AmbroosV schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:19:
[...]
Niet veel aan te doen. Na enkele dagen went het wel. Het verschil is niet zo groot, maar doordat de notificatiebalk en softkeys nu zwart ipv grijs zijn lijkt het contrast veel groter dan vroeger.
Het is niet alleen dat (hoewel dat het meest opvalt); het contrast is ook daadwerkelijk groter. Daardoor lijken de kijkhoeken ietsje beter, maar ziet alles er iets minder natuurlijk uit. Op sommige foto's zie ik nl. details niet meer die ik voor de update wel zag, tenzij ik de telefoon echt schuin houd. Bravia Engine heb ik zowel voor als na de update altijd uitgeschakeld staan.
In dagelijks gebruik ziet het er voor mij echter prima uit en is het na de update grotendeels als 'fijner' te omschrijven, maar af en toe bij bepaalde foto's (en misschien video's) zou het fijn zijn als het 'oude' contrast weer te gebruiken is. Witbalans is nu wel instelbaar, maar daarmee valt het contrast niet aan te passen.
Aangezien ontzettend veel reviews / posts geklaagd hebben over de kijkhoeken, vind ik het wel goed dat Sony op deze manier toch softwarematig een kleine 'verbetering' heeft gemaakt hierin. De kijkhoeken
lijken beter (zijn uiteraard hetzelfde), maar goed, ik was een van de weinigen die er sowieso al geen problemen mee had. Idem voor de grijze balken, maar de zwarte balken wennen erg snel en vind ik stiekem toch wel mooier.
Gisteren weer tig uur in een vliegtuig gezeten... op DIE schermpjes zijn de kijkhoeken pas bagger. Zelfs als je er recht voor zit wordt alles dat donkerder is dan x dezelfde kleur vaal grijs. Dat is lekker fijn bij films met veel donkere scenes.. en als de stoel voor me een beetje naar voren of achter gekanteld is krijg ik het scherm überhaupt niet in een acceptabele positie. Het verhogen van de helderheid lijkt nieuwe tinten grijs te introduceren, maar heeft uiteindelijk als effect dat er van 'donker' geen sprake meer is, en de buurman/vrouw wakker wordt. Vergeleken met die dingen zijn de kijkhoeken van de Xperia Z een geschenk uit de hemel
Maar goed, bij zowel de kijkhoeken als bij het contrast-verhaal geldt dat het ligt er maar net aan ligt hoe je de telefoon gebruikt, wat voor media je bekijkt, en hoe kieskeurig je bent daarbij. Ik zelf zie de verschijnsels wel, maar het is nog altijd stukken beter dan m'n oudere telefoons, en uiteindelijk vergelijk ik het dagelijks gebruik toch daarmee.
Nu, die zwarte vlekken op de camera sensor die bij sommige mensen en helaas ook bij mij optreden.. dat is wel een probleem. Zal me toch langzaam moeten voorbereiden op een RMA vrees ik, dit keer zitten ze er al twee weken en verdwijnen ze niet