Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Hi guys

Ik had een xperia z ik was er tevreden van. Maar ben toch overgestapt naar een galaxy s 4 ma ik ben aan twijfelen om mischien trg over te stappen, als jullie mij een paar vragen kunnen beantwoorden.

Is met de update de camera gelijkwaardig aan die van de galaxy s4?
Hoe zit het de gamingperformance
Accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:00
cordonbleu schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:23:
Ben wel benieuwd welke waardes jullie gebruiken bij de whitebalance instelling en dan icm welk scherm, Sharp of JDC/JDI?
Ikzelf 9,0 / 220 met Sharp paneel.
Dat zijn de meest ideale instellingen met een Sharp scherm. Althans dat wordt er verteld, ik heb helaas zelf geen apparatuur om het te meten.
yasin76 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:35:
Accuduur?
Geloof mij, het zit allemaal dicht bij elkaar. Het is niet zo dat er grote onderlinge verschillen zijn. Houd het gewoon dus bij het ene toestel en als je het echt zeker wilt weten moet je gewoon een Xperia Z erbij kopen om het te vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle positieve reacties hier op het forum over .253 heb ik vanmiddag zelf ook maar geüpdatet. De zwarte balken zijn een fijne toevoeging. Over het scherm had ik weinig te klagen en zie hier daarom ook niet direct verbeteringen in.

Wel valt me op dat de batterij ineens leegslurpt, ik weet niet of anderen hier ook last van hebben? Ik dacht dat de batterijprestaties met de update juist verbeterd zouden worden. Ik ben overigens wel tevreden over het uithoudingsvermogen van de XZ in vergelijking met de arc, ondanks het enorme scherm gaat hij toch met gemak een dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-09 15:23
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:34:
Na alle positieve reacties hier op het forum over .253 heb ik vanmiddag zelf ook maar geüpdatet. De zwarte balken zijn een fijne toevoeging. Over het scherm had ik weinig te klagen en zie hier daarom ook niet direct verbeteringen in.

Wel valt me op dat de batterij ineens leegslurpt, ik weet niet of anderen hier ook last van hebben? Ik dacht dat de batterijprestaties met de update juist verbeterd zouden worden. Ik ben overigens wel tevreden over het uithoudingsvermogen van de XZ in vergelijking met de arc, ondanks het enorme scherm gaat hij toch met gemak een dag mee.
Download 'Wakelock detector' uit de playstore eens en kijk of je daar wijzer mee wordt. Kan zijn dat er door de update ergens een loop zit in een bepaalde app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 10:50
cordonbleu schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:23:
Ben wel benieuwd welke waardes jullie gebruiken bij de whitebalance instelling en dan icm welk scherm, Sharp of JDC/JDI?
Ikzelf 9,0 / 220 met Sharp paneel.
Sharp. Heb gekozen voor de genoemde 3.1/165 instelling. Vond ik persoonlijk weer wat mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
yasin76 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:35:
Hi guys

Ik had een xperia z ik was er tevreden van. Maar ben toch overgestapt naar een galaxy s 4 ma ik ben aan twijfelen om mischien trg over te stappen, als jullie mij een paar vragen kunnen beantwoorden.

Accuduur?
Qua specs en dat soort dingen licht het allemaal dicht bij elkaar. Kijk gewoon welk toestel je mooier vind en welke UI (dus de android schil) je beter bevalt. Bonuspunten kun je nog verdienen door verwisselbare accu of waterdichtheid.

Scherm heb ik btw op 0,0 staan. Ik heb nog geen verbetering kunnen zien bij andere instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyleo op 17-05-2013 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister de update uitgevoerd.... Prima allemaal... Alleen nu is mijn standby tijd drastisch verlaagd... Was het eerst 5 dagen met Stamina modus aan... Zijn het nu nog maar 2 dagen... Verder niks veranderd.

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Mijn bevindingen na de update
Hoger contrast, maar veel te donkere kleuren. Natuurgetrouw is compleet verdwenen. Kleuren zijn te hard (lelijk a la Samsung) Corrigeren met white balance niet haalbaar. Min
inzoomen met camera gaat veel geraffineerder. Plus
batterij nacht verbruik is minimaal, dus verbeterd. Plus
zwaar gebruik, not geen verbetering waargenomen. iets om op terug te komen.
grijze balken weg, jammer. Had wel veel meer rust. Min

Bij het swipen pak ik veel meer punten ipv spaties. Lijkt wel of de spatie balk kleiner is geworden...

Geen positieve indruk vooralsnog

Later meer, me name benieuwd naar Wi-Fi bereik.

btw Sharp scherm 13w07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Valt het meer mensen op dat nadat je hem van de lader hebt gehaald hij van 100% heel snel naar 99% gaat na de update? Voor de update bleef hij echt heel lang op 100% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
le dj schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:23:
Bij het swipen pak ik veel meer punten ipv spaties. Lijkt wel of de spatie balk kleiner is geworden...
Doe is een 1080p screenshotje voor me, dan zal ik het even 1 op 1 leggen om voor je te kijken :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 26-09 15:50
cordonbleu schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:25:
Valt het meer mensen op dat nadat je hem van de lader hebt gehaald hij van 100% heel snel naar 99% gaat na de update? Voor de update bleef hij echt heel lang op 100% staan.
Dit viel mij inderdaad ook al op! Vreemd verschijnsel maar geeft misschien wel beter de werkelijke situatie weer? Alleen waar die 1% dan zo snel heen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

met de update is de accuduur niet aangepast, maar is stamina mode onder de hand genomen.

al gekeken of er andere apps doorheen worden gepusht?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 21:40
Ach, percentages zijn volgens mij ook gewoon helemaal niet betrouwbaar.

Als ik naar mijn huidige telefoon kijk, dan gaan de eerste paar % van 100 naar 91 razendsnel maar doet ie over de volgende 9 tot 27% weer heel erg lang.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

vanaf 29% gaat je battery saving functie aan staan.

en de laatste procent duurt altijd het langst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 08:12
Ik heb sinds gister de update er ook opstaan ben zeer tevreden! Na een nacht aan de lader en om half 7 van de lader vanmorgen moet ik zeggen dat mijn batterij toch wel hard lijkt te gaan.
Met een schermtijd van 24 Min en 3uur en 28min van de lader staat de batterij percentage al op zoon 79%.
Heb vanmorgen ook wakelock maar geinstalleerd om het een en ander na te lopen! Verder draait ie Smooth :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, met de laatste berichten hier,ga ik twijfelen of ik de update moet gaan doen. Of dat ik de telefoon 'gewoon' even een hard reset geef en hem dan weer goed 'inricht' met alles. Nu voelt het als een zooitje namelijk.

Ik heb .434 en hij bevalt me wel. Heb alleen wat 3g/wifi problemen als ik de instellingen aanpas dat 1 van de 2 het niet meer doet.

Nu ik dit zo type blijf ik maar even bij .434 voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
even een simpele vraag werken de notificatie leds nu wel in stamina mode? of is dit teminste aan te zetten dat deze werken tijdens stamina mode na de nieuwe update? ik ben mijn XZ momenteel aan het updaten dus dat hoop ik wel namelijk

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

copywizard schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:19:
even een simpele vraag werken de notificatie leds nu wel in stamina mode? of is dit teminste aan te zetten dat deze werken tijdens stamina mode na de nieuwe update? ik ben mijn XZ momenteel aan het updaten dus dat hoop ik wel namelijk
op xda word er gezegd dat het probleem zich nog steeds voordoet, maar wel in mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05-2024

meon

Ich bin ein userbaser!

Gisteren update ook gedaan en het valt op dat inderdaad alles "donkerder" en meer contrastrijk, maar ik merk ook enkele minpunten:
- In AnTuTu haal ik nu 1000 punten minder dan voorheen (18979)
- Rechtstreeks naar camera-app openen vanuit lockscreen gaat niet meer?
Afbeeldingslocatie: http://g.meon.be/Screenshot_2013-05-17-10-18-38.png
- Batterijduur is gevoelsmatig verlaagd? Of mogelijk is de batterijkalibratie beter (en correcter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:12
Hopelijk komt er snel root voor de nieuwe versie, wil mijn kleinere navigation bar weer terug (36DPI)
Verder bevalt hij hier prima.
Heb nu ook de witbalans op 3.1 en 165 gezet, is het scherm net iets "witter".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrick1988 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:01:
Ik heb sinds gister de update er ook opstaan ben zeer tevreden! Na een nacht aan de lader en om half 7 van de lader vanmorgen moet ik zeggen dat mijn batterij toch wel hard lijkt te gaan.
Met een schermtijd van 24 Min en 3uur en 28min van de lader staat de batterij percentage al op zoon 79%.
Heb vanmorgen ook wakelock maar geinstalleerd om het een en ander na te lopen! Verder draait ie Smooth :D!
Hier precies het zelfde probleem! Stamina mode is duidelijk iets aan veranderd...gister ochtend stond de standby tijd nog op ruim 5 dagen, en nu nog maar op 2 dagen...

Wakelock geïnstalleerd alle overbodige apps weer gedeinstaleerd, maar nog niks geks gevonden.. Ik zit te denken om hem naar factory terug te zetten.. Telefoon gebruikte ook 9% vannacht in de slaapstand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:28:
[...]

Hier precies het zelfde probleem! Stamina mode is duidelijk iets aan veranderd...gister ochtend stond de standby tijd nog op ruim 5 dagen, en nu nog maar op 2 dagen...

Wakelock geïnstalleerd alle overbodige apps weer gedeinstaleerd, maar nog niks geks gevonden.. Ik zit te denken om hem naar factory terug te zetten.. Telefoon gebruikte ook 9 vannacht in de slaapstand..
Wat stamina mode aangeeft is vaak onbetrouwbaar, vooral na een update/reset. Even een paar laadcycli en je zult zien dat hij het weer correct doet.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
meon schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:26:

- Rechtstreeks naar camera-app openen vanuit lockscreen gaat niet meer?
[afbeelding]
Bij mij kan ik wel gewoon gelijk de camera starten vanaf de lockscreen. Weet idd niet wat er mis is, maar ik zou even in je instellingen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:30:
[...]

Wat stamina mode aangeeft is vaak onbetrouwbaar, vooral na een update/reset. Even een paar laadcycli en je zult zien dat hij het weer correct doet.
Misschien heb je gelijk.. Maar hoe zit het dan met het verbruik nachts als de telefoon in slaap is? Normaal gebruik ik bij standby 1à2% en nu in eens 9% ... Dat lijkt mij niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
jeroendh schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:26:
Hopelijk komt er snel root voor de nieuwe versie, wil mijn kleinere navigation bar weer terug (36DPI)
Verder bevalt hij hier prima.
Heb nu ook de witbalans op 3.1 en 165 gezet, is het scherm net iets "witter".
Root toegang kun je op de unlocked bootloader hetzelfde verkrijgen als voorheen.

De kleinere softbuttons kun je wel flashen, maar de xz blijft dan in een bootloop hangen, werkt dus niet.
De Docomo statusbar kun je wel flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:12
Bartjezz schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:35:
[...]

Root toegang kun je op de unlocked bootloader hetzelfde verkrijgen als voorheen.

De kleinere softbuttons kun je wel flashen, maar de xz blijft dan in een bootloop hangen, werkt dus niet.
De Docomo statusbar kun je wel flashen.
Ik ga voor root op de locked bootloader i.v.m. alle dingen die je daarmee voorgoed verdwijnen. (BE2 DRM enz.)
En de DoCoMo bar wordt het voor mij niet. Vindt hem te lelijk daarvoor, en ook te groot ( 2 rijen i.p.v. 1)

[ Voor 10% gewijzigd door jeroendh op 17-05-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 08:12
Ow en nog een klein puntje bij mij is er geen verschil meer tussen stamina mode aan of uit het aantal uren blijft het zelfde vreemd genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik kan gewoon de camera-app starten vanaf het lockscreen na de update. Volgens mij hebben ze de camera-app starttijd niet verbeterd, dat vind ik toch wel jammer. De meeste "problemen" die er speelden vond ik niet heel storend of relevant, maar dat de camera starten 5 seconden duurt vind ik onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
jeroendh schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:39:
[...]

Ik ga voor root op de locked bootloader i.v.m. alle dingen die je daarmee voorgoed verdwijnen. (BE2 DRM enz.)
En de DoCoMo bar wordt het voor mij niet. Vindt hem te lelijk daarvoor, en ook te groot ( 2 rijen i.p.v. 1)
Als je je bootloader wil unlocken en later kunnen restoren naar de huidige met DRM kan dat nu: http://www.xda-developers...ion-on-the-sony-xperia-z/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

le dj schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:23:
Mijn bevindingen na de update
Hoger contrast, maar veel te donkere kleuren. Natuurgetrouw is compleet verdwenen. Kleuren zijn te hard (lelijk a la Samsung) Corrigeren met white balance niet haalbaar. Min
inzoomen met camera gaat veel geraffineerder. Plus
batterij nacht verbruik is minimaal, dus verbeterd. Plus
zwaar gebruik, not geen verbetering waargenomen. iets om op terug te komen.
grijze balken weg, jammer. Had wel veel meer rust. Min

Geen positieve indruk vooralsnog

Later meer, me name benieuwd naar Wi-Fi bereik.

btw Sharp scherm 13w07
Ja dat het natuurgetrouwe is verdwenen bedoel ik, het is lelijker en alles is donkerder, daarom dat ik de witte xperia wallpaper heb als achtergrond, maakt alles lichter.

En @ copywizard, notificatie lampjes doen het wel in stamina mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Heeft iemand al geprobeerd om de PS3 controller aan te sluiten op de Z? Ik vroeg mij af of die feature ook overgekomen is vanaf de SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:17
De update is nu ook OTA, althans bij mij wel (T-mobile branded telefoon met een Simyo simkaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 07:34
Iemand anders ook last van een veel kortere stand-by tijd sinds de update? De procenten gaan met 3-5 procent per uur en hij is nu op 80 procent met nog maar 16 uur stand-by tijd, terwijl bij 80% dit eerst 1,5 tot 2 dagen ongeveer was. Dit in stamina mode, met stamina mode uit is het zelfs maar 8 uur. Heb wel veel wakelocks van google maps als stamina mode niet aanstaat. Maar wanneer het aanstaat (vanaf 80%) dan heb ik daar geen last meer van. (tot die tijd 1392).

[ Voor 5% gewijzigd door masterjorie op 17-05-2013 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterjorie schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:36:
Iemand anders ook last van een veel kortere stand-by tijd sinds de update? De procenten gaan met 3-5 procent per uur en hij is nu op 80 procent met nog maar 16 uur stand-by tijd, terwijl bij 80% dit eerst 1,5 tot 2 dagen ongeveer was. Dit in stamina mode, met stamina mode uit is het zelfs maar 8 uur. Heb wel veel wakelocks van google maps als stamina mode niet aanstaat. Maar wanneer het aanstaat (vanaf 80%) dan heb ik daar geen last meer van. (tot die tijd 1392).
Een paar berichten terug klaagde iemand anders en ik daar ook al over ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

jurjen_g schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:32:
De update is nu ook OTA, althans bij mij wel (T-mobile branded telefoon met een Simyo simkaart)
volgens mij is die met de extra apps van t-mobile. niet die van de updated rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Cyleo schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:20:
Heeft iemand al geprobeerd om de PS3 controller aan te sluiten op de Z? Ik vroeg mij af of die feature ook overgekomen is vanaf de SP.
In de FAQ van het root&custom rom topic staat dit beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Bartjezz schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:11:
[...]

In de FAQ van het root&custom rom topic staat dit beschreven.
Ja, maar hopelijk hebben ze dat nu toegevoegd aan de rom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik heb ineens een wakelock 'ActivityManager-Launch' uit Android-systeem. Iemand die weet wat dit betekent en wat ik er aan kan doen?

[ Voor 10% gewijzigd door cordonbleu op 17-05-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
alex3305 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:00:
[...]

Je bedoelt denk ik dat in Chrome geen text reflow zit, maar in de standaard Browser of Dolphin wel? Dat klopt, dat vind ik eigenlijk ook het grote nadeel van Chrome. Ze zetten hiermee namelijk onbewust ook visueel gehandicapten buitenspel, omdat die door deze beslissing excessief veel moeten scrollen.
Sorry, ik heb de verkeerde term gebruikt, het moest 'Font Boosting' zijn. Chrome heeft geen text reflow maar dat vind ik juist prima (optioneel zou ik nog beter vinden).

Ik heb het over deze instelling die niet uit te schakelen is, waardoor Chrome de tekst in sommige delen van layouts ineens groter maakt omdat het dan op het scherm zou passen. Hier een voorbeeld uit mijn review - Chrome aan de rechterkant, de profiel informatie is even groot, maar het bericht is ineens in een groter font:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z5OSYzOl.png
Dit vind ik persoonlijk vreselijk storend. Text wrapping valt nog mee vergeleken hiermee, maar dat wil ik ook niet. Ik wil gewoon de desktop view en dan lekker pinchen en scrollen, maar dat schijnt raar te zijn :+ en in Chrome is er in ieder geval geen rekening mee gehouden.
rajrob schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:28:
[...]

Zal wel aan mij liggen , maar waar is deze toegevoegd
Bij de small apps, je moet hem wel eerst activeren. Dus multitask icoontje (meest rechtse van de 3 softkeys), in de small apps balk onderaan helemaal naar rechts scrollen, en op de plus klikken. Bij 'Installed small apps' stond een (1) bij mij, dus daarop geklikt. Bleek de browser te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myedvyed schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:47:
[...]

Sorry, ik heb de verkeerde term gebruikt, het moest 'Font Boosting' zijn. Chrome heeft geen text reflow maar dat vind ik juist prima (optioneel zou ik nog beter vinden).

Ik heb het over deze instelling die niet uit te schakelen is, waardoor Chrome de tekst in sommige delen van layouts ineens groter maakt omdat het dan op het scherm zou passen. Hier een voorbeeld uit mijn review - Chrome aan de rechterkant, de profiel informatie is even groot, maar het bericht is ineens in een groter font:
[afbeelding]
Dit vind ik persoonlijk vreselijk storend. Text wrapping valt nog mee vergeleken hiermee, maar dat wil ik ook niet. Ik wil gewoon de desktop view en dan lekker pinchen en scrollen, maar dat schijnt raar te zijn :+ en in Chrome is er in ieder geval geen rekening mee gehouden.

[...]

Bij de small apps, je moet hem wel eerst activeren. Dus multitask icoontje (meest rechtse van de 3 softkeys), in de small apps balk onderaan helemaal naar rechts scrollen, en op de plus klikken. Bij 'Installed smapp apps' stond een (1) bij mij, dus daarop geklikt. Bleek de browser te zijn.
Gewoon doe je toch op 50% Ik heb geen last hiervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:48:
[...]

Gewoon doe je toch op 50% Ik heb geen last hiervan
Hij staat al op 50%, en dit effect treedt nog steeds op - minder, maar niet nooit. 'Font boosting' is een vreselijke feature in mijn optiek, zeker dat het niet uit te schakelen is.

Steeds meer sites gebruiken trucjes in de CSS om 'font boosting' te voorkomen, dus het kan best zijn dat je het nooit ziet, of nooit op een storende manier. Ligt er maar net aan welke sites je bezoekt.

Ik heb er nu ook geen last meer van want ik gebruik Chrome niet meer totdat ze deze bug oplossen feature optioneel maken.

[ Voor 36% gewijzigd door Myedvyed op 17-05-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:24
Myedvyed schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:47:
[...]

Bij de small apps, je moet hem wel eerst activeren. Dus multitask icoontje (meest rechtse van de 3 softkeys), in de small apps balk onderaan helemaal naar rechts scrollen, en op de plus klikken. Bij 'Installed small apps' stond een (1) bij mij, dus daarop geklikt. Bleek de browser te zijn.
Ik heb m gevonden , bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Myedvyed schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:53:
[...]

Hij staat al op 50%, en dit effect treedt nog steeds op - minder, maar niet nooit. 'Font boosting' is een vreselijke feature in mijn optiek, zeker dat het niet uit te schakelen is.

Steeds meer sites gebruiken trucjes in de CSS om 'font boosting' te voorkomen, dus het kan best zijn dat je het nooit ziet, of nooit op een storende manier. Ligt er maar net aan welke sites je bezoekt.

Ik heb er nu ook geen last meer van want ik gebruik Chrome niet meer totdat ze deze bug oplossen feature optioneel maken.
Zelf zuipt Chrome echt veel power en me telefoon word er heet van, Echt zonde, maar ik heb er verder geen probleem mee met tekst enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik snap best dat mensen geen font-boosting of text reflow willen, maar aangezien ik slechtziend ben heb ik noujuist wel graag grote letters. En als sites dan zaken zoals vergroting uitschakelen dan worden sommige sites voor mij onbruikbaar. Ook het constant horizontaal moeten scrollen is gruwelijk irritant. Ik gebruik een smartphone, geen typemachine van 100 jaar oud.

Maar goed, de Chrome ontwikkelaars hebben aangegeven dat ze text reflow er nooit - althans niet voorlopig - in zullen bouwen. Wat vreemd is, aangezien het wel in de desktop versie aanwezig is als je zoomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Grappig, ik ben ook slechtziend en heb idd veel baat bij tekst reflow in combinatie met zoom :).

Overigens, heb jij geen problemen met de PPI van de Xperia Z? Ik weet dat je de fontgrootte van het 'systeem' tegenwoordig kan instellen, maar dat niet altijd bv. ook de klok en iconen in de statusbalk schaalbaar zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
CLB schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:09:
[...]

Third party applicatie...
Dat had ik ook al gezien, maar waarom was het in de vorige software versie anders? Ik heb niks ingesteld om de Gmail notificatie in het groen te krijgen en de andere notificaties in wit. Ik vond het wel fijn, ik kon in 1 oogopslag zien of het mail (niet zo belangrijk) was of een bericht (voor mij belangrijker).

Is anderen dit ook opgevallen of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:17
Fordox schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:07:
[...]

volgens mij is die met de extra apps van t-mobile. niet die van de updated rom.
Het is wel degelijk de 1.253, inclusief de zwarte balken, witbalansregeling en extra small app browser...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
eymey schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:07:
Grappig, ik ben ook slechtziend en heb idd veel baat bij tekst reflow in combinatie met zoom :).
En daarom hebben ook veel mensen al geklaagd bij de ontwikkelaars van Chrome, maar wordt er niets mee gedaan. Dus gebruik ik dan maar de Stock Browser, Dolphin Browser of (de nieuwe) Opera.
Overigens, heb jij geen problemen met de PPI van de Xperia Z? Ik weet dat je de fontgrootte van het 'systeem' tegenwoordig kan instellen, maar dat niet altijd bv. ook de klok en iconen in de statusbalk schaalbaar zijn.
Nee helemaal niet. Zelf heb ik de lettertypegrootte op groot staan en dat is voor mij in bijna alle gevallen voldoende. De klok en batterij schaalt inderdaad niet mee, maar omdat alles lekker scherp is, leest het wel een stuk lekkerder dan op een lage resolutie telefoon. Althans dat is mijn ervaring. Hiervoor had ik de Note (1) en het verschil merk ik in ieder geval goed.

Verder draai ik nu 4.2.2 (CM10.1) en daar zit drie keer tikken vergroting in, waardoor je (net zoals bij de iPhone) heel het scherm kunt uitvergroten. Dat werkt over het algemeen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net de update geinstalleerd, en heel blij met de zwarte balken en betere kleuren! alsof ik weer een iets nieuwere telefoon heb :) De camera startte bij mij nu ook veel sneller op (2-3s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn xz gekocht in Hong Kong met buildnr 434. Maar op de of andere manier komt de update via pc companion en sus niet door bij mij? Hoe kom ik er achter wanneer mijn phone aan de beurt is? Ik had al ergens gelezen dat de updates via batches er doorheen gepushed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
alex3305 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 18:54:
Ik snap best dat mensen geen font-boosting of text reflow willen, maar aangezien ik slechtziend ben heb ik noujuist wel graag grote letters. En als sites dan zaken zoals vergroting uitschakelen dan worden sommige sites voor mij onbruikbaar. Ook het constant horizontaal moeten scrollen is gruwelijk irritant. Ik gebruik een smartphone, geen typemachine van 100 jaar oud.

Maar goed, de Chrome ontwikkelaars hebben aangegeven dat ze text reflow er nooit - althans niet voorlopig - in zullen bouwen. Wat vreemd is, aangezien het wel in de desktop versie aanwezig is als je zoomt.
font boosting is geen probleem, probleem van chrome echter is dat hij op veel fora korte posts niet vergroot maar lange posts wel waardoor het heel lastig lezen wordt.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zien jullie ook geen icoontje bij het inpluggen van een headset in de notificatiebalk of word ik nu gek :p
Ahaa net als NFC dus, gekke keuze; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2194719

NFC icoontje werkt, nu nog de headset...
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=1854882&d=1364977206

[ Voor 58% gewijzigd door CLB op 18-05-2013 00:01 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:59:
net de update geinstalleerd, en heel blij met de zwarte balken en betere kleuren! alsof ik weer een iets nieuwere telefoon heb :) De camera startte bij mij nu ook veel sneller op (2-3s)
dan ben ik wel erg benieuwd naar jouw type scherm. Of het was hiervoor al niet best, maar zoals je leest is het eerder een achteruitgang, dan progressie.

Hoe kan je weer terug flashen naar een vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Er zijn maar een paar mensen die klagen dat het een achteruitgang is. De meeste mensen vinden het weldegelijk een progressie. Maar goed, dat is ook mens eigen; dat verandering meestal achteruitgang betekend. Terwijl het in feite een goede update is naar mijn weten.

Terug flashen naar de vorige versie kan met flashtool en de oude ftf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
alex3305 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:38:
[...]

En daarom hebben ook veel mensen al geklaagd bij de ontwikkelaars van Chrome, maar wordt er niets mee gedaan. Dus gebruik ik dan maar de Stock Browser, Dolphin Browser of (de nieuwe) Opera.

[...]

Nee helemaal niet. Zelf heb ik de lettertypegrootte op groot staan en dat is voor mij in bijna alle gevallen voldoende. De klok en batterij schaalt inderdaad niet mee, maar omdat alles lekker scherp is, leest het wel een stuk lekkerder dan op een lage resolutie telefoon. Althans dat is mijn ervaring. Hiervoor had ik de Note (1) en het verschil merk ik in ieder geval goed.

Verder draai ik nu 4.2.2 (CM10.1) en daar zit drie keer tikken vergroting in, waardoor je (net zoals bij de iPhone) heel het scherm kunt uitvergroten. Dat werkt over het algemeen goed.
Thanks voor de toelichting! Ook goed om te weten van 4.2.2. Ik heb op dit moment ook een 4.2.2 rom op mijn huidige telefoon draaien maar daar zit die feature nog niet in.

Toelichting op mijn PPI probleem: Voorjaar 2010 kocht ik een HTC Desire. 480x800 bij 3,7 inch. Dat was een prima verhouding tussen schermgrootte en grootte van fonts (bij gelijk blijvende puntgrootte) voor mij. In het najaar van 2011 dacht ik over te stappen op een Sony Experia Neo V, 480x850 bij 3,7 inch. Dat was, althans voor mij, een grote vergissing! De PPI ging omhoog maar de puntgrootte van de fonts zelf niet. En met Android GB was dat ook nog niet in te stellen. Toen de telefoon snel terug gestuurd en m'n huidige telefoon besteld (HTC Incredible S, 480x800 bij 4 inch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 00:25:
Er zijn maar een paar mensen die klagen dat het een achteruitgang is. De meeste mensen vinden het weldegelijk een progressie. Maar goed, dat is ook mens eigen; dat verandering meestal achteruitgang betekend. Terwijl het in feite een goede update is naar mijn weten.

Terug flashen naar de vorige versie kan met flashtool en de oude ftf.
Gebruik de witte originele Xperia wallpaper maar geen verschil, geen diepe kleuren gewoon hetzelfde, originele zwarte wallpaper is donkerder gemaakt en ja hele UI is zwart, that's it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
eymey schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 00:34:
[...]

Thanks voor de toelichting! Ook goed om te weten van 4.2.2. Ik heb op dit moment ook een 4.2.2 rom op mijn huidige telefoon draaien maar daar zit die feature nog niet in.
Dat zit in elke 4.2+ rom hoor. Bij toegankelijkheid kun je het vinden.
Toelichting op mijn PPI probleem: Voorjaar 2010 kocht ik een HTC Desire. 480x800 bij 3,7 inch. Dat was een prima verhouding tussen schermgrootte en grootte van fonts (bij gelijk blijvende puntgrootte) voor mij. In het najaar van 2011 dacht ik over te stappen op een Sony Experia Neo V, 480x850 bij 3,7 inch. Dat was, althans voor mij, een grote vergissing! De PPI ging omhoog maar de puntgrootte van de fonts zelf niet. En met Android GB was dat ook nog niet in te stellen. Toen de telefoon snel terug gestuurd en m'n huidige telefoon besteld (HTC Incredible S, 480x800 bij 4 inch).
De PPI gaat dan inderdaad omhoog, maar de DPI is daardoor hetzelfde gebleven, waardoor letters dus kleiner zijn. Bij de Xperia Z is de DPI 480 (440PPI), wat ervoor zorgt dat letters zelfs iets groter zijn dan wat standaard is. Maar dit moet wel, omdat anders apps niet compatible zijn en dergelijke.

Hiervoor had ik een Galaxy Note, daarvan was de DPI op 320 ingesteld (als mijn geheugen nog goed is), terwijl het scherm PPI rond de 280 lag. Dat zorgde dus ook voor grotere letters. Nu moet ik wel toegeven dat letters op de de Galaxy Note toch iets groter zijn dan op de Xperia Z, maar na een paar weken merk je het verschil toch niet meer, althans ik niet.

Kijk dus vooral naar de PPI, wat de fabrikant aangeeft en de DPI, wat Android aangeeft. Dit kun je vinden in het build.prop bestand van Android. Als de DPI groter is dan de PPI kun je er redelijk vanuit gaan dat apps ook grotere fonts hebben.

Mocht je daarnaast nog een beetje willen hobbyen en hacken, dan kun je ervoor kiezen om zelf de DPI te vergroten, alleen kunnen veel apps niet compatibel zijn als je een 'vreemde' DPI aangeeft in build.prop. Voorbeelden van geldige DPI'en zijn overigens hdpi 240 (4" 800x480), xhdpi 320 (5" 1280x720) en xxhdpi 480 (5" 1920x1080)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 minuten van de lader, even de laatste forum berichten lezien... 5% van mijn batterij er af...
Volgens mij gaat mijn batterij veel sneller leeg.. Bij helemaal opladen komt stanima mode ook maar tot 2 dagen en 20 uur... Leuke update maar ze hebben iets verneukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 01:26:
[...]

Gebruik de witte originele Xperia wallpaper maar geen verschil, geen diepe kleuren gewoon hetzelfde, originele zwarte wallpaper is donkerder gemaakt en ja hele UI is zwart, that's it
Zoals ik al eerder vermeld heb, ik gebruik geen Sony wallpapers en zie dat alles meer contrast en iets meer saturatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

le dj schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 00:11:
[...]

dan ben ik wel erg benieuwd naar jouw type scherm. Of het was hiervoor al niet best, maar zoals je leest is het eerder een achteruitgang, dan progressie.

Hoe kan je weer terug flashen naar een vorige versie?
Een sharp scherm, hiervoor was het ook al goed, maar met zwarte balken en de aangepaste wit balans is het voor mij althans duidelijk mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Blijkbaar moest de energiebeheer instellingen weer kallibreren, nu doet hij het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
alex3305 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 03:11:
[...]

Dat zit in elke 4.2+ rom hoor. Bij toegankelijkheid kun je het vinden.

[...]

De PPI gaat dan inderdaad omhoog, maar de DPI is daardoor hetzelfde gebleven, waardoor letters dus kleiner zijn. Bij de Xperia Z is de DPI 480 (440PPI), wat ervoor zorgt dat letters zelfs iets groter zijn dan wat standaard is. Maar dit moet wel, omdat anders apps niet compatible zijn en dergelijke.

Hiervoor had ik een Galaxy Note, daarvan was de DPI op 320 ingesteld (als mijn geheugen nog goed is), terwijl het scherm PPI rond de 280 lag. Dat zorgde dus ook voor grotere letters. Nu moet ik wel toegeven dat letters op de de Galaxy Note toch iets groter zijn dan op de Xperia Z, maar na een paar weken merk je het verschil toch niet meer, althans ik niet.

Kijk dus vooral naar de PPI, wat de fabrikant aangeeft en de DPI, wat Android aangeeft. Dit kun je vinden in het build.prop bestand van Android. Als de DPI groter is dan de PPI kun je er redelijk vanuit gaan dat apps ook grotere fonts hebben.

Mocht je daarnaast nog een beetje willen hobbyen en hacken, dan kun je ervoor kiezen om zelf de DPI te vergroten, alleen kunnen veel apps niet compatibel zijn als je een 'vreemde' DPI aangeeft in build.prop. Voorbeelden van geldige DPI'en zijn overigens hdpi 240 (4" 800x480), xhdpi 320 (5" 1280x720) en xxhdpi 480 (5" 1920x1080)..
Thanks voor het mee denken :).

Met DPI heb ik idd ook al eens zitten spelen. Helaas bracht dat toen met die Neo V niet het gewenste resultaat (sommige UI elementen waren hier niet goed op berekend).

Maar ik gok dat ik het op een Z of ZL wel gewoon goed ga kunnen lezen. Ik moet telefoons toch al zeer dichtbij houden en het kan idd ook heel goed zijn dat de hogere scherpte me ook mee gaat helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xperia Z/ZL en de wallpaper instellen... Ik wil gewoon een 1920x1080 plaat die ik heb als achtergrond...
Waarom kan dat bij de homescreens niet en bij de lockscreen wel... Omdat ze meescrollen waarschijnlijk.

Give me the opportunity Sony! Gebruik ook nog is Xperia Launcher ipv de standaard, maar het baat niet.

Hoe fixen jullie dit? Third party software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Alternatieve launcher is denk ik je enige optie naast custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die heb ik al ;) Or is it Sony's shizzle en heeft de Xperia Launcher dat gewoon overgenomen? :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E5YboVZkfzlaQji1e8ivEEx0/full.jpg

[ Voor 101% gewijzigd door CLB op 18-05-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:20
CLB schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:17:
Xperia Z/ZL en de wallpaper instellen... Ik wil gewoon een 1920x1080 plaat die ik heb als achtergrond...
Waarom kan dat bij de homescreens niet en bij de lockscreen wel... Omdat ze meescrollen waarschijnlijk.

Give me the opportunity Sony! Gebruik ook nog is Xperia Launcher ipv de standaard, maar het baat niet.

Hoe fixen jullie dit? Third party software?
Wallpaper Wizardrii (TM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterjorie schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:13:
Blijkbaar moest de energiebeheer instellingen weer kallibreren, nu doet hij het weer goed.
hoe bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:37:
Zien jullie ook geen icoontje bij het inpluggen van een headset in de notificatiebalk of word ik nu gek :p
Ahaa net als NFC dus, gekke keuze; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2194719

NFC icoontje werkt, nu nog de headset...
[afbeelding]
Ik vind dat NFC icoontje verschrikkelijk irritant, mijn Z geeft hem gelukkig ook niet weer (misschien na een keer aan/uit zetten wel, maar wil het er niet op gokken). Headset icoontje heeft sony er ook uitgesloopt. Hun redenatie zal dezelfde zijn als die voor het NFC icoontje in eerste instantie (tot de NFC organisatie ging klagen): De noticatiebalk zit al vol genoeg van zichzelf zonder dat dat soort arbitraire zaken ook nog eens ruimte op moeten nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoef bv weer geen Stamina icoontje, zie een headset als iets handigers, vind het een weirde keuze :)
NFC staat hier echt altijd uit, maar om te testen dit even bekeken, handig dat het überhaupt aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:12
Wat een top update. Scherm is nu veel mooier. Lijkt wel of er een sluier van witte waas er afgetrokken is.

Camera start nu wel goed op vanuit lockscreen. Ook lijkt alles net even wat beter te werken zoals snel typen wat bij mij altijd wat lag had.

Alleen Wi-Fi had van mij wel wat beter gemogen, die val af en toe nog wel eens weg als ik slecht ontvangst heb.

[ Voor 18% gewijzigd door Garret1410 op 19-05-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Mensen ik zit met een apart probleem, ik krijg de whatsapp berichten sinds de laatste update niet meer binnen wanneer de telefoon vergrendeld is. Pas wanneer ik whatsapp open dan zie ik de berichten binnen komen.

Meer mensen die hier problemen mee hebben of eventueel een oplossing hebben voor dit probleem?
Opnieuw opstarten etc. heb ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Lijkt erop dat whatsapp geen uitzondering in de stamina mode heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
De eerste dag na de update was de accu snel leeg, ook met stamina mode aan. Echter de dag erna verbeterde het al sterk en ook energiebeheer gaf een meer dan 2x zo hoge stand-by tijd aan. Na 3 dagen lijkt het allemaal weer helemaal ingewerkt en bij laag verbruik is de tijd dat ik er mee doe 20-25% langer en bij groot verbruik 15-20%, de update heeft bij mij dus voor flinke verbetering van accuprestaties gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
De zwarte vlekjes op de camera zijn weer terug. De vorige keer leken ze verdwenen te zijn nadat ik m'n telefoon in wanhoop een keer had ondergedompeld, maar nu zijn ze terug en met veel meer.

De vlekjes zijn altijd heel scherp, waardoor ik een sensor issue vermoed en niet iets op de lens. Schoonmaken van de lens heeft ook geen effect, dus dan zou het al aan de binnenkant moeten zitten. Ze zijn zwart-ig, passen zich een beetje aan aan de kleur van de omgeving (dat zou ook iets softwarematigs kunnen zijn). Het toestel 30 seconden uitzetten helpt niet, onderdompelen helpt niet. Misschien gaat het 'vanzelf' weer weg, we zullen zien.

Mogelijke oorzaak: Vandaag heb ik voor het eerst veel buiten gefilmd bij 30 graden. De zon leek niet fel maar was wel aanwezig (op 100% helderheid kon ik nog steeds niet zien wat ik aan het filmen was, en ik merkte achteraf dat ik verbrand was). Ik heb niet recht in de zon gefilmd voor zover ik kan terugzien. Vermoed dat het aan straling of temperatuur ligt, maar 6 uur na terugkomst houdt het probleem nog steeds aan.
Edit: dit is het ook niet, ik zie nu dat dit probleem al eerder op de dag (binnen) optrad, kan geen oorzaak verzinnen daarvoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Myedvyed op 19-05-2013 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Bartjezz schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:00:
Dat is wel het geval, maar ook wanneer stamina modus uitstaat heb ik er last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:20
CLB schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:24:
Ik hoef bv weer geen Stamina icoontje, zie een headset als iets handigers, vind het een weirde keuze :)
NFC staat hier echt altijd uit, maar om te testen dit even bekeken, handig dat het überhaupt aan kan.
Stamina mode is een functie waarvan je juist via dat icoontje kan zien of ie aan staat of niet (of je moet het menu in gaan). Voor een headset heb ik geen icoontje nodig. Dat zie ik zo ook wel.
Vind dit juist een logische keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door henri86 op 19-05-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Be happy, ik vind het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Prettige update. Kan nog niets zeggen over de nieuwe batterijduur, maar het scherm is veel prettiger. Minder flets, meer contrast. Wel wat onecht, maar absoluut niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Laatst online: 09-08 23:51
Even mijn two cents, batterijverbruik is in standby tijd verbeterd en daarnaast vind ik de zwarte balken veel mooier!

Top telefoon!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
henri86 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 17:07:
[...]

Stamina mode is een functie waarvan je juist via dat icoontje kan zien of ie aan staat of niet (of je moet het menu in gaan). Voor een headset heb ik geen icoontje nodig. Dat zie ik zo ook wel.
Vind dit juist een logische keuze.
Wat als je verbonden bent met een bluetooth setje?

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:00:
[...]

Wat als je verbonden bent met een bluetooth setje?
Dan zul je het bluetooth icoontje zien :P *sorry, inkoppertje*

Ik sluit hem nu sinds lange tijd weer eens bekabeld aan op de laptop en idd, ook nu krijg ik pas de update door.. Ik vind de huidige software meer dan prima, uitstekend zelfs. Ik vraag me af of het echt nog beter kan. Ik heb al uitstekende accu ervaringen, maar als ik er nog meer uit kan halen dan is dat alleen maar mooi meegenomen.

Wellicht een gekke vraag.. maar als deze versie minder blijkt te zijn dan de 434.. kan ik dan gewoon nog terug naar die versie? Ik heb namelijk nu de stock rom er overheen gezet.. Ik had eerst VF-Branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diezelfde ROM dan weer flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jitsert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 12:09
CLB schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:11:
Diezelfde ROM dan weer flashen ;)
Haha bedankt, ik zie nu trouwens ook dat ik niet meer de mogelijkheid heb om alle apps tegelijk te closen. Zat deze optie alleen bij de 434?

Zoals eerder gezegd had ik hem wel geroot om de toen nog niet standaard beschikbare zwarte status balk enz te krijgen. Die domoco status bar.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan activeren? Ik vond dat wel een fijne optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
CLB schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:24:
Waarom zou je een icoontje willen zien dat aangeeft dat er een headset in je telefoon zit, alsof ik dat zelf niet kan zien,, xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

De performance is ook ietsje beter geworden. Ik heb nou bijna geen lag bij het scrollen van de homescreen. Voorheen was dit veel slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:47
En of het scherm beter is na de update!! Duidelijk verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjezz schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:00:
Ik heb er anders geen last van, gewoon whatsapp toevoegen aan de stamina modus wat wel actief moet blijven als het scherm uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 19:33
Is het al iemand opgevallen dat er onder de klepjes kleine witte vlakjes zitten, Dit zijn waarschijnlijk ph stikkertjes want ze worden rood als ze nat zijn geweest.

Ik had het hoofdtelefoon klepje dus niet goed dicht tijdens het onder de kraan houden om schoon te maken, en toen kwam er een klein beetje vocht in en toen zag ik dat het witte vlakje rood was.

Toen heb ik met een nat wattenstaafje een ander vlakje aangetipt en die werdt ook rood.\

Ik denk dat sony dit gedaan heeft om snel te kunnen zien of iets door water komt ofzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Quepee schreef op maandag 20 mei 2013 @ 09:06:
Is het al iemand opgevallen dat er onder de klepjes kleine witte vlakjes zitten, Dit zijn waarschijnlijk ph stikkertjes want ze worden rood als ze nat zijn geweest.

Ik had het hoofdtelefoon klepje dus niet goed dicht tijdens het onder de kraan houden om schoon te maken, en toen kwam er een klein beetje vocht in en toen zag ik dat het witte vlakje rood was.

Toen heb ik met een nat wattenstaafje een ander vlakje aangetipt en die werdt ook rood.\

Ik denk dat sony dit gedaan heeft om snel te kunnen zien of iets door water komt ofzoiets.
Mijn nederige excuses, maar dit is een beetje oud nieuws hoor ;)
Al sinds een jaartje of 10 hebben bijna alle telefoon van die stickers, de meeste ergens binnenin, maar de waterdichte vooral achter de klepjes, waar je ze gemakkelijk kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 19:33
Ow oke , dit is echt de eerste keer dat ik ze zie :) sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Laatst online: 09-08 23:51
Waar ik eerst positief was over de accuduur ben ik dat nu niet. Iets meer dan een uur van de lader, nul komma nul gebruikt en 6% eraf.
Wifi_statemachine (onder androidbesturingssysteem) blijkt de dader te zijn. Wat een zuiger als wifi aan staat zeg. En dat met wifi uit in slaapdtand modus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na update afgelopen vrijdag (17e) naar .253 is mijn accuduur drastisch verslechterd. Ik heb het even afgewacht maar het is nog steeds dramatisch. Als ik de telefoon van de lader haal springt deze bjivoorbeeld bijna direct op 99%. Nu vanochtend van de lader gehaald en 30 minuten schermtijd al op 70%. Voorheen zat ik pas rond 14.00 in de middag op dit percentage.

Aangezien meer mensen last hebben van dit probleem lijkt dit toch een fout te zijn lijkt mij?

Ik heb al gezocht op diverse andere sites maar er lijkt geen oplossing te zijn voor het probleem. Kan iemand hier met meer verstand van zaken dan ik uitleggen hoe dit komt en wat een eventuele oplossing is?
Er zijn volgens mij een aantal mensen actief die iets met Sony NL te maken hebben? Is Sony op de hoogte van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na twee dagen is je batterij echt nog niet opnieuw en goed gekalibreerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdagochtend tot nu is toch wel wat meer? Wat is een normale tijd voordat dit weer op orde is? En waarom was dit dan niet zo toen ik hem nieuw kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathil
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-03 12:12
banaliteit schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:12:
Als ik mijn locatie wil vinden in Maps staat er: Schakel locatietoegang voor Google-apps in. Dit heb ik volgens mij al ingeschakeld... Iemand enig idee?
Ik weet niet of je hier al een oplossing voor hebt. Ik zat met hetzelfde. Het blijkt dat je bij Instellingen> Accounts> Google en dan bij Locatieinstellingen de toegang tot je locatie moet aanzetten.
Daar staat dat je bij Instellingen> Locatieservices alleen de toegang voor de niet Google-apps inschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Wow mijn batterij is verbeterd. 4 uur 49 minuten schermtijd met een uur browsen en een uur super metroid spelen met bluetooth aan en nog 30 min YouTube. Nice.

Ik vind de nieuwe schermcalibratie echter slecht. De UI ziet er wel beter uit, maar zodra je filmpjes gaat kijken zie je dat het achteruit gegaan is. Te veel donkere tinten ziet er gewoon zwart uit nu. Als ik een youtube filmpje kijk bijvoorbeeld (HD) wordt:

donkerblauw -> zwart
donker grijs -> zwart
donker whatever -> zwart

Dit zorgt ervoor dat je gewoon veel detail niet waarneemt. Ik keek een youtube filmpje waarin een vrouw een zwart shirt aan had. Haar rondingen waren niet te zien, kreukels in het shirt waren niet te zien etc. Alsof het een puur zwarte silhouette was.

[ Voor 65% gewijzigd door HollovVpo1nt op 20-05-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb je wanneer heel internet zonder reden begint te klagen over 'laag contrast'.

Ik zou nu wel Bravia Engine uitschakelen. Is ook actief bij YouTube en versterk het effect nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:21
Kan iemand mij uitleggen hoe de walkman app werkt?
De app ziet geen enkel MP3tje op mijn Ext SDcard... walkman toont alleen de 6 mp3s die er al op stonden in internal/music.
Als ik de muziek daarna toe kopieer (met root browser) staan ze er nog niet in??
Ik moet toch niet de muziek "toevoegen" via een programma of zo ala iphone?? :(

oh: en waarom walkman én google music geleverd?

[ Voor 7% gewijzigd door DoubleYouPee op 20-05-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

AmbroosV schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:32:
Dat heb je wanneer heel internet zonder reden begint te klagen over 'laag contrast'.

Ik zou nu wel Bravia Engine uitschakelen. Is ook actief bij YouTube en versterk het effect nog meer.
Thanks, goede tip. Ik heb nooit de oorspronkelijke schermkalibratie slecht gevonden. Al helemaal bizar dat mensen verwachten dat door witbalans je kijkhoeken beter worden. Het is gewoon een hardware eigenschap. Weet je misschien of ik via de witbalans instellingen weer terug kan naar stock settings voor scherm en zo ja, welke waarden dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet de witbalans, maar ze hebben het schijnbare contrast verhoogd, is niet om te keren. Donkere tinten worden ietsje donkerder gemaakt, lichtere ietsje lichter. Is een bekend trucje.
DoubleYouPee1 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:43:
Kan iemand mij uitleggen hoe de walkman app werkt?
De app ziet geen enkel MP3tje op mijn Ext SDcard... walkman toont alleen de 6 mp3s die er al op stonden in internal/music.
Als ik de muziek daarna toe kopieer (met root browser) staan ze er nog niet in??
Ik moet toch niet de muziek "toevoegen" via een programma of zo ala iphone?? :(

oh: en waarom walkman én google music geleverd?
Het maakt niet uit waar op de SD-kaart ze staan. Het is wel belangrijk dat je ze gewoon via de PC erop zet, niet via je telefoon. Wanneer je op de telefoon zelf aanpassingen in het bestandssysteem doet (bvb met Astro of root explorer) wordt de mediascanner niet direct terug gestart.

Herstart je telefoon eens en wacht dan vijf minuten, daarna zullen ze wel in Walkman staan.

Google Play Music is meegeleverd omdat dat een onderdeel is van de Google Android Suite, hoort standaard bij de Play Store etc.
Pagina: 1 ... 48 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.