Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-09 07:42
Ik heb de indruk dat de meeste mensen met accuproblemen degene zijn met Stamina ingeschakeld. Misschien kan dit duiden op een probleempje met deze functie in de nieuwe update. Ik merk alvast weinig verschil t.o.v. .434. Tijdens stand-by is mijn verbruik bijna een rechte lijn en ik haal meestal meer dan 4u schermtijd (films kijken, browsen, e-mails checken en berichten sturen), zonder Stamina.

Eventueel deze functie eens proberen uitschakelen, de telefoon is out of the box al zuinig genoeg is mijn ervaring. Anders .434 er terug op flashen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:23
Ik gebruik idd ook geen stamina en dan vooral omdat de led het niet deed voor deze nieuwste update. Nu met de nieuwe update gebruik ik het nog steeds niet, omdat ik wel tevreden ben over mijn accuduur en het dus niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:36
cordonbleu schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:28:
Ik gebruik idd ook geen stamina en dan vooral omdat de led het niet deed voor deze nieuwste update. Nu met de nieuwe update gebruik ik het nog steeds niet, omdat ik wel tevreden ben over mijn accuduur en het dus niet nodig heb.
Tja niet nodig? Volgens mij heb je er toch geen last van verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:40
Wel als er nu toevallig op de 1 of andere manier een bug in geslopen lijkt te zijn ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ja daarom. Als mijn accuduur goed is ga ik er niks aan veranderen. Stamina voegt dan niks toe en al helemaal niet als er inderdaad misschien wel een bug in zit. De standbytijd van de Z is van zichzelf al super vergeleken met al mijn vorige telefoons.

[ Voor 21% gewijzigd door cordonbleu op 22-05-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Heb de Xperia Z nog maar ruim weekje, maar merkte dat na de update de GPS veel werd aangesproken, bleek dat de instellingen van maps waren aangepast en de locatie gevolgd werd. (zelf niet aangezet !)

Maar ook na het uitzetten gaf de Stamina mode nog niet veel resterende uren aan (moet uiteraard gekalibreerd worden, werd beter, maar na 2 a 3 dagen nog maar 2 dagen en 20 uur maar toch), en best veel wakelocks op android systeem/synchronisatie e.d.
En zoals andere hier melden: voor update had ik op ritje naar wel (45 minuten) 1% verbruik, laatste 2 dagen 4 %.

Heb net (ca 20:00 uur) even fabriek instellingen terug gezet vanuit het Android menu en opgeladen, nu geeft Stamina weer 4 dagen en 14 uur aan.. kijken hoe het morgen gaat..

Plots een support icoontje erbij waar ik me niet van kan herinneren dat ik dat eerst had.

Over de Tunein radio die opstart met de dock, heb ik ook zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humma Kavula schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:38:
@Chong8888 Lastig te zeggen, sony doet het inderdaad in batches dus ik zou nog heel even wachten denk ik. Wat is je bouw datum? ( staat onderop het toestel bij de streepcode 13wxx )
Mijne is week 8 ( 13w08 ) en ik kreeg een update ( niet gedaan, root en hij draait gewoon naar wens ) maar het kan zijn dat die van jou later aan de beurt is.
Thanks, de mijne is van 13W13. Dan zal ik toch even geduld moeten hebben. Ik hoopte op een andere workaround zonder te hoeven rooten etc. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

easydisk schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:51:
Over de Tunein radio die opstart met de dock, heb ik ook zwaar irritant.
Heb nu ff geen tijd om er verder op in te gaan, maar kijk eens goed in je phone. Je kan zelf instellen wat er moet gebeuren als je hem in dock steekt. kan je zelfs van tijdstip af laten hangen. Heb je geen extra app voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajrob schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:28:
[...]

heb je ook al bij de smartconnect app op je telefoon gekeken daar kan je dit uitzetten bij gebeurtenissen en dan oplaadstation uitzetten
je kunt de activiteit ook wijzigen
oke, ik ga het bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:41:
[...]

Heb nu ff geen tijd om er verder op in te gaan, maar kijk eens goed in je phone. Je kan zelf instellen wat er moet gebeuren als je hem in dock steekt. kan je zelfs van tijdstip af laten hangen. Heb je geen extra app voor nodig.
Nou, bij smart connector is het niet aan te passen... Enige mogelijkheid is om tune in er af te gooien...en dat doe ik niet :) daar is die app te goed voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:27:
[...]

Nou, bij smart connector is het niet aan te passen... Enige mogelijkheid is om tune in er af te gooien...en dat doe ik niet :) daar is die app te goed voor..
Klopt, je kunt dit nergens aanpassen, zie mijn eerdere post van gisteren: Dock No-Op downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:27:
[...]

Je kan dit wel degelijk aanpassen in de app 'Smart connect' die standaard op je telefoon staat.

Daar kun je 'Weergeven' aanpassen, als je op dat kopje klikt krijg je een lijstje met:
voorwaarde: oplaadstation
deze acties uitvoeren: ...... (hier staat tunein radio bij jou waarschijnlijk)
bij het einde: .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat mijn Xperia Z meermaals de sudden death heeft meegemaakt, heb ik van T-Mobile een nieuw exemplaar gekregen. Mijn vorige was een JDC, die na het instellen van de witbalans mooie kleuren, diep zwart en echt wit weergaf (vrijwel gelijk aan het Sharp paneel van mijn vriendin).

Mijn nieuwe scherm is een Sharp, maar dit scherm is echt verschikkelijk slecht, overal zit een grijsgroene waas overheen. Ook de kijkhoeken zijn slechter; als ik de telefoon recht voor me houd in bijvoorbeeld Whatsapp en email, is de onderkant van het scherm gelig. De instellingen en software zijn uiteraard gelijk op alle toestellen. Het gaat om een toestel van week 13. Als ik de saturatie een stuk hoger zet, op 18/220, i.p.v. 9/220, komt het wit beter in de buurt, het lijkt dus om twee verschillende Sharp panelen te gaan.

Heeft iemand anders ook een dergelijk verschil tussen dezelfde panelen opgemerkt? Ik zit er echt aan te denken om deze ook te ruilen, het verschil is mij te groot.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

No Comment schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:15:
Ik heb de indruk dat de meeste mensen met accuproblemen degene zijn met Stamina ingeschakeld. Misschien kan dit duiden op een probleempje met deze functie in de nieuwe update. Ik merk alvast weinig verschil t.o.v. .434. Tijdens stand-by is mijn verbruik bijna een rechte lijn en ik haal meestal meer dan 4u schermtijd (films kijken, browsen, e-mails checken en berichten sturen), zonder Stamina.
Ik heb nooit stamina-mode gebruikt, juist omdat dit niet nodig was omdat het toestel al zo zuinig was. Laten we eerlijk zijn, een toestel dat met Wifi en GPS aan in standby nog geen % per uur gebruikt, is perfect. Nu is het weer terug naar wat ik van andere Sony toestellen zoals de S of de X10 ben gewend. Na een werkdag waarbij ik af en toe even mijn telefoon gebruik mag ik blij zijn wanneer ik nog 65-70% over heb, terwijl het bij vergelijkbaar gebruik vóór de update rond de 80-85% was.

In dit geval lijkt het erop dat de update een negatieve impact heeft gehad op de accuduur van mijn toestel. Ik kan nu wel allemaal battery-apps en wakelock detectoren gaan installeren om te onderzoeken waar het aan ligt, maar als alle andere factoren (gebruik, geinstalleerde apps) gelijk zijn gebleven, dan kan je toch geen andere conclusie trekken dat het aan de update ligt? In mijn ogen zou een update een positief effect moeten hebben, en niet de levensduur van de accu verlagen van "uitstekend" naar "redelijk". Een ramp is het niet, maar vervelend wel.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:01
Tsjipmanz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:57:
[...]

Ik heb nooit stamina-mode gebruikt, juist omdat dit niet nodig was omdat het toestel al zo zuinig was. Laten we eerlijk zijn, een toestel dat met Wifi en GPS aan in standby nog geen % per uur gebruikt, is perfect. Nu is het weer terug naar wat ik van andere Sony toestellen zoals de S of de X10 ben gewend. Na een werkdag waarbij ik af en toe even mijn telefoon gebruik mag ik blij zijn wanneer ik nog 65-70% over heb, terwijl het bij vergelijkbaar gebruik vóór de update rond de 80-85% was.

In dit geval lijkt het erop dat de update een negatieve impact heeft gehad op de accuduur van mijn toestel. Ik kan nu wel allemaal battery-apps en wakelock detectoren gaan installeren om te onderzoeken waar het aan ligt, maar als alle andere factoren (gebruik, geinstalleerde apps) gelijk zijn gebleven, dan kan je toch geen andere conclusie trekken dat het aan de update ligt? In mijn ogen zou een update een positief effect moeten hebben, en niet de levensduur van de accu verlagen van "uitstekend" naar "redelijk". Een ramp is het niet, maar vervelend wel.
Met WiFi aan (30% accudrain in een nacht) ligt het probleem bij mij bij Google services: zowel WifiStateMachine en NetworkLocationLocator houden 'm uit deep sleep (haalde ie vannacht slechts 14 minuten). Heb nu bij maps/latitude de vinkjes van locatie volgen weggehaald, kijken of dat wat uitmaakt.

Maar als dit werkt heeft dit natuurlijk nog altijd geen enkel effect op de hogere battery drain in standby wanneer WiFi (en zelfs 3G) uit staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
remoendoo schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 08:02:
[...]

Je kan dit wel degelijk aanpassen in de app 'Smart connect' die standaard op je telefoon staat.

Daar kun je 'Weergeven' aanpassen, als je op dat kopje klikt krijg je een lijstje met:
voorwaarde: oplaadstation
deze acties uitvoeren: ...... (hier staat tunein radio bij jou waarschijnlijk)
bij het einde: .....
Dit zou je verwachten, maar kan echt niet. Dat is de eerste plek waar ik gekeken heb, Maar TuneIn Radio stond daar niet in, en zelfs met het uitschakelen van de hele docking action bleef TuneIn Radio nog opstarten.

Kan zijn dat ze dat gefixt hebben in de nieuwste update, maar voorheen werkte het 100% zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Heeft iedereen ook de nieuwste google apps en google services? Ik zie namelijk uit mijn omgeving ook wat klachten komen over kortere accuduur, maar dan ook met andere toestellen. Kan natuurlijk puur toeval zijn, maar de release van de update zat ook vrij dicht bij de updateronde van google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Cyleo schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:48:
Heeft iedereen ook de nieuwste google apps en google services? Ik zie namelijk uit mijn omgeving ook wat klachten komen over kortere accuduur, maar dan ook met andere toestellen. Kan natuurlijk puur toeval zijn, maar de release van de update zat ook vrij dicht bij de updateronde van google.
Dat is ook een mogelijkheid inderdaad.

In mijn geval viel meteen na de firmware update op dat de eerste paar procent van de batterij sneller omlaag gingen, de rest leek ongeveer gelijk qua verbruik. Een paar dagen daarna pas heb ik de Google services geupdate, en dat lijkt nog niks veranderd te hebben aan mijn batterijverbruik. Dus ik kan alleen die eerste paar procent correleren aan de firmware upgrade, de echte problemen die mensen melden zie ik hier na beide updates nog steeds niet. Ik gebruik overigens geen Stamina mode, heb de Google Talk app gedisabled, en nog niet "geupgrade" naar Hangouts.

Het enige minpuntje van de firmwareupdate was het overdreven contrast, maar in de praktijk heb ik daar eigenlijk maar zeer zelden echt last van. Maar goed, in reviews werd het hardst gezeurd over de kijkhoeken en daar hebben ze wat aan proberen te doen, op zich mooi dat ze naar hun klanten luisteren! Jammer dat de mensen die tevreden zijn zo weinig te zeuren hebben en dus niet opvallen :+

Camera kwaliteit leek verbeterd te zijn dus voor mij was het een prima update, alleen jammer van die zwarte vlekken die ik nu krijg. Zal wel een nieuw toestel worden, hopelijk vertoont dat geen kuren die ik nu niet heb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myedvyed schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:43:
[...]

Dit zou je verwachten, maar kan echt niet. Dat is de eerste plek waar ik gekeken heb, Maar TuneIn Radio stond daar niet in, en zelfs met het uitschakelen van de hele docking action bleef TuneIn Radio nog opstarten.

Kan zijn dat ze dat gefixt hebben in de nieuwste update, maar voorheen werkte het 100% zeker niet.
Klopt helemaal.. Heb het zelfde geprobeerd... Tune inn blijft opstarten..

heb nu weer iets anders, batterij is vol, stanima modus staat aan en mijn telefoon kan 1 dag en 3 uur standby staan... Gister was dat nog iets meer dan 3 dagen... Heb zelf niks veranderd, maar vind het wel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 04:32
THxZ0NE schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:18:
Ik kom erop terug dat ik tevreden ben met de laatste update. Net als meerdere mensen in dit topic doe ik nu 1 dag met mijn accu waar ik eerst 2 dagen met mijn accu deed. Dit zonder Gmail push, alle sync opties uit, brightness op laag en stamina aan. Alsof er toch iets veranderd is.. nu snoept hij in notime tempo het percentage op als het scherm aanstaat maar ook als het uitstaat. Tijdens het browsen wordt de telefoon ook een stuk warmer (bovenin het toestel aan de achterkant).

De update heb ik nu sinds de dag dat hij uitkwam.
De eerste indruk na een factory reset is goed. Nu dik 4 uur uptime op 84%. 20 minuten schermtijd, 20 minuten beltijd, half uur bluetooth muziek streaming. Deep sleep gaat goed a 1% oid eraf na een tijdje, wel met hulp van een programmaatje. Notification lampje werkt ook weer :) Whatsapp zelfs met stamina aan en in exclude Na een full laad cycle niet meer :(

[ Voor 6% gewijzigd door THxZ0NE op 23-05-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:41
Dat had ik ook na de update, maar de laatste 50% accutijd lijkt 2x zo hard te gaan als de eerste 50%. Dus ik denk dat die accumeter even zichzelf opnieuw moet caliberen. Ik zit nu na 4 uur 45 minuten van de lader te zijn op 72% met 1 uur schermtijd. Erg matig helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Energiebeheer geeft mij bij aan dat Android-besturingssysteem verantwoordelijk is voor 50% van het ontladen. WLD wijst Google+ en Nieuws en Weer aan als verstoorders. Ik gebruik beide apps niet dus verwijder ze net zo graag. Is dit op de een of andere manier mogelijk? Ook mijn schermtijd is flink teruggelopen sinds de update, hopelijk wordt dit snel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:46
Die kun je gewoon uitschakelen onder apps.

Scherm en standby tijde die hierboven gepost worden is voor. Mij een utopie :-(
Ik haal gemiddeld 2a3u schermtijd met 24u standby tijd. In standby verlies ik zo een procent per uur, ook snachts met wifi uit.

Haal de dag wel maar het kan gewoon veel beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:16
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:55:
Energiebeheer geeft mij bij aan dat Android-besturingssysteem verantwoordelijk is voor 50% van het ontladen. WLD wijst Google+ en Nieuws en Weer aan als verstoorders. Ik gebruik beide apps niet dus verwijder ze net zo graag. Is dit op de een of andere manier mogelijk? Ook mijn schermtijd is flink teruggelopen sinds de update, hopelijk wordt dit snel verholpen.
Ik zou Google+ ook wel willen verwijderen idd. En Facebook ook.
Geen idee hoe dat moet want het zijn helaas 'systeem apps'. 8)7

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Exar schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:53:
[...]

Ik zou Google+ ook wel willen verwijderen idd. En Facebook ook.
Geen idee hoe dat moet want het zijn helaas 'systeem apps'. 8)7
Dan moet je je telefoon rooten en bijv. Titanium Backup gebruiken om ze te freezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.. Wie snapt het nog...

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/9s9f5u.png

Niks veranderd... Gister had ik nog 3 dagen Stamina standby en vandaag kom ik niet meer boven de 1 dag uit..heb nog 24 % batterij.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:10:
Nou.. Wie snapt het nog...

[afbeelding]

Niks veranderd... Gister had ik nog 3 dagen Stamina standby en vandaag kom ik niet meer boven de 1 dag uit..heb nog 24 % batterij.
Ja sorry hoor met zo weinig batterij capaciteit verwacht ik ook geen wonderen, gewoon opladen! 8)7

@exar je kan ze gewoon uitschakelen bij apps.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Wel raar hoor.. Bij mij staat er normaal 1 uur voor 1% standbytijd. Nu maar 12 voor 38%.
Misschien kijkt hij naar je historie ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net opgeladen 100% en 8 dagen en 2 uur op de teller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:16:
Net opgeladen 100% en 8 dagen en 2 uur op de teller!
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee heb geen enkel probleem met mijn Z, functioneert nog als hoe ik het heb gekocht.

Heb wel een screenshot gemaakt maar weet niet hoe ik het hier kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
[.img][./img] eromheen
zonder de . ;)
Uploaden op dropbox of http://postimage.org/

[ Voor 37% gewijzigd door DoubleYouPee op 23-05-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:15:
Geen idee heb geen enkel probleem met mijn Z, functioneert nog als hoe ik het heb gekocht.

Heb wel een screenshot gemaakt maar weet niet hoe ik het hier kan toevoegen.
Laat ik voorop stellen dat ik ook geen enkel probleem heb, hij gaat prima een dag mee met zwaar gebruik, alleen die stanima modus is verneukt in eens... Dat is raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08-2021
ik heb na de update van vorige week een vreemd probleem, mijn emails worden voorgelezen ? Dit gebeurd in de gmail app, en dan komt er een oranje balk om de tekst, en die wordt " voorgelezen" . ( ook in Instagram heb ik dit) . Ik dat dat is " Talkback" en heb deze uitgezet, maar telefoon blijft " praten" , iemand een idee hoe je dit kan uitzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 08:12
Idem hier, ik red op een dag van 7uur s'morgens tot 22 a 23:00 s'avonds met ongeveer een screen on time van 3uur en 20 min ongeveer en dan zoon 10% gemiddeld over. Maar mijn stamina mode veranderd geen barst aan de uren die ie bij energiebeheer aangeeft heel appart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleYouPee1 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:36:
[.img][./img] eromheen
zonder de . ;)
Uploaden op dropbox of http://postimage.org/
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/ex7ly6lcx/Screenshot_2013_05_23_17_17_28.jpg
Ok thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Gebruiken jullie staminamode al vanaf 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:46
patrick1988 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:53:
Idem hier, ik red op een dag van 7uur s'morgens tot 22 a 23:00 s'avonds met ongeveer een screen on time van 3uur en 20 min ongeveer en dan zoon 10% gemiddeld over. Maar mijn stamina mode veranderd geen barst aan de uren die ie bij energiebeheer aangeeft heel appart.
Dat red ik ook zo ongeveer :)
Als ik hem sóchtends uit de dock haal met stamina mode aan, heb ik max 23u standby tijd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:05
DoubleYouPee1 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:21:
Gebruiken jullie staminamode al vanaf 100%?
Yep, 24/7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:09:
[...]

Thanks, de mijne is van 13W13. Dan zal ik toch even geduld moeten hebben. Ik hoopte op een andere workaround zonder te hoeven rooten etc. :(
Jihaaaaaa eindelijk de update voor mijn locked/ generic/ unbranded XZ!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag mijn vertrouwen in de xperia-z verloren. Ik lees dit topic vanaf het begin en ik kende ook het verschijnsel dat het glas van de achterkant spontaan kon breken. Altijd gedacht dat mij dit niet zou overkomen. Dus als extra voorzorg nog een case gekocht. Nu haalde ik die case er vandaag vanaf om de camera schoon te maken. zag ik tot mijn verbazing een scheur bovenin over de hele breedte. (het gedeelte dat ook altijd warm wordt) Met 100% zekerheid kan ik zeggen dat hij nog nooit een val heeft gemaakt. Ben vandaag bij de tmobile shop geweest om het laten zien en daar hadden ze het nog niet eerder gezien.? Ik kan mij dit niet voorstellen. Ik hoor morgen telefonisch wat er gaat gebeuren. Wie heeft dit hier nog meer meegemaakt?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2871/8795952315_9bb0427c55_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Ah, ik ben dus niet de enige die dat NFC stickertje er nog op heeft zitten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:45:
Sinds vandaag mijn vertrouwen in de xperia-z verloren. Ik lees dit topic vanaf het begin en ik kende ook het verschijnsel dat het glas van de achterkant spontaan kon breken. Altijd gedacht dat mij dit niet zou overkomen. Dus als extra voorzorg nog een case gekocht. Nu haalde ik die case er vandaag vanaf om de camera schoon te maken. zag ik tot mijn verbazing een scheur bovenin over de hele breedte. (het gedeelte dat ook altijd warm wordt) Met 100% zekerheid kan ik zeggen dat hij nog nooit een val heeft gemaakt. Ben vandaag bij de tmobile shop geweest om het laten zien en daar hadden ze het nog niet eerder gezien.? Ik kan mij dit niet voorstellen. Ik hoor morgen telefonisch wat er gaat gebeuren. Wie heeft dit hier nog meer meegemaakt?

[afbeelding]
Jeetje dit is heftig, ben benieuwd wat zij er aan gaan doen. Hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Zou dit even rapporteren aan Ambroos uit dit topic. Hij kan je er verder mee helpen en volgens hem vergoed Sony dit soort spontane scheuren zonder val- of andere schade onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met barsten is de bewijslast dat het niet door een val gebeurd is. Maar afwachten wat tmobile ervan zegt. De enige die dat zeker weet ben ikzelf. Wat mij wel opvalt dat hij erg warm wordt met het scherm aan. Percies op de plek waar het scherm gebarsten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan je toestel gewoon opsturen onder garantie, maak wel op voorhand foto's van het hele toestel, met ook het IMEI-nummer (onderkant) duidelijk leesbaar. Het servicecentrum is op de hoogte, wanneer er geen verdere valschade of drukschade kan worden vastgesteld gaat je toestel gewoon gerepareerd worden.

Moest je dan toch problemen krijgen, zet de foto's dan even op Dropbox of iets dergelijks en stuur me een DM hier en dan help ik je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Nou, heb ik het google services wakelock probleem gefixed, houd ineens RILJ m'n telefoon uit z'n deepsleep en is "telefoon" verantwoordelijk voor 80% van m'n batterydrain. Dit zelfs zonder te bellen :S

Bij de kernel wakelocks staat PowerManagerService ook nog steed ruimschoots bovenaan met 11+/14 uur actief.

Edit: Airplane mode aan -> uit- en aan zetten -> airplane mode uit zou het dit (tijdelijk) moeten fixen. Proberen we dat maar weer!

[ Voor 17% gewijzigd door henri86 op 24-05-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
PowerManagerService is normaal. Dat is een bundel van dingen. Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1827676

RILJ heb ik er de laatste tijd ook tussen staan.. count 250 nu in 7%.
Ik denk dat die te maken heeft met slecht bereik (wifi en/of 2/3g)

[ Voor 14% gewijzigd door DoubleYouPee op 24-05-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Even iets anders: Een anderhalve week geleden heb ik een fabrieks-resetuitgevoerd. Nu heb ik weer de xperia privilege app gedownload, en opeens kon ik weer een 25 euro code bij sony aanvragen. Toch wel mooi meegenomen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
michaelscott schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:54:
Even iets anders: Een anderhalve week geleden heb ik een fabrieks-resetuitgevoerd. Nu heb ik weer de xperia privilege app gedownload, en opeens kon ik weer een 25 euro code bij sony aanvragen. Toch wel mooi meegenomen! ;)
Bij mij zei hij eerst dat er een update was. Gisteren opeens niet meer :) denk et los staat van de factory reset.
Nog leuke dingen die je er mee kan? Music unlimited?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13
4 dagen geleden de update gedaan; mijn batterij leven is gelukkig hetzelfde gebleven en stand-by is uitstekend.

Op het eerste gezicht deden notification leds het niet terwijl stamina modus uit staat.
Dus heb ik stamina uit/aan gezet ; geen effect. Daarna in apps de powermanager service van stamina alle data leegehaald, force stop. En hoppa, notification leds deden het weer.

Maar nu heb ik een ander probleem ontdekt.
Als ik de telefoon oplaad ; gaat het scherm random aan, en weer uit. Dit gebeurd soms 1x per x minuten. Maar ook soms periodes dat hij elke 4-5 seconden dit doet.
Overigens gebeurd dit zonder dat er notifications van een app verschijnen - en zelfs in flight mode (Dus geen communicatie van de buitenwereld) gebeurd dit.

Enorm irritant !

Het gebeurt zelfs, als ik de telefoon helemaal uitschakel. En je alleen het batterij icoon ziet, alvorens het scherm in stand-by gaat. Maar dan gaat het scherm weer automatish aan/uit.

Ik ben bang dat dit weer een factory reset word, en dit zonder herstel van apps (aangezien dit voorheen problemen met notification leds kon geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
lithiumangel schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:02:
...

Als ik de telefoon oplaad ; gaat het scherm random aan, en weer uit. Dit gebeurd soms 1x per x minuten. Maar ook soms periodes dat hij elke 4-5 seconden dit doet.
Overigens gebeurd dit zonder dat er notifications van een app verschijnen - en zelfs in flight mode (Dus geen communicatie van de buitenwereld) gebeurd dit.

...
Weet je zeker dat het niet aan een defecte lader of kabeltje ligt die soms geen goed contact meer maakt met je toestel tijdens het laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:24
DoubleYouPee1 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:00:
[...]

Bij mij zei hij eerst dat er een update was. Gisteren opeens niet meer :) denk et los staat van de factory reset.
Nog leuke dingen die je er mee kan? Music unlimited?
Ik heb ook 2 x 25 euro gehad , is toch makkelijk zo'n reset , ik heb een psvita en heb daar een moois spel uit de store voor besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13
PsycoHero schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:05:
[...]

Weet je zeker dat het niet aan een defecte lader of kabeltje ligt die soms geen goed contact meer maakt met je toestel tijdens het laden?
Thanks, Goede tip, USB kabel uit de lader gehaald en in m'n laptop gestoken. Z begon op te laden ;maar zonder het feit dat het scherm aan/uit ging . USB kabel weer in de lader - en de problemen kwamen terug.
Brakke lader dus.

Had totaal niet gedacht dat het aan de lader kon liggen want immers is die maar een paar weken oud en merkte ik dit op toevallig na de eerste charge na de update. Eens even kijken of de winkel hem wilt omruilen voor een nieuwe exemplaar. Physiek ziet hij er netjes uit en is nooit gestuiterd geweest dus zal niet zo`n probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag.....
Moet volgende week mijn abbo verlengen en nu in het bezit van een Experia S.
De Exp Z is een stukje groter dan de S.
Hoe bevalt de grootte in het dagelijks leven?
Ik ben een heavy user van gsm, gebruik geen case o.i.d. en ze gaan daardoor 1 jaar mee. Heb liever een handzame foon die je zo in je broekzak meeneemt...

Door abbo-vorm kan ik elk toestel uitzoeken. Heb het hele grote scherm niet direct nodig voor films of foto's, neig daarom naar het formaat van de Iphone5 (eiglk al jaaaaren anti apple)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:15:
Even een vraag.....
Ik ben een heavy user van gsm, gebruik geen case o.i.d. en ze gaan daardoor 1 jaar mee. Heb liever een handzame foon die je zo in je broekzak meeneemt...

Door abbo-vorm kan ik elk toestel uitzoeken. Heb het hele grote scherm niet direct nodig voor films of foto's, neig daarom naar het formaat van de Iphone5 (eiglk al jaaaaren anti apple)
Nou ik zou met de Xperia Z toch wel wat bewuster omgaan, het is toch een design phone en je zal op de klepjes moeten letten en eventueel nog wat acessoires bij moeten kopen.

Wacht dan maar af op de SP, ZR, prijsverhouding en wat je ervoor krijgt lijkt me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:54
Met Mizwa, ook ik was altijd redelijk lomp met mijn telefoons maar met de Xperia Z ben ik toch wat voorzichtiger. Heb nu ook een fatsoenlijke flipcase en een backcover voor als ik de flipcase niet kan/wil gebruiken. Verder denk ik er nu over na wat ik in dezelfde broekzak stop bij mijn telefoon.

dumpphones gingen altijd mooi bij de sleutels, zakmessen etc. Dat werkte sinds mijn Xperia Arc niet meer en die ging in een pouch. Na de nodige keren stuiteren en dingen welke per ongeluk tussen het hoesje terecht waren gekomen toch aardig wat zichtbare schade.

Telefoon is echt groot. Ik heb er geen moeite mee om hem mee te nemen, mijn Blackberry 9700 welke ik ook nog meesleep voelt lomper aan door de dikte. Voordeel is dan weer het grote scherm wat echt fijn werkt voor even iets op internet op te zoeken.

Ben een week mijn root kwijtgeweest na firmware upgrade. Gisteren was ik het zat en heb ik hem weer geroot. Downgrade naar .434, geroot, recovery geinstalleerd en daarna .253 met root geflasht. Ben weer tevreden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enorm irritant !

Het gebeurt zelfs, als ik de telefoon helemaal uitschakel. En je alleen het batterij icoon ziet, alvorens het scherm in stand-by gaat. Maar dan gaat het scherm weer automatish aan/uit.

Hier net hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:57:

Enorm irritant !

Hier net hetzelfde
Wat voor lader gebruik je?
Dit heb ik ook ooit eens gehad met een mp3 speler met tochschreen, die random "aanrakingen" zag.
Toen andere lader/adapter gebruikt en geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroendh schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:59:
[...]

Wat voor lader gebruik je?
Dit heb ik ook ooit eens gehad met een mp3 speler met tochschreen, die random "aanrakingen" zag.
Toen andere lader/adapter gebruikt en geen probleem meer.
De bijgeleverde lader

Edit: het is een samsung lader,ben nu met vakantie maar als ik weer thuis ben ga ik het met de originele proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:33
Das wel raad idd.
Heb je dit probleem ook via de pc?
En een andere usb kabel proberen?

Anders weet ik het ook ff niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroendh schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:04:
[...]

Das wel raad idd.
Heb je dit probleem ook via de pc?
En een andere usb kabel proberen?

Anders weet ik het ook ff niet meer.
Oeps,samsung lader 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:15:
Even een vraag.....

De grootte wen je snel aan en als je eenmaal het scherm gewend bent wil je waarschijnlijk al helemaal niet meer terug :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik ken iemand die voor de Z een S heeft gehad en hij heeft totaal geen probleem met het verschil in formaat. In het begin is het gewoon even wennen. Ik kom van een Galaxy Nexus af, dus ongeveer vergelijkbaar qua formaat met de S en heb er ook geen probleem mee. Vind het grotere scherm juist erg fijn. Hij past ook makkelijk in m'n broekzak, geen probleem. Overigens hebben we beiden geen case oid. Vind ik echt zonde met zo'n mooi design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het laatste anderhalf jaar een Neo, Arc, S, T en Z gehad, je went snel aan het verschil. Groter dan de Z moet voor mij wel echt niet meer maar 't is absoluut geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik kom vanaf de Galaxy Note 1. Dat formaat is eigenlijk net te groot voor mij, Hoewel ik dat niet vond toen ik hem had, toen dacht ik zelfs dat de XZ een tussenmodel zou zijn tot er een 6" waterdichte zou komen, Maar daar ben ik nu wel vanaf gestapt. De XZ is voor mij bijna helemaal met mijn rechter duim te bedienen als het moet. Alleen uiterst links boven redt ik dan niet.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik vind het formaat van de Z voor mijn handen (gemiddeld tot groot) aan de bovengrens voor comfortabel, maar ik zou niet terug willen naar een kleiner scherm. Heerlijk al die ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de reacties mbt de grootte.
Heb 'm vanavond geprobeerd en ik vind 'm niet fijn in de hand liggen, hij is mij te scherp.
Hoeken en achterzijde vind ik niet prettig.
Helaas is de ZL niet te krijgen via abbo-verlenging dan was die het geworden, nu waarschijnlijk (na jaaaaaren weigeren) toch de overstap naar Iphone 5 vanwege zijn formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Oei, dat is echt vloeken in de kerk hier. :P Is de HTC One niks voor je misschien? Of anders een kleinere Sony ala SP of wachten op de SR. Weet natuurlijk niet of dit mogelijk is icm je abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Over die hoeken.... ja ik heb 2 dagen lopen vloeken. En nu ligt hij prima in de hand. Of het gewenning is, of dat ik hem nu anders vasthou, geen idee. Heb nu zelfs het idee dat hij door dat meer vierkante stabieler is en minder snel uit mijn handen glijdt.
In vergelijking met de note 1 ligt hij in elk geval veel strakker en steviger op tafel. Waar de note bij het minste of geringste over de tafel gleed moet je bij de xz meer kracht geven voor beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Komt omdat de Z rust op het rubber achtige kunststof als je hem plat neerlegt. Dit biedt dus aardig wat weerstand itt glad kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:37:
Helaas is de ZL niet te krijgen via abbo-verlenging dan was die het geworden, nu waarschijnlijk (na jaaaaaren weigeren) toch de overstap naar Iphone 5 vanwege zijn formaat.
Lol, ik heb dat ding in handen gehad en ja met kleine handen houd zo'n smalle telefoon goed vast. Maar verder is de scherm verhouding gewoon geen pan en erg praktisch is het ook al niet.

Apple met zijn design zo hoog in het vaandel heeft dit alleen maar gedaan omdat ze gammelle software hebben die niet fatsoenlijk naar schermformaten kan schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Myedvyed schreef op zondag 10 maart 2013 @ 20:44:
Helaas, na een positieve eerste paar dagen zonder problemen heb ik nu ook een bezoekje gekregen van de Bugs Bunny. Het zijn wel 'unieke' bugs, tenminste, ik heb ze hier nog niet gezien.

Bug 1: Volume zit 'vast' op mute. Op te lossen met een reboot.
Normaal heb ik de telefoon op vibrate-only staan. Vandaag stond het volume gewoon aan, tenminste, ik kreeg nog een e-mail notificatie met geluid voordat deze bug optrad. Toen ik na het opnemen van een video deze terug wilde kijken (ivm bug 2 hieronder) was het geluid weg. Volumeknop omhoog duwen / inhouden liet alleen maar een volumebalk op m'n scherm staan die uitgeschakeld was en op 0 bleef staan. Soms kreeg ik een volumebalk die niet disabled was, ik neem aan dat dat het ringtone volume was en niet het media volume. Ook in het volume scherm staan deze laatste twee vast op mute, het aanpassen van het volume van voor ringtones / notificaties heeft geen effect op het mute icoontje ernaast - dit blijft een mute icoontje. Zie hieronder:
[afbeelding]
Dat veranderde ook niet wanneer ik (dmv het power menu) nog eerst een paar keer handmatig geschakeld had tussen mute, vibrate-only, en vibrate+sound modi.
--KNIP--
Een qoute van een relatief oude post, maar ik heb het zelfde probleem denk ik. Bij mij gebeurd het op willekeurige momenten dat er geen media geluid meer uit de telefoon komt. De ringtones doen het volgens mij wel. Ik heb het nog niet goed kunnen onderzoeken omdat het iedere keer op momenten was dat ik het even niet kon gebruiken en ik snel heb gereboot.

Zijn er meer tweakers met ditzelfde probleem en misschien al een oplossing hebben gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Mystic Spirit schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:55:
[...]

Een qoute van een relatief oude post, maar ik heb het zelfde probleem denk ik. Bij mij gebeurd het op willekeurige momenten dat er geen media geluid meer uit de telefoon komt. De ringtones doen het volgens mij wel. Ik heb het nog niet goed kunnen onderzoeken omdat het iedere keer op momenten was dat ik het even niet kon gebruiken en ik snel heb gereboot.

Zijn er meer tweakers met ditzelfde probleem en misschien al een oplossing hebben gevonden?
Ik kan helaas (gelukkig voor mij) alleen als update geven dat ik het daarna nooit meer gehad heb :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Nou, battery life is more or less back to normal. ...Behalve wanneer WiFi aan staat. Dan wil hij simpelweg niet in deep sleep :S. Zet ik WiFi uit, zit ie er meteen in. Zet ik het weer aan blijft hij wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
henri86 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 19:19:
Nou, battery life is more or less back to normal. ...Behalve wanneer WiFi aan staat. Dan wil hij simpelweg niet in deep sleep :S. Zet ik WiFi uit, zit ie er meteen in. Zet ik het weer aan blijft hij wakker.
t is je verhouding ongeveer? Ik heb namelijk 4,5 uur deepsleep van de 8 uur standby. Hiervan heeft hetvscherm een half uur aangestaan en wifi altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Cyleo schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:08:
[...]

t is je verhouding ongeveer? Ik heb namelijk 4,5 uur deepsleep van de 8 uur standby. Hiervan heeft hetvscherm een half uur aangestaan en wifi altijd.
Zonder Wifi aan rond de 90% van de tijd dat ik de telefoon niet gebruik.

Met Wifi aan letterlijk 0% van de tijd (nu over een periode van 14 uur). Enige wakelock is PowerManagerService. Resultaat een drain van 3,5% per uur wanneer ik de telefoon niet gebruik (met enkel 3G is dit 0,6%/uur)

[ Voor 9% gewijzigd door henri86 op 25-05-2013 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
henri86 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:26:
[...]

Zonder Wifi aan rond de 90% van de tijd dat ik de telefoon niet gebruik.

Met Wifi aan letterlijk 0% van de tijd (nu over een periode van 14 uur). Enige wakelock is PowerManagerService. Resultaat een drain van 3,5% per uur wanneer ik de telefoon niet gebruik (met enkel 3G is dit 0,6%/uur)
Oké, dat is inderdaad niet best. Misschien als tijdelijke oplossing Wi-Fi uit zetten als je scherm uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Cyleo schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:37:
[...]

Oké, dat is inderdaad niet best. Misschien als tijdelijke oplossing Wi-Fi uit zetten als je scherm uit gaat?
Heb ik al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Sinds de laatste update werkt bij mij de notificatie led niet meer :(
Factory reset heeft alleen maar meer problemen veroorzaakt; nu heb ik geen Stamina modus menu meer. Stamina modus kan aan, maar ik kan geen apps meer whitelisten.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Even een vraagje over WiFi, want ik kan me dit niet meer herinneren van voor de update (nooit op gelet, want geen problemen): Wanneer jullie WiFi aan hebben staan, is WiFi dan "on" en "running" volgens battery stats gedurende de gehele tijd dat de telefoon aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-imm
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10-2024
michaelscott schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:54:
Denk je niet dat het teruggevorderd gaat worden? Je krijgt namelijk wel de melding met: Kopers van een Xperia Z, Zl, of tablet Z Mogen slechts één voucher per apparaat inwisselen. Het inwisselen van meer vouchers is niet toegestaan en kan worden geblokkeerd of tenietgedaan.

Vraag me dan ook af wat ze doen als je al iets hebt gekocht van een extra voucher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
henri86 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:27:
Even een vraagje over WiFi, want ik kan me dit niet meer herinneren van voor de update (nooit op gelet, want geen problemen): Wanneer jullie WiFi aan hebben staan, is WiFi dan "on" en "running" volgens battery stats gedurende de gehele tijd dat de telefoon aan staat?
Je bedoelt bij dat grafiekje in Android? In dat geval: Ja, maar dat is toch ook niet meer dan logisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Cyleo schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:32:
[...]

Je bedoelt bij dat grafiekje in Android? In dat geval: Ja, maar dat is toch ook niet meer dan logisch?
Nouja, als het goed is schakelt WiFi zich uit in standby (deep sleep) bij mij. Weet niet hoe dat geregistreerd hoort te worden.

[ Voor 8% gewijzigd door henri86 op 26-05-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
henri86 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:43:
[...]

Nouja, als het goed is schakelt WiFi zich uit in standby (deep sleep) bij mij. Weet niet hoe dat geregistreerd hoort te worden.
Ah, ja, oke ;) Bij mij blijft WiFi altijd aanstaan, dus bij mij reageerde hij zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

als ik naar muziek luister op mijn Z op zn allerhardst valt soms het volume naar beneden bij de hardste stukjes (house, dubstep). Weet iemand hoe dit komt? Gebruik spotify, en een audio technica ES7 koptelefoon.

Denk zelf dat dit een of andere gehoorschade beperking is of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Laatst online: 21-08 12:09
Ondanks dat ik nog steeds erg te spreken ben over hoe de telefoon presteert moet ik ook net als sommige andere aangeven dat hij het na de laatste update minder lang volhoud. Ik kon eerst met mijn gebruik minimaal 4 uur onscreentijd halen, ik zie de percentages nu echt vaak gewoon kelderen en mijn verbruik is van voor de update niet gewijzigd. Ik twijfel sterk om hem weer terug te zetten naar de .434. Ik heb nu namelijk 'net' 3 uur on screen tijd. Echter, ik wil wel naar voren brengen dat dit nog steeds het beste toestel is wat ik ooit heb gebruikt, snel, zonder stotteren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jitsert schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:22:
Ondanks dat ik nog steeds erg te spreken ben over hoe de telefoon presteert moet ik ook net als sommige andere aangeven dat hij het na de laatste update minder lang volhoud. Ik kon eerst met mijn gebruik minimaal 4 uur onscreentijd halen, ik zie de percentages nu echt vaak gewoon kelderen en mijn verbruik is van voor de update niet gewijzigd. Ik twijfel sterk om hem weer terug te zetten naar de .434. Ik heb nu namelijk 'net' 3 uur on screen tijd. Echter, ik wil wel naar voren brengen dat dit nog steeds het beste toestel is wat ik ooit heb gebruikt, snel, zonder stotteren etc.
Had ik ook, komt omdat je batterij weer opnieuw moet calibreren. Net alsof je hem weer out-of-the-box hebt gekregen. Ik heb liever de update met .253 geen 1 reden om terug te gaan naar.434 alleen dat je hem dan, voor nu, kunt rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Laatst online: 21-08 12:09
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:25:
[...]

Had ik ook, komt omdat je batterij weer opnieuw moet calibreren. Net alsof je hem weer out-of-the-box hebt gekregen. Ik heb liever de update met .253 geen 1 reden om terug te gaan naar.434 alleen dat je hem dan, voor nu, kunt rooten.
Wellicht hebben jij en de anderen gelijk, al lijkt het me sterk dat hij langer dan een week nodig heeft om dat te doen. Ik wacht nog even af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:00:
Hallo,

als ik naar muziek luister op mijn Z op zn allerhardst valt soms het volume naar beneden bij de hardste stukjes (house, dubstep). Weet iemand hoe dit komt? Gebruik spotify, en een audio technica ES7 koptelefoon.

Denk zelf dat dit een of andere gehoorschade beperking is of zo ?
nee dit valt volgens mij onder de dynamische normalizer. een functie van je geluidsverbeteringen in je walkmann, deze staat volgens mij standaard aan.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:29:
[...]

nee dit valt volgens mij onder de dynamische normalizer. een functie van je geluidsverbeteringen in je walkmann, deze staat volgens mij standaard aan.
Zat er al mee te rotzooien, zal eens proberen uit te zetten en dan mn hele playlist beluisteren. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jitsert schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:28:
[...]

Wellicht hebben jij en de anderen gelijk, al lijkt het me sterk dat hij langer dan een week nodig heeft om dat te doen. Ik wacht nog even af..
Gaat geleidelijk beter heb ik gemerkt. Houd het nu iets langer voor dan met.43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kutsituatie, telefoon doet het compleet niet meer.

Toen ik van huis vertrok wilde ik muziek luisteren en deed de dopjes erin, daarna het scherm geactiveerd om muziek te selecteren. Scherm gaat wel aan maar kan niks doen, herhaaldelijk aan knop drukken doet nog steeds niks, scherm gaat wel standby en aan. Na een tijdje gaat hij gewoon helemaal uit. Volgens mij komt er nog wel een soort van gloed vanaf waardoor hij wel aan staat alleen zwart. Is dit zo'n sudden death geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ff opnieuw opstarten? Volume omhoog en power knop ingedrukt houden tot ie 1 keer trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op maandag 27 mei 2013 @ 00:17:
Ff opnieuw opstarten? Volume omhoog en power knop ingedrukt houden tot ie 1 keer trilt.
Jep, hij doet het gelukkig weer. Had het al her en der gevraagd en dit was de oplossing dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik kom waarschijnlijk niet tot de juiste zoektermen. Maar ik wil niet dat het scherm aan gaat als ik hem aan de lader doe. Via de instellingen zie ik dat nergens staan. Ik weet dat bijvoorbeeld CM en PA dat gewoon wel hebben. Is dat in stock nog mogelijk? (heb wel gewoon root, en een op stock gebaseerde rom (4.1.2 nog))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Wybo schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:55:
Ik kom waarschijnlijk niet tot de juiste zoektermen. Maar ik wil niet dat het scherm aan gaat als ik hem aan de lader doe. Via de instellingen zie ik dat nergens staan. Ik weet dat bijvoorbeeld CM en PA dat gewoon wel hebben. Is dat in stock nog mogelijk? (heb wel gewoon root, en een op stock gebaseerde rom (4.1.2 nog))
Ik stoor me daar ook aan, maar het is een algemener issue met meerdere Android apparaten.

Voor zover ik kan vinden kun je het standaard niet aanpassen, maar is er wel een app die dit kan:
Google Play: Solar Screen Off
(helaas betaald, dus ik heb even geen zin hem uit te proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 00:02:
Kutsituatie, telefoon doet het compleet niet meer.

Toen ik van huis vertrok wilde ik muziek luisteren en deed de dopjes erin, daarna het scherm geactiveerd om muziek te selecteren. Scherm gaat wel aan maar kan niks doen, herhaaldelijk aan knop drukken doet nog steeds niks, scherm gaat wel standby en aan. Na een tijdje gaat hij gewoon helemaal uit. Volgens mij komt er nog wel een soort van gloed vanaf waardoor hij wel aan staat alleen zwart. Is dit zo'n sudden death geval?
soms heb ik dat ook ja maar zeer schaars en in een minder extreme vorm.
soms gaat alleen de backlight van mijn scherm aan en krijg ik verder niks te zien. dan zet ik het scherm weer uit en aan en dan werkt hij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Fordox schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:32:
[...]

soms heb ik dat ook ja maar zeer schaars en in een minder extreme vorm.
soms gaat alleen de backlight van mijn scherm aan en krijg ik verder niks te zien. dan zet ik het scherm weer uit en aan en dan werkt hij weer.
Heb je dat ook met de nieuwste firmware? Nu je het zegt realiseer ik mij dat ik dat bij de vorige wel eens had, maar bij de nieuwe eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Cyleo schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:46:
[...]

Heb je dat ook met de nieuwste firmware? Nu je het zegt realiseer ik mij dat ik dat bij de vorige wel eens had, maar bij de nieuwe eigenlijk niet meer.
oude, ik wil mn root nog niet kwijt.

fijn dat dat probleem dan is opgelost :)

Pagina: 1 ... 50 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.