Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XDA geeft aan dat ze de JDC net ietsje beter vinden. En vooral de meer recente JDC schermen. Het verschil is echter minimaal, ik heb zelf mijn Xperia Z vergeleken met die van een vriend van mijn vriendin en die had een iets lagere helderheid. That's it. Hij had een Sharp, ik een JDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Ik las het inderdaad. Op sommige vergelijkingsfoto's was de JDC beter (kijkhoek met zwart, iets meer kleuren) en sommige de sharp (fellere kleuren in contrast met zwart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.b.t. polarisatie; het JDC paneel wordt zwart indien het onder een hoek bekeken wordt met een gepolariseerde zonnebril (in zowel portrait als landscape), het Sharp paneel wordt zwart indien het scherm geroteerd wordt en is slecht leesbaar in portrait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:50
Conclusie die ik eruit kan halen is dat de JDC iets betere kijkhoeken biedt (minder waas over het scherm) en dat de Sharp betere kleuren en een hoger contrast weergeeft, maar een waas over het scherm krijgt onder een hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

cordonbleu schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 13:13:
Conclusie die ik eruit kan halen is dat de JDC iets betere kijkhoeken biedt (minder waas over het scherm) en dat de Sharp betere kleuren en een hoger contrast weergeeft, maar een waas over het scherm krijgt onder een hoek.
alleen bij de nieuwere jdc schermen ja :P

Afbeeldingslocatie: http://i.discuss.com.hk/d/attachments/day_130319/20130319_53adaf305a355801a5e08ZVf7e3zOjIk.jpg

hierin zie je een JDC A en een JDC B. daaronder weer een Sharp.
al heb ik het idee dat de sharp een andere rom heeft, gezien de zwarte (en dus niet grijze) balken.

nog even een kleine edit:
met de komende update patch word er software meegeleverd om je scherm handmatig te calibreren. kleur maakt dus eigenlijk niet veel uit later.

[ Voor 19% gewijzigd door Fordox op 07-05-2013 13:27 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 11:20
Helaas, alle Xperia Z's (4) bij Coolblue hadden het.. Heb maar voor een ander toestel gekozen omdat ik me hier kapot aan ga ergeren. Toch jammer van een verder mooie telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 18:00
Je weet dat de hele JDC en Sharp vergelijking op XDA niets meer is dan een wassen neus? Het begint er al mee dat er twee verschillende softwareversies op draaien (DoCoMo en Sony Internationaal), welke toevallig allebei een ander thema hebben. Daarnaast is de inkijkhoek net iets anders bij elke foto waardoor het gewoonweg vertekend. Ook weet je de camera-instellingen en dergelijke niet.

Het is gewoonweg niet op foto's goed te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Kan dit alleen maar bevestigen idd. Ik en een vriend van mij hebben beide een Z met een Sharp display uit dezelfde batch (13W07 AAC) en toch zijn er (weliswaar hele kleine) verschillen te zien. Zo heeft mijn display een ietsje hogere maximale helderheid, maar is de zwartwaarde bij die van mijn vriend weer ietsje beter. Toch vind ik de zwartwaarde bij die van mij gewoon prima in orde. En ik kom zelfs van amoled af. Kleuren en kijkhoeken zijn wel nagenoeg hetzelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door cordonbleu op 07-05-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik heb mijn toestel nu sinds eind februari (10 weken ongeveer) maar ben nog steeds zeer tevreden. Hij is misschien één keer vastgelopen, maar verder geen centje pijn. Hij is nog steeds bliksemsnel, en ik ben nog steeds onder de indruk van het lage batterijverbruik in standby.

Bizar ook hoe snel je aan zo'n groot scherm went. Ik had laatst mn oude X10 nog eens in mn handen, dat voelt echt aan als een dwergtoestel.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Tsjipmanz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:52:
Ik heb mijn toestel nu sinds eind februari (10 weken ongeveer) maar ben nog steeds zeer tevreden. Hij is misschien één keer vastgelopen, maar verder geen centje pijn. Hij is nog steeds bliksemsnel, en ik ben nog steeds onder de indruk van het lage batterijverbruik in standby.

Bizar ook hoe snel je aan zo'n groot scherm went. Ik had laatst mn oude X10 nog eens in mn handen, dat voelt echt aan als een dwergtoestel.
ik vind het eerlijk gezegd jammer om aan te wennen :9 ik wil de heletijd het gevoel hebben van: wow wat een machtig scherm ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Tsjipmanz schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:52:

Ik sluit me hier (bijna) helemaal bij aan.

Scherm is werkelijk heerlijk. Ik kijk veel series en lees ook de krant digitaal (NRC next) in de trein, en dat Full HD wat me overdreven lijkt is vooral als je de krant leest lekker rustig voor je ogen omdat de letters zo scherp erop staan. De grootte wendt zoals je zegt snel. De iPhone van mijn vriendin voelt klein en ouderwets.

Vastlopen doet ie ook nooit, en de standby tijd is perfect. De schermtijd had ik liever beter gehad, maar dat is dan maar de consequentie van de kwaliteit. Ik kom met gemak de dag door op 1 lading.

Nadeel: de Wifi haalt mijn slaapkamer niet. Dat vind ik irritant, want mijn Galaxy S2 had wél bereik.

Onverwacht voordeel: de Sony Auto App. Die zet jouw telefoon in een stand met extra grote app pictogrammen, handsfree bellen (en ook nog in landscape stand als je wilt) zodat je de telefoon makkelijk in een houder kunt zetten in je auto, en je gewoon bluetooth of oortjes nodig hebt om handsfree te bellen. En je makkelijk naar de Google Navigatie app kunt. Weet niet of de concurrentie ook zoiets heeft, maar ben er bijzonder content mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

wifi word gefixt in de volgende software update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Ik vind het ook echt een geweldige telefoon. Het ding is zo snel dat als ik eenmal op de bank zit ik bijna nooit meer de moeite doe om mijn tablet/laptop te pakken. Alles kan toch wel met de telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas een wat mindere ervaring. De Xperia Z heeft mijn SD kaartje gesloopt. Opeen kwam hij met de mededeling SD Card unexpectedly removed ('s nachts terwijl hij op mijn nachtkastje lag, ik zag de notification 's ochtends). De SD kaart is niet meer leesbaar, ook niet in de computer. De Xperia herkent nieteens meer dat er een kaart in zit.

Wat googlen leert dat meer mensen dit probleem hebben. Soms is de kaart op de PC nog te formatteren, soms is hij gewoon dood.

De vraag is nu natuurlijk of dit een software of een hardware probleem is. Ik ben verder erg blij met de telefoon en wil best een update wachten. Maar als die het niet oplost gaat de telefoon als non-conform terug naar t-mobile. SD Card is een dealbreaker voor iedere telefoon die ik koop, dus als die niet werkt mogen ze hem terug hebben.

Ben wel benieuwd hoe ze dat dan op gaan lossen, aangezien het een wijd verbreid probleem lijkt te zijn.
Net iig even op t-mobile forum gepost. Kijken hoe ze reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 15:40

Schurem

Anytime, Anywhere

Ben ook erg blij met mijn XZ. Wifi patch zou wel fijn zijn tho. Ik kom van een HD2 met cyanogen 10 erop, en daarvan was het wifi bereik echt beter. Op vrijwel ieder ander vlak is de XZ echter mijlen veel beter. GPS fix in seconden. snel. scherp. awesome :D

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Die SD kaartjes is volgens mij meer een Android breed probleem, ik heb het eens gehad met mijn HTC Desire en in mindere mate met mijn Asus TF Prime (die kon ik nog formatteren met mijn PC). Of het ligt gewoon aan de kwaliteit van de kaartjes (mijn camera heeft er ook een keertje eentje opgesnoept).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:54
Cyleo schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:47:
Ik vind het ook echt een geweldige telefoon. Het ding is zo snel dat als ik eenmal op de bank zit ik bijna nooit meer de moeite doe om mijn tablet/laptop te pakken. Alles kan toch wel met de telefoon ;)
Dat doe ik ook ja, haha. Ideaal!

Ben ook nog steeds super tevreden op de Software bug na. Android systeem gebruikt nog steeds bij elke lading zo'n 35% van de batterijn Kan makkelijk een dag halen, maar het kan nog beter. Hopen dat dat met de update verholpen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:08:
Die SD kaartjes is volgens mij meer een Android breed probleem, ik heb het eens gehad met mijn HTC Desire en in mindere mate met mijn Asus TF Prime (die kon ik nog formatteren met mijn PC). Of het ligt gewoon aan de kwaliteit van de kaartjes (mijn camera heeft er ook een keertje eentje opgesnoept).
Ik denk dat je gelijk hebt ik heb inmiddels tientalen meldingen gelkezen over tientalen verschillende toestellen. Eveneals meldingen van mensen dat ze een kaartje hebben gevonden dat wel werkt in hetzelfde toestel. Er zit ook een patroon in:

Ale defecte kaarten zijn Class 10 of UHS kaarten, de kaarten die vervolgens werken zijn Class 2 of class 4!

Ik ga zelf even een paar 8GB class 2 en 4 kaarten halen van verschillende merken en daarmee testen. Ik laat na het komende lange weekend wel weten hoe het uitpakt.

Voor nu zou ik echter als je een kaartje gaat kopen voor een langzame gaan. Class 2 is snel genoeg om zonder haperen muziek en de meeste filmpjes te spelen en class 4 is snel genoeg voor alles wat je op een mobiel zou willen afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Mijn vorige waterproof telefoon (defy) heeft ook eens een kaartje gesloopt. Maar wat hier geschreven wordt over een software bug is mij nog niet overkomen. Aan de top blijft bij mij met 42% toch wel het scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:43:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt ik heb inmiddels tientalen meldingen gelkezen over tientalen verschillende toestellen. Eveneals meldingen van mensen dat ze een kaartje hebben gevonden dat wel werkt in hetzelfde toestel. Er zit ook een patroon in:

Ale defecte kaarten zijn Class 10 of UHS kaarten, de kaarten die vervolgens werken zijn Class 2 of class 4!

Ik ga zelf even een paar 8GB class 2 en 4 kaarten halen van verschillende merken en daarmee testen. Ik laat na het komende lange weekend wel weten hoe het uitpakt.

Voor nu zou ik echter als je een kaartje gaat kopen voor een langzame gaan. Class 2 is snel genoeg om zonder haperen muziek en de meeste filmpjes te spelen en class 4 is snel genoeg voor alles wat je op een mobiel zou willen afspelen.
mag toch hopen van niet, ik heb ook een class 10/UHS1 kaart erin zitten :+

nog iets anders:
ik heb net mijn walkman app laten updaten (voor album covers etc.), dat kreng herkent niet eens CCR, ik kreeg zangeres zonder naam van de walkman voor het nummer susie q. lekker brak. er gingen 8 nummers mis van de ~450

[ Voor 11% gewijzigd door Fordox op 08-05-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Hoe kan ik een complete backup maken, zodat ik mijn telefoon compleet kan resetten en vervolgens alles direct terug kan zetten zonder dat ik spullen kwijtraak?
Ik zit namelijk met android-systeem dat veel batterij slurpt..

EDIT: never mind, heb het al gevonden: de app herstel&backup haha
Had hem in een map met alle xperia-apps gegooid.

[ Voor 21% gewijzigd door remoendoo op 08-05-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

remoendoo schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:32:
Hoe kan ik een complete backup maken, zodat ik mijn telefoon compleet kan resetten en vervolgens alles direct terug kan zetten zonder dat ik spullen kwijtraak?
Ik zit namelijk met android-systeem dat veel batterij slurpt..

EDIT: neder mind, heb het al gevonden: de app herstel&backup haha
Had hem in een map met alle xperia-apps gegooid.
als je het echt goed wilt doen, doe je het met pc companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:18
dragon3016 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 10:54:
Er is een update beschikbaar voor de mensen met een t-mobile branded toestel.
Je moet updaten via het "Sony Pc Companion" programma.
Update gedaan via de Sony PC Companion.

Voor:
Android version: 4.1.2
Build number 101.A.1.350

Na:
Android version: 4.1.2
Build number 101.A.1.350
:F

Nog maar es proberen...

Edit:
Nope, nu zegt ie dat ie up-to-date is :?

[ Voor 8% gewijzigd door Melkunie op 08-05-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik heb een aantal muziekalbums op mijn xz staan. Nu kan ik wel 1 album op shuffle zetten maar ik wil dat die dat bij alle albums doet. Dat die dus gewoon alle muziek shuffelt zeg maar. Iemand een idee?

Edit!! Nevermind!! Ben blond geloof ik! 8)

[ Voor 10% gewijzigd door DaveD1109 op 08-05-2013 15:40 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DaveD1109 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:39:
Ik heb een aantal muziekalbums op mijn xz staan. Nu kan ik wel 1 album op shuffle zetten maar ik wil dat die dat bij alle albums doet. Dat die dus gewoon alle muziek shuffelt zeg maar. Iemand een idee?

Edit!! Nevermind!! Ben blond geloof ik! 8)
nu je het zegt, er komt nu wel een vraag boven:

hoe kan ik mijn afspeellijst van nu bekijken? dus als ik hem op shuffle heb gezet hoe die lijst er dan uit ziet. dit kon eerder wel op mn arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Rechtsbovenaan de drie puntjes, afspeelwachtrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Melkunie schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:38:
Rechtsbovenaan de drie puntjes, afspeelwachtrij ;)
thanks, ik heb me een eeuwigheid gezocht gister :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Fordox schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:39:
[...]

thanks, ik heb me een eeuwigheid gezocht gister :)
Hahahaha net als ik naar de shuffle functie voor al mijn nummers! Ik maar elke keer kijken in de map albums terwijl daarnaast een map met tracks staat! 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
iemand toevallig een goeie fiets app voor de xz in gedachten?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DaveD1109 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:06:
eentje met trappers en 2 wielen?

misschien is endomondo iets voor je (sports tracker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:56
DaveD1109 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:06:
Runkeeper

Kan je ook alle GPX-bestanden die je al hebt gewoon importeren. Ben paar weken terug overgestapt van SportyPal Pro en heb nu al m'n activiteiten gewoon in Runkeeper staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:24
Als ik mijn XZ op mijn paspoort hou geeft ie een geluid net hetzelfde als dat je een nfc verbinding maakt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
henri86 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:15:
[...]

Runkeeper

Kan je ook alle GPX-bestanden die je al hebt gewoon importeren. Ben paar weken terug overgestapt van SportyPal Pro en heb nu al m'n activiteiten gewoon in Runkeeper staan :)
Thanx!! Had al veel goede verhalen gehoord over runkeeper

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:19
DaveD1109 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:06:
[...]

Thanx!! Had al veel goede verhalen gehoord over runkeeper
Ikzelf ben een groot fan van runtastic, en die hebben sinds kort ook een wielren app. Ik loop altijd met zowel runtastic als met runkeeper, maar runtastic is (naar mijn mening) toch net iets mooier en uitgebreider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

rajrob schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:33:
Als ik mijn XZ op mijn paspoort hou geeft ie een geluid net hetzelfde als dat je een nfc verbinding maakt,
komt omdat er een nfc chip in je paspoort zit, net als je id kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft bij de film app van sony waar je alle films kan zien die opgeslagen zijn op sd kaart ook last van dat hij niet de juiste tijden aangeeft? Ik heb films erop staan maar bij het afspelen geeft hij bijvoorbeeld 1 min aan en speelt hij alsnog door, kan niet spoelen of ergens aantikken op de tijdlijn balk dan stopt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:24
Fordox schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:39:
[...]

komt omdat er een nfc chip in je paspoort zit, net als je id kaart.
Oke dank je wel voor je antwoord , weer wat wijzer geworden hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Over het JDC en Sharp gebeuren:

ik heb mijn telefoon (Sharp, 13W09) vergeleken met die van een kameraad van mij (JDC 13W11, dus waarschijnlijk de nieuwe jdc).
wat direct opviel:
Contrast, zijn rood en geel waarden waren net wat mooier (vergeleken met het chrome logo), al was bij mij het groen en blauw mooier en duidelijker (thema achtergrond en whatsapp logo). ik denk dat mijn scherm iets kouder staat, gezien deze op een witte pagina (nieuwe tab in chrome) iets meer blauw over zich heen heeft (viel pas op na 10 minuten intensief staren). ik moet wel zeggen dat het Sharp display rustiger oogt.
kijkhoeken is iets aparts, de helderheid van mijn Sharp was iets mooier en zwart op wit was duidelijker zichtbaar (zoals tekst). bij hem daarintegen vervormden de kleuren nauwelijks (wel iets minder duidelijk), alleen ging de helderheid een stuk omlaag m.a.w. werd iets grijzer.
dit is best wel grappig, want van een gewone kijkhoek (recht ervoor) is zijn helderheid hoger dan die van mij.

conclusie:
JDC heeft mooiere kleuren/beter contrast maar iets mindere kijkhoeken, al oogt de Sharp wat fijner alsof het meer natuur getrouw is. dit kan een kwestie van smaak zijn, al vind ik de JDC scherm wel mooier. de Sharp heeft daarintegen fijnere kijkhoeken.

Sharp eigenaren:
niet getreurd, met de volgende update komt er waarschijnlijk een kleur calibratie app. de kleuren kun je dus net een tikje warmer zetten zodat deze hopelijk iets mooier ogen. nadeel van het JDC paneel: je hebt al mooie kleuren maar de kijkhoeken veranderen wss niet door die app.

dit zijn mijn bevindingen na een kwartier staren en vergelijken, misschien dat er een gevolg op komt (waarschijnlijk met een stuk wit papier ernaast om de witwaarden te vergelijken) :) mijn ogen zijn gelukkig wel lekker kritisch, dus het antwoord komt er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:39:
Wie heeft bij de film app van sony waar je alle films kan zien die opgeslagen zijn op sd kaart ook last van dat hij niet de juiste tijden aangeeft? Ik heb films erop staan maar bij het afspelen geeft hij bijvoorbeeld 1 min aan en speelt hij alsnog door, kan niet spoelen of ergens aantikken op de tijdlijn balk dan stopt hij.
Komt denk ik door de codec/container die je gebruikt. Welke gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:47:
[...]

Komt denk ik door de codec/container die je gebruikt. Welke gebruik je?
Waren eerst WMV bestanden, gekoppeld met usb naar telefoon vraagt hij altijd over hij het kan converteren en dan word het MP4.Heb hier trouwens nooit last van gehad. Heb een paar keer airdroid gebruikt maar geuploade films komen dan bij mijn interne opslag terecht in plaats van op mijn micro sd. Daarom heb ik een paar keer me micro sd kaartje verwijderd en wat films direct via laptop erop gezet.Denk dat het ergens mis is gegaan. Andere films doen wel normaal met tijd en tijdbalk, kan ik gewoon handmatig spoelen geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Hmm, ineens is mijn batterijgebruik vandaag extreem hoog. Ik dacht dat het kwam door het kijken van een uurtje HD video op volle helderheid, maar bij de batterijstatistieken zie ik ineens dat Maps de schuldige is:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/idZS1iwl.png

Maandag toevallig Google Now aangezet en merk sindsdien sowieso dat ik aan het eind van de dag niet zoveel procentjes meer over heb. Meteen maar afgezet, zou het daar aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ja, die gebruikt ontzettend veel GPS. En bij sommige mensen helaas zelfs teveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 26-09 15:50
Melkunie schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:15:
Hmm, ineens is mijn batterijgebruik vandaag extreem hoog. Ik dacht dat het kwam door het kijken van een uurtje HD video op volle helderheid, maar bij de batterijstatistieken zie ik ineens dat Maps de schuldige is:

[afbeelding]

Maandag toevallig Google Now aangezet en merk sindsdien sowieso dat ik aan het eind van de dag niet zoveel procentjes meer over heb. Meteen maar afgezet, zou het daar aan kunnen liggen?
Hier had ik ook last van toen ik Google Now net had ingesteld. Bij mij was de oplossing om 2 vinkjes weg te halen in Google Maps bij de locatieinstellingen. Bij mij zien die er nu zo uit:

[afbeelding] (sorry, even geen tijd om de afbeelding te verkleinen dus doet het even met een link).

Maps gebruikt bij mij ongeveer 5% tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 07:34
reviews: Titanenstrijd: Galaxy S4 vs HTC One vs Sony Xperia Z
Naar mijn idee wordt de xperia z een beetje onderbelicht, maar dat vond ik van de review van tweakers ook al. Bijvoorbeeld in de conclusie wordt de 'goed uitgewerkte fotosoftware' van de one genoemd en bij de sony enkel de waterdichtheid en design, terwijl de fotosoftware van de xperia de user juist naar mijn idee de meeste mogelijkheden geeft. Veel in te stellen wanneer dit gewenst is en makkelijk goede foto's maken met de superieur automatisch. Ook de nuttige apps van sony, maar in tegenstelling tot de andere UI's niet de overmaat aan onzin van de fabrikant zelf mis ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 15:38
masterjorie schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 09:26:
reviews: Titanenstrijd: Galaxy S4 vs HTC One vs Sony Xperia Z
Naar mijn idee wordt de xperia z een beetje onderbelicht, maar dat vond ik van de review van tweakers ook al. Bijvoorbeeld in de conclusie wordt de 'goed uitgewerkte fotosoftware' van de one genoemd en bij de sony enkel de waterdichtheid en design, terwijl de fotosoftware van de xperia de user juist naar mijn idee de meeste mogelijkheden geeft. Veel in te stellen wanneer dit gewenst is en makkelijk goede foto's maken met de superieur automatisch. Ook de nuttige apps van sony, maar in tegenstelling tot de andere UI's niet de overmaat aan onzin van de fabrikant zelf mis ik.
Pff, welkom op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Tweakers heeft naar mijn idee een kleine voorkeur voor HTC en wat minder voor Sony. Zeker omdat dingen zoals de walkman speler en throw best het vermelden waard zijn. Al met al was ik redelijk tevreden over de shootout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Cyleo schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:18:
Tweakers heeft naar mijn idee een kleine voorkeur voor HTC en wat minder voor Sony. Zeker omdat dingen zoals de walkman speler en throw best het vermelden waard zijn. Al met al was ik redelijk tevreden over de shootout.
Dat gevoel heb ik inderdaad ook. Viel ook al op de bij de review van de Xperia Z. Enorm veel negativiteit over de kijkhoeken, terwijl ik daar in praktijk echt niets van merk. Overigens zeggen ze in de vergelijkingsvideo dat er een scherm van Sony in de Xperia Z zit, terwijl het een Sharp of JDC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik snap ook niet waarom ze het design van de samsung 5 sterren gaven :P slaat nergens op, er zit geen enkele vorm van originaliteit meer in.
ik keek naar het verkeerde toestel :+

en daarnaast:
alles dat ze hebben aangewezen, zoals kleur van het scherm e.d. en de software van de camera worden allemaal opgepoetst en aangepast in de komende updates. en ik denk dat zij ook het ouwe JDC scherm te pakken hadden.
en ik ben benieuwd of ze stamina mode en alles wel goed hebben geconfigureerd want ik hou veel meer batterij over...

en het scherm is designed door sony, gemaakt door sharp of JDC. daarom lijken ze nog wel op elkaar maar is het net de productie proces die het m doet.

ze zeiden trouwens ook niets over de prijs in het hele artikel, de sony is nu 100 euro goedkoper dan de rest.

[ Voor 23% gewijzigd door Fordox op 09-05-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:35
Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Sinds is het scherm van mijn Xperia Z opeens gaan barsten. :( Waarschijnlijk is er iets tegen aan gekomen, maar ik weet niet wat.. Het is niet zo'n barst die meer mensen hier plotseling hebben en wat onder de garantie valt, maar echt een stuk verbrijzeld en allemaal barsten over het scherm. Echt heel erg vervelend :(

Maar dat is niet het grootste probleem. Het probleem is dat het touchscreen nu ook (bijna volledig) niet meer werkt.. Ik moet mijn toestel dus nu laten repareren. Omdat alle data waarschijnlijk gewiped wordt bij de reparatie, wil ik een backup van mijn telefoongeheugen(staat nog o.a. foto's op) maken. Maar op bij het telefoon geheugen te komen, moet ik mijn scherm unlocken en omdat het touchscreen niet meer goed werkt, lukt dit dus niet. Deze functionaliteit leek mij altijd wel een goede beveiliging, maar nu mag die beveiliging er van mij wel af.. Zoals het er nu uit ziet, ben ik dit dus allemaal kwijt ;w

Ik hoop nu dat iemand een manier weet om deze beveiliging te om zeilen en om toch bij het geheugen van mijn telefoon te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 21:21

RobertowNL

For your gear!

drav91 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:45:
Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Sinds is het scherm van mijn Xperia Z opeens gaan barsten. :( Waarschijnlijk is er iets tegen aan gekomen, maar ik weet niet wat.. Het is niet zo'n barst die meer mensen hier plotseling hebben en wat onder de garantie valt, maar echt een stuk verbrijzeld en allemaal barsten over het scherm. Echt heel erg vervelend :(

Maar dat is niet het grootste probleem. Het probleem is dat het touchscreen nu ook (bijna volledig) niet meer werkt.. Ik moet mijn toestel dus nu laten repareren. Omdat alle data waarschijnlijk gewiped wordt bij de reparatie, wil ik een backup van mijn telefoongeheugen(staat nog o.a. foto's op) maken. Maar op bij het telefoon geheugen te komen, moet ik mijn scherm unlocken en omdat het touchscreen niet meer goed werkt, lukt dit dus niet. Deze functionaliteit leek mij altijd wel een goede beveiliging, maar nu mag die beveiliging er van mij wel af.. Zoals het er nu uit ziet, ben ik dit dus allemaal kwijt ;w

Ik hoop nu dat iemand een manier weet om deze beveiliging te om zeilen en om toch bij het geheugen van mijn telefoon te komen.
OTG kabeltje met muis/toetsenbord ;)?
Heb er eventueel wel 1 voor je liggen mocht het nodig zijn

Edit: heb het even getest en dat kan/werkt prima. Toetenbord+muis combo aansluiten en je bent er.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertowNL op 09-05-2013 17:49 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drav91
  • Laatst online: 11:35
RobertowNL schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:45:
[...]

OTG kabeltje met muis/toetsenbord ;)?
Heb er eventueel wel 1 voor je liggen mocht het nodig zijn
THANKSS! _/-\o_ helemaal niet meer aangedacht! Ik heb zelf ook zo'n kabel, en het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:02:
[...]

Dat gevoel heb ik inderdaad ook. Viel ook al op de bij de review van de Xperia Z. Enorm veel negativiteit over de kijkhoeken, terwijl ik daar in praktijk echt niets van merk. Overigens zeggen ze in de vergelijkingsvideo dat er een scherm van Sony in de Xperia Z zit, terwijl het een Sharp of JDC is.
Nou, om eerlijk te zijn, de kijkhoek bij de Z is niet optimaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
Idd, vind hem ook niet top. In vergelijking met het scherm van mijn vorige toestel (HTC One X) is dit scherm wel een achteruitgang. Ondanks het hogere aantal pixels.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 19:16
heb de laatste tijd hele tijd van wifi authentication problems
nog meer iemand die hier last van heeft? hij wil maar niet connecten met mijn router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Heb ik last van gehad met mijn eigen router. Heb toen Wifi analizer geïnstalleerd en zag dat er erg veel andere op hetzelfde wifikanaal zaten.
Kanaal van de router gewijzigd naar eentje die vrij was, geen problemen meer sindsdien.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Als het even kan, moet je kanaal 1,6 of 11 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 21:33
Is het eigenlijk raar dat er geen extra uren bij mij komen als ik Stamina mode aanzet en energiebesparing, maar dat mijn batterijduur juist daardoor korter gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Humma Kavula schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:51:
Heb ik last van gehad met mijn eigen router. Heb toen Wifi analizer geïnstalleerd en zag dat er erg veel andere op hetzelfde wifikanaal zaten.
Kanaal van de router gewijzigd naar eentje die vrij was, geen problemen meer sindsdien.
Bedankt voor de tip, heb zojuist het kanaal ook maar gewijzigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
B-Art schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:31:
[...]

Bedankt voor de tip, heb zojuist het kanaal ook maar gewijzigd :)
Ik ga ook mijn router maar op een ander kanaal zetten door deze super handige tip!!!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoe doe je dat?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Fordox schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:02:
ik snap ook niet waarom ze het design van de samsung 5 sterren gaven :P slaat nergens op, er zit geen enkele vorm van originaliteit meer in.
ik keek naar het verkeerde toestel :+

en daarnaast:
alles dat ze hebben aangewezen, zoals kleur van het scherm e.d. en de software van de camera worden allemaal opgepoetst en aangepast in de komende updates. en ik denk dat zij ook het ouwe JDC scherm te pakken hadden.
en ik ben benieuwd of ze stamina mode en alles wel goed hebben geconfigureerd want ik hou veel meer batterij over...

en het scherm is designed door sony, gemaakt door sharp of JDC. daarom lijken ze nog wel op elkaar maar is het net de productie proces die het m doet.

ze zeiden trouwens ook niets over de prijs in het hele artikel, de sony is nu 100 euro goedkoper dan de rest.
JDC is natuurlijk deels SOny maar ook Sharp maakt daar deel van uit. De kijkhoeken komen daarintegen door hoe het scherm geplaatst is met de verschillende lagen erboven. Dat de kleuren zeg maa rhelderder worden als je onder een niet optimale hoek kijkt komt vermoedelijk door het reflecteren tussen deze lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een ZL maar toch:
- Is het mogelijk om met de standaard gallerij-app standaard een aangegeven path te openen?
- Is het aan te raden om 'Force GPU rendering' aan te vinken onder ontwikkelaarsopties of niet?
- Is het mogelijk om de notificatietoggles aan te passen, bluetooth ofzo gebruik ik bijv. nooit?
- De Privilege-app geeft al dagen aan dat de aanvraag van vouchers te groot is, bij jullie ook zo?
- Via de emailapp zijn nu Hotmail en Gmailaccounts ingesteld, kan syncen om de 5 minuten, geen push?
Hotmailsettings vind ik via: AmbroosV in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2" maar Gmail?
Het al veel gekloot, m'n hele emailadres bij domain, m.google.com, maar toch lukt het niet... :p

Of heeft dat te maken met die Exchange / Activesync shit waar Google is mee gestopt...?

[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 10-05-2013 15:29 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Sn0wblind schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:04:
[...]

JDC is natuurlijk deels SOny maar ook Sharp maakt daar deel van uit. De kijkhoeken komen daarintegen door hoe het scherm geplaatst is met de verschillende lagen erboven. Dat de kleuren zeg maa rhelderder worden als je onder een niet optimale hoek kijkt komt vermoedelijk door het reflecteren tussen deze lagen.
toch raar dan dat er duidelijk verschil zit in kijkhoeken van verschillende schermen in dit toestel ;)
zie mijn post een pagina terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@CLB

Nee, voor zover ik weet niet. Behalve als je een foto opent vanuit een filebrowser.
Nee, heeft verder geen toegevoegde waarde en kan alleen maar apps slopen die geen GPU-rendering gebruiken. En dat zijn er tegenwoordig nog maar weinig.
Nee.
Geen idee
GMail is standaard al push, nja geen van beide is push maar gaan over een persistente verbinding heen. Hotmail via de Outlook applicatie is wel push overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank... Gmail moet toch kunnen pushen ipv om de 5 minuten checken...
Op m'n iPhone komt het ook instant binnen, bij m'n One X'es was dit ook het geval... Even verder bekijken.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Gewoon de standaard gmailapp gebruiken? Ik heb er niks aan gedaan en die pusht als een malle.

-edit-
Even een reminder voor xperia z gebruikers.
[Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's

Het topic om je xperia naar jouw wens om te zetten. Denk aan:
- Onder water foto's nemen
- Zwarte ipv grijze balken
- Provider branding weg
- Aangepaste launchers
- Etc....
En bovenstaand allemaal met behoud van garantie aangezien je alleen hoeft te rooten.

[ Voor 67% gewijzigd door Humma Kavula op 10-05-2013 20:15 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:22
Ik heb ineens een enorme batterij drain :(
Normaal heb ik aan het eind van mijn werkdag nog rond de 70 procent over en nu net 40.
Ik heb beter batterie stats draaien maar ik wordt nooit wijzer van dat programma.
Waar moet ik kijken?
Zie bij partitial wakelocks bij *wakelock* wel 10000 count staan er is dus een app die hem wakker houdt maar welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Ff wakelock detector downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:52:
Op m'n iPhone komt het ook instant binnen, bij m'n One X'es was dit ook het geval... Even verder bekijken.
Waarom niet de Gmail all gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
CLB schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:52:
GMail is eigenlijk geen echte push. Het is meer een persistente verbinding die nagenoeg in idle geen data verbruikt. Terwijl bijvoorbeeld op BlackBerry wel echte push wordt gebruikt zonder tussentijdse verbindingen. Echter is GMail zover geoptimaliseerd dat het erg veel lijkt op echte push en daarom ook zo genoemd wordt.
Humma Kavula schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:58:
Gewoon de standaard gmailapp gebruiken? Ik heb er niks aan gedaan en die pusht als een malle.

-edit-
Even een reminder voor xperia z gebruikers.
[Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's

[...]
En bovenstaand allemaal met behoud van garantie aangezien je alleen hoeft te rooten.
Garantie houd je toch na de nieuwe jurisprudentie van vorige week ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Mijn Z heeft vanmiddag zijn eerste crashtest meegemaakt helaas. Hij gleed uit mn hand toen ik hem uit mn zak haalde. Van ongeveer een metertje zo op de straatstenen. De schrik was groot! Tot mijn verbazing heb ik echter alleen schade aan het kunststof op de hoekjes ( wel echt alle hoekjes ook, hoe is het mogelijk :( ), het glas is nog puntgaaf. Toch wel netjes. Toen hij viel leek het ook echt of er een massief blok viel, zo'n geluid maakte het :p

[ Voor 6% gewijzigd door cordonbleu op 10-05-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:12:
Waarom niet de Gmail all gebruiken?
Omdat ik al mn accounts in 1 app wil hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:39

Rudios

Lost in space?

cordonbleu schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:48:
Mijn Z heeft vanmiddag zijn eerste crashtest meegemaakt helaas. Hij gleed uit mn hand toen ik hem uit mn zak haalde. Van ongeveer een metertje zo op de straatstenen. De schrik was groot! Tot mijn verbazing heb ik echter alleen schade aan het kunststof op de hoekjes ( wel echt alle hoekjes ook, hoe is het mogelijk :( ), het glas is nog puntgaaf. Toch wel netjes. Toen hij viel leek het ook echt of er een massief blok viel, zo'n geluid maakte het :p
auw :'(

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
cordonbleu schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:48:
Toevallig afgelopen week precies hetzelfde meegemaakt. We hebben hier een grindvloer, klinkt misschien raar maar is eigenlijk best wel fijn. En hij viel precies op z'n ruggetje toen ik 'em nog wilde redden... en mijn vriendin ook, waardoor ze 'em per ongeluk uit mijn handen sloeg.

Ook helemaal heel nog, behalve de rubberen/kunststof hoekjes. Die zijn allemaal wat beschadigd. Maar gelukkig zie je het niet zo goed, daar ben ik dan wel weer blij om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Laatst online: 10:29
CLB schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 00:20:
[...]

Omdat ik al mn accounts in 1 app wil hebben ;)
Je zou je andere e-mailadressen zo kunnen instellen dat zij het doorsturen naar je Gmail account en dat het dan in je Gmail in een aparte map terecht komt. Dan zou je via de Gmail app al je e-mail op push ingesteld hebben staan.

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:24:
Heeft iemand anders ook al last van een slap wordend poort sluitingkje? De usb poort gaat bij mij echt heel erg makkelijk open. Al na een week. De rest sluit nog prima en hebben redelijke kracht nodig om open te krijgen. Sony zei in een filmpje dat de sluitingkjes getest waren en dat ze je hele leven mee zouden gaan na de vraag of ze na enige tijd zouden verslappen. ( T filmpjr kwam van het kanaal van "bkangel(met n maar nummers erachter)"
Heb hier ook last van, USB klepje is voor het gevoel een stuk makkelijker open te maken dan de andere klepjes.. iemand al actie hierin ondernomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:22
Ff wakelock detector downloaden
Bedankt dat is een handige app, het bleek de nu.nl app te zijn die de batterij leegtrok.
App verwijderd en hij verbruikt weer bijna niks in standby zoals hij altijd deed.

Over die klepjes die vond ik na een week (vooral de usb) al erg makkelijk openen en sluiten.
Gelukkig heb ik nu het laad dock dus ik laat ze zo veel mogelijk dicht.
Audio via bleutooth .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil graag wat muziek op m'n telefoon hebben, staat op de SD-kaart werkt allemaal goed...
Maar er zitten covers bij, oftewel plaatjes... Werkt ook allemaal goed, muziek is te zien in de app, top.

Maar alle covers zie ik ook in de albumapplicatie en dat wil ik dus niet... Iemand de oplossing?
Als ik een .nomedia bestand plaats is de afbeelding daar niet meer te zien, maar de muziek ook niet meer.

Bij de app QuickPic kun je afbeeldingen 'hiden' wat handig zou zijn, maar niet in de standaard gallerij-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:21
Bestand moet een bepaalde naam hebben, volgens mij cover.jpg, maar dat weet ik niet meer 100% zeker. Dan laat de album app 'm niet meer zien.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alrighty, dank, even kijken if that's it :)
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:49:
Dat icoontje betekent dat stamina mode aan staat.
Is dat ook uit te krijgen door bv een app / service te disablen?!

[ Voor 73% gewijzigd door CLB op 12-05-2013 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een paar hele vreemde problemen met de XZ

1) Al na ongeveer een maand gebruik, merkte ik dat opladen via de geleverde lader wat problemen gaf. Ik moest het kabeltje meerdere malen inpluggen, ook al gebruikte ik de wandlader. Wanneer ik de telefoon koppelde met mijn laptop kreeg ik regelmatig de melding dat het apparaat mogelijk gecrashed is en er geen verbinding gemaakt kan worden. Het probleem werd alsmaar erger, ik dacht een brakke lader.

Het vreemde is, mijn telefoon laadt prima met elk willekeurig andere micro usb lader. Heb 2 andere laders geprobeerd. De standaard lader waarvan ik dacht dat deze defect is, doet het ook prima met een ander toestel, bv het laden van een note 2 gaf helemaal geen probleem. Mijn toestel laadt nu totaal niet meer met de geleverde lader, maar de geleverde lader doet het wel goed met andere toestellen. Beetje googlen heeft me 1 ander resultaat geleverd, diegene is er ook niet uitgekomen.

2)Ik heb thuis een ziggo draadloze modem + een wifi repeater. Omdat de repeater door het hele huis signaal heeft en de XZ in mijn geval een procent of 30 minder krachtig is met ontvangst van een wifi signaal vergeleken met andere apparaten, ben ik altijd verbonden met de repeater.

Nu heb ik al een aantal keer gehad dat ik niet kan internetten en de browser dan aangeeft dat er een dns probleem is. De enige manier om dit op te lossen is dan verbinding te maken met de ziggo router zelf, een website bezoeken en vervolgens terugschakelen naar de repeater. Wifi uit/aan , soft reset telefoon etc helpen niet. Alleen als ik eerst de wifi router gebruik en daarna weer de repeater gebruik, lost het probleem zich op.

Ok, wellicht nog een 3e die zich af en toe voordoet, maar lijkt meer een algemene android 4.1 bug te zijn

3)Geluid valt soms compleet weg. Dit heb ik gehad met het speaker geluid, als ik die zelf een keer volledig omlaag geschroefd heb, krijg ik die alleen nog maar aan de praat als ik een spelletje opstart en het geluid vanuit daar ophoog. Via de geluid settings is geluid dan simpelweg greyed out en niet meer aan te passen.

3.1) heb 2 dagen achter elkaar gehad dat mijn ear speaker geen geluid meer had. Zelfs de meegeleverde diagnostics software test failed dan, lijkt alsof de ear speaker compleet dood is. Zelfs een soft reset herstelt het probleem niet, wat uiteindelijk het probleem fixte was het toestel op trilstand zetten en dan weer terug en ineens deed de ear speaker het, ook via de diagnostics.

Rare, maar erg vervelende bugs, iemand anders hier bekend mee? Vooral het lader probleem is een mysterie, want op het moment van schrijven doet deze met de XZ totaal niets meer, op geen enkele manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Die lader zou ik omruilen/weggooien, simpel.

Het slechte wifi bereik is bekemd, er zijn workarounds voor als je zoekt.

De bug van de luidspreker heb ik ook, meestal reboot ik dan even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 06:56
Ik heb helemaal geen last van slecht WiFi bereik? Bij m'n ouders hangt een KPN Experia box en ik heb geen enkel probleem met WiFi op 50+ m afstand van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 19:16
mensen nooit je experia z testen met bier op waterdichtheid :P
Speaker blijft dan plakken en na het opdrogen zit je nog steeds met een zachte speaker.

Gelukkige bedacht ik me een paar dagen later dat ik hem in bier had gedompeld....ging hem toen afspoelen met warm water en hij deed het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

SonyEricsson schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:56:
mensen nooit je experia z testen met bier op !
:+ Je kan hem rustig in bier (oid) dompelen als je hem maar afspoelt met schoon water daarna

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-09 21:33
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2216947 Hoort wellicht in het root-topic maar omdat het om een wifi probleem gaat, bij deze schijnt er geen drain te zijn en werkt het. (root is benodigd)

Voor zover ik het begrijp moet je de volgende stappen nemen:
Root explorer gebruiken, in /etc/firmware/wlan/prima
vervang dit WCNSS_qcom_cfg.ini dan met het volgende bestand; http://www.4shared.com/file/vldeM90K..._qcom_cfg.html
(Mirror: http://www.mediafire.com/?ubl4eobc5bh72b6)

reboot en het is gefixt!

edit:

Ik heb hem dus even de hele dag getest, normaal valt wifi echt om de haverklap uit in mijn kamer maar het is 1x uitgevallen. Dus het heeft 'n hoop verbeterd. (icm ZTE H220N)

[ Voor 15% gewijzigd door karimmm op 12-05-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Het wifi 'probleem' schijnt gefixed te worden in de volgende update, voor de mensen die haast hebben is het dus een optie maar anders raad ik je aan om even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
karimmm schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:23:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2216947 Hoort wellicht in het root-topic maar omdat het om een wifi probleem gaat, bij deze schijnt er geen drain te zijn en werkt het. (root is benodigd)

Voor zover ik het begrijp moet je de volgende stappen nemen:
Root explorer gebruiken, in /etc/firmware/wlan/prima
vervang dit WCNSS_qcom_cfg.ini dan met het volgende bestand; http://www.4shared.com/file/vldeM90K..._qcom_cfg.html
(Mirror: http://www.mediafire.com/?ubl4eobc5bh72b6)

reboot en het is gefixt!

edit:

Ik heb hem dus even de hele dag getest, normaal valt wifi echt om de haverklap uit in mijn kamer maar het is 1x uitgevallen. Dus het heeft 'n hoop verbeterd. (icm ZTE H220N)
Thanks, ook maar even gedaan net, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Is er een app die laat zien met hoeveel A ik aan het opladen ben? Mijn dock laadde eerst flot op nu niet meer. Echt raar..

Edit, nvm heb hem al.

[ Voor 9% gewijzigd door HollovVpo1nt op 13-05-2013 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
HollovVpo1nt schreef op maandag 13 mei 2013 @ 07:29:
Is er een app die laat zien met hoeveel A ik aan het opladen ben? Mijn dock laadde eerst flot op nu niet meer. Echt raar..
Battery Monitor Widget doet dit (hoewel ik me ook vaag herinner dat dit ooit standaard was in Android, maar waarschijnlijk herinner ik me dat verkeerd).

Bij mij is het in dock tussen de +415mA en +517mA (met scherm aan), dus wat minder dan 500 mA gemiddeld (zeg 450).

Met directe USB is het tussen de +429 en +581mA (met scherm aan), dus het gemiddelde ligt daar heel dicht bij de 500 mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
net een update gehad via de sony companion op me pc dus ik dacht yippie!! 4.2.x maar nee hoor was het een update die alleen 8 t-mobile troep appz installeert!

ik hoop niet dat ze dit te vaak doen want irriteer me er best aan

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

henri86 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 10:07:
Ik heb helemaal geen last van slecht WiFi bereik? Bij m'n ouders hangt een KPN Experia box en ik heb geen enkel probleem met WiFi op 50+ m afstand van het huis.
er zijn meerdere factoren die dat beinvloeden, zoals locatie en achtergrondstraling (andere wifi punten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05:21
[...]

Ineens zegt mijn Z dat de SD kaart geen filesystem meer heeft...16GB class4 kaartje. Oude DesireHD kan 'm ook niet meer lezen. Ik ben nog op zoek naar een micro naar gewoon SD adapter zodat ik 'm in m'n laptop kan proberen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit weekend even getest:
Lexar Class10: 2 stuks (8GB en 16GB) allebei onbruikbaar na een poging mijn muziek collectie op de telefoon te zetten. Ook in de PC niet meer bruikbaar, worden niet herkend.
Sandisk Class 10: 16GB kaart wordt onbruikbaar in telefoon, maar kan wel nog in PC geformatteerd worden.
Sandisk Class 10: 8 GB heeft meerdere kopieer acties probleemloos overleefd.
Sandisk Class 4: 8 GB heeft meerdere kopieer acties probleemloos overleefd.
TDK Class 4: 16GB wert vooralsnog probleemloos.

Overigens merk ik ook geen enkel verschil tussen de class 4 en class 10 in snelheid, de telefoon is dus de beperkende factor in snelheid.

En lexar class 10 wil je er niet in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 15:38
copywizard schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:35:
net een update gehad via de sony companion op me pc dus ik dacht yippie!! 4.2.x maar nee hoor was het een update die alleen 8 t-mobile troep appz installeert!

ik hoop niet dat ze dit te vaak doen want irriteer me er best aan
Ik neem aan dat je al op .434 zit? Als het goed is heb je een kleine voorbereidende update dan gehad en komt er binnenkort die grotere welke veel verbeteringen brangt maar geen 4.2.x is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:06:
[...]

Overigens merk ik ook geen enkel verschil tussen de class 4 en class 10 in snelheid, de telefoon is dus de beperkende factor in snelheid.
er word gezegd dat er minder compressie voorkomt met snellere lees en schrijf acties.
maar gezien de Z nog steeds maar foto's maakt van 2MB (wat verbeterd word naar een minder gecomprimeerde 4mb bestand) maakt dat denk ik niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59
Zoals ik het lees heeft hij eerder een T-mobil branded apparaat en is dus sowieso overgeleverd aan de update grillen van Tmobile.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
AMARONE schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:41:
[...]

Ik neem aan dat je al op .434 zit? Als het goed is heb je een kleine voorbereidende update dan gehad en komt er binnenkort die grotere welke veel verbeteringen brangt maar geen 4.2.x is.
Iedereen met tmobile zoals ik, zit nog steeds op de .350 versie, belachelijk hoe lang ze de .434 versie uitstellen daar. Heb al flink uitgehaald bij hun, maar dan komen ze met de smoesjes dat ze eerst alles willen controleren wat bij sony vandaan komt..

Misschien dat ik hem dan beter zelf kan flashen naar .434

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
GokuSsj schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:55:
[...]

Iedereen met tmobile zoals ik, zit nog steeds op de .350 versie, belachelijk hoe lang ze de .434 versie uitstellen daar. Heb al flink uitgehaald bij hun, maar dan komen ze met de smoesjes dat ze eerst alles willen controleren wat bij sony vandaan komt..

Misschien dat ik hem dan beter zelf kan flashen naar .434
Belachelijk idd, maar als je er zelf een beetje moeite voor wilt doen zou ik gewoon de stock rom flashen. Ben je meteen van die branded meuk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap1
  • Laatst online: 26-09 15:11
Hebben meer mensen er last van dat het batterijpercentage soms zomaar van de notificatiebalk verdwijnt?
Als ik dan kijk bij de instellingen is het nog wel aan gevinkt. Ik krijg het weer terug door hem dan uit en aan te doen.
Pagina: 1 ... 45 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.