Ik heb net even gekeken en ik blijk een JDC scherm te hebben, maar zeker na de update vind ik alles toch echt heel mooi ogen. Contrast is een stuk beter na de update, kleuren zijn nog wat mooier en kijkhoeken zijn prima (weet niet of dat door update komt, waren eigenlijk hiervoor ook al best aardig imo).
Lastig te zeggen, ik heb gewoon mijn kleuren en saturatie gematched aan dat van mijn gecalibreerde IPS thuis monitor die ik voor webdesign gebruik.cordonbleu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:52:
Maar wat is nu de beste instelling in de whitebalace tool? Ik heb een Sharp scherm.
Of is dat gewoon persoonlijke voorkeur en moeilijk te zeggen? Of misschien wel per scherm afhankelijk?
Ik merk overigens precies hetzelfde op als Rin. Het contrast is gewoon merkbaar beter. We wisten al dat dit softwarematig mogelijk was gezien de BE2.
De instellingen die ik op XDA tegen ben gekomen zijn 3.3/165 en 9.0/220. Ik heb zelf een Sharp-paneel. Wat me opvalt is dat als je deze waarden invoert en daarna de optie weer in gaat er een kleine aanpassing is gemaakt. Zo staat hij opeens op 3.1 of 219.x.cordonbleu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:52:
Maar wat is nu de beste instelling in de whitebalace tool? Ik heb een Sharp scherm.
Of is dat gewoon persoonlijke voorkeur en moeilijk te zeggen? Of misschien wel per scherm afhankelijk?
Ik merk overigens precies hetzelfde op als Rin. Het contrast is gewoon merkbaar beter. We wisten al dat dit softwarematig mogelijk was gezien de BE2.
Persoonlijk gebruik ik 9.0/220 (bij helderheid van 60% zonder automatische helderheid en BE2 uit) maar denk dat het toch een persoonlijke voorkeur blijft.
Er is ook individuele variatie bij dezelfde type panelen. Dus let neit teveel erop wat anderen gebruiken. Match het gewoon aan iets dat jijzelf mooi vindt ogen.
Zeur niet zo. Na de update is het zeker een stuk verbeterd. Met donkere, zwarte balken komt het scherm veel beter uit de verf. Eerst zeurden er namelijk genoeg mensen dat het scherm grijs leek, en dat klopte ook door de balken en gekozen standaard achtergrond.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:37:
[...]
Is gewoon hetzelfde, voor de update was alles beter.
Daarnaast is blijkbaar de camera verbeterd, de notificatie led makkelijker in en uit te schakelen en zit eindelijk de witbalans applicatie erin gebouwd. Als je dat allemaal niet beter vind, dan zou ik toch maar overwegen om dan terug te flashen naar .434 of een eerdere versie.
Voor iedereen met een Sharp scherm is het meestal het beste om je helderheid op 75% te zetten met automatische helderheid aan. Daarna saturatie op 9 en tint op 220. Het scherm lijkt in het begin wat koeltjes, maar daar wen je vanzelf aan. De inkijkhoek en het contrast worden hierdoor wel een stuk beter. Ook BE2 natuurlijk uitzetten.cordonbleu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:52:
Zet de telefoon helemaal uit (dus 10sec volume omhoog + aan/uit-knop), druk een USB-kabel erin en houd volume omhoog ingedrukt. Als je telefoon nu herkent wordt door de pc, dan heb je nog een kans. De telefoon staat nu namelijk in fastbootmodus en als het goed is moet je daar een rom voor kunnen vinden. Eventueel met Flashtool flashen, maar dat weet ik niet zeker. Zoek anders even het eea op, op XDA.PsycoHero schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:36:
Er is wat fout gegaan tijdens de update bij mij. Waarschijnlijk een kabelbreukje!
De foon gaat nu niet meer aan, hij trilt alleen heel kort na het drukken op de powerknop....
Iemand tips?
De notificatie led heeft gewoon altijd goed gewerkt, maar er zat een bug in de eerdere versies van de Xperia Z waardoor deze niet functioneerde als je je account van Google automatisch herstelde.THxZ0NE schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:19:
De notif led werkt nog steeds niet i.c.m. Whatsap en de stamina mode aan of uit. Geen restart uitgevoerd na stamina aa/uit.
Dus, mocht je 'em echt werkend willen krijgen dan raad ik je aan een fabrieksreset te doen. Hierdoor raak je wel alles kwijt, maar als je dan bij de installatie geen accounts opgeeft en dus niets automatisch laat herstellen of backuppen, zal de notificatie led gaan werken. Daarna rebooten en alles weer opnieuw instellen.
Bij mijn vriendin heb ik dat namelijk al de tweede dag gedaan en haar notificatie lampje werkt nog steeds perfect. Zelf had ik er overigens geen last van.
OTA updates komen altijd een paar dagen na de PC Companion of Sony Bridge updates. Vooral om de serverload goed te verdelen, maar ook om eventuele bugs eruit te halen. Mensen dia via hun computer flashen zijn namelijk vaker iets meer ervarencordonbleu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:07:
Is het nu zo dat je moet wachten tot je ota een melding krijgt op je Z dat de update voor je klaar staat of kun je ook om de zoveel tijd je Z inpluggen en via PC Companion checken?
Bij een OTA update blijft toch je root behouden?alex3305 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:10:
[...]
OTA updates komen altijd een paar dagen na de PC Companion of Sony Bridge updates. Vooral om de serverload goed te verdelen, maar ook om eventuele bugs eruit te halen. Mensen dia via hun computer flashen zijn namelijk vaker iets meer ervaren.
Dit omdat ik ook de kleinere navigation-bar heb 36 i.p.v. 48.
En krijg je via OTA ook alle nutteloze apps weer terug, of dan niet?
Weet niet of het wel mogelijk is om via ota te updaten. De vorige update (.434) wilde mijn telefoon ook alleen via de pc installeren.
Ik heb een zware battery drain van Google Maps, zo staat het tenminste in Wakelock detector. AsyncCollectorListener doet al 5u lang iets. Iemand enig idee waar dit vandaan komt?
Om de notif led issue te verhelpen door een reset las ik inderdaad al ergens, echter wil ik dit niet
Je telefoon is vast nog te redden met flashtool. In het topic van de Xperia S staat hoe die werkt:PsycoHero schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:36:
Er is wat fout gegaan tijdens de update bij mij. Waarschijnlijk een kabelbreukje!
De foon gaat nu niet meer aan, hij trilt alleen heel kort na het drukken op de powerknop....
Iemand tips?
[Sony Xperia S] (deel 2, ICS-generatie)
Klinkt goed die update! Vanavond mijn Z ook maar eens aan de pc hangen
PSN id: NL_SToRM
Net toch maar de update gedaan via de pc, alleen krijg hem nu niet meer geroot.
Gaat niet verder bij het witte scherm in : service tests"
Zit te twijfelen tussen Xperia Z en Gallaxy S4. Heb nu de Xperia arc. Zat toen ook ook te twijfelen tussen de Gallaxy S3, maar het ontwerp van Sony sprak mij meer aan (lees:eleganter). Nu is de Z, mijn mening, beetje log geworden. Is zelfs groter dan S4 en lijkt op de S3. Aan de andere kant ben ik wel een Sony fan. Het enige wat mij een beetje weerhoudt is dat ik overal lees dat de Xperia Z 3-5 sec nodig heeft om camera te starten en foto te maken. Dat is vaak te lang om "het moment" vast te leggen. Heb dat met de Arc zo vaak. Kan iemand al zeggen of het met de update verholpen is dat lang wachten op de camera.
Als je Sony wilt, maar geen 'grote' Z: pricewatch: Sony Xperia ZL Wit, Zwart ?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Is nog niet volledig opgelost met de update, duurt nog steeds vrij lang (+/- 2 seconden). Je kan echter ook gebruik maken van een app om foto's te maken. Hierbij start de camera wel snel op (bijv. camera ics.amark schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:54:
Zit te twijfelen tussen Xperia Z en Gallaxy S4. Heb nu de Xperia arc. Zat toen ook ook te twijfelen tussen de Gallaxy S3, maar het ontwerp van Sony sprak mij meer aan (lees:eleganter). Nu is de Z, mijn mening, beetje log geworden. Is zelfs groter dan S4 en lijkt op de S3. Aan de andere kant ben ik wel een Sony fan. Het enige wat mij een beetje weerhoudt is dat ik overal lees dat de Xperia Z 3-5 sec nodig heeft om camera te starten en foto te maken. Dat is vaak te lang om "het moment" vast te leggen. Heb dat met de Arc zo vaak. Kan iemand al zeggen of het met de update verholpen is dat lang wachten op de camera.
Deze versie is nog niet rootbaar, zal binnenkort wel beschikbaar zijn daarom wacht ik even met updaten.jeroendh schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:54:
Oh vandaarHumma Kavula schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:00:
[...]
Deze versie is nog niet rootbaar, zal binnenkort wel beschikbaar zijn daarom wacht ik even met updaten.
Erger mij nu al aan de grote van de navigation bar. Echt belachelijk groot.

Edit: Nu lijkt het scherm veel blauwer na de update, met dezelfde waardes in de witbalans.
Sat:6
Hue: 210
[ Voor 14% gewijzigd door jeroendh op 15-05-2013 16:10 ]
Zou leuk zijn als Sony zulke customizations standaard in z'n instellingen propt, evenals de toggles enzo
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Lees dat die dikker en zwaarder is de ZL???CLB schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:56:
Als je Sony wilt, maar geen 'grote' Z: pricewatch: Sony Xperia ZL Wit, Zwart ?
Hmmm jammer. Die andere camera app hebben natuurlijk andere functies? Geen burst of picture styles...Is nog niet volledig opgelost met de update, duurt nog steeds vrij lang (+/- 2 seconden). Je kan echter ook gebruik maken van een app om foto's te maken. Hierbij start de camera wel snel op (bijv. camera ics.
Simpelweg specs zoeken? 131,6x69,3x9,8 mm met 151 gram vs 139x71x7 met 146 gramamark schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:10:
Lees dat die dikker en zwaarder is de ZL???

Ik ga vandeweek is op zoek naar iemand met (het liefst een witte) Z om m'n ZL naast te leggen (en fotograferen)
Ik weet niet wat voor specs je wilt, er zijn natuurlijk ook andere 4,6" Sony's (met grote 'buitenmaten' dat wel)
[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 15-05-2013 16:19 ]
Vreemd, en vervelend: ik wilde updaten via PC Companion, werkt niet, fout 2003. Nou, ik heb de nieuwe firmware gedownload en geprobeerd te flashen met de flashtool, maar ik krijg alleen de melding: device connected in flashmode, en daar stopt het. Helemaal niets meer
Al verschillende dingen geprobeerd, bootloader gelocked/unlocked, fastbootmode enzo...
Oh wacht, as-we-type start ie weer op, normaal. Vreemd, maargoed, poging 2 dan maar
Oh wacht, as-we-type start ie weer op, normaal. Vreemd, maargoed, poging 2 dan maar
Niet altijd, maar volgens mij wel. Nutteloze apps zul je inderdaad weer terugkrijgen, maar ook dat is een kwestie van verwijderen en dus maar 10 minuten extra 'werk'.jeroendh schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:14:
[...]
Bij een OTA update blijft toch je root behouden?
Dit omdat ik ook de kleinere navigation-bar heb 36 i.p.v. 48.
En krijg je via OTA ook alle nutteloze apps weer terug, of dan niet?
(Nog) niet dus. Waarschijnlijk over een paar dagen.cordonbleu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:19:
Weet niet of het wel mogelijk is om via ota te updaten. De vorige update (.434) wilde mijn telefoon ook alleen via de pc installeren.
Locatiemelding uitzetten in de Google Maps instellingen. Dat is al een aantal keer voorbij gekomen. Dit komt vooral omdat je waarschijnlijk Google Now gebruikt die nogal van GPS houdt.Kiwitje schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:20:
Ik heb een zware battery drain van Google Maps, zo staat het tenminste in Wakelock detector. AsyncCollectorListener doet al 5u lang iets. Iemand enig idee waar dit vandaan komt?
Helaas is er momenteel geen andere oplossing voor dat probleem.THxZ0NE schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:21:
Om de notif led issue te verhelpen door een reset las ik inderdaad al ergens, echter wil ik dit niet
Rooten is dus nog niet mogelijk, behalve met een unlocked bootloader.jeroendh schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:54:
Blijkbaar is het starten van de camera vanaf het lockscreen wel een stuk sneller geworden, alleen draai ik CM10.1 en kan ik dat dus niet zo testen.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:57:
[...]
Is nog niet volledig opgelost met de update, duurt nog steeds vrij lang (+/- 2 seconden). Je kan echter ook gebruik maken van een app om foto's te maken. Hierbij start de camera wel snel op (bijv. camera ics.
Eindelijk een van de eerste nuttige suggesties die ik lees. Gelukkig voegt Sony in ieder geval geen niet-verwijderbare bloat toe zoals Samsung dat wel doet.CLB schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:07:
Zou leuk zijn als Sony zulke customizations standaard in z'n instellingen propt, evenals de toggles enzo
Misschien doordat Hue 210 blauw is.. http://www.colourlovers.com/color/0080FF/Hue_210_Degreesjeroendh schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:06:
[...]
Oh vandaar![]()
Erger mij nu al aan de grote van de navigation bar. Echt belachelijk groot.
Edit: Nu lijkt het scherm veel blauwer na de update, met dezelfde waardes in de witbalans.
Sat:6
Hue: 210
Ik heb beide gewoon op 0 staan, en zie geen enkel verschil als ik de Hue wijzig, ook bij de saturatie zie ik geen verschil tot ongeveer 2. Daarna wordt het beeld simpel gezegd roze xd
Dus ik snap niet helemaal wat je aan deze instelling hebt
Voor de update zag mijn scherm er beter en "witter" uit met hue op 210. Dus vandaarremoendoo schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:31:
[...]
Misschien doordat Hue 210 blauw is.. http://www.colourlovers.com/color/0080FF/Hue_210_Degrees
Ik heb beide gewoon op 0 staan, en zie geen enkel verschil als ik de Hue wijzig, ook bij de saturatie zie ik geen verschil tot ongeveer 2. Daarna wordt het beeld simpel gezegd roze xd
Dus ik snap niet helemaal wat je aan deze instelling hebt
Voor wie het vroeg: de voodoo rootkeeper werkt niet met de update via PC Companion. Geen root meer.
waarom behoud je waarschijnlijk wel root via ota maar niet via companion?wessel99 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:10:
Voor wie het vroeg: de voodoo rootkeeper werkt niet met de update via PC Companion. Geen root meer.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Verwijderd
[quote]alex3305 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:10:
[...]
Zeur niet zo. Na de update is het zeker een stuk verbeterd. Met donkere, zwarte balken komt het scherm veel beter uit de verf. Eerst zeurden er namelijk genoeg mensen dat het scherm grijs leek, en dat klopte ook door de balken en gekozen standaard achtergrond.
Ik zeur niet dat is het verschil, ik was tot in tegenstelling met anderen wel tevreden met hoe het eruit zag anders zou ik nooit een Xperia Z hebben aangeschaft.
Ben nu helemaal niet tevreden met een veel te donker ogende scherm, wallpaper en balken, voor de mensen die dit wilden konden zij makkelijk aanpassen met tweaks. Zelfs de wifi, gps, NFC etc.. widgets zijn niet meer transparant omdat het er lekker donker uit moet zien.
En scherm blijft hetzelfde hoor het is geen SLCD3 of Amoled het blijft hetzelfde scherm waar mensen zo over zaten te zeuren!
[...]
Zeur niet zo. Na de update is het zeker een stuk verbeterd. Met donkere, zwarte balken komt het scherm veel beter uit de verf. Eerst zeurden er namelijk genoeg mensen dat het scherm grijs leek, en dat klopte ook door de balken en gekozen standaard achtergrond.
Ik zeur niet dat is het verschil, ik was tot in tegenstelling met anderen wel tevreden met hoe het eruit zag anders zou ik nooit een Xperia Z hebben aangeschaft.
Ben nu helemaal niet tevreden met een veel te donker ogende scherm, wallpaper en balken, voor de mensen die dit wilden konden zij makkelijk aanpassen met tweaks. Zelfs de wifi, gps, NFC etc.. widgets zijn niet meer transparant omdat het er lekker donker uit moet zien.
En scherm blijft hetzelfde hoor het is geen SLCD3 of Amoled het blijft hetzelfde scherm waar mensen zo over zaten te zeuren!
als de telefoon geroot is, en je update hem, is die dan nog wel geroot of niet meer?
dat staat toch zeer recent (vorige pagina) nog beschreven?Aggressor schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:31:
als de telefoon geroot is, en je update hem, is die dan nog wel geroot of niet meer?
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Bij mij via PC companion niet, ook niet na gebruik van de voodoo rootkeeper app. De easy rooting toolkit S0-02E ver 1.0.1 werkt helaas ook nog niet! Iets te vroeg geweest dusKees_frl schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:33:
[...]
dat staat toch zeer recent (vorige pagina) nog beschreven?
duidelijk, thxwessel99 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:36:
[...]
Bij mij via PC companion niet, ook niet na gebruik van de voodoo rootkeeper app. De easy rooting toolkit S0-02E ver 1.0.1 werkt helaas ook nog niet! Iets te vroeg geweest dus
Maar wat ik niet begrijp waarom je waarschijnlijk bij OTA wel root kunt behouden en via PC niet
Na de update staat er bij mij tussen de apps bij instellingen browser (kleine app), maar kan dit verder niet terug vinden, iemand enig idee. De zwarte balken maakt het scherm echt mooier, verder is officesuite ook geupdate. Nieuwe logo's voor small apps vind ik wel lelijk, doet me denken aan de lelijke UI van samsung, kinderlijk in tegenstelling tot de oudere logo's.
Extra kleine optie: aan en uitschakelen knipperen trackball
Punt en komma kunnen nu ook aan het toetsenbord worden toegevoegd
Extra kleine optie: aan en uitschakelen knipperen trackball
[ Voor 37% gewijzigd door masterjorie op 15-05-2013 17:59 ]
De driver van het scherm en de instellingen hierbij kunnen zeer veel betekenen voor de kwaliteit van een scherm.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:28:
[quote]alex3305 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:10:
[...]
SLCD3 is ook maar een marketing term. Betreft gewoon een IPS paneel van goede kwaliteit. De kijkhoeken van de Xperia Z zijn niet geweldig vanwege de laminering maar nu halen ze wel eindelijk het contrast eruit van wat het scherm kan en lijkt de kleurdiepte ook iets beter te zijn.Nu ziet mijn scherm er eindelijk ongeveer uit zoals mijn gecalibreerde PC monitor ook doet. Achtergrondje kan je zelf instellen. Dat van die balken, tja ik vind zwart fors mooier maar geen behoefte om mijn toestel te rooten. Ben blij dat ze gewoon naar de grootste groep geluisterd hebben.
Naast de uiterlijke aanpassingen is de camera nu ook beter afgesteld en komen de fotos scherper uit de camera rollen. De batterij duur schijnt ook beter te zijn.
Allemaal pluspunten, sowieso wees blij dat Sony het toestel actief support met nieuwe firmwares en bugfixes.
Ik vind dat je wel zeurt. En met makkelijke tweaks bedoel je voor Tweakers of XDA-members natuurlijk, maar dat is niet iedereen die een Xperia Z koopt. Het feit is gewoon dat het met het grijze uiterlijk er gewoon cheap uitzag en het scherm niet goed uit de verf kwam. Met het zwarte uiterlijk komt het beter uit de verf én komt het dichter bij stock Android in de buurt.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:28:
Maar goed, het staat je vrij een eigen mening te hebben en ook om een ander toestel aan te schaffen
Nou, bootloader weer gelocked, nu nog eens via pc-companion proberen te updaten. Als dat niet lukt gaat flashtool weer aan de slag 
Edit: krijg nu ineens de melding dat mijn telefoon up-to-date is: NOT! Flashtool dus
Edit: krijg nu ineens de melding dat mijn telefoon up-to-date is: NOT! Flashtool dus
[ Voor 25% gewijzigd door Bartjezz op 15-05-2013 17:59 ]
aan de pc formatteer je de hele partitie in 1 keer (kort door de bocht gezegd). ota moet de telefoon nog het rekenwerk doen, en laat ie de gros van alle dingen staan of delete hij niet maar vult hij aan (of delete een deel, schrijft ie opnieuw, delete een deel, schrijft ie opnieuw etc.etc.).Kees_frl schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:25:
[...]
waarom behoud je waarschijnlijk wel root via ota maar niet via companion?
dus met een beetje mazzel ziet de update dan over je root exploit heen en behoud je deze.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
heb ik ook. Kreeg update melding maar batterij was bijna leeg dus even aan de stroom. Nu weer proberen en zegt ie eerst geen verbinding met Sony servers en nu zegt ie dat de telefoon al up to date isBartjezz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:58:
Nou, bootloader weer gelocked, nu nog eens via pc-companion proberen te updaten. Als dat niet lukt gaat flashtool weer aan de slag

Mijn telefoon zou ook nog up to date zijn. Ik wacht het af....alleen wil ik mijn zwarte balken eindelijk!!
Flashtool geeft nog steeds niet thuis, denk dat het aan de ftf file ligt, eens een andere zoeken dan maar...
Vreemd, mijn simlock-vrije toestel geeft ook aan dat die up-to-date is.
[ Voor 25% gewijzigd door SToRM666 op 15-05-2013 18:21 ]
TIP VAN DE DAG
Het is uiteindelijk toch gelukt!
In PC-Companion kun je je telefoon herstellen/resetten. Als je dit doet, wordt je telefoon automatisch geflashed met de nieuwste firmware
Ik kon even helemaal niets meer, dus toen heb ik met Flashtool de bootloader gelocked en kon ik met PC-Companion mijn XZ weer herstellen.
In PC-Companion kun je je telefoon herstellen/resetten. Als je dit doet, wordt je telefoon automatisch geflashed met de nieuwste firmware
simlock vrij betekend niet gelijk unbrandedSToRM666 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:21:
Vreemd, mijn simlock-vrije toestel geeft ook aan dat die up-to-date is.
Hmmm... dat is wel spijtig dan. Ik heb m toch los gekocht in de winkel zonder abo erbij.
Als firmware versie geeft ie trouwens GLOBAL-LTE_10.1.A.1.434 dus dat lijkt me niet branded.
Als firmware versie geeft ie trouwens GLOBAL-LTE_10.1.A.1.434 dus dat lijkt me niet branded.
Ik heb dat nu al op de oudere firmwaremasterjorie schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:41:
[ Voor 25% gewijzigd door SToRM666 op 15-05-2013 18:58 ]
Verwijderd
Na de update alles naar fabrieksinstellingen gereset, echt alles verwijderd(persoonlijke keuze) Niet dat iedereen het gaat doen ;-) Nu ben ik tevreden alle widgets die ik niet wilde heb ik verwijderd, ook de kleine widgets. Je kan ze slepen naar je home(huisje), er verschijnt geen prullenbak maar je bent ze kwijt je krijgt een pop up. Ze lijken inderdaad beetje op de lelijke Samsung widgets zoals iemand hier al aangaf haha.
Verder valt op dat je video's in iedere draai richting kan kijken dus niet alleen landscape.
Camera doet het inderdaad beter.
En belangrijk notificatie licht doet het nu ook in stamina modus bij mij.
Verder valt op dat je video's in iedere draai richting kan kijken dus niet alleen landscape.
Camera doet het inderdaad beter.
En belangrijk notificatie licht doet het nu ook in stamina modus bij mij.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2013 18:54 ]
Mijne blijft ook up to date zeggen.. Wel raar dat de update zo verspreid wordt.Jason X schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:04:
Mijn telefoon zou ook nog up to date zijn. Ik wacht het af....alleen wil ik mijn zwarte balken eindelijk!!
Gewoon in batches, zoals het al jaren gaat
Behalve dan dat ik hem wel kon updaten met melding update beschikbaar maar nu ineens zegt up to date.
Hebben nog meer mensen die de update al binnen hebben gehad, tijd gehad om wat meer sample foto's te maken?
Ik ben vooral benieuwd hoe de file size nu is. Behalve 1 voorbeeld heb ik nu nog steeds geen overtuigende sample foto's gezien
Ik ben vooral benieuwd hoe de file size nu is. Behalve 1 voorbeeld heb ik nu nog steeds geen overtuigende sample foto's gezien
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Net een foto gemaakt 2,15MBeymey schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 19:52:
Hebben nog meer mensen die de update al binnen hebben gehad, tijd gehad om wat meer sample foto's te maken?
Automatic mode 12MP
Jammer. Dat hebben ze dus nog steeds veel te hoog staan.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Maar vergeet niet dat bestandsgrootte niet gelijk is aan de kwaliteit.
gemiddeld genomen voor dezelfde type foto onder dezelfde omstandigheden zeer zeker wel.alex3305 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:23:
Maar vergeet niet dat bestandsgrootte niet gelijk is aan de kwaliteit.
meer bits=meer data=meer detail.
De post-processing is wel veel minder extreem. Het is dus niet meer zo dat Burst foto's er beter uitzien dan Superiour Automatic.eymey schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:06:
Jammer. Dat hebben ze dus nog steeds veel te hoog staan.
Begrijp me niet verkeerd. Het is al heel wat dat de processing nu minder extreem is. Hoewel ik nog steeds op meer vergelijkingsmateriaal en sample foto's wacht (ook vraag ik me af of er op video gebied ook iets is verbeterd).
Maar het blijft eeuwig zonde dat de jpeg compressie nog steeds zo hoog staat. Op de voorbeeldfoto van de huizen, een zooitje posts terug, is dat nog steeds zichtbaar.
Bij gelijk aantal megapixels en omstandigheden is het verschil tussen een 2 MB jpeg of een 4 MB jpeg echt wel merkbaar.
Maar het blijft eeuwig zonde dat de jpeg compressie nog steeds zo hoog staat. Op de voorbeeldfoto van de huizen, een zooitje posts terug, is dat nog steeds zichtbaar.
Bij gelijk aantal megapixels en omstandigheden is het verschil tussen een 2 MB jpeg of een 4 MB jpeg echt wel merkbaar.
Ik snap niet waarom ik zowel OTA als via PC companion geen update krijg te zien. Hij meld dat hij up to date is (.434).
Ik heb hem simlock vrij met vodafone gekocht en er staat niks geen rommel op van een merk. (Dus unbranded toch?)
EDIT:
Oplossing: Sony update service downloaden en daarmee installeert hij hem wel. Momenteel aan het downloaden! Ben benieuwd!
Ik heb hem simlock vrij met vodafone gekocht en er staat niks geen rommel op van een merk. (Dus unbranded toch?)
EDIT:
Oplossing: Sony update service downloaden en daarmee installeert hij hem wel. Momenteel aan het downloaden! Ben benieuwd!
[ Voor 21% gewijzigd door DeKoetsier op 15-05-2013 22:37 ]
Nogmaals, als je je xz herstelt via pc compagnon, krijg je de update. Later kun je weer een backup met settings e.d. terug zetten. Ik kreeg ook geen updatemelding, ben toen zelf aan de slag gegaan, eat ging fout en heb toen zo de xz hersteld.
Ik had het al eerder van je gelezen, ook dat werkte niet. Vandaar dat ik nog even meld dat het via sony update center dus ook kan. (Ook zonder te herstellen)Bartjezz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:51:
Nogmaals, als je je xz herstelt via pc compagnon, krijg je de update. Later kun je weer een backup met settings e.d. terug zetten. Ik kreeg ook geen updatemelding, ben toen zelf aan de slag gegaan, eat ging fout en heb toen zo de xz hersteld.
Mooie zwarte balken, nieuwe mini app icoontjes en ik hoop een betere accuduur! Sowieso zet ik stamina nu aan!
Thx voor de tip! Ben hem ook gelijk aan het updaten!Geelco schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:09:
[...]
Ik had het al eerder van je gelezen, ook dat werkte niet. Vandaar dat ik nog even meld dat het via sony update center dus ook kan. (Ook zonder te herstellen)
Mooie zwarte balken, nieuwe mini app icoontjes en ik hoop een betere accuduur! Sowieso zet ik stamina nu aan!
Goeie tip! Bij mij werkte het ook
Sony weet zelf ook niet wat het wil met die mini app icoontjes. Die hiervoor vond ik niks en deze eigenlijk al helemaal niet. Mja, gebruik het zelden eigenlijk.
Verwijderd
Je kan ze verwijderen door naar de huisje te slepen.AMARONE schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:57:
Sony weet zelf ook niet wat het wil met die mini app icoontjes. Die hiervoor vond ik niks en deze eigenlijk al helemaal niet. Mja, gebruik het zelden eigenlijk.
Een zaklamp zou me anders wel goed van pas komen in zo'n miniapp. Snelle toegang, de rest van je telefoon blijft bereikbaar.AMARONE schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:57:
Ligt het aan mij of is het beeld ook mooier geworden? Hebben ze met het contrast gespeeld?
Contrast lijkt idd hoger en de kleuren meer gesatureerd. Niet heel gek aangezien het al bekend was dat het paneel softwarematig nog veel meer in petto had dan het liet zien (BE2).
Is voor een heel groot deel een optische illusie doordat je nu niet met permanent grijs onderaan je scherm zit
voor alle mensen die net als ik problemen hebben gehad met de laatste update ( vastlopen en dan alleen maar rebooten)...ik zal jullie de wachtrij en gesprek van support service besparen hier is de software link om je Xperia Z compleet te resetten
altijd handig.......voor de mensen die het nodig hebben....veel plezier ermee
http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/
altijd handig.......voor de mensen die het nodig hebben....veel plezier ermee
http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/
Ik krijg via PC Companion geen software update binnen (België)
Even mijn opmerkingen tot nu toe:
Ik merk dat alles wat vlotter loopt na de update, het scherm soms net iets mooier uitkomt maar over de accuduur kan ik nog weinig vertellen, het lijkt alsof daar niet zoveel aan veranderd is.
Ik merk dat alles wat vlotter loopt na de update, het scherm soms net iets mooier uitkomt maar over de accuduur kan ik nog weinig vertellen, het lijkt alsof daar niet zoveel aan veranderd is.
stond ook niet in de patch notesTHxZ0NE schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:07:
Even mijn opmerkingen tot nu toe:
Wie herkent de volgende symptomen/issues van slecht bereik en hoe kan dit verbeterd/gefixt worden? Ik vergelijk mijn huidige t-mobile branded (t-mobile) vs mijn oude CM10.1 op de S2 (KPN)
1. verbindingen vallen weg, het lijkt wel of ie van twee streepjes in een keer naar geen streepjes gaat (geen verbinding). Nu weet ik dat het netwerk T-mobile niet zo'n goede dekking heeft als Hi (KPN) dat ik hiervoor had, maar bv de treintunnel bij Rotterdam Blaak heb ik nooit een signaal verloren toen ik met mijn oude HTC HD en t-mobile die tunnel passeerde.
2. switchen tussen wifi en 2G/3G (handmatig of automatisch) is een ramp. Het oppakken van wifi gaat redelijk vlot, maar vice versa kan dat een aantal minuten duren of zelfs via een reboot omdat dit sneller is dan wachten.
oplossingen
1. zijn er patches of instelling die tot verbetering leiden?
2. is het een hardware issue? en er dan maar mee leren leven?
3. t-mobile zal binnenkort met een update komen, daarop wachten?
4. loont het de moeite om naar een stockrom te gaan? (wel letten op de DRM keys). Kan ik direct ook dat chrome eraf mieteren en gewoon de stockbrowser als vanouds
1. verbindingen vallen weg, het lijkt wel of ie van twee streepjes in een keer naar geen streepjes gaat (geen verbinding). Nu weet ik dat het netwerk T-mobile niet zo'n goede dekking heeft als Hi (KPN) dat ik hiervoor had, maar bv de treintunnel bij Rotterdam Blaak heb ik nooit een signaal verloren toen ik met mijn oude HTC HD en t-mobile die tunnel passeerde.
2. switchen tussen wifi en 2G/3G (handmatig of automatisch) is een ramp. Het oppakken van wifi gaat redelijk vlot, maar vice versa kan dat een aantal minuten duren of zelfs via een reboot omdat dit sneller is dan wachten.
oplossingen
4. loont het de moeite om naar een stockrom te gaan? (wel letten op de DRM keys). Kan ik direct ook dat chrome eraf mieteren en gewoon de stockbrowser als vanouds
Gelukkig niet. Fotos die ik als wallpaper gebruik zijn opeens veel dieper van kleur en dit zie ik dan al meteen aan mijn lockscreen. Ze hebben zeker weten het contrast getuned van het scherm.AmbroosV schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:21:
Is voor een heel groot deel een optische illusie doordat je nu niet met permanent grijs onderaan je scherm zit
dat ligt zeer waarschijnlijk aan de masten van t-mobile en de masten van KPN.le dj schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:33:
Wie herkent de volgende symptomen/issues van slecht bereik en hoe kan dit verbeterd/gefixt worden? Ik vergelijk mijn huidige t-mobile branded (t-mobile) vs mijn oude CM10.1 op de S2 (KPN)
oplossingen
Ik ben ook overtuigd van een beter scherm inderdaad. Helemaal met die eerdere instellingen voor de witbalans app 9 en 220. Aan het begin iets koeler scherm inderdaad omdat het origineel wat geliger is vind ik het nu prachtig!Sn0wblind schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:54:
[...]
Gelukkig niet. Fotos die ik als wallpaper gebruik zijn opeens veel dieper van kleur en dit zie ik dan al meteen aan mijn lockscreen. Ze hebben zeker weten het contrast getuned van het scherm.
Gister de update gedaan. Ziet er goed uit, vooral het contrast lijkt mijn inziens beter.
Wat ik wel vreemd vind is dat de kleur van mijn notificatie-LED voor Gmail nu ook wit is ipv het groen dat hij eerst was. Waar is dit in te stellen en waarom is dit gewijzigd?
Wat ik wel vreemd vind is dat de kleur van mijn notificatie-LED voor Gmail nu ook wit is ipv het groen dat hij eerst was. Waar is dit in te stellen en waarom is dit gewijzigd?
Heb hier met succes met Tmobile branded smartphone van de upgrade naar .253 voorzien. Update cetner herkende niks en heb het dus zoals jullie al aanraden via PC Comparison gedaan.
Tot mijn verbazing werkte het heel snel en gemakkelijk. Je bent dus niet afhankelijk van Tmobile en dat is absoluut een voordeel. Alle branded meuk blijft er wel opstaan, maar dat vind ik niet al te erg.
Het scherm is inderdaad verbeterd. Mijn scherm heeft echter meer een lichtblauwe kleur gekregen. Weet niet wat voor type scherm ik heb, maar zelf denk ik dat ik geen Sharp paneel heb.
De Widgets zijn ook een stuk zwarter geworden en dat maakt ze een stuk duidelijker.
In ieder geval weer tevreden en nu nog even afwachten of de accu verbeterd is.
Tot mijn verbazing werkte het heel snel en gemakkelijk. Je bent dus niet afhankelijk van Tmobile en dat is absoluut een voordeel. Alle branded meuk blijft er wel opstaan, maar dat vind ik niet al te erg.
Het scherm is inderdaad verbeterd. Mijn scherm heeft echter meer een lichtblauwe kleur gekregen. Weet niet wat voor type scherm ik heb, maar zelf denk ik dat ik geen Sharp paneel heb.
De Widgets zijn ook een stuk zwarter geworden en dat maakt ze een stuk duidelijker.
http://www.google.nl/url?...68Q&bvm=bv.46471029,d.ZWUDon Roberto schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:04:
Heb hier met succes met Tmobile branded smartphone van de upgrade naar .253 voorzien. Update cetner herkende niks en heb het dus zoals jullie al aanraden via PC Comparison gedaan.
installeer die apk en je weet welk scherm je ehbt
Third party applicatie...Autovisie schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:00:
Wat ik wel vreemd vind is dat de kleur van mijn notificatie-LED voor Gmail nu ook wit
is ipv het groen dat hij eerst was. Waar is dit in te stellen en waarom is dit gewijzigd?
Thanks. Eerst werkte die app niet, maar nu dus wel.Fordox schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:09:
[...]
http://www.google.nl/url?...68Q&bvm=bv.46471029,d.ZWU
installeer die apk en je weet welk scherm je ehbt
Blijkt dat ik toch een Sharp paneel(ls050t3sx01) heb, terwijl ik heb gelezen dat veel Tmobile branded Xperia Z een JDC paneel hebben. Weet dus niet waar die blauwere waas vandaan komt.
welke 13W heb je? staat onderop je telefoon.Don Roberto schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:22:
[...]
Thanks. Eerst werkte die app niet, maar nu dus wel.
Blijkt dat ik toch een Sharp paneel(ls050t3sx01) heb, terwijl ik heb gelezen dat veel Tmobile branded Xperia Z een JDC paneel hebben. Weet dus niet waar die blauwere waas vandaan komt.
kameraad van mij heeft een t-mobile branded JDC, is een 13W11.
Heb week 7. Dus volgens mij één van de eerste toestellen. Daarom dacht ik dat ik ook een JDC toestel had.Fordox schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:38:
[...]
welke 13W heb je? staat onderop je telefoon.
kameraad van mij heeft een t-mobile branded JDC, is een 13W11.
je hebt oude JDC, Sharp en nieuwe JDC (chronoligische volgorde).
mijn sharp is een 13W9 al lees ik vaker dat een 13w09 een jdc scherm heeft, dus dat maakt ook al niet uit.
mijn sharp is een 13W9 al lees ik vaker dat een 13w09 een jdc scherm heeft, dus dat maakt ook al niet uit.
[ Voor 32% gewijzigd door Fordox op 16-05-2013 14:03 ]
Ik heb ook net geupdatet, ik moet zeggen dat ik niet erg veel verschil zie. Zoveel donkerder zijn de balken ook weer niet (heb even een screenshot van de oude situatie vergeleken met de huidige situatie). Ik heb wel al die ongewenste meuk terug, zo eerst maar eens wat uninstallen
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Als je geen duidelijk verschil ziet is er wat mis met je ogen of je hebt een heel slecht scherm.
De widgets van wifi en dergelijke zijn ook zwart geworden.
Ik heb een Sharp paneel en ik kan bevestigen dat witbalans instelling 9,0/220 een stuk betere weergave geeft. Gaat meer richting echt wit. Vergeleken met gekalibreerd ips scherm. De standaardinstelling 0/0 geeft een beetje gelig beeld.
Zelfs de kijkhoeken van m'n scherm zijn verbeterd. Als ik een foto bekijk vanuit verschillende hoeken is er een heel stuk minder color shift dan er voor de update was. Wel is er nog de witte waas zichtbaar onder een hoek, maar dat is hardware gerelateerd aan het lamineringssproces van het scherm. Daar is dus niks aan te doen. Maar wel heel erg knap dat met software de kleuren, zelfs onder een hoek, zo verbeterd zijn! Ben erg tevreden nu.
Zelfs de kijkhoeken van m'n scherm zijn verbeterd. Als ik een foto bekijk vanuit verschillende hoeken is er een heel stuk minder color shift dan er voor de update was. Wel is er nog de witte waas zichtbaar onder een hoek, maar dat is hardware gerelateerd aan het lamineringssproces van het scherm. Daar is dus niks aan te doen. Maar wel heel erg knap dat met software de kleuren, zelfs onder een hoek, zo verbeterd zijn! Ben erg tevreden nu.
[ Voor 57% gewijzigd door cordonbleu op 16-05-2013 15:11 ]
Ik vind het ook echt een vrij groot verschil. Een vriend van mij omschreef het al als AMOLED achtig, zelf vind ik het meer stickerig. Erg vet in ieder gevalSn0wblind schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:54:
[...]
Gelukkig niet. Fotos die ik als wallpaper gebruik zijn opeens veel dieper van kleur en dit zie ik dan al meteen aan mijn lockscreen. Ze hebben zeker weten het contrast getuned van het scherm.
Verwijderd
Ik wil ook updaten, alleen nog ff een rootmethode vinden voor rooten met locked BL in deze laatste versie...
Er zal ongetwijfeld verschil zijn, maar dat is natuurlijk ook duidelijker te onderscheiden wanneer je een 'voor' en 'na' situatie naast elkaar legt. Maar als ik hier niet had gelezen dat het contrast "enorm was verbeterd" zou het me denk ik niet eens zijn opgevallen, en met mn ogen is niets mis. Nou moet ik zeggen dat ik me ook nooit gestoord heb aan een gebrek aan contrast in de oude situatie.cordonbleu schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:30:
Als je geen duidelijk verschil ziet is er wat mis met je ogen of je hebt een heel slecht scherm.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Je hebt idd gelijk dat je om echt goed te kunnen vergelijken 2 schermen naast elkaar moet hebben met op de ene oude software en de andere de nieuwe software. Maar het verschil was bij mij zo overduidelijk zichtbaar dat het me gewoon direct opviel nadat ik hem voor de eerste keer aanzette na de update.
Mijn ervaringen:
- Eerste indruk: even wennen aan de zwarte balken. Was net dat grijze gewend. Maar op zich een prima beslissing verder. Het toestel maakt nu een betere eerste indruk bij andere mensen omdat het er minder vaal uitziet.
- Contrast lijkt in z'n algemeenheid iets verhoogd, iets waar ik niet onverdeeld blij mee ben. Op sommige foto's verdwijnen donkere details namelijk omdat ze te zwart worden. Vreemd genoeg worden die details weer zichtbaar als ik het scherm van onder een hoek bekijk! Mogelijk is dit dus een poging geweest om zowel contrast als de kijkhoeken te verbeteren ten koste van de natuurgetrouwheid van de belangrijkste hoek. Heb er maar bij 1 foto last van gehad, voor de rest is het waarschijnlijk een goede zet geweest van ze. Toch knap dat ze op die manier softwarematig de kijkhoeken ietsje verbeterd hebben.
- Fotokwaliteit lijkt verbeterd te zijn, minstens gelijkwaardig aan burst modus.
- Videokwaliteit lijkt ook verbeterd te zijn, hoewel ik nog niet 1:1 kan vergelijken aangezien ik in een ander land zit dan waar ik mijn eerdere testopnames gemaakt heb
- Met deze ben ik erg blij: er is een browser small-app toegevoegd.. gebaseerd op de stock browser!! Dus geen irritante 'text reflow' of hoe ze die feature in Chrome ook noemen. Als standaardbrowser gebruik ik al Dolphin om die reden, goed om te zien dat ik de standaard browser small-app wel gewoon prima kan gebruiken. Waar mogelijk gebruik ik altijd liever de meegeleverde software (ik word ook een dagje ouder en wil sommige dingen niet meer hoeven tweaken)
- Er gingen geruchten dat het lockscreen (bij pattern/pin lock) een eigen wallpaper kan krijgen, maar dat is niet het geval: dat kan alleen nog steeds wanneer de telefoon geen beveiliging op het lockscreen heeft.
Verwijderd
Ja alles zwart mis de transparante widgetsDon Roberto schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:33:
De widgets van wifi en dergelijke zijn ook zwart geworden.
Trouwens hier nog een tip voor een wallpaper.
http://imageshack.us/phot.../xperiazmodbyfer2503.png/
Het is de standaard xperia wallpaper, maar dan zwart als achtergrond ipv grijs, wat erg mooi is nu dit overloopt in de zwarte balken, spat nog meer van je scherm af imho!
http://imageshack.us/phot.../xperiazmodbyfer2503.png/
Het is de standaard xperia wallpaper, maar dan zwart als achtergrond ipv grijs, wat erg mooi is nu dit overloopt in de zwarte balken, spat nog meer van je scherm af imho!
[ Voor 4% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 16-05-2013 18:55 ]
Ps4/switch gamer
Je bedoelt denk ik dat in Chrome geen text reflow zit, maar in de standaard Browser of Dolphin wel? Dat klopt, dat vind ik eigenlijk ook het grote nadeel van Chrome. Ze zetten hiermee namelijk onbewust ook visueel gehandicapten buitenspel, omdat die door deze beslissing excessief veel moeten scrollen.Myedvyed schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:19:
Mijn ervaringen:Mooie update dus!
- Met deze ben ik erg blij: er is een browser small-app toegevoegd.. gebaseerd op de stock browser!! Dus geen irritante 'text reflow' of hoe ze die feature in Chrome ook noemen. Als standaardbrowser gebruik ik al Dolphin om die reden, goed om te zien dat ik de standaard browser small-app wel gewoon prima kan gebruiken. Waar mogelijk gebruik ik altijd liever de meegeleverde software (ik word ook een dagje ouder en wil sommige dingen niet meer hoeven tweaken)
Ben wel benieuwd welke waardes jullie gebruiken bij de whitebalance instelling en dan icm welk scherm, Sharp of JDC/JDI?
Ikzelf 9,0 / 220 met Sharp paneel.
Ikzelf 9,0 / 220 met Sharp paneel.
Zal wel aan mij liggen , maar waar is deze toegevoegdMyedvyed schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:19:
Mijn ervaringen:
• Met deze ben ik erg blij: er is een browser small-app toegevoegd.. gebaseerd op de stock browser!!
Mooie update dus!
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.