Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Vandaag tijdens een saai college een beetje naar mijn Xperia lopen staren en toen zag ik een klein gaatje onderop de telefoon naast de opening voor de lanyard, weet iemand waar deze voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
ruisonderdrukkingsmic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
zit volgens mij achterop toch? Naast de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:50
Het is geen mic. Wat het wel is, geen idee. Heeft geen functie voor de gebruiker iig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Merk op dat er een zwart stipje zit op de foto's en video's die ik gisteren heb gemaakt. Even naar de lens gekeken, maar kan niets geks zien. Voor de zekerheid ook ff schoongemaakt, hoewel ik vanmorgen nog onder de douche heb gestaan met m'n telefoon. Telefoon herstart, maar het zwarte stipje blijft, ongeacht de camera instellingen en welke camera app ik gebruik. Zit dus blijkbaar toch in de lens ofzo. :/ (Op de foto's en video's die ik zaterdag/zondag heb gemaakt, is het stipje niet te zien.)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/33ypbo8.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-05-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dj-sannieboy schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:33:
Merk op dat er een zwart stipje zit op de foto's en video's die ik gisteren heb gemaakt. Even naar de lens gekeken, maar kan niets geks zien. Voor de zekerheid ook ff schoongemaakt, hoewel ik vanmorgen nog onder de douche heb gestaan met m'n telefoon. Telefoon herstart, maar het zwarte stipje blijft, ongeacht de camera instellingen en welke camera app ik gebruik. Zit dus blijkbaar toch in de lens ofzo. :/ (Op de foto's en video's die ik zaterdag/zondag heb gemaakt, is het stipje niet te zien.)

[afbeelding]
Omdat de lens zo klein is kan het nog steeds een erg kleine beschadeging op de de lens zijn. Wat je kan proberen is hem voorzichtig met een klein beetje tandpasta schoon te poetsen, was een bekend truukje voor de lens van de HTC Desire (die stak wat uit, werd dus snel smerig en vies). Het lijkt door de rare vorm niet echt een sensorprobleem als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Zoom eens in en maak dan nog een foto. Als het stipje dan weg is of op andere plek zit, zit het in de sensor en niet in de lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag heb ik een 32 GB SD card gekocht van Samsung.... gelijk al m'n data erop overgeschreven omdat het interne geheugen van m'n Xperia Z bijna vol zat... ik had er een aantal video clips tussen staan die ik via tubemate van YouTube had gedownload... na het overschrijven waren bijna alle clips spoorloos verdwenen.!! en die paar die er nog wel waren kunnen niet meer worden afgespeeld...!

is dit voorval bij iemand bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

[afbeelding]
Dit heb ik ook gehad, uiteindelijk een keer de telefoon in water ondergedompeld en daarna was het weg. Op het glas van de lens vantevoren niks kunnen vinden, ook een aantal keer schoongemaakt maar dat mocht niet baten. Beetje vreemd dat het weg is gegaan toen ik de telefoon onder water heb gehad, je zou haast denken dat er iets niet helemaal afgesloten is (en dat zou kunnen zijn waarom dat vlekje er überhaupt zat).
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:35:
[...]

Zoom eens in en maak dan nog een foto. Als het stipje dan weg is of op andere plek zit, zit het in de sensor en niet in de lens
Dat heeft volgens mij weinig zin bij een digitale zoom, hij zal hooguit het deel met het vlekje eruit croppen. Mijn vlekje was bij widescreen (9 MP) niet zichtbaar vanwege cropping, dus ik heb een tijdje 9 MP foto's gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Myedvyed schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 18:53:
[...]

Dit heb ik ook gehad, uiteindelijk een keer de telefoon in water ondergedompeld en daarna was het weg. Op het glas van de lens vantevoren niks kunnen vinden, ook een aantal keer schoongemaakt maar dat mocht niet baten. Beetje vreemd dat het weg is gegaan toen ik de telefoon onder water heb gehad, je zou haast denken dat er iets niet helemaal afgesloten is (en dat zou kunnen zijn waarom dat vlekje er überhaupt zat).

[...]

Dat heeft volgens mij weinig zin bij een digitale zoom, hij zal hooguit het deel met het vlekje eruit croppen. Mijn vlekje was bij widescreen (9 MP) niet zichtbaar vanwege cropping, dus ik heb een tijdje 9 MP foto's gemaakt.
Heb er vanmorgen wel mee gedoucht en daar is het dus niet mee weggegaan. Zo maar eens even onderdompelen. Hopelijk gaat het daarmee weg.

Edit: Helaas heeft het niet geholpen :(

Blijkbaar ben ik niet de enige

http://forums.hardwarezon...-my-xperia-z-4156569.html

http://talk.sonymobile.com/thread/126792

Dat wordt 'm laten repareren..

[ Voor 12% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-05-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn experia Z is zojuist omgeruild voor een Lumia 820 nu maar afwachten tot hij gemaakt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dj-sannieboy schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:39:
[...]

Heb er vanmorgen wel mee gedoucht en daar is het dus niet mee weggegaan. Zo maar eens even onderdompelen. Hopelijk gaat het daarmee weg.

Edit: Helaas heeft het niet geholpen :(

Blijkbaar ben ik niet de enige

http://forums.hardwarezon...-my-xperia-z-4156569.html

http://talk.sonymobile.com/thread/126792

Dat wordt 'm laten repareren..
Ah, zuur, dan ben je hem weer kwijt. Misschien iets voor het problemen topic? Handig om daar even te melden voor future reference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Ik ben op reis, en hoppakee, zomaar 2 bugs gevonden!

1. In NL stond de tijd nog goed. In Hong Kong had ik verwacht dat de tijd op NL tijd zou staan, maar wel correct. Dat is wat ik met alle Android toestellen tot nu toe heb gezien. Echter was het 23:59 volgens de XZ (NL tijdzone volgens settings) terwijl de daadwerkelijke tijd in NL 8:35 was en in Hong Kong 14:35. Automatische tijd/tijdzone updates via telefoonnetwerk stonden uit, dus dat is het ook niet.

2. Sommigen zullen dit een feature noemen, ik vind het een bug: toen ik mijn Taiwanese SIM kaart alvast in de XZ stopte en de telefoon aanzette, zag ik een vreemde notification (een aangevinkte checkbox). Toen ik daarop klikte begon hij de hele setup wizard van de telefoon - taal, wifi netwerk kiezen, etc. Dat wil ik helemaal niet. Okee, ik kan er ook gewoon niet op klikken, maar ik wil zoiets überhaupt alleen na een factory reset zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Puntje 2 is standaard in alle Xperia telefoons en is dus niet een bug maar een bewuste keuze. Zelf vind ik het ook niet echt een enorm voordeel, maar ik snap wel waarom het is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Cyleo schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 00:14:
[...]

Ah, zuur, dan ben je hem weer kwijt. Misschien iets voor het problemen topic? Handig om daar even te melden voor future reference.
Done en gelijk maar even naar Sony getweet wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:33
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v400/Wouter24/Screenshot_2013-05-02-22-10-53.png

Dus...

Rebooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Software-reset, en gewoon elke nacht opladen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Heb trouwens een andere bug:

Telkens als ik de telefoon op trillen heb staan en ik word gebeld, dan gaat de telefoon 1x over (trillen) en zet zichzelf vervolgens op "silent"? Toen ik vandaag gebeld werd heb ik erop gelet en jahoor.

Nu heb ik wel een andere phone-res.apk in /system gezet om call recording aan te hebben... eens kijken of de oude terugzetten / renamen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 11:20
Sinds 3 dagen ook in het bezit van dit toestel, wat me opvalt (in vergelijking met m'n Galaxy Nexus) dat het wit nogal geel is, voornamelijk rond de onderkant (vermoedelijk door de inkijk hoek) herkenbaar, of moet ik er even mee terug :)?

Het is niet echt geel ofzo, maar gewoon wat warmer, vroeg me af wat jullie ervaring hier mee is.

Vond in dit topic wel die foto met dat gele scherm, zo erg is het zeker niet :P, maar het lijkt op een soort.. waas die over mijn scherm ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
GN heeft een AMOLED scherm toch? Iets qua weergave wel een stuk anders natuurlijk, kan een kwestie van wennen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb trouwens ook nog een kleine 'bug'. Omdat mijn lamp kapot was, had ik gister even de camera led gebruikt als lamp. Ik had hem best een tijdje aanstaan, en toen kreeg ik hem niet meer uit. Toestel reageerde ook niet meer goed, launcher liep vast. Dit heb ik al een paar keer gehad (alleen als ik hem behoorlijk lang had aanstaan).

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
418O2 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:35:
GN heeft een AMOLED scherm toch? Iets qua weergave wel een stuk anders natuurlijk, kan een kwestie van wennen zijn
Zou goed kunnen, ik zit nu achter mijn mac en vind de kleuren vergelijkbaar met me XZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:33
remoendoo schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:38:
[...]

Software-reset, en gewoon elke nacht opladen? :9
:+
Na het opladen was het weer weg. Om de dag laden is voor mij voldoende, red dat vaak met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
ex87 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:08:
Sinds 3 dagen ook in het bezit van dit toestel, wat me opvalt (in vergelijking met m'n Galaxy Nexus) dat het wit nogal geel is, voornamelijk rond de onderkant (vermoedelijk door de inkijk hoek) herkenbaar, of moet ik er even mee terug :)?

Het is niet echt geel ofzo, maar gewoon wat warmer, vroeg me af wat jullie ervaring hier mee is.

Vond in dit topic wel die foto met dat gele scherm, zo erg is het zeker niet :P, maar het lijkt op een soort.. waas die over mijn scherm ligt.
Nog altijd beter dan het grijzige wit van het pentile amoled scherm van de Gnex. Ik heb ze allebei. Het wit op de Z is veel natuurlijker dan op de Gnex, logisch natuurlijk.
Op mijn Z heb ik ook dat bij een wit scherm de onderkant ietsje geel is. Dit is zonder de shatter proof sheet. Weet niet of het ook met die protector zo was, maar neem aan dat dit geen invloed heeft. Ik stoor me er iig niet echt aan. Het scherm van de Z is gewoon vele malen mooier dan die van de Gnex en amoled in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik kreeg net Xperia Privilege naar mijn telefoon gepushed. Een wat brakke app maar wel 25 Euro aan PSN tegoed erbij nu, erg leuk Sony :) Ook wat Sony apps die normaal geld kosten en nu gratis zijn voor Xperia eigenaren. Ik vind het een toffe actie van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes lachen, ik las het al op xperiablog ofzo, of Ambroos die ermee kwam :p Nice voor m'n ZL vandeweek!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:45:
Yes lachen, ik las het al op xperiablog ofzo, of Ambroos die ermee kwam :p Nice voor m'n ZL vandeweek!
Ja, erg leuk om te zien dat Sony nu wat werk er aan verzet om klanten te binden. Zie nu ook dat het automatisch je Music Unlimited trial start van 30 dagen. Ik had al een jaarabbonement dus voor mij maakt het niet uit, maar kan toch weer een 10-tje schelen voor iemand die nu Spotify gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
cordonbleu schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:34:
[...]

Nog altijd beter dan het grijzige wit van het pentile amoled scherm van de Gnex. Ik heb ze allebei. Het wit op de Z is veel natuurlijker dan op de Gnex, logisch natuurlijk.
Op mijn Z heb ik ook dat bij een wit scherm de onderkant ietsje geel is. Dit is zonder de shatter proof sheet. Weet niet of het ook met die protector zo was, maar neem aan dat dit geen invloed heeft. Ik stoor me er iig niet echt aan. Het scherm van de Z is gewoon vele malen mooier dan die van de Gnex en amoled in het algemeen.
Ik vind het op alle vlakken ook mooier hoor, het viel me alleen op toen ik ze naast elkaar had met de Twitter app open. Fijn om te horen dat je dezelfde ervaring hebt, dat scheelt me een ritje Coolblue ;). Reden dat ik het navraag is omdat ik nu nog in mijn omruil periode zit, en als het wel een defect was geweest ik zonder veel gezeur een nieuwe had gehad.

Het zal voor de rest gewoon een kwestie van wennen zijn denk ik :P. Bedankt voor je reactie in ieder geval! /gerustgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 15:38
Ik zou het toejuichen als Sony iets in de software bouwt waarbij je in een 'watermodus' gaat waarbij het scherm in zijn geheel of tot de knoppen geen reactie geeft op je vingers of water wat erop komt. Maakt mijn douche sessies met de Z wat gemakkelijker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Irritant:

Heb een aantal foto's en video's naar de SD-kaart gekopieerd naar aanleiding van zo'n melding die de Xperia geeft. Leek me handig. Alleen zijn de foto's op het interne geheugen opnieuw begonnen met nummeren. Nu ik alles keurig op mijn harde schijf als back-up aan het zetten ben, zit ik dus met dubbele bestandsnamen. Grrrrrrrrrr. Is hier iets aan te doen of aan in te stellen?

(behalve gewoon niet meer 'mediabestanden' naar je SD kaart kopieren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Cyleo schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:44:
Ik kreeg net Xperia Privilege naar mijn telefoon gepushed. Een wat brakke app maar wel 25 Euro aan PSN tegoed erbij nu, erg leuk Sony :) Ook wat Sony apps die normaal geld kosten en nu gratis zijn voor Xperia eigenaren. Ik vind het een toffe actie van Sony.
Goeie tip! Ik heb die app nu ook op mijn Z staan :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je via dat tegoed van xperia privelige ook ergens een goede game voor je xz downloaden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Wat is eigenlijk het verschil tussen de 2 displays? Ik heb namelijk een sharp.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 07:34
Wat kan je met dit geld voor de Xperia Z? Aangezien ik geen playstation heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 15:38
masterjorie schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:04:
[...]

Wat kan je met dit geld voor de Xperia Z? Aangezien ik geen playstation heb.
Music Unlimited 1 maand gebruiken of is dat uberhaupt het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Fordox schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:34:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de 2 displays? Ik heb namelijk een sharp.
De Sharp heeft over het algemeen een hogere contrastwaarde en minder vale kleuren dan de JDC/JDI. Bij beide zijn de kijkhoeken slecht, contrast valt weg, kleuren vervagen/veranderen en er komt een waas over.
Ik heb een Sharp en als je gewoon naar het scherm kijkt zoals je altijd doet bij een telefoon is het echt een verschrikkelijk mooi scherm met spetterende kleuren, voldoende contrast en goede zwartwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Volgens een user van neogaf kan je meerder keren de 25 euro krijgen indien je een factory reset doet. Nu heb ik daar zelf even geen behoefte aan omdat mijn telefoon net goed ingesteld is, maar misschien een tip voor iemand die toch een andere rom aan het flashen is of zijn tel net heeft.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
cordonbleu schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:42:
[...]

De Sharp heeft over het algemeen een hogere contrastwaarde en minder vale kleuren dan de JDC/JDI. Bij beide zijn de kijkhoeken slecht, contrast valt weg, kleuren vervagen/veranderen en er komt een waas over.
Ik heb een Sharp en als je gewoon naar het scherm kijkt zoals je altijd doet bij een telefoon is het echt een verschrikkelijk mooi scherm met spetterende kleuren, voldoende contrast en goede zwartwaarde.
Het contrast veranderd door het glas erboven heb ik het idee. Dat hele opticontrast gebeuren etc. Want het lijkt ook net alsof lijnen een soort van 3d effect krijgen erdoor bij een niet optimale kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

AMARONE schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:52:
[...]

Music Unlimited 1 maand gebruiken of is dat uberhaupt het geval?
Je mag mij die code ook best schenken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 18:00
NinTeNdO_FrEaK schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:53:
[...]

Volgens een user van neogaf kan je meerder keren de 25 euro krijgen indien je een factory reset doet. Nu heb ik daar zelf even geen behoefte aan omdat mijn telefoon net goed ingesteld is, maar misschien een tip voor iemand die toch een andere rom aan het flashen is of zijn tel net heeft.
De app werkt in ieder geval ook op een unlocked bootloader met CyanogenMod erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

cordonbleu schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:42:
[...]

dus sharp is beter dan JDC? fijn :) ik ga even kijken welk scherm een akmeraad van mij erin heeft zitten. misschien kan ik vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:08:
Vind niemand dat het geluid te luid is als je vanuit mute het geluid 1 tikje harder zet? En dit vooral als je in een stille ruimte zit.
Als je dan zachtjes iets wilt beluisteren vind ik dat het geluid iets te hard is.

Ik heb het over de luidspreker trouwens. Niet als je een koptelefoon op hebt.
zet xloud uit en je hebt het probleem wss niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik wil een backup maken, maar tijdens het maken van een backup geeft de backup app steeds een foutmelding dat de backup mislukt is. Paar keer geprobeerd, met verschillende instellingen. Nu doe ik het via PC Companion, maar stap 2 (voorbereiding) duurt wel erg lang. Wacht tot Sony PC Companion de gegevens van het bestandssysteem van de telefoon heeft opgehaald. Hoe lang duurt dit nogmaal gesproken? Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dj-sannieboy schreef op zondag 05 mei 2013 @ 11:37:
Ik wil een backup maken, maar tijdens het maken van een backup geeft de backup app steeds een foutmelding dat de backup mislukt is. Paar keer geprobeerd, met verschillende instellingen. Nu doe ik het via PC Companion, maar stap 2 (voorbereiding) duurt wel erg lang. Wacht tot Sony PC Companion de gegevens van het bestandssysteem van de telefoon heeft opgehaald. Hoe lang duurt dit nogmaal gesproken? Iemand ervaring?
Duurt inderdaad heel erg lang. Gewoon even laten liggen.

Over die 25 euro: Je kan er extra maanden music unlimited van kopen (2 dus). In dat geval heb je 3 maanden gratis onbeperkt muziek ;) (Voor de mensen zonder PSN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:14
Ik kreeg met Xperia Privilege deze link: http://campaign.odw.sony-...eria_privilege_base2.html

Wtf, er klopt toch geen zak van die pagina? Grotendeels Duits, onder meer info wat Nederlands en wat Engels... en de beschrijvingen gaan over camera's ofzo? :?

Edit: nogal dure aanbiedingen trouwens... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Exar op 05-05-2013 13:18 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Exar schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:17:
Ik kreeg met Xperia Privilege deze link: http://campaign.odw.sony-...eria_privilege_base2.html

Wtf, er klopt toch geen zak van die pagina? Grotendeels Duits, onder meer info wat Nederlands en wat Engels... en de beschrijvingen gaan over camera's ofzo? :?

Raar! Ik kom op een hele andere pagina!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Exar schreef op zondag 05 mei 2013 @ 13:17:

Volgens mij klopt dat niet helemaal, ik kom op deze pagina: http://campaign.odw.sony-...lege_listening_nl_nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasin76
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01-2024
Wanneer komt de update voor de z uit? Camera en batterij verbeteringen zou echt geweldig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
yasin76 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 18:06:
Wanneer komt de update voor de z uit? Camera en batterij verbeteringen zou echt geweldig zijn
Op het forum van xda wordt door een aantal betrouwbare devs gesproken over een patch die binnenkort uit zou moeten komen. Dit zal dan nog wel steeds 4.1 zijn, maar brengt wel veel verbeteringen mee vanuit Sony zelf. Zo zouden de knoppenbalk en infobalk zwart worden, is er mogelijkheid om de witbalans in te stellen (net als bij de ZL dus) en zou de led icm stamina werken. Daarnaast nog een aantal kleine verbeteringen en zou de ui sneller moeten zijn.
Hoop dat deze patch dus snel uitkomt. 4.2 boeit me eigenlijk niet zo. Die brengt toch nauwelijks iets nieuws. Liever een patch die een hoop problemen oplost en goede veranderingen met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Laatst online: 09-08 23:51
Als je kon liken, deed ik het bij de bovenstaande post!
Hopelijk komt hij snel, kan dit alleen maar toejuichen! Al ben ik al zeer tevreden over dit top apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange76
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-02-2021
Goedeavond allen,

alleen die van mij in mindere mate. vanmiddag lekker in de tuin gezeten in de zon! een beetje relax niks aan de hand...MAAR ik haal mijn XZ tevoorschijn en dan blijkt mijn scherm "spontaan" gebarsten. Dan zakt je moet even in de schoenen.

Hij is NIET gevallen! sterker nog hij zit in een Case-Mate Tough Case.

De bovenste helft van het scherm reageert nergens op.

Garantie? geen idee heeft iemand hier ervaring mee?

Morgen Coolblue bellen...

P.s ik heb de zoekfunctie geraadpleegd, het is blijkbaar al vaker voorgekomen, maar ik lees niks over de afhandeling hiervan

gaarne reactie

M.vr.gr. Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Zeer waarschijnlijk geen garantie. Uiteindelijk is een gebarsten scherm user-error. Het kan namelijk ook zo zijn dat de telefoon klem heeft gezeten. Dit hoef je niet altijd in de gaten te hebben. Kijk trouwens ook even in [Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen.

Edit: Kijk ook even in het bovenstaande topic bij het bericht van AmbroosV

[ Voor 15% gewijzigd door alex3305 op 05-05-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange76
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-02-2021
Thnx alex3305, ik heb het gelezen en een berichtje gestuurd naar Ambroos, hopende op een positieve afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
Waarvoor kan ik die 25 euro gebruiken naast music unlimited?
Ik heb namelijk al spotify, en een playstation heb ik niet ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

remoendoo schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:55:
Waarvoor kan ik die 25 euro gebruiken naast music unlimited?
Ik heb namelijk al spotify, en een playstation heb ik niet ;p
weggeven als kadobon voor een kameraad die wel een PS heeft :P
zo doe ik het iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 15:45
Heb vandaag in de zon een bijzonder probleem gevonden. Zodra de telefoon even in directe zon ligt gaat het klepje van de MicroSD kaart open, waarschijnlijk omdat het toestel het anders te warm krijgt. Herkennen mensen dit probleem en is het slim om hiermee terug te gaan? Aan het strand of bij het zwembad kan dit best een probleem worden ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Jacco_vdP schreef op maandag 06 mei 2013 @ 12:30:
Heb vandaag in de zon een bijzonder probleem gevonden. Zodra de telefoon even in directe zon ligt gaat het klepje van de MicroSD kaart open, waarschijnlijk omdat het toestel het anders te warm krijgt. Herkennen mensen dit probleem en is het slim om hiermee terug te gaan? Aan het strand of bij het zwembad kan dit best een probleem worden ooit.
De telefoon kan de klepjes niet open zetten, dit gebeurt dus door de uitzetting nav de warmte. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling dat dit gebeurd, misschien even contact met sony over opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 15:45
Cyleo schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:33:
[...]

De telefoon kan de klepjes niet open zetten, dit gebeurt dus door de uitzetting nav de warmte. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling dat dit gebeurd, misschien even contact met sony over opnemen?
Ik weet dat de telefoon de klepjes niet kan open zetten, ik bedoelde ook inderdaad dat de warmte niet weg kon, niet heel handig verwoord;)

Ik heb even het randje beetje schoon gemaakt, voor zover er überhaupt vuil tussen zat. Ik zag net dat het klepje weer open gegaan was terwijl de telefoon gewoon op m'n bureau lag. Ik kijk even of dat nog gevolg is van de warmte of dat het klepje echt niet goed meer is, anders inderdaad even contact opnemen met Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 08:31
Ik heb de telefoon nu ruim een maand en ben zeer tevrdeden, vooral het scherm en de snelheid van het toestel...

Toch wel kleine puntjes van ergenis,

-Mijn scherm licht niet op als ik me oor van de hoorn haal (om het gesprek te beëindigen) moet ik hiervoor wat instellen ?

- In de walkman druk ik vaak op de "back" knop en kom weer in me homescherm, terwijl ik vaak gewoon van album terug naar artiest zou willen, dit is via de app zelf zo omslachtig (gebruik uit nood een andere app)

- Is er een manier (zonder root) op meer icoontjes (meerdere rows) te hebben op 1 scherm (dus icoontjes dichter op elkaar ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
rufus666 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:15:
Ik heb de telefoon nu ruim een maand en ben zeer tevrdeden, vooral het scherm en de snelheid van het toestel...

-Mijn scherm licht niet op als ik me oor van de hoorn haal (om het gesprek te beëindigen) moet ik hiervoor wat instellen ?

- In de walkman druk ik vaak op de "back" knop en kom weer in me homescherm, terwijl ik vaak gewoon van album terug naar artiest zou willen, dit is via de app zelf zo omslachtig (gebruik uit nood een andere app)

- Is er een manier (zonder root) op meer icoontjes (meerdere rows) te hebben op 1 scherm (dus icoontjes dichter op elkaar ?)
- ik heb zelf last van dat het scherm juist niet op zwart gaat bij bellen waardoor ik soms per ongeluk het gesprek met mijn oor beeindig.
- klopt, vind ik ook irritant
- andere launcher gebruiken! Op xda is een aangepaste stock launcher te downloaden (dus je houdt alle sony widgets en dezelfde look) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2103403

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor dat laatste zijn er ook apps te vinden :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
CLB schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:27:
Voor dat laatste zijn er ook apps te vinden :)
oh ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:22:
[...]

- ik heb zelf last van dat het scherm juist niet op zwart gaat bij bellen waardoor ik soms per ongeluk het gesprek met mijn oor beeindig.
- klopt, vind ik ook irritant
- andere launcher gebruiken! Op xda is een aangepaste stock launcher te downloaden (dus je houdt alle sony widgets en dezelfde look) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2103403
Bedankt, ik ga even kijken naar het xda forum !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroegbaas
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-12-2024
Ben zelf ook sinds 1,5 maand een zeer tevreden eigenaar van een Xperia Z, maar gisteren viel mij ineens iets vreemds op. Ik bemerkte dat mijn toestel lichtelijk krom is. Wanneer ik het toestel neerleg op een vlakke ondergrond, bemerk ik dat deze niet geheel vlak ligt en dat ik het toestel kan laten "schommelen" als ik op de rechter bovenhoek of linker hoek onder druk. Het lijkt een afwijking te zijn van een millimeter ongeveer, zijn er meer mensen die dit is opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Kroegbaas schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:48:
Ben zelf ook sinds 1,5 maand een zeer tevreden eigenaar van een Xperia Z, maar gisteren viel mij ineens iets vreemds op. Ik bemerkte dat mijn toestel lichtelijk krom is. Wanneer ik het toestel neerleg op een vlakke ondergrond, bemerk ik dat deze niet geheel vlak ligt en dat ik het toestel kan laten "schommelen" als ik op de rechter bovenhoek of linker hoek onder druk. Het lijkt een afwijking te zijn van een millimeter ongeveer, zijn er meer mensen die dit is opgevallen?
geen last van hier.
wat ik wel merk is dat mijn glas niet 100% recht ligt op de voorkant, wel op de achterkant. al gaat het hier om een kwart milimeter (wel een beetje enorm pietluttig van me :9), er komt wel een beetje stof achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
Thanks, hier ga ik ook even naar kijken, kon op "rows" en "icons" niks vinden in de store..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rufus666 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:19:
[...]

Thanks, hier ga ik ook even naar kijken, kon op "rows" en "icons" niks vinden in de store..
Een gratis app wat hetzelfde doet: Elixer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
In de ts van het custom rom topic staat de xperia 2.0.5b launcher met veel meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
rufus666 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:15:

Heb je misschien een screenprotector er op geplakt? Of misschien wat viezigheid rond de nabijheidssensor? Ik heb er namelijk geen last van. En de back knop is nog een beetje een discutabel ding binnen android, iedereen verzint zelf wat het moet doen. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Bartjezz schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:32:
In de ts van het custom rom topic staat de xperia 2.0.5b launcher met veel meer opties.
zie mijn post :)

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Hebben jullie ook dat als je een witte achtergrond oid hebt, en je drukt links onder op het scherm dat je in het scherm ziet dat je hem indrukt? Wat zeg maar computer schermen ook hebben? Ik heb dat over me hele scherm als je wat harder drukt, maar links onderin eigenlijk altijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ex87 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:00:
Hebben jullie ook dat als je een witte achtergrond oid hebt, en je drukt links onder op het scherm dat je in het scherm ziet dat je hem indrukt? Wat zeg maar computer schermen ook hebben? Ik heb dat over me hele scherm als je wat harder drukt, maar links onderin eigenlijk altijd..
nee dat heb ik niet. ik heb wel dat het links midden wat makkelijker gaat dan bij de rest van het scherm, maar nog steeds niet storend. ik mag er aardig wat druk op uit oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Fordox schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:08:
[...]

nee dat heb ik niet. ik heb wel dat het links midden wat makkelijker gaat dan bij de rest van het scherm, maar nog steeds niet storend. ik mag er aardig wat druk op uit oefenen.
Ik druk net op de zei kant links onder (niet hard) en krijg gelijk een vlek op die plek (zonder dus het scherm aan te raken)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ex87 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:09:
[...]

Ik druk net op de zei kant links onder (niet hard) en krijg gelijk een vlek op die plek (zonder dus het scherm aan te raken)..
als ik gewoon aan de zijkant van het toestel druk heb ik nergens last van. wel als je op het scherm drukt, maar dat heeft elke telefoon wel.

welk lcd paneel heb je? ik heb een Sharp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Fordox schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:14:
[...]

als ik gewoon aan de zijkant van het toestel druk heb ik nergens last van. wel als je op het scherm drukt, maar dat heeft elke telefoon wel.

welk lcd paneel heb je? ik heb een Sharp.
Kan ik dat ergens zien :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"By the way (misschien leuk voor TS), voor de mensen zonder root, download Terminal Emulator van de Play Store en typ/kopieer plak deze commands:

cd /sys/devices/platform/mipi_dsi_panel.0
cat panel_id

Daar krijg je een code uit waaruit je kunt zien welk paneel je hebt.
Ik heb een Sharp paneel, code: ls050t3sx01. Prima schem. Code voor JDC scherm: mdy70"

Er zijn ook .apk'tjes te vinden op XDA die het na installatie laten zien :)

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 06-05-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ah thanks, even via ADB shell gekeken en heb ls050t3sx01, zou dus een Sharp moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 04:32
ex87 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:00:
Ik heb dat ook, ook een Sharp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

deze app is makkelijker:
http://www.google.nl/url?...bv.45960087,d.d2k&cad=rja

geen brakke codes die je meot invullen en de display id word gelijk omgezet naar fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
THxZ0NE schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:35:
[...]

Ah vaag.. Ik was al met Coolblue aan het bellen.. Maar als meer mensen het hebben.. Hmpf.
Heb je ook dat als je op de zeikant drukt, ongeveer 2 CM vanaf de onderkant dat je die zelfde vlek dan ook ziet?

[ Voor 19% gewijzigd door ex87 op 06-05-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Gewoon niet zo hard op je scherm drukken. Daar is namelijk een telefoon niet voor bedoeld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
alex3305 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:40:
Gewoon niet zo hard op je scherm drukken. Daar is namelijk een telefoon niet voor bedoeld ;).
Het probleem is dus dat ik niet hard duw.. :) Zelfs als ik het scherm zachtjes aanraak links onderin zie ik het al. Het viel me sowieso al op dat hij daar wat donkerder/geler was dan de rest van het scherm.. Ik vermoed dat hij gewoon niet goed vast zit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
Fordox schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:41:
[...]

weggeven als kadobon voor een kameraad die wel een PS heeft :P
zo doe ik het iig.
Beetje lullig want heb hem al geactiveerd op mijn eigen account (heb ooit een PSP gehad dus had nog een account). En voor dat music unlimited gebeuren heb ik naast de 25 euro tegoed ook nog een creditcard nodig..
En het schijnt dat je PSN-tegoed niet door kan geven aan een andere account.
Nu kan ik er dus helemaal niks mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 11:14
Van dit soort vragen houden we niet op het forum.

[ Voor 81% gewijzigd door Bullet NL op 06-05-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Laatst online: 09-08 23:51
Dit is zuur! Heb zonet toch maar even gecheckt welk scherm ik heb, blijkbaar de JDC. Nu ben ik eigenlijk altijd tevreden geweest en uiteraard zal dit zeker blijven, maar toch het idee dat ik een 'minderwaardig' scherm heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Geelco schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:43:
Dit is zuur! Heb zonet toch maar even gecheckt welk scherm ik heb, blijkbaar de JDC. Nu ben ik eigenlijk altijd tevreden geweest en uiteraard zal dit zeker blijven, maar toch het idee dat ik een 'minderwaardig' scherm heb!
Precies hetzelfde had ik een tijdje geleden, je komt er wel overheen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Laatst online: 19-09 07:34
remoendoo schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:46:
[...]

Beetje lullig want heb hem al geactiveerd op mijn eigen account (heb ooit een PSP gehad dus had nog een account). En voor dat music unlimited gebeuren heb ik naast de 25 euro tegoed ook nog een creditcard nodig..
En het schijnt dat je PSN-tegoed niet door kan geven aan een andere account.
Nu kan ik er dus helemaal niks mee..
Heb hem ook al geactiveerd en heb ook geen creditcard, kan music unlimited niet op een manier zonder creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vandaag m'n Z laten opsturen vanwege een vlekje op m'n foto's en video's. Tijdelijk een N97 mini, jeetje wat een verschil zeg. Hopelijk is 'ie snel gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
THxZ0NE schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:35:
[...]

Sharp paneel en niks geen last ;)
masterjorie schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:10:
[...]

Heb hem ook al geactiveerd en heb ook geen creditcard, kan music unlimited niet op een manier zonder creditcard?
Ik heb zelf al een CC gekoppeld dus kan het niet met zekerheid zeggen maar ik zou het wel raar vinden als dit zou moeten. Je kan namelijk PSN cards kopen juist zodat je geen CC nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

je kan ook tijdelijke of virtueele credit cards aanmaken. dat doet een kameraad van mij omdat ie anders niet met pay pall kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelthee
  • Laatst online: 13:13
ex87 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:42:
[...]

Het probleem is dus dat ik niet hard duw.. :) Zelfs als ik het scherm zachtjes aanraak links onderin zie ik het al. Het viel me sowieso al op dat hij daar wat donkerder/geler was dan de rest van het scherm.. Ik vermoed dat hij gewoon niet goed vast zit oid.
hèhè, ik heb dat dus ook.... eigenlijk al sinds het begin. Heb hier, in het forum ook al een keer een vraag over gesteld maar kreeg toen geen reactie. Aan de ene kant ben ik blij dat meer mensen dit hebben, anderzijds lijkt het bij mij soms erger te worden. het irriteert me gewoon als ik aan het typen ben dat de hele tijd linksonder het scherm aan het 'bleeden' is.
Hoe zit dat met de garantie in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik zou sony ervoor mailen en vragen of dat valt onder garantie. zo ja, mooi laten fixen.

even wat anders:
ik heb hogere scores dan reviews als het komt op benchmarks, hierbij mijn scores:

antutu: 20708
quadrant: 8161
egypt hd off: 32fps
egypt hd on: 31 fps
3dmark: 10401
3dmark extreme: 5942

enige tweaks die ik heb uitgevoert: 2d forceert met gpu, class 10 sd kaart en een appkiller.

nu ben ik benieuwd naar die van jullie :)

[ Voor 67% gewijzigd door Fordox op 07-05-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Even een update, gister langs de T-mobile winkel gelopen (toch handig, wonen + werken in een centrum) en het demo toestel daar had het zeker niet. Uiteraard niet met ADB kunnen kijken welk type scherm het toestel daar had ;) maar daarna toch even Coolblue gebeld.

Ik heb dit toestel pas sinds woensdag (het is me 3de, echt waar :() en hij vertelde me dat het zeker niet hoorde, en dat hij het zelf niet had (hij had hem zelf ook).

Lang verhaal kort, ik ga in me lunch pauze even langs in Rotterdam om in de winkel te vergelijken en eventueel direct om te ruilen voor een nieuwe.. Ik laat het jullie vanmiddag wel even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Laatst online: 27-09 14:52
Er is een update beschikbaar voor de mensen met een t-mobile branded toestel.
Je moet updaten via het "Sony Pc Companion" programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09 19:16
Fordox schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:39:
ik zou sony ervoor mailen en vragen of dat valt onder garantie. zo ja, mooi laten fixen.

even wat anders:
ik heb hogere scores dan reviews als het komt op benchmarks, hierbij mijn scores:

antutu: 20708
quadrant: 8161
egypt hd off: 32fps
egypt hd on: 31 fps
3dmark: 10401
3dmark extreme: 5942

enige tweaks die ik heb uitgevoert: 2d forceert met gpu, class 10 sd kaart en een appkiller.

nu ben ik benieuwd naar die van jullie :)
antutu en quadrant zijn bij mij nagenoeg hetzelfde
alles standaard op mijn phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De welbekende "sudden death issue" heeft mij ook getroffen; wanneer het scherm voor enkele uren uit staat, bijvoorbeeld 's nachts, reageert de telefoon niet meer op de knoppen en de lader. Een reset m.b.v. powerbutton + volume up laat de telefoon opnieuw opstarten, het gebeurt me echter elke nacht en vaak ook een keer overdag.
De telefoon is voorzien van de nieuwste software en de accu had in alle gevallen van uitval een vrijwel volle batterij. Heeft iemand dit probleem ook en zijn er oplossingen voor? Op internet kan ik alleen vinden dat Sony eind maart al een update heeft uitgebracht om dit probleem te verhelpen, deze is dus niet afdoend. Ik denk dat ik nog maar even wacht op een software update, aangezien ik anders voor een paar weken terug moet naar mijn Nokia E71 :(
Ik heb btw een JDC scherm, mijn vriendin een Sharp scherm, de kleuren van de Sharp zijn iets levendiger/meer verzadigd, de kijkhoeken lopen niet echt uiteen. Wat echter wel opvalt, is dat mijn scherm onder alle hoeken afleesbaar is met een gepolariseerde zonnebril. De Sharp is alleen in portrait goed afleesbaar, niet in landscape, hetgeen i.c.m. navigatie in de auto een nadeel kan vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:10

tomk94

Developer

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:18:
De welbekende "sudden death issue" heeft mij ook getroffen; wanneer het scherm voor enkele uren uit staat, bijvoorbeeld 's nachts, reageert de telefoon niet meer op de knoppen en de lader. Een reset m.b.v. powerbutton + volume up laat de telefoon opnieuw opstarten, het gebeurt me echter elke nacht en vaak ook een keer overdag.
De telefoon is voorzien van de nieuwste software en de accu had in alle gevallen van uitval een vrijwel volle batterij. Heeft iemand dit probleem ook en zijn er oplossingen voor? Op internet kan ik alleen vinden dat Sony eind maart al een update heeft uitgebracht om dit probleem te verhelpen, deze is dus niet afdoend. Ik denk dat ik nog maar even wacht op een software update, aangezien ik anders voor een paar weken terug moet naar mijn Nokia E71 :(
Ik heb btw een JDC scherm, mijn vriendin een Sharp scherm, de kleuren van de Sharp zijn iets levendiger/meer verzadigd, de kijkhoeken lopen niet echt uiteen. Wat echter wel opvalt, is dat mijn scherm onder alle hoeken afleesbaar is met een gepolariseerde zonnebril. De Sharp is alleen in portrait goed afleesbaar, niet in landscape, hetgeen i.c.m. navigatie in de auto een nadeel kan vormen.
Wat is je build number? Misschien heeft je provider de update nog niet beschikbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:18:
Ik heb de laatste tijd ook last van vervelende vastlopers. Niet zoals je het omschrijft, hoewel ik een enkele keer moest hard-resetten. Ik heb maar besloten om m'n SXS te rooten om te kijken of het daarmee beter gaat. Mocht ik positieve ervaringen hebben zal ik het wel laten weten!

Offtopic: de E71 is niet zo erg toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tomk94: Mijn build-nummer is 10.1.A.1.350.
on99 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:25:
[...]

Ik heb de laatste tijd ook last van vervelende vastlopers. Niet zoals je het omschrijft, hoewel ik een enkele keer moest hard-resetten. Ik heb maar besloten om m'n SXS te rooten om te kijken of het daarmee beter gaat. Mocht ik positieve ervaringen hebben zal ik het wel laten weten!

Offtopic: de E71 is niet zo erg toch ;)
Ik heb zojuist gebeld met T-Mobile en ze bieden aan om mijn toestel om te ruilen, dus de E71 kan in de kast blijven liggen ;) Rooten durf ik nog even niet aan, maar ik ben benieuwd naar je ervaringen :)
Pagina: 1 ... 44 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.