Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:36
AmbroosV schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:48:
Het is niet de witbalans, maar ze hebben het schijnbare contrast verhoogd, is niet om te keren. Donkere tinten worden ietsje donkerder gemaakt, lichtere ietsje lichter. Is een bekend trucje.

[...]

Het maakt niet uit waar op de SD-kaart ze staan. Het is wel belangrijk dat je ze gewoon via de PC erop zet, niet via je telefoon. Wanneer je op de telefoon zelf aanpassingen in het bestandssysteem doet (bvb met Astro of root explorer) wordt de mediascanner niet direct terug gestart.

Herstart je telefoon eens en wacht dan vijf minuten, daarna zullen ze wel in Walkman staan.

Google Play Music is meegeleverd omdat dat een onderdeel is van de Google Android Suite, hoort standaard bij de Play Store etc.
Ik heb mn telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart sinds dat mn SDkaartje er in zit... maar er staat niks bij hoor.
Ik lees op XDA iets dat je de muziek via USB moet kopieeren.. maar dat zou betekenen dat ik 5GB knippen en dan weer kan plakken met 10mB/s |:( |:( .
Of is Google Music toch de beter van de twee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon even wachten tot de mediascanner klaar is.

In wat voor formaat is de muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
What is: com.sonyericsson.android.wa.....?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vjnoge3QEO5G9d8l8dBNELUJ/full.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 10:46
IEmand een oplossing voor die zwarte vlekjes als je een foto maakt, behalve de vorige softwareversie terug zetten? Ik vind het maar erg vreemd, want ze zitten niet aan de buitenkanten als je flink schudt verschuiven die vlekhes ook niet, daarnaast lijkt het alsof het steeds erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
AmbroosV schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:02:
Gewoon even wachten tot de mediascanner klaar is.

In wat voor formaat is de muziek?
Heb em 10min geleden op nieuw aangezet. Los daarvan zit de SDkaart er sinds zaterdag avond al in.
De muziek is gewoon .mp3... ze spelen prima af in Walkman als ik ze via root browser open.
Misschien heb ik de mediaserver bug en blijft ie hangen? Gisteren 20% mediaserver in batterijverbruik met 35min cputime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:44
De cache en data van media scanner weggooien en rebooten. Ik had hetzelfde als ik de SD als removeable device connect en dan MP3's copy of via de pc ID3 tags aanpas, de media scanner ziet dat niet als update ofzo.
Of natuurlijk gewoon een MP3 speler gebruiken die wel werkt zoals Folder player. Geen gezeik met libaries, maar gewoon .mp3 uit een map speler.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Hoe heet de media scanner? Bij apps > all staat er zoveel tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 19:10
Ik heb momenteel een HTC One X en er stoort mij iets heel erg aan dat toestel: als ik in de standaard browser een pagina of 5 open heb staan, en ik open even een andere app en ga daarna terug naar de browser, dan moeten alle tabs opnieuw geladen worden. Vaak is het zelfs zo dat als ik een nieuwe tab open, en terug ga naar de vorige tab, dat die tab opnieuw moet worden geladen zonder dat ik de browser opnieuw heb geopend of herladen! Dit irriteert me enorm, omdat mijn workflow constant onderbroken wordt door pagina's die opnieuw moeten worden geladen.

Ik ben dus opzoek naar een nieuw toestel, eentje met meer werkgeheugen (hier zit mijn probleem denk ik, daar de One X slechts 1gb werkgeheugen heeft). Heeft de Xperia Z ook last van het probleem dat ik hierboven omschrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
De Xperia Z heeft geen losse standaardbrowser, maar alleen Chrome. Heb je dit probleem ook met Chrome of b.v. Dolphin op de One X? Ik herken het niet op de Z, maar heb er nooit specifiek op gelet. De voordelen van 2 GB boven de 1 GB uit m'n S3 zijn in ieder geval wel merkbaar en ik wil niet meer terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 26-09 19:10
Bij Chrome heb ik precies hetzelfde. Ik probeer nu Dolphin eens, die lijkt het al een heel stuk beter te doen, al is dat slechts een eerste indruk. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:23
Apps worden door de 2gb veel minder snel uit het geheugen gegooid idd. Ik gebruik geen Chrome, maar Dolfin. Als ik in Dolfin meerdere tabs open heb staan en tegelijkertijd ook nog andere apps gebruik zoals email, facebook, whatsapp, camera enz. dan blijven al mijn tabs gewoon netjes staan als ik de browser weer open. Bij m'n Galaxy Nexus moesten de tabs dan weer opnieuw laden, door de 1gb werkgeheugen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Ik moet zeggen:
NFC is geniaal.

ik heb het even getest met een paar muzieknummers en apps met een mede Z eigenaar, en iemand met een One X.

eigenlijk is het een veel makkelijkere uitvoering van bluetooth. je apparaat herkent een andere apparaat en hetgene dat je er dan voor hebt (zoals een app of een music track vanuit je walkman) word dan verstuurt als je op je scherm tikt via bluetooth dat dan automatisch aan en uit gaat. best verrekte handig.

alleen werkte met root mijn nfc in eerste instantie niet. met Rootexplorer moest ik de map UFC in de submap Data hernoemen naar UFC1 en herstarten. alles liep heerlijk op een zonnetje :)

Er is ook een mogelijkheid om dit te doen met een portemonnee op je telefoon. maar ik weet nog niet precies hoe dat werkt.

en met root heb ik nu ook PureXaudio mod geinstalleerd.

hoe verder ik dit apparaat verken, hoe meer ik er verliefd op word :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb sinds de update in google maps de volgende melding:
'Schakel locatietoegang voor Google-apps in'

Dus ik naar instellingen>locatieservices
Daar staat:
Toegang tot mijn locatie --> aan
GPS-satellieten --> uit
Locatieservices van Google --> aan

Dus waarom blijf ik deze melding maar krijgen?
Ik heb GPS altijd uit staan op mijn telefoon en eerder werkte het dus wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
remoendoo schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:15:
Ik heb sinds de update in google maps de volgende melding:
'Schakel locatietoegang voor Google-apps in'

Dus ik naar instellingen>locatieservices
Daar staat:
Toegang tot mijn locatie --> aan
GPS-satellieten --> uit
Locatieservices van Google --> aan

Dus waarom blijf ik deze melding maar krijgen?
Ik heb GPS altijd uit staan op mijn telefoon en eerder werkte het dus wel..
Omdat je naar instellingen>accounts>Google>location settings moet gaan ;)
Fordox schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:12:
alleen werkte met root mijn nfc in eerste instantie niet. met Rootexplorer moest ik de map UFC in de submap Data hernoemen naar UFC1 en herstarten. alles liep heerlijk op een zonnetje :)
Yep dit is een bijeffect van de rootmethode :)

[ Voor 22% gewijzigd door DoubleYouPee op 20-05-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
DoubleYouPee1 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:18:
[...]

Omdat je naar instellingen>accounts>Google>location settings moet gaan ;)
Helemaal top!
Niet echt de plek waar ik die instelling had verwacht haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Haha ik kon het eerst ook niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Misschien dat Sony die optie met de update heeft uitgezet om de accu te sparen. Scheelt namelijk wel iets met die optie uit, aangezien Maps dan niet constant je locatie opvraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
cordonbleu schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:20:
Misschien dat Sony die optie met de update heeft uitgezet om de accu te sparen. Scheelt namelijk wel iets met die optie uit, aangezien Maps dan niet constant je locatie opvraagt.
Dat gebeurt toch alleen als je maps aan hebt staan?
Althans dan heb ik het over de functie die je aan zet bij google accounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Je zou denken van wel, maar sinds ik die optie heb uitgezet heb ik haast geen wakelocks meer van Maps, wat ik daarvoor wel had terwijl ik Maps of navigatie niet eens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

bij mij komt maps nooit voor in het energiebeheer tabje. al gebruik ik het een klwartier om te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 21:32
DoubleYouPee1 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:23:
[...]

Dat gebeurt toch alleen als je maps aan hebt staan?
Althans dan heb ik het over de functie die je aan zet bij google accounts
Nee. Dit gebeurt ook door Google Now. Die vraagt ook je locatie aan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
Fordox schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:12:
Ik moet zeggen:
NFC is geniaal.

ik heb het even getest met een paar muzieknummers en apps met een mede Z eigenaar, en iemand met een One X.

eigenlijk is het een veel makkelijkere uitvoering van bluetooth. je apparaat herkent een andere apparaat en hetgene dat je er dan voor hebt (zoals een app of een music track vanuit je walkman) word dan verstuurt als je op je scherm tikt via bluetooth dat dan automatisch aan en uit gaat. best verrekte handig.

Er is ook een mogelijkheid om dit te doen met een portemonnee op je telefoon. maar ik weet nog niet precies hoe dat werkt.

en met root heb ik nu ook PureXaudio mod geinstalleerd.

hoe verder ik dit apparaat verken, hoe meer ik er verliefd op word :)
Mag ik vragen welke firmware je nu hebt? de .434 of de laatste nieuwe? Mijn root is namelijk komen te vervallen nadat ik heb geupdate.

Ik snap trouwens wel wat mensen bedoelen, het is idd een wat levendiger scherm geworden na de update. Naar mijn idee een prima verbetering, maar ik kan begrijpen dat mensen dit jammer vinden die er eerst content mee waren.

De kijkhoeken lijken ook verbeterd? Ik geloof dat ik het al eerder iemand heb zien zeggen. Maar idd, ik vond ze al niet slecht, maar nu lijken ze idd beter.

Accu is iets minder geworden, maar heb gister pas geupdate en verwacht dat het ook nog even duurt voordat hij weer liep zoals hij deed. Ik haalde (indien gewenst heb ik verschillende screenshots) 4 tot soms wel 5 uur onscreentijd, dan wel met lichte applicaties, boeken lezen, whatsapp etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Jitsert schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:56:
[...]

Mag ik vragen welke firmware je nu hebt? de .434 of de laatste nieuwe? Mijn root is namelijk komen te vervallen nadat ik heb geupdate.

Ik snap trouwens wel wat mensen bedoelen, het is idd een wat levendiger scherm geworden na de update. Naar mijn idee een prima verbetering, maar ik kan begrijpen dat mensen dit jammer vinden die er eerst content mee waren.

De kijkhoeken lijken ook verbeterd? Ik geloof dat ik het al eerder iemand heb zien zeggen. Maar idd, ik vond ze al niet slecht, maar nu lijken ze idd beter.

Accu is iets minder geworden, maar heb gister pas geupdate en verwacht dat het ook nog even duurt voordat hij weer liep zoals hij deed. Ik haalde (indien gewenst heb ik verschillende screenshots) 4 tot soms wel 5 uur onscreentijd, dan wel met lichte applicaties, boeken lezen, whatsapp etc.
nog de ouwe. ik wil mn bootloader niet unlocken, dus ik wacht op de ota update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
alex3305 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:50:
[...]

Nee. Dit gebeurt ook door Google Now. Die vraagt ook je locatie aan namelijk.
Oh, nouja die heb ik toch uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb de nieuwe firmware met locked bootloader, in een van mijn laatste posts in het custom rom topic heb ik een linkje staan naar een xda topic.
Ook heb ik alweer de docomo statusbar en de kleinere softbuttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijkhoeken zijn natuurlijk niet beter na de update. Door het hogere contrast lijkt het misschien zo. Accu heeft weer een paar dagen nodig. Na 3 dagen zit ik zelf weer op een vergelijkbaar niveau. Alleen jammer dat er nog geen root of cwm is, voor de rest een goede update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Update over de zwarte vlekken in de camera:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nviwFAol.jpg
Ik ben hier (zuid Taiwan) naar een van de Sony Style winkels gegaan. Daar hebben ze nog eens de lens schoongemaakt, maar dat hielp niet.

Toen werd ik doorverwezen naar het Sony Service Center hier in de stad. Daar aangekomen werd mij verteld dat de telefoon naar Taipei gestuurd zou moeten worden en ik hem minstens twee weken kwijt zou zijn. Zoveel tijd heb ik hier niet. Ook zou dit tegen betaling zijn, terwijl ik het in Nederland gratis zou kunnen regelen.

Dus maar even wachten tot ik thuis ben dan.. erg jammer, na de update vond ik de camera eindelijk fijn genoeg om de NEX in het hotel te laten liggen.

Op Google vind ik verschillende soortgelijke gevallen. Bij de een is het stof dat binnengeglipt is via een klepje, maar dat lijkt me in mijn geval sterk omdat ik het dock gebruik en er ook na tikken etc. geen verandering in het patroon te bekennen is.

Een andere oorzaak gegeven door een customer service medewerker is dat de boel te warm wordt door een software issue, en daar de vlekken door ontstaan:
I took the phone to CS, and staff said that this black spot made by software bug, it made the mobile get high temperature.

[ Voor 26% gewijzigd door Myedvyed op 21-05-2013 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 11:05
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen en eventueel opnieuw aanbrengen van de standaard screenprotector van de Xperia Z.
Deze heeft namelijk afgelopen weekend een beetje veel geleden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Laatst online: 09-08 23:51
Verwijderen ja, en ik ga vandaag een normale eroverheen doen omdat ik er toch wel zuinig op ben. (Vorige zaten een paar felle krassen in.)

Voor verwijderen zie ook de gebruikersreview van Ormagon hier op tweakers.

In het kort na verwijderen:
Later last van vingerafdrukken (wel lastiger eraf te krijgen)
Responsiver
zelfde/betere kleuren
SONY logo eraf.

Er bestaat geen protector met sony logo erop die je kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb de protector er aan de voor en achterkant afgehaald en er geen nieuwe opgedaan.

De kleuren vind ik iets prettiger, in de zon werkt het minstens zo goed. Van het lastiger te verwijderen van wingerafdrukken heb ik geen last. Maakt volgens mij niet echt veel uit.
Ik heb nu in elk geval minder krasjes en dergelijke na een poos in de broekzak.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
Bedankt voor jullie reactie, ik ga vandaag proberen de screenprotector te verwijderen en haal bij een van de lokale telco's een vervangende screenprotector omdat ik het erg zonde van deze krassen zo in de protector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Er werd eerder een mail uit de deur gedaan door sony (staat ergens op XDA nu) dat je garantie dan vervalt als je die protectors verwijderd. fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Laatst online: 09-08 23:51
Ja en weer van een andere sony medewerker op XDA dat je garantie niet vervalt.

Als jouw, ik noem maar wat, powerbutton niet meer werkt, gaan ze dat heus niet wijten aan je ANTISHATTER sheet. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door DeKoetsier op 21-05-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Geelco schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:26:
Ja en weer van een andere sony medewerker op XDA dat je garantie niet vervalt.

Als jouw, ik noem maar wat, powerbutton niet meer werkt, gaan ze dat heus niet wijten aan je ANTISHATTER sheet. 8)7
hahaha :P

maar zeer waarschijnlijk vervalt je garantie wel op het spontaan gebarsten scherm probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een tijdje geleden navraag gedaan bij onze product manager over het verwijderen van het shatterproof sheet. Je garantie wijzigt/vervalt niet, displayschade is sowieso niet gedekt (op spontaan barsten na). Het wordt sterk afgeraden het shatter-proof sheet te verwijderen aangezien het wel een goede bescherming tegen schokken en valschade is.

De kans is wel groot dat je geen aanspraak meer kan maken op de dekking voor spontaan gebarsten displays na het verwijderen van het shatter proof sheet, aangezien je door dat sheet te verwijderen ook zichtbaar bewijs voor valschade kan verwijderen, maar ik weet niet hoe ver de servicecentra gaan met dit controleren.

[ Voor 31% gewijzigd door AmbroosV op 21-05-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:07:
What is: com.sonyericsson.android.wa.....?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vjnoge3QEO5G9d8l8dBNELUJ/full.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wa.... = wakeup

staat tussen je apps ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Fordox op 21-05-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar is het de wekker, alarm, klok... Ik wil het 'disablen', maar eerst wel weten wat ecactly...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

bij mij is dat bestand 0 bytes groot :P kan ook komen door mijn root.

ik denk dat dat het protocol is om je telefoon uit deep sleep te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is hier ook 0 bytes, maar vind het nogal veel wake-ups hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik had ook veel wakelocks door dat programma. Had hem toen disabled. Geen wakelocks meer, maar merkte ook niets van dat ik hem uitgeschakeld had. Na een keer opnieuw opstarten stond het ook weer gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• media-richard
@AmbroosV weet jij misschien of het mogelijk is om deze shatter-proof sheet te laten vervangen voor een nieuwe? Dat zou namelijk de meest ideale oplossing zijn. Dan blijft mijn scherm toch bescherm, en is de huidige beschadigde bescherming verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
media-richard schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:50:
@AmbroosV weet jij misschien of het mogelijk is om deze shatter-proof sheet te laten vervangen voor een nieuwe? Dat zou namelijk de meest ideale oplossing zijn. Dan blijft mijn scherm toch bescherm, en is de huidige beschadigde bescherming verwijderd.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat helaas niet kan, aangezien ze er in de fabriek waar de schermen worden gemaakt opgelijmd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Je kan er toch zelf een screenprotector op doen? Ik heb er 2 gekregen bij mn ZL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ja natuurlijk, maar het ging om de originele met Sony logo. Die kun je niet kopen, laat staan zelf aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
cordonbleu schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:55:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dat helaas niet kan, aangezien ze er in de fabriek waar de schermen worden gemaakt opgelijmd worden.
Klopt, ze worden machinaal bevestigd.

@CLB: In het Xperia S topic zijn een aantal mensen die het gedisabled hadden. Meestal zonder grote problemen, maar het zorgt wel voor notificaties van je calendar e.d. sony en android software. Vreemd genoeg lijkt de een er meer last van te hebben dan de ander (qua wat je mist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Myedvyed schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 07:34:
Update over de zwarte vlekken in de camera:
[afbeelding]
Ik ben hier (zuid Taiwan) naar een van de Sony Style winkels gegaan. Daar hebben ze nog eens de lens schoongemaakt, maar dat hielp niet.

Toen werd ik doorverwezen naar het Sony Service Center hier in de stad. Daar aangekomen werd mij verteld dat de telefoon naar Taipei gestuurd zou moeten worden en ik hem minstens twee weken kwijt zou zijn. Zoveel tijd heb ik hier niet. Ook zou dit tegen betaling zijn, terwijl ik het in Nederland gratis zou kunnen regelen.

Dus maar even wachten tot ik thuis ben dan.. erg jammer, na de update vond ik de camera eindelijk fijn genoeg om de NEX in het hotel te laten liggen.

Op Google vind ik verschillende soortgelijke gevallen. Bij de een is het stof dat binnengeglipt is via een klepje, maar dat lijkt me in mijn geval sterk omdat ik het dock gebruik en er ook na tikken etc. geen verandering in het patroon te bekennen is.

Een andere oorzaak gegeven door een customer service medewerker is dat de boel te warm wordt door een software issue, en daar de vlekken door ontstaan:

[...]
Ik had 'maar' 1 zwart vlekje, mijn Xperia Z is momenteel nog steeds weg ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 13:48
Cinner schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:31:
Ik heb momenteel een HTC One X en er stoort mij iets heel erg aan dat toestel: als ik in de standaard browser een pagina of 5 open heb staan, en ik open even een andere app en ga daarna terug naar de browser, dan moeten alle tabs opnieuw geladen worden. Vaak is het zelfs zo dat als ik een nieuwe tab open, en terug ga naar de vorige tab, dat die tab opnieuw moet worden geladen zonder dat ik de browser opnieuw heb geopend of herladen! Dit irriteert me enorm, omdat mijn workflow constant onderbroken wordt door pagina's die opnieuw moeten worden geladen.

Ik ben dus opzoek naar een nieuw toestel, eentje met meer werkgeheugen (hier zit mijn probleem denk ik, daar de One X slechts 1gb werkgeheugen heeft). Heeft de Xperia Z ook last van het probleem dat ik hierboven omschrijf?
Redelijk gestoord imo dat mensen hiervoor een perfect werkende telefoon zouden inwisselen.... Er zijn zeker 5 goeie (andere) browsers in de market daarnaast is dat toch geen probleem.... Moest je het nu nog over waterdichtheid hebben bvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cordonbleu schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:16:
Ik had ook veel wakelocks door dat programma. Had hem toen disabled.
Maar dat heb je met een third party app gedaan na rootacces, standaard kan ik 'm niet disablen hier...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
CLB schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:09:
[...]

Maar dat heb je met een third party app gedaan na rootacces, standaard kan ik 'm niet disablen hier...?
Nee, gewoon programma stoppen bedoel ik via instellingen bij 'all apps'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja 'force closen' dus, dan wordt die weer opnieuw opgestart...
Ik ga nog even verder koekeloeren wat het is, soms wel erg veel wake-ups vanuit Deep Sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ja klopt. Na een keer rebooten is ie gewoon weer opgestart. Nu draait hij bij mij ook weer omdat ik een keer gereboot heb, maar hij zorgt ineens niet meer voor wakelocks. Voorheen had ik duizenden wakelocks door dit programma binnen 6 uur. Nu zijn het er slechts een paar honderd na 30 uur en komt hij niet meer prominent voor in de lijst met batterijgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Zijn er nog meer mensen die de update via pc companion nog niet hebben door gekregen? Ik heb ook al SUS geprobeerd, en alles er opnieuw opgezet. In de veronderstelling dat SUS automatisch de laatste versie erop zou zetten. Niet dus! Ik wil de update via de reguliere weg erop zetten, zonder Gebruik te maken van Emma en andere omwegen. Iemand nog een idee? Thanks. Btw ik heb een unlocked / unbranded versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
That's your problem ;) unlocked bootloader. Sony softwarr flashed alleen maar locked bootloaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Na de laatste update zijn alle foto's en films veel donkerder geworden. Dat is zelfs met het opschroeven van de schermhelderheid (hoger accugebruik) niet op te lossen. Donkere delen op foto's en in films worden uniform zwart. Het is een redelijk dramatische verandering naar mijn idee. Dit alles omdat Sony de wat grijzige menustructuur zwarter wil laten uitzien. Ik zou graag zien dat je als gebruiker in een instelling de mogelijkheid krijgt om de oude helderheid of de nieuwe te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Politoer schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:04:
Na de laatste update zijn alle foto's en films veel donkerder geworden. Dat is zelfs met het opschroeven van de schermhelderheid (hoger accugebruik) niet op te lossen. Donkere delen op foto's en in films worden uniform zwart. Het is een redelijk dramatische verandering naar mijn idee. Dit alles omdat Sony de wat grijzige menustructuur zwarter wil laten uitzien. Ik zou graag zien dat je als gebruiker in een instelling de mogelijkheid krijgt om de oude helderheid of de nieuwe te kiezen.
Bij settings>display>white balance kun je je eigen instellingen kiezen. Hier valt redelijk wat mee te winnen mocht je terug willen naar de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Cyleo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:49:
[...]

Bij settings>display>white balance kun je je eigen instellingen kiezen. Hier valt redelijk wat mee te winnen mocht je terug willen naar de oude situatie.
Het kan zijn dat ik het niet begrijp, maar als ik saturatie en helderheid helemaal naar links heb staan (0 dus), lopen je donkere delen het minst dicht. Dat is de standaard instelling. Ga ik in de witbalans saturatie of tint hoger instellen, dan krijg ik niet meer grijstinten te zien in de donkere delen.

[ Voor 0% gewijzigd door Politoer op 22-05-2013 10:07 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:26:
[...]

Ik had 'maar' 1 zwart vlekje, mijn Xperia Z is momenteel nog steeds weg ter reparatie.
Waar had je hem besteld?
Cyleo schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:49:
[...]

Helaas niet, dit stelt je alleen in staat de witbalans aan te passen - hiermee pas je de kleurtemperatuur aan of kun je de boel in z'n algemeenheid iets donkerder / kleurrijker maken.

Er is echter geen optie om het contrast terug te zetten op natuurlijker instellingen, danwel de zwart/grijs/witniveaus op een andere manier aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
Myedvyed schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:59:
[...]

Er is echter geen optie om het contrast terug te zetten op natuurlijker instellingen, danwel de zwart/grijs/witniveaus op een andere manier aan te passen.
Inderdaad. Ik heb inmiddels sony support benaderd. Zodra ik wat meer weet, meld ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 04:32
Ik kom erop terug dat ik tevreden ben met de laatste update. Net als meerdere mensen in dit topic doe ik nu 1 dag met mijn accu waar ik eerst 2 dagen met mijn accu deed. Dit zonder Gmail push, alle sync opties uit, brightness op laag en stamina aan. Alsof er toch iets veranderd is.. nu snoept hij in notime tempo het percentage op als het scherm aanstaat maar ook als het uitstaat. Tijdens het browsen wordt de telefoon ook een stuk warmer (bovenin het toestel aan de achterkant).

De update heb ik nu sinds de dag dat hij uitkwam.

[ Voor 16% gewijzigd door THxZ0NE op 22-05-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

THxZ0NE schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:18:
Ik kom erop terug dat ik tevreden ben met de laatste update. Net als meerdere mensen in dit topic doe ik nu 1 dag met mijn accu waar ik eerst 2 dagen met mijn accu deed. Dit zonder Gmail push, alle sync opties uit, brightness op laag en stamina aan. Alsof er toch iets veranderd is.. nu snoept hij in notime tempo het percentage op als het scherm aanstaat maar ook als het uitstaat.

De update heb ik nu sinds de dag dat hij uitkwam.
Same here. Telefoon verbruikt inderdaad significant meer. Ik haal hem op doordeweekse dagen meestal rond 7:00 van de accu, ik heb nu nog 'maar' 90%, terwijl het normaal gesproken om deze tijd toch > 95% is. De Xperia Z is er helaas niet zuiniger op geworden, terwijl ik het juist zo fijn vond dat hij in standby zo ontzettend zuinig was.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:23
Tsjipmanz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:21:
[...]

Same here. Telefoon verbruikt inderdaad significant meer. Ik haal hem op doordeweekse dagen meestal rond 7:00 van de accu, ik heb nu nog 'maar' 90%, terwijl het normaal gesproken om deze tijd toch > 95% is. De Xperia Z is er helaas niet zuiniger op geworden, terwijl ik het juist zo fijn vond dat hij in standby zo ontzettend zuinig was.
Hier ook helaas.

Voor de update verbruikte m'n telefoon 2% 's nachts (over 9 uur met 3G aan) en zelfs 0% als zowel 3G en WiFi uitstonden (zie henri86 in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2"). Dit is gestegen naar 5% zonder 3G/WiFi, 15% met 3G en zelfs 25% met WiFi (terwijl WiFi zich uit schakelt in stand-by).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is er wat mis, dit komt echt niet door alleen een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Zou wel mooi zijn wanneer Ambroos dit ook kan neerleggen bij Sony.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
henri86 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:05:
[...]

Hier ook helaas.

Voor de update verbruikte m'n telefoon 2% 's nachts (over 9 uur met 3G aan) en zelfs 0% als zowel 3G en WiFi uitstonden (zie henri86 in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2"). Dit is gestegen naar 5% zonder 3G/WiFi, 15% met 3G en zelfs 25% met WiFi (terwijl WiFi zich uit schakelt in stand-by).
Voor mij idem, afgelopen nacht heeft hij er 10% vanaf gesnoept waardoor de telefoon niet meer aanging deze ochtend. DS battery saver aan, smart connect waardoor in de nacht wifi, bt, data uitgaan en geen rare dingen in de wakelock detector, wel iets over google backup wat ik apart vond maar hier heb ik mijn twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
CLB schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:11:
Dan is er wat mis, dit komt echt niet door alleen een update...
Grootste probleem zit 'm in WiFi gebruik. Terwijl m'n Z eerst gewoon veel in deep sleep was, is dit nu in een nacht maar zo'n 45 minuten, en WiFi is 'on' en 'running' gedurende de gehele standby tijd (dit is sinds de update). Dit terwijl ik nu zelfs onder instellingen bij "Wi-Fi behouden in slaapstand" 'Nooit' heb gekozen. Voor de update stond dit op waar ie standaard op stond.
Het rare is ook dat terwijl ie zegt dat WiFi constant 'on' en 'running' is, deze wel degelijk uitgaat: wanneer ik de telefoon ontgrendel moet ie namelijk eerst weer WiFi opstarten want het icoontje verschijnt pas na een seconde of 2 in beeld.

Edit: Als ik m'n kernel wakelocks bekijk, staat ruimschoots bovenaan "PowerManagerServace" (ruim 14 van de 15 uur).

[ Voor 24% gewijzigd door henri86 op 22-05-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Laatst online: 21-08 22:05
Voorlopig blijf ik na deze verhalen nog even een tevreden gebruiker van de Xrevoluition rom, op .434 gebaseerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hou het in de gaten, als het echt een wijdverspreid probleem is geef ik het door. Kan iemand een overzicht linken van de wakelocks die je telefoon wakker houden 's nachts? Zijn er mensen die een factory reset hebben gedaan na de update? Hoe is het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
AmbroosV schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:35:
Ik hou het in de gaten, als het echt een wijdverspreid probleem is geef ik het door. Kan iemand een overzicht linken van de wakelocks die je telefoon wakker houden 's nachts? Zijn er mensen die een factory reset hebben gedaan na de update? Hoe is het bij jullie?
Ik heb na de update direct een soft reset gedaan, geen factory. Vannacht heb ik dus een boot gedaan, ik wacht het weer even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Wat zijn de mogelijkheden om terug te gaan naar de vorige software versie? Zonder veel te moeten klooien met de telefoon? Mocht ik de komende dagen geen verbetering te weeg krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Op XDA zijn er ook best veel mensen die hetzelfde roepen. Zijn meerdere topics over.
Sommigen zeggen dat hij vooral sneller van 100>95 gaat en daarna normaal, andere zeggen dat hij overal slechter is en anderen hebben juist betere batterylife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
M'n battery life an sich is niet echt verslechterd, zelfs verbeterd geloof ik. Ik kan nu bijvoorbeeld 2 uur Real Racing 3 spelen en zo'n 30% overhouden. De standby tijd is gewoon belabberd geworden in vergelijking met voor de update, zowel zonder dataverbinding, enkel 3G en 3G met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
henri86 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:49:
Wat zijn de mogelijkheden om terug te gaan naar de vorige software versie? Zonder veel te moeten klooien met de telefoon? Mocht ik de komende dagen geen verbetering te weeg krijgen.
Volgens mij kan je gewoon met flashtool .434 flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een factory reset gedaan omdat ik niet tevreden was,en heb er geen problemen mee. Ik dacht dat de meeste mensen loeiend enthousiast waren over de zogenaamde update? En dan weer zeuren mensen pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:05:
[...]

Ik heb wel een factory reset gedaan omdat ik niet tevreden was,en heb er geen problemen mee. Ik dacht dat de meeste mensen loeiend enthousiast waren over de zogenaamde update? En dan weer zeuren mensen pff
Ik denk dat het geen uitleg behoeft dat ik niet "loeiend" enthousiast ben wanneer mijn accuduur significant verslechtert door de update.

Is terug naar fabrieksinstellingen de enige manier om te downgraden?

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Tsjipmanz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:20:
[...]

Ik denk dat het geen uitleg behoeft dat ik niet "loeiend" enthousiast ben wanneer mijn accuduur significant verslechtert door de update.

Nee, daarmee ga je ook niet terug.

Overigens heb ik geen problemen met mijn accuduur. Ik zie wel dat Devices/DLNA/Throw (valt onder de noemer devices allemaal) nog steeds erg veel gebruikt als het eenmaal opgestart is. De functionaliteit werkt erg goed, maar het is een beetje jammer dat je daarna opnieuw moet opstarten omdat het anders je accu leeg trekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Ik heb nu toch maar een factory reset gedaan, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
THxZ0NE schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:10:
Ik heb nu toch maar een factory reset gedaan, ben benieuwd.
Als je terug wilt gaan naar .434, zal een Factory reset weinig zin hebben, ben ik bang! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
michaelscott schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:51:
[...]

Als je terug wilt gaan naar .434, zal een Factory reset weinig zin hebben, ben ik bang! ;)
I know, ik wil niet terug, maar misschien dat de accu-tijd dan beter wordt :)

De notification led werkt iig weer voor whatsapp ;)

[ Voor 8% gewijzigd door THxZ0NE op 22-05-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:24
Ook bij mij is de accuduur dramatisch verslechterd na de update , telefoon zelfs harde reset gegeven , , met een geheel schone XZ begonnen , vandaag in stamina mode vanmorgen 100 % de hele dag niet gebruikt nu in de avond 73 % , voorheen was er ongeveer 2 tot 3 % vanaf. wachten maar rustig weer af op een volgende update er zijn meerdere mensen die dit probleem ondervinden als ik verschillende forums lees , verder ben ik nog steeds heel tevreden over de XZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
Ik zit momenteel met anderhalf uur schermtijd (op 90% helderheid), 1 uur muziek luisteren via walkman en de SBH20 op 35%.
Voor de update kon ik 2 uur muziek luisteren en 3 uur schermtijd en dan rond deze tijd met hetzelfde percentage zitten.
Met 35% kom ik de rest van de dag prima door, enkel heb ik nu op de terugreis naar huis geen muziek geluisterd. Als ik dit wel had gedaan was mn telefoon nu zo dood als een baksteen geweest waarschijnlijk..

Dus ook hier slechte ervaringen qua batterijduur na de update, jammer Sony gemist kans dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Wel raar dat er best veel meldingen zijn van mensen die een mindere accuduur hebben na de update. Bij mij is hij niet veel beter geworden tov .434, maar iig zeker niet slechter. Ik heb hem nu 49 uur van de lader met 1.45u schermtijd (laagste helderheid) en heb nu nog 45% over. Ben best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
cordonbleu schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:09:
Wel raar dat er best veel meldingen zijn van mensen die een mindere accuduur hebben na de update. Bij mij is hij niet veel beter geworden tov .434, maar iig zeker niet slechter. Ik heb hem nu 49 uur van de lader met 1.45u schermtijd (laagste helderheid) en heb nu nog 45% over. Ben best tevreden.
Dat zijn resultaten die ik voor de update inderdaad ook haalde :) Maar zoals gezegd is het enkel de standby tijd die het nu verneukt. Bij gebruik lijkt hij zuiniger te zijn, maar als je 'm met rust laat slurpt ie de accu leeg :S

Misschien dat ik morgen ofzo eerst eens een herstel doe naar deze nieuwe software. Kijken of dat wat uitmaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door henri86 op 22-05-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik zou iedereen die last heeft van een slechtere accuduur (voornamelijk in sleep) eerst aanraden Wakelock detector of Better battery stats te gebruiken om te kijken of je last hebt van wakelocks die verholpen kunnen worden. Als dat niet helpt kun je altijd nog resetten of opnieuw flashen.

[ Voor 4% gewijzigd door cordonbleu op 22-05-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjipmanz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:20:
[...]

Oh bedoel jou ook niet mee, had het over andere mensen, allemaal zo lovend over scherm en kleuren en weet ik veel wat meer oppervlakkige dingen. En nu week verder zijn er meer problemen.De Sony xperia z was gewoon een goede telefoon helaas hebben een hoop mensen lopen zeuren waardoor deze update is uitgerold.

Enige hoop wachten op 4.2 Jelly bean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
cordonbleu schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:22:
Ik zou iedereen die last heeft van een slechtere accuduur (voornamelijk in sleep) eerst aanraden Wakelock detector of Better battery stats te gebruiken om te kijken of je last hebt van wakelocks die verholpen kunnen worden. Als dat niet helpt kun je altijd nog resetten of opnieuw flashen.
henri86 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:16:
[...] Als ik m'n kernel wakelocks bekijk, staat ruimschoots bovenaan "PowerManagerService" (ruim 14 van de 15 uur).
Geen idee wat ik daar mee moet nu :p

"This is probably your #1 or #2 kernel wakelock, and you'd probably love to get rid of it at all costs, right? Hate to say it, but there's not much that can be done about this one. PowerManagerService is a KWL that serves as a "catch-all" for your PWLs. It's a placeholder, nothing more, nothing less. Don't spend much time worrying about it."

[ Voor 20% gewijzigd door henri86 op 22-05-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ander probleempje, niet schokkend, wel vervelend... Ik heb sinds een paar dagen de Sony oplaad dock binnen... En steeds als ik mijn telefoon er in zet start tune-inn radio op.. Nu kan ik alleen nergens vinder waar ik dat uit kan zetten.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Om het verschil in standby tijd maar even heel basic aan te geven: zonder 3G/WiFi

voor:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/339r79v.jpg

na:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/b50fo8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjezz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 06:49:
That's your problem ;) unlocked bootloader. Sony softwarr flashed alleen maar locked bootloaders.
@Bartjezz, excuses ik heb volgens mij middels gebruik van de code *#*#7378423#*#*. Een locked boatloader nu. Hij geeft nu aan boatloader unlock allowed: yes. Dus dan neem ik aan dat ie nog locked is. Het is dus een generic / locked / unbranded versie. Enig idee waarom ik de update niet doorkrijg via Sus of pc companion? Thanks

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:53:
Ik heb een ander probleempje, niet schokkend, wel vervelend... Ik heb sinds een paar dagen de Sony oplaad dock binnen... En steeds als ik mijn telefoon er in zet start tune-inn radio op.. Nu kan ik alleen nergens vinder waar ik dat uit kan zetten.. Iemand een idee?
Ik heb er een app voor gedownload, Dock No-Op.

Het gaat om een dummy app die als docking auto-start optie getoond wordt. Als je die app selecteert en 'Always' kiest, zal er nooit meer een app opgestart worden als je dockt. Tenzij je een nieuwe app installeert die op deze trigger reageert, dan moet je eenmalig de keuze opnieuw maken.

Edit: ... want dit uitzetten gaat namelijk niet, voor zover ik heb kunnen vinden :P

[ Voor 5% gewijzigd door Myedvyed op 22-05-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:12:
[...]

@Bartjezz, omdat ik dus een generic unlocked boatloader versie, kan ik em dus niet updaten via PC Companion en/ of SUS?? Heb je een goede betrouwbare link? Waarop ik kan vinden hoe ik em kan unlocken? Thanks
Heb je je bootloader unlocked of bedoel je dat ie unlockable is? ( bootloader unlock allowed: Yes )
In dat laatste geval zou je gewoon moeten kunnen flashen. Lees anders dit topic even door:[Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myedvyed schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:15:
[...]

Ik heb er een app voor gedownload, Dock No-Op.

Het gaat om een dummy app die als docking auto-start optie getoond wordt. Als je die app selecteert en 'Always' kiest, zal er nooit meer een app opgestart worden als je dockt. Tenzij je een nieuwe app installeert die op deze trigger reageert, dan moet je eenmalig de keuze opnieuw maken.

Edit: ... want dit uitzetten gaat namelijk niet, voor zover ik heb kunnen vinden :P
Mooi! Ik dacht al dat ik gek werdt! :) dan ga ik die ook eens downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:25:
[...]

Mooi! Ik dacht al dat ik gek werdt! :) dan ga ik die ook eens downloaden
heb je ook al bij de smartconnect app op je telefoon gekeken daar kan je dit uitzetten bij gebeurtenissen en dan oplaadstation uitzetten
je kunt de activiteit ook wijzigen

[ Voor 13% gewijzigd door rajrob op 22-05-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humma Kavula schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:16:
[...]

Heb je je bootloader unlocked of bedoel je dat ie unlockable is? ( bootloader unlock allowed: Yes )
In dat laatste geval zou je gewoon moeten kunnen flashen. Lees anders dit topic even door:[Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's
Thanks, ik realiseerde mij mn fout. Ik heb de post al aangepast :) Hij is dus locked, en ik wil em verder niet rooten of unlocken etc. Ik wil em via de regueliere weg (pcc companion of sus) updaten. Maar op de of andere manier krijgt mijn versie gekocht in hong kong (generic/ locked/ undbranded) de update niet door? Krijg ik pas mn update pas door als de update voor hong kong beschikbaar komt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@Chong8888 Lastig te zeggen, sony doet het inderdaad in batches dus ik zou nog heel even wachten denk ik. Wat is je bouw datum? ( staat onderop het toestel bij de streepcode 13wxx )
Mijne is week 8 ( 13w08 ) en ik kreeg een update ( niet gedaan, root en hij draait gewoon naar wens ) maar het kan zijn dat die van jou later aan de beurt is.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
Ik kan de mijne niet meer uitzetten?? Normaal hoort er een menutje te komen wanneer de je aan/uitknop een paar sec indrukt maar ik kan via de aan/uitknop alleen mn scherm nog maar dimmen en laten oplichten.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:44
henri86 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:06:
Om het verschil in standby tijd maar even heel basic aan te geven: zonder 3G/WiFi

voor:
[afbeelding]

na:
[afbeelding]
Aan de andere kant is meer dan 10 uur zonder 1% accu verlies ook niet realistisch. Misschien hebben ze de weergave of kalibratie van de accu verbeterd.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
errrrrnie schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:44:
Ik kan de mijne niet meer uitzetten?? Normaal hoort er een menutje te komen wanneer de je aan/uitknop een paar sec indrukt maar ik kan via de aan/uitknop alleen mn scherm nog maar dimmen en laten oplichten.. :')
lukt het ook niet als je de knop even wat langer ingedrukt houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
errrrrnie schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:44:
Is al eens eerder voorbij gekomen. Volume omhoog en powerknop ingedrukt houden tot hij 1 keer trilt, dan start ie opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
denniskrol schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:47:
[...]

Aan de andere kant is meer dan 10 uur zonder 1% accu verlies ook niet realistisch. Misschien hebben ze de weergave of kalibratie van de accu verbeterd.
10 uur met 0% tegen 10 uur met ruim 7% is toch wel een significant verschil.
Overigens werd die 0% slechts 2% na 24 uur.. Zonder data aan was het gewoon alsof de telefoon uit stond wanneer deze in standby was; hij verbruikte echt bijna niets. Met 3G aan wel wat meer natuurlijk, maar dat kwam meer overeen met wat ie nu zonder data verbinding verbruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door henri86 op 22-05-2013 20:39 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.