door AmbroosV op 05-03-2013 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Trouwens voor de mensen die nog op zoek zijn naar extra quick toggles.

Deze ziet er erg mooi uit, en je kan bij alles aanpassen. Zelfs apps etc. kan je er tussen zetten.

Google Play: Notification Toggle

[ Voor 9% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 05-03-2013 03:52 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peedee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09-2022
Wat een interessante reviews hier al gaat het soms wel wat lang over hetzelfde maar goed: Ik hem de Z sinds afgelopen vrijdag, mooi fijn en futuristisch toestel, géén hinder kijkhoek, weinig last v.d. speaker (wel zacht), Krusell covertje er bij besteld en gewoon een screenprotector er op. Ik neem géén risico met zo'n mooi en duur toestel. Mijn probleem: De ledlampjes, inderdaad, lichten niet op bij notificaties. Alles wat hierboven staat geprobeerd ook het testprogramma en opnieuw alles geïnstalleerd, stamina-mode aan/uit. Ik heb over dit probleem weinig meer over gelezen. Accepteren we dat gewoon?, is het een bug, fabrieksfout?, waarom de één wel en de ander niet?. Batterij moet nog wel verbeteren maar inderdaad even een weekje laden en ontladen.
Wie oooooooh wie geeft er een reactie? bvd. Peter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baffie60099
Even een update over mijn batterij.

Gister middag voor 4 uurtjes de SD kaart uit het toestel gehaald.
In die 4 uur ook met toestel wat gespeeld, en niet meer dan 10% batterij verlies.
Voordat ik naar bed ging was batterij op 27%.
Vervolgens SD kaart erin gestopt, andere dan origineel (8GB ipv 32GB)
Telefoon in standby.

Vanmorgen: Telefoon: Dood als een pier... :( :?

Het ligt dus aan de SD kaart. Blijkbaar gaat ie dan van alles en nog wat checken, synchen, enzo, waardoor de batterij leeg wordt getrokken. Maakt overigens niet uit welke grootte de SD kaart heeft, blijkbaar.

Dit wordt een retourtje.... :-(

Nu weer helemaal opladen en een dagje zonder SD Kaart testen... :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Baffie60099 op 05-03-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ikke_Niels schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:38:
[...]

Je data verkeer uitzetten in je instellingen (instellingen -> draadloos en netwerk (meer) -> mobiele netwerken -> vinkje uitzetten bij mobiel dataverkeer, en je gegevensroaming uitzetten in hetzelfde menutje)
Dit kan toch veel sneller? Notificationbar naar beneden trekken en de tweede 'toggle' van rechts gebruiken

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024

M4DMan

Into disorder!

Even een korte vraag; waar kan je LTE in/uitschakelen? Vooralsnog heeft T-Mobile dit nog niet beschikbaar maar ik kan uberhaupt die optie niet vinden, kan alleen kiezen voor GSM/UMTS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
AmbroosV schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 02:23:
Dat zwarte komt hopelijk terug bij een update (dat hoop ik toch, heb er ook al eens voor gevraagd), het wisselen van de softkeys gaat nooit gebeuren. Samsung deed het op de 'foute' manier, Sony volgt de afspraken en aanbevelingen van Google altijd vrij strikt.
geloof dat ik dat wel jammer zou vinden, in het beging vond ik het jammer dat het zwart is, maar aangezien de meeste applicaties geen zwarte achtergrond en menu's gebruiken maar eerder grijs of bruin grijs ziet dit er gewoon beter uit in dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Laatst online: 05-09 14:48
Heeft iemand inmiddels ervaring opgedaan met de Voice Dialer? Ik vond de spraakherkenning van mijn iPhone altijd heel handig voor in de auto, maar als ik deze nu activeer krijg ik in een heel raar Engels-Nederlands dialect "Noe spreckhen (Nu spreken)" te horen en herkend de Z de helft van mijn voice commands niet...

Iemand hier een andere app voor, of een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
Nexz schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:28:
Heeft iemand inmiddels ervaring opgedaan met de Voice Dialer? Ik vond de spraakherkenning van mijn iPhone altijd heel handig voor in de auto, maar als ik deze nu activeer krijg ik in een heel raar Engels-Nederlands dialect "Noe spreckhen (Nu spreken)" te horen en herkend de Z de helft van mijn voice commands niet...

Iemand hier een andere app voor, of een oplossing hiervoor?
is er geen nederlands ? Bedoel klinkt als of hij op engels staat maar nderlandse tekst leest. Mischien in de play store

[ Voor 8% gewijzigd door Nafets op 05-03-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Laatst online: 05-09 14:48
Nafets schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:25:
[...]

is er geen nederlands ? Bedoel klinkt als of hij op engels staat maar nderlandse tekst leest. Mischien in de play store
Hij staat inderdaad op Nederlands (ook de schermtekst), maar hij voert de spraak schijnbaar in het Engels uit, en als ik bijvoorbeeld roep "Bel Vriend X", dan komt er op het scherm te staan "Dial 01238422" (of wat hij er ook van maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
AmbroosV schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 01:56:
Thanks! Zitten een aantal handige dingen tussen. Het toetsenbord is nu weer helemaal zoals het moet :P
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 02:17:
Mijn enige twee wensen zijn nu nog, zwarte ipv grijze achtergrond in menu en bij de knoppen. De multitask knop en terug toets omwisselen (ben namelijk erg gewend aan de terugknop rechts bij s1 en s3.
Ik geef toch ook de voorkeur aan het menu bij de knoppen ipv multitask.

Ik nu trouwens wel erg te spreken over de grootte van het scherm. Mijn Xperia S lijkt nu opeens een kleine telefoon. Daarbij vind ik de scaling (of hoe je het ook noemt) van alle iconen op de Z veel beter. Alles is in verhouding veel groter dan op de Xperia S, waar ik alles altijd wat te klein vond. Dat werkt echt veel fijner en ik typ nu ook veel sneller met minder fouten. De algehele snelheid van het toestel is sowieso echt geweldig.

Nog enkele voordelen t.o.v.: de S:
- De snelkoppelingen voor WiFi, BT, enz... zitten nu standaard in het notification scherm, bij de S moest ik daar apart nog iets voor installeren. Ook erg handig dat je de 3G via hetzelfde scherm kunt inschakelen.
- De knoppen onderaan het scherm zijn veel beter dan die kleine puntjes bij de S. Dat vind ik persoonlijk wel het grootste minpunt aan de S.
- De aan-/uitknop zit op de perfecte plek. Ondanks dat het toestel groter is, kan ik deze nu wel met 1 hand inschakelen. Nu mis ik een fysieke home-knop ook een stuk minder.
- Betere materialen en het toestel voelt in het algemeen gewoon veel steviger aan. Ik vind de Z wel opvallend licht voor zijn grootte.

[ Voor 25% gewijzigd door SToRM666 op 05-03-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook even mijn eerste ervaringen met dit mooie toestel, die ik sinds zaterdag heb.
Ik kom van de Nexus S, dus dat is ook mijn referentiepunt.

- Lekker sneller. Een hele verbetering ten opzichte van de Nexus S.
- Prachtig scherp beeld. Kijkhoek is misschien wat minder, maar niet storend. Wel is de helderheid minder bij de auto-instelling vergeleken met Nexus S, maar ik ben het nu al gewend.
- Uiterlijk toestel is ook dikke prima.
- Mijn toestel staat nu 20 uur aan met 32% batterij te gaan. Niet slechter. Dit is wel bij normaal gebruik. Toen ik er veel mee speelde ging het wel sneller leeg dan normaal, maar logisch met een groter scherm.
- Belkwaliteit lijkt beter qua geluid. Muziek via bijgeleverde oordopjes ook erg mooi. Luidspreker gebruik ik zelden.
- Sony skin vind ik niet storend vergeleken met stock Android 4.1.2
- Apps moeten hier en daar wel nog geoptimaliseerd worden voor dit scherm. Bijvoorbeeld zijn de foto's in het nieuwsoverzicht van de nu.nl-app heel klein of uitgerekt. Dit zal vast goed komen naar mate er meer full HD schermen komen van dit formaat.
- 5 inch is wel even wennen. Ik heb best grote handen, maar om alles snel te kunnen bedienen met 1 hand (duim) moet je het toestel wel een beetje schuiven in je hand (bij 4 inch niet nodig). Onderhand heb ik er al wat handigheid in.

Kortom ik ben erg positief.
Ik ben wel benieuwd hoe snel mijn toestel (shatterproof sheet) gaat krassen, want dan gaat ie er ook af. Ik wil ook 2 docks gaan aanschaffen als ze uitkomen, want dan ben ik van dat gepiel met die klepjes af (en het risico dat ze minder goed gaan sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:44

migros

Nooit meer een Samsung

Hoe kan ik de TouchWiz van Samsung op mijn Z laten draaien? Ik vindt de skin van samsung toch net beter dan die van Sony zelf.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
De dock wil ik ook zo snel mogelijk bestellen en ik heb al een hoesje besteld via ebay voor 3 euro :*)
Ik las trouwens in het accessoire topic van de Z dat deze toch kan werken met 64GB kaartjes? Nog meer mensen die dit kunnen bevestigen?

[ Voor 46% gewijzigd door SToRM666 op 05-03-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
Nexz schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:44:
[...]

Hij staat inderdaad op Nederlands (ook de schermtekst), maar hij voert de spraak schijnbaar in het Engels uit, en als ik bijvoorbeeld roep "Bel Vriend X", dan komt er op het scherm te staan "Dial 01238422" (of wat hij er ook van maakt).
Bedoel dus of dat de stem niet in het Nederlands in te stellen is. Staat me iets van bij dat dat te downloaden is van de play store, maar gebruik die functie zelf niet dus weet dit niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
migros schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:30:
Hoe kan ik de TouchWiz van Samsung op mijn Z laten draaien? Ik vindt de skin van samsung toch net beter dan die van Sony zelf.
Met een custom rom die TW als skin heeft, maar de kans op zo'n rom is erg klein. Hou anders dit gedeelte van xda in de gaten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

migros schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:30:
:o Kan dit bijna niet geloven, ik geniet echt van de standaard Sony skin. De eerste keer dat ik niet met andere launchers en ROM's aan het pielen ben. Geef het even de tijd om te wennen, de skin is (natuurlijk mijn mening) zoveel prettiger, eenduidiger, sneller en mooier dan Touchwiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik draai Apex al enige tijd (S2 / S3 en nu XZ) met als voordeel dat ik alle instellingen (snelkoppelingen, mappen en widgets) zo kon overzetten. Daarnaast vind ik Apex vloeiender werkend dan de XZ launcher met veel meer instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlemert
ormagon schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:24:
[...]

:o Kan dit bijna niet geloven, ik geniet echt van de standaard Sony skin. De eerste keer dat ik niet met andere launchers en ROM's aan het pielen ben. Geef het even de tijd om te wennen, de skin is (natuurlijk mijn mening) zoveel prettiger, eenduidiger, sneller en mooier dan Touchwiz.
Haha inderdaad. Ben er echt bilj mee. Veel mensen vinden de lichte kleuren ook een probleem, maar ik heb het eigenlijk veel liever zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De apps met een lichte achtergrond zijn een stuk beter leesbaar bij sterk omgevingslicht en gebruiken niet meer energie dan andere apps op een niet-AMOLED. Het is misschien wat verloren gegaan in de berg posts, maar de filosofie hierachter is dat Light-apps "work" zijn, Dark-apps zijn "play". Google zelf is er niet helemaal strikt mee maar het werkt wel als je 't mij vraagt. Ik vind het er allemaal wat classier uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Waar ik me steeds meer over aan het irriteren ben is het zwarte achtergrond wat eerder grijs lijkt dan echt zwart. Op mijn Galaxy Note is zwart ook echt zwart.

Mis ik een instelling? Ik heb het licht altijd op maximaal staan, ook op de Note trouwens

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
migros schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:08:
Waar ik me steeds meer over aan het irriteren ben is het zwarte achtergrond wat eerder grijs lijkt dan echt zwart. Op mijn Galaxy Note is zwart ook echt zwart.

Mis ik een instelling? Ik heb het licht altijd op maximaal staan, ook op de Note trouwens
Nee, dat het verschil tussen AMOLED en LCD.

En op volle helderheid is dat nog erger. Je weet dat de UI Balken (onscreen knoppen en notificatiebalk) grijs zijn he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000

Heb je voor de grap het topic al eens doorgelezen? :D ... iets met amoled vs lcd ;)

Ik had dezelfde conclusie als jij... waar is het zwart gebleven?! Geef het even nog wat tijd en je gaat er aan wennen in positieve zin. Mijn vriendin heeft de S2 en als ik daar nu naar kijk dan zijn die kleuren zo "onecht" dat ik het scherm van de XZ steeds meer kan waarderen. Zelf heb ik ook de S2 en de S3 (is nog in reparatie) gehad en amoled is mooi (voornamelijk de zwartwaarden/kijkhoeken) maar de "echtheid" van de XZ is m.i. beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Hier kunnen we weinig mee als we niet weten welke achtergrond je gebruikt. Wat ik wel weet is dat er in de standaard Xperia achtergrond geen zwart zit, enkel grijs dat mooi aansluit op de launcher. Dat de zwartwaarden minder zijn dan bij de Note is logisch, die heeft namelijk een Amoled scherm waarbij zwart echt zwart is. Dit LCD scherm zal altijd een hint van grijs hebben. Maar gebruik is echt zwart bij je achtergrond en je zal zien dat het prima werkbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door ormagon op 05-03-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De kijkhoeken en zwartweergave van de Z tov de S3/Note zijn minder, maar de zichtbaarheid in de zon en kleurverlopen zijn wel veel beter op de Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 17:07

tweakraiser

I have such sites to show you

Wat vind jij eigenlijk van de stadaard screenprotector, AmbroosV?
Bij mij zitten er al krasjes op, en ben er toch echt erg voorzichtig mee :|
Ik twijfel nu om 'm te vervangen voor deze.

Strava | Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

tweakraiser schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:13:
Lekker eraf halen die protector, ik geniet van mijn pure glas!

@AmbroosV
Misschien leuk om toe te voegen aan tips en tricks, je kan ook een screenshot maken door de powerknop lang in te houden en dan op 'Screenshot maken' te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

Gewoon geen zwarte achtergrond kiezen, kom je er ook zie ik nu :)

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49

Waarom zou je ALTIJD je scherm op max helderheid zetten? Dat draint toch onnodig de batterij en in een donkere omgeving is het dan net alsof je in een felle lamp kijkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ormagon schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:15:
[...]

Lekker eraf halen die protector, ik geniet van mijn pure glas!

@AmbroosV
Misschien leuk om toe te voegen aan tips en tricks, je kan ook een screenshot maken door de powerknop lang in te houden en dan op 'Screenshot maken' te klikken.
Zie FAQ :) Ik zou die twee eens moeten samenvoegen maar dan werd het wat te lang.
tweakraiser schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:13:
Ik heb op de achterkant wel al een kras, denk ik eens ergens geschuurd, de voorkant is echter volledig krasvrij.

Je krijgt van Sony gratis een erg stevige screenprotector. Ik zie absoluut niet in waarom je die zou vervangen door een waarschijnlijk inferieur exemplaar wanneer die nog in perfecte staat is. Op mijn Xperia S heb ik na een jaar met die screenprotector nog altijd geen zichtbare krasjes (bij gebruik). Als ik later eens een serieuze kras heb kan ik 'm altijd nog vervangen.

Ik vind het trouwens ook wat jammer om het Sony-logo te verliezen op de voorkant. Volgens Sony kan je best gewoon een screenprotector over de voorgeïnstalleerde plakken.

[ Voor 57% gewijzigd door AmbroosV op 05-03-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

M4DMan schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:10:
Even een korte vraag; waar kan je LTE in/uitschakelen? Vooralsnog heeft T-Mobile dit nog niet beschikbaar maar ik kan uberhaupt die optie niet vinden, kan alleen kiezen voor GSM/UMTS...
Niemand een idee/antwoord? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M4DMan schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:21:
[...]

Instellingen > Meer... (bij draadloos en netwerken) > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > UMTS (voorkeur)/GSM. Zou toch makkelijk moeten zijn. Normaal staat daar ook altijd LTE/UMTS/GSM in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

[...]

Instellingen > Datagebruik / Meer >Mobiele netwerken> Netwerkmodus.

Daar dus je keuze maken

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafets
[...]

setings -> wireless & netorks , more -> mobile networks -> Network mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4DMan

M4DMan

Into disorder!

AmbroosV schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:23:
[...]

Instellingen > Meer... (bij draadloos en netwerken) > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > UMTS (voorkeur)/GSM. Zou toch makkelijk moeten zijn. Normaal staat daar ook altijd LTE/UMTS/GSM in.
Ja dat zeg ik, ik kan dus wel GSM/UMTS vinden daar maar er staat geen enkele optie om LTE te selecteren.. Ik neem aan dat ieder model XZ dit toch ondersteund? Of wordt deze optie pas zichtbaar als T-Mobile daadwerkelijk 4G gaat aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

settings - more - mobile networks - network mode
Pagina: 1 ... 12 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.