Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee1 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:06:
[...]

Lockscreenwidgets?
360 panorama/photosphere?
Misschien nieuwe kernel? (3.6?)
Misschien meer notification toggles/settings?

:P
Lockscreenwidgets kunnen me niet heel veel schelen eerlijk gezegd, het schijnt buggy te zijn en het lijkt me ook gewoon niet nuttig. Photosphere kan vet worden, maar er is nog geen enkele niet-Nexus op 4.2 die 't aan boord heeft.
Nieuwe kernel merk je niet echt rechtstreeks.
Meer notification toggles of aanpasbare toggles is eigenlijk het enige echt handige. Of ja, de toggle shade wanneer je met twee vingers omlaag veegt. Maar ik weet niet of het de moeite is voor Sony om zo veel tijd in die update te gaan steken. Voor mijn part slaan ze 4.2 over voor alle toestellen en brengen ze eerst alles goed naar 4.1 en later alles naar 4.3.

Wat wél leuk gaat zijn is de update van de media-apps. Music (en ik dacht ook Video) Unlimited gaat volledig geïntegreerd worden met de Walkman-app (ook uit te schakelen, trouwens). De UI van MUnlimited is op dit moment echt dramatisch slecht, die van Walkman heel, heel erg goed. De catalogus van Music Unlimited met de UI van Walkman zou voor mij wel eens Spotify kunnen vervangen.

Ik ben dus meer nieuwsgierig naar wat ze in Lund allemaal in petto hebben voor ons dan naar 4.2 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Misschien dat 4.2 tweaks heeft om de accuduur weer terug op het oude niveau te brengen? Want sinds ik heb geupdate is dat significant slechter geworden, ik vind het nog steeds onbegrijpelijk.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DoubleYouPee1 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:06:
[...]

Lockscreenwidgets?
360 panorama/photosphere?
Misschien nieuwe kernel? (3.6?)
Misschien meer notification toggles/settings?

:P
http://www.android.com/whatsnew/ Dat dus en het principe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alles wat daarin zit zit ofwel al in 4.1, is enkel interessant voor tablets of zit al op de Z (zoals Miracast en Gesture Typing, doet Sony al sinds ICS). En dan nog een paar kleine dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 10:54
AmbroosV schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:36:
[...]

Lockscreenwidgets kunnen me niet heel veel schelen eerlijk gezegd, het schijnt buggy te zijn en het lijkt me ook gewoon niet nuttig. Photosphere kan vet worden, maar er is nog geen enkele niet-Nexus op 4.2 die 't aan boord heeft.
Nieuwe kernel merk je niet echt rechtstreeks.
Meer notification toggles of aanpasbare toggles is eigenlijk het enige echt handige. Of ja, de toggle shade wanneer je met twee vingers omlaag veegt. Maar ik weet niet of het de moeite is voor Sony om zo veel tijd in die update te gaan steken. Voor mijn part slaan ze 4.2 over voor alle toestellen en brengen ze eerst alles goed naar 4.1 en later alles naar 4.3.

Wat wél leuk gaat zijn is de update van de media-apps. Music (en ik dacht ook Video) Unlimited gaat volledig geïntegreerd worden met de Walkman-app (ook uit te schakelen, trouwens). De UI van MUnlimited is op dit moment echt dramatisch slecht, die van Walkman heel, heel erg goed. De catalogus van Music Unlimited met de UI van Walkman zou voor mij wel eens Spotify kunnen vervangen.

Ik ben dus meer nieuwsgierig naar wat ze in Lund allemaal in petto hebben voor ons dan naar 4.2 zelf.
Tja alleen voor die toggle shades wil ik em al.. dan hoef ik geen docomo bars te flashen om normale toggles te krijgen.
Nieuwe kernel kan best verbeteringen brengen in battery-life.
Volgens mij krijg de S4 wel photosphere met 4.2.2.
Oh en video unlimited werkt bij mij helemaal niet "not supported in your country"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

AmbroosV schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:35:
[...]

Alles wat daarin zit zit ofwel al in 4.1, is enkel interessant voor tablets of zit al op de Z (zoals Miracast en Gesture Typing, doet Sony al sinds ICS). En dan nog een paar kleine dingen.
Expandable, actionable notifications?
Photo Sphere camera?

Keyboard op de Z is trouwens een draak, daarom gebruik ik Swiftkey.

Heb 4.2 op m'n tablet en vooral de actionable notifications vind ik erg handig!
Ook fijn dat je een apart menu met toggles hebt die je naar beneden kan halen, los van het notificatie menu.

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 31-05-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keyboard moet je even 'inwerken', maar bevalt mij daarna uitermate goed (zegt een oud Swype-addict)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:42
Ik heb last van een aantal kleine krasjes op mijn scherm door het gebruik van mijn vinger/nagel.
Als ik in het licht kijk met mijn Z dan zie je ook een soort regenboogeffect door de kleine krasjes.
Iemand een goede oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
AmbroosV schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 00:36:
[...]

Is hier al een ETA voor? Ik heb namelijk MU (kon ik voor 11 euro kopen voor 1 jaar, i.c.m PS+. Enorm koopje), maar die app is echt om te huilen. Ik zet hem nu aan op een offline gedownloade lijst en laat hem spelen, dit is namelijk het scenario die de app net kan handelen, ga je moeilijkere dingen doen dan vliegt het geheel er nog wel eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
XNL073 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:12:
Ik heb last van een aantal kleine krasjes op mijn scherm door het gebruik van mijn vinger/nagel.
Als ik in het licht kijk met mijn Z dan zie je ook een soort regenboogeffect door de kleine krasjes.
Iemand een goede oplossing hiervoor?
Volgens mij heb je je shattersheet er nog op zitten? Ik heb die van mij er allang vanaf gehaald omdat het zo'n zacht spul is. Persoonlijk vind ik de XZ er zonder shattersheet veel beter uitzien en voelt ook veel beter aan.

Wat je kunt doen, is: óf een ander shattersheet kopen, óf deze eraf halen en zo rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

ik vind het toetsenbord zonder swipe een beetje traag... feeback van het trillen en de letters die je indrukt verschijnen pas lang nadat je je vinger er weer af hebt.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Fordox schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:08:
ik vind het toetsenbord zonder swipe een beetje traag... feeback van het trillen en de letters die je indrukt verschijnen pas lang nadat je je vinger er weer af hebt.
Vind ik ook, heb nu swype en die reageert veel sneller. Swiftkey is ook een aanrader als je van typen houd ipv sliden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:33:
[...]

Vind ik ook, heb nu swype en die reageert veel sneller. Swiftkey is ook een aanrader als je van typen houd ipv sliden.
Ik gebruik gewoon swiftkey en dan de druk interval op 0. nog wat seconden te zetten. Ik ga dus echt niet 5 seconden wachten voordat ik een speciaal teken krijg haha. Maar is swypen niet irritant? Je doet het toch met 1 vinger en dus 1 hand? Kan vermoeiend zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:56
Gebruik hier al een tijdje het Gingerbread toetsenbord
Vindt hem erg fijn werken. En gebruikte hem ook al op mijn SGS2.

[ Voor 17% gewijzigd door jeroendh op 31-05-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

swiftkey moet je toch voor betalen?

als je het lief wilt doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Fordox schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:50:
swiftkey moet je toch voor betalen?

als je het lief wilt doen
Jep, Swype ook. Maar dit zijn zulke kleine bedragen en ik maak er zoveel gebruik van dat ik dat echt geen probleem vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:23
Over de witbalans: Bij de standaardinstelling is wit best heel erg gelig, heb hem daarom sinds de .253 update direct op 9/220 gezet. Wit leek mij zo aardig overeen te komen met 'echt' wit.
Nu was ik vandaag benieuwd of het nog beter kan en heb een beetje gerommeld met de instellingen. Toen kwam ik op de instelling 18/215. Als ik deze instelling dan weer vergelijk met 9/220, dan lijkt 9/220 gek genoeg toch nog een beetje gelig (wat ik dus eerst niet dacht). 18/215 is niet meer gelig, maar gaat wel weer dichter richting blauw. Misschien dat het tussen de oren zit, maar de kijkhoek lijkt ietjepietsje beter met 18/215 dan 9/220.

Ligt dit nu aan de gewenning van mijn ogen of is 9/220 gewoon echt nog een klein beetje geel en 18/215 de betere instelling? Wat zijn jullie ervaringen? Heb overigens een Sharp paneel.

[ Voor 9% gewijzigd door cordonbleu op 31-05-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

CLB schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:15:
Keyboard moet je even 'inwerken', maar bevalt mij daarna uitermate goed (zegt een oud Swype-addict)
Standaard keyboard reageert nogal traag op input. (Zoals ook Cyleo en Fordox aangeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
cordonbleu schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:44:
Over de witbalans: Bij de standaardinstelling is wit best heel erg gelig, heb hem daarom sinds de .253 update direct op 9/220 gezet. Wit leek mij zo aardig overeen te komen met 'echt' wit.
Nu was ik vandaag benieuwd of het nog beter kan en heb een beetje gerommeld met de instellingen. Toen kwam ik op de instelling 18/215. Als ik deze instelling dan weer vergelijk met 9/220, dan lijkt 9/220 gek genoeg toch nog een beetje gelig (wat ik dus eerst niet dacht). 18/215 is niet meer gelig, maar gaat wel weer dichter richting blauw. Misschien dat het tussen de oren zit, maar de kijkhoek lijkt ietjepietsje beter met 18/215 dan 9/220.

Ligt dit nu aan de gewenning van mijn ogen of is 9/220 gewoon echt nog een klein beetje geel en 18/215 de betere instelling? Wat zijn jullie ervaringen? Heb overigens een Sharp paneel.
Ik vind de standaard de beste, ik vind de rest al snel te blauw of rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Cyleo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:44:
[...]

Ik vind de standaard de beste, ik vind de rest al snel te blauw of rood.
Bij nader inzien is 18/215 toch ff wat te blauw. Ik ben nu een beetje aan het experimenteren tussen 9/220 tot 14/220.
Ik weet niet hoor, maar de standaardinstelling is echt best wel geel. In eerste instantie merkte ik het ook niet, omdat ik het gewend was. Ik dacht dus dat ik die whitebalance nooit zou gaan gebruiken. Maar was toch nieuwsgierig en zo ben ik er achter gekomen dat de standaardinstelling gewoon echt gelig wit is. Dat is dus absoluut niet de meest optimale instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:01:
Standaard keyboard reageert nogal traag op input. (Zoals ook Cyleo en Fordox aangeven)
Verschillen we van mening denk ik ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Cyleo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:33:
[...]

Met swiftkey kan je ook "swypen" sinds een tijdje... genaamd Flow. Werkt ook nog een beter dan swype (sneller) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit inderdaad sinds Jelly Bean een bug in het keyboard waardoor het soms moeite heeft met snelle toetsaanslagen na elkaar. Ook al gemerkt. Afhankelijk van de manier waarop je typt heb je er wel of niet last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinh!
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-09 18:20
cordonbleu schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:44:

Nu ik mijn Xperia Z terug heb ben ik ook wezen experimenteren met de witbalans. :P
18/215 is op mijn scherm blauwachtig en 9/220 roodachtig.
Ik zit nu momenteel te experimenteren rond 9/190.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
Aangezien ik vorige week mijn toestel stuk heb laten vallen, Xperia Z met Sharp scherm, heb ik nu een JDC scherm en dat bevalt me eigenlijk nog best wel goed. De bouwkwaliteit van dit toestel (4 weken later) is een stuk beter en het JDC scherm is goed gekalibreerd op sommige punten beter dan het Sharp scherm. Het scherm lijkt namelijk scherper en blijft scherper onder kijkhoeken.

Het grote nadeel is dat de helderheid wel wat laag is en het contrast eigenlijk net wat te hoog is. Maar eigenlijk ben ik er best tevreden over en ik snap best dat er zowel Sharp als JDC/JDI schermen gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Vinh! schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:38:
[...]

Nu ik mijn Xperia Z terug heb ben ik ook wezen experimenteren met de witbalans. :P
18/215 is op mijn scherm blauwachtig en 9/220 roodachtig.
Ik zit nu momenteel te experimenteren rond 9/190.
Ik heb hem nu op 12/220 staan. Denk dat ik dit het fijnste vind. Misschien komt het wel omdat ik absoluut niet tegen gelig wit kan en daarom meer naar de koelere kant ga, richting blauw dus. In mijn ogen is deze stand echt puur wit. Valt me vooral op met internetten. Moet niet meer denken aan de standaardinstelling, wat is die geel zeg :/ Maar denk dat per displayunit de beste afstelling net weer anders is, omdat ze nooit allemaal gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
cordonbleu schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 01:11:
[...]

Ik heb hem nu op 12/220 staan. Denk dat ik dit het fijnste vind. Misschien komt het wel omdat ik absoluut niet tegen gelig wit kan en daarom meer naar de koelere kant ga, richting blauw dus. In mijn ogen is deze stand echt puur wit. Valt me vooral op met internetten. Moet niet meer denken aan de standaardinstelling, wat is die geel zeg :/ Maar denk dat per displayunit de beste afstelling net weer anders is, omdat ze nooit allemaal gelijk zijn.
Welke display heb je en op .253?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Sharp en .253 ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Cyleo schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:57:
[...]

Jep, Swype ook. Maar dit zijn zulke kleine bedragen en ik maak er zoveel gebruik van dat ik dat echt geen probleem vind.
swype staat er standaard op, dus dat is geen probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 07:29

flessuh

Set sail for fail!

Heel leuk die update....

ik krijg hem binnen, installeer hem, en ineens zit er een PIN-code op mijn scherm, terwijl ik die er nooit op heb gezet. mensen die daar ervaring mee hebben? en tips om het weg te krijgen..

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

flessuh schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:41:
Heel leuk die update....

ik krijg hem binnen, installeer hem, en ineens zit er een PIN-code op mijn scherm, terwijl ik die er nooit op heb gezet. mensen die daar ervaring mee hebben? en tips om het weg te krijgen..
daar had ik eerder van gehoort... met een beetje mazzel kon je de workaround gebruiken die de lockscreen omzeilt. verder kun je niet veel meer dan je firmware opnieuw te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Die workaround zullen ze nu waarschijnlijk wel gefixt hebben in .253 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

ik ben nu aan het lullen met de support chat van Sony.. kijken of die er iets over weten. dit is echt vervelend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je met SUS of PCC een repair doet is de code weg, samen met alle andere data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

AmbroosV schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:12:
Als je met SUS of PCC een repair doet is de code weg, samen met alle andere data.
ja, dat weet ik.. dat probeer ik dus juist te voorkomen.. ik heb die code er niet opgezet, dus het moet ergens vandaan komen.

Sony wist niks, ja, kon hem op laten sturen maar dan doen ze daar reset, dus heb je ook 0.0 aan.
zit nu aan de lijn met vodafone, kijken of die wat weten.. ze proberen in ieder geval wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je kan doen is met Flashtool (de juiste beta-versie voor de Z) de vorige versie van de firmware terugflashen (staat op xdafileserver.nl) en gebruik maken van de *#*#SELLMORE#*#* retail demo exploit om het lock te verwijderen. Daarna kan je 'm gewoon weer updaten.

Als je in flashtool wipe data uitvinkt verlies je geen data. Terugflashen naar een oudere versie zonder wipe loopt wel niet altijd goed af, dus ik kan niet beloven dat het werkt. Maar op een andere manier gaat het in ieder geval niet lukken zonder wipe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Hij hangt alweer aan de pc voor factory reset. de belangrijke data staat toch op automatische backup, het is alleen vervelend.

Vodafone zal het doorgeven aan Sony, aangezien er meer zijn met het probleem, en contact opnemen als ze meer weten. Helaas geen oplossing dus bij Vodafone maar ze hebben tenminste een poging gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flessuh schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:41:
Heel leuk die update....

Ik heb vandaag precies hetzelfde ervaren.. Na een gezellig gesprek met t-mobile, die als tip gaven dat ik echt goed zou moeten nadenken wat mijn pin ook alweer was. (ik heb nog nooit een pin code ingesteld en weet zelfs niet eens hoe ik dit kan doen..) |:(

Helaas had ik geen back up etc. Dus ben ik alles kwijt.... Het steeds uitvallen en telefoontjes die ik niet kon opnemen, na een backup weer wat nieuws: een pincode 8)7 .. Nee, ik denk wel 2 keer na voordat ik een Sony neem.. Baggerzooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:57:
[...]

Ik heb vandaag precies hetzelfde ervaren.. Na een gezellig gesprek met t-mobile, die als tip gaven dat ik echt goed zou moeten nadenken wat mijn pin ook alweer was. (ik heb nog nooit een pin code ingesteld en weet zelfs niet eens hoe ik dit kan doen..) |:(

Helaas had ik geen back up etc. Dus ben ik alles kwijt.... Het steeds uitvallen en telefoontjes die ik niet kon opnemen, na een backup weer wat nieuws: een pincode 8)7 .. Nee, ik denk wel 2 keer na voordat ik een Sony neem.. Baggerzooi :(
tja, voor foto's heb ik dropbox en google+, voor contacten google account, zelfde voor apps. dus schade valt mee, maar het is gewoon kutwerk om de boel steeds weer in te stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:57:
[...]
Nee, ik denk wel 2 keer na voordat ik een Sony neem.. Baggerzooi :(
Dus voor een probleem wat meer Android gericht is neem je geen Sony meer? Er zijn echt meer merken/types die hier last van hebben=Android bug.

Ik draai nu al sinds de update uit is hierop (.253), met root en recovery en gaat echt als een zonnetje! Het volume is niet meer uit gegaan, het scherm ziet er geweldig uit, alleen gaat de batterij de eerste 1% sneller leeg, maar dit ligt meer aan de calibratiesoftware voor de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:02
Hmmm, ik kan nu niemand bellen. Krijg steeds Netwerk bezet te zien. Vreemde is dat mijn pa ook Vodafone heeft ( wel ander type telefoon ), maar wel gewoon kan bellen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwe272 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:51:
Ik ben nu een paar dagen in het bezit van mijn Z en heb een vraag over de oplaadkabel, ik had nog een kabel van 3 meter liggen, maar als ik de Z hiermee probeer op te laden duurt het bijna 20 minuten om 1% op te laden. Mijn vorige telefoon (iPhone) had nooit problemen met het opladen als ik een kabel van 3 meter gebruikte. Heeft iemand ervaring/tips met langere oplaadkabels?
ik heb voor electricien geleerd en het antwoord is heel logisch een usb kabel kan in principe al weinig stroom leveren, en hoe langer de kabel hoe meer stroomval je hebt. Daarom is de bijgeleverde kabel kort en laad hij daarmee wel snel op, Dus als je snel wilt opladen dan moet je het doen met een korte kabel kijk maar eens naar alle nieuwe smartphones alle kabels zijn kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Raxious schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:37:
Hmmm, ik kan nu niemand bellen. Krijg steeds Netwerk bezet te zien. Vreemde is dat mijn pa ook Vodafone heeft ( wel ander type telefoon ), maar wel gewoon kan bellen. Iemand hier ervaring mee?
Hier ook Vodafone en geen problemen, al geprobeerd om opnieuw aan te melden? Via vliegtuigmode of opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:04:
[...]
ik heb voor electricien geleerd en het antwoord is heel logisch een usb kabel kan in principe al weinig stroomspanning leveren, en hoe langer de kabel hoe meer stroomspanningsval je hebt. Daarom is de bijgeleverde kabel kort en laad hij daarmee wel snel op, Dus als je snel wilt opladen dan moet je het doen met een korte kabel kijk maar eens naar alle nieuwe smartphones alle kabels zijn kort.
Alvast mijn excuses voor mijn mierenneukerij (ben elektricien geweest jaartje terug, maar hobby nog veel bij ;) )
Maargoed, het komt op hetzelfde neer, langere kabel=meer weerstand over die friemelige draadjes=energieverlies. Als is het niet echt energieverlies, het is meer een combinatie van spanningsval en weerstand. Als je telefoon een lagere spanning aangeboden krijgt, kan hij minder snel de accu laden.
Als je echt een langere laadkabel wilt, kun je zelf een kabeltje maken met dikkere aders (0,75 of 1mm²), dan is de weerstand veel lager en is de aangeboden spanning hoger.

Lang lulverhaal kort: snelladen doe je het liefste aan de originele lader met de originele (korte kabel). (al moet ik zeggen dat het met de oude kabels van blackberry ook goed gaat, zijn net een maatje langer;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 14:54
Bartjezz schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:34:
[...]

Alvast mijn excuses voor mijn mierenneukerij (ben elektricien geweest jaartje terug, maar hobby nog veel bij ;) )
Maargoed, het komt op hetzelfde neer, langere kabel=meer weerstand over die friemelige draadjes=energieverlies. Als is het niet echt energieverlies, het is meer een combinatie van spanningsval en weerstand. Als je telefoon een lagere spanning aangeboden krijgt, kan hij minder snel de accu laden.
Als je echt een langere laadkabel wilt, kun je zelf een kabeltje maken met dikkere aders (0,75 of 1mm²), dan is de weerstand veel lager en is de aangeboden spanning hoger.

Lang lulverhaal kort: snelladen doe je het liefste aan de originele lader met de originele (korte kabel). (al moet ik zeggen dat het met de oude kabels van blackberry ook goed gaat, zijn net een maatje langer;))
Bedankt voor de reacties! Dan maar opladen met een korte kabel, want het scheelt veel met de oplaadtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Dat verklaart waarom mn mobiel altijd leegloopt tijdens navigatie op de motor.. Kabel is zo 2 meter lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
DoubleYouPee1 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:07:
Dat verklaart waarom mn mobiel altijd leegloopt tijdens navigatie op de motor.. Kabel is zo 2 meter lang
Het is te proberen om de kabel zo kort mogelijk te maken. Goeie tip voor mij trouwens, ga vrijdag 4 dagen met de motor weg, ga mijn kabel ook eens een metertje inkorten :P Komen mijn soldeerskills weer naar boven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Bartjezz schreef op zondag 02 juni 2013 @ 16:15:
[...]

Het is te proberen om de kabel zo kort mogelijk te maken. Goeie tip voor mij trouwens, ga vrijdag 4 dagen met de motor weg, ga mijn kabel ook eens een metertje inkorten :P Komen mijn soldeerskills weer naar boven :P
Mja helaas zit het USB ladertje op mn kenteken verlichting (helemaal achteraan) en moet hij dus helemaal naar het stuur.
Op deze manier is alles uit als het contact ook uit staat (of het licht)... anders moet ik alles direct op accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik heb een sigarettenaansteker aan mijn dimlicht gemaakt. Een maatje zwaardere zekering en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Het heeft ook iets te maken met hoe de draden in elkaar zitten. Ik weet dat bij HTC er langzamer wordt opgeladen als de draden niet kortgesloten zijn. Volgens mij doet Sony iets soortgelijks. Ook heb je de juiste lader nodig. Het gaat dus om de combinatie lader+kabel. Met de juiste kabel moet het denk ik wel lukken om hem goed op te laden. De stroomsterkte valt ook weer niet zo snel af met deze afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 23:06

SaN

Wow.. Na de laatste update is mijn accuduur echt enorm gedaald... Ik lees er hier nog niet zo heel veel over. Hebben veel meer mensen er last van of is het weer eens een random probleem?

Pas trouwens op met belangrijke dingen op je SD kaart. Mijn 32gb sd kaart is op onverklaarbare wijze compleet gewist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:49
SaN schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:31:
Wow.. Na de laatste update is mijn accuduur echt enorm gedaald... Ik lees er hier nog niet zo heel veel over. Hebben veel meer mensen er last van of is het weer eens een random probleem?

Pas trouwens op met belangrijke dingen op je SD kaart. Mijn 32gb sd kaart is op onverklaarbare wijze compleet gewist...
Ik denk het wel. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Heb mijn Z gelijk geupdate naar .253 toen ik hem kreeg. Maar via de app better battery stats ben ik erachter dat mijn toestel van de 8 uur 4 uur awake is en ongeveer 4 uur deep sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik ben al een paar maanden zo enorm blij met een telefoon die eindelijk een hele dag mee gaat, wat ik er ook mee doe.

Nu heb ik hem vanmiddag opgeladen naar 90% en na nog geen halve dag staat hij alweer op 30% na amper tot niet gebruikt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 13:46
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:04:
[...]

ik heb voor electricien geleerd en het antwoord is heel logisch een usb kabel kan in principe al weinig stroom leveren, en hoe langer de kabel hoe meer stroomval je hebt. Daarom is de bijgeleverde kabel kort en laad hij daarmee wel snel op, Dus als je snel wilt opladen dan moet je het doen met een korte kabel kijk maar eens naar alle nieuwe smartphones alle kabels zijn kort.
Bartjezz schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:34:
[...]

Lengte zal met die dunne draadjes inderdaad ook een rol spelen.

Maar ik blijf erbij: Punt nummer 1 om naar te kijken is gewoon hoe de USB-kabel (of de usb-aansluiting op de stekker, als het een losse stekker is waar je iedere usb-kabel aan kan hangen) bedraad is.

Hoe kort je een kabel ook neemt: Als de lader gewoon als "usb-host" bedraad is, waarbij de iPhone schijnbaar prima kan (snel)laden, dan zullen Androids altijd langzaam laden.

Dit kan je ook zien bij het "accu"/"energie" gedeelte van het standaard Android instellingen menu. Daar zie je of hij een "usb" of een "ac" lader ziet.

Sterker nog, met mijn (beperkte) kennis van elektra vraag ik me af of lengte uberhaupt wel een rol speelt. Bij een grotere lengte / hogere weerstand zal je inderdaad eerder spanningsval krijgen en ik kan me eerder voorstellen dat het laadcircuit van de telefoon dan de aangeboden spanning gewoon 'verwerpt'.

In ieder geval: Ik heb hier meerdere USB-kabels van 3 meter en aan de originele lader (wat bij HTC een los ding is met een usb-poort erop) kan mijn HTC prima 1A blijven trekken. Hij laadt iig gewoon in 'ac' modus en laadt ook nog bij als ik hem ondertussen intensief gebruik. Als ik naar de gemiddelde originele lader kijk (bv. van Samsung) dan zijn de draadjes weliswaar erg kort maar ook erg dun (dunner dan de bijgeleverde usb-kabel bij mijn HTC of de 3 meter kabels die ik heb).

Maar goed, dit is in dit topic volgens mij al ong. de 3e keer dat ik dit aanhaal... en Cyleo hierboven nu dus ook :).

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 02-06-2013 21:08 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mensen met accu klachten: dit kan ook komen door de Google Play Store's nieuwe locatie service. Met .10 moet dit opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Nou, zojuist ook de laatste update erop gezet. Eerste dat me opviel waren de kleuren van het scherm. Daar klopt helemaal niets meer van? Alle kleuren zijn veel te fel, dit gaat niet weg door de bravia engine uit te zetten. Iemand een idee?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DP Kunst schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:06:
Nou, zojuist ook de laatste update erop gezet. Eerste dat me opviel waren de kleuren van het scherm. Daar klopt helemaal niets meer van? Alle kleuren zijn veel te fel, dit gaat niet weg door de bravia engine uit te zetten. Iemand een idee?
Niet veel aan te doen. Na enkele dagen went het wel. Het verschil is niet zo groot, maar doordat de notificatiebalk en softkeys nu zwart ipv grijs zijn lijkt het contrast veel groter dan vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
AmbroosV schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:19:
[...]

Niet veel aan te doen. Na enkele dagen went het wel. Het verschil is niet zo groot, maar doordat de notificatiebalk en softkeys nu zwart ipv grijs zijn lijkt het contrast veel groter dan vroeger.
Het is niet alleen dat (hoewel dat het meest opvalt); het contrast is ook daadwerkelijk groter. Daardoor lijken de kijkhoeken ietsje beter, maar ziet alles er iets minder natuurlijk uit. Op sommige foto's zie ik nl. details niet meer die ik voor de update wel zag, tenzij ik de telefoon echt schuin houd. Bravia Engine heb ik zowel voor als na de update altijd uitgeschakeld staan.

In dagelijks gebruik ziet het er voor mij echter prima uit en is het na de update grotendeels als 'fijner' te omschrijven, maar af en toe bij bepaalde foto's (en misschien video's) zou het fijn zijn als het 'oude' contrast weer te gebruiken is. Witbalans is nu wel instelbaar, maar daarmee valt het contrast niet aan te passen.

Aangezien ontzettend veel reviews / posts geklaagd hebben over de kijkhoeken, vind ik het wel goed dat Sony op deze manier toch softwarematig een kleine 'verbetering' heeft gemaakt hierin. De kijkhoeken lijken beter (zijn uiteraard hetzelfde), maar goed, ik was een van de weinigen die er sowieso al geen problemen mee had. Idem voor de grijze balken, maar de zwarte balken wennen erg snel en vind ik stiekem toch wel mooier.

Gisteren weer tig uur in een vliegtuig gezeten... op DIE schermpjes zijn de kijkhoeken pas bagger. Zelfs als je er recht voor zit wordt alles dat donkerder is dan x dezelfde kleur vaal grijs. Dat is lekker fijn bij films met veel donkere scenes.. en als de stoel voor me een beetje naar voren of achter gekanteld is krijg ik het scherm überhaupt niet in een acceptabele positie. Het verhogen van de helderheid lijkt nieuwe tinten grijs te introduceren, maar heeft uiteindelijk als effect dat er van 'donker' geen sprake meer is, en de buurman/vrouw wakker wordt. Vergeleken met die dingen zijn de kijkhoeken van de Xperia Z een geschenk uit de hemel :P

Maar goed, bij zowel de kijkhoeken als bij het contrast-verhaal geldt dat het ligt er maar net aan ligt hoe je de telefoon gebruikt, wat voor media je bekijkt, en hoe kieskeurig je bent daarbij. Ik zelf zie de verschijnsels wel, maar het is nog altijd stukken beter dan m'n oudere telefoons, en uiteindelijk vergelijk ik het dagelijks gebruik toch daarmee.

Nu, die zwarte vlekken op de camera sensor die bij sommige mensen en helaas ook bij mij optreden.. dat is wel een probleem. Zal me toch langzaam moeten voorbereiden op een RMA vrees ik, dit keer zitten ze er al twee weken en verdwijnen ze niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Klopt, vooral in standby modus is accuduur drastisch gedaald. Denk dat hij bij mij zo'n 50% minder zuinig is geworden. :(

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 14:39:
Ik wil graag wat muziek op m'n telefoon hebben, staat op de SD-kaart werkt allemaal goed...
Maar er zitten covers bij, oftewel plaatjes... Werkt ook allemaal goed, muziek is te zien in de app, top.

Maar alle covers zie ik ook in de albumapplicatie en dat wil ik dus niet... Iemand de oplossing?
Als ik een .nomedia bestand plaats is de afbeelding daar niet meer te zien, maar de muziek ook niet meer. Bij de app QuickPic kun je afbeeldingen 'hiden' wat handig zou zijn, maar niet in de standaard?
denniskrol schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:37:
Bestand moet een bepaalde naam hebben, volgens mij cover.jpg,
maar dat weet ik niet meer 100% zeker. Dan laat de album app 'm niet meer zien.
Kreeg het met 'cover' niet voor elkaar... Nu bak ik de albumart in de mp3-tag, blijkt ook te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

SaN schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:45:
Ik ben al een paar maanden zo enorm blij met een telefoon die eindelijk een hele dag mee gaat, wat ik er ook mee doe.

Nu heb ik hem vanmiddag opgeladen naar 90% en na nog geen halve dag staat hij alweer op 30% na amper tot niet gebruikt te zijn...
Dat heb ik zo nu en dan ook nog wel eens. Grote boosdoener bij mij is het mediaserver proces dat nog van alles aan het doen is. Die kill ik vervolgens en het batterijverbruik is daarna weer normaal.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
ik heb al een hele tijd melding bovenin voor update,maar ik wil em niet updaten,kan ik die melding niet weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Jopster schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:44:
[...]

Dat heb ik zo nu en dan ook nog wel eens. Grote boosdoener bij mij is het mediaserver proces dat nog van alles aan het doen is. Die kill ik vervolgens en het batterijverbruik is daarna weer normaal.
Even opnieuw opstarten. Mediaserver heeft er een handje van om te blijven draaien als die eenmaal opgestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roflexx schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:12:
ik heb al een hele tijd melding bovenin voor update,maar ik wil em niet updaten,kan ik die melding niet weghalen?
Melding gaat niet weg tot je de update doet. Waarom wil je m niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je 'm niet even vasthouden, app info, force closen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:59

Heb/Had ik ook. Heeft 2 weken geduurd voordat het een beetje gestabiliseerd was. Nu is m'n standby verbruik met 3G aan weer 0,4-0,6% / uur.

Helaas is WiFi nog steeds problematisch. Dan verbruikt hij in standby nog steeds 2+%/uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Snap echt niet hoe iets moet "stabiliseren"bij een firmware update. Wat zouden ze veranderd moeten hebben dat pas na een aantal dagen gestabiliseerd is?

Oh en ik las op XDA dat je inderdaad die update service kan freezen en dan gaat de melding weg.

[ Voor 24% gewijzigd door DoubleYouPee op 03-06-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
henri86 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:35:
[...]

Heb/Had ik ook. Heeft 2 weken geduurd voordat het een beetje gestabiliseerd was. Nu is m'n standby verbruik met 3G aan weer 0,4-0,6% / uur.

Helaas is WiFi nog steeds problematisch. Dan verbruikt hij in standby nog steeds 2+%/uur.
Als 2 %/uur problematisch is, dan ga ik er nog steeds fors op vooruit :o

Op mijn huidige Incredible S verlies ik op 3g met gemak 8% per uur en met een goede wifi verbinding misschien 4% :P.
DoubleYouPee1 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:10:
Snap echt niet hoe iets moet "stabiliseren"bij een firmware update. Wat zouden ze veranderd moeten hebben dat pas na een aantal dagen gestabiliseerd is?

Oh en ik las op XDA dat je inderdaad die update service kan freezen en dan gaat de melding weg.
Ik kan me voorstellen, maar zo goed ken ik Android 'van binnen' niet, dat Android de eerste laadcycli bij houdt wat over het hele ontladingsproces gezien de stappen zijn waarin het voltage afneemt. En dat hij aan de hand daarvan de % wat bijstelt.

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 03-06-2013 15:26 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
eymey schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:25:
[...]

Als 2 %/uur problematisch is, dan ga ik er nog steeds fors op vooruit :o

Op mijn huidige Incredible S verlies ik op 3g met gemak 8% per uur en met een goede wifi verbinding misschien 4% :P.
Klopt alleen voor de update kon ik zo 2-3 uur op 100% blijven.
Zijn zelfs mensen op XDA die snachts na 8uur nog op 100% zaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, dat klinkt sowieso haast te mooi om waar te zijn.

Wie zegt dat die 100% na 8 uur met de 'oude' firmware niet gewoon een 'dode mus' is en dat het percentage bij een bepaald gebruikspatroon vervolgens onevenredig hard lijkt te dalen?

Krijg overigens wel steeds meer zin om de Z toch maar te halen.

Eigenlijk wil ik dat glas gebeuren helemaal niet ( en waterdichtheid is voor mij niet meer dan een leuke gimmick ). Liever haal ik de ZL, maar die kan ik alleen in Duitsland halen (en daar blijf ik toch huiverig voor, ondanks de geruststellende ervaringen van CLB ).

Op de ZR wil ik eigenlijk niet meer wachten (zou voor mij ook ruim voldoende zijn).

Ik stop telefoons trouwens toch altijd in TPU hoesjes en voorzie ze ook altijd van een screen protector. Dus dat ie dan van glas is, is dan ook niet meer zo'n groot probleem. De shatter proof sheet aan de achterkant is dan ook mooi 'beschermd' dus die hoeft er dan ook niet af. En die aan de voorkant vervang ik dan wel als die te veel beschadigd is :P. Toch nog maar even goed nadenken.....

[ Voor 63% gewijzigd door eymey op 03-06-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Inderdaad lijkt de batterij na de update harder leeg te gaan. Echter zijn mijn ervaringen dat ik de XZ toch bij zo'n 30% weer aan de lader hang 's avonds. Dit was voor de update ook, dus eigenlijk is er niet zoveel veranderd. (ja ok, dat je om 7 uur de telefoon uittrekt en om 7:30 al op 97% zit, maargoed, de rest maakt dit weer goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
DoubleYouPee1 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:32:
[...]

Klopt alleen voor de update kon ik zo 2-3 uur op 100% blijven.
Zijn zelfs mensen op XDA die snachts na 8uur nog op 100% zaten
Dat was ik. Maar dat was zonder 3G/WiFi/BT/GPS etc.

Volgende nacht nog een keer geprobeerd, en toen ging ie van 58 naar 57%. Het was dus geen uitzondering.

Nu (post-update) doet ie onder die omstandigheden zo'n 0.3% / uur.

Overigens kan ik niet de 4 uur screentijd met 2 dagen standby halen zoals sommigen hier (al heb ik geloof ik nog nooit een screenshotje van dit soort stats voorbij zien komen ;) ). 2.5 uur screentijd is het wel op.

[ Voor 18% gewijzigd door henri86 op 03-06-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
henri86 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:04:
[...]

Dat was ik. Maar dat was zonder 3G/WiFi/BT/GPS etc.

Volgende nacht nog een keer geprobeerd, en toen ging ie van 58 naar 57%. Het was dus geen uitzondering.

Nu (post-update) doet ie onder die omstandigheden zo'n 0.3% / uur.

Overigens kan ik niet de 4 uur screentijd met 2 dagen standby halen zoals sommigen hier (al heb ik geloof ik nog nooit een screenshotje van dit soort stats voorbij zien komen ;) ). 2.5 uur screentijd is het wel op.
Ik haal wel makkelijk meer dan 2.5 uur screentijd gelukkig. 2 Dagen standby red ik niet, ik gebruik hem dan ook veel. 1.5 Dag standby lukt wel. Zorg er ook even voor dat je op Play Store .10 update zit, de vorige is ongeveer tegelijk met de update uitgerold, dus veel mensen zullen nog op de oude play store zitten en die veroorzaakt ook drains. Zie ook: http://www.androidpolice....google-play-store-4-1-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Bartjezz schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:40:
Inderdaad lijkt de batterij na de update harder leeg te gaan. Echter zijn mijn ervaringen dat ik de XZ toch bij zo'n 30% weer aan de lader hang 's avonds. Dit was voor de update ook, dus eigenlijk is er niet zoveel veranderd. (ja ok, dat je om 7 uur de telefoon uittrekt en om 7:30 al op 97% zit, maargoed, de rest maakt dit weer goed)
Gelukkig gaat het vandaag beter. Ik heb mijn telefoon gisteren even opnieuw opgestart en vannacht aan de lader gehangen. Vanochtend om 9 uur van de lader af en nu na een dag werken, stuk of 5 telefoontjes en wat whatsapp gebruik staat hij op 70%.

Het lijkt allemaal dus wel mee te vallen. Inderdaad alleen even opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En toen hoorde ik vanmiddag op de radio de reclame voor de "16% kortingsactie" van de Mediamarkt :*). En toen zag ik het bedrag waarvoor de Xperia Z tijdens deze actie de deur uit mag. Toen kon ik mezelf echt niet meer inhouden.... O-)

Na het werk meteen door gefietst naar de Mediamarkt in Almere en, jawel, de winkel verlaten met een zwarte Xperia Z voor 450 euro. Dat is zelfs nog onder het bedrag dat ik vóór het vakantiegeld al gespaard had :D.

Mijn eerste indruk:
* Wat een plat en relatief klein doosje!
* Wat een strak en plat toestel!
* Wat een stof- en vingerafdrukmagneet (binnen 4 seconden al :X )

Ik heb hem nu aan de lader hangen (conform de quick start guide op het plastic hoesje waar hij in zat). En heb hem ook meteen in een TPU-hoesje gestopt.

Leuk hoesje overigens, van "miniGEL". Ik kan nog goed bij de aansluitingen voor USB en hoofdtelefoon. Alleen de externe dock connectoren zitten (logischerwijs?) helemaal afgedekt. Als ik ooit het dock wil gaan halen moet ik dus nog wel even kijken of er toevallig ook fabrikanten van TPU-hoesjes zijn die daar iets op gevonden hebben. Maar dat bekijk ik dan wel in het accessoires topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Godver! Iemand vraagt me of de 8GB intern geheugen van de Xperia SP wel genoeg zou zijn, dus ik kijk, volgens mij voor de allereerste keer, naar m'n opslaggebruik, en een minuut later is plotsklaps m'n SD-kaart "plotseling verwijderd" en wordt hij niet meer herkend (gebeurt nul komma noppes) door telefoon, tablet of computer.

Betreft een 32GB UHS-I class 10 kaartje van SanDisk.

Is dit toeval dat dit net dan gebeurt of hebben de andere personen bij wie dit gebeurd is een soortgelijke ervaring?

[ Voor 13% gewijzigd door henri86 op 03-06-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Ik heb dezelfde ervaring met m'n Galaxy S3 gehad, precies hetzelfde kaartje.
Het kaartje is na RMA gewoon vervangen door Sandisk, maar goed, m'n data was ik kwijt.

Nu ik hier steeds meer soortgelijke verhalen zie opduiken word ik een beetje ongerust, ik dacht dat het een S3 + Sandisk UHS issue was, maar lijkt dus een algemener Android iets te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Myedvyed schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:25:
Ik heb dezelfde ervaring met m'n Galaxy S3 gehad, precies hetzelfde kaartje.
Het kaartje is na RMA gewoon vervangen door Sandisk, maar goed, m'n data was ik kwijt.

Nu ik hier steeds meer soortgelijke verhalen zie opduiken word ik een beetje ongerust, ik dacht dat het een S3 + Sandisk UHS issue was, maar lijkt dus een algemener Android iets te zijn.
Ja, zeker een Android ding. Zowel mijn desire als mijn Prime hebben al een keer een sd kaartje gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Nee, dat is geen Android ding, maar een geheugenkaart ding. Het probleem is namelijk dat geheugencellen een bepaald aantal keer beschreven kunnen worden. Net zoals bij SSD's. Android en apps hebben echter nogal de neiging om veel kleine bestandjes aan te maken op het SD geheugen, wat er op z'n beurt weer voor zorgt dat de cellen eerder slijten. En dus het geheugenkaartje eerder stuk gaat.

Dat is ook de reden dat je nu ook mobile microSD steeds meer op ziet komen, omdat die cellen wat robuuster zijn dan normale (micro)SD cellen. Je hoort het echter vooral met Android omdat er in iPhones en Windows Phones niet zomaar (altijd) geheugenkaartjes kunnen. Met BlackBerry hoor je het wat minder omdat daar destijds weinig apps voor waren (1) en veel mensen overgestapt zijn (2).

Overigens heeft de MMC chip, die in de telefoon zit, er ook een stuk minder last van. Omdat MMC zo ontworpen is dat er relatief veel writes naartoe kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:58
Al doet mijn 8GB kaartje die 2,5 jaar in m'n DesireHD heeft gezeten het nog perfect (nu in de Z), maar m'n 16GB kaartje was na 3 maanden al kapot...
Plus dat als cellen teveel beschreven zijn, zijn ze niet meer te schrijven, maar nog wel te lezen (toch?)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
Het wifi bereik voor de update vond ik al een beetje minder dan van mijn xperia x10 (terwijl de Z wifi n ondersteund). Wel was er altijd heel snel een fix. Maar na de update duurt het langer voor een fix en is het bereik echt slechter. Ook het gsm signaal is precies slechter. Hopelijk fixen ze dit in de komende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Laatst online: 30-04 13:43
mijne wil niet meer opladen. Zo langs de t-mobile winkel. ;(

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Infinity88 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:31:
Het wifi bereik voor de update vond ik al een beetje minder dan van mijn xperia x10 (terwijl de Z wifi n ondersteund). Wel was er altijd heel snel een fix. Maar na de update duurt het langer voor een fix en is het bereik echt slechter. Ook het gsm signaal is precies slechter. Hopelijk fixen ze dit in de komende update.
Hmm, ik heb mijn XZ dus sinds gisteravond voor het eerst in gebruik (moet nog wel erg veel inrichten en optimaliseren) maar tot nu toe heb ik zowel over GPS fix (eerste fix was al binnen de 10 sec. ) als over WIFI bereik niet echt klagen.

Zelfs op 5 ghz. blijf ik vrij lang een goed signaal houden met een Fritz!box 7390 die niet echt goed bekend staat om z'n bereik. Maar ik moet nog meer en nauwkeuriger testen :).

Ik heb na het uitpakken en voor het eerst aanzetten van de XZ wel direct de update geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:48
eymey schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:00:
[...]

Hmm, ik heb mijn XZ dus sinds gisteravond voor het eerst in gebruik (moet nog wel erg veel inrichten en optimaliseren) maar tot nu toe heb ik zowel over GPS fix (eerste fix was al binnen de 10 sec. ) als over WIFI bereik niet echt klagen.

Zelfs op 5 ghz. blijf ik vrij lang een goed signaal houden met een Fritz!box 7390 die niet echt goed bekend staat om z'n bereik. Maar ik moet nog meer en nauwkeuriger testen :).

Ik heb na het uitpakken en voor het eerst aanzetten van de XZ wel direct de update geinstalleerd.
Hebt ge een clean install gedaan of een upgrade? Ik heb upgrade gekozen omdat ik geen zin had om alles weer opnieuw in te stellen. Dat zou ook wel eens voor problemen kunnen zorgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik weet het verschil eerlijk gezegd (nog) niet zo goed.

Ik heb de XZ uit de doos gehaald, opgeladen en toen aangeslingerd. Na de initiele wizard en het verbinden met mijn WIFI netwerk kwam direct een OTA update binnen.

Laten we het er dus op houden dat ik een upgrade van een bijna verse XZ heb gedaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Meh, die mmc1_detect gaat toch flink tekeer bij mij.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22072961/xperia%20zl/2013-06-04%2001.47.54.png

En sinds de update 7.5uur awake met 1.5uur schermtijd :')

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22072961/xperia%20zl/2013-06-04%2001.48.27.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan natuurlijk wel 'n beetje beter in het ZL topic... Ik ben wel blij (denk) met de update :p
Android.com.sonyericsson.wakeup geeft (gelukkig) geen duizenden wake-ups meer, maar is normaal nu.

EDIT @ Hieronder: So :p Zo wordt het nooit actiever ook ;)

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 04-06-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Qua hardware/software scheelt het niks dus dan post ik liever hier.. aangezien we met 2 actieve leden in het ZL topic zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:04:
Meh, die mmc1_detect gaat toch flink tekeer bij mij.

[afbeelding]

En sinds de update 7.5uur awake met 1.5uur schermtijd :')

[afbeelding]
Welke MicroSD kaartje gebruik je? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2052109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Samsung (dacht ik) class 10 32GB

Heb al een keer geprobeerd om de media scanner te stoppen en clear data.. heb ook zooi van mn SDkaart gegooid... to no avail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N.a.v. spontane barst in de achterkant van de telefoon. De tmobile-shop liet niks van zich horen.
Er maar heen geweest. Ze hebben Dynafix geinformeerd. Die wil er niks aan doen. Volgens hun is het
geen veel voorkomend probleem waar aangetoond kan worden dat het aan het toestel ligt.
Klote allemaal dus. Heb nu dus een spontane barst in het toestel en niemand wil er wat aan doen.

@ Ambroos: Kun jij mij de stappen / adressen sturen die ik nodig heb voor het terugsturen van de telefoon? BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
henri86 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:11:
Godver! Iemand vraagt me of de 8GB intern geheugen van de Xperia SP wel genoeg zou zijn, dus ik kijk, volgens mij voor de allereerste keer, naar m'n opslaggebruik, en een minuut later is plotsklaps m'n SD-kaart "plotseling verwijderd" en wordt hij niet meer herkend (gebeurt nul komma noppes) door telefoon, tablet of computer.

Betreft een 32GB UHS-I class 10 kaartje van SanDisk.

Is dit toeval dat dit net dan gebeurt of hebben de andere personen bij wie dit gebeurd is een soortgelijke ervaring?
Vanochtend de back-up van m'n SD-kaarjte op een ander (zelfde type) kaartje gezet en erin gestopt. Even gecheckt of ie werkte: ja. Telefoon paar uurtjes laten liggen en m'n accu is helemaal leeg (van 46%) en dit SD-kaartje werkt ook niet meer :( Media-iets heeft de accu leeggetrokken (indexeren van het kaartje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
denniskrol schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 04:49:
Al doet mijn 8GB kaartje die 2,5 jaar in m'n DesireHD heeft gezeten het nog perfect (nu in de Z), maar m'n 16GB kaartje was na 3 maanden al kapot...
Plus dat als cellen teveel beschreven zijn, zijn ze niet meer te schrijven, maar nog wel te lezen (toch?)
Misschien heb je net pech gehad met je 16GB kaartje, dat weet ik natuurlijk niet. Maar je moet wel nagaan dat wanneer je meer data op wilt slaan op een kaartje met dezelfde fysieke grootte, er natuurlijk andere cellen gebruikt worden.

In het verschil in cellen moet ook een verschil gemaakt worden tussen SLC, MLC en eventueel TLC. Waarbij de S voor Single, M voor Multi (meestal 2) en T voor Tri(ple) staat. Simplistisch gezegd kun je van die naam uitgaan hoeveel verschillende bitjes je in één cel kunt opslaan, waarbij de gehele cel overschreven wordt. Je kunt dan natuurlijk wel nagaan dat wanneer een cel 10.000 write cycles kan doorstaan, de cel bij TLC geheugen in theorie 3x zo snel stuk gaat dan bij SLC. Met de vele (relatief) kleine bestandjes met Android is dit natuurlijk nadelig, aangezien cellen dan eerder overschreven worden.

Om de levensduur te verlengen wordt in de regel wel gebruik gemaakt van wear leveling. Een techniek die ervoor zorgt dat cellen evenredig overschreven worden - fragmentatie maakt namelijk niet uit bij dit soort geheugen. Hierdoor krijg je wel een wat langere levensduur, maar is het nog steeds niet optimaal te noemen.

De MMC, of eigenlijk eMMC, chip die in de telefoon zelf gebouwd zit, heeft vaak een betere wear leveling. Wordt daarnaast nooit geformatteerd, wat ten goede komt van de levensduur. En de cellen zijn vaak van betere kwaliteit. Daarom is de kans dat dit geheugen stuk gaat een stuk kleiner dan bij gewoon SD geheugen.

Over de vraag of een cel nog gelezen kan worden, nee als een cel stuk is, kan deze ook niet meer gelezen worden. Als het dan een kritieke cel betreft (vooral van toepassing met MLC en TLC geheugen), dan kan het zijn dat de gehele geheugenkaart defect gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Nou, SanDisk hoeft het kaartje niet eens terug te hebben, krijg gewoon meteen een nieuwe. Komt zeker (te) vaak voor?

[ Voor 34% gewijzigd door henri86 op 04-06-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik denk dat er een serieus probleem met sommige Z's gaande is. Op XDA las ik van de week een topic over backplates die bol gaan staan en/of loskomen ter hoogte van de camera. Nu kan dit denk ik gerelateerd zijn aan de hitte die de cpu produceert, aangezien dit gedeelte van de telefoon altijd warm/heet wordt bij intensief gebruik. Hierdoor zou de lijm waarmee de backplate vastzit waarschijnlijk kunnen smelten of zacht worden, wat er voor zorgt dat het glas loslaat.

Een vriend van mij heeft ook de Z en wist niet van dit probleem af tot ik het hem vandaag vertelde. Toen we zijn Z nader bekeken bleek hij ook behoorlijk last te hebben van het probleem. Het glas bij de camera komt bijna boven de rubber behuizing uit en staat dus bol. Ik zelf heb het probleem ook, alleen bij mij is het minder erg. Het glas zit nog onder de behuizing, maar staat toch wel een klein beetje bol.

Nu ben ik bang dat dit de waterdichtheid natuurlijk niet ten goede komt. Bovendien kan dit er voor zorgen dat het (heel erg!) dunne glas van de achterkant spontaan breekt. Hiernaast is het natuurlijk ook geen net gezicht zo voor een telefoon die 600 euro gekost heeft...
Ik heb mijn Z ook al eens laten vallen, maar hij heeft hierdoor alleen wat schade op de behuizing. Het glas is nog gaaf. Maar als de backplate straks spontaan breekt zit ik waarschijnlijk wel met de gebakken peren aangezien er valschade aanwezig is op de behuizing...

Denk toch maar even contact op te nemen met Coolblue over of het probleem al bekend is en wat te doen, want ik kan hem eigenlijk niet missen.
We hebben de Z overigens allebei sinds de dag hij in NL uitkwam. C6603 zwart 13W07 AAC. Shatter proof shields verwijderd.

Hier het topic op XDA (met in de eerste post foto's van een Z van iemand met hetzelfde probleem):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2304680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

met je shatter proof shields verwijderd heb je sowieso geen garantie meer op het spontaan gebarsten scherm probleem. mijn achterkant is nog gaaf (ik heb vandaag ook al dat topic gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Fordox schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:24:
met je shatter proof shields verwijderd heb je sowieso geen garantie meer op het spontaan gebarsten scherm probleem. mijn achterkant is nog gaaf (ik heb vandaag ook al dat topic gelezen)
Kan wel zijn, maar als de achterkant zomaar los komt lijkt me dat niet in verband te staan met verwijderde shatter shields. Dat staat daar 100% los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
henri86 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:51:
Nou, SanDisk hoeft het kaartje niet eens terug te hebben, krijg gewoon meteen een nieuwe. Komt zeker (te) vaak voor?
Het is inderdaad een probleem wat vaker voorkomt. Daarnaast heeft het weinig zin om een SD kaartje terug te sturen om alleen maar in een card reader te stoppen en inderdaad te zien dat het stuk is. Het kaartje wordt daarna toch weggegooid. Er wordt namelijk nauwelijks misbruik van gemaakt voor zover ik weet. Ook zullen ze wel met steekproeven werken.

Overigens heb ik ergens een tijdje terug gelezen dat SanDisk blijkbaar een probleem heeft met kwaliteitscontrole, maar ik kan het zo niet terugvinden en weet er verder ook niets vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

cordonbleu schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:26:
[...]

Kan wel zijn, maar als de achterkant zomaar los komt lijkt me dat niet in verband te staan met verwijderde shatter shields. Dat staat daar 100% los van.
ik doelde hier op:
Ik heb mijn Z ook al eens laten vallen, maar hij heeft hierdoor alleen wat schade op de behuizing. Het glas is nog gaaf. Maar als de backplate straks spontaan breekt zit ik waarschijnlijk wel met de gebakken peren aangezien er valschade aanwezig is op de behuizing...

Pagina: 1 ... 52 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.