Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
Ik moet zeggen dat ik daar (in de korte tijd dat ik dat aanhad staan. Werd er een beetje zenuwachtig van) geen last van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:06:
[...]

Dit weekend even getest:
Lexar Class10: 2 stuks (8GB en 16GB) allebei onbruikbaar na een poging mijn muziek collectie op de telefoon te zetten. Ook in de PC niet meer bruikbaar, worden niet herkend.
Sandisk Class 10: 16GB kaart wordt onbruikbaar in telefoon, maar kan wel nog in PC geformatteerd worden.
Sandisk Class 10: 8 GB heeft meerdere kopieer acties probleemloos overleefd.
Sandisk Class 4: 8 GB heeft meerdere kopieer acties probleemloos overleefd.
TDK Class 4: 16GB wert vooralsnog probleemloos.

Overigens merk ik ook geen enkel verschil tussen de class 4 en class 10 in snelheid, de telefoon is dus de beperkende factor in snelheid.

En lexar class 10 wil je er niet in hebben.
Ik heb een sandisk 32GB class 10 en die werkt perfect. Vanalles heen en weer gegooid, gaat als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een sandisk 32GB class 10 en die werkt perfect. Vanalles heen en weer gegooid, gaat als een trein.
Ik had een 16gb kaartje, stopte er een aantal weken geleden ineens mee. Bestanden nog via een programma terug kunnen halen, maar gebruik het kaartje niet meer. Ook class 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de xperia Z sinds afgelopen zaterdag in mijn bezit bij een T-mobile abo, NB. dit is mijn eerste abo dus geen ervaringen, allleen voordat ik dit las met o.a.
Hij geeft daarbij het voorbeeld van iemand die van een telefoon zonder internet overstapt op een smartphone en die al gebruikt voordat zijn nieuwe abonnement met databundel ingaa
dacht ik in principe dat je direct kon internetten en bellen maar wanneer gaat dit meestal in en is de kans groot dat ik moet bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Het internet kun je altijd gebruiken, het addertje is dat standaard je telefoon internet gebruikt terwijl je nieuwe contract nog niet in is gegaan. Is echt niet zo moeilijk hoor.
Nu kun je 2 dingen doen:
-je wacht met mobiele data tot je contract in is gegaan en gebruikt alleen wifi
-of je breidt je abbo tot je nieuwe conractdatum uit met een databundel.

Je provider heeft het internet altijd beschikbaar (want je zou als provider wel stom zijn om dat uit te schakelen), zodat je misschien wel "per ongeluk" data zou kunnen gaan verstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjezz schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:50:
Het internet kun je altijd gebruiken, het addertje is dat standaard je telefoon internet gebruikt terwijl je nieuwe contract nog niet in is gegaan. Is echt niet zo moeilijk hoor.
Nu kun je 2 dingen doen:
-je wacht met mobiele data tot je contract in is gegaan en gebruikt alleen wifi
-of je breidt je abbo tot je nieuwe conractdatum uit met een databundel.

Je provider heeft het internet altijd beschikbaar (want je zou als provider wel stom zijn om dat uit te schakelen), zodat je misschien wel "per ongeluk" data zou kunnen gaan verstoken.
Ik zie het wel anders stom, ik hoop niet dat ik een megabedrag voor 132 mb hoef te betalen, i.i.g. geen honderden €uro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Gewoon je mobiele data uitschakelen en klaar. Niet zo moeilijk, of een databundel erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 15:38
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:52:
[...]

Ik zie het wel anders stom, ik hoop niet dat ik een megabedrag voor 132 mb hoef te betalen, i.i.g. geen honderden €uro's?
Volgens mij zit er een maximum bedrag per dag aan vast wat Europees geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Bartjezz schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:48:
[...]

Ook hier sinds de release geen problemen met sandisk. Overigens heeft mijn TF prime al een keer een slachtoffer gemaakt, dat was volgens mij ook een transcend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 18:00
AMARONE schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:42:
[...]

Volgens mij zit er een maximum bedrag per dag aan vast wat Europees geregeld is.
Dat is alleen internationaal Europees, niet binnen Nederland. Daarnaast zegt The360Box dat het zijn eerst abo is, ik neem aan dat er dus geen gebruik is gemaakt van nummerbehoud of verlenging en dat er dus gewoon direct geïnternet kan worden.

Anders moet je T-Mobile even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:56
Cyleo schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:47:
[...]

Ook hier sinds de release geen problemen met sandisk. Overigens heeft mijn TF prime al een keer een slachtoffer gemaakt, dat was volgens mij ook een transcend.
Same here. 32GB Class 10 UHS-1 kaartje van Sandisk erin (uit m'n vorige mobiel) en geen problemen tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb sinds 5 dagen een redelijke batterij drain..
Android-besturingssysteem op 21% aan het einde van de dag ipv. een procent of 8.
De app Wavelock detector geeft niks bijzonders weer.. Boven aan Cpu wavelock staat Exchange-mail met 12minuten maar dat kan niet voor bijna 2 uur activiteit (instellingen>Energiebeheer>Batterijverbruik) van android-besturingssysteem zorgen toch?

Is er nog ietsdat ik kan proberen behalve een reset want ik heb geen zin in alles terugzetten:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:50
remoendoo schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:45:
Android-besturingssysteem op 21% aan het einde van de dag ipv. een procent of 8.
De app Wavelock detector geeft niks bijzonders weer.. Boven aan Cpu wavelock staat Exchange-mail met 12minuten maar dat kan niet voor bijna 2 uur activiteit (instellingen>Energiebeheer>Batterijverbruik) van android-besturingssysteem zorgen toch?

Is er nog ietsdat ik kan proberen behalve een reset want ik heb geen zin in alles terugzetten:(
Ik heb precies hetzelfde, maar dan zelfs al wat langer. Kan ook niks vinden met wakelock detector... Behoorlijk vervelend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:31
Ik heb het ook al vanaf het begin.....

Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/fuRy3RF.png

Zit nu op 2u en 15min schermtijd

[ Voor 58% gewijzigd door B-Art op 13-05-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Wifi aan laten staan zorgt voor een flinke drain in android besturingssysteem.
staat vast flink wat verbruik bij je wakelock detector of betterbatterystats. Doe maar eens een dag met en een dag zonder. Ik gebruik nu alleen wifi als ik bestanden binnen ga halen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Bij mij is het zonder wifi. Ik gebruik weinig wifi daar ik toch een grote bundel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Bij mij scheelt wifi ook niet heel veel, ik wacht wel tot de update. Hopen dat het dan over is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Mijn plan was ook om te wachten tot de eerste grote update. Als het dan nog is probeer ik eerst een harde reset. Helpt dat ook niet dan ga ik de stock rom opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
remoendoo schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:45:

Hier ook hetzelfde probleem. Pas geleden werd ik sóchtends wakker en was mijn complete accu leeggetrokken, terwijl hij in stamina modus stond. Voordat ik naar bed ging stond er nog meer dan 40% op. Weet niet wat mijn Xperia Z snachts gedaan heeft, maar baalde er wel flink van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, bij mij gaat die stamina mode wel lekker !! gister avond om ongeveer 10 uur van de lader gehaald... gaan slapen en nu om bijna 9 uur staat de batterij op 98%, ik heb de XZ sinds zaterdag en doe er gemiddeld 1,5 dagen mee de eerste dagen... En dan heb ik hem redelijk zwaar gebruikt!

Tot nu toe niks anders dan lof en blijheid :) vooral vergeleken met me vorige telefoon (sensation XE) die ik 2 keer per dag moest opladen...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f8PY2jQ.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Don Roberto schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:44:
[...]

Hier ook hetzelfde probleem. Pas geleden werd ik sóchtends wakker en was mijn complete accu leeggetrokken, terwijl hij in stamina modus stond. Voordat ik naar bed ging stond er nog meer dan 40% op. Weet niet wat mijn Xperia Z snachts gedaan heeft, maar baalde er wel flink van.
Kijk even naar wakelock detector of BetterBatteryStats. Dan kun je de oorzaak ervan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:45:
Nou, bij mij gaat die stamina mode wel lekker !! gister avond om ongeveer 10 uur van de lader gehaald... gaan slapen en nu om bijna 9 uur staat de batterij op 98%, ik heb de XZ sinds zaterdag en doe er gemiddeld 1,5 dagen mee de eerste dagen... En dan heb ik hem redelijk zwaar gebruikt!

Tot nu toe niks anders dan lof en blijheid :) vooral vergeleken met me vorige telefoon (sensation XE) die ik 2 keer per dag moest opladen...

[afbeelding]
Pfffff, dat red ik nooit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Hmm, sinds gisteren heb ik een ondiep krasje midden op mijn lens zitten. Nou zie je die niet op de foto's volgens mij maar is er een manier om te proberen die kras weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMARONE schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:31:
Hmm, sinds gisteren heb ik een ondiep krasje midden op mijn lens zitten. Nou zie je die niet op de foto's volgens mij maar is er een manier om te proberen die kras weg te krijgen?
http://www.ehow.com/how_4899282_fix-scratch-camera-lens.html

M.a.w. Als je het niet ziet, niets doen. OHA zie je op wideangle lenses zoals op telefoons kleine krasjes niet, tenzij je zon in je lens hebt. In dat geval gebruik je de black marker methode om dat effect weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Art schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:08:
[...]

Pfffff, dat red ik nooit :'(
Ik weet niet wat hij doet. Ik zet als ik naar bed ga alles inclusief WiFi uit en mijn Z gebruikt dan 2-3% over de komende 8-9 uur. verschilt een beetje met hoeveel mail ik binnenkrijg (check eens per 30 minuten laat ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik de ZL nu een kleine week en hij bevalt heel, heel goed, morgen komt m'n review online...
Maar die kijkhoeken zijn wel absurd slecht hoor voor een high-end telefoon anno 2013. In de praktijk blijkt
dat ik m'n telefoon (net als iedereen wel) voor 90% recht van voren gebruik en er dus nagenoeg geen last van heb. Want recht van voren is het scherm een pracht (alhoewel ik niet weet van welke fabrikant m'n scherm is, die is op het gehele www onbekend) Toch badass dat Sony zoiets op de markt durft te zetten eerlijk gezegd :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:55:
[...]

Ik weet niet wat hij doet. Ik zet als ik naar bed ga alles inclusief WiFi uit en mijn Z gebruikt dan 2-3% over de komende 8-9 uur. verschilt een beetje met hoeveel mail ik binnenkrijg (check eens per 30 minuten laat ik aan)
Ik was ook blij verrast hoor dat mijn batterij maar 1/2 % leeg was (het was 99 % nog, maar toen ik een screenshot maakte sprong die dus net naar de 98 % :( )

Maar dit heb ik aan staan snachts (en overdag ook trouwens)

sanima mode aan.

wifi aan
whatsapp
g-mail (30 min. check)
outlook (30 min. check)
Twitter (30 min. refresh)

en voor de rest laat ik alles uit.. ik zit momenteel op 65 % met mijn batterij (21 uur aan van de lader)
maar heb niet zo veel gedaan, denk 10 min. youtube, uurtje browser, mail en twitter gekeken vandaag, maar niet schokkends.. ik denk dat ik de 2 dagen met deze lading wel ga redden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:24:
[...]

sanima mode aan.

wifi aan
whatsapp
g-mail (30 min. check)
outlook (30 min. check)
Twitter (30 min. refresh)

en voor de rest laat ik alles uit.. ik zit momenteel op 65 % met mijn batterij (21 uur aan van de lader)
maar heb niet zo veel gedaan, denk 10 min. youtube, uurtje browser, mail en twitter gekeken vandaag, maar niet schokkends.. ik denk dat ik de 2 dagen met deze lading wel ga redden.
Hoe zet je gmail op 30 minuten? Kan alleen synchroniseren aan/uit zetten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand de nieuwe update van vandaag al binnengehaald? Voorlopig alleen via PC Companion/Update Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiwitje schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:26:
[...]

Hoe zet je gmail op 30 minuten? Kan alleen synchroniseren aan/uit zetten.
sorry, je hebt gelijk! dacht dat het ook om 30 min. was! weet iemand om de hoeveel minuten die app het doet eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:29:
[...]

sorry, je hebt gelijk! dacht dat het ook om 30 min. was! weet iemand om de hoeveel minuten die app het doet eigenlijk ?
Hij pusht automatisch berichten
AmbroosV schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:27:
Iemand de nieuwe update van vandaag al binnengehaald? Voorlopig alleen via PC Companion/Update Service.
Nee, net gecheckt maar nog geen update beschikbaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Kiwitje op 14-05-2013 18:32 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AmbroosV schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:27:
Iemand de nieuwe update van vandaag al binnengehaald?
Voorlopig alleen via PC Companion/Update Service.
Und what brings it...? Hmm best een mooie upgrade voor jullie Z'ers :)
A new firmware update is currently rolling out for the Xperia Z (C6603). New firmware version 10.1.1.A.1.253 is still based on Android 4.1.2, but is said to bring a number of improvements including performance enhancements, white balance display calibration, soft keys and nav bar changed to black (instead of grey) as well as an option to disable the notification light amongst other things.

Whatabout die White Balance Display kalibratie, die heb ik nog nooit gebruikt, staat standaard op het witst...
Lijkt mij ook niet dat iemand daar uberhaupt aanpassingen aan gaat doen, kan alleen maar gekleurder worden.

[ Voor 62% gewijzigd door CLB op 14-05-2013 18:37 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:53
hier geen update via PC Companion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:10

tomk94

Developer

A new firmware update is currently rolling out for the Xperia Z (C6603). New firmware version 10.1.1.A.1.253 is still based on Android 4.1.2, but is said to bring a number of improvements including performance enhancements, white balance display calibration, soft keys and nav bar changed to black (instead of grey) as well as an option to disable the notification light amongst other things. If you’ve downloaded it, let us know what changes you’ve noticed in the comments below. Also, if you’ve got an ‘About screen’ screenshot of the new update, please send it through.

[ Voor 74% gewijzigd door tomk94 op 14-05-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 15:07
Geen update via pc hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
CLB schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:30:
[...]

Und what brings it...? Hmm best een mooie upgrade voor jullie Z'ers :)
A new firmware update is currently rolling out for the Xperia Z (C6603). New firmware version 10.1.1.A.1.253 is still based on Android 4.1.2, but is said to bring a number of improvements including performance enhancements, white balance display calibration, soft keys and nav bar changed to black (instead of grey) as well as an option to disable the notification light amongst other things.

Whatabout die White Balance Display kalibratie, die heb ik nog nooit gebruikt, staat standaard op het witst...
Lijkt mij ook niet dat iemand daar uberhaupt aanpassingen aan gaat doen, kan alleen maar gekleurder worden.
Bij T-mobile hoorde ik inderdaad al over die update laatst en die testers waren lovend over de verbeteringen dus ik ben benieuwd! 8)

Hier nog niks met GenericNL :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

als je een branded toestel hebt mag je lang wachten helaas...
als ik jullie was zou ik generic firmware erop smijten, heb je alle updates het snelst.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Generic NL en de meeste Nederlandse brandings zijn altijd erg snel, geef het nog een paar dagen. Ze rollen niet alle regio's tegelijk uit omdat dat vroeger problemen heeft gegeven met overbelaste servers.

@CLB, is normaal ook snel beschikbaar voor de ZL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik had een eeuwigheid moeten wachten op mijn update van mijn arc (lees: 3-4 maand, HI branded).

ik ben nu trouwens bezig met root, hopelijk behoud ik die na een ota update (als die komt van deze patch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Hier ook nog geen update te bekenen, generic rom. We wachten rustig af...

/me Zucht, nog stééds niets binnen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
AmbroosV schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:19:
Generic NL en de meeste Nederlandse brandings zijn altijd erg snel, geef het nog een paar dagen. Ze rollen niet alle regio's tegelijk uit omdat dat vroeger problemen heeft gegeven met overbelaste servers.

@CLB, is normaal ook snel beschikbaar voor de ZL.
Laat andere landen wachten en geef ons die update eerst :+ Ondraagbaar om te moeten wachten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 21:40
Ach, Samsung is ook niet alles qua update snelheid :')

Er wordt al tijden een update naar JB voor de Samsung Galaxy Ace 2 van m'n vriendin beloofd. Maar voorlopig is die alleen nog uitgerold voor een portugese provider en China :')

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update .. en dan wordt ie nog beter ??

hoe dan ??

gaan we teleporteren ?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 26-09 15:50
Als het goed is staat de update hier online (via XDA: http://forum.xda-develope...d.php?t=2200477&page=16):

https://docs.google.com/f...4NR6GcVl5TVMwUEFFbnM/edit

Ben hem aan het binnenhalen maar weet nog niet of het verstandig is deze er zomaar op te zetten in verband met talen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JdJtA schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:15:
Als het goed is staat de update hier online (via XDA: http://forum.xda-develope...d.php?t=2200477&page=16):

Ben hem aan het binnenhalen maar weet nog niet of het verstandig is deze er zomaar op te zetten in verband met talen e.d.
Alle softwareversies bevatten alle talen :) De enige reden om bij Generic NL te blijven is voor Burgeralarmen, dat zit niet in de andere regioversies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
JdJtA schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:15:

Maakt niks uit, de talen zitten in elke firmware. Het enige wat anders kan zijn, zijn apps die specifiek voor een bepaald land zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
AmbroosV schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:16:
[...]

Alle softwareversies bevatten alle talen :) De enige reden om bij Generic NL te blijven is voor Burgeralarmen, dat zit niet in de andere regioversies.
AMARONE schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:17:
[...]
Maakt niks uit, de talen zitten in elke firmware. Het enige wat anders kan zijn, zijn apps die specifiek voor een bepaald land zijn..
Kijk, zo leer je elke dag weer wat bij! Ben hem aan het installeren want mijn nieuwsgierigheid heeft het weer eens gewonnen van mijn geduld ;)! Dank voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik heb wakelock detector nu een paar dagen draaien omdat 'android-besturingssysteem' bij mij nogal voor een hoog batterijverbruik zorgt. Deze staat altijd bovenaan bij de batterij stats, daaronder het scherm. Als ik kijk naar hoe vaak mijn telefoon wakker is ten opzichte van de tijd dat het scherm aan is, dan zie ik veel streepjes dat hij steeds wakker wordt. De batterijdrain valt mee, maar ik weet zeker dat het dus gewoon beter kan.

Met wakelock detector ben ik er nu achter dat oa. Talk voor wakelocks zorgde. Talk heb ik nu uitgeschakeld. Maar vooral 'com.sonyericsson.android.wakeup' zorgt bij mij voor de wakelocks. Deze heeft mijn telefoon ruim 800 keer wakker gemaakt in 7 uur tijd. Binnen deze 7 uur waren er 40 minuten aan wakelocks. Het enige wat ik kon doen met com.sonyericsson.android.wakeup was op 'nu stoppen' drukken, maar ik heb geen idee of dit helpt. Ik heb ook geen ander idee wat ik eraan kan doen, aangezien ik niet weet wat com.sonyericsson.android.wakeup nu precies doet. Kan er ook weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Pas overigens wel op.

com.sonyericsson.android.wakeup kan ook heel goed een container zijn voor wakelocks die weer door andere apps of bepaalde sensors/drivers getriggerd worden.

En binnen Android zijn er meer van dat type wakelocks (BetterBatteryStats legt sommige daarvan ook uit).

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 14-05-2013 20:51 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
En het is gelukt, heb de Flashtool gebruikt. Duurde wat langer dan bij de update naar .434. Verder zaten er wel wat extra applicaties in maar die heb ik er handmatig uit gehaald (o.a. Linkedin en iets van AppsXtra). Hieronder wat screenshots met eerste bevindingen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U6rrgYA.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LbRX1Z4.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6f1Bxn3.pngAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SLl2Y2e.png

- Balken boven en onder zijn zwarter
- NFC-logo is terug (maar dacht te hebben gelezen dat je dit kan uitschakelen ergens?)
- Scherm (heb een Sharp) lijkt ook standaard wat feller (op de standaard 50% helderheid waar hij bij mij altijd op staat)
- Alles voelt net wat sneller aan
- Minder vrij RAM-geheugen (maar dat weet ik nog niet zeker, misschien moet ik nog eens opnieuw opstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En dan de hamvraag: Heeft men nog iets met de camera gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
eymey schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:15:
En dan de hamvraag: Heeft men nog iets met de camera gedaan? :)
Goede vraag, waar ik op dit moment helaas weinig antwoord op kan geven aangezien ik binnen zit in een nogal donker huis. Het enige dat ik zo snel zie is dat de fout in burst-mode er nog inzit (resolutie van de standen gemiddeld (3920x2204) en hoog (1280x720)). Verder valt op dat de eerste keer opstarten veel tijd kost maar daarna lijkt hij wel sneller dan hiervoor).

Wat me ook opvalt is dat de icoontjes van de small apps zijn gewijzigd (vind ze er zelf niet mooier op geworden).

Edit: Zie hier iemand die wat testfoto's gemaakt heeft (vind het zelf lastig te bepalen...): https://www.dropbox.com/sh/mfaqbjg3iif4lsw/V7iCXCxOzQ#/

[ Voor 10% gewijzigd door JdJtA op 14-05-2013 21:35 . Reden: Link naar foto's voor en na update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, die Dropbox moet een foutje zijn (of ik doe het niet goed). De foto's daar zijn zwaar verkleind naar een lage resolutie en ook maar 168 KB (rond die klok) in grootte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:33
Ik heb wat serie's en films op mijn sd kaart gezet, werkt allemaal prima, maar ze staan nu ook in mijn album app? is dat uit te schakelen? Nomedia truuk werkt niet, want dan ziet de film app ze ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
JdJtA schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:01:
En het is gelukt, heb de Flashtool gebruikt. Duurde wat langer dan bij de update naar .434. Verder zaten er wel wat extra applicaties in maar die heb ik er handmatig uit gehaald (o.a. Linkedin en iets van AppsXtra). Hieronder wat screenshots met eerste bevindingen:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding][afbeelding]

- NFC-logo is terug (maar dacht te hebben gelezen dat je dit kan uitschakelen ergens?)
- Scherm (heb een Sharp) lijkt ook standaard wat feller (op de standaard 50% helderheid waar hij bij mij altijd op staat)
- Minder vrij RAM-geheugen (maar dat weet ik nog niet zeker, misschien moet ik nog eens opnieuw opstarten).
Argh, dat NFC logo heb ik mij kapot aan lopen irriteren op mijn Xperia S. Was net zo blij dat het eruit was gesloopt, zag mensen op het sony forum er al over klagen dat het er niet in zat en hoopte dat ze niet zouden luisteren :P

Schermkalibratie lijkt mij erg leuk om even mee te spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Cyleo schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:13:
[...]

Argh, dat NFC logo heb ik mij kapot aan lopen irriteren op mijn Xperia S. Was net zo blij dat het eruit was gesloopt, zag mensen op het sony forum er al over klagen dat het er niet in zat en hoopte dat ze niet zouden luisteren :P

Schermkalibratie lijkt mij erg leuk om even mee te spelen ;)
Ik gebruik NFC nooit eigenlijk. Ja misschien als ik die SBH-20 heb.NFC verbruikt bijna geen stroom toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
@JdJtA: Kun je achterhalen wat ze bedoelen met 'knipperen trackball'?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Dat is de led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
Dat is toch geen trackBALL.. Dan zou ik eerder denken aan de aan/uit-knop aan de zijkant.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Ik snap dat je het een rare benaming vindt. Google heeft het destijds zo genoemd nav. de trackball die toen op de Nexus One zat. Dit was dus wel echt een soort balletje. Sindsdien hebben ze de naam voor de led notificatie niet meer veranderd. Aangezien de Sony skin bijna aosp is, zullen ze dit dus waarschijnlijk gewoon hebben overgenomen.

[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 15-05-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Wat cordonbleu zegt klopt inderdaad. De 'trackball' is de notificatie-led, nog overgenomen van de Nexus One en daarvoor de G1.

Ik heb even gekeken en in het Engels klopt het overigens wel, daar is het een optie die heet 'Notification light'. Zou in het Nederlands dus eigenlijk 'notificatielampje' of 'notificatie led' moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT: Verkeerde thread

[ Voor 78% gewijzigd door CLB op 15-05-2013 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AMARONE schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:28:
[...]

Ik gebruik NFC nooit eigenlijk. Ja misschien als ik die SBH-20 heb.NFC verbruikt bijna geen stroom toch?
Nee, echt praktisch niets en daarom heb ik het bijna altijd aanstaan voor als iemand eens mijn telefoon wil aantikken :P Dan hoef ik niet eerst settings in, maar als dat symbooltje er blijft staan gaat het weer uit. Ik gebruik het nog wel eens voor smarttags (zit er een in mijn tas die mijn telefoon direct instelt op een college gewenst niveau, en eentje in de auto, beide zijn best wel ideaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:14
Jammer dat ze niet een instelling van de snelheid van knipperen van de notification light hebben toegevoegd, want die knippert echt zo weinig dat je lang naar je telefoon moet kijken om te zien of er iets te melden is...

[ Voor 4% gewijzigd door Exar op 15-05-2013 10:45 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de Xperia ZL kun je bijvoorbeeld gebruikmaken van Google Play: Illumination Bar Notification
Weet niet of die ook op de Z werkt, maar kun je allicht proberen, is van alles mee in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 10:15
De update kwam bij mij net binnen via Sony Bridge for Mac (253).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Exar schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:45:
Jammer dat ze niet een instelling van de snelheid van knipperen van de notification light hebben toegevoegd, want die knippert echt zo weinig dat je lang naar je telefoon moet kijken om te zien of er iets te melden is...
Als je root-toegang hebt, zou ik Light Manager gebruiken, daar kun je zo ongeveer alles instellen wat je lief is. Ik heb de frequentie op 1x per 2 seconden staan met een "led-aan-tijd" van 0,5 sec (standaard). Je kunt ook 0,25 of 0,75 sec invoeren.
Je kunt zelf apps toevoegen waarvan je een notificatie wilt, je kunt de notificatie tijdens het laden en bij volle batterij aanpassen en nog veel meer. Werkt perfect! (1 puntje, stamina mode moet uit staan, maargoed, dat helpt sowieso maar weinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
JdJtA schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:01:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding][afbeelding]

Ik ben erg benieuwd naar de update, vooral de zwarte balken zijn wel een verbetering :)
Werkt de notification LED na de update nu wel in Stamina mode?

[ Voor 121% gewijzigd door SToRM666 op 15-05-2013 12:31 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Is het nu zo dat je moet wachten tot je ota een melding krijgt op je Z dat de update voor je klaar staat of kun je ook om de zoveel tijd je Z inpluggen en via PC Companion checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
tcviper schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:06:
De update kwam bij mij net binnen via Sony Bridge for Mac (253).
Bij PC Companion is hij hier hem nu ook aan het binnen trekken (unbranded)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem inmiddels ook binnen via Pc companion, unbranded rom. Kreeg geen melding over een update maar als je hem inplugged via pc companion gaat alles vanzelf.

De kleuren zijn bij mij duidelijk veranderd, menu's lijken veel zwarter en kleuren zijn minder wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Heb hem ingeplugged en haal nu idd via PC Companion de update binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepee
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-09 19:33
Nvm Hij komt bij mij nu ook binnen.

[ Voor 74% gewijzigd door Quepee op 15-05-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Wilt iemand met root toegang dit even proberen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1241517

dan kun je waarschijnlijk je root behouden als je via de pc update (zou geweldig zijn ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Op het eerste gezicht geweldige update! Eindelijk zwarte balken en het instellingenmenu is volgens mij nu ook echt zwart ipv grijs. Snap alleen die whitebalance instelling nu nog niet echt. Je hebt daar 2 sliders, maar wat doen die nu precies? Heeft iemand een instelling waarbij het scherm beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zei ik toch, staat standaard al op z'n best, alhoewel 'best / beter' misschien wil jij wel 'n rode gloed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:11

HollovVpo1nt

I like gadgets

Camera schijnt een verbetering te zijn. Via XDA:

Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/3591/dsc0008akk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Staat standaard zeker niet op het beste. Als je een Sharp scherm hebt dan bereik je meestal de beste waarde rond Saturatie 9 en Hue 220 met het backlight op 75% met automatische helderheid.

Althans dat was bij mij het beste resultaat. In het begin lijkt het scherm dan erg koel, maar na een tijdje ga je het verschil pas echt merken en vooral het contrast en de inkijkhoeken verbeteren dan dramatisch.

Misschien dat Tweakers een kleine test kan doen met hun colorimeter welke instellingen aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Misschien is het placebo, maar het lijkt sowieso of het scherm al ietsje beter is na de update. Misschien komt dat echter wel alleen door de zwarte balken en het instellingenmenu dat nu zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na update is alles lelijker geworden, transparante widgets, wallpaper, kleine apps en het gooit al je verwijderde apps terug pff, sorry kan dit terug worden gezet naar originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
cordonbleu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:01:
Misschien is het placebo, maar het lijkt sowieso of het scherm al ietsje beter is na de update. Misschien komt dat echter wel alleen door de zwarte balken en het instellingenmenu dat nu zwart is.
Ik had hetzelfde ;)

Camera is inderdaad beter: http://www.gsmarena.com/s...era_quality-news-6041.php

[ Voor 16% gewijzigd door Cyleo op 15-05-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:07:
Na update is alles lelijker geworden, transparante widgets, wallpaper, kleine apps en het gooit al je verwijderde apps terug pff, sorry kan dit terug worden gezet naar originele?
flashtool installeren en de oude firmware erop flashen.
flashtool: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2229790
rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2200945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 15:45
cordonbleu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:01:
Ik heb inderdaad ook het idee dat het scherm beter is, zeker het contrast enzo. Maar inderdaad, dat zou door die zwarte balken kunnen komen, maar zelfs dan, als het beter lijkt is het beter toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan iemand wat screenshots delen van de nieuwe keyboardskin (die ook in de FW blijkt te zitten?) :)
Of wat nieuwe widgets misschien... Lijkt me wel leuk om te kijken in hoeverre dit wordt aangepast namelijk.
Xperia ZL keyboards

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 15-05-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 04:32
De notif led werkt nog steeds niet i.c.m. Whatsap en de stamina mode aan of uit. Geen restart uitgevoerd na stamina aa/uit.

[ Voor 21% gewijzigd door THxZ0NE op 15-05-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

heeft iemand nu trouwens beter wifi bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
THxZ0NE schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:19:
De notif led werkt nog steeds niet i.c.m. Whatsap en de stamina mode aan of uit.
Hier geen problemen.

Leuke nieuwe optie: Face is weer terug in het fotoalbum. Dit zat ook in de X10 en maakt het mogelijk om gezichten van personen te taggen. Schamteloos gekopieerd van Xperiablog:
1. small apps icon changed.
2. edit name tag in gallery
3. white balance
4. world time clock widget
5. tool widget redesigned
6. black task bar
7. camera launch slightly faster compare to my wife on the previous version
8. pulse notification light
9. stamina mode led fix with explaination of stamina mode
10. international keyboard look different as well

Zie ook: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2278544

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 15:45
Fordox schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:19:
heeft iemand nu trouwens beter wifi bereik?
Heb het even getest, maar het lijkt niet noemenswaardig beter geworden. Wel lijkt ie de verbinding langer vast te houden als het signaal zwak is. Kan dus zijn dat het Wi-Fi bereik beter is geworden, maar dat de streepjes anders ingesteld zijn. Heb op het moment even geen tijd om het allemaal uitgebreid te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Cyleo schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:20:
[...]

Hier geen problemen.

Leuke nieuwe optie: Face is weer terug in het fotoalbum. Dit zat ook in de X10 en maakt het mogelijk om gezichten van personen te taggen. Schamteloos gekopieerd van Xperiablog:
1. small apps icon changed.
2. edit name tag in gallery
3. white balance
4. world time clock widget
5. tool widget redesigned
6. black task bar
7. camera launch slightly faster compare to my wife on the previous version
8. pulse notification light
9. stamina mode led fix with explaination of stamina mode
10. international keyboard look different as well

Zie ook: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2278544
Heb jij dan iets bijzonders ingesteld? Of een aparte APP voor de led? En wat heb je exclude in Stamina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
THxZ0NE schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:24:
[...]

Heb jij dan iets bijzonders ingesteld? Of een aparte APP voor de led? En wat heb je exclude in Stamina?
Nee, maar ik heb ook nog nooit echt problemen er mee gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Cyleo op 15-05-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:56
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:45:

[afbeelding]
I can beat that :p

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/339r79v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Contrast van het scherm is na de update anders. Ik merk het aan de kleuren etc. Best wel een verbetering. Accu duur verbeteringen moet ik nog maar zien enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Er is wat fout gegaan tijdens de update bij mij. Waarschijnlijk een kabelbreukje!
De foon gaat nu niet meer aan, hij trilt alleen heel kort na het drukken op de powerknop....
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:35:
Contrast van het scherm is na de update anders. Ik merk het aan de kleuren etc. Best wel een verbetering. Accu duur verbeteringen moet ik nog maar zien enzo.
Is gewoon hetzelfde, voor de update was alles beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:37:
[...]

Dus beter contrast vind jij minder goed?? Als je de kleuren bedoeld, die kun je nu zelf aanpassen met de whitebalance. Win-win in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
Cyleo schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:27:
[...]

Nee, maar ik heb ook nog nooit echt problemen er mee gehad.
Aha, mazzelaar ;)

Een agenda notificatie werkt wel goed, Whatsapp weer niet. Apart..

[ Voor 15% gewijzigd door THxZ0NE op 15-05-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:40:
[...]

Dus beter contrast vind jij minder goed?? Als je de kleuren bedoeld, die kun je nu zelf aanpassen met de whitebalance. Win-win in mijn optiek.
Ze hebben gewoo de widgets donker gemaakt en wallpaper en balken aangepast vandaar dat het er anders uitziet, geef mij de oude maar terug ik had er persoonlijk geen problemen mee. Origineel is altijd beter.

Nu hopen dat de volgende echte update verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:37:
[...]

Ik zie nu overduidelijk meer contrast in applicaties die ik veel gebruikte en op de achtergrond die ik al sinds het begin ingesteld heb staan. Heb een klein tikje meer saturatie erbij gegeven in de white balance calibratie tool en ik ben geheel tevreden.

Ik vind het scherm nu echt stukken beter ogen en dat is geen placebo effect.

edit : me eigen apps en wallpapers he, niet die standaard van Sony.

[ Voor 6% gewijzigd door Sn0wblind op 15-05-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Maar wat is nu de beste instelling in de whitebalace tool? Ik heb een Sharp scherm.
Of is dat gewoon persoonlijke voorkeur en moeilijk te zeggen? Of misschien wel per scherm afhankelijk?

Ik merk overigens precies hetzelfde op als Rin. Het contrast is gewoon merkbaar beter. We wisten al dat dit softwarematig mogelijk was gezien de BE2.

[ Voor 29% gewijzigd door cordonbleu op 15-05-2013 14:54 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.