GH45T schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:13:
Net mijn T-mobile branded toestel geflasht met de firmware welke
op XDA staat.
Mijn telefoon herkende de 434 update niet, waarschijnlijk door de T-mobile branding. Had alle T-mobile apps al verwijderd, alleen bootscreen stond er nog op. Nu ben ik ook van het T-mobile bootscreen af en zie ik de LTE instelling in het settings menu terug.
Ben nu benieuwd of ik de volgende updates ook sneller ga krijgen. Tijd zal het leren
Edit: En ook maar weer even geroot
Edit 2: Maar even doorgepakt, CWM recovery geinstalleerd en de black navigation en status bars geinstalleerd. Heb wel nog de locked bootloader, voorlopig ook van plan om dat zo te houden. Op het moment nog geen behoefte aan andere kernels.
Ik heb maandag ongeveer het zelfde geprobeerd. Eerst via Flashmode en flashtool dezelfde 434 update geflashed. Ging prima. Daarna weer geroot en CWM geinstalleerd voor een locked bootloader. Vervolgens in recovery een backup naar 'interne SD-card' gemaakt. En daarna via CWM de KA03 Xperia Z Revolution Rom geflashed. Dat ging wel heel traag. Na ruim 15 leek er niets meer te gebeuren. Kompleet vast. Harde reset. Maar vervolgens leek mijn XZ gebricked. Kwam niet voorbij het Sony logo. Kreeg hem ook niet in FlashMode, niets. Na vele pogingen zag ik mezelf al naar de T-mobile shop lopen.
Toch na een uurtje wachten bleek de XZ toch weer in FlashMode op te kunnen starten. En opnieuw 434 geflashed. Vervolgens opgestart, prima. Opnieuw geroot en CWM opnieuw geinstalleerd. Vervolgens in recovery met CWM geboot. En restore, helaas. De backup bleek verdwenen van 'interne SD-card'. Waarschijnlijk weggeflashed met de 434 via flashtool.
Dan maar met Titanium mijn appjes teruggezet. En met CWM een backup gemaakt op externe SD-card (die overleeft de flash waarschijnlijk wel). Vervolgens durfde ik niet om KA03 Rom meteen te flashen. Eerst maar mijn cache geleegd in CWM. Leek ogenblikkelijk vast te lopen. Na 20 minuten maar een harde Reset gegeven. Gelukkig start de XZ weer gewoon op (eerste keer iets langere boottijd). Maar niets kwijt. Echter nu wil hij niet meer in CWM recovery komen. De led kleurt groen, ik druk heftig op de volume knop. Helaas hij start gewoon android op. CWM nog een keer geinstalleerd. Helaas zelfde effect. XZ werkt verder prima met 434.
Nu vertrouwde ik mijn CWM eigenlijk al niet meer. Welke CWM (voor locked bootloaders) heb jij gebruikt. Iemand nog andere tips?
Ben overigens nog niet toe aan unlocken van de bootloader.
Edit1: Mijn /Cache directory was leeg. Zal wel te maken hebben met de mislukte (of juist gelukte) poging om de cache te legen. Dus opnieuw 434 geflashed (excl data), opnieuw geroot, nieuwe versie CWM gedownload en geinstalleerd. En tenslotte opnieuw KA03 Rom weer aan het installeren. Nu 25 min bezig. Ziet er niet goed uit.
Edit2: weer vast. Alles opnieuw, nu KA03 met TWRP ipv CWM geinstalleerd. En dat werkt wel! Ben tevreden met de zwarte balken, uitgebreide statusbalk en kleine menu knoppen.
[
Voor 7% gewijzigd door
pheppy op 28-03-2013 09:13
]