Dat zit in elke 4.2+ rom hoor. Bij toegankelijkheid kun je het vinden.
Toelichting op mijn PPI probleem: Voorjaar 2010 kocht ik een HTC Desire. 480x800 bij 3,7 inch. Dat was een prima verhouding tussen schermgrootte en grootte van fonts (bij gelijk blijvende puntgrootte) voor mij. In het najaar van 2011 dacht ik over te stappen op een Sony Experia Neo V, 480x850 bij 3,7 inch. Dat was, althans voor mij, een grote vergissing! De PPI ging omhoog maar de puntgrootte van de fonts zelf niet. En met Android GB was dat ook nog niet in te stellen. Toen de telefoon snel terug gestuurd en m'n huidige telefoon besteld (HTC Incredible S, 480x800 bij 4 inch).
De PPI gaat dan inderdaad omhoog, maar de DPI is daardoor hetzelfde gebleven, waardoor letters dus kleiner zijn. Bij de Xperia Z is de DPI 480 (440PPI), wat ervoor zorgt dat letters zelfs iets groter zijn dan wat standaard is. Maar dit moet wel, omdat anders apps niet compatible zijn en dergelijke.
Hiervoor had ik een Galaxy Note, daarvan was de DPI op 320 ingesteld (als mijn geheugen nog goed is), terwijl het scherm PPI rond de 280 lag. Dat zorgde dus ook voor grotere letters. Nu moet ik wel toegeven dat letters op de de Galaxy Note toch iets groter zijn dan op de Xperia Z, maar na een paar weken merk je het verschil toch niet meer, althans ik niet.
Kijk dus vooral naar de PPI, wat de fabrikant aangeeft en de DPI, wat Android aangeeft. Dit kun je vinden in het build.prop bestand van Android. Als de DPI groter is dan de PPI kun je er redelijk vanuit gaan dat apps ook grotere fonts hebben.
Mocht je daarnaast nog een beetje willen hobbyen en hacken, dan kun je ervoor kiezen om zelf de DPI te vergroten, alleen kunnen veel apps niet compatibel zijn als je een 'vreemde' DPI aangeeft in build.prop. Voorbeelden van geldige DPI'en zijn overigens hdpi 240 (4" 800x480), xhdpi 320 (5" 1280x720) en xxhdpi 480 (5" 1920x1080)..